(صفحه(12(صفحه(10(صفحه(6(صفحه(9(صفحه(7(صفحه(8(صفحه(15(صفحه(11(صفحه(5(صفحه(16(صفحه(13(صفحه(4(صفحه (2.3.14


یکشنبه 23  آبان 1389- شماره 19789

صفحه (14)

صفحه (3)

صفحه (2)

     
نياز هر روزه ما به «ولايت فقيه»
اطلاعات شركت هاي مشمول واگذاري منتشر مي شود
103 هزار زائر ايراني امروز به صحراي عرفات مي روند
خارج از دستور
هاآرتص: ايران درچالش ها باثبات تر مي شود
هشدار آيت الله علم الهدي نسبت به نفوذ جريان هاي منحرف در صفوف اصولگرايان
مهدي و فائزه هاشمي را براي پاسخگويي به پيشگاه ملت فرا بخوانيد
11 هزار و 697 نفر آخرين آمار مفقودان جنگ 8 ساله با عراق
محسن رضايي : دولت و ملت به خوبي تحريم ها را كنترل كرده اند
اعتراض گروهك منافقين به حكم اعدام طارق عزيز



نياز هر روزه ما به «ولايت فقيه»

سعدالله زارعيء
«ولايت فقيه» در نظام سياسي ايران، «دكترين حكومتي» به حساب مي آيد به اين معنا كه نظام سياسي براي تحقق حاكميت اسلام شكل گرفته و اين حاكميت بدون حضور ولي فقيه در صدر آن ناممكن و بي مفهوم است از اين رو به ميزاني كه بر حيات سياسي و اجتماعي ما اين دكترين سايه افكنده، هدف نظام سياسي و در نتيجه هدف ما از انقلاب اسلامي محقق شده است.
تمركز دشمنان روي حذف ولايت فقيه نيز دقيقا از همين منظر صورت مي گيرد چرا كه آنان به درستي مي دانند كه اين دكترين فلسفه وجودي نظام جمهوري اسلامي و وجه اصلي تمايز آن با نظام هاي مادي و الحادي دنياست. آنان امروز بيش از گذشته حذف ولايت فقيه را در دستور كار قرار داده اند چرا كه نقش محوري آن در حفظ نظام ديني و انقلاب اسلامي را در صحنه هاي مختلف تجربه كرده اند.
ولايت فقيه اصالتا يك بحث كلامي است هرچند از ابعاد فقهي و روايي اين موضوع نيز قابل ديدن مي باشد. بحث كلامي به اين معنا كه ما از طريق استدلال هاي عقلي به لزوم ولايت فقيه در عصر غيبت مي رسيم اما اين استدلال هاي عقلي مستندات فراواني در كتاب و سنت دارند. تركيب مباحث استدلالي با آيات و روايات منجر به تولد «علم كلام» شد. با اين وصف، ولايت فقيه پيش از هر چيز يك بحث كلامي است كما اينكه امامت، رسالت و نبوت اولا بحثي كلامي به حساب مي آيند.
بعضي ها از منظر فقه به اين دكترين نگاه كرده و آن را در ذيل فقه قرار داده اند. اگر ولايت فقيه صرفا از منظر فقه ديده شود ممكن است در حوزه «امور حسبيه» - به معناي سرپرستي ايتام، مهجورين، صغار، مال بلاصاحب و ... - محدود گردد آنگاه عده اي عناصر روشنفكر كه اساسا ديندار بودن آنان محل ترديد جدي است پا به ميدان مي گذارند و مغلطه مي كنند كه مگر مردم صغير، يتيم و يا مهجور هستند يا مگر مسايل جامعه امروز به چند موضوع كوچك نظير سرپرستي مال بلاصاحب محدود مي شود كه نظام ولايت فقيه بتواند پاسخگوي آن باشد. اين در حالي است كه براساس نظر حضرت امام خميني كه از متن موثق ترين آثار فقهي، كلامي و اصولي برخاسته، ولايت فقيه مي تواند مادام كه يك حكم مسلم فقهي را برخلاف مصلحت جامعه بداند، متوقف گرداند. حكم ولايت فقيه در اين امور - از منظر امام راحل - نه يك حكم ثانويه بلكه در عداد احكام اوليه است.
جالب اين است همان هايي كه ولايت فقيه را تفسيري فقهي مي كنند و سپس آن را ناتوان در اداره امور اجتماعي قلمداد مي كنند، شعار مي دهند كه ولايت فقيه بايد در چارچوب قوانين جاري عمل كند و اقدام آن براي شكستن بن بست هاي اجتماعي - كه با متن اصل 110 قانون اساسي هم انطباق دارد - را بر نمي تابند و آن را اقدامي فرا قانوني و غيرقابل قبول معرفي مي نمايند حالا بگذريم كه قانون اساسي خود - چه قبل و چه بعد از بازنگري - جايگاهي «بن بست شكن» را براي ولايت فقيه قايل گرديده است.
ولايت فقيه بعنوان يك بحث كلامي جنبه اعتقادي دارد مانند توحيد و نبوت و طبعا يكي از فروع نيست كه هويتي تقليدي داشته باشد از اين روست كه حضرت امام خميني - قدس سره- حفظ آن را از نماز و روزه واجب تر مي داند. ولايت فقيه در قامت و زمره اصول وقتي فهميده شد، به كانون عشق و محبت مومنين راه مي يابد كما اينكه پيامبري يك پيامبر وقتي به اثبات رسيد، محل عشق و التجا و توسل مومنين واقع مي شود آنگاه آن مي شود كه پيامبر مي فرمايد: «علي مثال كعبه است كه ناس بايد به او رو كند نه اينكه او به سمت ناس راه افتد». اين چنين ولايت فقيهي در جامعه هر بن بستي را با پنجه تدبير برمي دارد و اين ولايت فقيه است كه درخشان ترين پديده سياسي در عالم سياست به حساب مي آيد و عرضه درست آن به جوامع انساني آن را در كانون توجهات و مطالعه و مطالبه جهاني قرار مي دهد راستي براي معرفي اين «در نادر» چه كرده ايم دستگاههاي فرهنگي ما - بخصوص در خارج- براي معرفي آن چه كرده اند؟ آيا وقت آن فرا نرسيده است كه آثار اجتماعي و فردي، داخلي و خارجي، اخروي و دنيوي، علمي و عملي، عيني و تجربي، طبيعي و ماوراء الطبيعي و... ولايت فقيه براي دنيا ارائه و تبيين گردد و در قالب هيات هاي رسمي و غيررسمي براي محافل آكادميك، سياسي و اجتماعي معرفي شود.
