(صفحه(12(صفحه(10(صفحه(6(صفحه(9(صفحه(7(صفحه(8(صفحه(15(صفحه(11(صفحه(5(صفحه(16(صفحه(13(صفحه(4(صفحه (2.3.14


سه شنبه 30  آذر 1389- شماره 19819

فرماندار آمل خواستار شد تشكيل بنياد 6 بهمن آمل
اعزام معلمان نمونه استان به سوريه
انتقاد از عدم تحقق مصوبات دور اول و دوم سفر رئيس جمهور
تهيه طرح جامع فرهنگ شهروندي در آمل
جشن عمل موفقيت آميز مغز استخوان دو بيمار تالاسمي
اوقاف مازندران پرونده حفاران غيرمجاز را پيگيري مي كند
مصوبات سفر سوم دولت به لرستان بازنگري مي شود
ايران در كيهان
ساخت بزرگترين كارخانه ذوب آهن و نيروگاه سيكل تركيبي در گيلان
وزير كار و امور اجتماعي: توسعه و پيشرفت بندرعباس در سرنوشت كشور موثر است
دانشگاه پيام نور، در مراوه تپه مركز برون مرزي تأسيس مي كند
مزار شهداي گمنام كنگاور ناتمام رها شد
مطالعات و مستندسازي مسجد خويدك يزد به پايان رسيد
دعوت استاندار كردستان از مديران براي رسيدگي به امور ارباب رجوع
دبير كميته پدافند غيرعامل كشور: در اتاق مديران بايد هميشه بر روي مردم باز باشد



فرماندار آمل خواستار شد تشكيل بنياد 6 بهمن آمل

آمل - خبرنگار كيهان:
فرماندار شهرستان آمل خواستار تشكيل و فعاليت بنياد 6 بهمن آمل شد.
يدالله اكبرزاده با بيان اينكه بيش از يك هزار و 28 شهيد از شهرستان آمل تقديم انقلاب و نظام اسلامي شده است، گفت: حماسه انقلابي مردم آمل در سال 1360 برگرفته از الگوهاي دفاعي و ديني ملت مسلمان ايران بود و در تاريخ جاودانه شده است.
وي افزود: حادثه سال 60 مردم آمل در وصيت نامه الهي سياسي حضرت امام خميني به عنوان يك حادثه تاريخي بيان شده است و اتحاديه كمونيست ها از سال گذشته وارد مبارزه عليه اين حادثه شده اند.
اكبرزاده با اشاره به ديدار تاريخي مردم آمل با رهبر معظم انقلاب و تاكيد ايشان بر ماندگاري ياد حماسه 6 بهمن آمل گفت: با توجه به نقش برجسته مردم آمل در تاريخ انقلاب اسلامي، مي طلبد تا بنياد 6 بهمن آمل تشكيل و طرح هاي دانشجويي و پژوهشي در اين بنياد مورد بهره برداري قرار گيرد.

 



مدير كل آموزش و پرورش مازندران خبر داد
اعزام معلمان نمونه استان به سوريه

بابل-خبرنگار كيهان:
مدير كل آموزش و پرورش مازندران از اعزام معلمان نمونه استان در سال جاري به سوريه خبر داد.
محمد فياضي در همايش سراسري معلمان نمونه كشوري در بابل گفت: ستاد بزرگداشت مقام معلم مازندران در كشور رتبه برتر دارد.
وي افزود: ستاد بزرگداشت مقام معلم در اداره كل آموزش و پرورش در سال تحصيلي جاري از معلمان نمونه استان به نحو شايسته قدرداني خواهد كرد.
محمد فياضي همچنين گفت: در سال تحصيلي 89-90 تعداد معلمان نمونه افزايش پيدا خواهند كرد و از آنان در هفته گراميداشت مقام معلم قدرداني خواهد شد.

