(صفحه(12(صفحه(10(صفحه(6(صفحه(9(صفحه(7(صفحه(8(صفحه(15(صفحه(11(صفحه(5(صفحه(16(صفحه(13(صفحه(4(صفحه (2.3.14


یکشنبه 7 آذر 1389- شماره 19798

حركات مشكوك اقتصادي در آستانه اجراي طرح هدفمند كردن يارانه ها
ابرها در 7استان كشور بارور شدند براي اجراي طرح حداقل به 6فروند هواپيما نياز است
كوتاه از ورزش شهرستانها
رئيس شوراي اسلامي شهر:بيانات رهبرمعظم انقلاب درديدار بامردم اصفهان مسئوليت ها را دوچندان كرد
فرمانده سپاه نبي اكرم«ص» استان امسال كرمانشاه پذيراي كاروان هاي راهيان نور 31 استان كشور بود
معاون استاندار مازندران: اسامي اخلالگران طرح يارانه ها رسانه اي مي شود
راه اندازي 90 مركز فروش خاويار در گلستان
پروژه آبرساني در جزيره لارك و هرمز به بهره برداري رسيد
معاون استاندار قم: اطلاع رساني ازخدمات دولت در همراهي دولت و ملت موثر است
مديرنوسازي مدارس استان: 10هزار كلاس درس در استان اصفهان نيازمند مقاوم سازي است
استاندار فارس: 74درصد از 50 هزار فرصت شغلي محقق شد
23 منطقه نمونه گردشگري يزد به بخش خصوصي واگذار شد
دهيار: روستاي توپچنار راه ارتباطي ندارد
سرشماري زنبورها در خوانسار اجرا شد
فرمانده سپاه كربلاي مازندران: بسيج ميدان دار مقابله با تهاجم فرهنگي دشمنان است
معاون استاندار سيستان و بلوچستان: بسترهاي ايجاد درآمد جديد مردم بايد فراهم شود



حركات مشكوك اقتصادي در آستانه اجراي طرح هدفمند كردن يارانه ها

اخيراً در سطح شهر اصفهان آگهي هاي فراواني توزيع مي شود كه طي آن از مردم دعوت به سرمايه گذاري در برخي شركت هاي توليد و سرمايه اي مي شود.
اغلب اين شركت ها كه داراي شماره ثبت و بعضاً داراي عناوين فعاليت هاي توليدي و خدماتي نيز هستند با اعلام سودهاي وسوسه انگيز سعي در جمع آوري نقدينگي مردم دارند. كمترين ميزان سود اعلام شده در اين تبليغات 48درصد و بيشترين آن تا 60درصد مشاهده شده است.
يكي از اين شركت ها كه با نام مقدس يكي از ائمه(ع) فعاليت مي كند رسماً در برگه هاي خود سخن از پرداخت «سود» تضمين شده به ميزان قطعي شصت درصد كرده است. ديگري مدعي است كه مالك يك كارخانه توليدي است و اين سود سي درصدي را براي سرمايه گذاري مردم در كارخانه اش مي دهد. درحالي كه بانك ها براحتي براي كارخانجات توليدي تسهيلات با نرخ مناسب عرضه مي كنند.
شكل ديگري از كار، خريد اجناس مغازه داراني است كه نياز به نقدينگي دارند. شركتي اعلام كرده بود كه خريدار مواد غذايي است. مراجعين به او دكانداراني هستند كه به دليل كمبود نقدينگي و داشتن چك هاي در آستانه سررسيد شدن نياز به پول دارند. بنابر گزارشهاي واصله شركت مزبور اجناس دكاندار را به قيمتي نقداً مي خرد كه پس از فروش آن به عمده فروشان بازهم در حدود 5درصد سود مي برد و عمده فروش نيز به سود خود مي رسد!
انواع پيچيده ديگري نيز از اين نوع فعاليت اقتصادي گزارش شده است كه در صورت صحت داشتن مصداق واقعي تخلف از قوانين است.
حدود دوازده سال قبل تعداد محدودي از موسسات پولي و قرض الحسنه اقدام به فعاليت (پلكاني) گسترده در زمينه جمع آوري نقدينگي به بهانه دادن قرض الحسنه به مردم كرده بودند كه عليرغم هشدار دلسوزان، در نهايت با خساراتي به سرمايه گذاران غايله آن به پايان رسيد، درحالي كه نزديك بود به فاجعه اي منجر شود (كه در برخي از شهرها منجر به اتفاقات ناگواري نيز شد) اينك به نظر مي رسد كه شكل ديگري از اين دست فعاليت ها درحال شكل گيري است كه به نظر مي رسد باتوجه به تلطيف فضاي جامعه در آستانه هدفمندسازي يارانه ها مسئولان اقتصادي و امنيتي بايد نگاه دقيق تري به عرصه فعاليت هاي اقتصادي مشكوك و هدفمند در اين حوزه داشته باشند.
اصفهان- خبرنگاركيهان

