(صفحه(12(صفحه(6(صفحه(9(صفحه(7(صفحه(8(صفحه(15(صفحه(11(صفحه(5(صفحه(16(صفحه(13(صفحه(4(صفحه (2.3.14


دوشنبه 29  آذر 1389- شماره 19818

حديث دشت عشق
استعفاي دايي و پيروزي جنجالي ذوب آهن در هفته نوزدهم ليگ برتر
شكست سنگين و مشابه پيروزي و استقلال
اخبار كوتاه از فوتبال
رئيس و نايب رئيس دووميداني مي روند
خدايي: مشكلي با فدراسيون ندارم، خودم خواستم كه نباشم رضايي سرمربي تيم كشتي آزاد جوانان شد
پنجمين جام نراتزوري در سال 2010 جشن قهرماني اينتر در كنار خليج فارس
خسروي وفا: نيمه دوم مسابقات آسيايي را با افتخار به پايان رسانديم
عنوان چهارمي ايران با 80 مدال در نخستين دوره بازي هاي پاراآسيايي
خواندني از ورزش ايران
اخبار فوتبال جهان
در نشست مسئولان فدراسيون، مربيان و مديران باشگاهها مشخص شد
برگزاري مسابقات بسكتبال با قوانين جديد
اخبار ورزش ايران



حديث دشت عشق

به ياد بسيجي شهيد «جعفر ملك پور»
پرنده را چه به حد و حدود دايره ها
شهيد «جعفر ملك پور» سال 1343 در خانواده اي متوسط در محله مارالان شهر تبريز به دنيا آمد. از ايام طفوليت به مساجد و كلاس هاي قرائت قرآن كريم علاقه زيادي داشت. علاوه بر فعاليت تحصيلي ايام تابستان در مغازه نانوايي پدرش كار مي كرد. در سال 1359 موفق به اخذ ديپلم هنرستان گرديد. او در اغلب راهپيمايي ها بر عليه رژيم طاغوت حضور داشت.
در ديماه سال 59 به منظور شركت در نبرد حق عليه باطل از طرف شوراي مركزي كميته ها براي گذراندن آموزش نظامي به پادگان وليعصر تهران معرفي شد. پس از گذراندن آموزش هاي لازم به جبهه آبادان و از آنجا به جزيره مينو اعزام گرديد. سال 60 به عنوان واحدياب قراردادي در اداره كل امور اقتصادي و دارايي آذربايجان شرقي استخدام شد و ايام فراغت خود را نيز صرف صندوق قرض الحسنه باب الحوائج مي نمود. ليكن اين فعاليت ها او را از برگشت به جبهه نبرد و ستيز با دشمنان قرآن و اسلام منصرف ننمود. سرانجام در هفتم فروردين ماه سال 1361 براي سومين بار عازم جبهه نبرد حق عليه باطل گرديد و در سر پل ذهاب در حال دفاع از اسلام و قرآن و ميهن اسلامي با اصابت تركش به قلبش به درجه رفيع شهادت نائل آمد و به لقاء الله پيوست.

 



استعفاي دايي و پيروزي جنجالي ذوب آهن در هفته نوزدهم ليگ برتر
شكست سنگين و مشابه پيروزي و استقلال

سرويس ورزشي -
شكست سنگين ومشابه پيروزي و استقلال، استعفاي علي دايي از سمت سرمربيگري پيروزي پس از پنجمين باخت پياپي و پاره شدن نوار شكست ناپذيري تيم مس كرمان پس از 15 هفته آن هم مقابل ذوب آهن در ثانيه هاي پاياني از جمله اتفاقات مهمي بود كه در هفته نوزدهم رقابتهاي فوتبال ليگ برتر رقم خورد.
پرونده نوزدهمين هفته از مسابقات فوتبال ليگ برتر در شرايطي عصر ديروز با برگزاري 9 ديدار بسته شد كه تيم پيروزي در ادامه روند ناكامي هايش برابر صباي قم پنجمين شكست متوالي خود را متحمل شد تا اندك تماشاگران حاضر در ورزشگاه آزادي (حدود هزار نفر!!) يكصدا خواهان بركناري علي دايي و كادر فني اين تيم شوند. تيم پيروزي كه نيمه اول را با سه گل به صبا واگذار كرده بود در نيمه دوم هم نتوانست عليرغم ده نفره شدن حريف از دقيقه 50 راه به جايي ببرد و در پايان با قبول شكست چهار بر يك، هشتمين باخت خود را در كارنامه اش ثبت شده ديد. در نيمه نخست اكثر شعارهاي هواداران پيروزي به انتقاد از بازيكنان اختصاص داشت اما در نيمه دوم و به خصوص در دقايق پاياني رنگ و بوي شعارها به سمت دايي چرخيد و تماشاگران خواستار استعفاي او و حسين عبدي شدند. علي دايي سرمربي پيروزي هم پس از اين بازي درخواست هواداران را اجابت و استعفاء كرد.
درساير ديدارهاي مهم ديروز ذوب آهن در ديداري پرحاشيه در ثانيه هاي پاياني با يك گل از سد تيم مس گذشت.در اين ديدار ودر دقيقه 62 با اعلام ضربه پنالتي به سود مس كرمان، ادينهو با مكثي زياد براي تيمش گلزني كرد. ابتدا سعيد بخشي زاده آن را گل اعلام كرد كه با اعتراض ابراهيم زاده و بازيكنان ذوب آهن به سمت داود رفعتي، كمكش رفته و با مشورت با وي به خاطر تأخير در زدن ضربه ادينهو، اين گل را مردود دانست. پس از رد گل، بازيكنان و نيمكت نشينان مس به زمين رفته و عليه داور اعتراض كردند. اين تصميم 6 دقيقه تأخير در نيمه دوم بازي ايجاد كرد.جالب اينكه همزمان با اعتراض مسي ها، بازيكنان ذوب آهن كار را آغاز كردند كه پس از متوجه شدن داور دوباره جريان ديدار را متوقف كردند. طبق قانون جديد فيفا، مكث هنگام زدن پنالتي خطا است.
در آخرين ديدار ديروز هم تيم فوتبال استقلال با شكست برابر فولاد خوزستان در هفته نوزدهم به سرنوشت رقيب سنتي اش گرفتار شد و با نتيجه 4 بر يك برابر فولاد شكست خورد. در اين مسابقه كه به قضاوت مسعود مرادي در ورزشگاه تختي اهواز برگزار شد تيم استقلال در غياب چند بازيكن كليدي خود ازجمله مجيدي،مبعلي،ميداوودي و...در نيمه نخست با چهار گل نتيجه را واگذار كردو در نيمه دوم هم با وجود تلاش هايي كه انجام داد تنها يك بار موفق شد به گل برسد. در دقايق پاياني اين ديدار و پس از اعتراض مجتبي جباري به داور مسابقه اين بازيكن كه در نيمه دوم به دليل مصدوميت تعويض شده بود، با كارت قرمز از روي نيمكت اخراج شد.نتايج كامل ديدارهاي هفته نوزدهم ليگ برتر به اين شرح است:
¤ پيروزي تهران1- صباي قم4
گل: سپهر حيدري (2+90) براي پيروزي -فرزاد حاتمي(2)، وحيد حمدي نژاد (28 و 60) و سعيد بيات(32) براي صباي قم
اخراج: علي ميرشفيعيان (50) از صبا
¤ فولاد خوزستان 4- استقلال 1
گل: سيامك سرلك (16)، آرش افشين (31)، رضا نوروزي(35) و رضا حمودي(38) براي فولاد-فرزاد آشوبي(62-پنالتي) براي استقلال
¤ سايپاي البرز1-نفت آبادان صفر
گل: كريم انصاريفرد(34)
¤ ذوب آهن 1- مس كرمان صفر
گل: سيدجلال رافخواهي (5+90)
¤ پاس همدان1- استيل آذين 1
گل: همت عابدي نژاد (14) براي پاس- سياوش اكبرپور (30) براي استيل آذين
¤ ملوان انزلي صفر- سپاهان صفر
¤ راه آهن صفر- تراكتورسازي تبريز 1
گل: علي عليزاده (8)
¤ شهرداري تبريز1- نفت صفر
گل: سعيد دقيقي (83- پنالتي)
¤ شاهين بوشهر2- پيكان قزوين1
گل: عبدالله كرمي (54) و ايمان حيدري (77) براي شاهين- جهانگيري عسگري(18) براي پيكان
اخراج: مهدي طارمي (20) از شاهين- الونگ الونگ (59) از پيكان

