(صفحه(12(صفحه(10(صفحه(6(صفحه(9(صفحه(7(صفحه(8(صفحه(15(صفحه(11(صفحه(5(صفحه(16(صفحه(13(صفحه(4(صفحه (2.3.14


سه شنبه 30  آذر 1389- شماره 19819

صفحه (14)

صفحه (3)

صفحه (2)

     
اعمال هرگونه تحريم جديد سرنوشت مذاكرات اسلامبول را در ابهام فرو مي برد
ولي امرمسلمين جهان در ديدار امير قطر: خليج فارس نا امن شود همه آسيب مي بينند
اجتماع 12 هزار نفري «زنان عاشورايي» در تهران برگزار شد
وليد جنبلاط به ايران مي آيد
اعزام ناوگروه نيروي دريايي سپاه به قطر
افزايش صادرات برق ايران به عراق
 دانش آموزان از 27 دي به مناطق عملياتي دفاع مقدس اعزام مي شوند
مازندران به عنوان قطب تامين كننده پرتقال كشور تعيين شد
همداني ها كاروان در حرم مطهر امام حسين(ع) را بدرقه كردند
پيكر شهيد 4ساله حادثه تروريستي چابهار تشييع شد
امام جمعه اهل سنت اوز: حادثه تروريستي چابهار نشانگر درماندگي دشمنان است
تمام جاده هاي روستايي بالاي 50 خانوار كشور آسفالت گرم مي شود
ساخت 400 دستگاه واگن در اراك
نيكزاد: اجراي طرح هدفمندي يارانه ها تاثيري بر قيمت مسكن ندارد
مديرعامل شركت توزيع نيروي برق خراسان جنوبي: قبوض برق خانگي ماهانه مي شود
اخبار ادبي و هنري
برگزاري مراسم سالگرد آيت الله شيخ علي صافي گلپايگاني در قم
رئيس مجلس شوراي اسلامي: مجلس براي اجراي بهتر هدفمندي يارانه ها پشتيبان دولت است
معاون عمراني استاندار قم: يكي از طولاني ترين پل هاي شهري كشور در قم احداث مي شود



گزارش خبري
اعمال هرگونه تحريم جديد سرنوشت مذاكرات اسلامبول را در ابهام فرو مي برد

به دنبال انتشار اخباري در برخي منابع غربي مبني بر اينكه آمريكا خود را براي اعمال دور جديدي از تحريم عليه ايران آماده مي كند، منابع ديپلماتيك در تهران گفتند هرگونه تحريم جديد آسيب جدي به مذاكرات اسلامبول خواهد زد و حتي ممكن است آن را معلق كند.
به گزارش سايت خبري- تحليلي ايران هسته اي، مطابق آنچه منابع غربي در يكي دو روز گذشته نوشته اند احتمال دارد شمار بيشتري از مقامات ايراني به عنوان نقض كنندگان حقوق بشر به 8 نفر سابق اضافه شوند. به نوشته روزنامه آسياتايمز در روز 27آذر 1389، رابرت گيبس سخنگوي كاخ سفيد نيز از احتمال افزايش اين اسامي براساس حوادث و اطلاعات دريافت شده خبر داده است.
گري سيمور هماهنگ كننده كاخ سفيد در خصوص منع گسترش تسليحات هم هفته گذشته در گفت وگو با يك سازمان مرتبط با نئومحافظه كاران موسوم به موسسه دفاع از دموكراسي ها بر تداوم و افزايش فشار عليه ايران در صورتي كه مذاكرات به منظور توقف برنامه هسته اي اين كشور پيشرفتي نداشته باشد، تاكيد كرد. آسيا تايمز در مقاله خود كه باربارا اسلاوين، نويسنده آن است، تاكيد كرد: «مقامات آمريكايي از جمله سيمور معتقدند مذاكرات دو روزه پيشين در شهر ژنو ميان ايران و گروه 1+5 پيشرفت مشهودي نداشته است».
اين در حالي است كه ديپلمات ها در تهران مي گويند اعمال هرگونه تحريم با هر عنواني عليه ايران مستقيما به اين معناست كه آمريكا تصميم گرفته دستور كار توافق شده در ژنو يعني «گفت وگو براي يافتن نقاط مشترك همكاري» را ناديده بگيرد و در اين صورت حضور ايران در مذاكرات اسلامبول بي معناست.
پيش از اين هم كاترين اشتون رئيس هيئت مذاكره كننده 1+5 اقداماتي انجام داد كه نشان مي داد ممكن است 1+5 قادر به پيگيري توافق انجام شده در ژنو3 نباشد. دو هيئت ايران و 1+5 در مذاكراتي كه 15 و 16آذر 1389 در ژنو برگزار شد توافق كردند، كه دستور كار مذاكرات آينده «گفت وگو براي همكاري حول نقاط مشترك» باشد. مستندات موجود از جمله فايل صوتي مذاكرات نشان مي دهد، اين جمله جمع بندي كاترين اشتون بوده و هيئت ايراني هم آن را تاييد كرده است. مطابق اين دستور كار حقوق هسته اي ايران موضوع هيچ نوع مذاكره اي در آينده نخواهد بود. با اين حال كاترين اشتون پس از پايان دور سوم مذاكرات در غروب روز 16آذر، بيانيه اي صادر كرد كه در آن هيچ اشاره اي به اين توافق نشده بود. يك ديپلمات ايراني مرتبط با مذاكرات به «ايران هسته اي» گفت: «وقتي به يكي از معاونان اشتون اعتراض شد كه چرا توافق نهايي جلسه در بيانيه اشتون نيامده، وي گفت كه ما موضع خودمان را بيان مي كنيم»!
اين رفتار از جانب اشتون ترديدهايي را در اين باره كه 1+5 بتواند به توافقي كه با ايران كرده پاي بند باشد، بوجود آورد و اظهارنظرهاي اخير منابع غربي در مورد اعمال تحريم هاي جديد اين ترديدها را بيشتر هم كرده است.
ديپلمات ياد شده گفت: «اين نگراني وجود دارد كه توافق ژنو3 قرباني اختلاف نظرهاي داخلي 1+5يا اختلافات داخلي آمريكا شود.» وي اضافه كرد: «در هر حال اين موضوع روشن است كه اعمال هرگونه تحريم جديد سرنوشت مذاكرات استانبول را در هاله اي از ابهام فرو خواهد برد چرا كه ايران اعلام كرده توقف فشارها را شرط تداوم مذاكرات مي داند.»
اكنون مهم ترين سؤال در تهران اين است: آيا 1+5 مي تواند به آنچه بر سر آن توافق كرده، پاي بند بماند؟
توانايي ايران
در دور زدن تحريم ها
يك محقق دانشگاه جرج تاون در تحقيقي مفصل نتيجه گرفت كه ايران در دور زدن تحريم ها مهارت پيدا كرده و در صنعت نظامي خودكفا شده است.
«كريس زامبليس» در مقاله اي كه پايگاه اينترنتي دانشگاه جيمز تاون روز 27آذر 1389 به قلم وي منتشر كرده مي نويسد: «ايران به عنوان كشوري كه چندين دهه مشمول تحريم ها بوده ثابت كرده است كه در دور زدن تلاش هاي بين المللي به رهبري آمريكا براي بسيج كردن جامعه بين المللي با هدف در تنگنا قرار دادن تهران مهارت پيدا كرده است.»
اين محقق آمريكايي ادامه داده است: «صنايع تسليحات داخلي ايران با تاكيد بر خودكفايي در ساخت سامانه هاي بومي مهارت پيدا كرده اند كه بر فناوري هاي مهندسي شده داخل تكيه دارند و غالبا نسخه هايي از سامانه هاي تسليحاتي غربي است كه از طريق مهندسي معكوس طراحي شده است.»

