(صفحه(12(صفحه(10(صفحه(6(صفحه(9(صفحه(7(صفحه(8(صفحه(15(صفحه(11(صفحه(5(صفحه(16(صفحه(13(صفحه(4(صفحه (2.3.14


یکشنبه 23  آبان 1389- شماره 19789

موافقت پنتاگون با فروش 100 ميليون دلار تسليحات به لبنان
معاون سيدحسن نصرالله: صدور هرحكمي عليه حزب الله خدمت به صهيونيست هاست
اعتراض برخي كشورها به حق وتو در شوراي امنيت
درگيري شديد با نظاميان صهيونيست در شهرهاي بيت المقدس و كرانه باختري
سگ هاي چترباز!
شاه عربستان در بستر بيماري وليعهد زمام امور را به دست گرفت
تجمع مخالفان جنگ در يونان عليه آمريكا و ناتو
آغاز رايزني فشرده نوري مالكي براي تشكيل دولت جديد عراق
تظاهرات ضد آمريكايي همزمان با ورود اوباما به ژاپن
كاركنان نهادهاي فرهنگي در ايتاليا دست از كار كشيدند
14 حمله همزمان شبه نظاميان طالبان به پايگاه اشغالگران در شرق افغانستان
چها رسوي پنج قاره



موافقت پنتاگون با فروش 100 ميليون دلار تسليحات به لبنان

آمريكا با فروش 100 ميليون دلاري تسليحات به لبنان موافقت كرد.
به گزارش خبرگزاري فارس به نقل از روزنامه صهيونيستي «جروزالم پست»، يك نماينده آمريكا از رفع تعليق فروش 100 ميليون دلاري تسليحات به لبنان خبر داد و اعلام كرد كه اين موافقت پس از آن حاصل شد كه وزارت خارجه آمريكا تضمين داد كه اين سلاح ها به دست حزب الله نخواهد رسيد.دو نماينده آمريكا در كنگره ماه اوت گذشته (مردادماه) با فروش سلاح به ارتش لبنان به دليل نگراني از انتقال اين سلاح ها به حزب الله مخالفت كرده بودند. ولي اكنون وزارت خارجه آمريكا به كنگره متعهد شد كه اين سلاح ها فقط در اختيار ارتش قرار مي گيرد و به دست حزب الله نخواهد رسيد.منابع آگاه در لبنان اعلام كردند آمريكا با سياست ايران هراسي در حال فروش تسليحات خود به كشورهاي منطقه است.

 



معاون سيدحسن نصرالله: صدور هرحكمي عليه حزب الله خدمت به صهيونيست هاست

معاون دبيركل حزب الله لبنان گفت، حكم دادگاه ترور حريري عليه حزب الله خدمت به اسرائيل است.
به گزارش خبرگزاري ايسنا، شيخ نعيم قاسم اظهار داشت، حكم فرضي در پرونده ترور رفيق حريري كه مقاومت را هدف قرار دهد، بي شك در خدمت صهيونيست ها و طرح هاي آنان است.
وي افزود، تلاش براي سرپوش گذاشتن بر مسئله شاهدان دروغين هياهو براي پنهان كردن اهداف اسرائيل و تخريب لبنان است و هيچ سودي نخواهد داشت.
شيخ نعيم قاسم تصريح كرد، اصرار گروههاي مخالف در لبنان براي تحقيق درباره شاهدان دروغين و شناسايي عوامل پشت پرده با هدف شناسايي مجرمان واقعي صورت مي گيرد.
در همين رابطه سيدهاشم صفي الدين رئيس شوراي اجرايي حزب الله نيز گفت، سياست آمريكا و اسرائيل در منطقه در راستاي نابودي مقاومت است.
وي افزود، پرونده شاهدان دروغين در راستاي خدمت به مصالح رژيم صهيونيستي در لبنان شكل گرفته است.
رئيس شوراي اجرايي حزب الله همچنين گفت، آمريكا و رژيم صهيونيستي در پي سنگ اندازي در مسير تلاش صلح جويانه كشورهاي عربي در لبنان و منحرف كردن مسير تحقيق دادگاه بين المللي حريري از جريان اصلي خود هستند.
از سوي ديگر، مشاور وزير جنگ رژيم صهيونيستي در گفت وگو با تلويزيون اسرائيل گفت، چيره شدن حزب الله بر حكومت براي اسرائيل بسيار خطرناك است و سران اسرائيل به هر راه ممكن تلاش دارند تا از اين كار جلوگيري كنند.
وي افزود، بهتر است اسرائيل اين واقعيت را بپذيرد كه حزب الله داراي توان بالاي نظامي است و در حال حاضر عملا بر لبنان مسلط است.
ديويد حاخام فاش كرد، در حال حاضر بسياري از سران گروه 14مارس خواستار متهم شدن حزب الله در دادگاه بين المللي ترور رفيق حريري هستند.