 



انتقاد از عدم تحقق مصوبات دور اول و دوم سفر رئيس جمهور

ساري- خبرنگاركيهان:
در جلسه كارگروه فرهنگ و هنر مازندران از عدم تحقق مصوبات دور اول و دوم سفر رياست جمهوري در حوزه كتابخانه هاي عمومي اين استان انتقاد شد.
مديركل كتابخانه هاي عمومي مازندران گفت: در جلسه كارگروه فرهنگ و هنر دور سوم سفر هيات دولت به مازندران، از عدم تحقق مصوبات دور اول و دوم در حوزه كتابخانه هاي عمومي مازندران انتقاد شد.
«محمد اسماعيل امامزاده» به خبرنگاركيهان گفت: براساس مولفه هاي اعلام شده از سوي معاونت راهبردي رياست جمهوري، استان مازندران از استانهاي فوق العاده فرهنگي است. وي كتاب و كتابخانه عمومي را مغز و استخوان فرهنگ دانست و افزود: استان فرهنگي مازندران در حوزه كتاب و كتابخانه هاي عمومي از استانهاي محروم و داراي مشكلات فراوان است.
مديركل كتابخانه هاي عمومي مازندران در ادامه به تحقق مصوبات ضعيف دور اول و دوم سفر هيات دولت به مازندران در بخش كتابخانه هاي عمومي پرداخت و گفت: در دور اول و دوم احداث و تجهيز كتابخانه مركزي استان به تصويب رسيد كه تاكنون اين مصوبه حتي مراحل مقدماتي خود را پشت سر نگذارده در حاليكه زمين اين كتابخانه بيش از 3 سال است كه تحويل وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامي شده است.

 



تهيه طرح جامع فرهنگ شهروندي در آمل

آمل- خبرنگار كيهان:
رئيس اداره فرهنگ و ارشاد اسلامي آمل از تهيه طرح جامع فرهنگي اين شهرستان خبر داد.
حسين جوادي با بيان اينكه اين طرح از سال 86 به ابتكار اداره ارشاد شهرستان آمل ارايه شده است، افزود: در طرح جامع فرهنگ شهروندي براي 20سال آينده تمام رويدادهاي حوزه فرهنگي شهرستان رصد مي شود.
وي با بيان اينكه تمام بخشداران اطلاعات خود را در اين زمينه در اختيار اداره ارشاد آمل قرار داده اند و اين اطلاعات به همراه آمار شهري نياز به برنامه ريزي دارد، گفت: اجراي دقيق اين طرح نيازمند نگاه ملي و استاني است.
جوادي با اشاره به اينكه فرهنگ سازي در شهرستان آمل بسيار كند و ضعيف صورت مي گيرد، افزود: متاسفانه هنوز نوع نگاه مسئولان شهرستان به مقوله فرهنگ و هنر تغيير نكرده است.
وي با بيان اينكه دهياران كمترين همكاري را در جمع آوري اطلاعات براي تهيه اين طرح داشته اند، اظهار داشت: از سال 85 تاكنون بودجه هاي فرهنگي اين اداره از 3 ميليون به 12ميليون در سال جاري افزايش يافته است كه مسلماً اين ميزان بودجه براي اجراي حجم برنامه هاي فرهنگي در نظر گرفته شده براي 400 هزار نفر جمعيت اندك است.

 



در بابل برگزار شد
جشن عمل موفقيت آميز مغز استخوان دو بيمار تالاسمي

بابل- خبرنگاركيهان:
جشن عمل موفقيت آميز عمل جراحي پيوند مغز استخوان دو بيمار تالاسمي با موفقيت انجام شد.
دكتر تمدني و دكترمحمودي طي گفت وگويي با خبرنگار ما گفتند: 85 روز از عمل اين پيوند موفق مي گذرد كه به لطف خداوند اين عمل موفقيت آميز بوده است و امروز مي توانيم اعلام كنيم كه بيماران مازندران و استانهاي همجوار را تحت پوشش قراردهيم.
دكتر ابراهيم مكانيكي رئيس دانشگاه علوم پزشكي بابل نيز در ادامه گفت: با توجه به وجود تعداد زيادي از بيماران تالاسمي در منطقه شمال كشور راه اندازي مركز پيوند مغز استخوان يكي از نيازهاي اساسي براي درمان بيماران استان بوده است.

 



اوقاف مازندران پرونده حفاران غيرمجاز را پيگيري مي كند

ساري- خبرنگاركيهان:
مديركل اوقاف و امورخيريه استان مازندران گفت: اوقاف مازندران پرونده حفاران غيرمجاز از امامزاده ها را به صورت ويژه پيگيري مي كند.
به گزارش روابط عمومي اوقاف مازندران، حجت الاسلام والمسلمين سيف الله سهرابي در جمع خبرنگاران با اعلام اينكه سرقت از امامزاده ها در مازندران هرازچندگاهي اتفاق مي افتد، اظهارداشت: درحفاري غيرمجازي در امامزاده شمس الدين روستاي كوات كه به عنوان اثر ملي نيز ثبت شده، حفاران اقدام به كندن خود قبر كردند كه تاكنون اينگونه حفاري از امامزاده ها سابقه نداشته است.
وي با اشاره به اينكه پرونده برخورد با حفاران غيرمجاز اين امامزاده با شكايت اوقاف مازندران در حال پيگيري است، درباره كندبودن روند اجراي اين پرونده افزود: به صورت ويژه اين پرونده را پيگيري مي كنيم.
سهرابي از تشكيل شعبه ويژه دادستاني در استان براي برخورد با جرايمي كه از اماكن متبركه و وقفي صورت مي گيرد، خبر داد.

