(صفحه(12(صفحه(10(صفحه(6(صفحه(9(صفحه(7(صفحه(8(صفحه(15(صفحه(11(صفحه(5(صفحه(16(صفحه(13(صفحه(4(صفحه (2.3.14


شنبه 29  آبان 1389- شماره 19793

ظرفيت مترو به 5/2 ميليون سفر در روز مي رسد
نايب رئيس اول كميسيون امنيت ملي مجلس شوراي اسلامي:
دستگيري جاسوسان نشان از اقتدار نيروهاي اطلاعاتي ايران دارد
شهاب باران صورت فلكي آلفاي تكشاخ
با اجراي طرح تشديد برخورد با تخلفات شبانه گواهينامه 400 راننده متخلف توقيف شد
3دليل مخالفت حاجي بابايي با خصوصي سازي مدارس دولتي
اجراي طرح ترافيكي ويژه بازگشت حجاج در فرودگاه مهرآباد
قائم مقام سازمان نظام پزشكي: سالانه 80 هزار نفر به جمعيت سرطاني ها افزوده مي شود
كشف بزرگ ترين محموله قاچاق مرجان در كشور
حامدي: امتحانات نوبت اول مدارس تهران تعطيلي ندارد
برق به سارق خود هم رحم نكرد
اخاذي از مردم به بهانه هدفمند كردن يارانه ها
معاون اجتماعي نيروي انتظامي استان آذربايجان شرقي: مرد زن نما در بي آرتي به دام افتاد
انهدام بزرگ ترين باند تهيه و توزيع مواد مخدر در كشور
واژگوني كاميون در بزرگراه اشرفي اصفهاني
سقوط خودروي سواري در كانال 5 متري
طرح جديد دانماركي ها براي مقابله با افزايش مهاجرت مسلمانان



ظرفيت مترو به 5/2 ميليون سفر در روز مي رسد

معاون حمل ونقل و ترافيك شهرداري تهران با تاكيد بر آمادگي متروي تهران براي اجراي قانون هدفمندسازي يارانه ها گفت: با كمك دولت تا پايان سال جاري ظرفيت مترو به 5/2 ميليون سفر مي رسد.
به گزارش روابط عمومي معاونت حمل ونقل و ترافيك شهرداري تهران، سيدجعفر تشكري هاشمي با بيان اين كه از هيچ تلاش و كوششي براي اين كه مردم بتوانند از ظرفيت كامل مترو براي رفت و آمد استفاده كنند فروگذار نمي كنيم، خاطرنشان كرد: همزمان با آغاز اجراي قانون هدفمندسازي يارانه ها، اميدواريم با كمك دولت تا پايان سال جاري ظرفيت مترو به 5/2 ميليون سفر در روز برسد.
تشكري هاشمي با اشاره به اين كه اتوبوسراني و تاكسيراني تدابير و تمهيدات لازم به منظور همكاري در اجراي قانون هدفمندسازي يارانه ها انديشيده شده، اظهار داشت: در مترو نيز ضمن تسريع در آماده سازي واگن ها و تحويل آنها جهت به كارگيري در خطوط مترو و كاهش تعداد قطارهاي در دست تعمير به منظور استفاده حداكثري از ظرفيت ناوگان ريلي در دستور كار قرار دارد.
معاون شهردار تهران با بيان اين كه هرگونه مشكلي كه ممكن است در مسير خدمات رساني مترو به مردم ايجاد اشكال كند به سرعت مرتفع خواهد شد، تصريح كرد: مسئولان مترو همچون دو سامانه ديگر حمل ونقل عمومي نهايت اهتمام و تلاش خود را براي خدمت رساني شايسته به شهروندان به كار خواهند گرفت.

 



نايب رئيس اول كميسيون امنيت ملي مجلس شوراي اسلامي:
دستگيري جاسوسان نشان از اقتدار نيروهاي اطلاعاتي ايران دارد

