(صفحه(12(صفحه(10(صفحه(9(صفحه(7(صفحه(8(صفحه(15(صفحه(11(صفحه(5(صفحه(16(صفحه(13(صفحه(4(صفحه (2.3.14


شنبه 13 آذر 1389- شماره 19806

طومار شهروندان نكايي در باره محله حاشيه نشين عباس آباد
تأ كيد شهرداربابل بر استفاده از تجربه متخصصين درمديريت سيلاب
طرح احداث مترو از تهران به غرب مازندران
فرمانده سپاه استان: دبيرخانه كنگره شهداي همدان دائمي مي شود
فرماندار شهركرد: هدفمندسازي يارانه ها صرفه جويي ميلياردي رابه دنبال دارد
توزيع 18 ميليارد ريال كتاب رايگان در مدارس آذربايجان شرقي
پارك ويژه بانوان كرجي به بهره برداري رسيد
تيپ دوم سپاه نبي اكرم«ص» به لشكر عملياتي ارتقا يافت
سفر به بانه، ديار خاطره ها
سارقان، اراذل و اوباش زنداني اصفهان به مرخصي نمي روند
داروي خوراكي نيفديپين به صورت تزريقي استفاده نشود
70 هزار واحد مسكن مهر در اصفهان ساخته مي شود



طومار شهروندان نكايي در باره محله حاشيه نشين عباس آباد

ساري- خبرنگار كيهان:
شهروندان نكايي با ارائه طوماري به استاندار مازندران محله حاشيه نشين عباس آباد را تهديدي جدي براي شهرستان نكاء دانستند كه بايد ساماندهي شوند.
در اين طومار كه به امضاي شهروندان نكايي رسيده، آمده است: با توجه به وجود منطقه حاشين نشين، محروم و پرخطر عباس آباد نكا واقع در ضلع شرقي با دارا بودن يك هزار و 200 نفر جمعيت و 300 خانوار سكنه، فقر و محروميت هاي مادي و نيز آداب و رسوم و فرهنگ خاص، همچنين برخورداري از بافت هاي فرسوده اين منطقه نيازمند توجه جدي است.در قسمت ديگري از اين طومار تاكيد شده است:
از طرفي فقر فرهنگي منطقه اي يا معضلات اجتماعي نظير دارا بودن تعداد زيادي معتاد، ازدياد فحشا و منكرات، بيكاري، بزهكاري، افزايش بيماران مبتلا به بيماري هاي مسري ناشي از رفتارهاي پرخطر همچون ايدز و حتي گسترش اين موارد در جامعه شده است كه بايد چاره انديشي شود
. امضاءكنندگان اين طومار يادآور شدند: تجمع افراد معتاد از اطراف در اين منطقه، تكدي گري كودكان و زنان موجب رنجش خاطر و تألمات روحي و نگراني شهروندان شده است. اين طومار به امضاء صدها نفر از شهروندان نكايي رسيده و براي پيگيري اين امر به استاندار مازندران ارائه شد.

 



تأ كيد شهرداربابل بر استفاده از تجربه متخصصين درمديريت سيلاب

بابل-خبرنگاركيهان:
شهردار بابل گفت: استفاده از تجربيات متخصصان دانشگاهي و اجرائي كشور درمراحل مختلف مطالعات مديريت جامع سيلاب هاي شهري ضروري است.
شيروان پارسامهر درخلال برگزاري اين دوره آموزشي افزود: رشد سريع جمعيت شهري توام با گسترش شديد شهرها در مناطق سيلگير، پتانسيل سيلخيزي را بطور فزايند ه اي بالا برده است.
از طرفي تغيير كاربري اراضي مزروعي و باغات و جنگل ها به مناطق مسكوني و صنعتي، خطر سيل گرفتگي اين مناطق را در مناطق شهري افزايش داده است. شهردار بابل ادامه داد: ضرورت استفاده از تجربيات متخصصان دانشگاهي و اجرائي كشور درمراحل مختلف مطالعات مديريت جامع سيلاب هاي شهري آشكار مي شود. شايان ذكر است كارگاه مديريت سيلاب هاي شهري شهرداري هاي كشور با پيشرفت هاي دنيا در رابطه با كنترل و مهار سيلاب هاي شهري به ميزباني شهرداري بابل در مجتمع آموزشي رفاهي شركت نفت محمود آباد برگزار شد.