 



اخبار كوتاه از فوتبال

دايي پس از استعفا:بايد بدتر از اين شعارها را امروز مي شنيدم
علي دايي گفت: از پيروزي مي روم تا مثل دفعات قبل قرباني ناكامي ها نشوم و پيروزي با آرامش به كارش ادامه دهد.سرمربي تيم فوتبال پيروزي پس از شكست سنگين 4 بر يك برابر صبا از سرمربي گري پيروزي استعفا كرد و در نشست خبري پس از بازي گفت: ما اصلا خوب نبوديم. اما معتقدم بازيكنان پرسپوليس توانمندي هاي زيادي دارند. من با باشگاه پيروزي قطع همكاري مي كنم و تصميمم را هم به طور جدي گرفته ام، فكر مي كنم در اين شرايط نمي توانم به اين تيم كمك كنم. من براي خدمت به اين تيم و كمك آمده بودم اما اكنون كه فكر مي كنم حضورم فايده اي براي اين تيم ندارد، از اين تيم مي روم .
وي افزود از تمام طرفداران اين تيم ممنونم كه در اين مدت من را تحمل كردند. پيروزي نتيجه نمي گيرد و آن ها شعار مي دهند و حق دارند. آخر چند بازي را بايد باخت؟! با تعداد باخت هاي زيادي كه ما داشتيم بايد بدتر از اين ها را امروز مي شنيدم. من دست تك تك هواداران را مي بوسم و اميدوارم پيروزي در تعطيلات پيش رو بتواند با آمادگي خوبي با كادر فني جديدش برسد.دايي با بيان اين كه دليل ناكامي پيروزي را تنها مسائل فني مي داند، ادامه داد: عدم نتيجه گيري پيروزي به خاطر مسائل فني است و من هم مسئول مستقيم فني اين تيم هستم كه تمام اين شكست ها را به گردن مي گيرم. دايي گفت: منتظر قبول يا عدم قبول استعفايم نمي مانم، فردا (امروز) استعفايم را به صورت كتبي به سرپرست باشگاه ارائه مي دهم تا دست شان باز باشد هر كسي را مي خواهند بياورند و هيچ تبعات مالي گريبانگير پيروزي نخواهد بود. من تمام سعي ام را در پيروزي براي موفقيت اين تيم انجام دادم اما شايد نهايت توان من همين است. شايد اگر امثال علي دايي در فوتبال ايران نباشند، برايش بهتر باشد .
سرمربي مستعفي پيروزي با تاكيد بر اين كه هيچ توطئه اي در به وجود آمدن اين شرايط در كار نبود، گفت: من بازيكنان باشرفي در پيروزي داشتم. آن ها همه كار براي پيروزي انجام دادند و زحمتشان را كشيدند اما متاسفانه نتيجه نگرفتيم. من شرافت بازيكنانم را نمي فروشم و تمام مسووليت شكست را بر گردن مي گيرم .
وي از حمايت هاي حبيب كاشاني تشكر كرد و گفت: مديريت هميشه از من حمايت كرده و ما هيچ وقت تنها نبوديم و هيچ مشكلي نداشتيم.
بارسا پيروز شهرآورد بارسلونا
شهرآورد بارسلونا با برتري پر گل آبي - اناري ها به پايان رسيد؛ با اين حال ليونل مسي در جشنواره گل تيمش سهمي نداشت.داربي بارسلونا حساس ترين بازي شنبه شب لاليگا بود كه با برتري بارسا و دفاع اين تيم از صدرنشيني اش در جدول رقابت ها به پايان رسيد.در اين بازي كه 8 بازيكن اخطاري را به خود ديد، بارسلونا 5 بر يك ميزبانش اسپانيول را برد.پدرو رودريگس (19،61)، ژاوي هرناندس (30) و داويد ويا (76،85) در اين بازي براي قهرمان دو فصل اخير لاليگا گلزني كردند. اوسوالدو در دقيقه 61 تنها موفق به جبران يكي از گل هاي خورده تيمش شد.آبي اناري ها با برد چهاردهم خود 43 امتيازي شدند.
هزينه تراكتورسازي، هر ماه 60 ميليون تومان
مدير عامل باشگاه تراكتورسازي تبريز گفت: هزينه هاي جاري تيم تراكتورسازي در هر ماه 60 ميليون تومان است.محمدحسين جعفري در نشست مشترك استاندار آذربايجان شرقي و هيات مديره تراكتورسازي از افتتاح زمين چمن مصنوعي باشگاه در آينده اي نزديك خبر داد.وي با اعلام اين مطلب گفت: عمليات احداث زمين چمن طبيعي نيز با هزينه اي نزديك به 250 ميليون تومان به زودي آغاز خواهد شد.
نوجوان 18 ساله ژاپني به آرسنال پيوست
آرسنال با نوجوان 18 ساله ژاپني قرارداد امضا كرد.باشگاه آرسنال اعلام كرد قراردادي با «ريو مياچي» نوجوان ژاپني بسته شده و اين بازيكن پس از پشت سر گذاشتن آزمون هاي پزشكي در تمرين شركت خواهد كرد.
در اين خبر كه در پايگاه اينترنتي رسمي باشگاه آرسنال هم تاييده شده، از قول آرسن ونگر آمده است: از اين كه ريو در آغاز سال جديد به تيم اضافه مي شود خيلي خوشحالم. او در تابستان مدتي را به صورتي آزمايشي با ما پشت سر گذاشت و در همان مدت اندك، توجه بسياري از باشگاه ها را به خود جلب كرد. من به عنوان سرمربي تمام تلاشم را انجام خواهم داد تا به ريو كمك كنم بتواند از پتانسيل بالايي كه دارد استفاده كند.
اعلام زمان بازي هاي تيم اميد در بازي هاي انتخابي المپيك
كنفدراسيون فوتبال آسيا با ارسال نامه اي ساعت بازي هاي تيم اميد ايران در مرحله اول مقدماتي المپيك 2012 را اعلام كرد.تيم فوتبال اميد ايران در نخستين بازي خود در تاريخ روز چهارم اسفند 89 ساعت 15به وقت ايران در ورزشگاه آزادي تهران به مصاف قرقيزستان مي رود و بازي برگشت نيز روز 18 اسفند 89 ساعت 12 و 30 دقيقه به وقت ايران در استاديوم اسپارتاك بيشكك برگزار خواهد شد.

