(صفحه(12(صفحه(10(صفحه(6(صفحه(9(صفحه(7(صفحه(8(صفحه(15(صفحه(11(صفحه(5(صفحه(16(صفحه(13(صفحه(4(صفحه (2.3.14


سه شنبه 16 آذر 1389- شماره 19809

آغاز به كار بيش از 400 پايگاه امدادي در جاده هاي كشور
برنامه هاي دولت براي كاهش آلودگي هوا
تشديد نظارت هاي بهداشتي بر مساجد ، تكايا و حسينيه ها
دستكاري هدفمند فيلم حادثه كرج
توكلي: دفترچه را با دقت مطالعه و بعد ثبت نام كنيد ثبت نام كنكور سراسري 90 از امروز آغاز شد
نادري:2 دانشگاه غير انتفاعي متخلف منحل شدند
در تبريزمدير نمايشگاه خودرو كلاهبردار از آب درآمد
خروج 13 هكتار اراضي دولتي از چنگال زمين خواران
انتصاب درجهاد دانشگاهي
دكتر صفايي:برنامه پنجم توسعه به نفع زنان و خانواده است
سلطان هرزنامه هاي جهان : من بي گناهم!
200 مفقود در رانش زمين كلمبيا
آتش سوزي به لبنان هم رسيد
رشد غير طبيعي انگشت دست دختر 3 ساله



رئيس سازمان امداد و نجات هلال احمر اعلام كرد
آغاز به كار بيش از 400 پايگاه امدادي در جاده هاي كشور

با اعلام آغاز به كار بيش از 400 پايگاه امدادي در جاده هاي كشور، رئيس سازمان امداد و نجات جمعيت هلال احمر از رايگان بودن خدمات اين پايگاهها خبر داد.
محمود مظفر، با اشاره به نزديكي فصل زمستان و لزوم ايجاد ايمني براي كاهش حداكثري حوادث ترافيكي، گفت: سازمان امداد و نجات جمعيت هلال احمر به منظور ساماندهي حادثه ديدگان و در راه ماندگان جاده هاي كشور طرح امداد و نجات زمستاني سال 89 را برگزار مي كند.
وي هدف اين طرح را افزايش ايمني در محورهاي مواصلاتي كشور دانست و افزود: در زمان اجراي اين طرح پست هاي ثابت و سيار امداد و نجات و كليه پايگاههاي امداد و نجات بين شهري در محورهاي مواصلاتي سراسر كشور فعاليت خواهند كرد.
مظفر درباره ساعت كار پست هاي امداد و نجات زمستاني گفت: در اين طرح كليه پست هاي ثابت ملزم به ارائه خدمات 24ساعته هستند و با توجه به اهميت فعاليت پست هاي امداد و نجات، داشتن مدرك آموزش تخصصي جاده اي براي امدادگران و نجاتگران شركت كننده در طرح الزامي است.
رئيس سازمان امداد و نجات جمعيت هلال احمر با اعلام اينكه بيش از چهارصد پايگاه در امداد و نجات زمستاني جمعيت هلال احمر در خدمت مردم هستند، افزود: در اين طرح 219 پايگاه ثابت امداد و نجات و 145پايگاه موقت و سيار مجهز به خودروهاي آمبولانس و نجات، 45 پايگاه امداد و نجات كوهستان به همراه تجهيزات امداد و نجات در گردنه ها و جاده هاي برفگير و حادثه خيز و هفت پايگاه امداد هوايي به حادثه ديدگان خدمت مي كنند.
مظفر با بيان اينكه كليه خدمات ارائه شده در پست هاي امداد و نجات زمستاني رايگان است، افزود: دريافت هرگونه وجه يا اجناس و لوازم ديگر در قبال خدمات ارائه شده اكيدا ممنوع است.
رئيس سازمان امداد و نجات جمعيت هلال احمر در مورد تعداد نيروهاي مستقر در پايگاههاي ثابت و سيار امداد و نجات زمستاني گفت: در پست هاي ثابت چهار نفر شامل يك نجاتگر كادر و سه نجاتگر داوطلب و در پست هاي سيار سه نفر شامل يك نجاتگر كادر و دو امدادگر خدمت خواهند كرد.
وي خاطرنشان كرد: در محورهاي مواصلاتي كوهستاني حضور دو نفر امدادگر تخصصي كوهستان در پايگاههاي امداد و نجات بين شهري الزامي است.
مظفر در پايان افزود: در طول اجراي طرح امداد و نجات زمستاني، علاوه بر وجود تجهيزات و امكانات در كليه پايگاهها، يك ست كوهستان و يك دستگاه زنده ياب نيز در محورهاي كوهستاني به كار گرفته مي شوند.

 



