(صفحه(12(صفحه(10(صفحه(6(صفحه(9(صفحه(7(صفحه(8(صفحه(15(صفحه(11(صفحه(5(صفحه(16(صفحه(13(صفحه(4(صفحه (2.3.14


یکشنبه 23  آبان 1389- شماره 19789

صفحه (14)

صفحه (3)

صفحه (2)

     
اعتماد و همراهي (يادداشت روز)
نگراني دشمن از وحدت اصولگرايان ترفندها و تدبيرها
كيهان و خوانندگان
مرد كوفي -به جاي گفت و شنود
احمدي نژاد در گفت وگوي تلفني با طالباني: تشكيل دولت جديد پيروزي بزرگي براي ملت عراق است
كوثري: وحدت با عوامل داخلي آمريكا مخالف نظر امام خميني(ره) است
حلقه لندن: كساني كه مي گويند قطعا تقلب شده سلامت عقلي ندارند! (خبر ويژه)
نگراني امنيتي رژيم صهيونيستي از روابط گرم تركيه با ايران (خبر ويژه)
تايم: بلوف حمله به ايران هيچ ضمانت اجرايي ندارد (خبر ويژه)
پيدا كنيد بقيه هواداران را (خبر ويژه)
نفوذي هاي بيدارو دولت و شهرداري خواب آلود (خبر ويژه)



اعتماد و همراهي (يادداشت روز)

