(صفحه(12(صفحه(6(صفحه(9(صفحه(7(صفحه(8(صفحه(15(صفحه(11(صفحه(5(صفحه(16(صفحه(13(صفحه(4(صفحه (2.3.14


دوشنبه 29  آذر 1389- شماره 19818

صفحه (14)

صفحه (3)

صفحه (2)

     
سراب ديپلماسي درامان، رياض، قاهره و صنعا (يادداشت روز)
آيت الله آملي لاريجاني: اعدام و قصاص در جايي كه ثابت شد بايد اجرا بشود
مختار (گفت و شنود)
كيهان و خوانندگان
با تكذيب اظهارات رحيمي متكي: از بركناري خود مطلع نبودم
تصميم قطعي كميسيون امنيت ملي مجلس براي قطع رابطه كامل با انگليس
خاك برسرها را در كاخ سفيد جمع كنيد! (خبر ويژه)
ژنرال آمريكايي: جنگ گزينه بدي است من از تحريم ايران حمايت مي كنم (خبر ويژه)
هم بدهي مان را با منافقين صاف مي كنيم و هم ثابت مي كنيم بي خاصيت نيستيم (خبر ويژه)
فارين پاليسي: بايد از اصلاح طلبان بدون تحريك غرور ايرانيان حمايت كنيم (خبر ويژه)
نامه اي درباره چوپان دروغگوي بي بي سي (خبر ويژه)
ستايش يك صهيونيست از رژيم سعودي پس از سفر به عربستان (خبر ويژه)



سراب ديپلماسي درامان، رياض، قاهره و صنعا (يادداشت روز)