برنامه هاي دولت براي كاهش آلودگي هوا

رئيس سازمان حفاظت محيط زيست گفت: اجراي طرح زوج و فرد خودروها، كاهش يك ساعته كار دستگاه هاي اجرايي و برخورد جدي با خودروهايي كه معاينه فني ندارند، اثرات محسوسي برروي كاهش آلودگي هواي تهران گذاشت.
به گزارش پايگاه اطلاع رساني دولت، محمدجواد محمدي زاده رئيس سازمان حفاظت محيط زيست درخصوص آلودگي هاي تهران، با بيان اينكه سياست هاي چند روز گذشته دولت تاثير محسوسي بر مديريت آلودگي هواي تهران و كاهش آن داشت، اظهار داشت: در روزهاي گذشته نشان داد كه اين سياست ها نه تنها منجر به كاهش آلودگي هوا در تهران شده است بلكه موضوع مديريت شده تا از شرايط هشدار به اضطرار نرسيم.
رئيس سازمان حفاظت محيط زيست در ادامه با قدرداني از مردم براي همكاري با دولت در زمينه كاهش آلودگي هواي تهران گفت: در جلسه دولت هم بحث مفصلي انجام شد. دولت بر اين اصرار دارد كه با اجراي روش هاي دوركاري و انجام كار در منزل، كمك قابل توجهي به كاهش آلودگي هواي تهران خواهد شد.
محمدي زاده در ادامه از برنامه هاي ديگر دولت براي كاهش آلودگي هواي تهران خبر داد و افزود: يكي از اين برنامه ها استفاده از هواپيماهاي سمپاش براي پاشيدن آب در سطوحي از جو براي تغيير هوا و ايجاد باد در تهران است.
وي تصريح كرد: برنامه ديگر استفاده از دستگاه هاي فيلتراسيون هوا در برخي از مناطق تهران است كه اين موضوعات نيز در حال بررسي است.
رئيس سازمان حفاظت محيط زيست خاطر نشان كرد: خودروهايي كه معاينه فني دارند، اثرات محسوسي بروي كاهش آلودگي هواي تهران گذاشت به طوري كه ميزان آلايندگي ديروز به 137 رسيد و در دو روز قبل هم به ترتيب 151 و 154 بود.
درمان 374 شهروند
در اتوبوس آمبولانس ها
به گزارش خبرگزاري ها تشديد آلودگي هوا باعث بكارگيري اتوبوس آمبولانس هاي اورژانس در ميادين تهران توسط وزارت بهداشت شد.
براساس اخبار رسيده تا روز گذشته بيش از 374 تن از شهرونداني كه دچار مشكل تنفسي شده بودند از خدمات رايگان اين كلينيك هاي سيار استفاده كردند.
رضا دهقانپور، در اين رابطه اظهار داشت: علاوه بر اين اتوبوس آمبولانسها كه در 6 ميدان اصلي و شلوغ شهر تهران مستقر هستند، 126 پايگاه اورژانس جهت ارائه خدمات درماني به شهروندان در آماده باش هستند.
وي زمان خدمات رساني اتوبوس آمبولانسها را از ساعت 8صبح تا 20 اعلام كرد و افزود: اين اتوبوس آمبولانسها به عنوان كلينيك سيار به هموطناني كه مشكل تنفسي دارند اقدامات درماني رايگان ارائه مي دهند.
گفتني است مهمترين آلاينده هاي هوا منواكسيدكربن، دي اكسيد نيتروژن، گوگرد و ازن هستند كه به ترتيب موجب سردرد و كم حواسي و ضعف و سستي، تحريك ريه و سرفه، سرفه همراه با خلط و درد قفسه سينه در افراد مي شود. منواكسيد كربن كه نه رنگ دارد نه بو و نه مزه، با شدت بالاتري نسبت به اكسيژن به گلبول قرمز خون اتصال يافته و موجب سردرد و بي حالي و كم هوشي افراد مي شود.
اكسيد نيتروژن يكي ديگر از آلاينده هاي موجود در هواي آلوده است كه با تحريك ريه، فرد را به سرفه هاي متوالي انداخته و با نفوذ در ريه تبديل به اسيدنيتريك مي شود.
به گفته رئيس مركز اورژانس تهران، هر كدام از اتوبوس آمبولانسهاي مستقر در 6 ميدان اصلي پايتخت ظرفيت 12 تخت اورژانس را دارد.
بر همين اساس تعداد مراجعين اتوبوس آمبولانسها در روز شنبه ششم آذر 143 نفر، يكشنبه هفتم آذر 80 نفر، دوشنبه هشتم آذر 50 نفر، سه شنبه نهم آذر 30 نفر و روز يكشنبه 14 آذر اين تعداد 72 نفر بوده اند كه همگي به صورت سر پايي درمان شده اند.
اين در حالي است كه تعداد ماموريتهاي اورژانس تهران (اعزام آمبولانس) در روز شنبه 13 آذرماه جاري هزار و 215 مورد و ماموريت موتوري 19 مورد بوده است. در اين بين 129 مورد از ماموريتها مربوط به بيماران تنفسي و 146 مورد موارد قلبي بوده است. همچنين از مجموع ماموريتهاي اورژانس تعداد 446 مورد منجر به بستري در بيمارستان و 584 مورد درمان سرپايي بوده است.
كاهش يك پنجمي اهداي خون
مدير پايگاه انتقال خون استان تهران گفت: آلودگي هواي تهران در هفته اخير، آمار اهداي خون را از 1500 واحد به 400 واحد در روز كاهش داد.به گزارش روابط عمومي و امور بين الملل سازمان انتقال خون ايران، بشير حاجي بيگي افزود: تعطيلي هاي اخير كه بر اثر آلودگي هوا رخ داد پيش بيني نشده بود و سبب شد تيم هاي سيار خونگيري غيرفعال شوند، از سوي ديگر تعدادي از اهدا كنندگان نيز از شهر خارج شده بودند.
مديركل انتقال خون استان تهران گفت: با تلاش و تكاپوي بسيار همكاران توانستيم آمار اهدا را به 800 واحد در روز برسانيم كه در حال حاضر مي توان گفت قادر هستيم خون مورد نياز بيماران را تامين كنيم ولي ذخاير خوني كاهش يافته است كه بايد جبران شود.وي افزود: با توجه به اينكه 25درصد خون كشور را بيماران تالاسمي مصرف مي كنند انجمن اين بيماران با همكاري اداره كل انتقال خون استان تهران تصميم گرفتند طي مراسمي از اهداكنندگان خون تقدير و تشكر كنند.
مسلمي معاون اهداكنندگان انتقال خون استان تهران نيز در تشريح اقدامات انجام گرفته براي تامين خون مورد نياز در شرايط بحراني آلودگي هوا گفت: به تعداد زياد از اهداكنندگان، پيام كوتاه ارسال و از آنان دعوت به اهداي خون شد.
جلسه كميته اضطرار برگزار شد
معاون عمراني استاندار تهران گفت: براساس پيش بيني سازمان هواشناسي كشور مبني بر حاكم شدن شرايط ناپايدار از عصر سه شنبه در تهران و كاهش آلاينده ها نيازي به تعطيلات ادارات و مدارس در روزهاي آينده نيست بنابراين تهران تا پايان هفته تعطيل نخواهد بود.
مهندس محمدرضا محمودي، جانشين استاندار تهران در كميته اضطراري آلودگي هوا پس از پايان جلسه كميته اضطرار آلودگي هواي تهران در گفت وگو با (ايسنا)، افزود: براساس اين پيش بيني از روز چهارشنبه هواي بهتري در سطح شهر خواهيم داشت.
وي به مصوبات ديگر كميته اضطراري آلودگي هوا اشاره كرد و افزود: تا پايان هفته طرح سراسري زوج و فرد خودروها در تهران همچنان اجرا مي شود و راهور تهران با خودروهاي متخلف و همچنين خودروهاي دودزا برخورد قانوني مي كند.
معاون عمراني استاندار تهران تصريح كرد: همچنان تا پايان هفته ادارات دولتي كماكان يك ساعت زودتر تعطيل خواهند شد.
وي خاطر نشان كرد: ادارات كل صنايع و معادن و حفاظت از محيط زيست استان نيز مكلف به برخورد با كارخانه ها و منابع آلوده كننده هواي تهران شدند.

