(صفحه(12(صفحه(6(صفحه(9(صفحه(7(صفحه(8(صفحه(15(صفحه(11(صفحه(5(صفحه(16(صفحه(13(صفحه(4(صفحه (2.3.14


دوشنبه 29  آذر 1389- شماره 19818

زباله هاي فرهنگي، تهديدي جدي براي سلامت روح و روان
برگزاري جشنواره خاطره نويسي رزمندگان در خراسان شمالي
ورود 63 دستگاه اتوبوس درون شهري به اهواز
ايران در كيهان
بهره برداري از فاز اول مجموعه فرهنگي و تفريحي زنجانرود
انتقاد از عملكرد دستگاه هاي اجرايي اردبيل
انتقاد شهردار شاهرود از تفسير سليقه اي مصوبات هيئت دولت
چاپ كتاب آموزش رفتارهاي اجتماعي توسط شهرداري درچه
شهردار: محل دومين آرامستان اصفهان نهايي شد
صادرات محصولات ماشين سازي تبريز به اتريش
انتصابات جديد در شهرستانها
مديركل آموزش فني و حرفه اي استان ايلام: مهارت آموزي راه پيشرفت كشور است
انجام نخستين عمل جراحي قلب در گراش
در جلسه شوراي ترافيك تأكيد شد ساخت پايانه برون شهري كرج
5/9مترمربع فضاي سبز براي هر شهروند مشهدي



زباله هاي فرهنگي، تهديدي جدي براي سلامت روح و روان

همان طور كه بخش هاي مختلف جامعه توليد زباله مي كنند حوزه فرهنگ و هنر نيز مستثني از اين قضيه نيست اما متاسفانه آن قدر كه براي جمع آوري و تفكيك زباله هاي فيزيكي در بخش هاي مختلف از سوي شهروندان و مسئولان حساسيت وجود دارد و به آن اندازه كه براي انتقال آنها از محيط خانه و اجتماع به بيرون هزينه مي شود به زباله هاي فرهنگي به عنوان عناصري خطرناك تر از ساير زباله ها توجه نمي شود. تهديد ناشي از زباله هاي فرهنگي و جنگ نرم به دليل اينكه وجود خارجي آن براي همگان محسوس نيست و بوي نامطلوب آن در مقايسه با ساير زباله هاي شهري براي اكثريت جامعه ناخوشايند نيست از خطر خاص خود برخوردار است.
زباله هاي فرهنگي همچون آثار مكتوب مبتذل، فيلم هاي غيراخلاقي، تصاوير مستهجن، آهنگ هاي محرك و... برخلاف پسماندهاي بيمارستاني و كارخانه ها كه از ظاهري ناخوشايند و بويي بد و نامطلوب همراه است، از ظاهري فريبنده و جذاب برخوردار است كه كمتر كسي آن را به خوبي و درستي استشمام مي كند. متاسفانه به اندازه اي كه زباله ها و پساماندهاي فيزيكي حد و مرز دارند و افراد سعي مي كنند حداقل در مورد ريختن زباله در هر جاي تا حدي ملاحظه كنند و افراد خاطي در اين زمينه به راحتي قابل تشخيص است. اما زباله هاي فرهنگي حد و مرزي ندارند و زمينه براي توزيع و تكثير آنان به راحتي وجود دارد. خانه، مدرسه، دانشگاه، مترو، كوچه، بازار، سينما و حتي وسايل شخصي مانند رايانه و تلفن همراه به راحتي مي تواند محل جذب يا توزيع زباله هاي بسيار نامطلوب فرهنگي باشد.
ترويج بي بندو باري، بي غيرتي، كم حوصلگي، عدم سلامت فكري وحتي تهديد سلامت جسمي مانند ويروس HIV (ايدز) از جمله عناصري به شمار مي روند كه سلامت روح و روان افراد و در نهايت سلامت معنوي اجتماعي را تهديد مي كند.
همان طور كه براي خروج يك كيسه زباله يا يك شيء كثيف تعلل نمي كنيم و بلافاصله محيط را از وجود اين عناصر آلوده و تهديدزا پاك مي كنيم، ضرورت دارد به طور جد هر كس نسبت به شناسايي زباله هاي فرهنگي اقدام و درگام بعد نسبت به پاكسازي محيط به اندازه توان خود اقدام كند.
اما مهمتر از اين اقدام، اقدام مسئولان و متوليان حوزه فرهنگ است، همان طور كه با جمع آوري كيسه هاي زباله يا انبوه زباله مردم بلافاصله به شهرداري به عنوان متولي شهر و وزارت بهداشت به عنوان متولي سلامت جامعه رجوع مي كنند، در اين حوزه نيز مسئولان حوزه فرهنگ و ارشاد اسلامي، سازمان تبليغات اسلامي و بسياري از نهادها و موسسه هاي انقلابي كه بحمدالله وجودشان به بركت انقلاب اسلامي رشد صعودي يافته است، مي بايست پيشگام باشند. همان طور كه شهرداري اماكن مخروبه را شناسايي و به جاي آن فضاي سبز ايجاد مي كند و با اين كار به سلامت شهروندان و پاكي هوا كمك مي كند.
مسئولان بخش هاي مختلف كشور، مخصوصا بخش هاي فرهنگي مي بايست اولا با استفاده از فرهنگ غني اسلامي و ايراني خوراك فرهنگي خوبي براي جامعه فراهم كنند و ثانيا با شناسايي عوامل و عناصر ضدفرهنگي و زباله هاي اصيل فرهنگي با استفاده از ظرفيت هاي قانوني به طور جدي با آنان برخورد كنند. تلاش مسئولان و مردم در تلطيف فضاي فرهنگي كشور اقدامي ضروري است كه مي بايست با هدف جلوگيري از نابودي جوانان كشور در حجم گسترده اي صورت پذيرد.
ساري- خبرنگار كيهان

