(صفحه(12(صفحه(10(صفحه(6(صفحه(9(صفحه(7(صفحه(8(صفحه(15(صفحه(11(صفحه(5(صفحه(16(صفحه(13(صفحه(4(صفحه (2.3.14


یکشنبه 23  آبان 1389- شماره 19789

كوتاه اقتصادي
اشد مجازات براي محتكران در مسير اجراي هدفمندي يارانه ها
در شرايط تحريم واردات آمريكا از ايران 7 برابر شد
امكان پرداخت الكترونيك در تمام جايگاه هاي سوخت كشور
وزير رفاه: افراد نيازمند در آينده يارانه بيشتري مي گيرند
بهره برداري از 4 اسكله مسافري تا سال آينده
وزير ارتباطات و فناوري اطلاعات: ماهواره بر سيمرغ سال آينده وارد مدار مي شود
عرضه سكه هاي يك گرمي به بازار
تمديد زمان ثبت نام خط اعتباري سوخت رانندگان تا 30 آبان
تا شهريور ماه سال آينده مسكن مهر پروژه نيمه تمام نخواهد داشت
معرفي سه محصول سال كشور در جشنواره قهرمانان صنعت



كوتاه اقتصادي

¤ به علت سرقت كابل، تلفنهاي 500 مشترك مركز مخابرات شهيد رمضاني از ديروز قطع شد. به گزارش روابط عمومي شركت مخابرات استان تهران، پس از اعلام سرقت كابل كه منجر به قطع 500 شماره تلفن در مركز مخابرات مذكور شد كاركنان فني شبكه كابل شركت مخابرات استان تهران به محل اعزام و مشغول تعويض كابلها شدند. گفتني است قطعي تلفنهاي مشتركين با پيش شماره هاي 5564 الي 5568 در محدوده تقاطع اتوبان نواب به زمزم فضاي سبز زير پل نواب ظرف 72 ساعت آينده برطرف و ارتباط تلفني مشتركين برقرار مي شود.
¤ با معامله بيش از 89 ميليون سهم پالايشگاه تبريز به قيمت هر سهم 1402ريال طولاني ترين عرضه اوليه سهام شركت هاي تازه وارد به بورس به پايان رسيد و بيش از 7/7 ميليون سهم اين شركت به جا ماند و به فروش نرفت. سازمان خصوصي سازي ديروز 5 درصد از سهام پالايشگاه تبريز به عنوان شانزدهمين شركت مشمول اصل 44 را در بورس عرضه كرد و از 97 ميليون سهم قابل عرضه موفق به فروش 89 ميليون و339 هزار و904 سهم اين شركت شد.
¤ رئيس سازمان بورس و اوراق بهادار گفت: همايش ملي نقش بازار سرمايه در تامين مالي، 29 آذر امسال با حضور وزير اقتصاد و مقامات ارشد نظام مالي و پولي و بيمه كشور در تهران برگزار مي شود.
¤ با اجراي عمليات كابل برگردان ارتباط تلفني مشتركين با پيش شماره هاي 7754 الي 7759، 8881 الي 8884، 8830 الي 8832، 8834، 8886، 8814، 8840 الي 8847، 7790 الي 7795، 7797، 3345 الي 3349، 3357، 3386، 3387، 7770 الي 7773، 7729، 7786 الي 7788 از امروز حداكثر به مدت 72 ساعت با اختلال همراه است.
¤ طي مهرماه امسال بالغ بر 5 ميليون و661 هزار تن سيمان در كشور توليد شده است كه به نسبت همين ماه در سال گذشته، رشدي بيش از 20درصد را نشان مي دهد.
¤ اداره كل استاندارد استان تهران از توقيف شن و ماسه هاي غيراستاندارد با نام تجارتي «سرخ دره» و «صنايع شني ذره در» خبر داد.مديركل استاندارد و تحقيقات صنعتي استان تهران با اعلام اين خبر افزود: مصالح ساختماني فوق در راستاي كنترل بازار و همكاري با سازمان بازرگاني و تعزيرات حكومتي، توسط بازرسان اين اداره كل به دليل نداشتن پروانه كاربرد علامت استاندارد، نبود مسئول كنترل كيفيت و توليد غيرمجاز، جمع آوري و از فعاليت واحدهاي مذكور نيز جلوگيري به عمل آمد.
¤ اوپك با معرفي ايران به عنوان سومين تامين كننده نفت خام مورد نياز ژاپن و چين در ماه سپتامبر از رشد 17 و 30درصدي صادرات نفت ايران به اين دو كشور طي اين ماه خبر داد.
¤ ميزان استخراج و توليد محصولات مجتمع مس سونگون در 7 ماهه امسال رشد يافت. رضا شريفي، مدير مجتمع مس سونگون، با بيان اين مطلب گفت: ميزان توليد كنسانتره مس در مجتمع سونگون طي 7 ماهه امسال، 84 هزار و70 تن بود كه نسبت به عملكرد مدت مشابه سال قبل (73هزار و627 تن)، حاكي از رشد بيش از 14درصدي توليد اين محصول است.