 



طرح احداث مترو از تهران به غرب مازندران

تنكابن - خبرنگاركيهان:
استاندار مازندران گفت: طرح احداث مترو از تهران به غرب مازندران دردست مطالعه است.
مهندس سيد علي اكبر كاهائي با اعلام مطلب فوق افزود: تحقق پروژه آزاد راه شمال منشأ تحولات اقتصادي و عمراني فراواني براي استان و غرب مازندران درپي خواهد داشت و از ايده هاي جالب و مهم ديگر احداث متروي سريع السير ازفرودگاه مهرآباد به غرب مازندران شهرستان تنكابن مي باشد.وي همچنين گفت: به زودي اختيارات فرمانداري ويژه در تنكابن ابلاغ و اجرايي خواهد شد و در آينده نزديك شوراي اداري استان با محوريت كارگروه توسعه و اشتغال و اقتصاي درتنكابن برگزار خواهد شد.

 



فرمانده سپاه استان: دبيرخانه كنگره شهداي همدان دائمي مي شود

همدان- خبرنگاركيهان:
فرمانده سپاه انصارالحسين(ع) استان همدان گفت: دبيرخانه كنگره سرداران، اميران، فرماندهان و 8 هزار شهيد استان همدان دائمي مي شود.
سرتيپ پاسدار عبدالرضا آزادي در گفتگو با خبرنگاران، افزود: دبيرخانه كنگره شهداي استان به ترسيم چشم انداز 10سال آينده خواهد پرداخت تا زمينه را براي برگزاري كنگره بعدي كاملا آماده سازد. همچنين سايت و نشريه كنگره نيز به كار خود ادامه مي دهند و فعال خواهند بود.
وي برنامه هاي كنگره همدان را كاري تركيبي با استفاده از هنرهاي چندگانه دانست و گفت: محتوا و نوع برنامه هاي اين كنگره در كشور كم نظير بود و با اقبال بسيار خوب مردم مواجه شد به طوري كه طي پنج شب برگزاري اجلاسيه هاي كنگره، مجموعا 30 هزار نفر از 32 قشر مردم استان در سالن انقلاب همدان حضور يافتند.
فرمانده سپاه انصارالحسين(ع) استان همدان در پايان از آماده سازي 12يادمان شهدا در كليه شهرستان هاي استان همدان خبر داد و گفت: مجموعا جهت ساخت يادمان هاي شهدا، بالغ بر يك ميليارد و500 ميليون تومان اعتبار از سوي شهرداري هاي استان اختصاص يافت كه تعداد 7 پروژه آن در ايام برپايي كنگره شهدا به بهره برداري رسيد.

 



فرماندار شهركرد: هدفمندسازي يارانه ها صرفه جويي ميلياردي رابه دنبال دارد

شهركرد - خبرنگار كيهان:
فرماندار شهركرد از صرفه جويي ميلياردي در منافع و سرمايه هاي ملي كشور همراه با هدفمندسازي يارانه ها خبر داد.
سيدسعيد زمانيان گفت: طرح هدفمندسازي يارانه ها با صرفه جويي ميلياردها ريال از منابع كشور، مهمترين گام بزرگ ساماندهي اقتصادي در نظام اسلامي است.
وي با بيان اينكه همدلي و همراهي ملت و دولت در اجراي اين طرح ضروري است، تاكيد كرد: مسئولان محلي شوراها و دهياران به عنوان خط مقدم ارتباط با مردم مي توانند با اطلاع رساني درست در مورد اهميت اين طرح، دولت را در اجراي بهتر آن ياري كنند.

 



توزيع 18 ميليارد ريال كتاب رايگان در مدارس آذربايجان شرقي

تبريز-خبرنگار كيهان:
3 1ميليارد ريال كتاب در مدارس آذربايجان شرقي توزيع شده و تا آخر سال جاري 5 ميليارد ريال كتاب در اين مدارس و بخصوص در روستاها و مناطق محروم، بصورت رايگان توزيع مي شود.
مدير كل فرهنگ و ارشاد اسلامي آذربايجان شرقي با اعلام مطلب فوق گفت: به زودي نمايشگاه «يار مهربان» با همكاري آموزش و پرورش استان، برگزار مي شود.
علي داننده اعتبارات فرهنگي آذربايجان شرقي كه در دور سوم سفر استاني رياست جمهوري مصوب شده است را 88 ميليارد ريال اعلام كرد.
وي اظهار داشت: سهم استان از مصوبات سفرهاي استاني 11 كتابخانه است كه عمليات احداث آغاز گرديده و در آينده نزديك افتتاح مي شوند و با بهره برداري از اين واحدها، تحول بزرگي از نظر سرانه فضاي كتابخانه استاني، شكل خواهد گرفت.

