(صفحه(12(صفحه(6(صفحه(9(صفحه(7(صفحه(8(صفحه(15(صفحه(11(صفحه(5(صفحه(16(صفحه(13(صفحه(4(صفحه (2.3.14


دوشنبه اول آذر 1389- شماره 19795

صفحه (14)

صفحه (3)

صفحه (2)

     
برگزاري پر رونق همايش روز جهاني فلسفه در تهران
دولت موظف به وضع تعرفه موثر بر واردات محصولات كشاورزي شد
ديدار سردار نقدي با مراجع عظام تقليد در قم
با تقدير از برترين نويسندگان هفدهمين جشنواره كتاب سال دانشجويي برگزار شد
پدر يكي از شهداي فتنه 88:
خانواده هاي شهدا به خونخواهي فرزندان خود سران فتنه را پاي ميز محاكمه بكشانند
كوثري : شوراي نگهبان با مصوبه مجلس درباره نحوه تعيين رئيس بانك مركزي مخالفت مي كند
مقام بلندپايه دفاعي روسيه: پيشنهادهاي ناتو عليه ايران را نمي پذيريم
انتخاب مجدد حسينيان به رياست فراكسيون انقلاب اسلامي مجلس
وزارت اطلاعات: سركرده يك گروهك تروريستي در كردستان به هلاكت رسيد
قتل يكي از اعضاي ناراضي پادگان اشرف توسط سران منافقين
رئيس مركز پزشكي حج و زيارت خبر داد
راه اندازي بيمارستان بادي ايران در موسم حج سال آينده
«سرپرستي» حضرت امير(ع) بر مؤمنين نكته اساسي واقعه غدير خم



پروژه مشترك جريان فتنه و يونسكو شكست خورد
برگزاري پر رونق همايش روز جهاني فلسفه در تهران

سرويس سياسي-
استقبال چشمگير و برگزاري پررونق همايش روز جهاني فلسفه در تهران، بار ديگر دشمنان نظام را ناكام ساخت.
ايران به عنوان اولين كشور آسيايي است كه امسال ميزباني همايش روز جهاني فلسفه را برعهده دارد. اين موضوع اما از چندي پيش با اعتراض و شيطنت هاي دشمنان نظام و دنباله هاي داخلي آنها همراه بود.
در اين ميان اسرائيل به عنوان يكي از معترضين به اين رويداد تصميم يونسكو را براي برگزاري اين همايش در تهران مورد انتقاد قرار داد. ليمورليونات وزير فرهنگ رژيم صهيونيستي ، تصميم يونسكو را براي برپايي همايش بين المللي فلسفه در تهران، نمونه اي از گمراهي سازماني دانست كه وظيفه آن پاسداري از ميراث فرهنگي ملت ها و اقوام است.
رامين جهانبگلو نيز با تهيه طوماري از هم مسلكان خود، بر عدم شركت در اين همايش تاكيد كردند.
در نتيجه به دنبال اين اعتراض ها، يونسكو با انتشار بيانيه اي اعلام كرد كه از برگزاري كنگره جهاني فلسفه در ايران حمايت نمي كند. در اين ميان وزارت خارجه فرانسه و نمايندگي آمريكا در يونسكو هم از تصميم تازه سازمان آموزشي، علمي و فرهنگي ملل متحد در انصراف از برگزاري اين كنگره به شدت استقبال كردند.
اين در حالي است كه يونسكو از دو سال و نيم پيش با برگزاري اين همايش در ايران موافقت كرده و دبيرخانه اين همايش نيز در تهران تشكيل شده بود.
با اين همه تلاش هاي ستيزه جويانه دشمنان خارجي و داخلي نظام در برهم زدن اين همايش حاصلي نداشت و كنفرانس جهاني فلسفه روز گذشته با استقبال چشمگير انديشمندان داخلي و خارجي آغاز به كار كرد.
انصراف يونسكو از برگزاري اين همايش نه تنها اندكي از رونق اين همايش نكاست بلكه طبق اخبار به دست آمده شمار ميهمان خارجي اين مراسم نيز افزايش يافت و استقبال قابل توجه و دور از انتظاري از آن به عمل آمد.
همايش روز جهاني فلسفه صبح روز گذشته با حضور محمود احمدي نژاد در سازمان اسناد و كتابخانه ملي جمهوري اسلامي ايران آغاز به كار كرد. در اين مراسم سيدمجتبي ثمره هاشمي دستيار ارشد رئيس جمهور، كامران دانشجو وزير علوم، غلامعلي حدادعادل رئيس همايش و حسن قشقاوي نيز حضور داشتند.
در اين همايش سه روزه 16پانل تخصصي پيش بيني شده و بيش از 200 مقاله از استادان و انديشمندان ايراني و خارجي ارائه خواهد شد.
مقالات انديشمنداني از جمله 10نفر از آلمان، 10 نفر از آمريكا، 5 نفر از نيجريه، 4 نفر از استراليا، 4 نفر از تركيه، 7 نفر از لبنان و اساتيدي از هند، روسيه، مالزي، آفريقاي جنوبي، انگلستان، مكزيك، تاجيكستان، اندونزي، چك، قزاقستان، برزيل، سوئد، اتريش، مجارستان، اردن، سوئيس و گامبيا در اين همايش ارائه خواهد شد.
همچنين نمايشگاه «توانمندي هاي فلسفه ايران و اسلام» با ارائه 3 هزار عنوان كتاب و 700 پايان نامه و نشريات فلسفي، هم زمان با اين همايش در كتابخانه ملي برپا است و نمايشگاه عكسي با نگاه فلسفي و انديشه اي نيز در محل كتابخانه ملي برگزار مي شود.
مهمانان خارجي اين همايش چهارشنبه سوم آذر ماه بازديدي يك روزه از استان اصفهان خواهند داشت.
سمينار دين و فلسفه نيز به عنوان پيش همايش روز جهاني فلسفه، 14 و 15 مهرماه در قم برگزار شد.
سومين هفته اكتبر هر سال ميلادي، از سال 2002، توسط يونسكو به نام «روز جهاني فلسفه» نام گذاري شده و از آن پس، همايش روز جهاني فلسفه هر سال در اين روز برگزار مي شود كه سه دوره اول اين همايش در مقر يونسكو در پاريس و سال هاي بعد در كشورهاي ديگر برگزار شد.
احمدي نژاد: مهم ترين مسئله انسان شناخت خود و خالق است
دكتر محمود احمدي نژاد در اين همايش با ابراز خرسندي از حضور در اين اجلاس گفت: از خداوند بزرگ مي خواهم كه از اين نشست آثار و نتايج خير و ارزشمندي را به بشريت عنايت فرمايد.
وي افزود: روشن است كه مهمترين موضوع آفرينش انسان است و مهمترين موضوع انسان، نيل به سعادت ابدي و اوج كمال انساني است. باز روشن است كه مقدمه لازم، بلكه اساس سعادت بر حركت در مسير تعالي و كمال، موضوع شناخت خالق، انسان و جهان است. مطالبه شناخت خالق هستي، انسان و جهان، فطري و همگاني است. انسان به ميزان شناخت از خالق و انسان و جهان و همچنين باور آن بزرگ مي شود و كمال مي يابد. انسان از هر پديده اي كه او را مي شناسد، بزرگتر است.
احمدي نژاد ادامه داد: با دستيابي بشر به انسان كامل و با ظهور انسان كامل، تمامي استعدادهاي عالم به فعليت خواهد رسيد و اسماء و صفات الهي به طور كامل در زمين متجلي خواهد شد و آنگاه است كه بشريت طعم واقعي وصل به حقايق، عدل، عزت، پاكي و رحمت الهي را خواهد چشيد. آن روز دير نخواهد بود.
رئيس جمهور در پايان سخنانش خطاب به حضار با بيان اين كه بياييد در تحقق اين وعده الهي و آرزوي شيرين، سهم مناسبي داشته باشيم، گفت: بار ديگر از همه اساتيد، فرهيختگان و محققان حاضر به ويژه مهماناني كه از كشورهاي ديگر به كشور خودشان ايران سفر كرده اند و از برگزاركنندگان اين اجلاس كه با همت و تلاش خود فرصت حضور عزيزان را فراهم آورده اند صميمانه تشكر مي كنم.
رئيس جمهور در ابتداي سخنان خود به مهمانان شركت كننده در اين مراسم خيرمقدم گفت.
پيش از صحبت هاي احمدي نژاد، حدادعادل رئيس اين همايش و دكتر اعواني دبير علمي اين همايش به ايراد سخنراني پرداختند.
دكتر حدادعادل در افتتاحيه همايش اينگونه به ايراد سخن پرداخت: در آغاز مراسم افتتاحيه همايش بين المللي روز جهاني فلسفه وظيفه خود مي دانم نسبت به همه شما اداي احترام كنم و سپاسگزارتان باشم كه دعوت ما را براي حضور در اين همايش پذيرفته ايد. مخصوصا وظيفه دارم به استادان عزيزي كه رنج سفر را بر خود هموار كرده و براي شركت در اين همايش و از راه هاي دور به جمهوري اسلامي ايران سفر كرده اند خوشامد بگويم و از آنان تشكر كنم و برايشان در ايران اقامتي خوش با خاطراتي خوش آرزو كنم. همچنين بر خود واجب مي دانم مقدم همه استادان دانشگاه ها، علما و فضلاي حوزه علميه قم، طلاب و دانشجويان و دانش پژوهان و دوستداران فلسفه را گرامي بدارم و از مسئولان بلندپايه كشور، وزراي محترم علوم و فرهنگ و ارشاد اسلامي كه در اين مجلس حضور دارند و به ويژه از حضور رياست محترم جمهوري اسلامي ايران جناب آقاي دكتر محمود احمدي نژاد سپاسگزاري كنم. از مجمع عالي حكمت اسلامي در قم كه در بخش علمي اين همايش از هيچ مساعدتي فروگذار نكردند نيز سپاسگزاري مي كنم. از حضرات آيات جوادي آملي و سبحاني و مصباح نيز كه با ارسال مقاله و پيام و همكاري، از همايش حمايت كردند قدرداني مي كنم.

