(صفحه(12(صفحه(6(صفحه(9(صفحه(7(صفحه(8(صفحه(15(صفحه(11(صفحه(5(صفحه(16(صفحه(13(صفحه(4(صفحه (2.3.14


دوشنبه 29  آذر 1389- شماره 19818

صفحه (14)

صفحه (3)

صفحه (2)

     
پاكستان بايد مراكز تروريستي داخل خاك خود را نابود كند
جزئيات اصلاح قيمت ها از زبان رئيس جمهور
تقدير آيت الله سبحاني از حضور اردوغان در جمع عزاداران حسيني
ساخت دستگاه هاي ضخامت سنج و سطح سنج در پژوهشگاه علوم و فنون هسته اي
احمدي نژاد در اجلاس وزراي زن كنفرانس اسلامي:
الگوي حضرت زهرا (س) و زينب كبري (ع) را به جهانيان معرفي كنيم
مديرعامل شركت پخش فرآورده هاي نفتي مازندران:
نفت خام كشور با روند فعلي مصرف 15سال ديگر تمام مي شود
قائم مقام وزير فرهنگ و ارشاد اسلامي: فعاليت هاي قرآني برون مرزي افزايش مي يابد
معاون وزير راه و ترابري: 6 هزار كيلومتر از راه هاي ترانزيت كشور به بزرگراه تبديل مي شود
پس از 5 سال تعطيلي كارخانه پودر خاك سرخ هرمز راه اندازي شد
از ديروز تسهيلات بانكي به واحدهاي خسارت ديده زلزله دورود آغاز شد
اخبار ادبي و هنري
نماينده ولي فقيه در سپاه: تكرار نشدن واقعه كربلا نشانگر پيروي مردم و خواص از ولي فقيه است
واگذاري 440 هزار واحد مسكوني مهر تا پايان سال جاري
متولي آستانه مقدس حضرت معصومه (س): فتنه سال 88 اصل دين را هدف قرار داده بود



جلالي مطرح كرد
پاكستان بايد مراكز تروريستي داخل خاك خود را نابود كند

سخنگوي كميسيون امنيت ملي مجلس گفت بايد با پاكستان اتمام حجت شود تا اين كشور مراكز آموزشي تروريست ها را كه در خاك خود واقع شده، نابود كند.
كاظم جلالي سخنگوي كميسيون امنيت ملي و سياست خارجي مجلس شوراي اسلامي صبح يكشنبه در حاشيه جلسه علني مجلس طي سخناني در جمع خبرنگاران با اشاره به جلسه كميسيون متبوعش گفت: امروز كميسيون امنيت ملي با تشكيل جلسه موضوع اقدام تروريستي اخير در چابهار را با حضور مسئولان انتظامي، اطلاعاتي و امنيتي بررسي كرد.
وي افزود: گزارشي كه مسئولان ارائه كردند نشانگر آن بود كه اقدامات پيشگيرانه موثري توسط مسئولان امر با توجه به تهديدات موجود، انجام شده است.
سخنگوي كميسيون امنيت ملي مجلس تصريح كرد: بي ترديد دشمنان ما برنامه وسيع تري را براي انجام اقدامات تروريستي در كشور داشتند كه با هوشياري دستگاههاي اطلاعاتي و امنيتي تيم هاي تروريستي دستگير شدند.
جلالي با اشاره به شهيد و مجروح شدن تعدادي از هموطنان شيعه و سني در اقدام تروريستي چابهار گفت: اين عمليات تروريستي نشانگر آن است كه دشمنان نظام ملت ايران را نشانه رفتند، اميدوارم با اعترافات دستگيرشدگان و مجموعه اقداماتي كه مسئولان اطلاعاتي و عملياتي انجام مي دهند اقدامي جدي براي مقابله با اين تروريست ها صورت پذيرد.
وي خاطرنشان كرد: البته در بررسي ها ارتباط گروهك هاي تروريستي با رژيم صهيونيستي قطعي شده است در عين حال پيش از اين در اعترافات عبدالمالك ريگي هم اين مسئله قطعيت يافته بود.
نماينده شاهرود در مجلس ادامه داد: براساس برنامه ريزي سرويس هاي اطلاعاتي موساد با همكاري آمريكايي ها و انگليسي ها، از تمام ظرفيت ها براي ايجاد ناامني و اقدامات ايذايي استفاده خواهند كرد كه در اين خصوص از همه گروه هاي اپوزيسيون و ضدانقلاب نيز استفاده و با آنها نيز ارتباط برقرار كرده اند.
جلالي در ادامه تاكيد كرد: دشمنان هم اقداماتي كه انجام مي دهند از جمله اقدامات حداقلي همانند شعارنويسي و ايجاد فضاي ناامني تا ترور است اما آنچه كه مهم به نظر مي رسد مسئله كشور همسايه پاكستان است كه اين گروه ها در مناطقي از اين كشور آموزش مي بينند.
وي اضافه كرد: ما فكر مي كنيم كه دستگاه ديپلماسي بايد اقدامي جدي در اين زمينه انجام دهد چرا كه صرفا ديپلماسي سفر جواب نمي دهد. وي افزود: بايد با پاكستان اتمام حجت شود تا اين كشور مراكز آموزشي تروريست ها كه در خاك خود واقع شده را نابود كند. در غير اين صورت ايران حق دارد كه با ناامن كردن فضا براي تروريست ها از امنيت شهروندان خود دفاع كند.
سخنگوي كميسيون امنيت ملي مجلس تصريح كرد: دولت و مجلس بايد بودجه اي كافي براي ايجاد امنيت در مرزهاي شرقي كشور اختصاص دهد چرا كه مرزهاي شرق كشور براي استفاده از امكانات به روز به منظور كنترل بيشتر نيازمند اعتبارات هستند.

 