 



ولي امرمسلمين جهان در ديدار امير قطر: خليج فارس نا امن شود همه آسيب مي بينند

ولي امر مسلمين جهان در ديدار امير قطر تأكيد كردند دادگاه فرمايشي ترور رفيق حريري هر حكمي بدهد مردود است.
حضرت آيت الله العظمي خامنه اي رهبر معظم انقلاب اسلامي صبح ديروز در ديدار شيخ حمد بن خليفه آل ثاني امير قطر و هيئت همراه، با اشاره به اهميت امنيت در منطقه بويژه منطقه خليج فارس تأكيد كردند: امنيت در منطقه خليج فارس تبعيض پذير نيست زيرا اگر منطقه امن باشد، همه كشورهاي منطقه از آن سود خواهند برد ولي اگر امنيت منطقه خدشه دار شود، همه كشورهاي اين منطقه نيز ناامن و متضرر خواهند شد.
رهبر انقلاب اسلامي، روابط جمهوري اسلامي ايران و قطر را خوب ارزيابي و خاطرنشان كردند: اين روابط بايد روز به روز گسترش يابد زيرا به نفع دو كشور و منطقه است.
حضرت آيت الله العظمي خامنه اي با اظهار گلايه از برخي كشورهاي منطقه كه متوجه اهميت بالاي امنيت در منطقه خليج فارس نيستند، افزودند: متأسفانه آمريكائيها و صهيونيست ها نيز به ذهنيت اين كشورها و متوجه نبودن آنها به اهميت امنيت منطقه، دامن مي زنند.
ايشان همچنين موضوع وحدت شيعه و سني در منطقه را بسيار مهم خواندند و تأكيد كردند: شيعيان و اهل سنت منطقه سالهاي متمادي در كنار يكديگر باصفا و صميميت زندگي كرده اند اما برخي تلاش دارند تا اين فضاي صميمي را از بين ببرند و برخي اختلافهاي عقيدتي شيعه و سني را به يك اختلاف اجتماعي تبديل كنند.
رهبر انقلاب اسلامي افزودند: متأسفانه در هر دو طرف نيز افرادي متعصب و مزدور وجود دارند كه بايد اين موضوع هم از لحاظ اعتقادي و هم از لحاظ امنيتي كنترل شود.
حضرت آيت الله العظمي خامنه اي با اشاره به سخنان امير قطر در خصوص اوضاع حساس لبنان و احتمال صدور راي دادگاه ترور رفيق حريري، خاطرنشان كردند: اين دادگاه، دادگاهي فرمايشي است كه هر حكمي بدهد، مردود است و اميدواريم طرفهاي تأثيرگذار و دخيل در لبنان، براساس عقل و حكمت عمل كنند تا اين موضوع به يك مشكل تبديل نشود.
ايشان با تأكيد بر اينكه توطئه در لبنان به نتيجه نخواهد رسيد، افزودند: ما به بهبود اوضاع منطقه بسيار اميدواريم.
در اين ديدار كه آقاي احمدي نژاد رئيس جمهور نيز حضور داشت شيخ حمدبن خليفه آل ثاني امير قطر با اشاره به روابط بسيار خوب ايران و قطر، آن را در منطقه الگو و نمونه خواند و افزود: مواضع سياسي دو كشور همواره نزديك به يكديگر بوده است و اميدواريم روابط دو كشور در زمينه هاي ديگر نيز بيش از پيش تقويت شود.
وي، امنيت منطقه و همچنين وحدت شيعه و سني را دو موضوع بسيار مهم خواند و با اشاره به اوضاع لبنان گفت: برخي به دنبال ايجاد فتنه جديدي در لبنان هستند و ما تلاش مي كنيم با كمك كشورهاي منطقه، از اين فتنه جلوگيري و براساس مصلحت منطقه عمل شود.
مذاكرات رئيس جمهور
و امير قطر
دكتر محمود احمدي نژاد و شيخ حمدبن خليفه آل ثاني در ملاقات با يكديگر مهمترين مسائل مربوط به گسترش روابط دو جانبه و آخرين تحولات منطقه اي و بين المللي را مورد بحث و تبادل نظر قرار دادند.
رئيس جمهوري اسلامي ايران و امير قطر قبل از ظهر ديروز در ديدار با يكديگر در محل نهاد رياست جمهوري ضرورت وحدت و همدلي كشورهاي اسلامي را در مقابل فتنه انگيزي و اختلاف افكني دشمنان مورد تأكيد قرار دادند.
احمدي نژاد در اين ملاقات روابط تهران- دوحه را برادرانه و ممتاز دانست و گفت: جمهوري اسلامي ايران تلاش مي كند سطح همكاري هاي خود با ساير كشورهاي منطقه را هم متناسب با سطح روابط با قطر ارتقاء دهد.
وي با اشاره به اهميت هماهنگي تهران و دوحه در موضوعات مهم منطقه اي و بين المللي اظهار داشت: ايران و قطر با هماهنگي و مشورت يكديگر مي توانند وحدت و همبستگي كشورهاي منطقه را تقويت كرده و امنيت و ثبات را برقرار كنند.
احمدي نژاد با تأكيد بر اين كه همه كشورهاي منطقه بايد در امنيت و ثبات زندگي كنند، گفت: اين هدفي است كه با مركزيت قطر و ايران قابل تحقق است.
رئيس جمهور افزود: كشورهاي منطقه بايد با تقويت مناسبات و روابط خود، همكاري هاي كاملي را با يكديگر داشته باشند و بدون كوچكترين كدورتي در مسير رفاه، صلح و پيشرفت گام بردارند.
شيخ خليفه آل ثاني امير قطر نيز در اين ديدار با بيان اين كه روابط دو كشور در راستاي منافع دو ملت و منطقه در حال تحكيم و تعميق است، گفت: همكاري هاي جمهوري اسلامي ايران و قطر مي تواند موجب شكوفايي كشورهاي منطقه شده و ثبات و امنيت منطقه را تضمين كند.
وي با اشاره به تلاش دشمنان براي ايجاد اختلاف و كشمكش بين شيعه و سني در كشورهاي منطقه گفت: اگر چه تلاش آنان تاكنون براي ايجاد چنين اختلافي با شكست مواجه بوده است، اما بايد كشورهاي منطقه ضمن حفظ هوشياري، در جهت تقويت روزافزون وحدت و همدلي همكاري هاي خود را افزايش دهند.
امير قطر همچنين از مواضع حكيمانه رهبر معظم انقلاب در خصوص اينكه نبايد اهانتي به عايشه همسر پيامبر(ص) صورت بگيرد، قدرداني كرد.
شيخ حمد در پايان مذاكرات فشرده خود با مقامات عالي رتبه كشورمان ظهر ديروز تهران را ترك كرد.