 



برگزاري جشنواره خاطره نويسي رزمندگان در خراسان شمالي

بجنورد- خبرنگار كيهان:
اولين جشنواره استاني خاطره نويسي 8 سال دفاع مقدس با عنوان جلوه هاي ماندگار در محل تالار حافظ شهر بجنورد برگزار گرديد.
سرهنگ پاسدار سعادت جلال دوست مديركل حفظ آثار و نشر ارزشهاي دفاع مقدس شناسايي استعدادها، ايجاد رقابت سالم در ميان اهل قلم و رزمندگان دوران دفاع مقدس را از اهداف برگزاري اين جشنواره ياد كرد و گفت: تا پايان مهلت جشنواره تعداد 156 خاطره از 118 نفر به دبيرخانه ارسال گرديد كه پس از كدگذاري و بررسي توسط هيئت داوري از 3 نفر برگزيده قدرداني شد و يك اثر نيز شايسته تقدير معرفي شد.
در پايان جشنواره نفرات برتر خاطرات خود رابراي حاضران بيان نمودند و مقرر شد آثار فاخر در كتابي با همين عنوان به چاپ برسد.

 



ورود 63 دستگاه اتوبوس درون شهري به اهواز

اهواز- خبرنگار كيهان:
مديركل امور شهري و شوراهاي استانداري خوزستان از پيوستن 63 دستگاه اتوبوس درون شهري به ناوگان اتوبوسراني اهواز در آستانه هدفمند كردن يارانه ها خبر داد.
مهندس رستمي در جلسه كميته حمل و نقل استان خوزستان به توجه ويژه دولت به بخش حمل و نقل در آستانه هدفمند كردن يارانه ها اشاره و تاكيد كرد: نظارت بر حمل و نقل درون و برون شهري بايد با همت بيشتري پيگيري شود تا هيچ گونه ناراحتي خاطر و نگراني به مردم وارد نشود.
وي اختصاص 20 دستگاه خودرو براي گشت بازرسي تاكسيراني، اختصاص اعتبار براي بهبود ناوگان اتوبوسراني درون شهري و نظارت بر قيمت اقلام موردنياز در زمينه حمل و نقل را از مهمترين امور انجام شده در استان عنوان كرد و افزود: با هماهنگي دستگاه هاي قضايي، پليس راهور و بسيج اقدامات لازم براي برخورد قانوني با متخلفان انجام شده است.
مديركل امور شهري و شوراهاي استان خوزستان همچنين از تهيه و ارسال نرم افزار محاسبه قيمت تاكسي هاي خطي و آژانس به فرمانداري ها و شهرداري ها خبر داد و تصريح كرد: به محض تعيين قيمت جديد از سوي دولت به راحتي با كمك اين نرم افزار مي توان قيمت هاي جديد را محاسبه و اعلام كرد.
همچنين يزدي معاون حمل و نقل شهرداري اهواز از اختصاص 2 ايستگاه تاكسي در خيابان سلمان فارسي غربي با 21 مسير خبرداد و گفت: 8 دستگاه كارت خوان براي حضور و غياب رانندگان تاكسي هاي خطي در راستاي نظارت بر كار آنها خريداري شده و بزودي در ايستگاه هاي تاكسي نصب مي شود.

