(صفحه(12(صفحه(10(صفحه(6(صفحه(9(صفحه(7(صفحه(8(صفحه(15(صفحه(11(صفحه(5(صفحه(16(صفحه(13(صفحه(4(صفحه (2.3.14


یکشنبه 7 آذر 1389- شماره 19798

مديرعامل شركت متروي تهران: نماد شيطان پرستي از ايستگاه متروي ولي عصر جمع آوري مي شود
سازمان بسيج اقتصادي منحل مي شود
رندترين شماره ملي
تشديد برخورد با قاچاقچيان در انتظار ابلاغ قانون جديد
رويدادهاي خارجي
حجت الاسلام قريشي: ثبت نام ازدواج دانشجويي به مناسبت عيد غدير تا يك ماه ادامه دارد
وزير آموزش و پرورش دانش آموزان بسيجي بايد نهضت بزرگ ورزشي راه بيندازند
ايجاد 500 هزار فرصت شغلي در برنامه پنجم توسعه
چهره هاي بنام چشم پزشكي در تهران گردهم مي آيند
دستگيري عامل كلاهبرداري از 200 نفر
مرگ مشكوك 3 عضو يك خانواده در شهرآراي تهران
با انجام بالون گذاري دوطرفه عروق بيماران پاي ديابتي ها ديگر قطع نمي شود
راه اندازي 5 رشته جديد در دانشگاه پيام نور
توكلي خطاب به داوطلبان آزمون دانشگاه جامع:
مي توانيد اطلاعات ثبت نامي خود را از امروز مشاهده و ويرايش مجدد كنيد
ثبت نام كنكور از 16 آذر آغاز مي شود
عمليات مهار آتش در جنگل هاي گلستان ادامه دارد



مديرعامل شركت متروي تهران: نماد شيطان پرستي از ايستگاه متروي ولي عصر جمع آوري مي شود

مديرعامل شركت متروي تهران و حومه گفت: اگر مسجل شود كه نماد نصب شده در ايستگاه متروي چهارراه ولي عصر نماد شيطان پرستي است اين نماد به سرعت جمع آوري مي شود.
محسن هاشمي در پاسخ به اين سؤال كه نماد فراماسونري در ايستگاه متروي چهارراه ولي عصر نصب شده است گفت: گزارش هايي در اين زمينه به دست بنده نيز رسيده است.
وي ادامه داد: به طراح اين كار اعلام كرده ايم؛ در صورتي كه مسجل شود اين نماد، همان نماد شيطان پرستي است حتماً از ايستگاه ها آنها را جمع آوري مي كنيم.مديرعامل شركت متروي تهران و حومه اظهار داشت: تا آخر هفته جاري تكليف اين موضوع مشخص مي شود.
هاشمي با بيان اينكه طراح اين اثر پرويز حيدرزاده است، گفت: به مشاور اعلام كرده ايم تا اين موضوع را بررسي كند.
به گزارش فارس مديرعامل شركت متروي تهران و حومه در خصوص هزينه هاي صرف شده براي اين طرح ها گفت: خيلي هزينه نكرده ايم شايد زير يك ميليون تومان باشد و چون اين اثر با كاشي ساخته شده به راحتي آن را تغيير مي دهيم.
گفتني است نماد فراماسونري در ايستگاه متروي حضرت وليعصر(عج) كه يكي از شلوغ ترين مكان هاي تهران به حساب مي آيد نصب شده است.
بالاي نماد چشم 11خط قرار دارد كه عدد 11 يكي از اعداد مورد علاقه ماسون ها است.

