(صفحه(12(صفحه(10(صفحه(6(صفحه(9(صفحه(7(صفحه(8(صفحه(15(صفحه(11(صفحه(5(صفحه(16(صفحه(13(صفحه(4(صفحه (2.3.14


شنبه 29  آبان 1389- شماره 19793

صفحه (14)

صفحه (3)

صفحه (2)

     
سحر با معجزه پهلو نزند (يادداشت روز)
كيهان و خوانندگان
حيرت جهانيان از نمايش قدرت موشكي ايران
پدر سوخته! (گفت و شنود)
غصه گلوگير ! (نكته)
صدور قطعنامه حقوق بشري عليه ايران با كمترين رأي
وقتي جنگ سالار آمريكايي از درگيري با ايران پا پس مي كشد (خبر ويژه)
جايزه كه علف خرس نيست! فحش بده! (خبر ويژه)
باور كرده ايم كه ول معطليم (خبر ويژه)
آمريكايي ها قادر نيستند محبوبيت آيت الله خامنه اي را درك كنند (خبر ويژه)



سحر با معجزه پهلو نزند (يادداشت روز)

تحولات سياسي و اقتصادي طي هفته گذشته در برخي از كشورهاي پرمدعاي غربي پيام ها و پيامدهايي را در پي داشته است كه نشان مي دهد هر چند آنها به سركردگي ايالات متحده در دو سده گذشته و بخصوص چند دهه اخير جهان و محيط بين الملل را همچون رينگ بوكسي تصور كرده و خود را همواره پيروز اين مسابقه و زورآزمايي معرفي نموده اند اما اكنون در گوشه رينگ قرار گرفته و بوكس مي خورند.
اين وضعيت كه معلول مجموعه اي از علت ها است در حالي است كه تمامي آن كشورها بر مقوله «اسلام زدايي از صحنه اجتماع و سياست» متفق القولند و در دو قرن گذشته عمدتاً دو ترفند و دسيسه را براي تحقق آن در دستور كار داشته اند؛ الف: منحصر دانستن اسلام در عبادات شخصي و ترويج اين نظريه كه دين از سياست جداست. و به تعبير ديگر؛ پروژه سكولار كردن جوامع ديني را دنبال كرده اند.
ب: پا را فراتر از ترفند نخست گذاشته و اين هدف شوم را پيگيري كرده اند كه «اسلام» را از موقعيت عقيدتي نيز تنزل دهند و جاي خالي عقايد اسلامي را با اوهام و خرافات و تصورات باطلي كه ساخته و پرداخته نظام سلطه و جريان استعمار و استكبار است پر نمايند. اما شواهد و قراين كنوني دنيا نشان مي دهد نه تنها از ترفندها و كارشكني هاي بكار گرفته براي حذف و ترور «اسلام» طرفي نبسته اند بلكه امروز «موج بيداري اسلامي» مانع اصلي و سد مستحكمي در برابر باج خواهي ها و افزون طلبي ها و زيادت خواهي هاي نظام سلطه و جريان رو به افول و اضمحلال استكبار است.
در همين راستا، هفته پيش رهبر بصير انقلاب در پيام استراتژيك شان به كنگره عظيم حج گسترش موج بيداري اسلامي را نويد داده و تصريح كردند: «امروز جبهه ضد اسلامي كه دو قرن بر ملت ها و دولت هاي اسلامي تحكمي ظالمانه مي كرد و منابع آنان را به يغما مي برد شاهد زوال نفوذ خود و ايستادگي دليرانه ملت هاي مسلمان در برابر خود است.»
اما براي اينكه نشانه ها و شاخصه هاي زوال نفوذ جبهه ضد اسلامي از يكسو و از سوي ديگر نفوذ فزاينده و قدرت نرم نهضت بيداري اسلامي در آينه تحولات اخير در محيط بين الملل به صورت شفاف تري مشاهده گردد ذكر نكاتي قابل اعتناست:
1- بحران مالي و اقتصادي غرب كه در دو، سه سال گذشته بصورت دومينووار كشورهاي اروپايي را يكي پس از ديگري دربرمي گيرد هفته پيش تا جايي پيش رفت كه يكي، دو كشور اروپايي را تا مرز سقوط دولت تهديد كرد و البته در اين ميان فرانسه براي اينكه خشم معترضان و تظاهرات كنندگان را كاهش دهد ناگزير دست به ترميم كابينه زد.
اوضاع وخامت بار كشورهاي اروپايي از يونان و ايرلند و پرتغال تا انگليس و آلمان و ايتاليا نيز همگي بيانگر آن است كه بحران مالي و اقتصادي غرب در دل خود بحران بي اعتمادي آحاد مردم را در پي داشته است و تبعات اجتماعي وسياسي آن باعث شده است كه در گوشه رينگ بي اعتمادي و بي اعتباري ناك اوت شوند.
طرفه آنكه، در اين ميان «هرمان ون رومپوي» رئيس اتحاديه اروپا هم نمي تواند زبان به كام بگيرد و بي پرده و با صراحت هشدار مي دهد كه بقاي اتحاديه اروپا در خطر است.
وضعيت ايالات متحده نيز به گونه اي است كه سازمان حسابرسي و نظارت بر امور شركت هاي آمريكا در گزارشي رسمي تعداد شركت هاي ورشكسته در آمريكا را 58 هزار شركت اعلام مي كند. اما عمق اين بحران وقتي است كه خبرگزاري فرانسه از كسري بودجه دولت آمريكا پرده برمي دارد و مي نويسد: «تازه ترين محاسبات از كسري بودجه يك تريليون و 417 ميليارددلاري دولت آمريكا در سال مالي 2009 حكايت دارد.»
با اين اوصاف نبايد تعجب كرد كه به گفته «پيتر دايموند» برنده نوبل اقتصاد در سال 2010، بيكاري به بزرگ ترين دغدغه مردم آمريكا تبديل شده است. به گونه اي كه به نوشته نيويورك تايمز حدود 15 ميليون نفر در آمريكا بيكار هستند.
و همه اينها در شرايطي است كه گروه 20 (20 كشور صنعتي جهان) در نشست اخير خود در سئول به مانند چند نشستي كه در دو، سه سال گذشته برگزار كردند بي نتيجه به كار خود پايان دادند و تنها خروجي اين نشست ها «عكس هاي يادگاري» رهبران «20G» بوده است و مشاهده اعتراضات گسترده مردم خشمگين در آمريكا و كشورهاي اروپايي و آسيايي.
2- اما مشكل بزرگ آمريكا و چند كشور غربي همپيمان آن تنها دست و پنجه نرم كردن با اين بحران ويرانگر نيست بلكه آنچه مصداق قوز بالا قوز براي آنها شده اين است كه در موقعيتي كه بايد تمام توان و اعتبار خود را بكار گيرند تا با ارايه راهكارهايي درباره راه هاي برون رفت بحران مالي و اقتصادي شان به نتيجه برسند هر روز چهره جاه طلبانه و چپاولگرانه آنها براي افكار عمومي دنيا آشكار و آشكارتر مي شود. به عنوان نمونه مي توان از نشست شوراي حقوق بشر در 5 نوامبر ياد كرد كه براي اولين بار پرونده حقوق بشري ايالات متحده در ساختار U.P.R با حجم انبوهي از جرايم و اتهامات در زمينه نقض حقوق زندانيان و شهروندان، تبعيض نژادي، نپيوستن به كنوانسيون ها و ميثاق نامه هاي بين المللي و دهها مورد ديگر در دستور كار قرار مي گيرد.
اعترافات مقامات سياسي ارشد ايالات متحده در همين اواخر نيز بيش از پيش پرده نفاق و فريب را از چهره زشت و غير مردمي آنها كنار زده است.
از يك طرف جرج بوش رئيس جمهور سابق آمريكا در كتاب خاطرات خود با عنوان «لحظه تصميم گيري» صريحاً به فرمان خود مبني بر شكنجه زندانيان اعتراف مي كند و از طرف ديگر، هيلاري كلينتون وزير خارجه دولت اوباما اقرار مي كند كه: «طالبان و بن لادن دست پرورده آمريكا هستند.» بنابراين امروز آنچه در افكار عمومي و ملت ها و دولت هاي آزاده و مستقل دنيا محرز شده و ذره اي ترديد را به دنبال نداشته آن است كه شعار مبارزه با تروريسم و سلاح هاي كشتار جمعي كه دستاويزي براي جنگ و لشكركشي به افغانستان (در سال 2001) و عراق (در سال 2003) بود تنها بخاطر قبضه كردن اوپك و بلعيدن نفت منطقه و حمايت نزديك تر از رژيم صهيونيستي و توطئه گري نزديك تر بر ضد ايران و جبهه مقاومت اسلامي بوده است.
3- اينجاست كه با آشكار شدن چهره واقعي سلطه گران و مدعيان دروغين دموكراسي و حقوق بشر، خيزش و خروش ملت ها و دولت ها عليه سياست هاي چپاولگرانه و ظالمانه آمريكا و اذنابش، آنها را مستأصل كرده و به گوشه رينگ دوانده است.
اينكه شنبه گذشته در نشست مجمع عمومي سازمان ملل اكثريت كشورها خواستار اصلاحات در شوراي امنيت سازمان ملل از طريق بازسازي اين شورا و همچنين بررسي مجدد حق وتوي اعضاي دايم شوراي امنيت مي شوند ناشي از چيست؟ آيا خواست اكثريت كشورها براي مهيا شدن ساز و كار مديريت عادلانه بر جهان و نهيب آنها بر دولت هاي زياده خواه و افزون طلب چيزي جز غلبه جبهه عدالت خواهان و حق طلبان بر جريان رو به زوال و افول سلطه و استكبار است؟
4- و بالاخره بايد گفت؛ آنچه زوال نفوذ جبهه ضد اسلامي را بيش از همه بر ملا و عيان كرده است ناكامي آمريكا و چند كشور دنباله روي آن در منطقه خاورميانه است كه نه تنها نتوانستند «خاورميانه بزرگ» و بعد «خاورميانه جديد» را با مختصات نظام سلطه و استكبار پي ريزي نمايند بلكه امروز با طليعه داري و پرچمداري ايران اسلامي و موج بيداري اسلامي در منطقه، خاورميانه اسلامي روبرو هستند. از همين روي علي رغم آنكه آمريكايي ها تقلا مي كنند با لطايف الحيل و به راه انداختن موضوع سازش، حقوق حقه فلسطيني ها را وجه المصالحه قرار دهند، مقاومت ملت فلسطين و حماس و ديگر گروه هاي جهادي را به عنوان سدي مستحكم در مقابل زياده خواهي هاي خود دارند. و از سوي ديگر فلسطينيان- آنچنانكه در جنگ 2008 غزه به اثبات رساندند- از مقاومت و انتفاضه در برابر رژيم جعلي صهيونيستي دست نمي كشند. در لبنان نيز مسئله روشن است و صهيونيست ها نيز به اين نتيجه رسيده اند كه حزب الله و جريان مقاومت حذف شدني نيست. افغانستان هم كه به باتلاقي براي آمريكا و ناتو تبديل شده است و در عراق براي يك بار ديگر نقشه هاي آمريكايي نقش بر آب شد و دولت نوري المالكي در صحنه قدرت ماند.
و همه اينها در حالي است كه نظام سلطه به سركردگي آمريكا مي داند كه ماجرا در ايران اسلامي به عنوان پيشقراول و پرچمدار نهضت بيداري اسلامي با ديگر كشورها همچون عراق و لبنان و افغانستان و سوريه و... متفاوت است و بهمين خاطر از سرناتواني و انفعال در برابر جمهوري اسلامي ايران به حربه هاي نخ نما شده اي چون تحريف و شانتاژ و جنگ رواني روي مي آورند اما به قول حافظ: س حر با معجزه پهلو نزند دل خوش دار
حسام الدين برومند

