(صفحه(12(صفحه(10(صفحه(6(صفحه(9(صفحه(7(صفحه(8(صفحه(15(صفحه(11(صفحه(5(صفحه(16(صفحه(13(صفحه(4(صفحه (2.3.14


شنبه 29  آبان 1389- شماره 19793

با وجود آمار 6 درصدي طلاق در كشور آمار طلاق در استان زنجان به صفر رسيد
پژواك
پوشش جنگلي زير تيغ تخريب
راه اندازي چهل و ششمين جايگاه سي. ان.جي در استان مركزي
سؤال نمادين درباره يك جايگاه نمادين!
استاندار كرمانشاه: افراد مرفه 22 برابر افراد كم درآمد از يارانه بنزين برخوردار بوده اند
معاون استاندار: جذب اعتبارات توسط دستگاه هاي اجرايي هرمزگان رضايت بخش نيست
معاون عمراني استاندار مازندران: احداث سايت اداري فرصتي مناسب براي خروج از مشكل ترافيك است
اتصال سايپاي كاشان به راه آهن سراسري
اجراي مانور بزرگ تعزيرات حكومتي در مازندران
مبادي ورودي شهر اصفهان به نام شهدا مزين شد
تجليل از برگزيدگان المپياد دانشجويي در تبريز
در پاسخ به نامه شوراي اسلامي شهر بابل مركز رسيدگي به شكايات مردمي
رئيس جمهور، دستور مساعدت صادر كرد
چهارمين جشنواره انار بادرود برگزار شد
از مصوبات رهبر انقلاب براي ابركوه اختصاص 5/14 ميليارد تومان به راه آهن يزد- اقليد



با وجود آمار 6 درصدي طلاق در كشور آمار طلاق در استان زنجان به صفر رسيد

زنجان- خبرنگار كيهان:
مدير سازمان ملي جوانان استان زنجان گفت: علي رغم آمار 6 درصدي طلاق در كشور، آمار طلاق در استان زنجان در سا ل جاري به رقم صفر رسيده است.
حجت الاسلام كمال الدين خداداده گفت: ميانگين سن ازدواج پسران 25 سال و دختران 23 سال است. هر طلاقي كه در كشور روي مي دهد 70 ميليون تومان خسارت دربردارد. 12 ميليون و 300 هزار نفر دختر و 12 ميليون و 600 هزار نفر پسر در كشور وجود دارد كه بين 15 تا 29 سال مي باشند و به عبارت ديگر 70 درصد جمعيت كشور را جوانان تشكيل مي دهند.
مدير سازمان جوانان استان زنجان افزود: دركشور ازدواج 2/3 درصد رشد و طلاق 3/6درصد رشد را در 6 ماهه اول امسال در مدت مشابه سال قبل نشان مي دهد.
وي با اعلام اينكه آمار ازدواج استان زنجان در مقايسه با كشور رشد دارد گفت: آمار ازدواج در استان 40/9 درصد مي باشد و نشان از رشد شاخص هاي اجتماعي، فرهنگي و اقتصادي جامعه دارد.
حجت الاسلام خداداده در مورد طلاق نيز گفت: درسال هاي گذشته آرزو مي كرديم كه طلاق را يك درصد كاهش بدهيم و رشدي نداشته باشيم. درحالي كه امسال آمار طلاق كشور 6 درصد رشد دارد در استان زنجان اين رقم صفر مي باشد.
مدير سازمان ملي جوانان استان زنجان افزود: 75 درصد طلاق ها در شهرها و 25درصد ديگر نيز در روستاها اتفاق مي افتد كه نشان مي دهد بايد در حوزه فرهنگ بيشتر كار و تلاش كرد.
حجت الاسلام خداداده هم چنين اظهار داشت: سه چهارم طلاق ها در زوج هايي روي مي دهد كه كمتر از 10 سال زندگي مشترك داشته اند و نيمي از اين طلاق ها در 4 سال اول زندگي مشترك زوج ها روي مي دهد.
وي تاكيد كرد بايد اولويت سرمايه گذاري مهارت آموزي در زوج هاي جوان باشد.

