(صفحه(12(صفحه(10(صفحه(6(صفحه(9(صفحه(7(صفحه(8(صفحه(15(صفحه(11(صفحه(5(صفحه(16(صفحه(13(صفحه(4(صفحه (2.3.14


سه شنبه 30  آذر 1389- شماره 19819

اجراي حكم اعدام 11 شرور وابسته به گروهك عبدالمالك ريگي
رويدادهاي خارجي
15 دي ماه كنگره ملي سلامت خانواده برگزار مي شود
9 هزار قطعه مرغ زنده كباب شدند
صبح دوشنبه در قزوين اجرا شد شش بار قصاص نفس براي قاتل سريالي زنان
دبير ستاد هدفمندسازي يارانه ها: شهروندان شكايات خود را به شعب سيار تعزيرات گزارش كنند
با توجه به حوادث اخير در معادن كوهبنان كرمان پيمانكار مقصر، دو سال از فعاليت معدنكاري محروم شد
بحران آلودگي تكرار مي شود
حوادث ترافيكي عامل مرگ سالانه 27 هزار ايراني
كشف 30 كيلوگرم كراك در خوزستان
معاون خدمات شهري شهرداري تهران: قيمت محصولات شهروند و ميادين تره بار افزايش نمي يابد
رئيس جديد سازمان ملي جوانان معرفي شد
افزايش تولد كودكان ناقص در عراق
280كلمبيايي در سيل غرق شدند
حادثه مرگ آور سقوط جت شخصي در منطقه اسكي
مرغ چيني و تخم مرغ بولينگي



در زندان مركزي زاهدان انجام شد
اجراي حكم اعدام 11 شرور وابسته به گروهك عبدالمالك ريگي

زاهدان-خبرنگاركيهان:
11نفر از عوامل حوادث تروريستي اخير در سيستان و بلوچستان كه وابسته به گروهك تروريستي عبدالمالك ريگي بودند به اتهام افسادفي الارض در زندان مركزي زاهدان به دارمجازات آويخته شدند.
روابط عمومي دادگستري استان سيستان و بلوچستان با انتشار اطلاعيه اي ضمن اعلام اين خبر تصريح كرد: اين افراد در حوادث تروريستي اخير استان، درگيري با ماموران نيروي انتظامي و به شهادت رساندن مردم بيگناه نقش داشتند.
در اين اطلاعيه آمده است: اين عناصر فاسد و محارب كه با تلاش نيروهاي امنيتي و اطلاعاتي و سربازان گمنام امام زمان(عج) شناسايي و دستگير شدند، پس از تحويل به دستگاه قضايي استان طبق موازين شرعي، قانوني و انجام تشريفات دادرسي عادلانه در جلسه علني دادگاه محاكمه شدند و تمام آنان به اتهام افساد في الارض، محاربه با خدا و رسول و مقابله با نظام مقدس جمهوري اسلامي به اعدام محكوم و حكم آنها پس از تائيد مراجع قضايي كشور صبح ديروز به اجرا درآمد.
در ادامه اين اطلاعيه آمده است: اسامي معدومان و مهم ترين عناوين اتهامي آنها عبارتند از:
1- عبدالباسط شه بخش فرزند الله داد
2- عبدالناصر شه بخش فرزند الله داد
3-عبدالشكور زنگي زهي فرزند حسين
به اتهام محاربه و افساد في الارض و تيراندازي به سمت ماموران پليس راه در جاده زاهدان به خاش كه منجر به شهادت سه تن از آنان شد.
4- محمد صالح اسلام زهي فرزند عطا محمد
5- ناصر شه بخش فرزند زمان
6- لال محمد شه بخش فرزند كريم
7- عطاءالله ريگي فرزند نظر محمد
به اتهام محاربه و افساد في الارض از طريق اقدام مسلحانه و اجراي كمين عليه ماموران نيروي انتظامي در منطقه لار زاهدان كه منجر به شهادت 12 تن از آنان شد و همچنين وارد كردن بيش از 200 كيلو موادمنفجره براي اقدامات تروريستي به داخل كشور
8- عبدالرحمان ناروئي فرزند خالقداد مشهور به رحمان با نام مستعار محمد گل
به اتهام محاربه و افساد في الارض از طريق تهيه منزل تيمي و خودرو براي تروريست ها و تهيه بمب و انتقال عامل انتحاري مسجد حضرت امام علي ابن ابيطالب (ع) به داخل شهر زاهدان و اقدام به بمب گذاري در مسجد الغدير و خيابان آزادگان زاهدان
9- عبدالرئوف شه بخش فرزند شنبه
به اتهام محاربه و افساد في الارض از طريق مشاركت در درگيري و اجراي كمين عليه كاركنان سپاه پاسداران در منطقه كورين در سال 86 كه منتهي به شهادت 12 تن از پرسنل سپاه پاسداران گرديد.
10- بالانچ ناروئي فرزند علي به اتهام محاربه از طريق شركت در سرقت مسلحانه و آدم ربايي مسلحانه و حمل سلاح به قصد ايجاد رعب و وحشت در ميان مردم
11- احمد ناروئي فرزند عبدالكريم به اتهام محاربه از طريق ايجاد آشوب در زاهدان پس از حادثه تروريستي مسجد علي ابن ابيطالب(ع) و سرقت مسلحانه و آدم ربايي و نگهداري دو قبضه نارنجك دستي جنگي و ايجاد خوف و رعب و وحشت در مردم.
ضمناً تمام معدومان از هواداران گروهك تروريستي عبدالمالك ريگي بوده و در راستاي پيشبرد اهداف اين گروهك فعاليت موثر داشته اند.