 



مديركل بازرسي سازمان حمايت خبر داد
اشد مجازات براي محتكران در مسير اجراي هدفمندي يارانه ها

مديركل بازرسي ويژه سازمان حمايت مصرف كنندگان و توليدكنندگان با تشريح جزييات چگونگي اعلام موجودي كالاها و ذكر اسامي كالاهاي مشمول اين طرح از ثبت مشخصات حدود
هفت هزار و 500 واحد در سامانه اعلام موجودي كالا خبر داد.
محمدحسين مولاخواه افزود: در صورت موجودي اعلام نكردن واحدي، عمل آن واحد مصداق ارتكاب تخلف امتناع و اختفا از عرضه كالاست و اگر شرايط تخلف احتكار نيز محرز شود، به عنوان محتكر شناخته خواهد شد كه با اشد مجازات با متخلف برخورد مي كنند.
وي با اشاره به طراحي سامانه اعلام موجودي كالا گفت: سازمان حمايت مصرف كنندگان و توليدكنندگان از ابتداي سال جاري اين موضوع را مدنظر داشته و از ابتداي مهرماه امسال آن را در سطح سازمان بازرگاني استان ها راه اندازي و به بهره برداري رسانده كه تاكنون مشخصات حدود هفت هزار و 500 واحد در اين سامانه به ثبت رسيده است.
وي ادامه داد: از آنجايي كه نظارت بر فعاليت انبارها و سردخانه هاي كشور و جلوگيري از انباشت غيرقانوني كالا يا احتكار در اين گونه واحدها بر عهده بازرسان و ناظران سازمان بازرگاني استان هاست و لزوم اين موضوع در جريان طرح تحول اقتصادي و اجراي قانون هدفمند كردن يارانه ها با هدف كنترل دقيق توزيع كالاهاي اساسي و مايحتاج مصرف كنندگان و ناامن سازي محيط براي سودجويان و محتكران اقتصادي بيش از پيش احساس مي شود، اين سامانه توسط سازمان حمايت مصرف كنندگان و توليدكنندگان راه اندازي شده است.
وي در ادامه از جمله اهداف اين پروژه را جلوگيري از جرائم و سوءاستفاده هاي احتمالي افراد فرصت طلب در زمان اجراي قانون هدفمندسازي يارانه ها، دسترسي به اطلاعات نسبي از تعداد انبار و سردخانه هاي فعال و وضعيت موجودي كالاهاي ضروري در كشور، مديريت واردات كالاهاي ضروري و شناسايي تامين كننده كالا براي اجراي سريعتر طرح هاي تنظيم بازار ذكر كرد.
بنابر سخنان اين مسئول وزارت بازرگاني كليه صاحبان انبارها و سردخانه هاي كشور اعم از عمومي، خصوصي و تعاوني موظف شده اند از ابتداي مهرماه سال جاري موجودي كالاهاي مدنظر را حداكثر تا دو روز بعد از هر دوره پانزده روزه (نيمه اول و دوم هر ماه) طبق فرم مخصوص در دو نسخه تهيه و به نزديكترين سازمان يا مديريت بازرگاني شهرستان خود تحويل و يك نسخه آن را پس از مهر و امضاي سازمان مربوطه اخذ و در محل انبار و سردخانه براي ارائه به بازرسان قانوني سازمان بازرگاني نگهداري كنند.
مديركل بازرسي ويژه سازمان حمايت مصرف كنندگان و توليدكنندگان تصريح كرد: در صورت خودداري صاحبان كالا و انبار و سردخانه از اعلام موجودي، مطابق ماده 16 قانون تعزيرات حكومتي عمل آن ها مصداق ارتكاب تخلف امتناع و اختفا از عرضه كالاست و اگر شرايط تخلف احتكار نيز محرز شود، به عنوان محتكر شناخته شده و با اشد مجازات با مخلفان برخورد خواهد شد.
وي در پايان متذكر شد: واحدهاي خرده فروشي نيز بايد نمونه كالاي موجود در انبار را براي فروش در معرض ديد مصرف كنندگان قرار دهند.

