(صفحه(12(صفحه(10(صفحه(6(صفحه(7(صفحه(8(صفحه(15(صفحه(11(صفحه(5(صفحه(16(صفحه(13(صفحه(4(صفحه (2.3.14


پنجشنبه 18 آذر 1389- شماره 19811

تحويل200 دستگاه اتوبوس به شهرداري
بزرگترين قاچاقچي سوخت متواري شد
اعمال محدوديت هاي ترافيكي در محورهاي مواصلاتي مازندران
وام خود اشتغالي به خانواده هاي نيازمند زندانيان
تعويض پرچم حرم امام حسين(ع)
شايعه حذف درسي در دانشگاه علامه به خاطر آلودگي هوا رد شد
دستگيري عامل تهديد يك پزشك تهراني
هواشناسي استان تهران: باد و باران در راه است
متلاشي شدن 2 باند حفاري غيرمجاز در ايلام
دستگيري جاعل اسكناس در ملاير
وزير بهداشت: آغاز استخدام پرستاران از امسال حتمي است
در اصفهان روي داد نجات 3 بيمار با اهداي اعضاي يك مرگ مغزي
هلاكت 2 شرور در ريگان
شيوه كثيف جاسوسي اف.بي.آي از مسلمانان
چراغ هاي راهنمايي شني
حمله 3 آهو به يك مرد



با پرداخت 23 ميليارد تومان يارانه دولتي صورت گرفت
تحويل200 دستگاه اتوبوس به شهرداري

معاون امور شهرداري هاي سازمان شهرداري ها و دهياري هاي كشور از تحويل 200 دستگاه اتوبوس به شهرداري تهران با پرداخت 23 ميليارد تومان يارانه دولتي خبر داد.
دكتر حميدرضا صارمي افزود: از ابتداي سال جاري تاكنون 200 دستگاه اتوبوس يارانه اي كه سهم دولت از آن 23 ميليارد تومان بود تحويل شهرداري تهران شده است.
وي گفت: به منظور تحقق برنامه ها و سياستهاي كلان كشور در زمينه توسعه حمل ونقل عمومي شهري براي جابه جايي شهروندان به ويژه در كلانشهرها و مراكز استانها و شهرهاي بزرگ و در قالب تسهيلات و اعتبارات مربوط به برنامه بودجه سال 89 و قانون برنامه چهارم توسعه كشور، قرارداد توليد سه هزار دستگاه اتوبوس درون شهري به منظور اضافه شدن به ناوگان اتوبوسراني شهري كشور از سوي سازمان شهرداري ها و دهياري هاي كشور با شركتهاي توليدكننده داخلي منعقد شده است.
صارمي افزود: در نخستين مرحله واگذاري اين اتوبوس ها به شهرداريهاي سراسر كشور، 200 دستگاه اتوبوس به شهرداري تهران تحويل شد كه 5/82 درصد قيمت هر دستگاه اتوبوس توسط دولت و تنها 5/17 درصد قيمت هر اتوبوس از سوي شهرداري پرداخت شد كه به اين ترتيب 23 ميليارد تومان از بهاي اين اتوبوسها را دولت پرداخت كرده است.
وي گفت: مبلغ 222 ميليارد ريال نيز از محل اعتبارات سوخت و گمركي بابت يارانه بليت مترو و اتوبوس و راه اندازي اتوبوس هاي متوقفي شهرداري تهران و 1678 ميليارد ريال نيز به منظور توسعه و تكميل متروي تهران توسط دولت و سازمان شهرداري ها و دهياري هاي كشور طي سال جاري به شهرداري تهران پرداخت شده است.

 