 



سازمان بسيج اقتصادي منحل مي شود

براساس جديدترين برنامه وزارت بازرگاني، سازمان بسيج اقتصادي منحل مي شود.
وزارت بازرگاني در جديدترين برنامه، قصد دارد سازمان بسيج اقتصادي را كه ابتداي دهه 60 تشكيل شد و تاكنون به فعاليت خود ادامه داده است، منحل كند.
براساس اين برنامه، بعد از اعلام دو نوبت كالابرگ، سازمان بسيج اقتصادي منحل و كارمندان آن با تغيير مأموريت در اختيار بخشهاي ديگري از وزارت بازرگاني قرار مي گيرند.
فريدون احمدي معاون وزير بازرگاني نيز با تأييد تصميم وزارت بازرگاني براي انحلال سازمان بسيج اقتصادي، مي گويد: پس از اعلام دو نوبت ديگر كالابرگ، اين سازمان رسماً منحل مي شود.
اين در حالي است كه بهمن حاج علي رئيس ستاد بسيج اقتصادي كشور اخيراً در گفتگويي از تداوم توزيع كالاي كوپني در سال 90 خبر داده و گفته بود: كالا برگ مرحله سيزدهم همچنان اعتبار دارد و گفته هاي برخي سودجويان مبني بر ابطال اين كالابرگها با توجه به اجراي قانون هدفمند كردن يارانه ها، كذب محض است.
به گزارش مهر، سابقه ورود كوپن به اقتصاد ايران به ابتداي دهه 60 برمي گردد و در اين راستا، ستاد بسيج اقتصادي با توجه به شرايط خاص كشور تشكيل شد.
البته كوپنهاي مرحله اول تا هشتم زير نظر ستاد بسيج اقتصادي كشور مستقر در نخست وزيري چاپ و با همكاري بانك صادرات توزيع مي شد. كوپنهاي ارزاق عمومي 10 نوع بود و از آن زمان توزيع شد تا در صورت لزوم كالاهايي كه ممكن بود به علل مختلف كم يا گران عرضه شود، سهميه بندي شود.
با پايان يافتن جنگ و عادي شدن شرايط اقتصادي كشور، لزوم ادامه فعاليت ستاد بسيج اقتصادي به صورت گسترده منتفي شد و بر همين اساس، وظايف اجرايي اين ستاد به وزارت بازرگاني انتقال يافت، از اوايل دهه 60 تاكنون نيز 13 مرحله كالابرگ منتشر شده است.
به هر حال با انحلال سازمان بسيج اقتصادي در آينده اي نه چندان دور، تكليف كوپن در اقتصاد ايران نيز براي هميشه مشخص مي شود و آن، خداحافظي كوپن از چرخه اقتصادي كشور است.

 



رندترين شماره ملي

سازمان ثبت احوال كشور، رندترين شماره ملي در كشور را اعلام كرد.
به گزارش پايگاه اطلاع رساني سازمان ثبت احوال، يك مرد ساكن شهرستان فلاورجان از توابع استان اصفهان به نام «عبدالرضا سليمانيان قهدريجاني»، رندترين شماره ملي را در كشوردارد.
براساس اين گزارش، اين شماره ده رقمي كه همگي اعداد آن يك است (111-111111-1) در اختيار اين فرد خوش شانس اصفهاني است.
عبدالرضا سليمانيان قهدريجاني به شوخي مي گويد: برخي اوقات در هنگام مراجعه به ادارات و بانك ها، وقتي شماره ملي رند خود را به آنها اعلام مي كند، آنها فكر مي كنند كه اين شماره صحيح نيست، ولي وقتي كارت ملي را براي رويت به آنها مي دهم، با تعجب آن را نگاه مي كنند.
به هر حال اين مرد فلاورجاني، از هيچي كه شانس نياورده باشد، بايد بر خود ببالد كه تنها فرد ايراني است كه داراي رندترين شماره ملي در كشور است.

 



رئيس پليس مبارزه با موادمخدر ناجا خبر داد
تشديد برخورد با قاچاقچيان در انتظار ابلاغ قانون جديد