 



اعتراض برخي كشورها به حق وتو در شوراي امنيت

كشورهاي شركت كننده در نشست سالانه مجمع عمومي سازمان ملل بر لزوم اعمال اصلاحات در شوراي امنيت و بررسي حق وتوي برخي از اعضا تأكيد كردند.
به گزارش ايسنا، به نقل از خبرگزاري «شين هوا»، در دومين نشست سالانه مجمع عمومي سازمان ملل در مورد بررسي گزارش سالانه فعاليت 15 عضو شوراي امنيت، بيشتر كشورها بر لزوم اعمال اصلاحات در شوراي امنيت و بررسي حق وتوي اعضا تأكيد و به حق وتو قدرت هاي بزرگ اعتراض كردند. در اين نشست نمايندگان بسياري از كشورها از جمله اسلواكي، زيمبابوه و سنگاپور با سخنراني در سازمان ملل تضمين اعمال اين اصلاحات را كه از 17 سال پيش مطرح شده خواستار شدند. شوراي امنيت از پنج عضو دائم (چين، روسيه، آمريكا، انگليس، فرانسه) و 10 عضو غيردائم كه براي يك دوره دوساله انتخاب مي شوند، تشكيل شده است.

 



درگيري شديد با نظاميان صهيونيست در شهرهاي بيت المقدس و كرانه باختري

صدها فعال فلسطيني و بين المللي در مناطق مختلف كرانه باختري و فلسطين اشغالي در اعتراض به سياست شهرك سازي رژيم صهيونيستي تظاهرات كردند.
به گزارش خبرگزاري قدس، صدها نفر از فلسطيني ها و فعالان بين المللي صلح در اولين سالروز اعتراض عليه سياست اخراج فلسطيني ها از منطقه شيخ جراح در شرق بيت المقدس و شهرك سازي در اين منطقه تظاهرات كردند.
شركت كنندگان در اين تظاهرات با در دست داشتن پرچم فلسطين و پلاكاردهايي كه بر روي برخي از آنها نوشته شده بود: «منطقه شيخ جراح را آزاد كنيد» و «دست از دزدي سرزمين هاي ما برداريد» خواستار توقف فوري سياست هاي پاكسازي نژادي اسراييل در اين منطقه شدند.
تظاهركنندگان همچنين سياست هاي شهرك سازي اسراييل در شرق بيت المقدس را به شدت محكوم كردند.
همچنين نظاميان صهيونيست ضمن سركوب تظاهرات هفتگي فلسطينيان عليه ديوار حائل در روستاهاي بلعين، نعلين، المعصره، بني صالح و بيت امر در كرانه باختري ده ها نفر را زخمي كردند. درگيري بين فلسطينيان، فعالان بين المللي صلح و نظاميان اسرائيلي در روستاهاي اطراف رام الله و بيت لحم به ضرب و شتم شديد تظاهركنندگان منجر شد چرا كه رژيم صهيونيستي در اين درگيري از گلوله، گاز اشك آور، بمب هاي دودزا و همچنين باتوم الكتريكي استفاده كرد.
اين درگيري ها كه عليه ساخت ديوار نژاد پرستانه حائل در كرانه باختري صورت مي گيرد بيش از هشت سال است كه به طور هفتگي ادامه دارد. اين اعتراضات در حالي صورت مي گيرد كه گروه ها و سازما ن هاي فلسطيني دمشق نيز با انتشار بيانيه اي تاكيد كردند كه ملت فلسطين بر سر اراضي خود سازش نمي پذيرد و كوتاه نمي آيد.