با اتمام مرحله واريز يارانه هاي نقدي به حساب خانوارها، حالا نوبت به اصلاح قيمت ها در فاز جديد اجراي قانون هدفمندي يارانه ها رسيده است. براساس اعلام برخي منابع خبري، دولت قصد دارد در اين مرحله به اصلاح قيمت 7 حامل انرژي بنزين، گازوئيل، نفت سفيد، نفت كوره، گاز مايع، گازطبيعي و برق بپردازد. مسئولان دولتي گفته اند كه قيمت هاي جديد حامل هاي انرژي بطور همزمان اعلام شده و تنها چند ساعت مانده به آغاز رسمي اصلاح قيمت ها، امكان برداشت يارانه نقدي از حسابها ميسر خواهد شد. ظاهراً دولتمردان تصميم گرفته اند در سال اول آزادسازي قيمت ها، «آب» مصرفي خانوارها از اين قاعده مستثني شود.
به هر حال هر چه به پايان آبان ماه نزديك تر مي شويم، شيب اجراي قانون هدفمندي يارانه ها تندتر شده و موتور دستگاه اجرايي كشور دور بيشتري به خود مي گيرد. در اين باره چند نكته گفتني است؛
1-دهها هزار ساعت، كارشناسان اقتصادي دولت در طراحي طرح هدفمندي و نمايندگان مجلس شوراي اسلامي در بررسي و تصويب آن وقت گذاشته اند. اكنون تمامي مسئولان كشور و مردم شريف ايران اسلامي به اين «ضرورت» رسيده اند كه جراحي اقتصاد كشور و بازتوزيع عادلانه يارانه ها يكي از نيازهاي مبرم و حياتي كشور است. اما اگر بپذيريم كه در طراحي و بررسي اين طرح تمام جوانب خرد و كلان ديده شده و از هر حيث طرحي جامع و كامل است؛ باز اين 50 درصد مسأله بوده و 50 درصد ديگر اجراي صحيح آن است.
دولتمردان بپذيرند كه در فقدان اطلاع رساني صحيح و اكتفا به كلي گويي ها و عدم آگاهي مردم از كم و كيف ماجرا مي تواند زمينه رشد شايعات و نفوذ انديشه هاي مسموم را فراهم كرده و بخشي از بدنه جامعه را آلوده كند. اجراي صحيح و بي نقص اين قانون و تحقق وعده هايي كه دولتمردان مبني بر تأمين رفاه، آسايش و امنيت معيشت و اقتصاد مردم از روز اول اجراي طرح داده اند، مي تواند شرايط رواني و اعتماد جامعه را متعادل و متناسب با اهداف طرح نمايد.
وزير رفاه روز گذشته در جمع خبرنگاران تاكيد كرد؛ بيشتر منابع حاصل از اجراي قانون هدفمندي يارانه ها به سمت تأمين اجتماعي سوق پيدا مي كند. وي مي گويد: مردم بايد بدانند كه تمام مسير هدفمندسازي يارانه ها در جهت توانمند كردن اقشار مختلف كشور تدوين و تعبيه شده است. مردم اميدوارند دولت خدمتگزار و عدالت محور بتواند با همت و همدلي تمام مسئولان و ياري خود مردم به اهداف بلندي كه براي اين طرح پيش بيني كرده اند، دست پيدا كند.
تجربه سهميه بندي بنزين ثابت كرد كه در اجراي اين قبيل طرحها بايد هم دولت و هم مردم به يكديگر «فرصت» كافي بدهند. همانطور كه دولت براي عملياتي كردن طرحهاي خود نياز به زمان دارد تا بتواند به اهداف از پيش تعيين شده برسد، مردم هم براي «تطبيق» خود با شرايط جديد نياز به زمان دارند.
در طرح سهميه بندي بنزين چند ماه طول كشيد تا جامعه توانست خود را با اجراي اين طرح تطبيق دهد. در مورد اجراي قانون هدفمندي يارانه ها كه طرحي بسيار جامع تر و وسيعتر از سهميه بندي بنزين است، بطور طبيعي مردم زمان بيشتري براي تطبيق نياز دارند. در اين فاصله بايستي دولتمردان براي چالش هايي كه ايجاد مي شود برنامه داشته و تا جاي ممكن طرح را به گونه اي پيش ببرند كه كمترين فشار به مردم وارد شود و از سوي ديگر مردم نيز با سعه صدر و همدلي، سختي هاي احتمالي ناشي از اين مساله را تحمل كرده و دولت را در اجراي موفق تر طرح ياري نمايند.
2- طبق آماري كه از سوي دولت اعلام شده، چيزي نزديك به 95 درصد از يارانه كشور به بخش انرژي تعلق مي گيرد. مصرف بي رويه و اسراف گونه در كشور ما به حدي است كه بين 3 تا 5 برابر ميانگين جهاني انرژي مصرف مي كنيم. يكي از علت هاي اجراي قانون هدفمندي يارانه ها همين مصرف بي رويه است. «اصلاح الگوي مصرف» به عنوان يكي از اهداف طرح ديده شده و دولت اميدوار است با اصلاح قيمت حامل هاي انرژي، شاخص «مصرف» را در كشور تعديل كرده و تحت كنترل درآورد.
اما سوال اينجاست كه آيا در تحقق اين هدف بزرگ به غير از جنبه اقتصادي، ساير ابعاد اجتماعي و فرهنگي موضوع نيز ديده شده يا نه؟ به عبارت ديگر آيا گران شدن حامل هاي انرژي لاجرم به اصلاح الگوي مصرف منجر خواهد شد؟
اگر بخواهيم به اين پرسش از زاويه عقل معيشت مردم و اقتصاد خانواده پاسخ بدهيم، جواب مثبت است چرا كه وقتي قرار است بابت مصرف بيشتر هزينه هاي بيشتري صورت پذيرد، قطعاً در ميزان مصرف مردم تاثيرگذاشته و علي القاعده بايد مصرف بهينه تري داشته باشند، اما مساله به همين جا ختم نمي شود. برخي از مولفه هاي مصرف در جامعه ما ريشه در «باورها» و «خرده فرهنگ»هايي دارد كه جداي از درست يا نادرست بودنشان، نقش مهمي ايفا مي كنند.
باور و فرهنگ مردم كشور ما اين است كه «چراغ خانه مان روشن بماند» روشن بودن چراغ خانه براي ما به معناي وجود حيات و زندگي است. ما ايراني ها «نان را بركت سفره مي دانيم» و معتقديم بايد حتماً در سفره مان نان باشد و اگر روزي نبود آن را «نشانه» بي بركتي و رفتن روزي از خانه مان مي پنداريم. در باور مردم كشور ما «اجاق خانه بايد هميشه روشن و گرم باشد» اجاق گرم را موجب بركت خانه دانسته و در فرهنگ و افواه خودمان كسي را كه «ثمره» اي ندارد «اجاق كور» مي خوانيم.
به نظر شما در اين شرايط، گران شدن برق و نان و گاز، بدون اينكه برنامه اي براي تغيير و اصلاح اين خرده فرهنگ ها داشته باشيم، به تنهايي قادر خواهد بود الگوي مصرف ما را دچار تغيير «بنيادين» و هميشگي كرده و اصلاح نمايد؟ يادمان باشد در روزهاي آغازين اجراي طرح سهميه بندي بنزين، خيابانهاي شهر آنچنان خلوت شده بود كه يك شرايط آرماني را به تصوير مي كشيد، اما به مرور باز هم اتومبيل ها به خيابان آمدند و شلوغي و ترافيك هم به جاي خود بازگشت.
توضيح آنكه مي بايست سالها پيش از اين براي اصلاح فرهنگ جامعه و تغيير برخي از آداب اجتماعي و نگاههاي سنتي، فكري مي شد تا به مرور زمان و با تغيير اين قبيل خرده فرهنگ ها و باورها، شرايط اجراي اين طرح بزرگ فراهم مي شد. به نظر مي رسد حالا هم بايستي همزمان با اجراي طرح هدفمندي و اصلاح قيمت ها و در راستاي اصلاح الگوي مصرف - خصوصاً در زمينه انرژي- در كنار مولفه هاي اقتصادي، مسئولان بخش هاي فرهنگي و اجتماعي جامعه نيز آستين همت بالا زده و با طرحهاي مدون و البته درازمدت در تحقق اين هدف بزرگ بكوشند.
مصرف بي اندازه انرژي باعث مي شود هزينه بيشتري به خانواده بار شده و در نتيجه پول بيشتري از جيب خانواده پرداخت شود. نتيجه طبيعي اين معادله كاهش مصرف انرژي به منظور كاهش هزينه هاست. اما بايد فرهنگ و آداب جامعه به گونه اي تغيير كند كه اگر مردم پول مصرف زياد انرژي را هم داشته باشند و هزينه هاي گزاف در اين زمينه مسأله اي برايشان نباشد، باز هم به اندازه مصرف كنند. هدفمندي يارانه ها بيش از آنكه يك اقدام اقتصادي تلقي شود بايد نوعي فرهنگ سازي براي مصرف بهينه انرژي و ساير منابع را در اختيار بگذارد.
3- يك مقام دولتي چندي پيش با اشاره به هجمه گسترده و هدفمند عليه اين طرح بزرگ خاطرنشان كرد؛ طبق بررسي هاي انجام شده و مستند بيش از 230 سايت و بنگاه خبري در برابر اجراي طرح هدفمندي يارانه ها ايستاده اند. در كنار آن نيز عوامل ضد انقلاب، رانت خواران، جريان فتنه و همچنين استكبار جهاني علي الدوام بر طبل ناكارآمدي اين طرح مي كوبند.
اين يك واقعيت انكارناپذير است. دشمنان، خصوصاً جريان فتنه با تغيير ادبيات و مشي تقابل خود از سياست به اقتصاد تلاش مي كنند تا با سمپاشي و طرح شايعات بي اساس دولت را در اجراي طرحهاي اقتصادي - به ويژه طرح هدفمندي يارانه ها- بي كفايت جلوه دهند. آنان قصد دارند با تاكيد بر «تحريم» و انداختن آن به گردن دولت، اعتماد مردم را نسبت به توان اجرايي و اقتصادي دولت اصولگرا مخدوش كنند.
اما، تاريخ انقلاب اسلامي به دفعات ثابت كرده كه مردم ايران هوشيار تر از آن هستند كه در دام تبليغاتي و جنگ رواني دشمن اسير شوند. مردم به پاك دستي و شهامت و قصد عدالت گستري دولت اصولگرا، ايمان دارند. از اين رو مشاركت و همدلي در اجراي اصولي اين طرح بزرگ را براي خود تكليف شرعي و انساني و يك افتخار ملي مي دانند. مردم دست در دست دولتمردان خود و شانه به شانه يكديگر و با اعتماد و اتحاد اين «بار» را نيز به منزل خواهند رساند و آن را براي خود «جهادي ديگر» مي دانند.
حميد اميدي

 