 



پژواك

پوسترهاي ديواركوب در اصفهان
اصفهان- خبرنگار كيهان: نشست تخصصي «پوسترهاي ديواركوب» به همت خانه گرافيك حوزه هنري استان اصفهان با حضور جمعي از گرافيست هاي جوان در خانه هنرمندان اين شهر برگزار شد. در اين نشست كه همزمان با افتتاح نمايشگاه پوسترهاي ديواركوب برگزار شد، پريسا تشكري با توضيح چگونگي شكل گيري اين نمايشگاه در سمنان و مراحل مختلفي كه نمايشگاه ديواركوب پشت سرگذاشته است، افزود: اين پوسترها از ميان كارهاي جوانان و نسل پنجم گرافيك ايران انتخاب شد و ما سعي داشتيم تا طراحان فعال را در سراسر كشور انتخاب كنيم و به ديگران بشناسانيم و براي ما كار حرفه اي آنان مهم بود.
«واگويه در سالهاي عشرت» در جشنواره استان اصفهان
زرين شهر- خبرنگار كيهان: نمايش واگويه در سالهاي عشرت از زرين شهر به جشنواره تئاتر استان راه يافت.
نمايش واگويه در سالهاي عشرت با نويسندگي و كارگرداني اسداله اسدي به تشخيص گروه بازبيني بيست و دومين جشنواره تئاتر استان اصفهان موفق به راه يابي به اين جشنواره شد. موضوع نمايش مذكور مهدويت و انتظار مي باشد و نويسنده و كارگردان آن از پيشكسوتان تئاتر استان و كشور مي باشد.
اختتاميه جشنواره تئاتر استان اصفهان
اصفهان- خبرنگار كيهان: «سيدعليرضا حسيني» مديركل فرهنگ و ارشاد اسلامي استان اصفهان در آيين اختتاميه بيست و دومين جشنواره تئاتر استاني با بيان اين مطلب گفت: حضور چهره-هاي جديد در تئاتر استان باعث شده است بارقه-اي اميد در حركت رو به جلو تئاتر روشن شود. وي ضمن تقدير از دست اندركاران جديد انجمن هنرهاي نمايشي هيات بازبين و هيات داوران ابراز اميدواري كرد برگزاري تئاتر استاني اصفهان در جهت رشد و شكوفايي هرچه بيشتر تئاتر اصفهان موثر باشد.
نمايشگاه كتاب دهلران
دهلران- خبرنگار كيهان: به مناسبت گرامي داشت هفته كتاب و كتابخواني نمايشگاه كتاب در سطح شهر دهلران داير شد. عبدالحسين رحمتي رييس اداره فرهنگ و ارشاد اسلامي شهرستان دهلران در حاشيه اين نمايشگاه گفت: در راستاي ترويج فرهنگ كتاب و كتابخواني اين نمايشگاه با 3500 جلد كتاب در 500 عنوان شامل مذهبي، ادبي، تاريخي و همچنين محصولات مذهبي به مدت يك هفته داير شد.
نمايشگاه نقاشي در باغ گلستان تبريز
تبريز- خبرنگار كيهان: نمايشگاه نقاشي «ناديا احمدي لرمقدم» در باغ گلستان تبريز برپا شد. در نمايشگاه اين هنرمند 21 ساله كه در «خانه هنر» باغ، ترتيب يافت 32 اثر با موضوع آزاد و با تكنيك «اكريليك» و «گواش» به نمايش گذاشته شده است.
نمايشگاه نقاشي در خانه فرهنگ تبريز