 



ابرها در 7استان كشور بارور شدند براي اجراي طرح حداقل به 6فروند هواپيما نياز است

تبريز- خبرنگاركيهان:
عمليات بارورسازي ابرها در 7استان كشور، با موفقيت صورت گرفته است.
رئيس مركز ملي تحقيقات و مطالعات بارورسازي ابرها، در سمينار آشنايي با مباحث علمي و فني بارورسازي ابرها» در تبريز افزود: اين طرح در استان هاي يزد، مركزي، قم، كرمان، فارس، اصفهان و گيلان اجرا گرديده و منجر به افزايش بارش ها شده است.به گفته محمدمهدي جواديان زاده بيش از 17تا 26درصد بارش باران، از اين طريق افزايش پيدا كرده است.بارورسازي ابرها در آذربايجان شرقي در سال آينده انجام مي شود.
وي گفت: امكان سنجي اجراي طرح مزبور در سطح كشور، در حال اجرا است. ضمن آن كه براي اجراي طرح حداقل به 6فروند هواپيما نياز است در حالي كه هم اكنون ناوگان هوايي مركز ملي تحقيقات و مطالعات بارورسازي ابرها، شامل 2فروند هواپيماي روسي «آنتونوف26» است كه بر روي آنها، تجيهزات عمليات بارورسازي ابرها، نصب شده است.به گفته اين مقام مسئول، رادار آسمان» بصورت كاملا بومي در حال ساخت است كه 50درصد پيشرفت فيزيكي دارد، «جواديان زاده» هم چنين تصريح كرد: ميزان استحصال آب از بارورسازي ابرها، با توجه به شرايط جوي و منطقه جغرافيايي، متفاوت مي باشد و زمان عمليات ها نيز بستگي به اطلاعات ماهواره ها دارد.

 



كوتاه از ورزش شهرستانها

رشد 3 برابري فضاهاي ورزشي گناباد
گناباد- خبرنگار كيهان:
فرماندار گناباد در همايش توسعه فرهنگ و ساماندهي ورزش همگاني گناباد گفت طي چهار سال گذشته سرانه فضاي ورزشي اين شهرستان 3 برابر شده است. وي ادامه داد: تا چند سال پيش در هيچ دانشگاهي در شهرستان فضاي ورزشي سرپوشيده وجود نداشت. ولي هم اكنون در هر سه دانشگاه بزرگ شهرستان سالنهاي ورزشي ساخته شده و امكان گسترش آن نيز وجود دارد. وي افزود: استخر در حال ساخت ويژه بانوان پيشرفته تر از استخر موجود شهرستان است و سال آينده افتتاح مي شود.
پياده روي خانوادگي در خراسان شمالي
چناران - خبرنگار كيهان:
به مناسبت روز فرهنگ عمومي و با مشاركت شركت عمران، بخشداري، آموزش و پرورش، تربيت بدني و اتحاديه هاي تعاوني مسكن گلبهار همايش پياده روي خانوادگي در مسيري 4 كيلومتري با شركت هزاران شهروند شهر جديد گلبهار از محل مصلي، بلوار عدالت، بلوار فردوس تا درياچه مصنوعي سنجاقك برگزار شد. در پايان همايش به قيد قرعه به 120نفر هداياي نفيسي از قبيل دوچرخه اهداء گرديد.
مسابقات آمادگي جسماني در بابل
بابل- خبرنگار كيهان:
مراسم اختتاميه هشتمين دوره مسابقات آمادگي جسماني كاركنان خواهران دانشگاه هاي علوم پزشكي شمال كشور در سالن تربيت بدني دانشگاه علوم پزشكي بابل برگزار شد براساس اين گزارش در پايان اين مسابقات مقام اول را دانشگاه مازندران، دوم دانشگاه علوم پزشكي بابل و سوم را دانشگاه سمنان از آن خود كردند.
افتتاح فاز اول مجموعه ورزشي خليج فارس
بندرعباس - خبرنگار كيهان:
فاز اول مجموعه ورزشي خليج فارس با بهره برداري از ورزشگاه 20 هزار نفري بندرعباس با حضور سعيدلو معاون رئيس جمهور و رئيس سازمان تربيت بدني و حسين هاشمي استاندار هرمزگان افتتاح شد.
حسين هاشمي استاندار هرمزگان در آئين افتتاح اين مجموعه ورزشي گفت: دولت با توسعه زيرساخت هاي ورزشي و سرمايه گذاري در اين بخش نشان داد كه بر توسعه متوازن و عدالت محور تاكيد دارد.
مسابقه كشتي در تالش
هشتپر تالش- خبرنگار كيهان:
يك دوره مسابقه كشتي دوستانه بين 2 تيم كشتي اردبيل و تيم كشتي تالش در محل سالن ورزشي تختي برگزار شد كه در نهايت با پيروزي تيم تالش به پايان رسيد. در اين مسابقه كه از سوي هيئت كشتي تربيت بدني و باشگاه شهرداري تالش برگزار شد افراد پيروز عبارتند از: ياسر سيمايي، شايان لطفي معيني شفقي، داريوش رستمي، اميرحسين بلبل پور، محسن ملكي، سينا رياحي، شاهين امامي، سينا خوشحال، احمدعلي خرسند و حامد اعلايي
مسابقات دووميداني در سمنان
سمنان- خبرنگار كيهان:
به مناسبت هفته بسيج دانش آموزي مسابقات دووميداني رهروان شهدا در شهرها و شهرستان هاي مختلف استان از جمله شاهرود، دامغان و سمنان با استقبال دانش آموزان بسيجي برگزار شد. در پايا اين مراسم جوائزي كه با همت مسئولين برگزاري اين مسابقات تهيه شده بود توسط جمعي از مسئولين بسيج دانش آموزي استان و ديگر مسئولين به نفرات برتر در هر شهر اهدا شد.