ولايت فقيه از منظر كلامي، ولايت عقل، تدبير، فطرت و عاطفه است و از اين رو ولايت فقيه محل تلاقي همه ظرفيت هاي انساني يك جامعه است همانگونه كه امام معصوم اينگونه است مگر در روايت نداريم كه در دوره امامت امام مهدي(عج) علوم شكوفا شده و عقول كامل مي گردند آيا قرار است امام زمان به جاي بقيه بينديشد يا بقيه را به انديشه وامي دارد. شعبه اي از اين شكوفايي در عصر نائبي كه او آن را ولايت بخشيده حتماً محقق مي گردد و مگر نه اين است كه امروز به چشم مي بينيم كه سرعت پيشرفت هاي علمي ايران 13 برابر متوسط سرعت علمي دنياست. با اين وصف ولايت فقيه در نظام سياسي ايران يك چشمه فياض و معنابخش است حال هر چه به اين ولايت نزديكتر باشيم و هر چه در انطباق رفتاري خود با اين ولايت كوشش بيشتري بكنيم، نفع بيشتري برده ايم و چه كوته فكرند كساني كه چنين انطباقي را نشانه «بلوغ ناشدگي» مي پندارند و از آن فاصله مي گيرند و يا استناد پي در پي به سخن و پسند ولايت را خرج بي جا كردن از ولي فقيه به حساب مي آورند صد البته ولي فقيه چون نقطه تعاطي و تلاقي تفكرات و آمال مومنين و صالحين است، ره بند انديشه نيست و تعدد و تفاوت را نعمت و حتي «هديه اي الهي» مي داند و آن را پاس مي دارد مگر نه اينكه بارها شنيده ايم كه در طول 22 سال رهبري حضرت آيت الله العظمي خامنه اي-دامت بركاته- هيچ قطع مراوده اي از سوي او رخ نداده و هيچكس مهربانتر و سينه گشاده تر از او را سراغ ندارد و خود او در اوج فتنه با لطافت فرمودند: «وقتي عده اي خود اصرار دارند كه از كشتي نظام پياده شوند، از ما چه كاري برمي آيد.»
بارها اين ولايت، توده را سيراب كرده و به ميدان آورده و در اين فضا «فلان شخص» رأي ميليونها ايراني را كسب كرده و به مقامي رسيده و دچار توهم گرديده كه «مردم به من و برنامه من رأي داده اند» و گمان كرده اند كه وقت آن است كه به «نمايندگي از مردم» از نظام ولايت فقيه مطالبه داشته باشند و «ولي» را به پذيرش رأي پرخطاي خود وادارند! اما در همان وقت هم كه اوج خامي درباره اين «تحفه الهي»- تعبير امام درباره ولايت فقيه- اتفاق افتاده و ناسپاسي كوران كرده است اين ولي فقيه بوده كه آن مقام را در كوران و بهمن حادثه حفظ كرده است و وااسفا كه مدتي بعد از جدا شدن فرد از آن «موقعيت ظاهراً اجتماعي» متوجه معنا و مفهوم ولايت فقيه شده كه در گرما گرم حادثه متوجه «لطف نگهدارنده ولي» نبوده است. ولايت فقيه براي محدود كردن اين و آن نيست ولي فقيه براي آزاد كردن اين و آن است اما فرد بايد اول از خود آزاد شود تا به آزادي برون برسد. ولي فقيه، محدوديت نيست يك سرمايه بسيار بزرگ براي حركت به جلو است مگر نه اين است كه تنها با اين سرمايه بود كه ملت بزرگ ايران راه را به سلامت طي كرد.
ولايت فقيه بعنوان يك بحث عالي كلامي بايد جايگاه برجسته اي در نظام علمي كشور داشته باشد اين اختصاصي به حوزه علوم انساني ندارد كما اينكه مباحث توحيد-، نبوت و عدل و درك آن لازمه «مسلماني» است نه لازمه تحصيل در علوم انساني و از اين رو سيستم علمي ما در سطوح بالا و مياني بايد بحث كلامي در اين خصوص را دنبال كند و صدالبته اين بحث كلامي چون تبديل به نظام سياسي شده است نياز به ظرافت هاي خاص خود را دارد. هيچ اشكالي ندارد كه در متون علمي و مراكز آموزشي ما مجالي هم به مخالفان اين بحث داده شود اما البته پيش از آن بايد پاسخ شبهات پيرامون اين موضوع تهيه و در دسترس اساتيد و معلمان قرار بگيرد. ولايت فقيه اينك از منظر علمي و عملي قابليت بحث جدي دارد و به گمان اين نگارنده بحثي مطبوع تر از ولايت فقيه در ميان سلسله بحث هاي سياسي-اجتماعي وجود ندارد بايد اين پديده بزرگ را كه در اقصا نقاط عالم قلوب اهل ايمان را بخود معطوف كرده است، مورد بحث جدي قرار دهيم. چه اتفاقي در عالم افتاده كه وقتي اين «ولي فقيه» به قم سفر مي كند، آنكس كه تواني دارد بر جاي نمي ماند و در پشت موكب او به راه مي افتد؟ اين چه پديده اي است كه هزاران عالم فرزانه و پيرعرصه زهد با شتاب به ديدار ولي فقيه مي روند و آن را «حسن الثواب» مي دانند و حال آنكه اين اسوه هاي زهد و تقوا هيچ رغبتي به دنيا ندارند؟ اين ولي فقيه از جنس حكومت هايي كه بشر در طول 200-300 سال اخير تجربه كرده است، نيست كه اگر بود بعد از چندي از چشم ها مي افتاد اين ولايت تاليف زمين و آسمان و دين و دنيا و آخرت و عالم و عامي است. بايد اعتراف كنيم كه شناخت ما از اين پديده، فوق العاده اندك است. پس بيائيم دست به كار شويم.