 



ساعت 3 تا 6 بعد از ظهر: 33110065
تمام ساعات شبانه روز:33916546
سامانه پیام کوتاه: 30002323

كيهان و خوانندگان
¤ از وزارت امور خارجه سوال دارم كه در مبحث حقوق بين الملل صرف يك عذرخواهي تنها به خاطر به كار بردن لفظ مجعول براي نام خليج فارس در بازي هاي آسيايي از سوي دولت چين كافي است؟ به نظر مي رسد كه اقدامات جدي تري دراين باره بايد صورت گيرد.
قياسي از تهران
¤ با توجه به در پيش بودن اجراي طرح هدفمندسازي يارانه ها، لازم است شوراي عالي انقلاب فرهنگي، وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامي، صداوسيما، حوزه هاي علميه و ساير مراكز و ارگان هاي فرهنگي، روش هاي صرفه جويي و اصلاح الگوي مصرف را به شكلي پرجاذبه به مردم معرفي كنند تا شاهد اجراي هر چه بهتر اين طرح باشيم.
عباس آگهي از مشهد مقدس
¤ روزنامه شرق در حالي از ناصرالدين شاه قاجار به عنوان شاه شهيد ياد كرده كه اين پادشاه يك ديكتاتور بزرگ بود و بخش هاي زيادي از سرزمين ما را به بيگانگان واگذار كرد.
يك هموطن
¤ سال گذشته ازدواج كردم و تمام مراحل قانوني ثبت نام در طرح هدفمندسازي يارانه ها را نيز انجام داده ام. اما حالا براي همسرم يارانه واريز نشده است. لطفاً رسيدگي شود.
حامد از تهران
¤ شماره حساب خود را براي ثبت نام در طرح هدفمند سازي يارانه ها ارائه داده و تأييد آن را نيز از سايت مربوطه دريافت كرديم. اما يارانه به اين حساب واريز نشده است. از مسئولان اين طرح خواهشمند است راهنمايي نمايند كه در چنين حالتي چه بايد كرد؟
حسيني از تهران
¤ به رغم ارائه شماره حساب بانك صادرات به سامانه طرح تحول اقتصادي، يارانه ما واريز نشده است. لطفاً رسيدگي شود.
اصغري
¤ يكي از روش هايي كه به كاهش مصرف سوخت كمك مي كند، مرتفع شدن امور اداري شهروندان از طريق تلفن است. اما متاسفانه در اكثر ادارات ما چنين امكاني موجود نيست. مي توان با يك سازماندهي ساده و صرف هزينه اي اندك شرايطي را فراهم نمود تا مردم براي اين گونه امور نيازي به رفت و آمد نداشته و از طريق تماس تلفني كار خود را انجام دهند.
زارعي از تهران
¤ يكي از مشكلات ساكنان آپارتمان ها و مجتمع هاي مسكوني اين است كه مبلغ شارژ همه خانوارهاي ساكن برابر است. اين در حالي است كه ميزان مصرف انرژي در هر يك از آنها متفاوت است و دريافت اين هزينه به طور يكسان، نوعي اجحاف در حق خانوارهاي كم جمعيت و صرفه جو است.
زواره اي
¤ برخي از آژانس هاي املاك براي امضاي يك قرارداد مبالغ كلان و متفاوتي را از مردم مي گيرند. چرا وزارت بازرگاني يك قيمت مشخص و قانوني براي آن ها تعيين نمي كند؟
امين از تهران
¤ دانشكده پيراپزشكي دانشگاه علوم پزشكي كرمان، با داشتن حدود 600 دانشجو و 6 رشته در مقاطع مختلف فاقد كتابخانه است و دانشجويان اين دانشكده براي استفاده از كتابخانه بايد به خود دانشگاه مراجعه كنند. از مسئولين دانشگاه علوم پزشكي كرمان تقاضاي رسيدگي مي شود.
يك دانشجو
¤ در حالي كه اكثر واجدين شرايط موفق شده اند سهام عدالت دريافت نمايند ولي من كه از افراد تحت پوشش كميته امداد امام خميني(ره) هستم هنوز سهام عدالت دريافت نكرده ام. همچنين مستمري ماه شهريور بنده نيز پرداخت نشده است. لطفاً رسيدگي شود.
يك شهروند از چالدران
¤ ساعت 5/4 بامداد روز 22 آبان به خاطر پيش آمدن يك مشكل اضطراري براي فرزندم با اورژانس 115 قم تماس گرفتم. اما آن ها پاسخ دادند كه در اين زمان تنها به افراد در حال فوت خدمات ارائه مي شود!
حجت الله كاميابي از قم
¤ يك دستگاه خودرو در سال 88 از شركت زامياد خريداري كردم كه از ابتدا فاقد كيفيت مطلوب بود. چند روز پيش وقتي براي تعمير جلوبندي اين خودرو به يكي از نمايندگي هاي شركت فوق مراجعه كردم، گفتند كه سيبك هاي آن متعلق به سال 86 است و به همين دليل براي آن ها گارانتي تعلق نمي گيرد. چرا نظارت بر خودروسازي تا اين حد ضعيف است كه چنين شركت هايي از قطعات قديمي در خودروها استفاده مي كنند؟
عبدالله توكلي نهاد از همدان
¤ به تازگي ستادي براي نظارت بر محتواي اشعاري كه توسط مداحان خوانده مي شود تشكيل شده است. اما متأسفانه برخي از كتاب هاي شعر مداحي در بازار منتشر مي شوند كه داراي محتوياتي مبتذل هستند و لازم است كه بر اين كتاب ها هم نظارت صورت گيرد.
يك هموطن
¤ در نمايشگاه هايي كه در تهران برگزار مي شود، پوشش برخي خانم هاي غرفه دار بسيار زننده است. چرادر اين مورد نظارتي نمي شود؟
يك پيام
¤ از مسئولين مربوطه خواهشمند است فكري براي جلوگيري از حركت موتورسيكلت ها در پياده روها نمايند. مثلاً شهرداري مي تواند با ايجاد موانعي در پياده روها، از ورود آن ها جلوگيري كند.
خندان
¤ در يكي از شب هاي اخير به دليل عارضه رگ به رگ شدن دست، فرزند خردسالم را به بيمارستان شهيد چمران بردم. اما از يك طرف هزينه آزاد دريافت كردند و از طرف ديگر حاضر نشدند پزشك شيفت شب را از خواب بيدار كنند و بدون رسيدگي به وضعيت فرزندم به منزل برگشتم. آيا وزارت بهداشت بر عملكرد بيمارستان ها نظارت دارد؟
حسين زاده
¤ در ايستگاه متروي چيتگر براي شهرك چشمه فقط تاكسي دربست با كرايه بسيار گزاف وجود دارد. جالب اين است كه اگر اهالي اين شهرك با وسيله شخصي خود به استقبال نزديكان خود بروند، رانندگان منتظر مسافر در آن ايستگاه با وي درگير شده و اجازه نمي دهند نزديك خويش را سوار كند. از سازمان تاكسي راني تقاضاي رسيدگي به اين مسئله مي شود.
نظري
¤خواهشمند است قطع روزنامه كيهان كوچكتر شود. زيرا با اين قطع استفاده از روزنامه بسيار دشوار است.
خيرآبادي
¤ بخشنامه هيئت دولت مبني بر عقد قرارداد با نيروهاي شركتي در سازمان ثبت احوال اجرا نمي شود. لطفا رسيدگي شود.
سليمي
¤ شهرداري تهران به تازگي جمعي از كارمندان بازنشسته دولت را در اين نهاد مشغول به كار كرده است. با توجه به اين كه در كشور با جمعيت جوان بي كار مواجه هستيم آيا صلاح است كه در ارگان هايي همچون شهرداري تهران از بازنشسته ها استفاده شود؟
مهدي فلسفي
¤ دانشگاه علوم پزشكي كرمان، دانشكده پيراپزشكي با داشتن بيش از 600دانشجو و 6 رشته دانشگاهي در مقاطع مختلف فاقد كتابخانه است.
ايراني- كرمان
¤مي خواستم عرض كنم، تا زماني كه صاحبان نانوايي خودشان مسئولين اتحاديه هستند شكايت ما مردم براي مطالبه به حق نان مرغوب به جايي نخواهد رسيد.