تبريز- خبرنگار كيهان: نمايشگاه نقاشي «نسيم- باجالانلو» در خانه فرهنگ تبريز برگزار شد و 38 اثر اين نقاش، در معرض ديد قرار گرفت. در اين نمايشگاه آثار انتزاعي نسيم، با موضوعات آزاد و لباس هاي محلي و با تكنيك رنگ و روغن و ورق طلا، به نمايش گذاشته شده است.
نمايشگاه عكس حج در گلستان
گرگان- خبرنگار كيهان:محمدرضا كيوانفر مسوول واحد عكس حوزه هنري استان گلستان گفت: نمايشگاهي با آثاري در موضوع حج در حوزه هنري استان برپا شده است كه اين آثار شامل 20 اثر كه توسط هنرمنداني كه به اين سفر معنوي مشرف شده بودند خلق شده است.
گروه موسيقي آواي ايل اليگودرز
اليگودرز- خبرنگار كيهان: در هشتمين جشنواره بين المللي فرهنگي هنري امام رضا(ع) كه در شهر سنندج برگزار شد. گروه موسيقي آواي ايل به سرپرستي سيمين سرلك و با مديريت بهرام سريك پس از گروه مراد گوراني كردستان رتبه دوم جشنواره سرودهاي رضوي را كسب كرد.
شب شعر در بابل
بابل- خبرنگار كيهان: شب شعري با محوريت نماز با حضور امام جمعه بابل و شاعران برجسته استاني در بابل برگزار شد.
برپايه اين گزارش اين مراسم به همت موسسه ياوران نماز بابل و با همكاري اداره فرهنگ و ارشاد اسلامي مازندران در حوزه علميه روحيه برگزار شد.
اردوي تفريحي هنري سينماگران اسفراين
سرويس شهرستانها: به گزارش روابط عمومي اداره فرهنگ و ارشاد اسلامي اسفراين، اردوي تفريحي هنري اعضاي فعال انجمن سينماگران جوان اسفراين برگزار شد.
سرپرست روابط عمومي اين اداره با اعلام اين خبر گفت: در اين اردوي هنري 45 نفر از هنرمندان فعال عرصه سينما و اعضاي كارگاه نقد و بررسي فيلم اسفراين به اماكن ديدني بجنورد عزيمت و از فيلم سينمائي اكران شده در سينما قدس بجنورد نيز ديدن نمودند.
گفتني است كارگاه نقد و بررسي فيلم سه شنبه هاي هر هفته در محل مجتمع فرهنگي و هنري اسفراين برپا مي شود و شركت براي عموم آزاد است.
نمايشگاه تاريخي در اردبيل
اردبيل- خبرنگار كيهان: نمايشگاه تاريخ به روايت نقش برجسته هاي سنگي و گچي در كانون پرورش فكري كودكان و نوجوانان نمين برپا شد.
در اين نمايشگاه 20 نقش برجسته سنگي و گچي از آثار همت اله خسرواني پور به همت حوزه هنري استان اردبيل و كانون پرورش فكري كودكان و نوجوانان نمين در معرض ديد علاقمندان قرار گرفت.
نشست تخصصي هنرمندان خراسان رضوي
چناران- خبرنگار كيهان:
اولين دوره آموزشي تخصصي مسئولين گروه هاي هنري كانون هاي بسيج هنرمندان استان خراسان رضوي آغاز به كار كرد.
به گزارش خبرنگار ما اين دوره با حضور 120 مسئول گروه در 6 رشته فيلم، نمايش، ادبيات داستاني، شعر موسيقي، به مدت سه روز در محل مجتمع فرهنگي دشت بهشت شانديز برگزار شد.
رئيس سازمان بسيج هنرمندان استان در گفتگو با خبرنگار ما گفت: اين دوره به ياد دانشجوي هنرمند شهيد مهدي منصوب و همزمان با مراسم كشور برگزار شد.

