(صفحه(12(صفحه(6(صفحه(9(صفحه(7(صفحه(8(صفحه(15(صفحه(11(صفحه(5(صفحه(16(صفحه(13(صفحه(4(صفحه (2.3.14


دوشنبه 8 آذر 1389- شماره 19799

صفحه (14)

صفحه (3)

صفحه (2)

     
آيت الله آملي لاريجاني: به شدت در پي نظارت بر كار قضات هستيم
تقدير فرمانده معظم كل قوا از توان بالا و روحيه انقلابي نيروي دريايي
معاون وزير اطلاعات: اردوگاه صليبي از طريق تبشير به اسلام ستيزي مي پردازد
سردار نقدي:مديريت كشور نيازمند روحيه و تفكر بسيجي است
تشييع پيكر پدر شهيدان افراسيابي بر دوش مردم قدرشناس تهران
تقدير از بسيجيان نمونه مؤسسه كيهان
سردار شريف: هواپيماربايي اخير با هدف تحت الشعاع قرار دادن سفر حريري به ايران صورت گرفت
به رغم فشارهاي آمريكا اروگوئه : به روابط خود با ايران ادامه مي دهيم
مسعود رضايي: مبارزه با آمريكا همچنان محور اصلي جنبش دانشجويي است
سفير ايران در افغانستان: آمريكا و غرب در مبارزه با مواد مخدر ناتوان بوده اند
دستگيري عامل ارتباط با رسانه هاي بيگانه و سران فتنه در سبزوار
ناوشكن شمال كشورمدرن تر از نمونه جماران
تأكيد مجدد آيت الله جوادي آملي بر تدوين جلد دوم مفاتيح الجنان
يكي از فرماندهان دفاع مقدس: آيه يأس خواندن آمريكا بخاطر ترس از بسيجيان است
بيست و هفتمين جشنواره بين المللي فيلم كوتاه كليد خورد
اخبار ادبي و هنري



آيت الله آملي لاريجاني: به شدت در پي نظارت بر كار قضات هستيم

رئيس قوه قضائيه گفت: در عيد بزرگ غدير، مرتبه اي از معناي عميق ولايت آشكار شد و عيد غدير، عيد ظهور ولايت به دست خاتم پيامبران(ص) بود.
آيت الله آملي لاريجاني در جلسه مسئولان عالي قضايي افزود: حقيقت عظيم ولايت بر ما آشكار نيست اما عيد غدير اعلام اين ولايت بود. ولايتي كه معناي عظيم و عميق آن كما هو حقه آشكار نشده و با ظهور قائم آل محمد(عج) عالي ترين تجلي آن آشكار خواهد شد كه در آن روز كساني كه راه ولايت را نپيموده اند و اين مسير را نرفته اند افسوس خواهند خورد. وي درباره روز مباهله هم گفت: اين روز عظيم نيز نكات بلندي در باب حقيقت نبوت و ولايت در بردارد كه مطالعه فرايند اين اتفاق بزرگ براي همگان مفيد و اثربخش است.
وي افزود: در قرآن كريم آمده است «فمن حاجك فيه من بعد ما جائك من العلم فقل تعالو، ندع ابنائنا و ابناي كم و نسائنا و نسائكم و انفسنا و انفسكم ثم نبتهل فنجعل لعنه الله علي الكاذبين» با مراجعه به آيه شريفه مربوط به يوم المباهله درمي يابيم كه تعبير «انفسنا» در واقع اشاره به وجود مبارك حضرت اميرالمؤمنين عليه السلام بود و اين معناي عميق نشان مي دهد كه نفس مبارك حضرت رسول اكرم(ص) نوعي اتحاد با نفس شريف حضرت امير عليه السلام دارد. رئيس قوه قضائيه با اشاره به سالگرد تشكيل بسيج گفت: كمتر كسي فكر مي كرد كه بسيج بعد از 30سال آن چنان قدرتمند شود كه اين گونه بتواند مدافع ارزش ها شود و به جايگاهي براي شكوفايي استعدادهاي جوانان تبديل شود و اميدواريم كه اين نهاد رو به رشد هر روز بالنده تر شود.
وي همچنين به سالروز شهادت آيت الله مدرس اشاره كرد و گفت: مرحوم مدرس اسطوره مقاومت بود و انصافاً مطالب قابل توجهي در باب حكومت ديني مطرح كرده و افكار ايشان تجلي تعامل دين و سياست است. وي تأكيد كرد: توأم ساختن سياست با ديانت از سوي آيت الله مدرس نشانگر تيزبيني و شجاعت روحانيت بود. در ادامه اين جلسه شرايط نظارت بر كار قضات و كارمندان قضايي و برخي اظهارنظرها درباره قضات از سوي اشخاص در رسانه ها و ضرورت حفظ شأن اكثريت قضات و دستگاه قضايي مورد تأكيد قرار گرفت.
آملي لاريجاني تأكيد كرد: اين يك رويه جاري است كه دستگاه قضايي به صورت مستمر بر كار قضات و كاركنان نظارت دارد و با افراد متخلف هم برخورد مي كند اما توصيه ما اين است كه رسانه ها و برخي افراد در اظهار نظر خود نسبت به قوه قضائيه طوري سخن نگويند كه هيبت و قدرت قوه قضائيه زير سؤال برود. وي در عين حال تأكيد كرد: به شدت در پي نظارت بر كار قضات هستيم و نمي خواهيم ادعا كنيم كه وضع دستگاه قضايي صددرصد مطلوب است؛ گرچه اكثريت قضات و كاركنان دستگاه قضايي پاكدامن هستند.
وي افزود: در كنار بحث اخلاق و كار فرهنگي در قوه قضائيه، نظارت ها بر كار محاكم و دادسراها بايد تقويت شود. در اين هم ترديدي نيست كه از روند سالم و عدالت محور دستگاه قضايي و از كليت آن نيز به شدت حمايت خواهيم كرد. رئيس قوه قضائيه افزود: اصلاح امور در دستگاه قضايي موجب تقويت اعتماد عمومي مردم خواهد شد؛ لذا يكي از راهبردهاي قوه قضائيه اطلاع از بازخورد عملكرد دستگاه قضايي است.
در پايان جلسه مسئولان عالي قضايي مقرر شد مسئولان اين دستگاه در مدت يك هفته راهكارها و طرح هاي كوتاه مدت و بلندمدت خود را به منظور اصلاح روند نظارت بر كار محاكم و مشكلات موجود در از بين بردن زمينه برخي تخلفات در دستگاه قضايي ارائه دهند.

