(صفحه(12(صفحه(6(صفحه(9(صفحه(7(صفحه(8(صفحه(15(صفحه(11(صفحه(5(صفحه(16(صفحه(13(صفحه(4(صفحه (2.3.14


چهارشنبه 3 آذر 1389- شماره 19796

آوج استخر ندارد
دولت با تشكيل كار گروه جزيره آشوراده به رياست استاندار موافقت كرد
ايران در كيهان
شركت 8هزار وبلاگ نويس بسيجي همدان در جشنواره هفته بسيج
برخورد با دانه درشت هاي زمين خواري در كاشان
استاندار كرمانشاه: مديري كه تفكر بسيجي داشته باشد منشأ اثر و پويايي است
بهره مندي 650خانوار قلعه لور انديمشك از آب آشاميدني
استان فارس شاهد نابودي سالانه 35 هزار تن سيب زميني است
تقدير از خبرنگار كيهان در بابل
اختصاص پانصد ميليون ريال براي اوقات فراغت جانبازان قطع نخاعي
شهردار همدان: شهرداري ها آماده اجراي هدفمندكردن يارانه ها هستند
همايش كنسرسيوم هاي صادراتي در گرگان برگزار شد
رهاسازي 60هزار بچه ماهي در اسفراين
انتقاد از اجرايي نشدن مصوبات هيئت دولت در اصفهان



آوج استخر ندارد

در سفر اخير رياست جمهوري به استان قزوين، درخواست اعتبار براي احداث استخر تسليم حاجي بابايي وزير آموزش و پرورش شد.
پيش از اين، حيدر علي كريمي رئيس آموزش و پرورش آوج اعلام كرد: طرح آموزش شنا به دانش آموزان سوم ابتدايي در اين منطقه به علت نبود هرگونه استخر قابل اجرا نيست و با توجه به اين كه شهرستان هاي مجاور نيز درگير همين موضوع هستند، قادر به همكاري با منطقه ما نخواهند بود.
آوج- خبرنگار كيهان

 



دولت با تشكيل كار گروه جزيره آشوراده به رياست استاندار موافقت كرد

گرگان- خبرنگار كيهان:
استاندار گلستان خبر داد: دولت به منظور استفاده از قابليتهاي جزيره آشوراده در زمينه گردشگري و كشاورزي با تشكيل كارگروه ويژه اين جزيره موافقت كرد.
جواد قناعت افزود: اين مصوبه از سوي محمدرضا رحيمي معاون اول رئيس جمهور براي اجرا ابلاغ شده است.
وي اظهار داشت: هيئت وزيران در سومين سفر به استان گلستان، به منظور بررسي نحوه استفاده از قابليتها و ظرفيتهاي جزيره آشوراده در شهرستان تركمن در بخش هاي مختلف از جمله سرمايه گذاري در زمينه گردشگري و كشاورزي و ايجاد زيرساختهاي لازم، با تشكيل كارگروهي به رياست استاندار موافقت كرد.
قناعت افزود: براساس مصوبه دولت، نمايندگان تام الاختيار وزراي جهاد كشاورزي، دادگستري، راه و ترابري، امور اقتصاد و دارايي، معاون برنامه ريزي و نظارت راهبردي رئيس جمهور، رئيس كل بانك مركزي و روساي سازمان هاي حفاظت محيط زيست، ميراث فرهنگي، صنايع دستي و گردشگري و بنياد مستضعفان و نماينده شهرستانهاي بندر تركمن و بندر گز در مجلس شوراي اسلامي اعضاي اين كار گروه هستند.
گفتني است جزيره آشوراده در استان گلستان به دليل برخورداري از جاذبه هاي منحصر به فرد يكي از قطبهاي مهم گردشگري است كه تاكنون به دليل مخالفتهاي محيط زيست با اجراي برخي طرحهاي گردشگري تاكنون مانع از اجراي اين پروژه ها شده است.
در برخي منابع تاريخي مجمع الجزاير آشوراده متشكل ازسه جزيره بوده است، كه با بالا آمدن سطح آب هر دو جزيره كوچك انتهاي آن در آب فرو رفته است و تنها در حال حاضر يك جزيره باقي مانده است.