رئيس پليس مبارزه با موادمخدر ناجا با انتقاد از ابلاغ نشدن قانون جديد مبارزه باموادمخدر بر لزوم ابلاغ اين قانون تاكيد كرد.
سردار حميدرضا حسين آبادي گفت: در حالي كه هر روز شاهد دستگيري افراد مختلف به خصوص خانم ها به عنوان حاملان موادمخدر شيشه هستيم و به رغم آن كه قانون جديد مبارزه با موادمخدر تصويب شده اما تاكنون اين قانون از سوي مجمع تشخيص مصلحت نظام ابلاغ نشده است كه علت اين موضوع براي ما هم مشخص نيست.
وي با بيان اينكه در قانون جديد مبارزه با موادمخدر مجازات در قبال حاملان موادمخدر تشديد مي شود، افزود: اخيرا مشاهده شده است كه قاچاقچيان خانم هاي ايراني را به عنوان حاملان موادمخدر شيشه انتخاب مي كنند و آن ها به وسيله خودرو به سوريه رفته و از آنجا موادمخدر شيشه را به مالزي ترانزيت مي كنند.
به گزارش ايسنا حسين آبادي با بيان اينكه موضوع ترانزيت موادمخدر شيشه و به كارگيري خانم ها در اين رابطه يكي از مشكلات جدي است، افزود: پليس در چندين مرحله در مرز بازرگان چند تن از زناني را كه اقدام به حمل موادمخدر شيشه كرده بودند را دستگير كرد اين در حالي است كه چندي پيش نيز 6 تن از زناني كه حامل 6 كيلو موادمخدر شيشه بودند و قصد داشتند پس از رفتن به سوريه اين مواد را به مالزي برسانند از سوي پليس شناسايي و دستگير شدند.

 



رويدادهاي خارجي

گرايش روزافزون به حجاب چهره تركيه را دگرگون كرده است

گرايش روزافزون دختران جوان تركيه اي به حجاب در حال دگرگوني چهره اجتماعي اين كشور و تبديل شدن آن به عنوان يك كشور اسلامي است.
به گزارش پايگاه اينترنتي روزنامه القدس العربي، 20 سال قبل، از حضور زنان محجبه در خيابان هاي تركيه خبري نبود و پوشيدن لباس هاي بدن نما و غربي، به عنوان نمادي از پيشرفت و تمدن براي دولتمردان تركيه به شمار مي آمد، اما امروز حجاب نه تنها كم كم به نمادي براي تركيه مسلمان تبديل مي شود، بلكه از سوي كساني مانند «خيرالنساء» همسر عبدالله گل (رئيس جمهور) و «اميته اردوغان» همسر نخست وزير به عنوان حاميان قوي، مورد حمايت قرار گرفته است.«محله امينونو» كه محله اي بسيار شلوغ و پر ازدحام در استانبول به شمار مي آيد و روزگاري جولانگاهي براي زنان تابع مد غرب و آمريكا بود، امروز شاهد استقبال از زنان محجبه اي است كه با اعتقاد كامل و ايمان راسخ، سر تا پاي خود را پوشانده اند و بر حجاب خود اصرار مي ورزند.بر پايه اين گزارش، گرچه پيش از اين زنان تركيه اي در مناطق حاشيه اي شهرها و روستاها براي رعايت حجاب روسري بر سر مي كردند، اما امروز اين روسري شكلي خاص به خود گرفته كه لباس بلندي بر تن زنان ترك آن را كامل مي كند و حكايت از التزام آنها به شئونات ديني اسلام مي كند.
به نوشته روزنامه «مليت» چاپ تركيه گرچه بازار لباس هاي اسلامي سالانه شاهد دو ميليارد و 900 ميليون دلار سودآوري است، اما با وجود اين هنوز قانون اساسي تركيه اجازه ورود زنان محجبه به ادارات دولتي را نمي دهد و آن را ممنوع مي داند. اما با وجود اين حتي مانكن ها در تركيه دست از تبليغ لباس هاي غربي برداشته و به پوشيدن روسري هاي مخصوص و لباس هاي بلند روي آورده اند.