 



به مناسبت هفته بسيج صورت گرفت
ديدار سردار نقدي با مراجع عظام تقليد در قم

رئيس سازمان بسيج مستضعفين به مناسبت هفته بسيج با مراجع عظام تقليد در قم ديدار و گفت وگو كرد.
آيت الله جعفر سبحاني از مراجع تقليد روز يكشنبه در ديدار با سردار محمدرضا نقدي به نقش بسيج اشاره كرد و افزود: بسيج به عنوان بازوي توانمند انقلاب اسلامي توانست در شرايط مختلف از نظام دفاع كند.
اين مرجع تقليد يادآور شد: همگان ديديم كه بسيج سينه خود را سپر كرده و در برابر دشمنان ايستادگي كرد و اجازه نداد كه به درون كشور وارد شوند.
وي افزود: بسيج را بايد تكريم كرد، البته بسيجيان به تكريم نياز ندارند اما بايد توجه داشت كه تكريم بسيج تكريم انقلاب و نظام است.
استاد حوزه علميه قم تأكيد كرد: بايد تلاش كرد تا بسيج در همه اقوام گسترش يابد به ويژه در حاشيه كشور كه اين موضوع بسيار مهم است.
وي بيان داشت: هر چه بسيجيان و فرهنگ بسيجي در اين مناطق بيشتر باشد، كشور امن تر بوده و دشمنان ناكام تر هستند.
همچنين آيت الله ناصر مكارم شيرازي در ديدار با رئيس سازمان بسيج مستضعفين تصريح كرد: همه پيشرفت پيامبر(ص) در صدر اسلام نيز به وسيله بسيج بود كه مردم را دعوت به اسلام كردند و لشكر تشكيل دادند.
اين مرجع تقليد بيان داشت: در آن زمان لشكر منظم و كلاسيكي وجود نداشت و هر چه بود مردم بودند كه به صورت بسيج وارد عرصه شده و از اسلام و دين پيامبر(ص) دفاع كردند.
وي با اشاره به نقش بسيج در جنگ تحميلي گفت: در طول هشت سال جنگ تحميلي نيز بسيج در صحنه حاضر شده و توانست از نظام اسلامي ايران دفاع كند.
وي بيان داشت: بسيج امروزه در ديگر كشورها نيز نفوذ كرده و مشاهده مي شود كه آنچه موجب پيشرفت لبنان و شكست رژيم صهيونيستي شده بسيجيان آن كشور است.
از سوي ديگر؛ محمدرضا نقدي در ديدار با آيت الله مكارم شيرازي تأكيد كرد: امروز بسيج به عنوان يك فرهنگ همه جهان اسلام را در برگرفته و توسعه يافته است.
نقدي با اشاره به رويكرد جديد بسيج بيان داشت: در رويكرد جديد سازمان بسيج با توجه به تهديدهاي دشمن نسبت به اسلام و جهان اسلام، در تلاش هستيم تا به اين موضوعات توجه كنيم.
وي افزود: دشمنان در تلاش هستند تا با اقدامات خود مباحث فرهنگي و بنيه هاي اخلاقي جامعه را به خطر انداخته و با تحريم هاي خود به كشور فشار آورند.
رئيس سازمان بسيج مستضعفين ادامه داد: ما در سازمان بسيج مي كوشيم تا با اين انحراف ها و همچنين هجمه ها مقابله كنيم و اجازه ندهيم تا دشمنان افكار جوانان ما را مورد تأثير قرار دهند.
نقدي تأكيد كرد: جهاد فكري و خودسازي و همچنين تربيت نيروهاي خلاق و جوان در دستور كار بسيج قرار دارد و به آن اهتمام ويژه داريم.
رئيس سازمان بسيج مستضعفين اذعان داشت: بسيج با برقراري ارتباطي قوي و فعال با حوزه و روحانيت مي تواند از آنها راهنمايي گرفته و در خنثي كردن توطئه هاي دشمن موفق شود.
وي همچنين در اين ديدار اعلام كرد: امسال بسيجيان واقعه غدير را به صورت نمادين بازسازي مي كنند و با راهنمايي روحانيت اين واقعه را براي مردم به نمايش مي گذارند.