 



ايران در كيهان

طرح ملي كتاب من
بيرجند- خبرنگار كيهان: مديركل كتابخانه هاي عمومي استان درجمع خبرنگاران گفت: طرح ملي «كتاب من» در راستاي تعالي فرهنگ كتاب و كتابخواني در كتابخانه هاي عمومي استان اجرا مي شود. وي ادامه داد: مبناي اين طرح تامين كتابهاي كتابخانه هاي عمومي مبتني بر درخواست اعضا و مراجعان است كه در صورت موجود نبودن كتاب مورد نياز در كتابخانه عمومي محل عضويت، اعضا مي توانند به صورت آنلاين درخواست خود را به نهاد كتابخانه هاي عمومي كشور منتقل نموده و در فرصت كوتاهي كتاب تهيه و به كتابخانه محل عضويت سفارش دهنده ارسال مي شود.
عدم ترميم كنده كاري هاي بابل
بابل- خبرنگار كيهان: در جلسه اي با حضور اعضاي شوراي اسلامي بابل و مديرعامل آب و فاضلاب مازندران و رئيس شركت آب و فاضلاب و شهردار بابل دكتر حسن فلاح، رئيس شوراي اسلامي بابل گفت: شهر بابل 16 سال است درگير پروژه فاضلاب است كه كنده كاريهاي طولاني در اين مدت از نظر روحي و رواني باعث آزار مردم شده است.
رشد درصد كشف جرايم در استان البرز و تهران
¤ سردار عليرضا اكبر شاهي در گفت وگو با خبرنگار ايسنا درباره عملكرد هفت ماهه اين فرماندهي، اظهار كرد: ماموران نيروي انتظامي در استان البرز و تهران 89 درصد از جرايم را كشف كردند كه اين ميزان نسبت به مدت مشابه سال گذشته 61 درصد رشد داشته است.
وي با بيان اينكه در هفت ماهه نخست سال جاري ميزان وقوع قتل در 11شهرستان تحت فرماندهي 24 درصد كاهش داشته است، تصريح كرد: از اين تعداد ماموران نيروي انتظامي 92 درصد از قتلهاي واقع شده را كشف كردند.
مسكن مهر در استان البرز
كرج- خبرنگار كيهان: سرپرست استانداري البرز از ساخت 70هزار واحد مسكن مهر در اين استان خبر داد.
عيسي فرهادي، سرپرست استانداري البرز در دومين نشست خبري با خبرنگاران در محل استانداري اظهار داشت: بر اين اساس 63هزار واحد مسكن مهر در شهر جديد هشتگرد، 3هزار و 500 واحد در نظرآباد، 3هزار واحد در اشتهارد و 12هزار واحد در حلقه دره شهرستان كرج در حال ساخت است و به زودي به بهره برداري مي رسد.
كارت سلامت در فريدونكنار
فريدونكنار- خبرنگار كيهان: رئيس تامين اجتماعي شهرستان فريدونكنار گفت: براي 21 هزار فريدونكناري كارت سلامت صادر شد.
محمد علي نصيري در گفتگو با خبرنگاران با اعلام اين خبر اظهار داشت: همه مشخصات بيمه شده هاي شهرستان فريدونكنار اخذ و وارد سيستم شده و فعاليت هاي اصلي را براساس فرم هاي يك و دو انجام داده ايم كه به صورت مكانيزه مهيا شده است.
نصيري تصريح كرد: ماموريت اصلي سازمان تامين اجتماعي تحت پوشش قرار دادن كارگران مزد و حقوق بگير است كه در كارگاهها مشغولند و اين امر به صورت اجباري به صاحبان حرفه ها تلقي مي شود.
جشن پايان بي سوادي در دزفول
