(صفحه(12(صفحه(10(صفحه(6(صفحه(9(صفحه(7(صفحه(8(صفحه(15(صفحه(11(صفحه(5(صفحه(16(صفحه(13(صفحه(4(صفحه (2.3.14


یکشنبه 7 آذر 1389- شماره 19798

حديث دشت عشق
سازمان بي برنامه و فدراسيون هاي بهم ريخته را تحويل گرفتم سعيدلو: گوانگجو محل قدرت نمايي ايران بود
دنيا مالي از موفقيت هاي قايقراني مي گويد وعده هايي كه داده بوديم تحقق يافت
اخبار كوتاه از فوتبال
ليگ به هفته شانزدهم رسيدروز سخت استقلال در انزلي
در اكثر اوزان كره جنوبي را شكست داديم مهماندوست: تكواندو مي توانست 5 مدال طلا بگيرد
خواندني از ورزش ايران
مرادي پرچمدار ايران در مراسم اختتاميه



حديث دشت عشق

به ياد سرباز شهيد «يزدان نوربخش»
سربازي كه تا آخر ماند

سرباز شهيد «يزدان نوربخش»، 20 آذر 1341 در يك خانواده اي با صفا در منطقه اتاق سراي روستاي نج بلده متولد شد.
او نخستين شهيد افتخارآفرين روستايشان بود. تحصيلات ابتدايي را تا سال چهارم ادامه داد و در ادامه به شغل كارگري در تهران رو آورد و ضمن كار موفق شد ديپلم را كسب نمايد.
تيم فوتبالي را در روستا تشكيل داد كه پس از شهادتش تيم به نام او مزين شد. مادرش مي گويد در خواب ديدم يزدان به استقبال دوستش كريم آمده برايم ثابت شد كه هر دو به شهادت مي رسند وقتي جلو در تكيه ايستاده بود گفتم يزدان براي چه ايستادي گفت: مادر مهمان دارم و همين هم شد. بعد از چند روز دوستش كريم به شهادت رسيد و بعد از كريم يزدان مهمان كريم شد. پدرش مي گويد خواستم ديرتر سربازي برود كه خودش قبول نكرد و گفت پدرجان اسلام به ما و جوانان نياز دارد و من علاقه دارم تا پايان سربازي در جبهه بمانم. سرباز رشيد اسلام يزدان نوربخش تا اواخر خدمت سربازي در جبهه ماند تا اين كه در 5/12/61 در عمليات بيت المقدس در كربلاي شلمچه عاشقانه به شهادت رسيد.

 



سازمان بي برنامه و فدراسيون هاي بهم ريخته را تحويل گرفتم سعيدلو: گوانگجو محل قدرت نمايي ايران بود