نايب رئيس اول كميسيون امنيت ملي و سياست خارجي مجلس گفت: دستگيري جاسوسان در ايران اسلامي به دست سربازان گمنام امام زمان(عج) نشان از اقتدار و اشراف كامل نيروهاي اطلاعاتي ايران بر فعاليت هاي دشمنان نظام دارد.
حجت الاسلام والمسلمين حسين سبحاني نيا در گفت وگو با خبرنگار فارس در مشهد اظهار داشت: سربازان گمنام امام زمان(عج) در وزارت اطلاعات تاكنون در چندين مرحله از جمله دستگيري عبدالمالك ريگي اقتدار خود را به نمايش گذاشته اند.
نائب رئيس اول كميسيون امنيت ملي و سياست خارجي مجلس، افزود: دستگيري اين تروريست برگ زريني در فعاليت سربازان گمنام امام زمان(عج) است.
سبحاني نيا با اشاره به دخالت روشن انگليسي ها در امور داخلي ايران تصريح كرد: اغلب جاسوساني كه در ايران دستگير شده اند از رابطه خود با انگلستان سخن بر زبان آورده اند.
عضو هيئت رئيسه مجلس با بيان اين مطلب كه انگليسي ها از يكصد سال قبل در امور داخلي ايران اسلامي دخالت داشته اند تصريح كرد: از اقدامات بارز آنان مي توان به فتنه سال 88 اشاره كرد كه در قالب اين فتنه در تلاش براي براندازي نظام بودند كه خوشبختانه با رهنمودهاي رهبر معظم انقلاب اقتدار نيروهاي اطلاعاتي و هوشياري مردم اين اقدام آنان خنثي شد.
نماينده مردم نيشابور در مجلس، همچنين به خواسته دانشجويان ايراني مبني بر تعطيلي سفارتخانه انگليس در كشورمان اشاره كرد و گفت: اين خواسته به حقي است زيرا اين قشر فهيم و فرهيخته هميشه با هوشياري كامل موضع خود را بيان كرده اند.
گفتني است دو تبعه آلماني كه با هدف جوسازي و جاسوسي وارد ايران شده بودند دستگير و جرم آنان در نزد دادگستري استان آذربايجان شرقي محرز شده است.

 



شهاب باران صورت فلكي آلفاي تكشاخ

صورت فلكي آلفاي تكشاخ، آسمان شامگاه روز 30 آبان ماه را شهاب باران مي كند.
به گزارش مهر، صورت فلكي «تكشاخ» در مدارك آشوري ها حيواني است با يك شاخ كه سر و دست آن شبيه به اسب، راني شبيه كره اسب و با دمي شبيه به شير است. اخترشناسان سالها بود كه «تكشاخ» را يك ستاره متغير معمولي مي دانستند ولي در سال 2002 اين ستاره ناگهان 600 هزار بار درخشان تر از خورشيد شد و با قدر مطلق 8- يكي از درخشان ترين ستاره هاي كهكشان راه شيري لقب گرفت. به مرور زمان، پرتوهاي نور اين فوران، اطراف ستاره را روشن و هاله اي عظيم را در اطراف ستاره نمايان كرد.
بارش شهابي اين صورت فلكي در شامگاه روز 30 آبان ماه به اوج مي رسد و تا 4 آذرماه جاري ادامه دارد. تعداد شهابها در ساعت (ZHR) بسيار متغير است به گونه اي كه از 3 تا 400 شهاب در ساعت خواهد بود.
مختصات نور باران اين بارش در يك درجه و 52 دقيقه و 73 ساعت است و سرعت اتمسفري شهابها 65 كيلومتر بر ثانيه است.

 



با اجراي طرح تشديد برخورد با تخلفات شبانه گواهينامه 400 راننده متخلف توقيف شد

رئيس پليس راهنمايي و رانندگي تهران بزرگ از توقيف 400 گواهينامه رانندگان متخلف در طرح تشديد برخورد با تخلفات شبانه طي چند روز اخير خبر داد.
سردار رحيمي افزود: طرح تشديد برخورد با تخلفات شبانه از 22 آبان آغاز شده كه بر اين اساس طي چند روز اخير تيم هاي ويژه در تهران با استقرار در محورهاي بزرگراهي با تخلفات خودروها اعم از سرعت و سبقت غيرمجاز، انجام حركات مخاطره آميز، لايي كشي برخورد مي كنند.
وي ادامه داد: در اين راستا طي چند روز اخير بيش از 869 خودرو كه رانندگان آن ها اقدام به انجام حركات مخاطره آميز كرده بودند متوقف و روانه پاركينگ شدند.
رحيمي افزود: شش هزار و 700 دستگاه خودرويي كه حركات مخاطره آميز كم خطري انجام داده بودند پس از توقف خودرو، اعمال قانون بر آن ها صورت گرفت.
وي بيان داشت: از ابتداي اجراي اين طرح تاكنون 400 گواهينامه راننده متخلف توقيف شده است.
رحيمي به باشگاه خبرنگاران گفت: در اين راستا با اجراي اين طرح نقاط ضعف مورد بررسي قرار خواهد گرفت و در تقويت ضعف ها پليس راهنمايي و رانندگي كوشا خواهد بود و از اين پس متخلفان در شب هنگام آسوده نخواهند بود.