به رغم صدور حكم جلب از سوي قوه قضائيه
بزرگترين قاچاقچي سوخت متواري شد

سرشاخه قاچاق بزرگ سوخت 130 ميليون ليتري متواري شد.
به گزارش مهر به نقل از يك مقام آگاه در قوه قضائيه با اعلام اين خبر افزود: اين قاچاقچي بزرگ كه به صورت شبكه اي اقدام به قاچاق 130 ميليون ليتر سوخت از كشور كرده بود به رغم صدور جلب وي از سوي قوه قضائيه توانست از كشور فرار كند.
اين مقام آگاه افزود: پرونده شبكه قاچاق سوخت كشور حدود 4 ماه پيش در دادسرا و قوه قضائيه تشكيل شد، بر اين اساس براي نفر اول شبكه حكم جلب صادر، اما وي با وجود ضبط اموالش از كشور متواري شده است.وي ادامه داد: اولين پرونده قاچاق سوختي كه براي اين شركت تشكيل شد، مربوط به قاچاق 22. ميليون ليتر سوخت بود كه در پي بررسي هاي بيشتر پرونده، سرنخهاي ديگري از پرونده كشف شد.
وي با بيان اينكه فرد مورد نظر در قوه قضائيه داراي پرونده است و حتي حكم جلب وي نيز صادر شده است اما توانسته است به همراه هم دستانش تحت پوشش يك شركت توليدي پتروشيمي و سوخت و از طريق ترانزيت، جعل، تباني وروش هاي مختلفي و همچنين با افزودن مشتقات و تغيير تركيب سوخت، نسبت به قاچاق سوخت از كشور اقدام كند.اين مقام آگاه افزود: اين شبكه با 50 فروند شناور كه برخي از آنها كشتي هاي خارجي و برخي داخلي بودند (با تغيير برخي مدارك)، ميليونها ليتر سوخت را از كشورمان به كشورهاي حاشيه خليج فارس قاچاق كرده است.
وي در پايان گفت: تاكنون دستگاه قضايي اقدامات قانوني را درباره اين پرونده انجام داده است به نحويكه ساير افراد شبكه در حال حاضر تحت نظر دادستاني قرار دارند.

 



اعمال محدوديت هاي ترافيكي در محورهاي مواصلاتي مازندران

رئيس پليس راه فرماندهي انتظامي مازندران از اجراي طرح محدوديت هاي ترافيكي در محورهاي مواصلاتي اين استان خبر داد.
سرهنگ «حسن محمدنژاد» روز سه شنبه در گفت وگو با خبرنگار ايرنا، هدف از اجراي اين طرح را تسهيل عبور و مرور در محورهاي مواصلاتي استان عنوان كرد.
وي اظهار داشت: به همين منظور تردد موتورسيكلت از ديروز تا ساعت 24 روز جمعه از محورهاي كندوان، هراز و فيروزكوه و بالعكس ممنوع بوده و در محور كرج به چالوس نيز تردد انواع تريلي و كاميون كماكان ممنوع خواهد بود.
وي بيان داشت: از ساعت 12 تا 24 روز جمعه تردد انواع وسايط نقليه از سمت كرج به سمت مرزن آباد ممنوع و از ساعت 15 تا 24 تردد كليه وسايط نقليه از مرزن آباد به سمت كرج به صورت يك طرفه خواهد بود.
رئيس پليس راه مازندران با تشريح محدوديت هاي ترافيكي در محور هراز گفت: در اين محور تردد كليه تريلي ها ممنوع است و تردد كليه كاميون ها به استثناي كاميون هاي حامل مواد سوختي و فاسد شدني از ساعت 6 صبح تا 24 امروز و جمعه از محور هراز ممنوع است.

 



از سوي صندوق مهر رضا پرداخت مي شود
وام خود اشتغالي به خانواده هاي نيازمند زندانيان