گزارش خبري تحليلي كيهان
نگراني دشمن از وحدت اصولگرايان ترفندها و تدبيرها

سرويس سياسي-
با نزديك شدن به ايام انتخابات مجلس نهم و همچنين قطعي شدن اينكه فتنه 88 ديگر به تاريخ پيوسته است، بحث ها و رايزني ها درباره وحدت بيشتر اصولگرايان جاني تازه گرفته است.
در هفته هاي گذشته جلسات و رايزني هاي فراواني با موضوع ايجاد مباني و ساز و كارهاي جديد وحدت در ميان طيف هاي گوناگون اصولگرايان برگزار شده و در مواردي به نتايج مهمي هم رسيده است. از جمله جمعي از سران گروه هاي اصولگرا دو هفته پيش به دعوت رئيس جمهور در دفتر وي حاضر شدند و به گفت وگو درباره وضعيت سياسي كشور و برنامه ريزي براي تحركات آينده پرداختند. پيش از اين جلسه، جلسات ديگري نيز به همين منظور در جمع هاي دروني برخي از گروه هاي اصولگرا تشكيل شده بود كه در برخي از مهم ترين اين جمع ها با بازخواني درس هاي فتنه 88، مباني گفتمان انقلاب اسلامي حول مفهوم ولايت پذيري در حال تدوين مجدد و تبديل شدن به يك برنامه عملياتي است.
برخي از حاضران در جلسه اصولگرايان و رئيس جمهور به كيهان گفتند كه اين جلسه در فضايي بسيار صميمي برگزار شده و نهايتاً در آن توافق شده است كه تيمي به انتخاب جمع با تشكيل جلساتي به آسيب شناسي اصولگرايي پرداخته و دستور كارهايي براي جلسات بعدي فراهم آورند. علاوه بر اين، در اين جلسه دو نكته ديگر نيز مورد تاكيد مجموعه حاضران قرار گرفته است. نخست اينكه براي اصولگرايان هيچ امري در شرايط فعلي مهم تر از مرزبندي جدي و صريح با جريان فتنه و فاصله گذاري شفاف با آنها نيست و هرگونه بحث درباره وحدت يا آشتي ملي به گونه اي كه هدف نهايي يا ضمني آن كمرنگ شدن مرزها با جريان فتنه گر يا گشودن راه هايي براي بازگشت بي هزينه آنها به جامعه سياسي كشور باشد، بحث هايي كاملاً انحرافي و مردود است. نكته دوم هم اين بوده است كه حاضران عقيده داشته اند فرآيند فعاليت سياسي اصولگرايان در دو سال گذشته بايد مورد مطالعه جدي قرار بگيرد و خصوصاً مجال فعاليت از كساني كه در پوشش هاي مختلف و بدون احراز صلاحيت هاي لازم، مي خواهند خود را به محور گفتمان بزرگ اصولگرايي تبديل كنند يا نقش آفريني افرادي كه به سبب عدم مرزبندي با جريان فتنه هويت سياسي اصولگرايانه آنها زير سؤال است، گرفته شود.
در عين حال برخي از كارشناسان مطلع از فرايندهاي دروني جريان اصولگرا كه در عين حال رفتار و الگوي عمل جريان فتنه را نيز از نزديك رصد مي كنند عقيده دارند وحدت مستلزم نكات مهمي است كه اگر به آنها بي توجهي شود، فرايند مبارك وحدت اصولگرايان دچار افت خواهد شد.
نخستين نكته كه مورد تاكيد مكرر رهبر معظم انقلاب هم قرار گرفته اين است كه آنچه كليدي است و بايد همه همت هاي اصولگرايانه صرف آن شود اين است كه موضوع وحدت از بحث وحدت احزاب و گروه هاي سياسي فراتر برود و عميق تر شدن وحدت در لايه هاي اجتماعي و پيوندهاي قلبي ميان آحاد مختلف مردم را مدنظر خود قرار دهد. كارشناسان عقيده دارند يكي از مهم ترين پروژه هاي دشمن در جريان فتنه 88 انتقال شكاف به محيط اجتماعي و رويارو قرار دادن مردم با يكديگر با هدف ايجاد نوعي فروپاشي اجتماعي بوده است. اين پروژه به اين دليل شكست خورد كه عوامل وحدت بخش و انسجام آفرين در ميان مردم ايران كه هويت ديني و بيگانه ستيزي در راس آنهاست بسيار قدرتمندتر از روش هاي عمليات رواني دشمن بود. اكنون نيز اگر برخي به نام اصولگرايي سعي در شقه شقه كردن مردم و منحرف كردن حواس آنها از دشمن اصلي داشته باشند، مسير را كاملاً برعكس رفته اند.
پروژه هاي جريان فتنه
بر اخلال در فرايند وحدت اصولگرايان
نكته دوم اين است كه با انتشار همين اخبار مختصر درباره جدي شدن فرايند وحدت اصولگرايان ، جريان فتنه كه مدت هاست مرگ زودرس خود را پذيرفته دچار نگراني هاي جدي شده و پروژه هايي را براي مخدوش ساختن اين فرايند در نظر گرفته است. كه بي توجهي به آنها مي تواند كل پروژه وحدت را دچار مشكلات اساسي كند. اولين پروژه مدنظر فتنه گران اين است وحدت اصولگرايان را نوعي وحدت عليه دولت جلوه بدهند و حال آنكه اكنون تمامي جناح ها و گروه هاي اصولگرا مصرانه عقيده دارند دولت اصولگرا و خدوم نهم بخش اصلي هر نوع فرايند وحدت درون اصولگرايان خواهد بود و با وجود تلاش هاي عده اي كم شمار درون دولت براي اختلاف افكني ميان رئيس جمهور و اصولگرايان، خود دكتر احمدي نژاد از ايده وحدت اصولگرايان پشتيباني مي كند. پروژه دوم نزديك شدن برخي چهره هاي فتنه گر به اصولگرايان با هدف جلوگيري از پيوستن آنها به فرايند كلي وحدت اصولگرايان از طريق جدي كردن اختلاف سليقه ها و دلخوري هاست.كيهان در آينده اطلاعات ريزتر و مصداقي تري از اين پروژه را منتشر خواهد كرد.
پروژه سوم تلاش براي مخدوش كردن فرايند وحدت از طريق دروغ سازي و جعل خبر درباره حضور برخي از چهره هاي شناخته شده حامي فتنه در آن است كه چند نمونه آن را در روزهاي گذشته شاهد بوده ايم. و نهايتاً آخرين پروژه مدنظر جريان فتنه آن است كه با استناد به برخي وقايع تاريخي مانند انتشار منشور برادري، حالا كه بحث وحدت جدي شده، راهي براي بازگشت جريان وطن فروش و فتنه گر به عرصه فعاليت سياسي باز كنند. از جمله برخي تحركات جديد در اين جريان تحت عنوان تدوين منشور بازگشت يا طرح بحث آشتي ملي با اين هدف انجام شده است كه البته هيچ كدام از آنها پيشرفت جدي نداشته است و عملاً اين امكان وجود ندارد كه پروژه وحدت اصولگرايان تبديل به مجرايي براي بازگشت فتنه گران به نظام شود.كيهان اين بحث را پي گيري خواهد كرد.
عسگراولادي: بين اضلاع اصولگرايان و دولت هيچ شكافي وجود ندارد
دبيركل جبهه پيروان خط امام(ره) و رهبري، وحدت اصولگرايان را امري اجتناب ناپذير دانست.
حبيب الله عسگراولادي در گفت وگو با باشگاه خبرنگاران با بيان اين كه ما اكنون در وسط معركه نبرد نرم آمريكا عليه ملت ايران هستيم گفت: كشف ترفندهاي دشمن و حضور به هنگام و توام با اخلاص و تدبير آگاهانه شرط توفيق و رمز پيروزي جمهوري اسلامي ايران عليه توطئه هاي دشمنان نظام است.
دبيركل جبهه پيروان خط امام و رهبري با تاكيد بر وجود وحدت ميان اصولگرايان افزود: وحدت ميان اصولگرايان امري اجتناب ناپذير است و همچنين اصولگرايان به دليل تولي به ولايت فقيه و تبري از فتنه گران به طور طبيعي در مسير وحدت و همگرايي پيش مي روند.
وي درباره شانتاژهاي خبري مبني بر شكاف ميان اصولگرايان و دولت اظهار داشت: ميان اصولگرايان و دولت هيچ شكافي وجود ندارد و دولت خود اكنون پرچم اصولگرايي را در دست دارد و همچنين اصولگرايان به ابتكار رئيس جمهور و طرح بحث هاي صميمانه و گرم درخصوص افزايش كارآمدي نظام، خدمت بيشتر به مردم و بسط عدالت در جامعه، فضاي مناسب اضلاع اصولگرايان را پر كرده است.

