(صفحه(12(صفحه(10(صفحه(6(صفحه(9(صفحه(7(صفحه(8(صفحه(15(صفحه(11(صفحه(5(صفحه(16(صفحه(13(صفحه(4(صفحه (2.3.14


شنبه 29  آبان 1389- شماره 19793

حديث دشت عشق
با كسب 3 طلا، دو نقره و دو برنز ارزشمند ديگر ورزشكاران ايران دوباره در آسيا خوش درخشيدند
اخبار كوتاه از فوتبال
روي خط بازي هاي آسيايي - گوانگجو



حديث دشت عشق

به ياد شهيد «غلامحسين بني عباس (نبي پور)»
روح مرا به روح شهيدان گره بزن
شهيد «غلامحسين بني عباس شهري (نبي پور)» فرزند محمدعلي، پانزدهم خرداد سال هزار و سيصدو چهل و يك در خانواده اي كشاورز و زحمتكش در شهر شهيد پرور گناباد ديده به جهان گشود. در پانزدهم خرداد سال چهل و دو جزء همان سربازان در گهواره خميني كبير بود. تحصيلات ابتدايي خود را در دبستان مظفر (شهيد مقيمي)، تحصيلات راهنمايي را در مدرسه خواجه نصير، و دبيرستان را در هنرستان شهيد عباسپور گناباد با موفقيت به اتمام رساند.
در روزهاي اوج انقلاب در سن نوجواني و دانش آموزي فعاليت هاي زيادي همراه با همكلا سي ها و دوستان خود از جمله شركت در تظاهرات، پخش اعلاميه ها و شركت در مراسم مذهبي داشت.سال 1360 پس از اخذ مدرك ديپلم و با توجه به وجود انقلاب فرهنگي، بلافاصله به خدمت مقدس سربازي اعزام و مستقيما پس از آموزش به منطقه عملياتي جنوب (فكه) و خط مقدم اعزام شد. در عملياتهاي سال 61 در جنوب چه بصورت مستقيم و چه در پشتيباني شركت داشت. علاقه اش علاوه بر كشاورزي به ورزش فوتبال زياد بود و به همراه دوست شهيدش ابوالقاسم جوانفكر و پسرعمويش مرحوم محمدي بني عباس از پايه گذاران باشگاه استقلال گناباد بود.
سرانجام در مورخه 22/1/1362 پس از حدود يك سال مبارزه و جنگ در عمليات والفجر يك در منطقه فكه (شرهاني) و در خاك عراق (تنگه ابوغريب) شجاعانه و سرافرازانه به درجه رفيع شهادت نائل آمد.

 



با كسب 3 طلا، دو نقره و دو برنز ارزشمند ديگر ورزشكاران ايران دوباره در آسيا خوش درخشيدند

