(صفحه(12(صفحه(10(صفحه(9(صفحه(7(صفحه(8(صفحه(15(صفحه(11(صفحه(5(صفحه(16(صفحه(13(صفحه(4(صفحه (2.3.14


شنبه 13 آذر 1389- شماره 19806

صفحه (14)

صفحه (3)

صفحه (2)

     
خرماي ژنو ! (يادداشت روز)
كيهان و خوانندگان
جارچي (گفت و شنود)
شناسايي و بازداشت شماري از عوامل ترور دانشمندان هسته اي كشور
نيروگاه اتمي بوشهر آماده توليد قدرت شد
اذعان يونايتدپرس اينترنشنال به انجام ترور توسط رژيم صهيونيستي در ايران
صالحي: محافظت از متخصصانمان را چند برابر مي كنيم
وزارت خارجه آمريكا: ايرانيان تحريم ها را جدي نگرفته اند (خبر ويژه)
اصلاح طلبان متوهم ما را هم در آمريكا به اشتباه انداختند (خبر ويژه)
زردهاي زنجيره اي و هم ذات پنداري با قاتل! (خبر ويژه)
متحدان آمريكا كلاهبرداراني هستند كه در جنگ واقعي با ايران جا مي زنند (خبر ويژه)
آخرين خالي بندي دروغ زاده هم نقش برآب شد (خبر ويژه)
توطئه توهم نيست پناهنده ها نفوذي اند! (خبر ويژه)



خرماي ژنو ! (يادداشت روز)

