(صفحه(12(صفحه(10(صفحه(6(صفحه(9(صفحه(7(صفحه(8(صفحه(15(صفحه(11(صفحه(5(صفحه(16(صفحه(13(صفحه(4(صفحه (2.3.14


سه شنبه 30  آذر 1389- شماره 19819

حديث دشت عشق
سازمان در امور پيروزي و استقلال ورود مي كند
اخبار كوتاه از فوتبال
پيرواني: از كارشكني ها خسته شدم و رفتم سرمربي جديد تيم اميد «خارجي» است؟
نفت باز هم مدعي قهرماني در ليگ است
علي آبادي به مجلس مي رود
سرمربيان طلايي 100 سكه دريافت مي كنند
خواندني از ورزش ايران



حديث دشت عشق

به ياد دانش آموز بسيجي شهيد «غلامرضا نقدي قشلاقي»
اينگونه پلي زد به سرانجامي سرخ
شهيد «غلامرضا نقدي قشلاقي» در اول فروردين 1345 در شهرستان تهران بين خانواده اي متوسط و مذهبي ديده به جهان گشود. او سال دوم دبيرستان تحصيل مي نمود اما شوق جبهه و جنگ مانع از ادامه تحصيل او شد و مشتاقانه از طريق پايگاه مقداد به جبهه جنگ شتافت. در جبهه سومار آرپي جي زن بود. او رشادتها و دلاوريهاي بسياري از خود برجاي گذارد و سرانجام در تاريخ 14 مهر 1361 مصادف با عيدسعيد غديرخم درحاليكه 16سال بيش نداشت در منطقه عملياتي سومار در عمليات مسلم بن عقيل براثر اصابت تركش خمپاره به درجه رفيع شهادت نايل گرديد.

 