كسب 3 طلا، دو نقره و دو برنز در هفتمين روز از بازي هاي آسيايي گوانگجو ، ايران را با يك پله صعود به رده چهارم جدول رده بندي اين مسابقات رساند.
هفتمين روز از مسابقات بازيهاي آسيايي گوانگجو در شرايطي از صبح ديروز آغاز شد كه محسن شادي در قايقراني كاياك يك نفره موفق به كسب يك مدال طلا براي ايران شد تا كاروان ايران در رشته قايقراني نيز صاحب مدال شود.
در مرحله فينال مسابقات رويينگ تك نفره مردان محسن شادي مسافت دو هزار متر را با زمان شش دقيقه و 55 ثانيه و 62صدم ثانيه طي كرد و به مدال طلاي اين رقابت ها دست يافت.
پس از شادي، نماينده ژاپن با هفت دقيقه و 43 صدم ثانيه در مكان دوم ايستاد و قايقران ازبكستاني 7 دقيقه و 6 ثانيه و 17 صدم ثانيه سوم شد.
اما در آخرين روز رقابت هاي تكواندو بازي هاي آسيايي درخشش نمايندگان ايران ادامه يافت.
در بخش زنان راحله آسماني و پريسا فرشيدي پس از صعود به فينال وزن هاي خود با شكست در مقابل حريفانشان از كسب مدال طلا بازماندند و گردن آويز نقره را از آن خود كردند.
راحله آسماني كه در مراحل قبلي حريفاني از تاجيكستان، نپال و تايلند را از پيش رو برداشته بود در ديدار نهايي وزن منفي 62 كيلوگرم برابر سيل اون نو از كره جنوبي قرار گرفت و با نتيجه 14 بر دو شكست خورد و به مدال نقره رسيد.
پس از آنكه راحله آسماني در ديدار نهايي وزن منفي 62 كيلوگرم با شكست برابر حريف كره اي به مدال نقره رسيد پريسا فرشيدي ديگر تكواندوكار زن ايراني در ديدار فينال وزن منفي 67 كيلوگرم رقابت هاي تكواندو برابر حريف چيني خود شكست خورد و هفتمين مدال نقره كاروان ايران در بازي هاي آسيايي گوانگجو را كسب كرد.
اما محمد باقري معتمد هفتمين مدال طلاي كاروان ايران را در بازيهاي آسيايي گوانگجو بدست آورد.
باقري معتمد قهرمان دنيا كه پيش از اين در مراحل قبلي حريفاني از تايلند، اردن، قطر، چين را از پيش رو برداشته بود در ديدار نهايي وزن منفي 68 كيلوگرم توانست با غلبه بر ووك جان سه از كره جنوبي هفتمين مدال طلاي كاروان ايران را به دست آورد. او در اين مبارزه با نتيجه 6 بر سه بر پيروزي رسيد.
همچنين تيم 4 نفره روئينگ زنان توانست دوازدهمين مدال برنز ايران را در بازي هاي آسيايي بدست آورد.
تيم چهار نفره رويينگ زنان ايران متشكل از حميرا برزگر، سولماز عباسي، مريم سعيدي و نسيم بن يعقوب امروز صبح در مسابقات سبك وزن اين رقابت ها توانست با ثبت 6 دقيقه و 52 صدم ثانيه در مكان سوم قرار بگيرد.