 



به مناسبت هفته بسيج صورت گرفت
ديدار سردار نقدي با مراجع عظام تقليد در قم

رئيس سازمان بسيج مستضعفين به مناسبت هفته بسيج با مراجع عظام تقليد در قم ديدار و گفت وگو كرد.
آيت الله جعفر سبحاني از مراجع تقليد روز يكشنبه در ديدار با سردار محمدرضا نقدي به نقش بسيج اشاره كرد و افزود: بسيج به عنوان بازوي توانمند انقلاب اسلامي توانست در شرايط مختلف از نظام دفاع كند.
اين مرجع تقليد يادآور شد: همگان ديديم كه بسيج سينه خود را سپر كرده و در برابر دشمنان ايستادگي كرد و اجازه نداد كه به درون كشور وارد شوند.
وي افزود: بسيج را بايد تكريم كرد، البته بسيجيان به تكريم نياز ندارند اما بايد توجه داشت كه تكريم بسيج تكريم انقلاب و نظام است.
استاد حوزه علميه قم تأكيد كرد: بايد تلاش كرد تا بسيج در همه اقوام گسترش يابد به ويژه در حاشيه كشور كه اين موضوع بسيار مهم است.
وي بيان داشت: هر چه بسيجيان و فرهنگ بسيجي در اين مناطق بيشتر باشد، كشور امن تر بوده و دشمنان ناكام تر هستند.
همچنين آيت الله ناصر مكارم شيرازي در ديدار با رئيس سازمان بسيج مستضعفين تصريح كرد: همه پيشرفت پيامبر(ص) در صدر اسلام نيز به وسيله بسيج بود كه مردم را دعوت به اسلام كردند و لشكر تشكيل دادند.
اين مرجع تقليد بيان داشت: در آن زمان لشكر منظم و كلاسيكي وجود نداشت و هر چه بود مردم بودند كه به صورت بسيج وارد عرصه شده و از اسلام و دين پيامبر(ص) دفاع كردند.
وي با اشاره به نقش بسيج در جنگ تحميلي گفت: در طول هشت سال جنگ تحميلي نيز بسيج در صحنه حاضر شده و توانست از نظام اسلامي ايران دفاع كند.
وي بيان داشت: بسيج امروزه در ديگر كشورها نيز نفوذ كرده و مشاهده مي شود كه آنچه موجب پيشرفت لبنان و شكست رژيم صهيونيستي شده بسيجيان آن كشور است.
از سوي ديگر؛ محمدرضا نقدي در ديدار با آيت الله مكارم شيرازي تأكيد كرد: امروز بسيج به عنوان يك فرهنگ همه جهان اسلام را در برگرفته و توسعه يافته است.
نقدي با اشاره به رويكرد جديد بسيج بيان داشت: در رويكرد جديد سازمان بسيج با توجه به تهديدهاي دشمن نسبت به اسلام و جهان اسلام، در تلاش هستيم تا به اين موضوعات توجه كنيم.
وي افزود: دشمنان در تلاش هستند تا با اقدامات خود مباحث فرهنگي و بنيه هاي اخلاقي جامعه را به خطر انداخته و با تحريم هاي خود به كشور فشار آورند.
رئيس سازمان بسيج مستضعفين ادامه داد: ما در سازمان بسيج مي كوشيم تا با اين انحراف ها و همچنين هجمه ها مقابله كنيم و اجازه ندهيم تا دشمنان افكار جوانان ما را مورد تأثير قرار دهند.
نقدي تأكيد كرد: جهاد فكري و خودسازي و همچنين تربيت نيروهاي خلاق و جوان در دستور كار بسيج قرار دارد و به آن اهتمام ويژه داريم.
رئيس سازمان بسيج مستضعفين اذعان داشت: بسيج با برقراري ارتباطي قوي و فعال با حوزه و روحانيت مي تواند از آنها راهنمايي گرفته و در خنثي كردن توطئه هاي دشمن موفق شود.
وي همچنين در اين ديدار اعلام كرد: امسال بسيجيان واقعه غدير را به صورت نمادين بازسازي مي كنند و با راهنمايي روحانيت اين واقعه را براي مردم به نمايش مي گذارند.