 



مصوبات سفر سوم دولت به لرستان بازنگري مي شود

خرم آباد- خبرنگار كيهان:
مصوبات سفر سوم هيئت دولت به لرستان بازنگري مي شود.
استاندار لرستان در جلسه شوراي اداري استان افزود: تعدادي ازمصوبات بازنگري شده و تلاش براي تغيير برخي ديگر در جريان است.
دكتر حبيب الله دهمرده گفت: مصوبات پيشنهادي لرستان به هيئت دولت براي تصويب در سفر سوم به استان در زمان استاندار سابق بسته شده است اما به منظور استفاده بيشتر و بهتر از استعدادها و ظرفيت هاي استان، متناسب با شأن والاي مردم استان و همچنين تحقق خواسته هاي آنان، ازمسئولان در تهران تقاضا كرديم در حد امكان بعضي از پيشنهادات تغيير كند كه مورد قبول واقع شد و با استفاده ازنظر كارشناسان و نخبگان پيشنهادات خوبي ارائه شد.
استاندار با بيان اين مطلب كه تك روي و خودمحوري مانع توسعه است، گفت: براي پيشرفت استان از نظرات عموم كارشناسان و نخبگان استفاده شده و بر اين اساس به پيشنهادات استان براي سفر سوم غناي خاصي بخشيده ايم و طي حدود 4 ماه حضورم در استان 119 نامه به مسئولان كشور نوشته ام و در جلسه هاي تصميم گيري با آنان براي دريافت امكانات و اعتبارات بيشتر تلاش كرده ام.
دهمرده از اتخاذ پاره اي تصميمات نوين براي استان در عرصه ملي به عنوان جهشي تاريخي نامبرد و گفت: همه مديران بايد براساس مطالعات كارشناسي و برنامه مدون مشخص كنند در كجا قرار داريم و موظفيم استان را به كجا برسانيم و مديراني كه نتوانند تحولي ايجاد كنند به منظور جلوگيري از فرصت سوزي و هدر رفتن ظرفيت ها با افراد توانمند جايگزين مي شوند.
وي از مديران خواست در كنار بيان كمبودها و مشكلات، با ارائه عدد و رقم كارشناسي شده عملكرد دولت احمدي نژاد را به اطلاع مردم برسانند.
استاندار گفت: از دكتر خدائيان مدير كل دادگستري لرستان به خاطر همكاري دستگاه قضايي استان با دستگاه اجرايي بسيار تشكر مي كنم.
وي گفت: زمينه مناسب براي اجراي طرح هدفمندي يارانه ها در استان فراهم شده است.
در اين جلسه حجت الاسلام والمسلمين قنبرعلي خادمي رئيس سازمان تبليغات اسلامي لرستان از استاندار به خاطر استفاده از خرد جمعي، نظم و انضباط در برپايي جلسه ها و پرهيز از اطاله وقت قدرداني كرد و گزارشي از عملكرد اين سازمان ارائه داد.
همچنين طاهري مدير كل بهزيستي لرستان گزارشي از لزوم مناسب سازي فضاها براي معلولان را ارائه داد و گفت: جامعه اي كه اين بستر را فراهم نكند خود معلول است.

