(صفحه(12(صفحه(10(صفحه(6(صفحه(9(صفحه(7(صفحه(8(صفحه(15(صفحه(11(صفحه(5(صفحه(16(صفحه(13(صفحه(4(صفحه (2.3.14


شنبه 29  آبان 1389- شماره 19793

صفحه (14)

صفحه (3)

صفحه (2)

     
آيت الله خزعلي: تحقق منشور برادري با براندازان امكان پذير نيست
حجت الاسلام والمسلمين صديقي: اهل قلم به تشريح طرح هدفمندي يارانه ها براي مردم بپردازند
امام جمعه قم : فتنه گران واقعه غدير را فراموش كرده اند
همكاري امنيتي 5 كشور حاشيه درياي خزر
ابراز اميدواري لا وروف به از سرگيري مذاكرات ايران و 1+5 در اوايل دسامبر
هشتمين جشنواره اسب ايراني برگزار شد
6 نمايشگاه بين المللي صنعتي و معدني در مشهد برپا شد
دبير كميسيون اصل 90 مجلس: سفير چين براي تحريف نام خليج فارس احضار شد
اخبار ادبي و هنري
با حضور مشاور رئيس جمهور بزرگ ترين پروژه راه روستايي كشور به بهره برداري رسيد
كلنگ زني مجتمع فولادسازي و چاپ صنعتي در خوانسار
آيت الله احمد جنتي: فتنه 88 ره آورد همكاري آمريكا با فتنه گران داخلي بود
آيت الله نوري همداني: شهداي دفاع مقدس، بزرگ ترين خدمت را به اسلام و ايران انجام دادند
يادواره شهيد زين الدين، سرداران و 6هزار شهيد قم برگزار شد



آيت الله خزعلي: تحقق منشور برادري با براندازان امكان پذير نيست

عضو مجلس خبرگان رهبري به فتنه 88 و اقدام برخي ها براي براندازي نظام اشاره كرد و گفت: كه منشور برادري با براندازان امكانپذير نيست و اين تفكر غلط است.
به گزارش فارس آيت الله ابوالقاسم خزعلي رئيس بنياد بين المللي غدير و عضو مجلس خبرگان رهبري در سخنان پيش از خطبه هاي نماز جمعه اين هفته تهران با اشاره به اين آيه از قرآن كريم «اليوم أكملت لكم دينكم و أتممت عليكم نعمتي ورضيت لكم الاسلام دينا» اظهار داشت: عيد غدير عيدالله اكبر و بزرگترين عيد مسلمانان جهان است.
وي همچنين عيد سعيد قربان را به عموم ملت ايران و نمازگزاران تبريك گفت و در خصوص عيد غدير افزود: عيد غدير عيد ولايت است. ولايت به معناي حب و دوست داشتن نيست بلكه ولايت يعني كارپرداز.
خزعلي با بيان اينكه خداوند بر همه انسانها ولايت دارد و در حقيقت خداوند كارپرداز مؤمنين و مسلمانان است، تصريح كرد: «ولي» كسي است كه قائم به كاري باشد و احكام خدا را براي اجرا نظارت كند.
عضو مجلس خبرگان رهبري با تأكيد بر اينكه غدير، عيد ولايت و عيد حكومت است، خاطرنشان كرد: پيامبر مكرم اسلام بنا به دستور خداوند جانشين خود را بايد به مردم معرفي مي كرد. آخرين پيامبر خدا در روز 18 ذيحجه بنا به وحي كه از سوي جبرئيل و از جانب خدا آمده بود حضرت علي(ع) را به عنوان جانشين خود به مسلمانان معرفي كرد.
وي با بيان اينكه تنها تفاوت حضرت امير(ع) با پيامبر در نبوت آنها بوده است، ابراز كرد: پيامبر اسلام در غدير فرمودند كه هر كس كه من مولاي اويم پس علي مولاي اوست يعني اينكه بعد از پيامبر حاكم اسلامي حضرت علي(ع) است و ايشان بر همه مسلمانان از جانب خدا ولايت دارد.
خزعلي در بخش ديگري از سخنان خود به مسائل جاري روز از جمله بازتاب هاي سفر رئيس جمهور به لبنان و نيويورك پرداخت و اظهار داشت: سفر رئيس جمهور محترم به لبنان و نيويورك عزت آفرين بود. من بدون تعارف مي گويم كه به رئيس جمهور علاقه دارم. برخي دلسوزان مطالبي مي گويند كه بايد به آنها توجه كرد.
عضو مجلس خبرگان نظارت پذيري را از سوي مسئولان اجرايي و نظارتي كشور امري شايسته و نظارت ناپذيري را مذموم توصيف كرد و با اشاره به دست رد نمايندگان مجلس بر سينه فوريت طرح نظارت مجلس بر نمايندگان گفت: چطور مي شود بيش از 150 نماينده يك طرح رابه مجلس مي دهند اما از آن حمايت نمي كنند.
تذكر به رياست مجلس: مردم به شما
بدبين مي شوند
وي خطاب به رئيس مجلس هشتم گفت: آقاي لاريجاني طرح نظارت بر مجلس مهم است و اين طرح را قبول كنيد؛ اگر شما اين كار را نكنيد مردم به شما بدبين خواهند شد.
سخنران پيش از خطبه نماز جمعه اين هفته از صدا و سيما نيز به خاطر برخي ناهنجاري هاي اجتماعي انتقاد كرد و در پاسخ به اين مغالطه كه «اگر صدا و سيما از پخش برنامه هايي كه سلامت اجتماعي و ديني ندارند خودداري كند مردم سراغ ماهواره ها مي روند» گفت: كساني كه طرفدار ماهواره هستند ماهواره را نگاه مي كنند و كاري به تلويزيون ندارند. مقام معظم رهبري چندين مرتبه به مسئولان صدا و سيما تذكر داده اند و بايد آنها به اين تذكرات توجه كنند.
خزعلي خطاب به ضرغامي گفت: صدا و سيما دست شما امانت است، امانتدار باشيد؛ شما با اين كار خود مؤمنين را دلسرد مي كنيد.
عضو مجلس خبرگان رهبري در بخش پاياني سخنان خود به فتنه 88 و اقدام برخي افراد براي براندازي نظام اشاره كرد و گفت كه منشور برادري با براندازان امكانپذير نيست و اين تفكر غلط است.