دز فول- خبرنگار كيهان: رئيس اداره نهضت سوادآموزي دزفول با اشاره به موفقيت هاي حاصله در رشد باسوادي در منطقه گفت: جشن شكرگزاري باسوادي در 30 روستا و يك شهر تابعه اين شهرستان تا پايان امسال برگزار مي شود. امير رافع گفت: جشن باسوادي اين تعداد روستاو شهر صفي آباد دزفول براي گروه سني 10تا 49 سال انجام خواهد شد.
برداشت پياز در نيشابور
¤ مهندس علي دهباشيان معاون سازمان و مدير جهاد كشاورزي نيشابور گفت: برداشت پياز از سطح 100 هكتار از اراضي شهرستان نيشابور آغاز شده كه پيش بيني مي شود از اين سطح مقدار 5 هزار و 500 تن محصول برداشت شود.
وي افزود: ميانگين توليد پياز در هر هكتار 55 تن برآورد مي شود ولي كشاورزاني كه اصول به زراعي را رعايت نموده اند، توليد محصول را تا 3 برابر افزايش داده اند.
برداشت زعفران در شاهرود
¤ به گفته مدير جهاد كشاورزي شهرستان شاهرود امسال 120 كيلوگرم زعفران از مزارع شهرستان برداشت شد.
مرتضي معتمد افزود: در مناطق بسطام و حومه شهر شاهرود 40 هكتار از مزارع اين مناطق اختصاص به كشت زعفران داشته است.
وي راندمان برداشت زعفران در شهرستان را حدود 3 كيلوگرم در هر هكتار ذكر كرد.
ده هزار خط تلفن ثابت در پرديسان
قم- خبرنگار كيهان: تلفن هاي واگذار شده به متقاضيان در شهرك پرديسان، به مرز ده هزار شماره رسيد.
عضو هيئت مديره شركت مخابرات استان قم با اشاره به توسعه شهرك پرديسان در سال هاي اخير و سكونت تعداد زيادي از شهروندان قم در آن گفت: شركت مخابرات نيز همگام با ساير بخش ها، يكي از مهمترين امكانات زيربنايي را در اين منطقه توسعه داده، به گونه اي كه در حال حاضر حدود ده هزار شماره تلفن ثابت مشغول به كار در پرديسان وجود دارد.
جلسه ستاد بزرگداشت غدير فريدونكنار
فريدونكنار- خبرنگار كيهان: حجت الاسلام حاج سيدمحمود جلالي امام جمعه شهرستان فريدونكنار در جلسه ستاد بزرگداشت غدير گفت: آنهايي كه در هر زمينه اي كوتاهي كردند و خودشان را به ولايت نرساندند عبادتشان قبول نمي شود، يعني شرط قبولي اعمال ما در دين براساس بينش شيعه پذيرش ولايت است.
جلالي تصريح كرد: ولايت امر محوري در دين ماست، اگر ما در بزرگداشت تعظيم و تجليل اين امر محوري دين و اساس و اصول دين كوتاهي كنيم مسئوليت مشخص است كه چقدر سنگين خواهد بود.
ساماندهي روستاها و رودخانه هاي مرزي آذربايجان
اردبيل- خبرنگار كيهان: رودخانه هاي مرزي ارس و بالهارود و روستاهاي واقع در نقطه مماس مرزي در استان اردبيل سامان دهي مي شوند. معاون سياسي و امنيتي استاندار اردبيل در جلسه كميته امنيت و عمران مرزي استان با اعلام مطلب فوق افزود: ساماندهي رودخانه هاي مرزي براي جلوگيري از فرسايش اراضي، از دغدغه هاي اصلي مسئولين استان بود كه با اختصاص رديف اعتباري مستقل براي آن زين پس شتاب بخشي در اجراي آن را شاهد خواهيم بود.