براي رفع نگراني هاي هواداران سرخابي
سازمان در امور پيروزي و استقلال ورود مي كند

تيم هاي فوتبال پيروزي و استقلال تهران هفته نوزدهم رقابت هاي ليگ برتر را با نتايج سنگين به حريفان خود واگذار كردند تا اين دو تيم پرطرفدار هفته تلخي را پشت سر بگذارند.
البته در اين ميان شكست استقلال مقابل فولاد خوزستان هر چند سنگين بود اما غيبت چند بازيكن اصلي اين تيم از جمله مجيدي، ميداوودي، مبعلي، محمدي، روانخواه و... در اهواز باعث شد تا دست مظلومي عملا مقابل تيم مجيد جلالي بسته بماند. اين باخت هر چند فاصله آبي پوشان پايتخت را با تيم صدرنشين ذوب آهن به 5امتياز رساند اما حضور استقلال در رده دوم جدول در قياس با تيم رقيب و سنتي شان يعني پيروزي كه در رده هفتم جدول جا خوش كرده اصلا براي هواداران سرخپوش قابل هضم نيست.
5شكست پياپي، سقوط به رده هفتم، 13گل خورده و 2گل زده در پنج هفته اخير همه و همه باعث شد تا صبر هواداران اين تيم لبريز شود و آنها عذر دايي را در بازي با صبا بخواهند و...
اما شكست سنگين تيم هاي سرخابي واكنش رئيس مجمع اين باشگاه را به همراه داشته است. سعيدلو كه مديران دو باشگاه سرخابي را به سازمان احضار كرده درباره ديدار با حبيب كاشاني و علي فتح الله زاده عنوان كرد: با توجه به نتايجي كه دو تيم پيروزي و استقلال به دست آوردند به نظر مي رسد هواداران نگران هستند. به همين دليل صحبت هايي انجام شد و براي جلوگيري از ادامه اين نگراني و پايان اين اتفاقات سعي خواهيم كرد جلساتي را برگزار و مشكلات را حل كنيم و ناكامي ها را از بين ببريم تا هواداران كه سرمايه هاي اصلي فوتبال هستند ناراحت نشوند.
رئيس مجمع دو باشگاه پيروزي و استقلال افزود: اگر همين روال پيش رود دخالت هاي بيشتري در امور دو باشگاه خواهيم كرد. اين دخالت ها در هر زمينه اي مي تواند باشد. البته همفكري هم خواهيم كرد تا اين دو تيم به موفقيت برسند. گويا حضور يك تا دو هزار تماشاگر هم در ديدارهاي خانگي بدجوري به چشم سعيدلو آمده است: «با پيگيري هايي كه خواهيم كرد مثل ورزش هاي ديگر سعي مي كنيم نشاط را به اين دو باشگاه تزريق كنيم تا مردم از آن لذت ببرند. پس از بررسي هاي لازم انشاءالله اين دو باشگاه مردمي نتايج خوبي مي گيرند و دوباره مردم را به ورزشگاه ها دعوت خواهند كرد.
پورحيدري: اين شكست ها
به تيم ملي ضربه مي زند
منصور پورحيدري سرپرست و مرد سرد و گرم چشيده باشگاه استقلال اعتقاد دارد كه شكست هاي پيروزي و استقلال به ضرر فوتبال كشور است. او با بيان اينكه اميدوار است هر دو تيم هر چه زودتر در بازي هاي آينده اين شكست ها را جبران كنند مي گويد: پيش از شروع بازي استقلال، خبر شكست پيروزي را شنيديم و از آن متاثر شديم، احساسي كه شايد براي پرسپوليسي ها هم پس از شكست سنگين ما به وجود آمد.
وي ادامه داد: پيروزي و استقلال از تيم هاي بزرگ كشور هستند و قطعا چنين شكست هايي در فوتبال و در نهايت به تيم ملي ما ضربه خواهد زد.
وي در رابطه با استعفاي علي دايي از پيروزي نيز گفت: اين تصميمي است كه خود علي دايي گرفته است و نمي توانم درباره آن نظر بدهم اما در مجموع نمي توان از اسم دايي به راحتي گذشت.
آشتياني: پيروزي در يارگيري ضعيف عمل كرد
ابراهيم آشتياني كاپيتان اسبق تيم پيروزي از زاويه اي ديگر عملكرد سرخپوشان را در فصل جاري نقد مي كند: «همانطور كه بارها گفته بودم، پيروزي به جهت يارگيري ضعيف پيش از شروع فصل جاري ليگ برتر در ادامه با مشكل روبرو شد و در حال حاضر در بحران به سر مي برد.
آشتياني اظهار داشت: نيمكت ضعيف پيروزي كه به هيچ وجه در سطح ليگ برتر نيست و به زبان فوتبالي ها بار فني ندارد و يارگيري ضعيف گريبانگير تيم شد و سرخپوشان از اين كمبودها در ادامه ليگ هم لطمه مي خورند. پرسپوليسي ها در پايان نيم فصل ليگ برتر نيز براي تقويت تيم خود اقدامي موثر را انجام ندادند و با بازيكناني كه در سطح اين تيم نيستند، نيم فصل دوم را آغاز كرد.
وي افزود: باشگاهي كه هيئت مديره ندارد و به نظرهاي پيشكسوتان خود توجهي نمي كند، قطعا به مشكل مي خورد. براي حبيب كاشاني احترام خاصي قائل هستم، ولي نمي دانم چرا ايشان با قديمي هاي پيروزي مشورت نمي كند و چرا براي تشكيل يك هيئت مديره مقتدر اقدامي انجام نمي دهد. اگر قديمي هاي پيروزي كنار تيم علي دايي بودند، شرايط فرق مي كرد و تيم از اين بحران خارج مي شد.

 