 



تقدير فرمانده معظم كل قوا از توان بالا و روحيه انقلابي نيروي دريايي

فرمانده معظم كل قوا با گراميداشت هفتم آذر، نيروي دريايي را نيرويي راهبردي برشمردند و افزودند: با توجه به مسائل كنوني جهان و وضعيت جغرافياي سياسي امروز دنيا، بايد هرچه مي توانيم خود را در دريا و ساحل تقويت كنيم.
حضرت آيت الله خامنه اي رهبر معظم انقلاب اسلامي و فرمانده كل قوا ديروز در ديدار فرمانده و معاونين نيروي دريايي ارتش جمهوري اسلامي ايران، تقويت نيروي انساني، روحيه به كارگيري استعدادها و به عرصه درآوردن ابتكارات را براي آينده نيروي دريايي ضروري خواندند و خاطرنشان كردند: اين كار مهم با اراده قوي، طراحي خوب، مديريت به روز و دائمي، تحقق خواهد يافت.
فرمانده معظم كل قوا با گراميداشت هفتم آذر، نيروي دريايي را نيرويي راهبردي برشمردند و افزودند: با توجه به مسائل كنوني جهان و وضعيت جغرافياي سياسي امروز دنيا، بايد هرچه مي توانيم خود را در دريا و ساحل تقويت كنيم.
حضرت آيت الله خامنه اي در پايان، توان، روحيه و آمادگي پرسنل نيروي دريايي را خوب و انقلابي دانستند و همكاري نزديك دو نيروي دريايي ارتش و سپاه را تحسين كردند. در ابتداي اين ديدار اميردريادار سياري فرمانده نيروي دريايي ارتش با اشاره به تدوين سند راهبردي و بهره گيري از فناوريهاي نوين در اين نيرو، گزارشي از توان رزمي و قدرت بازدارندگي نيروي دريايي ارتش جمهوري اسلامي ايران ارائه كرد.

 



معاون وزير اطلاعات: اردوگاه صليبي از طريق تبشير به اسلام ستيزي مي پردازد

همدان- خبرنگار كيهان:
معاون امور فرق و مذاهب وزارت اطلاعات گفت: اردوگاه صليبي امروز، با صرف هزينه هاي هنگفت به اسلام ستيزي از طريق تبليغ و تبشير مسيحيت مي پردازد.
دكتر شكوهي، در همايش بزرگ روحانيان استان همدان، افزود: دشمنان در اردوگاه صليبي و كشورهاي استكباري معتقدند كه اگر اسلامگرايي در آينده با روند فعلي به رشد خود ادامه دهد، شاهد شكل گيري بريتانياي اسلامي خواهند بود.
وي با بيان اينكه دشمنان اهداف عيني بي شماري را در هجمه به اسلام براي خود ترسيم كرده اند، ادامه داد: در جريان فعلي اردوگاه صليبي، دشمنان و به ويژه آمريكا، در پي حفظ هژموني و افزودن بر فرهنگ و عمق راهبردي خود است تا از سوي ديگر اسلام را مورد تهاجم قرار دهد و اين هجوم اكنون در قالب ساخت فيلم، رمان، راه اندازي تلويزيون و شبكه هاي ماهواره اي تبشيري شكل گرفته است.
دكتر شكوهي گفت: مقابله با اسلام و تشيع صورت آشكار به خود گرفته كه در اين راستا، يكي از برجسته ترين جريان هاي هدايت شده توسط معاندان، ايجاد و ترويج فرقه ها و نحله هاي انحرافي و اقدام جهت افزايش و رشد فرقه گرايي و فرقه سازي در جامعه است.
وي استفاده از افراد و گروه هاي مرجع توسط فرقه ها و نحله هاي انحرافي جهت آلوده كردن افكار آنان را از جمله راهبردهاي اين گروه ها دانست و اظهار داشت: در اين مبحث، از روحانيان انتظار بيشتري مي رود كه بايد با هوشياري بيشتر در دام توطئه گران نيفتند.
معاون وزير اطلاعات اظهار داشت: غرب و آمريكا بر اين باور است كه براي قد علم كردن مقابل بنيادگرايي در شرق و به ويژه خاورميانه و ايران، راهي جز پروژه مسيحي سازي ندارد.
وي افزود: آنها، ايران را پنجره دنياي اسلام مي دانند و فتح كشور ما به مثابه فتح آسيا و دنياي اسلام براي آنهاست.
وي با اشاره به اينكه اقدامات و نفرت دنياي صليبي از اسلام اقدامي انفعالي در برابر رشد بي امان اسلام در غرب و آمريكاست، اضافه كرد: رشد اسلام، تمدن پوشالي آمريكا را درمي نوردد چرا كه اين وعده و تحليل قرآن كريم است.
دكتر شكوهي نسبت به جذب جوانان توسط دشمنان هشدار داد و گفت: فرقه هاي انحرافي، در جاهايي كه بسترهاي مناسب و شكاف هايي وجود دارد، به گزينش و يارگيري مي پردازند و در اين خصوص جوانان و افراد داراي خلأهاي اخلاقي، ديني، سياسي و اجتماعي هدف قرار مي گيرند و لذا جهت مقابله، همه افراد و گروه هاي جامعه بايد هوشيار باشند.
گفتني است، همايش بزرگ روحانيون استان همدان با حضور بيش از 2500 نفر از طلاب و روحانيون حوزه هاي علميه در حسينيه امام خميني (ره) اين شهر برگزار شد.

 



سردار نقدي:مديريت كشور نيازمند روحيه و تفكر بسيجي است

رئيس سازمان بسيج مستضعفين بر ضرورت استفاده از روحيه و تفكر بسيجي در مديريت كشور تأكيد كرد.
سردار محمدرضا نقدي درباره ظرفيت به كارگيري بسيجيان در عرصه هاي مختلف گفت: متأسفانه مشكل ما در مديريت، الگوپذيري از روش هاي رايج در دنياست به طوري كه مثلاً اگر مي خواهيم دولتي بودن را كم كنيم فقط به سمت خصوصي سازي و استفاده از شركت هاي سرمايه گذاري مي رويم اما در اسلام يك راه سوم نيز وجود دارد و آن سپردن كار به خود مردم است.
نقدي اضافه كرد: در ابتداي انقلاب وقتي دشمن پيچيده ترين بحران هاي امنيتي را عليه نظام شكل داد، همين مردم بودند كه وارد صحنه شده و مسائل را حل كردند و اگر ميدان براي اين ظرفيت عظيم باز شود، مي توان بسياري از كارهاي بزرگ را با كمترين هزينه ها انجام داد.
وي ادامه داد: اگر ما مي خواستيم با روش هاي معمول با ارتش آمريكا با آن بودجه عظيم توازن قوا برقرار كنيم بايد هزينه هنگفتي مي داشتيم اما امروز به بركت بسيج با كمترين هزينه اين توازن قوا برقرار شده است.
به گزارش فارس، وي كه در گفت وگوي ويژه خبري شبكه دوم سيما صحبت مي كرد، در بخش ديگري از سخنان خود به موضوع فتنه سال گذشته اشاره كرد و آن را پيچيده ترين فتنه اي دانست كه در طول تاريخ هيچ ملتي از آن سربلند بيرون نيامده است.
رئيس سازمان بسيج مستضعفين ادامه داد: در اين ماجرا، دشمن مقداري از حق را با باطلي كه در اختيار داشت آميخته كرد به طوري كه پيدا كردن مسير سخت شد و تنها با بصيرت يعني شناخت حق و باطل مي توانستيم راه درست را پيدا كنيم كه لازمه آن اخلاص است.
نقدي با اشاره به خلوص و پاكي ملت ايران گفت: همه مردم ما بسيجي اند و به خاطر اخلاصي كه داشتند خدا كمك كرد تا از اين ماجرا سربلند بيرون بيايند.