 



مجلس تصويب كرد
 اطلاعات شركت هاي مشمول واگذاري منتشر مي شود

نمايندگان مجلس شوراي اسلامي مقرر كردند كليه اطلاعات مربوط به شركت هاي در حال واگذاري پيش از واگذاري افشا شود.
وكلاي ملت در نشست علني صبح ديروز خود و در ادامه بررسي جزئيات لايحه برنامه پنجم توسعه مصوب كردند در راستاي شكل گيري بازارهاي رقابتي و تحقق قانون اجراي سياست هاي كلي اصل 44 قانون اساسي، چنانچه شركت مشمول واگذاري يا در حال واگذاري براي اجرا موضوع فعاليت يا تامين عوامل توليد از جمله مواد اوليه يا فروش كالا و خدمات و يا محل و تركيب آنها و يا نرخ تامين عوامل توليد شامل مواد اوليه يا فروش كالا و خدمات آن مشمول رعايت ضوابط خاصي از سوي دستگاه هاي دولتي، شركت ها و موسسات دولتي يا وابسته به دولت باشد، ضروري است قبل از واگذاري، كليه اطلاعات مربوط به تداوم و يا عدم تداوم و هم چنين تغييرات احتمالي اين اقدامات براساس ضوابط سازمان بورس و اوراق بهادر افشا گردد.
حمايت دولت از بنگاه هاي
بزرگ اقتصادي
نمايندگان مجلس شوراي اسلامي در ادامه ضمن مخالفت با حذف ماده اي از لايحه برنامه پنجم، دولت را مجاز به حمايت از بنگاههاي بزرگ اقتصادي كردند.
براساس اين ماده به دولت اجازه داده مي شود به منظور تسهيل شكل گيري و گسترش بنگاههاي بزرگ، به ويژه تعاونيهاي فراگير، نوآور، برخوردار از صرفه هاي ناشي از مقياس و حضور موثر و رقابت پذير در بازارهاي منطقه اي و جهاني و جهش صادرات غيرنفتي كشور و نيز ارتقاء سطح و جذب فناوريهاي نوين و برتر به داخل كشور، با رعايت قانون اجرا سياستهاي كلي اصل چهل وچهارم (44) قانون اساسي اقدامات زير را انجام دهد.
1- از شكل گيري نهادهاي مالي بزرگ در زمينه فعاليتهاي بانكي، بيمه اي و نظاير آن به ويژه توسط بخش غيردولتي با سرمايه گذاري مشترك خارجي جهت تامين مالي و كاهش خطرپذيري سرمايه گذاري طرحهاي بخش غيردولتي حمايت نمايد.
2- نسبت به سازماندهي ارائه خدمات تخصصي بانكي به بنگاههاي بزرگ در نظام بانكي كشور اقدام كند.
3- نسبت به شناسايي و رفع موانع توسعه بنگاههاي بزرگ به ويژه با سرمايه گذاري مشترك خارجي داراي نام و نشان تجاري معتبر در سال اول برنامه اقدام قانوني به عمل آورد.
4- به منظور حمايت از ادغام شركتهاي كوچك و متوسط جهت تبديل آنها به بنگاههاي رقابت پذير به ويژه در عرصه منطقه اي، منابع لازم را در بوجه هاي سنواتي در قالب وجوه اداره شده و يارانه سود تسهيلات پيش بيني نمايد.
5- از تشكيل كنسرسيومهاي پيمانكاري بزرگ كه منجر به حضور فعال آنها در ساير كشورها شود در قالب توسعه روابط خارجي با ساير كشورها حمايت نمايد.
تبصره - هرگونه تبعيض به ضرر بنگاههاي بزرگ در ارائه كالاها و خدمات يكسان از جمله قيمت مواد اوليه تحويلي به اين بنگاهها، نرخ حق بيمه، ضرايب مالياتي، نرخ خدمات آب، برق، سوخت، نرخ تسهيلات، خريد محصولات توليدي آنها و هرگونه نرخ تعرفه و غيرتعرفه اي توسط دستگاههاي اجرائي موضوع ماده (5) قانون مديريت خدمات كشوري و ماده (5) قانون محاسبات عمومي كشور در طول برنامه به استثناء موارد قانوني مربوط به حمايت بنگاه هاي كوچك ممنوع است.
مخالفت برخي نمايندگان
با ماده 68
در آغاز بررسي ماده فوق احمد توكلي پيشنهاد حذف را مطرح كرد و گفت: ماده 68 مكرر 10 نه تنها ضرر اقتصادي براي كشور دارد بلكه ممكن است ضرر سياسي نيز داشته باشد.
وي يادآور شد: در اين ماده تاكيد شده كه دولت بايد از بنگاه هاي بزرگ اقتصادي بويژه بانك ها حمايت حقوقي و مالي كند.
محمد قسيم عثماني نماينده بوكان در مجلس نيز مخالف و هادي قوامي نماينده اسفراين موافق پيشنهاد حذف اين ماده بودند.
قوامي تاكيد داشت كه كارآفرينان و بنگاه هاي كوچك اقتصادي بايد مورد حمايت دولت قرار گيرند چرا كه اين بنگاه ها در عرصه جهاني حضور دارند و موفق هستند. وي با بيان اينكه «كوچك زيبا است»: اظهار داشت: اين ماده در تضاد با قانون اساسي است.
امين شعباني نماينده سنندج نيز در تذكري آيين نامه اي گفت: امروز مي خواهيم موانع سرمايه گذاري در كشور را رفع كنيم؛ بنگاه هاي بزرگ اقتصادي تعريف دارد. اين بنگاه ها تنها در چند شهر بزرگ راه اندازي شده اند.
وي تصويب حمايت دولت از بنگاه هاي بزرگ را مـغاير با سياست هاي دولت دانست.
حمايت كميسيون تلفيق
ازماده 68
اما موسي الرضا ثروتي عضو كميسيون تلفيق مجلس به نمايندگي از اين كميسيون اعلام كرد كه كميسيون تلفيق مخالف حذف اين ماده از لايحه برنامه پنجم است.
وي ادامه داد: ماده 68 مكرر 10 بسيار حياتي است چرا كه تعاوني هاي فراگير را در برمي گيرد كه سهامداران آن مردم هستند و بايد در عرصه بين المللي رقابت كنند.
نماينده بجنورد در مجلس يادآور شد: برخي از نمايندگان حمايت از بنگاه هاي بزرگ را ايجاد كارتل ها و تراست ها در كشور توصيف مي كنند اين در حالي است كه كميسيون تلفيق پيشنهاد تقويت بنگاه هاي بزرگ اقتصادي را براي حضور در رقابت بازارهاي بين المللي مطرح كرده است.
ثروتي همچنين گفت: ما به شركت هاي بزرگ حمل ونقل هوايي و دريايي نياز داريم؛ آيا بايد در اين زمينه از خارجي ها استفاده كنيم؛ چرا در ايران كنسرسيوم تشكيل نشود.
وي افزود: وقتي ايران در عرصه اقتصادي بين المللي حضور فعال داشته باشد مي تواند رقابت كند و هزينه هاي توليد در داخل را كاهش دهد. عضو كميسيون تلفيق مجلس تصريح كرد كه نمايندگان ملت بر حمايت و تقويت تمام بنگاه هاي اقتصادي كوچك تاكيد دارند اما مي گويند براي حضور در عرصه بين المللي بايد از بنگاه هاي بزرگ حمايت كرد.
ابراهيم عزيزي معاون برنامه ريزي و نظارت راهبردي رئيس جمهوري نيز در بررسي اين ماده اعلام كرد كه دولت در اين زمينه نظري ندارد.
پس از سخنان موافقان و مخالفان و نماينده كميسيون تلفيق راي گيري شد اما پيشنهاد حذف ماده 68 مكرر 10 تنها 68 راي موافق را كسب كرد و 82 نماينده مخالف و 20 نماينده ممتنع بودند.