به دنبال موفقيت كاروان ورزشي ايران در بازي هاي آسيايي، رئيس سازمان تربيت بدني مي گويد كه براي تك تك ورزشكاران وقت گذاشته و هيچ كس نمي تواند ادعا كند كه چنين كاري را حداقل در 20 سال گذشته ورزش انجام داده است.
علي سعيدلو در گفت وگو با ايسنا در خصوص دلايل موفقيت ايران در بازيهاي آسيايي، درخشش بانوان، شرايط و پيش بيني هاي نادرست پيش از اعزام كاروان ايران، مسائل و مشكلات گذشته، تناقض در اظهارنظرها و... سخن گفت. گزيده اي از صحبت هاي او در ادامه مي آيد:
¤ زماني كه به سازمان تربيت بدني آمدم، 24فدراسيون سرپرست داشتند و آشفتگي كامل بر آن ها حاكم بود. چون دعوايي بين سازمان تربيت بدني و سازمان بازرسي كل كشور در بحث دو شغله ها وجود داشت. در اين فدراسيون ها معمولا كساني مسئول بودند كه دو يا سه دوره رييس بودند و در تاريخ هم جزو بدترين فدراسيون ها بودند. يكي از وظايف ما ساماندهي به اين شرايط بود. ما جلسات هفتگي گذاشتيم. به مسائل مالي و اجرايي فدراسيون ها نظم و ترتيب داديم پس از آن هم به سراغ انتخاب مربي براي تيمهاي ملي رفتيم، در برخي از رشته ها مربي خوب ايراني در اختيار نداشتيم، دست فدراسيون ها را بازگذاشتيم تا مربي خارجي بياورند، پس از آن هم به سراغ ورزشكاران رفتيم، بيشتر نگراني آنها درباره پاداش ها بود. آنها مي گفتند كه در اختصاص پاداش تبعيض آميز رفتار شده است، پاداش دو سال قبل به ورزشكاران پرداخت نشده بود. ما اين پاداش ها را پرداخت كرديم و آيين نامه جديد نوشتيم، به طوري كه حتي پاداش ورزشكاران معلول و سالم را يكسان كرديم. من براي تك تك ورزشكاران وقت گذاشتم با آنها صحبت كردم هيچ كس نمي تواند ادعا كند كه چنين كاري كرده است حداقل در بيست سال گذشته اين اتفاق نيفتاده است خود ورزشكاران اين مسئله را گفتند. اگر شخصي چنين ادعايي كند دروغ مي گويد. من سازمان بي برنامه و فدراسيون هاي به هم ريخته را تحويل گرفتم.
¤ كميته ملي المپيك در نامه اي رسمي كه موجود است به ما اعلام كرده كه 13 مدال در گوانگجو مي گيريم. بررسي كارشناسي سازمان تربيت بدني هم كسب 17 مدال بود. من به دليل شناخت ويژه از شرايط و وضعيت ورزشكاران اعزامي ايران به گوانگجو در مصاحبه اي كه با يك سايت چيني داشتم اعلام كردم كه ايران 20 طلا، 20 نقره و 20 برنز در گوانگجو مي گيرد.
¤ ما به ورزش بانوان نگاه ويژه اي داشتيم، احساس كرديم كه 50 درصد از ظرفيت كشور را زنان تشكيل مي دهند كه توانايي آنها غيرقابل انكار است.مادران و زنان ايران در جنگ و دانشگاه ها توانايي خود را نشان دادند. در دولت نهم و دهم كار احداث زيرساخت ها براي زنان جدي دنبال شد در هفته اول حضورم در سازمان تربيت بدني معاون بانوان سازمان تربيت بدني را منصوب كردم. چندين جلسه گذاشتم و به ورزش زنان نگاه ويژه اي كردم، قبلا توجه اي به اين بخش نمي شد ولي در اين دوره همتي صورت گرفت تا جايي كه اعتبارات ورزش زنان را از 30 درصد به 50 درصد ارتقا داديم. در اين دوره بانوان افتخارآفرين بودند و مدالهاي زيادي گرفتند. ووشو بانوان بسيار زيبا ظاهر شد.
¤ متاسفانه عده اي تلاش مي كنند بگويند يا شانس در نتايج دخيل بوده است و نتايج درخشان ايران را كوچك بشمارند يا مي خواهند بگويند كه ما برنامه ريزي كرديم كه اين خلاف واقع است. اين نتايج متعلق به رهبري، رئيس جمهور و مردم است. عده اي هم مي گفتند كه در گوانگجو فاجعه اي رخ مي دهد و مسئوليت نتايج بازيهاي آسيايي را نمي پذيرد. همه اظهارنظرها در روزنامه ها و رسانه ها به صورت مكتوب وجود دارد و نمي توان آنها را پاك كرد.
¤ با اظهارنظرهايي كه پيش از اعزام كاروان ايران به بازيهاي آسيايي مي شد كاروان ممكن بود متزلزل شود. سه نفر گفتند كه سعيدلو بايد پاسخگوي نتايج در گوانگجو باشد، من هم در شرايطي كه جوي منفي در حال ايجاد شدن بود مسئوليت نتايج ايران در گوانگجو را پذيرفتم. ما معتقد بوديم كه وقتي فردي حرف بزرگانش را گوش دهد و خالصانه و آرام از هرچه در توانش دارد بهره گيرد و نظم و انضباط را حاكم كند مي تواند نتيجه بگيرد. همه ورزشكاران تك تك به من قول قهرماني دادند.
¤ شناخت اندك از روحيه ورزشكاران، ترس از نتايج ادوار گذشته و ارتباط ضعيف مديران با قهرمانان ورزشي عمده دلايل اين افراد بوده است، من با توكل بر خدا و با حمايت رهبري، رئيس جمهور و مردم مي دانستم كه توفيق حاصل خواهد شد، من مي گفتم كه روزهاي درخشاني در پيش رو است و رنگ مدالها و تعداد آنها بهتر از دوره قبل خواهد بود. از نظر من اعتماد به مسئولان نظام و شناخت گسترده از روحيه ورزشكاران دليل كسب نتايج درخشان در گوانگجو بود، اين يك افتخار است كه در گوانگجو اعلام كردند اين دوره سال قدرت نمايي چيني ها و ايرانيان بود.
¤ به جز حضورم در كنار ورزشكاران و پشتيباني از آنها، كار ديپلماسي در ورزش و ملاقات باژاك روگ رئيس كميته بين المللي المپيك، وزير ورزش چين و مسئولان فدراسيون هاي جهاني و آسيايي رشته هاي مختلف را دنبال كردم. ورزش نيازمند ارتباط، تعامل و همراهي است.

