(صفحه(12(صفحه(10(صفحه(9(صفحه(7(صفحه(8(صفحه(15(صفحه(11(صفحه(5(صفحه(16(صفحه(13(صفحه(4(صفحه (2.3.14


شنبه 13 آذر 1389- شماره 19806

تمام مناطق تهران آلوده اند
با خريد اينترنتي كارت اعتباري مراحل ثبت نام كنكور سراسري 90 از فردا آغاز مي شود
افزايش آلودگي هواي شهرهاي صنعتي در هفته آينده
كشته شدن 14 زائر ايراني در تصادف عراق
رويدادهاي خارجي
كاهش 1/2 درصدي تعويض پلاك خودروها
تردد مسافر و خودرو به عراق از 15آذر از مرز پرويزخان
كشف 80 تن موادمخدر توسط ايستگاه هاي بازرسي جاده اي
كشف 49 گلوله ژ3 از عوامل شهادت محيط بان خراسان شمالي
معاون سازمان سنجش: سؤالات با پاسخ هاي كوتاه به آزمون كنكور دكتري اضافه شد
نسخه هاي دارويي بيماران در اهواز اينترنتي مي شود
از سوي تعزيرات حكومتي قاچاقچي به 10 برابر ارزش كالاهاي قاچاق محكوم شد
ورود اولين هواپيماي زيستي به خطوط پرواز
گرما يوناني ها را به ساحل كشاند
ساز 3000 ساله صدفي
كوچكترين هتل جهان