 



در گفت وگويي اعلام شد
3دليل مخالفت حاجي بابايي با خصوصي سازي مدارس دولتي

وزير آموزش و پرورش تاكيد كرد: اگرچه با خصوصي سازي مدارس دولتي مخالف هستم اما اگر اين امر تبديل به قانون شود اجرا خواهم كرد.
حميدرضا حاجي بابايي با اشاره به طرح واگذاري 20درصد از مدارس دولتي به بخش خصوصي كه چندي پيش در مجلس مطرح شد و در عين حال ضمن اعلام مخالفت خود با اين طرح گفت: نگاهم به تحويل مدارس دولتي به بخش خصوصي نگاه مثبتي نيست چرا كه آن را در تعليم و تربيت تاثيرگذار نمي دانم.
وي تصريح كرد: نگاهم به واگذاري مدارس به بخش غيردولتي نگاه متعادلي است به اين معنا كه معتقدم نبايد به مشاركت مردمي جنبه اجباري داد بلكه اين مشاركت بايد انتخابي باشد.
وي يكي از دلايل اين اعتقاد را تعطيلي تدريجي مدارس غيردولتي دانست و افزود: واگذاري مديريت مدارس به بخش خصوصي با هر اولويتي باعث مي شود تا 13هزار مدارس غيردولتي كه در سراسر كشور فعاليت دارند، با مشكل جدي مواجه شوند، بيان كرد: افرادي هستند كه با استفاده از تسهيلاتي همچون «وام»، مدرسه غيردولتي راه اندازي كرده اند، اين در حالي است كه اگر مدارسي كه از سوي دولت و با اعتبار دولتي احداث شده، با همه امكانات در اختيار بخش خصوصي قرار گيرد، افراد چه دليلي براي احداث مدارس غيردولتي خواهند داشت؟ لذا اين مدارس خود به خود تعطيل خواهند شد.
دليل دوم، نارضايتي معلمين
وزير آموزش و پرورش در توضيح بيشتر به دليل دوم مخالفت خود با اين طرح اشاره كرد و گفت: با واگذاري مدارس به بخش خصوصي، معلوم نيست كه معلم رضايت بدهد كه در بخش خصوصي تدريس كند كه يكي ديگر از مشكلات اين طرح همين نارضايتي معلمان استخدامي براي ادامه فعاليت در بخش خصوصي است.
دليل سوم
مخالفت خيرين مدرسه ساز
حاجي بابايي به ايسنا گفت: خيرين مدرسه ساز در سال حدود يك هزار ميليارد تومان براي احداث فضاهاي آموزشي به آموزش و پرورش كمك مي كنند و اين خيرين رضايت چنداني ندارند كه مدرسه اي را بسازند و تحويل دولت بدهند و دولت اين مدارس را به افراد ديگري واگذار كند، لذا ممكن است در اين بخش هم با مشكل مواجه شويم.
حاجي بابايي ادامه داد: مباحث عنوان شده، تنها بخشي از مشكلات است و موارد بسياري وجود دارد كه چنانچه اين اتفاق رخ دهد، ايجاد خواهد شد.
وي افزود: در حال حاضر حدود 13هزار مدرسه غيردولتي در كشور فعاليت دارند كه مدير آنها را آموزش و پرورش مشخص و حقوق آنها را نيز پرداخت مي كند.
وزير آموزش و پرورش تصريح كرد: هدف آموزش و پرورش كمك به اين مدارس از طريق اعطاي وام براساس قانون است و اين روندي است كه از گذشته بوده و همچنان دنبال مي شود.
حاجي بابايي در پايان خاطرنشان كرد: نگاه من يك نگاه كارشناسي است، بايد ببينيم كه جمع بندي آن چه خواهد شد؛ بنابراين اگر چنين طرحي با مشكلات ذكر شده قانون شود و شوراي نگهبان هم آن را تاييد كند، بايد آن را اجرا كنيم.