1- «براي چه به ژنو مي رويم»؟ و «قرار است در مذاكره با كشورهاي 1+5 چه روي ميز بگذاريم و چه سوغاتي براي مردم كشورمان بياوريم»؟ اين پرسش ها و پرسش هاي مشابه ديگري از اين دست، اگر در گذشته اي نه چندان دور و مخصوصاً قبل از ترور دانشمندان هسته اي ايران، پاسخ- با عرض پوزش از مسئولان هسته اي كشورمان- نيم بندي داشت، امروزه آن پاسخ نيم بند نيز وجود ندارد و حضور تيم مذاكره كننده جمهوري اسلامي ايران در نشست ژنو كه قرار است روز سه شنبه 16آذرماه 89-7 دسامبر 2010- در پايتخت سوئيس برگزار شود، عبث و بي نتيجه به نظر مي رسد.
ممكن است مسئولان محترم كشورمان به اين توضيح اشاره كنند كه جمهوري اسلامي ايران از مدتها قبل رسماً اعلام كرده است موضوع نشست ژنو «هسته اي» نيست، بلكه موضوع نشست، گفت وگو با 1+5 درباره بسته پيشنهادي ايران است و مسئله هسته اي در اجلاس ژنو، تنها در محدوده بسته ياد شده قابل طرح خواهد بود. اين توضيح اگرچه برخاسته از حضور عزتمندانه ايران اسلامي در چالش هسته اي است ولي از سوي ديگر خانم «اشتون» مسئول سياست خارجي اتحاديه اروپا كه رياست تيم كشورهاي 1+5 را نيز برعهده دارد، بارها اعلام كرده است كه چالش اصلي 1+5 با ايران، چالش هسته اي است و نشست روز سه شنبه ژنو از اين قاعده مستثنا نيست. بنابراين، در هر دو حالت - چه براساس نظر تيم هسته اي كشورمان و چه مطابق نظر خانم اشتون- برنامه هسته اي جمهوري اسلامي ايران، «تمام و يا بخشي» از دستور كار نشست ژنو خواهد بود و يادداشت پيش روي با اين نگاه نوشته شده است.
2- به اين اظهارنظر كه درباره ترور دانشمندان هسته اي ايران و علت و انگيزه آن مطرح شده است، توجه كنيد؛
«از آنجا كه كشورهاي جهان اشتياق و تمايل چنداني به بمباران تاسيسات اتمي ايران ندارند و بسيار بعيد است كه ايالات متحده آمريكا نيز به چنين اقدامي دست بزند، كشورهاي خارجي ناچارند با بهره گيري از شيوه هاي غيرجنگي به هدف خود كه جلوگيري از اتمي شدن ايران است، برسند. تحريم هاي اقتصادي فزاينده نيز با همين هدف انجام گرفته است. ترور شهرياري و عباسي راهكار ديگري براي اين منظور است تا از طريق آسيب زدن به دست اندركاران فعاليت هسته اي جمهوري اسلامي و دستگاهها و تاسيسات اتمي آن، لزوم حمله نظامي را منتفي كرده و از اين طريق به اهداف برسند.»
در اين ديدگاه با صراحت اعلام شده است كه حمله نظامي به تأسيسات هسته اي جمهوري اسلامي ايران از سوي آمريكا و متحدانش، ناممكن است و از سوي ديگر «تحريم هاي اقتصادي فزاينده» نيز تاكنون كارآمد نبوده و مانع از ادامه فعاليت هسته اي ايران نشده است، بنابراين چاره كار، آسيب زدن به دست اندركاران هسته اي جمهوري اسلامي ايران- بخوانيد ترور دانشمندان- و در صورت امكان، اقدامات تخريبي در تاسيسات و ماشين هاي هسته اي اين كشور است.
اين نظريه درباره انگيزه و علت اصلي ترور دانشمندان هسته اي كشورمان با آنچه مسئولان جمهوري اسلامي ايران براساس شواهد و قرائن موجود و برخي از اسناد به آن رسيده اند، همخواني فراواني دارد، بنابراين طبيعي است كه تصور كنيد، اين اظهارنظر از سوي يكي از مسئولان اطلاعاتي كشورمان و يا صاحب نظران تيزبين داخلي مطرح شده است. اما؛ اشتباه مي كنيد و شايد تعجب كنيد اگر بشنويد كه تحليل- بخوانيد خبر- مورد اشاره، ديدگاه و نظر- بخوانيد اعتراف- رژيم صهيونيستي است كه روز چهارشنبه 10 آذرماه- اول دسامبر 2010- روي خروجي سايت رسمي وزارت امور خارجه رژيم صهيونيستي آمده است. به بيان ديگر، اسرائيل بدون كمترين پرده پوشي اعلام مي كند ترور دانشمندان هسته اي ايران كار كشورهايي است كه خواستار توقف فعاليت هسته اي جمهوري اسلامي ايران هستند و به علت ناممكن بودن حمله نظامي و از سوي ديگر در پي بي اثر بودن تحريم هاي اقتصادي به اين راه كار رسيده اند!
شايد، اين سؤال پيش كشيده شود كه چرا وزارت خارجه رژيم صهيونيستي با صراحت و به گونه اي كاملاً رسمي از نقش خود و كشورهاي مخالف برنامه هسته اي ايران، ياد مي كند؟ پاسخ اين سؤال دشوار نيست، زيرا، هدف اصلي از ترور دانشمندان هسته اي كشورمان، ارسال اين پيام است كه اگر حمله نظامي ناممكن باشد- كه هست- و اگر تحريم هاي اقتصادي بي اثر بوده اند- كه بوده اند- ترور دانشمندان و عمليات تخريبي در تاسيسات هسته اي ايران نيز در دستور كار قرار دارد. بديهي است كه در صورت انتساب ترورها به گروهك هاي مفلوكي مانند منافقين و سلطنت طلب ها و بهايي ها- اگرچه اين گروه ها مي توانند عامل ميداني ترور باشند- اين جنايت تنها در حد و اندازه يك اقدام تروريستي داخلي تفسير و ارزيابي مي شود و حال آن كه مقصود اصلي از ترورها، ارسال پيام ياد شده است.
3- اكنون جاي پاسخ به اين پرسش جدي و منطقي است كه تيم مذاكره كننده هسته اي جمهوري اسلامي ايران در ژنو دنبال چه مي گردد؟ و براساس كدام توضيح قابل قبولي قرار است در اين نشست شركت كرده و با قاتلان دانشمندان هسته اي كشورمان دور يك ميز به مذاكره بنشيند؟!
گفتني است در عرف شناخته شده بين المللي و روال تعريف شده سياست خارجي، مذاكره بين دو يا چند كشور كه درباره موضوعي اختلاف نظر و يا حالت تخاصمي دارند، با دو هدف انجام مي پذيرد و هيچ مذاكره اي را نمي توان آدرس داد كه بيرون از اين دو بستر صورت گرفته باشد.
الف: كشف انگيزه طرف مقابل از مخالفت با موضوع و پي بردن به علت اصرار طرف ديگر.