 



ساعت 3 تا 6 بعد از ظهر: 33110065
تمام ساعات شبانه روز:33916546
سامانه پیام کوتاه: 30002323

كيهان و خوانندگان
به آقاياني كه بعد از نتيجه نگرفتن از فتنه بعد از انتخابات به ياد منشور برادري حضرت امام خميني(ره) افتاده اند بفرماييد چرا در گذشته و دوره اي كه جريان آنان حاكم بود و دست به يك تصفيه حساب سراسري زدند، به ياد اين منشور نيفتادند.
جلالي
¤ كساني كه مدتها رهبري را فصل الخطاب ندانستند و بر طبل فتنه و همراهي با فتنه گران كوبيدند، حالا اصلاح طلب معتدل شده اند! بايد گفت خائن، خائن است و معتدل ندارد از سر ضرورت و نياز دم از اعتدال مي زند.
4326---0917
¤ از روزنامه انقلابي كيهان مي خواهم بحث فتنه ها و پيچيده تر شدن فتنه آخرالزمان و بحث نقش اتاق فكر در جنگ نرم را عميقا در روزنامه مورد كنكاش قرار دهد.
0291---0918
¤ پيشنهاد مي كنم به هنگام اجراء طرح هدفمند كردن يارانه ها چنانچه پس از بازرسي فروشگاهي متخلف شناخته شد موضوع با نصب بنر در محل به مردم اطلاع رساني شود تا اثر خودش را در جامعه بگذارد.
2202---0910
¤ رهبر معظم انقلاب مي فرمايند گاهي اثر يك فيلم بر يك ملت از هزار منبر و خطابه و موعظه بالاتر است. اميدواريم وضع سينماي ما با چنين رهنمودهايي بهبود يابد.
4730---0936
¤ با روشنگريهاي كيهان بويژه يادداشت هاي مدير مسئول محترم روزنامه خيلي از پروژه هاي دشمنان شكست خورده و مي خورد. اينگونه بگويم كه با خواندن روزنامه كيهان واقعا آرامش پيدا مي كنيم.
9535---0936
¤ در طرح هدفمند كردن يارانه ها شماره حساب صادرات را دادم پرينت آنرا هم دادم ولي پول به حساب ما واريز نگرديده است بانك مي گويد از ما كاري ساخته نيست پس چه كسي پاسخگوست؟
6569---0912از قم
¤ كارمند دانشگاه هستم، در رابطه با افزايش حقوق سال 89 كارمندان مي خواستم سوال بكنم كه آيا درست است كه حقوق اعضاي هيئت علمي دانشگاهها مبلغ يك ميليون تومان افزايش پيدا كند ولي به حقوق ساير كارمندان دانشگاه فقط 30 هزار تومان اضافه بشود.
م-ح
¤ بانك ملي شعبه... در پرداخت تسهيلات به وانت بارها طفره مي رود و از اساس منكر همه چيز مي شود. دولت بايد قبل از اطلاع رساني به مردم، عوامل و دستگاه هاي زيرمجموعه خود را در خصوص طرح هدفمند كردن يارانه ها توجيه سازد.
7090---0912
¤ بر اساس باور قلبي و اعتمادي كه به گفته مسئولين داشتم در مصرف سوخت موتورسيكلت خود صرفه جويي و مقداري ذخيره كردم ولي در تعويض پلاك موتور و كارت سوخت جديدي كه داده اند بنزين ذخيره بنده را منتقل نكردند. چرا؟!
6139---0913
¤ چرا صداي صاحبين مشاغل آزاد كم درآمد مثل كارگر ساختماني به گوش هيچيك از مسئولين نمي رسد نه بيمه هستيم و نه سهام عدالت به ما تعلق گرفته است.
6631---0919
¤ سريال «همچون سرو» كه سه شنبه شب ها از شبكه دوم سيما پخش مي شود به نظر مي رسد سهوا دفاع مقدس و فداكاري رزمندگان را به سخره گرفته است. به نظر مي رسد سازندگان اين سريال جنگ را از نزديك نديده باشند و يا با بچه هاي جنگ زندگي نكرده اند. پيشنهاد مي كنم فيلم هاي با مضامين دفاع مقدس قبل از تهيه و پخش به تاييد نهادهاي مربوطه مثل ستاد فرماندهي كل قوا برسد.
1332---0918
¤ در بندر لنگه در جنوب كشور شبكه هاي تلويزيوني خودمان خوب دريافت نمي شوند ولي شبكه هاي عربي خيلي به خوبي قابل دريافت است مسئولين امر مساعدت كنند با تقويت شبكه هاي داخلي اين مشكل را مرتفع سازند.
6140---0917
¤ ديوان عدالت اداري حكم صادر كرده كه مسئولين كميته امداد حق و حقوق بازنشسته هاي خود را بپردازند چرا بعد از گذشت 8 ماه از تاريخ صدور حكم زير بار قانون نمي روند؟
4417---0911
¤ خط تلفن همراه بنده را بخاطر سي هزار تومان بدهي قطع كرده اند. ولي از آن طرف شعار مي دهند كه تا سقف وديعه مي شود مكالمه كرد. اين دوگانگي در عمل و رفتار را براي مردم حل نمايند.
3513---0912
¤ خيلي از رانندگان وانت بارها مداركشان كامل نيست تقاضا داريم مهلت تحويل مدارك براي بهره مندي از تسهيلات خودگرداني طرح هدفمند كردن يارانه ها را تمديد نمايند.
3419---0935
¤ به مهندسين شهرداري بابت دست پيدا كردن به تكنولوژي تبديل بزرگراهها به خيابان به بهانه راه اندازي اتوبوس هاي پرسرعت بايد تبريك گفت! در بزرگراه افسريه و چمران هم صبح و هم عصر حدود سه ساعت در ترافيك هستيم.
معمارباشي
¤ در برنامه ورزشي 90 از بازيكناني كه شئون اسلامي را رعايت نمي كنند بعنوان مهمان دعوت مي شود كه جاي نقد و گلايه دارد. به بازيكني كه زير ابرو برمي دارد چگونه اجازه داده مي شود بعنوان الگوي جوانان در سيماي جمهوري اسلامي ظاهر بشود.
9505---0917
¤ در بزرگراه رسالت در محدوده چهارراه دردشت تا چهار راه باقري به فاصله يك ايستگاه در كمتر از يك سال 4 باب مغازه قليان كشي راه اندازي شده است در هر مغازه نيز تعدادي جوان مشغول كشيدن قليان هستند. اطلاع رساني كنيد كه مسئولين مربوطه بفهمند با سكوت خودشان چه بلايي بر سر جوانان كشور مي آورند.
7706---0912
¤ علي رغم مصوبه دولت در حذف شركتهاي واسطه اي هنوز هم در شركت نفت و گاز گچساران شركتهاي واسطه در بخش حراست حضور دارند و هر بار هم تجديد قرارداد مي شوند.
5797---0917
¤ پاركينگ حجاج مهرآباد روزي 6 هزار تومان مي گيرد در حالي كه پاركينگ ترمينال روزي 2 هزار تومان مي گيرد وقتي علت را جويا مي شويم مي گويند چون به بخش خصوصي واگذار شده است. آيا اين منطقي و عادلانه است؟
6216---0912
¤ در گمرك مرزي مهران بين ايران و عراق حدود دو كيلومتر فاصله وجود دارد كه فاقد هرگونه نيروي خدماتي مي باشد لطفا رسيدگي شود.
6500---0918
پاسخ اداره كل آموزش و پرورش استان خوزستان
در پاسخ به مطلب مندرج در كيهان مورخ 17/7/89 با عنوان (نقل و انتقالات) به آگاهي مي رساند براساس بند (ح) از شرايط اختصاصي آگهي استخدام پيماني خرداد ماه 89 (تعيين محل خدمت تمامي پذيرفته شدگان نهايي آزمون استخدامي اعم از كارداني، كارشناسي و كارشناسي ارشد با اولويت تامين نياز در مناطق محروم و كمتر توسعه يافته و غيربرخوردار موضوع تصويب نامه شماره 76294/36095-10/4/88 هيئت محترم وزيران، توسط آموزش و پرورش صورت مي پذيرد.) ضمن اينكه افراد پس از استخدام و اشتغال با رعايت ضوابط و شرايط مربوطه مي توانند متقاضي انتقال به تبعيت از همسر باشند.