اخبار كوتاه از فوتبال

فتح الله زاده: انتظار تقدير داشتم نه احضار
مديرعامل باشگاه استقلال در پاسخ به احضارش به سازمان تربيت بدني گفت: من فكر مي كردم سازمان مي خواهد از من تقدير كند كه يك تيم تازه تشكيل شده را به نايب قهرماني در نيم فصل رسانديم اما چه خيال باطلي.
علي فتح الله زاد افزود: هيچ منصفي نمي گويد كه استقلال نتايج ضعيفي گرفته است. تيمي كه تازه تشكيل شده در نيم فصل نخست نايب قهرمان ليگ شد. من گله دارم كه چطور از لفظ احضار براي اين كار استفاده شده، مگر ما متهم هستيم كه به جايي احضار شويم. وي افزود: بايد حرمت نگه داريم. من واقعاً گله مند هستم و ابايي از گفتن حقيقت ندارم. فكر مي كردم اگر قرار است روزي به سازمان تربيت بدني بروم براي تقدير است اما چه خيال واهي داشتم.
نجف نژاد: بتوانم من هم يك تيم از تهران به مازندران مي برم
نماينده مردم بابلسر با تأكيد بر اينكه موافق سياست تمركززدايي و واگذاري تيم هاي تهراني به استان ها با شرط ماندگاري است، گفت: بتوانم من هم يك تيم از تهران به استان مازندران منتقل خواهم كرد.
مقداد نجف نژاد ضمن بيان اين مطلب افزود: بطور مثال براي استان مازندران با سابقه اي طولاني در فوتبال حضور يك تيم در ليگ برتر قطعاً كافي نيست و متأسفانه شاهديم كه تيم هاي ريشه داري نظير نساجي و شموشك نيز جايگاه واقعي را در فوتبال كشور ندارند و به تيم هايي فراموش شده مبدل شده اند.
نماينده مردم بابلسر در پاسخ به اين سؤال كه «آيا بهتر نيست به جاي واگذاري تيم هاي تهراني به تقويت تيم هاي ريشه داري نظير نساجي پرداخت و زمينه صعود آنها را به ليگ برتر فراهم كرد؟»، اظهار داشت: متأسفانه فقر منابع مالي و محدوديت هاي فراوان اجازه نمي دهد اينگونه تيم ها با باشگاه هايي كه در سال 15 تا 20ميليارد براي فوتبال هزينه مي كنند، رقابت كنند و عملاً چنين اتفاقي كمتر در فوتبال كشور رخ مي دهد.
كميته كارشناسي درباره ديدار ذوب آهن و مس تصميم مي گيرد
عزيزالله محمدي رئيس سازمان ليگ برتر گفت: اتفاقات داوري ديدار ذوب آهن و مس نياز به كار كارشناسي و بررسي مسائل فني و تخصصي دارد از همين رو با تشكيل كميته اي مركب از كارشناسان سازمان ليگ و فدراسيون فوتبال كه اعضاي آن متعاقباً اعلام مي شود، حوادث نادر اين ديدار بررسي و درباره نتيجه قطعي اين ديدار تصميم گيري خواهد شد. محمدي با بيان اينكه اين نشست هفته آينده برگزار خوهد شد پيرامون وضعيت نتيجه اين ديدار يادآور شد: تا زماني كه كميته كارشناسي راي نهايي خود را درباره اين مسابقه اعلام نكند نتيجه اين ديدار همان نتيجه اي خواهد بود كه در جريان مسابقه رقم خورده است.
سعيد بخشي زاده داور ديدار تيم هاي ذوب آهن و مس كرمان در دقيقه 62 اين مسابقه ضربه پنالتي ادينهو بازيكن مس كرمان را كه برخلاف مقررات فوتبال در هنگام ضربه زدن با مكث همراه بود را مردود اعلام و يك ضربه آزاد غيرمستقيم به سود تيم ذوب آهن اعلام كرد.
قانون داوري فوتبال در اين باره تأكيد دارد پس از مكث زننده ضربه پنالتي، چنانچه توپ به گل تبديل شود، بازيكن پنالتي زن اخطار مي گيرد و ضربه پنالتي دوباره تكرار مي شود اما چنانچه توپ گل نشود، بازيكن اخطار گرفته و يك ضربه آزاد غيرمستقيم به تيم حريف داده خواهد شد.
عنايت: به كسي ربطي ندارد در ايران هستم يا نيستم
مسعود عنايت رئيس كميته داوران تازه ترين اظهار نظر خود در پاسخ به اين سؤال كه اين روزها انتقاد مي شود شما زياد به سفر مي رويد و اصلاً در اين ايران نيستيد گفت: هر كسي مسئولي دارد. اصلاً اين موضوع به كسي ربطي ندارد و مسئول من هم رئيس فدراسيون است. من اگر در خانه باشم يا سركار باشم چه كسي مي تواند يقه من را بگيرد. فقط رئيس فدراسيون مي تواند. به كسي ربطي ندارد كه من در ايران هستم يا نيستم. وي در ادامه با رد اين موضوع كه وضعيت داوري نسبت به سال گذشته بدتر شده است گفت: اتفاقاً خيلي هم بهتر شده است. عنايت در پايان در پاسخ به اين سؤال كه آيا در اين چند مدت كه انتقادات عليه داوري ها و همچنين عملكرد شما زياد شده بود از فدراسيون تذكري دريافت نكرده ايد افزود: نه، هيچ كس در فدراسيون نمي تواند به من تذكر بدهد. من كار خودم را انجام مي دهم.