 



رئيس پليس راهنمايي و رانندگي تهران بزرگ خبر داد
اجراي طرح ترافيكي ويژه بازگشت حجاج در فرودگاه مهرآباد

رئيس پليس راهنمايي و رانندگي تهران بزرگ از اتخاذ تدابير ويژه ترافيكي براي بازگشت حجاج خبر داد.
سردار رحيمي گفت: اين تمهيدات از روز بازگشت نخستين سري حجاج به كشور در محدوده فرودگاه بين المللي مهرآباد به مرحله اجرا گذاشته مي شود.
وي با اشاره به اينكه 40واحد گشت خودرويي و موتوري علاوه بر واحدهاي موجود براي طرح ويژه ترافيكي حجاج در نظر گرفته شده است، اظهار داشت: پليس راهور تهران با هماهنگي پليس فرودگاه، اين طرح را در محدوده فرودگاه مهرآباد و ترمينال حجاج به مرحله اجرا مي گذرد.
وي هدف اصلي اين طرح را كاهش ترافيك در محدوده فرودگاه و ترمينال حجاج عنوان و اظهار داشت: شكايت هاي مختلفي طي سال هاي گذشته در خصوص سنگيني ترافيك و مشكل براي رفت و آمد حجاج واصل شده بود كه در اين راستا پليس راهنمايي و رانندگي تهران بزرگ تصميم گرفت از سال جاري براي رفت و بازگشت حجاج تمهيدات ويژه ترافيكي در نظر بگيرد.
سردار رحيمي تصريح كرد: توقف و پارك خودرو در اطراف ترمينال حجاج و خيابان هاي منتهي به آن و خيابان هاي محدوده فرودگاه مهرآباد ممنوع است و بر اين اساس با خودروهاي متخلف برابر قانون برخورد مي شود كه در اين راستا تعداد مورد نياز جرثقيل براي انتقال خودروهاي متخلف در نظر گرفته شده است.
وي با تأكيد بر اينكه پاركينگ هاي ويژه اي براي توقف خودرو همراهان حجاج در فرودگاه مهرآباد در نظر گرفته شده است، در عين حال از تمامي شهروندان خواست با توجه به محدوديت پاركينگ ها از خودروهاي عمومي براي رسيدن به محل فرودگاه استفاده كنند تا شاهد بار ترافيكي در اين محدوده ها نباشيم.
رئيس پليس راهور تهران با اشاره به اين كه معمولاً همه ساله 90 درصد پروازهاي بازگشت حجاج از تاخير قابل توجهي برخوردار بوده است، از همراهان حجاج خواست پيش از مراجعه به فرودگاه مهرآباد، ضمن تماس با اين فرودگاه از ساعت دقيق پرواز حجاج خود مطلع شوند.
وي با اشاره به اين كه معمولاً ترخيص پرواز حجاج حدود يك ساعت به طول مي انجامد، افزود: لذا توصيه مي شود همراهان حجاج در زمان تعيين شده به فرودگاه مهرآباد مراجعه كنند، چرا كه پاركينگ هاي فرودگاه مهرآباد به هيچ عنوان ظرفيت پذيرش خودروهاي اضافي را ندارند.
تاكسي براي جابجايي حجاج
مهندس اسلامي، مديرعامل سازمان تاكسيراني تهران نيز با اشاره به تمهيدات انديشيده شده براي ورود حجاج به ايسنا گفت: بر اين اساس با ورود اولين پرواز حجاج به فرودگاه مهرآباد تعداد تاكسي هاي فرودگاه مهرآباد تقويت شده و در صورت لزوم از تاكسي هاي مناطق همجوار نيز استفاده خواهد شد.
وي از نظارت جدي بر نرخ كرايه تاكسي هاي فرودگاه مهرآباد خبر داد و تصريح كرد: در عين حال تعدادي ون نيز براي جابجايي مسافران و حجاج در نظر گرفته شده است تا مشكلي در اين زمينه نباشد.
مديرعامل سازمان تاكسيراني تهران از شهروندان خواست با توجه به پيش بيني كمبود محل پارك در فرودگاه «مهرآباد» براي عزيمت به فرودگاه از خودروهاي عمومي استفاده كنند.
همراهان حجاج
با خودروهاي عمومي
به فرودگاه بروند
سرهنگ امير باقري، رئيس منطقه 9 پليس راهنمايي و رانندگي تهران بزرگ كه مسئوليت روانسازي ترافيك را در فرودگاه «مهرآباد» بر عهده دارد، نيز با اشاره به اين كه قرار بود پاركينگ طبقاتي در محل فرودگاه مهرآباد احداث شود، به ايسنا گفت: متأسفانه هنوز عمليات احداث اين پاركينگ عليرغم قول مسئولان آغاز نشده است.وي گفت: در عين حال قرار بود مسير جديدي براي جابجايي حجاج از ترمينال حجاج به خارج از فرودگاه احداث شود كه عمليات اجرايي آن هنوز آغاز نشده است.
رئيس منطقه 9 پليس راهنمايي و رانندگي تهران بزرگ با اشاره به برخي بي نظمي ها به دليل پر بودن پاركينگ فرودگاه مهرآباد طي روزهاي گذشته، گفت: متأسفانه اين امر و مراجعه فراوان خودروهاي شخصي طي تعطيلات اخير موجب شد كه مشكلاتي براي شهروندان در اين زمينه ايجاد شود كه پليس با تمام توان تلاش كرد تا اين مشكلات به حداقل برسد.
وي با اشاره به اين كه پاركينگ حجاج تنها پذيراي يك پرواز است، از شهروندان خواست تنها در ساعات ورود حجاج به ترمينال مراجعه كنند تا با ترافيك سنگين مواجه نشوند.