 



ايران در كيهان

تأكيد بر توسعه مشاغل خانگي
زنجان- خبرنگار كيهان: محمد رئوفي نژاد استاندار زنجان در جلسه ستاد اشتغالزايي استان زنجان، به تاكيدات دولت مبني بر توجه جدي به توسعه مشاغل خانگي اشاره كرد و افزود: دولت خدمتگزار يك هزار ميليارد ريال براي توسعه مشاغل خانگي در كشور اختصاص داده كه 20 درصد از اين ميزان اعتبار براي توسعه اشتغال خانگي در استان زنجان طي سالهاي 89 و 90 اختصاص يافته است. وي، اعتبار در نظر گرفته شده براي توسعه مشاغل خانگي را براساس طرح هاي هر شهرستان ذكر كرد و افزود: به تعداد طرح هايي كه هر شهرستاني در سطح شهر و روستا ارايه كند اعتبار اختصاص خواهد يافت.
كلنگ زني حوزه علميه در اصفهان
بهارستان- خبرنگار كيهان: با حضور نماينده ولي فقيه در استان و امام جمعه اصفهان، كلنگ احداث حوزه علميه شهر بهارستان در هفدهمين سالروز آغاز سكونت در اين شهر به زمين زده شد.
به گزارش خبرنگار ما، اين مدرسه علميه در زميني به مساحت 8000 مترمربع و زيربنا 14000 متر احداث مي شود. همچنين احداث 11 كلاس درس، يك كتابخانه و مخزن كتاب، مركز رايانه اي و كتابخانه ديجيتال، سالن مباحثه طلاب، خوابگاه، آشپزخانه و غذاخوري، پاركينگ و فضاي سبز از جمله قسمت هايي است كه در اين مجموعه پيش بيني شده است.
مسكن مهر در اهواز
اهواز- خبرنگار كيهان: فرماندار شهرستان اهواز گفت: 957 نفر در شهرستان اهواز متقاضي استفاده از تسهيلات مسكن مهر در شهرهاي كمتر از 25 هزار نفر جمعيت هستند. عبدالعزيز فدعمي در ادامه با اشاره به اينكه تاكنون پرونده 778 متقاضي مورد تأييد قرارگرفته و با 590 متقاضي توسط بانك قرارداد منعقد شده است خاطرنشان كرد: اين افراد تمام يا بخشي از مراحل سه گانه اقساط بانكي خود را دريافت كرده اند. فدعمي همچنين گفت: تاكنون كار ساخت 63 واحد مسكوني در اين طرح به اتمام رسيده و به مرحله بهره برداري رسيده اند.
اهواز مقام اول كشف انشعابات غيرمجاز
اهواز- خبرنگار كيهان: شهرستان ماهشهر با كشف و تبديل يك هزار و 370 فقره انشعاب غيرمجاز آب به مجاز مقام اول استان در كشف انشعابات غيرمجاز را به خود اختصاص داد. مديرعامل شركت آب و فاضلاب استان خوزستان با اعلام اين خبر گفت: شهرستان ماهشهر با بيش از 430 كيلومتر شبكه توزيع آب و 117 كيلومتر شبكه جمع آوري فاضلاب حدود 23 هزار مشترك آب و 16 هزار مشترك فاضلاب دارد.
برداشت سويا در اردبيل
اردبيل- خبرنگار كيهان: امسال بيش از 18 هزار تن محصول سويا در سطح استان اردبيل برداشت مي شود.
مدير زراعت جهاد كشاورزي استان اردبيل با اعلام مطلب بالا افزود: اين مقدار محصول از سطح 8400 هكتار مزارع زير كشت سويا برداشت مي شود.
داود طايي گفت: امسال به دليل شرايط مطلوب جوي و اجراي طرح هاي مفيد، متوسط عملكرد در هر هكتار نسبت به سال قبل 30 درصد افزايش يافته است.