 



تشييع پيكر پدر شهيدان افراسيابي بر دوش مردم قدرشناس تهران

حجت الاسلام رحيميان در تشييع پيكر مرحوم افراسيابي، با ابلاغ پيام تسليت مقام معظم رهبري گفت: پدر شهيدان افراسيابي الگوي ابدي جامعه ايران خواهد بود.
حجت الاسلام والمسلمين محمدحسن رحيميان، نماينده ولي فقيه در بنيادشهيد در آغاز مراسم تشييع پيكر علي محمد افراسيابي؛ پدر 5 شهيد انقلاب اسلامي و دو جانباز دفاع مقدس كه از ميدان 13 آبان تهران به سوي بهشت زهرا انجام شد؛ گفت: پدر بزرگواري كه 5 شهيد را به اسلام و انقلاب اسلامي تقديم كرد براي جامعه ما تا ابد جاويد و زنده خواهد بود؛ پدري كه الگو، اسوه و سرمشق ما است، خانواده اي كه به گردن ما حق دارند چرا كه با همه وجود در طول عمرشان در زمان پيروزي انقلاب اسلامي و دفاع مقدس جانانه از اسلام و انقلاب اسلامي دفاع كرده اند.
رحيميان با اشاره به اينكه عزت، استقلال، آزادي، امنيت و جمهوري اسلامي به بركت شهدا است، افزود: شهدا در دامن چنين پدران و مادراني تربيت يافته اند و خوشا به حال اين پدران و مادران كه 5 شهيد را تقديم انقلاب اسلامي كرده اند.
وي در ادامه با توجه به اينكه امروز 220 هزار شهيد انقلاب اسلامي زنده اند و در جامعه نقش آفريني مي كنند، اظهار داشت: دشمنان انقلاب اسلامي شكست خورده هستند؛ چرا كه ميليون ها بسيجي پيمان بسته با شهدا و مخلص، مومن و پايبند به ولايت همراه شهدا هستند و اكنون اين شهدا هستند كه زنده اند و نقش و تاثير خود را ايفا مي كنند.
رحيميان به توطئه خبيث دشمنان اشاره كرد و گفت: مگر اين گونه نيست كه 72 شهيد كربلا تا ابد در اسلام زنده و جاويد مانده اند و اين شهداي عزيز ما نيز در امتداد شهداي كربلا گام نهاده اند و نمي گذارند كه سرسوزني به انقلاب اسلامي آسيب برسد.
وي در پايان به تسليت مقام معظم رهبري به خانواده شهيدان افراسيابي اشاره كرد و گفت: مقام معظم رهبري تسليت خود را به اين خانواده و مادر بزرگوار اين شهيدان ابلاغ نموده اند و به راستي كه از دامن چنين مادراني است كه اين شهيدان عروج مي كنند.
در پايان مراسم مرتضي تمدن، تسليت رئيس جمهور كشورمان را به امت شهيدپرور و خانواده شهيدان افراسيابي ابلاغ نمود و با اشاره به اينكه دكتر احمدي نژاد براي افتتاح پروژه اي به سرخس سفر نموده اند، گفت: رئيس جمهور خيلي دوست داشته است كه در محضر شما مردم بزرگوار باشد و بنده به خاطر سفر ايشان به سرخس ماموريت يافته ام كه پيام تسليت رئيس جمهور را به شما امت شهيدپرور و همچنين خانواده معزز شهيدان افراسيابي تقديم كنم.
گفتني است كه محمدي، مشاور رئيس مجلس شوراي اسلامي تسليت علي لاريجاني را به خانواده اين شهيدان و مردم بزرگوار شركت كننده در مراسم ابلاغ نمود.
تسليت نمايندگان مجلس
حجت الاسلام سيدمحمد حسن ابوترابي فرد نايب رئيس مجلس شوراي اسلامي هم در صحن علني مجلس با اشاره به فوت پدر شهيدان افراسيابي، اظهار داشت: روز شنبه مجلس شوراي اسلامي افتخار داشت به محضر خانواده افراسيابي عرض تسليت داشته باشد و از مقام شامخ پدر بزرگوار اين شهيدان و خانواده معزز و مكرم اين شهيدان كه افتخار ايران و اسلام و عالم تشيع هستند تشكر كند.
وي افزود: همچنين هيئتي از مجلس شوراي اسلامي براي حضور در مراسم تشييع اين مرد فرزانه نيز حضور داشتند.
ابوترابي فرد همچنين تسليت نمايندگان به مناسبت فوت پدر شهيدان افراسيابي را در صحن علني مجلس اعلام كرد.
تسليت فرمانده
سپاه پاسداران
پيام فرمانده سپاه پاسداران نيز در مراسم تشييع پدر شهيدان افراسيابي توسط حسين الله كرم قرائت شد.
در بخشي از پيام سرلشكر محمدعلي جعفري، فرمانده كل سپاه آمده است: خبر رحلت مرحوم مغفور حاج علي افراسيابي پدر بزرگوار شهيدان والامقام اسلام ابراهيم، اسماعيل، امير، جواد و عليرضا افراسيابي واصل و موجب تاثر و تالم خاطر گرديد. سلام بر آن عبد صالح خدا كه با ضميري مملو از عشق خالصانه به مقتدايش حسين بن علي(ع) سبزقامتان و دليرمرداني را تربيت نمود كه به هنگام تكليف در صيانت از دين و آيين پاك پيامبر اعظم (ص) و در پاسداري از انقلاب اسلامي جان پاكشان را عارفانه و عاشقانه تقديم حضرت دوست كنند.
فرمانده كل سپاه در اين پيام خاطرنشان كرد: اينجانب عروج آن فقيد سعيد را به بيت شريف به ويژه همسر محترمه و نيز بستگان و بازماندگان سوگوارش تسليت عرض نموده و از خداوند متعال مسئلت دارم كه آن عزيز سفركرده را در جوار قرب خويش و در ليالين با صادقين و صديقين محشور و از درياي بيكران رحمتش سيراب سازد و همگان را در تداوم راه عزت آفرين امام شهيدان و ايستادگي و مقاومت در پاسداري از دستاوردهاي گرانقدر انقلاب اسلامي تحت زعامت رهبر حكيم و فرزانه انقلاب اسلامي حضرت آيت الله العظمي خامنه اي مزيد توفيق عنايت فرمايند.