 



پارك ويژه بانوان كرجي به بهره برداري رسيد

كرج-خبرنگار كيهان:
شهردار كلانشهر كرج از گشايش نخستين پارك بزرگ ويژه بانوان در استان البرز خبر داد.
سيدعلي آقازاده در مراسم بهره برداري از اين پارك گفت: اين پارك به عنوان نخستين بوستان بانوان كرج با مساحت 60 هزار مترمربع و با اعتباري بالغ بر 20ميليارد ريال به بهره برداري رسيد.
وي افزود: اطراف اين بوستان به طول كامل استتار شده است به گونه اي كه بانوان به راحتي مي توانند در پارك تردد كرده ضمن اينكه مديريت پارك نيز بر عهده بانوان است.
شهردار كرج گفت: اين پارك با هدف ايجاد فضاي تفريحي مناسب براي بانوان و استفاده از امكانات ورزشي ساخته شده است.
اين مسئول خاطرنشان كرد: امكانات در نظر گرفته شده براي اين بوستان، اختصاص فضاي زمين چمن فوتبال، زمين هاي بسكتبال، واليبال، تنيس روي ميز و بدمينتون و همچنين خيابان تندرستي و مسير دوچرخه سواري است.آقازاده اظهار داشت: در اين راستا محوطه اي از بوستان بانوان به فضاي بازي كودكان اختصاص دارد تا مادران داراي فرزند كوچك با خاطري آسوده از فضاي بوستان بهره ببرند.وي با بيان اين كه ايجاد درياچه و وجود آلاچيق هاي متعدد زيبايي خاصي به بوستان بانوان داده است افزود: اين پارك يكي از زيباترين بوستان هاي ويژه بانوان در كشور است.

 



تيپ دوم سپاه نبي اكرم«ص» به لشكر عملياتي ارتقا يافت

كرمانشاه- خبرنگاركيهان:
طي مراسمي با حضور استاندار كرمانشاه و تني چند از فرماندهان نظامي و انتظامي تيپ دوم سپاه نبي اكرم«ص» كرمانشاه به لشكر عملياتي 29نبي اكرم«ص» ارتقا يافت.
در آئين اين مراسم استاندار كرمانشاه طي سخناني اظهار داشت: كشوري كه با پشتوانه مردمي و با فداكاري، ريختن خون شهداي گرانقدر توانست در هشت سال دفاع مقدس در جهان زبانزد خاص و عام باشد، بايد از توان، اقتدار، عظمت و صلابت خاصي برخوردار باشد كه خوشبختانه اين مهم براي كل ابرقدرتهاي جهان در طي اين سال ثابت شده است.
مهندس دادوش هاشمي در بخشي از سخنانش با اشاره به نزديكي اجراي طرح هدفمند كردن يارانه ها در كشور گفت: همه اقشار مختلف مردم جامعه در هر پست و مقامي كه هستند موظفند در اجراي هرچه بهتر اين طرح عظيم همكاري لازم را به عمل آورند.در اين مراسم سرتيپ پاسدار محمدنظر عظيمي فرمانده سپاه نبي اكرم«ص» كرمانشاه گفت: ارتقاي اين تيپ به لشكر براي آماده سازي و توسعه يگان هاي رزمي است و اين تغيير ساختاري در استان هايي صورت گرفته كه قبلا داراي لشكر بوده اند.
وي افزود: استان كرمانشاه با توجه به داشتن دو تيپ نبي اكرم«ص» و انصارالرسول و سوابق ارزشمند، توانايي و اقتدار تيپ دوم نبي اكرم باعث شد كه به لشكر عملياتي تبديل شود.