 



شركت 8هزار وبلاگ نويس بسيجي همدان در جشنواره هفته بسيج

همدان-خبرنگاركيهان:
هشت هزار وبلاگ نويس بسيجي همدان در جشنواره هفته بسيج شركت مي كنند.
فرمانده سپاه انصار الحسين(ع) استان همدان، با اعلام اين خبر در گفتگو با خبرنگاران افزود: فراخوان جشنواره وبلاگ نويسي با رقابت بين 8هزار بسيجي استان به نام «حماسه نگاران انقلاب» در هفته بسيج انجام مي شود.
سرتيپ پاسدار عبدالرضا آزادي ادامه داد: فينال و مرحله پاياني رقابت وبلاگ نويسان بسيجي استان همدان در دهه فجر امسال برگزار خواهد شد.
وي شعار محوري هفته بسيج امسال را، «بسيج، ولايت و جهاد همه جانبه»، بيان كرد و گفت: مجموعاً 150 عنوان برنامه در حوزه ها و پايگاه هاي مقاومت بسيج استان متناسب با نامگذاري انجام شده براي ايام هفته بسيج، به اجرا درمي آيد.
سرتيپ آزادي خاطر نشان ساخت: به صدا درآمدن زنگ مقاومت در مدارس، همايش ائمه جماعات مساجد و فرماندهان پايگاه ها با رويكرد تقويت و تعامل با طرح صالحين، نمايشگاه بسيج و جهاد همه جانبه، همايش علم و فناوري با حضور 500 نفر از دانش آموزان، دانشجويان، اساتيد، نخبگان بسيجي، همايش مربيان و هاديان سياسي، نشست هاي علمي و فرهنگي بسيج اقشار و متخصصان در دانشگاه ها، مراسم تجليل از فعالان بسيج سازندگي و اردوهاي هجرت و جهادي، افتتاح 70 پايگاه و 3 حوزه مقاومت از جمله برنامه هاي هفته بسيج در استان همدان است.
وي يادآور شد: همچنين در اين هفته تيم هاي جامعه بسيج پزشكي براي ويزيت رايگان به مناطق محروم و روستاها اعزام مي شوند و برنامه هاي ديگري نظير اردوي رزمي فرهنگي گردان هاي بسيج، تجمع بزرگ بسيجيان با نام حماسه غدير، همايش تقدير از ورزشكاران و قهرمانان، جشنواره سرود دانش آموزي، هم انديشي خانواده بزرگ ايثارگران و بسيجيان با موضوع جنگ نرم، فعال شدن پايگاه هاي سلامت جهت آموزش پيشگيري از اعتياد اجرا مي شود.

 



برخورد با دانه درشت هاي زمين خواري در كاشان

كاشان- خبرنگار كيهان:
معاون استاندار و فرماندار ويژه كاشان از برخورد با دانه درشت هاي زمين خواري دراين شهرستان خبر داد.
حسينعلي حاجي در جمع خبرنگاران گفت: پس از تصرف زمين هاي دولتي در سال هاي گذشته، اقدامات شوراي حفاظت از اراضي ملي و منابع طبيعي كاشان منجر به توقف روند زمين خواري در اين شهرستان شد و درحال حاضر نيز در مرحله بازپس گيري زمين هاي تصرف شده قرار داريم.
وي افزود:شوراي حفاظت از اراضي ملي و منابع طبيعي از سال گذشته تاكنون از 94 هكتار از اراضي دولتي رفع تصرف كرده است.
وي خاطر نشان كرد: در زمينه ديواركشي و سنگ چيني زمين هاي دولتي به قصد تصرف 33 راي ماده 100 صادر و رفع تصرف شده است.
وي تصريح كرد: با شدت گرفتن برخورد با متجاوزان و زمين خواران در ماه هاي اخير، پديده زمين خواري در كاشان به صفر رسيده است.
فرماندار كاشان همچنين با اشاره به اخذ سند مالكيت براي 8 هزار و 500 هكتار از زمين هاي دولتي درسال گذشته، گفت: از ابتداي سال جاري نيز تاكنون براي 2 هزار و 500 هكتار از اراضي دولتي و منابع طبيعي كاشان سند صادر شده است.