 



در شرايط تحريم واردات آمريكا از ايران 7 برابر شد

در حالي دولت آمريكا سه ماه پيش از وضع تحريم هاي يك جانبه اي عليه ايران خبر داده است كه واردات اين كشور از ايران طي اين مدت 7 برابر و صادرات آن به ايران 2 برابر شده است.
دفتر آمار آمريكا ارزش كل واردات اين كشور از ايران در ماه سپتامبر 2010 مطابق با شهريور سال جاري را 9/8 3ميليون دلار اعلام كرد.
واردات آمريكا از ايران در اين ماه كه سومين ماه اجراي تحريم هاي يك جانبه اين كشور عليه ايران است با رشد 7 برابري نسبت به قبل از تحريم ها مواجه شده است. در ماه ژوئن يعني ماه قبل از اجراي تحريم هاي يك جانبه، واردات آمريكا از ايران 4/5 ميليون دلار اعلام شده بود كه اين رقم پس از سه ماه و به رغم سياست تحريم واشنگتن 720درصد رشد پيدا كرده و به 9/38 ميليون دلار در ماه سپتامبر رسيده است.واردات آمريكا از ايران در ماه ژوئيه و اوت نيز به ترتيب
5/4 و 3/14 ميليون دلار گزارش شده است. واردات آمريكا از ايران در ماه سپتامبر نسبت به ماه قبل از آن نيز 272درصد رشد داشته است.
صادرات آمريكا به ايران نيز در شرايط تحريم افزايش دو برابري داشته و از 5/9 ميليون دلار در ماه ژوئن به 8/20 ميليون دلار در ماه سپتامبر رسيده است. آمريكا در ماه ژوئيه و اوت نيز به ترتيب 13 و
8/21 ميليون دلار كالا به ايران صادر كرده است. در عين حال صادرات اين كشور به ايران در ماه سپتامبر نسبت به ماه قبل از آن 5درصد كاهش داشته است.در حالي مبادلات تجاري آمريكا با ايران طي سه ماه نخست اجراي تحريم هاي يك جانبه افزايش قابل توجه داشته است كه اين كشور فشار زيادي را به متحدان خود وارد آورده است تا از سطح مبادلات خود با ايران بكاهند.
كل صادرات آمريكا به ايران در 9 ماه نخست 2010، 4/158 ميليون دلار و كل واردات آمريكا از ايران در اين مدت 7/92 ميليون دلار اعلام شده است.
زيان 10 ميليون يورويي آلمان
بيزينس مانيتور با اشاره به ارزش 5/4 ميليارد دلاري قراردادهاي صنعت بيمه ايران در هر سال اعلام كرد دو شركت آلماني به دليل قطع همكاري خود با اين صنعت 10 ميليون يورو زيان كردند.
براساس اين گزارش: طي شش ماه گذشته دو شركت بيمه آليانز اس ئي و مونيخ ري اينشارنس آلمان همكاري خود با ايران را متوقف كرده اند. قطع همكاري با ايران بيش از 10 ميليون يورو به اين شركتهاي بيمه آلمان ضرر وارد كرده است.اين گزارش افزوده است: در ايران برخي از بزرگترين شركتهاي بزرگ بيمه خاورميانه حضور و فعاليت دارند و نقش اين بيمه ها با افزايش درك و آگاهي عمومي نسبت به جايگاه بيمه روز به روز در حال افزايش است.