 



حجت الاسلام والمسلمين صديقي: اهل قلم به تشريح طرح هدفمندي يارانه ها براي مردم بپردازند

خطيب موقت نمازجمعه تهران با اشاره به تلاش هاي دشمن براي ايجاد اختلاف در اجراي طرح هدفمندسازي يارانه ها تصريح كرد: رسانه ملي در اين زمينه اقدامات خوبي انجام داده و لازم است كه اهل قلم نيز اين طرح را به خوبي باز كرده و معرفي كنند.
به گزارش فارس حجت الاسلام والمسلمين كاظم صديقي خطيب موقت نمازجمعه تهران در خطبه اول با بيان اينكه حج، مقابله با جلوه هاي شرك، نفاق، ظلم و شيطان بزرگ است اظهار داشت: در مراسم حج، صاحبان دل به قربانگاه رفتند و سنگ هاي خود را در 3 جبهه به سوي دشمن پرتاب كردند.
وي با بيان اينكه حج تمرين مبارزه تا پيروزي مطلق است، افزود: حج نمادي از تمركز جهان اسلام در يك نقطه و طواف نمايندگان همه ملت ها دور محور ولايت است.
خطيب نماز موقت نمازجمعه تهران در ادامه به اهميت و جايگاه مقوله ولايت اشاره كرد و گفت: ولايت به حدي مهم و كارساز است كه اگر تمام بخش ها و اعضاي يك دين در كنار هم قرار گرفته باشند و اين پيكره با تمام چيره دستي هاي جهان آفرين، به زيبايي نمود يابد، روح و جان اين نگار زيبا همان ولايت است.
صديقي با بيان اينكه ولايت حقيقي است كه به اين پيكره، پويايي و حيات مي بخشد، اضافه كرد: ولايت تمام اين زيبايي ها را در مسير دوام و جاودانگي قرار مي دهد.
خطيب موقت نمازجمعه تهران با اشاره به فرمان خداوند به پيامبر اكرم(ص) براي ابلاغ رسالت بزرگ در قرآن كريم ادامه داد: تمام اين زيبايي ها به ابلاغ رسالت از سوي رسول خدا وابسته هستند و سررشته تكامل همه آنها قائم به همين رسالت خواهد بود.
صديقي در پايان خطبه اول نمازجمعه تهران اظهار داشت: حكومت و حاكم سالم، جامعه را آباد مي كند اما حكومت فاسد جامعه را ويران خواهد كرد و اگر مديران وابسته باشند نمي توانند جامعه را به سوي پيشرفت سوق دهند.
صديقي در خطبه دوم نيز با بيان اينكه فرمايشات مقام معظم رهبري همچون سخنان ائمه و پيامبر راهنما و هدايت گر است، اظهار داشت: پيام مقام معظم رهبري به حجاج حاوي چندين نكته مهم بود كه مهمترين نكته آن يادآوري شكسته شدن ابهت اسطوره ها و سرنگوني بت هايي در جهان در طول سال هاي بعد از پيروزي انقلاب اسلامي ايران است.
خطيب موقت نمازجمعه تهران با بيان اينكه آمريكا و دنياي غرب در گذشته نقش تأثيرگذاري در تصميم گيري هاي جهان داشتند، گفت: امروزه ملت ها تسليم دنياي غرب نبوده و اين بت را امام خميني(ره) و انقلاب اسلامي ايران شكستند تا امروز ملت ها به راحتي در تصميم گيري براي سرنوشت خود ايفاي نقش كنند.
صديقي با بيان اينكه دنياي غرب علم را براي خود انحصاري كرده بود، اضافه كرد: غربي ها اجازه نمي دادند كه كشورهاي جهان سوم پيشرفت علمي كرده و جهش هايي در اين حوزه داشته باشند تا تمام دنيا به آنها وابسته بماند.
وي در همين زمينه يادآور شد: امروز دستاوردهاي علمي و پيشرفت هايي در حوزه هاي مختلف مانند فناوري هسته اي براي ايران حاصل شده است و همان چيزي كه در ايران رخ داده براي ديگر ملت ها نيز در دسترس قرار دارد.
خطيب موقت نمازجمعه تهران با اشاره به بصيرت و بيداري روزافزون ملت ها در مقابله با استكبار اظهار داشت: دنياي استكبار در مقابل اين حركت غيرقابل كنترل ديگر به اقداماتي چون حمله نظامي اميد ندارد، اما به حربه هاي ديگر نظير اختلاف افكني بين مسلمانان به عنوان اسلحه استعمار عليه مسلمانان روي آورده است.
صديقي در ادامه ايجاد فرق و دامن زدن به تعصبات فرقه اي را يكي از حربه هاي دشمن براي اختلاف افكني در بين مسلمانان دانست و اظهار داشت: مسلمانان بايد باهوشياري و بصيرت، كانون هاي وحدت خود را در ايران و جهان پاسداري كنند و بر علماي ديني و همه اقشار فرض است كه رشته هاي اتحاد را محكم تر از گذشته حفظ كنند.
خطيب موقت نمازجمعه تهران با اشاره به انتخابات برگزار شده در عراق افزود: با همه موانع و كارشكني هاي اشغالگران، مردم عراق سرانجام باهوشياري، همان رئيس جمهور و نخست وزير قبلي را براي ادامه كار انتخاب كردند كه اين مسئله برخلاف خواسته و انتظار آمريكايي ها بود.
صديقي در همين زمينه تصريح كرد: با آغاز به كار دولت جديد در عراق اميدواريم كه مردم عراق نيز با همان استقامت گذشته قدم هاي خوبي در جهت خروج اشغالگران و بيگانگان و استقلال كامل كشور خود بردارند.
وي در بخش ديگري از خطبه دوم نمازجمعه تهران به اجراي طرح هدفمندسازي يارانه ها اشاره و خاطرنشان كرد: اجراي اين طرح درخور همت مردم بزرگ و فداكار ايران است كه از ابتداي انقلاب همه دلسوزان كشور آرزوي اجراي آن را داشتند تا ديگر به نفت متكي نباشيم.
خطيب موقت نمازجمعه تهران با بيان اينكه دشمن اكنون از روش هايي چون حمله نظامي و تحريم نااميد شده است، گفت: فتنه 88 نيز انقلاب اسلامي را در مقابل اقدامات دشمنان واكسينه كرد و ملت هوشيار و بيدار ايران توانستند اين فتنه براندازي خطرناك را به خوبي خنثي كنند.
صديقي با اشاره به تلاش هاي دشمن براي ايجاد اختلاف در اجراي طرح هدفمندسازي يارانه ها تصريح كرد: رسانه ملي در اين زمينه اقدامات خوبي انجام داده و لازم است كه اهل قلم نيز اين طرح را به خوبي باز كرده و معرفي كنند.
وي همچنين به در پيش بودن هفته بسيج اشاره كرد و اظهار داشت: بسيج يك نيروي ذخيره مردمي، مولود انقلاب، ميوه شيرين شجره طيبه انقلاب و اثر نفس پاك حضرت امام راحل است.
خطيب موقت نمازجمعه تهران در همين زمينه اضافه كرد: اخلاص، عمل به موقع و استقامت در همه جبهه ها مهمترين ويژگي هاي بسيج است كه بايد در تمام جبهه ها حاضر بوده و نقش آفريني كند.
صديقي با بيان اينكه حماسه 9 دي نشان داد همه ملت ايران بسيجي، ولايت مدار و روشنگر هستند، تصريح كرد: هر كسي كه شجره ولايت را پذيرا شده و به خود مباهات مي كند كه امروز انقلاب اسلامي پاك ترين، كارآمدترين و حكيم ترين رهبري عصر ما را دارد، يك باور شيعي و گرايش به غدير دارد.
وي در پايان خطبه دوم نمازجمعه تهران خاطرنشان كرد: امروز بسيج نقش مالك اشتر علي را دارد كه خود يك الگو و يك عنصر اخلاقي بود.