 



103 هزار زائر ايراني امروز به صحراي عرفات مي روند

محمدرضا تيموري- خبرنگار اعزامي كيهان به مكه مكرمه
همزمان با فرا رسيدن ايام تشريق حركت 103 هزار زائر ايراني به سمت صحراي عرفات از بعدازظهر امروز آغاز مي شود.
زائران با خارج كردن لباس منيت از تن و بستن احرام به اميد تقرب به خداوند با اميدي بس دو چندان عازم سرزمين بخشش و رجا مي شوند و در اجتماع ميليوني طي چند ساعت از مكه مكرمه به عرفات عزيمت مي كنند.
زائران پس از اقامه نماز مغرب و عشا روز دوشنبه در اين سرزمين حضور داشته و پس از آن به مشعرالحرام مي روند.
به گزارش خبرنگار اعزامي كيهان به مكه مكرمه، زائران بيمار در قالب وقوف اضطراري اعمال خود را به جا مي آورند كه در اين زمينه تمهيدات لازم انديشيده شده است.
حجت الاسلام والمسلمين شهاب الدين وحيد مهرجردي در اين باره گفت: برخي از زائران به دليل بيماري نمي توانند به همراه كاروان هايشان اعمال حج را انجام دهند و اين افراد از طريق مركز پزشكي حج و زيارت در قالب وقوف اضطراري اعمال خود را انجام مي دهند.
وي افزود: در اين طرح بيماران بستري در بيمارستان توسط يك آمبولانس به منا، مشعر و عرفات منتقل مي شوند و چنانچه پس از اعمال وضعيت بيمار رضايت بخش بود و پزشك كاروان آن را تاييد كند زائر مي تواند به كاروان خود ملحق شود و از آنجا به مكه برود و اگر حال بيمار مساعد نباشد مجددا به بيمارستان مكه برگردانده مي شود.
¤ رئيس سازمان حج و زيارت در ديدار با نماينده ولي فقيه در امور حج و زيارت گفت: هميشه پيش نيازهاي حمل ونقل زائران در ايام تشريق تامين شده است و براي نخستين بار در مزدلفه و مشعر آماده پذيرايي از زائران ايراني هستيم.
علي ليالي گفت: كار امداد با ابتكار مسئول مربوطه به درون كاروان ها كشيده شده و از خود اعضاي كاروان ها براي امداد استفاده شده است. وي گفت: با مسئولان عربستان در مورد حمل ونقل بار حجاج ايراني به توافق رسيده ايم.
¤ مراسم برائت از مشركان فردا دوشنبه 24 آبان ماه برابر با نهم ذي الحجه در صحراي عرفات و در چادرهاي ايران با شكوهتر از قبل برگزار مي شود.
مشاور نماينده ولي فقيه در امور حج و زيارت و مدير عملياتي حج با اعلام اين خبر افزود: مراسم برائت از مشركان يكي از دستاوردهاي امام خميني است و بر همگان لازم است كه براي برگزاري هر چه باشكوهتر آن تلاش كنند.
مجيد آخوندزاده گفت: اين مراسم امسال راس ساعت 9و30 دقيقه روز دوشنبه انجام مي شود و 10و45 دقيقه پايان مي يابد و زائران در زمان برگزاري مراسم از برافراشتن پرچم و علامت كاروان خود بايد خودداري كنند. وي گفت: تلاش مي شود از هرگونه بي نظمي در مسير حركت و هنگام برگزاري مراسم جلوگيري شود و مراسم با شكوه و عظمت هميشگي و بهتر از سال گذشته برگزار خواهد شد.
آخوندزاده گفت: به مديران كاروان ها توصيه شده است از آوردن زائران سالمند و كم توان بويژه افراد داراي ويلچر خودداري كنند و زائران از سر دادن هرگونه شعار و حمل پلاكارد غير مصوب بايد خودداري كنند. وي گفت: امسال به خاطر اين كه زائران زودتر از سال گذشته در چادرها مستقر مي شوند مراسم نيز يك ساعت زودتر برگزار مي شود. آخوندزاده افزود: مراسم دعاي عرفه نيز عصر روز نهم ذي الحجه در صحراي عرفات برگزار مي شود.
¤سرپرست حجاج ايراني در همايش روحانيون، معين ها و معينه ها كه در بعثه رهبر معظم انقلاب در مكه برگزار شده بود با بيان اينكه مراسم برائت از مشركان امسال با شكوه فراوان در صحراي عرفات برگزار مي شود از روحانيان خواست در عرفات و منا از دعاهاي عرفاني امام حسين(ع) و امام سجاد(ع) استفاده كنند. حجت الاسلام قاضي عسگر در اين همايش گفت: امسال به دليل جمعيت 103 هزار نفري زائران، ثابت بودن و محدوديت فضا در هر چادر 15 زائر حضور دارند كه ممكن است براي زائران سختي به همراه داشته باشد كه بايد تحمل كنند. علي ليالي گفت: در مدينه 100 درصد و در مكه از 40 درصد نظام هتلي استفاده كرده ايم و در تهيه غذا نهايت دقت را در رعايت كيفيت و بهداشت به عمل آورده ايم.
¤سفير جمهوري اسلامي ايران در عربستان در همايش حجاج ايراني خارج از كشور در بعثه رهبر معظم انقلاب در مكه مكرمه از تاسيس بانك جامع آماري در زمينه هاي مختلف از جامعه ايرانيان مقيم خارج از كشور خبر داد و گفت كه هم اكنون اطلاعات 70درصد از ايرانيان در اين بانك جمع آوري شده است. رسولي محلاتي افزود: امسال بنا داريم به منظور ساماندهي امور ايرانيان خارج از كشور در شهرها و مناطقي كه تراكم جمعيتي ايرانيان بيشتر است 8 خانه ايرانيان خريداري كنيم و در سال آينده نيز خريد 10 خانه را در دستور كار قرار داده ايم. در اين همايش نماينده ولي فقيه در امور حج و زيارت گفت: قصد داريم ظرفيت استفاده دانشجويان ايراني خارج از كشور را براي حضور در عمره افزايش و آموزش هاي مجازي حج را گسترش دهيم.
¤زنان خانه دار بيشترين و بازرگانان و دانش آموزان كمترين تعداد را در تركيب شغلي زائران امسال به خود اختصاص داده اند.
در حج امسال زنان خانه دار با 39 هزار و 755 نفر بيشترين تعداد زائران را دارا هستند و همچنين مشاغل آزاد با 18 هزار و 128 نفر و بازنشستگان با 13 هزار و 654 نفر و كشاورزان با 10 هزار و 369 نفر تعداد زائران امسال را تشكيل مي دهند.
همچنين 7 هزار و 526 نفر كارمند، 3034 نفر معلم، 1521 نفر روحاني، 1028 نفر پزشك و 62 نفر پيراپزشك، 444 استاد دانشگاه، 413 نفر مهندس، 558 نفر نظامي و 70 نفر بازرگان در حج امسال شركت دارند.
حضور جوانان در حج امسال كمرنگ است اما 272 نفر دانشجو و 109 نفر دانش آموز در بين زائران قرار دارند. همچنين 1736 نفر از زائران بيكار هستند.
¤امسال تعداد پزشكان متخصص در موسم حج نسبت به سال گذشته 10درصد افزايش داشته است كه ارائه خدمات پزشكي به زائران افزايش يافته است. عمليات بهداشتي و درماني موسم حج به دو مرحله قبل و حين موسم تقسيم مي شود كه با نظارت دقيق مركز پزشكي صورت مي گيرد.
¤زائران حج امسال به 8 زبان مشاوره پزشكي تلفني مي گيرند. وزارت بهداشت عربستان سعودي براي پاسخ به سوالات پزشكي اقدام به راه اندازي يك خط ويژه مشاوره پزشكي كرده است. اين خط تلفن رايگان بوده و اطلاعات لازم را به هشت زبان فارسي، عربي، انگليسي، فرانسوي، اندونزيايي، اردو، تركي و سواحيلي در اختيار زائران قرار مي دهد.
وزارت بهداشت عربستان همچنين از راه اندازي 42 كلينيك در منطقه منا و 32 كلينيك ديگر در منطقه عرفات براي خدمات رساني بهتر به زائران خبر داده است.
¤اعضاي كاروان شماره 38254 زائران اعزامي از گنبدكاووس مبلغ 15 ميليون و 750 هزار ريال به سيل زدگان پاكستان كمك كردند.
¤در همايش فرهيختگان جهان اسلام كه در بعثه رهبر معظم انقلاب در مكه مكرمه برگزار شد ظرفيت هاي رسانه اي جهان اسلام، معنويت و ظرفيت هاي جهاني امت اسلامي، علم و فناوري امت اسلام، ظرفيت هاي آموزشي و پژوهشي جهان اسلام مورد بحث و بررسي قرار گرفت.
¤نماينده ولي فقيه در امور حج و زيارت در نشست با مسئول بعثه بحرين از آموزش اينترنتي حج در ايران خبر داد و گفت كه در چند رشته دانشگاهي آموزش اينترنتي را طراحي كرده ايم كه به زودي راه اندازي مي شود.
حجت الاسلام والمسلمين سيدعلي قاضي عسكر افزود: در حوزه پژوهشي بيش از 800 اثر توليد شده است كه يك نمونه آن مجله هايي است كه به زبان هاي عربي و فارسي منتشر مي شوند.
شيخ عبدالله عدنان مسئول بعثه بحرين گفت كه اين كشور امسال حدود 12 هزار زائر به عربستان اعزام كرده است كه ميانگين اقامت آنها در اين كشور 20 روز است.