 



ايران در كيهان

مصوبات سفر رئيس جمهوري در همدان
همدان- خبرنگاركيهان: فرماندار همدان در جلسه كميته برنامه ريزي شهرستان همدان افزود: 22درصد مصوبات سومين سفر رياست جمهوري به استان، به شهرستان همدان اختصاص يافته كه با اعتباري بالغ بر 900ميليارد تومان شامل 412پروژه در قالب 197 مصوبه است. حسن قهرماني مطلق افزود: مصوبات سفر رياست جمهوري كاملاً كارشناسي شده و هيچ توجيهي از دستگاههاي اجرايي در راستاي پيشرفت فيزيكي نامناسب پروژ ه ها پذيرفتني نيست.
حل مشكل آب پارس آباد مغان
پارس آباد مغان- خبرنگاركيهان: فرماندار پارس آباد مغان در جلسه شوراي حفاظت از منابع آب اين شهرستان گفت: شهرستان پارس آباد مغان نيازمند توسعه سيستم هاي آبياري تحت فشار و استفاده بهينه از منابع آب و خاك با هدف افزايش بازدهي آبياري كشاورزي است. وي طرح ملي پاياب سد خداآفرين را از پروژه هاي بزرگ استان ذكر كرد و گفت: با بهره برداري كامل از اين پروژه حدود 62هزار هكتار از اراضي ديم منطقه به آبي تبديل شده و براي حدود 60هزار نفر شغل ايجاد مي شود.
20انجمن ديابت فعال در كشور
آمل- خبرنگاركيهان: مديرعامل انجمن ديابت ايران در مراسم راه اندازي شعبه جديد انجمن ديابت در شهرستان آمل گفت: هم اكنون 20انجمن ديابت در شهرهاي كشور فعال هستند كه در آينده اي نزديك 6شهر ديگر به آن اضافه مي شود. اسدالله رجب افزود: سه ميليون و 7دهم ميليون نفر در دنيا به واسطه اين بيماري مي ميرند و در هر 10ثانيه هم يك نفر بصورت ارتباط مستقيم با غيرمستقيم بواسطه آن از دنيا مي روند و در كشور ما نيز ساليانه 1درصد به ديابتي ها افزوده مي شود.
نشست نماينده دانشگاه تبريز با نماينده «um» مالزي
تبريز- خبرنگاركيهان: محمدتقي علوي رئيس دانشگاه تبريز در يك نشست مشترك با «پروفسور حمدي» رئيس دانشگاه «um» مالزي بر لزوم و ضرورت توسعه و تعميق مناسبات بين اين دو دانشگاه تأكيد كردند. در اين ديدار طرفين با اشاره به اشتراكات ديني ايران و مالزي گسترش روابط علمي و فناوري بين دو كشور را جهت تحكيم پايه هاي دانش ملل مسلمان خواستار شدند.
كاهش توليد خرما در لارستان
اوز- خبرنگاركيهان: كارشناس مديريت جهاد كشاورزي لارستان گفت: برداشت خرما از سه هزار و 638هكتار از نخلستانهاي شهرستان لارستان به پايان رسيد. مهندس مجتبي ضيافت افزود: طبق برآورد كارشناسانه ميزان برداشتي محصولات خرما از نخلستانهاي اين شهرستان بايد افزون بر 12هزار تن باشد. درصورتيكه حداكثر ميزان برداشتي محصولات خرما توسط نخلداران زحمتكش اين شهرستان حدود 7هزار و 400تن بوده است و 4هزار و 600تن كمبود محصول داشته ايم.
همايش با حضور وزير
ساري- خبرنگاركيهان: همايش بزرگ مديران، مربيان، معلمان و ايثارگران آموزش وپرورش استان مازندران در اردوگاه شهداي دانش آموزي بادله ساري در سفر سوم هيئت دولت به مازندران با حضور وزير آموزش وپرورش برگزار شد.
حاجي بابايي وزير آموزش و پرورش در اين مراسم با بيان اينكه آموزش وپرورش نيازمند يك برنامه ريزي اساسي است گفت: هم اكنون برنامه كتاب درسي درحال تغيير است و باتوجه به منويات مقام معظم رهبري، فلسفه بايد در دروس مدارس ورود يابد و دانش آموزان از همان بدو ورود به مدرسه به جاي حفظ كردن به دنبال تفكر و انديشه برود.
استفاده از كودهاي زيستي مناسب در گلستان
گرگان- خبرنگار كيهان: مدير زراعت سازمان جهاد كشاورزي استان گلستان گفت: كودهاي زيستي متشكل از باكتريها و قارچ هاي مفيدي هستند كه هر يك به منظور خاص مانند تثبيت ازت و رهاسازي يونهايي نظير فسفات آهن و پتاسيم توصيه مي شود.
مهندس حسين محمدي افزود: اين باكتريها (كودهاي زيستي) علاوه بر كمك به افزايش عنصري خاص، باعث جذب ساير عناصر از قبيل كاهش بيماريها، بهبود ساختمان خاك و در نتيجه تحرك بيشتر رشد گياه و افزايش كمي و كيفي محصول خواهند شد.
ذخيره سازي شيلات در يزد
يزد- خبرنگار كيهان: مديرامور شيلات و آبزيان استان يزد از ذخيره سازي 110هزار قطعه بچه ماهي گرمابي جهت توزيع بين پرورش دهندگان ماهي در اين استان خبر داد.
محمدعلي مبيني هدف از اين اقدام را توسعه و گسترش آبزي پروري و فعال نمودن استخرهاي ذخيره آب كشاورزي استان عنوان نمود و خاطرنشان ساخت ماهيان مذكور از گونه هاي كپور، آمور و فيتوفاك مي باشد كه با وزن تقريبي 3 گرم از مركز تكثير ماهيان گرمابي استان اصفهان تهيه و در 2باب استخر در شهرستانهاي يزد و بهاباد ذخيره سازي شده اند تا در ماه هاي اسفند و فروردين با متوسط وزن 20 گرم بين پرورش دهندگان واجد شرايط توزيع گردد.
حل مشكل آب مسكن مهر در خوانسار
خوانسار- خبرنگار كيهان: با اختصاص مبلغي بالغ بر 4ميليارد ريال زيرساخت هاي شبكه آبرساني مسكن مهر خوانسار تا سال آينده آماده خواهد شد.
«مهندس بيشه» معاون مديركل آب منطقه اي استان اصفهان در جلسه توديع و معارفه مدير جديد آب و فاضلاب خوانسار با بيان اين مطلب افزود: براي رفع نيازهاي مسكن مهر ابتدا مخزني در بالادست طرح مسكن مهر با هدف ذخيره سازي و هدايت آب به بلوك هاي پروژه موردنظر و احداث و سپس لوله گذاري در محل احداث مسكن مهر آغاز خواهد شد.
احداث جاده در بناب
بناب- خبرنگار كيهان: جاده اي بين مزارع در روستاي صور بناب به طول 18 كيلومتر احداث و به زودي مابقي عمليات آن به اتمام خواهد رسيد.
مهندس حسينعلي فتحي مدير جهاد كشاورزي بناب گفت: با توجه به اينكه روستاي صور به عنوان آخرين روستاي دورافتاده و محروم در يك منطقه بن بست و كوهستاني قرار گرفته و براي تردد كشاورزان به مزارع و باغات و بردن ماشين آلات كشاورزي به آنجا هيچگونه راه ارتباطي وجود نداشت، بنابراين با احداث اين جاده ضمن هموار شدن مسير عبور و مرور كشاورزان به مزارع اطراف روستا، روستاي صور به روستاي باراز و قلعه ضحاك از توابع شهرستان عجبشير متصل مي شود.
كشت دانه هاي روغني در دهلران
دهلران- خبرنگار كيهان: تاكنون 1500 هكتار از اراضي آبي شهرستان دهلران به كشت دانه هاي روغني كلزا اختصاص يافته است. مهندس محمدرضا ميرزايي مدير جهاد كشاورزي با اعلام مطلب فوق گفت: كشت دانه هاي روغني به عنوان يك تناوب مطلوب محسوب مي شود كه در اين شهرستان با استقبال كشاورزان مواجه شده است.