 



پوشش جنگلي زير تيغ تخريب

گزارش از: هاجر ياراحمدي
امروزه جنگل ها نه تنها به عنوان قطب عظيم اقتصادي بلكه پشتوانه بقاي ساير بخش هاي اقتصادي نقش سرنوشت ساز ايفا كرده است و غفلت و قصور براي حفظ و گسترش اين سرمايه ملي سيلاب هاي مهيب و خانمان براندازي است كه در دهه هاي اخير پديده هاي ناخوشايندي را در گوشه و كنار ميهن عزيزمان ايران به وجود آورده است.
آمار و اطلاعات موجود نشان مي دهد كه از كل پوشش جنگلي كشورمان، بيش از 90 درصد از آن را جنگل هاي مخروبه تشكيل داده است. بي ترديد ادامه روند تخريب، عدم تعادل زيست محيطي منطقه را بيشتر كرده و به مناطق اكولوژيكي لطمات زيادي را وارد مي آورد.
حفاظت از منابع طبيعي مهمترين هدف و نيت اوليه اداره منابع طبيعي بوده و به اين منظور تشكيلاتي به نام يگان حفاظت در آن شكل گرفته است. مطابق نظر كارشناسان امور جنگل، تخريب جنگل هاي غرب از دير باز استمرار يافته است.
اميررضا جعفري كارشناس منابع طبيعي در خصوص مهمترين عوامل تخريب جنگل هاي استان لرستان مي گويد: آتش سوزي هاي عمدي، افزايش جمعيت جنگل نشين و حاشيه نشين، تبديل جنگل به اراضي زراعتي و باغات ميوه، قطع درختان به منظور تامين سوخت، استفاده سنتي از درختان بلوط براي تهيه زغال و ابزارآلات كشاورزي ازمهمترين دلايل انساني تخريب جنگل هاست.
وي در ادامه به دلايل طبيعي تخريب نيز اشاره مي كند و گرماي شديد، تاثير بادهاي طوفاني، باران هاي تند و سيل آسا و... را به عنوان دلايل طبيعي اثرگذار بر جنگل ها ذكر مي كند.
از نظر اين كارشناس منابع طبيعي هر جنگل براي خود يك جامعه زنده به شمار مي آيد و اگر اين جامعه نباتي فقط از طريق عوامل طبيعي تخريب شود قابليت ترميم خود را دارد مگر اينكه توسط عوامل انساني مورد بي مهري قرار گيرد.
وي بر اين نكته تاكيد مي كند كه در استان ما همواره عوامل انساني بيش از دلايل طبيعي در روند تخريب جنگل ها تاثيرگذار بوده اند.
جعفري با بيان اينكه در آسيا كشورهايي مانند نپال و تايلند، مالزي و ايران بالاترين ميزان تخريب را دارند از افزايش ميزان تخريب توسط عوامل انساني ابراز نگراني كرده و اضافه مي كند، اگر روند تخريب به همين منوال ادامه يابد در آينده اي نه چندان دور چيزي جز بوته زارها و تعدادي درخت بلوط آن هم در مناطق صعب العبور چيزي باقي نمي ماند به طوري كه امروزه مشاهده مي شود جنگل در اطراف شهرها، روستاها و بخش ها تقريباً لخت و عريان شده است و به ندرت مي توان آثار گونه هاي مختلف درختي را در استان مشاهده نمود.
به عبارت ديگر تخريب جنگل ها در اطراف مناطق مسكوني به صورت هاله اي كه دائماً در حال افزايش است آينده جنگل ها را به خطر مي اندازد.
سرهنگ مهدي ملكي فرمانده يگان حفاظت منابع طبيعي و آبخيزداري استان لرستان نيز بر اين نكته تاكيد مي كند كه روند تخريب در استان با تاني و دور از چشم متخصصان و از همه مهمتر در طول زمان انجام مي گيرد. لذا شايد آنچنان ملموس به نظر نرسد ولي با تلاش شبانه روزي اعضاي يگان حفاظت مخصوصاً در امر اطفاي حريق و برخورد با متخلفان تا حد زيادي طبيعت زيباي استان از دستبرد سودجويان در امان مانده و اين در حالي است كه خطر همچنان وجود دارد.
وي شماره تلفن 09696 امداد جنگل و مرتع را پذيراي نظرات شهروندان لرستان اعلام كرد و افزود: اين شماره در طول شبانه روز به صورت رايگان آماده دريافت گزارش و يا پيشنهادات به يگان حفاظت استان، در دسترس هم استاني هاي عزيز قرار دارد.
جنگل طلاي سبز و مرتع پوشش زمردين زمين است بكوشيم كه خود را به عنوان عضوي از يگان حفاظت دانسته و براي حراست از جنگل هاي استان كوشا باشيم. حيف است كه اين گوهر بي همتاي طبيعت و اين موهبت الهي را از سر بي توجهي و يا به عمد طعمه آتش خودخواهي خود كنيم جنگل هايي كه ساكنان مناطق كويري كشور آرزوي داشتن حتي يك درخت آن را دارند.