 



امام جمعه قم : فتنه گران واقعه غدير را فراموش كرده اند

امام جمعه قم گفت: فتنه گران واقعه غدير را فراموش كرده اند و بيم آن مي رود كه در آينده سرهاي صالحان بر سر نيزه ها برود.
به گزارش فارس از قم، حجت الاسلام و المسلمين سيدمحمد سعيدي در خطبه هاي نماز جمعه شهر قم با بيان اينكه پيامبر اسلام(ص) به منظور بيعت همگان با حضرت علي(ع) همگان را به مدت سه روز در غدير خم نگاه داشتند، اظهار داشت: امروز نيز بيعت با خلف صالح اميرالمومنين (ع) كه پرچم اهل بيت عصمت و طهارت(ع) را برافراشته اند، از همان سنخ بيعت در غدير است.
وي افزود: مردم قم در سفر حضرت آيت الله خامنه اي به شهر قم نشان دادند كه همچنان در عهد خود محكم و استوارند.
امام جمعه قم ادامه داد: امروز يكي از مصاديق بارز تمسك به اميرالمومنين(ع) ، بيعت با ولي امر مسلمين حضرت آيت الله خامنه اي است.
حجت الاسلام سعيدي با اشاره به عبرت هاي نهفته در واقعه غدير اظهار داشت: چندي پس از واقعه عظيم غدير عده اي آن را فراموش كردند و حاصل آن بروز حادثه كربلا و بر سرنيزه كردن سر مبارك فرزند رسول الله(ص) پس از 50 سال بود.
وي با بيان اينكه به اندازه تولي، بايد تبري نيز داشته باشيم، افزود: امروز با وجود گذشت يك سال از فتنه دشمنان، رهبر انقلاب دائما به آن اشاره مي كنند و دليل آن تاكيد بر اين مسئله است كه فتنه گران واقعه غدير را فراموش كرده اند و بيم آن مي رود كه در آينده سرهاي صالحان بر سر نيزه ها برود.
امام جمعه قم با بيان اينكه پاسداشت روز غدير منافاتي با تقريب مذاهب ندارد، اضافه كرد: پيام تقريب مذاهب اين است كه شيعه و سني در برابر دشمن مشتركي كه اساس اسلام را هدف قرار داده است، يد واحده باشند؛ چنان كه سيره حضرت علي(ع) نيز چنين بود و به خاطر مصالح مسلمين سكوت كرد.
حجت الاسلام والمسلمين سعيدي سكوت حضرت علي(ع) را ناشي از نگراني نسبت به اصل اسلام دانست و افزود: امروز كه دشمنان زخم خورده اسلام از موج بيداري مسلمانان به هراس افتاده اند، شيعه و سني بايد در برابر دشمنان متحد و يكدل باشند.
وي با اشاره به فرارسيدن روز بسيج از آن به عنوان فرهنگ آمادگي براي دفاع ياد كرد و اظهار داشت: نظام اسلامي همواره مديون اين فرهنگ پربركت است.
حجت الاسلام والمسلمين سعيدي فرهنگ بسيجي را نشات گرفته از نام و راه حضرت علي(ع) دانست و افزود: بذر اين فرهنگ را امام راحل(ره) كاشت و اكنون پس از سه دهه ريشه دوانيده و نه تنها ايران بلكه آزادگان سراسر جهان از آن بهره مند مي شوند.
امام جمعه قم با اشاره به پيام رهبر معظم انقلاب به كنگره عظيم حج، اين پيام را پرمغز خواند و اظهار داشت: ايشان در اين پيام نويد نابودي جهان استكبار را دادند و از افول ابهت پوشالي آمريكا به عنوان نشانه اي از آن ياد كردند. حجت الاسلام والمسلمين سعيدي از نماز جمعه به عنوان رسانه اي در برابر رسانه هاي دشمنان ياد كرد و گفت: دين مبين اسلام اين رسانه را براي عزت و عظمت مسلمانان در نظر گرفته است.

 