تمام مناطق تهران آلوده اند

مهندس جباري مديركل هواشناسي استان تهران با اشاره به اينكه پايداري جوي در تهران موجب افزايش غلظت آلاينده ها شده است گفت: متاسفانه وزش باد افقي و عمودي در تهران يا وجود نداشته يا بسيار پايين است كه اين امر موجب شده جابه جايي هوا صورت نگيرد.
وي با اشاره به تمهيدات انديشيده شده و محدوديت هاي ترافيكي پيش بيني شده گفت: اگر اين محدوديت ها به طور كامل اجرا نشده و با صنايع آلاينده برخورد لازم صورت نگيرد قطعا وضعيت هواي تهران در روزهاي آتي بدتر خواهد شد.
مديركل هواشناسي استان تهران با اشاره به نقشه هاي پيش يابي گفت: اين نقشه ها نشان مي دهد حداقل تا اواسط هفته هيچ گونه ناپايداري جوي در تهران نداريم اما نقشه هاي كلي نيز نشان دهنده اين است كه وضعيت پايتخت تا اواخر هفته به همين شكل خواهد بود.
آلوده ترين نقاط شهر تهران
مركز پايش آلودگي هواي استان تهران اعلام كرد: ايستگاه هاي آزادي و پارك رازي بيشترين ميزان ذرات معلق كمتر از 10 ميكرون و كمتر از 5/2 ميكرون را دارند.
با توجه به ادامه شرايط پايداري جوي هوا در كلانشهر تهران و براساس ميزان آلاينده هاي اندازه گيري شده در سطح استان تهران كه نشان دهنده حد بالاترين از ميزان مجاز آلاينده ذرات معلق كمتر از 5/2 و 10 ميكرون بوده است و ميانگين 108=PSI و 154=PSI را نشان مي دهند.
در اين بررسي ها مشخص شد، ايستگاه هاي آزادي و پارك رازي بيشترين ميزان ذرات معلق كمتر از 10 ميكرون و كمتر از 5/2 ميكرون را با اعداد 237 و 195 دارا هستند.
اين در حالي است كه ايستگاه هاي آزادي، شهرداري منطقه 10 و ميدان فتح، به لحاظ آلاينده منواكسيدكربن به ترتيب 236=PSI و210=PSI و 201=PSI را دارا هستند.
ادامه وارونگي هوا
تا اواسط هفته
عليرضا مصداقي نيا معاون وزير بهداشت، در نشست خبري مسئولان وزارت بهداشت درباره آلودگي هوا در دفتر وزير بهداشت با اشاره به اينكه وارونگي هوا كه موجب آلودگي هواي تهران شده تا اواسط هفته آينده ادامه دارد، گفت: در صورت لزوم احتمال تعطيلي مجدد وجود دارد و اگر به لزوم اين مسئله برسيم از دولت درخواست تعطيلي مي كنيم.
وي با اشاره به اينكه آلودگي هوا هم بر سلامت انسانها تاثير منفي زيادي دارد و هم آثار سوء و شديد اقتصادي دارد، افزود: آلودگي هوا در يك منطقه ممكن است باعث بروز باران هاي اسيدي در منطقه ديگر بشود اما ما متاسفانه از اين نظر بررسي دقيقي در كشور نداريم.
مصداقي نيا اضافه كرد: علت بروز آلودگي هوا در تهران يكي از مسائل انسان ساز مانند استفاده زياد از خودروها و سوخت هاي فسيلي در منازل و صنايع است، همچنين ضعف سيستم حمل ونقل عمومي و علت بعدي آن پديده طبيعي وارونگي هواست كه هر سال در فصل پاييز و زمستان دچار آن مي شويم و باعث مي شود هوا نتواند تهويه شود و تخليه آلودگي ها را نداشته باشيم.
وي گفت: در كنار اين مباحث وجود كوه ها و ارتفاعات در اطراف شهرها نيز باعث مي شود تبادل هوا به خوبي انجام نشود و اين پديده تشديد شود.
مصداقي نيا افزود: در اين شرايط لازم است مردم آگاه باشند كه هيچ كس بيشتر از خودشان نمي تواند به آنها كمك كند. مردم بايد خودشان تصميم بگيرند از خودروهاي شخصي كمتر استفاده كنند.
تعطيلي مهدكودك ها
مراكز پيش دبستاني
و مدارس ابتدايي
كميته مواقع اضطرار آلودگي هوا تهران با صدور اطلاعيه اي اعلام كرد: امروز مهدكودك ها، مراكز پيش دبستاني و مدارس ابتدايي شهر تهران تعطيل است.
همچنين در اين اطلاعيه آمده است همانند روزهاي گذشته شنبه و يكشنبه؛ ادارات، نهادها و سازمانهاي دولتي به جز بانكها در شهر تهران يك ساعت زودتر تعطيل خواهند شد و با برنامه ريزي مسئولان درآينده كاهش ساعت كاري جبران خواهد شد. و اجراي طرح زوج و فرد خودروها همچنان براي تمامي شهر تهران ادامه خواهد يافت و شهروندان عزيز تهراني براي تامين سلامتي خود و ديگر همشهريان ضمن حداكثر همكاري و همراهي با ماموران راهنمايي و رانندگي، از وسايل حمل و نقل عمومي استفاده كنند.
به همه مسئولان و مديران دستگاههاي اجرايي در شهر تهران توصيه شده از تردد غيرضرور خودروهاي دولتي به شدت جلوگيري كنند و آيين نامه دوركاري درباره كاركنان را برابر ضوابط اعلام شده، اجرا كنند.
براساس اين اطلاعيه ماموران راهنمايي و رانندگي تهران بزرگ از تردد خودروهاي فاقد معاينه فني، دودزا و موتورسيكلت هاي آلوده كننده جلوگيري و با آنها برخورد قانوني خواهند كرد.
در ضمن از فعاليت كارخانجات، مراكز صنعتي، معادن شن و ماسه و ديگر واحدهاي آلاينده كه ضوابط زيست محيطي را رعايت نكنند از سوي مسئولان سازمان محيط زيست و صنايع و معادن جلوگيري خواهد شد.
طرح زوج و فرد
امروز اجرا مي شود
مهندس محمودي، معاون عمراني استاندار تهران ديروز با اشاره به اين كه تمامي ادارات دولتي موظفند به كاركنان خود براي اين روز در صورت درخواست و نياز مرخصي بدهند افزود: همچنان روزهاي شنبه و يكشنبه ادارات، نهادها و سازمانهاي دولتي به جز بانك ها در شهر تهران يك ساعت زودتر تعطيل خواهند شد و با برنامه ريزي مسئولان در آينده كاهش ساعت كاري جبران خواهد شد.
وي با اشاره به اين كه اجراي طرح زوج و فرد خودروها همچنان براي تمامي شهر تهران ادامه خواهد يافت خاطر نشان كرد: در عين حال از شهروندان تهراني درخواست مي شود براي تامين سلامتي خود و ديگر همشهريان ضمن حداكثر همكاري و همراهي با ماموران راهنمايي و رانندگي، از وسايل حمل و نقل عمومي استفاده كنند.
معاون عمراني استاندار تهران همچنين به همه مسئولان و مديران دستگاههاي اجرايي در شهر تهران توصيه كرد كه از تردد غيرضرور خودروهاي دولتي به شدت جلوگيري كنند و آيين نامه دوركاري درخصوص كاركنان را برابر ضوابط اعلام شده، اجرا كنند.
وي تاكيد كرد: برابر ابلاغ صورت گرفته ماموران راهنمايي و رانندگي تهران بزرگ از تردد خودروهاي فاقد معاينه فني، دودزا و موتورسيكلت هاي آلاينده جلوگيري و با آنها برخورد قانوني خواهند كرد.
برخورد با 7هزار خودرو
و موتورسيكلت آلاينده
سردار حسين رحيمي با اشاره به اينكه اجراي طرح زوج و فرد با توجه به آلودگي هوا امروز نيز ادامه مي يابد گفت: ساعت اجراي اين طرح از ساعت 30:6 تا 17 در تهران خواهد بود و خودروهاي داراي آرم طرح ترافيك، سرويس هاي مدارس و خودروهاي امدادي از اين محدوديت مستثني هستند.
رئيس پليس راهور تهران افزود: بدين ترتيب خودروهايي كه داراي رقم سمت راست يك، 3، 5، 7 و 9 هستند روزهاي فرد و خودروهايي كه داراي رقم سمت راست 2، 4، 6 و 8 هستند تنها روزهاي زوج اجازه تردد در تهران دارند.
وي خاطر نشان كرد: تنها خودروهاي داراي آرم طرح ترافيك مجاز به تردد در حدوده زوج و فرد و طرح ترافيك هستند و ماموران پليس ضمن برخورد با ساير خودروهاي غيرمجاز آنها را به خارج از محدوده هدايت مي كنند.
رحيمي از ادامه تشديد برخورد با خودروها و موتورسيكلت هاي آلاينده و فاقد معاينه فني خبر داد و گفت: طي چند روز گذشته با حدود 7هزار خودرو و موتورسيكلت آلاينده و دودزا در تهران برخورد و اين خودروها روانه پاركينگ شدند.
رئيس پليس راهور تهران گفت: از تمامي رانندگان درخواست مي كنيم با توجه به وضعيت آلودگي هوا و در جهت حفظ سلامت ديگران و خانواده خود از ترددهاي تك سرنشين با خودروهاي شخصي جداً خودداري كنند.
وي خاطر نشان كرد: مراجعه به مراكز معاينه فني نيز با آغاز طرح تشديد برخورد با خودروهاي فاقد معاينه فني تا سه برابر طي روزهاي گذشته افزايش داشته است.