 



رئيس و نايب رئيس دووميداني مي روند

نايب رئيس فدراسيون دووميداني از احتمال جداشدن رئيس اين فدراسيون خبر داد و گفت: دراين مدت به حدي به دووميداني بي مهري شده كه من هم قصد رفتن دارم.
عيدي عليجاني ضمن بيان اين مطلب گفت: 4 سال رياست سيدمصطفي كريمي در فدراسيون دووميداني به پايان رسيده است. كريمي در صحبت هاي اخير خود در فدراسيون اظهار كرده كه ديگر قصد ماندن در اين مجموعه را ندارد.
نايب رئيس فدراسيون دووميداني درپاسخ به اين سؤال «كه آيا با جداشدن كريمي شما هم از اين مجموعه مي رويد؟» گفت: فكر مي كنم همين كار را انجام دهم. هرچند تيم ما در گوانگجو موفق بود اما بعد از آن مورد بي مهري قرارگرفت و حتي جوايز مربيان و سرپرستان، آن طوركه قول داده بودند پرداخت نشد. با اين وضعيت علاقه اي ندارم به كار ادامه دهم. عليجاني تصريح كرد: قصد كانديداشدن براي رياست فدراسيون را ندارم و مي خواهم در بخش دانشگاهي و علمي فعاليت كنم. زمان برگزاري انتخابات فدراسيون مشخص نيست و اين زمان را سازمان تربيت بدني اعلام خواهدكرد.

 



خدايي: مشكلي با فدراسيون ندارم، خودم خواستم كه نباشم رضايي سرمربي تيم كشتي آزاد جوانان شد

عليرضا رضايي نايب قهرمان وزن 120 كيلوگرم رقابتهاي كشتي المپيك 2004 آتن به عنوان سرمربي تيم كشتي آزاد جوانان انتخاب شد.
رضايي در حالي ديروز جايگزين مجيد خدايي شد كه پيش از اين خبر ابقاي وي مطرح شده بود.
مجيد خدايي در خصوص كناره گيري خود از تيم كشتي آزاد جوانان، اظهار كرد: به خاطر اين كه دانشجوي دكتراي مديريت و برنامه ريزي ورزشي در دانشگاه تهران هستم از فدراسيون كشتي خواستم تا اجازه دهد فعلا به درسم برسم كه پس از توافق دوطرفه، اين كار انجام شد و مشكلي با فدراسيون نداشته ام و من خودم از آنها درخواست كردم كه ديگر سرمربي نباشم.
وي ادامه داد: روزي كه خواستم به تيم ملي بيايم از بزرگان كشتي اجازه گرفتم و حالا هم از آنها رخصت مي خواهم تا به مسايل درسي ام رسيدگي كنم. از كساني هم كه در اين مدت دوست نداشتند تيم جوانان نتيجه خوبي بگيرد و بعضا شيطنت هم مي كردند درخواست مي كنم به سرمربي جديد تيم جوانان كمك كنند تا كشتي ما به روزهاي خوب خودش ادامه دهد.

 



پنجمين جام نراتزوري در سال 2010 جشن قهرماني اينتر در كنار خليج فارس

تيم فوتبال اينترميلان ايتاليا پنجمين عنوان قهرماني اش را در سال 2010 ميلادي جشن گرفت.
نراتزوري در ديدار پاياني جام جهاني باشگاه هاي فوتبال توانست تيم TP مازمبه كنگو، قهرمان باشگاه هاي آفريقا را با نتيجه 3 بر صفر شكست دهد و قهرماني در اين رقابت ها را از آن خود كند.
گوران پاندف(13)، ساموئل اتوئو(17)، و بيابياني(85) زننده سه گل قهرماني اينتر بودند. به اين ترتيب آبي و مشكي پوشان شهر ميلان سال 2010 ميلادي را با پنج عنوان قهرماني در ايتاليا و اروپا به پايان رساندند.
اين نخستين قهرماني اينتر در مسابقات جام باشگاههاي جهان و اولين قهرماني «رافابنيتز» با اين تيم ايتاليايي بود.
همچنين «ساموئل اتوئو» مهاجم كامروني تيم اينتر از سوي مسئولان فيفا به عنوان برترين بازيكن اين رقابت ها برگزيده و صاحب توپ طلا شد. «ديوكو كالوتيوكا» از مازمبي و «آندرس دي الساندرو» از تيم اينترناسيونال برزيل به ترتيب صاحب توپ نقره و برنز شدند.
در ديدار رده بندي هم اينترناسيونال پورتو الگره از برزيل قهرمان آسيا، سئونگنام ايلهوا از كره جنوبي را 4 بر 2 برد و به عنوان سوم رقابت ها به ميزباني ابوظبي امارات دست يافت.
تيم كره اي در بازي رده بندي از دقيقه 34 با اخراج بازيكنش 10 نفره بازي مي كرد.

 



خسروي وفا: نيمه دوم مسابقات آسيايي را با افتخار به پايان رسانديم
عنوان چهارمي ايران با 80 مدال در نخستين دوره بازي هاي پاراآسيايي

كاروان ورزش ايران با 80 مدال و مقام چهارمي بازي هاي پاراآسيايي به كار خود در اين رقابت ها پايان داد.
در رقابت هاي روز پاياني بازي هاي پاراآسيايي تيم ملي پينگ پنگ مردان كره جنوبي به مدال طلا رسيد تا با تعداد طلاي مساوي با كاروان ايران و به دليل تعداد مدال هاي نقره بيشتر با كسب عنوان سومي جدول توزيع مدال ها به كار خود پايان دهد. به اين ترتيب كاروان ورزش ايران كه با عملكردي درخشان تا رده دوم رقابت ها نيز صعود كرده بود، در پايان اولين دوره بازي هاي پاراآسيايي با كسب مجموع 80 مدال و عنوان چهارمي به كار خود پايان داد.
در رقابت هاي ديروز آخرين مدال براي كشورمان در رشته پينگ پنگ تيمي زنان به دست آمد و در اين بخش ايران با غلبه بر هنگ كنگ به مدال برنز رسيد.
با پايان بازي ها از 41 كشور حاضر در رقابت ها 31 كشور موفق به كسب مدال شدند كه از اين بين 20 كشور مدال طلا را به دست آوردند. همچنين كشورمان با مجموع 80 مدال پس از كشورهاي چين، ژاپن، كره جنوبي و تايلند در رده پنجم جدول مجموع مدال ها ايستاد.
محمود خسروي وفا رئيس كميته ملي پارالمپيك پس از كسب مقام چهارمي كاروان ايران در نخستين دوره بازيهاي پاراآسيايي گفت: نيمه اول بازي هاي آسيايي گوانگجو توسط ورزشكاران آسيايي و نيمه دوم با افتخارآفريني ورزشكاران جانباز و معلول به پايان رسيد. وي اظهار داشت: خوشحالم كه فرصتي به وجود آمد تا باز هم ورزش ايران با اقتدار در سطح آسيا مطرح شود. خوشبختانه نيمه اول را ورزشكاران كشورمان در بازي هاي آسيايي خوش درخشيدند و وظيفه ما اين بود كه زحمات آنها را پاسخ داده و آن نتايج درخشان را ادامه دهيم.خسروي وفا افزود: با توجه به اينكه حدود 200 ورزشكار كه كمتر از ورزشكاران آسيايي بودند، در مسابقات پاراآسيايي حضور يافتند، اما در نهايت نتايج خوبي كسب شد و در نيمه دوم بازي ها خوب عمل كرديم. البته هنوز اعتقاد دارم استعداد و پتانسيل ورزش ما فراتر از اين مدال ها است.