 



خارج از دستور

لغو مرخصي هاي نمايندگان مجلس
رئيس كميسيون اصل نود با تقدير از هيئت رئيسه مجلس به خاطر لغو كليه مرخصي ها و ماموريت هاي هفته جاري وكلاي ملت، از عدم حضور بيش از 80 نماينده در جلسات بررسي برنامه پنجم انتقاد كرد.
حجت الاسلام محمد ابراهيم نكونام نماينده گلپايگان در جلسه عصر ديروز در تذكري آئين نامه اي از هيئت رئيسه مجلس كه همه مرخصي ها و ماموريت هاي نمايندگان در اين هفته را لغو كرد، تقدير و تشكر كرد.
وي در عين حال از اينكه ديروز صبح تقريبا جلسه علني مجلس با 45 دقيقه تاخير رسميت يافت و جلسه عصر نيز تا ساعت 45:14 به حد نصاب لازم نرسيد و همين موضوع سبب شد جلسه علني نوبت دوم با تاخير شروع شود، انتقاد كرد.
رئيس كميسيون اصل نود مجلس گفت: لايحه برنامه پنجم توسعه كشور نقشه راه اقتصادي، اجتماعي و فرهنگي براي پنج سال آينده جمهوري اسلامي است و هيچ وظيفه اي براي نمايندگان مهم تر از حضور در صحن علني براي بررسي اين لايحه نيست ولي متاسفانه در هفته گذشته و هفته جاري به طور متوسط تعداد نمايندگان روي عدد 194 يا 195 ثابت مانده بود و تقريبا 80 تا 85 نفر از نمايندگان در جلسات حضور ندارند.
حجت الاسلام نكونام همچنين با طرح سوالاتي از همكارانش در مجلس هشتم، پرسيد: مردم ما را براي چه چيزي انتخاب كرده اند؟ آيا اين تعداد نمايندگان براي نظارت بر عملكرد دولت در صحن علني حضور ندارند؟ كساني كه راس ساعت 8 يا 14 در صحن علني حاضر مي شوند چه گناهي كرده اند كه بايد منتظر بمانند تا جلسه رسمي شود؟
وي در پايان از هيئت رئيسه مجلس شوراي اسلامي خواست كه به طور جدي به اين موضوع رسيدگي كند.
علي لاريجاني رئيس مجلس در پاسخ به تذكر رئييس كميسيون اصل نود گفت: تذكر شما وارد است و هيئت رئيسه مرتب اين موضوع را تذكر مي دهد و اسامي نمايندگان غائب و متاخر را هم قرائت مي كنيم.
خاطرنشان مي شود در پايان جلسه صبح ديروز مجلس اسامي 65 نماينده غايب قرائت شد. در ميان اسامي غائبان 9 نماينده نيز به مراسم حج تمتع رفته بودند كه بعضي از آنها نيز براي چندمين بار به اين سفر رفته اند.
حقوق 600 ميليوني آقاي مدير عامل
نماينده مردم تهران از حقوق سالانه 600 ميليون توماني مديرعامل يك بانك خصوصي خبر داد.
احمد توكلي در جريان مخالفت با ماده اي از لايحه برنامه پنجم توسعه كه بر حمايت از بنگاههاي بزرگ اقتصادي تاكيد مي كرد اظهار داشت: براساس آخرين مطالعات، تمام شركت هاي بزرگ براساس سرمايه محوري تشكيل مي شوند و در واقع كمكي به اشتغال زايي نمي كنند.
به گزارش فارس توكلي اظهار داشت: به طور مثال هم اكنون در يك بانك خصوصي، 600 ميليون تومان در سال، خالص حقوق پرداختي مديرعاملش است كه اين مسئله باعث سوء توزيع درآمد مي شود و با عدالت كه رهبري در سياست هاي كلي اصل 44 به آن تاكيد داشته اند، مغايرت دارد.
حجت الاسلام ابوترابي فرد اخطار توكلي را وارد ندانست.