 



تا پايان هفته انجام مي شود
امكان پرداخت الكترونيك در تمام جايگاه هاي سوخت كشور

تاكنون دو هزار و 100 جايگاه كشور به سامانه آفلاين پرداخت الكترونيك وجه سوخت مجهز شده اند و قرار است تا پايان هفته جاري اين سامانه در همه جايگاه هاي كشور راه اندازي شود.
مديرعامل شركت ملي پالايش و پخش فرآورده هاي نفتي ايران در گفت وگو با شانا با اعلام اين خبر تصريح كرد: با همكاري بانك هاي داخلي روزانه 112 تا 113 جايگاه سوخت كشور به سامانه آفلاين (غير بر خط) پرداخت الكترونيك وجه سوخت مجهز مي شود و تاكنون اين سامانه در 90درصد جايگاه هاي سوخت فعال شده است. تعداد جايگاه هاي سوخت در كشور بيش از 2800 جايگاه است.
عليرضا ضيغمي افزود: تجهيز جايگاه هاي سوخت به سامانه پرداخت الكترونيك با همكاري بانك ملت در حال انجام و قرار است بانك هاي ديگر نيز با اين بانك همكاري كنند.
وي با بيان اين كه از دو روش بر خط (آنلاين) و غير بر خط (آفلاين) براي پرداخت الكترونيك بهاي سوخت در جايگاه هاي كشور استفاده مي شود، افزود: در سيستم آنلاين، كارت هوشمند سوخت بايد به كارت عضو شتاب متصل باشد تا در زمان سوخت گيري، مبلغ مورد نظر از كارت عضو شتاب كسر و به حساب جايگاه دار واريز شود، اما در سيستم آفلاين بدون اتصال كارت شتاب و تنها با كارت هوشمند سوخت، بهاي سوخت پرداخت مي شود.
ضيغمي با تاكيد بر استفاده مردم از سامانه پرداخت الكترونيك براي پرداخت وجه سوخت گفت: با توجه به بالا بودن ميزان انتقال پول و حجم نقدينگي در جايگاه ها، نصب اين سامانه سبب ارتقاي امنيت جايگاه هاي سوخت مي شود.
معاون وزير نفت در امور پالايش و پخش، از راه اندازي سامانه پرداخت الكترونيك در جايگاه هاي عرضه گازوييل (نفت گاز) و سي.ان.جي خبر داد و افزود: هم اكنون نرم افزار سامانه پرداخت الكترونيك آماده شده است و در مرحله نصب روي تلمبه ها و جايگاه هاي عرضه گازوييل قرار دارد.
به گفته وي، تا 40 روز آينده سامانه پرداخت الكترونيك روي جايگاه هاي عرضه گازوييل نيز آماده و نصب مي شود.

 