 



با تقدير از برترين نويسندگان هفدهمين جشنواره كتاب سال دانشجويي برگزار شد

گروه ادب و هنر-
هفدهمين جشنواره كتاب سال دانشجويي، ديروز با تقدير از برترين نويسندگان دانشجو در دانشگاه تربيت مدرس برگزار شد.
به گزارش خبرگزاري ها، محمدحسين يادگاري رئيس جهاد دانشگاهي با مهم ارزيابي كردن كتاب سال دانشجويي گفت: بايد اميد داشت كه جريان كتاب سال دانشجويي در مجامع جهاني و بين المللي حضور پيدا كند.
وي تصريح كرد: جهاد دانشگاهي به عنوان يك نهاد فرهنگي بسيار خرسند و شادمان است كه توانسته با همت و حضور دانشجويان اهل قلم، اين رويداد مؤثر را نه فقط در ساحت دانشگاه ، بلكه در جامعه علمي - فرهنگي كشور مطرح سازد.
رئيس جهاد دانشگاهي با اشاره به اين كه كتاب دانشجويي حركت در مسير اعتقاد به رشد دانشگاه و دانشجو در سايه سازمان هاي فرهنگي است ، افزود: بايد توجه داشت كه هنوز ظرفيت ها و توانايي هاي فرهنگي و علمي دانشجويان به عنوان عظيم ترين بخش جمعيت علمي كشور به شايستگي آزاد نشده است. البته اين به معناي ناديده گرفتن دستاورد ها نيست. همين حضور جامعه دانشجويي در برنامه هاي هفته كتاب از نشانه هاي قابل توجهي است كه نبايد از آن غافل شد؛ زيرا دانش از آن جهت كه محور و مبناي حيات جامعه است، از جهات متعدد مورد توجه است.
وي همچنين نظام آموزشي كشور را نيازمند يك سري تغيير و تحولات دانست و ادامه داد: اغلب دانشجويان تنها به مطالعه كتاب ها و جزوات درسي اكتفا مي كنند؛ اين در حالي است كه مسئله كتاب و كتاب خواني به يك رويداد و حركت سازماندهي شده احتياج دارد و اميدوارم هفته كتاب در ايجاد اين حركت، سهم خود را آن گونه كه بايد، ايفا كند.
بهمن دري ،معاون فرهنگي وزير فرهنگ و ارشاد اسلامي نيز در مراسم هفدهمين جشنواره كتاب سال دانشجويي گفت: ما نيازمند ارائه برنامه اي جامع براي رسيدن به فرهنگ مطلوب در حوزه ترويج كتاب و كتاب خواني هستيم.
وي درباره اين كه چگونه مي توان در عرصه چاپ و نشر بر اساس افق چشم انداز 1404 به رتبه اول دست پيدا كرد، توضيح داد: ما در چرخه نشر مراحل مختلفي داريم كه در پايان و مهم ترين آن، بحث مصرف كننده است. ما امروز از نظر انتشار كتاب در جايگاه خوبي قرار داريم؛ اما متأسفانه كتاب خواني از چرخه نشر عقب تر است. محمد سلگي دبير هفدهمين جشنواره كتاب سال دانشجويي نيز گفت: در اين دوره بالغ بر 469 اثر دريافت شد كه در شش گروه طبقه بندي شدند و مورد ارزيابي قرار گرفتند و در مجموع نيز تعداد پنج هزار و 824 عنوان كتاب در طول هفت دوره گذشته مورد ارزيابي قرار گرفته است.
وي افزود: اين جشنواره از بخش اصلي، بخش ويژه و مؤلف جوان تشكيل شده است كه بخش اصلي شامل شش گروه علوم پايه، علوم كشاورزي و منابع طبيعي، گروه هنر و معماري، گروه فني و مهندسي، گروه علوم پزشكي و دامپزشكي و گروه علوم انساني است. بخش ويژه به آثار نگارش يافته در موضوعات «همت مضاعف و كار مضاعف» به مناسبت نامگذاري سال جاري از سوي مقام معظم رهبري و «كارآفريني و اشتغال» اختصاص يافته است. دبير هفدهمين جشنواره كتاب سال دانشجويي اظهار داشت: در اين دوره از جشنواره هيأت داوران از مجموع 469 اثر رسيده به دبيرخانه، 24 اثر را قابل تقدير و 12 اثر را به عنوان برگزيده انتخاب كرده است.

 



پدر يكي از شهداي فتنه 88:
خانواده هاي شهدا به خونخواهي فرزندان خود سران فتنه را پاي ميز محاكمه بكشانند