ب: يافتن راه حل و رسيدن به يك توافق دو يا چندجانبه. اين نوع از مذاكرات در حالي است كه طرفين مذاكره، موضوع مورد اختلاف را از هر دو سو قابل تعديل و رسيدن به يك نتيجه مرضي الطرفين بدانند. و اما، در آغاز چالش هسته اي كشورمان، طرف مقابل ادعا مي كرد كه نگران انحراف فعاليت هسته اي ايران از حالت صلح آميز به توليد سلاح اتمي- DIVERSION- است. در پي اين ادعا از اكتبر 2003- پائيز 82- تمامي فعاليت هسته اي جمهوري اسلامي ايران به حالت تعليق درآمد و بازرسان آژانس علاوه بر بازرسي هاي تعريف شده در مفاد NPT و پادمان هاي مربوطه، اجازه يافتند براساس پروتكل الحاقي- كه ايران به طور داوطلبانه و موقت آن را پذيرفته بود- تمامي تاسيسات هسته اي كشورمان را به طور سرزده- از هر مكان در هر زمان- مورد بازرسي قرار دهند و چنين نيز كردند و بعد از چند سال وقت كشي و فرصت سوزي عمدي نهايتا در اجلاس پاريس- نوامبر 2004- و در پي توافق ايران با تروئيكاي اروپايي- انگليس، فرانسه و آلمان- قرار شد، ايران ظرف 3 ماه تضمين هاي عيني- OBJECTIVE GUARANTEAS- خود را مبني بر اين كه در پي توليد سلاح هسته اي نيست ارائه دهد و طرف مقابل نيز تضمين هاي محكم- FIRM GUARANTEAS- بدهد كه مفاد NPT و پادمان هاي مربوطه- از جمله تبادل دانش فني و تجهيزات براي فعاليت صلح آميز هسته اي- در مورد ايران اسلامي به اجرا درآيد. اما يك ماه بعد- دسامبر 2004- در نشست كارگروه هسته اي طرفين در لندن، طرف مقابل با صراحت اعلام كرد كه قابل قبول ترين تضمين عيني از جانب ايران، آن است كه فعاليت هسته اي خود را به طور كامل متوقف كرده و از ادامه آن دست بكشد! در پي اين نشست بود كه جمهوري اسلامي ايران، كليه فعاليت هاي هسته اي تعليق شده خود را به تدريج ازسر گرفت و...
نه فقط در اجلاس لندن، بلكه پس از آن نيز- تاكنون- طرف مقابل كه به جاي تروئيكاي اروپايي به 1+5 تبديل شده بود، از هيچ تلاش غيرقانوني و بهره گيري از هيچ اقدام زورگويانه و باج خواهانه براي متوقف كردن فعاليت صلح آميز هسته اي كشورمان دريغ نكرده است كه ارسال پرونده به شوراي امنيت سازمان ملل و صدور چند قطعنامه- و اخيرا قطعنامه 1929- و تحريم اقتصادي و... از جمله آنها بوده است.
اكنون بايد پرسيد مذاكره با حريفي كه پيشاپيش، هدف اصلي و نهايي خود از مذاكره را توقف كامل فعاليت هسته اي جمهوري اسلامي ايران اعلام كرده و به اعتراف- تلويحي نزديك به تصريح- براي رسيدن به اين مقصود از ترور دانشمندان هسته اي كشورمان نيز امتناع نكرده و نمي كند، با چه انگيزه و براي رسيدن به كدام «توافق»! صورت مي پذيرد.
نوع دوم مذاكره- بند ب- نيز با توجه به آنچه درباره بند الف آمده است اساساً مفهوم و معنايي ندارد. چرا كه در حالت دوم، طرفين مذاكره ابتدا روي يك يا چند نقطه مشترك به عنوان «كف مذاكرات» توافق مي كنند و سپس مي كوشند در جريان مذاكره با چانه زني و حك و تعديل نظرات به نقطه مشتركي به عنوان «توافق نهايي» برسند. بنابراين در حالي كه طرف مقابل نقطه شروع و پايان مذاكره را توقف كامل فعاليت هسته اي كشورمان مي داند، تيم محترم مذاكره كننده جمهوري اسلامي ايران قرار است در ژنو روي كدام نقطه تمركز كرده و براي رسيدن به چه توافقي، چانه زني كند؟!
4- مطابق اساسنامه آژانس، تمامي اطلاعاتي كه بازرسان آژانس در بازرسي هاي خود از تاسيسات هسته اي كشور عضو NPT به دست مي آورند محرمانه تلقي مي شود و افشاي آن غيرقانوني و در مواردي مي تواند درخواست خروج كشور عضو از معاهده NPT را در پي داشته باشد و مطابق اساسنامه، گزارش مديركل به شوراي حكام تنها در دو محور قابليت تنظيم و ارائه دارد.
اول؛ آن كه آيا كشور عضو به بازرسان اجازه دسترسي به تاسيسات هسته اي با هدف «راستي آزمايي» داده است يا نه.
دوم؛ در صورت دسترسي و انجام بازرسي ها آيا كشور عضو در فعاليت هسته اي خود از حالت صلح آميز به توليد سلاح اتمي انحراف پيدا كرده است يا نه.
و اما، به عنوان نمونه آقاي آمانو- مديركل آژانس- در گزارش هاي خود كه برخي از آنها قبل از ارائه به شوراي حكام، در رسانه هاي غربي منتشر شده است، شرح نسبتاً مفصلي از جزئيات تأسيسات هسته اي ايران را ذكر كرده است. چند آبشار سانتريفيوژ نصب شده! چه تعداد از آنها با تزريق گاز در حال فعاليت هستند! و... در ضميمه قطعنامه هاي 1737 و 1747 شوراي امنيت سازمان ملل، نام تعدادي از افراد دست اندركار تأسيسات هسته اي كشورمان از جمله دكتر عباسي، آورده شده است. نام شهيد شهرياري نيز در تحريم هاي يكجانبه سناي آمريكا آمده بود و دهها جزئيات غيرضروري ديگر كه انتشار آن مطابق اساسنامه آژانس منع قانوني دارد و...
5- حالا تصور كنيد تيم مذاكره كننده هسته اي كشورمان با نمايندگان 1+5 در ژنو دور ميز مذاكره نشسته اند. طرف مقابل از ابتدا، حرف آخر خود را زده است؛ «توقف كامل فعاليت هسته اي جمهوري اسلامي ايران »!... و براي رسيدن به اين مقصود از تمامي اهرمهاي ممكن نيز استفاده كرده است. تحريم هاي اقتصادي، قطعنامه هاي شوراي امنيت، فتنه 88، ترور دانشمندان هسته اي و... خب! حالا تيم مذاكره كننده ما، قرار است چه بگويد؟ و اساساً چه نقطه مشتركي بين طرفين مذاكره وجود دارد كه به عنوان «كف مذاكرات»! انتخاب شود؟! و چه تفاهمي در ميان است كه به عنوان «توافق نهايي»! مورد تاييد قرار گيرد؟!
و بالاخره، انتظار آن است امروز كه بارها قدرتمندتر از روزهاي آغاز چالش هستيم، مذاكره با 1+5 را كه از ابتدا نيز بيرون از بستر قانوني بوده است، ترك كنيم و به جاي حضور در ژنو، خرماي ختم مذاكره را پخش كرده و يقين داشته باشيم كه به قول حضرت امام(ره) آمريكا هيچ غلطي نمي تواند بكند.
حسين شريعتمداري