جزئيات طرح آبرساني به گتوند
اهواز- خبرنگار كيهان: طرح آبرساني به گتوند با 30 درصد پيشرفت كار، طبق مصوبه جديد ستاد شوراي راهبردي استان خوزستان به سازمان آب و برق اين استان واگذار شد. مدير اداره آبفا گتوند با اعلام خبر فوق اعتبار هزينه شده اين طرح را تاكنون 17 ميليارد ريال عنوان و خاطرنشان كرد: طبق برآورد اوليه 60 ميليارد ريال اعتبار جهت اجراي اين طرح در نظر گرفته شده كه با توجه به اعتبار تخصيص داده شده، براي تكميل و احداث 43 ميليارد ريال ديگر نياز است.
كلنگ زني بزرگراهي در اصفهان
اصفهان- خبرنگار كيهان: كلنگ پروژه بزرگراهي نيك آباد- حسن آباد جرقوبه با حضور دو تن از نمايندگان مردم اصفهان در مجلس، فرماندار اصفهان و جمعي از مسئولان محلي به زمين زده شد.
حاجيان فرماندار اصفهان در مراسم افتتاحيه اين پروژه گفت: در طول دولت نهم و دهم تاكنون بيش از 200 كيلومتر از راههاي استان اصفهان 2 بانده شده و حدود 100 درصد راههاي روستايي نيز آسفالت گرديده است.
روز جهاني معلولين در قشم
قشم- خبرنگار كيهان: مراسم روز جهاني معلولين با حضور فرماندار قشم و رئيس آموزش و پرورش استثنايي استان و رئيس آموزش و پرورش شهرستان قشم و جمعي از خانواده هاي كودكان استثنايي برگزار شد. در اين مراسم فرماندار شهرستان قشم به ايراد سخنراني پرداخت و گفت: هر انساني در خلقتش يك مشيتي دارد و آن مشيت را هم در باب همه ما در دفتر خودش قلم مي زند و درست هيچ كسي نيست.
تسهيلات اشتغالزائي در آمل
آمل- خبرنگار كيهان: بخشدار مركزي شهرستان آمل گفت: يك ميليارد تومان تسهيلات اشتغالزائي به بخش روستاهاي مركزي آمل اختصاص يافت. يحيي عسگري پور افزود: اين اعتبارات از محل اعتبارات صندوق مهر امام رضا(ع) از طريق دهياري ها به خانواده هاي كم درآمد اختصاص يافته است.
مسكن مهر در آذربايجان شرقي
آذرشهر- خبرنگار كيهان: وزير مسكن و شهرسازي در مراسم افتتاح مسكن هاي مهر نصر بهزيستي آذرشهر با اعلام اين خبر كه از ميان يك ميليون و هفتصد هزار واحد مسكن مهر 84650 واحد سهم استان آذربايجان شرقي است گفت: در 11 شهر بالاي 25 هزار نفر دراستان و همچنين 46 شهر زير 25 هزار نفر و يك شهر جديد «سهند» در تبريز 36 هزار واحد مسكن روستائي با اعتبار 1400 ميليارد تومان اعتبار در حال احداث است.
نمازجمعه بناب
بناب- خبرنگار كيهان- امام جمعه بناب ضمن محكوم كردن اقدام كور دشمنان در ترور دانشمندان ايراني گفت: ترور دانشمندان ايراني نشانه شكست دشمنان در مقابله مستقيم با ملت ايران است.
حجت الاسلام شيخ مصطفي باقري بنابي در جمع مسئولين و قشرهاي مختلف مردم اين شهرستان افزود: دشمنان با رسيدن به اين نتيجه كه هيچ تهديد و تحريمي اثر نكرده با اين قبيل ترورها به زعم خودشان تسويه حساب مي كنند و در ديدگاه عقلاي جهان، نشان از ضعف و درماندگي آنهاست.

