(صفحه(12(صفحه(10(صفحه(6(صفحه(9(صفحه(7(صفحه(8(صفحه(15(صفحه(11(صفحه(5(صفحه(16(صفحه(13(صفحه(4(صفحه (2.3.14


یکشنبه 28  آذر 1389- شماره 19817

صفحه (14)

صفحه (3)

صفحه (2)

     
حقانيت خون عزاداران حسيني دشمنان را رسوا خواهد كرد
دستور رئيس قوه قضائيه براي برخورد قاطع با عوامل جنايت چابهار
تشييع پيكر شهداي حادثه تروريستي چابهار در شهرهاي كشور
دادستان تهران: محاكمه سران فتنه به عنوان يك مطالبه عمومي در زمان مقرر انجام مي شود
شيخ يوسف قرضاوي: جهان اسلام از برنامه هسته اي ايران دفاع مي كند
رئيس سازمان بسيج مستضعفين: بسيجيان آثار سازنده هدفمند كردن يارانه ها را تبيين مي كنند
انتقاد از عدم ارجاع طرح نظارت بر مجلس به كميسيون اصل 90
آمار شهداي حادثه تروريستي چابهار به 37 تن افزايش يافت
تلاش آمريكا براي خدشه دار كردن روابط ايران و هند
الشرق الاوسط: انتشار اسناد ويكي ليكس نشان دهنده قدرت ايران و ضعف آمريكا است
درخواست جمهوري خواهان براي خروج نام گروهك منافقين از فهرست تروريستي آمريكا
توليد سفارشي محصولات كشاورزي در كشور اجرا مي شود
مديرعامل اسبق ايرنا: استفاده از فضاي مجازي يك فرصت است
جانشين فرماندهي نيروي انتظامي كشور: اجازه نمي دهيم كيش حياط خلوت بعضي افراد شود
 500ميليون اصله نهال طي برنامه پنجم در سراسر كشور كاشته مي شود
قائم مقام سازمان بازرسي كل كشور: آمار خارجي ها درباره فساد اداري ايران را قبول ندارم
اجراي طرح مونوريل در خيابان هاي منتهي به حرم رضوي
شركت گردشگران خارجي در مراسم عاشوراي يزد
آلماني ها در ائل گلي تبريز تله كابين مي سازند
اخبار ادبي و هنري



بيانيه كميته حقوق بشر مجلس درباره حادثه تروريستي چابهار؛
حقانيت خون عزاداران حسيني دشمنان را رسوا خواهد كرد

كميته حقوق بشر مجلس در بيانيه اي عنوان كرد بي شك حقانيت خون عزاداران حضرت اباعبدالله، كوس رسوايي دشمنان سياه دل را نزد افكار عمومي جهان خواهد نواخت.
در بخشي از بيانيه كميته حقوق بشر مجلس آمده است: بار ديگر هراس دشمنان از فرهنگ عاشورا و فرهنگ جهاد موجب شد طي اقدامي از سر زبوني و درماندگي خون 38 نفر از هموطنان عاشق و دلسوخته حسين(ع) حين عزاداري حضرت اباعبدالله بر زمين ريخته شود و براي دشمن در اين ميان شيعه و سني و زن و مرد و مادر و كودك تفاوتي ندارد.
اين بيانيه مي افزايد: دشمنان نظام و اسلام در اوج كوردلي هرگز قادر به خواندن اين برگ از حقيقت انقلاب اسلامي نبوده اند كه انقلاب با همين فرهنگ حسيني و عاشورايي به پيروزي رسيد و پرچم مقاومت و آزادگي را به رهبري خميني كبير و خامنه اي عزيز با تقديم هزاران شهيد در اين راه روشن در جهان برافراشت. حقانيت و نورانيت خون هر شهيد انقلاب اسلامي دل هاي تشنه حقيقت را در جهان آبياري نمود و امروز جوانه هاي فرهنگ عاشورايي و جنبش مقاومت در ميان ملت ها در اقصي نقاط جهان رو به بالندگي و رشد است و همين واقعيت باعث گرديد، تا دشمنان در كمال استيصال و هراس هر از گاهي تيري در تاريكي رها نمايند كه «الغريق يتشبث بكل حشيش».
در ادامه اين بيانيه تأكيد شده است: ما نمايندگان مجلس شوراي اسلامي اعتراض خود را نسبت به مجامع حقوق بشري و سازمان ملل در رابطه با سكوت در برابر حمايت هاي سرويس هاي جاسوسي و اطلاعاتي MI6-، CIA و موساد اعلام مي نماييم. آيا وقت آن نرسيده كه قطعنامه هاي حقوق بشري سازمان ملل در اعتراض به تروريسم دولتي آمريكا و انگليس و صهيونيسم جنايتكار صادر گردد و اين مجامع دست از بازي سياسي با چهره حقوق بشري بردارند؟!
اعضاي كميته حقوق بشر مجلس خاطرنشان كردند: به حق اين گونه استفاده ابزاري غيرمنصفانه و ناعادلانه از مسأله حقوق بشر منجر به لوث شدن شعارهاي حقوق بشري خواهد شد، كه اين گونه مجامع سرلوحه كار خود قرار داده اند و بيداري بيشتر افكار عمومي جهان نسبت به اين گونه تناقضات و بي عدالتي ها را در پي خواهد داشت.
كميته حقوق بشر مجلس شوراي اسلامي از دستگاه سياست خارجي مي خواهد مجدانه پي گيري هاي حقوقي لازم از طريق مجامع حقوق بشري و سازمان ملل را داشته باشد و اين پرونده و ساير پرونده هاي سياه جنايت و ترور را تا رسيدن به نتيجه مفتوح نگاه دارد كه اين مطالبه قاطع مردم و نمايندگان مردم از دستگاه ديپلماسي مي باشد.
نويسندگان اين بيانيه در نهايت تأكيد داشتند: بي شك حقانيت خون عزاداران حضرت اباعبدالله، كوس رسوايي دشمنان سياه دل نزد افكار عمومي جهان را خواهد نواخت و نويد بيداري حسيني در سراسر جهان را به آزادگان مژده مي دهد.
بيانيه جامعه مدرسين
حوزه علميه قم
جامعه مدرسين حوزه علميه قم نيز ضمن محكوم كردن اين اقدام تروريستي و عرض تسليت به خانواده هاي شهيدان و آرزوي شفاي عاجل براي مجروحان اين اقدام ننگين اعلام مي دارد، هدف دشمنان از انجام چنين حوادثي، ايجاد تفرقه و درهم شكستن اقتدار و امنيت نظام مقدس جمهوري اسلامي است كه با هوشياري مسئولان و مردم انقلابي، مؤمن و عاشورايي به اين اهداف شوم خود نخواهند رسيد.
دشمنان قسم خورده اسلام بدانند اين گونه اقدامات هيچ گونه خللي در وحدت شيعه و سني ايجاد نخواهد كرد.
در پايان از مسئولان امنيتي انتظار مي رود ضمن شناسايي و دستگيري عوامل پشت پرده اين حادثه خونين آنان را به سزاي اعمال پليدشان برسانند و از مردم مؤمن استان سيستان و بلوچستان درخواست مي شود با هوشياري و حفظ وحدت جلوي هرگونه فتنه دشمنان را بگيرند.
پايگاه اطلاع رساني هابيليان (خانواده شهداي ترور كشور) به نمايندگي بيش از 16 هزار خانواده شهيد ترور در كشور، ضمن محكوميت جنايت ددمنشانه اخير، با خانواده هاي شهداي گلگون كفن اين جنايت تروريستي ابراز همدردي كرد و از دستگاه هميشه بيدار قضايي كشور خواست تا حصول نتيجه نهايي و دستگيري و مجازات همه مسببين اين حادثه همت والاي خويش را مصروف دارند.