 



با خريد اينترنتي كارت اعتباري مراحل ثبت نام كنكور سراسري 90 از فردا آغاز مي شود

معاون سازمان سنجش از آغاز مراحل ثبت نام اينترنتي كنكور سراسري 90 خبر داد.
دكتر حسين توكلي در گفت وگو با ايسنا در عين حال تأكيد كرد: البته دفاتر پستي از روز سه شنبه نسبت به فروش رسمي كارت ها اقدام خواهند كرد.
وي افزود: داوطلبان پس از تكميل مدارك و فرم مربوطه از بعد از ظهر روز سه شنبه 16 آذرماه مي توانند با مراجعه به سايت سازمان سنجش نسبت به ثبت نام خود اقدام كنند.
وي با بيان اينكه دفترچه آزمون سراسري سال 1390 نيز از روز يكشنبه از طريق همين سايت قابل دريافت است به دريافت كارت اعتباري از طريق پايانه هاي فروش (دستگاه هاي كارت خوان) شركت آسان پرداخت پرشين اشاره كرد و افزود: در اين روش داوطلبان بايد با مراجعه به نزديكترين پذيرنده دستگاه كارت خوان (POS) در محل سكونت خود به صورت نقدي و يا با استفاده از كارت هاي عضو شتاب نسبت به خريد كارت اصلي يا علاقه مندي به تعداد مورد نياز اقدام كنند.
توكلي با اشاره به اينكه داوطلبان مي توانند براي خريد كارت از طريق دستگاه هاي كارت خوان بانك پارسيان و فروشگاه هاي معرفي شده از سوي بانك سامان اقدام كنند گفت: براي استفاده از اين خدمات كافيست داوطلبان يك كارت بانكي عضو شبكه شتاب با رمز دوم و سيم كارت همراه كيش، ايرانسل ياتاليا در اختيار داشته باشند.
6400 تومان
هزينه هر ثبت نام
معاون سازمان سنجش با بيان اينكه داوطلبان بايد با پرداخت مبلغ 6 هزار و 400 تومان به عنوان وجه ثبت نام، نسبت به دريافت اطلاعات كارت اعتباري شامل شماره پرونده و رمز ورود اقدام كنند، اظهار كرد: چنانچه داوطلبي متقاضي ثبت نام در 2 و يا 3 گروه آزمايشي است، بايد به ازاي هر گروه آزمايشي مبلغ 6 هزار و 400 تومان نيز از همين طريق پرداخت و اطلاعات كارت اعتباري را دريافت كند.
وي افزود: براي ثبت نام در 2 و يا 3 گروه آزمايشي داوطلب مي تواند علاوه بر انتخاب گروه آزمايشي اصلي (علوم رياضي و فني، علوم تجربي و علوم انساني) در گروه آزمايشي هنر و زبان خارجي نيز متقاضي شود.
توكلي با تأكيد بر اين كه هيچ داوطلبي نمي تواند بطور همزمان، در گروه هاي آزمايشي علوم رياضي و فني، علوم تجربي و علوم انساني شركت كند، خاطرنشان كرد: چنانچه داوطلبي علاقمند به شركت در گزينش رشته هاي تحصيلي دانشگاه پيام نور و مؤسسات آموزش عالي غيردولتي و غير انتفاعي است، بايد نسبت به پرداخت 3 هزار و 400 تومان ديگر نيز از همين طريق، اقدام و اطلاعات كارت اعتباري علاقه مندي را دريافت كند.
ديپلمه هاي 84 به بعد سوابق خود را تأييد كنند
در همين حال محمد تقي صابري رئيس مركز سنجش وزارت آموزش و پرورش اعلام كرد: دانش آموزاني كه ديپلم خود را از سال 84 به بعد اخذ كرده اند بايد قبل از نام نويسي در كنكور سراسري 1390 براي تاييد سوابق تحصيلي خود به منطقه آموزش و پرورش محل تحصيل خود مراجعه كنند. اين دسته از دانش آموزان از امروز با همراه داشتن اصل مدرك ديپلم متوسط كارنامه فارغ التحصيلي، كارت ملي و شناسنامه به پايگاه هاي سامانه احراز هويت مراجعه كنند.
دكتر ذكريا يازرلو رئيس آموزش و پرورش شهر تهران هم از راه اندازي 100 مركز سامانه احراز هويت تحصيلي داوطلبان كنكور تهراني خبر داد.
اين مراكز امسال براي اولين بار در آموزش و پرورش شهر تهران راه اندازي شده تا دسترسي دانش آموزان به سوابق تحصيلي شان آسانتر باشد.