همكاري امنيتي 5 كشور حاشيه درياي خزر

سومين اجلاس سران پنج كشور ساحلي خزر شامگاه پنج شنبه با امضاي يادداشت تفاهم همكاري هاي امنيتي درياي خزر به كار خود پايان داد.
اين يادداشت تفاهم كه در 15 بند به امضا رسيد كليه مسائل مربوط به امنيت درياي خزر و به ويژه امنيت زيست محيطي آن را مورد توجه قرار داده و در بخشي از آن مقرر شد صيد ماهيان خاوياري از اين دريا براي پنج سال منوط به آن كه كارشناسان حداكثر ظرف مدت سه ماه راه هاي اجراي اين بخش از توافق را بررسي و اعلام نمايند، ممنوع شود.
همچنين در اين اجلاس روساي كشورهاي ساحلي خزر شامل ايران، روسيه، تركمنستان، قزاقستان و آذربايجان توافق كردند كارشناسان كشورهاي عضو در يك مدت زمان مشخص بررسي هاي كارشناسي لازم براي تعيين عرض جغرافيايي و حدود حق حاكميت پنج كشور عضو خزر را انجام دهند.
ساير توافقات پنج كشور
پنج كشور مذكور علاوه بر تفاهم فوق به چند توافق نيز دست يافتند كه از آن جمله مي توان به توافق در زمينه انرژي، حمل و نقل دريايي و مبادلات فرهنگي اشاره كرد.
اين كشورها همچنين بر همكاري هاي ارگان هاي امنيتي و انتظامي براي مقابله با قاچاق مواد مخدر، جنايات سازمان يافته و مهاجرت هاي غيرقانوني تاكيد كردند.
شش پيشنهاد رئيس جمهور كشورمان به اجلاس خزر
رئيس جمهور كشورمان طي سخناني در سومين اجلاس سران كشورهاي حاشيه خزر شش پيشنهاد مطرح كرد.
دكتر احمدي نژاد ابتدا با اشاره به ناكارآمدي نظام هاي سياسي اقتصادي كهنه و ارتجاعي بين المللي و نيز بي اعتنايي نظام سلطه به ارزش هاي انساني و الهي گفت: نظام سلطه به دليل انحصار در مديريت و برقراري مناسبات يك سويه و ظالمانه، در بن بست كامل و در آستانه فروپاشي قرار دارد.
وي افزود: مثال ها و مصاديق كم نيستند، ماجراي 11 سپتامبر و متعاقب آن اشغال افغانستان و عراق و كشته شدن صدها هزار نفر و داستان غم بار اشغال فلسطين و ظلم هاي بي مانند و استفاده از زور و تهديد در مناسبات فقط گوشه اي از آن است. خلق و انتشار دارايي هاي كاغذي و بي ارزش و ايجاد بحران اقتصادي و برداشت هاي پياپي از جيب ملت ها به بهانه كسري بودجه تنها بخشي از نظام ناعادلانه اقتصادي حاكم است.
رئيس جمهور كشورمان در ادامه گفت: براي برون رفت از وضعيت موجود راهي جز بازگشت به ارزش هاي متعالي و مشاركت عمومي در مديريت جهاني وجود ندارد. وي سپس پيشنهادات خود را به شرح زير مطرح كرد:
1- از آن جا كه فرهنگ و ارزش هاي انساني مهم ترين عنصر صيانت از استقلال و شرافت ملت هاي ما در برابر هجوم سياسي و فرهنگي توسعه طلبانه است و حفظ و گسترش اين فرهنگ مستلزم توجه و اتكاء به آن و پاسداري از حريم آن است، توسعه همكاري هاي فرهنگي همه جانبه در دستور كار قرار گيرد.
2- گفت وگوها و مشورت هاي هدفمند در جهت اصلاح وضعيت موجود جهان بررسي ابعاد انساني نظم جديد و چگونگي مشاركت همه كشورها در اين امر مهم برنامه ريزي شود.
3- ايجاد شركت هاي مشترك كشتي راني، ارايه تسهيلات و مشوقات گمركي، افزايش مبادلات بازرگاني، اتصال شبكه هاي انتقال حامل هاي انرژي و هم چنين توسعه مناسبات مردمي در زمينه هاي گردشگري، فرهنگي و ورزشي در دستور قرار گيرد.
4- تدوين كامل رژيم حقوقي درياي خزر با ادامه نشست هاي پنج جانبه كه تضمين قوي تري براي دستيابي به يك توافق عادلانه و پايدار است، در سال آينده نهايي شود.
5- همكاري هاي اقتصادي كشورهاي عضو با اتكاء به توانمندي ها و منابع و پول هاي ملي مي تواند آسيب پذيري هاي ناشي از نظام هاي اقتصادي بين المللي را كاهش داده و فرصت هاي جديدي را ايجاد كند.
6- مبارزه هماهنگ با عوامل تهديدكننده ثبات و امنيت در درياي خزر و ممانعت از ورود بازيگران خارجي از عناصر مهم حفظ امنيت و صلح در اين دريا و در كشورهاي ما خواهد بود.
احمدي نژاد
خطاب به مدودف: دوره زورگويي تمام شده است
رئيس جمهور كشورمان در حاشيه اجلاس خزر خطاب به همتاي روسي خود با اشاره به بي تاثير بودن قطعنامه هاي تحريم عليه ملت ايران، خاطرنشان كرد: دوره تحريم و زورگويي به پايان رسيده است و جالب اين است كه پس از انتشار قطعنامه، رايزني هاي برخي كشورهاي اروپايي براي افزايش سرمايه گذاري در ايران افزايش پيدا كرده است.
احمدي نژاد با بيان اينكه شرايط جهان به سرعت در حال تغيير و تحول است، تصريح كرد: ملت ايران با اقدامات ضد انساني قدرت هاي غربي عليه همه ملت هاي جهان مخالف است و معتقديم در شرايط كنوني جهان اگر ايران و روسيه در كنار هم باشند، دشمنان در اهداف خود عليه روسيه، ايران ومنطقه ناكام خواهند ماند.
رئيس جمهور همچنين با پيشنهاد همتاي روسي خود براي تدوين و اتخاذ مواضع مشترك در مجامع بين المللي موافقت كرد و گفت؛ با تقويت مناسبات دو جانبه و منطقه اي، هر دو كشور سود خواهند برد.
مدودف: خواهان بهبود روابط با ايران هستيم
ديميتري مدودف رئيس جمهور روسيه نيز در اين ديدار خواستار اتخاذ مواضع راهبردي مشترك با ايران شد و گفت: روسيه بدنبال بهبود روابط سياسي، اقتصادي و حتي نظامي خود با ايران است.
وي خاطرنشان كرد: بعد از قطعنامه تحريم، عده اي به دنبال تشديد تحريم ها عليه ايران بودند كه روسيه به شدت با آن مخالفت كرده و در مقابل آن موضع گرفت و اين را به عنوان وظيفه همسايگي انجام داد.
رئيس جمهور روسيه گفت: روسيه به دنبال تقويت ارتباط و هماهنگي هاي مستمر با ايران است و دو كشور بايد با نگاه به آينده، در مسير تحكيم پايه هاي دوستي گام بردارند.
تصميم گيران ناتو عقب مانده هاي سياسي هستند
به گزارش ايسنا رئيس جمهور كشورمان در يك كنفرانس مطبوعاتي با حضور خبرنگاران خارجي با بيان اين كه ما ناتو را خطري براي ايران نمي دانيم چون اگر همه آن ها با هم جمع شوند نيز نمي توانند به ملت ما آسيب وارد كنند، خاطرنشان كرد: انديشه انساني و عدالت طلبانه در همه دنيا منتشر شده و ربطي به ايران ندارد؛ آن ها براي ساير نقاط دنيا همچون آذربايجان، تركيه، عراق و لبنان و حتي در كل خاورميانه اين كار را بكنند. آن ها با انسان و انديشه انساني رو به رو هستند و تحركات نظامي شان براي ايران فاقد ارزش نظامي است. ما تصميم گيران ناتو را عقب مانده هاي سياسي مي دانيم و تصميماتشان براي ما ارزش ندارد و نمي توانند در آينده جهان اثرگذار باشند.
احمدي نژاد در پاسخ به سؤال ديگري درباره تشكيل كميته حقيقت ياب براي حادثه 11 سپتامبر گفت: به نظر من تشكيل يك گروه حقيقت ياب مي تواند نشان دهد كه چه عواملي پشت حادثه 11 سپتامبر بوده است و اين عوامل را به ملت ها اعلام كنند. اگر عامل اصلي حادثه 11 سپتامبر روشن شد آن عامل مجازات شده و ديگر لزومي ندارد كه كشورهاي فرامنطقه اي، آمريكا و ناتو به بهانه 11 سپتامبر در منطقه خاورميانه، كشورهاي عراق و افغانستان را در اشغال خود نگه دارند و اشغالگري پايان يابد و اين به نفع ناتو و آمريكاست و آن ها مي توانند آبرومندانه از اين منطقه بروند.
ما خواهان مذاكره براساس تحميل و فشار نيستيم
وي درباره گفت وگوهاي ايران با 1+5 نيز گفت: ما همواره اهل گفت وگو و مذاكره بوده ايم اما بعضي از اعضاي گروه 1+5 اخلاق استعماري دارند و فكر مي كنند كه مي توانند فشار بياورند و از ما امتياز بگيرند. در دور قبلي مذاكرات هم در وسط گفت وگو قطعنامه صادر كردند؛ اما آن ها بايد بدانند كه نمي توانند با صدور قطعنامه به ما فشار بياورند. ماخواهان مذاكره برپايه دوستي و عدالت هستيم نه گفت وگوهايي براساس تحميل و فشار. آن ها وقتي تحريم ها را عليه ما صادر كردند فكر مي كردند كه ايران در عرض 5 ماه دگرگون مي شود اما بايد بدانند كه ملت ايران راه خود را مي رود و تحت تأثير بداخلاقي ها قرار نمي گيرد.
رئيس جمهور كشورمان ادامه داد: در دور جديد گفت وگوها، زمان گفت وگو مشخص شده است و مكان گفت وگو را ما استانبول مي گوييم و آن ها ژنو را مطرح كرده اند؛ بايد با هم صحبت كنيم تا به نتيجه برسيم. من به آن ها توصيه مي كنم دست از تفكر استعماري بردارند و برپايه عدالت و احترام متقابل و شرايط برابر وارد گفت وگو شوند تا نتيجه بگيريم.

