(صفحه(12(صفحه(10(صفحه(6(صفحه(9(صفحه(7(صفحه(8(صفحه(15(صفحه(11(صفحه(5(صفحه(16(صفحه(13(صفحه(4(صفحه (2.3.14


سه شنبه 30  آذر 1389- شماره 19819

صفحه (14)

صفحه (3)

صفحه (2)

     
درست آمده ايد ،ترديد نكنيد ! (يادداشت روز)
مردم و دولت در هدفمندي يارانه ها هماهنگ هستند
اعتماد (گفت و شنود)
كيهان و خوانندگان
رامين رفت محمدزاده معاون مطبوعاتي وزير ارشاد شد
حلقه حاشيه ساز ! (نكته)
نقش منافقين در ترور 2 دانشمند هسته اي (خبر ويژه)
انگليس: ما زنداني اشتباهات خود در روابط با ايران هستيم (خبر ويژه)
خبرگزاري روسيه: تا دير نشده مسكو از ايران عذرخواهي كند (خبر ويژه)
رحيم مشايي هم مشمول قاعده مثبت آفرينش مي شود؟! (خبر ويژه)
پشت پرده شعبده بازي ويكي ليكس در پيشنهاد صهيونيست ها به دولت آمريكا (خبر ويژه)



درست آمده ايد ،ترديد نكنيد ! (يادداشت روز)