 



بهره برداري از فاز اول مجموعه فرهنگي و تفريحي زنجانرود

زنجان - خبرنگاركيهان:
فاز اول مجموعه فرهنگي و تفريحي زنجانرود با حضور استاندار زنجان به بهره برداري رسيد.
استاندار زنجان درمراسم بهره برداري اين طرح با بيان اين مطلب كه فاز اول طرح در سوم خرداد سال جاري كلنگ زني شده است گفت: با انجام اين پروژه بسياري از مشكلات زيست محيطي منطقه برطرف شده است.
دكتر رئوفي نژاد از اختصاص 87 هكتار از اراضي منطقه حاشيه زنجانرود تا اتوبان به طرح هاي گردشگري خبر داد و گفت: با توجه به وسعت منطقه گردشگري حاشيه زنجانرود براي اجراي 6 كيلومتر طول مسير براي هر يك كيلومتر اعتباري بالغ بر 5/2ميليارد تومان درنظر گرفته شده است كه اولويت اجراء پروژه ها در فازهاي متعدد انجام و اولويت آن به مالكين اين حوزه داده خواهد شد.
مقام عالي استان با اعلام اين مطلب كه در دور سوم سفر رياست جمهوري به استان 50 ميليارد تومان اعتبار با يارانه 4درصدي به طرح هاي گردشگري اختصاص يافته است، گفت: درسال هاي آتي شاهد تحولات خوبي در موضوع گردشگري خواهيم بود.
استاندار زنجان در بخش ديگري از سخنانش تصريح داشت: حاصل دور سوم سفر رياست جمهوري به استان 213 مصوبه و 2248 پروژه با اعتباري بالغ بر 2 هزار و دويست ميليارد تومان مي باشد.
گفتني است طرح ساماندهي كامل حاشيه زنجانرود به طول 6كيلومتر تا پايان سال آينده به اتمام خواهد رسيد. اين طرح به طول 400متر و عرض 100متر با اعتباري بالغ بر يك ميليارد تومان در مدت 6 ماه ساخته شده است.

 



انتقاد از عملكرد دستگاه هاي اجرايي اردبيل

اردبيل - خبرنگار كيهان:
مديركل دفتر فني استانداري اردبيل گفت: برخي از دستگاه ها به موقع به تعهدات عمراني خود عمل نكرده اند.
خداوردي رحماني در جلسه بررسي مشكلات عمراني مشكين شهر از عملكرد برخي دستگاههاي اجرايي از جمله راه و ترابري، شهرداري، آب منطقه اي و گاز مبني بر عمل نكردن به تعهدات عمراني خود انتقاد كرد و خواستار اهتمام جدي براي جبران آن شد.
وي گفت: به زودي تخصيص اعتبارات مصوب در سفر سوم دولت به استان اردبيل آغاز مي شود و با اين تخصيص حجم وسيعي از اعتبارات در اختيار دستگاههاي قرار مي گيرد و مديران بايد برنامه ريزي دقيقي براي جذب صحيح آن داشته باشند.
در اين جلسه فرماندار مشكين شهر گفت: در حال حاضر 300 پروژه عمراني با 550 ميليارد ريال اعتبار اين شهرستان در دست اجرا است.
فتح آقا محمد اوغلي از تخصيص اعتبارات لازم براي تكميل پروژه هاي نيمه تمام اين شهرستان خبر داد.
همچنين در اين جلسه نحوه شروع عمليات اجرايي ايستگاه راديويي، راه اندازي پل پريخان، اصلاح آبگير خيا و چاي و شروع عمليات گازرساني به چند روستاي اين شهرستان بررسي شد.

