(صفحه(12(صفحه(10(صفحه(9(صفحه(7(صفحه(8(صفحه(15(صفحه(11(صفحه(5(صفحه(16(صفحه(13(صفحه(4(صفحه (2.3.14


شنبه 13 آذر 1389- شماره 19806

حديث دشت عشق
آغاز هفته هفدهم ليگ برتر با پيروزي فولاد و صبا استقلال بار ديگر به صدر جدول رسيد
اخبار كوتاه از فوتبال
با بركناري ام دوباره تعليق و بي سروساماني حاكم مي شود كفاشيان : مشكل فوتبال ايران من نيستم
پاره گزارشي از انتخاب ميزبانان توسط فيفا چگونه جام جهاني به روسيه و قطر رسيد؟!
آغاز ثبت نام از نامزدهاي فدراسيون ووشو
ابقاي كادر فني تيم هاي آزاد و فرنگي تا المپيك لندن



حديث دشت عشق

به ياد بسيجي شهيد «مجيد كوهستاني»
خفته در خاك هاي داغ جنوب

بسيجي شهيد «مجيد كوهستاني» آبانماه 1339 در يك خانواده مذهبي در جنوب تهران متولد شد. تحصيلاتش را تا پايان ديپلم گذراند و روز به روز بر ايمان و اعتقاد و التزامش به دين و مذهب افزون تر شد. خدمت سربازي را در تهران گذراند و در سالهايي كه سرباز بود عاشقانه و داوطلبانه آن هم در طول تابستان به مناطق جنگي جنوب رفت. پس از دوره سربازي به عنوان بسيجي داوطلبانه عازم ميادين نبرد شد و در عمليات والفجر مقدماتي رشادتها از خود نشان داد و از ناحيه پا زخمي و با همان پاي لنگ بعد از چند روز عازم جبهه ها شد و در عمليات والفجر يك در منطقه فكه لياقت دوچنداني را از خود نشان داد. بسيجي قهرمان مجيد كوهستاني پس از ماهها حضور در جبهه ها در فكه به شهادت رسيد و پيكر پاكش در 22/1/1361 در آن خاكهاي داغ آرام گرفت و در سال 1371 پيكر پاكش از فكه به تهران منتقل و در گلزار شهداي بهشت زهرا به خاك سپرده شد.

 