جزئيات اصلاح قيمت ها از زبان رئيس جمهور

رئيس جمهور در گفت وگوي مستقيم با مردم جزئيات هدفمندي يارانه ها و اصلاح قيمت ها را تشريح كرد.
محمود احمدي نژاد شنبه شب در مصاحبه تلويزيوني كه از شبكه اول سيما پخش شد به ويژگي هاي قانون هدفمند كردن يارانه ها پرداخت و افزود: اجراي اين قانون از 2 الي 3 سال قبل شروع شده كه بصورت رسمي از امسال مورد اجرا قرار گرفته است.
وي قانون هدفمند كردن يارانه ها را بزرگترين طرح اقتصادي و مردمي عنوان كرد و گفت: انرژي و ثروت ملي متعلق به خود مردم است به همين دليل مديريت ثروت ملي نيز بايد به عموم مردم داده شود.
رئيس جمهور بخش انرژي را عظيم ترين بخش استفاده از يارانه ها دانست و تصريح كرد: بخش انرژي بايد به بهترين نحو استفاده شود كه متاسفانه اينگونه نبوده است.
احمدي نژاد ادامه داد: امروز معادل 5/6ميليون بشكه نفت و گاز توليد مي شود؛ كه 2 ميليون و300 هزار بشكه صادر مي شود در حالي كه 4 ميليون و200 هزار بشكه آن در داخل مصرف مي شود.
وي با بيان اينكه 120هزار ميليارد تومان انرژي در داخل كشور مصرف مي شود، گفت: اين مبلغ حدود 4 برابر متوسط دنياست در حالي كه معادل 4 برابر دنيا رفاه نداريم.
رئيس جمهور گفت: اولا اسراف زياد است، ثانيا بهينه مصرف نمي كنيم. ثالثا همين مقدار كه مصرف مي كنيم عادلانه توزيع نمي شود چرا كه برخي ها 30 برابر استفاده مي كنند.
احمدي نژاد با تاكيد بر اينكه اگر يك چهارم از اين مقدار را صرفه جويي كنيم 30 هزار ميليارد تومان صرفه جويي شده است، افزود: مي توانيم اين مقدار را صادر كنيم و پول آن در جيب مردم قرار بگيرد.
وي در ادامه سخنان خود بودجه عمراني كشور را در تاريخ ايران بي نظير دانست و بودجه اين نهاد را 20 هزار ميليارد تومان عنوان كرد و گفت كه اگر اين مبلغ به بودجه عمراني اضافه شود اين مبلغ 5/2 برابر مي شود.
رئيس جمهور به تحول عظيم در بخش هاي گوناگون پس از صرفه جويي و هدفمند كردن يارانه ها پرداخت و گفت: در دنيا براي هزار ميليارد تومان كلي برنامه ريزي مي كنند، در حالي كه مي توانيم ما با صرفه جويي 30 هزارميليارد تومان را استفاده بهينه كنيم.
احمدي نژاد در بخش ديگري از سخنان خود با بيان اينكه براي هدفمند كردن يارانه ها همه جهات آن مورد بررسي قرار گرفته است، از ايجاد بسته هاي گوناگون خبر داد و گفت: براي اينكه اين طرح به خوبي شروع شود و با كمترين تنش در زندگي مردم اجرا شود كارهاي اضافي انجام داده ايم براي مثال يك ماه بنزين اضافه داده شود كه البته اين مقدار از 60 ليتر به 50 ليتر كاهش پيدا كرد. همچنين براي افرادي كه در شبكه حمل و نقل بيرون شهري كه نفت و گاز استفاده مي كنند براي آنها به مدت 10روز با قيمت قبلي در كارت آنها شارژ شده است و سهميه جديد را گفتيم 2ماهه شارژ كنيد.
افزايش پرداخت يارانه ها
تا دو برابر
وي افزود: با محاسبات ما 6 دهك از روز اول وضع شان بهتر مي شود؛ 2 دهك نيز بايد مقداري صرفه جويي كنند و 2 دهك نيز بايد مقداري بيشتر صرفه جويي كنند چرا كه برخي زندگي بسيار مرفه و باز و بدون هيچ كنترلي دارند كه اين خوب نيست و حتي به نفع خود آنها نيست كه بايد هزينه ها و مصرف خود را محدود كنند. گرچه با اصلاحات اساسي كه انجام خواهد شد همه سود خواهند برد، صنعت بهينه خواهد شد و قيمت تمام شده صنعت با قيمت هاي جهاني مي تواند رقابت كند.
رئيس جمهور از آغاز اصلاح قيمت ها و امكان برداشت يارانه نقدي از روز يكشنبه (ديروز) خبر داد و از مردم خواست عجله نكنند و براي استفاده از يارانه ها مديريت كنند چرا كه اين پولها در حساب مردم است و ما در گام هاي بعدي سعي مي كنيم يارانه بيشتري به مردم بدهيم.
احمدي نژاد با بيان اينكه مرحله بعدي هدفمند كردن يارانه سال آينده اجرا مي شود، اظهار داشت: يارانه ها حداقل به دو برابر مي رسد و اگر آنچه در نيت من است و قوانين اجازه دهد و راه باز شود بيش از اين خواهد شد.
وي افزود: ما فكر مي كنيم اگر ثروت را به دست مردم بدهيم، بهتر مديريت مي كنند تا اينكه ثروت دست من باشد، بنابراين مردم اين پول را نگه دارند و بخشي از آن را براي آينده فرزندان خود پس انداز كنند.
رئيس جمهور ادامه داد: مردم 2 ماه دست نگه دارند تا قبض آب، گاز و برق بيايد و آنها حساب و كتاب كرده و براي كاهش مصرف مديريتي تنظيم كنند تا مصرف خود را كاهش دهند.
احمد ي نژاد با اعلام دومين واريز يارانه ها به حساب مردم در مرحله اول، از پرداخت يارانه نان به حساب مردم در هفته جاري خبر داد و گفت: چون نان مهم است و ما مي خواهيم مردم نان را خوب استفاده كنند، براي هر نفر 4 هزار تومان به ازاي هر ماه يارانه واريز كرديم.
فقط به اطلاعيه هاي
ستاد هدفمندي يارانه ها توجه كنيد
وي از مردم خواست فقط به اطلاعيه هاي ستاد هدفمند كردن يارانه ها توجه كنند و افزود: ممكن است فردا يك نفر اعلام كند كه فلان جنس قرار است گران شود چرا كه عدالت مخالف دارد و برخي از رسانه هاي خارج عليه اين طرح سخنراني مي كنند و از پيشرفت ايران و الگوشدن آن ناراحت هستند و ممكن است بخواهند مردم را نگران كرده و فضاسازي كنند و ممكن است برخي متوجه نباشند و تحريك شوند و اقدامي در اقتصاد انجام دهند و قيمت برخي اجناس را بالا ببرند، بنابراين مردم نبايد به اينگونه اظهارات توجه كنند.
پلكاني شدن اصلاح قيمت آب، برق و گاز
رئيس جمهور با بيان اين كه شيبي كه براي آب، برق و گاز در اين طرح در نظر گرفته ايم ملايم است، گفت: اين سه كالا تقريبا در همه جا وجود دارد كه با شيب ملايم و پلكاني ديده شده است يعني آن هايي كه مصرف شان پايين است قيمتش ارزان است و هرچه مصرف بالا مي رود مابه التفاوت اضافه مي شود؛ يعني قيمت پلكاني بالا مي رود.
احمدي نژاد يادآور شد: در روستاهايي كه از نفت سفيد و كپسول هاي گاز استفاده مي كنند، پيش بيني كرده ايم تا زماني كه قيمت به طور كامل آزاد نشود قيمت كوپني گذاشته ايم چرا كه ما در شهر گاز داريم اما در برخي روستاها گاز ندارند؛ بنابراين به اندازه، نفت و گاز در اختيارشان قرار مي دهيم.
كارهاي باقي مانده
تا پايان دولت دهم
رئيس جمهور از تلاش دولت براي اصلاح سيستم بانكي، سيستم مالياتي و ايجاد اشتغال براي جوانان در سال آينده خبر داد و گفت: به مردم عرض مي كنم كه تا قبل از پايان دولت دهم، يارانه ها هدفمند، مشكل مسكن حل، مشكل اشتغال حل و سيستم بانكي، ماليات و گمرك كشور اصلاح خواهد شد.
احمدي نژاد با بيان اين كه دولت بر روي طرح هدفمند كردن يارانه ها وقت زيادي گذاشت، افزود: از ابتداي سال آينده دولت توان و نيروي خود را در سه بخش متمركز مي كند كه اين بخش ها عبارتند از اصلاح سيستم بانكي، اصلاح سيستم مالياتي و ايجاد اشتغال براي جوانان.
وي با اشاره به اين كه اجراي قانون هدفمند كردن يارانه ها اولين و مهم ترين گام بوده است، اظهار كرد: وقتي گام اول را برداريم، گام هاي بعدي راحت تر برداشته مي شوند و ما از اول سال آينده گام هاي بعدي را آغاز خواهيم كرد.
سنگين ترين مرحله همين بحث هدفمند كردن يارانه ها بود كه تا قبل از پايان سال اجرا مي شود و البته مبالغ مربوط به دو ماه به حساب مردم واريز شده است و آخر بهمن ماه نيز باز هم دو ماه بعدي را به حساب مردم واريز مي كنيم و همين طور دو ماه، دو ماه پول ها را واريز خواهيم كرد.
دستاوردهاي ژنو 3
همچنين احمدي نژاد در ابتداي سخنانش در خصوص دستاوردهاي ژنو 3 و تحريم هاي غيرقانوني دولت هاي غربي با بيان اينكه يكي از مهمترين موضوعات سياست خارجي مسئله هسته اي است، اظهار داشت: مسئله هسته اي يك نماد و ميعاد است كه به يك تقابل بين نظام سلطه با انديشه توحيدي تبديل شده است. از همين رو ايران در محور و جريان توحيدي قرار دارد كه موضوع هسته اي فرصتي براي جلوگيري از پيشرفت ايرانيان توسط استكبار جهاني شده است.
وي با تاكيد بر اينكه دولت هاي غربي تمام تلاش خود را انجام داده اند كه از ايران هسته اي جلوگيري كنند، افزود: ايران هم اكنون هسته اي است و هسته اي خواهد ماند.
رئيس جمهور دو راه مقابل دولت هاي غربي براي مقابله با ايران عنوان كرد و گفت: اول آنكه اين افراد راه خود را ادامه دهند كه البته ديديم آنها شكست خورده و شكست خواهند خورد. ضمن آنكه تحريم ها و قطعنامه ها نيز اثري نداشت بلكه سرعت ايران را مضاعف كرد. ثانيا تقابل به تعامل تبديل شود كه از همان اول ايران بر اين موضوع پاي مي فشردند. چرا كه ايران مي تواند در موضوعات مختلف از جمله بين الملل همكاري خوبي داشته باشد.
احمدي نژاد به ژنو 3 اشاره كرد و با بيان اينكه در مذاكرات ژنو، مذاكرات خوبي صورت گرفت، گفت: نماينده ايران درست و به جا حرف زد چرا كه من با دقت متن اين مذاكره را مشاهده كردم و نكات مثبتي را در اين مذاكره متوجه شدم. به همين دليل زمان آن رسيده كه تقابل جاي خود را به تعامل دهد. چرا كه مي خواهيم همه در اين بازي برنده باشند.
وي با تاكيد بر اينكه نبايد حقي از ملت ها ضايع شود، تصريح كرد: ايران در شرايط هسته اي قرار دارد كه در اين مذاكرات نيز رگه هايي از همكاري مشاهده شد كه اميدواريم در استانبول، برزيل و تهران به يك رويه خوبي برسيم.