 



استاندار كرمانشاه: مديري كه تفكر بسيجي داشته باشد منشأ اثر و پويايي است

كرمانشاه-خبرنگار كيهان:
هر مديري كه داراي تفكر بسيجي باشد هركجا كه به كار و فعاليت فراخوانده شود منشأ اثر و پويايي خواهد بود، لذا مديران بايد اين نوع تفكر و روحيه را در خود تقويت كنند.
مهندس سيددادوش هاشمي در جلسه شوراي اداري استان كرمانشاه با بيان اين مطلب افزود: بسياري از پيشرفت ها و موفقيت هاي نظام مقدس جمهوري اسلامي در عرصه هاي مختلف مرهون تفكر و روحيه بسيجي است.
وي در ادامه به طرح هجرت 3 اشاره كرد و گفت: اين طرح منشأ موفقيت ها و توفيقاتي براي كشور بوده است لذا اجراي آن با تلاش هاي بيشتر در سال هاي آينده منجر به توسعه استان خواهد شد.
رئيس شوراي اداري استان كرمانشاه در بخشي از سخنانش به اجراي قانون هدفمندي يارانه ها اشاره كرد و اظهار داشت: درسال 110هزار ميليارد تومان يارانه بصورت غيرهدفمند دركشور توزيع مي شود كه از اين مقدار 70 درصد از يارانه ها بين 30 درصد مرفهين جامعه و 30 درصد باقيمانده نيز بين 70 درصد از طبقات پايين تر جامعه تخصيص مي يابد.
هاشمي با هشدار به كساني كه قصد اخلال در اجراي هدفمند كردن يارانه ها دارند، گفت:به كساني كه بغض و كينه به جهت توفيقات نظام جمهوري اسلامي دارند هشدار مي دهيم كه اگر بخواهند مانع و مشكلي در اجراي قانون هدفمند كردن يارانه ها ايجاد كنند با حركت توفنده ملت بزرگ ايران روبرو خواهند شد. وي در خاتمه اظهار داشت: خوشبختانه كالاهاي موردنياز مردم توسط دولت ذخيره سازي شده است و مردم از اين حيث نگران نباشند.

 



بهره مندي 650خانوار قلعه لور انديمشك از آب آشاميدني

اهواز- خبرنگار كيهان:
مديرعامل آبفا خوزستان از آغاز به كار اداره آب و فاضلاب شهر جديد حسينيه، مركز بخش الوار گرمسيري انديمشك خبر داد.
محسن پويا با اعلام اين خبر اظهار داشت: در پي ارتقا روستاي حسينيه به شهر، اداره آبفا اين شهر تاسيس و فعاليت خود را براي ارايه خدمات به مشتركين آب اين منطقه آغاز كرد.
پويا با بيان اينكه شهر حسينيه در نيمه دوم سال گذشته به آبفا شهري محول شد، اعلام كرد: براي تجهيز و راه اندازي اين اداره، افزون بر 200 ميليون ريال اعتبار هزينه شده است.
رئيس هيئت مديره آبفا استان خاطر نشان كرد: شهر حسينيه 18 كيلومتر شبكه توزيع آب دارد كه باتوجه به قدمت حدود 30 سال نياز جدي به اصلاح و بهسازي دارد.
مدير اداره آبفا انديمشك نيز از برخورداري 650 خانوار در قلعه لور انديمشك از آب آشاميدني سالم و بهداشتي با شبكه گذاري اراضي شمالي خبر داد.
حسين زيدي با اعلام اينكه اين اقدام در پاسخ به تقاضاهاي مردمي انجام شد، افزود: جهت آبرساني به ساكنين اين مناطق 4 كيلومتر شبكه گذاري در زميني به مساحت 16 هكتار انجام شده است.
وي خاطر نشان كرد: براي اجراي اين طرح در مجموع دو ميليارد و 500 ميليون ريال هزينه شده و هم اكنون با پايان يافتن مراحل مطالعاتي، طراحي شبكه و شبكه گذاري در حال واگذاري انشعاب آب به متقاضيان جديد مي باشيم. گفتني است اراضي قلعه لور در شمال شهر انديمشك قرار دارد.