در اين ماده تيم هاي چين و ويتنام مدال طلا ونقره را كسب كردند.
¤¤¤
پس از كسب مدال طلا در رشته هاي تكواندو، ووشو و قايقراني نوبت به وزنه برداري رسيد تا قوي ترين مرد جهان يك طلاي ديگر را به كشورمان به ارمغان بياورد.
رقابت هاي دسته فوق سنگين وزنه برداري بازي هاي آسيايي با حضور پنج وزنه بردار (دو ايراني و دو كره اي و يك چين تايپه اي) در سالن وزنه برداري شهر دون گوان برگزار شد و طي آن بهداد سليمي به مدال طلاي بازي ها دست يافت.
بهداد سليمي در اين رقابت ها به عنوان آخرين وزنه بردار در حركات يك ضرب كار خود را آغاز كرد. او در حركت نخست يك ضرب نتوانست وزنه 201 كيلوگرمي را بالاي سر برد، اما در دومين حركت دو ضرب در مهار اين وزنه موفق بود. سليمي در حالي كه بسياري در انتظار درخواست ركورد 214 كيلوگرم و شكستن ركورد جهاني حسين رضازاده از او بودند، وزنه 205 كيلوگرم را انتخاب كرد تا با مهار آن با اطمينان بيشتر به سمت مدال طلا حركت كند.
وي حركات دو ضرب خود را نيز با مهار وزنه 235 كيلوگرم آغاز كرد تا حداقل 39 كيلوگرم با حريفان خارجي و 20 كيلوگرم با سجاد انوشيرواني فاصله پيدا كند. سليمي در دومين حركت دو ضرب نتوانست وزنه 241 كيلوگرم را بالاي سر برد، اما در مجموع با ركورد 440 كيلوگرم قهرمان بازي ها شد.
در اين رقابت كم تعداد اما نفس گير، سجاد انوشيرواني ديگر وزنه بردار ايراني كار خود را در حركت يك ضرب با بالاي سر بردن وزنه 185 كيلوگرم آغاز كرد. وي در دومين حركت موفق به مهار وزنه 191 كيلوگرم شد و در سومين حركت يك ضرب خود با قدرت، وزنه 195 كيلوگرم را بالاي سر نگاه داشت تا نفر دوم رقابت در حركت يك ضرب باشد.
انوشيرواني در حركت دو ضرب، رقابت خود را با بالاي سر بردن وزنه 226 كيلوگرم آغاز كرد. وي در دومين حركت موفق به مهار وزنه 232 كيلوگرم شد و در آخرين حركت از بالاي سر بردن وزنه 237 كيلوگرم ناكام ماند. وي در مجموع با ركورد 427 كيلوگرم سوم شد. در اين وزن ورزشكار كره اي صاحب مدال نقره شد. بدين ترتيب تا پايان بازيهاي روز هفتم بازيهاي آسيايي كاروان ايران با 8 طلا، 7 نقره و 13 برنز و در مجموع با 28 مدال پس از چين، كره جنوبي و ژاپن چهارمين كشور برتر آسيا در جدول مدالي است. پس از ايران نيز هنگ كنگ با 5 طلا، 9 نقره، 6 برنز در رده پنجم قرار دارد.