 



راه اندازي چهل و ششمين جايگاه سي. ان.جي در استان مركزي

اراك- خبرنگار كيهان:
چهل و ششمين جايگاه سوخت CNG در استان مركزي راه اندازي شد.
با راه اندازي جايگاه سي ان جي در شهرستان آستانه چهل و ششمين جايگاه سي ان جي استان مركزي راه اندازي شد.
مدير شركت ملي پخش فرآورده هاي نفتي استان مركزي گفت: اين جايگاه داراي 3 ديسپنسر و ظرفيت 1200 متر مكعب در ساعت مي باشد.
حسين صادقيان افزود: اين جايگاه با قابليت تزريق روزانه 28000 متر مكعب گاز، امكان سوخت گيري 1700 خودرو را در طول شبانه روز فراهم مي كند.

 



سؤال نمادين درباره يك جايگاه نمادين!

اين جايگاه عرضه سوخت سي ان جي با شانزده نازل در تاريخ 19/11/1388 به طور نمادين از بين سي ويك جايگاه در سطح كشور، توسط معاون وزير و مديرعامل شركت ملي پالايش و پخش فرآورده هاي نفتي ايران افتتاح شد، يعني نزديك به سيصدروز قبل، و امروز اين سؤال مطرح است كه اين نماد سي ويك جايگاه، سرجمع در اين مدت 7200 ساعت، علي رغم قرارگرفتن در يك مسير پرتردد و با حجم بالاي متقاضي كه از اين پس قطعا بر تعدادشان نيز افزوده مي شود، چند ساعت با تمام ظرفيت كار كرده است؟
علي دانه كار
خبرنگار كيهان دروردآورد

 



استاندار كرمانشاه: افراد مرفه 22 برابر افراد كم درآمد از يارانه بنزين برخوردار بوده اند

كرمانشاه -خبرنگاركيهان:
براساس برآورد به عمل آمده مشخص شد افرادي كه وضع رفاهي بهتري نسبت به بقيه مردم دارند و از امكاناتي نظير خودرو برخوردارند، اين افراد 22 برابر بيشتر از افراد كم درآمد از يارانه بنزين استفاده كرده اند.
مهندس سيد دادوش هاشمي استاندار كرمانشاه درجلسه شوراي اداري شهرستان دالاهو با بيان اين مطلب افزود: متأسفانه هم اكنون ميزان مصرف برق دركشور 5/4وميزان مصرف گاز چهار برابر حد جهاني است و هدفمند كردن يارانه ها امري ضروري به نظر مي رسد و همه موظف هستيم تا دولت خدمتگزار را در اين راستا كمك كنيم.
وي افزود: اجراي هدفمند كردن يارانه ها در اصل يك جراحي اقتصادي است و اگر اين قانون اجرا نشود بسياري از منابع ملي ما به خودي خود هدر مي رود.
مهندس هاشمي افزود: قانون هدفمند كردن يارانه ها به يك كارماندگار دركشورمان تبديل خواهد شد و آيندگان نيز مطمئنا از آن به نيكي ياد خواهند كرد.
رئيس شوراي اداري استان كرمانشاه اظهار داشت: درحال حاضر 30درصد از آب و نان مصرفي كشور به دليل مصرف نادرست هدر مي رود و در صورت ادامه چنين روندي درسال 1404 به واردكنندگان انواع حامل هاي انرژي تبديل خواهيم شد.
استاندار كرمانشاه تصريح كرد: دراجراي قانون هدفمند كردن يارانه ها ممكن است منافع برخي كه تنها به جيب خودشان فكر مي كنند به خطر افتد و به همين خاطر طبيعي است كه از اجراي چنين قانوني ناراحت باشند و بخواهند خللي دراين كار به وجود آورند كه نبايد به اين افراد بيش از اين اجازه خودنمايي داد.
وي درخاتمه گفت: دراجراي قانون هدفمند كردن يارانه ها با متخلفان و افرادي كه در راستاي منافع شخصي بخواهند خللي بوجود آورند قاطعانه برخورد خواهيم كرد.

