(صفحه(12(صفحه(10(صفحه(6(صفحه(9(صفحه(7(صفحه(8(صفحه(15(صفحه(11(صفحه(5(صفحه(16(صفحه(13(صفحه(4(صفحه (2.3.14


سه شنبه 30  آذر 1389- شماره 19819

صفحه (14)

صفحه (3)

صفحه (2)

     
توصيه رهبر معظم انقلاب اسلامي به ضرغامي:
بخش هاي قابل استفاده عزاداري ها براي عموم از صداوسيما پخش شود
اقدامات ويژه قوه قضائيه براي برخورد قاطع با مفاسد اجتماعي
سفر عضو كميسيون امنيت ملي مجلس به سوريه براي اخذ ويزاي مصر
برگزاري ضيافت شام ضدايراني به ميزباني سفارت پاكستان در آمريكا
عضو ارشد حزب الله : موضع آيت الله خامنه اي درخصوص دادگاه حريري باعث افتخار لبنان شد
حل مشكل ثبت نام كنكوري ها
هشدار دو مقام نظامي ايران به پاكستان برخورد نكنيد، خودمان تروريست ها را تعقيب مي كنيم
سفر رئيس جمهوري به استان البرز به زمان ديگري موكول شد
معاون سازمان انرژي اتمي: برق نيروگاه بوشهر ماه آتي وارد مدار مي شود



توصيه رهبر معظم انقلاب اسلامي به ضرغامي:
بخش هاي قابل استفاده عزاداري ها براي عموم از صداوسيما پخش شود