پدرشهيد بسيجي ناصر اميرنژاد با تقاضا از قوه قضائيه براي محاكمه سران فتنه تصريح كرد كه خانواده هاي شهداي فتنه پس از انتخابات بايد براي خونخواهي فرزندان خود بر عليه سران فتنه به پا خيزند.
رشيد اميرنژاد در گفت وگو با باشگاه خبري فارس «توانا» با بيان اينكه پسرم را به مقام ولايت هديه كردم، اظهار داشت: در اغتشاشات و فتنه 88 منافقان و مخالفان نظام مقدس جمهوري اسلامي به سوي فرزندم تيراندازي كردند و بنده از موسوي و كروبي و ديگر سران فتنه كه در حوادث پس از انتخابات نقش داشتند، شكايت كرده ام.
پدر اين شهيد بسيجي گفت: سران فتنه موجب اختلافات و بي نظمي در كشور شدند، فتنه به پا كردند و باعث مرگ فرزندم كه سرباز انقلاب اسلامي بود، شدند.
وي خاطر نشان كرد: سران فتنه باعث شدند تا سلطنت طلبان و گروهك هاي مختلف از شرايط سوءاستفاده كنند و بنده از سران فتنه شكايت دارم و تقاضا دارم هرچه زودتر به اين شكايت رسيدگي شود.
اميرنژاد اضافه كرد: ما براي انقلاب و نظام جمهوري اسلامي در جنگ تحميلي زحمت كشيديم و سهمي داريم و نبايد اجازه دهيم سران فتنه به خاطر منافع خود، خون شهدا و زحمات رزمندگان را پايمال كنند.
وي با دعوت خانواده شهداي فتنه پس از انتخابات به مطالبه حق فرزندان شهيد خود، گفت: تمام خانواده هاي شهداي پس از انتخابات بايد براي خونخواهي فرزندان خود به پا خيزند و از قوه قضائيه تقاضا دارم سران فتنه را پاي ميز محاكمه بكشاند.
پدر شهيد بسيجي «ناصر اميرنژاد» از شهداي پس از انتخابات با بيان اينكه علت تاخير در محاكمه فتنه گران را نمي دانم، افزود: در حال حاضر قوه قضائيه زبان گوياي ما است و بايد در محاكمه سران فتنه هر چه زودتر اقدام كند.
وي اظهار داشت: سران فتنه ديگر نبايد جايگاه اجتماعي در نظام مقدس جمهوري اسلامي داشته باشند و بايد از نظام محو شوند؛ اگر زماني سران فتنه براي انقلاب زحمت كشيدند، اكنون مانند طلحه و زبير شده اند.
اميرنژاد با بيان اينكه سران فتنه به بهانه منشور برادري امام(ره) يا هر روش و به هر شكلي مي خواهند خود را وارد نظام كنند، اظهار داشت: چهره موسوي و كروبي اكنون براي مردم شناخته شده است ولي كساني در پشت صحنه هستند كه در فتنه 88 نقش داشتند و آنها نيز بايد محاكمه شوند.
وي درخصوص علل عدم انتشار عكس شهيد ناصر اميرنژاد، بيان داشت: اگر عكس شهيد منتشر شود، دشمنان روي اين عكس مانور مي دهند و تبليغاتي به نفع خود خواهند داشت.
پدر شهيد «ناصر اميرنژاد» از شهداي پس از انتخابات خاطرنشان كرد: پسرم نخبه فكري و دانشگاهي بود و دشمنان مي خواهند عليه نظام تبليغات كنند و بگويند نظام ايران نخبه كش است و ما اجازه نمي دهيم آنها به اهدافشان برسند.
گفتني است؛ شهيد ناصر اميرنژاد دانشجوي سال آخر مقطع كارشناسي در رشته هوافضا بود كه در دانشكده علوم و تحقيقات دانشگاه تهران درس مي خواند.
مادربزرگ شهيد اميرنژاد كه براي ديدار وي از ياسوج به تهران آمده بود، با نوه اش در ميدان آزادي قرار گذاشت تا او را ببيند ولي از آنجا كه محدوده خيابان آزادي به دليل تظاهرات و اغتشاشات بعد از انتخابات ناامن شده بود، ناصر اميرنژاد اين دانشجوي موفق و جوان نخبه بسيجي روز 30 خردادماه در اثر اصابت گلوله به ناحيه پهلو به شهادت مي رسد.

 



كوثري : شوراي نگهبان با مصوبه مجلس درباره نحوه تعيين رئيس بانك مركزي مخالفت مي كند

نماينده مردم تهران در مجلس شوراي اسلامي گفت: مطمئنا شوراي نگهبان با مصوبه اخير مجلس درباره نحوه تعيين رئيس كل بانك مركزي مخالفت مي كند.
محمد كوثري در گفت وگو با ايرنا در خصوص مصوبه مجلس مبني بر كنار گذاشتن رئيس جمهور از رياست مجمع عمومي بانك مركزي گفت: برخي از روي حسادت و از روي كج روي هايي كه دارند در مقابل رئيس جمهور ايستاده اند.
وي با بيان اين كه امروز عده اي در مجلس به هر شكل با رئيس جمهور مخالفت مي كنند، گفت: آنان به هر دليل ساز مخالف مي زنند و نمي توانند مسائل را به موقع تشخيص دهند و حتي در مقابل تصميمات مثبت رئيس جمهور هم مي ايستند.
نماينده مردم تهران افزود: اين افراد تلاش مي كنند به هر نحوي دست رئيس جمهور را ببندند و مقابل او بايستند در حالي كه بايد بدانند كه با اين اقدامات به هيچ نتيجه اي نمي رسند و نمي توانند جلوي اقدامات سازنده را بگيرند. كوثري با بيان اين كه مطمئنا شوراي نگهبان با مصوبه اخير مجلس مخالفت مي كند، بيان كرد كه قطعا اين مصوبه به دليل آن كه مخالف قانون اساسي است به مجلس باز خواهد گشت و دوباره مورد بررسي قرار خواهد گرفت.
نمايندگان مجلس شوراي اسلامي هفته گذشته با تغيير تركيب مجمع عمومي بانك مركزي، رئيس جمهوري را از رياست مجمع عمومي اين بانك كنار گذاشتند و براي نخستين بار در تركيب يازده نفره اين مجمع هفت نفر را از بخش خصوصي تعيين كردند. اين اقدام مجلس با پيشنهاد باهنر صورت گرفت.

 



مقام بلندپايه دفاعي روسيه: پيشنهادهاي ناتو عليه ايران را نمي پذيريم

يك مقام بلندپايه نظامي روسيه تأكيد كرد روسيه با ناتو گفت وگوهايي داشته ولي هيچ كدام از پيشنهادهاي آن در زمينه سپر دفاع موشكي را نپذيرفته و تا زماني كه اين پيشنهادها مبتني بر فرض تهديد بودن ايران باشد، آن را نخواهد پذيرفت.
به گزارش پايگاه اينترنتي ايران هسته اي ديميتري سوسلف، جانشين مدير شوراي سياست خارجي و دفاعي روسيه گفت: «روسيه معتقد است ايران خطر و تهديدي در زمينه موشكي به شمار نمي رود».
وي كه با شبكه تلويزيوني روسيا اليوم گفت وگو مي كرد، تأكيد كرد كه روسيه تاكنون هيچ كدام از پيشنهادهاي ناتو را نپذيرفته است. وي دلايل اين موضوع را اينگونه بيان كرد: «روسيه تا به امروز پيشنهادهاي ناتو در زمينه سپر دفاع موشكي را نپذيرفته است. پيشنهادهايي كه ابتدا ناتو مطرح كرد واضح و روشن نبود و پيشنهادهاي ناتو تاكنون براي روسيه رضايت بخش نبوده است».
سوسلف درباره ارتباط برنامه موشكي ايران و سپر دفاع موشكي ناتو گفت: «اين مشكل يكي از مسائل اساسي به شمار مي رود و پيشنهادهاي ناتو در اين زمينه براي مشاركت در سپر موشكي رضايت بخش نيست. ناتو در ماههاي اخير بررسي درباره تهديدات مشترك انجام داد و يكي از اين خطرات استقرار موشك ها و اين مسئله بود. اين مسئله تنها مسئله اي بود كه روسيه و ناتو نتوانستند درباره آن به نقطه مشترك برسند و تهديد مشتركي را بپذيرند».
وي تأكيد كرد: «روسيه در مواضعي كه عليه ايران است شركت نخواهد كرد و در آينده نزديك به گفتگو و برخي همكاري ها در زمينه سپر موشكي ادامه خواهد داد اما هيچ سياستي عليه ايران اتخاذ نخواهد كرد». اظهارات اين مقام روس در حالي است كه رئيس جمهور فرانسه ديروز ايران را منشأ تهديدهاي موشكي اروپا و كشورهاي عضو ناتو اعلام كرد. بنا به گزارش خبرگزاري فرانسه از ليسبون در شامگاه 29 آبان 1389، ساركوزي گفت: «هيچ نامي در اسناد عمومي ناتو نيامده است اما ما به صراحت مي گوييم منشأ تهديد موشك ها امروزه ايران است».
با وجود اينكه اوباما و مدودف ديروز در ليسبون به طور خصوصي ديدار كردند، هيچ توافقي ميان روسيه و ناتو در زمينه سپر دفاع موشكي حاصل نشده است. روس ها خواهان مشاركت برابر در اين طرح هستند و تمركز آن بر ايران را هم صحيح نمي دانند. اين احتمال وجود دارد كه تلفيق مشكلات روسيه و ناتو با سرسختي جمهوري خواهان در تصويب پيمان نيو استارت در سنا، مجدداً روابط روسيه و آمريكا را وارد بحران كند.