وزير رفاه: افراد نيازمند در آينده يارانه بيشتري مي گيرند

ميزان يارانه نقدي براي امسال همين رقم واريز شده است و براي سال آينده هنوز تصميم گيري نشده است.
صادق محصولي وزير رفاه و تامين اجتماعي در جمع خبرنگاران و در پاسخ به پرسشي پيرامون نحوه بازپس گيري يارانه نقدي خانوارهايي كه اطلاعات اقتصادي خود را اشتباه ارايه داده اند گفت: با توجه به اين كه يارانه نقدي همه مردم بدون خوشه بندي اختصاص يافته است، محاسبه اطلاعات خطا در اين مرحله انجام نمي شود.
وي افزود: بعد از آن كه درستي اطلاعات حساب ها محرز شد، براساس آن افراد نيازمند تحت پوشش نهادهاي حمايتي، يارانه بيشتري دريافت مي كنند. وي در پاسخ به سؤالي درباره احتمال افزايش ميزان يارانه نقدي در سال 90 گفت: با توجه به نتايج به دست آمده از اجراي اين قانون، امسال ميزان يارانه نقدي همين مقدار است و براي سال بعد براساس ارقام و گزارش هاي تنظيم و اعلام شده تصميم گيري مجدد انجام مي شود.
محصولي به اعلام فرصت مجدد در آذرماه براي كساني كه هنوز موفق به اعلام شماره حساب بانكي سرپرست خود نشده اند، اشاره كرد و توضيح داد: از آنجايي كه برخي از خانواده ها نيز طي ماه هاي اخير تشكيل خانواده داده اند، آذرماه فرصتي است، براي اين دسته از افراد تا اطلاعات خود را در سامانه مركز آمار ايران به ثبت برسانند.
وزير رفاه در ادامه و درباره پرداخت فرانشيز توسط بيماران صعب العلاج، تاكيد كرد: طبيعتا بايد در شوراي عالي بيمه بازتعريفي از بيماري صعب العلاج صورت گيرد و پس از آن همان گونه كه در قانون پيش بيني شده است، برخي از منابع حاصل از اجراي قانون هدفمند كردن يارانه ها به پرداخت هر چه بيشتر هزينه درمان بيماران صعب العلاج و نيز بيمه اجتماعي آن ها اختصاص يابد.
گزارش خبرنگار ما حاكي است: نشست خبري ديروز وزير رفاه، با حاشيه هايي نيز همراه بود، بطور مثال: روابط عمومي با ارايه كارتي به خبرنگاران كه در زمان ورود و در سالن جداگانه ديگري صادر مي شد پس از درج نام و نام خانوادگي، نام خبرگزاري و پست، اجازه ورود خبرنگاران به سالن كنفرانس داده مي شد.
همين امر باعث شد كه مصاحبه وزير به جاي ساعت
15/9 ساعت 15/10 و با يك ساعت تاخير انجام شود.
همچنين خبرنگاران اجازه همراه داشتن تلفن همراه خود را براي ورود به سالن كنفرانس نداشتند. خبرنگاران بايد تلفن هاي همراه خود را در جعبه هايي كه روي ديوار نصب شده قرار داده و بعد وارد سالن كنفرانس مي شدند. براي من كه نخستين بار بود در كنفرانس وزير رفاه به عنوان خبرنگار روزنامه كيهان كه سالهاست به كنفرانس هاي خبري وزرا مي روم، اينگونه برخورد ها تازگي داشت.

 



بهره برداري از 4 اسكله مسافري تا سال آينده

مديرعامل سازمان بنادر و دريانوردي، گفت: اسكله و ترمينال مسافري بنادر بوشهر، آبادان، گناوه و جزيره خارك در حال احداث است و تا سال آينده عمليات تكميل آن به اتمام مي رسد.
سيدعطاء الله صدر در گفت وگو با فارس با بيان اينكه سازمان بنادر و دريانوردي متولي شناورهاي مسافري نيست، اظهار داشت: سازمان ميراث فرهنگي و گردشگري متولي اصلي شناورهاي مسافربري است و سازمان بنادر متولي حمل و نقل دريايي است.
وي ادامه داد: در سيستم حمل و نقل چهار بخش «زيرساخت»، «ناوگان»، «نوع حمل و نقل (بار يا مسافر)، و «مقررات» مطرح است؛ بنابراين وقتي موضوع ناوگان مطرح مي شود، سازمان بنادر خود را با وجود عدم توليت شناورها، موظف به رسيدگي آنها مي كند.
معاون وزير راه و ترابري ضمن بيان اينكه اسكله هاي مسافربري و تمامي پيش نيازها و زيرساخت هاي سفر دريايي توسط سازمان بنادر و دريانوردي احداث مي شود، تصريح كرد: در حال حاضر اسكله مسافري بندر شهيد حقاني به اتمام رسيده و آماده بهره برداري است همچنين اسكله مسافري بندرعباس در حال ارايه خدمات است. صدر ضمن تاكيد بر اينكه اسكله و ترمينال مسافري بنادر بوشهر، آبادان،گناوه و جزيره خارك در حال احداث است و تا سال آينده عمليات تكميل آن به اتمام مي رسد، توضيح داد: به تازگي در خرمشهر ترمينال و اسكله مسافري مدرن و پيشرفته اي احداث شده است همچنين اسكله اختصاصي و ترمينال مسافري بندر انزلي نيز تا پايان سال جاري به اتمام مي رسد.