 



استاندار خبر داد
ساخت بزرگترين كارخانه ذوب آهن و نيروگاه سيكل تركيبي در گيلان

رشت- خبرنگار كيهان:
استاندار گيلان از ساخت بزرگترين كارخانه ذوب آهن و نيروگاه سيكل تركيبي بخش خصوصي در اين استان خبر داد.
روح الله قهرماني چابك در جلسه اخير شوراي اداري استان گيلان در رشت با اشاره به ساخت كارخانه بزرگ پتروشيمي و كاغذسازي در گيلان تصريح كرد: به نظر مي رسد با وجود امكانات لازم سرمايه گذاران در گيلان احساس امنيت بيشتري مي كنند.
وي گفت: در حال حاضر منطقه آزاد تجاري- صنعتي بندرانزلي به عنوان تنها منطقه آزاد شمال كشور از قابليتهاي بسيار ممتازي برخوردار است. ضمن اينكه بندرانزلي با تخليه و بارگيري بيش از 8 ميليون تن كالا در سال بزرگترين بندر حاشيه خزر بشمار مي رود.
وي هم چنين از افزايش ظرفيت كالا در بندرانزلي تا 11 ميليون تن ظرف 3 سال آينده خبر داد.
استاندار گيلان درباره پيشرفت كاري ساخت پروژه راه آهن قزوين رشت بندرانزلي-آستارا هم خبر داد و گفت: با احداث اين پروژه اين خط آهن ظرفيت جابجايي بيش از 10 ميليون تن كالا و 2 ميليون مسافر را خواهد داشت و با توافقات انجام شده با جمهوري آذربايجان و روسيه ايران به اروپا متصل خواهد شد.