 



حجت الاسلام قريشي: ثبت نام ازدواج دانشجويي به مناسبت عيد غدير تا يك ماه ادامه دارد

معاون فرهنگي نهاد نمايندگي مقام معظم رهبري در دانشگاهها از ادامه ثبت نام براي چهاردهمين جشن ازدواج دانشجويي تا يك ماه خبر داد.
حجت الاسلام والمسلمين سيدمجيد قريشي ديروز در نشست مطبوعاتي گفت: ثبت نام از ازدواج دانشجويي كه همزمان با عيد سعيد غدير خم آغاز شده است تا يك ماه آينده ادامه دارد.
وي در خصوص شرايط ثبت نام كنندگان براي شركت در مراسم ازدواج دانشجويي، گفت: كساني كه تاريخ ازدواجشان در فاصله زماني 31شهريور 88 تا 31شهريور 89 است، مي توانند با مراجعه به سايت نهاد به نشاني wwwnahadir نسبت به ثبت نام خود اقدام كنند.
قريشي با تاكيد بر اينكه دانشجو بودن يك زوج جهت ثبت نام كافي است، افزود: سال گذشته 84 هزار و327 زوج براي شركت در مراسم ازدواج دانشجويي ثبت نام كردند كه از اين تعداد حدود 27درصد زوج ها در مقطع كارشناسي، 51درصد كارداني، 6/9درصد كارشناسي ارشد و دو درصد نيز دانشجوي دكترا بودند.
معاون نهاد نمايندگي مقام معظم رهبري در دانشگاه با بيان اينكه سال گذشته با عنايت مقام معظم رهبري به همه 84 هزار زوج دانشجو سكه تمام اعطا شد، گفت: امسال نيز همين هديه براي زوج هاي دانشجو درنظر گرفته شده است و اميدواريم كه آمار ثبت نامي ها براي ازدواج دانشجويي به 06 هزار نفر افزايش يابد.
قريشي تصريح كرد: سال گذشته قرار بود بودجه اي از سوي رياست جمهوري براي برگزاري تمامي جشن ها و دوره هاي كارگاهي در مشهد تامين شود اما اين بودجه هنوز تامين نشده است و در صورتي كه بودجه تخصيص نيابد اين اقدام در خود دانشگاهها انجام مي گيرد.
معاون نهاد نمايندگي مقام معظم رهبري در دانشگاهها با اشاره به شائبه هاي مربوطه مبني بر بالا بودن طلاق در ازدواج هاي دانشجويي، گفت: براساس آمار رسمي كه در سال 58 در سراسر كشور انجام گرفت آمار طلاق در بين دانشجويان زير 2درصد است.
قريشي با بيان اينكه طولاني شدن زمان تحصيل و پيدا كردن شغل مشكلات روحي رواني متعددي را خصوصا براي جوانان ايجاد مي كند كه همه بايد براي اين موضوع چاره انديشي كنند، گفت: نهاد در اين راستا ترغيب جوانان به ازدواج به هنگام را در دستور كار خود قرار داده است.

 