 



معاون استاندار: جذب اعتبارات توسط دستگاه هاي اجرايي هرمزگان رضايت بخش نيست

بندرعباس- خبرنگار كيهان:
معاون امور عمراني استاندار هرمزگان گفت: دستگاه هاي اجرايي اين استان در جذب اعتبارات سال جاري وضعيت رضايت بخشي ندارد.
محمد نصوري در جلسه بررسي جذب اعتبارات استاني كه به منظور پيشبرد طرح هاي عمراني برگزار شد، اظهار داشت: دستگاه هايي كه در اين راستا از فعاليت عملياتي خوبي برخوردار بودند و سبب پيشرفت فيزيكي طرح هاي اجرايي سال جاري شده اند بايد مورد تشويق قرار گيرند.
وي در ادامه با بيان اينكه جذب اعتبارات سال جاري تنها تا آخر سه ماه سوم سال ممكن است، اظهار اميدواري كرد كه با توجه به مناسب بودن فصل و شرايط جوي دستگاه ها بتوانند با جذب به موقع اعتبارات اختصاص يافته انجام كارهاي به تأخير افتاده را مدنظر قرار داده و دراين راستا استان را با پيشرفت بيشتري مواجه كنند.

 



معاون عمراني استاندار مازندران: احداث سايت اداري فرصتي مناسب براي خروج از مشكل ترافيك است

ساري- خبرنگار كيهان:
معاون عمراني استانداري مازندران گفت: در شناخت ظرفيت ها و فضاهاي لازم براي تجميع ادارات در استان اقدامات خوبي صورت پذيرفته است.
سيدعيسي هاشمي در جلسه بررسي مصوبات سفر هيئت دولت، احداث سايت اداري در خارج از شهر را فرصت مناسبي براي خروج از مشكل ترافيك دانست و تأكيد كرد: بايد از جايگزيني مجتمع هاي تجاري و ايجاد فشردگي مكاني جلوگيري شود.
وي با انتقاد از اظهارنظرهاي غير كارشناسانه در مديريت شهري عنوان داشت: همه بايست مطابق قانون در جهت توسعه كشور تلاش كنند.
هاشمي درصد موفقيت يك مدير را علاوه بر قانون مداري، قدرت انعطاف پذيري وي در فرصت هاي خاص دانست و گفت: به خرج دادن انعطاف در كارها بدون لطمه زدن به قانون موجب تسهيل امور مي شود.
معاون عمراني استاندار در مورد تأسيس پروژه پرديس سينمايي در استان اظهار داشت: 7 هزار متر زمين در صفرآباد شهرستان ساري به اين موضوع تعلق گرفته كه بايد مشكل راه دسترسي به آن حل شود.
وي از احتمال اختصاص 1هزارمتر زمين پارك قائم از سوي شهرداري ساري براي ايجاد سايت اداري بازنشستگان كشوري خبر داد و افزود: 96 درصد از مصوبات عمراني سفر اول رئيس جمهوري تحقق پيدا كرده است.

 



اتصال سايپاي كاشان به راه آهن سراسري

كاشان- خبرنگار كيهان:
تفاهم نامه ساخت ايستگاه راه آهن در كنار مجموعه صنعتي «سايپا كاشان» از سوي مسئولان شركت راه آهن استان اصفهان و نمايندگان شركت سايپا با حضور فرماندار كاشان به امضاء رسيد.
معاون استاندار و فرماندار ويژه كاشان در حاشيه امضاي اين تفاهمنامه به خبرنگار ما گفت: ساخت اين ايستگاه راه آهن براي سايپا كاشان ضروري بود چرا كه شركت براي حمل ونقل از طريق جاده مشكلات فراواني دارد. حسينعلي حاجي، ملزم ساختن شركت سايپا به پرداخت كل هزينه هاي ايجاد ايستگاه را به عنوان يكي از بندهاي اين تفاهم نامه 5 بندي ذكر كرد و افزود: اين امر براساس تعرفه ها با رعايت قوانين انجام مي شود و همچنين براي پرداخت هزينه هاي جانبي اين ايستگاه از جمله نظارت از سوي شركت سايپا كاشان مشكلي احساس نمي شود.