 



ابراز اميدواري لا وروف به از سرگيري مذاكرات ايران و 1+5 در اوايل دسامبر

وزير خارجه روسيه از علاقمندي مسكو براي از سرگيري مذاكرات ايران و 1+5 در اوايل دسامبر خبر داد.
به گزارش خبرگزاري روسي «ريا نووستي»، «سرگي لاوروف» وزير امور خارجه روسيه اعلام كرد كه مقامات مسكو اميدوارند كه مذاكرات گروه «1+5» و ايران در خصوص مسائل مربوط به برنامه هسته اي اين كشور در آغاز ماه دسامبر سال 2010 از سر گرفته شود.
لاوروف روز پنج شنبه در گفتگو با خبرنگاران گفت: «من اميدوارم كه اين مسئله (از سرگيري مذاكرات در خصوص برنامه هسته اي ايران) رخ دهد. حداقل اينكه در حال حاضر تاريخ دقيق اين مذاكرات كه احتمالا در اوايل ماه دسامبر خواهد بود، در حال بررسي است.»
وزير خارجه روسيه همچنين اعلام كرد كه در جريان مذاكرات «دميتري مدودف» و «محمود احمدي نژاد» روساي جمهوري روسيه و ايران در حاشيه نشست سران كشورهاي حاشيه درياي خزر در باكو طرفين به بررسي مسائل مربوط به برنامه هسته اي ايران پرداختند، ولي جزييات دقيق زمان و مكان از سرگيري مذاكرات مذكور مطرح نگرديد.
لاوروف افزود: «رئيس جمهوري روسيه علاقه مندي جدي مسكو براي از سرگيري هرچه سريعتر مذاكرات را اعلام و از همتاي ايراني خود خواست تا در اين خصوص تاخيري ايجاد نكند، چرا كه همه پيشنهادات ديگر تهيه شده است و آنها به خوبي براي مقامات تهران روشن هستند و ما احساس كرديم كه رئيس جمهوري احمدي نژاد هم كاملا بر ضرورت اين اقدام واقف است.»
وزير خارجه روسيه در مورد مكان انجام اين مذاكرات يادآور شد كه تركيه آمادگي خود را براي برگزاري مذاكرات گروه «1+5» و ايران اعلام كرده است، البته گزينه هاي ديگري نيز وجود دارند.
وي تاكيد كرد: «اين امكان وجود دارد كه اين مذاكرات در يكي از مقرهاي سازمانهاي بين المللي در اروپا برگزار شود. ما معتقديم كه هر يك از اين گزينه ها كه همه طرفين در مورد آن راحت باشند، مناسب خواهد بود.»
لاوروف در مورد ملاقات روز گذشته روساي جمهوري روسيه و ايران در باكو يادآور شد كه اين ملاقات با درك متقابل طرفين از اين واقعيت كه مشاركت روسيه با ايران كاملا جنبه بي طرفانه دارد، صورت گرفت.
لاوروف افزود: «ايران همسايه ماست و ما خواستار دوستي با اين كشور هستيم و تمايل داريم كه همكاري هاي متقابلا سودمند اقتصادي بين روسيه و ايران افزايش پيدا كند.»
وزير خارجه روسيه از زبان مدودف تاكيد كه مسكو آماده مشاركت با ايران در تمامي زمينه ها تا حداكثر جايي كه امكان دارد، است چرا كه اين مسئله منافع هر دو كشور را دربرمي گيرد.
هرگونه مذاكره با ايران
بهتر از گفت وگو نكردن است
سرگئي پريخودكو، دستيار ارشد رئيس جمهور روسيه در زمينه سياست خارجي هم، روز پنجشنبه پس از ديدار محمود احمدي نژاد رئيس جمهور ايران با مدودف در باكو گفت: اين گفت وگو ماهيتي بسيار باز داشت. نه ما و نه طرف مقابل مان از سؤالات نامطلوب دوري نكرديم.
به گزارش خبرگزاري فرانسه، خبرگزاري هاي روسيه به نقل از پريخودكو افزودند: مدودف در اين گفت وگوها درباره اهميت تداوم برنامه هسته اي صلح آميز ايران صحبت كرد.
لحن تهران در گفت وگو رئيسان جمهور ايران و روسيه كاملا قاطعانه بود و ايران تاكيد كرد كه الزاما نيازي به تسليحات روسيه ندارد.
به گزارش اين خبرگزاري، كرملين تاكيد داشته است كه هرگونه گفت وگويي با ايران به گفت وگو نكردن با اين كشور ارجحيت دارد.
پريخودكو گفت: ما بايد شاهد جدي بودن قصد رئيس جمهور ايران براي تداوم يك گفت وگوي با هدف با جامعه بين المللي باشيم. ما بايد بفهميم كه وي چرا با برخي مسائل مخالف است و استدلالش چيست؛ اما اين به اين مفهوم نيست كه ما بايد با اين استدلال ها موافقت كنيم.
به گزارش روزنامه هندو، پريخودكو در بخش ديگري از اظهاراتش گفت ما به دنبال كردن روابط تجاري، اقتصادي و ديگر حوزه هايي كه شامل تحريم هاي شوراي امنيت سازمان ملل نمي شوند، علاقه منديم.

 



هشتمين جشنواره اسب ايراني برگزار شد

هشتمين جشنواره ملي اسب ايراني، نژاد كاسپين در باشگاه تكتاز منطقه آزاد انزلي برگزار شد.
كارشناس روابط عمومي هيئت سواركاري گيلان پنجشنبه شب در پايان جشنواره به ايرنا گفت: در اين جشنواره 30 اسب نژاد كاسپين از نقاط مختلف كشور شركت داشتند.
پيروز اكبر با بيان اينكه اسب هاي نر و ماديان كاسپين در 9 گروه به رقابت پرداختند، افزود: در پايان اين جشنواره اسب «گل پامچال» از باشگاه تكتاز در بخش اسطوره زيبايي ماديان و اسب «بايرام» از باشگاه تكتاز در بخش اسطوره زيبايي نريان عنوان بهترين ها را كسب كردند.
در پايان اين جشنواره كه با حضور استاندار گيلان و تعدادي از نمايندگان و مسئولان استان برگزار شد جوايز نقدي به دارندگان اسب هاي برتر اهدا شد.