قائم مقام انجمن حمايت از زندانيان مركز از اعطاي وام خوداشتغالي به خانواده زندانيان از طريق صندوق مهر رضا خبر داد.
عباس سنگانيان در گفت وگو با ايسنا ظرفيت دريافت كنندگان وام را حدود 280 نفر اعلام كرد و گفت: تاكنون و با گذشت حدود 2 ماه از عقد قرارداد با صندوق مهر رضا 100 نفر از خانواده زندانيان جهت دريافت وام به اين صندوق معرفي شده اند.
وي با اشاره به شكل گيري همكاري انجمن حمايت زندانيان مركز با صندوق مهر رضا از سال 85 گفت: ما هر ساله مبالغي را از صندوق دريافت مي كرديم. امسال نيز حدود هفت ميليارد تومان تسهيلات وام خود اشتغالي براي خانواده ها از صندوق دريافت كرديم كه از اين ميزان يك ميليارد و 400 ميليون تومان مربوط به استان تهران مي شود كه اين مبلغ به عنوان تسهيلات وام خانگي يا وام زودبازده به خانواده هايي كه داراي مهارت و گواهينامه فني و حرفه اي هستند پرداخت مي شود.
سنگانيان خبر داد: اين اميد را داريم كه در سال آتي بتوانيم اين سقف را به 10 ميليارد تومان افزايش دهيم كه بتوانيم تعداد قابل توجه تري از خانواده ها را سال آتي به صندوق مهر رضا معرفي كنيم.
قائم مقام و سرپرست امور اجتماعي انجمن حمايت زندانيان مركز درباره نحوه پرداخت اين تسهيلات به خانواده ها گفت: خانواده هاي داراي مهارت و گواهي نامه فني حرفه اي تا سقف 5 ميليون تومان مي توانند تجهيزات، ماشين آلات يا ابزار كار بخرند. وي تاكيد كرد: براي اعطاي اين وام بايد فاكتور خريد ابزار ارائه شود اما اگر طرحي داشته باشند مي توانند تا مبلغ 15 ميليون تومان وام بگيرند.
سنگانيان ادامه داد: اگر افراد داراي گواهينامه فني حرفه اي نباشند در مجموعه هاي زير نظر انجمن حمايت دوره هايي مثل كارگاه بافت تابلو فرش، تراش سنگ هاي قيمتي و نيمه قيمتي، كارگاه هاي خياطي، گلدوزي و ميوه خشك را مي گذرانند، سپس به سازمان فني حرفه اي معرفي و با گرفتن گواهينامه مشمول اين وام مي شوند.
70درصد خانواده هاي زنداني مشكلات
مالي دارند
وي مبلغ اختصاص داده شده را يك پنجم خانواده هاي نيازمندي دانست كه به صندوق معرفي مي شوند و اظهار كرد: ما حدود 200 هزار خانواده زنداني داريم كه پيش بيني شده يك سوم آنها مشكلات مالي ندارند و حدود 70درصد آنها مشكلات مالي و نياز به درآمد دارند. اگر بخواهيم درصدي بگيريم حدود 130 يا 140 خانواده در كل كشور نيازمند هستند.

 



همزمان با آغاز ماه محرم انجام شد
تعويض پرچم حرم امام حسين(ع)

پرچم سياه سه شنبه 16 آذر، همزمان با آغاز محرم به نشانه عزاداري بر فراز حرم مطهر امام حسين(ع) افراشته شد.
به گزارش مهر، پرچم سياه تا اربعين واقعه كربلا و شهادت امام حسين(ع) و يارانش افراشته است و در آن زمان پرچم قرمز جايگزين مي شود.
پرچم قرمزي كه همواره بر فراز بارگاه سيدالشهداء است نشاني از شهادت و خونخواهي است.
هر سال همزمان با تغيير پرچم بارگاه امام حسين(ع) پرچم حرم مطهر حضرت عباس(ع) نيز عوض مي شود.امسال ششمين سال متوالي است كه مراسم تعويض پرچم هاي نصب شده بر فراز گنبد مطهر امام حسين و حضرت عباس(ع) برگزار مي شود.

 



از سوي معاون آموزشي
شايعه حذف درسي در دانشگاه علامه به خاطر آلودگي هوا رد شد

معاون آموزشي دانشگاه علامه طباطبايي هرگونه شايعه حذف دروسي را كه به خاطر آلودگي هوا تشكيل كلاس نشده است تكذيب كرد.
دكتر شفيع آبادي در گفت وگو با ايسنا گفت: اين روزها شايعه شده است برخي دروسي كه در روزهاي تعطيلي اخير بيش از چهار جلسه تعطيلي داشته اند حذف شده اند اما چنين چيزي صحت ندارد.
وي تاكيد كرد: در اين خصوص از اساتيد خواهش شده است كه كلاس هاي جبراني برگزار كنند.
وي گفت: به علت اين كه دانشجو و دانشگاه اين تعطيلي ها را نمي خواستند و شرايط و عللي دست در دست هم دادند تا اين تعطيلي ها صورت گيرد، در نتيجه با استدلال اساتيد و خواهش دانشگاه از آنها، كلاس هاي جبراني برگزار مي شود تا تداخلي در ترم تحصيلي ايجاد نگردد.

 



دستگيري عامل تهديد يك پزشك تهراني

فردي كه پزشك معالج خود را تهديد به مرگ كرده بود، توسط پليس آگاهي تهران شناسايي و دستگير شد.
به گزارش روابط عمومي سازمان نظام پزشكي، پس از شكايت يكي از پزشكان شهر تهران به اداره بازرسي سازمان نظام پزشكي كشور، با پيگيري هاي به عمل آمده، پليس آگاهي تهران وارد عمل شد و ضمن شناسايي فرد مذكور، وي را دستگير كرد.
گفتني است، چندي پيش دو تن از پزشكان متخصص شهر تهران با شليك گلوله به قتل رسيدند كه انگيزه قتل يكي از آنان مسايل شخصي عنوان شده است.