عربستان، اردن و مصر سه كشور محورسازش با رژيم صهيونيستي در فاصله سالهاي 1352- پس از آخرين جنگ مصر و اسرائيل- تا امروز بوده اند و تاكنون عليرغم همه فراز و فرودهايي كه منطقه ما بخود ديده، اين هم پيماني شرم آور حفظ شده و تحكيم يافته است تا جائيكه به سهولت مي توان ردپاي دولت هاي ياد شده را در تجاوز زميني، هوايي و دريايي رژيم صهيونيستي به لبنان- در جريان جنگ تابستان 1385- و تجاوز گسترده و سنگين اين رژيم به غزه- در زمستان سال 1387- مشاهده كرد.
از آن طرف ماهيت شديداً ضد ايراني دولت هاي رياض، امان و قاهره- و نيز صنعا- تا آنجا پيش رفته كه هيچكدام از آنان شهادت دكتر مجيد شهرياري را- نه در سطح رسمي و نه در سطح رسانه اي- محكوم نكردند و همسان غرب و رژيم صهيونيستي با سكوتي معنادار از كنار آن گذشتند. تا اين لحظه دولت هاي قاهره، رياض و صنعا حاضر نشده اند جنايت تروريستي چابهار را محكوم كرده و يا با مردم ايران ابراز همدردي نمايند اين در حالي است كه رد پاي سرويس هاي اطلاعاتي اين كشورها در چنين حوادثي بارها مشاهده شده است.
اين رژيم ها كه نسبت روشني با انتخابات و شركت دادن مردم در امور خود ندارند در جريان فتنه پس از انتخابات رياست جمهوري ايران در كنار عوامل آشوب قرار داشتند و به حمايت از آنان مي پرداختند بعضي از خبرها از اعطاي كمك هاي ويژه دربار سعودي به سران داخلي فتنه حكايت مي كرد. رسانه هاي عربستان سعودي تا همين الان به دادن سرويس هاي ويژه به عوامل فتنه سرگرم اند و هنوز خبرهاي مربوط به ايران و يا مصاحبه هاي اين رسانه ها با عوامل فتنه را ذيل عنوان «بحران در ايران» پخش كرده و وانمود مي كنند كه هنوز ايران درگير آشوب هاي داخلي است.
در جريان ربايش شهرام اميري و اعزام به آمريكا كه با همكاري CIA و دستگاه اطلاعاتي عربستان انجام شد، رژيم عربستان سعودي حاضر به هيچ نوع همكاري با دولت ايران نبود و تا آخر نگفت كه وي چگونه و در چه زماني از عربستان رفته است.
در مصر پرونده ايران در اختيار استخبارات- وزارت اطلاعات- اين كشور و نه وزارت خارجه است يعني دولت قاهره بحث رابطه با ايران را يك موضوع امنيتي تلقي مي كند و نه يك موضوع سياسي. پرونده ايران در دستان عمرسليمان- با گرايشات شديد صهيونيستي- است. وي در جريان محاصره غزه به كمك رسانان اروپايي كه به مصر عزيمت كرده و اجازه حركت از قاهره به سمت غزه نداشتند، گفت: «اگر آنقدر در آفتاب بايستيد كه مغزتان پخته شود به شما اجازه ورود به غزه را نمي دهم.» بن اليعازر مقام ارشد اسرائيلي در آن موقع گفته بود سليمان از هر اسرائيلي اسرائيلي تر است. همين چند روز قبل حسني مبارك با صراحت گفت تا من زنده هستم اجازه نمي دهم پاي ايرانيان به مصر برسد.
در مورد رژيم اردن همين مقدار بس است كه بدانيم پادشاه اين كشور در جريان اجلاس امنيتي اخير منامه به جاي آنكه از اقدامات رژيم صهيونيستي در تخريب ديوار پشت ندبه و تشديد عمليات حفر تونل در زير مسجدالاقصي كه به تخريب آن منجر مي شود و يا به تداوم عمليات شهرك سازي در قدس شرقي و يا سياست اخراج فلسطيني ها از بيت المقدس و كرانه اعتراض كند و خواستار واكنش مسلمانان به اين اقدامات شود، تنها از توقف مذاكرات سازش ابراز نگراني كرد و خواستار كمك كشورهاي عربي به از سرگيري مذاكرات شد و حال آنكه حتي تيم مذاكره كننده محمود عباس هم با صراحت اعلام كرد هيچ فايده اي در مذاكره نيست. رژيم وابسته اردن نشان داد كه در همراهي و هم پيماني با رژيم صهيونيستي هيچ حد و مرزي نمي شناسد اين البته عجيب نيست ملك عبدالله فرزند يك زن يهودي انگليسي است و ميراث دار شاه حسين است كه در ميان اعراب بعنوان عامل اصلي شكست عرب ها در جنگ 1346ش-1967م- شناخته مي شود.
بحث ارتباط يا رابطه ايران و اين چند كشور عرب در اين فضا از چند منظر قابل ارزيابي و اندازه گيري است:
1- اعزام «فرستاده ويژه به اردن»، «دو تلفن به دربار سعودي طي يك ماه»، «ابراز اميدواري به برقراري رابطه با مصر» و زمزمه اعزام نماينده ويژه به يمن، در فضاي «همكاري دو جانبه» و يا «ابراز تمايل دو جانبه» كاملاً منطقي است ولي در فضايي كه يكي «تمنا» مي كند و ديگري «ناز» كاملاً غيرمنطقي است. دولت عربستان حداقل ترين شرايط حسن همجواري را رعايت نمي كند و حتي اسناد غيرقابل انكاري وجود دارد كه با غرب در امنيتي كردن فضاي منطقه- كه به ضرر همه كشورهاي منطقه است- همكاري مي كند و خريد بي سابقه بيش از 60 ميليارد دلار تسليحات مدرن معنايي غير از اين ندارد. با اين وصف تمناي بسط روابط با چنين كشوري بدون آنكه وادار به پذيرش ساده ترين اصول جاري ديپلماسي شود با منطق شناخته شده در روابط بين الملل سازگاري ندارد.
2- بحث گرم كردن رابطه با اردن از اين هم جالب تر است! اردني ها اولا در حال حاضر هيچ جايگاهي در روابط منطقه اي ندارند و يك كشور حذف شده در اين مناسبات به حساب مي آيند. ثانيا آنان در روابط ديپلماتيك با ايران بدترين برخوردها را داشته اند. اردني ها نشان داده اند كه نمي خواهند به اندازه يك «واو» از سياست هاي جاري آمريكا، اسرائيل و انگليس در منطقه فاصله بگيرند و حيات خود را در اين پيوند مي دانند. ثالثا ما طي هفته ها، ماهها و سالهاي اخير هيچ علامت مثبتي از سوي اردن مشاهده نكرده ايم كه حالا بخواهيم خوشبينانه «فرستاده ويژه» راهي امان نمائيم. اين كار هزينه يك جانبه و بيهوده و البته با پيامدهاي منفي بسيار است. هنوز هواپيماي فرستاده ويژه به امان نرسيده بود كه محافل و رسانه هاي هوادار مقاومت در لبنان، سوريه و... ابراز تعجب و نگراني كرده و اين اقدام را سبب احياي نقش منفي اردن در مسايل منطقه اي ارزيابي كردند. همه به ياد دارند در دوره اي كه اردن جايگاهي در تحولات منطقه داشت به عنوان بازوي اسرائيل عمل مي كرد و حالا هم همه مي دانند كه ملك عبدالله از ملك حسين اسرائيلي تر است بنابراين بدون كمترين ترديدي هيچ مصلحتي و يا حكمتي و يا عزتي در اعزام نماينده ويژه به اردن وجود نداشته است.
3- اردن ضمن آنكه تاثيري در تحولات منطقه اي ندارد و كسي آن را به چيزي نمي گيرد، هم اينك كانون حضور سران تروريست منافقين، بعثي ها و سايرين نظير گروهك سلفي حارث انصاري مي باشد و امروزه مهمترين عمليات هاي تروريستي عليه مردم بي پناه عراق و عتبات عاليات و زوار ايراني از اردن هدايت و رهبري مي شوند. امان از چندين سال قبل تاكنون محل ملاقات و جلسات سران جريانات تروريست بوده و حتي گاهي تصاوير آن بطور رسمي از تلويزيونهاي اردن پخش شده است. اعزام نماينده ويژه به كشوري با اين مختصات اگر با هدف گرم كردن رابطه باشد در واقع بوي تسليم در برابر عمليات ترور را به مشام مي رساند و حال آنكه ملت و حكومت در ايران هرگز حاضر به تسليم در برابر عمليات ترور نبوده و نيستند.
4- در مورد تماس هاي يك جانبه با دربار سعودي هم جاي اين سؤال وجود دارد كه آيا كسي ترديد دارد كه انجام عمليات هاي تروريستي درشرق ايران- و از جمله اقدامات تروريستي روز تاسوعا عليه عزاداران حسيني- بدون كمك ويژه مالي عربستان و پوشش اطلاعاتي آمريكايي ها امكان پذير نيست. از دربار سعودي كه در جريان جنگ 33 روزه با وقاحت در كنار رژيم صهيونيستي و عليه مردم مظلوم لبنان ايستاد توقعي نيست ولي چشم بستن بر خباثت هايي كه انكار آن، خيانتكاران را جري مي كند دور از توقع است.
5- همزمان با بحث مصر، اردن و عربستان، زمزمه هايي هم در مورد اعزام فرستاده ويژه به يمن مطرح شده است. دولت يمن در شرايط فعلي هم پيمان دولت عربستان در اعمال فشار بر شيعيان مظلوم يمن است. دولت علي عبدالله صالح از جنوب و دولت سعودي از شمال، شيعيان يمن را زير سندان ضربات خود قرار داده اند.
از سوي ديگر يمن عليرغم آنكه به كانون بعثي هاي عراق تبديل شده و حتي از فرماندهان ارتش صدام درپست هاي حساس دولتي استفاده مي كند، طي 6-5 سال گذشته ايران را زيرتبليغات دروغين و بي وقفه حمايت تسليحاتي از حوثي ها قرار داده است. دولت صنعا در طول سالهاي اخير كليه تحركات ديپلماتيك ايران براي رفع سوءتفاهم را ناكام گذاشته و تاكنون حاضر به پذيرش هيچ مقام ايراني نشده است. يمن در اين سالها به هم پيمان مطلق آمريكا و آل سعود براي مقابله با اسلام گرايي تبديل شده و براي تسهيل در عمليات آمريكا عليه مقاومت، جزيره استراتژيك و بسيار بزرگ «سوكوترا» - در دهانه باب المندب- را در اختيار پنتاگون و سيا قرار داده است. با اين وصف در اين شرايط گرايش به يمن كه قطعا با عدم اقبال مقامات وابسته عدن مواجه مي شود، به مصلحت كشور نيست.
6- اگر فعل و انفعالات اخير در حوزه ديپلماسي كشور- شامل اعزام نمايندگان ويژه و تغيير وزير- و بخصوص اظهارات سرپرست وزارت خارجه در هنگام معارفه- اينكه گفت اكنون وقت اعتمادسازي است- براي اين است كه «ديگران» دريابند كه سياست خارجي ايران در حال تغيير است، اين روش قطعا پاسخ نمي دهد و راه به جايي نمي برد چرا كه: اولا همه مي دانند كه سياست هاي اصولي جمهوري اسلامي ايران در اختيار قوه مجريه نيست بلكه در يك فرآيند عالي تر و با حضور همه مسئولان كشور و در راس آنها رهبري تعيين مي شوند و در اكثر موارد اين سياست ها- مثل مقابله با رژيم صهيونيستي، خنثي كردن توطئه هاي آمريكا در منطقه، كمك به مقاومت در منطقه و...- اصولا تغييرناپذيرند.
ثانيا همه مي دانند كه دولت احمدي نژاد اصولگراترين دولت جمهوري اسلامي است. احمدي نژاد در خارج از مرزها، پس از رهبري، «ضد اسرائيلي ترين»، «انقلابي ترين»، «مردمي ترين» و... شناخته مي شود و فرستادگان ويژه نمي توانند اين تابلو را از بالاي سر اين دولت بردارند. پس اين اقدام اگرچه كمي دوستان را نگران مي كند ولي دشمنان را به اشتباه نمي اندازد. در اين باره گفتني بسيار است كه فعلا بايد بگذاريم و بگذريم.
سعدالله زارعي