 



رويدادهاي خارجي

تصادفات زنجيره اي و تعطيلي فرودگاه ها در آمريكا و اروپا

يخبندان و لغزنده بودن جاده ها در آمريكا باعث تصادفات زنجيره اي شد.
واحد مركزي خبر به نقل از سي ان ان: در ايالت واشنگتن هشت خودرو با سر خوردن در جاده به هم برخورد كردند و موجب راهبندان شدند.
براساس اين گزارش، يخبندان و لغزنده بودن جاده در اسپوكن در ايالت واشنگتن آمريكا موجب شده است تردد با مشكلاتي عمده روبرو شود و در برخي موارد، خودروهاي عبوري با لغزيدن به هم بخورند و راهبندان ايجاد شود.
در يكي از اين موارد كه هشت خودرو به علت لغزندگي و شيب جاده با هم تصادف كرده اند، با وجود اينكه آسيب جدي به كسي وارد نشده ولي تصاويري ديدني شكار دوربين ها شده است.
هشت خودروي عبوري با سر خوردن در جاده به هم برخورد و تلي از خودرو در يكي از بزرگراههاي اين شهر ايجاد شد.
تعطيلي فرودگاه پاريس
يك منبع فرودگاهي ديروز اعلام كرد به علت بارش سنگين برف باند فرودگاه اورلي تا ساعت هشت به وقت گرينويچ بسته است.
همين منبع افزود: در مدت سي دقيقه 10 سانتيمتر برف باريده و دسترسي به اين فرودگاه بسيار دشوار است. به گفته اين منبع باند فرودگاه رواسي شارل دوگل واقع در شمال پاريس باز است و صد درصد قابليت اجراي عمليات پرواز دارد. اواخر وقت روز يكشنبه چهل درصد پروازهاي اين فرودگاه لغو شد و حدود سه هزار مسافر شب را در فرودگاه خوابيدند. بارش برف از روز شنبه تاكنون بيشتر فرودگاههاي اروپا را در فرانسه، بلژيك، آلمان و انگليس با مشكل مواجه كرده است. به گزارش پايگاه اينترنتي روماندي نيوز به نقل از خبرگزاري فرانسه شركت راه آهن فرانسه اعلام كرد تاخير در برنامه حركت قطارها كه احتمال دارد به يك ساعت نيز برسد ديروز به علت شرايط آب و هوايي قابل پيش بيني بوده است. قطارهاي تندرو يورواستار كه مسافران را بين لندن و فرانسه جابجا مي كند و همچنين قطارهاي تاليس كه فرانسه، بلژيك و هنلد را به هم پيوند مي دهد سرعتشان را به يكصد و هفتاد كيلومتر در ساعت كاهش داده اند و ميزان تاخير خود را به طور متوسط سي تا پنجاه دقيقه اعلام كرده اند. ميزان تاخيرها در مناطق شرق، جنوب شرقي، غرب و جنوب غربي به ترتيب سي وپنج تا چهل دقيقه، بيست تا پنجاه دقيقه و پانزده تا پنجاه و پنج دقيقه اعلام شده است. مسئولان حمل ونقل فرانسه همچنين رفت وآمد خودروهاي سنگين را در سراسر منطقه پاريس بامداد ديروز دوشنبه متوقف كردند. اين توقف شامل خودروهاي حمل بار با بيش از هفت و نيم تن وزن و همچنين خودروهاي داراي بيش از سه و نيم تن و حامل مواد خطرناك را شامل مي شود. رفت و آمد اتوبوسهاي اداره حمل ونقل پاريس در سه منطقه متوقف و در بقيه مناطق نيز مختل شده است و تنها قطارهاي مترو و تراموا به صورت عادي در اين شهر تردد مي كنند.
اروپايي ها
در برف گير كرده اند
بارش برف سنگين و سردي هوا باعث شده است مسافران اروپايي شركت هاي هوايي انگليس و آلمان نتوانند به مقصدهاي خود برسند.
به گزارش پايگاه خبري بلومبرگ، فرودگاه هيترو لندن اعلام كرده است تاخيرهاي پرواز و لغو آنها ديروز نيز ادامه خواهد داشت.
براساس اين گزارش احتمال دارد در چند روز آينده نيز تاخير و لغو پروازهاي اروپايي به دليل برف و يخ سنگين در غرب اروپا ادامه داشته باشد. طبق گزارش رسيده ترافيك هوايي و تاخير چند ساعته پروازها باعث خشم مسافران شده است.
شركت هوايي لوفت هانزاي آلمان نيز كاهش پروازها در داخل آلمان و اروپا را پيش بيني كرده است.
مقامات انگليس نيز اعلام كرده اند احتمال مي رود بارش برف به ارتفاع 20 سانتيمتر در نقاطي از جنوب و غرب انگليس اين مناطق را سفيدپوش كند.
گفته مي شود ديروز بارش برف با ارتفاع 15 سانتيمتر فرودگاه هيترو و گاتويك را براي دومين روز پياپي به تعطيلي كشاند.
هفته نامه انگليسي ساندي تلگراف نيز ديروز اعلام كرد آب و هواي برف و يخي انگليس را به كلي فلج كرده و باعث مسدود شدن جاده ها و غيرقابل عبور شدن خطوط راه آهن شده است.