رهبر معظم انقلاب اسلامي توصيه هايي به رئيس سازمان صدا و سيما نسبت به پخش بخش هايي از عزاداري ها كه در فضاي عمومي قابل استفاده است ايراد فرمودند.
حضرت آيت الله خامنه اي در حاشيه اولين شب عزاداري در حسينيه امام خميني (ره) خطاب به عزت الله ضرغامي تذكر دادند: «حال و هواي هر مراسمي اقتضاهاي خودش را دارد و لزومي ندارد تمام آن عينا از صدا و سيما پخش شود؛ بايد افرادي بنشينند و بخش هايي از اين ها را كه قابل استفاده در فضاي عمومي هست، براي پخش جدا كنند.»
در گزارش كامل حاشيه اين مراسم كه پايگاه اطلاع رساني دفتر حفظ و نشر آثار حضرت آيت الله خامنه اي آن را منتشر كرده ، آمده است:
محرم 1432؛ بيت رهبري
بيشتر از يك ساعت به اذان مغرب مانده، اما اعلام مي كنند حسينيه پر شده. بقيه بايد بيرون بنشينند. نزديك 20 سال است كه اين اتفاق تكرار مي شود؛ فاطميه و محرم. اما باز هم فرقي نمي كند. خيلي ها ساعت ها زودتر خودشان را به محل مراسم مي رسانند، بلكه چند ساعتي را در كنار رهبرشان اقامه عزا كنند. تمام شيريني اين سختي هم به همين است؛ حتي اگر ناچار شوند ساعت ها سرپا بايستند و آخر هم مجبور شوند در هواي سرد پاييز و زمستان، در فضاي باز بنشينند. همه مي دانند كه ظرفيت حسينيه امام خميني(ره) محدود است و فقط قسمت عده كمي مي شود. هزاران نفر مجبورند بيرون از حسينيه بنشينند. و اين هزاران نفر، هرسال بيشتر مي شود.
خيلي ها به هر دري مي زنند، بلكه بتوانند راهي به حسينيه باز كنند، اما حسينيه پر شده است و ناچار، مي نشينند به انتظار. انتظار اين كه نماز تمام شود و جمعيت سرازير شود به جلوي حسينيه براي ديدن رهبر و نصف حسينيه خالي شود و درها را دوباره باز كنند و عده اي را به داخل راه بدهند.
خيلي ها هم با موضوع كنار مي آيند. در همان فضاي بيرون حسينيه مي نشينند. توي خيابان هاي اطراف؛ توي مدرسه هاي جنب بيت رهبري. فضاهايي كه سال به سال امكاناتش بهتر مي شود. از برگزاري نماز جماعت مستقل گرفته تا پرده و ويدئو پروژكتور. چندسالي هم هست كه بخش هايي را با برزنت پوشانده اند تا بخاري هاي بزرگ گازي بتواند كمي جلوي سرما را بگيرد. هرچند كه چاره اي براي زمين سرد و باد و باران نيست. هرچند كه اين بخش ها هم حداكثر جمعيتي در حد حسينيه را پوشش مي دهند. هرچندكه باز هم هزاران نفر ناچارند در فضاي باز بنشينند. همان هزاران نفري كه هر سال بيشتر مي شوند.
همسايه ها هم كم كم عادت كرده اند به اين وضع؛ به شلوغي و مشكلاتش. گرچه برايشان يكي دو پاركينگ، بيرون محوطه عزاداري در نظر گرفته اند تا ازدحام جمعيت، مانعي براي ترددشان ايجاد نكند. گرچه هرشب، بعد از برنامه ها هم برايشان شام مي برند. اما به هر حال نمي شود گفت همه مشكلات رفع شده. پس چاره اي نيست جز عذرخواهي هاي مكرر مسئولين بيت از آنها. كاري كه هر سال و در شب آخر هر برنامه تكرار مي شود. بعضي وقت ها هم كه دعوتشان مي كنند تا افطاري كنار هم بخورند و رهبر با آن ها هم كلام شود.
اذان كه مي شود، كمي از ازدحام و همهمه جمعيت كم مي شود. هركس سعي مي كند خودش را به نزديك ترين نماز جماعت برساند و كم كم همان جا جاگير مي شود. بعد از نماز، شعارها شروع مي شود. همان شعارهاي هميشگي كه البته بعد از فتنه پارسال، داغ تر شده و خالص تر.
و ناگهان همه برمي خيزند و جمعيت متراكم، موج مي خورد به سمت جلوي سالن. فرقي هم نمي كند كه داخل حسينيه باشند يا زير برزنت يا در فضاي باز. مرد و زن ندارد. شعارها به هم مي ريزد. هركس حرف دلش را مي زند. رهبر آمده است. كمي طول مي كشد تا دوباره شعارها يكي شود و منظم؛ اما وقتي منظم شد، انگار ديوارها مي لرزد!
اولين مداح، روضه اش را شروع مي كند. جداي از مداحي، آرام كردن جمعيت و نشاندن آنها از وظايف اين مداح است. هرچقدر هم كه در كارش موفق باشد، تا دقايقي نمي تواند جلوي «سركشي» مردم را بگيرد. مردم سرشان را مي كشند بلكه رهبرشان را ببينند. فرقي هم نمي كند توي حسينيه باشند يا زير برزنت يا فضاي باز، براي ديدن رهبر از توي پرده نمايش يا حتي تلويزيون. چشم خيلي ها با همين نگاه ها باراني مي شود.
حالا نوبت سخنران است. سخنران هايي كه علاوه بر ذكر مصيبت، سعي مي كنند مسائل روز را هم مطرح و بعضا با وقايع تاريخي شبيه سازي كنند. خيال مستمع هم راحت است كه علاوه بر كارداني سخنران، فضاي جلسه نيز اجازه هرنوع حرف زدني را به سخنران نمي دهد. آنها مي دانند كه رهبر منبع حرف ها و احاديث را از آنها خواهند پرسيد. پس ناچارند با مطالعه در جلسه حاضر شوند.
اين اتفاق براي مداح بعد از سخنران هم مي افتد. او هم مي داند كه اينجا جلسه شخصي و هيات هرروزه اش نيست. پس بايد اشعارش را حساب شده بخواند و به سينه زني سنگين اكتفا نمايد؛ اصلا خيلي ها به همين خاطر مي آيند بيت رهبري. براي اين كه حرف حساب بشنوند و صادقانه اشك بريزند و بر سر و سينه شان بزنند.
از محرم امسال، موضوع جدي تر هم شده. از همان شب اول كه رهبر انقلاب، آقاي ضرغامي را وسط مداحي صدا كردند و جلوي جمعيت نكاتي را به او تذكر دادند و گفتند: «حال و هواي هر مراسمي اقتضاهاي خودش را دارد و لزومي ندارد تمام آن عينا از صدا و سيما پخش شود؛ بايد افرادي بنشينند و بخش هايي از اين ها را كه قابل استفاده در فضاي عمومي هست، براي پخش جدا كنند.»
چندسال پيش هم، ايشان در ديدار با مسئولان صداوسيما درباره پخش برنامه هاي عزاداري در رسانه ملي اينطور گفته بودند: «براي مراسم ديني، اعياد و عزاداري ها برنامه ريزي هوشمندانه بشود... اگر برنامه هاي ديني، خوب ادا شود، فايده دارد؛ اما اگر بد ادا شود، خنثي نيست؛ نتيجه بد دارد! مثل داستان آن مؤذن بد صدا.»
اصلا همه اتفاقات اين جلسه خاص است. هر اتفاق كوچكي در آن، كلي حرف و حديث درست مي كند. از همين صدا كردن آقاي ضرغامي بگير تا آمدن يا نيامدن اين شخصيت و آن مسئول. مردم حواسشان به خيلي چيزها هست و البته بازار شايعه هم داغ. كافي است يك نفر رفتار خاصي بكند تا براي فردا، نقل پچ پچ ها مهيا شود.
دعاهاي مداح تمام شده و نشده، اتفاقات اول جلسه تكرار مي شود. همه مي دانند تا دقايقي ديگر رهبر از مجلس خارج مي شود، پس دوباره روي پا بلند مي شوند تا بار ديگر امامشان را ببينند. مداح هم بايد تمام تلاشش را بكند كه شور سينه زني را سرد كند تا مبادا جمعيت به جلوي حسينيه هجوم ببرد و مشكل امنيتي پيش بيايد.
دعاهاي مداح كه تمام مي شود، رهبر براي مردم دست تكان مي دهند و از حسينيه خارج مي شوند. جمعيت روي زمين مي نشيند تا سفره ها پهن شود براي شام. بيروني ها شامشان را همان وسط سينه زني گرفته اند تا زودتر محل را تخليه كنند و ازدحام بيش از 50 هزار نفر جمعيت، مشكلي ايجاد نكند. البته خيلي ها خبر ندارند كه رهبر هم در ساختماني در پشت همين حسينيه، شامش را با تعدادي از همين ميهمانان مي خورند. و بعد هم براي شركت كنندگان و برگزاركنندگان مراسم دعا مي كنند. مثل اين دعاهاي آخرين شب عزاداري امسال:
«پروردگارا دلهاي ما را با انوار اين شبها و يادها، منوّر و مصفّا بگردان»
«پروردگارا دلهاي ما، جان هاي ما، رفتار ما، اعمال ما را متاثر از ياد شهداي كربلا و سالار شهيدان قرار بده»
«ما را جزء ياوران آنها محسوب بفرما»
«پروردگارا به محمد و آل محمد(ص) قلب اوليايت را از ما راضي و خشنود كن»
«پروردگارا به محمد و آل محمد(ص) ما را در عمل و در گفتار و در نيت و فكر پيرو اين بزرگواران قرار ده»
«پروردگارا به محمد و آل محمد(ص) شهداي ما را با شهداي صدر اسلام و با شهداي كربلا محشور كن»
«امام بزرگوار ما را با سيدالشهداء(ع) محشور بفرما»
«قلب مقدس وليعصر(عج) را از ما راضي و خشنود كن».