محمدحسين- تهران
¤شوراي محلي و مسئولين شهر مرزبان استان اصفهان براي احداث ساختمان جديد مسجد اين شهر هيچ گونه تلاشي از خود نشان نمي دهند اين در حالي است كه 20سال از اين موضوع مي گذرد و مردم بارها آمادگي خود را براي كمك به احداث اين مسجد اعلام كرده اند. لازم به ذكر است كه مسافرين بين راهي هنگام عبور از اين منطقه براي استراحت و نماز توقف مي كنند اما متأسفانه مسجدي كه بتواند درشان مسافرين باشد وجود ندارد.
رضا رستگار- مرزبان اصفهان
¤ نظر شهردار محترم تهران را به فرمايش مقام معظم رهبري درخصوص عملكرد شهرداري ها در رفتار و نظر مردم جلب مي كنم با تغييري كه در شهرداري منطقه ما صورت گرفته به علت عدم آشنايي مناسب شهردار با قوانين به موجب مديريت نامناسب و غيرمسئولانه او در هم ريختگي در محله ما رخ داده كه با تذكرات نيز مرتفع نگرديده و بعضي تغييرات در ضوابط نوسازي نيز معضلي براي مردم شده كه در ملاقاتهاي مردمي پاسخ درستي دريافت نمي شود و برخوردهاي بالادستي و قدرت مآبانه با مراجعين صورت مي گيرد و وقتي به آنها توصيه هاي مقام معظم رهبري گوشزد مي شود گستاخي مي كنند و شهردار تهران را مديرمسئول خود معرفي مي كنند اميد است براي رفع مشكلات مردم و شكايت از شهرداري ها مرجع مؤثر و مورد اعتمادي معرفي شود.
محمودي
¤ مشكلات كارگران كه با عنوان كارگران پروژه در راه آهن كار مي كنند و پس از دو ماه كار اخراج مي شوند و چند ماه مجددا بيكار مي شوند را پيگيري كنيد. بنده در طول دو سال فقط 10ماه ناپيوسته در سركار بوده ام.
محمدطاهرين از شبستر
¤ خواهش مي كنم در مورد فرهنگ آپارتمان نشيني هم مطلب بنويسيد.
7002-0913
¤ خواهش مي كنم در مورد 1+5 توضيحاتي بنويسيد بعد تحليل كنيد تا مردم كاملا در جريان قرار گيرند.
0675-0915
¤ آيا در نظام عادلانه اسلامي شايسته است پدري با شغل ضعيف كه به علت كثرت اولاد و وخامت اوضاع اقتصادي درگذشته نتوانسته خود را بيمه كند اكنون در دوران سالمندي و افزايش هزينه خانوار دست نياز جلو فرزندانش دراز كند و كرامتش خدشه دار شود؟
9426-0918
¤ چرا نيروي انتظامي با فروش دي وي دي هاي غيرمجاز در سطح شهر برخورد نمي كند؟
9093-0912
¤ چرا دولت در استفاده شخصي از خودروهاي دولتي تدبيري نمي انديشد.
مير نبي زاده
¤ از مسئولين شركت گاز شهرستان دامغان مي خواهم فكري به حال مردم روستاي حسن آباد بكنيد هنوز فصل سرما شروع نشده كپسول گاز در روستا پيدا نمي شود.
واحدي
¤ رزمندگان بسيجي و جانبازان فاقد شغل و درآمد چكار بايد كنند تا آبرومندانه زندگي كنند. مسئولين دولتي و بسيج مشكلات اين قشر مستضعف و انقلابي را فراموش نكنند.
6809-0936
¤ از شوراي شهر تهران مي خواهيم در مورد مبلغ بليط اتوبوس هاي پرسرعت با توجه به فاصله مبدأ و مقصد مسافرين برحسب كيلومتر تصميم گيري نمايند و آنرا جهت اطلاع عموم مردم اعلام بكنند.
1684-0912
¤ سريال «همچون سرو» كه از شبكه 2 پخش مي شود موجب مغالطه نسل جديد و اسباب تأسف كساني است كه سالها دوران دفاع مقدس را درك كرده اند. با پخش اينگونه سريال هاي سخيف ديگر آمريكا نيازي به هزينه كردن در جنگ نرم عليه ايران ندارد.
7720-0912
¤ مدتي است كه در شهرستان همدان قبوض تلفن ثابت و تلفن همراه به درب منازل ارسال نمي شود. لطفا به اين موضوع رسيدگي شود.
فروزان مشكي- همدان
¤ منطقه گردشگري شهرستان اشنويه فاقد يك جاده مناسب براي تردد بدون خطر اهالي و گردشگران است از مسئولان ذيربط تقاضا مي كنيم كه در اين خصوص تدابيري بينديشند.
غلامحسين خامسي- اشنويه
¤ مي خواستم از هيئت رئيسه مجلس تقاضا كنم كه درباره علت مسكوت ماندن بيمه زنان خانه دار توضيحات لازم را ارائه كنند.
خانم آذر گندابي
¤ پيشنهاد مي كنم براي از بين بردن هر چه بيشتر سيستم بروكراسي در ادارات بيمه اجتماعي و بيمه خدمات درماني در هم ادغام شود.
اميد روحاني
¤ چرا وام مسكن مهر به رغم دستور مسئولان ذيربط پرداخت نمي شود.
عماد كاسب- تهران
¤ وضعيت جاده ورودي خميني شهر به اصفهان از كمربندي اسف بار است. از مسئولان وزارت راه و ترابري درخواست رسيدگي به اين موضوع را داريم.
فريبا كاظمي- اصفهان
¤ يكسال است كه 440 نفر معلم ساكن در كوي فرهنگ كنتور برق ندارند و به دليل نوسانات شديد و پي درپي برق، وسايل برقي آنها آسيب مي بيند. لطفا رسيدگي شود.
اميني
¤ چرا با وجودي كه شركت نستله يك شركت صهيونيستي است، محصولات آن در سطح جامعه ما به فروش مي رسد؟ مسئولان مربوطه بايد به مردم پاسخ دهند.
يك شهروند
¤ وب سايت ويكي پديا علي رغم داشتن داعيه بي طرفي يكي از فعال ترين ابزارهاي جنگ نرم دشمن به ويژه در فتنه 88 بود. جا دارد كه افراد متعهد نسبت به ويرايش مقالات اين سايت و درج حقايق همت ورزند.
5535---0938
¤ سريال «همچون سرو» دفاع مقدس و فداكاري رزمندگان را به سخره گرفته است گويي سازندگان اين فيلم اصلا جنگ را نديده اند. اي كاش فيلمهاي دفاع مقدس توسط ستاد كل نيروهاي مسلح يا با نظارت آنها توليد شود.
1332---0918
¤ با سلام خواهش مي كنم در خصوص پروژه هاي انجام شده و در حال انجام شهرداري به صورت تخصصي تحقيق كنيد. آن وقت متوجه مي شويد چه بلايي سر شهر تهران و پولهاي مردم درآوردند.
4736---0912
¤ كارگران شهرداري برخوردهاي بدي با كيوسك مطبوعاتي واقع در خيابان شهيد مدني داشته و نسبت به جمع آوري آن اقدام نمودند. با توجه به اينكه چندين سال است كه اين كيوسك در اين منطقه وجود دارد چنين برخوردي زيبنده شهرداري نبود.
امين الاسلام
¤ مديران صداوسيما از جنايات سفيدپوستان در آمريكا در حق سرخ پوستان استفاده و از بمب اتم در ژاپن، برنامه تهيه و در شبكه سحر و ديگر شبكه هاي داخلي خارجي انگليسي پخش كنند.
3453---0919
¤ مصوبه برخورد با بي حجابي به كجا رسيد. متوليان امر تا كي خود را به بي توجهي و غفلت مي زنند؟ جنگ نرم به شدت در حركت است.
2705---0916
¤ چراغ قرمز تقاطع خيابان هاي وليعصر (عج) و فتحي شقاقي در تهران تبديل به ايستگاه تاكسي شده و در تردد خودروها اختلال ايجاد مي كند. اين در حالي است كه پارك خودرو در حريم چراغ قرمز ممنوع است. لطفا رسيدگي شود.
تابش از تهران