 



قائم مقام سازمان نظام پزشكي: سالانه 80 هزار نفر به جمعيت سرطاني ها افزوده مي شود

قائم مقام سازمان نظام پزشكي گفت: سالانه بالغ بر 80 هزار نفر به تعداد بيماران سرطاني ايران افزوده مي شود.
دكتر عليرضا زالي در دوازدهمين همايش سالانه آسيب شناسي و ششمين همايش سالانه سرطان ايران كه 26 آبان ماه در سالن مركز همايش هاي رازي برگزار شد، افزود: متاسفانه نيمي از اين تعداد به علت شرايط استقرار بيماري در بدن آنها ممكن است به درمان پاسخ لازم را ندهند و دچار مرگ زودرس شوند.
وي ادامه داد: بنابراين در زمينه سرطان نياز به كاري ملي گروهي و اعتنا به خرد جمعي است و فعاليت هاي عميق ترس مبتني بر پروتكل هاي درماني بايد انجام شود.
دكتر زالي با اشاره به ضرورت ايجاد پروتكل هاي ملي براي پيشگيري از سرطان و تعميق درمان هاي نوين اين بيماري گفت: سرطان يكي از مسائل مبتلا به جامعه است و پيش بيني مي شود كه در سال هاي آينده در نظام سلامت كشور جلوه بيشتري پيدا كند هرچند كه در حال حاضر نيز سرطان جزو بحث هاي اصلي است.

 



كشف بزرگ ترين محموله قاچاق مرجان در كشور

مديركل زيست بوم هاي دريايي سازمان حفاظت محيط زيست از كشف بزرگ ترين محموله قاچاق مرجان در كشور در سال جاري خبر داد.
مهندس اميد صديقي، افزود: ماموران درياباني مرزباني كشور در عملياتي با همكاري ماموران سازمان حفاظت محيط زيست و گارد محيط زيست دريايي از قاچاقچيان 870 كيلوگرم مرجان در اطراف جزيره «هنگام» كشف و ضبط كردند.
وي با اشاره به اين كه متخلفان به مراجع قضايي معرفي شدند، افزود: جريمه ضرر و زيان وارده به مرجان ها 87 ميليون تومان برآورد شده است. از سوي ديگر سازمان حفاظت محيط زيست نيز اقدام به بازگرداندن مرجان هايي كه زنده بودند، به محل اصلي كرده است.
مديركل دفتر زيست بوم هاي دريايي سازمان حفاظت محيط زيست خاطرنشان كرد: اكثر مرجان هاي كشف شده از قاچاقچيان از نوع مرجان هاي توده اي بوده اند.
وي از اتخاذ تمهيدات ويژه با همكاري يگان حفاظت محيط زيست دريايي و درياباني مرزباني كشور براي برخورد با قاچاقچيان مرجان در اطراف جزاير «هنگام»، «قشم» و «لارك» خبر داد و به ايسنا گفت: در عين حال سازمان حفاظت محيط زيست درصدد است تا در راستاي افزايش ميزان بازدارندگي، جريمه قاچاق مرجان ها را افزايش دهد.