 



تقدير آيت الله سبحاني از حضور اردوغان در جمع عزاداران حسيني

سرويس شهرستان ها -
دفتر يكي از مراجع عظام تقليد حوزه علميه قم با انتشار بيانيه رسمي اين مرجع عاليقدر، از حضور نخست وزير تركيه در جمع عزاداران حسيني استانبول تقدير كرد.
بنا به گزارش دفتر آيت الله جعفر سبحاني، وي در بخشي از بيانيه خود خطاب به رجب طيب اردوغان آورده است: قرآن و عترت، دو يادگار گرانبهايي است كه رسول خدا (ص) از خود برجاي نهاده است و بهترين راه براي وحدت يك ميليارد و اندي مسلمان، در برابر ابرقدرت هاي متجاوز، پايبندي به اين دو يادگار است كه مايه وحدت و يگانگي همه آنهاست.
در قسمت ديگري از نامه آيت الله سبحاني به نخست وزير تركيه آمده است: شركت آن شخصيت گرامي در مراسم عزاداري سال جاري در كشور خويش، بسيار مهم و اثرگذار است. از يك طرف، دعوت به تكريم عترت و پيروي از اين خانواده است و از نظر ديگر، حمايت از اهداف حسين بن علي(ع) كه در راس آنها ظلم ستيزي و عدالت خواهي است كه امروز جامعه بشري بدان نياز مبرم دارد.
اين مرجع تقليد با تاكيد بر تداوم راه امام حسين(ع) و پيوستگي شعار «هيهات من الذله» خطاب به اردوغان نوشت: دولت حضرتعالي در اين مدتي كه به سر كار آمده و فعاليت هاي اصلاحي خود را آغاز كرده، بخوبي نشان داده است كه به مسائل بين المللي و اسلامي و رفع تبعيض ها كاملا توجه دارد و مي تواند نقش كليدي در اين زمينه ها ايفا كند.
آيت الله سبحاني در پايان، موفقيت روزافزون براي نخست وزير تركيه و همكارانشان در پرتو پيروي از تعاليم عالي اسلام را از خداوند متعال درخواست كردند و ابراز اميدواري كردند كه دولت و ملت تركيه، همراه با ديگر كشورهاي اسلامي، در تمام عرصه ها موفق و كامياب و سرافراز باشند.