 



دستور رئيس قوه قضائيه براي برخورد قاطع با عوامل جنايت چابهار

رئيس قوه قضائيه در پيامي ضمن تسليت شهادت جمعي از هموطنان عزادار حسيني در چابهار، برخورد قاطع با مسببان و مرتبطان با اين جنايت را خواستار شد.
به گزارش اداره كل روابط عمومي و تشريفات قوه قضائيه، متن كامل پيام آيت الله صادق آملي لاريجاني بدين شرح است: «اوج ددمنشي استكبار جهاني اين بار وحدت شيعه و سني را در مراسم عزاداري شهداي كربلا و تاسوعاي حسيني نشانه رفت و جمعي از مسلمانان دوستدار اهل بيت عصمت و طهارت را به خاك و خون كشاند.
دشمن زبون كه تاب تحمل در برابر اقتدار و عزت ملت غيور و هميشه در صحنه را ندارد و ناتوان تر از هميشه، نتوانسته به اهداف پليد خود دست يابد، سعي در شكاف و تفرقه ميان صفوف متحد و يكپارچه ملت با بصيرت ايران اسلامي كرده و با استفاده از عوامل سرسپرده و مزدورش در تلاش مذبوحانه جمعي از مسلمانان شيعه و سني عزادار را در شهرستان چابهار به شهادت رساند اما زهي خيال باطل، اين گونه حركات تروريستي بصيرت روزافزون امت وفادار را در شناخت حق از باطل قوي تر مي كند و اتحاد آنان را تا محو تمامي آثار كفر، شرك و نفاق مستحكم تر خواهد كرد.
اين حادثه تلخ تاكيد مجددي است بر دروغين بودن ادعاهاي مدعيان دموكراسي و حقوق بشر كه از يكسو گروه هاي تروريستي را مورد حمايت قرار مي دهند و از طرفي در برابر خشم مردم فهيم كه انگشت اتهام را به سوي آنان نشانه رفته اند، اقدام به صدور بيانيه هاي تبليغاتي در محكوم نمودن اين قبيل جنايات مي كنند.
اينجانب ضمن تسليت شهادت جمعي از هموطنان شيعه و سني در حادثه تروريستي چابهار، به محضر صاحب عزاي حسيني، حضرت بقيه الله الاعظم(عج) و مقام معظم رهبري و خانواده محترم داغدار و ملت فهيم ايران، از تمامي نيروهاي امنيتي، انتظامي و قضايي خواستار برخورد قاطع با عوامل و مرتبطان اين جنايت بوده و لازم مي دانم بار ديگر بر هوشياري و حضور فعالانه تر نيروهاي امنيتي و انتظامي براي جلوگيري از تكرار اين قبيل جنايات تاكيد كنم».

 



با حضور گسترده مردم انقلابي و شهيدپرور صورت گرفت
تشييع پيكر شهداي حادثه تروريستي چابهار در شهرهاي كشور

سرويس شهرستان ها-
مراسم تشييع پيكر پاك تعدادي از شهداي حادثه تروريستي چابهار پس از انتقال به زادگاه اين شهدا با حضور گسترده مردم و مسئولان برگزار شد.
به گزارش خبرنگار كيهان از چناران، پيكر مطهر شهيد ستوان يكم «حسين داوطلب» از شهداي جنايت تروريستي تاسوعاي خونين چابهار صبح شنبه بر دوش امت حزب الله و انقلابي شهرستان چناران از توابع خراسان شمالي تشييع شد.
بنابراين گزارش پيكر اين شهيد عزيز پس از اقامه نماز در گلزار شهداي چناران بهشت حضرت زينب«س» در جوار ديگر همرزمانش آرام گرفت.
مرگ بر منافق، مرگ بر وهابي، براي دفن شهدا، مهدي بيا، مهدي بيا از شعارهاي خيل عظيم جمعيت شركت كننده در تشييع پيكر شهيد بود. ستوان يكم شهيد حسين داوطلب از افسران راهنمايي و رانندگي شاغل در چابهار بود كه در حين انجام وظيفه برقراري نظم و انضباط ترافيكي در خيابان محل حادثه تروريستي در روز تاسوعاي حسيني به درجه رفيع شهادت نائل آمده است. از اين شهيد يك دختر 2 ساله به نام غزاله به يادگار مانده است.
همچنين به گزارش خبرنگار كيهان از بابل، پيكر پاك شهيده «ربابه رستمي» 48 ساله كه در عمليات تروريستي چابهار در ميان خيل عزاداران حسيني به شهادت رسيده بود، پس از تشييع در بابل جهت خاكسپاري به روستاي درونكلاي شرقي زادگاه اين شهيده انتقال يافت.
به گزارش ايرنا پيكر سه شهيد حادثه تروريستي چابهار به نام هاي «محمد رضايي»، «رضا حسين پور صنعتي» و «عليرضا رضاخواه» كه در اداره شيلات چابهار شاغل بودند بر دوش مردم انقلابي رشت تشييع شد. محمدرضا داوطلب مسئول روابط عمومي بنياد شهيد استان گيلان در حاشيه اين مراسم گفت: شهيد «رضا حسين پور صنعتي» معاون شيلات چابهار و دو شهيد ديگر نيز مهندس تحقيقات شيلات چابهار بودند.
همچنين به گزارش ايرنا پيكر شهيد «منصور موذن» از شهداي حادثه تروريستي چابهار با حضور گسترده مردم عزادار اصفهان در خيابان آتشگاه محله كوهانستان تشييع شد.
بنابراين گزارش هموطنان بلوچ در بخش «بزمان» شهرستان ايرانشهر واقع در جنوب سيستان و بلوچستان روز شنبه پيكر پاك شهيده 12 ساله «مطهره نارويي» يكي از شهداي حادثه تروريستي تاسوعا در چابهار را تشييع كرده و به خاك سپردند.
گفتني است در آيين تشييع اين شهيده كه اقشار مختلف مردم بلوچ شيعه و سني بزمان از شهر و روستاهاي دور و نزديك حضور داشتند حاضران با سر دادن شعارهاي مرگ بر آمريكا، مرگ بر اسرائيل و مرگ بر وهابي، انزجار خود را از آمران و حاميان حوادث تروريستي اعلام كردند.