 



انتخاب مجدد حسينيان به رياست فراكسيون انقلاب اسلامي مجلس

سخنگوي فراكسيون انقلاب اسلامي مجلس شوراي اسلامي از انتخاب دوباره حجت الاسلام روح الله حسينيان به رياست اين فراكسيون خبر داد.
حجت الاسلام حميد رسايي در گفت وگو با فارس گفت: هيئت رئيسه (شوراي مركزي) فراكسيون انقلاب اسلامي روز يكشنبه براي انتخاب رئيس، نواب، دبير و سخنگوي فراكسيون تشكيل جلسه داد.
وي افزود: 11 عضو هيئت رئيسه (شوراي مركزي) فراكسيون انقلاب اسلامي با وجود اصرار حجت الاسلام حسينيان به كناره گيري از رياست فراكسيون به دليل بيماري بر لزوم حضوردر اين مسئوليت تأكيدكرده و وي را مجدداً به رياست اين تشكل اصولگراي پارلماني انتخاب كردند.
سخنگوي فراكسيون انقلاب اسلامي مجلس از حجت الاسلام مرتضي آقاتهراني و محمد كوثري به عنوان نواب رئيس به عنوان منشي هاي منتخب اين فراكسيون نام برد.
به گفته رسايي، فراكسيون انقلاب اسلامي مجلس 80 عضو رسمي و 30 همكار پارلماني دارد كه از اين ميان 11 نفر به عنوان عضو هيئت رئيسه (شوراي مركزي) فعاليت دارند.
وي با بيان اينكه هيئت رئيسه منتخب فراكسيون انقلاب اسلامي مجلس براي مدت يك سال انتخاب شدند افزود: دور جديد فعاليت هاي فراكسيون پوياتر از گذشته خواهد بود و نخستين برنامه فراكسيون در دوره جديد فعاليت هم برگزاري نشست با عزت الله ضرغامي رئيس رسانه ملي خواهد بود كه در اين نشست در خصوص برنامه ها و جهت گيري هاي صدا و سيما بحث و تبادل نظر خواهد شد.

 



وزارت اطلاعات: سركرده يك گروهك تروريستي در كردستان به هلاكت رسيد

وزارت اطلاعات از هلاكت سركرده يك گروهك تروريستي در كردستان خبر داد.
با تلاش مستمر و پيگيري هاي اطلاعاتي- عملياتي سربازان گمنام امام زمان (عج) در اداره كل اطلاعات استان كردستان، سركرده يك گروهك تروريستي از عناصر وهابي منحرف كه پس از پنج ماه از آخرين اقدام تروريستي خود در همدان متواري شده بود، در شهرستان سنندج شناسايي و در كمين نيروهاي اطلاعاتي قرار گرفت و طي درگيري مسلحانه به همراه معاونش به هلاكت رسيدند. به گزارش روابط عمومي وزارت اطلاعات، سركرده اين گروهك به همراه معاون و ساير همدستانش اقدامات مجرمانه اي همچون سرقت مسلحانه و زورگيري از يك شركت خصوصي در سنندج، درگيري مسلحانه با نيروهاي انتظامي در منطقه چهارباغ سنندج، اقدام به ترور آقاي مهدي كامياني داديار دادگستري سنندج، آدم ربايي و قتل در شهرهاي همدان و بيجار، سرقت مسلحانه و قتل در زنجان، سرقت مسلحانه از طلافروشي و مجروح كردن مردم عادي در همدان را در پرونده ننگين خود دارند.

 



قتل يكي از اعضاي ناراضي پادگان اشرف توسط سران منافقين

شكست سركردگان منافقين در سياست مغزشويي و گسترش اعتراضات داخلي در اين پادگان، منجر به قتل يكي از اعضاي ناراضي توسط سركردگان اين فرقه شد.
به گزارش پايگاه اطلاع رساني هابيليان (خانواده شهداي ترور كشور)، سركردگان منافقين پس از آنكه حضور 10 ماهه خانواده هاي نيروهاي گرفتار در پادگان اشرف، منجر به فرار چند تن از اعضاي ناراضي اين پادگان شد، اقدام به مغزشويي گسترده اعضاي فرقه كردند تا ازخانواده هاي خود كه پشت درهاي پادگان اشرف در انتظار ديدار و آزادي فرزندانشان هستند، برائت بجويند اما شكست اين سياست و گسترش اعتراضات داخلي در اين پادگان، سرانجام منجر به قتل يكي از اعضاي ناراضي توسط سركردگان اين فرقه شد.
اين حادثه در سحرگاه پنجشنبه گذشته اتفاق افتاد و طي آن احمد رازاني از اعضاي فرقه رجوي، توسط سران اين فرقه در داخل پادگان اشرف به قتل رسيد.
اطلاعات بدست آمده حاكي از آن است كه صبح پنج شنبه جنازه مقتول توسط چند تن از اعضاي سازمان به بهداري درب خروجي پادگان منتقل شد و سران منافقين در پادگان اشرف اعلام كردند نامبرده خودش را بوسيله طناب در آشپزخانه حلقه آويز كرده است. بر پايه اين گزارش، پزشك عراقي بيمارستان پس از معاينه اوليه اعلام داشته است كه علت فوت وي خودكشي نيست و از صدور جواز دفن خودداري كرده و جسد مقتول را جهت كالبدشكافي به بغداد منتقل كرده اند.