 



هواشناسي استان تهران: باد و باران در راه است

مديركل هواشناسي استان تهران با تاكيد بر اين كه آب پاشي تهران به وسيله هواپيماهاي آب پاش هيچ پايه علمي ندارد، گفت: انتظار مي رود تا روز جمعه آلودگي هواي پايتخت به ميزان قابل توجهي كاهش يابد.
مهندس جباري افزود: از روز چهارشنبه بعدازظهر روند كاهش تدريجي آلاينده ها را خواهيم داشت.
وي با اشاره به اطلاعيه ويژه سازمان هواشناسي كشور گفت: براين اساس طي روزهاي جمعه و شنبه در استانهاي گيلان و مازندران و در روزهاي جمعه تا يكشنبه در استان گلستان و شمال سمنان دماي هوا بين 4 تا 7 درجه افزايش مي يابد.
جباري با اشاره به اين كه روز يكشنبه يك سامانه بارشي از نوار غربي وارد كشور مي شود و طي روزهاي يكشنبه و دوشنبه در استانهاي واقع در شمال غرب، غرب، جنوب غرب و دامنه هاي مركزي زاگرس سبب بارش باران، وزش باد و سپس كاهش قابل توجه دما مي شود، پيش بيني كرد كه اين شرايط در روز سه شنبه مناطق مركزي، شمالي، شمال شرقي و تهران را با شدت كمتر تحت تاثير قرار دهد.
وي خاطرنشان كرد: با توجه به نفوذ اين سامانه از روز دوشنبه تا پايان هفته آينده به هواي شهرهاي صنعتي و پرجمعيت، از ميزان آلاينده ها كاسته خواهد شد كه طي روزهاي يكشنبه در غرب و شمال غرب و در روز دوشنبه در غرب و دامنه هاي زاگرس مركزي بارش از شدت بيشتري برخوردار است كه در مناطق سردسير و مرتفع به صورت برف پيش بيني مي شود.
جباري تصريح كرد: آسمان تهران در روزهاي پنجشنبه و جمعه صاف در پاره اي نقاط با غبار محلي خواهد بود.
مديركل هواشناسي استان تهران به نقشه هاي پيش بيني هواشناسي در روزهاي آينده اشاره كرد و گفت: بر اين اساس در هفته آينده بارش باران در تهران پيش بيني مي شود كه بدين ترتيب مشكل چند ده روزه پايداري جوي و آلودگي هوا در تهران برطرف مي شود.
وي در خصوص آب پاشي تهران از طريق هواپيماهاي آب پاش به ايسنا گفت:اين طرح به هيچ عنوان پايه علمي ندارد و سازمان هواشناسي اين طرح را به هيچ وجه از نظر علمي تاييد نمي كند چرا كه تاثيري در كاهش آلودگي هوا ندارد.
مديركل هواشناسي استان تهران افزود: اجراي اين طرح تنها موجب تركيب آب با آلاينده هاي جوي و ريزش آن بر سطح زمين و آلودگي آب و خاك و بارش هاي اسيدي مي شود.
وي گفت: در حالت عادي به دليل اين كه پيش از بارش باران شاهد بروز باد و پراكندگي آلاينده ها هستيم و با توجه به حجم بالاي آبي كه در بارندگي ها حاصل مي شود كمتر مشكلات زيست محيطي ايجاد مي شود.
مديركل هواشناسي استان تهران با اشاره به اين كه موضوع آب پاشي با هواپيماهاي آب پاش نيز روز دوشنبه در كميته اضطراري آلودگي هواي تهران مورد بحث قرار گرفت تاكيد كرد: در همان جلسه هم تاكيد كرديم كه قرار است سامانه جوي جديدي بر تهران حاكم شود لذا اگر شاهد كاهش روند آلاينده ها از روز چهارشنبه بوديم به حساب آب پاشي نگذاريد!
هشدار درباره تشكيل «باران اسيدي»
معاون سابق سازمان حفاظت محيط زيست هشدار داد: با بالا بودن غلظت برخي آلاينده ها مانند دي اكسيد گوگرد و منوكسيدكربن در تهران و تركيب آن با قطرات آب كه توسط آب پاش ها پخش مي شود، باران اسيدي در تهران شكل مي گيرد.