 



اجراي مانور بزرگ تعزيرات حكومتي در مازندران

ساري- خبرنگاركيهان:
اداره كل تعزيرات حكومتي استان مازندران در آستانه اجراي طرح هدفمندسازي يارانه ها در قالب گشت هاي سيار مشترك به اجراي مانور پرداخت.
به گزارش روابط عمومي اداره كل تعزيرات حكومتي مازندران، در اين مانور بازرسان سازمان بازرگاني به عنوان متولي امر كنترل و نظارت بر قيمت ها و رؤساي شعب تعزيرات حكومتي در بازار حضور يافتند و از واحدهاي صنفي بازديدكردند.
گفتني است در اين مانور كه با حضور مديركل، رؤساي شعب و بازرسان بازرگاني، دخانيات و شركت نفت در قالب گشت هاي سيار مشترك در مازندران برگزار شد، اداره كل تعزيرات حكومت استان مازندران در رسيدگي فوري به پرونده هاي تخلفات اقتصادي اعلام آمادگي كرد.

 



مبادي ورودي شهر اصفهان به نام شهدا مزين شد

اصفهان -خبرنگاركيهان:
مديرروابط عمومي شهرداري اصفهان از نصب 7 تابلو در ورودي شهر، مزين به نام شهداي شهر به مناسبت هفته بسيج خبر داد.
مهندس اصغر آذربايجاني اظهارداشت: فضاسازي اصفهان به عنوان پايتخت تشيع و پايتخت فرهنگ و تمدن ايران اسلامي با مزين شدن رينگ سوم ترافيكي شهر به نام سرداران شهيد و شهداي دفاع مقدس انجام شده است.
وي افزود: اصفهان با33هزار شهيد در زمان دفاع مقدس نسبت به جمعيتش بيشترين تعداد شهيد را در ميان استان هاي كشور دارد و با نگاهي عميق تر به تاريخچه دفاع مقدس و وجود گردان ها و لشكرهاي اصفهان و فرماندهان اصفهاني كه نام آنان امروز بر هركوي و برزني به عنوان افتخارات ايران اسلامي حك شده درمي يابيم كه اصفهان نقش ويژه اي در طول اين دوران داشته است.

 



تجليل از برگزيدگان المپياد دانشجويي در تبريز

تبريز- خبرنگار كيهان:
طي مراسمي از 79 برگزيده كنكور سراسري و المپياد دانشجويي سال جاري دانشگاه تبريز، تجليل شد.
در اين مراسم از 52 برگزيده كنكور سراسري و 27 برگزيده المپياد دانشجويي تقدير شد.
«محمدامين موسوي»، مدير دفتر استعدادهاي درخشان دانشگاه تبريز گفت: به طور ميانگين سهم دانشگاه تبريز در توليد نخبگان المپيادي تحصيلات تكميلي در كشور 7 تا 9درصد است.

 



در پاسخ به نامه شوراي اسلامي شهر بابل مركز رسيدگي به شكايات مردمي
رئيس جمهور، دستور مساعدت صادر كرد

بابل- خبرنگاركيهان:
در پاسخ به نامه شوراي اسلامي بابل، مركز رسيدگي به شكايات مردمي رئيس جمهور به وزارت نيرو بابت محاسبه هزينه برق مصرفي اين شهرستان دستور مساعدت صادر كرد.
رئيس شوراي اسلامي شهر بابل گفت: در پي گرماي شديد هواي شهرستان بابل كه در چندين ساله اخير بي سابقه بود ارقام غيرمتعارف و سرسام آوري براي مصرف كنندگان صادر شد كه اين مسئله منجر به اعتراضات مشتركين شد و نامه اي از سوي اين شورا براي رياست جمهوري ارسال شد كه مركز رسيدگي به شكايات رياست جمهوري دستور مساعدت در اين زمينه را خطاب به وزارت نيرو صادر كرد.
حسن فلاح افزود: اميدواريم وزارت نيرو در پاسخ به اين دستور زمينه خوشحالي مشتركين را فراهم كند.