 



سخنگوي قوه قضائيه خبر داد
اقدامات ويژه قوه قضائيه براي برخورد قاطع با مفاسد اجتماعي

دادستان كل كشور از اقدامات ويژه اين قوه در برخورد قاطع با مفاسد اجتماعي خبر داد.
به گزارش خبرنگار كيهان ، حجت الاسلام محسني اژه اي ديروز در نشست خبري اين هفته خود با اصحاب رسانه اعلام كرد: همان طور كه پيش از اين اعلام كرديم قوه قضائيه در دوره جديد در برخورد با كساني كه مخل امنيت هستند و موجب بي نظمي در جامعه مي شوند، اقداماتي را در دستور كار خود قرار داده است كه برخي از آنها عملياتي شده و برخي ديگر در حال اجرا است.
وي افزود: در اين راستا آيين نامه مربوط به كساني كه مجرم خطرناك به حساب مي آيند و مخل امنيت جامعه مي شوند مانند متجاوزان به عنف ، اشرار ، سارقان مسلح ، آدم رباها و ... درمورد مرخصي و چگونگي استفاده از عفو و آزادي مشروط و همچنين محل نگهداري مورد اصلاح قرار گرفت و مقرر شد نگهداري اين افراد مانند ساير زندانيان نباشد.
محسني اژه اي اضافه كرد : همچنين اخيرا اقدام كارشناسي بسيار سنگيني صورت گرفت و منجر به تدوين آئين نامه اي شد كه اخيرا توسط رئيس قوه قضائيه امضا و ابلاغ شد و از همين هفته اجرا مي شود. متهماني كه داراي اين گونه جرايم هستند هنگامي كه بازداشت مي شوند در كنار ساير زندانيان قرار نمي گيرند و اين افراد خطرناك و مخل امنيت اجتماعي در بازداشتگاه ويژه نگهداري خواهند شد. همچنين رئيس قوه قضائيه به بنده دستور داده بودند كه در مواردي مستقيما وارد شده و موضوع را پيگيري كنم. در جلسه اخير مسئولان قضايي مصوب شد كه ستادي براي پيگيري پرونده هايي كه سبب خدشه دار شدن آرامش و امنيت مردم مي شود تشكيل شود و انشاءالله اين ستاد در اين هفته يا اوايل هفته آينده كار خود را آغاز خواهد كرد. از مردم مي خواهيم كه در صورت مشاهده چنين مواردي موضوع را به ما منتقل كنند كه توسط ستاد مورد پيگيري قرار گيرد.
اعدام 11 تروريست
سخنگوي دستگاه قضايي اعلام كرد: يازده نفر كه طي يكي دو سال اخير در سيستان و بلوچستان اقدامات تروريستي انجام داده و حدود 47 نفر از هموطنان مان را در اين استان اعم از شيعه و سني، زن و مرد و پير و جوان را به شهادت رسانده و ده ها نفر را مجروح و معلول كرده بودند روز دوشنبه اعدام شدند. اين افراد بيش از 300 كيلو مواد منفجره را وارد كشور كرده و بخشي از آن را مورد استفاده قرار داده بودند. از اين افراد سلاح هاي مختلفي اعم از كمري، كوتاه و بلند كشف و ضبط شد.
وي ادامه داد: در نمونه ديگري شروري در كرمان كه چندين سال تحت تعقيب بود و اقدام به آدم ربايي، توزيع موادمخدر و تهديد با سلاح گرم و سرد كرده بود با كمك نيروهاي وزارت اطلاعات دستگير شد. همچنين در قزوين نيز مكاني كه محل فساد و شرارت بود شناسايي شد و با هماهنگي نهادهاي ذيربط افرادي شناسايي و دستگير شدند.
پيشنهاد كيهان خوب است پي گيري مي كنيم
در اين نشست ، خبرنگار كيهان سوال كرد دستگاه قضايي در سال هاي اخير در بحث مفاسد اقتصادي و اجتماعي ورود خوبي داشته است و به پرونده هايي كه براي افكار عمومي مهم است وارد شده اما چرا نسبت به پرونده هايي كه يك پاي آن دشمنان خارجي هستند ورود نمي كند مثلا ترور دو دانشمند هسته اي كه سايت بي بي سي سريعا از آن حمايت مي كند. آيا امكان ندارد كه تمامي فعاليت هايي كه در خصوص پيگيري اين ترور انجام مي شوداعم از قوه قضائيه ستاد حقوق بشر و وزارت خارجه يك كاسه شود؟كه محسني اژه اي گفت: اين پيشنهاد، پيشنهاد خوبي است كه مجموعه هماهنگي از وزارت خارجه و قوه قضائيه براي پيگيري مسائلي كه مربوط به دعاوي خارجي مي شود اقدام كنند اما بدانيد كه كانال رسمي اين قضايا وزارت امور خارجه است در حالي كه كار اين وزارتخانه نافي مسئوليت ديگران نيست.
وي در ادامه به فعاليت هاي ستاد حقوق بشر قوه قضائيه در اين رابطه اشاره كرد و گفت: حتي اين ستاد هم بايد از مرجع وزارت امور خارجه اقدام كند اما پيشنهادي كه مطرح شد پيشنهاد خوبي است و پيگيري و دنبال خواهيم كرد .
اگر مصالح نظام اجازه دهد همين امروز سران فتنه را دستگير مي كنيم
سخنگوي قوه قضائيه در ادامه ششمين نشست خبري خود با اصحاب رسانه در پاسخ به سؤال خبرنگاري مبني بر اينكه رئيس قوه قضائيه عنوان كرده كه از يك سال پيش سران فتنه را مجرم قلمداد كرده اند اما چرا اين افراد دستگير نمي شوند، گفت: رئيس قوه هم در همان جلسه اشاره كردند كه دستگيري سران فتنه مستلزم مصالحي است.
وي ادامه داد: بنده هم اين افراد را مجرم مي دانم و معتقدم اين افراد به نظام و مردم ظلم فراواني كردند و اين عدالت نيست كه آنها تحت پيگرد قرار نگيرند و مجازات نشوند.
محسني اژه اي گفت: البته در برخي موارد صرفا قوه قضائيه تصميم گيرنده نيست. بلكه در سطح نظام مصالحي وجود دارد كه گاها تصميم گرفته مي شود به اينگونه افراد فرصتي داده شود و يا در زمان مشخص به جرم آنها رسيدگي شود.
وي افزود: مطمئن باشيد اگر اين مصالح برطرف شود و اقتضاء كند كه آنها را دستگير كنيم اين كار را به فردا موكول نمي كنم و همين امروز به دادستان تهران دستور مي دهم كه آنها را به شب نرسيده دستگير كند.
به اتهام معاون اول رئيس جمهور رسيدگي مي شود
سخنگوي قوه قضائيه در ادامه اين نشست در پاسخ به سوال خبرنگاري مبني بر اينكه يك نماينده مجلس در رابطه با مبارزه با مفاسد اقتصادي از اشخاص بلندپايه دولتي نام برده است آيا در اين زمينه اقداماتي انجام شده است يا خير؟ گفت: در 9 ماه گذشته 187 پرونده اقتصادي رسيدگي شده كه منجر به صدور حكم قطعي شده و اين پرونده ها به حبس، رد مال و جزاي نقدي منجر شده اند.
سخنگوي دستگاه قضايي افزود: قوه قضائيه در اين زمينه مصمم است گزارشاتي را كه از مراجع ذي ربط ، مردم و سازمان بازرسي كل كشور مي رسد بدون هيچ تبعيضي دنبال كند اما ما اين معذوريت را داريم كه نمي توانيم قبل از قطعي شدن حكم اسامي را اعلام كنيم.