حسن اصيليان در گفت وگو با خبرنگار جامعه فارس، درباره بارش باران اسيدي ناشي از آب پاشي هواپيماها در تهران گفت: اگر غلظت آلاينده هايي مثل دي اكسيد گوگرد و منوكسيدكربن بالا باشد بدون شك در صورت تركيب با آب مي تواند باران اسيدي ايجاد كند.
اين استاد دانشگاه در ادامه گفت: اگر دي اكسيد گوگرد در هواي تهران بالا باشد پس از تركيب با آب اسيد سولفوريك ايجاد كرده و در نهايت منجر به بارش باران اسيدي مي شود يا اگر ميزان غلظت اكسيدهاي نيتروژن بالا باشد پس از تركيب با آب ايجاد اسيدنيتريك مي كند.
اصيليان افزود: اگر اكسيدهاي كربن با آب تركيب شوند مي تواند تبديل به اسيد كربنيك شود.
معاون سابق سازمان حفاظت محيط زيست تصريح كرد: اگر شرايطي كه توضيح دادم در هواي تهران ايجاد شود با پاشيدن آب و تركيب آن با آلاينده هايي مانند منوكسيدكربن باران اسيدي ايجاد مي شود.
هواي تهران
همچنان در شرايط هشدار
مدير مركز پايش آلودگي هواي استان تهران گفت: هواي تهران همچنان در شرايط «هشدار» قرار دارد. سيدامير وحدتي با اشاره به اين كه روز سه شنبه هواپيماهاي آب پاش بر فراز آسمان تهران پرواز كرده و مأموريت خود را انجام داده اند، گفت: هواي تهران نسبت به روز گذشته هيچ تغييري نكرده است.
وي با بيان اين كه ميزان آلاينده ها نسبت به روز گذشته تغييري نكرده است، گفت: هواي تهران همچنان در شرايط هشدار قرار دارد.
مدير مركز پايش آلودگي هواي استان تهران اظهار داشت: در صورتي كه در شرايط هوا تغييري حاصل نشود احتمال دارد كه عمليات متوقف شود.
گزارش هاي دريافتي از ايستگاه هاي سنجش آلودگي هوا نيز نشان مي دهد تا ساعت 14 روز چهارشنبه غلظت آلاينده ذرات معلق كمتر از 5/2 ميكرون در تمام ايستگاه ها مورد سنجش در شرايط هشدار قرار داشته و غلظت اين آلاينده در پارك رازي، پارك سلامت، پارك قائم، دانشگاه شهيد بهشتي، دانشگاه علم و صنعت، شهرك چشمه، فرمانداري شهر ري، شهرداري منطقه 4، اقدسيه و استانداري از نيمه شرايط هشدار نيز فراتر رفته است.
همچنين به لحاظ آلاينده منوكسيدكربن ايستگاه آزادي هم اكنون در شرايط هشدار قرار گرفته و به لحاظ آلاينده دي اكسيد نيتروژن نيز ايستگاه هاي اتوبان شهيد محلاتي، اقدسيه، پارك رز، پونك، ژئوفيزيك، شهرداري منطقه 4، شهرداري منطقه 10، شهرداري منطقه 16، مسعوديه، آزادي، امام خميني(ره)، پارك ترافيك پونك، دانشگاه شهيد بهشتي، سوهانك، شهرداري منطقه 15، فرمانداري شهر ري و قلهك در شرايط هشدار بوده و ميانگين غلظت اين آلاينده نيز در مرز ورود به شرايط هشدار است.
وزير بهداشت:
مردم مشكلات ناشي از آلودگي هوا را جدي بگيرند
وزير بهداشت از افزايش 18 درصدي مراجعان قلبي و 13 درصدي مراجعان ريوي به اورژانس هاي تهران خبر داد و گفت: البته مورد مرگي در اين زمينه گزارش نشده است.
وي ضمن توصيه به مردم مبني بر جدي گرفتن مشكلات ناشي از آلودگي هوا كاهش تردد در سطح شهر، افزود: سوزش چشم، گلو، حلق، سردرد و عواملي از اين قبيل از عوارض آلودگي هوا است. اين علايم طي روزهاي اخير زيادتر شده است.
وزير بهداشت استفاده از ماسك را براي مقابله با عوارض آلودگي هوا توصيه نكرد و گفت: چرا كه در حال حاضر آلودگي در بحث ريزآلاينده ها مطرح است كه استفاده از ماسك نمي تواند با اين ذرات مقابله كند. بنابراين افراد بهتر است تا حد ممكن در منزل بمانند. در زمان آلودگي هوا مصرف زياد مايعات و مواد غذايي حاوي آنتي اكسيدان توصيه مي شود.