 



فاجعه اي كه هر سال تكرار مي شود
استان فارس شاهد نابودي سالانه 35 هزار تن سيب زميني است

شيراز- خبرنگار كيهان:
هر سال حدود 35 هزار تن سيب زميني توليدي در استان فارس نابود مي شود.
مدير صنايع كشاورزي سازمان جهاد كشاورزي فارس با بيان اين مطلب گفت: اين استان با توليد 140 هزار تن سيب زميني، مقام ششم را در اين زمينه در كشور دارد و اين در حالي است كه كل ظرفيت انبارهاي نگهداري اين محصول در فارس كمتر از 20 هزار تن است كه آن هم به لحاظ تجهيزات فني مانند تجهيزات برودتي، تهويه هوا و... شرايط مناسبي نداشته و نياز به اصلاح و نوسازي دارد.
مهدي صادقي با بيان اينكه فارس حتي يك واحد فرآوري سيب زميني ندارد، اظهار داشت: ميزان ضايعات سيب زميني در مراحل مختلف برداشت و پس از آن در حدود 25 درصد است كه 15 درصد آن مربوط به شرايط نامناسب نگهداري و بقيه به نبود واحدهاي درجه بندي و بسته بندي برمي گردد.
وي با اعلام اينكه در سال زراعي 89-88، حدود 35 هزار تن سيب زميني توليدي در فارس نابود شد، تاكيد كرد: در صورت احداث واحدهاي درجه بندي، بسته بندي و انبارهاي نفتي حداقل از نابودي نيمي از آن جلوگيري مي شد. اين مدير صنايع كشاورزي در فارس با اشاره به نرخ 500 توماني هر كيلو سيب زميني در بازار گفت: با نابودي اين 35 هزار تن سيب زميني، در حقيقت امكان ايجاد 175 ميليارد ريال ارزش افزوده در فارس از بين رفت.
صادقي ضمن اشاره به اين موضوع كه سيب زميني باتوجه به خواصش مي تواند به عنوان جايگزيني براي نان و برنج در سبد غذايي خانواده ها قرار گيرد، اضافه كرد: كارخانه هاي فرآوري سيب زميني مي توانند غذاهاي متنوعي را در بسته بندي زيبا توليد و عرضه نمايند.
وي در خاتمه يادآور شد: در حال حاضر 5 كارخانه فرآوري سيب زميني با بهره گيري از فناوري نوين در كشور به بهره برداري رسيده و يا در حال احداث است كه به طور ميانگين 5 تن سيب زميني را فرآوري مي كنند اما متأسفانه فارس با وجود دارا بودن پتانسيل بالا در توليد مواد اوليه و خام، هنوز نتوانسته در اين خصوص جايگاهي داشته باشد.

 



تقدير از خبرنگار كيهان در بابل

بابل- خبرنگار كيهان:
در جلسه شوراي اداري شهرستان بابل از خبرنگار كيهان به خاطر فعاليت هاي رسانه اي در هفته دفاع مقدس تقدير شد.
در جلسه شوراي اداري شهرستان بابل كه در سالن فرمانداري بابل برگزار شده بود از خبرنگار كيهان به خاطر فعاليت هاي رسانه اي در هفته دفاع مقدس تجليل شد.
براساس اين گزارش در اين جلسه فرماندار بابل ضمن گراميداشت هفته دفاع مقدس از روابط عمومي ها و خبرنگاران حوزه رسانه كه در اين هفته فعاليت رسانه اي برجسته اي داشتند، تقدير كرد.