اين خبرنگار مجددا پرسيد «منظور من شخص معاون اول رئيس جمهور بود كه يك نماينده مجلس از وي نام برده است، همچنين سايتي كه اسامي مفسدان اقتصادي درآن منتشر مي شود (قسط) دو هفته اي است كه به روز نمي شود»، سخنگوي قوه قضائيه پاسخ داد: در مورد معاون اول اتهام متوجه ايشان است ولي اين اتهام بايد رسيدگي شود تا ببينيم منجر به محكوميت يا تبرئه ايشان مي شود.
وي افزود: در حال حاضر با توجه به اظهارات ساير متهمان، اتهام متوجه ايشان هست ولي اينكه اين اتهام ثابت بشود يا نه بايد در جريان دفاعيات ايشان قرار بگيريم.
برخورد دوگانه نداريم
خبرنگاري پرسيد شاهد برخورد دوگانه از سوي دستگاه قضايي در مورد منتقدان اين قوه هستيم مثلا يك آقايي انتقاداتي كرد و واكنشي نشان داده نشد ولي هنگامي كه حسين قدياني انتقاد كرد با واكنش شديد دستگاه قضايي مواجه شد كه محسني اژه اي پاسخ داد: برخورد دوگانه نسبت به كساني كه به قوه مجريه توهيني داشته باشند صورت نمي گيرد. خواهش مي كنم به احكامي كه در سال 88 و عمدتا در سال 89 صادر شده است مراجعه كنيد اين احكام عمدتا قطعي شده اند و بيانگر تعداد افرادي هستند كه به رئيس جمهور توهين كرده اند و حكم آنها قطعي شده است.
وي ادامه داد: در برخي از اين موارد خود رياست جمهوري شكايتي نكرده يا حتي گفته شاكي نيستم اما مدعي العموم از اين جهت كه به رئيس جمهور به عنوان رئيس جمهور توهين شده وارد شده و كيفرخواست عليه اين افراد صادر كرده است.
وي با اشاره به نامه حسين قدياني گفت: در اين نامه چند مساله مطرح شده است من نويسنده اين نامه را نمي شناختم اما در مورد ايشان موارد خوبي شنيده بودم كه ايشان حزب اللهي، دلسوز و اهل قلم است اما اگر يك آدم خوب، حزب اللهي، بسيجي و يا يك فرد در يك نهاد كار خلافي كرد آيا نبايد تعقيب شود؟ اگر كسي سابقه خوبي داشته باشد ممكن است قانونگذار در مواردي تخفيف در نظر بگيرد ولي به اين معنا نيست كه اصلا اقدام نكنيم.
وي افزود: در اين نامه ليستي رديف شده است كه چرا قوه قضائيه اين افراد را اعدام نمي كند و از مضمون نامه چنين بر مي آيد كه اگر نكند خودمان اقدام مي كنيم. همه ما بايد ملتزم به قانون باشيم و اين به نفع همه است.
محسني اژه اي با اشاره به اينكه در اين نامه عتاب و خطاب سنگيني نسبت به قوه قضائيه مطرح شده به طرح اين سوال پرداخت كه چه كسي از اين عبارت ها استفاده مي كند؟ و افزود: آيا واقعا افرادي كه ايشان گفته فتنه گرند كه هستند و درست است و سران فتنه اي كه مطرح كرده است كه آن هم درست است و بارها از طرف قوه قضائيه مطرح شده كه بايد به جرم آنها رسيدگي شود، ايشان مي گويد اگر قوه قضائيه اين موارد را انجام نداده مي خواهد به نوعي با آنها همراهي كند آيا اين جفا نيست؟
هدفمندكردن يارانه ها
امر لازم و مهمي است
محسني اژه اي در پاسخ به سوال خبرنگاري كه در مورد اقدامات دستگاه قضايي در خصوص هدفمندي يارانه ها پرسيد، گفت: هدفمندكردن يارانه ها امر لازم و مهمي است كه نياز به همكاري همه و به طور خاص مردم عزيزمان دارد.
وي خاطرنشان كرد: مردم تا الان همكاري كرده اند اميدواريم با همكاري همه مسئولان، نهادها، قوه قضائيه و قوه مجريه هيچ مشكلي پيش نيايد و اگر افراد سودجويي بخواهند سوءاستفاده كنند تمهيداتي انديشيده شده و يقينا با افراد سودجو برخورد لازم صورت مي گيرد.
سخنگوي قوه قضائيه در پاسخ به سوال ديگر همين خبرنگار كه در صورت امكان برخي از اين تمهيدات را بيان كنيد، گفت: دولت، وزارت بازرگاني و تعزيرات اقدامات خود را انجام داده اند دولت و قوه قضائيه جلسات مشترك و كميسيون مشترك تشكيل داده اند و هماهنگي لازم ميان دادسراها، فرمانداري ها و استانداري صورت گرفته كه اگر نياز باشد دستگاه قضايي وارد شود كاملا بين قوه مجريه و قوه قضائيه هماهنگي وجود دارد.
ممكن است فردي خبرنگار باشد ولي اتهامش چيز
ديگري باشد
سخنگوي دستگاه قضايي همچنين در پاسخ به سوال خبرنگاري در خصوص بازداشت چند تن از روزنامه نگاران گفت: بايد توجه داشت كه هيچ زماني فرد يا افرادي به دليل روزنامه نگار بودن بازداشت نمي شوند ولي اگر مرتكب جرمي شوند قطعا تحت تعقيب قرار مي گيرند. البته بر اساس قانون مطبوعات اگر صاحب نشريه اي داراي اتهاماتي باشد، مدير مسئول بايد پاسخگو باشد و ممكن است علاوه بر مدير مسئول، كساني كه در تهيه، تنظيم و انعكاس خبر شركت داشتند نيز تحت تعقيب قرار گيرند اما ممكن است فردي خبرنگار باشد ولي اتهامش چيز ديگري باشد.
محسني اژه اي خطاب به خبرنگار سوال كننده گفت: اگر سوال تان را به طور صريح بيان كنيد شايد بتوانم توضيحات بيشتري دهم.
قطع كامل دست كارچاق كن ها نياز به همكاري مردم دارد
خبرنگار ديگري با اشاره به قوانين در خصوص سلاح سرد و همچنين كارچاق كن ها از سخنگوي دستگاه قضايي خواستار توضيح شد كه وي گفت: درباره افرادي كه با سلاح سرد ايجاد نامني مي كنند و همچنين كارچاق كن ها و افرادي كه قصد اعمال نفوذ دارند بايد گفت كه ما در اين موارد ادعا نداريم كه قوانين شفاف و كامل است البته بايد توجه داشت وسايلي كه امروزه پيدا شده پيش از اين نبوده است و ممكن است بعضي از اين وسايل از نظر كارشناسان چند منظوره باشد.
محسني اژه اي تاكيد كرد: بيش از اينكه نياز به اصلاح قانون داشته باشيم به اجراي صحيح قوانين نيازمند هستيم اما در اينكه بايد هر چند سال يك بار قوانين مورد بازنگري قرار گيرد شكي وجود ندارد و در عين حال بايد توجه داشت كه قانون نبايد بيش از اندازه دستخوش تغيير شود.
وي به عنوان جرايم سازمان يافته در قانون اشاره كرد و گفت: در قوانين جز در يك مورد، قانون ديگري تحت عنوان جرايم سازمان يافته نداريم بنابراين خلأ قانوني در اين زمينه احساس مي شود و در اين راستا بايد به اين نكته توجه داشت كه سازمان يافته يعني چه و داراي چه شرايطي است. در خصوص افرادي كه كارچاق كني كرده يا با جعل عنوان سوء استفاده هايي مي كنند از مردم درخواست مي كنيم كه در صورت مشاهده موارد را به ما اطلاع دهند. به عنوان مثال در اين زمينه فردي در جايي حضور يافته و خود را پسر رئيس سازمان بازرسي كل كشور معرفي كرده و در نهايت اقدام به اخاذي كرده است. قطع كامل دست كارچاق كن ها نياز به همكاري مردم دارد.