آغاز هفته هفدهم ليگ برتر با پيروزي فولاد و صبا استقلال بار ديگر به صدر جدول رسيد

سرويس ورزشي -
هفته پاياني نيم فصل نخست رقابت هاي ليگ برتر با بازگشت استقلال تهران به صدر جدول آغاز شد.
در چارچوب رقابت هاي هفته هفدهم ليگ برتر روز گذشته سه ديدار در شهرهاي تهران ، قم و اهواز برگزار شد كه طي آن تيم هاي استقلال ، صبا و فولاد برابر حريفان خود به برتري رسيدند.
در تهران آبي پوشان كه نيم نگاهي به قهرماني نيم فصل مسابقات ليگ برتر داشتند، در اين بازي شكست 3 بر 2 را به تيم پاس همدان تحميل كردند و با 33 امتياز رتبه نخست جدول را به خود اختصاص دادند. براي تيم استقلال در اين بازي خانگي كه در حضور كمتر از پنج هزار تماشاگر برگزار شد، اسماعيل شريفات (36) و آرش برهاني (2+45 و 81) گلزني كردند و گل هاي تيم پاس توسط امير محبي (37) و روزبه شاه عليدوست (89) به ثمر رسيد. تيم فوتبال پاس همدان با تحمل هفتمين شكست خود در فصل جاري ليگ برتر به روند نزولي خود ادامه داد تا جايي كه امكان دارد اين نتايج ضعيف به جابجايي در راس كادر فني و مديريتي پاس بيانجاميد.
در قم تيم فوتبال صبا با شكست ملوان بندرانزلي به رده نهم جدول رده بندي مسابقات فوتبال ليگ برتر باشگاه هاي كشور صعود كرد. شاگردان ويسي در اين بازي با تك گل دقيقه 37 سعيد سالارزاده كه به اشتباه دروازه تيم خود را گشود به برتري رسيدند و جمع امتيازات خود را به عدد 21 رساندند. اين نخستين پيروزي تيم صباي قم از زمان حضور عبدالله ويسي در اين تيم است كه موجب صعود قمي ها به رده نهم جدول رده بندي ليگ برتر شد.
در اهواز تيم فوتبال فولادخوزستان هفته هفدهم مسابقات فوتبال ليگ برتر باشگاه هاي كشور را با برتري پرگل مقابل شهرداري تبريز پشت سر گذاشت. شاگردان مجيد جلالي كه براي ارتقاي جايگاه خود در جدول رده بندي به پيروزي در اين ديدار خانگي چشم داشتند با 4 گل مقابل ميهمان تبريزي به برتري رسيدند و با 22 امتياز به رده هفتم جدول صعود كردند. براي تيم فولاد خوزستان در اين بازي باكاري دياكيته (16 و 1+90) و آرش افشين (83 و 3+90 - پنالتي) گلزني كردند. فولاد خوزستان با 28 گل زده همچون استقلال تهران بهترين خط حمله ليگ برتر را در اختيار دارد. حميد درخشان كه از چند هفته قبل هدايت تيم فوتبال شهرداري تبريز را برعهده گرفته بود، روز گذشته نخستين شكست خود با اين تيم را تجربه كرد.
پيروزي به دنبال پاياني خوش
براي نيم فصل
هفته هفدهم ليگ برتر امروز در حالي با انجام شش ديدار ديگر به پايان مي رسد كه در مهمترين ديدارها دو نماينده اصفهان به دنبال اين هستند كه هر طور شده قهرماني نيم فصل را براي خود رقم بزنند. سرخ پوشان تهران نيز براي اعاده حيثيت و دور نشدن از جمع مدعيان قهرماني در قزوين به ميدان خواهند رفت.
اين در حالي است كه با پايان يافتن هفته هفدهم، سه تيم سپاهان اصفهان (2 بازي) و نفت آبادان و صباي قم هم يك بازي از ساير تيم ها كمتر دارند.
سپاهان اصفهان-سايپاي البرز
امير قلعه نويي كه به مانند تمامي فصلهاي پيش ليگ برتر را با تيمش به خوبي آغاز نكرده بود به يكباره تيمش را در جدول بالا كشيد و اكنون با احتساب دو بازي عقب مانده اي كه دارند مي تواند حتي صدر جدول را نيز از آن خود كند. و اين اتفاقي است كه با توجه به حضور مربي اي مانند قلعه نويي در راس كادر فني سپاهان دور از انتظار نيست.
رقيب اين هفته زردپوشان اصفهان سايپا خواهد بود كه در نيم فصل اول بسيار پرنوسان ظاهر شده و مطمئنا در اين ديدار نيز براي كسب حداقل امتيازات به اصفهان مي آيد.
جدال امير قلعه نويي و محمد مايلي كهن كه برخوردهاي آنها چه به لحاظ فوتبالي و چه حاشيه اي هميشه از جذابترين مصاف هاي فوتبال ايران بوده است مي تواند مهمترين قسمت اين ديدار باشد.
¤پيكان قزوين-پيروزي تهران
سرخ پوشان تهران كه در اين فصل پس از چند سال با مربي فصل قبل خود ليگ را آغاز مي كردند، علي دايي را در صدر كار قرار دادند و عليرغم از دست دادن چند موقعيت خوب در فصل نقل و انتقالات، در ابتداي فصل پيروزي هاي خوبي كسب كردند. اما در ادامه ليگ پيروزي پنج شكست را متحمل شد كه سه تاي آنها در ورزشگاه آزادي و در مقابل ملوان، استقلال و سپاهان رقم خورد.
پيكان و حميد عليدوستي اين هفته ميزبان پرسپوليس هستند. عليدوستي چند هفته اي بيشتر نيست كه پيكان را تحويل گرفته و در اين مدت نيز هنوز نتوانسته به نتايج دلخواه خود دست پيدا كند. پيش از او محمد احمدزاده سكان هدايت پيكان را در دست داشت.
برنامه كامل ديدارهاي امروز به اين شرح است:
¤مس كرمان- راه آهن شهرري
¤سپاهان اصفهان-سايپاي البرز
¤نفت تهران-شاهين بوشهر
¤تراكتورسازي تبريز-نفت آبادان
¤پيكان قزوين-پيروزي تهران
¤استيل آذين تهران-ذوب آهن اصفهان
تمام ديدارهاي فوق در ساعت 15 برگزار مي شود.