¤ از مسئولين امور ساماندهي خودروهاي سواري متروي حرم امام راحل(ره) درخواست مي شود كه نسبت به ساماندهي اين خودروها اقدام نمايند و نسبت به مبلغ كرايه ها نيز نظارت داشته باشند يك مسير كوتاه چند دقيقه اي را 500 (پانصد تومان) مي گيرند.
سليمي
¤ رئيس جمهور فرمودند كه در آزادراه تازه تاسيس شده خرم آباد- پل زال تا عيد غدير، عوارض دريافت نشود. اما اين امر رعايت نمي شود و از تمام رانندگان عابر از اين بزرگراه عوارض گرفته مي شود.
ناظري از انديمشك
¤ طبق برگه هاي پسماندي كه به درب منازل ارسال شده در پشت آن قيد گرديد كه براساس مصوبه سال 83 و ابلاغ سال 85 ولي مطالبه اي كه از مردم شده از 1/1/81 است چرا؟ مگر قبل از اينكه قانوني شود مجاز به دريافت و مطالبه از مردم اند؟ از مسئولين شهرداري تقاضاي پاسخگويي شفاف در مورد قبوض پسماند را دارم.
قربانزاده
¤ برخي از دكه داران روزنامه فروشي در تبريز از گذاشتن روزنامه كيهان در معرض ديد عموم خودداري مي كنند و وقتي براي خريد روزنامه به دكه داران مراجعه مي كنيم، روزنامه را از داخل دكه در اختيارمان قرار مي دهند. بنده فكر مي كنم هنوز توطئه قديمي و نخ نما شده دوم خردادي ها در خصوص حذف روزنامه كيهان همچنان ادامه دارد.
مداين - تبريز
¤ چرا دستور رئيس جمهوري مبني بر برچيده شدن پيمانكاران در شركت نفت به اجرا در نمي آيد.
محمدعلي
¤ از جانبازان 30 درصد شيميايي فرهنگي و بازنشسته هستم از نمايندگان محترم خواهش مي كنم كه جايگاه بنده را در مصوبه چند روز اخيرشان در خصوص ايثارگران مشخص كنند.
يك شهروند
¤ رسيدگي به امور ايثارگران طبق فرمايشات رهبري و رياست جمهوري بايد در راس همه امور قرار گيرد. پس چرا سازمان تعزيرات حكومتي كل كشور به اين فرمايشات در خصوص ايثاگران عمل نمي نمايد.
الف-ص
¤ مدتي پيش مسئولان ذيربط قول داده بودند كه تعداد جايگاه هاي گاز CNG افزايش خواهد يافت اما نه تنها اين وعده محقق نشد بلكه با از كار افتادن برخي جايگاه هاي موجود باعث ترافيك شديد و صف هاي طويل خودروها در جايگاه هاي باقي مانده شده است. لطفا رسيدگي بفرماييد.
محمد بليغيان - اصفهان
¤ مي خواستم خطاب به نمايندگان محترم مجلس شوراي اسلامي عرض كنم كه گناه ما جانبازان زير 50 درصد چيست كه در مصوبات اخيرتان هيچ توجهي به اين قشر نكرده ايد.
يك شهروند
¤ از آن روزنامه وزين تقاضا مي كنم كه گزارشي درباره زورگيران و اعمال غيرانساني اراذل و اوباش در تهران و ديگر شهرهاي كشور چاپ كنيد و از مسئولان بخواهيد كه نسبت به اين بحران بزرگ چاره انديشي كنند.
يك شهروند
¤ يك سال است كه خودرو 206 صندوق دار تحويل گرفته ام در حالي كه در آستانه پايان يافتن گارانتي اين خودرو هستم هنوز نمايندگي خدمات پس از فروش اقدام به رفع معايب اين خودرو نمي كند.
سلطان محمدي - تهران
¤ از مسئولان تربيت بدني كه بر عملكرد باشگاه هاي ورزشي خصوصي نظارت دارند تقاضا مي كنم نظارتي هم بر موسيقي هاي غيرمجازي كه از بلندگوهاي برخي از باشگاه ها پخش مي شود داشته باشند.
يك شهروند - تهران
¤ حسب فرمايشات رئيس جمهور به شهرك مهندسي زارعي كرج كوچ كرديم. خيابان ورودي به اين شهرك مستهلك گرديده و از بين رفته است. اما هيچ ارگاني براي تعمير آسفالت اين خيابان اقدامي نمي كند. از استاندار محترم استان البرز تقاضاي رفع اين مشكل مي شود.
يك هموطن
¤ روند افزايش سنگ سياه براي قبور شهدا در شهرضا باعث نارضايتي خانواده شهدا و عموم مردم شده است. لطفا رسيدگي شود.
يك شهروند از شهرضا
¤ حضور پر شمار افاغنه در تهران، بسياري از فرصت هاي شغلي را از جوانان هموطنمان محروم كرده است. متاسفانه مسئولان و نمايندگان مجلس چون تاثير افغاني ها را احساس نمي كنند براي رفع اين مشكل هم قدمي برنمي دارند. اما اين مسئله روي قشر كم درآمد جامعه و به خصوص كارگران خيلي تاثير منفي گذاشته است.
يك هموطن
¤ پزشك شركت نفت هستم كه ماهيانه يك ميليون وچهارصد هزار تومان حقوق مي گيرم در حالي كه در همين شركت افرادي با مدرك سيكل و ديپلم و با سابقه كاري برابر حقوقشان 4ميليون تومان است جالب اينكه ناشكري هم مي كنند.
موسوي
¤ به اعتقاد بنده علت عقب ماندگي ورزش در استان خوزستان ورزشي نبودن مسئولين ورزش استان مي باشد.
1188-0938
¤ علي رغم تاكيد مقام معظم رهبري در جمع طلاب بر لزوم توجه به رشته فلسفه اين رشته از حوزه هاي سطح 3 خواهران تهران حذف شده است مسئوليت كاهش بار علمي و حذف بعضي از دروس در حوزه هاي علميه با كيست؟
2161-0937
¤ براي شهروندان شهر خوراسگان در اصفهان اين سوال به وجود آمده كه چرا شهرداري و شوراي شهر در سال گذشته طرحهاي عمراني را فقط در غرب شهر اجراء كرده است و در ساير مناطق شهر از اجراء طرحهاي عمراني خبري نيست.
0142-0913
¤ ما بازرسان طرح تشديد اداره بازرگاني كه در اجراي طرح هدفمند كردن يارانه ها ماموريت داريم هنوز شركتي هستيم و براي استخدام ما كاري نكرده اند.
9211-0911
¤ دعا مي كنم كه خداوند به همه عوامل و دست اندركاران ساخت دو فيلم فاخر ملك سليمان و مختارنامه جزاي خير بدهد و ثواب آن را ذخيره آخرتشان قرار بدهد.
8516-0919
¤ دانش آموز 13 ساله كرمانشاهي هستم چرا بايد دركشوري اسلامي وقتي از مدرسه به خانه برمي گردم به خاطر ناامني در مسير راه احساس ترس داشته باشم. درخواستم از مسئولين اين است كه قبل از هر چيز ما نوجوانان و جوانان را امنيت خاطر ببخشيد.
4105-0939
¤ مگر نه اين كه فروش محصولات شركت نستله به سود رژيم صهيونيستي است؟ پس چرا اين محصولات در ايران به فروش مي رسد و تبليغات آن در روزنامه ها و رسانه ها پخش مي شود؟
شفيعي از گچساران
¤ بار ديگر از نوشته هاي آقاي شريعتمداري تشكر مي كنم. قلم ايشان گويي از عمق جان امت حزب الله برمي خيزد. همچنين از چاپ عكس تظاهرات عليه اوباما در هند و اندونزي در صفحه اول كيهان تشكر مي كنم. در ضمن خواستم پيشنهاد دهم كه براي نام بردن از معاندان خارج نشين به جاي كلمه فراري از كلماتي چون بي وطن و يا وطن فروش استفاده شود.
عليمرداني
¤ نشريه امر داد تحت پوشش ارگان زرتشتي مذهبان، در حال ترويج با ستانگرايي و فرهنگ پادشاهي است. در اين نشريه به بهانه تاريخ ايران، خط اسلام زدايي و سلطنت طلبي دنبال مي شود. جالب است كه اين نشريه به رغم ادعاي ملي گرايي، كوچكترين اعتراضي به كارشكني هاي دشمنان ايران، به خصوص آمريكا و اسرائيل نمي كند.
يك هموطن