 



سفر عضو كميسيون امنيت ملي مجلس به سوريه براي اخذ ويزاي مصر

مسئول سفر نمايندگان مجلس شوراي اسلامي به غزه از سفر به سوريه براي اخذ ويزاي مصر خبر داد.
محمود احمدي بيغش عضو كميسيون امنيت ملي و سياست خارجي مجلس در گفت وگو با فارس با اشاره به سفر خود به سوريه براي دريافت ويزاي مصر گفت: قصد داريم از طريق سوريه و سفارت قاهره در اين كشور سفر خود به غزه را انجام دهيم.
وي افزود: در اين سفر جلساتي را با مقامات سوري و نيز اعضاي كاروان آسيايي شكست حصر غزه خواهم داشت و اگر موفق به كسب ويزا شوم به همراه ساير نمايندگان يكشنبه به مصر خواهيم رفت.
عضو كميسيون امنيت ملي و سياست خارجي مجلس به جلسه اخير خود با علي لاريجاني براي سفر نمايندگان به مصر اشاره كرد و گفت: در اين جلسه به اين نتيجه رسيديم كه من به سوريه سفر داشته باشم كه اين سفر امشب (سه شنبه) انجام مي شود.
بيغش خاطرنشان كرد: اگر ويزاي ما صادر شود سه نماينده ديگر عازم غزه نيز همراه من در اين سفر خواهند بود.
وي در پاسخ به اين سؤال كه دليل تعويق هاي مكرر سفر نمايندگان به غزه چيست؟ گفت: نمايندگان پيگير موضوع هستند اما مصر تاكنون اجازه سفر نمايندگان به غزه را نداده است.
استقبال گسترده مردم تركيه از كاروان آسيايي آزادي غزه
تلويزيون الجزيره در گزارشي از استقبال گسترده مردم تركيه از كاروان كمك هاي بشردوستانه آسيايي براي مردم تحت محاصره نوار غزه خبر داد.
به گزارش مانيتورينگ فارس به نقل از شبكه تلويزيوني الجزيره، كاروان كمك هاي بشردوستانه آسيايي براي مردم نوار غزه از ايران وارد تركيه شد تا پس از آن به سوريه و سپس بندر العريش مصر برود.
بنابر اين گزارش، اين كاروان از همان لحظه ورود به مرزهاي تركيه با استقبال گسترده مردمي در شهرهاي مختلف اين كشور همراه شده است.
اين اولين بار است كه كارواني از كشورهاي آسيايي شامل تمامي اديان و فرقه هاي مختلف در اين حركت بزرگ براي شكست محاصره غزه شركت مي كند.