 



دنيا مالي از موفقيت هاي قايقراني مي گويد وعده هايي كه داده بوديم تحقق يافت

رئيس فدراسيون قايقراني بعد از كسب 5 مدال توسط قايقرانان كشورمان در بازيهاي آسيايي گفت: قايقراني با اين مدالها به وعده خود عمل كرد.
احمد دنيا مالي در خصوص عملكرد قايقرانان در بازيهاي آسيايي گوانگجو، گفت: خدا را شكر مي كنم كه به آن هدفي كه در گوانگجو مي خواستيم رسيديم. قايقرانان ما 4 سال و از زمان بازيهاي آسيايي دوحه قطر شبانه روزي تمرين كرده بودند.
وي با بيان اينكه كسب دو نشان طلا، يك نقره و دو برنز قايقرانان ايراني در گوانگجو براي كل آسيايي ها يك سورپرايز بود، افزود: در آسيا چيني ها مدعي كسب عناوين قهرماني هستند و يك زماني آرزو داشتيم كه بتوانيم كره اي ها، قزاق ها و ازبك ها را در رقابت هاي آسيايي بگيريم و در گوانگجو با يك تلاش تيمي و كارگروهي توانستيم به اين نقطه برسيم. الان ايران در مجموع رقابت هاي بازيهاي آسيايي تنها در بخش كانوئينگ با سه مدال خود در رده سوم آسيا قرار گرفته است ما پيش از اين با بهترين نشان خود در قطر يك مدال نقره را در بخش كاياك دو نفره كسب كرده بوديم.

 