 



اخبار كوتاه از فوتبال

باقري در صدر جدول محبوب ترين بازيكنان جهان باقي ماند
فدراسيون بين المللي تاريخ و آمار دومين مرحله از نتايج راي گيري براي انتخاب محبوب ترين بازيكن جهان را اعلام كرد كه بر اين اساس كريم باقري كاپيتان سابق پرسپوليس با 58280 راي در صدر قرار دارد. فرهاد مجيدي كاپيتان تيم استقلال نيز با 55245 راي در رده دوم اين نظر سنجي ايستاده است. در اين نظر سنجي كه 140 بازيكن از 75 كشور جهان حضور دارند، محمد ابوتريكه مصري با اختلاف 20 هزار راي در رده سوم قرار گرفته است. نكته جالب اينكه 8 نفر اول اين نظر سنجي از كشورهاي غيراروپايي هستند و ليونل مسي آرژانتيني با 6490 راي در رده نهم قرار گرفته است كه نفر اول در بين بازيكنان مشهور جهان است. اين نظر سنجي يك ماه ديگر ادامه دارد و نتايج نهايي در اوايل ژانويه 2011 اعلام مي شود.
مظلومي: بعضي چشم ها به دنبال صندلي من است
پرويز مظلومي سرمربي استقلال تهران در پايان بازي تيمش با پاس همدان اظهار داشت: فشار در فوتبال طبيعي است. من از روز اول اين استرس و فشار را تحمل كردم. چشم هايي كه به دنبال نيمكت استقلال است نيز به ما فشار زيادي وارد كرد اما همه را در دلم مي ريزم. خدا هم كمك مي كند تا اين فشار و استرس كمتر شود.
نكونام و شجاعي به بهترين تيم دنيا رسيدند
هفته چهاردهم رقابت هاي لاليگا امشب آغاز خواهد شد و تيم فوتبال اوساسونا كه جواد نكونام و مسعود شجاعي را در اختيار دارد مقابل بارسلونا قرار خواهد گرفت. اوساسونا در اين فصل نتايج چندان خوبي نگرفته و با 15 امتياز در رده دوازدهم قرار دارد. نكونام و شجاعي سابقه رويارويي با اين تيم را دارند و به نظر مي رسد آنها مثل چند بازي اخير اوساسونا در تركيب ثابت قرار بگيرند. اين دو بازيكن سابقه گلزني يا دادن پاس گل مقابل بارسلونا را ندارند ولي نكونام دو فصل پيش توانست گل زدن به رئال مادريد را تجربه كند.
خاكپور سرمربي يا مربي استيل آذين؟!
محمد خاكپور به عنوان مربي در تمرين روز گذشته استيل آذين به بازيكنان اين تيم معرفي شد. تقي حق شناس سخنگوي باشگاه استيل آذين اظهار داشت: محمد خاكپور سرمربي تيم استيل آذين نيست. ايشان به عنوان مربي به بازيكنان تيم معرفي شد و كارش را با استيل آذين آغاز كرد. وي ادامه داد: حميد بابازاده نيز مربي دروازه بانان تيم است و اين دو نفر زير نظر علي پروين كار خود را انجام مي دهند. تيم در حال حاضر سرمربي ندارد و مسايل فني زير نظر رئيس سازمان فوتبال باشگاه است. جالب اينكه خاكپور پس از حضور در نخستين تمرين استيل آذين تاكيد كه به عنوان سرمربي به اين تيم آمده و بزودي يك ايراني ديگر نيز به كادر فني اضافه خواهد شد.