 



سفر به بانه، ديار خاطره ها

گزارش از: پرويز بهرامي ابهر
تأليف كتاب «كردستان» سرزمين مجاهدتهاي خاموش» كه قرار است به عنوان پنجمين اثر نگارنده با خاطرات ارزشمند و تلخ و شيرين چند تن از حماسه سازان و پيشمرگان كرد مسلمان بانه به رشته تحرير درآيد بهانه اي شد تا چند روزي به خطه سرسبز و شهيدپرور «بانه» سفري داشته باشيم.
شهرستان بانه براي ما كه مدتهاي مديدي را در دوران دفاع مقدس در آن سپري كرده بوديم سرزمين خاطره ها به حساب مي آمد. خاطراتي كه براي هر لحظه اش ناگفته هاي گفتني وجود دارد. از اين رو سفر ما مي توانست سفري پربركت و بياد ماندني باشد.
جمعه: 21/8/1389
رأس ساعت 30:03 بامداد، بوسيله يك دستگاه خودروي پژو 405 شهر ابهر را به قصد عزيمت به شهرستان بانه ترك كرديم. بعد از مسيري كه در جاده مواصلاتي ابهر- قيدار و بيجار طي كرديم وقت فريضه صبح نيز فرار رسيد. لذا نماز را در يكي از مساجد كنار جاده بيجار بجا آورده، سپس به حركت خود ادامه داديم.
پس از پشت سر گذاشتن شهرهاي بيجار- ديواندره- سقز ساعت 30:10 صبح به بانه رسيديم.
در طول مسير، شاهد خودروهايي بوديم كه اكثراً با لوازم صوتي مثل ال.سي.دي، ال.اي.دي، كولر گازي و... از بانه بازمي گشتند.
علاوه بر آن در مسير جاده سقز به بانه تابلويي با عناوين «آش دوغ»، «كباب كردي» و... به چشم مي خوردند كه خودروهايي نيز براي صرف غذا و تهيه نيازهاي سفر خود در كنار اين تابلوها و اماكن مربوط به آن توقف كرده بودند.
جاده، بسيار شلوغ و پرتردد بود. همين عامل سرعت حركت خودروها را تا حد چشمگيري كند ساخته بود.
باور كردن آن براي ما خيلي سخت بود، اينكه اغلب جاده ها و مسيرهايي كه در طول زمان جنگ و ناآراميهاي منطقه كردستان با حضور نيروهاي تأمين جاده ديده مي شدند اين بار در امنيت كامل و بدون هيچگونه نيروي امنيتي بودند. به طوريكه هر خانواده اي با خودروي شخصي خود مي توانست با آرامش خيال و احساس امنيت كامل از آن عبور كند. ولي شايد برخي از مسافرين از اين موضوع غافل بودند كه امنيت امروز اين جاده ها مرهون مجاهدت، فداكاري و شهادت عزيزاني است كه كم كم به دست فراموشي سپرده مي شوند.
متأسفانه در بين تابلوهاي يادشده هيچ تابلويي به چشم نمي خورد كه در آن تصوير و نوشته اي از شهداي مظلوم و غريبي باشد كه وجب به وجب اين جاده ها با خون آنها عجين بود.
ساعت 11 صبح وارد سپاه پاسداران انقلاب اسلامي بانه شديم. به خاطر اينكه روز جمعه و تعطيلي بود، هيچكدام از فرماندهان و مسئولان حضور نداشتند. ليكن با هماهنگي قبلي و دستوراتي كه از سوي سپاه استان كردستان صادر شده بود، ميهمانسرايي كه در يكي از خيابانهاي شهر بانه واقع بود، در اختيار ما قرارگرفت.
ساعتي پس از استقرار در ميهمانسرا «كاك توفيق طاهري» يكي از پيشمرگان مسلمان به ديدارمان آمد و با اصرار زياد ما را براي صرف شام ميهمان منزل خود كرد. او و خانواده محترمش چنان پذيرايي و ابزار لطف كردند كه واقعا ما را شرمنده خود ساختند. بعد از صرف شام دوباره به ميهمانسرا برگشتيم.
به منظور برقراري ارتباط با برخي از پيشمرگان كرد مسلمان و بازديد از مناطق جنگي و مرزي، هماهنگي لازم را با چند تن از دوستان به عمل آورديم.