 



مرد كوفي -به جاي گفت و شنود

امروز در سالروز شهادت مولايمان حضرت امام محمد باقر عليه السلام، اين ستون را به داستاني و پيامي از آن بزرگوار اختصاص مي دهيم.
عبدالله بن شريك مي گويد روز عيد قربان نزد امام محمدباقر(ع) رفتم و در مجلس ايشان نشسته بودم كه مردي از اهل كوفه وارد شد. مرد كوفي اصرار داشت بر دست امام(ع) بوسه زند و ابراز ارادت بسيار كرد. حضرت از او پرسيدند؛ تو كيستي؟مرد كوفي عرض كرد؛ من «ابومحمد، حكم بن مختار» هستم. امام (ع) او را در كنار خود نشانيد و تكريم كرد. فرزند مختار گفت؛ اي پسر رسول خدا(ص) مردم درباره پدرم سخن ها گفته اند ولي به خدا سوگند آنچه شما در حق پدرم بفرماييد را حق مي دانم. حضرت پرسيدند؛ مگر درباره پدرت چه گفته اند؟ و حكم بن مختار در پاسخ گفت؛ مي گويند پدرم كذاب بوده است! امام محمدباقر(ع) فرمودند؛ سبحان الله ! آيا مختار نبود كه به خونخواهي اهل بيت پيامبر خدا(ص) قيام كرد و كشندگان ما را كشت؟...
و اينگونه روايات معتبر از قول ائمه اطهار عليهم السلام در تائيد قيام مختار و مدح آن جوانمرد ثقفي به فراواني نقل شده است و از جمله، سخن حضرت اباعبدالله الحسين(ع) در مسير كربلاست كه فرمود:
پروردگارا، آن جوان ثقفي را بر آنان مسلط كن تا جام تلخ مرگ و ذلت را به آنها بچشاند و از قاتلان ما، احدي را معاف نكند.
 



احمدي نژاد در گفت وگوي تلفني با طالباني: تشكيل دولت جديد پيروزي بزرگي براي ملت عراق است

رئيس جمهوري اسلامي ايران تشكيل دولت جديد بغداد را پيروزي بزرگي براي ملت عراق دانست و تاكيد كرد كه ايران تا آخر در كنار ملت عراق خواهد ايستاد.
به گزارش پايگاه اطلاع رساني رياست جمهوري، «محمود احمدي نژاد» ديروز در مكالمه تلفني با جلال طالباني، انتخاب مجدد وي به رياست جمهوري عراق را تبريك گفت و اظهار اميدواري كرد كه تمامي گروه هاي عراقي با اتحاد و همدلي بتوانند عراق را به جايگاه مطلوب خود در منطقه برسانند.
رئيس جمهوري اسلامي ايران تشكيل دولت جديد بغداد را پيروزي بزرگي براي ملت عراق دانست و گفت: ايران همواره از يكپارچگي و امنيت عراق حمايت و پشتيباني كرده و تا آخر در كنار ملت عراق خواهد ماند.
رئيس جممهوري عراق نيز در اين مكالمه تلفني با قدرداني از نقش ايران در استقرار و تثبيت صلح و امنيت در عراق اظهار داشت: تشكيل دولت جديد عراق به رغم تمامي تلاش هاي بدخواهان، پيروزي اراده مردم عراق بود.