سخنان اخير رئيس دستگاه قضايي در دو روز متوالي- شنبه و يك شنبه هفته جاري- يكي در جمع دانشجويان و اساتيد دانشكده علوم قضايي و ديگري در جلسه هفتگي مسئولان عالي قضايي با محوريت مبارزه جدي با مفاسد اجتماعي يك تحول جدي در ادبيات قضايي كشور به حساب مي آيد. تاكيد ايشان و همچنين مقامات ارشد قوه قضائيه بر برخورد شديد و سريع با جرايمي مانند سرقت مسلحانه، زورگيري با سلاح سرد، تجاوز به عنف و اعمال اشد مجازات براي اين جرايم و نيز از بين بردن حاشيه امن براي متجاوزان به حقوق مردم و اشرار و اوباش نشان از آن دارد كه دستگاه قضايي عزم خود را جزم كرده تا يكي از شئون خطير و مهم و متاسفانه معطل مانده اين دستگاه كه قاطعيت در اجراي حدود و مجازات هاي اسلامي است را عملياتي نمايد.
خوشبختانه پاره اي از اقدامات نيز گواهي است بر اين مطلب كه تاكيدات و ادبيات محكم مقامات ارشد قضايي رنگ و بوي تبليغاتي ندارد و فراتر از شعار در صحنه عمل اجرايي شده است. به عنوان نمونه همين ديروز دادستان محترم كل كشور در نشست خبري خود با خبرنگاران از اعدام 11 مجرم كه طي چند سال گذشته در سيستان و بلوچستان اقدامات تروريستي انجام داده و 47 نفر از شهروندان را در اين استان اعم از شيعه و سني به شهادت رسانده و دهها نفر را مجروح و معلول كرده بودند خبر داد.
همچنين به گفته حجت الاسلام والمسلمين محسني اژه اي قوه قضائيه در دوره جديد اقداماتي ويژه براي مبارزه با مفاسد اجتماعي در دستور كار قرار داده است. از جمله آنكه ستاد ويژه اي براي پيگيري پرونده هايي كه امنيت مردم را خدشه دار كرده اند تشكيل شده و در هفته جاري آغاز به كار خواهد كرد.
علاوه بر اينها دو آئين نامه اخيراً به تصويب رسيده كه در يكي مقرر گرديده مجرمان خطرناك و كساني كه جرايمي همچون سرقت مسلحانه، آدم ربايي، تجاوز به عنف و... انجام مي دهند در استفاده از مرخصي، آزادي مشروط، عفو و مسايلي از اين دست مورد محدوديت شديد قرار بگيرند و با آنها مانند ساير زندانيان كه از اين شرايط مي توانند استفاده كنند رفتار نشود.
در آيين نامه ديگر كه حاصل كار كارشناسي با نيروي انتظامي، سازمان زندانها و حقوقدانان و كارشناسان داخل و خارج دستگاه قضايي بوده مصوب شده است كه مجرمان خطرناك و اشرار و زورگيران و سارقان مسلح در بازداشتگاه ويژه اي و جدا از زندانيان عادي نگه داري شوند.
البته جاي شگفتي است؛ هربار مقوله مبارزه با مفاسد اجتماعي و برخورد قاطع با اوباش و قداره بندان و اشراري كه امنيت جامعه را نشانه رفته اند پيش كشيده مي شود جريان و جماعتي با ژست حقوق بشري و در قامت وكيل مدافع به صحنه آمده و ساز مخالفت به بهانه هاي واهي و ادعاهاي توخالي كوك مي نمايند.
سال پيش و در بحبوحه فتنه و هنگامه نبرد نرمي كه دشمنان نشان دار ايران اسلامي با هدف ترور اسلاميت نظام آغاز كرده بودند، وقتي موضوع محاكمه و مجازات فتنه گران و محاربان به ميان مي آمد اين جريان به اين سفسطه حقوقي متمسك مي شدند كه چون واژه «جنگ نرم» در قوانين موضوعه كشور و از جمله در قانون مجازات اسلامي نيامده است بنابراين اصلاً جرمي به نام براندازي نظام قابليت تحقق ندارد و با ناديده گرفتن مرّ قوانين جزايي از دستگاه قضايي طلبكار مي شدند كه چرا دست به خشونت مي زند و آزادي را ناديده مي گيرد.!!
پيش تر نيز هرگاه نيروي انتظامي طي دو، سه سال گذشته در قالب طرح امنيت اجتماعي و با نظارت مستمر دستگاه قضايي برخورد با اشرار و اوباش را در پيش گرفت باز اين جريان با هجمه و حمله به نيروي انتظامي ليستي از اتهامات ثابت نشده را عليه مأمورين انتظامي مطرح كرده و با تابلوي حقوق شهروندي آدرس هاي غلطي را به افكارعمومي القاء نموده و مدعي شدند آزادي شهروندان به مخاطره افتاده و خشونت غلبه يافته و بي اعتمادي اوج گرفته است.!!
حتي زماني كه لايحه مجازات قانون اسلامي در دستور كار مجلس هشتم قرار مي گيرد و بحث و بررسي حدود و مجازات هاي اسلامي به ميان مي آيد باز اين جريان با خرده گرفتن از قوانين جزايي اسلام و خشونت بار جلوه دادن مجازات هاي اسلامي به صحنه مي آيد و همان ادعاهاي تكراري ونخ نما شده را در بوق و كرنا مي كند و نغمه «وا حقوق بشرا» سر مي دهد.!!
جالب اينجاست كه ردّ پاي اين جريان بصورت عجيب و غريبي در دوره اصلاحات نمايان است.
كافي است تا تنها برخي از روزنامه هاي زنجيره اي آن دوره را ورق زده و حجم انبوهي از اظهارات، مصاحبه ها، يادداشت ها و گزارش ها پيرامون مخالفت با قوانين جزايي و اجراي احكام كيفري كه مبتني بر آموزه هاي فقهي-اسلامي است را مشاهده كرد.
يكي با عنوان پرمسّماي حقوقدان مي نويسد: «احكام كيفري اسلام كارايي ندارد و موجب رواج خشونت مي گردد.»!