 



وزارت بهداشت به مناسبت فرا رسيدن ماه محرم اعلام كرد
تشديد نظارت هاي بهداشتي بر مساجد ، تكايا و حسينيه ها

رئيس اداره بهداشت مواد غذايي و بهسازي اماكن عمومي وزارت بهداشت از تشديد نظارت هاي بهداشتي بر مساجد، تكايا و حسينيه ها در ايام محرم و صفر خبر داد.
سيدرضا غلامي در آستانه فرا رسيدن ايام محرم و صفر و افزايش نذورات در مساجد، حسينيه ها و تكايا، گفت: به منظور نظارت بهداشتي بر تكايا، حسينيه ها، مساجد و مراكز توزيع نذورات در ايام ماه محرم و صفر، دستورالعمل لازم تدوين و ابلاغ شده است و به اين ترتيب موارد مربوط به بهداشت عوامل محيطي، بهداشت فردي و مواد غذايي توسط بازرسان بهداشت محيط سراسر كشور كنترل مي شود.
وي با بيان اين كه دستورالعمل تشديد فعاليت ها براي ايستگاه هاي صلواتي، تكايا و حسينيه ها ارسال شده است، افزود: بازرسان بهداشت محيط ملزم شدند برنامه هاي خود را با سازمان هاي مرتبط با اين موضوع هماهنگ كنند. در اين دستورالعمل توصيه هايي به هيأت امناي مساجد شده است كه در تهيه و طبخ مواد غذايي نهايت دقت لازم را داشته باشند. مواد غذايي بايد سالم تهيه شوند و در مكان هاي مناسب و داراي شرايط بهداشتي طبخ شود.
به گفته وي، در دستورالعمل ابلاغ شده تأكيد شده كه در بحث طبخ مواد غذايي از ظروف و تجهيزات مناسب و داراي مجوز وزارت بهداشت استفاده شود. براساس اين دستورالعمل تأكيد شده كه مساجد، حسينيه ها و تكايا حداقل از ظروف كهنه آلومينيومي در طبخ مواد غذايي استفاده نكنند و ترجيحاً از ظروف استيل استفاده شود.
غلامي تأكيد كرد كه در مراسم عزاداري در ايام محرم و صفر، فاصله نگهداري مواد غذايي از زمان پخت تا زمان مصرف زياد نباشد و حداكثر 45 دقيقه تا 2 ساعت باشد. همچنين در صورت توزيع سبزي خام يا سالاد ميان عزاداران لازم است چهار مرحله سالم سازي رعايت شود.
ممنوعيت استفاده از سنگ نمك و روغن با ترانس بالاي 10
در طبخ نذورات
رئيس اداره بهداشت مواد غذايي و بهسازي اماكن عمومي وزارت بهداشت تأكيد كرد: بر اساس دستورالعمل ابلاغ شده، در طبخ تمام نذورات در ايام محرم و صفر بايد از روغن با ترانس زير 10 و نمك هاي تصفيه شده يددار استفاده شود. نبايد در طبخ برنج و ديگر مواد غذايي از سنگ نمك استفاده شود.
وي با اشاره به كنترل هايي كه از سوي مأموران بهداشت محيط در مورد بهداشت آب، محل و بهداشت فردي اماكن اقدام كننده به برگزاري مراسم عزاداري در ايام محرم و صفر صورت مي گيرد، افزود: افرادي كه در اين ايام اقدام به طبخ و عرضه مواد غذايي مي كنند لازم است علاوه بر سابقه كار، داراي كارت معاينه پزشكي باشند. در اين زمينه به مراكز بهداشتي- درماني اعلام شده تا براي افراد فاقد كارت معاينه پزشكي در سريع ترين زمان ممكن با انجام آزمايشات و معاينات باليني مورد نياز نسبت به صدور كارت اقدام كنند.
غلامي با تأكيد بر اين كه براي عرضه تمام مواد غذايي بويژه مايعات و غذاهاي داغ از ظروف يك بار مصرف گياهي استفاده شود، افزود: اين ظروف در تماس با مايعات و غذاهاي داغ واكنش هاي شيميايي نشان نمي دهند و در برابر حرارت مقاوم هستند. از طرف ديگر اين ظروف خطرات زيست محيطي كمتري دارند.
وي افزود: در دستورالعمل ابلاغ شده بر كنترل شرايط بهداشت محيط و سرويس هاي بهداشتي حسينيه ها، مساجد، تكايا و شستشو و گندزدايي مستمر آن تأكيد شده است. همچنين تأكيد شده كه سرويس هاي بهداشتي اين اماكن به مايع و صابون دستشويي مجهز باشند.
رئيس اداره بهداشت مواد غذايي و بهسازي اماكن عمومي وزارت بهداشت در پايان در مورد ذبح نذورات در ايام محرم و صفر گفت: در مورد خريد دام ها نيز بايد طبق اطلاعيه سازمان دامپزشكي عمل كرد و دام ها را از مكان هاي مورد تأييد اين سازمان تهيه كرد. همچنين پس از ذبح دام، شستشوي كامل محل صورت گيرد.