 



دادستان تهران: محاكمه سران فتنه به عنوان يك مطالبه عمومي در زمان مقرر انجام مي شود

دادستان عمومي و انقلاب تهران بر تعقيب و محاكمه سران فتنه به عنوان يك مطالبه عمومي در زمان مقرر تأكيد كرد.
عباس جعفري دولت آبادي در گفت وگو با ايسنا، با اشاره به اقدامات عوامل فتنه در عاشوراي سال گذشته، اعلام كرد: تعقيب و محاكمه سران فتنه به عنوان يك مطالبه عمومي مورد توجه قوه قضائيه قرار دارد و در زمان مقرر اقدام خواهد شد.
وي در مورد علت فيلتر شدن سايت مشرق تصريح كرد: با توجه به ماده 18 قانون جرايم رايانه اي مصوب 1388، اقدام سايت مشرق جرم محسوب مي شود و بر همين اساس عليه مدير اين سايت اعلام جرم شد كه پرونده متشكله پس از تحقيقات لازم به دادگاه ارسال خواهد شد.
دادستان تهران همچنين با استناد به ماده 23 همين قانون گفت: علاوه بر كارگروه تعيين مصاديق محتواي مجرمانه، مقام قضايي رسيدگي كننده به پرونده نيز مي تواند نسبت به فيلتر يا مسدود كردن سايت ها و وبلاگ هاي داراي محتواي مجرمانه اقدام كند.
وي افزود: پس ازانتشار نامه مذكور در سايت مشرق و يك وبلاگ كه به عنوان منبع اصلي انتشار اين نامه بود، سايت ها و وبلاگ هاي ديگر به اقدام مشابه دست زدند كه دادستان تهران از كارگروه مذكور خواست نسبت به حذف نامه در سايت ها و وبلاگ هايي كه مبادرت به انتشار متن كامل آن كرده بودند، اقدام شود كه برخي انجام دادند و شماري نيز اجرا نكردند.
جعفري با رد برخورد متفاوت و ناعادلانه دادستاني با سايت ها اظهار كرد: دستور اوليه مبني بر اين امر بود كه كليه سايت ها و وبلاگ ها، نامه مذكور را حذف كنند، بنابراين طبيعي است سايت هايي كه دستور قضايي را اجرا نكردند، فيلتر شدند و براي وبلاگي كه منبع اوليه انتشار نامه بود پرونده تشكيل شد و مدير آن احضار شد و در مورد سايت هايي كه صرفاً خبر اين نامه را منتشر كرده بودند تذكر داده شد كه نسبت به حذف آن اقدام كنند.
وي اضافه كرد: هدف دادستاني در تشكيل پرونده و فيلتر كردن برخي سايت ها و وبلاگ ها، جلوگيري از وقوع جرم، گسترده شدن فضاي بداخلاقي، رواج تهمت و افترا در جامعه است و بند هـ ماده 26 قانون جرايم رايانه اي نيز بر تشديد مجازات در اين گونه موارد دلالت دارد.
جعفري با اشاره به سخنان عده اي كه معتقدند قوه قضائيه بايد ظرفيت و آستانه تحمل خود را در برابر انتقادها افزايش دهد، گفت: بايد بين توهين و انتقاد تفاوت قائل شد. ماده 3 قانون مطبوعات مقرر مي دارد «مطبوعات حق دارند نظرات، انتقادات سازنده، پيشنهادها، توضيحات مردم و مسئولان را با رعايت موازين اسلامي و مصالح جامعه درج و به اطلاع عموم برسانند». در تبصره ذيل آن آمده است «انتقاد سازنده مشروط به دارا بودن منطق و استدلال و پرهيز از توهين، تحقير و تخريب است».
وي با رد برخي ادعاها در مورد محمد نوري زاد نيز گفت: وضعيت جسمي وي خوب و مناسب است.
دولت آبادي همچنين دستگيري دو خبرنگار روزنامه شرق به نام هاي طباطبايي و فرجي را تأييد كرد و گفت كه تحقيقات از آن ها ادامه دارد.

 



شيخ يوسف قرضاوي: جهان اسلام از برنامه هسته اي ايران دفاع مي كند

رئيس اتحاديه جهاني علماي مسلمان بر دفاع جهان اسلام از برنامه هسته اي جمهوري اسلامي ايران تأكيد كرد.
«شيخ يوسف قرضاوي» جمعه شب در برنامه «زندگي و انسان» شبكه خبري الجزيره با اذعان به اينكه اهل سنت از مدرسين شايسته و لايق بي بهره هستند، گفت: شيعيان سازمان يافته تر عمل مي كنند و حرمت علماي خود را بيشتر حفظ مي كنند.
به گزارش مهر به نقل از پايگاه خبري بلاغ، رئيس اتحاديه جهاني علماي مسلمان كه مقر آن در قطر قرار دارد در ادامه اين برنامه هفتگي، آنچه هم اكنون ميان شيعيان و اهل سنت در عراق و لبنان مي گذرد را مصيبت و فاجعه دانست و تأكيد كرد: همچنان مسلماناني وجود دارند كه مي خواهند در راه خدا كشته شوند، اما آنها نبايد روبروي هم قرار بگيرند.
قرضاوي با اشاره به اينكه قدرت شيعيان در آزادي علماي آنها نهفته است، افزود: بالعكس علماي اهل سنت هستند كه به كارمندان دولت ها تبديل شده اند. آنان تنها از سياست هاي حزب و رئيس حاكم حمايت مي كنند و قلع و قمع آزادي را كه كشورهاي اسلامي از آن رنج مي برند ناديده مي گيرند.
شيخ قرضاوي درباره تلاش ها براي نزديكي شيعيان و اهل سنت اظهار داشت: جهان اسلام هم اكنون به فرقه هاي متعددي تقسيم شده كه هر يك در پي برخورد با ديگري است. ما تا زماني كه در مسائل مشترك توافق نكنيم و روزنه اي براي گفت وگو در مسائل مورد اختلاف باز نكنيم نمي توانيم در مقابل تلاش هاي كشورهاي غربي براي توسعه مسيحيت مقابله كنيم.
رئيس اتحاديه جهاني علماي مسلمان در پايان با ابراز تعجب از اينكه كشورهاي مسلمان از ايران در پيگيري برنامه هسته اي دفاع نمي كنند، ابراز اميدواري كرد كه كشورهاي اسلامي به قدرتمندترين و پيشرفته ترين ابزارها مجهز شده و به قدرتي واحد در برابر ظلم و استبداد تبديل شوند.