مايلي كهن: 20 مدال طلا آورديم، يك نفر در خيابان بوق نزد
محمد مايلي كهن سرمربي تيم سايپا در جديدترين صحبت هاي خود كه روز گذشته با خبرگزاري برنا انجام داد در خصوص ميزباني قطر براي جام جهاني 2022 اظهار داشت: به هر حال آنها كار كرده اند و نتيجه تلاش خود را گرفته اند؛ بنده معتقدم ما هم مي توانيم به شرطي كه بخواهيم. وي در بخش ديگري از صحبت هايش با اشاره به مصاحبه اخير منصور برزگر كه گفته بود فوتبال را تعطيل كنيد تا 20 مدال ديگر بگيريم گفت: فوتبال ورزش اول دنياست، همين طور در كشور ما، بنده به همه رشته ها احترام مي گذارم، آقاي برزگر را هم دوست دارم ضمنا به كشتي حتي بيشتر از فوتبال علاقمندم اما معتقدم نبايد براي حل مشكلات خودمان به فوتبال حمله كنيم. در همين بازي هاي آسيايي گوانگجو كاروان ما 20 مدال طلا گرفت اما حتي يك نفر در خيابان بوق نزد و شادي نكرد؛ اين نشان مي دهد كه مردم فوتبال را بيش از بسياري از مقوله ها دوست دارند.
حمايت سرپرست استقلال از سرمربي اين تيم
علي فتح الله زاده سرپرست موقت باشگاه استقلال تهران كه اين روزها جلسه اش با امير قلعه نويي حسابي دردسر ساز شده، حضور در اردوي بازيكنان تيمش پيش از بازي با پاس را مغتنم شمرد و درخصوص كادرفني با بازيكنان به صحبت پرداخت. فتح الله زاده در اين جلسه دوستانه اظهار داشت: شايعات زيادي در خصوص كادرفني استقلال به گوش مي رسد كه به هيچ عنوان صحت ندارد. در ابتداي اين فصل به مظلومي اصرار كردم كه قراردادش را دو ساله امضا كند، اما او قبول نكرد. با اين وجود به همه اطمينان خاطر مي دهم كه مربي فصل آينده استقلال باز هم پرويز مظلومي است.
مراسم شكرگزاري در قطر
مردم قطر پس از آگاهي از فتح امتياز ميزباني جام جهاني 2022 در جشن هاي خياباني حضور يافته و تا صبح ديروز به پايكوبي و اجراي مراسم شكرگزاري پرداختند. خبرگزاري فرانسه گزارش داد پيروزي قطر و روسيه در رقابت با كشورهايي چون آمريكا، انگليس، استراليا، اسپانيا، پرتغال، هلند، بلژيك، ژاپن و كره جنوبي تعجب اصحاب رسانه و جهان را در بر داشت و سياسيون در سراسر جهان نسبت به اين انتخابات به شدت معترض بوده اند.