 



هاآرتص: ايران درچالش ها باثبات تر مي شود

يك روزنامه صهيونيستي ضمن هشدار در خصوص پيامدهاي احتمالي حمله به ايران، اعلام كرد كه نظام ايران بسيار باثبات است و اگر به اين كشور حمله شود، ثبات بيشتري پيدا مي كند.
به گزارش فارس، روزنامه صهيونيستي هاآرتص در مقاله اي به قلم «گيدئون لوي» در ارتباط با اقدام نظامي عليه ايران هشدار داد كه هرگونه حمله نظامي به ايران پيامدهاي بسيار خطرناكي دارد و «فاجعه بار» خواهد بود.
اين روزنامه صهيونيستي در ابتداي گزارش خود اينگونه نوشت كه لحظه اي پس از انتخابات كنگره آمريكا و لحظه اي قبل از انتخابات رياست جمهوري، پنجره كوچكي از فرصت براي تصميم گيري مهيا مي شود. احتمالا يك فصل بيمانند و بي مثال از خطرات باشد. طبق معمول، حمله به تاسيسات هسته اي ايران و فرآيند صلح در دستور كار قرار خواهد داشت.
هارآتص با ذكر اين موضوع ادامه داد: بمباران كردن ايران بسيار خطرناك است. دولت ايران باثبات است و اگر اين كشور بمباران شود، ثبات بيشتري نيز پيدا خواهد كرد پس هر آن كس كه تمايل دارد به تقويت ثبات ايران كمك كند، ما او را دعوت مي كنيم تا ايران را بمباران كند. هر آن كس كه مي خواهد اتحاد مردم ايران را با دولت اين كشور بيشتر كند ما او را دعوت مي كنيم تا ايران را تهديد به حمله كند و هر كه مايل است تا ايران را وادار به ساخت بمب هسته اي كند، دعوت مي كنيم تا ايران را بترساند.
نويسنده اين روزنامه اينگونه مي نويسد كه شكست در حمله به ايران، فاجعه بار خواهد بود و يك روز پس از تصميم گيري براي حمله به ايران يك سناريوي وحشتناك به وجود مي آيد. هاآرتص به موضع سخت رژيم صهيونيستي براي حمله به تاسيسات هسته اي ايران اشاره كرد و اينگونه نتيجه گيري كرد كه پرخطرترين فرآيندي كه در سال هاي اخير در تل آويو رخ داده است اين است كه رژيم صهيونيستي عقلانيت نداشته است. مدت هاي بسيار زيادي است كه رژيم صهيونيستي تشخيص نمي دهد كه چه امري به نفع آن و چه امري به ضرر آن است. جدي ترين زياني كه رژيم صهيونيستي به منافع خود وارد مي آورد، توسط اقدامات خود اين رژيم به وجود آمده است.
به عقيده نويسنده اين مقاله، تنها راه رهايي از آنچه خطر ايران طي دو يا سه سال آتي ناميد، پيگيري صلح ]مصالحه[ با آن است. به رغم آسان بودن راهكار، مي توان يك سناريوي غيرواقعي ديگر را نيز متصور شد و آن عبارت است از اين كه اسرائيل با سوريه كنار بيايد و يك توافق نامه صلح ميان آنها امضا شود تا به اين ترتيب، ]دمشق[ ايران را به عنوان يك همپيمان راهبردي مهم از دست بدهد يا اين كه اسرائيل، تركيه را با صلح به طرف خود بازگرداند به ويژه اين كه ]آنكارا[ يك همپيمان راهبردي مهم براي تل آويو در خاورميانه محسوب مي شود.

 



هشدار آيت الله علم الهدي نسبت به نفوذ جريان هاي منحرف در صفوف اصولگرايان

عضو مجلس خبرگان رهبري نسبت به نفوذ جريان هاي منحرف در صفوف اصولگرايان هشدار داد.
آيت الله علم الهدي امام جمعه مشهد در اجلاس سراسري دبيران استان ها و شهرستان هاي حزب مؤتلفه اسلامي در مشهد مقدس گفت: در طول تاريخ تاكنون ريشه همه انحراف هاي جريان هاي ملي گرا و جريان هاي فرهنگي و سياسي در جامعه سكولاريزم است كه منشأ همه فلاكت هاست.
به گزارش فارس به نقل از روابط عمومي حزب مؤتلفه اسلامي، وي گفت: جريان هاي ضد ارزشي كه از دوران مشروطيت تاكنون باعث انحراف جريان هاي سياسي شده اند، طرز فكرشان اين بود كه روحانيت به چه كار سياست مي آيد و اين همان سكولاريزم است.
وي تأكيد كرد: سكولاريزم و سكولار شدن جامعه ديني و نخبگان سياسي موجب انحراف جريان هاي سياسي در طول دو قرن گذشته تاكنون بوده است.
امام جمعه مشهد در بخش ديگري از سخنان خود با بيان اينكه وحدت اصولگرايان هيچ زمان بدون محوريت امكان پذير نيست، اظهار داشت: اجراي وحدت در درجه اول محور مي خواهد؛ در زماني كه تشكل هاي اجتماعي مي خواهند يكي شوند، محور اجتماعي مي خواهند و در وحدت تشكيلاتي محور تشكيلاتي مي خواهند.
علم الهدي خاطرنشان كرد: محور جريان هاي سياسي از دو بخش خارج نيست؛ يا «قدرت محورند» يا «تكليف محور» هستند. اگر قدرت محور باشند، به دنبال جريان هاي اقتصادي و كسب قدرت مي روند و اگر تكليف محورند براساس باورها و اعتقادات ديني استوار هستند.
وي با بيان اينكه جريان اصولگرايي قدرت محور نيست تأكيد كرد: مؤتلفه وظيفه ايجاد وحدت بين جامعه اصولگرايان را برعهده دارد، با محوريت مرجعيت و روحانيت وحدت اصولگرايان راتضمين كنيد.
عضو مجلس خبرگان رهبري با اشاره به خطرات در جريان اصولگرايي اظهار داشت: اصولگرايان امروز دو خطر را در پيش رو دارند، اول تشتت اصولگرايان و دوم نفوذ جريان هاي غير وابسته و غير باورمند نسبت به دين در جامعه اصولگرايي است كه خطر دوم بيشتر از خطر اول است.

 



نامه سرگشاده بسيج دانشگاه شهيد بهشتي خطاب به رئيس قوه قضائيه
مهدي و فائزه هاشمي را براي پاسخگويي به پيشگاه ملت فرا بخوانيد