اخبار كوتاه از فوتبال

بازي پيروزي و سپاهان لغو نمي شود
رئيس سازمان ليگ برتر اعلام كرد: حتي اگر آلودگي هواي شهر تهران تشديد شود، باز هم ديدار تيم هاي پيروزي و سپاهان روز دوشنبه در ورزشگاه آزادي برگزار خواهد شد. عزيزمحمدي گفت: علي رغم آلودگي شديد شهر تهران، مسابقات ليگ تعطيل نخواهد شد و بازي پيروزي و سپاهان روز دوشنبه در ورزشگاه آزادي برگزار مي شود. تأكيد رئيس سازمان ليگ برتر بر برگزاري اين بازي در شرايطي است كه كميته مواقع اضطرار آلودگي هواي شهر تهران به رياست استاندار استان تهران تشكيل جلسه داده و در آن مقرر شده كه تمرينات و مسابقات تيم هاي ورزشي استان تهران تا اطلاع ثانوي لغو شود.
ادعاي عجيب دبير فدراسيون فوتبال
انتقادات از فدرسيون فوتبال به واسطه نتايج ضعيف تيم ملي در رده هاي سني مختلف به اوج خود رسيده است. در اين ميان حتي برخي كارشناسان خواستار بركناري علي كفاشيان شده اند اما با اين وجود دبيركل فدراسيون فوتبال نظر ديگري دارد و معتقد است بايد از كفاشيان و فدراسيون فوتبال به واسطه عملكردخوبي كه داشته ،حمايت شود. مهدي محمد نبي گفت: به چه دليل بايد فدراسيون فوتبال دستخوش تغييرات شود؟! طبق نظر كنفدراسيون فوتبال آسيا فدراسيون فوتبال ايران جزو فدراسيون هاي برتر قاره است و اين گواه عملكرد موفق كفاشيان و همكارانش است.فدراسيون فوتبال در سال 2008 بهترين فدراسيون آسيا شد. در سال هاي 2009 و 2010 نيز جزو فدراسيون هاي برتر بود. تمام اين عناوين نشان از حركت رو به رشدي است كه فدراسيون در پيش گرفته است.
باقري: به پيروزي برمي گردم اما براي خداحافظي
كريم باقري كه هم اكنون در تبريز شهر زادگاهش بسر مي برد و به بيماري مادرش رسيدگي مي كند، به سرخپوشان پيغام داده كه برايش بازي خداحافظي ترتيب دهند. تصميم كاپيتان باقري مبني بر اينكه قصد بازگشت بر سر تمرينات پيروزي را ندارد كماكان به قوت خود باقي است و بر اساس اخبار رسيده، كاپيتان سرخپوشان تنها به شرطي به تيمش بر مي گردد كه باشگاه بازي خداحافظي اش را مهيا كرده باشد.
تلاش بي نتيجه استقلالي ها براي بازگرداندن خسرو حيدري
مسئولان باشگاه استقلال تهران قصد داشتند براي تقويت تيم خود در نيم فصل بازيكن تيم سپاهان اصفهان را جذب كنند اما در اين زمينه ناكام ماندند و تلاش هايشان نافرجام باقي ماند. جدايي خسرو حيدري قبل از آغاز ليگ دهم براي هواداران و اعضاي كادر فني استقلال گران تمام شده و آنها مي خواستند كه با جذب وي مشكلات خود را برطرف كنند. حتي در اين زمينه سرپرست باشگاه استقلال با سرمربي سپاهان صحبتي را انجام داده بود اما مديران اصفهاني با درخواست آنها مخالفت كردند تا تير آبي پوشان به سنگ بخورد.
غيبت كريمي و مهدوي كيا
براي بازي با شهرداري تبريز باز هم علي كريمي و مهدي مهدوي كيا غايبان بزرگ استيل آذين هستند.اين دو بازيكن كه هنوز با آسيب ديدگي دست و پنجه نرم مي كنند در اين بازي شاگردان افشين پيرواني را همراهي نمي كنند. مهرزاد معدنچي در اين بازي تيمش را همراهي خواهد كرد اما اين كه در اين بازي به ميدان برود يا نه هنوز معلوم نيست.
مچ دست هادي عقيلي شكست
هادي عقيلي مدافع ملي پوش تيم فوتبال سپاهان با شكستگي مچ دست مواجه شد تا حضور در بازي مقابل پيروزي در هاله اي از ابهام قرار بگيرد. او در بازي دوستانه سپاهان مقابل سپاهان نوين در برخوردي كه با بازيكن حريف داشت با كف دست روي زمين آمد و از ناحيه مچ دچار شكستگي شد. اين اتفاق حضور او را در بازي با پيروزي در هاله اي از ابهام قرار داده است ولي پزشكان سپاهان در تلاش هستند تا با شيوه هاي مخصوصي عقيلي را آماده اين بازي كنند.
دايي بخشيده شد
كميته انضباطي فدراسيون فوتبال علي دايي سرمربي تيم فوتبال پيروزي را بخشيد تا او از اين پس بتواند پس از بازيهاي سرخپوشان با خبرنگاران رسانه هاي ورزشي گفتگو كند.كميته انضباطي فدراسيون فوتبال پس از انكه علي دايي به راي اين كميته احترام گذاشته و از پس از ديدار تيم هاي پيروزي و مس كرمان با رسانه هاي مختلف گفتگو نكرد، راي به بخشش سرمربي پيروزي داد.علي دايي به دنبال مصاحبه هايي كه همراه با انتقاد از عملكرد فدراسيون فوتبال و كميته داوران اين فدراسيون بود، از سوي كميته انضباطي فدراسيون فوتبال از انجام هرگونه مصاحبه با خبرنگاران محروم شده بود.
بازگشت تيم اميد به تهران
كاروان تيم اميد ايران كه در بازي هاي آسيايي گوانگجو ناكام شد و به مقام چهارمي اين رقابت ها بسنده كرد، جمعه شب وارد تهران شد. ملي پوشان اميد بعد از بازي با كره جنوبي بلافاصله از طريق قطر به تهران بازگشتند. غلامحسين پيرواني سرمربي تيم نيز صبح روز گذشته به شيراز رفت.