 



چهارمين جشنواره انار بادرود برگزار شد

بادرود-خبرنگار كيهان:
چهارمين جشنواره انار بادرود با معرفي محصول انار نادري بادرود و نيز معرفي ظرفيت هاي گردشگري اين شهر به كار خود پايان داد.
رضا نقدي شهردار بادرود برپائي بيش از 40غرفه عرضه محصولات سنتي مرتبط با انار (نظير ايجاد كارگاههاي سنتي تهيه رب انار، سركه انار، ژله انار و رنگرزي سنتي با پوست انار) و عرضه صنايع دستي از تاريخ هفدهم لغايت بيست و يك آبان در پارك شهر و نيز ايجاد كارگاههاي آموزشي نحوه كاشت، داشت و برداشت انار ويژه باغداران انار با همكاري اداره جهاد كشاورزي را از ديگر برنامه هاي اين جشنواره برشمرد. جشن بزرگ انار هم در شامگاه بيستم آبان در بوستان گردشگري تخت پادشاه بادرود با اجراي برنامه هاي سنتي اجراء شد.
ياد مي شود بادرود با برخورداري از جاذبه هاي گردشگري نظير آستان مقدس آقاعلي عباس(ع) - خانه هاي تاريخي- محوطه باستاني 7هزارساله اريسمان- و رملهاي كويري جزء مناطق مهم گردش پذير در استان اصفهان محسوب مي شود.

 



از مصوبات رهبر انقلاب براي ابركوه اختصاص 5/14 ميليارد تومان به راه آهن يزد- اقليد

يزد- خبرنگار كيهان:
امسال بيش از 5/14 ميليارد تومان به ساخت راه آهن يزد- اقليد كه از مصوبات سفر پرخير و بركت رهبر معظم انقلاب براي- شهرستان محروم ابركوه است، اختصاص يافت.
فرماندار ابركوه با اعلام اين خبر گفت: مرحله اول ساخت اين خط آهن در ابركوه به طول 23 كيلومتر آغاز شده است.
محمد عادل افزود: اين خط آهن 264 كيلومتر طول دارد و استان يزد را از طريق اقليد به خط ريلي اصفهان- شيراز متصل مي كند.
وي اظهار داشت: امسال همچنين طرح انتقال آب از سرشاخه هاي كارون به شهرستان ابركوه در يزد و شهرهاي اقليد و آباده در فارس و بخش هائي از استان اصفهان آغاز مي شود كه اين مصوبه نيز از بركات سفر مقام معظم رهبري به ابركوه مي باشد.
محمد عادل با اشاره به اينكه ابركوه اولين شهرستان استان يزد مي باشد كه بي سوادي در آن ريشه كن شده است افزود: بزرگترين مجموعه علوم قرآني كشور در اين شهرستان احداث مي گردد.
فرماندار ابركوه گفت: اين شهرستان از نظر آموزش هاي قرآني در كشور رتبه هاي برتر را داراست، بطوريكه در ابركوه 20 حافظ قرآن وجود دارد كه به ازاي چهل هزار نفر جمعيت، اين تعداد 10برابر سرانه موجود در كشور است.
محمد عادل با اشاره به سرو 4500 ساله ابركوه به عنوان اولين اثر ملي ثبت شده در كشور اظهار داشت: در تلاشيم تا اين اثر زنده دنيا را به ثبت جهاني برسانيم.

 

(صفحه(12(صفحه(10(صفحه(6(صفحه(9(صفحه(7 (صفحه(8(صفحه(15(صفحه(11(صفحه(5(صفحه(16(صفحه(13(صفحه(4(صفحه (2.3.14