 



گزارش خبري كيهان از بازتاب گسترده رزمايش آسمان ولايت 3
حيرت جهانيان از نمايش قدرت موشكي ايران

سرويس سياسي-
چهارمين روز از رزمايش مدافعان آسمان ولايت 3 در حالي سپري شد كه توانمندي موشكي و پدافند هوايي كشورمان، چشم جهانيان را خيره ساخته و آنها را به حيرت واداشته است.
شليك موفقيت آميز سامانه هاي موشكي برد متوسط مرصاد به سمت يك هواپيماي بدون سرنشين كه به انهدام اين هواپيما انجاميد و همچنين آزمايش كاملاً موفق سامانه موشكي برد كوتاه راپير و سامانه پدافندي FM80 در روزهاي سوم و چهارم اين رزمايش از جمله مواردي بود كه بازتاب گسترده اي را در بسياري از رسانه هاي غربي به همراه داشت. در اين ميان اما خبر تست موفقيت آميز سامانه موشكي بهينه سازي شده اس200، كه توسط سخنگوي اين رزمايش اعلام شد، موجي عجيب را در محافل رسانه اي به راه انداخت و بسياري از ناظران را به واكنش واداشت.
اين موفقيت ايران البته با توجه به امتناع روسيه از تحويل موشك هاي اس300، موجبات نگراني بسياري از كشورهاي غربي را فراهم ساخته است.
در همين راستا يونايتدپرس با اعلام خبر تست موفقيت آميز اس200 نوشت: پس از آنكه مسكو به تعهد خود در فروش و تحويل سامانه پدافندي اس300 به ايران عمل نكرد، تهران از طرح هاي اخير خود براي توليد سامانه پدافند هوايي مشابه در داخل خبر داد.
روزنامه الاتحاد امارات هم نوشت: ايران يك نمونه مشابه موشك اس300 را با موفقيت آزمايش كرد. القدس العربي نيز همين تيتر را براي گزارش خود برگزيد و يادآور شد: بهينه سازي اين سامانه پس از مخالفت روسيه با تحويل سامانه اس300 به ايران صورت گرفت.
اين روزنامه اضافه كرد: آمريكا، اسرائيل و اروپا با تحويل سامانه اس300 از سوي روسيه به ايران مخالفت كرده بودند زيرا اين سامانه مشابه سامانه آمريكايي پاتريوت است و به ايران اين قدرت را مي دهد كه از تاسيسات هسته اي اش در مقابل حملات احتمالي دفاع كند.
در همين ارتباط روزنامه البيان هم نوشت كه ايران سامانه موشكي مشابه اس300 را با موفقيت آزمايش كرد.
شليك موفق
سامانه موشكي مرصاد
در دومين مرحله از رزمايش بزرگ پدافند هوايي با عنوان مدافعان آسمان ولايت 3 كه در گستره كل جغرافياي جمهوري اسلامي ايران در حال برگزاري است، سامانه موشكي ارتفاع متوسط مرصاد با موفقيت به سمت يك فروند هواپيماي بدون سرنشين شليك و اين هواپيما را منهدم كرد.
اميرحميد ارژنگي سخنگوي رزمايش مدافعان آسمان ولايت 3 با حضور در جمع خبرنگاران با تاييد اين خبر گفت: سامانه بومي پدافند هوايي مرصاد كه در يكي از مناطق برگزاري رزمايش مورد تست قرار گرفت، كاملا بومي و ديجيتال بوده و قابليت مقابله با انواع جنگ الكترونيك را داشته و امروز در يگان هاي مختلف قرارگاه پدافند هوايي به كارگيري مي شود.
وي شبكه پذيري را ويژگي منحصر به فرد اين سامانه پدافندي دانست و گفت: سامانه پدافندي مرصاد قابليت اتصال به شبكه راداري و شبكه زمين به هواي پدافندي را نيز دارد.
تحرك بالا، قابليت مقابله با جنگ الكترونيك و شبكه شدن با ديگر سامانه هاي راداري و پدافندي و نيز طي كليه مراحل تحقيق طراحي و توليد سامانه موشكي مرصاد از جمله مزيت هاي سامانه نسبت به مشابه خود است.
استفاده از رادارهاي بومي و ديجيتال با قابليت شبكه شدن اين امكان را به شبكه يكپارچه پدافندي كشور مي دهد كه بتواند در تمامي لايحه ها، حافظ حريم هوايي كشور باشد.
شليك موفق
سامانه هاي راپير و FM80
امير ارژنگي در ادامه مرحله دوم اين رزمايش، روز گذشته نيز با حضور در جمع خبرنگاران اظهار داشت: سيستم پدافند هوايي كشور به خصوص سيستم هاي برد كوتاه كه شامل سيستم هاي موشكي و سيستم هاي توپخانه اي است، در سراسر كشور مستقر شده اند.
ارژنگي با بيان اينكه سامانه هاي موشكي برد كوتاه راپير و سامانه پدافندي FM80 پس از بهينه سازي با موفقيت شليك شدند، تصريح كرد: موشك هاي برد كوتاه تا ارتفاع بيش از 10 هزار پا كه بخشي از برد متوسط را نيز شامل مي شود، تست خواهند شد.
سخنگوي رزمايش مدافعان آسمان ولايت 3 همچنين گفت: اين 2 سامانه كاملاً بهينه سازي شده و مجهز به فاصله ياب ليزري و سيستم الكترواپتيك هستند.
وي تأكيد كرد: اين 2 سامانه پس از بررسي ها و تلاش هاي متخصصين كاملاً متحول شده اند و از لحاظ توانمندي، قابل مقايسه با سامانه راپير و FM80 معمولي نيستند.
ارژنگي در بخش ديگري از سخنانش با بيان اينكه در اين رزمايش از سيستم هاي مخابراتي ليزري هم استفاده كرده ايم، افزود: اين سيستم ها در صنايع دفاعي داخل كشور ساخته شده و در اختيار نيروهاي مسلح قرار گرفته است.
وي با بيان اينكه يگان هاي پدافندي كه در اقصي نقاط كشور مستقرند عمليات تمرين مقابله با جنگ الكترونيك را آغاز كردند، افزود: جنگ الكترونيك شامل بخش هايي از جمله حمله الكترونيكي، دفاع الكترونيكي و پشتيباني الكترونيكي است كه در هر سه بخش براي سيستم هاي راداري شبكه موشكي و شبكه فرماندهي يكپارچه شامل ارتباطات تاكتيكي و ثابت در مراكز فرعي عملياتي در سراسر كشور آغاز شد و عمليات ها بسيار خوب صورت گرفت.
ارژنگي با اشاره به توليد سامانه هاي بومي اظهار داشت: توليد سامانه هاي بومي مربوط به يگان هاي اطلاعات شناسايي كه هم نوع تاكتيكي و هم نوع ثابت آن در داخل ساخته مي شود، در سراسر كشور ارزيابي شد كه بسيار موفقيت آميز بود و در همين راستا سيگنال هاي مربوط به هواپيما و شبكه هاي مخابراتي مورد ارزيابي قرار گرفت.
سخنگوي رزمايش مدافعان آسمان ولايت 3 افزود: سامانه هاي ارتباطي ساخت داخل كه قابليت مقابله با جمينگ را دارند نيز ارزيابي شد كه اين سامانه ها مجهز به تكنيك پرش فركانس هستند و تعدادي از آنها طوري طراحي شده اند كه مي توانند در طول طيف و با حداقل قدرت منتشر شوند تا دشمن نتواند فركانس آنها را شناسايي كند.
ارژنگي به اقدامات ديگر صورت گرفته در روز پنجشنبه اشاره كرد و گفت: حجم هواپيماهايي كه از كشور نارنجي برخاسته اند بسيار بالا بود و در همين راستا عمليات رهگيري و دفاع در مقابل آنها نيز بسيار خوب صورت گرفت.
انهدام بيش از 10 پهپاد
توسط شبكه ضد كروز
سرهنگ ابوالفضل فرمهيني، معاون عمليات قرارگاه پدافند هوايي خاتم الانبياء نيز در آخرين ساعات مرحله دوم رزمايش مدافعان آسمان ولايت 3 در جمع خبرنگاران گفت: در حوزه شبكه يكپارچه فرماندهي تحول هايي صورت گرفته و اين رزمايش گامي براي هوشمند شدن اين شبكه است. وي افزود: در حوزه سامانه هاي موشكي تست ها و ارزيابي هايي صورت گرفته كه كاملاً موفقيت آميز بوده و همه سامانه هاي موشكي تست شده اند.
معاون عمليات قرارگاه پدافند هوايي خاتم الانبياء با اشاره به تست شبكه ضد كروز پدافند هوايي خاتم الانبياء گفت: براي اولين بار با استفاده از حجم بسيار زياد آتشبارهاي توپخانه اي و سامانه هاي موشكي و سيستم هاي الكتروپيچ و تاكتيك هاي نوين جنگ ناهمگون و ناهمطراز توانستيم موفقيت هاي بزرگي كسب كنيم. وي افزود: در همين راستا امروز بيش از 10 فروند هواپيماهاي بدون سرنشين دشمن كه نقش موشك ضد كروز را داشتند توسط شبكه ضد كروز پدافند هوايي منهدم شدند. اين هواپيماها با سطح مقطع كمتر از موشك كروز در اين عمليات حضور داشتند كه انهدام آنها را مشكل تر مي كرد. فرمهيني در ادامه تصريح كرد: در بخش ديگر اين رزمايش براي اولين بار در حوزه جمع آوري اطلاعات و شناسايي پرونده هاي دشمن تست و ارزيابي هاي خوبي صورت گرفت و سامانه هاي متحرك اطلاعات و شناسايي و جمع آوري اطلاعات مورد تست و ارزيابي قرار گرفت كه نتيجه بسيار خوبي حاصل شد.
معاون عمليات قرارگاه پدافند هوايي خاتم الانبياء در پايان سخنانش اظهار داشت: همچنين براي اولين بار رادارهاي تاكتيكي گپ فيلر كه تكميل كننده شبكه راداري كشور مي باشد مورد تست و ارزيابي قرار گرفت كه پرنده هاي بدون سرنشين با كمترين RCS را كشف و شناسايي كردند.
تهران تحت پوشش سامانه ضدكروز
سردار اميرعلي حاجي زاده فرمانده نيروي هوا فضاي سپاه پاسداران هم با اشاره به برگزاري رزمايش بزرگ مدافعان آسمان ولايت 3 با منحصر به فرد خواندن سامانه دفاع ضد كروز سپاه گفت: تهران جزء نادر پايتخت هاي جهان است كه به سامانه دفاع در برابر موشك هاي پيشرفته كروز مجهز شده و سپاه پاسداران انقلاب اسلامي اين مسئوليت خطير را عهده دار است و برادران ارتش جمهوري اسلامي ايران هم ساير نقاط حساس و حياتي شهرهاي كشور را تحت پوشش سامانه هاي دفاعي خود دارند.
وي با اشاره به مشاركت سپاه، ارتش، بسيج و نيروي انتظامي در رزمايش مدافعان آسمان ولايت 3 اظهار داشت: در اين رزمايش يگان هاي سازماندهي شده سپاه و ارتش با به كارگيري تجهيزات جديد شامل انواع سامانه هاي موشكي، رادار، جنگ الكترونيك در مركز فرماندهي و كنترل، تمرين گسترده اي براي آمادگي در مقابل حملات دشمن انجام مي دهند. فرمانده نيروي هوافضاي سپاه ادامه داد: اين رزمايش دو سويه بوده و در آن، برخي يگان هاي ارتش و سپاه نقش تهاجمي را داشته و يگان هاي پدافندي نيز بدون اطلاع از استعداد و سمت و سوي تهاجم دشمن فرضي بصورت واقعي به كشف، شناسايي، رهگيري و مقابله با آن را پرداخته اند.