 



پيرواني: از كارشكني ها خسته شدم و رفتم سرمربي جديد تيم اميد «خارجي» است؟

پس از موافقت علي كفاشيان با استعفاي غلامحسين پيرواني، كميته فني فدراسيون فوتبال فردا براي انتخاب جايگزين مناسب براي اين مربي جلسه ويژه اي برگزار خواهد كرد.
غلامحسين پيرواني كه پس از بازگشت تيم اميد از بازي هاي آسيايي از قطع همكاري خود با اين تيم خبر داده بود سرانجام ديروز پس از صحبتي كه به صورت تلفني با كفاشيان داشت استعفاي خود را رسماً اعلام كرد كه اين درخواست با موافقت رئيس فدراسيون فوتبال همراه شد. كفاشيان در اين باره گفت: با سرمربي تيم اميد صحبت و سعي كردم وي را براي ادامه همكاري متقاعد كنم، اما پس از شنيدن صحبت هاي او با استعفايش موافقت كردم.
وي با بيان اينكه در جلسه روز چهارشنبه كميته فني فدراسيون به دنبال جايگزيني براي پيرواني خواهيم بود گفت: در اين جلسه شرايط گزينه هاي مدنظر فدراسيون كه خارجي هستند بررسي و در اين خصوص با كميته ملي المپيك هم صحبت هايي انجام خواهد شد كه معيني مأمور انجام اين كار شده است.
با توجه به اظهارنظرهاي ضد و نقيض مسئولان فدراسيون طي چند سال اخير- به خصوص درمورد انتخابات سرمربيان تيم هاي ملي- نبايد صحبتهاي كفاشيان را چندان جدي تلقي كرد چرا كه شايد يك مربي گمنام ايراني يا يك مجري تلويزيون جاي پيرواني را بگيرد.
¤¤¤
اما صحبت هاي پيرواني هم درخصوص استعفايش از سمت سرمربيگري تيم اميد در نوع خود جالب و شنيدني است. سرمربي تيم فوتبال اميد با بيان اينكه از آنهايي كه از خدا نمي ترسند به شدت مي ترسد، كارشكني و وجود اختلافات با مسئولان كميته ملي المپيك را دليل كناره گيري اش از اين تيم عنوان كرد.
پيرواني ضمن بيان اين مطلب افزود: هميشه از آنهايي كه از خدا نمي ترسند، ترسيده ام و به خاطر آبرو و اعتباري كه در فوتبال دارم از اينگونه آدم هاي بي تقوا هميشه هراس داشته ام.
«صلاح نديدم با اين شرايط با تيم اميد ادامه بدهم»، پيرواني با تأكيد بر اين موضوع اضافه كرد: با اين شرايط ديگر صلاح نبود در تيم اميد باشم و اين جدايي به نفع هر دو طرف است. وي تصريح كرد: ايمان داشته باشيداين بار تصميمم براي كناره گيري از تيم اميد قطعي است و ديگر به اين تيم برنمي گردم.
پيرواني با انتقاد از بي مهري هاي مسئولان كميته ملي المپيك از زمان انتخاب شدنش به عنوان سرمربي تيم اميد يادآور شد: با وجود اينكه فدراسيون فوتبال به من اعتماد و چنين مسئوليت سنگيني را به من واگذار كرد اما مسئولان كميته ملي المپيك و شخص آقاي افشارزاده از روز اول مدام با اين حرف كه اين تيم به هيچ جايي نمي رسد و بايد مربي خارجي بياوريم نه تنها حمايتي از تيم اميد نكردند بلكه مدام باعث دلسردي كادر فني شدند. با اين شرايط بهتر ديدم بروم تا آقايان به خواسته هايشان برسند. سرمربي مستعفي تيم فوتبال اميد كشورمان در پاسخ به اين پرسش كه «در فاصله دو ماه تا بازي هاي مقدماتي المپيك آيا اين كناره گيري به ضرر تيم اميد نخواهد شد؟»، اظهار داشت: بهرحال تا اولين بازي تيم اميد دو ماه فرصت باقي مانده و فدراسيون مي تواند مربي بهتري را پيدا كند.
وي در مورد اينكه بهتر است يك مربي ايراني براي تيم اميد انتخاب شود يا نظير تيم فوتبال بزرگسالان از مربي خارجي كه خواست و نظر كميته ملي المپيك هم هست، گفت: تفاوتي نمي كند سرمربي تيم اميد ايراني باشد يا خارجي، فقط هر كسي مي آيد از او حمايت كنند چون زمان ما كه چنين حمايتي از تيم اميد وجود نداشت و هر وقت اردو گذاشتيم تنها 6 يا 7 نفر سر تمرين حاضر شدند و به جز دو سه باشگاه بقيه تيم ها همكاري خوبي با تيم اميد نداشتند.