ديگري فيگور روشنفكري به خود مي گيرد و در مصاحبه با خبرگزاري رسمي دولت وقت مي گويد: «امروزه شرايط ديگرگون اجتماعي يك خانه تكاني در حقوق اسلامي-شريعت را مي طلبد تا اعمال مجازات هاي انساني را ممكن سازد»!
در اين بلبشو كه هر يك از اين جماعت همچون كشيدن چك بلامحل و بدون پشتوانه تنها ادعاهاي سست و غيرمستند خود را با عناويني پرطمطراق حرف روز و به اصطلاح مدرن جا مي زدند برخي از روحاني نماها نيز تقلا مي كردند با ادبيات ديني و به اصطلاح سياق فقهي، حلقه اين جريان مرموز را كامل نمايند.
بديهي است نقد و نظر عده اي از اهل فن و خبرگان متعهد و دلسوز در عرصه فقه و حقوق درباره موضوعات مبتلابه مردم جدا از جريان ياد شده است.
با توجه به توضيحات فوق، اكنون كه دستگاه قضايي به حق و به درستي و با اراده اي محكم كمر همت بسته تا «قضاي اسلامي» كه ثمره آن عدالتي است كه كام آحاد ملت را شيرين كرده و امنيت فراگير و پايدار را در پي خواهد داشت- به اندازه وسع خود- عملياتي كند توجه و تامل به نكاتي در ادامه اين مسير خطير قابل اعتناست:
1- افزون بر آنكه قوه قضائيه بايد با قاطعيت يكي از اهداف مجازاتها را كه «بازدارندگي» است در صحنه عمل اجرايي نمايد و از طرح مباحثي در پوشش حقوق شهروندي و حقوق بشر خوفي نداشته باشد آنچه كه نبايد مورد غفلت قرار بگيرد افشا گرديدن عقبه جريان مرموزي است كه در راستاي پروژه سكولاريزه كردن لايه هاي حكومت، حلقه اي از جريان عرفي كردن مجازات ها و به حاشيه راندن حدود و مجازات هاي اسلامي را تعقيب مي نمايد.
طرفه آنكه حلقه ديگر اين جريان همانطور كه بصورت تلويحي در صدر اين نوشته توضيح داده شد در دوره اصلاحات براي حاكم كردن انديشه سكولاريسم در ساختار جمهوري اسلامي، ترور اسلاميت نظام را در دستور كار داشتند كه نتيجه حقوقي آن همسان كودتا و براندازي حكومت اسلامي است.
بنابراين ساده لوحانه است كه بپنداريم عده اي و جماعتي تنها به قول طلبه ها «ان قلت» فقهي و حقوقي دارند چرا كه شواهد و قرائن غيرقابل خدشه به وضوح نشان مي دهد كه آنها در راستاي جورچين براندازي نظام فعاليت مي كنند.
البته اين احتمال را هم بايد در نظر گرفت كه كساني ناخواسته در اين بازي تو در تو و پيچيده به بازي گرفته شده باشند.
2- با توجه به اينكه جريان مرموز ياد شده از شگردها و ترفندهاي خاصي بهره مي برد و درصدد خواهد بود تا در اين مقطع نيز كارشكني هايي براي دستگاه قضايي تدارك ببيند، انتظار مي رود كه مسئولان ارشد قوه قضائيه خود را گرفتار پاره اي از حاشيه ها نكنند و تمامي انرژي و پتانسيل و ظرفيت اين قوه را بكار گيرند تا فضاي امن متجاوزان به حقوق مردم را از بين ببرند.
بدون ترديد افكار عمومي و عموم مردم پشتيبان دستگاه قضايي خواهند بود و اين بزرگ ترين سرمايه گرانسنگ قوه قضائيه در مبارزه با مفاسد اجتماعي است.
طي همين چند روز گذشته گزارش هاي صدا و سيما در زمينه تأكيدات دستگاه قضايي در امر مبارزه با اشرار و مفسدين اجتماعي و واكنش مردم به اين تصميم بزرگ بيانگر آن است كه خواسته عموم مردم همين روش قاطعانه و مستحكم قوه قضائيه در برخورد با زورگيران و اوباش و سارقان مسلح- اعم از سلاح سرد يا گرم- مي باشد و موجي از خرسندي و خوشحالي توده مردم را نيز در پي داشته است.
بنابراين شايسته است دستگاه قضايي هر از چند گاهي با رعايت موازين حقوقي در زمينه اقدامات خود در اين باره اطلاع رساني صحيح و شفافي را به مردم ارايه نمايد كه البته اين اقدام به نحو مطلوبي در حال انجام شدن است.
3- قوه قضائيه همچنين بايد فراتر از اطلاع رساني موردي پرونده هاي قضايي، در زمينه پاسخ به شبهات و سفسطه هايي كه پيرامون قوانين جزايي اسلامي صورت مي گيرد همت بگمارد و از همين روي تعامل با رسانه ها و مطبوعات و همچنين تهيه برنامه هاي مستند حقوقي و قضايي با همكاري صدا و سيما و كارشناسان مجرب و خبره ضروري است.
با تبيين فلسفه مجازات هاي اسلامي و اين نكته براي افكار عمومي كه هر حكم كيفري اسلامي دربردارنده مصلحتي و دفع مفسده اي خواهد بود، ادعاهاي پوچ و شبهات بي اساس جرياني كه سنگ مجازات هاي غيرديني و غربي را به سينه مي زنند آشكار خواهد شد.
جرياني كه هيچ گاه به اين پرسش اساسي پاسخ نداده است كه چرا مجازات قصاص براي فردي كه دست به ترور و كشتار زده يا كسي را به قتل رسانده و در يك فرآيند دادرسي وفق مقررات شكلي و ماهوي به اثبات رسيده خلاف حقوق بشر است! اما جنايت هاي مشمئزكننده در زندان هاي گوانتانامو، ابوغريب و بگرام و كشتار صدها هزار نفر در جنگ افغانستان، عراق، غزه و... عين آزادي، حقوق شهروندي، حقوق بشر و دموكراسي است!!!
بالاخره بايد گفت كه قوه قضائيه در رويكرد انقلابي و بحق خود كه پشتيباني آحاد ملت را به دنبال دارد نبايد ذره اي ترديد به خود راه دهد.
حسام الدين برومند