 



افزايش آلودگي هواي شهرهاي صنعتي در هفته آينده

براساس اعلام سازمان هواشناسي، به علت استقرار جو پايدار در كشور و تقويت آن، احتمال افزايش آلودگي هوا در شهرهاي صنعتي اوايل هفته آينده وجود دارد.
بنا به گزارش اين سازمان، با نفوذ سامانه پرفشار بر روي نوار شمالي كشور و عبور آن طي دو روز آينده، براي سواحل شمالي و شمال شرق كشور افزايش ابر، كاهش محسوس دما و وزش باد پيش بيني مي شود.
بر اين اساس هواي تهران در دو روز آينده صاف و غبارآلود خواهد بود و دماي هوا به ترتيب 19 و 5 درجه سانتيگراد مي رسد.

 



كشته شدن 14 زائر ايراني در تصادف عراق

در پي تصادف ديروز در شهر حله كه بين دو اتوبوس صورت گرفت 14 زائر ايراني كشته و 42 تن ديگر زخمي شده اند.
به گزارش خبرگزاري ها، بر اثر سانحه برخورد يكي از اتوبوس هاي زائران ايراني در حوالي شهر حله عراق كه قصد عزيمت از نجف اشرف به سامرا را داشتند با اتوبوسي ديگر، متاسفانه تعدادي از زائران ايراني كشته و زخمي شدند.
در اين حادثه از بين 17 نفري كه كشته شده اند 14 نفر ايراني هستند.
همچنين از ميان 53 مصدومي هم كه به بيمارستان حله عراق انتقال داده شده اند 42 زائر ايراني وجود دارد كه حال برخي از آنها وخيم اعلام شده است.
اسامي شهدا
نماينده سازمان حج و زيارت در عراق اسامي برخي از شهداي حادثه تصادف صبح جمعه عراق را به شرح زير اعلام كرد.
صنا نصيري، مجيد رحيمي، صغري صادقي، ميثم رضايي، مجتبي عباسي، ليلا حيدري، علي دادبخش، محسن ساكي، ليلا ديني و اقدس انكوتي كشته شده هاي ايراني در اين سانحه بودند.
وي اظهار داشت: مسئولان دفتر نمايندگي سازمان حج و زيارت به محض اطلاع از موضوع در محل حادثه حاضر شده و اقدامات لازم براي مداواي زائران را انجام داده اند و در حال انتقال مجروحان و شهداء به تهران هستند.

 