وزير آموزش و پرورش دانش آموزان بسيجي بايد نهضت بزرگ ورزشي راه بيندازند

وزير آموزش و پرورش تاكيد كرد: بسيجيان بايد در تمام مدارس كشور يك نهضت بزرگ ورزشي راه بيندازند.
حميدرضا حاجي بابايي ديروز در چهارمين جشنواره فرهنگي ورزشي فرهنگيان بسيجي تاكيد كرد: آيا فرهنگ بسيجي جز اين است كه دانش آموزان ما، اين آينده سازان كشورمان بايد سلامت باشند تا بتوانند در مبارزه با اعتياد، آسيب هاي اجتماعي و جنگ نرم دشمن آماده باشند.
وي با تاكيد بر اين مطلب كه جنگ نرمي كه دشمن راه انداخته است در وهله اول دانش آموزان را مورد هدف خود قرار داده است گفت: بنابراين يكي از وظايف اصلي ما در آموزش و پرورش برنامه ريزي براي سلامت محيط هاي تحصيل است.
وي بر لزوم همكاري بيشتر ميان بسيج و وزارت آموزش و پرورش تاكيد كرد و گفت: بخش قابل توجهي از كار بسيج مربوط به مدارس است و همكاري ميان آموزش و پرورش و بسيج بايد بيشتر شود و بتوانيم نام بسيج را از طريق ورزش وارد مدارس كنيم.
حاجي بابايي افزود: اگر معلم فرهنگ بسيجي را ارائه كند، هيچ قدرتي نمي تواند به اين كشور آسيب برساند و تمام توطئه هاي دشمن در جنگ نرم با شكست مواجه خواهد شد.
حاجي بابايي خاطرنشان كرد: يك روز بسيج در برنامه هسته اي حضور مي يابد و قله اي را فتح مي كند و يك روز در عرصه هاي علمي حاضر مي شود. يكي از اين قله ها، ورزش است. وقتي يك ورزشكار بتواند در عرصه بين المللي پرچم ايران را بالا ببرد، اين يكي از مولفه هاي اقتدار ماست. در صحنه ورزش نياز به حضور پررنگ تر بسيج داريم و به همين دليل، آموزش و پرورش هم براي ورزش عمومي و هم براي فتح قله هاي بلند ورزشي دنيا برنامه هاي مفصل و مشروحي دارد.
حاجي بابايي با اشاره به تلاش هاي صورت گرفته در اين خصوص گفت: امسال 50 مدرسه ورزش در دوره راهنمايي و دبيرستان راه اندازي شده است و سال آينده بايد اين رقم به 500 مدرسه برسد.
در ادامه اين مراسم رئيس سازمان بسيج دانش آموزي و فرهنگيان هم طي سخناني هدف از برگزاري اين جشنواره را ايجاد روحيه نشاط، شادابي، اميد به آينده و بالا بردن آمادگي جسماني و كمك به ورزش قهرماني كشور عنوان كرد.
جوكار اضافه كرد: هرچه قدرت جسمي و بدني جامعه ما افزايش پيدا كند قطعا در دفاع از كشور موثر خواهد بود و تاريخ كشور ما پر از فداكاري غيورمرداني است كه از اين مرز و بوم دفاع كردند.

 



سرپرست كميته امداد اعلام كرد
ايجاد 500 هزار فرصت شغلي در برنامه پنجم توسعه

سرپرست كميته امداد امام خميني(ره) از آمادگي اين نهاد براي ايجاد 500 هزار فرصت شغلي در برنامه پنجم توسعه خبر داد.
به گزارش اداره كل روابط عمومي و اطلاع رساني كميته امداد امام خميني(ره) حسين انواري، در مراسم افتتاح مركز داده هاي الكترونيكي غدير اين نهاد كه با حضور دكتر رحيمي معاون اول رئيس جمهور و دكتر عادل آذر رئيس مركز آمار ايران برگزار شد، اظهار داشت: كميته امداد امام خميني(ره) آمادگي ايجاد 500 هزار فرصت شغلي در برنامه پنجم توسعه را دارد و در صورت در اختيار داشتن اعتبارات لازم جهت پرداخت تسهيلات و ايجاد اشتغال توسط اين نهاد براي اقشار آسيب پذير و كم درآمد، مي تواند پس از يك دوره زماني دو ساله عودت اقساط منابع مالي را به بانك ها داشته و در اين خصوص جاي هيچگونه نگراني وجود ندارد.
وي گفت: كميته امداد امام خميني(ره) يكي از پاسخگوترين نهادهاي كشور است كه به تاييد حوزه نظارت و بازرسي دفتر مقام معظم رهبري (مدظله العالي) و ساير دستگاههاي نظارتي كشور توانسته است حساب هاي مالي خود را چه در بخش اعتبارات دولتي و چه در بخش كمك هاي مردمي با انضباط بسيار بالايي همواره در دسترس دستگاه هاي نظارتي كشور قرار دهد و در امر خدمت رساني به محرومين در هيچ جناح سياسي قرار نگرفته، بلكه بينش و درايت خود را در زمينه خدمت رساني به محرومين و حتي اقليت هاي مذهبي گسترش داده است.
سرپرست كميته امداد امام خميني(ره) در پايان اضافه كرد: اين نهاد با داشتن1300 دفتر در داخل و 8 دفتر در خارج كشور و ارائه خدمات به 8 ميليون نفر، بيش از چهل نوع خدمات را ارائه مي دهد.