 



رئيس سازمان بسيج مستضعفين: بسيجيان آثار سازنده هدفمند كردن يارانه ها را تبيين مي كنند

رئيس سازمان بسيج مستضعفين خواستار تبيين آثار سازنده هدفمند كردن يارانه ها از سوي عموم بسيجيان شد.
سردار محمدرضا نقدي رئيس سازمان بسيج مستضعفين گفت: اجراي هدفمند كردن يارانه ها يك گام بلند به سوي تحقق عدالت و رفع تبعيض ها است، لذا همه بايد در اجراي صحيح آن به درستي كمك كنيم. بر اين اساس انتظار مي رود عموم بسيجيان آثار سازنده هدفمند كردن يارانه ها را در تحقق عدالت و پيشرفت اقتصاد كشور تبيين كنند.
وي بابيان اين مطلب، گفت: ساكنان برخوردار در شهرهاي بزرگ قطعا مي پذيرند كه برخورداري از ثروت هاي ملي حق همه مردم ايران است، يعني آنهايي هم كه در شهرهاي كوچكتر و نقاط محروم زندگي مي كنند نبايد از اين حق محروم باشند، زيرا ما همه مردم يك كشوريم و بايد شادي ها و برخورداري ها را با هم تقسيم كنيم.
رئيس سازمان بسيج مستضعفين افزود: هدفمند كردن يارانه ها علاوه بر آثار بسيار مثبت بر اقتصاد كشور خيلي از مشكلات اساسي را هم حل مي كند. به عنوان مثال روزانه ميليون ها ليتر سوخت از كشورمان قاچاق مي شود و ثروتي كه متعلق به همه مردم ايران است، روانه جيب چند قاچاقچي مي شود. بنابراين وقتي اختلاف قيمت سوخت ما با كشورهاي همسايه كم شود، غارت اين ثروت خدادادي نيز توسط قاچاقچيان متوقف خواهد شد.
وي ادامه داد: با اين اقدام خيلي از رانت خواري هايي هم كه افراد فاسد و سوءاستفاده گر بخاطر اختلاف قيمت هاي واقعي با قيمت هاي يارانه اي مي توانند داشته باشند، برمي افتد و به جاي آن، مبلغ ناشي از اختلاف قيمت ها مستقيم به جيب مردم مي رود.
نقدي اظهار داشت: مهم ترين اثر مثبت اين طرح اصلاح الگوي مصرف و صرفه جويي ذخاير ملي است به عبارت ديگر ما به عنوان يك فرد مسلمان وظيفه داريم جلوي چنين اسراف هايي را بگيريم.
رئيس سازمان بسيج مستضعفين با تاكيد بر اينكه طرح هدفمند كردن يارانه ها يكي از بهترين راههاي جلوگيري از اسراف است، خاطرنشان كرد: در اين رابطه بسيجيان مي توانند آثار سازنده هدفمند كردن يارانه ها را در تحقق عدالت و پيشرفت اقتصاد كشور براي عموم مردم تبيين كنند و از هر فرصتي براي كمك به دولت و تحقق درست اين طرح استفاده كنند تا همه مردم بويژه رانندگان عزيز و متوليان حمل و نقل عمومي در اين طرح مشاركت فعالانه اي داشته باشند و نقش خود را به خوبي ايفا كنند.

 



زاكاني عنوان كرد
انتقاد از عدم ارجاع طرح نظارت بر مجلس به كميسيون اصل 90

نايب رئيس كميسيون اصل نود مجلس از عدم ارجاع طرح نظارت بر مجلس به اين كميسيون و ارجاع آن به كميسيون تدوين آيين نامه داخلي انتقاد كرد.
عليرضا زاكاني در گفت وگو با فارس در خصوص آخرين وضعيت «طرح نظارت مجلس بر امور نمايندگان» اظهار داشت: اين طرح در مجلس مسكوت نمانده است بلكه تنها يك فوريت آن به تصويب مجلسي ها نرسيده است.
وي افزود: ظاهرا هيئت رئيسه قصد دارد طرح نظارت بر مجلس را به كميسيون تدوين آيين نامه داخلي ارجاع دهد اما اعضاي كميسيون اصل نود معتقدند كه اين طرح بايد به كميسيون ارجاع داده شود؛ چرا كه تهيه و تنظيم اين طرح از ابتدا برعهده كميسيون اصل نود قانون اساسي بوده است.
نايب رئيس كميسيون اصل نود مجلس در پاسخ به اين سؤال كه آيا دليل عدم ارجاع طرح نظارت بر مجلس به اين كميسيون تخصصي نبودن آن است، گفت: بحث ما اين است كه اگر كميسيون اصل نود كميسيون تخصصي نبود، چرا از ابتدا مسئوليت تهيه و تدوين طرح نظارت به آن واگذار شد.
زاكاني در پايان تصريح كرد كه به فرجام رساندن طرح نظارت بر نمايندگان برعهده كميسيون اصل نود است و يا اينكه بايد براي بررسي اين طرح كميسيون مشتركي در مجلس شوراي اسلامي تشكيل شود.
بايد به اجراي قانون هدفمندي كمك كنيم
نماينده مردم تهران در مجلس همچنين خواستار همكاري همگاني مردم در اجراي قانون هدفمندسازي يارانه ها شد.
عليرضا زاكاني در جمع حاميان تشكيل دولت اسلامي شهرستان سبزوار با بيان اينكه امروز انقلاب در اوج قدرت و تهديد است، بالاترين و اولين تهديد انقلاب را نظام سلطه دانست و افزود: با توجه به ناكام ماندن نظام سلطه در عرصه هاي مختلف اقتصادي، فرهنگي، نظامي و... عليه انقلاب، تمامي اين تجارب براي آنها امكانپذير است.
وي يكي از نمونه هاي عيني اوج قدرت انقلاب را، حضور جدي مردم در صحنه و همچنين وجود انقلاب پس از تلاش 31ساله نظام سلطه عليه انقلاب معرفي كرد.
دبير جمعيت رهپويان انقلاب اسلامي سپس به ديگر تهديدات انقلاب پرداخت و عناصر فتنه و امكان ايجاد نقاب و شكاف در درون جبهه اصولگرايان را از جمله اين تهديدات برشمرد.
زاكاني با بيان اينكه اصلاح اقتصادي در عين فرصت بودن، تهديد است، اضافه كرد: اصلاح اقتصادي و هدفمندسازي يارانه ها از ضروريات است كه همگي بايد براي اجراي آن كمك كنيم.
وي در ادامه با اشاره به اينكه نظام سلطه با جنگ نرم در پي ريختن عقبه اعتقادي مردم و با تحريم اقتصادي در پي خالي كردن عقبه نظام از مردم است، بر اينكه فتنه هنوز زنده است تاكيد و خاطرنشان كرد: عناصر فتنه به دنبال عقبه جدي و فعال جهت حضور در عرصه هاي مختلف و بكارگيري و به دستگيري امكانات كشور و بهره گيري از آن برخلاف منافع كشور و مصالح انقلاب هستند.
نماينده مردم تهران در مجلس بالا بردن ظرفيت خدمتگزاري مسئولان، افزودن و ظرفيت سازي عقبه مردمي و وحدت بين احزاب مختلف را از جمله راهكارهاي مقابله با اين تهديدات عنوان كرد.