«كاك دارا قادر خانزاده» كه يكي از پيشمرگان كرد مسلمان و يكي از جانبازان سرافراز و برادر شش شهيد والا مقام- بختيار، بهنام، كاميار، دلاور، اردشير و كوروش- مي باشد اولين گزينه اي بود كه با او قرار ملاقات داشتيم. بنابراين پس از هماهنگي تلفني قرار شد رأس ساعت 10صبح فردا در منزل او حضور بهم رسانيم.
شنبه: 22/8/1389
در وقت مقرر يعني ساعت 10صبح در مقابل منزل «كاك دارا» بوسيله تلفن همراه حضور خودمان را به وي اعلام كرديم.
وي نيز ما را به گرمي پذيرفت. پس از سلام و احوالپرسي هدف از ملاقات با ايشان را كه همان عرض ادب و ارادت و ثبت و ضبط بخشي از خاطرات او بود يادآور شديم.
قبل از اينكه با آقاي قادر خانزاده وارد گفت وگو شويم خداوند متعال را شكر كرديم، از اينكه توفيق ملاقات با مردي نصيبمان شد كه رهبر معظم انقلاب چندين بار نسبت به خانواده معزز او ابراز لطف داشته و جملاتي را در وصف ايثارگري آنان بيان فرموده اند.
بدون مقدمه زياد وارد گفت وگو شده و پس از يك مصاحبه كوتاه، از كاك دارا قادر خانزاده خواستيم كه خاطره كوتاهي را از روزهاي گذشته براي ما بازگو كند. كاك دارا نيز ضمن اشاره مختصر به بعضي از خاطرات، خاطره بسيار شيرين و ارزشمندي را از ديدار مرحوم پدر و همچنين خودش با رهبر انقلاب بيان كرد.
بعد از يك ساعت و نيم كه ميهمان كاك دارا بوديم با وي خداحافظي و از منزلش خارج شديم.
از همان جا بلافاصله به سمت روستاي «دوسينه» كه حدود 20كيلومتري سمت شرق شهر بانه واقع است حركت كرديم.
در تپه كنار روستا آثار پايگاهي از دوران جنگ باقي مانده بود كه اهالي روستا ما را از رفتن به آنجا منع مي كردند. زيرا مي گفتند اگر چه پايگاه و اطراف آن از وجود هرگونه مين پاكسازي شده است ليكن مين هايي در آن زمان بصورت نامنظم در اطراف پايگاه وجود داشته كه هنوز هم تعدادي از آنها باقي مانده است. با اين حال به واسطه حضور و آشنايي چند ماهه خود با اين پايگاه در دوران جنگ، خيلي مشتاق بوديم كه به بالاي تپه صعود كرده و وضعيت فعلي پايگاه را از نزديك شاهد باشيم.
به لطف خدا اين كار را بدون خطر و با موفقيت انجام داده و ضمن حضور در پايگاه تصاوير جديدي را نيز به منظور تطبيق و پيونددادن با تصاوير دوران جنگ از آن محيط گرفتيم. ديدن بقاياي پايگاه براي ما خيلي هيجان انگيز و پرخاطره بود.خاطرات تلخ و شيريني برايمان زنده مي شد. شيريني اش بخاطر اينكه بعد از 25 يا 26سال دوباره وارد آن محيط شده بوديم و تلخي اش به اين دليل كه دوستان شهيدمان را در آنجا به خاطر مي آورديم. شهيداني از جمله: رهبري، محروم ونده شاد، احمد مرداني، ابراهيم جهانشاهلو و... كه همگي بعد ازنبردي جانانه با نيروهاي دشمن در آن محور و در آن پايگاه شهد شيرين شهادت نوشيده بودند.
درمسير بازگشت از روستاي دوسينه پلي توجه ما را جلب كرد كه درسال64 دوتن از رزمندگان با خودروي تويوتا درحال گذر از آن بودند در كمين عناصر ضدانقلاب قرارگرفته و بطور ناجوانمردانه به شهادت رسيدند. به همين جهت لحظاتي را در آنجا توقف كرده و چندعكس از پل و اطراف آن گرفتيم. امنيتي كه درجاده دوسينه حاكم بود براي ما خيلي اهميت داشت. زيرا درسالهاي نه چندان دور شاهد ناامني و روزهاي سختي در آنجا بوديم.
وقتي برگشتيم دونفر از پيشمرگان مسلمان به نامهاي «كاك عارف رستمي» و «كاك ابوبكر خضرنژاد» را در روستاي بوئين ديديم كه به دنبال ما به سمت روستاي دوسينه درحركت بودند. ضمن احوالپرسي، كاك ابوبكر ما را در همان جا به صرف ناهار دعوت كرد.