 



رئيس مركز پزشكي حج و زيارت خبر داد
راه اندازي بيمارستان بادي ايران در موسم حج سال آينده

حاج محمد رضا تيموري- خبرنگار اعزامي كيهان به مدينه منوره
بيمارستان بادي (آر.دي.اچ) سال آينده از سوي سازمان جمعيت هلال احمر ايران در موسم حج راه اندازي مي شود.
رئيس مركز پزشكي حج و زيارت با اعلام اين خبر به خبرنگاران گفت: امسال حدود 200 نفر از پزشكان و ديگر عوامل امور پزشكي به منظور خدمات رساني بهتر به زائران بيت الله الحرام در موسم حج محرم و حاجي نشدند.
سيدعلي رياض افزود: در موسم حج امسال 19 نفر از زائران به دليل فقدان استطاعت جسمي از مكه و مدينه به ايران بازگردانده شدند و اين افراد كساني بودند كه يا در عربستان برايشان ضايعه اي پيش آمده بود و يا پس از ورود به عربستان بيماري شان عود كرده بود و استطاعت جسمي براي انجام اعمال نداشتند.
وي با اشاره به راه اندازي 25 تخت بيمارستاني در عرفات و 30 تخت در منا در حج امسال گفت: در مراسم حج سال جاري 110 زائر ايراني وقوف اضطراري داشتند و به سلامت به مراكز درماني بازگشتند و هيچ گونه بيماري خاصي از جمله آنفلوآنزا در ميان زائران بيت الله الحرام مشاهده نشد و تمامي زائران پس از انجام مناسك حج با سلامت كامل به مكه مكرمه برگشتند.
سيدعلي رياض افزود: به منظور ارتقاي امور درماني و پزشكي حج به دنبال راه اندازي دوره دكتراي پزشكي حج و زيارت هستيم و با هدف تحول در امر پژوهش پزشكي حج، مركز مطالعات و تحقيقات پزشكي حج را راه اندازي خواهيم كرد.

 