 



انتقاد شهردار شاهرود از تفسير سليقه اي مصوبات هيئت دولت

شاهرود- خبرنگار كيهان:
شهردار شاهرود از تفسير سليقه اي مصوبات دور دوم سفر هيئت دولت در خصوص ساخت فرهنگسراي اين شهر انتقاد كرد.
ناصر حاج محمدي در اختتاميه جشنواره فيلم و عكس شاهرود در جمع هنرمندان اين شهر گفت در دور دوم سفر هيئت دولت به استان، ساخت فرهنگسرا در شاهرود و يكي ديگر از شهرهاي استان مصوب شد.
وي افزود: به دنبال اين مصوبه مقرر شد شهرداري شاهرود زمين اين فرهنگسرا را خريداري و نسبت به ساخت آن اقدام كند و از محل اعتبارات دولتي تجهيز شود.
وي گفت: اين در حالي است كه در خصوص فرهنگسراي ديگر، عكس اين عمل شد و مقرر شد از محل اعتبارات دولتي احداث و سپس توسط مسئولان استان تجهيز شود. حاج محمدي افزود: در شهرستان شاهرود هنرمندان زيادي هستند ولي امكانات اندك است كه اميدوارم با اجراي اين مصوبات نسبت به رفع اين كمبودها تلاش شود. شهردار شاهرود در پايان از آغاز ساخت فرهنگسراي اين شهر از ابتداي سال آينده خبر داد.

 



چاپ كتاب آموزش رفتارهاي اجتماعي توسط شهرداري درچه

درچه - خبرنگار كيهان:
كتاب اصول شهروندي در فرهنگ ايراني در 136 صفحه از سوي روابط عمومي شوراي اسلامي و شهرداري درچه چاپ و دراختيار شهروندان اين شهر قرار گرفت.
در اين كتاب رفتارهاي پسنديده در برقراري ارتباط با دوستان و آشنايان، منزل و مهماني ها، رانندگي و مكان هاي عمومي يادآوري و آموزش داده شده است. در اين كتاب سعي شده است بيشتر به نكات مهم اجتماعي و اخلاقي كه موضوع بسياري از مكالمات روزمره هستند و كمتر به شكل مكتوب ديده مي شوند پرداخته شود. اين نكات با زباني ساده درموقعيت هاي مختلف طبقه بندي شده اند تا خواننده بتواند در فرصتي كوتاه تعداد زيادي از آنها را مرور كند.

 



شهردار: محل دومين آرامستان اصفهان نهايي شد

اصفهان- خبرنگار كيهان:
شهردار اصفهان از جانمايي احداث دومين آرامستان اصفهان در غرب اين شهر خبر داد.
سيدمرتضي سقائيان نژاد محل احداث دومين آرامستان اصفهان را واقع در اراضي جهادآباد (چاله سياه) حدفاصل شاهين شهر تا پالايشگاه اعلام كرد و گفت: اميد است طي سه تا چهار سال آينده، اين آرامستان جهت رفع مشكل دفن اموات غرب اصفهان آماده شود.
وي با اشاره به اينكه باغ رضوان تنها گورستان اصفهان ظرفيت دفن اموات تمام شهر اصفهان را ندارد، افزود: روزهاي پنجشنبه و جمعه به دليل ازدحام جمعيت، ترافيك سنگين در باغ رضوان ايجاد و از سوي ديگر منجر به اتلاف وقت و انرژي و سوخت مي شود و پيگيري هاي مستمر براي احداث دومين گورستان شهر اصفهان انجام شد و خوشبختانه مكاني مناسب در غرب اصفهان براي تدفين اموات تخصيص يافت.
شهردار اصفهان اعلام كرد: آرامستان غرب جوابگوي دفن اموات غرب شهر و استان اصفهان تا سال هاي آينده خواهد بود.