 



كوثري: وحدت با عوامل داخلي آمريكا مخالف نظر امام خميني(ره) است

نايب رئيس كميسيون امنيت ملي و سياست خارجي مجلس تحقق منشور برادري امام خميني(ره) را در گرو پيروي از ولايت دانست.
اسماعيل (محمد) كوثري در گفت وگو با باشگاه خبري فارس «توانا» با اشاره به اينكه منشور برادري امام خميني(ره) در چارچوب نظام اسلامي و تحت لواي ولايت معنا پيدا مي كند، اظهار داشت: منشور برادري حضرت امام(ره) بهتر از همه در كلام مقام معظم رهبري قابل دريافت است و نه فردي كه با بيگانگان همراهي و تفسير دلخواه خود را انجام مي دهد.
وي ادامه داد: افراد معتقد به منشور برادري بايد در چارچوب نظام حركت كرده و به حرف «ولي» گوش دهند اما بعضي افراد با ادعاي پيروي از آرمان هاي حضرت امام(ره)، برخلاف آن عمل كرده و با كساني كه طبق نظر امام خميني(ره) طرد شده بودند، همراهي مي كنند.
عضو كميسيون امنيت ملي و سياست خارجي تصريح كرد: با پيروي از ولايت، منشور برادري حضرت امام(ره) جامه عمل پوشانده مي شود و حرف افرادي كه مخالف آن عمل مي كنند، موثر نخواهد بود.
كوثري در پايان با اشاره به اعلام هوشياري امام خميني(ره) در منشور برادري در مورد آمريكا، تاكيد كرد: نمي توان با عوامل داخلي آمريكا وحدت ايجاد كرد و براي اجراي منشور برادري، افراد بايد در عمل براساس چارچوب نظام حركت كنند و در غير اين صورت با افرادي كه با بيگانگان همراهي مي كنند، نمي توان وحدت ايجاد كرد.

 



حلقه لندن: كساني كه مي گويند قطعا تقلب شده سلامت عقلي ندارند! (خبر ويژه)

بايد در سلامت عقلي كسي كه قاطعانه بگويد در انتخابات رياست جمهوري سال گذشته تقلب شده، شك كرد.
اين عبارت نه از اكبر گنجي كه اخيرا ادعاي تقلب را به چالش كشيد، بلكه تحليل سايت جرس وابسته به حلقه لندن است. جرس ضمن اشاره به پيروزي نامزد مورد حمايت لولا داسيلوا (ديلما روسف) در دور دوم انتخابات رياست جمهوري برزيل، مدعي شده كه در ايران هم بايد انتخابات به دور دوم مي كشيد و اين نشانه اي است از اين كه «احتمال» تقلب وجود دارد! جرس در عين حال اشتباها ديك چني (و نه مك كين) را رقيب اوباما در انتخابات 2 سال پيش رياست جمهوري آمريكا معرفي مي كند و مي نويسد: در آن انتخابات هم مانند نمونه برزيل، با وجود غلبه گسترده شعار تغيير، فاصله آراي اوباما و ديك چني ]؟![ مشابه با وضعيت برزيل بود.
نويسنده جرس با اذعان به اينكه به تدريج واژه تقلب از بيانيه ها و سخنراني هاي كساني چون موسوي حذف شد و «مهندسي انتخابات» جاي آن نشست، اضافه مي كند: زير سؤال رفتن بحث تقلب يا تشكيك در ابعاد و مختصات آن، به ماهيت وجودي و ايجابي جنبش سبز لطمه اي وارد نمي كند. كساني كه عامل تقلب را مردود مي دانند بايد توضيح دهند چه عاملي سبب برانگيختن 10ميليون راي دهنده جديد شده كه 7 ميليون آن طريق فعلي را برگزيده اند؟
جرس همچنين نوشت: هيچ شخصي نمي تواند وقوع تقلب را قاطعانه اعلام كند و در صورت وجود چنين شخصي بايد در سلامت عقلي او شك كرد.]!![ قضاوتي كه در اين باب شده و مي شود از روي شواهد و مدارك متقن يا تحليلي ]!؟[ است كه بسياري از آن به شيوه برخورد حاكميت با معترضين بازمي گردد.
تحليل اخير ارگان حلقه لندن (اتاق فكر فتنه سبز در خارج) در حالي است كه سازمان دهندگان فتنه در داخل و خارج، قطعيت وقوع تقلب را مبناي ايجاد آشوب و اردوكشي خياباني قرار داده بودند و با ضرس قاطع از تقلب 11ميليوني!! سخن مي گفتند كه بنابر حكم اخير جرسي ها، بايد قبل از هر بحث ديگري در سلامت عقلي آنها شك كرد (همچنان كه چندي پيش تاج زاده تصريح كرد من به عنوان كسي كه در برگزاري انتخابات سابقه دارد مي گويم ما انتخابات را باخته ايم و 11ميليون تقلب امكان ندارد).
از سوي ديگر بايد پرسيد چه كسي گفته امر واقع و حقيقت راي مردم را بايد با تحليل هاي قالبي و توهم آميز ذهني محك زد و مثلا نتيجه انتخابات ايران بايد عين نتيجه انتخابات برزيل را تداعي كند؟! آيا مثلا انتخابات برزيل كه به دور دوم رفت، با انتخابات آمريكا كه در همان مرحله اول پايان يافت عينا يكسان بود؟! و اگر قرار باشد نتايج انتخابات يك خط مستقيم از پيش طراحي شده باشد- آن گونه كه جرسي ها ادعا مي كنند- ديگر چه نيازي به انتخابات است؛ طبق همان فرمول مي شود منتخب جديد را «منصوب» كرد! همچنين بايد گفت «شواهد تحليلي» چه صيغه اي است كه با آن مي توان جلوي راي اكثريت 25ميليوني ايستاد و استبداد راي و آشوب و قانون شكني را توجيه كرد؟!
اما درباره افزايش مشاركت عمومي و نيز افزايش راي رئيس جمهور منتخب به نسبت آراي دوره قبل، سند روشن، خدمتگزاري و عدالت خواهي و آميختگي دولت و رئيس جمهور با مردم است كه طبيعتا باعث اميد و اطمينان و اعتماد عمومي- هم نسبت به اثرگذاري انتخابات و هم نسبت به عملكرد دولت و رئيس جمهور- شد. چطور وقتي راي آقاي خاتمي از 20 ميليون به حدود 22 ميليون رسيد كسي از همين حضرات فتنه گر نگفت تقلب شده اما حالا كه همان جريان، خيانت خود را بعد از يك دهه علنا آشكار كرده و شكست خورده اند، بايد گفت تقلب شده؟ چه كسي اين منطق يك بام و دو هوا را باور مي كند؟
اصل سخن همان است كه جرسي ها - با وجود هو شدن اكبر گنجي- به آن اشاره كرده اند «بايد در سلامت عقلي كسي كه قاطعانه مي گويد تقلب شده شك كرد». اما اگر احتمال تقلب جاي قطعيت تقلب نشانده شد بايد پرسيد چگونه مي توان با طرح يك احتمال بي پايه 8 ماه تنش و اغتشاش و آشوب را به يك كشور و ملت تحميل كرد و درباره مستند آن مثلا گفت كه معني ندارد وقتي شوهر من فرزند آذربايجان و داماد لرستان است، مردم اين مناطق به كس ديگري راي داده باشند!