 



آيت الله آملي لاريجاني: اعدام و قصاص در جايي كه ثابت شد بايد اجرا بشود

رئيس قوه قضائيه بر برخورد دستگاه قضايي با مفسدين و اجراي اعدام و قصاص در جايي كه ثابت شده است تاكيد كرد.
آيت الله صادق آملي لاريجاني روز يك شنبه در جمع مسئولان عالي قضايي با اشاره به فعاليت دستگاه قضايي در طول يك سال گذشته گفت: ارزيابي بنده اين است كه قوه قضائيه در طول يك سال گذشته تلاش هاي خيلي خوبي داشته و هم به لحاظ اصلاح برخي ساختارها، هم به لحاظ سياست گذاري ها و راهبردهاي كلان، و هم به لحاظ عزم مديران عالي دستگاه قضايي براي اجراي عدالت و برخورد با مفاسد در مظاهر مختلفش بسيار مناسب و درخور تقدير بوده است.
رئيس قوه قضائيه مبارزه با مفاسد اقتصادي، بريدن دست كارچاق كن ها، مقابله با اشرار و مقابله با قاچاقچيان بزرگ موادمخدر را بسيار موثر دانست و گفت: البته ما تبليغات چنداني نداريم و شايد اين اقدامات بروز و ظهور چنداني نداشته اما اين يك واقعيت است و آنهايي كه دست اندركار اين جريانات هستند مي دانند كه چه تلاش هايي صورت گرفته است؛ في المثل نيروي انتظامي خوب مي داند كه آيا زحماتي كه در دوره هاي قبل مي كشيد بهتر اجابت شده يا در اين دوره بهتر اجابت مي شود.
آيت الله آملي لاريجاني با تقدير از زحمات دادستاني كل كشور تاكيد كرد: دادستان كل و ديوان عالي كشور با اين مسائل قاطعانه برخورد كردند و حتي ديوان عالي كه گاهي به بي عملي متهم مي شود در تاييد قصاص ها و اعدام ها بسيار خوب عمل كرده است. ما البته هيچ علاقه اي به اعدام و قصاص نداريم ولي اعدام و قصاص در جايي كه ثابت شد بايد اجرا بشود و اگر اولياي دم پافشاري دارند بر اجراي قصاص، وجهي براي تاخيرش نيست.
وي برخورد با واسطه گران و كار چاق كن ها را نيز موثر دانست و گفت: در قطع كردن ايادي دخالت كننده در دستگاه قضايي در اين مدت كوتاه اين دستگاه بسيار موفق بوده است و ما كساني را رديابي كرديم كه كارشان فقط واسطه گري بوده و بحمدالله آرام آرام اين افراد شناسايي و با آنها برخورد قاطع مي شود و ما از تقلاي عده اي براي رها ساختن همين واسطه ها مي فهميم كه اينها چه مقدار در اين دستگاه براي خودشان ريشه دوانيده بودند.
رئيس دستگاه قضا افزود: در مقابله با مفاسد اقتصادي نيز قوه قضائيه كارنامه بسيار روشني دارد و ما در همين مدت كوتاه با پرونده هايي برخورد كرديم كه به برخي اهرم هاي فشار و قدرت رسيده بودند و تلاش بسياري براي پوشاندن اين قضايا كردند اما بحمدالله قوه قضائيه ايستادگي و برخورد قاطعي كرده است.
آيت الله آملي لاريجاني با اشاره به اينكه جرياني انحرافي و ضد روحانيت در پي تضعيف قوه قضائيه است، تاكيد كرد: متاسفانه عجيب است كه هر بار دستگاه قضايي اعلام مي كند برخورد قاطعي با مفسدين خواهد داشت، جرياني عليه قوه قضائيه راه مي اندازند و در چند نوبت مختلف اين مسئله بروز كرده و من در رد پاي جريان انحرافي را در پس اين حملات و هجمه ها عليه قوه قضائيه مي بينم.
وي تصريح كرد: به گمان بنده، حمايت ها، تشويق ها و تقديرهايي هم كه مي شود اين معما را تا حد زيادي حل مي كند. متاسفانه اين جريان انحرافي كه هم در اعتقادات و هم در عمل فاسد است و به شدت نيز ضد روحانيت است و به شدت تبليغ دوري از روحانيت را مي كند در پس اين جريانات است و اين چيزي نيست كه از ديدگاه اهل نظر دور باشد و اهل نظر مي دانند كه اين جريان حتي نسبت به ولي فقيه زمان هم با زبان هاي مختلف مطالبي را مي گويند و به شدت قوم گرايي را ترويج مي كنند و تعصبي را كه بايد معطوف به اسلام و مسلمين باشد به قوميت مي برند و كاري كه رژيم فاسد پهلوي نمي توانست بكند اينها اصرار بر انجامش دارند و در عمل هم بسيار فاسدند.
رئيس قوه قضائيه تاكيد كرد: ما رد پاي فساد اينها را خيلي جاها ديده ايم و اين عده گمان نكنند كه همچون «كبك» سرشان را زير برف مي كنند و كسي آنان را نمي بيند. بايد بدانند كه افعال شان در منظر ديگران هست و اين طور نيست كه اگر افرادي را به وسط ميدان بكشند خودشان پنهان مي مانند.
آيت الله آملي لاريجاني افزود: يكي از خصائص اين جريان فاسد اين است كه هر وقت در كشور مسئله اي ولو كوچك پيش بيايد فورا از آن موجي مي سازند و بر آن موج سوار مي شوند و متاسفانه خيال مي كنند كه خودشان پنهانند. آنها خيال مي كنند كه مي توانند با اين حركات مذبوحانه باقي بمانند. اگر يزيد با فسادش ماند، اين جريان انحرافي هم باقي مي ماند. چرا كه هيچ گاه مخالفت با مظاهر ديني، با روحانيت، با مراجع و مخالفت با جريان حق هيچ وقت باقي نمي ماند و ما به اين گروه فاسد اخطار مي كنيم كه دست از فساد بردارند و بدانند كه ريشه هاي فساد مالي و غيرمالي اينها را رديابي كرده ايم و دستگاههاي نظارتي در حال پيگيري هستند.
وي تاكيد كرد: ما متاسفيم كه گاهي مسائل كوچكي در جايي از كشور رخ مي دهد. گاهي از شور و نشاط يك جوان احساساتي استفاده مي كنند، بر يك موجي سوار مي شوند تا كل قوه قضائيه و روساي قوا را تخريب كنند و اين واقعا جاي تاسف دارد كه چرا اينها يك چنين مجالي بايد پيدا كنند و از اعتماد برخي مسئولان سوءاستفاده كنند.
به گزارش اداره كل روابط عمومي و تشريفات قوه قضائيه، در ادامه اين جلسه، همچنين مقرر شد با تشكيل كارگروهي تخصصي لايحه مقابله با جرايم سازمان يافته تدوين و جهت تصويب به دولت و مجلس ارائه شود.
تشكيل بانك اطلاعاتي براي جرايم سازمان يافته و شناسايي مناطق جرم خيز، ايجاد شعبات تخصصي رسيدگي به جرايم سازمان يافته از ضرورت هاي مقابله با اين جرايم است كه در اين جلسه بر آن تاكيد شد. برخورد شديد و سريع با جرايمي مانند سرقت مسلحانه، زورگيري با سلاح سرد، تجاوز به عنف و اعمال اشد مجازات براي اين جرايم و نيز از بين بردن فضاي امن براي متجاوزان به حقوق مردم و اشرار و اوباش از طريق تشكيل ستاد ويژه رسيدگي و مقابله با اين نوع جرايم در دادستاني كل كشور و استقرار نماينده اين ستاد در دادستاني استان ها به تصويب مسئولان عالي قضايي رسيد.