 



فرمانده نيروي انتظامي خبر داد
دستكاري هدفمند فيلم حادثه كرج

فرمانده نيروي انتظامي با بيان اينكه حادثه كرج يك سال پيش اتفاق افتاده است افزود: فيلم اين حادثه به گونه اي هدفمند دستكاري شده است تا وانمود شود جنايت پس از حادثه سعادت آباد رخ داده است.
سردار اسماعيل احمدي مقدم صبح دوشنبه در حاشيه چهارمين المپياد تيراندازي سراسري نيروي انتظامي افزود: خبرنگاري كه در اين موضوع براي اولين بار با فرمانده انتظامي كرج تماس گرفت به گونه اي ادعا كرد كه انگار اين حادثه روز گذشته در كرج رخ داده، كه اين يك كار غيرحرفه اي است.
احمدي مقدم گفت: زماني كه پليس در اين حادثه حضور يافت فرد براساس ضربات چاقوي همسرش در منزلش به قتل رسيده بود.
وي گفت: ماموران پليس در صحنه هاي متعددي حاضر مي شدند بر همين اساس نمي توان به آنان گفت كه يك اقدام و عكس العمل كليشه اي را در تمامي صحنه ها داشته باشند بلكه خود ماموران بايد براساس شرايط تصميم بگيرند.
فرمانده نيروي انتظامي گفت: نيروي انتظامي عاري از عيب و ايراد نيست اما مهم اين است كه در پي رفع معايب برمي آيد به نحوي كه اكنون عملكرد هر ساله نيروي انتظامي بهتر از سال گذشته مي شود.
وي با اشاره به ميانگين حضور ماموران در صحنه حوادث گفت: در حال حاضر در مركز 110 سيستم هاي هوشمندي وجود دارد كه ميانگين حضور ماموران در صحنه حوادث را كنترل مي كند، اگر در بررسي ها مشخص شد كه مامور و يا دستگاهي در انجام وظيفه خود و حضور در صحنه جرم كوتاهي كرده، با آنان برخورد مي شود.
احمدي مقدم ترافيك را يكي از مهمترين دلايل افزايش ميانگين حضور ماموران در صحنه حوادث عنوان كرد و گفت: ترافيك بين واحد انتظامي و محل حادثه تاخير ايجاد مي كند اما در حال حاضر در تهران توانسته ايم با راه اندازي ايستگاه هاي پليس موتورسوار و پياده رو از ترافيك نيز عبور كنيم.
وي گفت: در حال حاضر ميانگين حضور ماموران 10 تا 12 دقيقه است كه فرمانده نيروي انتظامي تهران بزرگ ادعا دارد اين زمان در تهران زير 7 دقيقه است.
فرمانده نيروي انتظامي تصريح كرد: طرح زوج و فرد توانسته ترافيك تهران را كاهش داده و ميانگين زمان حضور ماموران را كاهش دهد اما با اين حال اگر ماموري در مدت تعيين شده در صحنه نباشد و توجيه قابل قبولي نيز براي تاخير خود نداشته باشد توبيخ مي شود.
احمدي مقدم افزود: برخي تصور مي كنند كه ماموران پليس 110 بايد در تمامي حوادث در اسرع وقت در سر صحنه حضور يابند اما در حوادثي مانند سرقت كه مثلا شب گذشته رخ داده و صبح به پليس گزارش شده حضور سريع ماموران اولويت ندارد، اما در مواردي مانند درگيري مامور بايد به سرعت در صحنه حاضر شود.
فرمانده نيروي انتظامي گفت: وظيفه اصلي پليس رصد رسانه ها و تبليغات درج شده در آنان نيست زيرا دستگاه هاي ديگر متولي اين امر هستند اما هر زماني كه از پليس درخواست شود آمادگي وجود دارد كه وارد اين عرصه شويم.
احمدي مقدم افزود: رسانه ها خود بايد بدانند كه نمي توانند هر تبليغي را از جاهاي نامعتبر بپذيرند اما پليس نيز در سال هاي اخير تلاش كرده سرنخ هايي را شناسايي و با خاطيان برخورد كند.
وي گفت: در حال حاضر در پليس آگاهي گروهي براي رصد رسانه اي داريم تا با رصد رسانه ها با متخلفان برخورد كنند.
احمدي مقدم با اشاره به پليس دوچرخه سوار نيز گفت: اين پليس در مشهد و تبريز راه اندازي شده است زيرا در مكانهايي مانند اطراف حرم مطهر وسايل نقليه موتوري و يا خودرويي نمي توانند تردد كنند و اين پليس براي اينگونه مكانها در نظر گرفته شده است.
وي اظهار داشت: پليس دوچرخه سوار براي گشت طراحي شده نه براي تعقيب متهمان، بر همين اساس در صورت مشاهده مجرمان اين پليس بايد دوچرخه را گذاشته و به دنبال متهمان برود.
فرمانده نيروي انتظامي با اشاره به ايام محرم نيز گفت: بايد تمام تلاش خود را انجام دهيم تا مراسم سوگواري امام حسين(ع) باشكوه هر چه بيشتر برگزار شود اما از هيئتهاي مذهبي درخواست مي كنيم تا از استفاده از تصاوير وهن آلود خودداري كنند.
به گزارش مهر، وي گفت: استفاده از برخي از آلات موسيقي مثل طبل و شيپور اشكالي ندارد اما برخي ادوات ديگر مانند ارگ اين مراسم را از حالت عرف خود خارج مي كند.