رويدادهاي خارجي

برف و سرما اروپا را فلج كرد

كاهش شديد دماي هوا و بارش سنگين برف و بوران در اروپا تاكنون 22 قرباني گرفته و سبب هرج و مرج و اختلال در بخش حمل ونقل و تردد بويژه در مناطق شمالي شده است.
در سرتاسر اين قاره، فرودگاه ها بسته شده اند و پروازها به تاخير افتاده است. بعلاوه سيلاب ويرانگر بخش هاي وسيعي از بالكان را تخريب كرده است.
همچنين بوران يخ و برف بي سابقه و شديد جاده ها را مسدود كرده است، به طوري كه حتي قطارهاي سريع السير هم در اين مخصمصه گرفتار شده و كاري از پيش نمي برند.
درسه كشور منطقه بالكان شامل بوسني، صربستان و مونته نگرو، وضعيت اضطرار اعلام شده و صدها نفر از مردم وادار به ترك خانه هايشان در جستجوي پناهگاه شده اند. در لهستان هم سرماي شديد جان 10 نفر را گرفته است.
بنابر گزارش رسيده در انگليس موج سرما و يخبندان كه از اوايل هفته آغاز شده نظام حمل ونقل جاده اي، ريلي و هوايي اين كشور را مختل كرده است.
گزارش ها حاكيست در دو روز گذشته صدها خودرو به دليل بارش برف سنگين و يخبندان در جاده هاي بين شهري انگليس گرفتار شده اند و پليس نسبت به هرگونه سفر غيرضروري هشدار داده است.
هزاران نفر از مسافراني هم كه قصد دارند با قطار به جنوب شرق انگليس و از جمله شهر لندن سفر كنند با تاخيرهاي طولاني مواجه هستند و حركت بسياري از قطارها نيز لغو شده است.
برخي قطارهاي بين شهري نيز به دليل برف و يخبندان مجبور به توقف در ميانه راه شده اند.
همچنين چند فرودگاه كوچك و بزرگ انگليس از جمله فرودگاه ادينبورو در اسكاتلند و فرودگاه بزرگ گت ويك در جنوب انگليس و فرودگاه نيوكاسل در شمال بسته شدند و دو فرودگاه نخست فعلا همچنان بسته خواهند ماند.
پروازها در برخي ديگر از فرودگاه هاي انگليس نيز با تاخيرها و اختلالات فراواني همراه بوده كه باعث سرگرداني تعداد زيادي از مسافران شده است.
صدها مدرسه نيز در نقاط مختلف انگليس، اسكاتلند و ولز ديروز براي سومين روز متوالي بسته ماندند و بسياري از كارمندان نيز مجبور شدند در خانه بمانند.
در فرانسه هم بارش برف و سرما زندگي مردم اين كشور را مختل كرده است.
در فرانسه سرماي شديد بيش از ده هزار خانوار را با مشكل كمبود برق مواجه كرده است.
هم اكنون ارتفاع برف در برخي مناطق جنوب شمال و شمال غرب فرانسه به حدود 40 سانتيمتر رسيده است و امكان تردد وسايط نقليه در خطوط مواصلاتي برخي از مناطق غيرممكن است.
شهر ليون فرانسه نيز بيشترين ميزان بارش برف را از سال 1947 ميلادي تاكنون تجربه كرده است.
شدت سرما در بخش هايي از آلمان نيز به 15 درجه زير صفر رسيده است و ميزان بارش برف نيز در برخي نقاط اين كشور تا 15 سانتيمتر بوده است.
سرما و يخبندان، صدها پرواز فرودگاه فرانكفورت آلمان را نيز لغو كرد.
شدت سرما در جنوب آلمان از جمله ايالت هاي بايرن و بادن ووتمبرگ بيشتر از جاهاي ديگر بوده است.
برپايه اين گزارش، در ايستگاه هاي قطار آلمان نيز حدود سه هزار مسافر شب را تا صبح سپري كرده اند و هتل هاي محلي مملو از مسافرهاي سرگردان و بلاتكليف بوده اند.
همچنين در دانمارك نيز بر اثر طوفان يخ و برف تمام مسيرها مسدود شده و به طور كلي تردد غيرممكن شده است.
در لهستان هم برف سنگين موجب قطع برق هزاران خانواده و ترافيك سنگين در خيابان ها و جاده ها شده است.
شدت سرما در لهستان تا 22 درجه زير صفر نيز رسيده است.
دماي شهر استكهلم پايتخت سوئد نيز در روزهاي شنبه و يكشنبه اخير به منفي 11 درجه سانتيگراد رسيد كه از سال 1965 تاكنون، چنين افت دمايي در ماه نوامبر بي سابقه بوده است. هواشناسان مي گويند كه اين دما بسيار پايينتر از ميانگين دما در سالهاي گذشته بوده است.
طبق پيش بيني هاي انجام شده اكثر نقاط سوئد در روزهاي آينده شاهد افت دماي بيشتري خواهند بود و بارش برف نيز همچنان ادامه خواهد يافت.
در شهر يونشوپينگ در مركز سوئد، به شهروندان هشدار داده شده است كه مراقب سقف خانه هاي خود باشند تا بر اثر بارش سنگين برف مشكلي ايجاد نكند.
بارش سنگين برف در جمهوري چك موجب تعطيلي شش ساعته فرودگاه پراگ و لغو حدود 40 پرواز شد.
به گزارش خبرگزاري فرانسه، «ميشائلا لاگرونووا» سخنگوي فرودگاه پراگ، يكي از پررفت و آمدترين فرودگاههاي آسياي ميانه، امروز اعلام كرد: اين فرودگاه از ساعت 23 ديشب به مدت شش ساعت تا پنج بامداد امروز بسته بود.
به گفته وي طي شش ساعتي كه فرودگاه بسته بود ماشينهاي برف روب باند فرودگاه پراگ را پاك كردند.
«لاگرونووا افزود: پس از سرگيري فعاليت هاي فرودگاه دهها پرواز انجام شد اما به علت اختلال در رفت و آمد هواپيماها در كشورهاي ديگر چندين پرواز بامداد امروز به اجبار لغو شد.