 



صادرات محصولات ماشين سازي تبريز به اتريش

شهرك صنعتي تبريز- خبرنگاركيهان:
در ادامه روند رو به رشد صادرات محصولات ماشين سازي تبريز به كشورهاي جهان، محموله 23هزار يورويي ماشين سازي عازم اتريش شد.
ماشين سازي تبريز به عنوان بزرگترين توليدكننده ماشينهاي افزار و CNC در خاورميانه توان رقابتي بالائي با كشورهاي پيشرفته دارد.
شايان ذكر است با اجرائي شدن تفاهم نامه منعقده با كشور مالزي، ماشين سازي تبريز بازار شرق آسيا را نيز به دست خواهد گرفت.

 



انتصابات جديد در شهرستانها

اهواز- خبرنگار كيهان: طي مراسمي حجت الاسلام والمسلمين لفته پور به عنوان مسئول دفتر حوزه نمايندگي ولي فقيه در سازمان تعاون روستايي استان خوزستان منصوب شد.
شهرضا- خبرنگار كيهان: براساس حكم وزير كشور سيدرضا مرتضوي به عنوان فرماندار جديد شهررضا منصوب شد.
خوانسار- خبرنگار كيهان: طي مراسمي «اصغر فقهي» به عنوان مدير جديد آب و فاضلاب شهرستان خوانسار تعيين شد.
گرگان- خبرنگار كيهان: استاندار گلستان صمد شريفي را به عنوان مديركل فناوري و اطلاعات اين استانداري منصوب كرد.
كرج- خبرنگار كيهان: استاندار البرز طي احكام جداگانه اي آرش بهادري، غفور قاسم پور، غلامحسين آزاد حصارلو را به ترتيب به سمت مديركل امور روستايي استانداري، معاون مديركل امور روستايي استانداري و معاون مديركل بازرسي و رسيدگي به شكايات استانداري البرز انتخاب كرد.
وزوان- خبرنگار كيهان: براساس حكم استاندار اصفهان احمدجو به سمت بخشدار بخش ميمه منصوب شد.
بندرعباس- خبرنگار كيهان: شوراي اسلامي شهر سرگز استان هرمزگان شكوفه شهابي را به عنوان شهردار اين شهر انتخاب كرد.
بيرجند- خبرنگار كيهان: طي مراسمي سيدمحمد فراشادي به عنوان مديركل سازمان فني و حرفه اي استان خراسان جنوبي انتخاب شد.
مرودشت- خبرنگار كيهان: براساس حكم دادگستري استان فارس حجت الاسلام والمسلمين احمد محمدنژاد و قاضي غلامحسين چمن سرا به ترتيب به سمت رئيس و دادستان دادگستري مرودشت منصوب شدند.
شهركرد- خبرنگار كيهان: مديركل فرهنگ و ارشاد اسلامي استان چهارمحال و بختياري طي حكمي محمدرضا حسن زاده را به سمت رئيس اداره فرهنگ و ارشاد اسلامي شهرستان اردل انتخاب كرد.

 



مديركل آموزش فني و حرفه اي استان ايلام: مهارت آموزي راه پيشرفت كشور است

ايلام- خبرنگار كيهان:
مديركل آموزش فني و حرفه اي استان ايلام گفت: يكي از راههاي توسعه و ترقي كشور را روي آوري به مهارت آموزي خواند.
حميدرضا خانپور در جمع خبرنگاران افزود: بايد فرهنگ مهارت آموزي در جامعه ترويج شود تا شاهد اشتغال مولد و پايدار اين عزيزان در جامعه باشيم.
وي ارتقاء مهارت شاغلان را از اولويت هاي كار سازمان آموزش فني و حرفه اي كشور اعلام كرد و توجه ويژه به ارتقاء آموزش تخصصي نيروي كار در بخش هاي مختلف صنعت، خدمات و كشاورزي را جزو برنامه كاري استان خواند.
خانپور در بخش ديگري از سخنان خود گفت: اكثر نيروهاي كار شاغل در بخش هاي توليدي افراد فاقد مهارت به روز هستند كه اين اداره كل با احداث مركز ارتقاء مهارت در شهرك صنعتي به آموزش كارگران و صنعتگران مي پردازد و براساس برنامه ريزي به عمل آمده كليه واحدهاي فعال استان مي توانند از آموزش هاي رايگان مجموعه بهره مند شوند.