گروه هاي فلسطيني از امت هاي اسلامي و عربي خواستند با رد سياست عادي سازي روابط با رژيم صهيونيستي در برابر اهانت آنان به مقدسات اسلامي و مسيحي بايستند.به گزارش ايرنا گروه هاي فلسطيني همچنين خواهان پيگرد مقامات رژيم صهيونيستي در دادگاه هاي بين المللي به خاطر جنايت عليه ملت فلسطين شدند.
در بيانيه اين گروه ها آمده است: رژيم صهيونيستي با ادامه شهرك سازي، امت هاي اسلامي وعربي راتهديد كرده و منابع و ثروت هاي آنان را غارت مي كند.
اين گروه ها از نهادهاي بين المللي و حقوق بشر خواستند جنايات رژيم صهيونيستي عليه ملت فلسطين را محكوم كرده و در حمايت از اين مردم اقدام كنند.
آنان همچنين خواهان رفع محاصره تحميلي رژيم صهيونيستي بر مردم غزه شده و گروه ها و نيروهاي فلسطيني را به اتحاد بايكديگر در تحقق مصالحه و وحدت ملي فرا خواندند.
در همين رابطه 79 سازمان بين المللي حقوقي و مدني درباره توطئه جديد صهيونيست ها و آمريكا براي لغو بند مربوط به اشغالگري از منشور شوراي حقوق بشر هشدار دادند.
بند هفتم از شوراي حقوق بشر سازمان ملل مسايل مربوط به اشغالگري مقاومت وحق تعيين سرنوشت فلسطينيان را شامل مي شود. اين 79 سازمان حقوقي در بيانيه مطبوعاتي مشترك تاكيد كردند، چند هفته اي است كه دو هيئت صهيونيستي و آمريكايي در شوراي حقوق بشر سازمان ملل طرح جديدي را پيگيري مي كنند كه هدف از آن حذف بند هفتم شوراي حقوق بشر درباره مسائل مربوط به اشغالگري سرزمين هاي اشغالي فلسطين، سرزمين هاي اشغالي عربي شامل كرانه باختري رود اردن، بيت المقدس، غزه و جولان است.اين سازمان ها تاكيد كردند كه لغو اين بند به معناي حمايت مستقيم از اشغالگري صهيونيست ها به شمار مي رود.
از سوي ديگر نماينده فلسطين در سازمان ملل متحد طي اظهاراتي در كميته اين سازمان كه در نيويورك برگزار شد خواستار لغو كامل و فوري محاطره غزه شد.
وي تاكيد كرد، اسرائيل از رفتن به مذاكرات بي قيد و شرط سخن مي گويد در حالي كه عملاً با افزايش شهرك سازي ها و مصادره اراضي فلسطينيان و ويران كردن منازل آنها در كرانه باختري و قدس براي اين مذاكرات شراط مي گذارد.
ساير رويدادها
¤ رئيس جمهور اسبق آمريكا گفت، هدف اسرائيل تقويت فتح در برابر حماس است.
¤ گفت وگوهاي نخست وزير رژيم صهيونيستي با وزير خارجه آمريكا در مورد آغاز دوباره مذاكرات سازش بدون رسيدن به نتيجه پايان يافت.
¤ جنبش حماس اعلام كرد، باب مصالحه باجنبش فتح به منظور ادامه بررسي پرونده امنيتي باز است.
¤ نشريه يهوديان انگليس از احتمال حمله اسرائيل به لبنان وغزه خبر داد.
¤ رژيم صهيونيستي در راستاي گسترش اقدامات نژادپرستانه عليه فلسطينيان و بازداشت شمار زيادي از آنان قصد دارد يك زندان بزرگ در مرز با مصر احداث كند.

 



سگ هاي چترباز!