 



خواندني از ورزش ايران

¤ تيم ملي كشتي فرنگي براي آمادگي جهت حضور در رقابتهاي مهم آينده بهمن ماه راهي بلاروس و تركيه مي شود.قرار است در صورت فراهم شدن شرايط تيم منتخبي از رقابتهاي قهرماني كشور اواسط بهمن ماه راهي جام وهبي امره تركيه شود و در نهايت تيم منتخبي از كشتي گيران رقابتهاي قهرماني كشور و برخي نفرات سرشناس اواخر بهمن ماه در جام جهاني بلاروس شركت مي كنند تا از عنوان قهرماني خود در سال گذشته در ارمنستان دفاع كنند.
¤ مهلت ثبت نام از نامزدهاي تصدي پست رياست فدراسيون ووشو روز گذشته خاتمه يافت و علاوه بر مهدي علي نژاد سرپرست فعلي اين فدراسيون، اميرعباس لشكري رئيس كميته پزشكي فدراسيون ووشو و بيژن ثابتي از پيشكسوتان كونگ فو نيز به همين منظور ثبت نام كردند. مجمع انتخابات فدراسيون ووشو براي تعيين رئيس آينده اين فدراسيون اواخر ديماه برگزار خواهد شد.
¤ در حالي كه 586 روز تا آغاز بازيهاي المپيك 2012 لندن زمان باقي است، كوروش باقري سرمربي تيم هاي ملي وزنه برداري ايران برنامه 84 هفته اي خود را براي ارائه به سرپرست فدراسيون وزنه برداري آماده كرد. طبق برنامه باقري اردوي تيم ملي وزنه برداري از روز جمعه دهم ديماه در كرمان آغاز مي شود.
¤ با اعلام برنامه رقابتهاي جام جهاني هاكي 2011 لهستان، تيم ملي ايران 22بهمن ماه به مصاف آمريكا مي رود. مسابقات جام جهاني 2011 لهستان از 19 بهمن ماه سال جاري با حضور 10 تيم آغاز مي شود و تيم ملي ايران به نمايندگي از قاره آسيا براي اولين بار در اين مسابقات شركت مي كند.تيم ملي ايران در جام جهاني با آمريكا، روسيه، انگليس، اتريش و جمهوري چك هم گروه است و در گروه ديگر نيز تيم هاي ملي هاكي هلند، استراليا، كانادا، ناميبيا، لهستان و آلمان هم گروه هستند. نكته جالب در اعلام برنامه جام جهاني اين است كه تيم ملي هاكي كشورمان در روز تاريخي 22بهمن ماه به مصاف تيم ملي آمريكا مي رود.

 



اخبار فوتبال جهان

فان خال: حساب خود را با اينتر صاف مي كنيم
سرمربي تيم فوتبال بايرن مونيخ گفت: با اينترميلان حسابي داريم كه بايد صاف كنيم.
لويي فان خال درباره ديدار با اينترميلان در مرحله يك هشتم نهايي ليگ قهرمانان اروپا اظهار داشت: اين قرعه را بد نمي دانم. زيرا با اينترميلان حسابي داريم كه بايد صاف كنيم. تقريباً تمام بازيكناني كه در ماه مه به هنگام فينال ليگ قهرمانان اروپا در مادريد همراه تيم بودند، هنوز هم در تركيب بايرن هستند. وي ادامه داد: در اين سطح همه حريفان خطرناك هستند و هيچ بازي ساده اي وجود ندارد. در بازي نهايي فصل قبل تيم ايتاليايي كه توسط خوزه مورينيو (مربي كنوني رئال مادريد) هدايت مي شد، با دو گل بر ژرمن ها غلبه كرد وبرنده جام شد.
گوارديولا: مقابل آرسنال خارق العاده ظاهر مي شويم
سرمربي تيم فوتبال بارسلونا گفت: تلاش مي كنيم مقابل آرسنال در دفاع و حمله خارق العاده عمل كنيم.
جوزپه گوارديولا اظهار داشت: آرسنال تيمي با كلاس در ليگ قهرمانان و ليگ برتر است. البته ما مقابل اين حريف در انتظار جدالي هستيم كه بتوانيم در حمله و دفاع، نمايش خارق العاده اي ارائه كنيم. اين مربي با اشاره به اين نكته كه با فلسفه كاري آرسن ونگر، همتاي فرانسوي آرسنالي اش آشنا است، افزود: آنها بازيكني كه ضعيف بازي كند، ندارند. تيم شان بسيار جوان و جوياي نام است كه قالب ساختاري براي چندين سال بعد را دارا است.
گوارديولا عنوان كرد: در فرصت باقيمانده تا زمان دو ديدار با حريف انگليسي به وضعيت آمادگي خود و رقيب توجه كامل خواهيم كرد تا ببينيم به چه ترتيبي مي توان بهترين كارايي را مقابل شان داشت.
تكذيب حضور كاپلو در منچسترسيتي و اينترميلان
سرمربي تيم ملي فوتبال انگليس شايعات رواج يافته مبني بر انتقال به يكي از دو تيم قهرمان فصل گذشته اروپا و رقيب همشهري منچستريونايتد را تكذيب كرد.
فابيو كاپلو از طريق پير فيليپو، فرزند ارشد و مدير برنامه هايش اين موضوع را به اطلاع همگان رساند.
اين مقام گفت: صادقانه بگويم باور ندارم پدرم بدون نظرخواهي با من بخواهد با تيمي به توافق برسد و قرارداد ببندد. من با او بسيار صميمي هستم. هيچ اطلاعي ندارم كه او در انگليس، ايتاليا يا هر جايي ديگر تيمي را برگزيده باشد. حتي باور ندارم او هيچ توافق پنهاني با تيمي كرده باشد.
وي افزود: پدرم از آن تيپ مربيان نيست كه در خفا قرار مي گذارند. هر اتفاقي كه مربوط به او باشد، من نيز در جريانش هستم ولي هيچ خبري در اين زمينه ندارم. وقتي اينگونه باشد، معنايش آن است كه او هيچ مذاكره اي نداشته است.اين چهره ادامه داد: پدرم اگر تمايلي داشت، قطعاً از من سؤال مي كرد تا موضوع را با اتحاديه انگليس در ميان بگذارم و راهي براي ترك پيدا شود.پير فيليپو كاپلو ادامه داد: آنچه در مورد او قطعي و واقعي است، اين كه كاپلو تا سال 2012 با اتحاديه انگليس قرارداد دارد. تا پايان آن نيز زماني طولاني باقي مانده است. نمي دانم بعد از آن مي خواهد چه كار كند. شايد اتحاديه او را نخواهد. شايد هم پدرم نخواهد به كار ادامه دهد. آن موقع اين احتمال هست كه به فوتبال باشگاهي باز گردد يا كار پشت ميزنشيني انجام دهد. اين سؤالي است كه من برايش پاسخي ندارم. چون اين موضوع، مربوط به آينده است كه پاسخ اش پس از جام ملت هاي 2012 مشخص مي شود.كاپلو از دو سال قبل مسئوليت تيم انگليس را در اختيار دارد. به تازگي برخي رسانه ها نوشتند او با اينترميلان ايتاليا، قهرمان فصل گذشته اروپا مذاكراتي پنهاني داشته است. يكي، دو نشريه هم او را نامزد جانشيني روبرتو مانچيني در منچسترسيتي معرفي كردند.
آلگري: تاتنهام در ضد حمله عالي هستند
سرمربي تيم فوتبال ميلان، تاتنهام را تيمي خطرناك در ضد حملات مي داند.
رويارويي ميلان و تاتنهام درچارچوب ليگ قهرمانان اروپا مي تواند يكي ازجذاب ترين ديدارهاي مرحله حذفي باشد.
ميلاني ها درحال حاضر با برتري 6 امتياز نسبت به يوونتوس 30 امتيازي، صدرنشين كالچو بوده و با سرمربي خود درانديشه فتح جام هاي مختلف درفصل پيش رو هستند.ماكسيميليانو آلگري سرمربي روسونري درباره ديدار با تاتنهام نظر مثبتي دارد:لندني ها تيم خوبي دارند و مي توانند در فوريه شب هاي سختي را براي ما رقم بزنند.
آلگري كه با گازتا گفت و گو مي كرد در ادامه گفت: تمام تيم هايي كه به اين مرحله رسيده اند. بدون شك تيم هاي خوبي هستند به خصوص تاتنهام كه درمرحله گروهي همه را شگفت زده كرد. آنها در ضد حمله ها عالي بوده و به راحتي دروازه حريفان را باز مي كنند. لندني ها در 6 ديدار گذشته خود 18گل به ثمر رسانده اند كه درمرحله گروهي بيش از هر تيم ديگري است.
ردنپ: انتظارش را داشتم
ازسوي ديگر هري ردنپ سرمربي تاتنهام نيز درخصوص روبرو شدن با ميلان به ساكرنت گفت: قرعه خوبي است. پيش از قرعه كشي نيز رويارويي با ميلان را يك ديدار بزرگ قلمداد مي كردم. به واقع دراين مرحله بازي با هر تيمي مي تواند دردسر بزرگي باشد ولي ديدار با ميلان چيزي است كه انتظارش را داشتم. ما در ليگ برتر نيز نتايج خوبي گرفته ايم و در رده پنجم هستيم. ديدار با ميلان يك ديدار دركلاس اروپا خواهد بود و اميدواريم بتوانيم از پس آنهابرآئيم.
ونگر: حذف بارسا دشوار ولي ممكن است
سرمربي تيم فوتبال آرسنال گفت: حذف بارسلونا دشوار است ولي غير ممكن نيست.
آرسن ونگر اظهارداشت: واكنش من پس ازاين قرعه خيلي ساده است. بازي با بارسا دشوار ولي ممكن است.
انتقام گيري در ذات من نيست. مي خواهيم انتخاب شويم و حريف معروف مان را حذف كنيم. فكر مي كنيد اين چيزي دشوار است؟ پاسخ اين است بله. آيا امكان پذير خواهد بود؟ پاسخ اين هم مثبت است. وي ادامه داد: بارسلونا به طور قطع مدعي و تيمي معروف است اما درجمع خودشان، آنها هم نمي خواستند با قرعه ما برخورد كنند.
ريكلمه دستمزدش را به بوكاجونيورز برگرداند
منابع بوكا جونيورز اعلام كردند كه خوان رومن ريكلمه دستمزد خود براي آپرتوراي 2010 را طبق وعده قبلي به باشگاه برگردانده است.
شماره 10 اسطوره اي بوكا چكي براي دستمزدش در فصل گذشته گرفت. ولي او گفته بود حاضر نمي شود آن را نقد كند و درعوض پول را به باشگاه برمي گرداند تا سرمايه گذاري شود.اين بازيكن درآپرتورا تنها 135 دقيقه بازي كرد وبعد از يك بازي و نيم مشكل تاندون زانويش عود كرد. او پيش تر زانويش را عمل كرده بود.ريكلمه گفته بود: بايد ببينيم پولي كه قرار است امسال بگيرم را مي توان براي تعمير رختكن يا ورزشگاه استفاده كرد يا نه. به عنوان طرفدار بوكا پولي نمي گيرم و از گرفتن پول امسال احساس راحتي نمي كنم. به همين دليل است كه مي خواهم با رئيس درباره اين موضوع صحبت كنم.
اين بازيكن بازي ساز براي فصل 2011 قاعدتا آماده خواهد بود. او قول داده حداقل 15 بار به ميدان برود و بوكا را به قهرماني كلاسورا برساند