 



از سوي استاندار مازندران صورت گرفت
اختصاص پانصد ميليون ريال براي اوقات فراغت جانبازان قطع نخاعي

ساري- خبرنگار كيهان:
استاندار مازندران براي افزايش سطح روحيه در جانبازان قطع نخاعي، پانصد ميليون ريال براي پر كردن اوقات فراغت اين عزيزان اختصاص داد.
سيدعلي اكبر طاهايي در روز مبارزه با استكبار جهاني با حضور در منزل يكي از جانبازان جنگ تحميلي در ساري از نزديك با چند جانباز قطع نخاعي به گفت وگو پرداخت و مشكلات آنها را رسيدگي كرد.
به گزارش روابط عمومي استانداري، استاندار مازندران در اين ديدار با اشاره به جانفشاني هاي هر يك از جانبازان دفاع مقدس گفت: جانبازان عزيز و سرافراز ايران نياز به دلسوزي كسي ندارند بلكه بايد نسبت به فداكاري كه آنها انجام داده اند دائماً مورد احترام همگان قرار گيرند.
وي گفت: گروه پيگيري جانبازان در بنياد شهيد و ايثارگران با هدف دنبال گيري رفع مشكلات جانبازان قطع نخاعي به ثبت رسيده است و لازم است همه دستگاه هاي اجرايي اين گروه را به رسميت بشناسند.
طاهايي در اين ديدار جهت رفاه جانبازان قطع نخاعي استان دستور داد تا شهرداري مركز استان دو دستگاه اتوبوس مخصوص جابجايي جانبازان قطع نخاعي خريداري كند.
وي براي پر كردن اوقات فراغت اين دسته از جانبازان نيز 500 ميليون ريال اختصاص داد.

 



شهردار همدان: شهرداري ها آماده اجراي هدفمندكردن يارانه ها هستند

همدان- خبرنگاركيهان:
شهردار همدان گفت: شهرداري ها براي اجراي قانون هدفمندكردن يارانه ها آمادگي دارند.
«سيدسعيد عسكريان» درجلسه شوراي اداره شهرداري، مديريت و همراهي مديران شهري در راستاي اجراي قانون هدفمندكردن يارانه ها را ضروري دانست وافزود: درجلسه شهرداران مراكز استان ها درتهران، بر آمادگي و همسويي همه شهرداران با دولت براي اجراي هدفمندكردن يارانه ها تاكيد شد.
وي ادامه داد: مهمترين مسئله اي كه در هدفمندكردن يارانه ها به وظايف شهرداري ها مربوط مي شود ساماندهي حمل و نقل درون- شهري است و بايد براي ارائه خدمات اين بخش، مديريت درست و خوبي اعمال كنيم.
شهردار همدان گفت: هيچ سازماني كه در ارتباط با شهرداري ها و خدمات شهري فعاليت دارد، حق افزايش قيمت را ندارد.
عسگريان از مديران شهرداري ها خواست تا با توجه به آغاز فصل بودجه نويسي، اين كار را با روش جديد قانون بودجه و به صورت منطقي و هماهنگ انجام بدهند.

 



همايش كنسرسيوم هاي صادراتي در گرگان برگزار شد

گرگان- خبرنگار كيهان:
همايش يكروزه كنسرسيوم هاي صادراتي با همكاري سازمان بازرگاني گلستان و اتاق بازرگاني و صنايع و معادن گرگان در محل اين اتاق برگزار شد.
معاون توسعه تجارت خارجي سازمان بازرگاني گلستان در اين همايش با اشاره به اهميت آموزش فعالان اقتصادي گفت: يكي از برنامه هايي كه از چند سال پيش در استان آغاز شده باعث آموزش تجار و بازرگانان بوده است.
درويشعلي حسن زاده افزود: امروز بحث بازاريابي و ماندگاري دركشورهاي هدف بسيار مهم بود، و توجه به نقش كنسرسيوم هاي صادراتي و آموزش اعضا آن، از برنامه هاي سازمان بازرگاني به شمار مي رود.
وي در ادامه افزود: كنسرسيوم هاي صادراتي تركيبي داوطلبانه است كه از طريق مشاركت «چند شركت» شكل مي گيرد و هدف آن گسترش بازار در كشورهاي هدف است.
حسن زاده با بيان اينكه در حال حاضر حدود 75 واحد صنعتي و 13 شهرك صنعتي در استان فعاليت دارند، اظهار داشت: تركيب صنعت استان را شركتهاي كوچك و متوسط تشكيل مي دهند و به همين علت ايجاد خوشه ها و كنسرسيوم هاي صادراتي در استان ضروري است.
مجري پروژه برنامه ريزي ايجاد و توسعه كنسرسيوم هاي صادراتي كشور نيز در اين همايش گفت: 96 درصد بنگاه هاي كشور را بنگاه هاي كوچك و متوسط تشكيل مي دهد.
سيدحسن افتخاريان با بيان اينكه 99 درصد بنگاه هاي اقتصادي در كشورهاي آلمان و ايتاليا كوچك و متوسط هستند افزود: باتوجه به مزاياي بسيار اين بنگاه ها، دولتها به دنبال ايجاد بنگاه هاي توليدي كوچك و متوسط هستند.