 



وزير كار و امور اجتماعي: توسعه و پيشرفت بندرعباس در سرنوشت كشور موثر است

بندرعباس-خبرنگاركيهان:
توسعه و پيشرفت بندرعباس با توجه به كاركردهاي ملي و بين المللي آن، در سرنوشت كشور موثر است.
وزيركار و امور اجتماعي ضمن اعلام اين مطلب در مراسم آغاز عمليات اجرايي بلوار 45 شهيد رجايي، سرمايه گذاري در پروژه هاي بندرعباس را موجب افزايش منافع ملي دانست و گفت: هم اكنون باتوجه به مديريت بومي استان و همدلي تمام نيروهاي فعال در آن، بهترين فرصت براي عمران و آباداني هرمزگان فراهم شده است.
عبدالرضا شيخ الاسلامي در ادامه اظهار داشت: پرهيز از افتادن به دام خودمحوريها، منافع شخصي، توسل به اتحاد و همدلي، مهمترين عامل پيشرفت و توسعه كشور است.
وزير كار و امور اجتماعي افزود: در 20 سال گذشته، برخي پروژه هاي مهم و اساسي تنها به دليل خودمحوريها، ترجيح منافع فردي، گروهي و جناحي بر مسائل عمومي به تعويق افتاد كه مردم از اين ناحيه بسيار متضرر شدند.
عمليات اجرايي بلوار 45 متري شهيد رجايي به ارزش 220 ميليارد ريال با حضور وزير كار و امور اجتماعي در شمال شهر بندرعباس پيش از اين مراسم آغاز شد.

 



دانشگاه پيام نور، در مراوه تپه مركز برون مرزي تأسيس مي كند

گنبدكاووس- خبرنگاركيهان:
نخستين مركز دانشگاهي برون مرزي پيام نور شمال كشور به منظور جذب دانشجويان خارجي در شهرستان مرزي مراوه تپه تاسيس مي شود.
«ابوالحسن شهواري» رئيس دانشگاه پيام نور استان گلستان در مراسم آغاز فعاليت دانشگاه پيام نور شهرستان مراوه تپه، ضمن اعلام خبر فوق افزود: اين دانشگاه به منظور جذب دانشجو از كشورهاي همسايه شمال ايران اسلامي در اين شهرستان تاسيس مي شود.
وي گفت: تاكنون تعداد زيادي از اساتيد براي تدريس دراين دانشگاه اعلام آمادگي كرده اند.
رئيس دانشگاه پيام نور استان گلستان درخصوص تاسيس دانشگاه پيام نور در مراوه تپه نيز گفت: اين دانشگاه براساس مصوبه هيئت دولت تاسيس شده است.
شهواري افزود: براساس برنامه ريزي هاي صورت گرفته طي يك برنامه پنج ساله در شهرستان مراوه تپه يك هزار و500 دانشجو مشغول تحصيل خواهندشد كه اين امر تحول عظيمي براي اين منطقه به ارمغان خواهدآورد.
وي همچنين اظهارداشت: در اولين فرصت ممكن عمليات اجرايي احداث ساختمان دانشگاه پيام نور مراوه تپه شروع خواهدشد.
دانشگاه پيام نور مراوه تپه در دو رشته علوم تربيتي و مديريت دولتي با 50 دانشجو كارخود را آغاز كرده و عظيم اوزين دوجي به سمت رئيس اين دانشگاه منصوب شد.
گفتني است شهرستان مرزي مراوه تپه با نزديك به 60 هزارنفر جمعيت، شرقي ترين شهرستان استان گلستان محسوب مي شود كه با كشور تركمنستان همجوار است.