 



متلاشي شدن 2 باند حفاري غيرمجاز در ايلام

ايلام - خبرنگار كيهان:
فرمانده يگان حفاظت اداره كل ميراث فرهنگي، صنايع دستي و گردشگري استان ايلام گفت: دو باند حفاري غيرمجاز در استان ايلام متلاشي شد.
همتي اظهار داشت: در دو عمليات جداگانه، يگان حفاظت ميراث فرهنگي استان ايلام در شهرستان هاي دهلران و شيروان چرداول مانع از هرگونه اقدام قاچاقچيان آثار تاريخي شد.
وي ادامه داد: در يكي از اين عمليات ها، در روستاي شاقلندر عليا بخش كارزان شهرستان شيروان چرداول، يگان حفاظت ميراث فرهنگي با همراهي گروهي از اعضاي سپاه و نيروي انتظامي بخش كارزان اعضاي باند مورد نظر را شناسايي و دستگير كرد.
همتي تصريح كرد: افراد دستگير شده از سوي اين نهاد، پس از تشكيل پرونده به محاكم قضايي در استان ايلام معرفي شدند.
فرمانده يگان حفاظت اداره كل ميراث فرهنگي، صنايع دستي و گردشگري استان ايلام گفت: در عملياتي ديگر كه در يكي از بخش هاي شهرستان دهلران انجام شد، افرادي با استفاده از تاريكي شب در حين حفاري زمين بودند كه يگان حفاظت و نيروهاي بسيج با استقرار در محل مانع از هرگونه اقدام آنان شدند.
وي ادامه داد: افراد به محض مشاهده نيروهاي يگان حفاظت از محل گريختند و تنها تعدادي لوازم حفاري از آنان كشف و ضبط شد.

 



دستگيري جاعل اسكناس در ملاير

فرمانده نيروي انتظامي ملاير گفت: جاعل اسكناس هاي جعلي در ملاير دستگير شد.
به گزارش خبرگزاري6 فارس از ملاير، رسول مرادي در جمع خبرنگاران در ملاير اظهار داشت:در پي اعلام سرپرستي بانك سپه ملاير درباره مراجعه شهروندان و ارائه تعدادي اسكناس جعلي و اعلام به مركز 110 و نيروي انتظامي، پليس با انجام چند فقره عمليات و كشاندن متهم به يكي از نقاط شهر و انجام چند معامله صوري با شگردهاي پليسي، نامبرده را شناسايي و دستگير كرد.
وي گفت: در اين عمليات متهم مبادرت به فرار مي كند كه مجدداً با تعقيب و گريز دستگير و بعد از بازرسي و مشاهده خودرو به بيش از يك ميليون و 460 هزار تومان اسكناس جعلي، چند دستگاه ضبط صوت خودرو، چند قبضه قمه و وسايل استعمال مواد مخدر كشف و ضبط شد.
فرمانده انتظامي ملاير با اشاره به اينكه تلاش براي شناسايي افراد مرتبط با اين متهم ادامه دارد اضافه كرد: متهم به مراجع قضايي تحويل داده شده است.
وي با اشاره به اينكه چند مدتي است كه يك گروه كيف قاپ امنيت ملاير را به مخاطره انداخته اند گفت: طي دو مرحله در اين هفته پنج نفر از كيف قاپان حرفه اي دستگير و تاكنون به 15 فقره كيف قاپي اعتراف كرده اند كه تحقيقات در اين زمينه همچنان ادامه دارد.
مرادي در پايان با بيان اينكه اين افراد قبلا سابقه شرارت، نزاع و مصرف مواد مخدر صنعتي داشته اند، ابراز داشت: در اين خصوص چند دستگاه موتورسيكلت نيز از نامبردگان كشف و ضبط شده است.