 



اعتراف بعد از چند ماه تبليغات خصمانه رسانه هاي خارجي :
مردم و دولت در هدفمندي يارانه ها هماهنگ هستند

سرويس سياسي-
به رغم تبليغات گسترده و پيش بيني محافل غربي درباره هزينه هاي بسيار بالاي اجراي طرح هدفمند كردن يارانه ها در ايران، رسانه هاي خارجي گزارش دادند كه با گذشت چند روز از اجراي اين طرح مردم و دولت ايران نشان دادند كه با هم هماهنگ هستند.
شبكه تلويزيوني العربيه در اين باره گزارش داد: «مردم ايران نشان دادند كه با دولت هماهنگ هستند».
براساس اين گزارش، مردم ايران روز يكشنبه براي همه جهان نشان دادند كه با دولت در اجراي طرح هدفمند كردن يارانه ها هم عقيده و هماهنگ هستند.
گزارش گر شبكه العربيه در اين باره گفت: تصور مي كنم كه امروز همه در ايران شاهد تصاوير ويژه اي بودند كه در آن مردم با اين تصميم دولت هماهنگي و همگوني از خود نشان دادند. امروز شاهد بوديم كه هيچ اخلال و مشكلي در زندگي روزمره مردم پيش نيامد و اكثر مردم يارانه هاي نقدي خود را از بانك ها دريافت نكردند و اين نقطه بسيار مثبتي است كه نشان دهنده تفاهم و نگران نبودن از آينده است.
وي افزود؛ همچنين شاهد بوديم كه در ايستگاه هاي بنزين تجمع و ازدحامي صورت نگرفت و برخلاف گزارشي كه از شبكه شما پخش شد به هيچ وجه در ايستگاه هاي بنزين تدابير امنيتي اتخاذ نشده بود بلكه وزارت نفت تدابير و اقداماتي احتياطي در جهت افزايش نظم اتخاذ كرده بود.
مجري العربيه با قطع سخنان گزارشگر خود پرسيد من متوجه نمي شوم آنچه كه شما مي گوييد با بيشتر كشورهاي دمكراتيك و ديكتاتور مطابقت ندارد زيرا هر زمان كه يارانه ها از كالا هاي اساسي برداشته مي شود و قيمت بنزين و ديگر حامل هاي انرژي، نان و آب افزايش پيدا مي كند به هيچ وجه با واكنش مناسب مردم مواجه نمي شود چرا بايد در ايران چنين باشد؟
وي پاسخ داد همانطوري كه شما گفتيد آن حكومت ها ديكتاتوري هستند.
مجري العربيه بار ديگر با قطع سخنان وي پرسيد من كشورهاي دمكراتيك را پيش از كشورهاي ديكتاتوري ذكر كردم كشورهاي اروپايي و آمريكايي مردم در چنين شرايطي از خود رضايت نشان نمي دهند و گزارشگر پاسخ داد به هر حال امروز مردم ايران در مقابل ديدگان همه جهان بودند شما مي دانيد كوچك ترين حادثه در ايران با دوربين تلفن هاي همراه تصويربرداري مي شود و به راحتي به خارج ارسال مي شود در حوادث پس از انتخابات لحظه به لحظه چنين تصاويري به خارج ارسال مي شد اما اكنون مشخص شد كه هيچ حادثه و رويدادي در اين خصوص روي نداد مردم ايران با احساس به اينكه اين تصميم به نفع آنهاست با آن هماهنگ شدند درست است كه اين تصميم دولت يك عمل جراحي است و در آن درد و خونريزي وجود دارد اما مردم ايران توضيحات محمود احمدي نژاد رئيس جمهوري را قانع كننده دانستند.
شبكه تلويزيوني الجزيره نيز با پخش گزارشي از اولين روز اجراي طرح هدفمندي يارانه ها در ايران اعلام كرد: گروه هاي زيادي از مردم به طور ملموسي اين طرح را پذيرفته اند.
خبرگزاري رويترز هم طي گزارشي از اجراي قانون هدفمند كردن يارانه ها در ايران اين قانون را يك جراحي بزرگ اقتصادي دانست و نوشت: مردم ايران اين قانون را پذيرفته اند.
رويترز در ادامه افزود: مردم ايران سه ماه است كه منتظر اعلام برنامه دولت براي قطع تدريجي يارانه انرژي، مواد غذايي، آب، برق و گاز بوده اند و اكنون اين قانون را پذيرفته اند.
اين گزارش افزوده است: برخلاف سال 2007 كه سهميه بندي بنزين با تنشها و مشكلاتي همراه بود اين بار مشكل خاصي گزارش نشده است و به نظر مي رسد ايراني ها قانون هدفمند كردن يارانه ها را پذيرفته اند.
طرح هدفمند كردن يارانه ها سالها است كه در محافل اقتصادي و سياسي ايران مطرح بوده است.
رويترز در ادامه گزارش خود نوشته است: به نظر مي رسد اعمال تحريم ها عزم دولت ايران را براي اجراي اين قانون بيشتر كرده است اما بي شك اجراي اين قانون جراحي بزرگي در اقتصاد ايران است.
روزنامه آمريكايي فايننشال تايمز نيز در اين باره نوشت: قطع يارانه ها در ايران هيچ آشوبي در پي نداشته است.
روزنامه لوموند فرانسه نيز از اجراي هدفمندي يارانه ها در ايران با عنوان « انقلاب اقتصادي احمدي نژاد» ياد كرد.
براساس اين گزارش، «دومينيك گيوم» مسئول بخش ايران در صندوق بين المللي پول و نيز «رومان زيتك» اقتصاددان در سپتامبر گذشته در مطلبي كه در پايگاه اينترنتي اين نهاد منتشر شد اظهار داشتند: در صورتي كه كارها مطابق با برنامه اجرا شود اين راهبرد دو هدف را دنبال خواهد كرد از يك سو موجب درآمدزايي براي كشور مي شود و از سوي ديگر به اسراف سوخت در كشور خاتمه مي دهد به گفته صندوق بين المللي پول حذف يارانه ها مي تواند در اولين سال اجراي طرح درآمدي بيست ميليارد دلاري براي دولت فراهم آورد اما در عين حال مي تواند منجر به برخي افزايش قيمت ها شود.