اين روزها جنون آدم ها به حدي رسيده كه حتي چهارپايان هم ديگر از دستشان در امان نيستند. چرا كه، حالا مي شنويم آمريكايي هاي ناتوان كه براي بردن جنگ ديگر نمي دانند چه حقه و كلكي بايد سوار كنند، تصميم گرفته اند مثل انگليسي ها و اتريشي ها از «سگ هاي چترباز» به عنوان «آخرين تكنيك و تاكتيك جنگي» استفاده كنند!
حالا، به روايتي اين سگ هاي چترباز كه دوربيني هم به سرشان وصل شده، قرار است بعد از فرود، اوضاع را بررسي كنند و ببينند آيا احتمالا بمبي آن طرف ها كار گذاشته شده، يا نه! ماسكي هم به پوزه شان وصل شده كه ماسك اكسيژن است و دست كم اين حسن را دارد كه صداي سازمان هاي مدافع حيوانات را مي خواباند. اما، به روايتي هم اين حيوانات بينوا در واقع «بمب هاي زنده»اند كه براي «عمليات انتحاري» استفاده مي شوند! در واقع، چند وقت پيش خبري در روزنامه «لوفيگارو» در مورد دو سگ چاپ شد كه در هواپيماي «مسافري» مرده بودند، در حالي كه شكمشان «پر از مواد منفجره» بود! به هرحال، اين اولين باري نيست كه حيوانات را راهي ميدان جنگ مي كنند. در عراق، سربازان خارجي عادت دارند براي حمل بمب هايشان از سگ ها استفاده كنند. اخيرا هم، سگ ها «ستاره»هاي اصلي تمرينات مشتركي بودند كه با شركت 14 كشور در نروژ برگزار شد. اين سگ ها تا خرخره مسلح و به دوربين هاي جاسوسي و ماسك گاز هم مجهز شده بودند. مي گويند، سگ هاي جنگي را اصولا طوري تربيت مي كنند كه با چتر راحت مي پرند و به هر كس هم كه سلاح دستش باشد، حمله مي كنند.
¤ سرويس خارجي كيهان

 



شاه عربستان در بستر بيماري وليعهد زمام امور را به دست گرفت

منابع خبري از وخامت حال پادشاه عربستان و بستري شدن ملك عبدالله در بيمارستان خبر دادند.
به گزارش خبرگزاري ها، دربار عربستان با صدور بيانيه اي اعلام كرد: ملك عبدالله بن عبدالعزيز پادشاه عربستان به توصيه پزشكان بايد تا اطلاع بعدي به دليل تشديد بيماري ستون فقرات از اداره كشور فاصله و تحت درمان قرار بگيرد.
برپايه اين گزارش در بيانيه دربار عربستان، ذكر نشده است كه شاه فرتوت 86 ساله آل سعود تا چه زمان بايستي در استراحت پزشكي به سر برد.گرچه در بيانيه دربار عربستان، ذكر شده است كه ملك عبدالله به علت بيماري قادر به شركت در مناسك حج نيست، اما هنوز از محل بستري شدن، نوع دقيق بيماري و مدت زمان مداواي شاه عربستان سخني به ميان نيامده است.اين در حالي است كه احتمال داده مي شود، وخامت حال جسماني پادشاه عربستان و اختلاف جانشينان آن در داخل دربار آل سعود به قدري بالاست كه دربار عربستان با صدور اين بيانيه تلاش مي كند، زمينه رواني غيبت احتمالي يا حتي مرگ وي را در نزد افكار عمومي توجيه كند.
همچنين در صورتي كه مشكل جسماني پادشاه عربستان فقط به ديسك كمر و ستون فقرات وي محدود مي شد، ملك عبدالله مي توانست با استفاده از صندلي چرخدار طبق روال هر سال، همزمان با برگزاري ايام مبارك حج به همراه شماري از وزيران اين كشور با توجه به حضور سران و مقامات كشورهاي اسلامي در مناسك حج شركت كند، اما در بيانيه رسمي دربار، حتي از اين موضوع سخني به ميان نيامده و گويا اجازه اين كار به وي داده نشده است.
به گزارش خبرگزاري جمهوري اسلامي به نقل از پايگاه اينترنتي ايلاف (وابسته به عربستان)، احتمال دارد، «نايف بن عبدالعزيز» وزير كشور عربستان و مرد قدرتمند دربار آل سعود كه قبلا منازعاتي بر سر به دست آوردن قدرت و جانشيني به جاي برادر خود (شاهزاده سلطان) در اين كشور داشته است، به عنوان جانشين ملك عبدالله امور را به دست بگيرد.
گفته مي شود، در جلسه شوراي وزيران نيز كه دوشنبه گذشته در رياض عربستان برگزار شد به جاي ملك عبدالله، وليعهد دوم اداره آن را برعهده داشته است.عبدالله بن عبدالعزيز ششمين پادشاه عربستان و دهمين فرزند عبدالعزيز آل سعود بنيانگذار عربستان جديد است و متولد سال 1924 ميلادي در شهر رياض است و از سال 1982 ميلادي وليعهد عربستان شد.
او ازسال 1995 پس از بيماري شاه فهد عملا زمام امور عربستان را به دست گرفت و در سال 2005 پس از مرگ فهد به طور رسمي پادشاه عربستان شد.
گفتني است، ملك عبدالله علاوه بر سمت پادشاهي، رياست هيئت وزيران و فرماندهي گارد ملي عربستان را نيز به عهده دارد.