 



توكلي: دفترچه را با دقت مطالعه و بعد ثبت نام كنيد ثبت نام كنكور سراسري 90 از امروز آغاز شد

معاون سازمان سنجش آموزش كشور با اعلام آغاز ثبت نام كنكور سراسري 90 به داوطلبان توصيه كرد: قبل از ثبت نام حتماً دفترچه راهنما را با دقت مطالعه كنيد.
حسين توكلي ديروز با تشريح جزئيات كنكور سراسري گفت: ثبت نام براي كنكور سال 90 از امروز سه شنبه آغاز مي شود و تا 28 آذرماه ادامه خواهد داشت.
حسين توكلي در گفت و گو با مهر، تأكيد كرد: داوطلبان شركت در كنكور 90 پس از خريد كارت اعتباري و مطالعه دقيق دفترچه راهنماي ثبت نام آزمون مي توانند از بعدازظهر امروز 16 آذرماه و از طريق سايت سازمان سنجش آموزش كشور به نشاني wwwsanjeshorg اقدام كنند.
وي گفت: داوطلباني مي توانند با استفاده ازهر يك از كارت هاي بانكي عضو شبكه شتاب كه رمز پرداختي اينترنتي آن را قبلا از طريق بانك صادركننده دريافت كرده اند و مراجعه به سايت سازمان سنجش به نشانيwwwsanjeshorg نسبت به خريد كارت اصلي اقدام كنند.
توزيع كارت ثبت نام
از سه شنبه در دفاتر پستي
معاون اجرايي سازمان سنجش آموزش مراجعه به دفاتر پستي را يكي ديگر از روش هاي ثبت نام در كنكور 09 اعلام كرد و گفت: داوطلبان متقاضي اين آزمون از روز سه شنبه 61 آذرماه با مراجعه به هر يك از دفاتر پستي مي توانند نسبت به خريد كارت يا كارت هاي اعتباري ثبت نام و همچنين دريافت دفترچه راهنماي شركت در آزمون اقدام كنند.
وي پايانه هاي فروش (دستگاه هاي كارت خوان) شركت آسان پرداخت پرشين و از طريق دستگاه هاي كارت خوان بانك پارسيان و بانك سامان و حتي از طريق تلفن همراه را از ديگر روشها نام برد.
شرايط شركت فارغ التحصيلان كارداني گروه هاي مختلف
فارغ التحصيلان دوره كارداني رشته هاي تحصيلي گروه آموزشي پزشكي به شرطي مي توانند در آزمون سراسري سال 0931 شركت كنند كه خدمات قانوني مقرر را تا 13 شهريور 09 و يا 03 بهمن 09 به پايان برسانند. بديهي است اين قبيل از فارغ التحصيلان در صورت موفقيت، به هنگام ثبت نام در رشته قبولي بايد گواهي پايان طرح نيروي انساني را ارائه كنند.
همچنين فارغ التحصيلان دوره كارداني رشته هاي تحصيلي گروه هاي آموزشي غيرپزشكي حداكثر تا 13 شهريور 09 به شرطي مي توانند در آزمون سراسري سال 0931 شركت كنند كه تعهدات و خدمات قانوني را انجام داده باشند.
دانشجويان اخراجي آموزشي موضوع ماده 92 آيين نامه آموزشي و همچنين دانشجويان دوره كارشناسي هم كه مدرك معادل كارداني را اخذ كرده اند نيز مانند مقررات مربوط به دانشجويان انصرافي پس از تسويه حساب كامل با مؤسسه ذيربط و همچنين اداره كل امور دانشجويان داخل و صندوق رفاه دانشجويان وزارت ذيربط و در صورت نداشتن مشكل نظام وظيفه حق ثبت نام دارند و منحصراً مي توانند در رشته اي غير از رشته قبلي خود متقاضي شوند. بديهي است اين دسته از داوطلبان مي توانند كليه تعهدات مربوط را پس از اتمام تحصيلات خود به صورت يكجا به انجام برسانند.
دانشجويان شبانه
بدون انصراف ثبت نام كنند
دانشجويان شبانه هم مي توانند بدون انصراف از تحصيل در آزمون سراسري سال 09 ثبت نام و شركت كنند.
بديهي است اين دسته از داوطلبان در صورت موفقيت و قبل از ثبت نام در رشته قبولي جديد، لازم است از رشته قبولي قبلي خود انصراف قطعي حاصل كرده و گواهي مربوط را به مؤسسه ذيربط ارائه كنند. اين دسته از داوطلبان حق بازگشت و ادامه تحصيل در رشته قبولي قبلي خود را ندارند.
دانشجويان دوره هاي فوق كه از معافيت تحصيلي استفاده مي كنند، به منظور ثبت نام و شركت مجدد در آزمون سراسري لازم است پس از انصراف قطعي از تحصيل خود را به بخش هاي وظيفه عمومي معرفي و به خدمت اعزام شوند.
نحوه سؤالات كنكور 09
معاون اجرايي سازمان سنجش آموزش كشور با تأكيد بر اين مطلب كه كنكور امسال نيز در همه دوره ها مانند سال هاي گذشته يك مرحله اي خواهد بود گفت: سؤالات آزمون سال 09 در حدود اطلاعات علمي مشخص شده نظام جديد متوسطه سالي واحدي است گفت: دروس نهايي سال سوم دبيرستان 52 درصد در كنكور سراسري 09 تأثيرگذار است.
نظام قديمي ها
هم مي توانند ثبت نام كنند
توكلي تأكيد كرد: در اين آزمون دارندگان ديپلم نظام قديم و مدرك پيش دانشگاهي و داوطلبان شاغل به تحصيل در دوره پيش دانشگاهي كه 13 شهريور فارغ التحصيل مي شوند، مي توانند ثبت نام كنند.معاون اجرايي سازمان سنجش آموزش گفت: دارندگان مدرك كارداني مورد تأييد وزارت علوم، بهداشت و شوراي عالي انقلاب فرهنگي و دارندگان مدرك كارداني پيوسته فني و حرفه اي هم حق ثبت نام در اين آزمون را خواهند داشت و سؤالات نيز به صورت تستي خواهد بود.
زمان آزمون ها
9 ، 01 و 11 تيرماه 09
توكلي گفت: سوابق تحصيلي در اين آزمون به صورت نمرات تراز شده دروس امتحانات نهايي براي ديپلمه هاي نظام جديد يكي از سالهاي 48 تا 98 كه امتحانات سال سوم آنها نهايي برگزار شده به ميزان 52 درصد در نمره آزمون 09 تأثير خواهد داشت.
معاون سازمان سنجش گفت: اطلاعيه سازمان درخصوص شرايط و ضوابط آزمون در نشريه پيك سنجش روز دوشنبه 51 آذرماه و 22 آذرماه منتشر مي شود.
بر اساس برنامه آزمون سراسري سال 09 در حوزه هاي امتحاني سراسر كشور 9 تيرماه برگزار مي شود.
بنابراين گزارش، بر اساس برنامه زماني پيش بيني شده آزمون سراسري سال 0931 در صبح و بعدازظهر روزهاي پنجشنبه 9، جمعه 01، صبح روز شنبه 11 تيرماه در حوزه هاي امتحاني سراسر كشور بطور همزمان برگزار خواهد شد.