 



تقدير از بسيجيان نمونه مؤسسه كيهان

مراسم گراميداشت هفته بسيج با شركت بسيجيان، مديران مؤسسه كيهان و حضور نماينده ولي فقيه در اين مؤسسه برگزار شد.
در آغاز اين مراسم، آقاي كريم منصوري، قاري بين المللي و ممتاز كشورمان آياتي از كلام الله مجيد را تلاوت كرد و پس از مديحه سرايي در وصف بسيج، دكتر خلسه از مديران كيهان و مسئول بسيج مؤسسه گزارشي از فعاليت هاي بسيج ارائه كرد. در اين مراسم، حسين شريعتمداري نماينده ولي فقيه گفت: در آسمان، فرشتگان و در زمين، بسيجيان هستند كه خداي منان را خالصانه عبادت مي كنند و بي چون و چرا فرمان مي برند. وي با اشاره به چگونگي شكل گيري بسيج و نقش تعيين كننده آن در دفاع از ايران اسلامي و مقابله با دشمنان اسلام و انقلاب گفت؛ با نگاهي گذرا به گذران سي و چند ساله انقلاب مي توان حضور قدرتمند بسيج را در تمامي روزهاي سخت حادثه، از جمله جنگ تحميلي و فتنه 88 به وضوح ديد. و افزود؛ در وصف بسيج و بسيجيان چه كلامي افتخارآميزتر از اين كه امام راحل(ره) مي فرمودند من به دست و بازوي بسيجيان بوسه مي زنم و به اين بوسه افتخار مي كنم.
در پايان اين مراسم از بسيجيان فعال مؤسسه با اهداي جوايزي تقدير شد.

 



سردار شريف: هواپيماربايي اخير با هدف تحت الشعاع قرار دادن سفر حريري به ايران صورت گرفت

مسئول روابط عمومي سپاه پاسداران با اشاره به سفر نخست وزير لبنان به كشورمان اعلام كرد كه هواپيماربايي اخير با هدف تحت الشعاع قرار دادن اين سفر صورت گرفت.
سرتيپ دوم پاسدار «رمضان شريف» در گفت وگو با فارس، با اشاره به موضوع هواپيماربايي اخير با تاكيد بر اينكه امروزه ديگر موضوع هواپيماربايي در دنيا يك موضوع نامطلوب و ناكارآمد محسوب مي شود، گفت: از آنجايي كه اين اقدام يك عمل تروريستي مشهود است كمتر كسي اين ريسك را مي پذيرد كه دست به چنين اقدامي بزند مگر آنكه منافع بزرگي را مدنظر داشته باشد.
شريف افزود: سفر اخير رئيس جمهور كشورمان به لبنان كه موجب ناكامي رژيم صهيونيستي در منطقه شد و سفر نخست وزير لبنان به كشورمان كه از روز گذشته آغاز شده است، مقامات رژيم صهيونيستي و آمريكايي به دنبال ايجاد يك فضاسازي رسانه اي توسط منافقين بودند تا از اين طريق بتوانند اين دو سفر را تحت الشعاع قرار دهند.
وي خاطر نشان كرد: به دنبال سفر رئيس جمهور به لبنان، رژيم صهيونيستي كه قصد داشت ترور رفيق حريري نخست وزير اسبق لبنان را بر گردن حزب الله لبنان بيندازد، پس از اين سفر و با افشاگري هاي حزب الله لبنان ناكام ماند و به همين دليل قصد داشت تا با استفاده از عوامل مزدور خود در جريان ماجراي هواپيماربايي اخير، يك فضاسازي رسانه اي عليه كشورمان ايجاد كند.
مسئول روابط عمومي سپاه همچنين تصريح كرد: اين اقدام در حالي از سوي منافقين صورت گرفت كه اتحاديه اروپا به دنبال آن است تا نام اين گروهك تروريستي را از ليست سياه خود خارج كند.
شريف در ادامه با اشاره به هوشياري و تدبير كامل سپاه پاسداران در امر حفاظت پروازي، يادآور شد: از دي ماه سال 1363 كه مسئوليت امنيت پرواز بر عهده سپاه پاسداران قرار گرفت، عليرغم بيش از 130 مورد اقدام به هواپيماربايي كه چندين مورد آن به صورت كاملاً حرفه اي و ويژه صورت گرفت، اما هيچگاه هواپيماربايان موفق به دستيابي به اهداف و نيات خود نشدند.
سپاه پاسداران با صدور بيانيه اي اعلام كرده بود كه در آخرين ساعات شب گذشته و طي پرواز شماره 517 شركت هواپيمايي ايران اير در مسير تهران-دمشق، فردي با هويت مشخص و از عناصر وابسته به ضد انقلاب با ايجاد رعب و وحشت درون پرواز و در بين مسافرين با ادعاي بمب گذاري و انجام مقدمات اوليه قصد ربايش اين هواپيما به مقصد مورد نظر را داشت كه با تدبير و اقدام به موقع گارد امنيت پرواز اين اقدام فرد مذكور ناكام ماند.

 