 



تجمع مخالفان جنگ در يونان عليه آمريكا و ناتو

گروه هاي مخالف جنگ در يونان با برپايي تظاهرات عليه ناتو و آمريكا خواستار خروج سربازان يوناني از عراق و افغانستان شدند.
به گزارش ايرنا، گروهي از مخالفان جنگ و فعالان سياسي ديروز با تجمع مقابل پادگان نظامي «ترانياند فيلو» در شهر «اكسانتي» ضمن محكوم كردن اقدامات ناتو و آمريكا در عراق و افغانستان، از رهبران خود خواستند هر چه زودتر سربازان يوناني را از اين دو كشور اشغال شده خارج كنند.
به نوشته روزنامه هاي يوناني تظاهركنندگان در اين تجمع ناتو را متهم به جنگ افروزي در مناطق مختلف جهان كرده و از دولت خواستند هرگونه همكاري نظامي خود با ناتو و رژيم صهيونيستي را نيز قطع كند.
مردم يونان همچنين خواستار تعطيلي پايگاه هاي نظامي آمريكا در كشورشان شدند. «همكاري با كشورهاي جهان براي پيشبرد صلح و آرامش جهاني به جاي همكاري نظامي با سلطه گران» از ديگر درخواست هاي تظاهركنندگان ديروز در يونان بود.

 



آغاز رايزني فشرده نوري مالكي براي تشكيل دولت جديد عراق

«مالكي» رايزني براي تشكيل كابينه جديد خود را با فراكسيون هاي مختلف آغاز كرد.
به گزارش خبرگزاري ايسنا، نوري مالكي نخست وزير عراق پس از آنكه از طرف رئيس جمهور عراق مامور تشكيل كابينه شد، رايزني با گروه هاي مختلف براي تشكيل دولت را آغاز كرده است. اين رايزني مالكي شامل گروه «العراقيه» تحت رهبري «اياد علاوي» نيز مي شود. هرچند هنوز تركيب كابينه و يا شخصيت هايي كه پست هاي حساس در كابينه را اشغال مي كنند، مشخص نشده است، ولي مالكي احتمالا سريعتر از موعد مقرر اين اشخاص را مشخص و به مجلس معرفي مي كند. طبق قانون اساسي عراق، نخست وزير موظف است، پس از ابلاغ رئيس جمهور طي يك ماه اعضاي كابينه اش را به مجلس معرفي كند و براي اين افراد و كل كابينه راي اعتماد بگيرد.
در همين حال، «جمال البطيخ»، از رهبران فهرست العراقيه اعلام كرد كه اين فهرست در دولت جديد مشاركت خواهد كرد.پنجشنبه گذشته پارلمان عراق «جلال طالباني» را به عنوان رئيس جمهور انتخاب كرد و او نيز مالكي را به عنوان نامزد بزرگترين فراكسيون مجلس (اتحاد ملي)، مامور تشكيل كابينه كرد.
ديروز نيز مجلس عراق تشكيل جلسه داد. اعضاي هيچ يك از فراكسيون هاي سياسي در اين جلسه غايب نبود. در جلسه ديروز مسئله اختيارات «شوراي سياست هاي راهبردي امنيت ملي» كه يك نهاد جديدالتاسيس است مورد بررسي قرار گرفت. قرار است علاوي به رياست اين شورا برسد. قانون بازخواست و عدالت كه به تصفيه بعثي ها از نهادهاي قدرت مي پردازد، نيز ديروز در مجلس بررسي شد. فهرست العراقيه از اتحاد ملي و «ائتلاف كردستان عراق» خواست آن دسته از رهبران فهرست العراقيه را كه داراي سابقه بعثي هستند، از تصفيه معاف كنند. «صالح مطلك» از جمله اين افراد است. طبق برخي گزارشات، علاوي مطلك را به عنوان وزيرخارجه به مالكي معرفي كرده است.
اظهارات علاوي
به گزارش خبرگزاري فارس، رهبر فهرست العراقيه به حمايت آمريكا از وي اذعان كرد و گفت من ضمانت هايي از آمريكا و طرف هاي ديگر درباره تقسيم قدرت دريافت كرده بودم.
علاوي گفت كه تمام ايده ها و پيشنهادهاي بررسي شده با گروه هاي سياسي عراق، از جمله تشكيل شوراي عالي سياست هاي راهبردي و افزايش اختيارات آن را با آمريكايي ها در ميان گذاشته بود و تضمين هايي را نيز از آمريكايي ها درباره توافق هاي صورت گرفته كسب كرده بود.
رهبر فهرست العراقيه كه تاكنون اخبار مختلفي درباره ارتباط او با مقامات آمريكايي و سعودي منتشر شده است به صراحت اعلام كرد كه از سوي آمريكا حمايت مي شود كه اين امر با اظهارات خود رهبران فهرست العراقيه كه طرف هاي عراقي را به ارتباط با نيروهاي بين المللي و منطقه اي متهم مي كردند در تناقض است در هر حال علاوي براي اجراي طرح هاي آمريكايي و سعودي در عراق همواره از حمايت اين دو طرف برخوردار بوده است.