 



حامدي: امتحانات نوبت اول مدارس تهران تعطيلي ندارد

كارشناس مسئول سنجش آموزش و پرورش شهرتهران بر ممنوع بودن تعطيلي در امتحانات نوبت اول مدارس شهر تهران تاكيد كرد.
علي اكبر حامدي در گفت وگو با باشگاه خبرنگاران با اعلام برگزاري امتحانات نوبت اول دوره ابتدايي، راهنمايي و متوسطه در ديماه تصريح كرد: براي امتحانات نوبت اول مدارس ويژه آموزش و پرورش شهر تهران تعطيلي وجود ندارد.
وي با بيان اينكه امتحانات نوبت اول چهارم متوسطه يا پيش دانشگاهي هم از 25 دي آغاز مي شود، تصريح كرد: در كنار امتحانات نوبت اول، بخشي از امتحانات سوم راهنمايي و سوم متوسطه نظري و فني و حرفه اي كشوري و نهايي چهارم متوسطه به صورت هماهنگ كشوري در ديماه برگزار مي شود.وي با اشاره به ارزشيابي توصيفي و روش هاي قديمي امتحانات، گفت: در ارزشيابي توصيفي ويژه پايه اول و دوم، بطور صددرصد تمامي دانش آموزان در اين ارزشيابي شركت مي كنند و پايه سوم 30 درصد و پايه چهارم و پنجم به روش قديم امتحان پاياني مي دهند.
حامدي افزود: امتحانات نوبت اول مدارس ويژه آموزش و پرورش شهر تهران تعطيلي ندارند و براساس مصوبه شوراي عالي آموزش و پرورش مدارس مي توانند مجوز تعطيلي ساعتي بين تاريخ 8 دي تا 23 دي را از كميسيون منطقه مربوطه اخذ كنند.كارشناس مسئول سنجش آموزش و پرورش شهر تهران، خاطر نشان كرد: امتحانات نهايي ديماه و نهايي چهارم متوسطه براساس برنامه كشوري ابلاغ شده از مركز سنجش وزارت آموزش و پرورش در تاريخ 7 تا 25 دي در سراسر كشور با سوالات هماهنگ برگزار خواهد شد.

 



برق به سارق خود هم رحم نكرد

كاشان-خبرنگار كيهان:
سارقي كه به قصد سرقت سيم هاي برق يك كارخانه متروكه در شهرستان كاشان وارد اين محل شده بود، حين سرقت بر اثر برق گرفتگي جان خود را از دست داد.
در اين طرح سرقت سه سارق وارد محل ارتكاب جرم شده بودند كه يك نفر از آنها به نام «علي-ب» به علت برق گرفتگي در حين سرقت سيم ترانس برق در محل جان داد.
دو سارق ديگر به نام هاي «حسين-ح» و «جلال-ق» نيز كه قصد فرار داشتند با تدابير مناسب و بكارگيري اقدامات ويژه پليسي به دام ماموران نيروي انتظامي كاشان افتادند.

 



در زنجان صورت گرفت
اخاذي از مردم به بهانه هدفمند كردن يارانه ها

زنجان- خبرنگار كيهان:
مامور قلابي بيمه كه به بهانه هدفمند كردن يارانه ها از مردم اخاذي مي كرد توسط پليس در استان زنجان دستگير شد.
به گزارش مركز اطلاع رساني فرمانده انتظامي استان زنجان، فرمانده انتظامي شهرستان ابهر درباره اين خبر گفت: فردي با مركز فوريت هاي پليسي تماس و عنوان كرد كه فردي در خيابان با مراجعه به در منازل و معرفي خود به عنوان مامور بيمه در خصوص هدفمند كردن يارانه ها مبالغي از مردم دريافت مي كند.
سرهنگ «اكبري كنعان» افزود: با اطلاع پليس از موضوع بلافاصله ماموران به محل اعلامي اعزام و فردي را در اين ارتباط مشاهده، دستگير و به كلانتري منتقل كردند.
وي تصريح كرد: متهم در كلانتري خود را «الف- م» 23ساله معرفي و عنوان كرد كه براي فرد ديگري كار مي كند و آدرس و نشاني از وي ندارد.
سرهنگ «اكبري كنعان» افزود: متهم در ادامه بازجويي ها اعتراف كرد در اين اقدام از هر خانه مبلغ پنج هزار تومان دريافت و رسيد داده و مبلغ 56 هزار تومان اخاذي كرده است.فرمانده انتظامي شهرستان ابهر گفت: در بازرسي از وي يك كارت جعلي به نام فردي ديگر كشف كه عكس اين متهم بر روي آن الصاق شده بود كه پرونده تشكيل و موضوع تحت رسيدگي است.