 



پدر سوخته! (گفت و شنود)

گفت: تازه چه خبر؟!
گفتم: جرج بوش در كتاب خاطرات خود اعتراف كرده كه دستور شكنجه زندانيان در زندان هاي ابوغريب و گوانتانامو و بگرام و... را شخص وي صادر كرده است.
گفت: خانم هيلاري كلينتون وزير خارجه آمريكا هم اعتراف كرده است كه طالبان و بن لادن و ملاعمر ساخته و پرداخته خود آمريكاست.
گفتم: رئيس اتحاديه اروپا هم هشدار داده است كه تظاهرات و اعتصاب ها و بحران اقتصادي موجوديت اروپا را با خطر جدي مواجه كرده است.
گفت: بحران مالي و سياسي در آمريكا نيز به اعتراف اوباما در تاريخ اين كشور بي سابقه بوده است.
گفتم: واشنگتن پست نوشته است؛ به جاي «خاورميانه جديد» كه طرح آمريكا بود، خاورميانه با الگوي ايران اسلامي شكل گرفته است.
گفت: ژنرال پترائوس فرمانده نيروهاي نظامي آمريكا در افغانستان هم اعتراف كرده است كه افغانستان به يك تله بزرگ و كشنده براي آمريكا و ناتو تبديل شده است.
گفتم: نيويورك تايمز هم نوشته است؛ رهبران 20 كشور صنعتي در نشست اخير خود فقط با هم عكس يادگاري گرفته و شاهد اعتراضات گسترده مردمي بوده اند.
گفت: پس آنهمه طرح و پروژه سياستمداران آمريكايي و اروپايي براي چي بود و چه نتيجه اي داد؟!
گفتم: چه عرض كنم؟! يارو خونه اش آتيش گرفته بود، هر چند دقيقه يك بار وارد آتيش مي شد و برمي گشت. ازش پرسيدند؛ چه خبرته؟ براي چي هي ميري تو خونه و برمي گردي؟ گفت؛ بابام آتيش گرفته، ميرم، جا به جاش مي كنم كه خوب سرخ بشه!
 



غصه گلوگير ! (نكته)

اواخر دهه 60 روزنامه آمريكايي نيويورك تايمز از يك چالش جدي ميان مسئولان اداره مهاجرت آمريكا و مقامات امنيتي اين كشور خبر داد. موضوع چالش درخواست پناهندگي چند صد ايراني به آمريكا بود كه در آن هنگام به دلايلي متفاوت از جمله، عضويت در گروههاي تروريستي، نارضايتي از حاكميت اسلام و يا ارتكاب جرايمي كه تعقيب كيفري به دنبال داشت از ايران گريخته و در كشورهاي پاكستان، تركيه و شيخ نشين هاي خليج فارس در انتظار پذيرش پناهندگي خود از سوي آمريكا نشسته بودند. به گزارش نيويورك تايمز، مقامات امنيتي آمريكا اصرار بر پذيرش پناهندگي آنان داشتند و استدلال مي كردند كه اگر به اين عده پناهندگي داده نشود، گروههاي مخالف جمهوري اسلامي ايران- اپوزيسيون- خود را بي پشتوانه و بدون حامي تلقي مي كنند و اين تلقي مي تواند مخالفان كنوني نظام اسلامي و يا كساني كه بعدها به صف مخالفان مي پيوندند- بخوانيد شكار سرويس هاي اطلاعاتي آمريكا و متحدانش مي شوند- را بي انگيزه كرده و يا به انگيزه آنان آسيب جدي برساند. گفتني است كه هيلاري كلينتون وزير امور خارجه آمريكا نيز سال گذشته در كميسيون روابط خارجي سناي آمريكا با همين استدلال براي كمك به عوامل فتنه در ايران، بودجه اختصاصي گرفته بود.
نگاه اين نوشته اما، به پاسخي است كه آن روزها -دهه 60- مسئولان اداره مهاجرت آمريكا در مقابل استدلال مقامات امنيتي اين كشور ارائه كرده بودند. به نوشته نيويورك تايمز، كارشناسان اداره مهاجرت معتقد بودند كه اين چند صد ايراني منتظر پناهندگي، اگرچه اكنون در صف اپوزيسيون جمهوري اسلامي ايران قرار گرفته اند و شايد بازگشت آنان به آموزه هاي اسلامي دور از انتظار باشد، ولي فرزندان آنها در آمريكا و بستگان نزديكي كه در ايران دارند، قابل كنترل نيستند، چرا كه آنها به هر حال مسلمانند و بايد بپذيريم كه نظام اسلامي ايران، ريشه در باورهاي اسلامي دارد، بنابراين چنانچه برخي از فرزندان اين چند صد متقاضي پناهندگي در پي بازگشت به باورهاي ديني والدين خود باشند، هر يك از آنها مي توانند به يك معضل جدي و يك جاي پا براي ايران در جامعه آمريكا تبديل شوند.
از نتيجه اين چالش خبري در دست نيست، اما اين روزها، گزارش هاي فراواني حكايت از آن دارند كه فرزندان برخي از ضدانقلابيون فراري و پناهنده به آمريكا و كشورهاي اروپايي، با بحران هويت جدي روبرو شده اند و از آنجا كه امروزه- در عصر انفجار اطلاعات- محاصره خبري و پيشگيري از انتشار اخبار و گزارش ها تقريباً ناممكن است، فرزندان ضدانقلابيون فراري و پناهنده برخلاف ميل والدين خود و علي رغم سانسور گسترده خبري، به آساني در معرض دريافت واقعيات قرار دارند و از سوي ديگر به دليل فطرت هاي پاك و دست نخورده خويش، مانند والدين خود انگيزه خيانت و جنايت ندارند و اولين پرسشي كه به ذهن آنان خطور مي كند، چرايي فرار والدين و خيانت آشكار آنها به اسلام و مردم ايران است.
در ستون اخبار ويژه كيهان پنج شنبه خبري داشتيم با اين عنوان كه«وقتي پسر 8 ساله، مجري لاابالي BBC را كلافه مي كند» در اين خبر «فرناز-ق» كه به اتفاق همسرش «سينا -م» به لندن گريخته و ضمن اخذ پناهندگي از انگليس به استخدام بخش فارسي راديو بي بي سي درآمده است؛ از - به قول خودش- بحران هويت فرزندش «ماني» سخن مي گويد كه در يك مدرسه در لندن مشغول تحصيل است و از همكلاسي هاي مسلمان خود چيزهايي درباره اسلام شنيده است، ماني از پدر و مادرش مي پرسد؛ مگر ما مسلمان نيستيم؟ پس چرا نماز نمي خوانيم؟ چرا فلان چيز را مي خوريم و فلان چيز را مي نوشيم كه در اسلام حرام است و... اصلاً چرا به اينجاآمده ايم؟ مگر ايران وطن ما نيست؟ مگر... پس چرا؟! مگر... پس چرا؟! و...
كافي است در يكي از موتورهاي جستجوگر اينترنتي- مخصوصاً در فضاي انگليسي زبان- موضوع ياد شده را جستجو كنيد تا هزاران نمونه مشابه ديگر را شاهد باشيد و به خاوير سولانا مسئول پيشين سياست خارجي اتحاديه اروپا حق بدهيد كه با نگراني از گسترش اسلام در غرب ياد مي كرد و معتقد بود براي مقابله با فراگيري الگوي انقلاب اسلامي ايران، ابتدا بايد از 13 ميليون مسلماني كه در اروپا زندگي مي كنند شروع كنيم و اين پديده را در خانه خويش مهار كنيم...
چند سال قبل عضو يكي از گروههاي ماركسيست را ديدم كه به لطف خداي مهربان از گمراهي بيرون آمده و در سايه اسلام عزيز زندگي مي كرد. وقتي از گذشته و مرور خاطرات آن روزها سخن به ميان آمد، اشك در چشمانش حلقه زد و در حالي كه صدايش به هق هق گريه شبيه بود گفت؛ مي بيني كه سن و سالي از من گذشته و برف پيري بر سر و صورتم باريده، به خاطر نجات از گمراهي خدارا شاكرم ولي غصه اي گلوگير دارم. من باعث گمراهي چند نفري شده ام كه حالا ديگر به آنها دسترسي ندارم!...
حسين شريعتمداري

 