 



تظاهرات ضد آمريكايي همزمان با ورود اوباما به ژاپن

صدها شهروند ژاپني به همراه برخي احزاب اين كشور همزمان با برگزاري هجدهمين نشست همكاري اقتصادي آسيا - اقيانوسيه (اپك) تظاهرات كردند.
به گزارش خبرگزاري «آسوشيتدپرس»، ديروز صدها نفر از مردم شهر «يوكوهاما»ي ژاپن همزمان با برگزاري هجدهمين نشست «اپك» تظاهرات كردند.
برخي تظاهركنندگان با پوشيدن ماسك «باراك اوباما» رئيس جمهور آمريكا و «نائوتوكان» نخست وزير ژاپن عليه آنها شعار دادند. تظاهركنندگان با سر دادن شعارهاي ضد آمريكايي اوباما را جنگ طلب خواندند.
همزمان با اين تجمعات، تظاهرات ديگري نيز در اين شهر كه نزديك «توكيو» واقع شده عليه سفر رئيس جمهور چين برگزار شد «هوجين تائو» بعدازظهر جمعه پس از پايان نشست گروه 20 «سئول» را به مقصد ژاپن ترك كرد. روابط دو كشور ژاپن و چين طي چند ماه گذشته بر سر جزاير مورد مناقشه به تيرگي گرائيده و مردم هر دو كشور نيز چندين بار عليه يكديگر تظاهرات برپا كرده اند.خبرگزاري فرانسه نيز با انتشار اين خبر از ديدار رهبران دو كشور با هدف بهبود روابط در حاشيه اين نشست سالانه خبر داد.
گفتني است در اين نشست دو روزه، رهبران 21 كشور عضو دور هم جمع مي شوند تا درباره رسيدن به اهداف تعريف شده در مورد تجارت آزاد بحث و گفت وگو كنند.

 



كاركنان نهادهاي فرهنگي در ايتاليا دست از كار كشيدند

منابع خبري از اعتصاب صدها نهاد و مركز فرهنگي ايتاليا به دليل طرح دولتي كاهش بودجه خبر دادند.
به گزارش خبرگزاري ها، ديروز اكثر مراكز فرهنگي در سرتاسر ايتاليا در اعتراض به طرح كاهش بودجه اعتصاب كردند.
براساس اين گزارش صدها موزه، گالري هنري و مراكز فرهنگي ايتاليا به دنبال اين اعتصاب يك روزه بسته شدند.
دولت «سيلويو برلوسكني» كه در نظر دارد در قالب طرح رياضت اقتصادي 280 ميليون يورو از بودجه فرهنگي ايتاليا را طي سه سال آينده كاهش دهد. به اعتقاد مخالفان، بخش فرهنگي ايتاليا به دليل وجود مكان هاي تاريخي و باستاني بسيار در اين كشور نيازمند بودجه فراواني است كه در صورت تحقق اين طرح دچار مشكلات زيادي مي شود.
در بخشي از اين گزارش آمده است كه اعتصاب ديروز ايتاليا دستكم 800 موزه گالري هنري، كتابخانه و مكان هاي باستاني را تحت تاثير قرار داده و مراكز فرهنگي هم كه تعطيل نشده اند تنها در ساعات خاصي از روز فعاليت كردند.
يادآور مي شود بي كفايتي هاي «برلوسكني» در عرصه سياسي و اقتصادي مدت هاست دولت وي را دچار مشكلات جدي كرده است طوري كه بسيار سقوط دولت وي را پيش بيني كرده اند. در همين رابطه رئيس مجلس نمايندگان ايتاليا جمعه بار ديگر بر استعفاي وزيران حزب خود از دولت ائتلافي ايتاليا تاكيد كرد. «جان فرانكو فيني» تهديد كرد دوشنبه(فردا) استعفاي وزيران «حزب آينده و آزادي» روي ميز «برلوسكني» خواهد بود. وي تنها شرط براي انصراف از استعفاي وزيران را استعفاي نخست وزير عنوان كرد.