 



پس از عقد قرارداد با 5 ملي پوش آزادكار
نفت باز هم مدعي قهرماني در ليگ است

پنج كشتي گير ملي پوش با تيم كشتي آزاد نفت تهران قرارداد بستند.
نفت تهران به عنوان مدافع عنوان قهرماني ليگ برتر كشتي آزاد كه كادرفني تيم ملي را هم در تيم خود دارد، با اكثر نفرات شاخص ملي پوش قرارداد امضا كرد تا مدعي جدي قهرماني در ليگ امسال باشد.
صادق گودرزي نايب قهرمان وزن 74 كيلوگرم جهان و برنده مدال طلاي بازي هاي آسيايي، جمال ميرزايي قهرمان وزن 84 كيلوگرم بازي هاي آسيايي، فردين معصومي برنده مدال برنز بازي هاي آسيايي در سنگين وزن، حسن رحيمي ملي پوش وزن 55 كيلوگرم تيم ملي و مصطفي حسين خاني ملي پوشي وزن 66 كيلوگرم در مسابقات آسيايي هند، پنج ملي پوش هستند كه به تيم نفت پيوستند.
هم چنين مصطفي آقاجاني و فرزان بهرامي هم با اين تيم قرارداد امضا كردند و به احتمال فراوان سعيد ابراهيمي هم در تركيب نفت جاي خواهد گرفت.
احسان لشگري و سعيد رياحي نيز كشتي گيران سال قبل نفت هستند كه امسال در تيم ديگري كشتي خواهند گرفت.

 



آخرين جلسه هيأت تحقيق و تفحص از سازمان تربيت بدني برگزار شد
علي آبادي به مجلس مي رود

رئيس هيأت تحقيق و تفحص از سازمان تربيت بدني با اشاره به آخرين جلسه اين هيأت گفت: براي اجراي كامل آيين نامه و قانون در هفته هاي آينده از علي آبادي و كساني كه به نوعي بايد در اين زمينه پاسخگو باشند، دعوت خواهيم كرد تا حرف هاي خود را به كميسيون فرهنگي ارائه دهند.
حجت الاسلام سيدجلال يحيي زاده با اشاره به برگزاري آخرين جلسه هيأت تحقيق و تفحص از سازمان تربيت بدني گفت: در واقع اين جلسه، جلسه جمع بندي محسوب مي شد كه عملاً با اين جلسه كار هيأت تحقيق و تفحص از جهت تدوين گزارش پايان يافته است، اما بعد از آن كميسيون فرهنگي يك ماه فرصت دارد و نهايتاً تا تاريخ 18 دي ماه اين مسأله به طول خواهد انجاميد و كميسيون جلساتي را برگزار خواهد كرد كه در آن جلسات هيأت هم حضور دارد.
رئيس هيأت تحقيق و تفحص از سازمان تربيت بدني تصريح كرد: حداقل يك جلسه هم پيش از دهم دي ماه برگزار مي شود كه در آن جلسه افرادي كه در اين گزارش به نوعي متهم بوده نيز حضور پيدا خواهند كرد و اگر توضيحاتي دارند ارايه مي دهند و با لحاظ و توجه به توضيحات آنان، در نهايت گزارش نهايي، تصويب و به صحن علني ارايه مي شود.