 



معاون كاربردهاي فناوري هاي نوين انرژي اتمي كشور اعلام كرد
ساخت دستگاه هاي ضخامت سنج و سطح سنج در پژوهشگاه علوم و فنون هسته اي

معاون كاربردهاي فناوري هاي نوين سازمان انرژي اتمي كشور از ساخت دستگاه هاي ضخامت سنج و سطح سنج در پژوهشگاه علوم و فنون هسته اي خبر داد.
عبدالله صولت ثنا شامگاه شنبه در مراسم افتتاحيه نمايشگاه تخصصي دستاوردهاي صنعت هسته اي كشور در گرگان اظهار داشت: كاربرد اين انرژي در درمان سرطان ها، افزايش طول نگهداري مواد غذايي، توليد برق، شناسايي آتش در راكتورها، شناسايي آناليز مواد و كاربردهايي در علوم پزشكي، صنعت و كشاورزي است.
وي انرژي هسته اي را همان پول و ثروتي دانست كه منجر به قدرت براي هر كشور مي شود و در اين خصوص افزود: مخالفان از چرخش صنعت هسته اي از سوي كشور ايران در هراسند و خواهان ضعف و ذلت ما هستند.
معاون سازمان انرژي اتمي كشور مدعي شد: در فرهنگستان لغت، واژه كارمايه جايگزين واژه انرژي هسته اي شده است كه مؤيد اين مطلب است كه اين انرژي همان پول و ثروتي است كه از آن ياد شد.
صولت ثنا با بيان هزينه مصرف سوخت در كشور، به رقم 6 هزار ميليارد ريالي اشاره كرد كه سالانه در اين خصوص هزينه مي شود.
وي يادآور شد: طبق آمار موجود قيمت برق توليدي در نيروگاه هسته اي معادل يك دهم تا يك پانزدهم برق حاصل از نيروگاه فسيلي است.
معاون سازمان انرژي اتمي كشور برگزاري نمايشگاه دستاوردهاي صنعت هسته اي را در راستاي آماده سازي مردم در آشنايي با كاربردهاي مختلف اين فناوري هسته اي دانست و افزود: بناست در نمايشگاه هاي بعدي تغييراتي همچون افزودن غرفه هايي در كاربردهاي صنعتي فناوري هسته اي را داشته باشيم.
صولت ثنا تصريح كرد: ساخت دستگاه سي تي اسكن از اقداماتي است كه در اين راستا انجام مي شود.
وي همچنين از ساخت دستگاه هاي ضخامت سنج و سطح سنج در پژوهشگاه علوم و فنون هسته اي خبر داد كه ورود به بخش سرمايه گذاري و اقتصادي مي كند.

 



احمدي نژاد در اجلاس وزراي زن كنفرانس اسلامي:
الگوي حضرت زهرا (س) و زينب كبري (ع) را به جهانيان معرفي كنيم

رئيس جمهور در اجلاس وزراي زن سازمان كنفرانس اسلامي گفت: بايد تلاش شود الگوهاي برجسته اي همچون حضرت فاطمه(س) و حضرت زينب(س) به زنان عالم شناسانده شود.
محمود احمدي نژاد رئيس جمهور پيش از ظهر يكشنبه در سومين اجلاس وزراي امور زنان كشورهاي عضو سازمان كنفرانس اسلامي كه در سالن اجلاس سران كشورهاي اسلامي برگزار شد، تهيه نقشه راه براي كمك به برنامه نهضت جهاني و احياي حقوق انسان بويژه زن را مورد تاكيد قرار داد و گفت: تهيه اين نقشه راه مستلزم ارتباط و همكفري با نخبگان و انديشمندان ساير كشورهاست و بايد ساز و كار آن تدوين گردد.
وي نجات زنان عالم را نجات بشريت دانست و بر ضرورت همفكري و تعامل زنان به منظور تهيه منشور نقش زنان و خانواده در نجات بشريت امروز و بهره گرفتن از توانمندي ها و استعدادهاي آنان در تدوين و اجرايي شدن تمام برنامه ها با توجه به اين منشور تاكيد كرد.
رئيس جمهور خاطر نشان كرد: بايد تلاش شود الگوهاي برجسته زنان به ويژه پنج زن بزرگ عالم هستي به طور خاص حضرت فاطمه(س) و حضرت زينب(س) با استفاده از همه ابزارهاي موجود رسانه اي به زنان عالم شناسانده شود تا خودباوري، اعتماد به نفس و اميد به موفقيت روزافزون شود.
احمدي نژاد زن، خانواده و اقتصاد را به عنوان موضوع سومين كنفرانس وزراي امور زنان كشورهاي عضو سازمان كنفرانس اسلامي ، عناصري مهم و موجب سعادت جامعه دانست و گفت: اقتصاد بايد در خدمت انسان، خانواده و جامعه باشد و نه اينكه انسان و خانواده در خدمت اقتصاد باشند.
وي زن را ركن خانواده و محور اصلي شكل گيري خانواده خواند و اظهار داشت: نقش اصلي زن در سه عرصه مهم مهرآفريني، آرامش بخشي، تربيت و مديريت قابل تعريف است.
احمدي نژاد تصريح كرد: در صحنه كربلا، حضرت زينب(ع) نقش خود را در دفاع از مكتب توحيد و حريم خاندان پيامبر عزيز، مديريت حركت كاروان اسيران و مقابله هوشمندانه و شجاعانه با ستمگران آنچنان ايفا كرده است كه ماندگاري مكتب توحيد مرهون اوست و او همواره به عنوان الگوي درخشان باقي خواهد ماند.
رئيس جمهور با اشاره به نگاه نظام مادي به زنان خاطر نشان كرد: خودخواهان و مستكبران از موضع شقاوت و خشونت اهداف خود را دنبال مي كنند و در دهه هاي اخير تلاش كرده اند اولا زنان را تحقير كرده و مانع پيشرفت و كمال آنان شوند و ثانياً خانواده را متلاشي كنند تا سرچشمه محبت و عشق و سنگر اصلي نقش آفريني زن را تخريب كنند.
وي با بيان اينكه زنان قربانيان اصلي سياست هاي زورمداران عالم هستند، اظهار داشت: امروز بيشتر آلام ناشي از درگيري ها و جنگ ها در جهان متوجه زنان است و درد و رنج هاي اقتصادي ناشي از اعمال سياست هاي سودجويانه سرمايه داري جهاني نيز زنان را هدف قرار مي دهند.
رئيس جمهور زنان كشورهاي اسلامي را در مسير احياي شخصيت و جايگاه حقيقي زن در خانواده و فعاليت هاي اجتماعي برجسته دانست و گفت: زنان كشورهاي اسلامي و بسياري از ساير كشورها از زيربناهاي فكري و مكتبي قوي مبتني بر انديشه الهي و انساني برخوردار هستند و اهداف و راه را به خوبي مي شناسند و در برابر خود الگوهاي برجسته اي نظير حضرت مريم و حضرت خديجه و حضرت فاطمه(س) را دارند.
سمير بكر- معاون دبيركل سازمان كنفرانس اسلامي نيز در سومين اجلاس وزيران زن كشورهاي اسلامي با تشكر از جمهوري اسلامي ايران براي برگزاري اين كنفرانس درباره حضور نيافتن احسان اوغلو- دبير كل اين سازمان- گفت: من امروز افتخار دارم به عنوان نماينده شخصي احسان اوغلو دبير كل سازمان كنفرانس اسلامي در اينجا حضور يابم. ايشان مي خواستند در اين كنفرانس شركت كنند اما به دليل مشكل جسمي نتوانستند حضور يابند و تاسف خود را از اين مساله اعلام كرده و به دليل عدم حضور در اين اجلاس اظهار ناراحتي كردند.
معاون دبير كل سازمان كنفرانس اسلامي اظهار كرد: در حال حاضر زنان نصف جمعيت جهان اسلام را تشكيل مي دهند اما در واقع زنان دنيا با مشكلات و موانع زيادي در مسير توسعه مواجه هستند. به همين دليل بايد متمركز شويم كه اين تبعيض و موانع را برطرف كنيم ما نيازمند تلاش دسته جمعي هستيم. بايد تلاش كنيم كه زنان را وارد مجاري اصلي اجتماع كنيم.
وي با تاكيد بر نقش بسيار بديع زنان در خانواده گفت: زنان مسئول بزرگ كردن و تعليم و آموزش كودكان و فرزندان هستند. آنها وام دار ارزش هاي اسلامي در گسترش اعتدال و صلح هستند و مسئوليت دارند كه نسل آينده را بسازند به همين دليل بايد زنان در عرصه هاي مختلف سياسي،فرهنگي، اقتصادي نقش ايفا كرده و دراين باره آموزش لازم را داشته باشند.
وي در ادامه اظهاراتش اضافه كرد: سازمان كنفرانس اسلامي يك برنامه ده ساله را تدوين كرده است كه در آن بر توانمندي زنان متمركز شده است و دراين باره برنامه هاي ملي، منطقه اي و بين المللي استفاده شده و اولين جلسه درباره زنان در نوامبر 2006 در استانبول برگزار شد كه يك نقطه عطف بود. هم چنين دومين كنفرانس درباره امور زنان در نوامبر 2008 در قاهره برگزار شد كه يك نقطه تاريخي بود و يك برنامه عملي مبني بر OPAAW براي پيشرفت زنان تدوين شد كه 57 كشور عضو اين سازمان را وا مي دارد كه به حقوق زنان توجه داشته و سوءتفاهمات را در نقش آنان از بين برد.
در ابتداي مراسم افتتاحيه اين اجلاس مجتهدزاده، رئيس مركز امور زنان و خانواده رياست جمهوري سخنراني كرد.
رئيس جمهور در اين اجلاس به همراه همسر خود شركت كرده بود و صالحي سرپرست وزارت خارجه هاشمي ثمره دستيار ارشد رئيس جمهور، فاطمه بداغي معاون حقوقي رئيس جمهور و مرضيه وحيد دستجردي وزير بهداشت او را همراهي مي كردند.
هم چنين تعدادي از نمايندگان زن مجلس و اعضاي زن شوراي شهر تهران در اين اجلاس حضور داشتند.