 



نگراني امنيتي رژيم صهيونيستي از روابط گرم تركيه با ايران (خبر ويژه)

معاون سابق موساد از گسترش روابط تركيه با ايران ابراز ناخشنودي كرد و تنش در روابط تركيه و رژيم صهيونيستي را باعث تأسف و نگراني خواند.
ايلان ميزراهي كه اكنون عضو موسسه «پروژه اسرائيل» براي توجيه عملكرد رژيم صهيونيستي در منطقه است، در گفت وگو با شبكه بي بي سي اظهار داشت: رابطه امروز ما با تركيه رابطه خوبي نيست. ما در گذشته رابطه بهتري داشتيم. ما معتقديم به همراه تركيه با تهديدهاي مشتركي روبرو هستيم. ما با تركيه رابطه نظامي داشتيم، نيروي هوايي ما اينجا (در تركيه) حضور داشت، همچنين رابطه خوب امنيتي داشتيم و تجهيزات نظامي زيادي را به تركيه مي فروختيم. اين رابطه يك شبه از بين نرفت، كم كم به سردي گراييد. ما اطلاعات امنيتي زيادي با هم رد و بدل مي كرديم.
وي همچنين درباره حذف ايران از فهرست قرمز امنيتي تركيه و قرار دادن اسرائيل در فهرست تهديدهاي امنيتي تركيه گفت: من نمي دانم چرا ايران را حذف كردند. ما در اسرائيل خيلي شگفت زده شديم و اين را جدي مي گيريم. براي اولين بار است كه يك عضو ناتو ما را تهديدي براي امنيت خود مي داند. اين مشكل بزرگي است. ما رابطه عالي با ناتو داريم.
معاون سابق موساد اضافه كرد: تركيه به كشورهايي كه ما دشمن قلمداد مي كنيم همچون ايران، سوريه و گروه هايي همانند حماس و حزب الله نزديك شده است. براي ما علامت سوال بزرگ اين است كه تركيه به كدام جهت مي رود؟ چه راهي را در پيش خواهد گرفت؟ مسلم است كه ما نگران هستيم. شايد سياست ضد اسرائيلي تركيه به سياست خارجي تركيه در خاورميانه كمك مي كند. بسياري از مردم اسرائيل بر اين باورند كه فرستادن كشتي حامل كمك به غزه توسط تركيه براي تحريك اسرائيل بود. اگر آن كشتي تله ترك ها بود، ما در آن تله افتاديم و در حمله به كشتي دچار اشتباه شديم. اسرائيلي ها و جامعه يهوديان واشنگتن كه خيلي قوي و با نفوذ هستند، در مورد اضافه كردن اسرائيل به ليست قرمز تركيه نگرانند و مي پرسند، واقعاً سياست تركيه نسبت به اسرائيل چيست؟ اين علامت سوال است، آيا واقعاً ما تهديدي براي امنيت ملي تركيه هستيم نه ايران! اگر اين واقعيت داشته باشد، ما بايد اين موضوع را جدا در اورشليم تجزيه و تحليل كنيم.
«ايلان ميزراهي» درباره اين پرسش كه آيا اسرائيل حاضر است از تركيه به خاطر حمله به كشتي امدادرساني عذرخواهي كند و غرامت دهد، گفت: نه! ما تلاش مي كنيم راهي براي خروج از بحران پيدا كنيم اما خيلي بدتر از اينها را تجربه كرده ايم. جامعه يهودي نه فقط در آمريكا بلكه جاهاي ديگر هم از ما حمايت مي كند. من به خاطر مشكلاتي كه پيش آمده خيلي متأسفم.
رئيس پيشين كميته امنيت ملي رژيم صهيونيستي در اين مصاحبه، ايران را تهديد عمده در خاورميانه توصيف كرد و درباره تحريم هاي اقتصادي گفت: من خوش بين نيستم كه تحريم ها بتواند باعث توقف ايران شود. محاصره و محدوديت اقتصادي نتيجه دلخواه را به دست نخواهد داد.
معاون سابق موساد درباره اجازه بازرسي تاسيسات هسته اي اسرائيل هم مي گويد: اين شايعه است. ما هيچ گاه قبول نكرده ايم كه سلاح اتمي داريم. بازرسي هم بستگي به اين دارد كه آژانس چرا و كجا را مي خواهد بازديد كند. اما درباره اينكه بازرسان نمي توانند به اسرائيل بيايند، من حقيقتاً اطلاعات زيادي در اين مورد ندارم(!) اگر چنين درخواستي باشد اسرائيل آن را مطالعه مي كند.

 



تايم: بلوف حمله به ايران هيچ ضمانت اجرايي ندارد (خبر ويژه)

مجله آمريكايي تايم درباره هياهوي تبليغاتي سران رژيم صهيونيستي پيرامون لزوم حمله نظامي به ايران نوشت: حمله به ايران بلوفي بيش نيست.
تايم در ارزيابي سخنان اخير نتانياهو در آمريكا مبني بر اينكه بايد با حمله نظامي برنامه هسته اي ايران را متوقف كرد، مي نويسد: تهديد نظامي عليه ايران به دليل جو حاكم بر روابط بين الملل، بلوفي بيش نخواهد بود چرا كه لازمه تهديد نظامي اجرايي بودن آن است. در حال حاضر در عرصه بين الملل توافقي ميان متحدان آمريكا بر سر حمله به ايران وجود ندارد زيرا خطرات جنگ با ايران بسيار بيشتر از ادامه يافتن برنامه هسته اي ايران خواهد بود.
تايم مي افزايد آغاز جنگي دوباره در خاورميانه نتايج فاجعه باري را براي امنيت منطقه و اقتصاد جهان به همراه خواهد داشت. از سوي ديگر تشبث بيش از حد به برنامه هسته اي ايران، موجب افزايش تاثيرگذاري ايران در منطقه خواهد شد، همان طوري كه حمله آمريكا به عراق و افغانستان موجب افزايش وزن ژئوپولتيك ايران در تصميم گيري هاي منطقه اي گشته است.