 



در نشست مسئولان فدراسيون، مربيان و مديران باشگاهها مشخص شد
برگزاري مسابقات بسكتبال با قوانين جديد

نحوه برگزاري ليگ برتر بسكتبال در نشستي بين مسئولين فدراسيون، مربيان و مديران باشگاه هاي بسكتبال در سالن كنفرانس فدراسيون بسكتبال در مجموعه ورزشي آزادي مشخص شد.
ماتيچ سه ماه
فرصت خواسته
در اين جلسه نوربخش، رئيس كميته داوران بيان كرد: باتوجه به شرايط سختي كه وجود دارد، بايد به فكر موفقيت در ليگ برتر بسكتبال و تيم ملي باشيم. كار بسيار دشواري را در پيش داريم و تيم ملي به بازيكنان باشگاه ها نيازمند است. در رقابت هاي قهرماني آسيا براي المپيك فقط يك كشور انتخاب مي شود و ما با قدرت به سمت المپيك حركت خواهيم كرد. از طرف ديگر هم باشگاه هاي ما بايد در بازي هاي غرب آسيا موفق شوند. «ماتيچ» سرمربي تيم ملي هم براي اين تيم برنامه ريزي هايي دارد و از فدراسيون سه ماه زمان خواسته است و ما بايد با برنامه ريزي دقيق و بررسي تمام جوانب هم به فكر باشگاه و هم به فكر موفقيت تيم ملي باشيم.
نوربخش دو راهكار را بيان كرد و آن را به عهده مربيان و مديران عامل باشگاه ها گذاشت. وي گفت: نحوه برگزاري ليگ را كه آيا به صورت قرعه كشي باشد يا مثل سال قبل براساس تيم هاي سرگروه باشد را مشخص كنيد.
رأي گيري بين مربيان
در رأي گيري انجام شده، شش باشگاه نحوه برگزاري ليگ مانند سال هاي قبل را انتخاب كردند. در رابطه با مرحله پلي آف نيز تصميم گرفته شد كه تيم اول با تيم هشتم، تيم دوم با تيم هفتم، سوم با ششم و به همين ترتيب ادامه پيدا كند و بازي هاي دو تيم اول به صورت دو بازي از سه بازي انجام گيرد.
نوربخش گفت: چون هنوز وضعيت دو تيم قزوين و شيراز در ليگ برتر مشخص نشده است، يك برنامه ريزي با 10 تيم و يك برنامه ريزي با 12 تيم انجام داديم كه اگر تيم هاي حاضر در ليگ 10 تيم باشند، در هفته اول كه دوم دي ماه است، تيم مهرام با تيم حفاري، ذوب آهن اصفهان با پوياي تهران، توزين الكتريك كاشان با تيم شهرداري گرگان، پتروشيمي بندرامام با راه و ترابري قم و دانشگاه آزاد با شهركرد بازي خواهند كرد. اما اگر دو تيم ديگر هم حضور پيدا كنند، مهرام با حفاري بازي خواهد كرد. ذوب آهن اصفهان با پوياي تهران، توزين الكتريك كاشان با نماينده شيراز، پتروشيمي بندر امام با راه و ترابري قم، شهرداري گرگان با نماينده قزوين و دانشگاه آزاد با شهركرد بازي خواهند كرد.
برگزاري مسابقات طبق قوانين فيبا
وي ادامه داد: بر طبق قوانين فيبا در هر بازي فقط 7 نفر بايد روي نيمكت بنشينند و از نشستن روي نيمكت بدون كارت جلوگيري خواهد شد. اين 7 نفر سرپرست، مربي، كمك مربي، دكتر، مترجم، ماساژور و آمارگير هستند كه براساس شرايط تيم مي توانند تغيير كنند. همه بازيكنان تيم ها بايد براي بازي كارت داشته باشند و هيچ كدام از بازيكنان بدون كارت نمي توانند در بازي ها شركت كنند. براي صادر كردن كارت تا دوشنبه (امروز) تمام تيم ها بايد مدارك 8 بازيكن خود را به فدراسيون ارائه دهند تا كارت ها تهيه شود و اگر كارت بازيكنان صادر نشود، اجازه بازي را نخواهيم داد.
نوربخش گفت: طبق قوانين محلي بسكتبال بازيكناني كه در هر بازي دو خطاي تكنيكي داشته باشند، از بازي بعد محروم مي شوند كه يكي از اين خطاها، خطاهاي اعتراضي و يكي ديگر وقفه ايجاد كردن در ادامه بازي است.
وي در مورد تيم هاي ميزبان نيز بيان كرد: تيم هاي ميزبان بايد روز قبل از مسابقات سالن مسابقه را در اختيار تيم ميهمان قرار دهند. از دوم دي ماه بازي هاي ليگ برتر با مقررات جديد ارائه شده به هر تيم انجام خواهد گرفت و هر تيم حاضر در ليگ برتر بايد يك تيم پايه نيز داشته باشد. بازيكنان پايه هر تيم بايد تاريخ تولدي از 1/1/1995 به بالا داشته باشند.
رئيس كميته داوران فدراسيون بسكتبال در پايان بيان كرد: هر تيم مي تواند مدارك دو بازيكن جوان و بومي خود را به فدراسيون ارائه دهد كه در صورت موافقت فدراسيون اين دو بازيكن به تيم ها اضافه شوند.