 



وزير ارتباطات و فناوري اطلاعات: ماهواره بر سيمرغ سال آينده وارد مدار مي شود

نخستين ماهواره بر موسوم به سيمرغ سال آينده براي قرار دادن ماهواره هاي بومي در مدار قرار خواهد گرفت.
رضا تقي پور وزير ارتباطات و فناوري اطلاعات صبح ديروز در مراسم افتتاح يازدهمين نمايشگاه بين المللي صنايع مخابرات و اطلاع رساني ايران (تله كام) خبر فوق را اعلام كرد.
وزير ارتباطات و فناوري اطلاعات با اشاره به هدف برنامه پنجم توسعه براي ارتقا صادرات بخش فناوري اطلاعات و ارتباطات گفت: تا پايان برنامه پنجم توسعه، بايد 2 درصد از صادرات غيرنفتي كشور از محل صادرات صنايع مخابراتي و ارتباطي تامين شود.
تقي پور افزود: نمايشگاه تله كام مكان و فرصت مناسبي براي صنعتگران بخش مخابرات براي توسعه صادرات است.
وي با بيان اينكه نمايشگاه تله كام رويداد بزرگي در حوزه مخابرات و ارتباطات كشور بشمار مي آيد، اظهار داشت: در سالهاي گذشته منحني نمايشگاه سير صعودي داشته، امسال نيز آمار شركت كنندگان و كيفيت حضور آن نشان دهنده بهبود كيفيت نمايشگاه است.
تقي پور گفت: حضور پررنگ شركت هاي داخلي و خارجي در نمايشگاه تله كام، علاوه بر كمك به رشد شتابان صنعت مخابرات و ارتباطات، كشور را در راه رسيدن به اهداف برنامه پنجم توسعه ياري مي كند.
تقي پور گفت: در حوزه فيبرنوري بيش از 130 هزار كيلومتر در كشور فيبرنوري داريم كه در حال توسعه است و اين شبكه امكان دسترسي به خدمات متنوع ارتباطي را براي مردم فراهم خواهد كرد.
تقي پور در حاشيه آيين گشايش يازدهمين نمايشگاه بين المللي صنايع مخابراتي و اطلاع رساني (تله كام 2010) در جمع خبرنگاران اظهار داشت: شركت ارتباطات تامين شمس نوين (اپراتور سوم تلفن همراه) تاكنون مبلغ 400 ميليارد تومان بابت حق پروانه به خزانه دولت واريز كرده است، كه در صورت توقف فعاليت اين اپراتور و ابطال پروانه آن، اين مبلغ به اپراتور سوم بازگردانده نخواهد شد.
وي با اشاره به اعطاي مجوز راه اندازي نسل سوم تلفن همراه به شركت تامين شمس نوين گفت: اميدواريم اين اپراتور بتواند خدمات نسل سوم تلفن همراه را در دهه فجر امسال به مردم عرضه كند.
وزير ارتباطات و فناوري اطلاعات افزود: تاريخ شروع پروانه اپراتور سوم تلفن همراه 30 مرداد ماه سال جاري است.
حضور چشمگير
مخابرات استان تهران
شركت مخابرات استان تهران در اين نمايشگاه به معرفي آخرين سرويس ها و خدمات قابل ارايه به مشتركان در حوزه هاي سرويس هاي شبكه هوشمند، ويدئو كنفرانس، پيامك از طريق تلفن ثابت، 1818 و معرفي خدمات الكترونيكي شركت و همچنين اينترنت پرسرعت و ساير دستاوردهاي خود پرداخته است.
مهندس روح اللهي مديرعامل شركت مخابرات استان تهران نيز به همراه اعضاي هيئت مديره از نمايشگاه تله كام بازديد كرد.
وي ضمن بازديد از غرفه ها و بخش هاي مختلف نمايشگاه تله كام در غرفه شركت مخابرات استان تهران حضور يافت و در جمع مديران و ساير ميهمانان غرفه به بحث و تبادل نظر در مورد دستاوردها و نوآوري هاي جديد فناوري اطلاعات پرداخت.
اين گزارش حاكي است: نمايشگاه بين المللي صنايع مخابرات و اطلاع رساني (ايران تله كام) در آغاز دومين دهه برگزاري خود با اهدافي چون: عرضه و معرفي آخرين دستاوردها و توانمندي هاي متخصصين كشورمان و شركت ها و توليدكنندگان داخلي، ارائه و اطلاع رساني در خصوص آخرين دستاوردهاي كشورهاي خارجي در زمينه صنعت مخابرات، ارتباطات و اطلاع رساني، فراهم آوردن بستر مناسب جهت انتقال فناوري هاي روز به كشورمان، ايجاد فرصت جهت ارتباط بين خريداران و فروشندگان كالا و خدمات و تشويق و ترغيب توليدكنندگان براي رقابت پويا و تامين نيازمندي هاي اين صنعت در كشورمان از 22 تا 25 آبان ماه در محل دائمي نمايشگاه هاي بين المللي تهران برگزار مي گردد.