 



ساعت 3 تا 6 بعد از ظهر: 33110065
تمام ساعات شبانه روز:33916546
سامانه پیام کوتاه: 30002323

كيهان و خوانندگان

¤ به نظر بنده ترورهاي اخير پاتك تروريستي بود به گفت وگوهاي هسته اي پيش رويي كه 1+5 مي خواهند با ايران داشته باشند. اين گروه از بس كه دستشان در اين مذاكرات خالي است، به اين نتيجه رسيده اند كه با تقويت منافقين به نحوي دستشان را در برابر ايران پر نشان بدهند. بنابراين اقدام كاترين اشتون در خارج كردن نام گروهك تروريستي منافقين از فهرست تروريست ها نشان مي دهد كه اين عمل جنايتكارانه از كجا آب مي خورد.
جوادي يك شهروند تهراني
¤ چرا وقتي آمريكا و انگليس و اسرائيل ميليونها دلار براي براندازي حكومت اسلامي ما خرج مي كنند ما براي حفاظت از جان دانشمندان هيچ كاري انجام نمي دهيم. آيا مسئولان از ترور شهيد علي محمدي درس نگرفتند؟!
سلطان آبادي
¤ ضمن ابراز تاسف و تاثر از ترور دو دانشمند عزيز كشورمان از مسئولان ذيربط خواهش مي كنم كه اگر نمي توانند مقابله به مثل بكنند حداقل سفارت جاسوسي انگليس در تهران را تعطيل كنند تا ملت ايران هر ازگاهي شاهد چنين حوادث تلخي نباشند.
صادقي
¤ از آن جا كه اين مملكت اسلامي است و به قول امام خميني(ره) متعلق به امام زمان (عج) است دشمنان كور خوانده اند اگر فكر مي كنند با به شهادت رساندن چند دانشمند مي توانند مانع پيشرفت كشورمان در ساختن آينده اي روشن براي ملت ايران و ديگر جوامع شوند.
اصغر ضيايي- كردستان
¤ ما جمعي از طلاب جامعه الزهرا قم تكرار ترور منافقانه دانشمندان هسته اي دانشگاه شهيد بهشتي را محكوم مي كنيم و همچنين شهادت جناب آقاي دكتر شهرياري را به ساحت مقدس امام زمان(عج) و مقام عظماي ولايت و دانشجويان ايشان تبريك و تسليت عرض مي كنيم.
يك خانم طلبه
¤ تاكيد به حق حضرت آيت الله مصباح يزدي مبني بر سازماندهي و طراحي فتنه 88 از 02 سال قبل زنگ هشداري به همه دلسوزان نظام است و بايد قبول كنيم كه دشمن هميشه در كمين و منتظر سوءاستفاده است.
سليمان بلغار
¤ عطر و بوي خاصي در ختم پدر شهيدان افراسيابي ها معناي ديگري به مجلس داده بود. گويا حضور فرزندان اين شهيد در گوشه و كنار مسجد مشهود بود خاصه آنكه بوي محرم و عاشوراي حسيني جو مراسم را به خود معطوف كرد و همه اينها حاكي از آن است كه شهدا در جاي جاي ايران اسلامي حاضر و ناظرند و به واسطه اين حضور، كشورمان مورد عنايت است.
محمودي
¤ وزراي محترم دولت دهم مرتب در شبكه هاي مختلف سيما حضور پيدا مي كنند و با حوصله تمام به سؤال هاي مطرح شده پاسخ مي دهند. در حالي كه در دوره هاي گذشته ديدن مسئولين و سؤال از آنها يك آرزو بود. بي جهت نيست كه مردم آقاي احمدي نژاد رياست محترم جمهوري و همكارانش را به دولت شهيد رجايي تشبيه مي كنند.
3087---0914
¤ تقاضا داريم يادداشت هاي گذشته مدير مسئول محترم روزنامه را به همراه اخبار ويژه بصورت كتاب منتشر كنيد تا براي روشنگري هميشه دستمان پر باشد.
2505---0912
¤ بنده مجروح شيميايي و جنگي هستم با 03% جانبازي و فرمانده گردان در جنگ تحميلي بودم. در حال حاضر كل درآمدم را صرف بيمارستان مي كنم و مستاجر هم هستم. ولي بدانيد اگر صد جان هم داشته باشم باز هم فداي ولايت خواهم كرد.
1220---0911
¤ از مسئولان وزارت دفاع و سازندگان صنايع نظامي تقاضا مي كنم كه به پاس مقاومت هاي مردم دزفول زير موشكهاي جنايتكاران بعثي يكي از موشكهاي ساخته شده داخل را به نام «دزفول» نامگذاري كنند.
حسين انورين- دزفول
¤ اگر قبل يا بعد از پخش سريال مختار روضه اي مثل روضه حضرت مسلم به قلم مدير مسئول محترم كيهان خوانده شود بسياري از حوادث تاريخ اسلام و انقلاب اسلامي ملموس تر خواهد شد.
2825---0912
¤ نبايد به بهانه گرايش برخي سست عنصر به ماهواره ، صدا و سيما برنامه هاي خلاف شرع پخش نمايد. بلكه همچنانكه خود واقفند اگر برنامه هاي غني ديني ساخته شود حتي فيلم هاي هاليوودي نيز جايگاهي نخواهند داشت. به استقبال مردم از فيلم هاي حضرت يوسف و مختارنامه و ملك سليمان و... بنگريد و خود قضاوت كنيد.
8938---0937
¤ قضيه سهام عدالت بعضي از اقشار جامعه حكم مهريه خانم ها را پيدا كرده كه مي گويند چه كسي داده و چه كسي گرفته است سه سال قبل برگه سهام عدالت را تحويل گرفته ام ولي تا الان از پرداخت سود آن خبري نشده است.
9904---0938
¤ وزير كار قبلي قول اصلاح آئين نامه كارهاي سخت و زيان آور را داده بود كه به ازاي هر سال كار سخت و زيان آور امتيازي موقع بازنشستگي در نظر گرفته شود پس چرا خبري از اصلاح و اعمال آن نيست؟
6275---0939
¤ در يكي از مدارس شهرستان قائمشهر هديه اي كه به مناسبت عيد سعيد غدير به بچه هاي پيش دبستاني داده اند آينه اي آرايشي است كه عكس باربي آرايش شده و در حال چشمك زدن روي آن حك شده لطفاً تذكر دهيد با امانت هاي مردم چه مي كنند؟
4248---0911
¤ تعدادي آزاده با سابقه بالاي 4 سال اسارت هستيم كه وقتي ستاد آزادگان در بنياد جانبازان ادغام شد بعنوان جانباز زير 53 درصد شناخته شديم. بعد از آن هيچ خبري از ما نمي گيرند. البته دروغ نگويم فقط موقع مراسم كوهپيمايي چند تا پيامك مي فرستند!
0923---0915
¤ سال 88 از آموزش و پرورش بازنشسته شدم. در مقايسه با همكارم كه سال 77 بازنشسته شده مبلغ 200 هزار تومان كمتر مي گيرم در حالي كه هر دو شرايط مساوي داريم. چرا بايد اين تبعيض ها وجود داشته باشد؟
نوري
¤ از مسئولان ذيربط براي رفع آلودگي هواي تهران تقاضا مي كنم كه به اجراي طرح زوج و فرد تردد خودروها در خيابان هاادامه بدهند.
سادات
¤ آيا بهتر نبود شوراي شهر تهران در نامگذاري پل جواديه به خاطر شهداي زيادي كه اين منطقه در 8 سال دفاع مقدس تقديم نظام جمهوري اسلامي كرده اند نام اين پل را «پل شهداي جواديه» مي گذاشتند.
محمدرضا فرج زاده- تهران
¤ چرا وزارت راه و ترابري بعد از گذشت 5 سال از مصوبه دولت در خصوص احداث راه شفت- طارم- زنجان اين پروژه را شروع نمي كند.
1499---0912
¤ دو ماه است كه خدمت انجام وظيفه را به اتمام رسانده ام ولي از كارت پايان خدمت خبري نيست و براي استخدام با مشكل مواجه شده ام. مسئولين امر طوري برنامه ريزي نمايند كه با اتمام خدمت كارت تحويل افراد شود.
2408---0912
¤ تعدادي بازرس فني هستيم كه بصورت شركتي در سازمان اتوبوسراني شيراز كار مي كنيم. علي رغم گذشت 6 سال هنوز در همان وضعيت شركتي نگه داشته شده ايم و به بخشنامه هاي صادره از سوي دولت عمل نمي كنند.
1084---0917
¤ جمعي از دانش آموزان مدرسه استثنايي منصوري قرچك ورامين در سال تحصيلي جديد هنوز معلم ندارند. بنويسيد مسئولين مربوطه پاسخگو باشند و مشكل را حل كنند.
1069---0912

 



جارچي (گفت و شنود)

گفت: «مارك گركت» عضو سابق سازمان «سيا» در مصاحبه با نشريه آمريكايي «فارين پاليسي» گفته است در جريان آشوب هاي بعد از انتخابات گول اپوزيسيون را خورديم.
گفتم: آمريكا از اين چيزها مثل گول و... زياد خورده است. حالا نگفته چرا؟!
گفت: مي گويد ايران خيلي قدرتمندتر از آن است كه با اقداماتي نظير آنچه سال گذشته اتفاق افتاد، كمترين آسيبي ببيند.
گفتم: اگر لالايي مي دانند چرا خوابشان نمي برد.
گفت: «مارك گركت» گفته است؛ بايد مي دانستيم كه افرادي مثل شيرين عبادي و گروه هاي اصلاح طلب و ساير گروه هاي اپوزيسيون كم اهميت تر از آنند كه در مقابل جمهوري اسلامي ايران كاري از دستشان ساخته باشد.
گفتم: مي گويند، در زمان هاي قديم، قاضي شهر دستور داده بود شخصي را كه از مردم قرض مي گرفت و پس نمي داد، سوار الاغ لخت كنند و در شهر بگردانند و جار بزنند تا كسي فريب او را نخورد و همين كار را كردند. دم دماي غروب، صاحب الاغ از يارو كرايه الاغ را طلب كرد و يارو به او گفت؛ مردك احمق! مگر از صبح تا حالا خودت جار نمي زدي كه من آدم قالتاقي هستم و پول كسي را پس نمي دهم؟!