بسيج دانشجويي دانشگاه شهيد بهشتي با صدور نامه سرگشاده اي خطاب به رئيس قوه قضائيه، خواستار برگزاري علني دادگاه اتهامات مهدي و فائزه هاشمي شد.
در بخشي از اين نامه با اشاره به موضوع بازگشت مهدي هاشمي، خطاب به دستگاه قضايي تاكيد شده است: از سال گذشته از سوي مسئولان مختلف بارها و بارها اعلام گشته كه مدارك كافي عليه ايشان موجود است، پس اكنون كه وي قصد بازگشت به كشور را دارد شايسته است دستگاه قضايي با آمادگي كامل نسبت به حضور مهدي هاشمي، به محض ورود به كشور وي را جهت پاسخگويي به اتهامات در پيشگاه ملت، فرا بخواند.
نويسندگان اين نامه همچنين خواستار شدند: از آنجا كه اتهامات مهدي هاشمي در زمينه هاي مختلف و از جمله مسائلي است كه به سرنوشت تمامي كشور، نظام اسلامي و تمام آحاد ملت مربوط مي باشد، بايستي دادگاه اتهامات وي به صورت علني برگزار شود تا همه آحاد ملت شاهد اجراي عدالت در جمهوري اسلامي و عدم تبعيض بين تمامي افراد جامعه باشند.
در ادامه اين نامه سرگشاده آمده است: امروز يكي ديگر از عناصر فتنه كه با آزادي كامل در كشور به سر مي برد خانم فائزه هاشمي است كه جا دارد دستگاه قضايي نسبت به وي نيز با توجه به روشن بودن حضور و تحريك هاي او در اغتشاشات، برخورد مناسبي را در دستور كار قرار دهد.
دانشجويان بسيجي دانشگاه شهيد بهشتي همچنين ضمن طرح پرسش هايي خطاب به آيت الله لاريجاني خاطرنشان كردند: آيا تلاش هاي حضرت عالي و همكارانتان در قوه قضائيه پاسخگوي خشم و خروش مردم انقلابي بوده است؟ آيا وعده هاي محقق نشده و پرونده هايي كه در مرحله صدور حكم دچار تعلل و اطناب مي شود باعث نااميدي مردم نسبت به اجراي عدالت نخواهد شد؟ آيا پس از اعلام ديدگاه رهبري نسبت به برخي خواص و برخي عناصر داخلي نظام، نبايد اقدام عاجلي در اجراي منويات ايشان صورت مي گرفت؟... بارها از سوي همكاران جناب عالي اعلام شده است كه مدارك كافي جهت برخورد با سران فتنه موجود مي باشد، وليكن هنوز حتي احضاري نيز براي آنان صورت نگرفته است!
نويسندگان نامه ياد شده در نهايت انتظارات خود را از دستگاه قضا يادآور شده و عنوان كردند: در پايان انتظار داريم تا هر چه سريعتر ضمن احضار خانم فائزه هاشمي جهت پاسخگويي، اتهامات پرونده آقاي مهدي هاشمي را نيز به صورت علني در مراحل مختلف پيگيري و نتيجه را به استحضار ملت برسانيد تا همگان بر اجراي عدالت بدون تبعيض در نظام اسلامي اميدوارتر گشته و پشتوانه انقلاب كه همانا توده هاي ملت مي باشند شيريني اجراي عدالت علوي در نظام اسلامي را در كام خود احساس نمايند.

 



رئيس نمايندگي كميته بين المللي صليب سرخ در ايران اعلام كرد
11 هزار و 697 نفر آخرين آمار مفقودان جنگ 8 ساله با عراق

رئيس نمايندگي كميته بين المللي صليب سرخ در كشورمان ايران را پرتلاش ترين كشور در جهان براي حل و فصل پرونده مفقودان جنگ و كشف پيكر شهدا دانست.
پي ير ريتر در گفت وگو با فارس با تأكيد بر اينكه موضوع مفقودان جنگ ايران و عراق هنوز از اولويت هاي كميته بين المللي صليب سرخ محسوب مي شود آخرين آمار مفقودان ايراني در اين جنگ را 11هزار و 697 نفر اعلام كرد.
ريتر در همين رابطه عراق را داراي بالاترين آمار مفقودان جنگ در جهان اعلام كرد و در توضيح بيشتر به رقم حدود 500 هزار تا يك ميليون مفقود از سربازان اين كشور اشاره كرد و گفت: البته اين رقم مربوط به سه جنگ ايران، كويت و حمله نيروهاي ائتلافي است كه هنوز در حال بررسي آن هستيم.
تشخيص هويت شهدا با DNA
وي گفت: در راستاي همين فعاليت ها، كميته بين المللي صليب سرخ براي كمك به مقامات ايراني، از آنها حمايت فني نيز مي كند و اين حمايت فني به صورت بهره گيري از فناوري تجزيه و تحليلDNA است كه در همين چارچوب، كميته بين المللي صليب سرخ دو دستگاه تجزيه DNA به مقامات ايران تحويل داده است.
ريتر افزود: طرز استفاده از اين دستگاه ها و روش هاي تعيين هويت از طريق پيكرشناسي و براساس استانداردهاي جهاني را كميته بين المللي صليب سرخ آموزش مي دهد و اين دستگاه ها كه در مجموع بسيار مفيد هستند در سال 2008 تحويل ايران شدند به طوري كه يكي از آن ها تحويل مركز تحقيقات ژنتيك انساني كوثر و ديگري در سازمان پزشكي قانوني اصفهان مستقر است.
اولويت اول تبادل اسرا بود
پير ريتر شروع فعاليت هاي اين كميته در ايران را زمان جنگ دانست و گفت: به اين ترتيب توانستيم به بسياري از اسرا دسترسي داشته باشيم و آنها را ثبت نام كنيم.
وي گفت: به دنبال بازديدهايي كه كميته بين المللي صليب سرخ از اردوگاه هاي اسرا در زمان جنگ ايران و عراق داشت، موفق شديم پيام هاي صليب سرخ زيادي بين اسرا و خانواده هاي آنها مبادله كنيم.
رئيس نمايندگي كميته بين المللي صليب سرخ در ايران اظهار داشت: در پايان جنگ، اولويت ما بازگرداندن اسرا به كشورشان بود، جريان تبادل اسرا در ماه هاي اوت و سپتامبر در 20 سال پيش به وقوع پيوست و ما موفق به برگرداندن اسرا به كشورشان شديم، البته اسراي زيادي، هم در ايران و هم در عراق از آن زمان باقي مانده بودند.
نشست ژنو
براي حل موضوع مفقودان
ريتر تاكيد كرد: در حال حاضر كميته بين المللي صليب سرخ در مورد موضوع مفقودان با مقامات دو كشور توافق نامه هايي به طور جداگانه به امضاء رسانده است.
ريتر گفت: به طور كلي دو مكانيسم وجود دارد، يكي مكانيسم سه جانبه است كه ميان كشورها منعقد شده و ديگري توافق نامه هاي دوجانبه اي است كه كميته بين المللي صليب سرخ به ترتيب در سال 2004 با ايران و در سال 2008 با مقامات كشور عراق به امضاء رسانده است كه هدف از امضاي اين قراردادها نيز انجام اقدامي عملي در مورد موضوع مفقودين دو كشور است.
ريتر تصريح كرد: در اواخر ماه اكتبر در ژنو ملاقات هايي در راستاي همكاري بين ايران و عراق با ميانجيگري كميته بين المللي صليب سرخ در مورد موضوع اجساد و مفقودين جنگ صورت گرفت.
ريتر افزود: در نشست ژنو، شهادت نامه ها و گواهي هايي كه اسرا ارائه كرده بودند در پي توافق هاي دو جانبه با كميته بين المللي صليب سرخ بين مقامات دو كشور مبادله شد.
وي گفت: اين روند متداول با ايران ادامه دارد و تمام اين اقدامات به منظور كمك به مقامات دو كشور است تا داده هايي را در اختيار آنان قرار دهد كه با توجه به اين داده ها بتوانند مسئله مفقودان را حل و فصل كنند زيرا هنوز هم شمار مفقودان بسيار زياد است.
بررسي ورود 2 كشور به خاك يكديگر براي يافتن اجساد مفقودان
وي در پاسخ به اين پرسش كه چه زماني فرآيند ورود دو كشور به خاك يكديگر براي يافتن اجساد عملي خواهد شد، افزود: اين تصميم در دست بررسي است تا طرف ايراني بتواند در خاك عراق به دنبال اجساد ايراني ها بگردد كه البته اين فرآيند در حيطه اقدامات عملي كميته بين المللي صليب سرخ نيست بلكه وظيفه مقامات دو كشور است، با اين حال كميته بين المللي صليب سرخ وظيفه ميانجيگري و تسهيل گري را بر عهده دارد.
ريتر افزود: آن چه در اين ميان اهميت دارد عزم مقامات دو كشور است تا فرآيند جستجو هر چه سريع تر صورت پذيرد.
وي با اشاره به جنگ قبرس كه در سال 1974به اتمام رسيده است، گفت: پس از بيش از 30 سال از پايان جنگ قبرس، عمليات جستجو تازه شروع شده و اين مسئله نشان دهنده اين است كه 30 سال طول كشيد تا اراده و عزم سياسي جزم شود تا فرآيند جستجوي مفقودان در اين منطقه شروع شود.
ريتر اظهار داشت: ما شاهديم كه مقامات ايران فعاليت هاي زيادي انجام داده اند و تلاش بسياري كرده اند كه پرونده هاي مفقودان حل و فصل شود و جست وجوي اجساد به شكل تشكيل كارگروه هاي مشترك، امري است كه نيازمند تحقق عزم سياسي دو كشور است.