 



عرضه سكه هاي يك گرمي به بازار

دبير كل بانك مركزي از ورود سكه هاي يك گرمي بانك مركزي به بازار تا حدود دو ماه ديگر خبر داد و تاخير در ورود آن ها را به دليل وجود تعداد كافي و جلوگيري از ايجاد بازار سياه عنوان كرد.
سيدمحمود احمدي در گفت وگو با ايسنا درباره ورود سكه هاي يك گرمي به بازار اظهار كرد: ضرابخانه بانك مركزي در حال حاضر مشغول ضرب اين سكه ها است. ما مي خواهيم تيراژ اين سكه ها به حدي برسد كه وقتي به بازار آمد به حد كافي وجود داشته باشد و بازار سياه و رانت براي آن ايجاد نشود.
وي گفت: در حال حاضر مشغول ذخيره سازي اين سكه ها هستيم و زماني كه تعداد آن افزايش يافت، اين سكه ها را به بازار عرضه مي كنيم.
او درباره زمان حدودي ورود اين سكه ها به بازار گفت: فكر مي كنم اين كار در دو ماه آينده انجام شود. ما قصد داريم ابتدا يك ميليون قطعه توليد كنيم و تاكنون حدود 200 هزار قطعه ضرب شده است.به گفته او، قيمت اين سكه ها هم با توجه به شرايط روز و قيمت هاي جهاني تعيين مي شود. وزن اين سكه ها 01/1 گرم و قطر تقريبي 3/13 ميلي متر است. عيار سكه گرمي نيز همانند ساير سكه هاي بهار آزادي رايج در بازار 900 در هزار است اين سكه ها با بسته بندي امنيتي مناسب و بدون ثبت سال ضرب به بازار خواهند آمد.پيش از اين قرار بود تعداد محدودي سكه گرمي در مهر ماه از سوي بانك كارگشايي عرضه شود.

 



تمديد زمان ثبت نام خط اعتباري سوخت رانندگان تا 30 آبان

سخنگوي ستاد مديريت حمل و نقل و سوخت گفت: زمان ثبت نام خط اعتباري سوخت رانندگان حمل و نقل عمومي تا 30 آبان تمديد شد.
«حسين هاشمي»، افزود: كارمزد تسهيلات خط اعتباري در حد 4 درصد است به گونه اي كه براي تسهيلات يك ميليون توماني در كل 60 هزار تومان كارمزد دريافت مي شود.
وي با بيان اينكه خط اعتباري سوخت و تسهيلات قرض الحسنه با كارمزد 4درصد بعنوان تسهيلات حمايتي به رانندگان تعلق مي گيرد گفت: براي ساماندهي حمل و نقل پس از هدفمند كردن يارانه ها اقداماتمان را به دو بخش حمايتي و جبراني تقسيم كرده ايم.
وي افزود: در دسته اقدامات حمايتي تسهيلات خط اعتباري سوخت، بيمه رانندگان و نوسازي ناوگان حمل و نقل در نظر گرفته شده و در دسته اقدامات جبراني مي توان به در نظر گرفتن قيمت سوخت و لحاظ آن در نرخ كرايه اشاره كرد كه بسته آن نهايي شده و فرمول آن از طريق وزارت كشور ابلاغ مي شود.
سخنگوي ستاد مديريت حمل و نقل و سوخت اظهار داشت: اين تسهيلات براي جبران نرخ كرايه ها و افزايش نرخ سوخت در نظر گرفته نشده بلكه به منظور بهبود حمل و نقل و خدمت رساني پس از هدفمند كردن يارانه ها ارائه مي شود.
سخنگوي ستاد مديريت حمل و نقل و سوخت تأكيد كرد: براي توسعه اين قبيل تسهيلات برنامه خاصي داريم و پيشنهاد مي كنيم همه رانندگان از اين خط اعتباري استفاده كنند چرا كه اين تسهيلات در صورت استقبال مي تواند براي قطعات پرمصرف و تعميرات و نگهداري نيز در نظر گرفته شود.
وي افزود: مهلت ثبت نام براي اين تسهيلات تا 20 آبان در نظر گرفته شده بود اما با توجه به اينكه تعداد قابل توجهي از رانندگان در حمل و نقل عمومي فعال هستند اين مهلت را تا 30 آبان تمديد كرديم و رانندگان مي توانند با مراجعه به نزديك ترين شعبه اين تسهيلات را دريافت كنند.