 



اخبار كوتاه از فوتبال

تيم اميد با يك گل عمان را شكست داد
ژاپن، حريف ايران در مرحله نيمه نهايي
تيم فوتبال اميد ايران حريف ژاپن در مرحله نيمه نهايي بازي هاي آسيايي 2010 شد. در مرحله يك چهارم نهايي مسابقات فوتبال بازي هاي آسيايي، تيم ايران برابر عمان قرار گرفت كه با تك گل حميدرضا علي عسگري در دقيقه 41 به پيروزي رسيد. علي عسگري از روي ضربه كاشته به زيبايي دروازه عمان را در نيمه اول باز كرد.تيم ملي فوتبال اميد ايران در مرحله نيمه نهايي بايد مقابل ژاپن قرار گيرد.ژاپن براي رسيدن به اين مرحله 1-0 تايلند را از پيش رو برداشت. سينا عشوري هافبك تيم اميد كشورمان با كارت زردي كه در ديدار ديروز مقابل عمان دريافت كرد 2 اخطاره شد و نمي تواند روز سه شنبه در ديدار نيمه نهايي مقابل ژاپن به ميدان برود. در ديگر ديدار مرحله يك چهارم نهايي امارات در ضربات پنالتي 9-8 كره شمالي را شكست داد. اين بازي در پايان وقت قانوني بدون گل تمام شده بود. حريف امارات در نيمه نهايي يكي از دو تيم كره جنوبي خواهد بود. اين ديدار در وقت هاي اضافه با نتيجه 1-3 به سود كره جنوبي پايان يافت. تركيب تيم اميد فوتبال ايران برابر عمان:سيد مهدي رحمتي - سيد جلال حسيني - سيد رضا طلبه - كمال الدين كاميابي نيا - حميدرضا علي عسگري - احسان حاج صفي - غلامرضا رضايي - كريم انصاري فرد(82- سيد ايمان موسوي)- محسن مسلمان - آرش افشين(90- مسعود ابراهيم زاده) - سينا عشوري.
مجيدي و طالبي در فهرست پنج نفره برترين بازيكن سال آسيا
كنفدراسيون فوتبال آسيا اسامي پنج نامزد نهايي بهترين بازيكن سال 2010 آسيا را اعلام كرد كه در اين فهرست نام فرهاد مجيدي و فرشيد طالبي از ايران به چشم مي خورد. فرشيد طالبي، مدافع ذوب آهن نايب قهرمان آسيا و فرهاد مجيدي مهاجم استقلال، به همراه ساشا اوگننوفسكي كاپيتان تيم سئونگنام ايلهوا قهرمان ليگ قهرمانان آسيا، بدر الموتاوا از قادسيه كويت و حسين سلمان بازيكن كليدي بحرين، پنج نامزد نهايي برترين بازيكنان سال آسيا هستند.نام برنده عنوان بهترين بازيكن سال آسيا چهارشنبه 24 نوامبر 2010 در هتل سان وي كوالالامپور اعلام خواهد شد.
محمد طاهري نامزد بهترين فوتساليست سال آسياست. اين بازيكن در مسابقات قهرماني فوتسال 2010 آسيا بهترين بازيكن تورنمنت هم شد. طاهري براي دريافت عنوان بهترين بازيكن سال آسيا با رستم عمرف از ازبكستان و وحيد شمسايي از ايران رقابت مي كند. تاكشي اوكادا ژاپني، هو جونگ مو كره اي و شين تائه يونگ مربي سئونگنام، سه مربي اي هستند كه براي دريافت عنوان بهترين مربي سال آسيا با يكديگر رقابت مي كنند. در بخش زنان شهرزاد مظفر از ايران، آساكو تاكموتوي ژاپني و هوانگ اين سون از كره جنوبي نامزدان دريافت عنوان بهترين مربي زن سال هستند. ايران مثل هميشه نامزد بهترين تيم فوتسال سال آسياست و سرانجام فدراسيون فوتبال ايران باز هم در نزديكي دريافت بهترين عنوان فدراسيون فوتبال سال قرار گرفته است.
صعود ملوان با هت تريك اولادي
تيم فوتبال ملوان به جمع هشت تيم نهايي جام حذفي صعود كرد. عصر ديروز و در مرحله يك هشتم نهايي رقابت هاي فوتبال جام حذفي تيم هاي ملوان بندرانزلي و فولاد نطنز در ورزشگاه تختي انزلي به مصاف هم رفتند كه در پايان تيم ليگ برتري توانست با 3 گل ميهمان خود را بدرقه كرده و به دور بعدي صعود كند.گل هاي ملوان را در اين بازي مهرداد اولادي 3 بار در دقايق 23 ، 40 و 72 به ثمر رساند. اما اين رقابتها امروز (شنبه ) با برگزاري دو بازي ديگر دنبال مي شود كه طي آن استيل آذين ميزبان نفت مسجد سليمان است، و در ورزشگاه آزادي استقلال از ساعت 16و 15 دقيقه ميزبان شاهين بوشهر خواهد بود.
جا به جايي شيث با كريمي يا مهدوي كيا؟!
باشگاه استيل آذين با ارسال نامه اي به باشگاه پيروزي به طور رسمي خواهان جذب شيث رضايي شد. مسئولان استيل آذين از حبيب كاشاني سرپرست باشگاه پيروزي خواستند رضايي را به صورت قرضي يا قطعي به اين باشگاه منتقل كند.مسئولان پيروزي در قبال اين پيشنهاد اعلام كرده اند حاضر به معاوضه شيث رضايي با يكي از 4 بازيكن استيل آذين هستند.نام اين 4 بازيكني كه پيروزي خواستار آنها شده به طور رسمي فاش نشده اما گفته مي شود علي كريمي و مهدي مهدوي كيا از جمله اين بازيكنان بوده اند.

 