 



آمار شهداي حادثه تروريستي چابهار به 37 تن افزايش يافت

با شهادت يكي ديگر از مجروحان حادثه بمب گذاري چابهار، تعداد شهداي اين حادثه به 37 شهيد رسيد.
به گزارش خبرگزاري ها در پي جنايت تروريستي چابهار در صبح روز چهارشنبه هفته گذشته كه باقي مانده گروهك ريگي مسئوليت آن را بر عهده گرفت، و منجر به شهيد و مجروح شدن ده ها نفر از هموطنان مان شد، مسئولان عاليه كشور، گروه ها، احزاب و شخصيت ها يكپارچه اين اقدام را محكوم كردند.
همچنين طبق اعلام روابط عمومي اداره كل پزشكي قانوني استان سيستان و بلوچستان، محمدرضا محتاجي كه تا پيش از اين مجهول الهويه بود، شناسايي شد كه با اين شهيد تعداد آمار شهدا به 37 تن افزايش يافت.

 



ويكي ليكس منتشر كرد
تلاش آمريكا براي خدشه دار كردن روابط ايران و هند

بر اساس اسنادي كه اخيراً توسط پايگاه اينترنتي ويكي ليكس منتشر شده است، آمريكا از شيوه هاي مختلف براي اعمال فشار به كشور هند استفاده كرده بود تا روابط هند و ايران را خدشه دار كند.
به گزارش پايگاه اينترنتي «هندو »، در اسنادي كه به تازگي توسط پايگاه اينترنتي ويكي ليكس منتشر شده است آمده كه آمريكا به شيوه هاي گوناگون تلاش كرده است تا كشور هند را متقاعد كند تا روابط خود با ايران را كاهش دهد.
اين اسناد پس از آن فرستاده شد كه در اواسط سال 2008، سفر «محمود احمدي نژاد » رئيس جمهوري ايران به هند متوقف شد و «ديويد مولفورد » سفير سابق آمريكا در هند به «شيو شانكر منون » وزير خارجه وقت هند اعلام كرد كه مردم آمريكا به ويژه اعضاي كنگره، ديدار احمدي نژاد از هند را بعنوان سكويي مي بينند كه هندوستان براي دشمن آمريكا فراهم مي كند. در يكي از اسناد به هشدار مولفورد به هند اشاره شده است و اين اعمال فشار به اندازه اي بود كه در بخشي از آن آمده است كه منون تصريح كرده كه آمريكا در تلاش است تا به هندوستان اعمال فشار كند و در نتيجه مولفورد نتيجه گيري كرد كه روابط ايران و هند نيازي به دخالت آمريكا ندارد.
يكسال قبل، در چندين سند آورده شده بود كه چگونه آمريكا كشور هند را به علت آنكه يكي از شركت هاي اين كشور به ايران بلوك هاي گرافيتي داده بود مورد مواخذه قرار داد و از دهلي نو خواست كه ارائه چنين خدماتي به ايران را متوقف كند.

 



الشرق الاوسط: انتشار اسناد ويكي ليكس نشان دهنده قدرت ايران و ضعف آمريكا است

الشرق الاوسط در مقاله اي به قلم وفيق السامرايي خاطرنشان كرد كه ايران با انتشار اسناد ويكي ليكس قوي تر و آمريكا ضعيف تر شده است.
اين مقاله با تاكيد بر اينكه نشانه هاي افزايش قدرت ايران آشكار شده است نوشت: ايران به يك كشور بزرگ توليد كننده محصولات كشاورزي تبديل شده و داراي صنايع قوي و بازرگاني قدرتمندي است.
الشرق الاوسط با اشاره به محبوبيت نظام جمهوري اسلامي افزود: تلاش جاسوسان خاورميانه براي پيدا كردن شكاف هايي در اين نظام نيز فايده بخش نبوده است.اين مقاله با اشاره به اسناد منتشر شده در سايت ويكي ليكس تصريح كرد: افراد بسياري معتقدند اسناد منتشر شده ويكي ليكس همانند تندبادي است كه با مرور زمان از بين مي رود ولي برخي آن را داراي تاثير عميق بر مشكلات نظامي و امنيتي آمريكا دانستند چرا كه اين اسناد ضربه محكمي به اعتبار سازمان هاي بين المللي و فلسفه امنيتي آنها زد و نمي توان آشوبي را كه در سامانه هاي حفظ اطلاعات ايجاد شده تصور كرد.
الشرق الاوسط افزود: مسئله مهم اظهارات ديپلمات هاي آمريكايي و انتشار اين اسناد نيست بلكه اعتماد از بين رفته به آمريكا است و مسئولاني از اين سند جان سالم به در بردند كه همان طور كه علني صحبت مي كنند در خفا نيز چنين هستند. همچنانكه مواضع كشورهاي عربي كه درباره ايران منتشر شده موضوع شناخته شده اي است.
نويسنده اين مقاله تاكيد مي كند: من نمي خواهم روحيه كساني را كه از اهداف ايران براي ساخت امپراتوري بزرگ خود در منطقه ناراحت هستند تحت تاثير قرار دهم ولي با وجود آنكه اين كشور با مجازات هاي شديد بين المللي روبرو است هرگز به اوضاع مالي كه برنامه هسته اي پاكستان به آن دچار شده نخواهد رسيد.

 



درخواست جمهوري خواهان براي خروج نام گروهك منافقين از فهرست تروريستي آمريكا

برخي از مقامات آمريكايي دولت بوش با حمايت آشكار از تروريسم خواستار خروج نام گروهك منافقين از فهرست تروريستي آمريكا شدند.
به گزارش خبرگزاري فرانسه، برخي از مقامات دوره دولت بوش روز جمعه از اوباما خواستند كه گروهك منافقين را از فهرست گروه هاي تروريستي آمريكا خارج كند.
اين مقامات با اعتراف به شكست دولت اوباما براي وادار كردن ايران در جهت توقف برنامه هسته اي اش اين درخواست خود را مطرح كردند.
اين خبرگزاري در بخش ديگري نوشت، گروهك منافقين در 8 اكتبر 1997 در فهرست گروه هاي تروريستي خارجي در دولت آمريكا قرار گرفت.
جان بولتون به عنوان يكي از طرفداران خروج گروهك منافقين از فهرست گروه هاي تروريستي آمريكا در اظهاراتي خصمانه و مداخله جويانه گفت: شكي نيست كه يك اقدام توخالي نمي تواند پاسخ دائمي در برابر ايران باشد.