 



اجتماع 12 هزار نفري «زنان عاشورايي» در تهران برگزار شد

چهارمين گردهمايي زنان عاشورايي با حضور بيش از 12هزار نفر از بانوان صبح دوشنبه در مهديه تهران برگزار شد.
به گزارش ايكنا، چهارمين گردهمايي زنان عاشورايي از سوي اداره كل امور بانوان شهرداري تهران با همكاري مهديه تهران، صبح دوشنبه 29آذرماه، در مهديه تهران برگزار شد.
در اين گردهمايي كه با حضور 12 هزار نفر از بانوان بخش هاي مختلف شهرداري تهران، «زهرا مشير»، مشاور شهردار تهران در امور بانوان و «زهرا آيت اللهي» برگزار شد، بانوان حاضر در واقعه عاشورا و نقش اين زنان در زنده نگه داشتن اين واقعه معرفي و بررسي شد.
در ابتداي مراسم گروه هنري حنانه به اجراي برنامه پرداخت و نماهنگ زنان عاشورايي را اجرا كرد و در ادامه زهرا مشير با اشاره به اينكه مراسم زنان عاشورايي طي 4 سال گذشته هر سال برگزار شده است، گفت: براي چهارمين سال است كه تجربه تجديد پيمان با حضرت زينب(س) را داشته ايم و اگر حضرت زينب(س) توانسته اند به عنوان پيام دار و پيام بر واقعه عاشورا، اين جريان را براي تمام اعصار زنده نگه دارند، اين مسئله از يك شعور- و نه يك شعار- عظيم در وجود ايشان نشأت گرفته است و اگر ما بخواهيم به اين شعور عظيم برسيم بايد دين را براي خودمان از يك شعار به يك فهم و شعور برسانيم چرا كه اگر دين در حد شعار باقي بماند، علاوه بر اينكه به دنياي انسان ها صدمه مي رساند توشه اي هم براي آخرت افراد فراهم نخواهد كرد.
مشير با اشاره به اينكه در واقعه عاشورا به نام دين به دين اينچنين صدمه عظيمي را رساندند، تاكيد كرد: هوشياري، دقت و توجه به دين و زمينه سازي براي رسيدن به يك شعور در مكتب اهل بيت(ع) است كه مي تواند ما را نجات دهد.
وي با اشاره به زندگي حضرت زينب(س) گفت: در بررسي زندگي حضرت زينب(س) مي بينيم كه ايشان از سن 5 يا 6 سالگي كه مادر گرامي خود را از دست مي دهند و سپس پدر و برادر بزرگوار شهيد مي شوند، دست به يك خودسازي در وجودشان مي زنند تا اينكه در سن 55 سالگي اين خودسازي به منصه ظهور مي رسد.
مشاور شهردار تهران در امور بانوان در اين مراسم با تاكيد بر اينكه بايد باور كنيم كه روح خداوند در وجود تك تك ما دميده شده است، از بانوان حاضر در مجلس خواست با كارآمد كردن دين در زمينه هاي مختلف، زمينه تحقق جامعه آرماني و ظهور حضرت مهدي(عج) را فراهم كنند.
مشير همچنين از آمادگي شهرداري تهران براي برگزاري و تداوم برنامه هاي عاشورايي خبر داد.
«سردار ادب» عنوان نماهنگ دوم گروه حنانه بود كه با موضوع حضرت ابوالفضل(ع) به اجرا درآمد؛ و سپس زهرا آيت اللهي به تبيين و تشريح اقدامات زنان حاضر در واقعه عاشورا و نقش زنان در اين واقعه بزرگ پرداخت و گفت: در روزهاي محرم ما همه از امام حسين(ع) از حضرت عباس(ع)، از علي اكبر و علي اصغر(ع) و... سخن مي گوييم و براي آنها گريه مي كنيم، اما از بعد از واقعه عاشورا اين زنان عاشورايي هستند كه از آنها سخن گفته مي شود كه اگر اين زن ها نبودند امروز به اينجا نمي رسيديم كه در ايران و لبنان و عراق و... از حسين سخن بگويند.
در ادامه، مراسم مداحي برگزار شد و با اقامه نمازظهر و عصر، مراسم در مهديه تهران پايان يافت.

 



وليد جنبلاط به ايران مي آيد

رئيس حزب سوسياليست پيشرو لبنان گفت كه در دو هفته آينده به ايران سفر خواهد كرد.
به گزارش ايسنا وليد جنبلاط در ملاقات با غضنفر ركن آبادي، سفير ايران در بيروت گفت: قصد دارد تا بعد از دو هفته به ايران سفر كند.
وي مواضع پيشگامانه ايران را ستود و از كشورهاي عربي خواست تا از اين مواضع استفاده كنند.
به گزارش شبكه خبري العالم، بعد از اين ملاقات ركن آبادي گفت كه در اين ديدار آخرين تحولات لبنان، روابط تهران - بيروت در زمينه هاي مختلف همكاري به ويژه سفر اخير محمود احمدي نژاد - رئيس جمهور ايران به لبنان و هم چنين سفر اخير سعد الحريري - نخست وزير لبنان - به تهران به همراه تحولات منطقه مورد بررسي قرار گرفت.
او ادمه داد، در اين گفت وگوها مسايل مربوط به اوضاع منطقه اي و پيامدهاي آن بر لبنان بررسي شد. علاوه بر آن از جنبلاط براي سفر رسمي به ايران نيز دعوت شد.
ركن آبادي هم چنين با ابراز خرسندي از تحولات لبنان بيان كرد، گفته هاي قبلي ام را مبني بر اين كه كارها در مسير مثبتي حركت مي كند، تاييد مي كنم.
وي گفت: ما با وليد جنبلاط بر سر مسايلي كه در جريان ديدار مطرح شد، اتفاق نظر داريم. تمامي رهبران لبناني بر مساله وحدت ملي لبنان تاكيد دارند و اين مساله مورد نظر دو طرف است.
جنبلاط هم در گفت وگو با خبرنگاران بيان كرد: از زمان ورود سفير ايران به لبنان، بر اهميت وحدت ملي ميان لبناني ها تاكيد شد و تلاش هاي وي نيز اخيرا ثمره داده است. مساله ديدار سفيران عربستان، ايران، سوريه، مصر و ساير كشورها هم مورد توجه بوده و همه آن ها در چارچوب ايجاد وحدت ملي لبنان بودند.
او ادامه داد: در ديدار با سفير ايران درباره چگونگي استفاده لبنان از توان اقتصادي و فني زياد ايران در زمينه هاي مختلف به گفت وگو نشستيم و همان طور كه سفير ايران گفت، وي حامل دعوت از من براي سفر به ايران بود كه ان شاءالله اوايل سال جديد ميلادي به اين دعوت پاسخ خواهم گفت.
جنبلاط درباره نقش ايران در لبنان تصريح كرد: در سخت ترين شرايط هميشه بين مواضع شديد داخلي و نقش مهم ايران در حمايت از مقاومت و مبارزه با اسرائيل تفاوت قائل بوديم. ما با هرگونه اقدامي كه در جهت نزديك سازي يا مقايسه ميان مواضع مهم ايران و اسرائيل باشد، مخالفيم. ما از كشورهاي عربي مي خواهيم كه از مواضع پيشروي ايران استفاده كنند به گونه اي كه روابط ايران و عرب به نحو احسن به جلو حركت كند.
وي تصريح كرد: ايران كشور اسلامي و بزرگي است كه بايد كشورهاي عربي از آن بهره ببرند.