 



رئيس شوراي اسلامي شهر: بيانات رهبرمعظم انقلاب در ديدار با مردم اصفهان مسئوليت ها را دوچندان كرد

اصفهان- خبرنگاركيهان:
مباحث جديد مطرح شده در ديدار اخير مردم و مسئولان استان اصفهان با رهبرمعظم انقلاب در روز عيد قربان، مسئوليت ها و وظايف را دوچندان كرد.
رئيس شوراي اسلامي شهر اصفهان درجلسه علني اين شورا، با اشاره به بيانات رهبرمعظم انقلاب در مورد نقش و جايگاه مهم اصفهان درپيروزي انقلاب، 8 سال دفاع مقدس و عرصه هاي مختلف رشد و توسعه كشور گفت: معظم له تامل و تفكر دراين افتخارات را باعث درك هويت و استعداد دروني مردم اصفهان دانستند كه راه استمرار پيشرفت و پيشتازي و عزت اين مردم را آشكار مي سازد.
«مهندس عباس حاج رسوليها» به اهميت جايگاه علمي و معنوي اصفهان و وجود دهها مركز علمي، دانشگاهي و حوزه هاي علميه در آن اشاره كرد و افزود: رهبرمعظم انقلاب اسلامي در اين ديدار، اصفهان را مركز علم دين و علوم گوناگون و مركز نورافشاني علمي كشور و دنياي اسلام برشمردند و از علما، دانشمندان و هنرمندان اين خطه خواستند دستيابي به اين جايگاه را افق فعاليتهاي خود قرار دهند.
وي به ظرفيت ها و پتانسيل هاي موجود دراين شهر و شوراي اسلامي شهر اصفهان اشاره كرد و نهادينه شدن همكاري ها و ارتباطات اين شورا با ديگر دستگاههاي اجرايي را خواستارشد و گفت: بيانات مقام معظم رهبري در جمع مردم اصفهان در روز عيد قربان، شوراي اسلامي اين شهر را براي همكاري و تعامل بيشتر با مسئولان دستگاههاي دولتي و استفاده از توانمندي ها و ظرفيت هاي موجود در جهت رفع مشكلات شهر و شهروندان و پيشبرد اهداف نظام ترغيب كرد.
وي خواستار استفاده كامل از ظرفيت شوراها شد و گفت: شوراي اسلامي شهر اصفهان در 3 سال آينده براساس اصل يكصدم قانون اساسي با همكاري ديگر دستگاههاي اجرايي و بكارگيري ظرفيت ها و توانمندي هاي آنها از هيچ تلاش و اقدامي براي حل مشكلات شهر و شهروندان و عمران، آباداني و سازندگي شهر اصفهان دريغ نخواهدكرد.