 



انجام نخستين عمل جراحي قلب در گراش

اوز- خبرنگار كيهان:
فوق تخصص جراحي قلب و عروق بيمارستان گراش گفت: نخستين عمل جراحي قلب باز در بيمارستان شهرستان گراش انجام شد.
دكتر ناصر ملكي اعلام كرد، نخستين عمل جراحي قلب باز در شهرستان گراش بر روي مردي 47 ساله با موفقيت انجام شد.
وي افزود: با انجام اين عمل مهم بيمار بدون هيچ عارضه اي به بخش ICU بيمارستان اميرالمؤمنين علي(ع) گراش منتقل شد.
وي گفت: با گشايش اين بخش در گراش بيماران قلبي استان فارس و ديگر استان هاي جنوبي كشور مي توانند از امكانات و خدمات جراحي قلب باز بيمارستان اميرالمؤمنين(ع) گراش استفاده كنند.

 



در جلسه شوراي ترافيك تأكيد شد ساخت پايانه برون شهري كرج

كرج- خبرنگار كيهان:
در جلسه شوراي ترافيك استانداري البرز بر ساخت پايانه برون شهري كرج تأكيد شد.
معاون امور فني و عمراني استانداري در اين جلسه گفت: پايانه شهيد كلانتري كرج جوابگوي نيازهاي حمل و نقل استان البرز نيست و بايد ساخت پايانه برون شهري با جديت دنبال شود.
احمد افضلي افزود: وجود پايانه شهيد كلانتري براي كرج مطلوب است و به برخي از نيازها پاسخ مي دهد اما با اين حال به يك پايانه ديگر نيز نياز داريم.
وي اظهار داشت: در عين حال بايد شرايطي فراهم شود تا اتوبوس هاي پايانه براي سوخت گيري كمترين مشكل را داشته باشند و نيازهاي آنها در اين زمينه در اسرع وقت به بهترين نحو تأمين شود.
افضلي تأكيد كرد: در حال حاضر اتوبوس هاي منطقه مجبور هستند براي دريافت سوخت گازوئيل از جايگاه هاي داخل شهر استفاده كنند در حالي كه نياز است تا آنها جايگاه مخصوص داشته باشند.

 



5/9مترمربع فضاي سبز براي هر شهروند مشهدي

مشهد- خبرنگاركيهان:
مدير نظارت بر امور پارك ها و فضاي سبز مشهد گفت: سهم هر شهروند مشهدي از فضاي سبز؛ 9ونيم مترمربع است.
محمدعظيم شهيدي افزود: درحال حاضر 354بوستان با 5/7ميليون مترمربع مساحت در سطح شهر وجود دارد.
شهيدي تصريح كرد: طي پنج سال گذشته نزديك به 500هزار اصله درخت و بيش از 8ميليون و 500هزار نهال پرچين در مشهد كاشته شده است.
وي درختان كاشته شده را شامل گونه هاي افرا، چنار، سپيدار، زبان گنجشك، صنوبر، كاج، سرو، اقاقيا، توت، ابريشم، زيتون تلخ، سنجد و درخت عرعر دانست.
مدير نظارت بر امور پارك ها و فضاي سبز مشهد، توسعه بوستان هاي بزرگ را از جمله فعاليت هاي اساسي شهرداري در حوزه فضاي سبز اعلام كرد و افزود: به همين منظور ساخت و تجهيز بوستان بهار به مساحت87 هكتار در منطقه سه حدفاصل جاده سيمان و بولوار خواجه ربيع در دستور كار قرار دارد.
شهيدي تأكيد كرد: در سال جاري احداث 41 پروژه بوستان در سطح شهر درحال انجام است كه از آن ميان مي توان به بوستان بهار؛ و پارك هاي خطي شهيد منتظري، شهيد موسوي قوچاني و هدايت اشاره كرد.

 

(صفحه(12(صفحه(6(صفحه(9(صفحه(7(صفحه(8(صفحه(15(صفحه(11(صفحه(5(صفحه(16(صفحه(13(صفحه(4(صفحه (2.3.14