 



اعزام ناوگروه نيروي دريايي سپاه به قطر

جانشين فرمانده نيروي دريايي سپاه پاسداران انقلاب اسلامي از اعزام يك ناوگروه رزمي سپاه براي بازديد از قطر خبر داد.
سردار دريادار پاسدار عليرضا تنگسيري، در مراسم بدرقه ناوگروه با اشاره به دعوت رسمي كشور دوست و برادر قطر براي حضور و بازديد نيروي دريايي سپاه از مراكز نظامي اين كشور اظهار كرد: اين اقدام در واقع پاسخ به حضور جمعي از فرماندهان نظامي قطر در رزمايش منطقه اي «پيامبر اعظم(ص) پنج» سپاه بوده و زمينه هاي افزايش همكاري هاي مشترك را فراهم مي سازد.
وي مدت اين بازديد را سه روز اعلام كرد و افزود: اين ناوگروه متشكل از سه فروند ناوچه موشك انداز و دو فروند شناور پشتيباني است كه از مراكز نظامي و آموزشي نيروي دريايي قطر بازديد كرده و با كارشناسان نظامي اين كشور پيرامون علايق و زمينه هاي افزايش تعاملات به بحث و تبادل نظر خواهند پرداخت.
به گزارش سپاه نيوز، دريادار تنگسيري با تاكيد بر اين كه وجود دين مشترك، دشمن مشترك، منافع مشترك، جغرافياي مشترك و نيز اهميت مساله امنيت انتقال انرژي از خليج فارس، تعامل و همكاري بين دو كشور را به امري مهم تبديل كرده است، افزود: پاسخ سپاه پاسداران انقلاب اسلامي به اين دعوت شروع حركت مبارك و ارزنده اي براي تداوم روند رو به جلو و ارتقاي سطح و عمق تعاملات مثبت بين جمهوري اسلامي ايران و كشورهاي منطقه به شمار مي رود و به طور طبيعي ناخرسندي و ناراحتي دشمنان صلح و دوستي در كشورهاي اسلامي را به دنبال خواهد داشت.
وي با اشاره به تلاش دشمنان فرامنطقه اي در جلوگيري از شكل گيري زمينه هاي همكاري و تقرب بين كشورهاي منطقه تصريح كرد: جمهوري اسلامي ايران همواره خواهان دوستي و همكاري سازنده و مشترك با همسايگان و كشورهاي مسلمان منطقه بوده و در اين راه دست مودت و برادري كشورهاي دوست را مي فشارد.
دريادار تنگسيري در پايان تاكيد كرد: مسئوليت خطير برقراري امنيت در منطقه حساس و راهبردي خليج فارس و درياي عمان بر عهده كشورهاي منطقه بوده و آن ها بدون نياز به قدرت هاي سلطه جو و فرامنطقه اي مي توانند با تكيه بر وحدت، تعامل و همكاري هاي في مابين بيش از پيش امنيت پايدار و مطلوب در منطقه را فراهم آورند.

 



دانايي فر خبر داد
افزايش صادرات برق ايران به عراق

سفير كشورمان در عراق از عزم ايران براي رساندن صادرات برق به عراق تا هزار مگاوات خبر داد.
به گزارش مهر، «حسن دانايي فر» در گفتگو با روزنامه الصباح با اشاره به عزم ايران براي افزايش صادرات برق به عراق، افزود: شركتهاي ايراني نيز آمادگي انتقال تجربيات خود به طرف عراقي را دارند.
سفير ايران در عراق كه در شهر بصره حضور داشت در ادامه افزود: موضوعاتي هم اكنون براي بحث ميان ايران و عراق در جهت حل مسائل معلق مانده مطرح است. وي با اشاره به پشتيباني ايران از بخش اقتصادي عراق از طريق تشويق شركتهاي ايراني براي سرمايه گذاري در بخشهاي مختلف، افزود: 45 شركت ايراني از جمله دو شركت فعال در زمينه نفت و گاز حضور فعالي در نمايشگاه بصره داشته اند.
دانايي فر افزود: افزايش برق صادراتي به عراق تا هزار مگاوات بزودي صورت مي گيرد و در نظر داريم اين مسئله را در مدت زمان كوتاهي از طريق خط انتقال برق منطقه كرخه در ايران تا شهر العماره عراق عملي كنيم.
نمايشگاه خدمات اقتصادي بصره به مدت 4 روز با حضور كشورهاي ايران، مصر، تركيه، اردن و ديگر كشورها در زمينه برق، آب، نفت، ساختمان، راهسازي، گاز، نفت و پتروشيمي برگزار مي شود.

 



سردار جوكار اعلام كرد
 دانش آموزان از 27 دي به مناطق عملياتي دفاع مقدس اعزام مي شوند