 



مديرعامل شركت پخش فرآورده هاي نفتي مازندران:
نفت خام كشور با روند فعلي مصرف 15سال ديگر تمام مي شود

مديرعامل شركت پخش فرآورده هاي نفتي مازندران گفت: با روند فعلي مصرف سوخت در كشور تا سال 1404جزو واردكنندگان نفت خام خواهيم بود.
محمدرضا مظلومي در همايش عاشوراييان كه با حضور هيئت هاي مذهبي و تشكل هاي ديني در مسجد مهديه نكا برگزار شد، افزود: سالانه در ايران حدود 60 ميليارد تومان يارانه پرداخت مي شود و تمام تلاش دولت به آن است كه يارانه ها به دهك هاي پايين جامعه پرداخت شود و توجه بيشتري به اين قشر از جامعه شود.
وي افزود: 85 درصد از اين يارانه پرداختي در كشور به مصارف انرژي همچون نفت، گاز و برق اختصاص مي يابد و 75 درصد از اين 85 درصد به فرآورده هاي نفتي شامل بنزين، نفت سفيد، نفت كوره، نفت گاز و غيره پرداخت مي شود.
مظلومي يادآور شد: شدت مصرف انرژي در ايران 17 برابر ژاپن، 8 برابر كشورهاي اروپايي و دو برابر چين است و مصرف انرژي ما در شرايط فعلي كشور، معادل با مصرف يك كشور با 750 ميليون نفر جمعيت است.
مديرعامل شركت پخش فرآورده هاي نفتي مازندران خاطرنشان كرد: هدف از پرداخت يارانه، ايجاد رفاه در كل جامعه بويژه در بين دهك هاي پايين جامعه است و بايد بدانيم و اطلاع رساني كنيم كه اجراي اين طرح در بلندمدت ايجاد رفاه براي مردم را به دنبال خواهد داشت.

 



قائم مقام وزير فرهنگ و ارشاد اسلامي: فعاليت هاي قرآني برون مرزي افزايش مي يابد

ساري-خبرنگار كيهان
قائم مقام وزير فرهنگ و ارشاد اسلامي و رئيس مركز هماهنگي توسعه و ترويج فعاليت هاي قرآني كشور از افزايش فعاليت هاي قرآني برون مرزي خبر داد و گفت: در آينده نزديك، بزرگترين موسسه قرآني در آفريقا راه اندازي مي شود.
حجت الاسلام والمسلمين حميد محمدي در دومين همايش اتحاديه موسسات قرآني كشور در خزر آباد ساري گفت: در طول تاريخ وقت و شرايط به اين اندازه براي فعاليت هاي قرآني فراهم نبوده است.
وي گفت: خداوند انسان را به خاطر نخواندن قرآن توبيخ نكرده اما قرآن محصول تدبير حق در اين عالم است.
قائم مقام وزير فرهنگ و ارشاد اسلامي گفت: شوراي مركزي قرآن كشور، بالاترين مرجع تصميم گيري در انجام قعاليت هاي قرآني است و موسسات قرآني بايد براساس نظرات اين شورا فعاليت كنند.
وي بر لزوم افزايش فعاليت مراكز و موسسات قرآني تاكيد كرد و گفت: در گذشته اشتباه زيادي در بخش نحوه تدريس قرآن در جامعه وجود داشته است كه بايد با تلاش بيشتر اين معضلات را حل كنيم. محمدي در ادامه افزود: با همكاري وزارت آموزش و پرورش 10 هزار موسسه قرآني ايجاد خواهد شد. حجت الاسلام محمدي، آموزش قرآن آموزي معلمان دبستاني را از برنامه هاي مهم دانست و گفت: تاكنون 22 جشنواره ملي و بين المللي در حوزه قرآن آموزي برگزار شده است.