 



نادري:2 دانشگاه غير انتفاعي متخلف منحل شدند

مديركل دفتر آموزش هاي آزاد و موسسات غيرانتفاعي وزارت علوم از انحلال 2دانشگاه غيرانتفاعي متخلف خبر داد.
دكتر غلامعلي نادري درگفت وگو با ايسنا تصريح كرد: اين دو موسسه در حال انحلال هستند و دانشجويان اين موسسات به موسسات اطراف منتقل مي شوند.
وي تخلفات و اختلاف بين هيئت موسس را از دلايل عمده انحلال اين دو دانشگاه غيرانتفاعي بيان كرد.
نادري درخصوص چگونگي ارائه مدرك به فارغ التحصيلان اين دو موسسه آموزش عالي غير انتفاعي در آستانه انحلال، گفت:مدارك دانش آموختگان اين دانشجويان توسط دانشگاهي كه به آن منتقل شده اند، ارائه مي شود.وي با بيان اينكه تخلفات موسسات غيرانتفاعي مورد بررسي وزارت علوم قرارمي گيرد، گفت:درحال حاضر پرونده تخلفات 14موسسه دركميسيون ماده 9 درحال بررسي است.
مديركل دفتر آموزش هاي آزاد وزارت علوم در پايان با اشاره به ايجاد دو موسسه تك جنسيتي درتهران، افزود: درخواست هشت موسسه تك جنسيتي ديگر در دست بررسي است.

 



در تبريزمدير نمايشگاه خودرو كلاهبردار از آب درآمد

رئيس پليس آگاهي استان آذربايجان شرقي از دستگيري مدير نمايشگاه خودرو كه 6ميليارد و 899 ميليون ريال در تبريز كلاهبرداري كرده بود، خبر داد.
قنبر مداحي ديروز در گفت وگو با خبرنگار فارس در تبريز اظهار داشت: مدير يك نمايشگاه خودرو در تبريز كه با انجام معاملات صوري از 19 نفر از همشهريان اخاذي كرده بود سرانجام در چنگال قانون گرفتار شد.
وي افزود: در پي اعلام شكايت 19 نفر از همشهريان تبريزي مبني بر اينكه مدير يك نمايشگاه اتومبيل با انجام معاملات صوري اقدام به كلاهبرداري كرده و متواري شده اند رسيدگي به موضوع در دستور كار پليس آگاهي شهرستان تبريز قرار گرفت.
مداحي ادامه داد: مأموران با تشكيل اكيپي منسجم از كارآگاهان اقدام به انجام مراقبت هاي ويژه و نامحسوس كردند و پس از مدتي تلاش مداوم موفق شدند محل اختفاي متهمان را كشف كنند.
وي خاطرنشان كرد: با هماهنگي مقام قضايي مأموران به صورت غافلگيرانه وارد محل اختفاي نامبردگان شده و هر دو نفر به نام هاي حسين و خسرو را دستگير و به محل پليس آگاهي انتقال دادند.
رئيس پليس آگاهي استان آذربايجان شرقي تصريح كرد: متهمان در بازجويي ها ضمن قبول اتهام وارده به كلاهبرداري مبلغ 6 ميليارد و 800 ميليون ريال اعتراف و پس از تشكيل پرونده براي سير مراحل قانوني به مراجع قضايي اعزام شدند.