 



رئيس مركز شماره گذاري پليس راهنمايي و رانندگي خبر داد
كاهش 1/2 درصدي تعويض پلاك خودروها

رئيس مركز شماره گذاري پليس راهنمايي و رانندگي از كاهش 1/2 درصدي تعويض پلاك خودروها در سال جاري خبر داد.
سرهنگ محسن غلامي گفت: از 15 آذرما ه جاري در مراكز نقل و انتقال و شماره گذاري به خودروهاي داراي چراغ زنون هيچ خدماتي ارائه نمي شود.
وي افزود: در طول 8 ماه نخست امسال يك ميليون و 22هزار و 546 پلاك نو شماره شده و در اين مدت يك ميليون و 409 هزار و 31 نقل و انتقال و 50 هزار و 465 تعويض پلاك شده است.
به گزارش مهر غلامي ادامه داد: در مقايسه با آمار سال گذشته نو شما ره 6/15 درصد و نقل و انتقال 16 درصد افزايش و تعويض پلاك نيز 1/2 درصد كاهش داشته است.

 



استاندار كرمانشاه خبر داد
تردد مسافر و خودرو به عراق از 15آذر از مرز پرويزخان

كرمانشاه- خبرنگاركيهان:
تردد مسافر و خودرو به عراق از گذرگاه مرزي پرويزخان در استان كرمانشاه از 15آذرماه شروع مي شود.
استاندار كرمانشاه در جمع خبرنگاران با بيان اين مطلب افزود: با پيگيري هاي انجام شده و توافقاتي كه با مقامات عراقي به عمل آمد، از اين پس تجار و مسافران ما مي توانند به جاي مرز باشماق از مرز پرويزخان به عراق تردد كنند.
دادوش هاشمي افزود: در ديداري كه چندي پيش با استاندار استان غازي آنتب در تركيه داشتيم توافقاتي در خصوص خواهرخواندگي استان كرمانشاه و غازي آنتب، تورهاي گردشگري، برپايي نمايشگاه توانمندسازي دو استان، ايجاد بانك اطلاعاتي، ايجاد شركت هاي حمل و نقل، تشكيل پارك علم و فناوري، ايجاد سرمايه گذاري مشترك، همكاري دانشگاهها و احداث مسكن به عمل آمد.

 



رئيس پليس مبارزه با مواد مخدر ناجا خبر داد
كشف 80 تن موادمخدر توسط ايستگاه هاي بازرسي جاده اي

رئيس پليس مبارزه با موادمخدر نيروي انتظامي گفت: ايستگاه هاي بازرسي نقش مهمي در امر مبارزه با مواد مخدر و شبكه هاي توزيع كننده اين مواد در جاده ها ايفا مي كند.
سردار حميدرضا حسين آبادي درباره تجهيز و افزايش ايستگاه هاي بازرسي در سطح كشور با بيان اينكه در مبادي ورودي كشور و استان هاي شرقي ايستگاه هاي ايست و بازرسي احداث شده است، افزود: ايستگاه هاي ايست بازرسي، كنترل جاده اي خودروهاي سنگين، اتوبوس ها و تريلرهايي را بر عهده دارند.
حسين آبادي گفت: در ايستگاه هاي بازرسي جاده اي از دستگاه هاي بادي اسكنر و سگ هاي موادياب استفاده مي شود.
وي ادامه داد: از آغاز تأسيس ايستگاه هاي ايست و بازرسي در جاده هاي كشور نزديك به 80 تن انواع مواد مخدر توسط ماموران نيروي انتظامي در اين ايستگاه ها كشف و ضبط شده است.
به گزارش ايسنا رئيس پليس مبارزه با مواد مخدر ناجا خاطرنشان كرد: با تقويت ايستگاه هاي بازرسي كشفيات مواد مخدر افزايش خواهد يافت و از ورود مواد مخدر مي توان جلوگيري كرد.