 



مزار شهداي گمنام كنگاور ناتمام رها شد

كنگاور- خبرنگاركيهان:
با آمدن محرم امسال، پنج سال از خاكسپاري 5 شهيد گمنام و يادگاران دوران هشت سال دفاع مقدس بر بلنداي تپه اي در قسمت ورودي شهرستان كنگاور از سمت كرمانشاه و در قسمت شمالي بهشت فاطمه(س) مي گذرد.
پنج سال سپري شد و متأسفانه مسئولان مربوطه براي تكميل بناي قبور شهداي گمنام اقدامي اساسي انجام نداده اند و هرازگاهي شروع فعاليتشان آغاز و پس از مدتي كوتاه، دوباره تعطيل مي شود.
حال سؤال اينجاست كه شأن و منزلت شهدا را اينگونه بايد حفظ كنيم؟ آيا مسئولان محترمي كه داعيه خدمت گذاري دارند، دين خود را حداقل براي تدارك آرامگاه فرزندان بي نام و نشان و بي ادعاي اين مرز و بوم ادا كرده اند؟
آيا مسئولان فراموش كرده اند مقامي كه هم اكنون به دست آورده اند، مرهون ايثار و از خودگذشتگي رزمندگان و ايثارگران دفاع مقدس است؟
مردم كنگاور اميدوارند با حضور فرماندار جديد شهرستان و ساير مسئولان، اين مكان احياء و تكميل مرقد گمنامان هشت سال دفاع مقدس كه مأمني براي دلسوختگان و بازماندگان جنگ تحميلي و نسل سومي است هرچه سريعتر انجام پذيرد.

 



مطالعات و مستندسازي مسجد خويدك يزد به پايان رسيد

يزد-خبرنگار كيهان:
طرح مطالعات، مستندسازي، مرمت و احياي مسجد خويدك فهرج، استان يزد به پايان رسيد.
مدير كل ميراث فرهنگي، صنايع دستي و گردشگري استان يزد با اشاره به اينكه مسجد مهمترين هسته مركزي براي فعاليت هاي مذهبي، اجتماعي و فرهنگي در شهرهاي ايراني دوره اسلامي است گفت: مساجدي كه در شكل گيري آنها در ستبر كالبدي شهرها به تدريج زمان صورت گرفته است، با توجه به عوامل مذهبي، اجتماعي، اقتصادي و شهرسازي در هر زمان تغيير شكل يافته و مساجدي با طرح فعلي و گسسته از بافت كالبدي مجاور شكل و فضاي آنها تثبيت شده است.
رضايي گفت: مساجد اعم از مسجد جامع، مساجد محله اي و مساجدي كه در مجاورت بازارها و يا در حد فاصلي بين ورودي شهرها و محل مركز كارواني قرار مي گرفتند هركدام به پيروي از انديشه هاي خاص اسلامي بنا شده اند.
معاون حفظ، احياء و ثبت آثار تاريخي اداره كل ميراث فرهنگي، صنايع دستي و گردشگري استان نيز افزود: مسجد جامع خويدك بر روي رگه اي از جنس كنگلومرا ساخته شده و داراي دو ايوان در ضلع شمال و جنوب شبستان در ضلع باختر است.
نيكزاد با بيان اينكه معماري خشتي ايران يك فرهنگ و سنت پايدار مي باشد، كه بخش وسيعي از محدوده مركزي ايران را در برگرفته است، افزود: عواملي چند در تضعيف اين فرهنگ بوم آور نقش موثري دارند كه با مطالعه و آسيب شناسي اين گونه بناها مي توان اطلاعات اساسي را جمع آوري و در جهت طبقه بندي آسيب ها و شناخت بهتر عوامل آسيب رسان و در نهايت ارائه روش ها و تكنيك هاي حفاظتي مناسب براي مقابله با آنها استفاده كرد.

 