«سرپرستي» حضرت امير(ع) بر مؤمنين نكته اساسي واقعه غدير خم

نكته اساسي در جريان غدير؛ اينكه سخن اين نيست كه علي بن أبيطالب عالم غيب است، عالم ب ما كان و يكون است (1) و امثال ذلك. زيرا اينها در طي اين بيش از 20 سال گفته شد؛ باب مدينه علم بودن و مانند آن گفته شد،بلكه سخن از سرپرستي و آنچه كه باعث كمال دين وتمام نعمت است مي باشد. اميرالمؤمنين عالم غيب است، عالم ب ما كان و يكون ب ا ذن الله است، انسانهاي كامل اينچنين اند، ائمه اينچنين اند؛ امّا با علم غيب امام، اليوم اكملت لكم د ينكم و اتممت عل يكم ن عمت ي(2) حاصل نمي شود ! اگر كسي عالم غيب است، مشكلات جامعه حل نمي شود، اداره امور مسلمين حل نمي شود؛ آنچه كه باعث كمال دين است و تمام نعمت است، رهبري و اداره امور مردم است و گرنه اگريك كسي عالم غيب السّماوات باشد، مشكلات مردم مي ماند ! آن كه مشكلات مردم را حل مي كند و كفّار نااميد مي شوند و حريم مي گيرند، ( ولايت ) است. فرمود: اليوم؛ وقتي مطلب خيلي مهم باشد، مصدّر به (علي)، (اليوم) و مانند آن است: اليوم اكملت لكم د ينكم و اتممت عل يكم ن عمت ي، اليوم يئ س الّذين كفروا م ن د ين كم(3)؛ اين دو تا آيه در كنار هم مصدّر به «اليوم » است. امروز كفّار نااميد شدند؛ با چه نااميد شدند؟ آيا با آن كمالات شخصي علي بن أبيطالب؟ اين را كه شما سالهاست داريد مي فرمائيد ! با دوستي علي بن أبيطالب كفّار نااميد شدند؟ اينكه بارهاست فرموديد !
كشورهاي « ايران » و « روم »، كفّار ابرقدرت شرق و غرب حجاز در صدر اسلام
كفّار آن روز در خاورميانه، امپراطوري شرق حجاز بود، يعني (شاهنشاهي ايران )؛ و امپراطوري غرب حجاز بود، يعني ( قياصره روم). اين دو امپراطوري، خاورميانه آن روز را اداره مي كردند. در كلّ خاورميانه غير از ايران و روم، قدرت هاي قدر جاي ديگري نبود ! بقيّه جزء اذناب و اقمار بودند. اگر ايران را مي گفتند: كشور « شاهنشاهي»؛ براي اينكه هم شاه خودش بود، هم شاه كشورهاي ديگر. اين كشورهاي كوچك اطراف ايران همه باج مي دادند، در تحت ابرقدرتي اين امپراطوري بودند. ايران يك كشور سلطنتي نبود، يك كشور شاهي نبود؛ يك كشور شاهنشاهي بود، همه هم پذيرفته بودند. غرب هم همين طور بود و قياصره روم، قيصرهاي كشورهاي كوچك مجاور خود بودند و از آنها هم باج مي گرفتند.
هشدار امير مؤمنان (ع) نسبت به پند گرفتن مردم
از تسلّط (اكاسره ) و ( قياصره ) بر فرزندان انبياء (ع)
اينكه وجود مبارك امير مؤمنان (ع) در خطبه قاصعه نهج البلاغه به مردم هشدار داد، فرمود: اگر شما دين را تقويت نكنيد، متحد نباشيد، منسجم نباشيد؛ اكاسره، يعني كسراهاي ايران و قياصره، يعني قيصرهاي روم بر مي خيزند و شما را هضم مي كنند، همين است. فرمود: شما كه در حجاز قرار داريد، به منزله همزه وصل اين دو ابرقدرتيد؛ نه جمعيت زيادي داريد، نه كشور صنعتي داريد، نه كشور دامداري داريد، نه كشور كشاورزي داريد؛ نه قدرت نظامي داريد؛ يك بخش هاي كويري در اختيار شماست، شما با چه مي توانيد در برابر كسراهاي شرق تان و قيصرهاي روم تان بايستيد؟ اينها يك وقتي قيام كردند، پيغمبر زاده ها و امامزاده ها را به اسارت گرفتند؛ اين را در خطبه قاصعه حتماً ملاحظه كنيد. فرمود: وجود مبارك ابراهيم پيامبر آمد، رهبري انقلاب را به عهده گرفت، امنيّت آورد، سياست آورد، كشور را اداره كرد و شرق و غرب آن روز تابع شدند. بعد از ابراهيم خليل، فرزندان او تا يك حدودي آن مقام را حفظ كردند؛ بعد اختلاف و تنازع و كشمكش پيدا شد؛ اكاسره و قياصره از دو طرف حمله كردند و فرزندان انبياء را گرفتند، اينها را اصحاب دبر و وبر كردند (4).يعني اين پيغمبر زاده ها را آوردند، چهارپا دارشان كردند. اصحاب دبر آن ساربان ها را مي گويند كه زخم پشت شتر را درمان مي كند؛ وبر آن ساربان هائي را مي گويند كه موي جلوي سينه اين شترها را مي چينند. اينها كار چارو اداري است.
فرمود: مگر يادتان رفته؟ فرزندان ابراهيم و يعقوب حكومت داشتند، وجود مبارك يوسف حكومت داشت؛ بعد در اثر اختلاف و تنازع، قدرت مركزي آسيب ديد، قدرت هاي فرعي صدمه ديد؛ اكاسره و قياصره قيام كردند، اينها را اصحاب دبر و وبر كردند. اينها را به اسارت گرفتند، استعمار و استثمار كردند و مانند آن.
خاورميانه آن روز در اختيار همين دو ابر قدرت بود؛ وجود مبارك پيامبر براي هر دو ابرقدرت نامه مقتدرانه نوشت. براي كسراي ايران نامه نوشت، براي قيصر روم نامه نوشت، آمرانه و عالمانه و واليانه نامه نوشت، فرمود: مي آئيد يا بياورمتان؟ اگر اسلام آورديد كه بسيار خوب، نه كه شما را مي آورند. شما نگذاشتيد حرف من به دست توده مردم برسد ! تمام جنگ هاي اسلام به « دفاع » بر مي گردد، نه جنگ هاي حمله. اين سراني كه نامه پيامبر را پاره مي كنند و نمي گذارند به دست محرومان و مستضعفان و طبقه منتظر برسد؛ بايد با اينها درگير شد. وقتي اسلام به ايران آمد، اكثر مردم با طوع و رغبت پذيرفتند. اينكه مي بينيد اينجا أراضي مفتوح العنوه(تصاحب با زور) نيست، اينكه مي بينيد مردم مالك سرزمين خودشانند؛ براي اين است كه تشنه اسلام بودند. اينها كه با جنگ، اسلام را قبول نكردند ! و گرنه اعراب مسلمان كه وارد اين سرزمين شدند؛ نه عدّه اي داشتند، نه عدّه اي ! ايران، جائي براي مبارزه بود؛ قدم به قدم كوهستان و سنگر و وادي و درّه و جنگل است.
انتقال قلمرو جهاني رسالت پيامبر (ص) در غدير
به امير مؤمنان (ع)
كسراها نمي گذاشتند پيام دين به مردم برسد. در چنين فضائي وجود مبارك پيامبر فرمود: من كنت مولاه. آن خطبه ها را كه خوانده، دستورات را قبلاً ايراد كرده، از مردم اقرار گرفته؛ اين دو بخش را از هم تفكيك كرد. يعني رسالت و حكومت من جهاني است، براي همه مردم در مشرق و مغرب است؛ منتها آنهائي كه بهره مندند، مؤمنين اند. اين دو س مت براي من پيامبر هست؛ يعني بر اساس:ما ارسلناك لا كافّه ل لنّاس من شعاع رسالتم شرق و غرب را روشن كرد و مي كند. بر اساس: ما هو لا ذ كري ل لبشر، نبوّت من قلمرو بشر نشين را روشن كرد و مي كند؛ اين يك س مت. س مت ديگر؛ آنهائي كه از من بهره مي برند، خصوص مؤمنين اند؛ براي اينكه خدا هم به همين نكته عنايت كرد، فرمود: لقد منّ الله علي المؤم نين. اين دو س مت براي علي بن أبيطالب هست. هر كسي كه در قلمرو رسالت من است، در قلمرو ولايت علي است. هر كسي از رسالت من طرفي مي بندد، از ولايت او نيز طرفي مي بندد. اينچنين نيست كه من كنت مولاه ناظر به اين باشد كه علي بن أبيطالب فقط امام مؤمنين است ! نخير، امام يهودي ها هم هست، امام مسيحي ها هم هست؛ منتها آنها استفاده نمي كنند و بهره وري ندارند !!
بيانات حضرت آيت الله جوادي آملي (دامت بركاته) به مناسبت عيد سعيد غدير خم در جمع طلاب، فضلاء، دانشجويان و اقشار مختلف مردم ـ قم ؛ دفتر مقام معظّم رهبري ـ دي 1386
ـــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــ
(1) تفسير القمي/ 2/ 335 (2و3) مائده/ 3
(4) نهج البلاغه/ خ 192 ( قاصعه )
خوان حكمت در دهه ولايت (عيد قربان تاعيدغدير )هر روز منتشر مي شود.

 


صفحه (14)


صفحه (3)


صفحه (2)

     


(صفحه(12(صفحه(6(صفحه(9(صفحه(7(صفحه(8(صفحه(15(صفحه(11(صفحه(5(صفحه(16(صفحه(13(صفحه(4(صفحه (2.3.14