 



چهره هاي بنام چشم پزشكي در تهران گردهم مي آيند

دبير علمي بيستمين كنگره چشم پزشكي ايران از حضور افراد بنام رشته چشم پزشكي دنيا در اين كنگره خبر داد.
دكتر حسين سالور افزود: قرار است كنگره چشم پزشكي ايران از هشتم تا يازدهم آذرماه جاري در دانشگاه شهيد بهشتي برگزار شود.
وي اظهار داشت: قرار است 5 رشته فوق تخصصي چشم پزشكي براي حاضران كنگره ارائه شود.
دبير علمي بيستمين كنگره چشم پزشكي ايران گفت: انجمن پزشكي ايران قرار است از امسال با اهداي لوح و جايزه به يك نفر از چشم پزشكان ايراني يا خارجي كه توانسته اند باعث پيشرفت رشته چشم پزشكي شوند قدرداني كند كه در كنگره امسال از دكتر پيمان تقدير و تجليل خواهد شد.
وي به برخي چهره هاي بنام حاضر در اين كنگره اشاره كرد و گفت: هفت نفر از ميهمانان از آمريكا هستند كه يك نفر از آنان پروفسور دانشگاه جان هاپكينز و از صاحب نظران اين رشته پزشكي در دنيا است.
سالور همچنين از حضور دكتر غلامعلي پيمان در اين كنگره خبر داد و افزود: پيمان از بزرگان چشم پزشكي دنيا است كه هم اكنون در آمريكا حضور دارد.

 



دستگيري عامل كلاهبرداري از 200 نفر

سرپرست فرماندهي نيروي انتظامي اسلامشهر گفت: فردي كه با راه اندازي يك مركز اعطاي تسهيلات بانكي از 200 نفر كلاهبرداري كرده، توسط مأموران انتظامي اين شهرستان دستگير شد.
به گزارش خبرگزاري فارس از كرج به نقل از ستاد اطلاع رساني نيروي انتظامي استان تهران علي قشقايي افزود: در پي دريافت شكايت هايي مبني بر اينكه شخصي با راه اندازي يك مركز اعطاي تسهيلات بانكي از قبيل ازدواج، فني و حرفه اي، خودرو و خريد كالا مشغول به فعاليت به صورت غير قانوني است.
وي ادامه داد: در بررسي ها مشخص شد متهم از شهروندان براي ثبت نام و پرداخت وام مبالغي را به عنوان بيعانه دريافت مي كند و با توجه به حساسيت موضوع رسيدگي به اين شكايات در دستور كار ويژه مأموران مبارزه با جرائم اقتصادي پليس آگاهي شهرستان اسلامشهر قرار گرفت و متهم در دفتر محل كارش در حين كلاهبرداري از يك زن دستگير شد.

 



مرگ مشكوك 3 عضو يك خانواده در شهرآراي تهران

رئيس پليس آگاهي تهران بزرگ با اعلام خبر مرگ مشكوك 3 عضو يك خانواده گفت: پرونده مرگ اين 3 نفر به عنوان مرگ مشكوك به كلانتري ارجاع شده است.
سرهنگ عباسعلي محمديان افزود: بنابر بررسي صحنه حادثه، ظاهراً احتمال قتل منتفي است.
وي گفت: چندي پيش جسد 3 نفر از اعضاي يك خانواده در طبقه پنجم يك مجتمع مسكوني واقع در شهرآرا كشف شد و با توجه به اينكه كارآگاهان اداره قتل در صحنه حادثه حضور داشتند و بنابر گزارشات واصله از بررسي صحنه حادثه ظاهراً احتمال قتل منتفي است.
وي افزود: به دستور بازپرس شعبه سوم ويژه قتل دادسراي امور جنايي (ناحيه 27) تهران، پرونده به عنوان فوت مشكوك در اختيار مأموران كلانتري قرار گرفته است تا آنان تحقيقات و بررسي بيشتري انجام دهند.
به گزارش ايسنا اعضاي اين خانواده به نام هاي «رضا»40ساله، «اكرم» 30 ساله و «پارميدا» چهار ساله دراتاق خواب هاي خود فوت كرده اند.