 



توليد سفارشي محصولات كشاورزي در كشور اجرا مي شود

تبريز-خبرنگاركيهان:
توليد سفارشي محصولات كشاورزي در ايران، يك ضرورت است و بايد جدي گرفته شود و اين طرح، عملياتي مي شود.
مديركل دفتر امور سبزي گياهان زينتي و دارويي وزارت جهاد كشاورزي با اعلام مطلب فوق گفت: توليد سفارشي ابتدا بر روي سيب زميني اعمال خواهد شد و براي اين كار، با كشاورزان قرارداد منعقد مي شود و كشورهاي مشتري سيب زميني ايران و ديگر محصولات كشاورزي، با اين شيوه، سفارش خود را تحويل خواهند گرفت.
بهروز غيبي در مجتمع شهيد كسايي تبريز افزود: به نسبت سفارش خريداران خارجي، اقدام به كشت سيب زميني خواهد شد تا خساراتي از نظر صادرات به مصرف كنندگان ايراني و نيز از لحاظ عدم صدور، به توليدكنندگان وارد نشود. وي گفت: علت افزايش قيمت سيب زميني توليد بهاره در ابتداي سال، افزايش صادرات بيش از ميزان پيش بيني شده از محل توليد پاييزي بود و واردات بي رويه سيب زميني به كشور، افزايش احتمال ورود آفات و بيماري ها، گسترش آفات در مزارع، بالا بودن قيمت ها به دليل عرضه تدريجي آن و آثار رواني، اجتماعي و سياسي بدنبال خواهد داشت.

 



مديرعامل اسبق ايرنا: استفاده از فضاي مجازي يك فرصت است

نيشابور- خبرنگار كيهان:
اگر از فضاي مجازي استفاده نكنيم و فقط هشدار دهيم كه دشمن از اين فضا استفاده مي كند ما كاري از پيش نبرده ايم.
مدير عامل سابق ايرنا در جمع فرهنگيان نيشابور با اعلام مطلب فوق گفت: اگر به فضاي مجازي فقط به عنوان تهديد نگاه كنيم در موضع منفعلانه قرار گرفته ايم، ولي اگر از زاويه فرصت به آن نگاه كنيم در موضع هجومي و استفاده قرار مي گيريم.
سيدجلال فياضي گفت: مربيان پرورشي مدارس اگر در اين زمينه درست ايفاي مسئوليت كنند، قادر خواهند بود فرزندان ملت را در فضاي مجازي به درجه اي از آگاهي برسانند كه بتوانند با كمترين آسيب، بيشترين توفيق را داشته باشند.
وي افزود: مربيان اگر مي خواهند به عنوان يك نيروي پرورشي بر فرزندان ملت تأثير داشته باشند، بايد در درجه اول با تعامل مناسب، حس اعتماد دانش آموزان را به خود جلب كنند.
فياضي يكي از علل شكست اسرائيل در جنگ 22 روزه لبنان راناشي از فعاليت رسانه هايي چون «المنار» حزب الله، «الكوثر» و «العالم» دانست و گفت: وقتي در فضاي مجازي وبلاگ هايي مي توانند ارتباطات دو سويه برقرار كنند، به جاي اين كه فرزندانمان را از اينترنت بترسانيم، بايد تلاش كنيم در فضاي مطلوب قرار بگيرند.
وي اضافه كرد: حتي بايد فرزندان خود را به زبان هاي خارجي مسلط كنيم تا وارد فضاي آنان براي ايجاد تغيير نگرش در افكار عمومي آنها شوند.

 



جانشين فرماندهي نيروي انتظامي كشور: اجازه نمي دهيم كيش حياط خلوت بعضي افراد شود

كيش -خبرنگاركيهان:
جانشين فرماندهي نيروي انتظامي كشور در سفر به جزيره كيش گفت: پليس اجازه نخواهد داد اين جزيره تبديل به حياط خلوت بعضي افراد شود.
بنابر گزارش رسيده سرتيپ رادان در بازديد از نيروي انتظامي و مرزباني منطقه آزاد كيش، وضعيت اين نيرو درمنطقه ياد شده را بسيارخوب و مثبت خواند.
وي با مطلوب توصيف كردن ضريب امنيتي و شاخص هاي نيروي انتظامي كيش اظهار داشت: با بررسي كه انجام شد، وضعيت نيروهاي انتظامي و مرزباني نسبت به سالهاي گذشته خيلي بهتر و آماده تر به وظايف خود عمل مي كنند.
جانشين فرماندهي نيروي انتظامي،مردم كيش را مؤمن و متعهد توصيف كرد و گفت: به هيچ وجه اجازه نمي دهيم جزيره كيش، تبديل به حياط خلوت بعضي افراد شود و پليس دراين زمينه مقتدرانه وارد عمل مي شود.

 



رئيس سازمان جنگل ها، مراتع و آبخيزداري:
 500ميليون اصله نهال طي برنامه پنجم در سراسر كشور كاشته مي شود

بندرعباس-خبرنگاركيهان:
رئيس سازمان جنگل ها، مراتع و آبخيزداري به غرس 500 ميليون اصله نهال طي برنامه پنجم در سراسر كشور اشاره كرد.
وي با اعلام اينكه كاشت اين تعداد نهال از اسفندماه امسال در هفته منابع طبيعي آغاز مي شود از آن بعنوان يكي از برنامه هاي مهم اين سازمان در راستاي توسعه فضاي سبز و ترويج فرهنگ توجه به اهميت منابع طبيعي نام برد.
علي سلاجقه اظهار داشت: تا پايان برنامه پنجم، توسعه يك ميليون و 300 هزار هكتار به جنگل هاي كشور افزوده مي شود.
وي با اشاره به وسعت 14 ميليون و 200 هزار هكتاري عرصه جنگلي كشور گفت: يك ميليون و 50 هزار هكتار آن متعلق به استان هرمزگان است و حدود 54 روز است كه در قسمت شمال شرق كشور قطره اي باران نيامده كه در ميانگين 33 سال كشور كاملا مسأله جديد و غير مترقبه اي است.
سلاجقه پيرامون آتش سوزي هاي اخير و علت تأخير در مهار آنها افزود: هر چند در جنگل هاي شرق مازندران، هفت هلي كوپتر مأمور مهار آتش بودند و تعداد آنها را به 9 فروند رسانديم اما متأسفانه به دليل شرايط ايستايي حاكم كه موجب ماندگاري دودهاي ناشي از آتش سوزي شده، پرواز بر فراز منطقه را با مشكل مواجه كرده است.
وي در خاتمه يادآور شد: هر چند از لحاظ نيروي آموزش ديده مشكلي نداريم اما از لحاظ امكانات هوايي و تجهيزات تخصصي از جمله سبد آب پاش و هلي كوپترهاي مخصوص اطفاء حريق در جنگل ها با مشكل مواجه هستيم.