 



مختار (گفت و شنود)

گفت: اين روزها سران فتنه بدجوري از يادآوري واقعه عاشورا و بازخواني ماجراي شهادت امام حسين عليه السلام ابراز نگراني كرده و عصباني به نظر مي رسند.
گفتم: حق دارند! چون يادآوري واقعه عاشورا، نشان مي دهد كه موسوي و خاتمي و كروبي در جريان فتنه 88 در نقش چه كساني ظاهر شده بودند.
گفت: ايول!
گفتم: عمر سعد و شمر و ابن زياد با وعده و دستور كاخ سبز اموي در مقابل امام حسين(ع) ايستادند، سران فتنه هم با دستور آمريكا و اسرائيل و انگليس شال سبز اموي بر گردن انداختند و در مقابل اسلام صف كشيدند.
گفت: باز هم ايول! عمر سعد و شمر و ابن زياد در آغاز كار ادعاي مسلمان بودن داشتند و بعد از پايان ماجرا، با صراحت به نفي اسلام و نبوت پرداختند.
گفتم: سران فتنه هم ابتدا ادعاي پيروي از خط امام(ره) داشتند ولي چند ماه بعد، نه فقط خط امام(ره) را نفي كردند، بلكه به امام حسين(ع) و اسلام نيز آشكارا اهانت كردند.
گفت: عمر سعد روز عاشورا لشكر خود را «سپاهيان خدا» ناميده بود!
گفتم: سران فتنه هم از اهانت كنندگان به عاشوراي حسيني(ع) با عنوان «مردان خداجوي»! ياد كردند.
گفت: پس حق دارند از يادآوري تاريخ عاشورا عصباني باشند ولي حالا كه فتنه تمام شده چرا هنوز وحشت زده اند.
گفتم: از بقيه ماجرا مي ترسند و بايد هم بترسند چون فتنه تمام شده، اما هنوز «مختار» كار خود را شروع نكرده است.
 



ساعت 3 تا 6 بعد از ظهر: 33110065
تمام ساعات شبانه روز:33916546
سامانه پیام کوتاه: 30002323