 



ليگ به هفته شانزدهم رسيدروز سخت استقلال در انزلي

در ديدارهاي آغازين هفته شانزدهم ليگ برتر استقلال در انزلي به دنبال صدرنشيني است، درخشان به پيرواني و پروين رسيد، پاس به شكست طلسم ناكامي ها در ديدار با فولاد مي انديشد و نفت آبادان ميزبان صباي قم است.
هفته شانزدهم ليگ برتر از بعدازظهر امروز با برگزاري چهار بازي آغاز مي شود، در زير اشاره اي كوتاه به اين بازي هاخواهيم داشت:
شهرداري تبريز- استيل آذين
تيم شهرداري تبريز با حميد درخشان در ليگ برتر باخت نداشته اما هنوز به پيروزي هم نرسيده است. از زماني كه درخشان هدايت شهرداري را در دست گرفته است، اين تيم سه بازي مقابل گذشته خود مقابل ذوب آهن، شاهين بوشهر و پاس همدان به دو تساوي رضايت داده و همچنان جزو قعرنشين هاي جدول رده بندي است.
ديدار شهرداري با استيل آذين، مجالي است براي رويارويي حميد درخشان با افشين پيرواني. اين دو كه در زمان حضور پيرواني در راس كادر فني پيروزي بارها به يكديگر تاخته و طرف مقابل را آماج انتقاد و كنايه قرار داده بودند، روز يكشنبه برابر هم مي ايستند. البته جدال آنها يك تماشاگر و ناظر ويژه هم دارد و او كسي نيست جزء علي پروين. البته به شرطي كه همه كاره فوتبال باشگاه استيل آذين، زحمت سفر به تبريز را به جان بخرد!
ملوان بندر انزلي- استقلال
ديدار سپيدپوشان انزلي با استقلال و پيروزي هميشه جذاب و تماشايي است و تداعي كننده خاطرات ديدارهاي آنها در دهه شصت. بعدازظهر يكشنبه ملوان در خانه از استقلال پذيرايي مي كند. تيم مظلومي كه اين روزها خوب بازي نمي كند اما نتيجه مي گيرد، در خانه ملوان به دنبال پيروزي است. اين تيم در 15 ديدار گذشته هفت پيروزي كسب كرده كه فقط يكي ازآنها خارج از خانه بوده است. پيروزي در هفته نخست ليگ برتر مقابل شهرداري برنامه ديدارهاي هفته شانزدهم مسابقات فوتبال ليگ برتر باشگاه هاي كشور به شرح زير است:
يكشنبه 7/9/89
¤ شهرداري تبريز- استيل آذين تهران
¤ پاس همدان- فولاد خوزستان
¤ صنعت نفت آبادان- صباي قم
¤ ملوان بندرانزلي- استقلال تهران
دوشنبه 8/9/89
¤ سايپاي البرز- تراكتورسازي تبريز
¤ راه آهن شهرري- پيكان قزوين
¤ ذوب آهن اصفهان- نفت تهران
¤ شاهين بوشهر- مس كرمان
¤ پيروزي تهران- سپاهان
تمامي ديدارهاي هفته شانزدهم ليگ ساعت 15 برگزار مي شود.