 



وزير بهداشت: آغاز استخدام پرستاران از امسال حتمي است

وزير بهداشت درباره استخدام پرستاران گفت: قول مي دهم كه به زودي استخدام پرستاران آغاز شود.
دكتر مرضيه دستجردي در حاشيه نشست شوراي عالي اخلاق پزشكي، درباره مباحث مطرح شده مبني بر ارائه مجوز استخدام از جمله مجوز استخدام پرستاري به وزارت بهداشت، گفت: ابلاغيه اي در اين زمينه به دست ما نرسيده است.
وي با تاكيد بر آن كه آغاز استخدام پرستاران قطعا در سال جاري خواهد بود، افزود: استخدام پرستاران به همين زودي ابلاغ مي شود. براساس اطلاعات رسيده، مجلس شوراي اسلامي كه پيش از اين به موضوع ماده 52 راي مخالف داده بود در حال حاضر با نظر مساعد در اين زمينه كار مي كند.وزير بهداشت در اين باره ادامه داد: بحث كاهش ساعت كاري پرستاران و قانون ارتقاي بهره وري، مصوبه فروردين ماه سال 88 مجلس است. رئيس جمهور نيز ديدگاه كاملا مثبتي در اين زمينه دارد. از آنجا كه لازم است پرستاران خدمات كيفي ارائه دهند بايد بحث استخدام پرستاران پيگيري شود. قول مي دهم كه به زودي با مصوبه مجلس، تاكيد رئيس جمهور و رويكرد مثبت معاونت سرمايه انساني رياست جمهوري شاهد آغاز استخدام پرستاران باشيم.
دستجردي افزود: هرچند ممكن است استخدام تمام 23 هزار پرستار امسال صورت نگيرد اما آغاز استخدام قطعا از سال جاري خواهد بود. همچنين از آنجا كه مراكز تشخيصي درماني در تمام كشور توسعه يافته، براساس اين توسعه نيروي لازم تخصيص مي يابد. در مجموع كمتر از يك ماه پس از ابلاغ مجوز استخدام، كار استخدام پرستاران آغاز مي شود.
وزير بهداشت همچنين با اشاره به قانون هدفمند كردن يارانه ها و تاثير آن در نظام سلامت، گفت: تعرفه هاي خدمات تشخيصي درماني ابتداي سال جاري مصوب و به مراكز مختلف ابلاغ شده است. قطعا اين تعرفه ها تا پايان سال جاري افزايش نمي يابد. براي سال آينده نيز تعرفه هاي خدمات تشخيصي درماني روند معمول را طي خواهد كرد.
وي تاكيد كرد كه هرگونه افزايش ويزيت پزشكان پس از هدفمند شدن يارانه ها غير قانوني است. همچنين با هدفمند شدن يارانه ها، يارانه داروها همچنان برقرار خواهد ماند. هرچند ممكن است افزايش حامل هاي انرژي متوجه شركت هاي دارويي شود كه اين امر از طريق پرداخت يارانه مستقيم جبران شده و افزايش قيمت چنداني را شاهد نخواهيم بود.

 



در اصفهان روي داد نجات 3 بيمار با اهداي اعضاي يك مرگ مغزي

اصفهان- خبرنگار كيهان:
پيوند اعضاي يك بيمار مرگ مغزي در اصفهان، باعث نجات سه نفر از مرگ شد.
«مريم قاسمي» 28 ساله بر اثر خونريزي مغزي در مركز آموزشي درماني الزهرا بستري شد و پس از 5 روز بستري در اين مركز، با تاييد مرگ مغزي و توسط پزشكان و رضايت بستگان نزديك بيمار، دو كليه و كبد و ي به بيماران نيازمند اهداء شد.
كليه هاي اين بيمار مرگ مغزي به دو خانم 46 و 32ساله و كبد او به يك پسر 18ساله قائم شهري در بيمارستان نمازي شيراز پيونده زده شد.

 



هلاكت 2 شرور در ريگان

فرمانده انتظامي شهرستان ريگان گفت: در درگيري ماموران انتظامي ريگان با اشرار دو شرور به هلاكت رسيده و 110 كيلوگرم مواد مخدر كشف شد.
غلامرضا سام نژاد امروز درگفت وگو با خبرنگار فارس در ريگان با اشاره به اقدامات ناجا در مبارزه با اشرار و سوداگران مرگ اظهارداشت: ماموران انتظامي شهرستان ريگان سه شنبه شب در درگيري با اشرار و قاچاقچيان مواد مخدر درمنطقه سمسور و آب ريش بيش از 110كيلوگرم موادمخدر از نوع ترياك را كشف كردند.
وي خاطرنشان كرد: دراين درگيري دو نفر از اشرار به هلاكت رسيدند.
سام نژاد تصريح كرد: همچنين يك قبضه سلاح قناسه به همراه چهار فشنگ جنگي، با دستگاه گوشي تلفن همراه، سه موشك آرپي جي و دو دستگاه موتورسيكلت از اين اشرار ضبط شد.
وي تصريح كرد: به منظور پاكسازي منطقه سه اكيپ مجهز يگان تكاوري 142 مستقر در نظام شهر بم و يك اكيپ مجهز از دسته شهيد خالداري به عنوان نيروهاي پشتيبان و پاكسازي كننده منطقه اين عمليات را انجام دادند و اين عمليات تا بامداد امروز با تعقيب اشرار متواري از منطقه تداوم داشت.
فرمانده انتظامي شهرستان ريگان گفت: هدف اين نيروها پاكسازي اين منطقه از وجود اشرار و قاچاقچيان مواد مخدر است.