دعوت استاندار كردستان از مديران براي رسيدگي به امور ارباب رجوع

سنندج- خبرنگاركيهان:
استاندار كردستان در جلسه شوراي اداري اين استان تاكيد كرد: جلب رضايت مردم و حسن برخورد با ارباب رجوع براي دستگاه هاي اجرايي يك اصل است.
عليرضا شهبازي افزود: با كساني كه اين اصل را رعايت نكنند برخورد خواهد شد.
وي از ثابت قدمي و پايداري مردم كردستان در صيانت از كشور و آرمانهاي انقلاب تجليل كرد و با اعلام اينكه طبق نظرسنجي ها، اغلب مشكلات و عوامل ايجاد نارضايتي در نظام اجرايي كشور مربوط به زيرمجموعه و بدنه دستگاههاي اجرايي است از همه مديران خواست اول نسبت به اصلاح خود و سپس شناسايي عوامل بروز اين نارضايتي اقدام و در اسرع وقت براي رفع آن تلاش كنند.
شهبازي نظام ارزشي حاكم بر دستگاههاي اجرايي را مبتني بر آموزه هاي اسلام دانست و با اشاره به رهنمون هاي رهبر معظم انقلاب در سفر به كردستان از مديران خواست مصوبات اين سفر تاريخي را در اولويت برنامه هاي خود قرار دهند.
استاندار كردستان حفظ شئونات و رعايت اخلاق اسلامي را براي مديران يك اصل برشمرد و به مديران هشدار داد، براي اصلاح اموردستگاههاي خود، پيشقدم شوند، قبل از آن كه مجبور به دخالت شوم.
شهبازي افزود: با مدير دستگاهي كه با استفاده از پول بيت المال و دولت، سفرهاي خارجي انجام دهد برخورد خواهيم كرد چرا كه مي توان با استفاده از تجربيات همين استان هاي همجوار نسبت به ارائه خدمت بهتر به مردم كردستان هم استفاده كرد.
وي با اعلام اينكه از سرمايه گذاري در استان استقبال مي شود گفت: در راستاي تامين نيازهاي مردم و استان در حوزه هاي اشتغال، به افرادي كه متقاضي سرمايه گذاري در بخش هاي مختلف در كردستان هستند زمين رايگان واگذار مي شود.
شهبازي اظهار داشت: اجراي قانون هدفمند كردن يارانه ها تحقق عدالت اجتماعي و شكوفايي اقتصاد كشورمان را به دنبال دارد و با اجراي اين قانون مناطق محرومي همچون استان كردستان بيشترين سود را مي برند.
وي با بيان اينكه تحول اقتصادي كه در سايه اجراي اين قانون در كشور به وجود مي آيد موجب وحشت دشمنان ايران شده است افزود: امروز دشمنان ما سعي دارند با ايجاد ترس، نگراني و تشويش در ميان مردم مانع اجراي اين تحول اقتصادي عظيم در كشور شوند.
وي اضافه كرد: خوشبختانه مشاركت فعال و مثمرثمر آحاد مردم در راستاي اجراي موفق اين قانون در سراسر كشور نشان از آگاهي ملت و شكست توطئه هاي دشمنان دارد.
وي با اشاره به اينكه به دليل عدم توجه به الگوهاي مصرف، سالانه چهار برابر هزينه هاي عمراني صرف حامل هاي انرژي مي شود، گفت: با اجراي قانون هدفمند كردن يارانه ها اين هزينه كاهش و بودجه عمران و آباداني كشور افزايش مي يابد.
شهبازي نقش مديران ادارات را در توجيه و روشن كردن مردم در مورد مزايا و اهداف اجراي اين قانون تعيين كننده دانست و تاكيد كرد: مديران بايد با توجيه درست زيرمجموعه خود زمينه هاي اجراي اين قانون را تسهيل كنند.

 



دبير كميته پدافند غيرعامل كشور: در اتاق مديران بايد هميشه بر روي مردم باز باشد

ياسوج- خبرنگار كيهان:
براي بررسي مسائل و مشكلات مردم، در اتاق مديران و مسئولان بايد هميشه بر روي مردم باز باشد.
دبير كميته پدافند غيرعامل كشور با اظهار اين مطلب در جلسه شوراي اداري استان كهگيلويه و بويراحمد افزود: نظام ما نظامي كاملا مردمي است و همه حق اظهارنظر دارند و احترام و تكريم مردم بر هر مسئولي لازم و ضروري است.
داوود احمدي نژاد گفت كه اگر نتوانيم مشكلات مردم را حل كنيم بايد حداقل به حرف و درد آنها گوش دهيم تا مطمئن شوند اين انقلاب مال خودشان است.
وي با اشاره به جنگ سخت و نرم دشمن گفت: جنگ سخت جهاد اصغر بود كه مردم با افتخار از آن سربلند بيرون آمدند اما جنگ نرم جهاد اكبر است كه اگر دقت و هوشياري نباشد ممكن است خيلي ها از آن سربلند بيرون نيايند زيرا هجمه نرم هميشه گسترده تر از هجمه سخت بوده است و ضربه آن نيز بيشتر است.

 

(صفحه(12(صفحه(10(صفحه(6(صفحه(9(صفحه(7(صفحه(8(صفحه(15(صفحه(11(صفحه(5(صفحه(16(صفحه(13(صفحه(4(صفحه (2.3.14