 



جوايز كادرفني مدال آوران بازي هاي آسيايي مشخص شد
سرمربيان طلايي 100 سكه دريافت مي كنند

جوايز سرمربيان، مربيان و سرپرستان مدال آوران بازي هاي آسيايي گوانگجو مشخص شد.
براساس آيين نامه جديد پرداخت جوايز قهرمانان و پيشكسوتان ورزشي به سرمربيان نفرات اول تا سوم رقابت هاي انفرادي به ترتيب 100، 60 و 40 سكه تعلق مي گيرد. مربيان و سرپرستان اين بخش نيز به ترتيب براي مدال هاي طلا تا برنز معادل 60، 36، 24 و 50، 30، 20 سكه دريافت خواهند كرد.
در بخش تيمي نيز سرمربيان تيم هاي قهرمان 75 سكه، براي نايب قهرماني 38 سكه و براي عنوان سومي 25 سكه دريافت خواهند كرد. در اين بخش به مربيان 45، 23 و 15 سكه براي عناوين اول تا سوم براي سرپرستان تيم هاي قهرمان 38 سكه، نايب قهرمانان 20 سكه و دارندگان عنوان سومي 13 سكه اختصاص خواهد يافت.
براساس آيين نامه جديد پرداخت جوايز قهرمانان و پيشكسوتان و كادرفني سرمربيان، مربيان و سرپرستان بخش انفرادي در صورت مدال آوري بيش از يك ورزشكار تنها پاداش يك عنوان قهرماني را دريافت خواهند كرد.

 



خواندني از ورزش ايران

¤ تيم واليبال پيكان با پيروزي مقابل تيم العربي قطر (1-3) به جمع چهار تيم برتر مسابقات قهرماني باشگاههاي جهان راه يافت. گفتني است در پايان مرحله گروهي اين رقابتها نفرات برتر در بخش هاي مختلف انتخاب شدند كه سيدمحمد موسوي به عنوان بهترين آبشار زن، علي حسيني به عنوان بهترين ليبرو و آرش كشاورزي به عنوان بهترين دريافت كننده برگزيده شدند.
¤ حسن روشنايي داور بين المللي كوراش ايران در جريان يازدهمين اجلاس فدراسيون جهاني به عنوان رئيس كميته داوران اين فدراسيون انتخاب شد.
¤ با پيشنهاد خليل رشيد محمدزاده سرمربي تيم ملي كشتي فرنگي نوجوانان و موافقت مدير تيم هاي ملي و هيأت رئيسه فدراسيون كشتي، بهروز حضرتي پور و محسن طاهري به عنوان مربيان تيم نوجوانان منصوب شدند.
¤ در حالي كه علي تركاشوند مديرعامل شركت توسعه و نگهداري اماكن ورزشي روز يكشنبه اعلام كرده بود كه استعفايي از ضياآذري مدير مجموعه ورزشي آزادي دريافت نكرده است اما وي ديروز با استعفاي ضيا آذري موافقت كرد.
¤ سعيد رضا عاصمي مديرعامل صندوق حمايت از قهرمانان و پيشكسوتان از افزايش مجدد حقوق دارندگان نشان طلاي بازي هاي المپيك، پارالمپيك، بازي هاي آسيايي و برخي از رقابت هاي قهرماني جهان كه مورد تأييد IOC است خبر داد و گفت: مهر ماه حقوق قهرمانان براساس مبناي قبلي پرداخت شد. در آبان و آذرماه حقوق مدال آوران طلا در اين ميادين مبلغي بالغ بر يك ميليون و 500 هزار تومان پرداخت شده است كه اكنون با يك مقدار افزايش مجدد به حدود يك ميليون و 900 هزار تومان رسيده است.
¤ به دعوت رئيس فدراسيون واليبال قطر محمدرضا داورزني و درخشنده رئيس و دبير فدراسيون واليبال براي تماشاي ديدارهاي دور نهايي جام باشگاه هاي جهان راهي قطر شدند. قرار است مسئولان فدراسيون واليبال ايران در اين سفر علاوه بر ديدار با مسئولان همتاي قطري خود با رئيس كنفدراسيون آسيا به جهت مذاكره و رايزني براي گرفتن ميزباني رقابت هاي انتخابي المپيك لندن ديدار كنند.

 

(صفحه(12(صفحه(10(صفحه(6(صفحه(9(صفحه(7(صفحه(8(صفحه(15(صفحه(11(صفحه(5(صفحه(16(صفحه(13(صفحه(4(صفحه (2.3.14