بعداز بازگشتن به ميهمانسرا و كمي استراحت، قبل از غروب آفتاب درقطعه صالحين- گلزار شهداي بانه- حاضر شديم و ضمن قرائت فاتحه به ارواح شهداي آرام گرفته درآن مكان از برخي قبور شهدا كه با موضوع كتاب در دست تاليف مرتبط بودند، تصوير گرفتيم. برادران شهيد قادر خانزاده، بهرامي، لطفي، نيزه رودي و... ما را بيش از ديگران تحت تاثير قرار دادند. شايد براي آندسته از دوستان كه از نزديك مزار اين عزيزان را زيارت نكرده اند اين موضوع قابل درك نباشد. ولي وقتي از نزديك مزار اين شهيدان مظلوم را به نظاره مي نشيني احساس عجيبي روح انسان را تسخير مي كند. مي شود گفت يك احساس عجز، حقارت و شرمندگي در برابر عظمت جايگاه و روح بلند اين سربازان راستين اسلام.
امشب هم از صرف شام در منزل يكي از دوستان بي نصيب نمانديم. اين بار كاك محمد رسول زاده بود كه ما را به منزل برادرش در بانه دعوت نمود. برادري بسيارمتين، كم حرف و ميهمان نواز.
نامش «احمد رسول زاده» بود. جانباز 70% و از يادگاران گرانبهاي دوران دفاع مقدس كه قلبش هنوز به عشق بر و بچه هاي آن سالها مي تپيد.
بعد از تناول شام در منزل كاك احمد، چون با چندتن از پيشمرگان مسلمان قرار مصاحبه داشتيم سريع به ميهمانسرا بازگشتم.
يكشنبه: 23/8/1389
ساعت 10 صبح امروز مسير بانه- بوالحسن و كيوه رود را درپيش گرفتيم. جاده آسفالت تقريبا در بالاي روستاي بوالحسن يعني ايست و بازرسي نيروي انتظامي به اتمام مي رسيد؛ لذا به ناچار مي بايست حدفاصل فراز و نشيب 10 الي 12كيلومتري بوالحسن- كيوه رود را كه جاده خاكي و صعب العبور مي باشد طي مي كرديم. به همين منظور خودروي سواري را درمحوطه ايست و بازرسي نيروي انتظامي پارك كرده و طبق قراري كه با يكي از دوستان داشتيم از آنجا با يك دستگاه تويوتا سي اف به حركت خود ادامه داديم تا اينكه قله «گامو» كه يكي از قلل مرتفع و استراتژيك كردستان عراق مي باشد رويت شد. لحظاتي خودرو را متوقف نموده وچندعكس از «گامو» و ارتفاعات «سوركوه» گرفتيم سپس به راه خود ادامه داديم تا نقطه اي كه با سراشيبي بسيار تند و پيچهاي خطرناك مواجه شديم. اين مسير يك راه ميانبر به حساب مي آمد ليكن به خاطر مخاطراتي كه محتمل بود كمتر راننده اي قادر بود كه در آن مسير تردد داشته باشد. اما «كاك صديق كريمي» كه دوست ما و راننده خودرو بود با جسارت و مهارتي فوق العاده خودرو را تا ته دره يعني «رودخانه چومان» و «نقطه صفر مرزي» رساند. هر چند ما اين مسير پرخطر را بدون حادثه اي پشت سر گذاشتيم ولي انگار تا رسيدن به انتهاي مسير چندين بار مرده و زنده شديم. بدون اغراق مي گويم با تمام تجربيات و مشاهداتي كه در طول جنگ بويژه در مدت حضور 10 ماهه خود در همان مناطق يعني كيوه رود، برده رش و... داشتم نه در چنين مسيري سوار بر خودرو بودم و نه چنين راننده توانايي را ديده بودم!! به همين دليل وقتي به سلامت به مقصد رسيديم چندين بار خدا را شكر گفتم. آنجا يك پاسگاه مرزي ايران و آنسوي رودخانه پاسگاه مرزي عراق وجود داشت. دقايقي در محوطه پاسگاه توقف كرده و با ارائه كارت شناسايي، خودمان را به فرماندهان و مسئولان امر معرفي كرديم.
برادران پليس مرزي بويژه جناب سروان «علي محمد وراميني» فرمانده يكي از پاسگاهها نيز با عنايت به اينكه از قبل در جريان مستندسازي ما بودند نهايت همكاري را با ما به عمل آوردند. از همان مكان با تويوتا دو كابين هنگ مرزي بانه به چند روستاي مرزي اطراف از جمله روستاي «كيوه رود» عزيمت كرديم.