 



15 دي ماه كنگره ملي سلامت خانواده برگزار مي شود

هفتمين كنگره ملي سلامت خانواده 15 و 16 در مركز همايش هاي بين المللي رازي تهران برگزار مي شود.
به گزارش پايگاه اطلاع رساني نظام پرستاري، اين كنگره يادواره دانشمند فقيد دكتر سعيد كاظمي آشتياني از سال 1383 هر ساله همزمان با روز خانواده در راستاي حساس سازي جامعه و نظام سلامت براي توجه و تمركز هرچه بيشتر بر كانون خانواده و با هدف افزايش آگاهي عمومي و حساسيت تصميم سازان نسبت به جايگاه سلامت خانواده در فرآيند توسعه و آشنايي متخصصان و مسئولان نظام سلامت كشور با آخرين تحقيقات در عرصه سلامت، برگزار مي شود.

 



9 هزار قطعه مرغ زنده كباب شدند

خرم آباد- خبرنگار كيهان:
در پي وقوع حادثه آتش سوزي در يك مرغداري، 9هزار قطعه مرغ زنده، كباب شدند.
به گزارش پايگاه اطلاع رساني پليس، علت اين حادثه كه در يك مرغداري واقع در شهرستان ازنا روي داد، از سوي كارشناسان وجود گازوئيل در وسايل گرمايشي و اتصالي برق ساختمان اعلام شده است.
پس از بروز اين حادثه آتش سوزي و پديد آمدن خسارت سنگين، مرغداري مورد اشاره تعطيل شد.