 



رئيس اداره مسكن وشهرسازي اليگودرز خبر داد
خروج 13 هكتار اراضي دولتي از چنگال زمين خواران

اليگودرز- خبرنگار كيهان:
با حمايت مسئولان قضايي، 13 هكتار اراضي دولتي از دست زمين خواران در اليگودرز بيرون آمد.
رئيس اداره مسكن و شهرسازي اليگودرز در اين رابطه گفت: متأسفانه در طول ساليان متمادي كه اقشار كم درآمد از نداشتن مسكن رنج مي بردند، زمين خواران ضمن تصرف اراضي دولتي در بهترين نقطه شهر اقدام به ساخت و ساز در اين مكانها كردند كه پس از پيگيري و با حمايتهاي بي دريغ مسئولان قضايي و مأموران انتظامي و امنيتي نسبت به بازپس گيري اين اراضي اقدام شد.
محمد سرلك با اشاره به اينكه فاز اول مسكن مهر در زميني به وسعت 15 هكتار در سال گذشته آغاز شد، گفت: اراضي آزاد شده دولتي جهت اجراي فازهاي دوم و سوم مسكن مهر در نظر گرفته شده كه به زودي كلنگ عمليات اجرايي فاز اول به زمين زده مي شود.

 



انتصاب درجهاد دانشگاهي

طي حكمي از سوي دكتر محمد حسين يادگاري، رئيس جهاد دانشگاهي، محمد حسين ايماني خوشخو به سمت معاون آموزشي منصوب گرديد.

 



دكتر صفايي:برنامه پنجم توسعه به نفع زنان و خانواده است

دكتر طيبه صفايي، رئيس فراكسيون زنان مجلس شوراي اسلامي اعلام كرد: برنامه جامع توسعه امور زنان و خانواده تدوين و تصويب شد.
به گزارش پايگاه اطلاع رساني مركز امور زنان و خانواده، نمايندگان مجلس شوراي اسلامي درجلسه علني بعد از ظهر روز گذشته در بررسي پيشنهادات الحاقي، نمايندگان مركز امور زنان و خانواده را موظف كردند تا برنامه جامع توسعه امور زنان و خانواده اقدام كند.به گفته رئيس فراكسيون زنان مجلس شوراي اسلامي به موجب اين مصوبه مركز امور زنان و خانواده موظف است براساس اين برنامه مشتمل، برمحورهاي تحكيم بنيان خانواده، بازنگري قوانين و مقررات مربوطه، پيشگيري از آسيب هاي اجتماعي، توسعه و ساماندهي، امور اقتصادي - معيشتي با اولويت ساماندهي مشاغل خانگي براي زنان سرپرست خانوار و زنان بدسرپرست، تامين اجتماعي،اوقات فراغت، پژوهش، گسترش فرهنگ عفاف و حجاب، ارتقاء سلامت، توسعه، توانايي هاي سازمان هاي مردم نهاد، ارتقاء توانمندي هاي زنان مدير و نخبه، توسعه تعاملات بين المللي، تعميق باورهاي ديني و اصلاح ساختار اداري -تشكيلاتي زنان و خانواده اقدام كند.

 



سلطان هرزنامه هاي جهان : من بي گناهم!

يك مرد جوان روس كه به مديريت ارسال يك سوم هرزنامه هاي الكترونيكي جهان متهم شده، در دادگاه ادعا كرد كه بي گناه است.
اولگ نيكلاينكو، 23 ساله، كه در دادگاهي در ايالت ويسكانسن آمريكا محاكمه مي شود، متهم است كه با آلوده كردن 500 هزار كامپيوتر به ويروس هاي طراحي شده، از اين كامپيوترهاي شخصي، بدون اطلاع صاحبان آنها براي ارسال ميلياردها هرزنامه ها يا همان اسپم استفاده كرده است.
دادستان ها معتقدند كه نيكلاينكو مغز متفكر شبكه اي است كه در سطح بسيار گسترده به فروش اينترنتي اجناس قلابي مي پردازد. آنها مدعي اند كه شبكه راه اندازي شده توسط آقاي نيكلاينكو قادر به ارسال 10 ميليارد هرزنامه در روز است. در جريان رسيدگي به اين پرونده، ادعا شده كه براي تهيه يك سوم از هرزنامه هاي ارسالي به كاربران اينترنتي جهان، از اين شبكه استفاده شده است. مدارك ارائه شده به دادگاه نشان مي دهد كه آقاي نيكلاينكو نزديك به نيم ميليون دلار طي ماه هاي ژوئن تا دسامبر سال 2007 دريافت كرده است. اين مدارك نشان مي دهد كه او اين درآمد را از محل فروش اينترنتي قرص هاي تقويت كننده، داروهاي تقلبي، داروهاي گياهي و فروش اينترنتي ساعت هاي مچي تقلبي به دست آورده است. با اين حال، كريستوفر واگنر، وكيل اين جوان روسي از دادگاه خواست كه به اين مسئله توجه داشته باشد كه موكل او جواني 23 ساله است كه هيچ سابقه قضايي ندارد. واگنر، همچنين رسانه اي شدن اتهامات آقاي نيكلاينكو را مورد انتقاد قرار داد و نسبت دادن لقب «سلطان هرزنامه هاي جهان» به او را نادرست خواند.

 