 



وزير اطلاعات خبر داد
شناسايي و بازداشت شماري از عوامل ترور دانشمندان هسته اي كشور

وزير اطلاعات از شناسايي و بازداشت شماري از عوامل 2 حادثه تروريستي اخير كشور خبر داد.
به گزارش ايسنا، حجت الاسلام «حيدر مصلحي» در حاشيه همايش شاخص هاي خط امام درمجتمع ياوران مهدي جمكران با اعلام اين خبر افزود: در اين حادثه سه سرويس جاسوسي موساد، سيا و MI6 نقش داشتند كه با بازداشت برخي عوامل آنها به سرنخ هاي جديدي براي بازداشت عوامل ديگر دست يافتيم.
وي افزود: افرادي كه با اين سرويس ها همكاري مي كردند، مجموعه گسترده اي را تشكيل مي دهند و قصد اقدامات گسترده اي را داشتند كه جلوي آن گرفته شد.
وزير اطلاعات درخصوص شمار افراد بازداشت شده سخني نگفت.
مصلحي با بيان اين كه دشمنان براي اين گونه اقدامات از گروه هاي شكست خورده و معاند نظام استفاده مي كنند افزود: براي ما از اول مشخص بود كه با توجه به تصويب قطعنامه و انتشار اسامي دانشمندان هسته اي كشورمان، استكبار به دنبال ايجاد شيطنت در اين زمينه است.
وزير اطلاعات با بيان اين كه هدف دشمن از ترور نخبگان، بي ثبات كردن كشور است، افزود: دشمن بداند كه با اين اقدامات راه به جايي نخواهد بود و مردم به ويژه دانشجويان به سمت بومي كردن انرژي هسته اي بيشتر تلاش خواهند كرد.
جنگ نرم 80 موسسه آمريكايي عليه ايران
وزير اطلاعات همچنين هدف اصلي دشمن از راه اندازي جنگ نرم عليه جمهوري اسلامي ايران را مقابله با انديشه هاي والاي حضرت امام و انقلاب اسلامي دانست.
وي افزود، ناكارآمد نشان دادن اسلام براي هدايت و مديريت جامعه، جدايي مردم از نظام اسلامي، بزرگ نمايي مشكلات جامعه با استفاده از تبليغات رسانه اي، ترويج مكاتب انحرافي و تعصبات قومي و نفوذ در افكار و انديشه هاي افراد تاثيرگذار جامعه از جمله برنامه هاي اصلي اين جنگ است.
مصلحي تخريب و تضعيف اعتقادات و باورهاي ديني جامعه به ويژه جوانان را هدف و رسانه هاي جمعي و فضاهاي مجازي را ابزار جنگ نرم دانست و افزود: تا وقتي كه روح ديني و ملي و اعتماد متقابل مردم و مسئولان وجود دارد، دشمنان به اهداف خود نخواهند رسيد.
وزير اطلاعات با بيان اين كه مقوله فتنه فقط يك بحث سياسي نيست، بلكه سران فتنه از ماهيت اسلام ناب محمدي فاصله گرفته اند، گفت: از ابتداي انقلاب تاكنون جريان هايي با مديريت فتنه ها قصد ضربه زدن به مردم و نظام را داشته اند.
مصلحي جنگ نرم را يك مقوله فرهنگي و محتوايي توصيف كرد و افزود: نقش نيروهاي فرهنگي به ويژه روحانيان در خنثي كردن توطئه هاي دشمنان بي بديل است.
وي با اشاره به فعاليت 80 موسسه در آمريكا با بودجه اي معادل 2 ميليارد دلار در سال در زمينه جنگ نرم بر ضد جمهوري اسلامي گفت: در 18 سال گذشته 17 ميليارد و 700 ميليون دلار بطور مشخص براي براندازي نظام اسلامي هزينه شده است.
 



با پايان يافتن عمليات انتقال سوخت رآكتور
 نيروگاه اتمي بوشهر آماده توليد قدرت شد

عمليات انتقال سوخت به قلب رآكتور نيروگاه اتمي بوشهر در آييني با حضور رئيس سازمان انرژي اتمي به پايان رسيد و رآكتور نيروگاه آماده توليد قدرت شد.
به گزارش مهر، آخرين مجتمع سوخت هسته اي در اين مراسم به قلب نيروگاه اتمي بوشهر منتقل و درپوش رآكتور براي توليد قدرت جهت به حركت درآوردن توربين هاي توليد برق بسته شد.
گفتني است تا رسيدن به توليد قدرت براي به حركت درآوردن توربين ها، رآكتور نيروگاه بوشهر بايد به مدت يك ماه فعاليت كند و پس از اين مدت است كه توليد برق اين نيروگاه آغاز خواهد شد.
شايان ذكر است تاسيس نيروگاه بوشهر در سال 1355 براساس موافقت نامه سازمان انرژي اتمي ايران با بخش تكنولوژي و تحقيقات سازمان انرژي اتمي آلمان غربي نهايي شد و به دنبال امضاي اين قرارداد شركت كرافت ورك يونيون، يكي از شركت هاي وابسته به زيمنس آلمان ساخت 2 واحد نيروگاه اتمي هر يك به توان اسمي 1293 مگاوات و توان خالص 1196 مگاوات را در بوشهر برعهده گرفت.
عمليات اجرايي اين پروژه از همان تاريخ آغاز شد، ولي در سال 1357 در شرايطي كه حدود 75 درصد از واحد اول و 60درصد واحد دوم نيروگاه ساخته شده بود به علت پيروزي انقلاب در ايران كار از طرف آلمانيها تعطيل و متوقف شد. از همين رو دولت ايران از شركت آلماني در دادگاه داوري بين المللي شكايت كرد و براساس راي 13مارس 1982 اين دادگاه مقرر شد، كليه قطعات و دستگاههاي ساخته شده دو نيروگاه بوشهر تا آن زمان، به اضافه نيمي از سوخت هسته اي مورد نياز اين نيروگاه به مالكيت ايران درآيد.
بار ديگر در دهه 60 عمليات اجرايي در نيروگاه بوشهر از سر گرفته شد، اما همزمان با حضور كارشناسان آلماني در نيروگاه، عراق به بخشي از ساختمان نيروگاه بوشهر حمله موشكي كرد لذا پروژه مذكور به حالت تعليق درآمد. پس از جنگ تحميلي و در اوايل سال 1368با سفر رئيس جمهور وقت ايران به روسيه، موافقت نامه همكاري هسته اي ميان دو كشور تدوين شد و متعاقب آن در نوامبر سال 1994 قرارداد تكميل واحد اول نيروگاه بوشهر با شركت اتم استروي اكسپورت به امضا رسيد.
به موجب اين قرارداد مقرر شد ساخت نيروگاه تا سال 2000 به پايان برسد. با اين حال بالاخره با تاخيري 10ساله و با كش و قوس هاي فراوان اين نيروگاه به مرحله انتقال سوخت رسيده است.
بنابر برنامه ريزي هاي صورت گرفته مقرر شده است برق اين نيروگاه بهار سال آينده وارد مدار برق كشور شود.