كيهان و خوانندگان
¤از مسئولين امنيتي و انتظامي درخواست مي شود با توجه به اقدامات وهابيون در كشور نسبت به شناسايي، دستگيري و برخورد با اين از خدا بي خبران با شدت بيشتري عمل نمايند.
8419---0938
¤مسئولين فقط اكتفا به محكوم كردن جنايت طالبان و وهابيون ملعون نكنند بلكه بايد با كشورهايي چون عربستان و پاكستان و افغانستان اتمام حجت كنند.
8419---0938
¤به سران فتنه بگوييد عاملين انفجارهاي چابهار از طرفداران شما هستند همانطوري كه آزاديخواهان جهان از يزيد و يزيديان متنفرند ملت ايران نيز از شما متنفرند.
عليمرداني
¤مي خواستم به آقاي رئيس جمهور محترم برادرانه عرض كنم كه اينگونه بركناري وزرا كار درستي نيست. آقاي متكي در ماموريتي بود كه خودتان فرستاده بوديد و مامور بود كه پيام شما را تسليم مقام سنگالي كند. شما كه مي خواستيد ايشان را بركنار كنيد اجازه مي داديد برگردد و بعدا اين كار را مي كرديد.
صفوي
¤آيا قوه قضائيه مي تواند فكري به حال مزدوران قلم به دست موساد، سيا و MI6 بكند كه در بعضي از جرايد و روزي نامه هاي زنجيره اي عليه قواي كشورمان مطلب مي نويسند و متناسب با دريافت جيره از نوع دلارهاي سبز، پوند انگليس، ريال وهابي و تومان فتنه، تيتر مي زنند و عليه نظام دروغ پردازي مي كنند.
ملكي-تبريز
¤روز دوشنبه گذشته تمامي روزنامه ها صفحه اول يا دوم خود را اختصاص به تجمع اعتراض آميزشان در مقابل سفارت انگليس داده بودند اما يك روزنامه اصلاح طلب برعكس اين روزنامه ها صفحه اول خود را به عكس ويژه از سفير انگليس آن هم با صورت خاص داده بود. آيا نبايد شك كرد كه تامين كننده مالي و مالك اصلي اين روزنامه كيست.
احمدرضا مزروعي-اصفهان
¤مي خواستم به سفير انگليس بگويم كه اي كاش اجازه مي داد خون هاي ريخته شده دانشجويان بر كف خيابان هاي لندن خشك مي شد بعد دم از حقوق بشر مي زد.
شادمان-تهران
¤از مسئولان امر مي خواهم بپرسم كه با توجه به اينكه 3 ماه از برداشت چاي گذشته است چرا كشاورزان هنوز پول خود را دريافت نكرده اند.
كردپور-لاهيجان
¤از آقاي قاليباف شهردار محترم تهران كه در سخنراني قبل از خطبه هاي نماز جمعه گذشته تاكيد كردند كه در شهرداري تهران شفافيت مالي محقق شده است تقاضا مي كنم كه دستور بدهند قرارداد و صورت وضعيت قطعي پروژه تونل توحيد را در سايت شهرداري قرار دهند تا مردم خودشان به قضاوت بنشينند.
فريبرز بيرامي
¤مي خواستم به مسئولان اتوبوسراني يادآوري كنيد كه قرار بود كارت منزلت ما بازنشسته ها و از كار افتاده ها را مجددا فعال كنند. ولي ظاهرا اين موضوع فراموش شده است.
يك بازنشسته
¤به سخنان توهين آميز آقاي فردوسي پور مجري برنامه 90 عليه نمايندگان مجلس و دولت خدمتگزار به خاطر انتقال باشگاه نفت به شهرستان مركزي به شدت اعتراض دارم. ايشان به چه حقي پا را از گليم خود درازتر كرده و به هر كسي كه دلش مي خواهد توهين مي كند.
محمدجواد يعقوبي-اراك
¤يكي از اشكالات سايت روزنامه كيهان فقدان لينك نظرخواهي اخبار آن روزنامه است.
يك شهروند
¤از وزارت بازرگاني و رئيس اتحاديه اتومبيل كرايه (آژانس) درخواست مي شود نرخ كارمزد 15% اتحاديه ها را در كليه موسسات زيرمجموعه اجرايي نمايند. متاسفانه اكثر آژانس ها 20% از رانندگان كارمزد دريافت مي كنند كه تخلف است و به همين علت رانندگان 5% مازاد تخلف آژانس ها را مجبورند كه از مردم بگيرند. دستگاههاي نظارتي هم چندان به وظايف خود در اين زمينه عمل نمي كنند.
مهدي هدايتي
¤7-6 ماه است كه براي دريافت وام يك ميليون توماني كه شهرداري معرفي نموده بين شعبه و منزل و يافتن ضامن مورد قبول بانك شهر شعبه شهرداري مركز در ترددم! آيا واقعا وامهاي ميلياردي نيز اينچنين پرداخت مي شوند كه ميلياردها تومان دست وام گيرنده است و بانك اهرمي براي بازپس گيري ندارد، ولي براي يك وام يك ميليوني سه نفر ضامن با چك و سفته برده ام بانك نمي پذيرد و مي گويد بايد ضامني باشد كه نامه از محل كار با عنوان كسر از حقوق ارائه دهد. واقعا از اين همه تردد و به افراد متعدد رو انداختن خسته شده ام خواهش مي كنم كه رئيس محترم بانك مركزي اين مشكل حاد را مرتفع نمايد.
جانباز بابايوسف خاني
¤از وزارت بازرگاني درخواست مي گردد كه تمامي فروشندگان را ملزم به ثبت اجناس و نصب قيمت آن در مغازه ها نمايند و رونوشت آنرا به بازرگاني ارسال تا در صورت تخلف سريع به موضوع رسيدگي و در پيچ و خم اداري گم نشود اين كار لازم است تا برخي از بحث هدفمندي يارانه ها سوءاستفاده ننمايند.
ترابي از املش
¤ آيا بعد از 30 سال وقت آن نرسيده كه مجلس و دولت تصميمي براي خانه هاي خالي احتكار شده در دست فرصت طلبان و زياده خواهان اتخاذ كند.
يك مستأجر
¤ چرا ايران خودرو ماشين «روآ سال» مدل 89 را به خاطر عدم نصب ترمز اي بي اس به اسم مدل 88 با قيمت پائين در شهرستانها به فروش مي رساند. ما خودرو را به قيمت ده ميليون تومان خريده ايم ولي با مدل 88 مي شود هفت ميليون و پانصد هزار تومان؟ اين اختلاف قيمت چه مي شود؟ آيا آن را به مشتريان برمي گردانند؟
5794---0918
¤ مدت سه سال عضو مسكن... سلماس هستم با هفت ميليون تومان سپرده ولي تا به حال هيچ خبري از مسكن نيست از مسئولين درخواست مي شود فكري نمايند.
يوسفپور
¤ اينجانب داراي لوح تقدير از كانون نخبگان جوان مي باشم و معهذا بيكارم! از مسئولين درخواست مي شود فكري به حال ما نمايند.
1134---0939
پاسخ شركت واحد اتوبوسراني تهران و حومه
در پاسخ به مطلب مندرج در روزنامه تاريخ 4/8/1389، پيرامون «فعاليت اتوبوس هاي ريالي در خط 7 سامانه اتوبوس هاي تندرو در مسير ميدان راه آهن- پايانه تجريش»، به اطلاع مي رساند: در راستاي اجراي مصوبات ابلاغي و براساس اصل 44 قانون اساسي مبني بر مشاركت بخش خصوصي در ارائه خدمات بهينه حمل و نقل عمومي، مقرر شد 60 درصد از ناوگان حمل و نقل عمومي در اختيار بخش خصوصي و 40درصد در اختيار بخش دولتي (بليتي) باشد و اين موضوع مختص خط خاصي نمي باشد.ضمن آن كه امكان دارد در برخي از خطوط صرفاً اتوبوس هاي ريالي و در خط ديگر فقط اتوبوس هاي بليتي فعاليت نمايند.در خاتمه يادآور مي شود نرخ هزينه سفر در خطوط مختلف اتوبوسراني از جانب شوراي محترم اسلامي شهر تهران و فرمانداري محترم شهر تهران تعيين و جهت اجراء به اين شركت ابلاغ مي شود.

 