 



اعتماد (گفت و شنود)

گفت: موسوي با اشاره به اجراي طرح هدفمندي يارانه ها گفته است «شب تاريك هدفمندي يارانه ها شروع شد»!
گفتم: راست گفته؛ چون يك اقتصاددان اسرائيلي هم با نگراني گفته است؛ موفقيت ايران در هدفمند كردن يارانه ها، زمينه يك جهش اقتصادي است و برخورد آمريكا با جمهوري اسلامي ايران را دشوارتر مي كند.
گفت: پس منظور موسوي «شب تاريك» اسرائيل است و اين يارو باز هم به نمايندگي از اسرائيل جيغ بنفش كشيده است!
گفتم: مريم قجر عضدانلو ابريشمچي رجوي هم دقيقاً مثل موسوي حرف زده است.
گفت: اين حيوون زبون بسته هم يك «شب تاريك» از اسرائيل شنيده ولي مثل موسوي نفهميده كه منظور اسرائيل شب تاريك خودش است نه ايران.
گفتم: به يكي از خان ها خبر دادند كه پدرش مرده و خان در مصيبت از دست دادن پدرش به شدت گريه مي كرد. نوكر و كلفت خان هم بدون آن كه علت گريه خان را بدانند، اشك مي ريختند و هق هق مي كردند! خان پرسيد؛ مگر مي دانيد چه اتفاقي افتاده؟ جواب دادند، نه! خان پرسيد؛ پس چرا گريه مي كنيد؟! گفتند؛ قربان ، اين فضولي ها به ما نيامده! ما نوكر و كلفت شما هستيم و به خاطر اعتمادي كه به شما داريم، گريه مي كنيم!!
 



ساعت 3 تا 6 بعد از ظهر: 33110065
تمام ساعات شبانه روز:33916546
سامانه پیام کوتاه: 30002323

كيهان و خوانندگان
¤ ضمن محكوم كردن حادثه تروريستي شهرستان چابهار چند بيت شعر سروده ام كه اميدوارم چاپ بشود.
از بهر حسين بن علي(ع) در جوشيم
از بهر رضاي مادرش مي كوشيم
تا كور شود دو چشم وهابيت
با عشق حسين(ع) همه كفن مي پوشيم
2765---0918
¤ مشكل دشمنان نظام و انقلاب در خارج و سران فتنه در داخل اين است كه مردم فهيم كشورمان حسين و يزيد زمان را به خوبي مي شناسند و با كوچكترين اشاره مقتداي خود علي اكبرگونه به ميدان مي زنند و شهادت را به جان مي خرند.
9761---0916
¤ اولا توجيهات آقاي رحيمي در غياب آقاي متكي چندان مفهوم و مقبول نيست. ثانيا، چرا احتمال تغيير همه كس مي رود جز رحيم مشايي؟ كه روز به روز ارتقا پيدا مي كند و متاسفانه ملاك و مقبوليت افراد نزد آقاي رئيس جمهور شده است.
1052---0912
¤ با توجه به علاقه وافري كه به آقاي دكتر احمدي نژاد داشته و دارم ولي از اقدام بركناري آقاي منوچهر متكي با اين نحو كه وي در ماموريت سنگال بودند ناراحت هستم. اين نحو عمل شايسته نبود.
قدمي از قم
¤ درخواستم از شما اين است كه سخنراني آقايان سيدحسن نصرالله و رجب طيب اردوغان به مناسبت روز عاشورا را بطور كامل در روزنامه چاپ كنيد.
4189---0919
¤ قيمت يك باك گاز سي ان جي 3500 تومان شده است. بنده كه راننده تاكسي هستم و روزانه دو باك گاز مصرف دارم تكليفم با عدم افزايش كرايه مسافر چه مي شود؟
8495---0935
¤ براي صرفه جويي در مصرف برق به مجلس و دولت پيشنهاد مي كنم تدبيري بينديشند كه شبكه هاي خورشيدي متناسب با استفاده در منازل طراحي و تهيه شود. لازم به يادآوري است كه كشور ايران يك كشور آفتابي است و نبايد بگذاريم اين انرژي هدر برود.
9009---0935
¤ وزير محترم آموزش و پرورش تاكنون به بسياري از قول هايي كه داده اند عمل كرده اند ولي موضوع مدرك و تبديل وضعيت نيروهاي خدماتي اين وزارتخانه هنوز حل نشده و مشكل همچنان باقي است.
1897---0914
¤ چه كسي پاسخگوي بي تعهدي خودروسازان است؟ بعد از يك سال خلف وعده ماشين تيبا را كه قرار بود زير ده ميليون به فروش برسانند به قيمت يازده ميليون و هفتصد هزار تومان تحويل مردم مي دهند، با هزاران مشكل فني كه به هر نمايندگي مراجعه مي كني اعلام مي دارند نه قطعات يدكي داريم و نه مهندس و تعميركار اين خودرو. بايد به تعميرگاه مركزي بروي كه هركدام نيز در يك سر شهر است. با وجود طرح ترافيك و بنزين ليتري 700 تومان چطور بايد خودروي دو روز تحويل گرفته شده را به آن تعميرگاهها رساند.
يك شهروند تهراني
¤طبق مصوبه دولت فرزندان شاهد كه بصورت پيماني خدمت مي كنند بايد به كارمند رسمي تغيير وضعيت داده شوند ولي در سازمان ثبت احوال به اين مصوبه عمل نمي شود و جلوي اجراي آنرا گرفته اند.
3986---0918
¤آيا درست است كه يارانه يك شهروند شيرخوار با بنده كه 60 سال دارم و به چندين بيماري مبتلا هستم يك اندازه و مساوي باشد؟ دولت بايد در پرداخت يارانه ها مقاطع سني شهروندان را نيز مورد توجه قرار مي داد.
يك شهروند سالخورده
¤در سال 87 يك فرد شياد ميلياردها تومان پول مردم قم را تحت عنوان مضاربه بالا كشيد و عده اي را به خاك سياه نشاند. ولي متاسفانه مقامات قضايي تكليف اين پرونده را روشن نمي كنند. چرا؟
2231---0913
¤دو جانباز 55درصد ساكن كرج هستيم ولي هزينه مسكن بنده مبلغ 50 هزار تومان كمتر است. اين دوگانگي و وجود تبعيض بين خدمات ارائه شده به جانبازان براي چيست و چرا حل نمي شود؟
9614---0912
¤براي دسترسي به ايستگاه مترو شهيد كلاهدوز در خيابان پيروزي خطوط ويژه اتوبوس لحاظ نشده است در ضمن پل هوايي هم وجود ندارد. درخواست رسيدگي داريم.
2749---0936
¤در پروژه پل جواديه كه اخيرا افتتاح و مورد بهره برداري قرار گرفت براي دسترسي به محله جواديه خروجي ديده نشده است ساكنين محل بخاطر همين نقص با مشكل تردد مواجه هستند.
8116---0932
¤شهرداري لاهيجان هزينه كنده كاري انشعاب آب منازل خيابان دانش 9 واقع در منطقه امير شهيد را از شهروندان دريافت كرده ولي متاسفانه براي اصلاح و ترميم اين خيابان اقدامي نمي كند چرا؟
4697---0911
¤خواهش مي كنم مشكلات متعدد و عدم دريافت 7 ماه حقوق رانندگان شركت واحد خرمشهر را به گوش مسئولان برسانيد تا فكري نمايند.
9146---0935
¤ با توجه به پيشرفت بوجود آمده در فن آوري اطلاعات پيشنهاد ما اين است كه براي پليس 110 و ديگر دستگاهها و نهادهاي اطلاعاتي- امنيتي كشور سامانه پيام كوتاه تهيه ببينند و به بهره برداري برسانند.
4636---0914
¤ از مسئولين محترم و ذيربط انتظار و درخواست داريم كه عيدي كارگران را به اداره كار يا تامين اجتماعي واگذارند و آنها از كارفرمايان دريافت كنند چرا كه بيشتر كارفرمايان عيدي را تمام وكمال يا نمي دهند و يا كم مي دهند و در صورت اعتراض فرد اخراج مي شود.
جمعي از كارگران
¤ هزينه پست پيشتاز كه تا چندي قبل هزار تومان بود مدتي است به سه هزار تومان افزايش يافته است. شايسته است دولت سازمانهاي تابع خود را ملزم به رعايت عدم افزايش قيمت نمايد تا توان برخورد با افزايش قيمت هاي خودسر را داشته باشد ولي وقتي خود اقدام به افزايش قيمت مي كند چگونه مي تواند مانع افزايش قيمت ها شود.
مرتضايي
¤ در تعدادي اتوبوس هاي شركت واحد برخي از مردم وقتي در قسمت آقايان جايي براي نشستن نيست به محل خواهران رفته و در صندلي هاي عقب مي نشينند وقتي در مسير، خانمها سوار مي شوند و جايي براي نشستن نيست سرپا مي ايستند و در ايستگاه هاي ديگر آقاياني كه در انتهاي قسمت خواهران نشسته اند و مي خواهند پياده شوند موجب آزار و اذيت خانمها مي شوند. شايسته است دستورالعملي تهيه و ضمن نصب در اتوبوس هاي شركت واحد رانندگان نيز توجيه شوند كه از ايجاد مزاحمت براي خانمها ممانعت شود.
حسيني
¤ به اطلاع مسئولين محترم انتظامي مي رسانم كه حدود 4 سال است، در سه راه تهرانپارس تعدادي قمارباز در زير پل و روي پل عابر پياده مشغول قماربازي هستند و باعث مزاحمت مردم مي شوند. خواهش مي كنم كه رسيدگي شود.
حسن
¤ بيش از 5 بار طي چند روز گذشته از شهرداري منطقه 4 ناحيه 5 درخواست كرديم كه در كوچه اي بن بست برگ هاي درختان ريخته و احتمال دارد با بي احتياطي بچه اي آتش سوزي به راه بيفتد. بيايند و اين برگ ها را از كوچه نظافت و به سطل هاي زباله انتقال دهند. با وجودي كه كد رهگيري دادند ولي هيچ اقدامي از سوي شهرداري صورت نگرفت.
نظري
¤ پمپ هاي گاز ماهشهر مدتي است كه خراب است و كسي هم پي گير اين موضوع نيست.
6654---0916
پاسخ روابط عمومي شركت توزيع نيروي برق تهران بزرگ
در پاسخ به مطلب مندرج در شماره مورخ 15/09/89 كيهان با عنوان «خاموشي معابر» محدوده ضلع شمالي خيابان خاوران حد فاصل ميدان خراسان تا بزرگراه امام رضا(ع) به آگاهي مي رساند: شبكه روشنايي محدوده مذكور بمنظور اجراي طرح خط ويژه اتوبوس هاي تندرو (BRT) جمع آوري شده كه در حال حاضر براساس طرح تهيه شده از سوي منطقه 15، شبكه روشنايي جايگزين توسط شهرداري منطقه 15در دست احداث است و به زودي به بهره برداري خواهد رسيد.»