 



با بركناري ام دوباره تعليق و بي سروساماني حاكم مي شود كفاشيان : مشكل فوتبال ايران من نيستم

پس از چهارمي تيم اميد ايران در بازيهاي آسيايي گوانگجو بار ديگر انتقادهاي بسياري عليه علي كفاشيان و فدراسيونش شكل گرفت. كفاشيان از روزي كه تيم اميد چهارم شد سكوت كرده بود اما رئيس فدراسيون فوتبال روز گذشته در گفت وگو با ايسنا به بسياري از سؤالات پاسخ گفت.
گزيده اي از صحبت هاي كفاشيان در ادامه مي آيد:
¤ تصميم گرفته بودم چند روزي صحبت نكنم. بسياري از مسائل مطرح شده و برخي طوري صحبت مي كردند كه انگار مشكل فوتبال من هستم، در حالي كه مشكل فوتبال يك نفر نيست. مشكل مسائلي است كه در فوتبال وجود دارد. من اعتقاد دارم اگر انتقادي مي كنيم، بايد انتقادها براي رفع مشكلات باشد. نبايد با غرض ورزي صحبت كنيم. من به عنوان رئيس فدراسيون فوتبال، هدفم اين است كه تكليفم را ادا كنم. بايد منتقدان بگويند فدراسيون چه كاري بايد انجام مي داده كه انجام نداده است.
¤ اين نتايج به اين برمي گردد كه ما در كارهاي پايه اي ضعيف بوده ايم و بر اساس توقعي كه داشته ايم سرمايه گذاري نكرده ايم. با اين حال نگراني من اين نيست كه كس ديگري به جاي من بيايد، ولي نبايد طوري هم برخورد كنيم كه دوباره مسائلي نظير تعليق و بي سروساماني در فوتبالمان به وجود بيايد. من از منتقدان مي خواهم كه به محتواي كار بپردازند. اين را بايد بدانيم يك نفر كه در حال حاضر آن فرد كفاشيان است، نمي تواند براي فوتبال معجزه كند. اگر كارمان اساسي باشد مانند ژاپن و كره جنوبي عمدتا در سطح بالاي فوتبال قرار داريم و گهگداري نمي توانيم به مراحل بالايي صعود كنيم اما الان شرايط فوتبال ما طوري است كه گهگداري به مراحل نهايي صعود مي كنيم و عمدتا نمي توانيم خودمان را بالا بكشيم.
¤ نبايد خودمان را گول بزنيم و غرض ورزي كنيم. نكته اي كه مشخص است اينكه بايد طبق اساسنامه پيش برويم. اساسنامه مي گويد هيات رئيسه اي كه انتخاب مي شود، براي چهار سال اداره فدراسيون را برعهده دارد و پس از اين مدت انتخابات برگزار مي شود. ما بايد براساس اين سيستم پيش برويم. اگر غير از اين باشد همه دنيا مي گويند وضع فوتبال ايران دوباره خراب شده است. بايد بدانيم مشكل فوتبال كشور كفاشيان نيست. مشكل سيستمي است كه در تيمهاي پايه اي داريم. متاسفانه برخي ها هستند كه مي خواهند فوتبال مملكت را به هم بريزند.
¤ كل مسئوليت تيم اميد با فدراسيون فوتبال است. اگر هم صحبتي از سوي افشارزاده مطرح شده به اين خاطر است كه او دلش مي سوزد و مي خواهد ايران در بازيهاي آسيايي مدال بيشتري بگيرد، مطمئنا اگر تيم اميد به المپيك برود اين موفقيت به كل جامعه ورزشي ايران برمي گردد.
¤ پيرواني سرمربي تيم اميد بوده و به كارش در اين تيم ادامه خواهد داد.

 



پاره گزارشي از انتخاب ميزبانان توسط فيفا چگونه جام جهاني به روسيه و قطر رسيد؟!