با تكذيب اظهارات رحيمي متكي: از بركناري خود مطلع نبودم

سرويس سياسي-
منوچهر متكي اظهارات معاون اول رئيس جمهور مبني بر هماهنگي رئيس جمهور با وي براي بركناري و اطلاع وي از اين موضوع قبل از سفر به سنگال را تكذيب كرد.
متكي در گفت وگو با مهر ضمن تكذيب ادعاهاي مطرح شده در مراسم توديع وزيرامورخارجه مبني بر آگاهي قبلي وي در تعيين سرپرست وزارت امور خارجه، بر ضرورت رعايت صداقت در گفتار به ويژه از سوي مسئولين تاكيد كرد. وي با اشاره به ديدار خود با احمدي نژاد در شب سفر به چند كشور و تبادل نظر با وي درباره موضوع اين سفرها، اظهار داشت هرگز در جريان تعيين فردي به فاصله 24 ساعت بعد از عزيمت به ماموريت و مضحك تر از آن تعيين روز توديع و معارفه قرار نگرفته است.
منوچهر متكي اين نحوه برخورد در بركناري يك وزير در حين انجام ماموريت را غيراسلامي، خارج از عرف سياسي و ديپلماتيك و توهين آميز خواند. گفتني است؛ معاون اول رئيس جمهور روز شنبه در مراسم معارفه و توديع صالحي و متكي كه با غيبت منوچهر متكي برگزار شد گفت: رئيس جمهور قبل از سفر سنگال با منوچهر متكي در رابطه با پايان دوره خدمتي ايشان گفت وگو كرده بود ولي آقاي متكي به دليل اينكه تا آخرين لحظه روحيه تلاش و خدمتگزاري را نزد خود حفظ كرده بود به اين ماموريت رفته و كار خود را تا لحظه آخر به نحو احسن به پايان رساند.
رحيمي تصميم پايان دادن به ماموريت متكي را در جريان سفر به سنگال ندانسته و گفت: پايان دادن به ماموريت شخصي در جريان يك سفر جنبه اخلاقي ندارد و در دولت نيز بناي ما بر چنين رويكردي نبوده و همه به دنبال مهر و محبت هستيم و جاي آقاي متكي نيز در دولت محفوظ است.
از سوي ديگر؛ ديروز مجتبي ثمره هاشمي دستيار ارشد رئيس جمهور در حاشيه اجلاس وزراي زن كشورهاي اسلامي، در جمع خبرنگاران و در خصوص اينكه گفته مي شود آقاي متكي در جريان تغيير خود نبوده است، اظهار داشت: شنبه هفته گذشته با آقاي متكي در خصوص تغيير صحبت شد و ايشان نيز آمادگي خود را اعلام كردند. وي افزود: ايشان قرار بود در روز دوشنبه از سفر سنگال به تهران برگردند و با توجه به اين موضوع نيز روز دوشنبه اين موضوع اعلام شد.
ثمره هاشمي همچنين در مورد معرفي صالحي كه در حال حاضر سرپرستي وزارت خارجه را برعهده دارد، از سوي رئيس جمهور به عنوان وزير خارجه به مجلس شوراي اسلامي گفت: صبر كنيد. وي درباره اينكه با توجه به مذاكرات استانبول رئيس دستگاه ديپلماسي چه موقع به مجلس شوراي اسلامي معرفي مي شود، هم گفت: سه ماه فرصت است.

 



كرمي راد خبر داد
تصميم قطعي كميسيون امنيت ملي مجلس براي قطع رابطه كامل با انگليس

عضو كميسيون امنيت ملي و سياست خارجي مجلس از تصميم اعضاي اين كميسيون براي قطع رابطه كامل با دولت انگليس خبر داد.
محمد كرمي راد عضو كميسيون امنيت ملي و سياست خارجي مجلس شوراي اسلامي ، با اشاره به جلسه روز يكشنبه اعضاي كميسيون متبوعش، از جلسه چهار ساعته اعضاي اين كميسيون درباره موضوع قطع رابطه با انگليس خبر داد.
به گزارش فارس، وي با اشاره به حضور مسئولان دستگاه سياست خارجي كشور در جلسه اين كميسيون افزود: اعضاي كميسيون مسائل بسيار مهم و جدي را در رابطه با طرح يك فوريتي قطع رابطه با انگليس مطرح كردند.
كرمي راد ادامه داد: همچنين اعضاي كميسيون اظهارات اخير سفير انگليس در تهران را محكوم و ديگر اعمال خصومت انگيز دولت انگليس در طول تاريخ عليه كشورمان را مورد بحث و بررسي قرار دادند.
عضو كميسيون امنيت ملي و سياست خارجي مجلس اعلام كرد كه در نهايت و بعد از راي گيري اعضاي كميسيون امنيت ملي تصميم گرفته شد كه رابطه با انگليس به طور كامل قطع شود.
وي گفت: البته تعدادي از نمايندگان خواستار كاهش رابطه با انگليس بودند، ولي در نهايت نمايندگان تصميم به قطع رابطه با انگليس گرفتند.
كرمي راد در پايان اظهار داشت: نتيجه جلسه كميسيون امنيت به هيات رئيسه مجلس مي رود تا بحث قطع رابطه با انگليس هر چه سريعتر در صحن علني مجلس مورد بررسي قرار گيرد.

 



خاك برسرها را در كاخ سفيد جمع كنيد! (خبر ويژه)

يك سناتور آمريكايي از اوباما خواست سران فتنه سبز را براي ملاقات به كاخ سفيد دعوت كند.
مارك كرك، سناتور نومحافظه كار طي سخناني در بنياد دفاع از دموكراسي گفته است: باراك اوباما بايد از رهبران جنبش سبز براي ملاقات و گفت وگو به كاخ سفيد دعوت كند. ما بايد بودجه حمايت از دموكراسي و حقوق بشر را افزايش دهيم، نام بازداشتي هاي آشوب سال گذشته در ايران را تكرار كنيم و آنها را به نام هايي آشنا تبديل كنيم، همان گونه كه رنالد ريگان در دهه 80 در قبال شوروي كرد.
سخنان اين سناتور نومحافظه كار در حالي است كه اخيراً چندتن از مقامات دولت بوش طي نشستي از اوباما خواسته بودند ضمن خارج كردن سازمان مجاهدين خلق (گروهك منافقين) از فهرست گروه هاي تروريستي، از براندازي و تغيير رژيم در ايران حمايت كند. در اين نشست جان بولتون، تام ريج (مدير سابق امنيت ملي)، و مايكل موكاسي (دادستان كل سابق آمريكا) حضور داشتند. بولتون در اين جلسه گفت: حمله نظامي عليه ايران بي فايده است. سياست اعلام شده آمريكا بايد براندازي باشد.
مقامات دولت بوش از جمله كاندوليزا رايس و بعدها مقامات دولت آمريكا بارها با برخي عناصر فراري جلساتي ترتيب دادند كه ملاقات بوش با شماري از وبلاگ نويسان از جمله اين ملاقات هاست.
انتشار چنين مواضعي از آن جهت جالب توجه است كه حتي به اذعان رسانه هاي آمريكايي، جريان فتنه و آشوب به حركتي مرده تبديل شده است چنان كه كريستين ساينس مانيتور روز شنبه نوشت: يك فعال اپوزيسيون كه مأيوس به نظر مي رسيد گفت «حركت اپوزيسيون با حوادث عاشورا و 22 بهمن سال 88 پايان يافت. سران جنبش مرد حرف هستند ما ديگر به توجيه احتياج نداريم. ما نمي توانيم عامل محركه بي ثباتي را ايجاد كنيم.»
كريستين ساينس مانيتور در مطلب ديگري اذعان كرد رويكرد آمريكا به گروه هاي اپوزيسيون از تبعات بيهوده و ناكارآمد بودن تحريم هاست.
همزمان با گزارش كريستين ساينس مانيتور، سايت صهيونيستي بالاترين در مطلبي با عنوان «خاك بر سر اپوزيسيون» نوشت: خاك بر سر اين اپوزيسيون كه جز زر مفت زدن كار ديگري نمي تواند انجام دهد و خاك بر سر ما كه خود را روشنفكر مي دانيم و اداي روشنفكران را درمي آوريم اما عرضه نداريم آشوب درست كنيم. روشنفكران اپوزيسيون فقط حرف مفت مي زنند و فريادهاي نارنجي سر مي دهند. خاك بر سر ما كه اين قدر دچار حقارت شده ايم كه موسوي موسوي مي كنيم. خاك بر سر همه ما حرف مفت زن ها!