 



رامين رفت محمدزاده معاون مطبوعاتي وزير ارشاد شد

محمدجعفر محمدزاده به عنوان معاون مطبوعاتي وزير ارشاد منصوب شد.
مراسم توديع و معارفه محمدعلي رامين و محمدجعفر محمدزاده عصر ديروز در شوراي معاونان وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامي برگزار شد.
محمدزاده پيش از اين معاون ارتباطات و اطلاع رساني دفتر رئيس جمهور و سپس رئيس دفتر رحيمي معاون اول رئيس جمهور بود.

 



حلقه حاشيه ساز ! (نكته)

سه ماه و چند روز قبل- 17/6/89- با مشاهده برخي از شواهد و قرائن و با استناد به عملكرد و سابقه يكي از حلقه هاي بسيار نزديك به رئيس جمهور محترم، پيش بيني كرده بوديم كه حلقه ياد شده در پي «خالي كردن اطراف رئيس جمهور از نيروهاي وفادار و متعهد و تنگ كردن دايره دوستان ايشان» است و در يادداشتي با عنوان «چراغ از بهر خاموشي نگه دار» خطاب به رئيس جمهور مكتبي و متعهد كشورمان جناب آقاي دكتر احمدي نژاد، آورده بوديم؛
«پيش بيني كيهان، آن است كه حلقه مورد اشاره به زودي و يا، شايد طي چند هفته آينده به حضرتعالي پيشنهاد كند آشكارا و بي پرده با دوستان واقعي خويش و حتي دو قوه ديگر اعلام مرزبندي كنيد و شايد هم تا به حال اين پيشنهاد به شما ارائه شده باشد»! در بخش ديگري از همان يادداشت به فرمول شناخته شده اي كه اينگونه حلقه ها به كار مي گيرند اشاره شده و آمده بود؛ «ماموريت اين حلقه ها ترور و انفجار نيست، بلكه دور كردن نيروهاي كارآمد از كنار مسئولان اصلي ترين محور ماموريت آنهاست.»
متاسفانه پيش بيني كيهان درست از آب درآمد و رئيس جمهور محترم، چند روز بعد، طي مصاحبه اي كه غيرمنتظره به نظر مي رسيد، و ضرورت آن نيز قابل درك نبود، با شماري از دوستان وفادار و ياران همدل و همراه خود، مرزبندي كرد!
چند روز قبل، آقاي احمدي نژاد در اقدامي تعجب برانگيز و به دور از روال تعريف شده و پسنديده ديپلماتيك، آقاي منوچهر متكي را در حالي كه به عنوان وزير امور خارجه در ماموريت رسمي خارج از كشور به سر مي برد از وزارت عزل كرد. بركناري وزير خارجه به هنگام ماموريت رسمي خارج از كشور ضمن آن كه اهانت آشكار به شخصيت وي بود، حيثيت نظام اسلامي را نيز در مجامع بين المللي به چالش كشيد، تا آنجا كه وزير امور خارجه كشور ميزبان در گرماگرم مذاكره رسمي با منوچهر متكي، خبر عزل وي را اعلام كرد! اين اقدام رئيس جمهور محترم با اعتراض و انتقاد دلسوزان و هلهله و ذوق زدگي بيگانگان روبرو شد كه هر دو حق داشتند! اما آقاي رئيس جمهور محترم بي آن كه نيازي به توضيح- لااقل براي مردم و دوستان- احساس كند، در فاصله كوتاهي پس از بركناري وزير امور خارجه، طي حكم ديگري آقاي بذرپاش، معاون رئيس جمهور و رئيس سازمان ملي جوانان را نيز عزل كرد كه اين بركناري هم با توجه به خدمات شايسته تقدير بذرپاش، حيرت و تاسف دلسوزان را در پي داشت و چند ساعت قبل، خبر رسيد كه آقاي رامين معاون مطبوعاتي وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامي نيز عزل شده است و برخي شنيده هاي نه چندان غير موثق از ادامه اين عزل و نصب ها حكايت دارد.
همانگونه كه در نكته اي تحت عنوان «با كدام توجيه؟!» - كيهان 23/9/89- درباره عزل آقاي متكي آمده بود، سخن در عزل يكي و جايگزيني ديگري نيست چرا كه اين عزل و نصب ها از اختيارات قانوني رئيس جمهور محترم است ولي انجام آن به گونه اي كه ياد شد و مخصوصاً در شرايط كنوني خالي از ابهام تلقي نمي شود و برخي از احتمالات نگران كننده را قوت مي بخشد. از جمله آن كه؛ اين روزها، طرح هدفمندي يارانه ها كه آرزو و خواست دو دهه جمهوري اسلامي ايران بود و تحول و جهش اقتصادي پرشتابي را در پي خواهد داشت، بعد از سال ها كار تحقيقاتي، ايجاد ساختارهاي لازم و تلاش مستمر و مثال زدني دولت نهم و دهم و مخصوصاً شخص رئيس جمهور محترم به اجرا درآمده است و با برنامه ريزي دقيق دولت و هوشمندي و همدلي مردم، در حال انجام است. اهميت اين طرح و نقش تعيين كننده آن از يكسو و گوش خوابانيدن دشمنان بيروني و دنباله هاي داخلي آنها براي توهم پراكني درباره اين طرح، ضرورت اجتناب از حاشيه سازي در فضاي سياسي و اجتماعي كشور را پيش مي كشد و در اين حال و هوا، تعجب آور است كه دولت محترم به عنوان مجري طرح از اين ضرورت و نياز حياتي غافل باشد و خود-بي آن كه بخواهد- در فضاي سياسي و اجتماعي كشور حاشيه آفريني كند! بنابراين آيا نبايد نگران اين احتمال بود كه «حلقه ياد شده» در حاشيه سازي هاي مورد اشاره دست داشته باشد؟! ممكن است اين احتمال بدبينانه تلقي شود ولي نمونه هاي مشابه ديگري از اينگونه حاشيه سازي هاي حلقه ياد شده كه دقيقاً در بزنگاههاي حساس صورت گرفته، اجازه چنداني براي خوشبيني باقي نمي گذارد و مي تواند اين هشدار را مخصوصاً براي رئيس جمهور محبوب و متعهدمان در پي داشته باشد كه مبادا حلقه ياد شده با زمينه سازي هاي خود «حمل به صحت» را در نگاه صادقانه و برخاسته از اعتماد ايشان با «حمله به صحت» جا به جا كند!
احتمال مورد اشاره با نگاهي به چگونگي عزل آقاي متكي، قوت مي گيرد كه انشاءالله چنين نباشد. آقاي متكي در حال انجام يك مأموريت رسمي خارج از كشور عزل شد و حال آن كه بركناري ايشان - به فرض ضرورت- مي توانست با درنگ يك روزه يا چند ساعته و پس از بازگشت وي صورت پذيرد. ولي از اين درنگ ضروري خودداري شد و حال آن كه اگر عزل وي تا بازگشت ايشان از مأموريت رسمي خارج از كشور به تأخير مي افتاد، كمترين تغييري در مقصود و منظور اصلي يعني بركناري ايشان از وزارت امور خارجه پديد نمي آمد. ولي چرا عزل وي در سفر صورت گرفت؟! و چه كساني اصرار داشته اند كه با عزل وزير امور خارجه در سفر رسمي، علاوه بر آسيب رساندن به حيثيت رئيس جمهور و ضربه زدن به اعتبار بين المللي نظام، در داخل نيز حاشيه سازي كنند؟! آيا اين نكته براي رياست محترم جمهوري كشورمان تأمل برانگيز نيست؟ و آيا نبايد در هويت حلقه ياد شده بازنگري كنند؟!
و بالاخره اين نكته نيز گفتني است كه نوشته پيش روي به هيچ وجه در پي ايجاد خدشه به صلاحيت و شايستگي كساني نيست كه به جاي افراد عزل شده انتخاب شده اند.
حسين شريعتمداري

 



نقش منافقين در ترور 2 دانشمند هسته اي (خبر ويژه)

پايگاه اطلاع رساني خانواده شهداي ترور اسناد خيانت و دخالت منافقين در ترور دانشمندان هسته اي كشورمان را منتشر نمود.
پايگاه اطلاع رساني هابيليان كه به افشاگري عليه اقدامات تروريستي گروهك منافقين مي پردازد، طي گزارشي نوشت: چند روز پس از ترور دو دانشمند هسته اي كشورمان، منافقين به مشاركت در شناسايي اين دو دانشمند هسته اي اعتراف كرده و نوشتند «نقش شهرياري و عباسي، در پروژه اتمي جمهوري اسلامي، پيش از اين، بارها توسط ما افشا شده است.» اسناد زير نشان مي دهد دانشمندان شهيد دكتر شهرياري و دكتر عباسي از سوي منافقين در معرض شناسايي و ترور قرار گرفته اند؛
1- سند اول؛ در تاريخ 30 آبان سال 1386 سايت شبكه تلويزيوني فاكس نيوز مقاله اي به قلم يكي از سركردگان منافقين منتشر نمود كه در اين مقاله آمده است «متخصص اتمي عاليرتبه محسن فخري زاده و فريدون عباسي، برنامه تحقيقاتي اتمي نظام را در دانشگاه موسوم به امام حسين اداره مي كنند.»
2- سند دوم؛ در تاريخ 12 آذر همان سال سايت منافقين در گفت وگو با يكي از عوامل خود اعلام كرد «دانشگاه امام حسين(ع) يك مركز تحقيقاتي و پشتيباني هسته اي مي باشد كه برخي از فعاليت هاي انجام شده در آن به قرار زير است: 1- با استفاده از يك دستگاه ژنراتور نوترون، آزمايش هايي درباره پرتاب نوترون با قدرت بالا زيرنظر «فريدون عباسي» صورت گرفته است...» در اين نوشته همچنان به سوابق تحصيلي و آدرس محل كار دكتر عباسي اشاره كاملي شده است.
يادآور مي شود گروهك منافقين به شكل مزدور براي سرويس هاي اطلاعاتي موساد، سيا و MI6 كار مي كنند. ترور شهيد دكتر شهرياري و ترور ناموفق دكتر عباسي يك ماه پس از اظهارات رئيس ام آي 6 مبني بر ضرورت انجام عمليات اطلاعاتي براي توقف برنامه هسته اي ايران صورت گرفته بود. ساورز گفته بود فعاليت هاي ديپلماتيك براي توقف برنامه هسته اي ايران كفايت نمي كند.