 



پيدا كنيد بقيه هواداران را (خبر ويژه)

رسول منتجب نيا قائم مقام حزب اعتماد ملي در واكنش به اخباري كه از توبه برخي اعضاي اين حزب حكايت داشت، گفت؛ «ما نشنيديم كسي از افراد حزب اعتماد ملي توبه كند. از چي توبه كنند؟ حزب كاري نكرده كه توبه كند». منتجب نيا در ادامه گفت: «اعضاي شوراي مركزي حزب مشخص هستند و شامل 64، 65 نفر اعضاي اصلي، علي البدل و بازرسي ها مي شوند- اعضاي تهران و شهرستان ها هم مشخص هستند».
قائم مقام حزب اعتماد ملي در همين گفت وگو تعداد اعضا و هواداران حزب را بين 2 تا 3 ميليون نفر اعلام كرد!
آقاي قائم مقام حزب توضيح نداد كه اگر تعداد اعضا و هواداران حزب 2 تا 3 ميليون نفر است چرا آراء دبيركل حزب در انتخابات رياست جمهوري فقط 300 هزار راي بوده است؟! زيرا انتظار آن است كه لااقل اعضا و هواداران حزب در انتخابات رياست جمهوري دهم به آقاي كروبي يعني دبيركل حزب خود راي داده باشند! كه نداده اند. بنابراين اگر ادعاي آقاي منتجب نيا درباره تعداد 2 تا 3 ميليون نفري اعضا و هواداران حزب اعتماد ملي صحيح باشد- صرفنظر از فاصله تخميني 2 تا 3 ميليون كه از زبان قائم مقام يك حزب سياسي عجيب به نظر مي رسد- بايد نتيجه گرفت كه دست كم يك ميليون و 700 هزار نفر از اعضا و هواداران حزب به دبيركل خود راي نداده اند- و اگر رقم 3 ميليون را بپذيريم، نتيجه مي گيريم كه 2 ميليون و 700 هزار نفر از اعضا و هواداران به دبيركل حزب راي نداده اند!- آيا اين تعداد را بايد به حساب توبه كنندگان گذاشت؟ اگر چنين است، ادعاي منتجب نيا كه هيچيك از اعضاي حزب توبه نكرده اند، نادرست است و اگر ادعاي ايشان را بپذيريم، ناچارا بايد گفت ادعاي وي درباره اعضا و هواداران 2 تا 3 ميليوني حزب غيرقابل قبول است.
از آقاي منتجب نيا بعيد است كه متوجه واقعيت تلخ عبور كروبي از اسلام و انقلاب و امام(ره) نشده باشد و البته عجيب است كه چرا به جاي تخطئه توبه كنندگان، خود توبه نمي كنند تا از سقوط قطعي خود در همراهي با كروبي پيشگيري كرده باشند.

 



نفوذي هاي بيدارو دولت و شهرداري خواب آلود (خبر ويژه)

عناصر يك «گروهك سياسي برانداز» كه از سالها پيش تحت نظر «حسين بشيريه» (نظريه پرداز دولت اصلاحات و عضو رسمي پژوهشكده CIA) براي اجراي پروژه «كودتاي مخملي» آموزشهاي گسترده اي ديده اند و براساس سياستهاي «كيان تاجبخش» (نماينده بنياد جورج سوروس) براي گسترش نفوذ خود به حوزه «مديريت شهري» تلاش مي كنند، اكنون توانسته اند به منابع اقتصادي كلان و مناصب مهمي در شهرداري تهران دست يابند و همچنين با نفوذ تدريجي به مراكز فرهنگي شهر، خيال پياده سازي نقشه راه جديد «پنتاگون» و «سازمان سيا» عليه موجوديت جمهوري اسلامي را در سر مي پرورانند!!!
يكي از عناصر اين تيم از ابتداي دهه 1380 با «حسين بشيريه» در پروژه الگوسازي و بومي سازي مدل هاي براندازي «ساموئل هانتينگتون» در ايران همكاري نزديكي را آغاز كرد و معتقد است كه براي «گذار دموكراتيك» از جمهوري اسلامي به نظامي ليبرال بايد به تقويت «سرمايه داري» و «طبقه متوسط سكولار» پرداخت. وي ارتباطات نزديكي نيز با يك محفل براندازي نرم دارد كه «مصطفي ملكيان» و «سيدجواد طباطبايي» (از كارگزاران برجسته كودتاي مخملي) و «آرش نراقي» (عضو انستيتو صهيونيستي هوور و هوادار همجنس بازان) نيز در زمره اعضاي آن هستند. اين عنصر توانسته است عملا به عنوان يك سياستگذار فرهنگي در شهر تهران فعاليت كند و تا سطح عالي مديريت شهري نفوذ نمايد. همين فرد چندي پيش توسط يكي از مشاوران رئيس جمهور نيز در سازماني مهم كه انبوهي از مدارك تاريخي و اسناد طبقه بندي شده را تحت مديريت دارد، به يكي از معاونت هاي كليدي منصوب شد! عجيب آن كه مشاور محترم رئيس جمهور اين عنصر وابسته و بدسابقه را در فروردين ماه امسال، يعني بعد از انتشار كتاب وي و افشاي هويت او به معاونت خود برگزيده است!
گرچه پس از شكست «كودتاي سبز» در انتخابات رياست جمهوري و افشاگري روزنامه «كيهان» از نقش «حسين بشيريه» در تئوريزه كردن يك «كودتاي شبه نظامي» در ايران، وزارت اطلاعات نيز در بهمن 1388 صريحا از بشيريه به عنوان يكي از نظريه پردازان براندازي نرم نام برد، اما متاسفانه رابطان و عاملان اين جاسوس CIA كه از شهرت كمتر و سابقه مبهم تري برخوردار هستند، از فعاليت هايشان دست نكشيدند. از اين رو، پياده نظام هاي كودتاي مخملي پس از شكست سنگين در بحران آفريني عليه جمهوري اسلامي ايران و فرار يا انزواي رهبرانشان، اكنون با انواع حيله هاي سياسي و فريب هاي اطلاعاتي مي كوشند تا در حوزه هاي مختلف- از مديريت شهري تا عرصه صنعت- نفوذ خود را گسترش دهند.
گفتني است كه چهره هاي شاخص براندازي نرم و روشنفكران مخملي كه پس از افشاگري هاي «كيهان» مجبور به ترك «خانه هنرمندان ايران» شدند و سپس از «فرهنگستان هنر» (در زمان مديريت ميرحسين موسوي) سر برآوردند، اكنون در برخي مراكز فرهنگي شهر تهران مانند «شهر كتاب» جلسات خود را با حضور اعضاي سابق حلقه ماسوني «كيان» و مقامات بدسابقه دولت اصلاحات برگزار مي كنند. پيش از اين، برخي از گردانندگان اين حلقه هاي ماسوني نه تنها به دريافت جايزه از جشنواره اي تحت مديريت شهرداري موفق شدند، بلكه از امكانات مديريت شهري نيز براي تبليغ و ترويج آثارشان بهره مي گيرند و اكنون از الطاف دولت دهم نيز براي مقاصد شوم خويش بهره مي گيرند!

 


صفحه (14)


صفحه (3)


صفحه (2)

     


(صفحه(12(صفحه(10(صفحه(6(صفحه(9(صفحه(7(صفحه(8(صفحه(15(صفحه(11(صفحه(5(صفحه(16(صفحه(13(صفحه(4(صفحه (2.3.14