 



ژنرال آمريكايي: جنگ گزينه بدي است من از تحريم ايران حمايت مي كنم (خبر ويژه)

فرمانده ستاد مشترك ارتش آمريكا گفت: ما گزينه نظامي را از ميز حذف نمي كنيم اما هر نوع درگيري نظامي با ايران، منطقه را بي ثبات مي كند.
مايك مولن كه پس از ديدار با شاه بحرين سخن مي گفت، اگرچه ادعا مي كرد ايران به سوي نظامي شدن و ساخت بمب اتمي پيش مي رود، تصريح كرد: حمله به ايران گزينه بدي است و مي تواند پيامدهاي ناخواسته براي ما داشته باشد.
وي ادعا كرد: از نقطه نظر من، ايران همچنان به مسير خود براي رسيدن به تسليحات هسته اي ادامه مي دهد و من معتقدم توسعه و دستيابي به اين هدف، منطقه خليج فارس را بسيار بي ثبات خواهد كرد.
مولن در عين حال گفت: من از استراتژي فعلي، يعني تحريم هاي سياسي و اقتصادي براي منصرف كردن اين كشور از ساخت بمب و انجام مذاكرات درباره برنامه هسته اي اش حمايت مي كنم.

 



هم بدهي مان را با منافقين صاف مي كنيم و هم ثابت مي كنيم بي خاصيت نيستيم (خبر ويژه)

يك عضو باند هفت نفره شيرين عبادي در خارج كشور كه به تازگي مدعي تحصن شده بودند فاش كرد اين حركت در جهت رد ادعاي بي خاصيتي آنها در خارج كشور بوده است.
«محبوبه- ع» در گفت وگو با روزنت درباره خاصيت تحصن 8 نفره در خارج كشور گفت: مدام از من مي پرسند چرا همين هفت نفر؟ چون ما هفت نفر فراخوان داديم. اينكه جوسازي كردند كه در خارج كشور نمي شود تاثيرگذار بود، ما 7 نفر درشرايط مشابهي قرار داريم و در اصل چاره اي جز خارج شدن از كشور نداشتيم. ما با اين كار ثابت مي كنيم كساني كه به خارج آمدند، بي اثر نشده و خاصيت خود را از دست نداده اند(!) اقدام ما به طور سمبوليك است.
يادآور مي شود تحصن مورد ادعا در حمايت از يكي از عناصر مرتبط با گروهك منافقين (نسرين ستوده) صورت گرفته بود. به همين دليل هم هواداران ساير گروهك ها كه گروهك تروريستي منافقين را فقط اسباب دردسر مي دانند، به شيرين عبادي و دوستانش اعتراض كرده اند كه چرا تحصن فقط به خاطر يك نفر آن هم ستوده؟! در پاسخ به اين اعتراض، آسيه- الف از اعضاي باند عبادي مي گويد «تجربه ثابت كرده كه هيچ وقت نمي شود روي همه موارد تمركز كرد. هرگروهي مجبور است دست به انتخاب بزند. همه بازداشتي ها محترم هستند اما طبيعي است كه هر خانواده اي دنبال رهايي عضو خودشان باشند.»
البته آنچه در اين اظهارات ناگفته مانده بدهي خاص شيرين عبادي به گروهك منافقين است. چرا كه بنابر اظهارات الهه هيكس (از ماموران آمريكايي فعال تحت پوشش حقوق بشر) عبادي به واسطه كريم لاهيجي (بغدادي- از وابستگان گروهك منافقين) به وي معرفي شده و او هم عبادي را براي دريافت جايزه صلح نوبل معرفي كرده است.
گفتني است بخشي از رفتارهاي نمايشي معطوف به مخالفت با جمهوري اسلامي خاستگاه كلاهبردارانه دارد. به اين معنا كه برخي عناصر فرصت طلب از اين طريق مي كوشند ضمن دريافت پناهندگي، از حقوق بخور و نمير نيز در كشورهاي غربي برخوردار شوند. ترتيب دادن ميتينگ و تجمع و تحصن هاي كذايي يكي از روش هاي سركيسه كردن نهادهاي متولي معارضه با جمهوري اسلامي در شماري از كشورهاي اروپايي است.

 



فارين پاليسي: بايد از اصلاح طلبان بدون تحريك غرور ايرانيان حمايت كنيم (خبر ويژه)

اين طرح كه ايران ممكن است در برابر تحريم ها، برنامه هسته اي و غني سازي اورانيوم را متوقف كند، فقط در مرحله حرف خوب است.
روزنامه انگليسي گاردين با انتشار اين تحليل نوشت: ايران يك بار پيش از اين غني سازي را متوقف كرد اما در مقابل چيزي به دست نياورد، بنابراين طبيعي است كه ديگر آن اتفاق تكرار نشود. تنها راه، گفت وگو با ايران در تمامي سطوح قدرت است.
گاردين مي نويسد: مذاكرات ژنو پس از 14 ماه وقفه پا گرفت. هيچ يك از طرفين به طور جدي وارد مذاكرات نشد. غرب بايد از اشتباهات قبلي درس بگيرد. تحريم ها عليه اپوزيسيون در ايران تمام خواهد شد چرا كه نشانه دشمني غرب است.
نشريه فارين پاليسي هم در تحليلي متذكر شده است: با تحريم نمي توان نظر مقامات ايراني و سران آن را تغيير داد. ما بايد معلوم كنيم كه هدف از تحريم و فشار، تقابل بوده يا بسترسازي براي مذاكره؟ سياست تغيير رژيم در ايران عملاً به معناي اعلام جنگ است و مي توان نتايج فاجعه بار آن را پيش بيني كرد.
اين نشريه آمريكايي ضمن دفاع از ايده حمايت پنهان از اپوزيسيون در ايران نوشت: چنين اقدامي محتاج سالها تدارك و سازماندهي دوباره است. دولت آمريكا كار چنداني نمي تواند بكند به خصوص كه هنوز هم غرور ملي در ايران فارغ از هر نوع گرايش سياسي، با مداخله قدرت هاي خارجي به شدت مخالفت مي كند. كاري كه آمريكا مي تواند انجام دهد، تبديل كردن مسئله حقوق بشر و دموكراسي به عنوان يكي از محورهاي مذاكره است تا محافظه كاران، حدي از نرمش در فضاي سياسي داخلي را بپذيرند و همين به مرور راه را براي تقويت اردوي اصلاح طلبان خواهد گشود. ما بايد ظرفيت هاي دروني تغيير را تقويت كنيم.