 



انگليس: ما زنداني اشتباهات خود در روابط با ايران هستيم (خبر ويژه)

وزير خارجه انگليس اعتراف كرد: غرب در روابط خود با ايران زنداني تاريخ و اشتباهات خود است.
ديويد ميلي بند در مقاله اي كه مشتركاً از سوي روزنامه هاي نيويورك تايمز و هرالدتريبيون منتشر شده، نوشت: اشتباهات غرب و از جمله انگليس در دهه هاي گذشته، روابط و مناسبات دو جانبه را در پديده اي وخيم تر از بي اعتمادي غرق كرده است.
وي در عين حال براي حفظ تعادل مدعي شد: ايران هم اشتباهاتي داشته و متناقض عمل مي كند. از جمله اينكه سلاح اتمي را حرام اعلام مي كند اما اعمال و گفتار مقامات و بلندپايگان اين كشور مؤيد حكم رهبري ايران درباره حرام بودن سلاح اتمي نيست(!؟)
وزير خارجه انگليس البته كوچك ترين سند و دليلي براي اين تناقض ادعايي مطرح نكرد اما در عين حال در راستاي همان بيماري مزمن انگليسي ها مدعي شد چون انسان 40 سال پيش در سطح ماه پياده شده بنابراين، پيشرفت هاي فضايي ايران پيشرفتي محسوب نمي شود! وي در راستاي همان سياست انگليسي تفرقه بينداز و حكومت كن مدعي شده كه جهان امروز با چند ايران مواجه است نه يك ايران!
طبيعتاً آنچه جناب ميلي بند درباره طرف مقابل (ايران) قضاوت كرده، صرفاً ادعا محسوب مي شود و به لحاظ حقوقي به خودي خود فاقد كوچك ترين ارزشي است اما آنجا كه وي درباره جبهه متبوع خود در غرب-و از جمله رژيم انگليس- اعتراف مي كند، ارزش حقوقي كاملاً روشني دارد و معتبر و پذيرفته است. در عين حال نكته مغفول در سخنان ميلي بند، عدم اشاره وي به تداوم- به قول وي- اشتباهات غرب و انگليس تا به امروز است كه باعث مي شود اين عداوت ها را صرفاً نتوان محدود به تاريخ گذشته كرد. اين عداوت ها -به اقتضاي طبيعت عقرب!- تا همين هفته هاي اخير نيز تداوم داده شده كه آخرين آن تصريح جان ساورز رئيس سرويس جاسوسي ام آي 6 انگليس مبني بر بكارگيري عمليات اطلاعاتي براي توقف برنامه هسته اي ايران و بلافاصله ترور دو دانشمند هسته اي جمهوري اسلامي ايران بوده است. ضمن اينكه همين شخص- و وزارت خارجه و سرويس جاسوسي انگليس- سكاندار خباثت دولت هاي غربي براي محروم كردن ملت ايران از فناوري هسته اي بوده است. عملكرد نفرت آفرين انگليس در حمايت از تروريسم و آشوبگري و تجزيه طلبي و تفرقه انگيزي هم حكايت مفصلي است.

 



خبرگزاري روسيه: تا دير نشده مسكو از ايران عذرخواهي كند (خبر ويژه)

يك خبرگزاري روسي خواستار عذرخواهي دولت اين كشور از ايران به خاطر اشتباه در همراهي با برخي سياست هاي ضد ايراني آمريكا شد.
خبرگزاري روسيه (russiannewsru) نوشت: برخي فرازهاي اساسنامه سازمان ملل كه در دهه چهارم قرن گذشته ميلادي نوشته شده امروز مضحك به نظر مي رسد، مانند دعوت به حل مناقشات بين اعضا با ابزارهاي صلح آميز و حفظ صلح و امنيت و عدالت بين الملل. اين عبارت نشان مي دهد كه ديدگاه مولفان آن به وضعيت كنوني جهان چقدر توهم آميز بوده و جهاني كه اكنون توسط يك ابرقدرت كنترل شود، چه قدر دور از امنيت و عدالت و صلح است.
اين خبرگزاري آنگاه نوشت: به نظر مي رسد با تلاش خارق العاده و فشار آشكار دشمنان ايران، در تمام افكارعمومي جهان اين احساس ايجاد شده است كه روسيه بطور كامل به باشگاه «ضد ايراني» پيوسته است. آيا مسكو به دنباله روي غرب خاتمه مي دهد؟
بنظر مي رسيد كه كمي از كار باقي مانده است يعني اينكه ايران را به تخريب دور ديگري از مذاكرات مربوط به «مشكل به اصطلاح هسته اي ايران» وادار نمايند. دقيقاً به همين خاطر بود كه صداي مسكو مبني بر اينكه باور ندارد كه ايران در تلاش براي ساخت سلاح هسته اي است بطور غير منتظره اي در ميان اين همخواني تبليغاتي شنيده شد. ولاديمير پوتين نخست وزير اين موضوع را قبل از آغاز ديدار نمايندگان گروه 1+5 در ژنو بيان كرد و به شبكه آمريكايي CNN گفت كه روسيه مبنايي براي مظنون بودن به ايران درخصوص تلاش اين كشور براي دسترسي به سلاح هسته اي ندارد.
«خبرگزاري روسيه» همچنين نوشت: اگر در پايتخت روسيه حرف «A« تلفظ شد، قاعدتاً و منطقاً بايد حرف «B« به شكل معذرت خواهي از تهران به خاطر خطاها و اشتباهات آشكار و پنهان صورت گرفته نسبت به ايران به دنبال بيايد. در تاريخ ديپلماسي روسي سابقه چنين «اعترافي» وجود دارد و اين امر هم اكنون نيز به وجهه روسيه در جهان صدمه اي نمي زند، بر عكس موضع روسيه بويژه در خاورميانه بزرگ محكم تر شده و براي جهان اثبات مي شود كه روسيه گوش بفرمان آمريكا و ديگر شركاي غربي نيست و در رابطه با مسائل اصولي عقيده راسخ خود را دارد.
اين رسانه روسي اضافه كرد: در شرايط كنوني هنوز براي معذرت خواهي از ايران و تلاش براي بازگرداندن فرآيند گفتگو با ايران در بستري متمدنانه دير نشده است بستري كه در آن حقوق مسلم ايران بعنوان عضو قرارداد عدم گسترش سلاحهاي هسته اي و توسعه صلح آميز انرژي هسته اي اين كشور مورد حمايت قرار مي گيرد.
خبرگزاري مذكور با اشاره به اينكه «چين هم با وجود حمايت صوري از تحريم ها به روابط فعال تجاري و اقتصادي با ايران ادامه مي دهد» خاطر نشان كرد: علي رغم گرايش اخير مسكو، ايران آماده گام هاي جدي براي گسترش روابط است اما تهران به دنبال ملاحظات بالاتر استراتژيك در روابط است نه صرف منافع لحظه اي حاصل از تلاش روسيه براي حل شدن در غرب، همانند آن چيزي كه متأسفانه كرملين با شعار «مدرنيزاسيون و عملگرايي در سياست خارجي» به آن دچار شد.
خبرگزاري روسيه در پايان نوشت: در تهران گفته مي شود روسيه در اين نمايش مضحك و بي آبروكننده، از آمريكا كه بازي خود را در مقابل ايران انجام مي دهد پيروي مي كند. تحليل عيني بسياري از كارشناسان بين المللي روسي نشان مي دهد كه اگر نباشد، تراز جهاني موجود به ضرر روسيه به هم مي خورد. ايران در جهان اسلام و خاورميانه بزرگ و در مقابله با توسعه طلبي آمريكا از خصوصيت عامل ثبات برخوردار است و در غير اين صورت روسيه خود با تهديد مستقيم آمريكا و ناتو در مرزهاي جنوبي و احتمالا كودتاهاي آمريكايي در كشورهاي آسياي مركزي مواجه مي شود. پند قديمي و حكيمانه مي گويد هشيار شدن پس از حضور در جشن غريبه ها، دير سراغ انسان مي آيد.