روي خط بازي هاي آسيايي - گوانگجو

شروع مقتدرانه واليبال ايران در مرحله دوم
تيم ملي واليبال ايران در دور دوم بازيهاي آسيايي با پيروزي برابر تايلند به پنجمين برد متوالي خود در اين بازيها دست يافت .
تيم ملي واليبال ايران در هفتمين روز از بازيهاي آسيايي گوانگجو با نتيجه 3 بر صفر به پنجمين برد متوالي خود در دور مقدماتي دست يافت. شاگردان حسين معدني در اين ديدار به ترتيب با نتايج 25 بر 17، 27 بر 25 و 25 بر 12 از سد تيم تايلند گذشت.واليباليست هاي ايران كه در مرحله دوم اين رقابتها با تيم هاي چين، عربستان و تايلند هم گروه هستندامروزو در دومين ديدار خود به مصاف تيم چين ميزبان اين رقابتها خواهد رفت.
سليمي:تنها به طلاي المپيك فكر مي كنم
بهداد سليمي پس از كسب مدال طلاي بازي هاي آسيايي گفت: خيلي خوشحالم و از اين پس بايد تنها به طلاي المپيك فكر كنم.بهداد سليمي پس از كسب مدال طلاي بازي هاي آسيايي گفت: من از اين قهرماني بسيار خوشحالم و اميدوارم كه بتوانم در بازي هاي المپيك چنين افتخاري را كسب كنم.سليمي در مورد اين كه در آخرين حركت دو ضرب چه اتفاقي افتاد كه به زمين خوردي، ادامه داد: مشكلي نبود. من در رقابت هاي جهاني پس از اين كه قهرمان شدم كمي سرما خوردم و اين باعث شد تا 8 كيلوگرم از وزنم كم شود. فكر مي كنم اين مسئله تا حدودي من را ضعيف كرد. چيز خاصي در آن حركت نبود، فكر مي كنم تنها بدنم ضعيف شده بود.
شكست تيم هاي زنان و مردان ايران در دور دوم
تيم هاي شطرنج مردان و زنان ايران در دور دوم مغلوب حريفان خود شدند.
دور دوم مسابقات تيمي شطرنج بازي هاي آسيايي برگزار شد كه تيم مردان ايران با امتياز 53. به 5/0 مغلوب ويتنام شد. در اين مسابقه احسان قائم مقامي با حريفش مساوي كرد اما الشن مرادي، همايون توفيقي و اصغر قلي زاده شكست خوردند. تيم زنان شطرنج ايران هم در دور دوم با چين مسابقه داد كه با امتياز 3 بر 1 بازنده شد. در اين رقابت، شادي پريدر و غزل حكيمي فرد با حريفانشان مساوي كردند اما آتوسا پوركاشيان وميترا حجازي پور مسابقه را واگذار كردند. در پايان دور دوم مسابقات تيمي، تيم زنان ايران در بين 12 تيم با 5 امتياز پنجم است و تيم مردان ايران در بين 17 تيم هفتم است.
ناكامي وفايي در اسنوكر
حسين وفايي از رقابت هاي اسنوكر بازيهاي آسيايي كنار رفت.
حسين وفايي كه با 16 سال سن يكي از كم سن و سال ترين ورزشكاران بازيهاي آسيايي است در رقابتهاي اسنوكر اين مسابقات با نتيجه 4 بر يك برابر پوم جائنگ از تايلند شكست خورد و از رسيدن به مرحله بعدي مسابقات باز ماند.
حذف روزبهاني در مرحله يك چهارم
احسان روزبهاني با شكست برابر بوكسور ازبكستاني نتوانست به مرحله نيمه نهايي رقابت هاي وزن 81 كيلوگرم صعود كند. روزبهاني عضو تيم ملي بوكس ايران در وزن 81 كيلوگرم در مرحله نخست رقابت هاي بوكس بازي هاي آسيايي حريف كويتي را شكست داد اما در دومين مبارزه برابر بوكسور ازبكستاني شكست خورد و نتوانست به مرحله نيمه نهايي صعود كند.
باقري معتمد: فقط طلاي المپيك را كم دارم
دارنده نشان طلاي بازي هاي آسيايي گفت: به حرف مربيانم گوش دادم و از اشتباهات حريف استفاده كردم تا به مدال طلا رسيدم.