 



در اكثر اوزان كره جنوبي را شكست داديم مهماندوست: تكواندو مي توانست 5 مدال طلا بگيرد

سرمربي تيم ملي تكواندو گفت: توانايي كسب پنج مدال طلا را داشتيم ولي برخي اشتباهات فردي مانع از تحقق اين هدف بزرگ شد.
رضا مهماندوست اظهار داشت: رقابتهاي تكواندو در بازيهاي آسيايي با حضور بهترين هاي قاره كهن در سطح فني مطلوبي برگزار شد و تيم ما نشان داد بهترين تيم فعلي جهان و قاره كهن مي باشد. ما توانايي كسب پنج مدال طلا را داشتيم ولي موفق به آنچه استحقاقش را داشتيم نشديم. حسين تاجيك در وزن هشتم خيلي تلاش كرد و چند ضربه روي سر و صورت حريف قزاق خود زد ولي اسير ناداوري شد، اما در دو وزن نفرات ما مي توانستند عملكرد بهتري داشته باشند، اگر نادريان و عبداللهي عملكرد بهتري داشتند مي توانستيم پنج طلا را كسب كنيم.
سرمربي تيم ملي در توضيح بيشتر اين موضوع افزود: ما در اكثر اوزان نماينده كره جنوبي را شكست داديم ولي در برخي اوزان هم به نفرات غيركره اي باختيم و اين مسئله براي تيمي كه داعيه قهرماني جهان دارد چندان مطلوب نيست.

 



خواندني از ورزش ايران

¤ حسين تاجيك بعد از شكست در مسابقات تكواندو بازي هاي آسيايي به جام جايزه بزرگ مسكو دعوت شد.
¤ تيم ملي دوچرخه سواري ايران، امروز براي شركت در مرحله اول جام جهاني پيست راهي استراليا مي شود.
¤ داورزني رئيس فدراسيون واليبال گفت: با كسب عنوان نايب قهرماني در بازي هاي آسيايي 2010 گوانگجو، نقاط ضعف تيم ملي بيشتر نمايان شد.
¤ محرابي بدمينتون باز ايراني به مرحله نيمه نهايي مسابقات بين الملللي آفريقاي جنوبي راه يافت.
¤ پانزدهمين دوره ليگ دسته اول شطرنج 29 آذر تا 4 دي به ميزباني بوشهر برگزار خواهد شد.
¤ اولين مرحله هشتمين دوره ليگ برتر شناي مردان هجدهم آذرماه در تهران شروع خواهد شد.
¤ كوزه گري سرپرست فدراسيون هندبال گفت: شكست برابر كره جنوبي در ديدار پاياني چيزي از يك پيروزي كم نداشت.
¤ علي سعيدلو از اختصاص پاداش مدال برنز به كشتي گيران اوزان 60 آزاد و 120 كيلوي فرنگي ايران در بازي هاي آسيايي خبر داد.
¤ منصور برزگر سرمربي سابق تيم ملي كشتي آزاد گفت: اگر اين فوتبال را تعطيل كنيد، 20 مدال طلاي ديگر در ساير رشته ها كسب خواهيم كرد.

 



مرادي پرچمدار ايران در مراسم اختتاميه

سجاد مرادي دووميداني كار طلايي كشورمان پرچمدار ايران در مراسم اختتاميه بازيهاي آسيايي گوانگجو شد.
با پايان يافتن رقابتهاي شانزدهمين دوره بازيهاي آسيايي 2010 چين مراسم اختتاميه اين ديدارها شب گذشته با حضور ورزشكاران و تيم هاي شركت كننده از 45 كشور آسيايي برگزار شد.
سجاد مرادي دونده ارزنده كشورمان كه صاحب دونشان ارزشمند طلا در دوي 800 متر و نقره در دوي1500متر اين بازيها شده است به عنوان پرچمدار درمراسم اختتاميه جلوي كاروان ايران حركت كرد.

 

(صفحه(12(صفحه(10(صفحه(6(صفحه(9(صفحه(7(صفحه(8(صفحه(15(صفحه(11(صفحه(5(صفحه(16(صفحه(13(صفحه(4(صفحه (2.3.14