رئيس سازمان بسيج دانش آموزي كشور گفت: اعزام دانش آموزان به مناطق عملياتي به دليل امتحانات متوقف مي شود و از 27دي ماه مجدداً اعزام ها شروع مي شود.
سردار محمدصالح جوكار رئيس سازمان بسيج دانش آموزي و فرهنگيان كشور با اشاره به تغييرات درس آمادگي دفاعي اظهار داشت: امسال با توجه به راهبرد تحول اساسي و بنيادين دروس آمادگي دفاعي قرار شده است كه مبناي تدريس اين درس آشنايي دانش آموزان با فرهنگ و ارزش هاي دفاع مقدس و تبيين ابعاد مختلف جنگ نرم باشد.
وي افزود: در بخش آشنايي دانش آموزان با ارزش هاي دفاع مقدس قرار شده است كه دانش آموزان پايه دوم متوسطه، امسال به صورت هماهنگ در سطح كشور با همكاري آموزش و پرورش در اردوهاي راهيان نور شركت كنند، كه مراحل هماهنگي آن در سال تحصيلي انجام شد، خوشبختانه از 7 آذرماه جاري اردوي راهيان نور با ظرفيت 4800 نفر براي هر دوره دو روزه شروع شده است و تاكنون 11 استان اعزام خود را انجام داده و مي دهند.
وي با بيان اينكه مجموعاً 500 هزار نفر از دانش آموزان كشور در اين اردوها شركت مي كنند، خاطر نشان كرد: فاز نخست اين اعزام ها تا پايان آذرماه جاري انجام مي شود و دي ماه به دليل امتحانات دانش آموزان يك وقفه اي در اين اعزام اتفاق خواهد افتاد. از 27 دي ماه باز اعزام ها شروع مي شود و با ظرفيت 2 برابر سعي مي شود كه ظرفيت 4800 نفر در هر دوره را به 6800 نفر افزايش دهيم كه دانش آموزان بيشتري بتوانند در اين طرح حضور يابند تا اين نسل بتواند با حضور خود در عرصه هاي مقابله با جنگ نرم نقش خود را ايفا كند يعني نقشي كه شهداي ما در جنگ ايفا كردند را با توليد ارزش ها به نسل جوان امروزي انتقال دهيم تا با بصيرت كامل در مقابل جنگ نرم دشمن مقابله كند و به عنوان سربازان بصير مقابله با جنگ نرم آن نقش خود را ايفا كنند.
رئيس سازمان بسيج دانش آموزي و فرهنگيان كشور با اشاره به زمانبندي ادامه اعزام هاي دانش آموزان به اردوي راهيان نور گفت: اعزام هاي دانش آموزان از 27 دي ماه مجدداً شروع مي شود تا پايان اسفند ماه و از اول فروردين تا 15 فروردين به خاطر حضور راهيان نور كشوري تعطيل مي شود و از 15 فروردين اعزام دانش آموزان تا آخر فروردين ماه با توجه به سهميه بندي استان ها انجام مي شود و تلاش مي كنيم كه 500 نفر اعزام شوند و با استقبال دانش آموزان كل حجم برنامه محقق شود.
گفتني است اولين دوره آموزش تخصصي مديران كاروان هاي راهيان نور بسيج نيز با حضور 1200 نفر از مديران سراسر كشور در مشهد مقدس برگزار مي شود.
به گزارش روابط عمومي بسيج، شورچي مدير اولين دوره آموزش تخصصي مديران كاروان هاي راهيان نور بسيج، با اعلام حضور 1200 نفر از مديران سراسر كشور در اين دوره، اظهار داشت: اين دوره با هدف نظام مندسازي اردوهاي بسيج به ويژه اردوهاي راهيان نور و آشنايي مديران با شيوه هاي نوين مديريت اردو، يكم دي ماه سال جاري در اردوگاه امام رضا(ع) مشهد برگزار مي شود.

 



براي ايام نوروز امسال
مازندران به عنوان قطب تامين كننده پرتقال كشور تعيين شد

ساري-خبرنگار كيهان:
رئيس سازمان بازرگاني استان مازندران اعلام كرد: اين استان به علت عملكرد قابل قبول، طبق سنوات گذشته، امسال نيز تامين پرتقال ايام عيد كشور را به عهده دارد.
به گزارش روابط عمومي سازمان بازرگاني مازندران «عباسعلي وفايي نژاد» گفت: وزارت بازرگاني در راستاي تنظيم بازار و جلوگيري از سوءاستفاده برخي افراد خريد و ذخيره سازي سيب و پرتقال شب عيد امسال را در دستور كار دارد.
وي افزود: در همين راستا، سازمان بازرگاني مازندران قراردادي براي تامين 50 هزار تن مركبات با اتحاديه باغداران استان به امضا رسانده و مباشرين خريد هر يك از استانها با داشتن معرفي نامه از سازمان بازرگاني مربوطه به طور جداگانه با اتحاديه باغداران استان اقدام به انعقاد قرارداد مي كنند.
رئيس سازمان بازرگاني مازندران ادامه داد: سهميه پرتقال هر يك از استانها توسط وزارت بازرگاني مشخص و پس از انعقاد قرارداد مباشر خريد با اتحاديه باغداران مازندران در زمان تعيين شده كه به طور معمول نيمه دوم اسفندماه است، نسبت به حمل پرتقال به استانهاي مقصد اقدام مي كنند.
وي اظهار داشت: براي خريد و ذخيره سازي پرتقال، تاكنون 110 مباشر توانمند استان به بانك هاي عامل ملي، ملت، كشاورزي و صادرات جهت دريافت تسهيلات معرفي شده اند.

 



همداني ها كاروان در حرم مطهر امام حسين(ع) را بدرقه كردند

همدان- خبرنگار كيهان:
كاروان حامل در باب رأس الحسين حرم مطهر امام حسين(ع) روز گذشته در ميان بدرقه گرم مردم همدان راهي استان كرمانشاه شد.
اين در پس از عبور از استان كرمانشاه وارد عراق شده و به كربلاي معلا انتقال يافته تا در حرم مطهر امام حسين(ع) نصب شود.
در طلاكوب باب رأس الحسين حرم مطهر اباعبدالله الحسين (ع) كه با اعتبارات ستاد بازسازي عتبات عاليات استان و كمك هاي مردم خير همدان به دست هنرمندان اصفهاني ساخته شده، همراه با كارواني، ابتدا از اصفهان حركت كرده و روز تاسوعاي حسيني در زنجان بوده و شنبه نيز وارد شهر كبودرآهنگ شد و پس از استقبال مردم متدين اين شهرستان، يكشنبه به شهر همدان انتقال داده شد كه با استقبال پرشور مردم مواجه و در ميادين اصلي اين شهر گردانده شد.
گفتني است براي ساخت در مذكور، از طلاي 24 عيار استفاده شده است و ستاد بازسازي عتبات عاليات استان همدان ساخت آن را به يكي از كارگاه هاي اصفهان سفارش داده بود.

 



پيكر شهيد 4ساله حادثه تروريستي چابهار تشييع شد

پيكر پاك شهيد «علي صياد» كودك معصوم چهارساله اي كه در حادثه تروريستي تاسوعاي خونين چابهار به شهادت رسيد، دوشنبه در اين شهر تشييع شد.
به گزارش ايرنا، اين كودك خردسال كه از ناحيه سر و گردن مورد اصابت تركش قرار گرفت و به مدت پنج روز در بخش مراقبت هاي ويژه بيمارستان امام علي(ع) چابهار بستري بود، به رغم تلاش بي وقفه پزشكان صبح يكشنبه به شهادت رسيد.
پدر، مادر، خواهر و برادر اين كودك چهارساله نيز در حادثه تروريستي چابهار مجروح شده بودند كه پس از درمان و بهبودي، از بيمارستان مرخص شدند.
پيكر اين كودك در ميان حزن و اندوه مردم چابهار براي انتقال و خاكسپاري در زابل تا فرودگاه كنارك تشييع شد.