محمد باقري معتمد بعد از كسب نشان طلا گفت: خيلي خوشحالم كه طلا گرفتم، لطف خدا شامل حال من شد و اين مدال را به مردم ايران تقديم مي كنم.
معتمد درباره برنامه هاي آتي خود گفت: من در كارنامه ام سابقه طلاي مسابقه هاي آسيايي و جهاني را در سال 2010 دارم. بهترين بازيكن جهان در سال 2010 دارم و فقط طلاي المپيك را در كارنامه خود كم دارم، از همين حالا براي رسيدن به اين افتخار تلاش مي كنم.
فرشيدي: با يك اشتباه كوچك طلا را از دست دادم
پريسا فرشيدي گفت: با يك اشتباه كوچك طلا را از دست دادم.
دارنده مدال نقره تكواندو بازي هاي آسيايي گفت: با يك اشتباه كوچك حريف سه نمره از من گرفت و نتوانستم كه امتياز بگيرم. وي ادامه داد: با يك اشتباه كوچك طلا را از دست دادم. اين مدال را مديون مردم ايران و دعاي آنها هستم و مدال نقره ام را به ملت ايران تقديم مي كنم. فرشيدي درباره برنامه هاي آينده اش عنوان كرد: هدف ما بازي هاي المپيك لندن است، انشاءالله بيشتر تلاش مي كنيم و در لندن مدال خوشرنگ تري مي گيرم.
صعود تيم ملي هندبال ايران به نيمه نهايي
تيم ملي هندبال ايران با پيروزي برابر كويت به مرحله نيمه نهايي رقابت هاي هندبال بازي هاي آسيايي صعود كرد. تيم ملي هندبال ايران كه تا پيش از بازي ديروز برابر كويت چهار امتيازي بود با پيروزي برابر كويت به مرحله نيمه نهايي رقابت هاي هندبال بازي هاي آسيايي راه يافت. تيم ايران با نتيجه 32 بر 27 تيم قدرتمند كويت را از پيش رو برداشت. ديدار تيم ايران در مرحله نيمه نهايي سه شنبه برگزار مي شود.
تيم تير و كمان بانوان ايران دهم شد
در ادامه هفتمين روز از شانزدهمين دوره بازي هاي آسيايي گوانگجو و در رشته ريكرو زنان تيم ايران با3 هزار و 670 امتياز و با تركيب زهرا دهقان، زهرا شمس و افروز مولوي در رده دهم ايستاد.
كره جنوبي با 4087 امتياز، تايوان با 3962 امتياز و چين با 3941 امتياز به ترتيب عناوين اول تا سوم را از آن خود كردند. در بخش انفرادي نيز زهرا دهقاني با دريافت 1253 امتياز در رده سي و پنجم قرار گرفت. زهرا شمس با 1233 امتياز عنواني بهتر از سي و نهمي آسيا كسب نكرد. افروز مولوي با 1192 امتياز و ليلا سخايي فر با 1114 امتياز به ترتيب چهل و چهارم و چهل و نهم شدند.
اخطار كنفدراسيون آسيا به بحرين به خاطر رفتار غيرورزشي برابر ايران
كنفدراسيون هندبال آسيا به تيم بحرين براي رفتار غيرورزشي برابر تيم ايران اخطار داد. داود توكلي رئيس كميته داوران كنفدراسيون هندبال آسيا و عضو هيات رئيسه فدراسيون جهاني كه در گوانگ جو بسر مي برد، با اعلام اين خبر افزود: در جلسه اضطراري انضباطي كنفدراسيون هندبال آسيا رفتار غير ورزشي تيم بحرين در بازي با تيم ايران را به طور دقيق بررسي كرديم و اخطار شديداللحني به سرپرست اين تيم داده شد كه در صورت تكرار اين عمل، جريمه سنگيني به فدراسيون هندبال اين كشور تعلق خواهد گرفت.
دنيامالي شانس نخست رياست رويينگ آسيا
ويژه نامه روزنامه چايناديلي براي بازي هاي آسيايي گوانگجو از احمد دنيامالي، رئيس فدراسيون قايقراني ايران يكي از شانس هاي قدرتمند كسب رياست كنفدراسيون رويينگ آسيا نام برد. ويژه نامه روزنامه چايناديلي كه هر روزه در ارتباط با آخرين اخبار و اطلاعات بازي هاي آسيايي گوانگجو به چاپ مي رسد، در مصاحبه اي با احمد دنيامالي او را به عنوان يكي از شانس هاي اصلي رياست فدراسيون رويينگ آسيا نام برده است.