 



رهاسازي 60هزار بچه ماهي در اسفراين

اسفراين - خبرنگاركيهان:
مديرجهاد كشاورزي اسفراين گفت: 60هزار قطعه بچه ماهي سرد آبي «قزل آلا» در استخرهاي خاكي شهرستان رهاسازي شد.
علي اصغر ضرغامي افزود پيش بيني مي شود از اين تعداد ماهي رهاسازي شده حدود 15تن گوشت سفيد توليد و به بازار مصرف عرضه شود.
مصرف ماهي براي مادران در دوران بارداري و شيردهي لازم و ضروري است و مادران باردار با خوردن ماهي كودكاني سالم و شاداب و زيبا خواهند داشت.

 



انتقاد از اجرايي نشدن مصوبات هيئت دولت در اصفهان

اصفهان - خبرنگار كيهان:
مديرعامل سازمان نوسازي و بهسازي شهرداري اصفهان گفت: مصوبات هيئت دولت در حوزه ميراث فرهنگي به طور كامل اجرا نشده است.
«حسين جعفري» افزود: با توجه به اين كه شهر موزه اصفهان از 1500 هكتار بافت تاريخي برخوردار است ضروري است كه دست اندركاران و مسئولان در اين خصوص تلاش بيشتري براي حفظ اين گنجينه داشته باشند.
وي با اشاره به عقد تفاهم نامه 19 بندي شهرداري و سازمان ميراث فرهنگي كشور جهت بررسي مباحث گردشگري و مرمت و بهسازي بافت هاي فرسوده در سال 86 اضافه كرد: در طي اين مدت فقط بخش اندكي از اين تفاهم نامه پيگيري شده است همچنين با توجه به اين كه در سفر هيئت دولت به اصفهان طرح هاي بسيار ارزشمندي در حوزه گردشگري، مرمت ابنيه تاريخي و صنايع دستي مصوب شده اما هنوز به طور كامل اجرايي نشده است.
جعفري اظهار داشت: به دليل وسعت بافت هاي فرسوده و تاريخي هنوز كار چنداني انجام نگرفته و در حوزه ميراث فرهنگي به خصوص ابنيه تاريخي مي بايست برنامه ريزي بيشتري صورت گيرد.
مديرعامل سازمان نوسازي و بهسازي شهرداري اصفهان اظهار اميدواري كرد در برنامه اصفهان 95 بيش از 20 درصد بودجه شهر به بخش ميراث فرهنگي اختصاص يابد.
وي طرح احياي ميدان امام علي(ع) را بزرگترين پروژه ميراث معرفي كرد و افزود: 25 سال اين پروژه بدون متولي بر زمين مانده بود به همين علت مديريت شهري اصفهان براي عملياتي كردن آن وارد شد و فاز اول طرح احياي ميدان امام علي(ع) را به بهره برداري رسانده است.

 

(صفحه(12(صفحه(6(صفحه(9(صفحه(7(صفحه(8(صفحه(15(صفحه(11(صفحه(5(صفحه(16(صفحه(13(صفحه(4(صفحه (2.3.14