 



برگزاري ضيافت شام ضدايراني به ميزباني سفارت پاكستان در آمريكا

سفير پاكستان در آمريكا طي اقدامي مغاير با روابط دوستانه اسلام آباد-تهران، ميزبان ضيافت شام كنفرانس ضدايراني «مقابله با تهديد ايران» بود.
به گزارش مشرق، در جريان كنفرانس ضد ايراني بنياد آمريكايي دفاع از دموكراسي در واشنگتن، ضيافت شامي نيز در محل سكونت سفير پاكستان در آمريكا برگزارشده و براي مخالفين جمهوري اسلامي ايران و فعاليت هاي آن ها كمك مالي جمع آوري شد.
اين گزارش حاكيست، كنفرانس «مقابله با تهديد ايران» كه از سوي بنياد دفاع از دموكراسي به مدت دو روز و نيم و از 8 تا 10 دسامبر سال جاري ميلادي برگزار شد، شاهد حضور گسترده مقامات سياسي، اطلاعاتي و نظامي آمريكا و رژيم صهيونيستي همچون رابرت مك فارلين مشاور امنيت ملي دولت ريگان، مايكل لدين مشاور سابق وزير خارجه آمريكا و يوري لوبراني آخرين سفير رژيم صهيونيستي در ايران بود.
در اين نشست همچنين بر لزوم به كارگيري روش هاي خرابكارانه براي مقابله با ايران تاكيد شد.
براساس اين گزارش، در پايان برنامه هاي دومين روز نشست مقابله با تهديد ايران، ضيافت شامي در محل اقامت «حسين حقاني» سفير پاكستان در آمريكا برگزار شد كه مهمانان براي حضور در آن مي بايست دست كم 5 هزار دلار به بنياد دفاع از دموكراسي پرداخت مي كردند. همچنين از حضور خبرنگاران در اين ضيافت شام نيز جلوگيري شد.
نكته قابل توجه آنكه در برنامه زمان بندي اعلام شده از سوي بنياد دفاع از دموكراسي نامي از سفير پاكستان برده نشده و تنها اين نكته ذكر شده است كه اين ضيافت شام در منزل يكي از سفراي قابل توجه حاضر در واشنگتن برگزار مي شود.
اما پس از آنكه برخي رسانه هاي آمريكايي محل ضيافت جمع آوري اعانه براي فعالان ضد ايراني را فاش كردند، «عمران گردزي» سخنگوي سفارت پاكستان در آمريكا با تاكيد بر روابط دوستانه و برادرانه ايران و پاكستان مدعي شد، ما به هيچ وجه قصد برگزاري يك ضيافت جمع آوري اعانه را نداشتيم و به صراحت مي گويم كه ما چيزي در مورد اين كنفرانس نمي دانستيم.
در همين حال، «كليفورد مي» رئيس بنياد دفاع از دموكراسي نيز در مصاحبه با خبرگزاري «اينتر پرس» با رد جمع آوري كمك هاي مالي در مهماني سفير پاكستان گفت كه اين ضيافت هيچ ارتباطي با كنفرانس مقابله با تهديد ايران نداشته است. اين در حالي است كه در برنامه هاي اعلام شده از سوي بنياد دفاع از دموكراسي به صراحت اعلام شده است كه شركت كنندگان در ضيافت شام مي بايست حداقل 5 هزار دلار كمك نقدي كنند.

 



عضو ارشد حزب الله : موضع آيت الله خامنه اي درخصوص دادگاه حريري باعث افتخار لبنان شد

نماينده مجلس لبنان و عضو متنفذ فراكسيون وفاداري به مقاومت وابسته به حزب الله گفت: سخنان رهبر معظم انقلاب در ديدار با شيخ «حمد بن خليفه آل ثاني» امير قطر پيرامون دادگاه بين المللي حريري باعث افتخار و اطمينان ما شد.
حسين موسويدر مصاحبه با ايرنا با اشاره به بيانات رهبر معظم انقلاب گفت: موضع صريح و واضح آيت الله سيد علي خامنه اي پيرامون آنچه كه دادگاه بين المللي ناميده مي شود، باعث افتخار و اطمينان ما شد.
وي افزود: اعلان اين موضع به خوبي اين مساله را آشكار كرد كه رهبران ايران خود از بدو پيروزي انقلاب اسلامي ايران به رهبري امام خميني(ره) تاكنون همواره در كنار مردم مظلوم و مستضعف بدون درنظر گرفتن طايفه يا مذهب يا منطقه آنها بوده و هستند.
حسين موسوي در ادامه مصاحبه خود با ايرنا تصريح كرد: اعلام اين گونه مواضع در مبارزه با استكبار جهاني در امتداد مسير و حركات پيامبران و فرستادگان الهي در دفاع از حق و عدالت است.
وي تأكيد كرد: دادگاه بين المللي حريري بخشي از توطئه استكبار جهاني ، نه تنها عليه لبنان و مقاومت است، بلكه عليه تمام امت هاي اسلامي است.
حسين موسوي با اشاره به نقش آمريكا در تأسيس دادگاه بين المللي حريري تصريح كرد: آمريكا اين دادگاه را به عنوان عامل تهديد كننده و سلاحي در برابر تمامي كساني كه رژيم صهيونيستي را به رسميت نمي شناسند قرار داده است، از اين رو طبيعي بود كه رهبر معظم انقلاب در برابر اين توطئه آمريكا به پا خيزند و از مستضعفان دفاع كنند.
عضو فراكسيون وفاداري به مقاومت ادامه داد: اعلام موضع ايشان پيرامون دادگاه بين المللي حريري خود خط بطلاني است بر چهره مجامع بين المللي و شوراي امنيت كه در حقيقت خواهان كشف حقيقت نبوده و نيستند.
حسين موسوي اضافه كرد: دادگاه بين المللي تنها بهانه براي ضربه زدن به مقاومت است و يقينا مبارزات امت اسلامي در راه دفاع از عزت، كرامت و دين خود ، در امتداد خط مبارزات ائمه معصومين است.