به رغم فشارهاي آمريكا اروگوئه : به روابط خود با ايران ادامه مي دهيم

رئيس جمهور اروگوئه تاكيد كرد كه به رغم فشارهاي اعمال شده بر كشورش روابط خود با ايران را ادامه خواهد داد.
به گزارش فارس، «حجت الله سلطاني» سفير ايران در اروگوئه در ديدار با «خوزه موخيكا» رئيس جمهور اين كشور، استوارنامه خود را تقديم كرد.
سلطاني در اين ديدار ضمن ابلاغ سلام هاي گرم دولت و ملت ايران به ويژه محمود احمدي نژاد رئيس جمهور، بر اراده ايران جهت تحكيم و تعميق بيش از پيش روابط با اروگوئه تاكيد كرد.
وي ضمن ارائه برخي آمار و ارقام در خصوص پيشرفت هاي ايران در زمينه هاي مختلف صنعتي، علمي، فناوري و كشاورزي، تاكيد كرد: ملت ايران مصمم است با تكيه بر توانمندي هاي ملي و وحدت داخلي و بدون وابستگي به قدرت هاي خارجي راه توسعه و پيشرفت را طي كند و در اين راستا نسبت به انتقال تجارب و فناوري به اروگوئه به عنوان يك كشور دوست اعلام آمادگي مي كند.
رئيس جمهور اروگوئه نيز ضمن تمجيد از فرهنگ و تمدن ايران و تاكيد بر آشنايي بيشتر با جمهوري اسلامي ايران گفت كه روابط سياسي و تجاري ايران و اروگوئه در وضعيت مناسبي قرار دارد ولي چشم انداز روابط مي تواند بسيار مثبت تر از وضعيت فعلي باشد.
وي افزود: علي رغم تمام فشارهاي اعمال شده بر اروگوئه، روابط خود با ايران و كشورهاي مستقل را ادامه خواهيم داد.
موخيكاي 74 ساله از مبارزان انقلابي اروگوئه است كه 14 سال از عمر خود را در زندان رژيم هاي ديكتاتوري اين كشور به سر برده است. همسرش نيز كه از سناتورهاي مجلس است از مبازران با سابقه و انقلابي اروگوئه به شمار مي رود و سال هاي متمادي را در زندان گذرانده است.
ادامه فعاليت هاي تجاري ايران و امارات
وزير اقتصاد امارات هم اعلام كرد كه فعاليت هاي تجاري و بازرگاني كشورش با ايران ادامه خواهد داشت.
به گزارش شبكه خبري بلومبرگ، «سلطان بن سعيد المنصوري» ايران را از مهمترين شركاي تجاري امارات دانست و گفت: ما هميشه ارتباط بازرگاني خود را در چارچوب شوراي امنيت سازمان ملل ادامه خواهيم داد.
وزير اقتصاد امارات تصريح كرد: ما تمايلي نداريم تا چنين شريك تجاري را از دست بدهيم.
به گزارش شبكه خبري پرس تي وي، امارات تحت فشارهاي فزاينده اي از سوي آمريكا قرار دارد تا روابط تجاري خود را با ايران قطع كرده يا به حداقل برساند.
هم اكنون ده ها هزار تن از بازرگانان ايراني در دوبي زندگي مي كنند و بسياري از آنان در زمينه صادرات و واردات ايران فعاليت دارند.
حجم ارتباطات بازرگاني ايران و امارات به 7 ميليارد دلار آمريكا مي رسد كه 17 درصد از آن دوباره به اين كشور حوزه جنوب خليج فارس بازمي گردد.
استوارت لوي، معاون اطلاعات بازرگاني وزارت خزانه داري آمريكا ماه اوت 2010 در سفر به امارات، از مقامات اين كشور خواست، تجارت با ايران را محدود كنند.

 



مسعود رضايي: مبارزه با آمريكا همچنان محور اصلي جنبش دانشجويي است

عضو دفتر مطالعات و تدوين تاريخ ايران، محور اصلي جنبش دانشجويي را خط مبارزه با آمريكا دانست.
مسعود رضايي در گفت وگو با فارس در خصوص جايگاه ضد استكباري جنبش دانشجويي گفت: جنبش دانشجويي در ايران اساساً يك جنبش استقلال طلبانه، ضد سلطه خارجي و استكبارستيز است كه در ابتداي شكل گيري اين جنبش دردهه 20 شمسي با توجه به حضور استعمارگرانه آمريكا و انگليس جنبش دانشجويي اين واقعيت را درك كرد كه رژيم پهلوي يك رژيم وابسته است و بايد توجه خود را متوجه استعمارگران كند.
عضو دفتر مطالعات و تدوين تاريخ ايران در ادامه اين نكته را هم گوشزد كرد كه در آن زمان در طيفي از دانشجويان نگاه هاي متمايل به شوروي سابق هم وجود داشت؛ يعني تفكراتي كه در مقابله با انگليس بود اما راه را به اشتباه مي رفت و براي طرد يك استعمارگر خارجي متوسل به يك قدرت بيگانه ديگرمي شدند.
اين كارشناس مسائل تاريخي گفت: آنها در آن زمان شوروي را به لحاظ تفكرات ماركسيستي و شعارهاي نسبتاً جذاب به عنوان يك قدرت آزادي بخش حساب مي كردند و در طول زمان ثابت شد كه تفكر ماركسيستي به هيچ وجه درجهت تأمين حقوق ملت ايران و آزادي نيست، اما با اين وجود دانشجويان چپ اين مسير غلط را ادامه دادند.
وي با اشاره به حمايت آمريكا از رژيم پهلوي، يادآور شد: جنبش دانشجويي بعد از سال 32 اين نكته را مورد توجه قرارداد كه جاي انگليس و آمريكا با هم عوض شده است، بنابراين جهت اصلي مبارزات خود را به سمت آمريكا نشانه روي كرد كه اين جريان تا انقلاب 57 ادامه يافت.
رضايي بيان داشت: جنبش دانشجويي اسلامي كه به مرور زمان شكل گرفته بود، نگاه خود را متوجه رهبري اسلامي همچون امام خميني(ره) كرد، چرا كه دريافته بودند خط فكري و انديشه سياسي امام(ره) به عنوان انديشه عميق و همه جانبه نگر، هم متوجه بيگانگان است و هم با استبداد داخلي در تقابل است، بنابراين تفكر، راه و روش جنبش دانشجويي بر اساس تفكر امام (ره) شكل مي گيرد و براي رسيدن به اهداف خود، كلام امام را مدنظر قرار مي دهد.
وي تصريح كرد: جنبش دانشجويي كه بعد از انقلاب به صورت جنبشي مبتني بر انديشه امام خميني(ره) به سرعت در دانشگاه ها گسترده شد، با توجه به ادامه دشمني آمريكا با انقلاب اسلامي، نگاه خود را متوجه آمريكا مي كنند و متوجه دشمني اصلي هستند و اتفاقاً در اين زمان است كه جنبش دانشجويي با تفكرات به ظاهر اسلامي اما زاويه دار با انديشه ناب امام(ره) همچون تفكرات بازرگان و نهضت آزادي از آرمان هاي اصلي خود فاصله مي گيرد. وي افزود: بازرگان اساساً آمريكا را به عنوان دشمن و تهديد براي انقلاب محسوب نمي كرد، بلكه نگاه او متوجه ماركسيسم و شوروي بود، اما جنبش دانشجويي اسلامي در 16 آذر طبق نظر و نگاه حضرت امام (ره) و بر اساس تحقيقات و تأملات و مطالعات خود، متوجه شد كه دشمن اصلي آمريكاست و در ادامه تصرف لانه جاسوسي نيز بر مبناي همين نگاه صورت مي گيرد.
اين كارشناس مسائل تاريخي با اشاره به اينكه عده اي قصد دارند جنبش دانشجويي را براي اهداف سياسي خود مصادره به مطلوب كنند، تأكيد كرد: خط مبارزه با آمريكا همچنان محور اصلي جنبش دانشجويي است.