 



اذعان يونايتدپرس اينترنشنال به انجام ترور توسط رژيم صهيونيستي در ايران

خبرگزاري آمريكايي يونايتدپرس اينترنشنال به دنبال تعيين رئيس جديد سازمان اطلاعات جاسوسي خارجي رژيم صهيونيستي (موساد) از فعاليت هاي تروريستي اين رژيم در فلسطين و كشورهاي لبنان و سوريه و از جمله ترور دانشمندان هسته اي ايران پرده برداشت.
پايگاه اطلاع رساني شبكه خبري العالم گزارش داد كه خبرگزاري يونايتدپرس اينترنشنال در گزارشي از تل آويو اعلام كرد: بنيامين نتانياهو، نخست وزير رژيم صهيونيستي در اقدامي بي سابقه يك جاسوس كهنه كار را به رياست سازمان اطلاعات جاسوسي خارجي رژيم صهيونيستي (موساد) برگزيد.
اين خبرگزاري آمريكايي افزود؛ برخي اين انتصاب را با توجه به بالا گرفتن تنش هاي رژيم صهيونيستي با كشورهاي منطقه، بالقوه خطرناك توصيف مي كنند.
تامير پاردو كه دو بار معاون رئيس موساد بوده است، جايگزين مئير داگان، فرمانده اسبق ارتش و متخصص عمليات سيا خواهد شد كه از سال 2002 تاكنون مديريت اين سازمان جاسوسي را برعهده داشت.
اين خبرگزاري آمريكايي كه در گزارش خود آشكارا به ترورهاي رژيم صهيونيستي اشاره كرده، خاطرنشان كرد: داگان كه قرار است پس از هشت سال، ماه دسامبر بازنشسته شود در دوران رياست خود بر موساد توانست اين سازمان را كه در اثر ناكامي ها و منازعات دروني تضعيف شده بود دوباره احيا كند و يك سري كودتاهاي اطلاعاتي انجام دهد كه ترور رهبران فلسطيني، لبناني، سوري و همچنين دانشمندان هسته اي ايران از جمله اين فعاليت ها هستند.
در اين گزارش خاطرنشان شده است: يكي از اين دانشمندان بامداد دوشنبه در اثر انفجار بمب كشته و دانشمند ديگري هم زخمي شد.
تامير پاردو كه برخلاف داگان كهنه كار و قديمي به علت فعاليت هاي زيرزميني و تحت پوشش خود كمتر شناخته شده است، در حمله كماندوهاي صهيونيستي د رسال 1976 به انتبه در اوگاندا و در ماجراي گروگان گيري يك فروند هواپيماي ايرفرانس شركت داشت.
برادر نتانياهو فرمانده اين عمليات و تنها تلفات رژيم صهيونيستي در اين حمله بود. پاردو رازدار اطلاعاتي نزديك به نتانياهو بود كه در آن زمان فرماندهي يگان كماندويي ويژه سايرت ماتكال را برعهده داشت؛ چون داگان از به رسميت شناختن وي به عنوان جانشين خود طفره رفته بود، او در سال 2009 از سمت خود به عنوان معاون رئيس موساد كناره گيري كرد.
يونايتدپرس اينترنشنال در گزارش خود افزود: نيروهاي وابسته به موساد معتقدند نقطه نظرات و ديدگاه هاي پاردو به ويژه درباره ايران و اينكه برنامه هسته اي آن چگونه بايد فلج و تخريب شود به ديدگاه هاي داگان نزديك بود و نتانياهو با انتخاب وي از موساد مي خواهد كه اين سياست را ادامه دهد.

 



صالحي: محافظت از متخصصانمان را چند برابر مي كنيم

رئيس سازمان انرژي اتمي از چند برابر شدن محافظت متخصصان و دانشمندان خبر داد.
دكتر علي اكبر صالحي رئيس سازمان انرژي اتمي كشورمان در گفت وگو با ايسنا در حاشيه مراسم تشييع پيكر دكتر ابوالقاسم قلم سياه از پيشگامان صنعت هسته اي كشور كه صبح پنج شنبه برگزار شد، در پاسخ به اين پرسش كه تمهيدات و اقدامات سازمان انرژي اتمي براي محافظت از متخصصان هسته اي كشور چيست و آيا اين تمهيدات پس از اقدامات تروريستي اخير بيشتر خواهند شد، گفت: ما بيش از ده ها و صدها نفر از دانشمندان و متخصصانمان را در بيش از يكسال گذشته تحت محافظت و مراقبت جدي قرار داده ايم.
وي با اشاره به شهادت دكتر شهرياري در اقدام تروريستي روز دوشنبه هفته گذشته، گفت: دكتر شهرياري تنها نبودند و تحت محافظت قرار داشتند، اما شيوه هاي شيطاني كه دشمنان هر بار پيش مي گيرند، غيرقابل پيش بيني است. ما كشور آزادي هستيم و يك كشور پليسي نيستيم، البته محل سكونت دكتر شهرياري خانه خودش نبوده است و تحت محافظت قرار داشته است، اما اقدام تروريستي آنها لحظه اي بود و متاسفانه تقدير اينگونه رقم زد.
صالحي با بيان اينكه دشمن متناسب با حركت طرف مقابل برنامه ريزي مي كند، اظهار كرد: دشمن متوجه شده است كه فعاليت هسته اي ايران به نحو چشمگير و حساب شده اي جلو مي رود و به عنوان يك نماد قدرت براي ملت ايران درآمده است، از اين رو تلاش مي كند تا اين ملت را از اين قدرت و عزتمندي بي نصيب كند. اما آنها اشتباه بزرگي كردند و براي بار چندم پس از سي و دو سال از گذشت انقلاب اسلامي بايد بدانند كه نمي توانند اين ملت را از راهش منصرف كنند. وي گفت: ما از يكسال پيش محافظت از متخصصان و دانشمندانمان را به طور جدي دنبال مي كنيم و با تصميمي كه اخيراً گرفته شده است قرار شده محافظت را چند برابر كنند و شيوه هاي محافظت ديگر را هم اتخاذ كنند. وظيفه ماست كه تمام اقدامات حفاظت را بيش از پيش به كار گيريم. گفتني است دكتر ابوالقاسم قلم سياه، استاد فيزيك دانشگاه تهران و از پيشگامان دانش و صنعت هسته اي كشور روز سه شنبه به علت بيماري و كهولت سن درگذشت.