صدور قطعنامه حقوق بشري عليه ايران با كمترين رأي

سرويس سياسي-
103 كشور جهان با قطعنامه ضد ايراني مجمع عمومي سازمان ملل كه با نفوذ آمريكا تصويب شد موافقت نكردند.
روز پنج شنبه كشورهاي غربي به سركردگي آمريكا و پادويي كانادا با اعمال فشار به كميته سوم مجمع عمومي سازمان ملل قطعنامه اي را به بهانه نقض حقوق بشر در ايران به تصويب رساندند.
اين قطعنامه كه تنها با 80 رأي موافق در برابر 44 رأي مخالف و 57 رأي ممتنع تصويب شد در حمايت از قاچاقچيان مواد مخدر، بهائيان، آشوبگران و فتنه گران است.
به گزارش اكونيوز از نگاه تحليلگران رأي ندادن اكثر كشورهاي عضو سازمان ملل به اين قطعنامه حاكي از نارضايتي آنها از سياست تبعيض آميز و اعمال فشار سياسي كشورهاي غربي و سوء استفاده از جايگاه سازمان ملل در برخورد گزينشي با كشورهاي مستقل عضو تلقي مي شود.
براساس اين تحليل از آنجا كه جمع كشورهايي كه به اين قطعنامه رأي منفي داده يا رأي ممتنع دادند بيش از تعداد آراء مثبت است مي توان گفت كه كاناداو ساير تهيه كنندگان پيش نويس قطعنامه نتوانستند به اهداف اصلي خود در اعمال فشار بيشتر به جمهوري اسلامي موفق شوند.
محكوميت قطعنامه توسط كشورهاي عدم تعهد و...
در همين حال كشورهاي زيادي از جمله كشورهاي عضو جنبش عدم تعهد همچنين كشورهاي عضو سازمان كنفرانس اسلامي با صدور بيانيه اين اقدام كاملاً سياسي و گزينشي را محكوم و غير قابل قبول دانستند.
مصر به نمايندگي از سوي جنبش عدم تعهد ضمن ابراز نارضايتي از طرح اين قطعنامه در كميته سوم مجمع عمومي سازمان ملل، تأكيد كرد چنين اقدامي عامل تضعيف نهاد شوراي حقوق بشر سازمان ملل خواهد شد.
نماينده مصر تصريح كرد حقوق بشر و آزادي هاي فردي بايد از طريق همكاري نه ايجاد مخالفت باكشورها آنهم بصورت گزينشي عملي شود و اينكه اين قطعنامه كشورهاي در حال توسعه را هدف قرار داده است.
تاجيكستان نيز به نمايندگي از سوي كشورهاي عضو سازمان كنفرانس اسلامي با محكوم كردن اين قطعنامه و اعلام اينكه كشورهاي عضو سازمان كنفرانس اسلامي عليه آن رأي مي دهند اعلام كرد اين قطعنامه فقط به اعتبار و موقعيت سازمان ملل لطمه مي زند. همچنين هيأت جمهوري اسلامي ايران پيش از ارائه قطعنامه مذكور با استناد به مكانيزم بررسي دوره اي جهاني وضعيت حقوق بشر در كشورهاي مختلف كه در شوراي حقوق بشر سازمان ملل موسوم به «يوپي آر» در ژنو صورت مي گيرد و نيز با اشاره به گزارش ايران در آن شورا كه با اجماع به تصويب رسيد نسبت به طرح قطعنامه ضد ايراني در اجلاس كميته سوم مجمع عمومي اعتراض و مطرح نشدن آن را پيشنهاد كرد.
نماينده ونزوئلا نيز ضمن دفاع از موضع ايران رأي منفي كشورش به قطعنامه را اعلام كرد. نماينده سوريه هم ضمن دعوت كشورها به دادن رأي منفي به قطعنامه اعلام كرد: اكنون ما اين نگراني را داريم كه برخورد با اين مسئله كاملاً سياسي است و مهمتر اينكه مسئله حقوق بشر را از ژنو به نيويورك منتقل كرده اند.
خاطرنشان مي شود قطعنامه ضد ايراني مجمع عمومي سازمان ملل پس از ناكامي كشورهاي غربي به ويژه آمريكا در شوراي حقوق بشر سازمان ملل در ژنو طراحي شد. آمريكائيها در ژنو به رغم فشارهاي سياسي نتوانستند رأي منفي بر ضد ايران كسب كنند. لذا بر آن شدند تا با اعمال نفوذ در مجمع عمومي سازمان ملل بحث حقوق بشر را از نهاد تخصصي آن خارج ساخته و به نيويورك انتقال دهند تا در يك اقدام كاملاً سياسي قطعنامه مذكور را تصويب كنند.
ذوق زدگي كاخ سفيد
كاخ سفيد پس از صدور قطعنامه ضد ايراني با ذوق زدگي خاصي از اين اقدام سياسي استقبال كرد.
مايك هامر سخنگوي شوراي امنيت ملي آمريكا در گفت وگو با خبرنگاران باتكرار ادعاهاي واهي درباره وضعيت حقوق بشر در ايران خواستار التزام ايران به تأمين آسايش براي شهروندانش (بهائيان، فتنه گران و...) شد.
بي بي سي، راديو فردا، رويترز و ساير رسانه هاي غربي صهيونيستي نيز خبر صدور قطعنامه ضد ايراني كميته سوم مجمع عمومي سازمان ملل را با آب و تاب فراوان پوشش دادند.
گفتني است جمهوري اسلامي ايران بارها به صراحت اعلام كرده كه زيربار قطعنامه هاي سياسي و سلطه طلبانه سازمان هاي به اصطلاح بين المللي نمي رود.

 



وقتي جنگ سالار آمريكايي از درگيري با ايران پا پس مي كشد (خبر ويژه)

وزير دفاع آمريكا كه سابقه دو جنگ شكست خورده در افغانستان و عراق را در كارنامه خود دارد، مي گويد: تهديد و حمله نظامي به ايران براي توقف برنامه هسته اي ايران كارايي ندارد.
رابرت گيتس كه در گفت وگو با مديران روزنامه وال استريت ژورنال شركت كرده بود، اظهار داشت: هرگونه حمله نظامي، به يكپارچگي و اتحاد مردم ايران و تعميق برنامه هسته اي ايران به سمت ساخت بمب اتمي منجر خواهد شد. چنين تهديدي حداكثر مي تواند. 2 تا 3 سال برنامه توليد سلاح اتمي را به تأخير بيندازد و بنابراين نمي تواند راه حلي مؤثر و درازمدت باشد. حمله نظامي صرفاً مي تواند آنها را براي توليد سلاح هسته اي متحد كرده و به مخفي كاري بيشتر وادارد. در صورت تهديد نظامي رهبران ايران مطلقاً متعهد خواهند شد كه سلاح اتمي توليد كنند.
گيتس همچنين گفته است: تنها راه حل درازمدت و پايدار اين است كه خود ايراني ها به اين نتيجه برسند كه ساخت جنگ افزار هسته اي به نفع آنها نيست. هر گزينه ديگري يك راه حل كوتاه مدت خواهد بود.
وارث جنگ هاي پرتلفات و شكست خورده افغانستان و عراق، در عين حال براي اينكه طفره رفتن خود از اقدام نظامي را توجيه كند و تحريم هاي اقتصادي را مؤثر جلوه دهد، مدعي شد: بر سر كارايي تحريم ها ميان رئيس جمهور و رهبري جمهوري اسلامي اختلاف افتاده و شواهد نشان مي دهد آيت الله خامنه اي كم كم در اين باره دچار ترديد شده كه احمدي نژاد درباره تأثير تحريم ها راست نمي گويد]!![
اين اظهارات گزافه كه قطعاً به قصد برداشتن بار سنگين مقابله با ايران از دوش پنتاگون و انداختن آن بر دوش وزارت خزانه داري و وزارت خارجه آمريكاست، در حالي است كه رهبر معظم انقلاب در ديدار مردم اصفهان، بر ناكارآمدي تهديد نظامي و تحريم اقتصادي تأكيد كردند و فرمودند: «جبهه دشمنان اسلام و انقلاب و ايران با جنگ و تهديد نظامي، حريف اين مردم نشدند و اكنون نيز كساني كه با تحريم به فكر به زانودرآوردن ملت ايران هستند، آب در هاون مي كوبند».
آسمان و ريسمان كردن رابرت گيتس براي فرار از رويارويي با ايران و پررنگ كردن حربه كند تحريم در حالي است كه مايك مولن رئيس ستاد مشترك ارتش آمريكا اعلام كرد: اگرچه تحريم ها عليه رژيم ايران اثراتي گذاشته اما هيچ نشانه اي از كوتاه آمدن آنها از تداوم فعاليت هسته اي ديده نمي شود.
خبرگزاري رويتر هم در گزارشي نوشت: ايران با بي توجهي به فشارهاي غرب به برنامه هسته اي خود ادامه مي دهد و غرب سرانجام با شرايط ايران موافقت خواهد كرد.
رويتر مي نويسد: ايران هرچند با از سرگيري مذاكرات هسته اي موافقت كرده اما تحليلگران بر عدم تغيير رفتار هسته اي ايران تأكيد مي كنند.
رويتر مي افزايد: ايرانيان معتقدند كه فناوري هسته اي حق آنهاست و كسي نمي تواند آنها را از اين حق محروم كند. اين برنامه اكنون تبديل به اعتباري براي ايران شده است و هر چه زمان بيشتري مي گذرد، پيشرفت آنها هم بيشتر مي شود. محمود احمدي نژاد رئيس جمهور ايران كه در زمان وي برنامه هاي هسته اي اوج پيدا كرد به واقع قهرمان اين ماجرامي باشد و به چالش درآوردن غرب باعث جمع شدن اقشار مردم با هم و اتحاد آن ها مي گردد. يك ديپلمات غربي در همين زمينه مي گويد «با اين كه فشارهايي به ايران وارد مي شود اما ملت و دولت ايران هيچ دليلي براي تغيير سياست هسته اي خود نمي بينند» فيتز پاتريك كارشناس هسته اي مؤسسه سيپري سوئد مي گويد غرب سرانجام غني سازي اورانيوم از سوي ايران را خواهد پذيرفت. ايران آشكارا اعلام داشته است كه تنها مذاكرات بدون قيد و شرط را مي پذيرد.
همزمان با گزارش رويتر، گزارش 40 نفر از تحليلگران مؤسسه صلح آمريكا و مركز استيمسون پس از يك سال تحقيق و بررسي منتشر شد كه در آن تصريح شده: غرب و آمريكابراي حل چالش هسته اي با ايران، بايد غني سازي در اين كشور را به رسميت بشناسند.
در گزارش اين 40 تحليلگر آمريكايي آمده است: با وجود اعمال تحريم ها، موازنه اي ميان اين فشار و تلاش هاي ديپلماتيك ديده نمي شود و همين يافتن راه حل براي مناقشه هسته اي باايران را دشوارتر كرده است.
اين گزارش مي افزايد: ايالات متحده بايد در توقعات خود از ايران تجديدنظر كند و يكي از اين تجديدنظرها پذيرش حق غني سازي ايران در خاك خود است مشروط بر اينكه ايران پادمان هاي بين المللي را به اجرا بگذارد. اما تهديد نظامي متقابلاً به تقويت ديدگاهي در ايران مي شود كه خواستار دستيابي به سلاح هسته اي است. مذاكرات راهبردي با ايران مي تواند به تقويت نيروهاي عملگرا و پراگمات منجر شود.
دانيل برامبرگ از اعضاي مؤسسه آمريكايي معتقد است: سران هيچ يك از گروه ها و جناح ها حاضر نيستند مذاكره را تا زماني كه شرط توقف غني سازي در دستور كار آمريكا و غرب باشد، بپذيرند.