 



فرمانده سپاه نبي اكرم«ص» استان امسال كرمانشاه پذيراي كاروان هاي راهيان نور 31 استان كشور بود

كرمانشاه- خبرنگار كيهان:
امسال در جريان بازديد كاروان هاي راهيان نور از جبهه هاي غرب كشور شاهد رشد قابل توجهي بوده ايم به طوري كه از ايام نوروز تا به حال كرمانشاه پذيراي كاروان هاي راهيان نور 31 استان كشور بوده است. سرتيپ محمد نظر عظيمي فرمانده سپاه نبي اكرم(ص) استان كرمانشاه در جمع خبرنگاران با بيان اين مطلب افزود: در ايام تعطيلات نوروز 180 هزار زائر راهيان نور از يادمان هاي غرب كشور بازديد بعمل آوردند.
وي افزود: استان كرمانشاه از شرايط اقليمي خوبي برخوردار است لذا بازديد كاروان هاي راهيان نور تنها در يك زمان خاص و يا فصل خاص صورت نمي گيرد بلكه زائران كاروان هاي راهيان نور مي توانند در تمامي فصول سال از مناطق عملياتي غرب كشور بازديد نمايند.
فرمانده سپاه نبي اكرم(ص) كرمانشاه در بخشي از سخنانش به اقدامات انجام شده در طرح هجرت 3 اشاره كرد و گفت: بيش از 100هزار نفر از جوانان بسيجي در طرح هجرت 3 شركت كرده اند كه اين افراد توانسته اند اقداماتي در زمينه زيباسازي مدارس، خدمات بهداشتي و درماني، داير كردن كلاس هاي تقويتي، احداث مساجد و اماكن ورزشي انجام دهند.

 



معاون استاندار مازندران: اسامي اخلالگران طرح يارانه ها رسانه اي مي شود

ساري- خبرنگاركيهان:
معاون برنامه ريزي استاندار مازندران گفت: اسامي اخلالگران هدفمند كردن يارانه ها رسانه اي مي شود.
به گزارش روابط عمومي استانداري مازندران، ولي الله فرزانه، در جلسه هدفمند كردن يارانه ها در استانداري مازندران اظهار داشت: در راستاي اجرايي كردن هدفمندي يارانه ها علاقه مند به پليسي و تعزيراتي كردن محيط كسب و كار بازاريان نيستيم.
وي افزود: هر چه آمار و گزارش هاي تعزيرات حكومتي كمتر باشد نشان از همكاري بيشتر اصناف و بازاريان براي اجراي اين طرح بزرگ دارد.
معاون برنامه ريزي استاندار مازندران به جلسه متعدد وزير بازرگاني با اصناف اشاره كرد و بيان داشت: در آن جلسات مطرح شد كه با مشاركت اصناف كار جراحي اقتصادي بايد انجام شود.
فرزانه با انتقاد از حضور دلالان براي انحراف در قانون هدفمند كردن يارانه ها افزود: در بسته طرح هدفمند كردن يارانه ها پيش بيني لازم براي اخلالگران طرح هدفمند سازي انجام شد كه با شفاف سازي مباني ورودي و خروجي كالا در هر استان و شناسايي انبارهاي موجود در سطح استان دلالان كاري از پيش نمي برند.
وي تأكيد كرد: در صورت روند ادامه اخلالگري در طرح هدفمندسازي ضمن برخورد با عاملان پخش و توزيع كنندگان نامناسب كالاها اسامي و نام شركت هاي متخلف را در رسانه ها درج مي كنيم تا مردم هم متخلفان را شناسايي كنند.
معاون برنامه ريزي استاندار مازندران خاطرنشان كرد: قانون هدفمندسازي يارانه ها از تأكيدات رهبر معظم انقلاب و در راستاي تاييد سياست امام راحل كه تأكيد بر خارج شدن اقتصاد وابسته به نفت داشتند صورت مي گيرد.

 



راه اندازي 90 مركز فروش خاويار در گلستان

گرگان- خبرنگار كيهان:
مديركل شيلات استان گلستان از راه اندازي 90 مركز فروش خاويار در سطح استان گلستان خبر داد.
علي اكبر باسندي اظهار داشت: به منظور عرضه و فروش خاويار و گوشت ماهيان خاوياري و تسهيل در خريد شهروندان 90 فروشگاه خاويار در شهرهاي مختلف استان توسط مديريت امور ماهيان خاوياري راه اندازي شده است.
وي افزود: راه اندازي اين مراكز مي تواند خطرات ناشي از فروش خاويار قاچاق، غيربهداشتي يا شبه خاويار و همچنين عرضه گوشت ماهيان خاوياري غيرمجاز را به شدت كاهش دهد.
باسندي با بيان اينكه خاويار يك ماده غذايي پر انرژي است كه طعم و بويي بسيار خوشايند دارد، اظهار داشت: مصرف خاويار به دليل برخورداري از غلظت اسيدهاي چرب از نوع امگا3 مي تواند از ابتلا به بيماري هاي قلبي و عروقي ممانعت به عمل آورد.