مشحون: بسكتبال را ضعيف نكنيد
محمود مشحون رئيس فدراسيون بسكتبال در نشست هماهنگي مسابقات ليگ برتر كه با حضور نمايندگان باشگاهها برگزار شد خيلي رك و صريح صحبت كرد تا به نوعي قبل از شروع مسابقات با تمام كساني كه مي خواهند در ليگ برتر فعاليت كنند اتمام حجت كرده باشد.
مشحون در حاشيه اين نشست طي گفتگويي به وضعيت فدراسيون طي 8 سال گذشته، نحوه برگزاري بازي ليگ برتر در فصل 90-89، برخورد شديد كميته انضباطي با بازيكنان، مربيان و باشگاههاي متخلف، توجه بيشتر مربيان باشگاه ها به بازيكنان جوان و آينده دار پرداخت كه چكيده اي از صحبتهاي وي در ذيل مي آيد:
¤به جاي اين كه باشگاه ها بازيكن ملي پوش و با استعداد را كشف و براي تيم ملي تعريف كنند، فدراسيون بازيكن هاي با استعداد را به باشگاه ها معرفي مي كند. اين روزها فدراسيون در حال فعاليت براي كشف بازيكنان با استعداد است تا آنها را به تيم ملي بياورد و به دنياي ورزش معرفي كند. باشگاه ها همين بازيكنان را با بازي ندادن و تمرين نكردن از دنياي ورزش دور مي كنند. بازيكنان وارد شده به تيم ملي پس از تمرين مناسب و كسب تجربه به شرايط آرماني مي رسند. همين بازيكنان جوان وقتي در كنار بازيكنان باتجربه باشگاه ها قرار مي گيرند، فقط به عنوان تشويق كننده بر روي نيمكت مي نشينند و به اميد چند دقيقه بازي روزهاي خود را سپري مي كنند.
فدراسيون بسكتبال
مانند يك قطار است
¤ فدراسيون بسكتبال مانند يك قطار است و به راه خود ادامه مي دهد و هر كسي بخواهد با ما همراه شود، بايد در ايستگاه ها منتظر ما بماند. اينجا جايي براي تكرار و آزمايش وجود ندارد. بايد تيم ملي را محترم شمرده و منافع شخصي را دور بريزيم. براي موفقيت در ورزش بسكتبال راه دشواري را طي كرده ايم و راه دشوارتري را پيش رو داريم. زمان بسيار كم و بازي هاي فشرده اي براي باشگاه ها وجود دارد. بنابراين بايد به گونه اي برنامه ريزي شود تا هر كس در ورزش باشگاهي شركت مي كند ناراضي نباشد. نبايد سرمايه گزاران را از ورزش نااميد كنيم. نسبت به تمام مديران، مربيان و ورزشكاران وظيفه داريم. مربي كه تمام وجودش را در طول سال در خدمت تيم ملي قرار مي دهد، نتيجه مي خواهد و اين نتيجه فقط در قالب برنامه ريزي دقيق ممكن است.
پايان ليگ تا ارديبهشت 90
¤ از هشت سال پيش كار خود را كرده ايم و هيچ كدام از فعاليت هاي ما مغرضانه نبوده و هر جايي كه مشاركتي انجام شده، فقط به منافع كشور فكر مي كرديم. همه شاهد نتيجه فعاليت هاي مسئولين هستيم و حالا مي بينيم كه در اين 8 سال بسكتبال ايران از كجا به كجا رسيده است. موظفيم كه نه تنها احترام بلكه حق و حقوق و وضعيت مربيان، مديران و بازيكنان را در نظر بگيريم. طي يك برنامه ريزي دقيق موظف هستيم تا پايان ارديبهشت ليگ برتر را به پايان برسانيم. سال گذشته تيم هاي صبامهر و پاسارگاد شيراز به ليگ برتر ضربه هاي جبران ناپذيري وارد كردند. تيم قزويني به هيچ كدام از تعهدات خود نسبت به مربي و بازيكنان و فدراسيون را انجام نداد و به فدراسيون خيانت كرد و به بازيكنان لطمه زد. شرايط فصل قبل اين تيم باعث شده است كه ديگر اعتمادي وجود نداشته باشد و نمي توانيم با اين وضعيت با اين تيم ادامه فعاليت بدهيم.
تيمي با نام صبا نداريم
¤ در سوپر ليگ ايران تيمي با نام صبا وجود نخواهد داشت زيرا پشت پرده اين نام، فعاليت ها و سوءاستفاده هاي ديگر وجود دارد. اگر تيم قزويني مي خواهد در ليگ برتر حضور داشته باشد، بايد هيات بسكتبال قزوين تمام بدهكاري هاي خود را به مربيان و بازيكنان بپردازد و فدراسيون به هيچ وجه كوتاه نمي آيد. وي خطاب به مسئول تيم شيراز نيز بيان كرد: تمام شرايط موجود براي صبامهر براي تيم شيراز نيز وجود دارد و تيم شيرازي نيز بايد تمام مشكلات خود را حل كند.
¤ رئيس فدراسيون بسكتبال درباره بازيكنان حاضر در ليگ برتر بيان كرد: درباره تعيين نفرات كار ابداعي انجام نداديم و طبق قانون هاي فيبا عمل مي كنيم. هيچ تيمي در ليگ برتر به بازيكنان جوان ميدان نمي دهد. وارد كردن بازيكن جوان به تيم ها بيشتر از تعداد مجاز هيچ تغييري ايجاد نخواهد كرد و جوانان باز هم روي نيمكت خواهند نشست. هر تيمي اگر به بازيكن جوان نياز دارد، به تيم اصلي خود اضافه كند.
برخورد شديد با بي انضباط ها
¤اگر هر استان نسبت به تعهدات خود به فدراسيون، بازيكنان و مربيان كوتاهي كند، برخورد خواهيم كرد و همچنين اگر باشگاه اعلام كند، هر بازيكني از وظايف خود سرپيچي مي كند، طبق قرارداد مجدد محرومش خواهيم كرد. اصل كار باشگاه ها اين است كه تيم ملي را تقويت كنند اما متاسفانه هر بازيكني كه وارد تيم ملي شده در تيم ملي قهرمان شده است
8سال پيش كجا بوديم
¤ همه بايد براي موفقيت ورزش تلاش كنيم. فقط خودمان هستيم كه مي توانيم اشتباه ها را رفع كنيم. اين كار به حمايت همه مسئولين نياز دارد. بايد به ورزشكاران احترام، به پيشكسوت اخلاق و رفتار ورزشي را آموزش داد. منش ورزشكارانه مهمترين اصل است، ولي به آن توجه نمي شود. بايد به ورزشكاران اخلاق بياموزيم. در اين هشت سال هر كاري را كه توانستيم، انجام داديم و همه شاهد بودند كه در بازي هاي دوحه قطر تيم كامل ما مقام سوم را كسب كرد ولي در بازي هاي آسيايي چين تيم دست و پاشكسته توانست همان مقام را كسب كند. توقع ها خيلي بالا رفته ولي بايد به داشته هايمان احترام بگذاريم. بسكتبال ما 8 سال پيش كجا بود و حالا كجاست كه در تمام دنيا روي بسكتبال ايران حساب باز مي كنند. فدراسيون بسكتبال كه ضعيف نمي شود. اين ورزش بسكتبال است كه با هماهنگ نبودن ضربه خواهد ديد. در اين چند سال هر كس هر كاري خواست انجام داد و صبر ما باعث شد كه در مقابل اين رفتار نايستيم اما از اين به بعد به تك تك فعاليت ها در فدراسيون بسكتبال دقت خواهيم كرد و با هر كس كه از حد و حدود خود خارج شود، برخورد خواهيم كرد.
شرمندگي
بعد از بازيهاي آسيايي
¤ محمود مشحون درباره بازيكنان جوان و رده هاي پايه نيز بيان كرد: براي جوانان ارزش قائل شويد. به آنان اعتماد كنيد و آينده بسكتبال را هدف قرار دهيد. خودمحوري را دور كنيد و با هم هماهنگ شويد، در فدراسيون اول و آخر براي خدا كار مي كنيم و بعد هم براي ديني كه به ورزش ايران داريم و اگر خدا بخواهد، موفق خواهيم شد. قبل از بازي هاي آسيايي به جاي كمك روحي و رواني فقط تيم را تخريب كردند ولي بعد از بازي ها شرمنده و سردرگريبان اند. وقتي به بسكتبال خدمت مي كنيم، توقع همگاني داريم اما، هيچ كدام از سرمايه هاي ما مهم نيست بهترين كار ما در اين 8 سال معرفي فدراسيوني سلامت و با شرف بوده است. در مجموع ما كار خودمان را ادامه مي دهيم و از هيچ كس توقع نداريم ولي تمامي مسئولين در ليگ برتر بايد با هم هماهنگ شوند و با فدراسيون نيز همكاري كنند. بازيكنان ملي پوش را براي تيم ملي آماده كنيد و بيشتر از هر چيز به آنان اخلاق بياموزيد. بزرگترين افتخار من و فدراسيون معرفي داوران سلامت و باوجدان است كه خالصانه به فدراسيون خدمت مي كنند و وجدان خود را با هيچ چيز عوض نمي كنند.