 



6 نمايشگاه بين المللي صنعتي و معدني در مشهد برپا شد

6 نمايشگاه بين المللي صنعتي، معدني و ماشين آلات وابسته عصر پنجشنبه به صورت همزمان در مشهد برپا شد.
به گزارش ايرنا از مشهد، اين نمايشگاه ها شامل دوازدهمين نمايشگاه بين المللي صنعت، پنجمين نمايشگاه اتوماسيون صنعتي، چهارمين نمايشگاه معدن، ماشين آلات و صنايع وابسته، پنجمين نمايشگاه ماشين آلات استخراج معدن، راهسازي و عمران، ششمين نمايشگاه سنگ هاي تزييني، نما، ماشين آلات و چهارمين نمايشگاه فلزات، فولاد، متالوژي، قالبسازي، آهنگري و ريخته گري است.
مديرعامل نمايشگاه بين المللي مشهد در مراسم آغاز به كار اين نمايشگاه ها از حضور 260 شركت توانمند داخلي و خارجي در قالب اين نمايشگاه ها خبر داد.
سيدمحمد سيدي افزود: نمايندگان كشورهاي روسيه، تركيه، ژاپن، چين، بلاروس، سوئد، آلمان، فرانسه، ايتاليا، اسپانيا، كره جنوبي، تايوان و سوئيس در اين نمايشگاه ها حضور دارند.

 



دبير كميسيون اصل 90 مجلس: سفير چين براي تحريف نام خليج فارس احضار شد

دبير كميسيون اصل 90 مجلس شوراي اسلامي خواستار احضار سفير چين در ارتباط با تحريف نام خليج فارس در بازي هاي آسيايي شد.
غلامرضا اسداللهي ديروز در گفت وگو با خبرنگار فارس در مشهد درباره تحريف نام خليج فارس در بازي هاي گوانگجو اظهار داشت: با توجه به اينكه در مراسم افتتاحيه بازي هاي آسيايي شاهد تحريف نام خليج هميشه فارس بوديم، لذا در اين ارتباط سفير چين بايد احضار و جوابگو باشد.
دبير كميسيون اصل 90 مجلس شوراي اسلامي با بيان اينكه اين حركت وقيحانه در مراسم افتتاحيه بازي ها از پيش برنامه ريزي شده بود، افزود: در اين ارتباط سفير چين بايد پاسخگو باشد كه چرا اين حركت در بازي ها انجام شده است.
اسداللهي با بيان اين مطلب كه در پشت پرده اينگونه حركت ها حضور كشورهاي عربي روشن و بارز است، تصريح كرد: در پس اين اتفاق شاهد واكنش سريع مسئولان ورزش كشورمان بوديم كه اين خود جاي بسي اميدواري بود. عضو مجمع نمايندگان خراسان رضوي با تاكيد بر اينكه بحث خليج فارس براي ما يك بحث مسلم و حيثيتي است، تاكيد كرد: بايد مسئولان ورزش كشور نسبت به اين موضوع واكنش شديدتري انجام مي دادند.
وي با بيان اينكه اين بحث ها هر از چند گاهي از سوي كشورهاي عربي مطرح مي شود، اظهار داشت: ما نمي توانيم نمادهاي خود را زير سوال ببريم.

 



اخبار ادبي و هنري

پيام رئيس جمهور به فيلمسازان جوان
در آستانه برگزاري بيست و هفتمين جشنواره بين المللي فيلم كوتاه تهران رئيس جمهور پيامي را صادر كرد.
در بخشي از پيام محمود احمدي نژاد آمده است: هنرمندان خلاق و جوانان فيلمساز با شور و نشاط مي توانند با آثار خود زيبايي هاي متنوع خلقت و باورهاي معنوي و ملي را در زمينه هاي مختلف هر روز بيش از پيش وسعت و عمق بخشند تا جهانيان در آئينه آثارشان عدالت جويي، صلح طلبي و ايمان و معنويت را مشاهده كنند. اگرچه ساخت فيلم كوتاه در هيچ كشوري چندان اقتصادي نيست ولي بايد سعي كرد بر اين معضل مهم فائق آمد تا در آينده بتوان بازتاب رنج، شادي و اميد براي تجربه زندگي بهتر را بيش از گذشته در آثار هنري جلوه داد.
جشنواره بين المللي فيلم كوتاه تهران از ساعت 13 ديروز جمعه 28آبان با قرائت پيام رئيس جمهور آغاز شد و تا 3 آذر ادامه مي يابد.
«ملك سليمان» در تهران هم ميلياردي شد
فيلم قرآني «ملك سليمان» به كارگرداني شهريار بحراني، پس از فروش يك ميليارد توماني در كل كشور، در تهران نيز به رقم فروش يك ميليارد تومان دست يافت.
به گزارش خبرنگار كيهان، براي اولين بار در سال 89 است كه يك فيلم فروش يك ميليارد توماني پيدا كرده است. همچنين «ملك سليمان» نخستين فيلم با مضمون ديني است كه چنين ركوردي را به نام خودش ثبت كرده است.
بانك اطلاعات جامع شهيد صياد شيرازي
راه اندازي مي شود
بانك جامع اطلاعاتي شهيد امير سپهبد علي صياد شيرازي براي ساخت فيلم، مستند و چاپ كتاب راه اندازي مي شود.
فرزند اين شهيد در گفت وگو با باشگاه خبري توانا اظهار داشت: يك بانك اطلاعات جامع از شهيد اميرسپهبد علي صياد شيرازي در حال تهيه و تكميل است كه متعاقبا براي تكميل شدن اين بانك اطلاعاتي كامل مدت زمان خاصي بايد سپري شود.
وي گفت: بنياد درنظر دارد، با تاسيس اين بانك اطلاعاتي جامع براي اين شهيد بزرگوار فضا براي ساخت فيلم، مستند و چاپ كتاب به عنوان آثار و فعاليت اين شهيد وارسته، جهت هنرمندان مهيا كند.
صياد شيرازي اظهار داشت: بانك اطلاعات جامع شهيد امير سپهبد علي صياد شيرازي كمك مي كند تا فيلمسازان، مستندسازان و نويسندگان جهت بررسي و كاوش اطلاعاتي از اين شهيد بزرگوار به بهترين منابع دسترسي يابند.
آهنگساز سرودهاي انقلابي درگذشت
محمدعلي حيدرنيا (درخشان) آهنگساز سرودهاي انقلابي و سينما دارفاني را وداع گفت.
اين هنرمند بر اثر ايست قلبي، در 73 سالگي دارفاني را وداع گفت.
مراسم تشييع و خاكسپاري اين هنرمند صبح يكشنبه برپا خواهد شد و پيكر وي در قطعه هنرمندان به خاك سپرده مي شود. مراسم يادبود سومين روز درگذشت حيدرنيا در مسجد نور ميدان فاطمي برگزار مي شود.
«جهاد»، «شهر آرزو»، «سنگرسازان بي سنگر»، «ميلاد آزادي»، «فراق»، «غم نامه»، «پيراك»، «خاتون»، «پاكباخته» و... از جمله آثار حيدرنيا است.
آغاز دومين سمينار بين المللي دين و نمايش
دومين سمينار بين المللي «دين و نمايش» آغاز شد.
در نخستين روز اين همايش حميدرضا شاه آبادي معاون هنري وزير ارشاد سخنراني كرد.
سمينار دين و نمايش با ارائه مقالاتي از كشورهاي انگلستان، هلند، آمريكا، لهستان و ايران تا 28 آبان ادامه دارد.