 



سفير ايران در افغانستان: آمريكا و غرب در مبارزه با مواد مخدر ناتوان بوده اند

فدا حسين مالكي بر عدم موفقيت آمريكا و غرب در مبارزه با مواد مخدر تأكيد كرد.
به گزارش بخش مطبوعات سفارت ايران در كابل، سفير كشورمان در افغانستان در ديدار با يوري ندوتف معاون بان كي مون و رئيس دفتر مبارزه با مواد مخدر و جرايم سازمان ملل متحد، از مواد مخدر به عنوان يك معضل جهاني ياد كرد و با تأكيد بر شناخت عميق تر كشورهاي جهان نسبت به اين مقوله، اراده بين المللي را در مبارزه با اين پديده ضروري دانست.
مالكي با اشاره به توليد 90 درصد ترياك جهان در افغانستان و نشست سه جانبه ايران، پاكستان و افغانستان، خواهان همكاري هاي منطقه اي براي مبارزه با كشت، توليد و قاچاق مواد مخدر با اين پديده شد.
وي تصريح كرد: توجه به تجربه مفيد كشورهاي منطقه و همسايگان افغانستان براي سياست گذاري در مبارزه با مواد مخدر ضروري است، زيرا كشورهاي منطقه بيشترين آسيب ها را از مواد مخدر متحمل مي شوند.
مالكي تأكيد كرد: آمريكا و غرب پس از 9 سال حضور در افغانستان نتوانسته اند به موفقيتي در مبارزه با مواد مخدر دست يابند و در اين زمينه بايد با كمك دفتر مبارزه با مواد مخدر و جرايم سازمان ملل متحد آسيب شناسي صورت گيرد.
اين ديپلمات ارشد ايران در افغانستان، افزايش استفاده از مواد مخدر صنعتي به جاي مصرف مواد سنتي و تبعات خطرناك آن براي خانواده ها و مردم جهان به عنوان يك تهديد بين المللي در قرن 21 ياد كرد.
وي خواهان توجه مجامع جهاني به قاچاق مواد مخدر از افغانستان و ترانزيت پيش سازهاي صنعتي به اين كشور براي فرآوري هروئين شد و بر توجه بيشتر دفتر مذكور به اين معضل جهاني تأكيد كرد.
همچنين در اين ديدار معاون دبير كل سازمان ملل متحد و رئيس دفتر مبارزه با مواد مخدر و جرايم سازمان ملل متحد با اشاره به نقش ايران در مبارزه با مواد مخدر، ايران را مبتكر و بنيانگذار اجلاس سه جانبه در كابل ميان اين سازمان، افغانستان و ايران ياد كرد و درباره تصميماتي كه در نشست سه جانبه اتخاذ شد، گفت: بايد ايران با توجه به اين دستاوردها به آن افتخار كند.

 



دستگيري عامل ارتباط با رسانه هاي بيگانه و سران فتنه در سبزوار

سبزوار-خبرنگار كيهان:
عامل ارتباط با رسانه هاي بيگانه و سران فتنه سبز توسط سربازان گمنام امام زمان(عج) سپاه ناحيه سبزوار دستگير شد.
عوامل اطلاعات سپاه سبزوار طي گزارشات مردمي و با يك تحقيقات محرمانه فردي را با هويت معلوم دستگير و تحويل مقامات قضايي داد.
به گزارش ستاد خبري اطلاعات سپاه سبزوار اين فرد از طريق ارتباط با شبكه هاي رسانه اي بيگانه اقدام به دادن اخبار دروغ از داخل كشور به اين شبكه ها مي كرده است. همچنين از اين فرد تعداد هزار حلقه سي دي مستهجن 2 دستگاه لپ تاپ «جهت ارتباط با سايت هاي حامي فتنه»، يك دستگاه رايانه روميزي «جهت تكثير فيلم هاي مستهجن»، «2 دستگاه رسيور جهت ضبط برنامه هاي عليه نظام»، «2 عدد ديش ماهواره و 6 عدد ال ان بي»، سه دستگاه هارد ديسك رايانه و يك عدد هارد ديسك اكسترنال، سه عدد فلش مموري، يك عدد رم موبايل و 50 عدد فلاپي ديسك كشف و ضبط شد.
همچنين عوامل اطلاعات ناحيه مقاومت بسيج سپاه سبزوار با يك تحقيقات گسترده و در يك عمليات ضربتي توانستند يك باند فساد و فحشا را در شهرستان سبزوار نابود كنند.
به گزارش ستاد خبري اطلاعات سپاه سبزوار افراد اين باند با اغفال و تهديد دانشجويان دختر جوان اقدام به سوءاستفاده از آنان مي كردند.
افراد اين باند كه شامل 4 مرد و 3 زن بودند، پس از دستگيري و بازجويي هاي تخصصي تحويل مقامات قضايي شدند.

 



فرمانده ناوگان نظامي شمال كشور اعلام كرد
ناوشكن شمال كشورمدرن تر از نمونه جماران

فرمانده ناوگان نظامي شمال كشور، تجهيزات ناوشكن در حال ساخت شمال كشور را مدرن تر از ناوشكن جماران خواند.
سيدمحمود موسوي روز گذشته در گفت وگو با خبرنگار فارس در رشت با اشاره به ساخت ناوشكن در صنايع شهيد تمجيدي انزلي اظهار داشت: اين ناوشكن طبق برنامه زمان بندي شده مراحل ساخت را طي مي كند.
وي با بيان اينكه قسمت بدنه ناوشكن به طور كامل ساخته شده است، افزود: تجهيزات ناوشكن در حال نصب است و تلاش شده قطعات آن نسبت به ناوشكن جماران بهينه سازي شود.
موسوي با اشاره به اينكه دانش روز به روز در حال پيشرفت است، تصريح كرد: تلاش شده از تجهيزات كاملا به روز و مدرن ساخته شده در مراكز صنعتي داخلي در اين ناوشكن استفاده شود.
فرمانده ارشد آجا در گيلان گفت: اين ناوشكن يكي از يگان هاي رزمي نيروي دريايي ارتش جمهوري اسلامي ايران در درياي خزر است و براي برقراري امنيت لازم در آبهاي اين دريا كار عملياتي و دريانوردي خود را در آينده آغاز مي كند.
وي در ادامه به حضور نيروي دريايي ارتش در آبهاي آزاد اشاره كرد و بيان داشت: حضور نيروي دريايي ارتش جمهوري اسلامي در عرصه بين المللي ماههاست آغاز شده و تداوم دارد.
موسوي با بيان اينكه تاكنون بالغ بر 850 فروند ناوگان تجاري كشور توسط يگان هاي رزمي نيروي دريايي در خليج عدن هدايت و اسكورت شدند، تصريح كرد: بيش از 30 مورد حمله دزدان دريايي را داشتيم كه هيچ خسارتي متوجه ناوگان تجاري ايران نشده و تمام آنها دفع شده است.
فرمانده منطقه چهارم دريايي ارتش تداوم اين عمليات ها و ادامه آن را نشان دهنده پشتيباني عملياتي و آمادگي كامل در بعد تجهيزاتي و انساني نيروي دريايي ارتش جمهوري اسلامي ايران عنوان كرد.
وي ادامه داد: در بعد تجهيزاتي بايد يگانهاي شناور به مدت طولاني در دريا بمانند كه نيازمند تعمير و نگهداري ويژه هستند و اين امر در داخل كشور توسط كاركنان متخصص نيروي دريايي ارتش جمهوري اسلامي ايران انجام مي شود ضمن اينكه كاركنان بايد بتوانند در اين مدت در دريا بمانند و مشكلات را برطرف كنند كه تمام اين موارد توسط مراكز آموزشي نيروي دريايي ارتش آموزش داده مي شود و تخصص پيدا مي كنند و در عمليات ها از آنها استفاده مي شود.