 



شيوه كثيف جاسوسي اف.بي.آي از مسلمانان

يك جاسوس «اف بي آي» كه با ورود به مسجدي در كاليفرنيا قصد داشت براي اف بي اي جاسوسي كند، از سوي مسلمانان اين مسجد دستگير شد.
اف بي آي، پليس فدرال آمريكا بار ديگر دشمني خود را با جامعه مسلمانان اين كشور آشكار ساخت.روزنامه انگليسي ديلي ميل گزارش داد: يك جاسوس «اف بي آي» كه با ورود به مسجدي در كاليفرنيا قصد تحريك مسلمانان نمازگزار اين مسجد با اقدامات تروريستي را داشت تا براي اف بي اي جاسوسي كند، از سوي مسلمانان اين مسجد دستگير و تحويل همان مقاماتي شد كه اين جاسوس را به مسجد مزبور اعزام كرده بودند.اين جاسوس كه «كرايگ مونتيل» نام داشته اما خود را «فاروق العزيز» معرفي كرده بود، در مسجد شروع به سخنراني در خصوص «جهاد» و «منفجر ساختن ساختمان ها» كرد اما بزرگان اين مسجد وي را به پليس تحويل دادند، غافل از اينكه نام برده نه تنها مسلمان نيست بلكه مامور مخفي اف بي آي است.به نوشته ديلي ميل، استخدام مونتيل كه يك مجرم سابقه دار است، از سوي اف بي اي براي جاسوسي عليه مسلمانان انتقادات شديدي را عليه اين نهاد فدرال آمريكا برانگيخته است. مونتيل گفته كه طي 15 ماه گذشته به خاطر كاري كه انجام مي داده، از پرداخت 177 هزار دلار ماليات معاف شده «شكيل سيد»، عضو شوراي اسلامي كاليفرنياي جنوبي كه نمايندگي 75 مسجد را برعهده دارد، از خشم شديد جامعه مسلمان آمريكا از اين اقدام خبر داد.با اين حال اف بي اي همچنان از اين تاكتيك خود دفاع كرده و مدعي ست؛ چنين اقداماتي سبب شده است كه پس از 11 سپتامبر عمليات تروريستي بسياري خنثي شود.

 



چراغ هاي راهنمايي شني

يك طراح خوش ذوق چراغ راهنمايي «ال اي دي» را به شكل ساعت شني، طراحي كرده است.
بااين چراغ راهنمايي، زمان همانند يك ساعت شني براي راننده به نمايش درمي آيد. تاكيد طراح اين چراغ راهنمايي بيشتر بر روي زمان بوده است.نحوه كار هم شبيه ساعت شني است، با اين تفاوت كه نيازي به چرخاندن چراغ نيست. هر رنگي كه ظاهر مي شود با توجه به زمان لازم، ذره ذره به پايين منتقل شده و پس از اتمام زمان، رنگ بعدي روشن مي شود.

 



حمله 3 آهو به يك مرد

رسانه هاي دولتي آمريكا از مجروح شدن يك مرد توسط سه آهو خبر دادند.
«تيفاتي رود» يكي از مقامات اورژانس ايالت «اورگان» آمريكا در مصاحبه اي با رسانه هاي دولتي اين كشور، عنوان كرد: اوايل صبح ديروز سه آهو با حمله به يك مرد جوان او را به شدت مجروح كردند.براساس گزارش اورژانس منطقه «بلند» در اين ايالت، علت حمله اين سه آهو به اين جوان 27 ساله هنوز مشخص نشده است، اما اين احتمال وجود دارد كه اين جوان با ورود به منطقه حفاظت شده قصد شكار داشته و گرفتار اين سه حيوان شده است.

 

(صفحه(12(صفحه(10(صفحه(6(صفحه(7(صفحه(8(صفحه(15(صفحه(11(صفحه(5(صفحه(16(صفحه(13(صفحه(4(صفحه (2.3.14