 



حل مشكل ثبت نام كنكوري ها

معاون سازمان سنجش آموزش كشور گفت: وزارت آموزش و پرورش فايل سوابق تحصيلي دانش آموزان را ارائه داده است و داوطلباني كه تاكنون براي ثبت نام مشكل داشته اند، مي توانند با ورود به سايت سازمان سنجش آموزش كشور اقدام به ثبت نام كنند.
ابراهيم خدايي، معاون سازمان سنجش آموزش كشور در گفت وگو با فارس با بيان اينكه داوطلبان كنكور 90 تا چهارشنبه براي ثبت نام مهلت دارند، افزود: تاكنون حدود 800 هزار داوطلب در كنكور 90 ثبت نام كرده اند.
وي گفت: وزارت آموزش و پرورش فايل سوابق تحصيلي دانش آموزان را ارائه داده است و داوطلباني كه تاكنون براي ثبت نام مشكل داشته اند، مي توانند با ورود به سايت سازمان سنجش آموزش كشور اقدام به ثبت نام كنند.
معاون سازمان سنجش آموزش كشور با بيان اينكه ثبت نام داوطلباني كه سوابق تحصيلي ندارند در 25 بهمن ماه صورت مي پذيرد، افزود: داوطلباني كه ديپلم خود را در سال 1384 يا بعد از آن دريافت كرده اند و پس از ورود به سايت سازمان سنجش، در قسمت مربوط به سوابق تحصيلي مشخصات خود را مشاهده نمي كنند يا تعدادي از مشخصاتي كه مشاهده مي كنند مورد تاييد آنها نيست، در اين مرحله نمي توانند نسبت به ثبت نام اقدام كنند، اين داوطلبان نگران ثبت نام خود نباشند. آنها بايد تا 10 دي ماه به ادارات آموزش و پرورش مراجعه كنند.

 



در واكنش به حادثه تروريستي چابهار صورت گرفت
هشدار دو مقام نظامي ايران به پاكستان برخورد نكنيد، خودمان تروريست ها را تعقيب مي كنيم

سرويس سياسي-
دو مقام عاليرتبه نظامي كشورمان در واكنش به كوتاهي پاكستان در برخورد با تروريست ها هشدار دادند ايران از حق مشروع خود براي تعقيب تروريست ها در خاك پاكستان استفاده خواهد كرد.
به دنبال اقدام ضد انساني و جنايت فجيع تروريست ها در به شهادت رساندن جمعي از هموطنان و عزاداران حسيني در چابهار، سرلشكر سيدحسن فيروزآبادي رئيس ستاد كل نيروهاي مسلح در جمع مديران ستاد كل طي سخناني اظهار داشت: كشور برادر، پاكستان مورد توجه و تعامل و دوستي جمهوري اسلامي ايران است، اما متأسفانه تروريست ها را كنترل و منع نمي كند و اتفاقات تروريستي مناطق مرزي پاكستان ما را به بازنگري در مسائل مربوط مي خواند.
عضو شوراي عالي امنيت ملي كشور تصريح كرد: امروز انتقام خون شهيدان عزيز و بحق پيوسته را براي خود محفوظ مي دانيم و اگر پاكستان مانند سال هاي اخير در كنترل و منع اقدامات تروريستي در مرزهاي خود كوتاهي كند ما از حق مشروع خود استفاده خواهيم كرد.
سردار سرلشكر غلامعلي رشيد جانشين رئيس ستاد كل نيروهاي مسلح هم در گفت وگو با فارس، با اشاره به حادثه تروريستي اخير در چابهار كه منجر به شهادت بيش از 30 نفر از عزاداران حسيني شد، راهكار مقابله با اين گونه اقدامات تروريستي در جنوب شرق كشور را تعقيب و سركوب گروهك هاي تروريستي در خاك پاكستان دانست و افزود: بايد اين گروهك هاي ضدانقلاب را كه در كشورهاي همسايه مثل پاكستان ماوا داشته و در آنجا پشتيباني مي شوند، در همان خاك پاكستان تعقيب و سركوب كرد و تنها راه مقابله با اين اقدامات همين است.
سرلشكر رشيد همچنين در پاسخ به اين سؤال كه چه نهادي در كشور بايد اين كار را انجام دهد، تأكيد كرد: نيروي زميني سپاه پاسداران توانايي اين اقدام را دارد.
نامه هاي اعتراض آميز خانواده هاي شهداي ترور
خانواده هاي شهداي ترور كشور هم با ارسال نامه هاي جداگانه اي به رئيس جمهور پاكستان و دبير كل سازمان ملل، خواستار رسيدگي به جنايات چابهار و اقدام جدي تر پاكستان با گروه هاي تروريستي شدند.
در نامه اي كه پس از انفجار تاسوعاي حسيني در چابهار توسط انجمن دوستداران عدالت به آصف علي زرداري رئيس جمهور پاكستان ارسال شده، آمده است:
اقدامات تروريستي چابهار كه منجر به كشته و زخمي شدن ده ها زن و كودك شد، نشان داد كه گروه هاي تروريستي هيچگاه دست از جنايت هاي خويش برنمي دارند و اهداف پليد خويش را در كشتار زنان و كودكان بي گناه جستجو مي كنند.
وقوع عمليات هاي تروريستي متعدد در اين استان از كشورمان داراي اين پيام است كه تروريسم هيچگاه با محكوم كردن و صدور بيانيه هاي مختلف از بين نمي رود و دو كشور ايران و پاكستان بايد در راستاي نابودي گروه هاي تروريستي كه هدفشان ايجاد ناامني و افزايش اختلاف و تنش در منطقه است، با يكديگر همكاري هاي جدي و راهبردي تري را به انجام برسانند و اين دو كشور مهم منطقه عزم جدي تري براي نابودي گروه هاي تروريستي داشته باشند.
در ادامه اين نامه آمده است: بي شك شما به عنوان يكي از انسان هايي كه طعم تلخ تروريسم را با تمام وجود احساس كرده ايد بيش از هر كسي با شنيدن خبر وقايعي مانند آنچه در چابهار رخ داد، اندوهگين مي شويد. بيشتر قربانيان عمليات تروريستي چابهار كودكاني بودند كه حتي ذهنيت درستي از مفهوم تروريسم نداشتند. قربانيان چابهار مادراني بودند كه كودكانشان تا ابد چشم انتظار آنها خواهند ماند.
ما اعضاي انجمن دوستداران عدالت متشكل از خانواده هاي 16 هزار قرباني ترور در ايران ضمن محكوم كردن اين اقدام وحشيانه خواستار آن هستيم تا دولت شما با اقدامي جدي در اجراي قطعنامه 1373 شوراي امنيت امكان سوء استفاده و پناه گرفتن گروهك تروريستي جندالله و ساير گروه هاي تروريستي در خاك كشورتان را از بين برده و براي اجراي عدالت و پايان دادن به اقدامات وحشيانه آنها در به خاك و خون كشيدن مردم، در راستاي نابودي و اعمال قانون عليه آنها اقدامات شايسته را انجام دهيد تا كشور پاكستان كه همانند ما قرباني تروريسم مي باشد در انجام وظيفه قانوني و بين المللي اش همچنان در صف اول مبارزه با تروريسم و در مسير از بين بردن اين پديده شوم قدم هاي مهمي بردارد.
انجمن دوستداران عدالت متشكل از خانواده هاي شهداي ترور كشور همچنين با ارسال نامه اي به بان كي مون دبير كل سازمان ملل خواستار رسيدگي به جنايت چابهار براي پيشگيري از تكرار چنين حوادثي شد.
در اين نامه خطاب به دبير كل سازمان ملل متحد تأكيد شده است: آنچه در چابهار رخ داد چيزي نبود جز نتيجه سال ها حمايت برخي دولت ها از سازمان هاي تروريستي به دليل منافع سياسي و گذرا و سال ها سكوت و انفعال سازمان هاي بين المللي در برابر گروه هاي تروريستي، گروه هايي كه نام و نشان آنها براي همگان مشخص است و بي هيچ مانعي به اقدامات ضد بشري خويش ادامه مي دهند. در بين قربانيان انفجارهاي تروريستي چابهار كودك دو ماهه اي را مي بينيد كه بي شك تمام دولت ها و سازمان هاي بين المللي كه از گروه هاي تروريستي حمايت مي كنند و يا در قبال اقدامات آنها سكوت كرده اند در ترور او سهيم هستند.
انجمن دوستداران عدالت متشكل از خانواده هاي 16 هزار قرباني ترور در ايران با محكوم كردن اين اقدام وحشيانه تروريست ها، خواستار آن است كه سازمان ملل متحد به عنوان مهمترين سازمان بين المللي براساس وظايفش در منشور ملل متحد نسبت به پيشگيري از وقوع چنين اتفاقاتي كه هر روز انسان هاي بي گناه را به كام مرگ مي فرستد و صلح و امنيت بشري را تهديد مي كند واكنشي جدي و عملي نشان دهد.
سازمان ملل متحد براساس وظايف خويش بايد براي شناخت مسببان، عاملين و همچنين حاميان اين گروه هاي تروريستي كه اين اقدام ضد انساني را رقم زده اند اقدامي جدي و سازو كاري مناسب طراحي كند و عدالت را درباره تمام كساني كه در اقدامات ضد انساني دخيل هستند اجرا كند.
گفتني است رئيس مجلس نمايندگان بحرين نيز با ارسال پيام هاي جداگانه اي به رئيس مجلس شوراي اسلامي و سفير ايران در منامه، حادثه تروريستي چابهار را محكوم كرد.