توفيق: كمبود امكانات به بسكتبال لطمه خواهد زد
مربي سابق تيم ب بسكتبال ايران اعلام كرد كه كمبود امكانات سخت افزاري به بسكتبال ايران در بلندمدت لطمه خواهد زد.
علي توفيق افزود: با وجود عملكرد مطلوب بسكتبال ايران در سال هاي اخير اما همچنان اين رشته ورزشي در كشورمان از نبود امكانات سخت افزارش رنج مي كشد.
وي ادامه داد: مسئولان ورزش كشور بايد هرچه سريعتر سالن هاي اختصاصي بسكتبال را در كشور احداث كنند.
وي تاكيد كرد: نداشتن سالن اختصاصي براي رشته اي كه بارها براي ايران افتخارآفريني كرده يك درد بزرگ است.
پيشكسوت بسكتبال ايران در خصوص عملكرد تيم كشورمان در بازي هاي آسيايي گوانگجو گفت: با توجه به نبود بازيكنان اصلي تيم ملي توانستيم در بازي هاي آسيايي عملكرد قابل قبولي داشته باشيم.
وي تصريح كرد: موفقيت تيم ملي بسكتبال حاصل مديريت درست مسئولان اين فدراسيون در امر پايه سازي است.
وي اظهار داشت: يكي ديگر از نقاط قوت بسكتبال كشورمان ليگ منظم و با كيفيتي است كه با تلاش باشگاه ها و فدراسيون برگزار مي شود.
توفيق خاطر نشان كرد: متاسفانه در طول سال هاي اخير آموزش و پرورش و دانشگاه ها كه مي توانند در پيشرفت بسكتبال نقش مهمي داشته باشند، عملكرد خوبي نداشته اند.
وي تاكيد كرد: آموزش ورزشكاران در سنين پايه مي تواند توانمندي هاي آنها را چندين برابر كند.
وي ادامه داد: بعضي از مدارس كشور امكانات خوبي براي ورزش دانش آموزي دارند كه متاسفانه هيچ استفاده اي از آن نمي شود.
كارشناس بسكتبال ايران با انتقاد از بودجه فدراسيون گفت: انتظار مي رود بسكتبال با توجه به افتخارات زيادي كه در سطح بين المللي كسب كرده است، بودجه موردنظرش را دريافت كند.
وي در خصوص عملكرد ماتيچ سرمربي خارجي تيم ملي بسكتبال ايران خاطر نشان كرد: ما در زمان هر مربي خارجي كه در سال هاي اخير به كشورمان آمده است، نتايج خوبي را كسب كرده ايم.
وي افزود: ماتيچ مربي بسيار بزرگي است اما تيم ما براي پيشرفت بيشتر نياز به مربيان بزرگ دارد.
توفيق در خصوص تمايل فدراسيون براي استفاده از مربيان خارجي در بخش پايه گفت: در كشورمان مربيان پايه بسيار خوبي حضور دارند و فدراسيون در صورتي كه تمايل دارد از مربيان خارجي استفاده كند بايد بهترين آنها را به كشور بياورد.
ملي پوش اسبق بسكتبال ايران در خصوص بازگشايي مدارس بسكتبال در ايران اظهار داشت: در صورتي كه اين مدارس فعاليت خود را زيرنظر فدراسيون آغاز كنند، مي توانند مفيد باشند.