 



پروژه آبرساني در جزيره لارك و هرمز به بهره برداري رسيد

قشم- خبرنگار كيهان:
پروژه آبرساني در جزاير لارك و هرمز با حضور معاون وزير نيرو و جمعي از مسئولان استان هرمزگان به بهره برداري رسيد.
مديرعامل آب و فاضلاب شهري استان هرمزگان در اين مراسم گفت: هدف از اجراي طرح آبرساني در جزيره هرمز تأمين آب به ميزان 1500 مترمكعب در شبانه روز بوده كه با توليد اين مقدار آب در شبانه روز افزايش ظرفيت ذخيره آب شهري به ميزان 2200 مترمكعب در پي خواهد داشت.
حسين خادمي افزود: هزينه كل طرح آب رساني و پروژه فاضلاب شهري هرمز 82 ميليارد و 300 ميليون ريال بود كه توانسته ايم از آن مبلغ 47 ميليون و 580 هزار ريال آن جذب نماييم و اعتباري بالغ بر 34 ميليون و 720 هزار ريال براي اتمام طرح مورد نياز است. تمام اعتبار پروژه هرمز از سفر رهبر معظم انقلاب به استان تأمين مي شود.
خادمي اظهار داشت: احداث و راه اندازي و بهره برداري از آبشيرينكن 450 مترمكعبي جزيره لارك توسط بخش خصوصي انجام پذيرفته است و نوع سيستم آن اسمز معكوس (R.O) است و حجم سرمايه گذاري آن توسط بخش خصوصي 5 هزار ميليون ريال بوده است.
در ادامه اين مراسم معاون وزير نيرو در قشم كلنگ آبشيرينكن 4 هزار مترمكعبي روستاي كووه اي بخش قشم به زمين زده شد اين پروژه هم توسط بخش خصوصي احداث مي شود.

 



معاون استاندار قم: اطلاع رساني ازخدمات دولت در همراهي دولت و ملت موثر است

قم- خبرنگار كيهان:
معاون امور عمراني استاندار قم گفت: اطلاع رساني از خدمات دولت، مردم را در اجراي طرح با دولت همراه خواهد كرد.
مهندس هوشنگ غلامزاده در سومين جلسه كميته حمل و نقل و سوخت استان قم با اشاره به مشاركت مردم در اداره امور كشور در سالهاي پس از پيروزي انقلاب و به ويژه دوران دفاع مقدس اظهار داشت: طرح هدفمندسازي يارانه ها نيز با مشاركت و همراهي مردم عزيز با موفقيت اجرا خواهد شد.
وي افزود: يكي از لوازم موفقيت طرح همراهي و همدلي مردم در اجراي طرح است كه اطلاع رساني از خدمات دولت، مردم را همراه و همكار دولت در اجراي طرح خواهد كرد.
غلامزاده با بيان اهميت حمل و نقل و سوخت در اين طرح گفت: متوليان حمل و نقل عمومي از اقشار بسيار زحمت كش و غيرتمند جامعه هستند و با سختي ها و مشكلات زياد به مردم خدمت رساني مي كنند و در همه فراز و نشيب جامعه همراه مردم و مسئولان بوده اند.
وي با اشاره به تضمين دولت براي ثابت ماندن قيمت روغن و لاستيك كه مهمترين نياز ناوگان حمل و نقل عمومي است اظهار داشت: با اعطاي تسهيلات سوخت و ثابت ماندن قيمت لاستيك و روغن نيازهاي اساسي ناوگان حمل و نقل عمومي برطرف خواهد شد. معاون امور عمراني استانداري در بخش ديگري از سخنان خود، مديريت كاهش سفرهاي درون شهري را خواستار شد و افزود: لازم است مديران دستگاههاي اجرايي و خدماتي، با استفاده از امكانات الكترونيكي و دفاتر پيشخوان دولت، خدمات خود را به صورت اينترنتي و غيرحضوري انجام دهند تا شاهد كاهش سفرهاي غيرضرور درون شهري باشيم.
لازم به ذكر است براساس تصميم ستاد مديريت حمل و نقل و سوخت كشور، تسهيلات ارزان قيمت سوخت به ناوگان حمل و نقل عمومي درون و برون شهري با كارمزد 4 درصد و بازپرداخت 36 ماهه پرداخت مي شود.