 



معاون اجتماعي نيروي انتظامي استان آذربايجان شرقي: مرد زن نما در بي آرتي به دام افتاد

معاون اجتماعي نيروي انتظامي استان آذربايجان شرقي از دستگيري مرد زن نما حين سرقت در اتوبوس بي آرتي تبريز خبر داد.
به گزارش خبرگزاري فارس از تبريز به نقل از گزارش پايگاه اطلاع رساني پليس آذربايجان شرقي، «صمد فرامرزي» اظهار داشت: در پي دريافت گزارش هاي مردمي مبني بر اينكه در قسمت بانوان اتوبوس هاي بي آرتي براي دفعات متوالي پول و طلاجات از داخل كيف خانم ها به سرقت رفته است رسيدگي به موضوع در دستور كار كلانتري 11 تبريز قرار گرفت.
وي ادامه داد: ماموران اين كلانتري با تشكيل اكيپ ويژه اقدام به انجام مراقبت نامحسوس كرده و اتوبوس ها را بازرسي كردند كه در اين راستا به فردي كه با پوشش زنانه در حال پياده شدن از اتوبوس بود مشكوك شده و وي را دستگير كردند.
فرامرزي تصريح كرد: به محض دستگيري متهم معلوم شد وي مردي است كه در قالب پوشش زنانه وارد قسمت بانوان شده و از داخل كيف زنان سرقت مي كند.
وي گفت: متهم به كلانتري منتقل و در بازجويي ها هويت خود را «احمد-ن» اعلام كرد و ضمن قبول اتهام وارده پس از تشكيل پرونده به دليل داشتن شاكيان متعدد براي رسيدگي بيشتر به پليس آگاهي استان معرفي شد.

 



رئيس دادگاه انقلاب اسلامي كرمان خبر داد
انهدام بزرگ ترين باند تهيه و توزيع مواد مخدر در كشور

رئيس دادگاه انقلاب اسلامي كرمان گفت: يكي از بزرگترين باندهاي تهيه و توزيع مواد مخدر صنعتي كشور منهدم شد.
به گزارش خبرگزاري فارس از كرمان، «دادخدا سالاري» پيش از ظهر سه شنبه در جمع خبرنگاران گفت: يكي از بزرگ ترين باندهاي تهيه و توزيع مواد مخدر صنعتي با 260 كيلوگرم كراك و هروئين و 311 كيلوگرم ترياك متلاشي و پرونده اعضاي آن در نوبت رسيدگي است.
وي مجموع خودروهاي توقيف شده اين باند را 9 دستگاه عنوان كرد و افزود: ارزش تقريبي مجموع مواد مخدر كشف شده و خودروهاي ضبطي از اين باند 15 ميليارد ريال است.
سالاري تصريح كرد: پنج دستگاه خودروي لوكس خارجي، يك دستگاه كاميون و دو دستگاه خودرو سبك از جمله اين كشفيات است.
وي تعداد متهمان دستگير شده اين باند را 11 نفر اعلام كرد و افزود:اعضاي اين باند از مسيرهاي مختلف از جمله مسير سيستان و بلوچستان، بندرعباس، خوزستان، كرمان، نواحي مركزي و تهران اقدام به حمل و جابه جايي مواد مي كردند.
سالاري گفت: اعضاي اين باند پس از هشت ماه اقدامات اطلاعاتي به دام افتاده و رئيس اصلي باند نيز در يكي از استان هاي شمالي كشور دستگير شده است.
وي در پايان اظهار داشت: اعضاي اين باند از بزرگ ترين باندهاي تهيه و توزيع كراك در كشور بودند كه در نوبت محاكمه قرار گرفتند.

 