 



امام جمعه اهل سنت اوز: حادثه تروريستي چابهار نشانگر درماندگي دشمنان است

امام جمعه اهل سنت اوز گفت: حادثه تروريستي چابهار كه منجر به شهادت مظلومانه جمعي از مردم بي گناه شد بيانگر ضعف و درماندگي دشمنان ماست.
به گزارش ايرنا، شيخ عبدالعزيز قاضي زاده، در جمع طلاب شهر اوز اظهار داشت: ما به شدت انزجار خود را از جنايت تروريستي چابهار اعلام مي كنيم و بر اين باوريم كه اين قبيل حركات، كوچكترين خدشه اي در روحيه و فرهنگ انقلابي مردم ايران به وجود نمي آورد.
وي افزود: شهداي حادثه تروريستي چابهار، در اين برهه از زمان با نثار خونشان اثبات كردند كه مردم دين مدار ايران به باورهاي ديني و اسلامي خويش پايبندند و همچنان با عزمي راسخ براي مقابله با دشمنان اسلام ايستاده اند.
قاضي زاده بيان كرد: يكي از اهداف دشمنان در به وجود آوردن اين حادثه تروريستي، ايجاد نفاق و اختلاف بين اهل سنت و تشيع و خدشه دار كردن وحدت ميان آنان است ليكن آنان در اين هدف خود با شكست مواجه شدند زيرا در مقابل اين حركت آنها، اتحاد بين مسلمانان مستحكم تر شد.
امام جمعه اوز در بخش ديگري از مطالب خود با اشاره به قيام امام حسين(ع) اظهار داشت: واقعه عاشورا، متفاوت از جنگ ها و وقايع خونبار و تاثربرانگيز تاريخ اسلام است.
قاضي زاده گفت: خون شهداي كربلا در امتداد تاريخ به چراغ راه مبارزه با ظلم و ستم مبدل شد و همچنان اين خون ياريگر مظلومان جهان است.

 



تمام جاده هاي روستايي بالاي 50 خانوار كشور آسفالت گرم مي شود

معاون ساخت و نگهداري راه هاي روستايي وزارت راه و ترابري كشور گفت: تمام راه هاي روستايي بالاي 50 خانوار كشور در سال 90 و 91 آسفالت گرم مي شود.
به گزارش ايرنا به نقل از روابط عمومي فرمانداري بروجن، «سيدحسين ميرشفيعي» در سفر به شهرستان بروجن افزود: از 151 هزار كيلومتر راه روستايي مسير ارتباطي روستاهاي بالاي 20 خانوار كشور بيش از 85 هزار كيلومتر آن تاكنون آسفالت شده است.
وي گفت: اين ميزان بزودي به 110 هزار كيلومتر مي رسد. ميرشفيعي بهسازي و ايمن سازي و ساماندهي حمل و نقل راه هاي روستايي را از ديگر برنامه هاي پيش بيني شده در برنامه پنجم توسعه اعلام كرد.
وي افزود: از دوهزار و 800 كيلومتر راه روستايي در استان چهارمحال و بختياري يك هزار و 800 كيلومتر آن آسفالت شده است.

 



ساخت 400 دستگاه واگن در اراك

مدير عامل شركت واگن پارس اراك از انعقاد قرارداد ساخت 400 دستگاه واگن شش محوره توسط اين شركت خبر داد.
به گزارش خبرگزاري فارس از اراك، بابك احمدي در جمع خبرنگاران ارزش هر دستگاه واگن در اين قرارداد يك ميليارد و 500 ميليون ريال و ارزش كل قرارداد را بالغ بر 600 ميليارد ريال اعلام كرد.
مديرعامل شركت واگن پارس اراك گفت: شركت واگن پارس متعهد شده است اين واگن ها را ظرف مدت 18 ماه توليد و به شركت حمل و نقل ريلي جديدالتأسيس هسايار تحويل دهد.
احمدي ادامه داد: اين واگن ها قابليت بارگيري 90 تن مواد معدني را داراست و نقش مهمي را در افزايش ظرفيت توليد مواد معدني كشور ايفا مي كند.

 



نيكزاد: اجراي طرح هدفمندي يارانه ها تاثيري بر قيمت مسكن ندارد

وزير مسكن و شهرسازي گفت: اجراي طرح هدفمندسازي يارانه ها تاثيري بر قيمت مسكن نخواهد داشت.
«علي نيكزاد» در حاشيه بازديد از طرحهاي مسكن مهر چهارمحال وبختياري به ايرنا گفت: دولت يك بسته حمايتي در قالب اجراي طرح هدفمندسازي يارانه ها با هدف ثبات قيمت در بخش مسكن تعريف كرده است.
وي كنترل و جلوگيري از افزايش قيمت مصالح ساختماني و اعطاي تسهيلات قرض الحسنه را در تثبيت قيمت مسكن و كنترل هزينه ساخت مسكن موثر دانست و افزود: دولت از بخش مسكن مهر حمايت ويژه اي داشته و دارد.
وزير مسكن و شهرسازي در ادامه افزود: تمام متقاضيان واجد شرايط كه از تسهيلات زمين و مسكن استفاده نكرده اند تا پايان دوران دولت دهم صاحب خانه مي شوند.
در همين راستا مديرعامل سازمان ملي زمين و مسكن كشور گفت: حدود 300 هزار واحد مسكن مهر، زمستان امسال در سطح كشور آماده بهره برداري مي شود.
احمد اصغر مهرآبادي تعداد ثبت نامي هاي متقاضي فاز نخست مسكن مهر در كشور را 940 هزار تن اعلام كرد.

 



مديرعامل شركت توزيع نيروي برق خراسان جنوبي: قبوض برق خانگي ماهانه مي شود

مديرعامل شركت توزيع نيروي برق خراسان جنوبي گفت: با اجراي قانون هدفمندي يارانه ها به احتمال زياد قبوض صادره برق در بخش خانگي يك ماهه مي شود.
به گزارش خبرگزاري فارس از بيرجند، محمدعلي ضامن يكشنبه شب در جلسه هدفمندسازي يارانه هاي بخش برق اظهار داشت: با توجه به اينكه هدفمند كردن يارانه ها اثر مستقيم بر مديريت مصرف انرژي الكتريكي دارد، پيش بيني مي شود با اعمال مديريت مصرف مشتركان در تعرفه هاي مختلف، پيك بار مصرفي استان تغيير محسوسي نكند.
وي با بيان اينكه با اجراي طرح هدفمند كردن يارانه ها پيش بيني مي شود كه مصرف برق در بخش خانگي كاهش يابد، تاكيد كرد: نظرات كارشناسي بايد پس از اعلام رسمي نرخ هاي برق باشد.
مديرعامل شركت توزيع نيروي برق خراسان جنوبي با بيان اينكه پيك بار سال آينده با توجه به ميزان توليد انرژي در استان (تراز مثبت توليد) با كمترين ميزان خاموشي سپري مي شود، گفت: انتظار مي رود حداقل 10 درصد صرفه جويي در بخش خانگي صورت پذيرد.
ضامن ميزان مصرف انرژي برق استان خراسان جنوبي را در سال گذشته يك ميليارد و 123 ميليون و 500 هزار كيلووات ساعت اعلام كرد و يادآور شد: اين ميزان مصرف حدود هفت درصد كل كشور است.
وي ميزان مصرف انرژي در كل كشور را بيش 168 ميليارد كيلووات ساعت خواند و گفت: مصرف برق استان در بخش خانگي 24/9 درصد بوده است.