 



مديرنوسازي مدارس استان: 10هزار كلاس درس در استان اصفهان نيازمند مقاوم سازي است

كاشان- خبرنگار كيهان:
مديركل نوسازي استان اصفهان گفت: قريب به 10هزار كلاس درس در اين استان نيازمند مقاوم سازي است.
محمدحسين سجادي در جمع خبرنگاران در كاشان تصريح كرد: براساس آمار سال 83، اين ميزان 24هزار كلاس بوده كه از اين تعداد 12هزار كلاس مستحكم، 4هزار كلاس تخريبي و 8هزار كلاس نيازمند مقاوم سازي بوده كه با اقدامات دولت نهم در 4سال اخير هم اكنون فقط 10هزار كلاس درس نيازمند مقاوم سازي است.
وي افزود: در 4سال اخير 2هزار كلاس درس با هزينه 110ميليارد تومان بازسازي و مقاوم سازي شده كه با توجه به حمايت نمايندگان مجلس در تصويب ادامه طرح تخريب و بازسازي در برنامه پنجم توسعه 5 ميليارد دلار به امر بازسازي و مقاوم سازي مدارس فرسوده اختصاص يافت.
وي اظهار داشت: در مهرماه سال جاري 158 طرح شامل 90 باب تخريب و بازسازي تحويل شده كه ميزان تاثيرگذاري خيران در آن 35 تا 50 درصد بوده به گونه اي كه در اين مدت 57 مدرسه خيريه ساخته و يا مشاركت خيران را داشته است.
به گفته وي هم اكنون حدود 700 طرح توسط اداره كل نوسازي مدارس استان اصفهان در حال اجراست كه از اين تعداد 220 طرح مردمي و مشاركتي است. سجادي با اشاره به اينكه در جشنواره خيران هر سال تعدادي طرح را متعهد مي شوند، بيان داشت: در اين جشنواره امسال خيران بيش از 300ميليارد ريال تعهد داده اند.

 



استاندار فارس: 74درصد از 50 هزار فرصت شغلي محقق شد

شيراز-خبرنگار كيهان:
در سال جاري، 74درصد از تعهدات استان فارس در زمينه ايجاد 50 هزار فرصت شغلي تحقق يافته است.
استاندار فارس با بيان اين مطلب در جمع مديران ستادي استانداري گفت: استفاده حداكثري از توان موجود و هم افزايي پتانسيل هاي بسيار خوب استان در بخش هاي مختلف منجر به ايجاد بالغ بر 37 هزار فرصت شغلي جديد براي جوانان استان شده است.
روح الله احمدزاده با تقدير از تلاش مجموعه نمايندگان استان در مجلس و مديران دستگاههاي اجرايي در زمينه ايجاد و حفظ اشتغال پايدار در استان اظهار داشت: با تكيه بر توانمندي مجموعه مديريت فارس در جلسه اي كه با حضور معاون اول رئيس جمهور در تهران برگزار شده از سوي استان، ايجاد 50 هزار فرصت شغلي در سال 89 تعهد شد كه تاكنون به رقم قابل توجهي در اين زمينه رسيده ايم. احمدزاده افزود: تحقق 74درصدي تعهدات ايجاد اشتغال در استان در حالي است كه فقط تعدادي از دستگاههاي اجرايي استان آمادگي خود را براي مشاركت در اين امر اعلام كردند و با انعقاد تفاهم نامه هايي با اين دستگاه ها موضوع پيگيري و اجرايي شد.
وي با اشاره به اينكه آمار مربوط به ايجاد فرصت هاي شغلي توسط ساير دستگاه ها در اين آمار لحاظ نشده تصريح كرد: با احتساب ارقام فرصت هاي شغلي ايجاد شده ساير دستگاه ها، آمار واقعي ايجاد اشتغال بيشتر از ميزان 74درصد خواهد بود.
استاندار فارس بيشترين ميزان اشتغال ايجاد شده استان فارس را در بخش مسكن عنوان كرد و گفت: خدمات ارزشمند دولت خدمتگزار و عدالت محور در اختصاص تسهيلات و ايجاد بسترهاي مناسب براي اجراي طرح مسكن مهر موجب شد علاوه بر ايجاد تعادل نسبي در بحث عرضه و تقاضاي مسكن، اشتغال در بخش هاي مختلف مرتبط با ساخت وساز مسكن رونق قابل ملاحظه اي داشته باشد.
احمدزاده با تاكيد بر اينكه بايد تمام ظرفيت هاي استان را براي ايجاد و گسترش اشتغال پايدار در فارس به كار گرفته شود، افزود: در آينده اي نه چندان دور با راه اندازي صنايع بزرگ از جمله پتروشيمي، صنايع انرژي بر، فولاد، آلومينيوم و صنعت خودروسازي، گام هاي بزرگ و اساسي در زمينه ايجاد اشتغال استان فارس برداشته خواهد شد.