مراسم راي گيري و انتخاب ميزبانان جام هاي جهاني 2018 و 2022 در سالن كنفرانس نمايشگاه بين المللي زوريخ برگزار شد و روسيه و قطر به ترتيب ميزباني اين دو دوره را عهده دار شدند.
به گزارش مهر، سي دقيقه قبل از اين كه اولين پاكت با نام برندگان ميزباني جام هاي جهاني 2018 و 2022 باز شود شوك وارد سالن كنفرانس نمايشگاه زوريخ مي شود. در رديف چهارم، يك آقاي تنومند تبريكات زنجيروار خود را به قسمت روس نشين سالن مي فرستد. ساير حضار به زمين خيره شده اند.
هيئت ژوري حلقه خود را دوباره تنگ مي كند و منتظر مي ماند اما واضح است كه جام جهاني 2018 در روسيه خواهد بود. حتي اعلام قطر به عنوان كشور ميزبان جام جهاني 2022 نيز دور از انتظار نيست، چرا كه جام جهاني براي ثروتمندان است و سرنوشت آن به دست كساني است كه منابع مالي نامحدود دارند. به دست كساني است كه مي توانند سرمايه گذاري كنند و بي حساب پول خرج كنند.
فيفا اين دو انتخاب را در ميان هزاران خنده و هيچ شرمساري به عنوان «مرزهاي جديد» معرفي مي كند. در اين ميان، آمريكا كه پيش از اين از ميزباني المپيك 2016 رد شده بود دومين بداقبالي خود را دريافت مي كند. به طوري كه در مقابل چشمانش ميزباني جام جهاني 2022 را به قطر مي دهند. بلافاصله باراك اوباما با يك تفسير خشك واكنش نشان مي دهد: «راي اشتباه!» اما آمريكا بايد بفهمد كه چرا ورزش آن را به عنوان يك «ابرقدرت» به رسميت نمي شناسد.
انگليس نيز كه تمام شخص اول هاي خود را به سوئيس فرستاده تا همگي با هم جشن ميزباني جام جهاني را بگيرند به نتيجه راي گيري حمله مي كند. در هيئت انگليس، ديويد كمرون، نخست وزير، پرنس ويليام، نوه ملكه و ديويد بكهام، نماد زنده فوتبال انگليس در جلسه زوريخ نشسته اند و همگي با هم سرخورده و محزون در حالي كه تنها دو راي كم داشتند به خانه بازمي گردند.
كمرون با تلخي مي گويد: «داشتن بهترين ورزشگاهها، بهترين اعتبارنامه ها و عشق به فوتبال به هيچ دردي نمي خورد!» بكهام نقش سفير انگليس را به عهده مي گيرد و نيم ساعت روي فرش آبي مي ماند و توضيح مي دهد كه چه چيزهايي مي تواند رخ دهد و از تمام هواداران انگليسي فوتبال براي اين نااميدي بزرگ پوزش مي خواهد.
مراسم انتخاب اين ميزبانان، پيروزي «بلاتر»، رئيس فيفا است كه احتمالاً تا سال 2022 همچنان در رأس فوتبال دنيا خواهد بود. انتخاب روسيه توسط بلاتر تحسين هاي پوتين را برانگيخت كه تنها در پايان مراسم حاضر شد و گفت: «من در لنينگراد متولد شده ام جايي كه در طول جنگ دوم جهاني روزها و روزها بدون غذا بمباران شد اما حتي آن زمان هم فوتبال با روح روسي خود مقاومت كرد. فوتبال يك اشتياق است.»
نخست وزير روسيه افزود: «كساني هستند كه چندين مرتبه ميزبان جام جهاني بوده اند و كساني هستند كه هرگز ميزبان آن نبوده اند. تمام كشورها مي توانند اين رقابت را سازماندهي كنند. ما يك روسيه جديد هستيم.»

 



آغاز ثبت نام از نامزدهاي فدراسيون ووشو

نام نويسي از نامزدهاي شركت در مجمع انتخابات رياست فدراسيون ووشو از امروز آغاز مي شود.
ثبت نام از نامزدهاي رياست فدراسيون ووشو از امروز آغاز و به مدت 10روزكاري ادامه خواهد شد. مهدي علي نژاد از حدود 9 ماه پيش و پس از كناره گيري از رياست فدراسيون ووشو به سرپرستي اين فدراسيون منصوب شد. در حال حاضر مدت 6 ماه دوره سرپرستي علي نژاد در فدراسيون ووشو به پايان رسيده است. اين فدراسيون با كسب 3 مدال طلا و سه برنزعملكرد موفقي در بازي هاي آسيايي 2010 گوانگجو داشت. قرار است مجمع انتخابات فدراسيون ووشو اواخر ديماه سال جاري برگزار شود.

 



ابقاي كادر فني تيم هاي آزاد و فرنگي تا المپيك لندن

با توجه به موفقيت تيم هاي ملي كشتي در بازي هاي آسيايي گوانگجو كادر فني اين تيم ها تا المپيك لندن حفظ مي شوند.
عملكرد موفقيت آميز محمد بنا و همكارانش در كادر فني تيم ملي كشتي فرنگي و همچنين غلامرضا محمدي سرمربي تيم ملي كشتي آزاد و دستيارانش در كادر فني تيم ملي كشتي آزاد باعث شد تا مسئولان فدراسيون از عملكرد آنها رضايت داشته و اين مربيان حداقل تا المپيك 2012 لندن كار هدايت ملي پوشان را براي اين مسابقات مهم و ديگر رويدادهاي پيش رو از جمله مسابقات گزينشي المپيك بر عهده خواهند داشت.

 

(صفحه(12(صفحه(10(صفحه(9(صفحه(7(صفحه(8(صفحه(15(صفحه(11(صفحه(5(صفحه(16(صفحه(13(صفحه(4(صفحه (2.3.14