 



وزارت خارجه آمريكا: ايرانيان تحريم ها را جدي نگرفته اند (خبر ويژه)

مقامات آمريكايي معتقدند ايران به شيوه هاي مختلف از تحمل فشار تحريم ها شانه خالي مي كند.
ويليام برنز معاون وزارت خارجه آمريكا گفت «ايران با روش هاي گوناگون به گريز از تحريم ها ادامه مي دهد». همزمان با وي، استوارت لوي معاون وزارت خزانه داري گفته است «ايران به شيوه هاي مختلف مي كوشد از سيستم مالي بين المللي بهره مند شود. به نظر مي رسد مقامات ايراني تاثير تحريم ها و تدابير ما را اندك انگاشته و جدي نگرفته اند.»
لوي همچنين تصريح كرده كه ايران با استفاده از شركت هاي پوششي، فريب آمريكا و ترفندهاي مخفي مختلف تحريم ها را دور مي زند. ما هم سعي داريم اين رفتارها را افشا كنيم!
اين اظهارات در حالي است كه 6 ماه از اعمال آخرين تحريم ها عليه ايران مي گذرد.
در همين حال گزارش ها حاكي است كه همكاري شركت هاي چيني با ايران در حوزه نفت و فناوري موشكي و تخطي از تحريم هاي وضع شده خشم نمايندگان كنگره را برانگيخته و موجب انتقاد آنان از دولت اوباما به دليل عدم اعمال فشار بر شركت هاي چيني شده است.
هاوارد برمن، رئيس كميته روابط خارجي مجلس نمايندگان، گفته است: «شكي در اين نيست كه شركت هاي چيني به دنبال سرمايه گذاري در زمينه انرژي و فروش محصولات نفتي به ايران هستند. آنها اقدام هايي انجام مي دهند كه شامل تحريم هاست.»
لينا رزلتينن از اعضاي جمهوريخواه مجلس نمايندگان آمريكا، نيز چين را متهم كرده است كه مشتاقانه به گسترش روابط تجاري خود با ايران مي پردازد و به عنوان متحد كليدي جمهوري اسلامي، از تهران در قبال فشارها حمايت مي كند.
از سوي ديگر پاتريك كلاوسن عضو موسسه واشنگتن در امور خاور نزديك طي سخناني در نشست موسسه صلح آمريكا تاكيد كرد: تحريم ها عليه ايران بلندپروازانه است و بعيد مي دانم كه اين تحريم ها بتواند ايران را از مواضعش در زمينه هسته اي و سياست هاي منطقه اي نظير حمايت از حزب الله و حماس عقب براند.

 



اصلاح طلبان متوهم ما را هم در آمريكا به اشتباه انداختند (خبر ويژه)

يك مقام سابق سيا مي گويد نسبت به جنبش سبز زيرزميني بسيار دلگرم شده بود اما اكنون معتقد است ايده انقلاب مخملي در ايران يك توهم بود كه كساني چون شيرين عبادي و اكبر گنجي و ديگران به آن دامن مي زدند.
نشريه فارين پاليسي ضمن گزارشي به بي اعتنا شدن محافل آمريكايي و نگاه تحقيرآميز آنها به جريان اپوزيسيون پرداخت و نوشت: رئول مارك گركت(عضو پيشين سيا و همكار فعلي بنياد دفاع از دموكراسي) ماه گذشته در سالن پر از جمعيت در بلومبرگ، اكبر گنجي را تحقير كرد و ضمن تمسخر گفت كه او متوهم است. او به شيرين عبادي هم كنايه زد آنجا كه گفت اظهارات مخالفان جمهوري اسلامي در جمع هاي خصوصي با آنچه در جمع هاي عمومي مطرح مي كنند تناقض و تفاوت فاحشي دارد و من به همين اندازه بسنده مي كنم.
اين گزارش مي افزايد: گركت در بلومبرگ گفت من براي گنجي احترام زيادي قائلم اما او و دوستانش متوهم هستند. اعضاي جنبش اصلاح طلبي ليبرال احتمالا پراشتباه ترين تحليلگران دهه گذشته در ايران بودند. آنها واقعا فكر مي كردند يك انقلاب مخملي رخ مي دهد.
فارين پاليسي در عين حال نوشت: شيرين عبادي مي گويد سياست اوباما در قبال خاورميانه درست است. گنجي هم تابستان گذشته در باشگاه مطبوعات در واشنگتن ضمن هم عقيده بودن با ديگران درباره سياست اوباما گفته بود «سياست اوباما و عدم تهديد نظامي، جنبش سبز را ممكن كرد.»

 



زردهاي زنجيره اي و هم ذات پنداري با قاتل! (خبر ويژه)

به دنبال اعدام قاتلي كه زني را با وحشي گري تمام به قتل رسانده بود، نشريات و رسانه هاي سياسي زرد، به دفاع از قاتل پرداختند. اين رسانه ها تلاش كردند از شهلا جاهد تصوير انساني عاشق و دلسوخته و مظلوم بسازند.
در اين ميان روزنامه شرق- به همراه برخي نشريات زنجيره اي مشابه- تلاش كرد به مظلوم نمايي براي قاتل بپردازد و از جمله مقاله اي با اين عنوان منتشر كرد «خداحافظ شهلا»! سايت ضدانقلابي مردمك هم مقاله اي از بازيگر فيلم «من ترانه 15 سال دارم» منتشر كرد با اين عنوان «اعدام عاشقي»!! كه در آن كوشش شده ضمن كتمان هوسراني و وحشي گري قاتل در گرفتن جان قرباني، تصوير يك عاشق از قاتل ساخته شود. بازيگر ياد شده مي نويسد: عشق بادي است كه به بادبان هر كس گير كند نفرش را به مقصد ديگري مي برد. بعضي آدم ها هدف عشق هاي ماندني اند و بعضي رفتني... بر فرض كه او قاتل بود]!![
مضحك تر از همه مصاحبه مصطفايي وكيل «سكينه-م» است كه از سياه نمايي عليه جمهوري اسلامي به بهانه اين پرونده نردباني براي پناهندگي ساخت. او ادعا كرده «قصاص شهلا جاهد كه به اصرار اولياي دم و پس از 8 سال رسيدگي طولاني مدت انجام گرفته، «سياسي» بوده است. من بعيد مي دانم رويه عادي در دستگاه قضايي طي شده باشد.» اين ادعا در حالي است كه طولاني شدن زمان رسيدگي به اين قتل باعث اعتراض اولياي دم لاله سحرخيزان (قرباني قتل) شده بود.
گفتني است در پرونده جنايت ميدان كاج نيز رسانه هاي سياسي زرد تلاش كردند جانب قاتل را بگيرند و در عين حال انتقاد را صرفا متوجه ماموري كنند كه سر صحنه جنايت حاضر بوده و به مسئوليت خود عمل نكرده است. اين در حالي است كه در جنايت هاي مختلف از اين دست، فرهنگ و اخلاق اباحي ترويج شده از سوي همان رسانه ها منشا اصلي اين گونه جنايت ها محسوب مي شود و در واقع طيف رسانه هاي ياد شده هم تشويق به جرم و جنايت و خيانت مي كنند و هم پس از وقوع جرم وكيل مدافع قاتل و مقتول مي شوند!