 



تأكيد مجدد آيت الله جوادي آملي بر تدوين جلد دوم مفاتيح الجنان

استاد حوزه علميه قم گفت: مفاتيح بايد در دو جلد باشد كه يكي از آنها مربوط به دعا و زيارات و... باشد و ديگري در مورد فعاليت هايي كه نظام اسلامي عهده دار آنهاست.
به گزارش فارس از قم به نقل از روابط عمومي بنياد بين المللي علوم وحياني اسراء، آيت الله عبدالله جوادي آملي در ديدار اعضاي شوراي سياستگذاري كنگره مرحوم شيخ عباس قمي اظهار داشت: عالمان دين، وارثان انبيا هستند و همان طوري كه خداوند انبيا را به هم مرتبط مي داند، وارثان را نيز به هم مرتبط مي داند.
وي افزود: همان گونه كه خداوند به انبيا هشدار مي دهد كه به ياد انبياي گذشته باشند و به انبياي گذشته نيز مي فرمايد كه به ياد انبياي بعدي باشند، به عالمان دين و متاخران نيز تذكر مي دهد كه به فكر قدما باشند و به متوسطين گفته مي شود كه به ياد متاخران باشند و اين سلسله محفوظ است.
آيت الله جوادي آملي تأكيد كرد: كسي كه كتاب مي نويسد، چون مورث او وجود مبارك امام است، اين شخص بايد برابر با آن امام كتاب بنويسد، يعني اگر امام حكومتي تشكيل داد و فرقه-هاي مختلف زير پرچم حكومت ايشان هستند، وارثان نبايد اين نكته را فراموش كنند.
وي افزود: بايد بدانيم كه واقعيت، واقعيت نظام است، يعني نظام اسلامي اقدام به برگزاري همايش و بزرگداشت مي كند و اگر امروز مرحوم محدث قمي مي بودند يقيناً برخي كتاب هايشان را به شكل ديگري مي نوشتند.
آيت الله جوادي آملي در بخش ديگري از فرمايشات خود به شخصيت والاي شيخ عباس قمي اشاره كرد و افزود: مرحوم شيخ عباس قمي از فضلاي سنتي بودند كه آثار ايشان با تحول همراه بود.
استاد حوزه علميه قم احياي آثار مرحوم شيخ عباس قمي را اقدامي ارزشمند دانست و تأكيد كرد: مرحوم محدث قمي انسان معمولي نبود، بسياري از افراد اقدام به نوشتن كتاب كردند اما در زمان خودشان فراموش شدند اما اخلاص مرحوم شيخ عباس قمي موجب ماندگاري ايشان شد.
وي ادامه داد: در مورد شخصيت شيخ عباس قمي هر چقدر كار شود باز هم جاي فعاليت بيشتر وجود دارد، ضمن اينكه اين فعاليت ها بركات ارزشمندي در بر دارد و اميدواريم آثار اين محدث والا مقام و همه اوليا و علماي دين برابر با زمان و مكان و فرهنگ احيا شود.
استاد حوزه علميه در ادامه فرمايشات خود بر لزوم چاپ جلد دوم مفاتيح الجنان تأكيد كرد و گفت: مفاتيح بايد در دو جلد باشد كه يكي از آنها مربوط به دعا و زيارات و... باشد و ديگري در مورد فعاليت هايي كه نظام اسلامي عهده دار آنهاست، منتشر شود.
وي با بيان اين نكته كه جاي انتشار جلد دوم مفاتيح در نظام اسلامي خالي است، تأكيد كردند: همان طوري كه در مورد عبادات مواردي از قبيل ترك محرمات و مكروهات وجود دارد، در مورد زندگي كردن نيز موارد زيادي از قبيل جلوگيري از آلوده كردن محيط زيست و... وجود دارد كه بايد به آنها پرداخته شود.
آيت الله جوادي آملي اظهار داشت: اگر ولايت فقيه و حكومت اسلامي را پذيرفتيم بايد ببينيم وارثان ما چگونه دعا مي كنند و چه مي گويند.
وي ادامه داد: تاريخ مصرف تحول مرحوم محدث قمي گذشته است و كنگره اين عالم ديني بايد به اين سمت برود كه محدث قمي براساس تحول، محدث شد و ما هم زمين و زمان را فراموش نكنيم.

 



يكي از فرماندهان دفاع مقدس: آيه يأس خواندن آمريكا بخاطر ترس از بسيجيان است

ورامين- خبرنگار كيهان:
هر وقت ديديد كه آمريكا و ستون پنجمش در كشورمان آيه يأس مي خوانند، بدانيد ترس آنها از تسليحات نظامي ما و توان رزمي بسيجيان است.
سرتيپ پاسدار جعفر جهروتي از فرماندهان 8 سال دفاع مقدس در همايش بسيجيان فرهنگي منطقه جوادآباد ورامين با بيان اين مطلب افزود: توان رزمي نيروهاي مسلح در مقايسه با دوران دفاع مقدس دوچندان شده است.
وي كه در جمع مسئولان، بسيجيان، فرهنگيان و خانواده معظم شهدا و ايثارگران سخن مي گفت، اظهار داشت: پيروي از ولايت فقيه بر بسيجيان، آحاد مردم و مسئولان واجب و ضروري است. در اين همايش سرتيپ جهروتي تصريح كرد: وقتي منطقه جوادآباد ورامين 151 شهيد و 300 جانباز و هزاران ايثارگر تقديم انقلاب اسلامي كرده است. ديگر دشمن قادر به مقابله با ما نخواهد بود.