مجيدي با سه خطا از دسته 105كيلوگرم كنار رفت
وزنه بردار دسته 105كيلوگرم ايران از دور رقابتهاي اين وزن با سه خطا كنار رفت.حامد مجيدي تنها وزنه بردار ايران در دسته 105كيلوگرم بازيهاي آسيايي، سه بار پياپي در بالاي سر بردن وزنه 177كيلوگرم در حركت يكضرب ناكام ماند و از دور رقابتها كنار رفت. وي براساس جدول ركوردهاي وزنه برداران كه پيش از بازيها اعلام شده بود، يكي از شانس هاي كسب مدال محسوب مي شد، اما در نخستين حركت يك ضربش راه به جايي نبرد تا در جدول دسته 105كيلوگرم جايي نداشته باشد.
افتخارآفرينان ووشو وارد ايران شدند
ووشوكاران افتخارآفرين ايران اسلامي كه در بازيهاي آسيايي گوانگجو با كسب 3 مدال طلا در روز پنجم بازيهاي آسيايي يك روز طلايي را براي كاروان ورزشي ايران رقم زدند، پنج شنبه شب در ميان استقبال باشكوه مردم و با حضور حميد سجادي معاون ورزشي سازمان تربيت بدني وارد تهران شدند.
ناكامي عابديني و طاهرخاني در شمشيربازي
عابديني شورمستي شمشيرباز ايران پس از شكست برابر حريف چيني از رسيدن به جمع چهار نفر پاياني باز ماند.
عابديني شورمستي كه در مرحله نخست با قرعه استراحت روبه رو شده بود در مرحله دوم به مصاف شمشيرباز ژاپني رفت و در حالي كه 13بر10 از ياماموتو عقب بود، توانست با نتيجه پانزده بر سيزده حريفش را شكست دهد اما در مصاف بعدي با نتيجه 15بر4 برابر وانگ جين زي چيني شكست خورد و از رسيدن به جمع چهار نفر پاياني باز ماند. وانگ جين زي توانسته بود با پيروزي 15 بر 6 در مرحله دوم، طاهرخاني ديگر شمشيرباز ايراني را از دور مسابقات حذف كند.
نادريان در يك هشتم باخت
رضا نادريان با قبول شكست در مرحله يك هشتم رقابتهاي وزن 63كيلوگرم تكواندوي بازيهاي آسيايي از رسيدن به مراحل نهايي باز ماند.
رضا نادريان در مرحله نخست رقابتهاي وزن 63كيلوگرم تكواندو توانست سوجان يوشي از نپال را از پيش رو بردارد. او اين مبارزه را با نتيجه ده بر صفر به سود خود پايان داد اما در مرحله يك هشتم با نتيجه 9 بر هفت برابر تشوملي گو از فيليپين شكست خورد تا از رسيدن به مراحل بعدي باز بماند.
پيروزي تيم بسكتبال ايران برابر هند
تيم ملي بسكتبال ايران در سومين ديدار خود در بازي هاي آسيايي مقابل هند به پيروزي دست يافت. تيم ملي بسكتبال ايران كه در گروه F رقابت هاي بسكتبال بازيهاي آسيايي با كشورهاي فيليپين، ژاپن، چين تايپه، قطر و هندوستان همگروه است، عصر ديروز در سومين ديدار خود به مصاف تيم هندوستان رفت و توانست اين تيم را با نتيجه 78 بر 63 از پيش رو بردارد.بسكتباليست هاي ايران در كوارترهاي اول تا سوم حريف شان را با نتايج 14- 20، 15 -24 و 19- 23 شكست دادند و كوارتر چهارم را هم با حساب 11- 15 به حريف خود واگذار كردند اما در پايان پيروز ميدان شدند.بدين ترتيب تيم ملي بسكتبال ايران دومين پيروزي خود را در اين رقابت ها به دست آورد، در حالي كه ديدار قبلي خود را به ژاپن واگذار كرده بود.بازي بعدي بسكتباليست هاي ايران فردا مقابل چين تايپه خواهد بود.

 

(صفحه(12(صفحه(10(صفحه(6(صفحه(9(صفحه(7(صفحه(8(صفحه(15(صفحه(11(صفحه(5(صفحه(16(صفحه(13(صفحه(4(صفحه (2.3.14