 



با انجام بالون گذاري دوطرفه عروق بيماران پاي ديابتي ها ديگر قطع نمي شود

مشاور سابق كميسيون بهداشت و درمان مجلس شوراي اسلامي گفت: با انجام بالون گذاري دوطرفه عروق بيماران مبتلا به ديابت، ديگر پاي بيماران ديابتي در كشور قطع نخواهد شد.
شكور اميدي اظهار داشت: بيماران ديابتي به علت گرفتگي عروق، درد را حس نمي كنند و در واقع مبتلا به نوروپاتي ديابتي (بيماري اعصاب محيطي) مي شوند كه در بسياري از مواقع پاي آنها قطع مي شود. وي بيان داشت: گروهي از پزشكان را به منظور آموزش بالون گذاري عروق به كشور ايتاليا اعزام كرديم كه با راه اندازي اين عمل در كشور، اين قول را مي دهيم كه پاي هيچ ديابتي قطع نخواهد شد. اميدي خاطرنشان كرد: در حال حاضر گرفتگي عروق بيماران ديابتي با ليزر باز مي شود.
وي پر ادراري، خستگي و پرنوشي را از علائم اصلي بيماري ديابت نام برد و ادامه داد: به منظور شناسايي بيماران ديابتي، فرم استاندارد بيماريابي براي افراد بالاي 25 سال كه در معرض ابتلا به ديابت نوع دو هستند، تنظيم و در تمام ارگان ها توزيع شده است.

 



راه اندازي 5 رشته جديد در دانشگاه پيام نور

دانشكده الهيات و علوم انساني دانشگاه پيام نور با راه اندازي 5 رشته جديد در اين دانشكده موافقت كرد.
رئيس دانشكده الهيات و علوم انساني دانشگاه پيام نور با بيان اين كه 5 عنوان رشته جديد در اين دانشكده طراحي و تصويب شده است، گفت: حقوق اسلامي، تقريب مذاهب، جهاني شدن اسلامي، زبان عربي در رسانه و دعا و نيايش 5 عنوان رشته اي هستند كه در دانشكده الهيات و علوم انساني به تصويب رسيده است.
به گزارش «شبكه خبر دانشجو»، عابدين مومني با اشاره به اين كه در رشته حقوق اسلامي عناوين كامل شده است و 50 درصد سرفصل ها طراحي شده است گفت: اين رشته پس از تصويب وزارت علوم در سال 91-90 در مقطع كارشناسي ارائه مي شود.
وي با تاكيد بر منويات مقام معظم رهبري در خصوص اسلامي شدن علوم انساني گفت: كارشناسان طراحي رشته علوم انساني دانشگاه پيام نور را در مقاطع كارشناسي ارشد و دكتري نيز در دستور كار قرار داده اند.
وي از طراحي رشته تقريب مذاهب براي نخستين بار در دانشگاه پيام نور خبر داد و تصريح كرد: در اين رشته به ابعاد مختلف سياسي، اجتماعي، فرهنگي، اعتقادي، روانشناسي و حتي جامعه شناسي تقريب مذاهب اسلامي توجه شده است.
رئيس دانشكده الهيات و علوم انساني دانشگاه پيام نور با بيان اين كه 100 واحد از عناوين دروس مشخص شده است گفت: به زودي سرفصل هاي مورد مذاكره و بررسي قرار خواهند گرفت و از توانمندي هاي متخصصين در زمينه دروس علوم انساني استفاده مي شود.
وي در پايان تاكيد كرد: رشته هاي جهاني شدن اسلامي، زبان عربي و رسانه ها و دعا و نيايش هم در دانشكده الهيات و علوم انساني دانشگاه پيام نور در حال طراحي هستند.