 



قائم مقام سازمان بازرسي كل كشور: آمار خارجي ها درباره فساد اداري ايران را قبول ندارم

قائم مقام سازمان بازرسي كل كشور گفت: آماري كه از سوي برخي سازمان هاي خارجي در مورد رتبه ايران در زمينه فساد اداري ارايه مي شود را قبول نداريم، زيرا اين آمار براساس گزارش هاي غيرواقع منابع غيرمعتبر خارجي تنظيم شده است.
به گزارش ايسنا، ولي الله خبره در همايش مبارزه با فساد و ارتقاي سلامت نظام اداري كه در اهواز برگزار شد با بيان اين كه ايران به كنوانسيون مبارزه با فساد سازمان ملل متحد ملحق شده است، گفت: 160 كشور دنيا به اين كنوانسيون پيوسته اند كه مي تواند موجب يك هماهنگي جهاني در مبارزه با فساد شود.
وي افزود: آمارهايي كه گاه از سوي سازمان هاي غيررسمي در زمينه فساد اداري در ايران منتشر مي شود را قبول نداريم، زيرا اين سازمان ها براساس گزارش هاي غيررسمي منابع خارجي اين آمارها را منتشر مي كنند و در بررسي وضعيت نظام اداري ايران به هيچ وجه از منابع داخلي استفاده نكرده اند.
قائم مقام سازمان بازرسي كل كشور تصريح كرد: در مقدمه كنوانسيون مبارزه با فساد سازمان ملل متحد در زمينه پيش گيري از فساد اداري تاكيد شده كه هر فردي كه به نوعي مسئوليتي در كشور دارد بايد در زمينه مقابله با فساد تلاش كند.
خبره خاطر نشان كرد: همچنين كمك و حمايت بخش خصوصي و جامعه مدني در مبارزه با فساد اداري بسيار موثر است و بدون كمك بخش خصوصي نمي توان با فساد اداري مقابله كرد.
خبره گفت: در حال حاضر شاخص تعيين شده اي براي بررسي ميزان فساد در ادارات وجود ندارد و تعيين وضعيت براساس برداشت هاي شخصي است. لازم است در زمينه فساد اداري شاخص معيني تدوين شود.
وي با تاكيد بر اين كه كنوانسيون بين المللي مبارزه با فساد بر همكاري بين المللي تاكيد دارد، افزود: اين كنوانسيون دنيا را براي محكومان كوچك كرده است. در سال جاري دو كشور ايران و پاراگوئه، نظام اداري كشور بنگلادش را در زمينه موارد تاكيد شده در فصل سه و چهار كنوانسيون مورد بررسي قرار مي دهند و سال آينده نيز دو كشور كه به قيد قرعه انتخاب مي شوند، نظام اداري ايران را بررسي مي كنند.

 



رئيس كميسيون حمل و نقل شوراي شهر مشهد خبر داد
اجراي طرح مونوريل در خيابان هاي منتهي به حرم رضوي

رئيس كميسيون حمل و نقل شوراي شهر مشهد از مطالعه اجراي طرح مونوريل در خيابان هاي منتهي به حرم مطهر رضوي خبر داد.
«جواد داوودآبادي» در گفت وگو با خبرنگار فارس در مشهد، در ارتباط با اجراي طرح مونوريل در مشهد اظهار داشت: در راستاي مطالعه جامع حمل و نقل درون شهري مشهد، مشاور در حال بررسي اجراي مونوريل در محدوده حرم مطهر رضوي و خيابان هاي اصلي در اين منطقه است.
رئيس كميسيون حمل و نقل شوراي اسلامي شهر مشهد با اشاره به حضور اكثر زائران در محدوده اطراف حرم مطهر، اجراي مونوريل در اين محدوده را ضروري دانست.
وي گفت: در حال حاضر و با بررسي هاي صورت گرفته مشخص شده است كه در 100 روز از ايام سال در اين منطقه شاهد ازدحام جمعيت و ترافيك سنگين شهري هستيم.
عضو شوراي اسلامي شهر مشهد در ارتباط با طرح قديم مونوريل در مشهد، اظهار داشت: در مطالعه طرح قديمي مونوريل مشهد مقرر شده بود كه اين طرح در حاشيه و كمربندي شهر اجرا شود كه اين موضوع با توجه به نبود ترافيك در حاشيه شهر مورد بازنگري قرار گرفت.

 



شركت گردشگران خارجي در مراسم عاشوراي يزد

يزد - خبرنگاران كيهان:
هم زمان با فرا رسيدن عاشوراي حسيني جمعي از گردشگران خارجي در مراسم تعزيه خواني و نخل برداري در يزد شركت كردند.
هم زمان با فرا رسيدن عاشوراي حسيني جمعي از گردشگران خارجي از كشورهايي همچون ژاپن، آلمان، هلند، چك، نيوزيلند، فرانسه، هند و جمعي از هم وطنان مقيم آمريكا ضمن حضور در مراسم تعزيه خواني و نخل برداري، با قيام اباعبدالله الحسين(ع) آشنا شدند.
گزارش خبرنگار ما حاكي است، با برنامه ريزي هاي به عمل آمده و همكاري مديران اجرايي استان براي دومين سال متوالي اين حركت فرهنگي انجام گرفت و گردشگران در قالب دو گروه به شهرستان هاي تفت و مهريز اعزام شدند.
همچنين آشنايي گردشگران با حادثه كربلا توسط يكي از مبلغان مسلط به زبان انگليسي حوزه علميه از ويژگي هاي امسال اين مراسم بود.

 