واژگوني كاميون در بزرگراه اشرفي اصفهاني

واژگوني عجيب يك دستگاه كاميون در پايتخت يك مجروح برجاي گذاشت.
واژگوني يك دستگاه كاميون در بزرگراه اشرفي اصفهاني باعث اعزام آتش نشانان ايستگاه 55 به محل حادثه گرديد.
مهدي داوري، رئيس ايستگاه 55 آتش نشاني اعزامي به اين حادثه اظهار داشت: آتش نشانان با حضور در محل با قطع سيستم بوق كاميون اقدام به گذاشتن علائم هشدار دهنده كردند.
وي بابيان اين كه كاميون مورد نظر به شكل عجيبي واژگون شده بود، افزود: آتش نشانان از جاري شدن گازوئيل در سطح خيابان جلوگيري كردند و راننده كاميون را كه از ناحيه پاي چپ دچار شكستگي شديدي شده و در اتاقك واژگون در ميان آهن پاره ها گرفتار شده بود با استفاده از چندين دستگاه مخصوص نجات با رعايت نكات ايمني پاي وي را آزاد كرده و او را تحويل عوامل اورژانس دادند.
داوري ادامه داد: ترافيك اين حادثه باعث تصادف چندين دستگاه خودروي ديگر شد كه خوشبختانه خسارات جاني در پي نداشت.
وي افزود: آتش نشانان با پاكسازي محل حادثه و جابجايي كاميون به كمك جرثقيل مسير تردد را براي شهروندان عادي كرده و در ساعت 12 ظهر به ايستگاه خود مراجعت كردند.
به گفته داوري، علت وقوع اين حادثه توسط عوامل راهنمايي و رانندگي در دست بررسي قرار دارد.

 



سقوط خودروي سواري در كانال 5 متري

خودروي سواري با دو سرنشين در بزرگراه امام علي(ع) به داخل يك كانال آب به عمق 5 متر سقوط كرد.
نجاتگران ايستگاه هاي 61 ، 71 و 75 در پي تماس شهروندان از سقوط يك دستگاه خودرو سواري كه در مسير شمال به جنوب بزرگراه امام علي(ع) در حال حركت بود، به داخل يك كانال آب به عمق 5 متر مطلع و به محل حادثه حركت كردند.
سيدعلي حسيني رباط، فرمانده آتش نشاني اعزامي به اين عمليات درباره جزئيات حادثه گفت:
آتش نشانان پس از حضور در محل حادثه به وسيله نردبان هاي دستي خود را به پايين كانال رسانده و توسط ابزار ويژه نجات اقدام به بريدن سقف خودرو براي خارج كردن دو سرنشين گرفتار شده كردند.
نجاتگران پس از تحويل مجروحان به عوامل اورژانس و ايمن سازي محل، به عمليات خود پايان دادند.

 



طرح جديد دانماركي ها براي مقابله با افزايش مهاجرت مسلمانان

حزب راست متعصب دانمارك طرح شوم جديدي را براي مقابله با افزايش مهاجرت مسلمانان اين كشور مطرح كرده است.
بنا بر گزارش شيعه آنلاين، بنابراين طرح مسلماناني كه قصد ماندن در اين كشور را دارند مجبور به نگاه كردن به زنان عريان مي شوند تا ثابت شود كه آنها با فرهنگ غربي مشكلي ندارند.بررسي ها نشان داده كه اين حزب متعصب دانماركي همواره در تلاش براي كاهش هجرت مسلمانان به اين كشور بوده است و به گفته خودشان براي اينكه در روند زندگيمان تغييري ايجاد نشود اين كار را انجام مي دهيم.پيتر اسكاروب از حزب ملت دانمارك درباره اين طرح در حال بررسي بيان كرد كه به نظر من بايد افرادي كه به كشورمان هجرت مي كنند قبل از ورود تست هايي را بدهند كه يكي از آنها نگاه كردن به زنان عريان است.وي در ادامه گفت: با اين روش مهاجران متعصب (!) از نگاه كردن به زن عريان فورا ممانعت مي كنند و اقامت در اين كشور را از دست مي دهند و اگر هم تعصبشان كمتر باشد (!) با كمي تامل مي فهمند كه زندگي در اين كشور با زندگي در كشوري مثل افغانستان بسيار تفاوت دارد!طراح اين قانون مبتذل بيان كرد: علاوه بر اجبار مسلمانان مهاجر به نگاه كردن به زنان عريان، آنها بايد قبل از قبول درخواست مهاجرتشان، فيلمي را نيز با موضوع همجنسبازي مشاهده نمايند!وي با اعتراض به سياست دولتش در افزايش قبول مهاجرين مسلمان گفت: نبرد با مهاجرين، نبرد با اديان نمي باشد اما ما بايد آنها را ملزم به يادگيري عادات و فرهنگمان كنيم!

 

(صفحه(12(صفحه(10(صفحه(6(صفحه(9(صفحه(7(صفحه(8(صفحه(15(صفحه(11(صفحه(5(صفحه(16(صفحه(13(صفحه(4(صفحه (2.3.14