 



توكلي خطاب به داوطلبان آزمون دانشگاه جامع:
مي توانيد اطلاعات ثبت نامي خود را از امروز مشاهده و ويرايش مجدد كنيد

داوطلبان شركت كننده در آزمون دوره هاي كارشناسي و كارشناسي ناپيوسته دانشگاه جامع مي توانند از امروز اطلاعات ثبت نامي خود را مشاهده و اصلاح كنند.
دكتر حسين توكلي در گفت وگو با «شبكه خبر دانشجو»، گفت: داوطلبان شركت كننده در آزمون دوره هاي كارشناسي و كارشناسي ناپيوسته سال 89 دانشگاه جامع از 7 تا 9 آذر ماه مي توانند جهت مشاهده يا ويرايش اطلاعات ثبت نامي خود به سايت سازمان سنجش آموزش كشور به نشاني WWWsanjeshorg مراجعه كنند.
وي با بيان اينكه هر داوطلب تنها يك بار مجاز به ويرايش اطلاعات است و به هيچ عنوان اجازه ويرايش مجدد نخواهد داشت، افزود: داوطلباني كه مي خواهند اطلاعات ثبت نامي خود را مشاهده و اصلاح كنند بايد شرايط عمومي و اختصاصي مندرج در دفترچه راهنما را داشته باشند.
معاون سازمان سنجش بيان داشت: زمان و نحوه دريافت كارت ورود به جلسه از طريق سايت سازمان سنجش و طي اطلاعيه اي كه دوشنبه، 6 و 31 دي ماه در نشريه پيك سنجش منتشر مي شود، به اطلاع داوطلبان مي رسد.
توكلي گفت: آزمون دوره هاي كارشناسي پيوسته و كارشناسي ناپيوسته سال 98 دانشگاه جامع علمي- كاربردي جمعه، 71 دي ماه براي تمامي گروه هاي آموزشي برگزار مي شود.

 



ثبت نام كنكور از 16 آذر آغاز مي شود

معاون سازمان سنجش آموزش كشور از ثبت نام كنكور سراسري سال 1390 از 16 آذر ماه همزمان با روز دانشجو خبر داد.
دكتر حسين توكلي در گفت وگو با اشاره به آغاز ثبت نام آزمون سراسري از هفته آينده، گفت: ثبت نام كنكور تا 28 آذرماه سال جاري و به مدت 13 روز ادامه دارد.
وي با اشاره به برگزاري آزمون سراسري در طي روزهاي 9 ، 10 و 11 تيرماه سال آينده، اظهار كرد: روند اجرايي برگزاري آزمون همانند سال گذشته است و تغييري نكرده است.
توكلي در خصوص تغييرات كنكور 90، خاطرنشان كرد: در زمينه تأثير بيشتر سوابق تحصيلي در آزمون سراسري سال آينده نسبت به سال گذشته، دريافت كد رهگيري توسط داوطلبان براي ثبت نام در آزمون و ديگر موارد بايد در كارگروه ماده چهار تصميم گيري شود.

 



عمليات مهار آتش در جنگل هاي گلستان ادامه دارد

عمليات اطفاي حريق در جنگل هاي استان گلستان با اضافه شدن 700 نفر ديگر به جمع نيروهاي امدادي اين استان همچنان ادامه دارد.
به گزارش ايرنا، قائم مقام شوراي هماهنگي مديريت بحران استان گلستان در اين زمينه اظهار داشت: به دليل بروز آتش در جنگل هاي نقاط مختلف استان، نيروهاي لازم فراخوان شده مشغول خاموش كردن آتش هستند.
آتش سوزي پراكنده در جنگل هاي شهرستان هاي علي آبادكتول - مينودشت و گرگان از روز پنج شنبه آغاز شده كه تاكنون (زمان تنظيم خبر) با تلاش نيروها، آتش بخشي از اين مناطق خاموش شده اما اين عمليات به صورت كلي پايان نيافته است.
عبدالرضا دادبود با اشاره به لزوم به كارگيري بالگرد در مناطق صعب العبور گفت: با اضافه شدن بالگردهايي كه براي تسريع در عمليات خاموشي آتش از مركز درخواست شده است شاهد سرعت بيشتري در مهار آتش به خصوص در مناطق صعب العبور خواهيم بود.

 

(صفحه(12(صفحه(10(صفحه(6(صفحه(9(صفحه(7(صفحه(8(صفحه(15(صفحه(11(صفحه(5(صفحه(16(صفحه(13(صفحه(4(صفحه (2.3.14