 



14 حمله همزمان شبه نظاميان طالبان به پايگاه اشغالگران در شرق افغانستان

شبه نظاميان طالبان به طور همزمان 14 بار به پايگاه نظامي اشغالگران در شرق افغانستان حمله كردند.
به گزارش خبرگزاري ها، 14 عضو طالبان ديروز پايگاه نظاميان اشغالگر را در فرودگاه شهر جلال آباد افغانستان هدف حمله قرار دادند. به گفته منابع وابسته به ناتو، در اين حمله كه از ساعت سه نيمه شب آغاز شده بود، شبه نظاميان مهاجم با مقاومت نيروهاي خارجي و دولتي افغان مواجه و هشت تن از آنها كشته شدند. در مورد بقيه شبه نظاميان توضيحي داده نشده است. اين در حالي است كه «ذبيح الله مجاهد»، سخنگوي طالبان، با پذيرش مسئوليت اين حمله، گفت چند تن از عناصر طالبان توانستند به داخل پايگاه نفوذ كنند و 30 تن از نظاميان خارجي را بكشند. برخي منابع نيز از مرگ همه 14 شبه نظامي طالبان و زخمي شدن يك نظامي افغان طي اين عمليات خبر دادند. شاهدان عيني از بمباران بخش شمالي فرودگاه توسط جنگنده هاي ناتو خبر دادند و اين نشان مي دهد كه عناصر طالبان توانسته اند به داخل فرودگاه نفوذ كنند.
ديروز همچنين بمبي در ولايت قندوز واقع در شمال افغانستان منفجر شد. به گفته منابع محلي، هشت غيرنظامي بر اثر اين انفجار كشته و 18 نفر ديگر زخمي شدند. جسد يك مقام محلي نيز در ميان كشته شدگان ديده شده است.
سقوط يك هواپيماي بدون سرنشين آمريكايي در ولايت قندوز و سفر غيرمنتظره وزيرخارجه فرانسه به افغانستان از جمله خبرهاي ديروز مربوط به اين كشور بود.

 



چها رسوي پنج قاره

آمريكاي ناكام!
وزير خارجه آمريكا ضمن ابراز ناخشنودي از سياست هاي بشار اسد اعلام كرد سوريه آرزوها و انتظارات ما را برآورده نكرده است.
هيلاري كلينتون افزود: ما رابطه برقرار مي كنيم تا منافع خود را افزايش دهيم ولي سوريه با ما همكاري نمي كند.
خوي وحشي گري صهيونيست ها
يك خبرنگار اسرائيلي با انتشار فيلم ويديويي زواياي بيشتري از خوي وحشي گري صهيونيست ها به هنگام حمله به غزه را به نمايش گذاشت.
اين تصاوير نشانگر شادي نظاميان صهيونيست پس از انفجار و تخريب منازل مردم غزه در خلال جنگ 22 روزه است.
11هزار مورد جنايت در آلمان
جنايت نئونازي ها و راست هاي افراطي در 9ماهه اول سال جاري ميلادي در آلمان از مرز 11هزار مورد گذشت.
از سال 1990 و زمان وحدت دو آلمان تاكنون جنايت ها بر اثر خشونت نئونازي ها و راست هاي افراطي افزايش يافته است.
اوباماي نامحبوب
يك نشريه چيني نوشت، نشانه هاي افول قدرت باراك اوباما رئيس جمهور آمريكا روز به روز نمايان تر مي شود.
اين روزنامه افزود؛ مردم آمريكا از اوباما شغل مي خواهند و ناكامي هايش را از ياد نمي برند و همين مسئله باعث كاهش محبوبيت او در ميان مردم شده است.

 

(صفحه(12(صفحه(10(صفحه(6(صفحه(9(صفحه(7(صفحه(8(صفحه(15(صفحه(11(صفحه(5(صفحه(16(صفحه(13(صفحه(4(صفحه (2.3.14