 



معاون وزير راه و ترابري: 6 هزار كيلومتر از راه هاي ترانزيت كشور به بزرگراه تبديل مي شود

رشت- خبرنگار كيهان:
معاون وزير راه و ترابري گفت: با اجراي طرح هدفمندسازي يارانه ها نرخ حمل و نقل بار و مسافر تا حدودي افزايش مي يابد كه اين افزايش در زندگي مردم تأثيرگذار نيست.
شهريار افندي زاده در جمع خبرنگاران در رشت از در اختيار گذاشتن كارتهاي اعتباري براي رانندگان برونشهري از 5 تا 10 ميليون ريال با سود اندك و پرداخت نيمي از حق بيمه اين دسته از رانندگان به مدت حداقل يكسال گفت: علاوه بر اين افزون بر 80 تا يكصد ميليارد تومان اعتبار بصورت تسهيلات قرض الحسنه يا بلاعوض در اختيار نوسازي ناوگان برون شهري قرار مي گيرد.
وي با بيان اينكه در كشور ما 4 برابر ساير كشورها انرژي مصرف مي شود تأكيد كرد: قانون هدفمندسازي يارانه ها موجب صرفه جويي در مصرف انرژي بخصوص در بخش حمل و نقل برون شهري مي شود. معاون وزير راه و ترابري از توسعه پايانه هاي مرزي كشور خبر داد و گفت: در اين رابطه سالن تجاري پايانه شلمچه بزودي مورد بهره برداري قرار مي گيرد.
وي با اشاره به اينكه آئين نامه روان سازي كالا در حال انجام است از افزايش مسيرهاي ريلي ترانزيت كالا در كشور در برنامه 5 ساله دولت خبر داد و گفت: در عين حال در صورت تامين اعتبارات لازم 6 هزار كيلومتر از راه هاي ترانزيت كشور از اصلي به بزرگراه تبديل مي شود.

 



پس از 5 سال تعطيلي كارخانه پودر خاك سرخ هرمز راه اندازي شد

بندرعباس-خبرنگار كيهان:
استاندار هرمزگان گفت: كارخانه پودر ميكرونيزه خاك سرخ هرمز با هدف استفاده بهينه از پتانسيل هاي موجود و سودمندي مردم منطقه، پس ا ز 5 سال تعطيلي فعاليت خود را آغاز مي كند.
حسين هاشمي در جلسه اي كه به منظور رفع موانع راه اندازي مجدد كارخانه پودر خاك سرخ هرمز برگزار شد، افزود: معدن و كارخانه خاك سرخ هرمز كلاف سردرگمي بود كه با رهنمودهاي مقام معظم رهبري اين كلاف باز شده و اكنون زمان حركت است.
وي رعايت حداقل استاندارد هاي محيط زيست را يكي از فاكتورهاي اساسي در راه اندازي صنايع عنوان كرد و گفت: سلامت مردم و حفظ ذخاير آبزيان بسيار مهم و مورد تاكيد است كه در همين راستا بايد هرچه زودتر مشكلات كارخانه در اين زمينه برطرف شود.
هاشمي به جريمه محيط زيست براي اين كارخانه اشاره كرد و اظهار داشت: بحث پرداخت اين جريمه پيگيري و حل مي گردد ولي تا زمان انتقال كارخانه به مجاورت معدن خاك سرخ، سازوكارهايي كه ممكن است براي مردم مشكل ايجاد كند بايد حذف شود.
وي خاك معدن سرخ هرمز را يكي از رنگينه هاي مهم شناخته شده در دنيا عنوان كرد و بيان داشت: بايد با ايجاد فناوري لازم به اين خاك ارزش افزوده داده شود تا بتوان از اين پتانسيل موجود كمال استفاده را كردو مردم منطقه نيز بهره مند شوند.

 



از ديروز تسهيلات بانكي به واحدهاي خسارت ديده زلزله دورود آغاز شد

مديركل بنياد مسكن لرستان گفت: تسهيلات بانكي به واحدهاي خسارت ديده دورود از ديروز آغاز شد.
فرهاد خاكي پور ديروز در گفت وگو با خبرنگار فارس در خرم آباد اظهار داشت: كمك هاي بلاعوض و تسهيلات كم بهره از امروز به واحدهاي خسارت ديده زلزله شهرستان دورود آغاز مي شود.
وي افزود: 2ميليارد و700 ميليون تومان كمك بلاعوض براي واحدهاي تخريبي بالاي 30درصد در شهرستان دورود اختصاص داده شده است.
خاكي پور با اشاره به اين كه يك ميليارد و200 ميليون تومان كمك بلاعوض براي جبران بخشي از خسارتهاي لوازم خانگي خانواده هاي خسارت ديده در اين شهرستان اختصاص داده شده است.
مديركل بنياد مسكن لرستان گفت: به هر واحد مسكوني تخريبي يك ميليون تومان كمك بلاعوض و به هر واحد مقاوم سازي 200 هزار تومان كمك بلاعوض به صورت علي الحساب از امروز به حسابهاي آنها واريز مي شود.
خاكي پور تصريح كرد: براي هر واحد تخريبي كه بايد از نو احداث شود، 10ميليون تومان تسهيلات با سود پنج درصد به متقاضيان داده مي شود.
وي يادآور شد: علاوه بر اين براي واحدهاي مقاوم سازي 5 ميليون تومان به ازاي هر واحد پرداخت مي شود.
مديركل بنياد مسكن انقلاب اسلامي لرستان در ادامه گفت: در زلزله 9/4 ريشتري آبانماه امسال دورود 2 هزار و 961 واحد تخريب، 3 هزار و273 واحد نياز به مقاوم سازي و 3 هزار و181 واحد تعميري هستند.
خاكي پور با بيان اينكه در مجموع در اين زلزله 9 هزار و415 واحد در شهرستان دورود دچار خسارت شده است، تصريح كرد: كار ساخت و ساز اين واحدها از امروز در اين شهرستان آغاز مي شود.
وي در خصوص شيوه ضمانت پرداخت تسهيلات به واحدهاي خسارت ديده در اين شهرستان گفت: تمام اين تسهيلات به متقاضيان به صورت زنجيره اي داده مي شود.
خاكي پورهمچنين عنوان كرد: زمين لرزه اي كه در شهرستان دورود به وقوع پيوست شرايط خاص و ويژه اي داشت چرا كه برخي نواحي شهر دورود دچار هيچ گونه خسارتي نشد، در حالي كه در برخي قسمت هاي شهر خسارات فراواني را شاهد بوديم.
وي ابراز اميدواري كرد، با مطالعات دقيق ژئوتكنيك و به كار بستن ضوابط خاص اجرايي، از بروز چنين حوادثي در آينده ممانعت به عمل آورد.
15 آبانماه امسال زلزله اي به بزرگي 9/4 ريشتر شهرستان دورود را لرزاند كه براساس اعلام ستاد حوادث غيرمترقبه لرستان، اين زلزله موجب بروز خسارت 30 تا 60 درصدي به بيش از 9 هزار واحد مسكوني در اين شهرستان شد.