 



23 منطقه نمونه گردشگري يزد به بخش خصوصي واگذار شد

يزد-خبرنگاركيهان:
معاون سرمايه گذاري استان يزد از واگذاري 23 منطقه نمونه گردشگري اين استان به سرمايه گذاران بخش خصوصي خبر داد.
كاظم بابا رحيم گفت: تصويب 23 منطقه نمونه گردشگري استان يزد در دور دوم سفر رياست جمهوري صورت گرفت كه هم اكنون مطالعات اوليه و امكان سنجي اين مناطق در حال بررسي نهايي است.
وي با بيان اينكه شرح خدمات سه منطقه نمونه گردشگري يزد چون منطقه ابركوه، ميبد و تفت در حال تدوين است، افزود: پس از آن، مطالعات اوليه و امكان سنجي اين سه منطقه آغاز مي شود.
اين مقام مسئول، در مورد واگذاري مناطق نمونه گردشگري به سرمايه گذاران بخش خصوصي در حوزه گردشگري پس از انجام مطالعات و امكان سنجي اعلام آمادگي كرد.وي شرط واگذاري اين مناطق نمونه گردشگري به سرمايه گذاران بخش خصوصي را تهيه طرح جامع به منظور فراهم كردن زمينه و بستر سرمايه گذاري عنوان كرد و گفت: سرمايه گذار، طرح جامع را در محدوده اي كه قابليت سرمايه گذاري توسط مشاور تشخيص داده شده، تهيه مي كند.بابا رحيم با اشاره به واگذاري منطقه نمونه گردشگري سريزد، خرانق، غارنباتي و... از ميان 23 منطقه نمونه گردشگري به سرمايه گذار بخش خصوصي، يادآور شد: واگذاري مناطق كوه پلنگ، بام تفت و چشمه مرتضي علي به بخش خصوصي در دست اقدام است.
اين مقام مسئول اظهار اميدواري كرد كه اين مناطق نمونه گردشگري با همكاري سرمايه گذاران بخش خصوصي، تامين زيرساخت ها و حمايت هاي مالي دولت به بهره برداري برسد.

 



دهيار: روستاي توپچنار راه ارتباطي ندارد

مانه و سملقان- خبرنگار كيهان:
دهيار روستاي توپچنار مانه و سملقان گفت: هر از چند گاهي تنها راه ارتباطي اين روستا با شهر به دليل بروز سيل هاي مخرب تا 6ماه قطع مي شود.
نصرت الله، الله وردي افزود: اين روستا علاوه بر مشكل راه روستايي، مشكلات عديده ديگري نيز دارد كه عزم جدي مسئولان را براي حل آن مي طلبد.
وي در مصاحبه با خبرنگار ما ادامه داد: نبرد فضاي آموزشي راهنمايي موجب مي شود كه 50 درصد دانش آموزان پس از پايان دوره ابتدايي ترك تحصيل كنند.
وي با اشاره به عدم توجه بنياد مسكن در خصوص مقاوم سازي روستا گفت: خيلي از واحدهاي مسكوني كه احداث شده است براي سكونت غيرقابل استفاده و خطرناك است.
دهيار روستاي توپچنار با اشاره به عبور رودخانه از داخل روستا گفت: مسئولان و دست اندركاران در خصوص جلوگيري از سيلاب هاي مخرب كه روستا را هميشه تهديد مي كند ياري دهند.