 



محسن رضايي : دولت و ملت به خوبي تحريم ها را كنترل كرده اند

دبير مجمع تشخيص مصلحت نظام اعلام كرد كه دولت و ملت در كنار هم توانسته اند تحريم هاي غرب را به خوبي كنترل كنند.
به گزارش ايسنا؛ «محسن رضايي» در حاشيه جلسه مجمع تشخيص مصلحت نظام در جمع خبرنگاران با اشاره به تحريم هاي غرب عليه جمهوري اسلامي ايران گفت: بايد بتوانيم اين تحريم ها را به يك فرصت تاريخي بزرگ تبديل كنيم و در اين زمينه لازم است فعالان و نيروهاي سياسي ما اين موضوع را در دستور كار خود قرار دهند و وارد ساير مسايل فردي و جناحي نشوند چرا كه امروز اولويت را بايد به مسائل ملي و نه به مسائل جناحي داد.
رضايي با بيان اين كه ملت و دولت ما امروز توانسته اند به خوبي تحريم ها را كنترل كنند، تصريح كرد: انتظاري كه دشمنان داشتند اين بود كه با فشار و تحريم ها ظرف دو ماه در ايران بحران هايي ايجاد شود اما اين اتفاق نيفتاد و امروز با هوشياري خوب دولتمردان و فعالان سياسي بايد در اين راستا اقدام كرد البته اين امر كافي نيست و بايد به جاي شعار دادن عمل و همكاري ها را بيشتر و صفوف را فشرده تر كنيم كه تحريم ها و تهديدها را به فرصت تبديل كنيم.

 



اعتراض گروهك منافقين به حكم اعدام طارق عزيز

گروهك منافقين با صدور بيانيه حكم اعدام براي طارق عزيز توسط دادگاه عالي جنايي عراق را محكوم و نسبت به آن اعتراض كرد.
به گزارش پايگاه اطلاع رساني هابيليان (خانواده شهداي ترور كشور) صدور حكم اعدام براي طارق ميخائيل يوحنا عزيز، معروف به طارق عزيز كه در زمان حكومت صدام بر عراق، معاون نخست وزير اين كشور بود با جبهه گيري شركاي جنايات او يعني منافقين در عراق رو به رو شد. اين گروهك جنايتكار در بيانيه محكوميت صدور حكم اعدام براي طارق عزيز او را پيرمردي 74 ساله معرفي كرده اند كه 7 سال در زندان بوده و از شرايط جسماني خوبي برخوردار نيست.
منافقين در شرايطي از شريك جنايت هاي خود دفاع مي كنند كه طارق عزيز سابقه طولاني در سركوب شيعيان، ترور علماي ديني، اعضا و جوانان احزاب ديني و سركوب كردها را در كارنامه خود دارد.
مسعود رجوي سركرده گروهك منافقين، زماني كه از فرانسه اخراج شد توسط طارق عزيز نايب نخست وزير عراق در سال 61 به عراق دعوت شد و طارق عزيز خطاب به مسعود رجوي گفت: «اميدوارم در آينده نزديك، دوست عزيزم مسعود رجوي را در پست رياست جمهوري يا نخست وزيري ايران ملاقات كنم.» اين ديدار كه در تاريخ 19دي61 در محل اقامت مسعود رجوي در پاريس انجام شد، وابستگي سازمان را علني تر كرد و آنها كه به دنبال توجيهي براي روابط شان با عراق مي گشتند، عنوان كردند كه ما صلح مي خواهيم و به عنوان آلترناتيو جمهوري اسلامي عمل كنيم و در اين راستا با عراق هم عقيده ايم. بنابر همين گزارش پيش از آن و در ابتداي شروع جنگ تحميلي رژيم بعث عليه كشورمان، منافقين طي اطلاعيه اي رهبر عراق را مستبد بعثي حاكم بر عراق معرفي كردند اما پس از آن كه اين فرقه از مردم بريد و مردم را در مقابل خود ديد، در مدت كمتر از چند ماه از حاكم مستبد و ديكتاتور عراق به عنوان دموكرات و مبارز ياد كرد.
بر طبق گزارشات منتشر شده كه بخشي از آن از سوي مسئولان رسانه اي آمريكا منتشر شده است طارق عزيز نقش ويژه اي در تهيه سلاح هاي كشتار جمعي براي ماشين جنگي صدام در طول جنگ تحميلي عليه ايران و در مذاكرات با اروپايي ها و آمريكايي ها داشته است. بيش از 35 هزار كرد عراقي كه با بمب هاي اهدايي شيميايي آمريكا و اروپا قتل عام شده بودند با هماهنگي اين مقام عراقي در رديف قربانيان جنايات صدام قرار گرفتند.

 


صفحه (14)


صفحه (3)


صفحه (2)

     


(صفحه(12(صفحه(10(صفحه(6(صفحه(9(صفحه(7(صفحه(8(صفحه(15(صفحه(11(صفحه(5(صفحه(16(صفحه(13(صفحه(4(صفحه (2.3.14