 



اخبار ادبي و هنري

پادوي تجزيه طلب فيلم ضد ايراني مي سازد!
بهمن قبادي از پادوهاي دستگاه هاي سياسي و امنيتي دولت هاي غربي در حال ساخت يك فيلم ضد ايراني است.
قبادي كه به خاطر ضعف شديد فيلم هايش با عدم استقبال مخاطب ايراني مواجه شد، دو سال پيش به خارج مهاجرت كرد و تحت لواي فيلمسازي به كار براي محافل سياسي ضد ايراني مشغول شد. وي در جديدترين «وطن فروشي سينمايي» خود در حال ساخت فيلمي با عنوان «101 دختر» كه ترسيم گر ياوه گويي هاي دولت هاي جنگ طلب ضد كشورمان است.
اين فيلم در منطقه اربيل كردستان در حال ساخت است و نكته قابل توجه اين كه قبادي يك تجزيه طلب است و انتخاب اين منطقه از كشور عراق نيز بي ربط با اين گرايش نيست.
وي در زمان بازداشت ركسانا صابري به جرم جاسوسي براي آمريكا، مدعي شد كه با وي نامزد است، اما اين ادعا با تكذيب قاطعانه خانواده صابري روبه رو شد.
فيلم قبلي قبادي نيز در راستاي تهاجم مدعيان دروغين حقوق بشر بر ضد ايران ساخته شده بود، اما به دليل ضعف شديد شكست خورد.
منتقدين قبادي را يك كپي ساز ناشي مي دانند كه از سواد هنري و بصري عاري است و به دليل شهوت نام و شهرت، به مخالف خواني عليه مردم ايران روي آورده است.
ساخت نسخه افغاني سريال «24» توسط آمريكايي ها
نسخه افغاني سريال «24» به تهيه كنندگي مشترك آمريكايي ها و استراليايي ها ساخته شد و اخيرا از شبكه طلوع افغانستان پخش مي شود.
«24» سريال سفارشي سازمان سيا براي توجيه جنايات ضد بشري آمريكا با شعار مبارزه با تروريسم است. اين سريال داراي محتوايي ضد اسلامي و ضد ايراني است و حالا نسخه افغاني آن با نام «عقاب چهار» در حال نمايش است.
فارس به نقل از لس آنجلس تايمز گزارش داد، اين فيلم داستان فردي تروريست است كه قصد دارد تا در نقطه اي از شهر بمب گذاري كند ولي با تلاش به موقع و هوشمندانه پليس افغانستان، شكست مي خورد. در اين فيلم نيروهاي پليس افغان به عنوان افرادي كارآمد و هميشه پيروز معرفي مي شوند، در حالي كه در زندگي واقعي پليس افغان به قاچاق موادمخدر، رشوه گيري و بي برنامگي مشهور است.
رونمايي از نرم افزار «گنج جنگ»
نرم افزار جامع نمايه «گنج جنگ» روز گذشته در تالار اجتماعات دبيرخانه شوراي فرهنگ عمومي رونمايي شد.
اين نرم افزار توسط موسسه فرهنگي و اطلاع رساني نمايه در راستاي پاسداشت ياد و خاطره دفاع مقدس مشتمل بر برجسته ترين اطلاعات اين حماسه ها و ايثار سه هزار فرمانده و رزمنده در ايران اسلامي توليد شد.
در مراسم رونمايي از اين نرم افزار سردار حسين سلامي جانشين فرماندهي كل سپاه پاسداران انقلاب اسلامي، منصور واعظي دبيركل نهاد كتابخانه هاي عمومي كشور و كاشاني، مديرعامل موسسه نمايه حضور داشتند.
سوگواره «يلداي كاروان» با حضور مردم و شاعران
سوگواره «يلداي كاروان» در طولاني ترين شب سال، مقارن با هفتمين شب شهادت شهداي كربلا و حركت كاروان اهل بيت(ع) به كوفه و شام با حضور شاعران برجسته كشور و عموم مردم برگزار مي شود. در اين مراسم كه اجراي آن را فرزاد جمشيدي به عهده دارد، محمدعلي مجاهدي، احد ده بزرگي، سيدحميدرضا برقعي و علي اكبر لطيفيان به شعرخواني مي پردازند.
سوگواره يلداي كاروان 30 آذر از ساعت 19 در تالار بزرگ كشور آغاز مي شود و شركت براي عموم شهروندان آزاد است.
فراخوان آثار تجسمي درباره ايران 1404
فراخوان ارسال آثار بخش تجسمي نخستين جشنواره هنري «ايران 1404» منتشر شد.مجسمه سازي، عكاسي، نقاشي، گرافيك (پوستر) و نگارگري پنج بخشي هستند كه هنرمندان مي توانند آثار خود را با موضوع «ايران 1404» در قالب آنها به اين جشنواره ارائه دهند.برگزاركننده اين جشنواره حوزه هنري است و مهلت ارسال تا 10 ارديبهشت 1390 است.
معرفي مدير دفتر شعر حوزه هنري
طي حكمي از سوي اميرحسين فردي رئيس مدير مركز آفرينش هاي ادبي، خسرو آقاياري به سمت مدير دفتر شعر مركز آفرينش هاي ادبي حوزه هنري منصوب شد.
از آثار آقاياري مي توان به «شوق ديدار، «افسانه باغ آرزوها»، «سفر قندهار»، «تا ستاره» و «عاشيق محمد» اشاره كرد.

 



نماينده ولي فقيه در سپاه: تكرار نشدن واقعه كربلا نشانگر پيروي مردم و خواص از ولي فقيه است