 



با قرائت پيام رئيس جمهور در يزد
بيست و هفتمين جشنواره بين المللي فيلم كوتاه كليد خورد

بيست و هفتمين جشنواره بين المللي فيلم كوتاه با قرائت پيام رئيس جمهور در يزد آغاز به كار كرد.
به گزارش خبرگزاري فارس از يزد، مدير كل فرهنگ و ارشاد اسلامي استان يزد شنبه شب در مراسم افتتاحيه اين جشنواره اظهار داشت: جشنواره بين المللي فيلم كوتاه يزد در واقع بزرگ ترين گردهمايي و جشن فيلم سازان و سينماگران جوان و فعالان عرصه فيلم كوتاه در دو قالب بخش اصلي سينماي ملي و سينماي بين المللي است.
محمود عاليشوندي افزود: اين جشنواره با زير مجموعه هايي همچون مسابقه ملي، پرتوي ايمان، چشم انداز سرزمين زيباي ما و چراغ راه در بخش جنبي برگزار شده است.
وي خاطر نشان كرد: اين جشنواره در بخش بين الملل نيز شامل مسابقه بين الملل، مسابقه آسيا و جهان اسلام است كه توسط انجمن سينماي جوانان ايران و باهمكاري مؤسسه امور جشنواره ها به منظور ارزيابي و معرفي بهترين توليدات يك ساله فيلم كوتاه ايران و ساير كشورهاي جهان به اجرا درآمده است.
به گزارش فارس؛ بيست و هفتمين جشنواره بين المللي فيلم كوتاه يزد در سينماتك يزد آغاز به كار كرده و تا هشتم آذرماه نيز در اين مكان ميزبان علاقمندان خواهد بود.
همچنين به مناسبت برگزاري اين مراسم كه به طور همزمان در هفت استان ديگر در حال برگزاري است، پيام محمود احمدي نژاد، رئيس جمهور كشورمان قرائت شد.
در اين پيام آمده است: در حالي بيست وهفتمين جشنواره بين المللي فيلم كوتاه برگزار مي شود كه ما هر روز شاهد شكوفايي و خلاقيت جوانان ايراني در داخل و خارج از كشور هستيم؛ هنرمندان خلاق و جوانان فيلم ساز با شور و نشاط مي توانند با آثار خود زيبايي هاي متنوع خلقت و باورهاي معنوي و ملي را در زمينه هاي مختلف هر روز بيش از پيش وسعت و عمق بخشند تا جهانيان در آينه آثارشان عدالت جويي، صلح طلبي و ايمان و معنويت را مشاهده كنند.
احمدي نژاد افزوده است: اگرچه ساخت فيلم كوتاه در هيچ كشوري چندان اقتصادي نيست اما بايد سعي كرد بر اين معضل مهم فائق آمد تا در آينده بتوان بازتاب رنج، شادي و اميد براي تجربه زندگي بهتر را بيش از گذشته در آثار هنري جلوه داد.

 



اخبار ادبي و هنري

توليد انيميشن ايران هراسي براي كودكان آمريكايي
يك انيميشن با محتواي ايران هراسي براي كودكان آمريكايي توليد شده است. شبكه فاكس قرن بيستم آمريكا، انيميشني با عنوان «مرد خانواده» توليد و پخش نموده است كه نقش اصلي فيلم در آن با صراحت مي گويد: بايد به ايران حمله كنيم!
به گزارش مشرق، در اين انيميشن خودزني سياسي آمريكا در حمله به برج هاي تجارت جهاني به كشورهاي اسلامي نسبت داده شده و در نهايت اين نتيجه اتخاذ مي شود كه بايد به ايران حمله كرد.
گفتني است، كمپاني فاكس قرن بيستم نيز متعلق به رابرت مرداك، سرمايه دار صهيونيست استراليايي تبار است كه در راستاي جنگ نرم عليه ايران، شبكه مبتذل فارسي وان را نيز راه اندازي كرده است.
صنعت سينماي آمريكا، تحت سلطه كامل صهيونيست ها قرار دارد و 40 درصد از اعضاي اين سينما را نيز، افراد همجنس گرا تشكيل مي دهند.
نخستين برنامه مستقل راديويي بسيج آغاز به كار كرد
همزمان با هفته بسيج و برگزاري مراسم گراميداشت شهيد بسيجي «محسن وزوايي»، نخستين برنامه مستقل راديويي بسيج با عنوان «مدرسه عشق» ديروز با حضور رئيس سازمان بسيج مستضعفين و قائم مقام صدا و سيما آغاز به كار كرد.
سردار نقدي در آئين افتتاح برنامه راديويي «مدرسه عشق» كه با اجراي «صدر» مجري شبكه راديويي ايران برگزار شد، در ارتباط زنده پنج دقيقه اي با استوديو راديو ايران گفت: به نام فردي كه با ذكر و نام او خرمشهر آزاد شد، فردي كه دروازه بان بهشت و ساقي حقيقي كوثر است و او كه بزرگ بسيجي و پرچمدار و رهبر بسيجيان تاريخ است، به نام نامي اميرالمؤمنين علي(ع) اين برنامه نوراني را افتتاح مي كنيم.
به گزارش توانا، وي افزود: اميدواريم اين برنامه بتواند صداي مؤمنان، ايثارگران و سربازان امام عصر(عج) را به گوش جهان برساند و اميدواريم خداوند اين شبكه را تا آخر در مسير نوراني بسيج ومنادي پيام ولايت و دفاع از حق و عدالت و آزادي و همه فضايل انساني قرار دهد و انشاءالله فضايي باشد تا روزي صداي رساي ظهور مهدي(عج) را فرياد بزند.
رشد 30 درصدي شاخص هاي كتابخانه اي
دبير كل نهاد كتابخانه هاي عمومي گفت: در سه سال اخير در تمام شاخص هاي كتابخانه اي دست كم 30 درصد رشد كرده ايم و حتي در شاخص عضويت با رشد دو برابري رو به رو شده ايم.
منصور واعظي در چهارمين گردهمايي كارشناسان امور مشاركت ها و شهرداري هاي اداره هاي كل كتابخانه هاي استان ها با اشاره به رشد مشاركت هاي مردمي و خيران در توسعه كتابخانه هاي عمومي كشور در سه سال اخير افزود: حوزه مشاركت ها و شهرداري هاي نهاد كتابخانه ها در پشتيباني از هدف اصلي نهاد؛ ارتقاي مطالعه مفيد نقش مؤثري ايفا مي كند.
تجليل دانشجويان از حميد سبزواري
حميد سبزواري شاعر پيشكسوت ادبيات انقلاب در نشست دانشجويان هنرمند بسيجي دانشگاه هاي تهران تجليل شد.
در اين نشست كه عصر ديروز در تالار شهيد جان بزرگي دانشگاه هنر برگزار شد، دانشجويان از استاد سبزواري تجليل كردند.

 


صفحه (14)


صفحه (3)


صفحه (2)

     


(صفحه(12(صفحه(6(صفحه(9(صفحه(7(صفحه(8(صفحه(15(صفحه(11(صفحه(5(صفحه(16(صفحه(13(صفحه(4(صفحه (2.3.14