 



سرشماري زنبورها در خوانسار اجرا شد

خوانسار- خبرنگار كيهان:
سرشماري زنبورداران بومي و مهاجر و ميزان توليد عسل در خوانسار به مدت يك هفته انجام شد.
براساس سرشماري انجام شده آمار كلني هاي بومي شهرستان 30232 كلني و ميزان عسل استحصال شده حدود 173 تن برآورد شد.
همچنين آمار كلني هاي مهاجر شهرستان (مستقر در شهرستان هاي نجف آباد، فريدن و فريدونشهر) 5320 كلني برآورد گرديده است.
لازم به ذكر است متوسط عملكرد توليد عسل براي هر كندوي زنبور عسل در سال گذشته 7/5 كيلوگرم بوده است
عسل يا شهد غليظ شده به وسيله زنبور، غني از ويتامين ها و املاح است كه خداوند جهت سلامتي انسان ها در اختيار آنان قرار داده است. اين ماده حياتي ويروس ها و باكتري ها را از بين مي برد و موجب نيروزايي و سلامت بدن مي شود شهرستان خوانسار از قطب هاي مهم توليد، بسته بندي و فروش عسل در كشور است.

 



فرمانده سپاه كربلاي مازندران: بسيج ميدان دار مقابله با تهاجم فرهنگي دشمنان است

ساري- خبرنگار كيهان:
فرمانده سپاه استان مازندران با بيان اينكه امروز تفكر بسيجي به تفكري فراگير تبديل شده است، گفت: حضور و فعاليت در ميدان هاي فرهنگي از برنامه هاي اصلي بسيج است.
سرتيپ پاسدار محمدتقي شاهچراغي در نشست خبري به مناسبت هفته بسيج با اصحاب رسانه بسيج را ميدان دار مقابله با تهاجم فرهنگي دانست و ادامه داد: دشمن تلاش مي كند كه بسيج را يك نهاد نظامي معرفي كند ولي واقعيت اين است كه بسيج برحسب ضرورت نظير دفاع مقدس در ميدان جنگ حضور پيدا مي كند. وي با اعلام اينكه در دوران دفاع مقدس 110 هزار نفر از مردم مازندران به صورت داوطلبانه در جبهه جنگ حضور يافتند، افزود: رويكرد بسيج فعاليت در ميدان هاي فرهنگي، علمي و سازندگي است و فقط در مواقع ضروري به اقدامات فيزيكي روي مي آورد.
مسئول نمايندگي ولي فقيه در سپاه كربلا مازندران نيز در اين نشست يكي از دلايل موفقيت هاي دفاع مقدس را حضور پرشور بسيج دانست و گفت: درحال حاضر نيز خودكفايي در بخش هاي مختلف كشور مديون زحمات و ايثارگري هاي دفاع مقدس است. حجت الاسلام مختار نظري با اشاره به اينكه حضور آگاهانه مردم در صحنه فتنه سال گذشته را خنثي كرد، افزود: تبديل تهديد به فرصت و برداشتن مشكلات نقش اساسي بسيج در ايران اسلامي است.

 



معاون استاندار سيستان و بلوچستان: بسترهاي ايجاد درآمد جديد مردم بايد فراهم شود

زاهدان- خبرنگار كيهان:
معاون استاندار سيستان و بلوچستان گفت: بايد بسترهاي لازم جهت ايجاد درآمد جديد براي مردم اين استان فراهم شود.
رجبعلي شيخ زاده در نشست ستاد درآمد استان سيستان و بلوچستان با بيان اين مطلب افزود: توسعه منطقه اي بايد بر مبناي منابع منطقه برنامه ريزي شود. در غير اين صورت توسعه پايدار اتفاق نخواهد افتاد.
وي بر فرهنگ سازي جهت ايجاد تمايل در موديان مالياتي براي خود اظهاري و همكاري در وصول ماليات بر ارزش افزوده تاكيد كرد و گفت مردم داري، رعايت حقوق افراد كم درآمد در وصول ماليات و اجراي عدالت مالياتي بايد مورد توجه قرار گيرد.
در اين نشست رئيس سازمان امور اقتصادي و دارايي و دبير ستاد درآمد استان، درآمد مصوب سيستان و بلوچستان در سال 89 را 133 ميليارد و 318 ميليون تومان اعلام كرد و گفت: سهميه 6 ماه نخست سال 89 معادل 68 ميليارد و 809 ميليارد تومان است.
محمد ابراهيمي ميزان وصولي كل درآمدهاي عمومي استان در 6 ماهه نخست سال 89 را 67 ميليارد و 306 ميليون ريال اعلام كرد و گفت: اين مبلغ صد درصد سهميه 6 ماهه استان است.

 

(صفحه(12(صفحه(10(صفحه(6(صفحه(9(صفحه(7(صفحه(8(صفحه(15(صفحه(11(صفحه(5(صفحه(16(صفحه(13(صفحه(4(صفحه (2.3.14