200 مفقود در رانش زمين كلمبيا

به گفته مقامات صليب سرخ، بارش باران هاي سيل آسا و وقوع سيل در كلمبيا باعث شده است تا در شهر مدلين دومين شهر بزرگ اين كشور، رانش زمين اتفاق افتاده و 200 تن مفقود شوند.
سزار اوروئنا يكي از مقامات صليب سرخ در همين خصوص گفت: «براساس آمار و ارقام اوليه، احتمال داده مي شود كه حدود 150 تا 200 تن در اثر رانش زمين مفقود شده باشند.»وي تصريح كرد كه نيروهاي صليب سرخ تا كنون 3 تن را زنده نجات داده اند و در حال حاضر در تلاش هستند تا با جا به جا كردن سنگ ها، بازماندگان احتمالي را زنده بيرون آورند. به گفته اوروئنا، فصل باران در كشور كلمبيا شرايطي را به وجود آورده است كه زندگي اكثر مردم را تحت تاثير خود قرار داده و اين كشور تاكنون شاهد چنين واقعه اي نبوده است. به گفته مقامات، زندگي حداقل دو ميليون تن از شهروندان كلمبيايي تحت تاثير باران هاي موسمي قرار گرفته است و حدود ده هزار واحد مسكوني به دنبال وقوع اين فاجعه تخريب شده اند. براساس اين گزارش، نيروهاي امداد و صليب سرخ در حال حاضر به شدت در تلاش هستند تا با بهره گيري از تجهيزات و امكانات خود، بازماندگان احتمالي را در منطقه بلو در شهر مدلين، زنده نجات دهند. اين در حالي است كه به گفته مسئولان ستاد مقابله با بلايا در كشور كلمبيا، تاكنون يك جسد از زير سنگ ها بيرون كشيده شده و نيروهاي امداد 7 تن را زنده نجات داده اند. به گفته مقامات صليب سرخ، در طول سال جاري در اثر بارش باران هاي سيل آسيا در كشور كلمبيا، تاكنون حداقل 176 تن جان خود را از دست داده اند و بيش از يك ميليون تن از مردم بي خانمان شده اند. براساس اين گزارش، خوان مانوئل سانتوس رئيس جمهور كلمبيا، اعلام كرده است در صورتي كه وضعيت بارش همچنان در كشور ادامه يابد، وي وضعيت اضطراري اعلام خواهد كرد. بارش باران هاي سيل آسيا كه اخيرا كشور كلمبيا را در بر گرفته است منجر به وقوع سيل هاي گسترده اي شده كه در طول دهه هاي گذشته در اين كشور، بي سابقه گزارش شده است.

 



آتش سوزي به لبنان هم رسيد

بعد از آتش سوزي گسترده در اراضي اشغالي و ناتواني رژيم صهيونيستي در مهار آن، وزير كشور لبنان نيز از بروز بيش از 120 مورد آتش سوزي در بخش هاي مختلف اين كشور خبر داد.
به گزارش النشره لبنان، «زياد بارود» وزير كشور لبنان در اظهاراتي از بروز 120 آتش سوزي در بخش هاي مختلف لبنان خبر داده و گفت كه 4 مورد از اين آتش سوزي ها گسترده است. وي در عين حال عمدي بودن اين آتش سوزي ها را بعيد ندانست، اين در حالي است كه شمال سرزمين هاي اشغالي در 4 روز گذشته در آتش مهيبي كه در جنگل هاي الكرمل شعله ور شده بود، سوخت. برخي كارشناسان اعتقاد دارند كه ممكن است آتش سوزي هاي لبنان از سوي رژيم صهيونيستي باشد.
اين اعتقاد با توجه به اظهارات «سيد حسن نصرالله» دبيركل حزب الله لبنان در مراسم گراميداشت غرس يك ميلون نهال در لبنان رنگ جدي تري به خود گرفت، وي در اين سخنان با اشاره به اين كه منابع طبيعي در لبنان مانعي استراتژيك براي رژيم صهيونيستي است. از تلاش اين رژيم براي از بين بردن اين موانع بويژه درخت ها و فضاي سبز انبوه در لبنان خبر داد. بارود در اين سخنان تصريح كرد كه امكانات لبنان براي اطفاي اين حريق ها كافي نيست، اين در حالي است كه در همين راستا «سعد حريري» نخست وزير لبنان با چند كشور عربي تماس گرفته و از آنها درخواست كرده تا براي مهار آتش به لبنان كمك كنند. وي در اين رابطه با وزراي خارجه اردن و تركيه تماس گرفته و وعده هايي را نيز از آنان در راستاي همكاري در اين زمينه دريافت كرده است.

 



رشد غير طبيعي انگشت دست دختر 3 ساله

«مرح» دختر 3 ساله سوري بر اثر ابتلا به يك بيماري نادر انگشت دست راستش دچار رشد غيرطبيعي شده است.
وزن يك انگشت اين دختر سوري زمان 9 ماهگي يك كيلوگرم بوده است. به گزارش ايرنا به نقل از پايگاه اينترنتي سيريانيوز «فاديا» مادر مرح كه همراه خانواده شان در روستايي در 70 كيلومتري شهر «حسكه» شمال شرق سوريه زندگي مي كند، در اين خصوص گفت: از همان روز اول پس از تولد نزد پزشكان زيادي رفتيم و همه با ديدن دست مرح اظهار تعجب كرده و نتوانستند كاري براي علاج وي انجام دهند. وي ادامه داد: پزشكان اعلام كرده اند كه امكاني براي جلوگيري از افزايش حجم دست اين كودك وجود ندارد و نمي توانند كاري براي او انجام دهند. مادر اين كودك افزود: زماني كه مرح 9 ماهه بود، حجم يكي از انگشتان دست راست وي به اندازه سرش شده بود و نظر پزشكان در حلب اين بود كه دست راستش را بايد قطع كرد.
خانم فاديا ادامه داد: ما قطع اميد نكرديم و با فروش خانه براي علاج دخترمان به يكي از كشورهاي عربي سفر كرديم و پس از عمل جراحي روي دست وي منجر به اين شد تا مرح بتواند روي پاهايش راه برود. وي ادامه داد: پس از بازگشت به سوريه، پزشكان اعلام كردند كه مرح بايد هر سال و تا سن 17 سالگي يك بار عمل جراحي شود تا شايد بتوان پس از رسيدن به اين سن، رشد دست وي را متوقف كرد.

 

(صفحه(12(صفحه(10(صفحه(6(صفحه(9(صفحه(7(صفحه(8(صفحه(15(صفحه(11(صفحه(5(صفحه(16(صفحه(13(صفحه(4(صفحه (2.3.14