 



رحيم مشايي هم مشمول قاعده مثبت آفرينش مي شود؟! (خبر ويژه)

اسفنديار رحيم مشايي بركناري منوچهر متكي از وزارت خارجه را يك امر مثبت توصيف كرد.
وي كه در نشست «هم انديشي دستگاه ها و نهادهاي فعال در خارج از كشور» در وزارت خارجه سخن مي گفت، اظهار داشت:«در طول سالهاي خدمت در دولت نهم و دهم همواره يك رابطه صميمي و نزديك ميان من و برادر ارزشمند آقاي متكي برقرار بود».
به گزارش ايرنا، رئيس دفتر رئيس جمهور در عين حال گفت كه «تغيير در دولت آقاي احمدي نژاد امري سازنده و مثبت است و كل آفرينش نيز براساس تغيير آفريده شده است. با اين تغيير شايستگي هاي متكي نقض نمي شود و هيچ كس صلاحيت و شايستگي هاي وي را رد نمي كند.» اما مشايي توضيح نداده كه چرا اين اصل مثبت آفرينش شامل حال شخص وي در مجموعه دولت نمي شود؟!
مشايي همچنين گفت: تغيير در وزارت خارجه مدت ها مدنظر رئيس جمهور بوده و ايشان حتي به فكر مسئوليت جديدي براي آقاي متكي بودند و در اين باره نيز با وي صحبت كرده اند.
وي در ادامه گفت: سايتي كه متعلق به يكي از نمايندگان مجلس است (من عادت ندارم اسم ببرم) به دروغ ادعا كرده است كه مشايي وزير تعيين مي كند. اين سايت و مجله وابسته به آن، رو به جهنم باز مي شود.
در خبر ايرنا توضيح داده نشده كه آقاي مشايي به چه مناسبت در همايش «هم انديشي دستگاه ها و نهادهاي فعال در خارج كشور» سخنراني كرده و اين همايش چه ارتباطي با مسئوليت اداري وي دارد.

 



پشت پرده شعبده بازي ويكي ليكس در پيشنهاد صهيونيست ها به دولت آمريكا (خبر ويژه)

دولت آمريكا و كاخ سفيد بايد از انتشار اسناد ويكي ليكس به عنوان فرصتي براي سياست خارجي و عليه ايران استفاده كنند!
اين خط دهي صريح، پيشنهاد ديويد پولاك از اعضاي موسسه «واشنگتن براي مطالعات سياست هاي خاور نزديك» است، مؤسسه اي كه وابسته به لابي صهيونيست ها در آمريكا به شمار مي رود. تحليل پولاك از سوي مؤسسه مذكور و همزمان با سخنان تحريك آميز اخير مايك مولن(رئيس ستاد مشترك ارتش آمريكا) عليه ايران در بحرين منتشر شد. در اين تحليل آمده است: انتشار اسناد ويكي ليكس]اسناد منسوب به مذاكرات محرمانه ديپلمات هاي آمريكايي[ در رابطه با نگراني سران كشورهاي خليج فارس از برنامه هسته اي ايران و ابراز تمايل به حمله عليه آن كشور، فرصتي براي سياست خارجي آمريكاست كه بايد عليه ايران مورد بهره برداري قرار گيرد».
پولاك در اين تحليل نوشت: «افشاي اسناد ويكي ليكس درباره اختلافات آشكار ميان ديدگاه هاي پنهان و آشكار رهبران عرب خليج فارس نسبت به موضوع ايران، بدون آن كه منجر به تغيير سياست يا ايجاد تنش هاي داخلي در دولت هاي عرب شود، به طور گسترده از سوي رسانه هاي عرب زبان بازتاب داده شد. سياستمداران آمريكايي بايد تشويق شوند تا از اين اسناد در سياست هاي خود براي تقويت ائتلاف منطقه اي عليه ايران بهره برداري كنند.
پولاك به سياستمداران آمريكايي توصيه كرد: اين فرصت براي سياست آمريكا پيش آمده تا جبهه مخالفان جمهوري اسلامي را بيش از پيش تقويت كنند؛ فرصتي كه واشنگتن بايد هرچه سريع تر از آن استفاده كند.
انتشار تحليل مؤسسه وابسته به يك لابي متنفذ صهونيستي در آمريكا، تحليل طيفي از صاحب نظران را كه معتقدند بخشي از سناريوي ويكي ليكس براي تخريب روابط منطقه ميان ايران و همسايگان (به عنوان مكمل پروژه ايران هراسي) است تقويت مي كند و رد پاي محافل صهيونيستي- آمريكايي را در اين پروژه به ظاهر افشاگرانه نمايان تر مي سازد.

 


صفحه (14)


صفحه (3)


صفحه (2)

     


(صفحه(12(صفحه(10(صفحه(6(صفحه(9(صفحه(7(صفحه(8(صفحه(15(صفحه(11(صفحه(5(صفحه(16(صفحه(13(صفحه(4(صفحه (2.3.14