 



اخبار ادبي و هنري

دوبله برنامه هاي سخيف ماهواره اي در تهران
برخي منابع از دوبله زيرزميني برنامه هاي مبتذل ماهواره اي در تهران خبر مي دهند.
به گزارش خبرنگار كيهان، تعدادي گوينده كه برخي از آنها وابسته به تشكل هنري هستند، به دوبله غيرمجاز برنامه هايي مشغول اند كه از شبكه هاي مبتذل فارسي زبان ماهواره اي پخش مي شوند.
دفتر اين شبكه ها در دوبي و مالزي قرار دارد.
از طرف ديگر، برخي از كليپ هاي مبتذل نيز كه از شبكه هاي ماهواره اي نمايش داده مي شوند، در لوكيشن هاي داخلي ايران، مانند ويلاهاي شمال كشور و مهرشهر كرج فيلمبرداري مي شوند.
توليد يك فيلم ضد ايراني جديد توسط عنصر فراماسون
دستگاه هاي امنيتي آمريكا در تازه ترين اقدام خود بر ضد جمهوري اسلامي ايران فيلمي را توليد كرده اند كه در آن ادعا مي شود، اين سازمان سيا بود كه انقلاب اسلامي را به وجود آورد!
اين فيلم «روسري طلايي» نام دارد و توسط بهمن نصيري كه به صراحت خود را از اعضاي فراماسونري معرفي مي كند، ساخته شده است. در اين فيلم كه قرار است اواخر سال 2010 در آمريكا اكران شود انقلاب اسلامي دسيسه اي از طرف سازمان سيا براي براندازي شاه ملعون ايران معرفي مي شود!
كارگردان فيلم ضد ايراني «روسري طلايي» ضمن ادعاي فوق مدعي شده كه گروگان گيري (فتح لانه جاسوسي آمريكا در تهران) هم دسيسه اي بود براي انتخاب شدن ريگان به رياست جمهوري آمريكا.»
سايت مشرق از جنجال تبليغاتي فراوان براي اين فيلم در آمريكا خبر داده است.
گفتني است، شبكه فراماسونري كه كارگردان اين فيلم نيز خود را از اعضاي آن معرفي مي كند، از جريانات وابسته به رژيم صهيونيستي است و هدفش تبديل كردن ايران به اسرائيل دوم بوده است.
رونمايي از چهار كتاب درباره فتنه 88
مركز اسناد انقلاب اسلامي در آستانه سالگرد حماسه نهم دي «همايش عملكرد مركز اسناد انقلاب اسلامي در برابر فتنه 88» را همراه با رونمايي از چهار عنوان اثر مستند، پژوهشي و تحليلي و تقدير از نويسندگان برتر اين حوزه برگزار مي كند.
به گزارش خبرگزاري كتاب، در اين همايش كه هفتم دي جاري در تالار حوزه هنري برگزار خواهد شد، دكتر غلامعلي حدادعادل رئيس كميسيون فرهنگي مجلس شوراي اسلامي و حجت الاسلام روح الله حسينيان رئيس مركز اسناد انقلاب اسلامي، سخنراني خواهند كرد.
رونمايي از چهار اثر پژوهشي- تاليفي محققان اين مركز نيز از ديگر برنامه هاي اين همايش اند. در اين روز ضمن تقدير از «حسين قدياني» نويسنده كتاب «نه ده» از كتاب هاي «روزشمار هشت ماه نبرد مقدس» با تحقيق اميرحسين ثابتي، «نظريه فتنه» اثر روح الله حسينيان، «نظرسنجي هاي خارجي درباره انتخابات دهم رياست جمهوري» و «شورش اشرافيت در برابر جمهوريت» رونمايي مي شود.
«همايش عملكرد مركز اسناد انقلاب اسلامي در برابر فتنه 88» هفتم دي با تقدير از نويسندگان برتر اين حوزه از ساعت 15 تا 17 در تالار سوره حوزي هنري به نشاني خيابان حافظ تقاطع سميه برگزار مي شود.
وحيد جليلي داور جشنواره داستان انقلاب شد
وحيد جليلي، دبير دفتر مطالعات جبهه فرهنگي انقلاب اسلامي و سردبير نشريه «راه» داور دومين جشنواره داستان انقلاب شد.
پس از كناره گيري جواد افهمي از داوري اين جشنواره، به دليل شركت يافتن آثارش در جشنواره اميرحسين فردي، دبير جشنواره داستان انقلاب، جليلي را نيز به عنوان يكي از داوران اين رويداد منصوب كرد.
گفتني است، دومين جشنواره داستان انقلاب همزمان با سالگرد پيروزي انقلاب اسلامي و با معرفي برترين آثار داستاني چاپ نشده با موضوع انقلاب برگزار خواهد شد.
چهارمين جشنواره نماز و نيايش به روايت دوربين
چهارمين جشنواره سراسري نماز و نيايش به روايت دوربين از دو تا پنج اسفند سال جاري در استان قم برگزار مي شود.
بر پايه اين خبر، جشنواره نماز و نيايش به روايت دوربين در سه بخش فيلم كوتاه، فيلمنامه و عكس موضوعاتي همچون: نگاه ژرف، عميق و هنرمندانه به عبادت معبود، بررسي ابعاد بيكران معنوي نماز و نيايش، نماز و نيايش در زندگي مردم و اثرات فرهنگ ساز آن در جامعه، تاثيرگذاري رفتارهاي ديني خانواده بر فرزندان، عوامل و شيوه هاي تشويق و ترغيب جوانان و نوجوانان به نماز، نماز و نمازخواني در اجتماعات (مدارس - مساجد و...) و نقش نماز در ايجادوحدت و يكپارچگي و رشد فضايل اخلاقي و اهتمام به امر به معروف و نهي از منكر در ترويج نماز و نيايش را در بر مي گيرد.