 



متحدان آمريكا كلاهبرداراني هستند كه در جنگ واقعي با ايران جا مي زنند (خبر ويژه)

آمريكايي ها معتقدند هم پيمانان آنها خالي بند و كلاهبردار هستند و اگر روزي درگيري با ايران پيش آيد، اين متحدان پا پس مي كشند.
روزنامه وال استريت ژورنال با اشاره به ادعاي سايت ويكي ليكس مبني بر پيغام برخي كشورهاي منطقه به آمريكا براي حمله به ايران نوشت: ما از عمق نفرت سعودي ها از جنگ آمريكا در عراق و عراق جديدي كه ماماي جنگ به دنيا آورد خبر داريم. سعودي ها متقاعد شده اند كه جنگ آمريكا در عراق باعث كمك عراق به ايران براي دستيابي به جام طلايي شد. ويكي ليكس هيچ چيز جديدي بر اين دانسته هاي ما اضافه نكرد. اما بايد توجه داشت كه تعدادي از هم پيمانان آمريكا در جنگ با تروريسم، كلاهبردار و قلابي هستند. برخي هم پيمانان ما موذي و آب زيركاهند... ساركوزي در فرانسه امپراتوري بدون لباس است، آنجلا مركل در آلمان از ريسك بيزار است و تركيه متحد قبلي آمريكا تقريباً به سمت تيره و تاريك رفته است كه اين آمريكا را نگران مي كند.
وال استريت ژورنال افزود: اسناد مورد اشاره ويكي ليكس به ما نمي گويند كه سران كشورهاي هم پيمان ما وقتي كه ]براي جنگ[ فراخوانده شوند و هنگامي كه قرار باشد توصيه ها و مشاوره هاي داده شده از سوي آنان به مرحله اجرا درآيد، چه اقدامي انجام خواهند داد. مطمئناً اگر آمريكا عليه ايران شمشير بكشد، لاف هاي بحرين و ابوظبي، موعظه هايشان مبني بر اين كه ايران يك قدرت سركش و بهترين مورد براي رام كردن است، انكار و فراموش خواهد شد. متعجب نشويد اگر نجواكنندگان سابق جنگ، به ميدان عمومي بيايند تا همدردي شان را با ايرانيان مورد حمله آمريكا بيان كنند. سران كشورها به مذاكره با ما ادامه مي دهند اما اين شيوه براي لاف زدن و اغواگري ناظران از دور است.

 



آخرين خالي بندي دروغ زاده هم نقش برآب شد (خبر ويژه)

نرخ تعيين كردن يك مزدور دون پايه موساد وسط دعواي ويكي ليكس با بي اعتنايي و تمسخر محافل ضدانقلاب و اپوزيسيون مواجه شد.
عليرضا نوري زاده-كه به كلاهبرداري از طريق خالي بندي و خود مهم نمايي معروف است- در بحبوحه جنجال ويكي ليكس مدعي شده بود يك فرد مرتبط با سيستم اطلاعاتي ايران مي خواسته وي را ترور كند!! وي ضمن مصاحبه هايي با برخي رسانه ها نظير راديو زمانه، العربيه و راديو فردا تلاش كرد به اين ادعاي مضحك بازتاب دهد اما پس از سپري شدن يك هفته، گويانيوز با اشاره به عدم استقبال محافل ضدانقلاب از اين بازي تازه نوري زاده نوشت: خبر ترور نوري زاده در سايت هاي اپوزيسيون سبز بي اهميت تلقي شد. شما تشريف ببريد در اين سايت ها سرچ كنيد و ببينيد كه هيچ نتيجه اي به دست نمي آيد. نوري زاده را جدا جدا نوشتيم نشد، سرهم نوشتيم نشد. با «ي» عربي نوشتيم نشد، عجب! لابد خبر به گوش دبيران خبر اين سايت ها نرسيده شايد هم با اين خبر حال نكرده اند؟ يا نوري زاده برايشان مهم نبوده. انگار نه انگار كه قرار بوده او كشته شود، خوب شد نوري زاده را مسموم نكردند وگرنه سايت هاي اپوزيسيون خبر را اين طور مي نوشتند كه «طبق اطلاعات واصله كسي به نام نوري زاده ترور شده البته منابع خبري مستقل ترور او را تأييد نكرده اند و احتمال سكته قلبي هم مي رود».
يادآور مي شود نوري زاده يكي از 3 تفنگدار متوهم فتنه سبز در بحبوحه و آشوب هاي سال گذشته به شمار مي رفت اما با روشن شدن واقعيات، چاخان گوهايي نظير او و محسن سازگارا هم به حاشيه افتادند به نحوي كه گفته مي شود وي روزگار پر از مذلتي را مي گذراند به ويژه اينكه سرويس هاي جاسوسي غربي، مزدوران رندتر و كلاهبردارتر پيدا كرده اند و نوري زاده را چوپان دروغگوي لو رفته اپوزيسيون مي دانند.

 



توطئه توهم نيست پناهنده ها نفوذي اند! (خبر ويژه)

برخي از افراد مدعي پناهندگي يا نهادهايي كه به پناهندگان كمك مي كنند وابسته به تشكيلات امنيتي ايران هستند و اطلاعات مربوط به اپوزيسيون را به طور دقيق به سيستم اطلاعاتي ايران منتقل مي كنند.
پايگاه اينترنتي بالاترين با انتشار اين مطلب نوشت: بنياد ]...[ به سرويس اطلاعاتي ايران كمك مي رساند. اين بنياد ظاهراً به پناهندگان كمك مي كند. اخيراً برخي افراد به اسم پناهنده به كشورهاي پناهنده پذير مي روند در حالي كه براي مأموريت هاي سري اعزام شده اند. قبلاً يكي از اين افراد از سوي بنياد ياد شده براي دريافت پناهندگي معرفي شده بود او براي بار دوم به تركيه آمد تا اطلاعات مختلفي را جمع آوري كند. افرادي از اين دست، اطلاعات ارزنده اي را از اپوزيسيون جمع آوري كرده و به ايران منتقل نموده اند.
اين رسانه ضدانقلابي اضافه مي كند: متاسفانه طي يك سال گذشته اين اتفاق چندبار تكرار شده و مأموران اطلاعاتي مذكور پس از بازگشت به كشور هويت تعدادي از روزنامه نگاران و فعالان سياسي را آشكار كرده اند به نحوي كه افراد مذكور و برخي نزديكان آنها تحت تعقيب و بازجويي قرار گرفته اند. نكته جالب اينكه برخي از بنيادهاي مورد اشاره كمك هاي مالي خوبي هم پرداخت مي كنند.
يادآور مي شود پيش از اين نيز رسانه هاي ضدانقلابي اخبار گوناگوني با محوريت ابراز نگراني از نفوذ اطلاعاتي جمهوري اسلامي در ميان محافل اپوزيسيون خارج نشين منتشر كرده بودند و اين در حالي است كه «توطئه، توهم است»، همواره يكي از شعارهاي القايي جريانهاي مذكور بوده است.

 


صفحه (14)


صفحه (3)


صفحه (2)

     


(صفحه(12(صفحه(10(صفحه(9(صفحه(7(صفحه(8(صفحه(15(صفحه(11(صفحه(5(صفحه(16(صفحه(13(صفحه(4(صفحه (2.3.14