 



با حضور مشاور رئيس جمهور بزرگ ترين پروژه راه روستايي كشور به بهره برداري رسيد

ياسوج- خبرنگاركيهان:
با حضور مشاور رئيس جمهور و معاون وزير راه وترابري بزرگ ترين پروژه راه روستايي كشور در كهكيلويه و بويراحمد به بهره برداري رسيد.
طي مراسمي با حضور آيت الله ملك حسيني نماينده ولي فقيه و نماينده مردم استان كهكيلويه و بويراحمد در مجلس خبرگان رهبري، بشارتي مشاور رئيس جمهوري در امور مناطق محروم، معاون وزير راه و ترابري، استاندار، نماينده مردم شهرستانهاي استان كهكيلويه و بويراحمد در مجلس شوراي اسلامي و مسئولان محلي، بزرگترين پروژه راه روستايي كشور در منطقه زيلايي اين استان به بهره برداري رسيد.
علي محمد بشارتي مشاور رئيس جمهور در مناطق محروم در اين مراسم گفت: زدودن فقر و محروميت از چهره استان زيبا و چهارفصل كهكيلويه و بويراحمد مهمترين دغدغه دولت است.
وي راه هاي ارتباطي را از شاخص هاي مهم توسعه دانست و با بيان اهميت افتتاح اين جاده ارتباطي در سال همت و كار مضاعف گفت: در گذشته سفر مسئولان كشوري و استاني به منطقه محروم زيلايي با بالگرد انجام مي شد و نبود جاده ارتباطي در اين منطقه لكه سياهي بود كه با همت وزارت راه و ترابري و اداره كل راه و ترابري كهكيلويه و بويراحمد زدوده شد.
مديركل راه و ترابري استان نيز در اين مراسم گفت: اين مسير به طول 41كيلومتر در نوع خود بزرگترين پروژه راه روستايي كشور است كه در مدت زمان كمتر از 5 ماه در قالب راه همت در سال همت و كار مضاعف به بهره برداري رسيده است.
منوچهر حبيبي اعتبار اين راه ارتباطي را 50 ميليارد ريال ذكر كرد و گفت: جاده زيلايي كهكيلويه و بويراحمد را به چهارمحال بختياري متصل مي كند كه در گذشته بين 5 تا 7 ساعت طول مي كشيد تا فرد خود را به مركز استان برساند ولي اكنون كمتر از 2 ساعت هر فردي مي تواند از طريق اين جاده خود را به مركز استان برساند.
گفتني است اين جاده 56 روستا را به يكديگر وصل مي كند.

 



با حضور وزير صنايع و معادن انجام شد
كلنگ زني مجتمع فولادسازي و چاپ صنعتي در خوانسار

با حضور علي اكبر محرابيان وزير صنايع و معادن مجتمع فولادسازي نگين خوانسار و بزرگترين مجتمع چاپ خاورميانه در شهرستان خوانسار كلنگ زني شد.
به گزارش خبرگزاري فارس از اصفهان، صبح ديروز كارخانه فولاد نگين خوانسار با سرمايه گذاري بخش خصوصي و با حضور وزير صنايع و معادن و جمعي از مسئولان سازمان صنايع استان اصفهان كلنگ زني شد.
اين مجتمع توليدات فولادي ظرفيت توليد سالانه 550 هزار تن انواع ميلگرد و محصولات فولادي را دارد.
اين طرح صنعتي با سرمايه گذاري يك هزار و 100 ميليارد ريال در حال انجام است كه پيش بيني مي شود تا 18ماه آينده به بهره برداري برسد.
عمليات اجرايي اين طرح فولادي از ابتداي آذرماه سال جاري آغاز مي شود كه پس از بهره برداري و آغاز به كار در فاز نخست، زمينه اشتغال 500 نفر را فراهم مي آورد.
طرح مجتمع فولادسازي نگين خوانسار در زميني به مساحت 500 هزار مترمربع با 60 هزار مترمربع زيربنا و سالن توليد به بهره برداري مي رسد.
همچنين صبح ديروز كلنگ احداث بزرگ ترين مجتمع چاپ صنعتي خاورميانه نيز با حضور علي اكبر محرابيان به زمين زده شد.
اين مجتمع صنعتي در زميني به وسعت 40 هزارمترمربع احداث مي شود كه با سرمايه گذاري كامل بخش خصوصي تا پايان سال آينده راه اندازي مي شود.
براساس اين گزارش ميزان سرمايه گذاري در اين طرح صنعتي يك هزار و 300 ميليارد ريال خواهد بود و زمينه اشتغال 400 نفر را فراهم خواهد آورد.
اين طرح صنعتي كه در شهرك صنعتي خوانسار اصفهان احداث مي شود، ظرفيت توليد سالانه 90 ميليون جلد را خواهد داشت.
از مجموع ظرفيت سالانه اين چاپخانه، 23 ميليون جلد كتاب و 67 ميليون نسخه مجلات و نشريات به چاپ خواهد رسيد.

 