 



برگزاري مراسم سالگرد آيت الله شيخ علي صافي گلپايگاني در قم

همزمان با ايام اسارت خاندان حضرت اباعبدالله الحسين(ع)، مراسم بزرگداشت نخستين سالگرد ارتحال ملكوتي فقيه وارسته آيت الله حاج شيخ علي صافي گلپايگاني در قم برگزار مي شود.
به گزارش خبرگزاري فارس از قم به نقل از مركز خبر حوزه، در اين مراسم كه از سوي بيت مرجع عاليقدر آيت الله العظمي لطف الله صافي گلپايگاني برادر آن عالم فقيد، برگزار مي شود، مراجع عظام، علما، روحانيون، فضلاء، اساتيد، طلاب، مسئولين لشكري و كشوري و ارادتمندان فقاهت و مرجعيت در آن حضور خواهند يافت.
اين مراسم سه شنبه 30 آذرماه، مصادف با 15 محرم الحرام 1432، بعد از نماز مغرب و عشاء در مسجد اعظم قم برگزار خواهد شد.
همچنين مراسم بزرگداشت مشابهي روز پنجشنبه دوم دي ماه، مصادف با 17 محرم الحرام، در گلزار شهداي قاضي زاهد گلپايگان برگزار مي شود.
آيت الله حاج شيخ علي صافي، از مجتهدان بزرگ و شاگردان برجسته مرحوم آيت الله العظمي بروجردي، صبحگاه روز دوشنبه دهم دي ماه 1388 در سن 98 سالگي دعوت حق را لبيك گفت و به لقاءالله پيوست.
دوران پربركت حيات طيبه اين فقيه والامقام، در احياي امر دين، تبليغ شرع مبين، تفقه در علوم اهل بيت عليهم السلام و امر به معروف و نهي از منكر سپري شد.
تقريرات اين فقيه و مجتهد عاليقدر از دروس فقه و اصول آيات عظام بروجردي و حجت در بيش از 20 جلد به چاپ رسيده است.
آيت الله علي صافي از فقهاي مجاهدي بود كه در دوران طاغوت به حبس و تبعيد محكوم شد و سال هاي پاياني عمر پربركت خود را در گلپايگان سپري كرد.

 



رئيس مجلس شوراي اسلامي: مجلس براي اجراي بهتر هدفمندي يارانه ها پشتيبان دولت است

رئيس مجلس شوراي اسلامي گفت: مجلس شوراي اسلامي براي اجراي هرچه بهتر قانون هدفمندسازي يارانه ها پشتيبان دولت است.
به گزارش خبرگزاري فارس از مشهد، علي لاريجاني شامگاه يك شنبه در بدو ورود به مشهد در جمع خبرنگاران با اشاره به حمايت مجلس از قانون هدفمندسازي يارانه ها گفت: اجراي قانون هدفمندسازي يارانه ها نيازمند همكاري همه دستگاه ها و مردم است.
لاريجاني تصريح كرد: مجلس شوراي اسلامي براي اجراي هرچه بهتر قانون هدفمندسازي يارانه ها پشتيبان دولت است.
به گزارش ايرنا وي همچنين روز دوشنبه در نشست اعضاي كميسيون قضايي مجلس شوراي اسلامي با قضات عالي رتبه قوه قضائيه در مشهد كه با هدف بررسي لايحه تجارت برگزار شد، افزود: بر روي اين لايحه تاكنون كارهاي پژوهشي خوبي صورت گرفته كه بسيار به نفع حوزه تجارت است لذا در بررسي متون لايحه بايد كمترين تغييرات صورت گيرد.
رئيس مجلس شوراي اسلامي اظهار داشت: قانون تجارت از قوانين مادر و مبنايي در كشور است لذا تمركز دقيق از سوي صاحب نظران و اعضاي كميسيون قضايي و حقوقي مجلس را طلب مي كند.
وي از اعضاي كميسيون مذكور خواست تا اول هفته آينده بررسي اين لايحه را به پايان برسانند.

 



معاون عمراني استاندار قم: يكي از طولاني ترين پل هاي شهري كشور در قم احداث مي شود

معاون عمراني استاندار قم با اشاره به اجراي پروژه مجموعه پل هاي جمهوري گفت: اين پروژه يكي از طولاني ترين پل هاي شهري در كشور به شمار مي رود.
به گزارش خبرگزاري فارس به نقل از روابط عمومي استانداري قم، هوشنگ غلام زاده در هجدهمين جلسه شوراي هماهنگي ترافيك اين استان با اشاره به اجراي پروژه پل هاي خيابان جمهوري در سخناني اظهار داشت: اين پروژه عظيم مجموعه تقاطع هاي غيرهمسطح بلوار جمهوري، حد فاصل بلوار شهيد كريمي تا بعد از بلوار امام رضا(ع) را دربر مي گيرد.
وي افزود: اين پروژه به عنوان بزرگراه شرقي- غربي قم به طول 6 هزار و700 متر، مناطق 2 و 4 شهر قم را به هم متصل مي كند و 10تقاطع در اين پروژه درنظر گرفته شده است كه شش تقاطع آن غيرهمسطح خواهد بود.
معاون عمراني استاندار قم گفت: يكي از مهم ترين تقاطع هاي غيرهمسطح در اين پروژه، پل روگذري به طول يك هزارو600 متر است كه از روي بلوار امين، خيابان ساحلي، بستر رودخانه و بلوار امام رضا(ع) گذشته و تا منطقه دو شهرداري ادامه دارد و يكي از طولاني ترين پل هاي شهري در كشور به شمار مي آيد.
وي خاطرنشان كرد: بخش اصلي سازه اين پل كه بر روي رودخانه احداث مي شود از نوع سازه كابلي است كه سازه اي بسيار زيبا و در نوع خود منحصر به فرد بوده و به عنوان نمادي جديد براي شهر مقدس قم شناخته خواهد شد.
وي مزاياي اجراي اين طرح بزرگ عمراني را مورد توجه قرار داد و گفت: از جمله اين مزايا مي توان به تسهيل عبور و مرور در طرفين رودخانه، كاهش حجم ترافيك ميدان جانبازان، پل مصطفي خميني و بلوار بهار، محروميت زدايي مناطق شهري، ايجاد نماد شهري، جذب گردشگر و ارتباط كامل بلوار امام رضا(ع) با محور جمهوري اشاره كرد.
غلام زاده تصريح كرد: اميدواريم اجراي چنين طرح هايي بتواند گامي موثر در راستاي تسهيل و تسريع در حمل و نقل شهري بوده و رضايت مندي شهروندان و زائران را به همراه داشته باشد.
وي در بخش ديگري از سخنان خود با اشاره به طرح ايجاد كارت پارك در برخي خيابان هاي شهر قم اظهار داشت: ابعاد مختلف اين طرح بايد به خوبي مورد بحث و بررسي قرار گرفته و معايب و محاسن آن احصا و راهكارهاي اجراي هرچه بهتر آن ارائه شود.
معاون عمراني استاندار قم بر ضرورت نصب علائم راهنمايي و رانندگي و تابلوهاي بالاسري در سطح شهر قم به ويژه در هسته مركزي شهر تاكيد كرد و گفت: مسئولان و دست اندركاران امور شهري بايد نسبت به تامين رفاه شهروندان، ارائه خدمات مناسب و بهبود عبور و مرور اهتمام ويژه اي داشته باشند.

 


صفحه (14)


صفحه (3)


صفحه (2)

     


(صفحه(12(صفحه(10(صفحه(6(صفحه(9(صفحه(7(صفحه(8(صفحه(15(صفحه(11(صفحه(5(صفحه(16(صفحه(13(صفحه(4(صفحه (2.3.14