آخرين باري كه از روستاي كيوه رود خارج شده بودم پاييز سال 1365بود. آن زمان مسجد و اطراف آن سنگربندي و به پايگاه دفاعي رزمندگان تبديل شده بود و آن روستا و همچنين روستاهاي همجوار به عنوان خط مقدم بانه محسوب مي شدند. زيرا نيروهاي عراقي آن سوي رودخانه چومان در قله گامو و سينه كش آن مستقر بودند. البته عناصر برخي از گروهكهاي ضدانقلاب نيز در اطراف گامو و مسير شهر «ماوت» عراق مواضعي داشتند. ديدن روستاي كيوه رود و ديدار با چند تن از اهالي خونگرم و مهربانش آنهم بيش از يك ربع قرن براي من بسيار لذت بخش و هيجان انگيز بود. احساس مي كردم پس از سالها دوري از وطن و زادگاهم اكنون به آن بازگشته ام. ابتدا سراغ «ملاعلي» ماموستاي روستا و «هاشم» يكي از پسران او را گرفتم ولي اهالي گفتند چند سالي است كه به شهر بانه نقل مكان كرده اند.
خوشبختانه توانستم «كاك لطيف لطيف پور» را بيابم. تنها راننده اي كه در آن زمان در خدمت اهالي روستاي كيوه رود و اطراف آن بود.
پنجه روزگار چهره كاك لطيف را خيلي تغيير داده بود. موها و محاسنش كاملا سفيد شده بود. بالاخره هر چه باشد 25 سال از آن ايام پرماجرا مي گذشت.وقتي به كيوه رود نزديك مي شديم خاطره كوتاهي را از رزمنده اي كه با سه گلوله مجروح شد و شبانه با وسيله نقليه كاك لطيف به بانه انتقال داديم به همراهان نقل كردم.از قضا وقتي كاك لطيف باب سخن را گشود همان خاطره را بازگو كرد و گفته هاي مرا تكميل كرد.
باور كنيد اين ملاقات آنقدر برايم شيرين و ارزشمند بود كه نمي دانم چطور حس دروني خود را با زبان و قلم توصيف كنم.
حس غريبي مرا به گريستن وامي داشت ليكن به خاطر خجالتي كه از اطرافيان داشتم بغض كرده بودم.
دلم مي خواست جاي خلوتي مي يافتم و ساعتها براي سالهايي كه از آن فاصله گرفته بودم گريه و زاري مي كردم. ولي دريغا كه چنين فرصتي به من دست نداد. ناگزير بايد مي پذيرفتم كه چرخ گردون در گردش است و دير يا زود وجود ما هم به يادها و خاطره ها خواهد پيوست...
در كنار روستا، چشمه جوشان و پل كوچكي از آن دوران به يادگار مانده بود كه گويي با زبان بي زباني با من حرف مي زد.
همين پل كوچك مأمن مناسبي بود براي ما در برابر خمپاره هاي آتشين دشمن.
دوستان در كنار پل، تصاويري هم از من گرفتند تا بعدا آنها را با تصاوير زمان جنگ مقايسه كنيم.
دوشنبه: 24/8/1389
صبح امروز عليرغم روزهاي گذشته جايي نرفته و در ميهمانسرا مانديم تا يك جمع بندي اجمالي براي فعاليت هاي چندروزه داشته باشيم.
در حين جمع بندي، مواردي در ذهنم خطور كرد كه حيفم آمد به آنها اشاره اي نداشته باشم. از جمله اين موارد اين بود كه ما به هر روستايي كه مي رسيديم و با هر كسي كه حتي براي دقايقي همصحبت مي شديم حداقل ما را با گشاده رويي به صرف يك استكان چاي و... دعوت مي كردند و اين نشان از مهرباني و صميميت بي رياي اهالي خونگرم شهرستان بانه داشت.
بعدازظهر امروز سري هم به بازار بانه زده و به رسم يادبود سفر، سوغاتي هاي كوچكي هم براي اعضاي خانواده تهيه كردم.
سه شنبه: 25/8/1389
بعد از اينكه نماز صبح را بجا آورديم كليد ميهمانسرا را تحويل مسئولان ذي ربط داده و به اميد ديدار دوباره با دوستان، از بانه و مردمان شريفش خداحافظي كرديم.