آيت الله احمد جنتي: فتنه 88 ره آورد همكاري آمريكا با فتنه گران داخلي بود

جزيره كيش- خبرنگاركيهان:
دبير شوراي نگهبان در جريان خطبه هاي نماز عيد قربان در مسجد خاتم الانبيا(ص) جزيره كيش، خطر فتنه سال گذشته را بسيار فراتر از جنگ هشت ساله دانست و آن را دسيسه آمريكا و جمعي از فتنه گران داخلي خواند.
در اين مراسم، آيت الله احمد جنتي سه عنصر اصلي عنايت ويژه خداوند متعال، درايت و قاطعيت و شهامت رهبر معظم انقلاب و بصيرت مردم هميشه در صحنه را سبب شكست فتنه گران خواند و از توطئه جديد دشمنان براي براندازي نظام مقدس اسلامي خبر داد.
دبير شوراي نگهبان در تشريح اين توطئه شوم گفت: حال كه دشمنان نقشه هاي نامشروع خود را نقش بر آب مي بينند، با تضعيف روحانيت و ولايت فقيه قصد دارند كه بين حكومت اسلامي و مردم فاصله بياندازند البته در حماسه 9 دي و يوم الله 22بهمن، فتنه گران داخلي و خارجي مشت محكمي از سوي مردم دريافت كردند.
آيت الله جنتي در بخش ديگري از سخنان خود با انتقاد از عملكرد سازمان مناطق آزاد گفت: فلسفه تاسيس مناطق آزاد در كشور، صادرات كالاها و محصولاتي بود كه توسط شركتها و كارخانجات ايراني توليد شوند اما در حال حاضر اين مناطق به دكاني براي عده اي رانت خوار، پول خوار و قدرت طلب مبدل شده است.
وي افزود: كساني كه از راه رانت خواري در مسير كسب ثروت و قدرت برنامه ريزي كرده اند و از مناطق آزاد پول جمع مي كنند تا در آينده رئيس جمهور شوند، حركتشان قابل تحمل نيست.
آيت الله جنتي با اشاره به ظرفيت افراد مورد نظر تصريح كرد: بعضي ها ظرفيتشان كم است و يك پستي كه به آنها داده مي شود، خودشان را گم مي كنند و مي گويند كه شاه و حاكم جزيره شده اند. اما نمي دانند كه اين حرف بازتابش چيست زيرا جزيره، مستقل نيست كه هركس در آن هر كاري دلش خواست انجام بدهد.
به گزارش ايرنا آيت الله جنتي در بخشي ديگر از سخنان خود با اشاره به قانون هدفمندسازي يارانه ها گفت: با اجراي صحيح اين قانون دگرگوني اساسي در وضع اقتصاد كشور بوجود مي آيد و بسياري از ثروت هاي كلاني كه به درستي توزيع نمي شد بطور عادلانه بين مردم خصوصا فقرا و مستضعفين توزيع خواهد شد. وي به مردم مؤمن توصيه كرد همواره ارتباط خود را با خدا داشته باشند و هر كاري كه مي كنند براي رضاي خداوند تبارك و تعالي باشد.

 



آيت الله نوري همداني: شهداي دفاع مقدس، بزرگ ترين خدمت را به اسلام و ايران انجام دادند

آيت الله حسين نوري همداني از مراجع تقليد گفت: شهدا با نثار جان خود و لبيك گويان به نداي امام راحل(ره) به جبهه ها شتافتند و بزرگ ترين خدمت را به اسلام و ايران كردند.
به گزارش ايرنا، اين مرجع تقليد در پيامي به دومين يادواره پنج شهيد محله پايگاه مقاومت خاتم الانبيا حوزه قدس شهرستان ديركه توسط حجت الاسلام رضا محمودي نماينده ايشان قرائت شد افزود: پيام شهدا اكنون اين است كه ما با سلاح ايمان و اخلاص دست مستكبران را قطع كرديم و كاري حسيني انجام داديم و امروز نوبت شماست كه كاري زينبي در مقابل دسيسه هاي دشمن انجام دهيد.
آيت الله نوري همداني اظهار داشت: اكنون عزت، اقتدار، امنيت و آسايش، رونق مراكز دانش، موفقيت حوزه، بيداري و آزادي در كشور، جريانات منسجم سياسي، پيشرفت هاي اقتصادي، توليد علم و فنون، صلابت پير و جوان، پيشرفت هاي اقتصادي، رونق مراكز دانش و دانشگاهي، پيشرفت هاي علمي و صنعتي، تسخير انرژي هسته اي، اعتلاي فرهنگي و عدالت خواهي، اقتدار نظامي و دفاعي در برابر ترفندهاي استكبار جهاني مرهون ايثار شهدا و شهادت است.

 



يادواره شهيد زين الدين، سرداران و 6هزار شهيد قم برگزار شد

همزمان با سالروز شهادت فرمانده لشكر 17علي بن ابيطالب(ع) يادواره سرلشكر مهدي زين الدين، سرداران و 6 هزار شهيد استان قم با حضور مسئولان و خانواده هاي معظم شهدا در قم برگزار شد.
به گزارش خبرگزاري ها اين مراسم با حضور آيت الله نوري همداني، جانشين فرمانده كل سپاه پاسداران، خانواده هاي معظم شهدا، مسئولان و اقشار مختلف مردم شهيدپرور قم شامگاه پنجشنبه 27 آبان در مجتمع امام خميني اين شهر برگزار شد.
جانشين فرمانده كل سپاه پاسداران در اين مراسم اظهار داشت: رمز ايستادگي، سربلندي و عظمت جاودانه نظام اسلامي در برابر توطئه ها و دسيسه هاي بيشمار دشمنان و چالش هاي جدي جهان غرب در مواجهه با ايران اسلامي، اتصال مردم به امامت و ولايت است و اين عناصر عمود خيمه اسلام و انقلاب هستند.
سرتيپ پاسدار حسين سلامي با بيان اينكه ما امروز در بهترين موقعيت در سطح منطقه و در جهان قرار گرفته ايم، خاطرنشان كرد: امروز ايران اسلامي از هميشه قدرتمندتر بوده و راه عزت و شرافت را به خوبي آموخته است.
وي افزود: با همت و تلاش مضاعف همه مسئولان و دلسوزان نظام اسلامي، هر روز جلوه اي جديد از رشد و پيشرفت و تعالي در رخسار كشورمان هويدا مي شود.
جانشين فرمانده كل سپاه پاسداران انقلاب اسلامي با اشاره به ناكارآمدي تحريم هاي ناحق دشمنان عليه كشورمان اظهار داشت: جمهوري اسلامي ايران آنقدر بزرگ و توانمند و داراي ظرفيت هاي گسترده در همه بخش ها و عرصه هاست كه اگر همه راه ها به بيرون بسته شود، كشورمان به توانايي هاي خود اتكا كرده و مسير خودكفايي را پيش مي گيرد.
وي در پايان خاطرنشان كرد: مردم ايران همواره در صحنه هاي مختلف انقلاب اسلامي و در دفاع از آرمان ها و ارزش هاي شهدا و امام شهدا حضوري چشمگير و پرشور داشته اند و مسئولان براي خدمت به اين مردم شايسته، بي ترديد با انگيزه و مشتاق هستند.
همچنين در اين مراسم فرمانده سپاه علي بن ابيطالب استان قم از مواضع انقلابي و صريح حضرت آيت الله نوري همداني در فتنه سال گذشته قدرداني كرد و اين مرجع تقليد را يار همراه امام، انقلاب و رهبري دانست.
سرتيپ مهدوي نژاد بيان داشت: پاسداران و بسيجيان به اين مرجع تقليد عشق مي ورزند و مواضعي كه وي در حوادث و فتنه سال 88 اتخاذ كرد مايه اميد حزب اللهي ها و مردم متدين جمهوري اسلامي ايران بود.
فرمانده سپاه قم تأكيد كرد: حضرت آيت الله نوري همداني در برهه هاي مختلف نقش موثر خود را در انقلاب اسلامي و تداوم آن به خوبي ايفا كرده است و مواضع وي موجب روشنگري مردم و شفاف شدن جريانات شده است و ما از مواضع اين مرجع تقليد قدرداني مي كنيم.

 


صفحه (14)


صفحه (3)


صفحه (2)

     


(صفحه(12(صفحه(10(صفحه(6(صفحه(9(صفحه(7(صفحه(8(صفحه(15(صفحه(11(صفحه(5(صفحه(16(صفحه(13(صفحه(4(صفحه (2.3.14