 



نامه اي درباره چوپان دروغگوي بي بي سي (خبر ويژه)

سعيد شريعتي عضو مستعفي حزب مشاركت در نامه اي دوپهلو خطاب به رئيس قوه قضاييه، به دروغ بافي اخير علي شكوري راد پرداخت.
شكوري راد چند ماه پيش بازداشت شده اما در پي وساطت يكي از علما آزاد شده بود. وي با اين وجود طي سخناني درلرستان كه در هماهنگي كامل با پروژه حلقه ماسوني لندن بود، ادعا كرد آيت الله آملي لاريجاني به موسوي به خاطر پيروزي در انتخابات تبريك گفته است! شكوري راد در پي اين اقدام به اتهام تبليغ عليه نظام و نشر اكاذيب مجددا بازداشت شد.
در اين ميان سعيد شريعتي در نامه اي خطاب به رئيس قوه قضاييه نوشت كه شكوري راد به خاطر گزارش نارسا و نادقيق و بدون تحقيقات كافي بازداشت شده است. شريعتي مدعي شده كه نشر اكاذيب به قصد اضرار به غير يا تشويش اذهان بايد شاكي خصوصي داشته باشد. ضمن اينكه اساسا گزاره صريحي نسبت داده نشده است.
شكوري راد در سخنان خود مدعي شده بود: «اخباري در رابطه با تبريك به موسوي در مورد آقاي صادق لاريجاني هم وجود داره، كه من نمي خواهم حالا اين مطالب رو رسانه اي كنم به خاطر اينكه شايد به صلاح نباشه»!
شريعتي در عين حال در نامه خود اذعان كرده كه تماس آيت الله آملي لاريجاني براي تاكيد و شهادت دادن درباره عدم جانبداري اعضاي شوراي نگهبان در انتخابات بوده است، نه تبريك! (آيت الله آملي لاريجاني به هنگام انتخابات عضو فقهاي شوراي نگهبان بود). شريعتي بدين ترتيب تلويحا به دروغ پراكني شكوري راد اذعان كرده است.
در واكنش به نامه شريعتي سايت ضدانقلابي بالاترين خطاب به وي نوشت: جناب شريعتي اگر جرئت مقاومت و ايستادگي نداريد، سكوت كنيد و آبروي ديگر فعالان را نبريد! شما همان كسي هستيد كه در دادگاه لب به اعتراف گشوديد. شما با اين نامه به اعتبار شكوري راد ضربه مي زنيد. شما جايگاه رياست قوه قضاييه را ملجأ نهايي دادخواهي در نظام عدل معرفي كرده ايد.
نامه شريعتي كه در ميانه دفاع از شكوري راد و رد تلويحي ادعاي وي سرگردان است مجادله سال گذشته اين دو را در اذهان تداعي مي كند. سال گذشته و در پي همراهي شريعتي با سعيد حجاريان در انتقاد از برخي رفتارهاي راديكال حزب مشاركت، شكوري راد ادعا كرد كه شريعتي زمان بازداشت شكنجه شده و آن اعترافات را كرده است. در واكنش به اين ادعا، سعيد شريعتي ادعاي شكوري راد را تكذيب كرد اما اين بار شكوري راد مدعي شد كه «سعيد شريعتي مورد شكنجه سفيد(!) قرار گرفته است.» جالب اينكه شريعتي پاسخ داده بود «آقاي دكتر بنده نه شكنجه سفيد شدم و نه سياه، اگر هم هركدامش بر من اعمال مي شد برخلاف اعتقاداتم حرف نمي زدم.»
به عبارت ديگر شكوري راد فردي سابقه دار در انتشار اكاذيب به قصد سياه نمايي عليه نظام است. او از همكاران شبكه بي بي سي انگليسي به شمار مي رود و در پروژه هايي كه با مشاركت بي بي سي و حلقه ماسوني لندن (مهاجراني و برخي عناصر فراري مشاركت) به اجرا درمي آيد همكاري كرده است. اين عنصر كذاب مردادماه گذشته درباره BBC گفته بود: بي بي سي كاملا حرفه اي و بي طرف است و اغلب گويندگان و خبرنگاران آن در دوران اصلاحات در داخل كشور فعاليت روزنامه نگاري مي كردند.
ترور شخصيت رئيس قوه قضاييه كه در خط مقدم برخورد با فتنه گران قرار دارد يكي از دستور كارهاي حلقه لندن به شمار مي رود.

 



ستايش يك صهيونيست از رژيم سعودي پس از سفر به عربستان (خبر ويژه)

رئيس سابق سازمان امنيتي عربستان سعودي به بهانه يك كنفرانس ميزبان يك صهيونيست اسرائيلي بود.
به گزارش راديو فرانسه، آوي شلائيم كه داراي تابعيت دوگانه اسرائيلي- انگليسي است به دعوت شاهزاده تركي الفيصل به عربستان رفت تا در كنفرانسي در مركز «تحقيقات و بررسي هاي ملك فيصل» شركت كند.
براساس اين گزارش شلائيم در سفر به عربستان همچنين با ديپلمات ها، تجار و دانشگاهيان سعودي ملاقات كرده و گفته است: سعودي ها بسيار واقع گرا هستند و حاضرند موجوديت و حقوق اسرائيل را در كنار يك دولت فلسطيني به رسميت بشناسند.
اين صهيونيست مي گويد: من در دولت عربستان كسي را نيافتم كه سخن تندي عليه اسرائيل بگويد يا حقوق اسرائيل را انكار نمايد. آنها خواستار حل مشكل صلح خاورميانه هستند و طرح صلحي كه دولت سعودي در سال 2002 پيشنهاد كرد، بهترين وسيله براي حل تنش ميان اعراب و اسرائيل بوده است.
مبناي طرح صلح پيشنهادي عربستان، به رسميت شناخته شدن رژيم اشغالگر صهيونيست از سوي فلسطينيان و دولت حماس بوده است.
خاطرنشان مي شود در جريان تهاجم 33 روزه صهيونيست ها به لبنان و جنگ 22 روزه غزه، عربستان سعودي در جبهه حاميان اسرائيل قرار داشت.

 


صفحه (14)


صفحه (3)


صفحه (2)

     


(صفحه(12(صفحه(6(صفحه(9(صفحه(7(صفحه(8(صفحه(15(صفحه(11(صفحه(5(صفحه(16(صفحه(13(صفحه(4(صفحه (2.3.14