 



كشف 49 گلوله ژ3 از عوامل شهادت محيط بان خراسان شمالي

مسئول روابط عمومي محيط زيست استان خراسان شمالي از كشف 49 گلوله ژ3 از عوامل شهادت محيط بان خراسان شمالي خبر داد.
به گزارش خبرگزاري فارس از بجنورد، حسن پهلوان گفت: 49 گلوله ژ3 از شكارچيان غيرمجازي كه توسط محيط بانان خراسان شمالي در گلول و سرآني شيروان دستگير شده بودند، كشف شد.
وي با بيان اينكه اين شكارچيان متاسفانه در حين انتقال به پاسگاه محيط زيست از فرصت استفاده كرده و يكي از محيط بانان را به شهادت رساندند، اظهار داشت: از محل شهادت شهيد پرهام، 5 پوكه كلاشينكف نيز كشف شده است.
وي افزود: در بررسي از محل استقرار شكارچيان لاشه يك راس قوچ وحشي و همچنين لاشه يك راس ميش وحشي كشف شده است. پهلوان تصريح كرد: پيگيري ها از سوي مراجع انتظامي براي دستگيري قاتل يا قاتلان ادامه دارد.

 



معاون سازمان سنجش: سؤالات با پاسخ هاي كوتاه به آزمون كنكور دكتري اضافه شد

پاسخ هاي كوتاه به سوالات كنكوري آزمون نيمه متمركز دكتري افزوده شد.
به گزارش مهر براساس آيين نامه آزمون نيمه متمركز دكتري كه از سوي وزير علوم به دانشگاه ها ابلاغ شده است از اين پس آزمون مربوط به دكتري همراه با سئوالات چهار جوابي سوالاتي نيز كه داراي پاسخ هاي كوتاه مي باشد به آزمون اضافه خواهد شد.
ابراهيم خدايي معاون سازمان سنجش در اين باره افزود: اين آزمون به شيوه جديد به صورت آزمايشي در 5 سال در دانشگاه هاي امير كبير و صنعتي شريف به اجرا درخواهد آمد.
وي افزود: دانشگاه ها پس از برگزاري آزمون نيمه متمركز اختيار كامل براي پذيرش دانشجو دارند.
وي در پايان زمان برگزاري اين آزمون را فروردين ماه سال 90 اعلام كرد و گفت: ثبت نام از داوطلبان اين آزمون نيز بهمن ماه 89 صورت خواهد گرفت.

 



نسخه هاي دارويي بيماران در اهواز اينترنتي مي شود

سرپرست اداره كل بيمه خدمات درماني استان خوزستان از اينترنتي شدن نسخ دارويي بيماران و اجرايي شدن آن در 6 داروخانه شهر اهواز خبر داد.
كاميار زارع مؤيدي امروز در گفت وگو با خبرنگار فارس در اهواز در زمينه اينترنتي شدن نسخ دارويي بيماران اظهار داشت: بيمه خدمات درماني استان در نظر دارد تا با اينترنتي كردن نسخ دارويي از سوء استفاده كردن از نسخ دارويي جلوگيري كند.
وي بيان داشت: اين طرح در 6 ماهه نخست امسال پيگيري شده و براساس اين طرح، كاركنان 15 داروخانه در سطح شهر اهواز در اين زمينه آموزش ديدند اما به علت اينكه اين تعداد داروخانه ظرفيت اجراي طرح را نداشتند، در حال حاضر تنها در 6 داروخانه كه امكان اجراي اين طرح را دارند در حال اجرا است.
زارع مؤيدي بيان داشت: از جمله اين داروخانه ها، داروخانه بيمارستان هاي امام خميني(ره) و آريا و بيمارستان هاي خصوصي شهر است.
وي گفت: اين طرح بايد در تمام داروخانه هاي اهواز و استان به تدريج اجرا شود تا علاوه بر كاهش مشكلات در زمينه تهيه نسخ دارويي سوء استفاده ها در اين زمينه كاهش يابد.

 



از سوي تعزيرات حكومتي قاچاقچي به 10 برابر ارزش كالاهاي قاچاق محكوم شد

يك قاچاقچي لوازم آرايشي به 10 برابر ارزش كالاهايي كه قاچاق كرده بود و به خاطر آن بازداشت شده بود محكوم شد.
حسب شكايت گمرك شهريار مبني بر شناسايي و كشف 85 كارتن انواع لوازم آرايشي از يك قاچاقچي، پرونده اي در شعبه 27 تعزيرات حكومتي استان تهران تشكيل و متخلف به پرداخت بيش از يك ميليارد و 129 ميليون ريال جزاي نقدي در حق صندوق دولت محكوم شد.