 



جايزه كه علف خرس نيست! فحش بده! (خبر ويژه)

در ادامه دلجويي سرويس هاي اطلاعاتي بيگانه از وطن فروشان فراري و تشويق ساير عوامل داخلي خود، اين بار، جايزه بين المللي آزادي مطبوعات سال 2010 به دستيار مهدي كروبي داده شد.
محمد داوري سردبير سايت سحام نيوز ارگان مهدي كروبي كه نقشي عمده در جعل دروغ هايي چون شكنجه و تجاوز در زندان هاي جمهوري اسلامي ايران داشت، برنده اين جايزه اعلام شده است.
اگرچه مبلغ اين جايزه مشخص نيست ولي احتمالا نبايد كمتر از ديگر جوايزي باشد كه برخي پادوهاي خارجي فتنه تقريبا هر هفته از اين نهاد و آن سازمان غربي دريافت مي كنند. حجم اين جوايز اخيرا به حدي رسيده كه برخي از عوامل داخلي جريان فتنه مي گويند ظاهرا زندان رفتن و در به در شدن اگر براي آنها آب نداشته براي دوستان خارجي شان نان خوبي داشته است!

 



باور كرده ايم كه ول معطليم (خبر ويژه)

مرور وبلاگ ها و سايت هاي ضد انقلاب از سرخوردگي شديد اين طيف نسبت به سرانجام فتنه سبز حكايت مي كند.
سايت ضدانقلابي ايرانيان لابي ضمن مقايسه تحركات ضد انقلاب در سال گذشته و بي رمقي آنها طي چند ماه اخير نوشت: 2 ماه پيش كه براي اعتراض به حضور احمدي نژاد به نيويورك رفته بوديم، متاسفانه از سبزپوشان سال گذشته خبري نبود، آن هزاران نفري كه در حمايت از تظاهركنندگان داخل كشور سر از پا نمي شناختند، افسوس آن شور و هيجان خيلي زود فروكش كرد. چرا؟ شايد پاسخ آنرا بتوان در مقايسه حرفهاي امسال اكبر گنجي با آنچه سال گذشته مي گفت پيدا كرد. او در هفته هاي اخير با سخنراني و مقالات متعددي كه نوشته، به چالشي جدي براي كليد داران حرم جنبش سبز تبديل گشته است. وي كه چند روز پيش پيروزي موسوي در انتخابات سال گذشته را زير علامت سوال برده بود اكنون در مقاله جديد خود يك گام جلوتر رفته و با رد رهبري موسوي و كروبي مي گويد كه اصلا چيزي به نام جنبش سبز وجود خارجي ندارد.
نويسنده اين سايت مي افزايد: اظهارات امروز گنجي را با نوشته ها و سخنراني هايش در سال گذشته مقايسه كنيد. آن زمان كه بهمراه سروش، كديور، مهاجراني و عبدالعلي بازرگان (هنوز نمي دانم كه ايشان چرا وارد اين داستان شد) اعلاميه صادر كرد و خواسته هاي حداقل جنبش سبز را به اطلاع رساند و مهاجراني جمع پنج نفره شان را اتاق فكري جنبش سبز معرفي كرد. زماني كه اكبر گنجي به طرفداري از جنبش سبز به مخالفت با محسن مخملباف برخاست زيرا وي جرئت كرده و از تحريم هاي بين المللي عليه جمهوري اسلامي دفاع نموده بود.
گنجي سال گذشته دغدغه و نگراني اصلي اش اين بود كه مبادا «غيرخودي ها» خودشان را جلو انداخته و جنبش را صاحب شوند. آوردن پرچم به تظاهرات ممنوع بود و دباشي كه در كنار گنجي در اعتصاب غذاي نيويورك سخن مي گفت به هموطنان هشدار داد كه از ورود نامحرمان به حريم جنبش سبز جلوگيري كنند.
اما آن دوران گذشت و به همراه آن، توهم درباره سقوط دولت احمدي نژاد و پيروزي سبزپوشان نيز از بين رفت. منظورم آن يك سالي است كه ما تبعيديان قديمي به فسيل هاي سياسي تشبيه مي شديم كه بايد راه و روش مبارزه را از دوستان اصلاح طلب حكومتي بياموزيم. اما ما بخيل نبوديم و هنوز هم آرزو مي كنيم كه دوستان هر چه زودتر جاي رژيم را بگيرند.
اين نويسنده ضد انقلاب تصريح كرده است: به نظرم حباب هاي توهم درباره جنبش سبز تركيده است چون مبارزه با رژيم حساب و كتاب جدي تر و فراتر از موسوي و كروبي بايد داشته باشد. دوستان اصلاح طلب تازه از راه رسيده اند و بايد كلاهشان را بالاتر بگذارند.
در همين حال نويسنده وبلاگ سرزمين سبز هم از انفعال شديد موسوي انتقاد كرده و خطاب به او نوشته است: راستش الان يك ماه است كه ديگر از شما مصاحبه و مطلب درخور توجه نديده ايم. آخرين بار هم كه حدود 2 هفته پيش با كروبي عزيز ديدار داشتيد، خيلي كوتاه و سربسته انتقاد كرديد كه درباره ميكروب سياسي بود من با اين نظر موافقم كه شما حق داريد از حق سكوت استفاده كنيد و مثلا راجع به مسايل سالهاي اول انقلاب چيزي نگوييد. با اين نظر هم موافقم كه امثال نسرين ستوده آزاده دارند نقش رهبري جنبش سبز را در حال حاضر ايفا مي كنند. حركت آغاز شد و با بيانيه هاي تاريخي و ايستادگي شما بر حق ملت تداوم يافت.
ولي مهندس، از وقتي كه گفتيد تنها راه مبارزه حضور در خيابان و هزينه گزاف خيابان آمدن نيست، ما را نيز مجاب كرد كه دنبال راه ديگري بايد بود.
اما اين روزها كمتر سخن مي گوييد. بيانيه كه جاي خود، چرا ديگر مصاحبه نمي كنيد؟ چرا به ديدار خانواده ها نمي رويد؟ غير از ديدار با دكتر شكوري راد، مدتهاست كه خانم رهنورد را تنها مي بينيم در تداوم اين كار بزرگ، چرا سكوت را پيشه كرديد؟
اين اعتراض به موسوي در حالي است كه بنا بر اخبار موثق اغلب خانواده هاي افراد بازداشتي برخوردهاي تند و اعتراض آميزي با وي و كروبي و رهنورد داشته و ضمن اينكه آنها را مسببان اصلي ماجرا معرفي كرده اند، خواستار آن شده اند كه بر گرفتاريهايشان اضافه نكنند.

 



آمريكايي ها قادر نيستند محبوبيت آيت الله خامنه اي را درك كنند (خبر ويژه)

«آيت الله خامنه اي و بيت او همچنان در ايران محبوب هستند».
سايت وزارت خارجه آمريكا اين مطلب را از قول يكي از عناصر مخالف مقيم آن كشور نوشت و تصريح كرد: اين محبوبيت از همان دست مسايلي است كه آمريكايي ها و از جمله مخالفان ايراني مقيم آمريكا قادر به درك آن نيستند.
«هومن مجد» پسر يك ديپلمات پيش از انقلاب كه در نيويورك اقامت دارد اگرچه ادعا كرد در انتخابات سال گذشته تقلب شده و در ايران آزادي وجود ندارد، اما تصريح مي كند: مردم با وجود بحث هاي سال گذشته بر سر انتخابات، از نظام حكومتي جمهوري اسلامي حمايت مي كنند و با وجود حوادث سال گذشته رهبري در ايران همچنان محبوب است.

 


صفحه (14)


صفحه (3)


صفحه (2)

     


(صفحه(12(صفحه(10(صفحه(6(صفحه(9(صفحه(7(صفحه(8(صفحه(15(صفحه(11(صفحه(5(صفحه(16(صفحه(13(صفحه(4(صفحه (2.3.14