نماينده ولي فقيه در سپاه پاسداران انقلاب اسلامي گفت: اگر تا به امروز واقعه كربلا در ايران اتفاق نيفتاده به خاطر حمايت و پيروي مردم و خواص از رهبر معظم انقلاب اسلامي است.
حجت الاسلام والمسلمين «علي سعيدي» شنبه در يادواره شهداي شهرستان رزن و سالروز شهادت آيت الله دكتر «محمد مفتح» نقش خواص و مردم را در تثبيت يا انحراف نهضت ها و انقلاب هاي ديني مهم ارزيابي كرد.
وي افزود: همان گونه كه حضور خواص و مشاركت مردم توانست عامل پيروزي انقلاب اسلامي به رهبري امام خميني در سال 57 باشد، به همان ميزان خواص و مردم مي توانند در انحراف انقلاب نقش داشته باشند.
حجت الاسلام والمسلمين سعيدي با اشاره به تاريخ يك صد ساله اخير ايران گفت: چهار جريان و گفتمان فكري در 100 ساله اخير در كشور بسيار فعال بودند كه هر يك به نوعي بازتاب انديشه ها و تفكرات خاص خود شدند.
وي گفتمان روشنفكري و غرب زدگي، گفتمان ليبرالي و ملي گرايي، گفتمان چپ ماركسيستي و گفتمان ديني و اسلامي را جزو چهار جريان فكري در يك صد ساله اخير ايران نام برد.
نماينده ولي فقيه در سپاه با بيان اينكه سه جريان نخست، تفكراتي منحرف و التقاطي بودند افزود: تنها تفكري كه از صحت و سلامت كافي برخوردار بود گفتمان ديني و اسلامي است كه امام خميني پرچمدار اين گفتمان بود.
حجت الاسلام والمسلمين سعيدي در بخش ديگري از سخنانش ميانگين شعور سياسي مردم و خواص را مطلوب ارزيابي كرد و خاطرنشان ساخت: مردم با بصيرت ايران در تقابل با فتنه 18 تير؛ حماسه 23 تيرماه را به نمايش گذاشتند و همچنين در برابر فتنه عاشوراي سال گذشته، حماسه 9 دي را آفريدند.
وي در ادامه همچنين آيت الله دكتر مفتح را پايه گذار وحدت حوزه و دانشگاه عنوان كرد و گفت: اين شخصيت برجسته تمام هستي خود را در راه مبارزه با ظلم و ستم و احياي دين، نثار كرد. يادواره 360 شهيد شهرستان رزن با حضور مسئولان استان همدان، مقامات و مردم شهرستان رزن در مسجد اميرالمؤمنين اين شهرستان برگزار شد.

 



وزير مسكن و شهرسازي خبر داد
واگذاري 440 هزار واحد مسكوني مهر تا پايان سال جاري

شهركرد- خبرنگار كيهان:
وزير مسكن و شهرسازي گفت: تا پايان سال جاري 440 هزار واحد مسكوني طرح مسكن مهر به متقاضيان در سراسر كشور واگذار مي شود.
علي نيكزاد با اشاره به اينكه ساخت اين تعداد واحد مسكوني براي مردم فاقد مسكن قابل توجه است، گفت: از اينكه مردم صاحب سرپناه مي شوند اين مهم موجب خوشحالي فراوان مسئولان نظام و دولت جمهوري اسلامي ايران است.
وي همچنين افزود: عمليات ساخت 350هزار واحد مسكوني جديد از طريق فراخوان در سطح كشور براي سال آينده به زودي شروع مي شود.
نيكزاد ادامه داد: يكصد هزار واحد مسكوني با همان قيمت قبل از اجراي طرح هدفمند كردن يارانه ها در كشور احداث مي شود.
مهندس نيكزاد اضافه كرد: در اين ارتباط با انبوه سازان مسكن توافق مي كنيم. گفتني است وزير مسكن و شهرسازي در جريان سفر خود به استان چهارمحال و بختياري از پروژه هاي مسكن مهر در فرخ شهر و شهركرد بازديد و از روند پيشرفت اين دو پروژه ابراز رضايت كرد. وي سپس در جهت رفع مسائل، مشكلات و تنگناهاي موجود اين دو پروژه قول مساعد داد.

 



متولي آستانه مقدس حضرت معصومه (س): فتنه سال 88 اصل دين را هدف قرار داده بود

متولي آستانه مقدس حضرت فاطمه معصومه(س) تاكيد كرد: فتنه 88 اصل دين را هدف قرار داده بود لذا رهبر معظم انقلاب با قلم و بيانشان، به صورت مرتب درباره اين فتنه تذكر مي دهند.
به گزارش ايرنا، حجت الاسلام والمسلمين سيدمحمد سعيدي عصر شنبه در جلسه شوراي اداري استان قم افزود: دليل تذكرهاي زباني و قلمي رهبر فرزانه انقلاب اين بود كه فتنه اخير، اصل دين را هدف گرفته بود.
وي ادامه داد: عده اي از قبل از انتخابات رياست جمهوري، قصد داشتند حركت پرشور و مورد عنايت انگليس، آمريكا، اسرائيل و وهابيت را در ايران جاي بيندازند و در اين راستا مي خواستند اصل ولايت را مورد هدف قرار دهند.
وي گفت: دشمنان چون دين را مانع حركت هاي استكباري خود مي ديدند، دست به اين فتنه زدند و هدف آنان مسئله انتخابات و رياست جمهوري نبود.
سعيدي گفت: كساني كه در فتنه 88 با يزيديان زمان همراه شدند، لعنت بر آنان باشد و آنان كه فهميدند و ساكت شدند و كساني كه عافيت طلبانه و مصلحت جويانه عمل كرده و گفتند، اگر فتنه گران پيروز شدند راهي به سوي آنان باشد، اينها كثيف ترين جريان جامعه بودند.
وي ادامه داد: كساني كه بايد بازوي رهبري باشند، بازوي انگلستان شدند هيچ وقت مورد عفو مردم قرار نخواهند گرفت، مگر اينكه توبه كرده و از اين مسير انحراف خارج شوند.
امام جمعه قم گفت: امروز همه موظفند تا از جريان فتنه برائت جويند، زيارت عاشوراي زمان ما مرگ بر اسرائيل، انگليس، آمريكا و منافقين است و اينها نمادهاي كفر و الحادند.
وي خاطرنشان كرد: كساني كه شجاعانه اما مظلومانه از رهبر فرزانه انقلاب اسلامي حمايت كرده و در اين مسير ماندند، حسيني هستند.
سعيدي گفت: از رئيس جمهوري، رئيس مجلس و قوه قضاييه انتظار است كه پشت سر رهبري حركت كنند و همه بدون افراط و تفريط در مسير ولايت فقيه باشند.
وي افزود: اگر كسي بخواهد از رهبر معظم انقلاب جلوتر حركت كند، از قواعد حركت در مسير رهبري عدول كرده است.
سعيدي در ادامه با اشاره به قيام سيد و سالار شهيدان گفت: هدف اصلي قيام امام حسين(ع) اين بود كه دين رسول خدا (ص) به خطر افتاده بود و اين مسئله در زمان يزيد به اوج خود رسيد.
وي افزود: حضرت اباعبدالله الحسين (ع) احساس كردند كه اگر در اين مقطع كاري صورت نگيرد از دين چيزي نخواهد ماند لذا جانانه در مقابل ظلم ايستادند و در نهايت به شهادت رسيدند.
وي ادامه داد: گرچه با اين قيام و شهادت، حكومت به اهل بيت عصمت و طهارت (ع) بازنگشت اما اوج دين زدايي روند نزولي پيدا كرد و دين ادامه يافت.
سعيدي گفت: در حادثه كربلا آنان كه فهميدند دين در خطر است جلو آمدند و جانانه از آن دفاع كردند.

 


صفحه (14)


صفحه (3)


صفحه (2)

     


(صفحه(12(صفحه(6(صفحه(9(صفحه(7(صفحه(8(صفحه(15(صفحه(11(صفحه(5(صفحه(16(صفحه(13(صفحه(4(صفحه (2.3.14