 



سارقان، اراذل و اوباش زنداني اصفهان به مرخصي نمي روند

اصفهان- خبرنگار كيهان:
رئيس كل دادگستري استان اصفهان از عدم اعطاي مرخصي به سارقان و اراذل و اوباش زنداني خبر داد.
«غلامرضا انصاري» در همايش سالانه روساي كلانتري ها و پاسگاه هاي فرماندهي انتظامي استان اصفهان اظهار داشت: تغييرات قانوني در زندان هاي استان اعمال شده و به تازگي مرخصي براي زنداني ها محدود شده است.وي افزود: از اين به بعد مرخصي فقط به بدهكاران داده مي شود و شامل سارقان و اراذل و اوباش نخواهد شد.
رئيس كل دادگستري استان اصفهان امنيت كنوني سطح اين استان را مطلوب ارزيابي كرد و افزود: حضور 12 هزار زنداني در زندان هاي استان نشانگر عملكرد خوب پليس و تشكيلات قضايي در ايجاد و تامين امنيت است.

 



داروي خوراكي نيفديپين به صورت تزريقي استفاده نشود

اصفهان-خبرنگاركيهان:
مركز ثبت و بررسي عوارض ناخواسته داروي معاونت غذا و داروي وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشكي درخصوص مصرف اشتباه داروي خوراكي نيفديپين به صورت تزريقي هشدار داد.
به گزارش روابط عمومي دانشگاه علوم پزشكي اصفهان، مركز ثبت و بررسي عوارض ناخواسته دارو اعلام كرد: اين فرآورده در فهرست دارويي كشور به اشكال خوراكي كپسول 10 و 30 ميلي گرمي، قرص 10 و 30 ميلي گرمي، كپسول آهسته رهش 20 ميلي گرمي و قرص آهسته رهش 20 ميلي گرمي موجود مي باشد و اين اشكال مطلقاً نمي بايست به صورت تزريقي مورد استفاده قرار گيرد.
براساس اين گزارش، محتويات داخل كپسول خوراكي نيفديپين در سرنگ كشيده شده و به صورت تزريقي جهت كاهش فشار خون بيمار مورد استفاده قرار گرفته است كه اين امر به هيچ وجه پايه علمي نداشته و مي تواند عواقب خطرناكي براي بيمار داشته باشد.

 



70 هزار واحد مسكن مهر در اصفهان ساخته مي شود

اصفهان- خبرنگاركيهان:
استاندار اصفهان گفت: در حال حاضر بيش از 70 هزار واحد مسكوني در طرح مسكن مهر در دست ساخت است.
دكتر «عليرضا ذاكر اصفهاني» در جمع خبرنگاران با اشاره به تعهد استانداري در ايجاد 80 هزار فرصت شغلي افزود: تنها در 6 ماهه نخست امسال، نزديك به 60 هزار فرصت شغلي ايجاد شده و پيش بيني مي شود اين رقم تا پايان سال از مرز 80 هزار فرصت شغلي نيز فراتر رود.
وي با اشاره به كسب رتبه نخست اصفهان در بخش آمار كشور نيز افزود: اصفهان در بيشتر حوزه ها رتبه اول و يا دوم كشور را به خود اختصاص داده است.
استاندار اصفهان به انتخاب اصفهان در برگزاري اجلاس سران كشورهاي غيرمتعهدها كه قرار است با شركت 181 كشور در آبانماه سال 1391 در ايران برگزار شود، اشاره كرد و افزود: طرح احداث مجموع سالنهاي اجلاس قرار است توسط وزارت مسكن و شهرسازي آماده و به شهرداري جهت آغاز عمليات ساخت ابلاغ شود.

 

(صفحه(12(صفحه(10(صفحه(9(صفحه(7(صفحه(8(صفحه(15(صفحه(11(صفحه(5(صفحه(16(صفحه(13(صفحه(4(صفحه (2.3.14