 



ورود اولين هواپيماي زيستي به خطوط پرواز

به گزارش مهر، شركت هواپيمايي لوفتانزا اعلام كرد كه از آوريل 2011 يك فروند هواپيماي «ايرباس A321» را وارد خط هوايي هامبورگ-فرانكفورت خواهد كرد. اين هواپيما 50 درصد از انرژي خود را از سوخت زيستي تامين مي كند.
سوختهاي زيستي از روغنهاي گياهي مشتق شده اند. ميزان انتشار دي اكسيد كربن اين سوختها در حد صفر است، به طوريكه اين نوع سوختها همان ميزان دي اكسيدكربني را در اتمسفر رها مي كنند كه توسط گياهان جذب مي شود.لوفتانزا پيش بيني كرده است اين هواپيماي زيستي جديد چهار پرواز روزانه را در 6ماه اول فعاليت خود انجام دهد.در طول فاز آغازين، يكي از دو موتور A321 با سوخت زيستي عمل خواهد كرد، در حالي كه موتور دوم همچنان از سوخت موتور جت كه از نفت مشتق شده است استفاده مي كند. در طول اين پروژه 6 ماهه از انتشار هزار و 500 تن دي اكسيدكربن جلوگيري مي شود.هزينه اين پروژه 6/6 ميليون يورو است كه 5/2 ميليون يوروي آن را دولت آلمان پرداخت مي كند. در حال حاضر هزينه سوخت زيستي 3 تا 5 برابر بيشتر از سوخت فسيلي موتورهاي جت است.

 



گرما يوناني ها را به ساحل كشاند

در حالي كه هواي سرد و بارش برف بخش هاي گسترده اي از اروپا را زير پوشش گرفته، در يونان افزايش دما و گرمايي بي سابقه بسياري از مردم را به مناطق ساحلي كشانده است.
به گزارش خبرگزاري آلمان، «آناستاسيا پاپاكريوو» رئيس سازمان ملي هواشناسي يونان دراين باره مي گويد: « ما ركورد افزايش دما در دهه گذشته را در منطقه خود شكسته ايم. در شهر آتن دماي هوا به 25 درجه سانتي گراد رسيده، در صورتي كه دماي ميانگين براي اين فصل 17 تا 18 درجه است.»به عقيده اين كارشناس هواشناسي علت اين گرماي شديد در يونان موقعيت سامانه هاي جوي است.گردشگران نيز اين گرما را باور نكردني مي دانند. در لهستان دماي هوا نزديك بيست درجه زير صفر است و به گفته آنها اين گرما غافلگير كننده است.به گفته كارشناسان هواشناسي جريان هوايي بسيار قوي از سمت جنوب غربي توده هاي هواي گرم را از شمال آفريقا به سوي يونان مي راند و باعث افزايش دما مي شود.

 



ساز 3000 ساله صدفي

در يك اكتشاف نادر، يك ساز صدفي 3000 ساله در غاري كه محل آيين هاي مذهبي باستاني بوده كشف شد. اين ساز صدفي آن قدر سالم است كه محققين آن را نواختند تا دركي از موسيقي و آيين هاي آن دوران به دست بياورند.
ساز كشف شده در واقع يك صدف است كه سوهان زده و رنگ شده است و طرح هايي هم روي آن كشيده شده است. دهانه آن خيلي خوب ساخته شده و فرورفتگي هايي به شكل حرف V انگليسي روي آن حك شده اند. محققين بر اين باورند كه اين فرورفتگي ها يا جاي قرار گرفتن انگشتان نوازنده بوده و يا براي اين كنده شده كه نوازنده در حين نواختن ساز در حال راه رفتن، بتواند جلويش را ببيند!
براي كشف مسير صداي اين ساز، دانشمندان چهار ميكروفون كوچك را در دهان نوازنده، دهانه ساز، بدنه اصلي ساز صدفي و خروجي بزرگ آن نصب كردند. مانند شيپور، اين ساز هم فقط يك يا دو تن صدا توليد مي كند. اما با تغيير زاويه و محل دست نوازنده، گام تغيير مي كند، درست مانند شيپور فرانسوي.

 



كوچكترين هتل جهان

كوچكترين هتل دنيا كه در آلمان قرار دارد بازسازي و آماده پذيرايي از مشتريان شده است.
به گزارش شبكه تلويزيوني الجزيره، اين هتل كه در شهر قديمي آمبورگ در استان باواريا واقع است فقط هشت فوت (دومتر و 40 سانتي متر) عرض دارد. ساكنان اين شهر معتقدند زوجهايي كه شب ازدواج خود را در اين هتل اقامت كنند هيچ گاه جدا نخواهند شد.
صاحبان اين هتل مي گويند كوچك بودن هتل به اين معنا نيست كه مسافران امكانات كافي در اختيار ندارند زيرا اين هتل داراي سيستم گرم كننده و اثاثيه گران قيمت است.اقامت در اين هتل همچنين راهي براي فرار از قانون است زيرا طبق قانوني كه شوراي شهر آمبورگ تصويب كرده است، كساني كه جايي براي اقامت نداشته باشند حق ازدواج در اين شهر را ندارند.زوجهايي كه محلي براي اقامت ندارند مدت محدودي در اين هتل ارزان قيمت اقامت مي كنند.

 

(صفحه(12(صفحه(10(صفحه(9(صفحه(7(صفحه(8(صفحه(15(صفحه(11(صفحه(5(صفحه(16(صفحه(13(صفحه(4(صفحه (2.3.14