 



سفر رئيس جمهوري به استان البرز به زمان ديگري موكول شد

سفر رئيس جمهور و هيات دولت به استان البرزكه قرار بود امروزانجام شود به زمان ديگري موكول شد.
به گزارش ايرنا رئيس روابط عمومي و امور بين الملل استانداري البرز با اعلام خبر فوق گفت: علت تغيير زمان اين سفر دادن فرصت بيشتر براي بررسي طرح هاي عمراني ، فرهنگي و ساير نيازهاي اين استان تازه تاسيس است.
محمود سوداگراظهار داشت: زمان سفر رئيس جمهور و هيات دولت به استان البرز متعاقبا اعلام خواهد شد.

 



معاون سازمان انرژي اتمي: برق نيروگاه بوشهر ماه آتي وارد مدار مي شود

معاون كاربردهاي فناوري هاي نوين سازمان انرژي اتمي كشور از ورود برق نيروگاه هسته اي بوشهر به مدار تا يك ماه آينده خبر داد.
عبدالله صولت ثنا شامگاه شنبه در جمع خبرنگاران در گرگان گفت: نيروگاه بوشهر براي كشور بسيار تاثيرگذار است و با ضريب ايمني بالا احداث شده است و از ميزان اطمينان بالايي برخوردار است.
وي اظهار داشت: برق نيروگاه هسته اي بوشهر تا يك ماه ديگر وارد مدار مي شود.
صولت ثنا همچنين اضافه كرد: نيروگاه بوشهر هيچ آلودگي محيطي براي ايران و ديگر كشورها ايجاد نمي كند.
معاون كاربردهاي فناوريهاي نوين سازمان انرژي هسته اي از همكاري اين سازمان با وزارت بهداشت و برخي از شركتهاي صاحب فناوري و دانشگاه شهيد بهشتي خبر داد و گفت: وزارت بهداشت در زمينه دستگاههاي سرطان براي استانها برنامه هايي دارد. وي انرژي اتمي را رشته اي فرا رشته اي دانست و افزود: تمامي رشته ها از جمله مكانيك، برق، و مي توانند در هسته اي كاربرد داشته باشند.
صولت ثنا افزود: براي ورود رشته هاي انرژي اتمي به ديگر استانها نيازمند برنامه ريزي كلان كشور است.

 


صفحه (14)


صفحه (3)


صفحه (2)

     


(صفحه(12(صفحه(10(صفحه(6(صفحه(9(صفحه(7(صفحه(8(صفحه(15(صفحه(11(صفحه(5(صفحه(16(صفحه(13(صفحه(4(صفحه (2.3.14