 



با اتمام ساخت 940 هزار واحد
تا شهريور ماه سال آينده مسكن مهر پروژه نيمه تمام نخواهد داشت

وزير مسكن با بيان اينكه تصفيه خانه شهر پرديس تا پايان امسال به بهره برداري مي ر سد گفت: كار ساخت 940 هزار واحد مسكوني مهر تا شهريور ماه سال آينده به اتمام مي رسد و پروژه نيمه تمامي از مرحله اول طرح مسكن مهر نخواهيم داشت.
علي نيكزاد در گفت وگو با خبرگزاري فارس افزود: برنامه ساخت 940 هزار واحد مسكوني مهر تا شهريور ماه سال 90 به پايان مي رسد و بايد اين نويد را داد كه هيچ پروژه اي به صورت نيمه تمام از مرحله اول طرح مسكن مهر باقي نخواهد ماند.
نيكزاد ادامه داد: براساس برنامه ر يزي هاي انجام شده تا پايان آذر ماه امسال 140 هزار واحد مسكوني، تا پايان زمستان 300 هزار واحد و طي نيمه اول سال آينده 500 هزار واحد مسكوني مهر ديگر نيز به بهره برداري مي رسند كه با اين حساب كار ساخت 940 هزار واحد مسكوني مهر تا شهريور ماه سال آينده به اتمام مي رسد.
وي در خصوص اتمام تصفيه خانه شهر پرديس كه يك پروژه حياتي براي شهرهاي جديد و به خصوص اين شهر محسوب مي شود خاطرنشان كرد: مراحل احداث و تكميل تصفيه خانه شهر پرديس طي 8 ماه گذشته وضعيت مطلوبي به خود گرفته است و اعتبارات خوبي براي اتمام آن اختصاص يافته است.نيكزاد گفت: براي اتمام تصفيه خانه شهر پرديس اعتباري حدود 15 ميليارد تومان نيز تخصيص مي يابد تا در پايان سال جاري اين پروژه مهم و حياتي به بهره برداري برسد.

 



معرفي سه محصول سال كشور در جشنواره قهرمانان صنعت

دبير ششمين جشنواره قهرمانان صنعت گفت: همزمان با برپايي اين جشنواره در اول آذرماه، سه محصول سال كشور انتخاب و معرفي مي شوند.
«علي محمد گودرزي» افزود: تجليل از قهرمانان صنعت ايران، در حقيقت به معناي نكو داشت سرمايه هاي انساني است كه در توسعه اقتصادي و صنعتي كشور تلاش مي كنند.
به گفته وي، موضوع اميد و خلق آرمان هاي مبتني بر اميدواري براي آينده موفق بشر از جمله اقدامات اساسي است كه رهبران كسب و كار بايد انجام دهند.وي تصريح كرد: قهرمانان صنعت در حقيقت نه تنها در مقام راهبران توليد ثروت مادي به حساب مي آيند بلكه نقش مهم تر و شايستگي اساسي آنان، ايجاد معنا و اميد براي زندگي ديگران است.
به منظور تجليل از مقام پيشكسوتان صنعت، هر سال از يكي از آنان به شكل ويژه تجليل به عمل مي آيد و با شكوه ترين جشن سالانه صنعت كشور نيز در سال جاري نكوداشت «استاد علي اصغر كيهاني» بنيانگذار صنعت نوين بتن در ايران خواهد بود.
اين جشنواره در مركز همايش هاي صدا و سيما برگزار خواهد شد.

 

(صفحه(12(صفحه(10(صفحه(6(صفحه(9(صفحه(7(صفحه(8(صفحه(15(صفحه(11(صفحه(5(صفحه(16(صفحه(13(صفحه(4(صفحه (2.3.14