 



اخبار ورزش ايران

تهران ميزان مسابقات واترپلوي
باشگاه هاي آسيا
هشتمين دوره مسابقات واترپلوي قهرماني باشگاه هاي آسيا از روز جمعه به ميزباني تهران آغاز خواهد شد. هشتمين دوره رقابت هاي واترپلوي قهرماني باشگاه هاي آسيا از روز جمعه هفته جاري به مدت 3 روز در محل استخر قهرماني مجموعه ورزشي آزادي تهران برگزار خواهد شد. در اين رقابت ها دانشگاه آزاد تهران و نفت و گاز اميديه دو نماينده ايران خواهند بود كه با دو نماينده از كشورهاي كويت و ازبكستان بر سر تصاحب جام قهرماني رقابت خواهند كرد.
همزماني برگزاري جام شهيد هاشمي نژاد
با رقابت هاي كشتي آزاد
جام شهيد هاشمي نژاد و مسابقات قهرماني بزرگسالان كشتي آزاد ايران همزمان در روزهاي پنجشنبه و جمعه هفته جاري برگزار خواهد شد.
مازندراني ها روزهاي 2 و 3 دي ماه را از قبل براي برگزاري جام شهيد هاشمي نژاد انتخاب و به فدراسيون اعلام كرده اند. بعد از تعويق رقابت هاي قهرماني بزرگسالان ايران به دليل آلودگي هواي پايتخت و تعطيلي چند روزه تهران، فدراسيون روزهاي پنجشنبه و جمعه هفته جاري را براي برگزاري اين پيكارها در نظر گرفت تا با جام شهيدهاشمي نژاد همزمان باشد و به اين شكل تعدادي از جوانان كه قصد امتحان كردن شانس خود در رقابت هاي بزرگسالان را دارند، نتوانند در بهشهر روي تشك بروند. اصغر ثمربخش رئيس هيئت كشتي مازندران در اين باره گفت: ما از قبل اين تاريخ را به فدراسيون اعلام كرديم؛ اما حالا با قهرماني ايران همزمان شده، با اين وجود با مجيد خدايي سرمربي تيم ملي صحبت كرده ايم و قرار است گزينه هاي مورد نظرشان در جام شهيد هاشمي نژاد كشتي بگيرند. خدايي همچنين براي تماشاي مسابقات به بهشهر خواهد آمد. اين رقابت ها در رده سني جوانان برگزار مي شود.
آغاز مسابقات قهرماني شطرنج از 6 بهمن
رقابت هاي قهرماني شطرنج رده هاي سني پسران 6 بهمن ماه به ميزباني همدان آغاز خواهد شد. در اين مسابقات شطرنجبازان رده هاي سني زير 14-16-18 سال در بخش پسران از 6 تا 12 بهمن ماه در همدان با هم به رقابت مي پردازند. رقابت هاي هر رده سني در 9 دور و به روش سوئيسي و براساس مقررات فدراسيون جهاني برگزار مي شود. زمان بازي براي هر بازيكن 90 دقيقه براي كل بازي و 30 ثانيه وقت اضافه به ازاء انجام هر حركت در نظر گرفته شده است.
رحمان: اميدوارم در پارالمپيك لندن هم
ركوردشكني كنم
دارنده مدال طلاي مسابقات وزنه برداري پارآسيايي 2010 گفت: تمريناتم را ادامه مي دهم تا در رقابت هاي پارالمپيك 2012 لندن ركوردشكني كنم.
سيامند رحمان پس از كسب مدال طلاي دسته فوق سنگين نخستين دوره بازي هاي پارآسيايي 2010 نقش مربيان را در كسب اين مدال بسيار پررنگ دانست و اظهار داشت: در شش ماه گذشته تمرينات فشرده اي را انجام داده بودم و اميدوارم با حفظ همين روند بتوانم باز هم براي ايران افتخارآفرين باشم.
دارنده مدال طلاي رقابت هاي وزنه برداري بازي هاي پارا آسيايي 2010 ادامه داد: من و كاظم رجبي در تمرينات كمك هاي زيادي به هم مي كنيم و معتقدم اگر وي مصدوميت نداشت مي توانست عنوان قهرماني را از آن خود كند.
وي تاكيد كرد: پس از اين رقابت ها تمرينات خود را براي پيكارهاي مهم پارالمپيك 2012 لندن دنبال خواهم كرد تا بتوانم در آنجا نيز ركوردي جديد از خود بجا بگذارم.
رقابت هاي وزنه برداري دسته فوق سنگين رقابت هاي پارا آسيايي 2010 گوانگجو امروز با كسب 2 مدال طلا و نقره براي وزنه برداران ايراني پيگيري شد. در اين دسته سيامند رحمان، وزنه بردار شايسته ايران با ركورد 290 كيلوگرم علاوه بر جابجايي ركورد جهان به ميزان 5 كيلوگرم به عنوان قوي ترين مرد معلول جهان انتخاب شد و مدال طلاي بازي هاي پارا آسيايي را به خود اختصاص داد.
اعزام تيم كاراته صدراي زيرآب به فرانسه
فدراسيون كاراته با شرط حضور چند ملي پوش، موافقت كرد تيم صدراي زيرآب در رقابتهاي بين المللي فرانسه حضور پيدا كند.
فدراسيون كاراته فرانسه چندي پيش با ارسال نمابري به تهران از تيم ملي ايران براي حضور در كاپ آزاد فرانسه دعوت كرده بود. در همان زمان تيم صدراي زير آب خواستار حضور در اين تورنمنت بين المللي كرده بود كه با مخالفت فدراسيون مواجه شد. فدراسيون كاراته در جديدترين تصميم خود با سفر تيم كاراته صدرا در اين تورنمنت به شرط همراهي چند عضو تيم ملي موافقت كرد. بر همين اساس ذبيح الله پورشيب و جاسم ويشگاهي دو مرد طلايي كاراته در بازيهاي آسيايي، حامد زيگساري دارنده مدال نقره رقابتهاي جهاني در سال 2010 امير مهديزاده و سعيد حسني پور به همراه مسعود رهنما در اين سفر تيم صدرا را همراهي خواهند كرد. كاپ آزاد فرانسه بهمن ماه با حضور برخي از بهترين هاي جهان در پاريس برگزار مي شود.
نيكخواه بهرامي بازيهاي غرب آسيا را از دست داد
صمد نيكخواه بهرامي هنوز به بهبودي كامل نرسيده است و به همين دليل قادر نيست در آغاز مسابقات بسكتبال ليگ برتر باشگاه هاي كشور و غرب آسيا تيم مهرام را همراهي كند.
صمد نيكخواه بهرامي كه به دليل آسيب ديدگي مسابقات قهرماني جهان (تركيه) را از دست داد و حتي با وجود حضور در تركيب تيم اعزامي به بازي هاي آسيايي نتوانست براي تيم ملي كشورمان در گوانگجو به ميدان برود، از همراهي تيم مهرام در آغاز مسابقات باشگاهي پيش رو نيز معاف شده است.
رقابت هاي بسكتبال ليگ برتر باشگاه هاي كشور از دوم دي ماه آغاز مي شود. مسابقات باشگاه هاي غرب آسيا- در گروه B كه مهرام در آن قرار دارد نيز از 22 دي ماه به ميزباني اردن آغاز مي شود. مهرام مدافع عنوان قهرماني هر دو اين مسابقات است اما امسال براي دفاع از عنوان قهرماني خود در اين دو رويداد قادر به در اختيار داشتن يكي از مهره هاي كليدي و تاثيرگذارش نيست چرا كه وضعيت آسيب ديدگي صمد نيكخواه بهرامي هنوز به بهبودي كامل نرسيده است.
حميدرضا صمدزاده، سرپرست تيم بسكتبال مهرام با اعلام اين خبر گفت: صمد حدود يك ماه ديگر تمرينات با توپ خود را آغاز مي كند. تا آن زمان نمي توانيم از او در تركيب تيم استفاده كنيم.

 

(صفحه(12(صفحه(6(صفحه(9(صفحه(7(صفحه(8(صفحه(15(صفحه(11(صفحه(5(صفحه(16(صفحه(13(صفحه(4(صفحه (2.3.14