آلماني ها در ائل گلي تبريز تله كابين مي سازند

مديرامور سرمايه گذاري و مشاركت شهرداري تبريز گفت: براساس توافق شهرداري با سرمايه گذار آلماني، آلماني ها در ائل گلي تبريز تله كابين مي سازند.
داوود نديم در گفت وگو با خبرنگار فارس در تبريز نتايج سفر هيئت آذربايجان شرقي به آلمان براي توسعه سرمايه گذاري در تبريز را مثبت ارزيابي كرد و گفت: از همان روز اول مذاكرات دو جانبه و اوليه خوبي صورت گرفت.
نديم گفت: با مجمع ايرانيان در روز دوم نيز جلسات خوبي داشتيم و در مدت 10 روز پس از برگزاري همايش ايميل هاي متعدي از خارج از كشور داشته ايم كه تمايل خود به سرمايه گذاري را اعلام كرده اند.
مديرامور سرمايه گذاري و مشاركت شهرداري تبريز گفت: براساس توافق شهرداري با سرمايه گذار آلماني، آلماني ها در ائل گلي تبريز تله كابين مي سازند و اكنون در حال طي مذاكرات اوليه هستيم. وي افزود: ايجاد شهربازي منطبق با استانداردهاي خارجي براي نخستين بار در ايران نيز از جمله موضوع هاي مورد مذاكره است.
نديم گفت: علاوه بر طرف هاي آلماني با 9 شركت ايراني مقيم آلمان نيز در حال مبادله اطلاعات هستيم كه اين شركت ها مايل به حضور موثر در ايران و تبريز هستند.
اولين ريل باس دانشگاهي ايران در تبريز راه اندازي شد
تبريز- خبرنگار كيهان:
اولين ريل باس دانشگاهي كشور، ديروز در مسير تبريز و دانشگاه تربيت معلم آذربايجان راه اندازي شد.
اتوبوس ريلي مزبور پنجمين ريل باس كشور است كه تأسيس و راه اندازي مي شود.
راه اندازي ريل باس فوق جزو مصوبات سفر رئيس جمهوري بوده و قادر به جابجايي 336 نفر است و هر روز 8 سرويس خواهد داشت. براي خط ريلي مزبور كه از نوع قطارهاي خودكششي نيز است 70 ميليارد ريال هزينه شده و پيش بيني درآمد ماهانه آن 200 ميليون ريال است.
دانشگاه تربيت معلم آذربايجان، نخستين دانشگاهي است كه داراي اتوبوس ريلي اختصاصي مي شود.

 



اخبار ادبي و هنري

يك فيلمساز خطاب به مديرعامل خانه سينما:
بازيچه جريان هاي سياسي نشويد
يك كارگردان سينما گفت: مدير خانه سينما به مجرد آنكه احساس كرد بازيچه جريان هاي سياسي شده، استعفا بدهد.
حميد بهمني در گفتگو با باشگاه خبرنگاران درباره ابقاي دوباره محمدمهدي عسگرپور به عنوان مديرعامل خانه سينما با بيان اينكه عسگرپور به عنوان يك فيلمساز خوب و توانا شناخته شده است، افزود: ساختن يك اثر خوب مي تواند در ياد ما و در تاريخ ماندگار شود اما مديريتي كه در آن چالش و انتقادهاي زيادي وارد باشد هيچ فايده اي نخواهد داشت.
بهمني خطاب به عسگرپور ادامه داد: آقاي عسگرپور به مجرد آنكه احساس كرديد بازيچه دست بازي ها و جريان هاي سياسي شده ايد و يا تحت تاثير تفكرات سكولار قرار گرفتيد شجاعانه از پست خود استعفا بدهيد.
اين كارگردان در بخش ديگري از صحبت هاي خود با بيان اينكه من در دوره قبلي هم منتقد مديريت آقاي عسگرپور بوده ام، اظهار داشت: تنها راه نجات سينماي ايران از اختلافات موجود حركت زير پرچم ولايت است كه آن پرچم هم اكنون در دست معاونت سينمايي وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامي يعني آقاي شمقدري است.
آثار هنري كودكان ايراني براي همدردي با كودكان فلسطيني
كودكان و نوجوانان ايراني در شهرهاي مختلف كشور در مسير حركت «كاروان آسيايي همبستگي با مردم غزه» پيام هاي صلح و دوستي و محبت به بچه هاي فلسطيني را در قالب آثار هنري و نوشته هاي ادبي تقديم اعضاي اين كاروان كردند. آخرين شهري كه اين كاروان در آن با استقبال كودكان و نوجوانان روبرو شد تبريز بود و بچه ها از اعضاي اين كاروان خواستند ضمن ابلاغ پيام همدردي آن ها با كودكان غزه، سلام گرم آنان را به همسالان فلسطيني شان برسانند.
نورعلي رزاقي سرپرست كانون پرورش فكري كودكان و نوجوانان استان آذربايجان شرقي با اعلام اينكه مراكز كانون در طول سال، برنامه هاي مختلفي در جهت آشنايي كودكان و نوجوانان با مبارزه هاي مردم مظلوم غزه انجام مي دهند، گفت: مجموعه اي از آثار ادبي و هنري منتخب كودكان و نوجوانان استان كه در اين برنامه ها و براي همدردي با همسالان خود در غزه تهيه كرده اند در قالب آلبومي نفيس به اين كاروان اهدا شد. وي همچنين از اهداي بيش از يك هزار عروسك دارا و سارا از طرف سيدصادق رضايي رئيس هيئت مديره و مديرعامل كانون به كودكان غزه خبر داد كه در اختيار اعضاي اين كاروان قرار گرفته است.
برترين كتاب هاي آموزشي معرفي مي شوند
آيين اختتاميه هشتمين جشنواره كتاب هاي آموزشي رشد، فردا در تالار غدير مركز آفرينش هاي هنري كانون پرورش فكري كودكان و نوجوانان برگزار مي شود.
هيئت داوران اين جشنواره برگزيدگان اين دوره از جشنواره را در 19 گروه تخصصي چون «آموزش رياضي»، «آموزش قرآن»، «تربيت بدني»، «تعليم و تربيت ديني»، «تعليمات اجتماعي»، «آموزش تاريخ»، «آموزش جغرافيا»، مطالعات اجتماعي»، «آموزش حرفه وفن»، «رايانه ict»، «آموزش زبان خارجي»، «آموزش زبان عربي»، «آموزش علوم تجربي»، «علوم تربيتي»، «زبان آموزي»، «ادبيات فارسي»، كتاب هاي «مرجع»، «مهارت هاي زندگي» و «آموزش هنر» اعلام مي كنند.
پنجمين سوگواره پوسترهاي عاشورايي برگزار مي شود
پنجمين سوگواره پوسترهاي عاشورايي»، از امروز با اهداي جوايز به برگزيدگان اين سوگواره افتتاح مي شود.
در نمايشگاه اين سوگواره كه در نگارخانه ابوالفضل عالي حوزه هنري و خانه هنرمندان ايران داير مي شود، آثار پوستر در بخش اصلي با موضوع عاشورا به نمايش در مي آيند. همچنين در اين نمايشگاه دو بخش ويژه با موضوع حضرت زينب(س) و جنبي با رويكرد كتيبه نگاري در معرض ديد علاقه مندان قرار مي گيرد.
نمايش جلوه هاي عاشورايي هنر معاصر
چهار كارگاه هنري با هدف نمايش جلوه هاي عاشورايي هنر معاصر در موسسه صباي فرهنگستان هنر برگزار مي شود.
اين كارگاه ها كه از امروز آغاز مي شوند شامل نقاشي قهوه خانه اي، نقاشي پشت شيشه و علم سازي است.

 


صفحه (14)


صفحه (3)


صفحه (2)

     


(صفحه(12(صفحه(10(صفحه(6(صفحه(9(صفحه(7(صفحه(8(صفحه(15(صفحه(11(صفحه(5(صفحه(16(صفحه(13(صفحه(4(صفحه (2.3.14