 



صبح دوشنبه در قزوين اجرا شد شش بار قصاص نفس براي قاتل سريالي زنان

به گزارش فارس از قزوين، اجراي اين حكم صبح دوشنبه بدون حضور خبرنگار و در محوطه زندان مركزي قزوين به اجرا درآمد.
از پانزدهم بهمن ماه 1387 تا شانزدهم ارديبهشت ماه 1388 پنج قتل در قزوين رخ داد كه نخستين سرنخ پليس اثر كفش پا در يكي از پرونده ها بود.
در بيست و يكم ارديبهشت ماه 1388 خانمي كه موفق به فرار از دست متهم شده بود، شناسايي شد، اين خانم 60 ساله اظهار داشت كه در مقبره چهار انبيا يك زن جوان به وي مراجعه كرده و اظهار داشته است كه او شبيه مادرش است و در ادامه با اظهار اينكه مي خواهد به او كمك كند، سوار خودرو رنو كرده است.
اين زن متهم اين خانم را سوار خودرو خود مي كند و براي انجام نقشه شومش از سوار شدن اين خانم در صندلي جلو جلوگيري مي كند و در ادامه مسير يك پاكت سانديس را با ادعاي اينكه نذري است پس از قرار دادن ني به اين خانم تعارف مي كند كه در ادامه اين خانم با توجه به هشدارهايي كه داده شده بود از خوردن سانديس خودداري و در ادامه با توجه به تغيير مسير به زور از خودرو پياده مي شود.
با توجه به اينكه در قتل نخستين، مقتول پس از خوردن سانديس و بيهوشي به روي قاتل مي افتاده، اين زن متهم خودرو خود را طوري طراحي كرده بود كه درب هاي خودرو از داخل باز نشود و ديگر طعمه هاي خود را در صندلي عقب خودرو سوار مي كرده تا پس از خوردن سانديس، بيهوشي آنها موجب جلب توجه ديگران نشود.
در ادامه پليس با توجه به قطعي شدن وجود يك خودرو رنو در انجام اين قتل ها، وضعيت 27 هزار خودرو رنو داخل كشور را مورد بررسي قرار داد، زيرا براي پليس حتي اين احتمال مطرح بود كه ممكن است قاتل فردي خارج از استان قزوين باشد.
در ادامه پليس از طريق جريمه خودروهاي رنو، يك دستگاه خودرو رنو كرم رنگ را كه در روز وقوع يكي از قتل ها در مقابل مقبره چهار انبيا جريمه شده بود را شناسايي كرد و پس از شناسايي مالك خودرو و انجام تحقيقات و بررسي هاي دقيق پليسي سرانجام ساعت 15 روز پنجشنبه بيست و چهارم ارديبهشت ماه هويت اين زن به عنوان مظنون اصلي قتل شناسايي شد و در ادامه ساعت 30 دقيقه بامداد ماموران پليس پس از دريافت مجوزهاي لازم قضايي و با حضور تيم هاي كارآگاهي تخصصي وارد منزل مربوطه در منطقه مينودر شدند و اين زن را دستگير كردند، البته اين متهم سال 1385نيز به اتهام مظنونيت به قتل دستگير شده، ولي محكوم نشده بود. با توجه به اينكه اين هشت پرونده 22 نفر شاكي و 11 نفر متهم داشت، دادگاه پس از انجام تحقيقات لازم و براساس شواهد و قرائن متهم اصلي پرونده «مهين قديري» را به لحاظ ارتكاب شش فقره قتل عمدي به استناد مواد بند الف ماده 206، 219، 264، 661، 667 و 47 قانون مجازات اسلامي به شش بار قصاص نفس به صورت علني و 24 ماه حبس تعزيري با احتساب ايام بازداشت قبلي و 74 ضربه شلاق تعزيري با اتهام سرقت هاي متعدد محكوم كرد.
همچنين متهمه اصلي پرونده ملزم به رد اموال مسروقه به مبلغ 20ميليون ريال، 28ميليون و 500 هزار ريال و اقلامي شامل شش جفت النگو، يك جفت گوشواره، 12 حلقه النگو و دو حلقه انگشتر شده است.
همسر متهمه اصلي پرونده «الف-ط» نيز به اتهام كمك به مجرم براي خلاصي از محاكمه و مجازات با استناد ماده 554 قانون مجازات اسلامي (تعزيرات) به مدت سه سال حبس تعريزي با احتساب ايام بازداشت قبلي محكوم شده است.
چهار تن از متهمان كه در اين پرونده اتهامشان مباشرت در خريد طلاي مسروقه بود، تبرئه شدند.
در زمينه متهم «ه-ع» دائر بر اتهام جعل اسناد عادي (فاكتور طلا و مهر)، مشاركت با متهمه اصلي در فروش يك فقره طلاي مسروقه با استناد ماده 536 قانون مجازات اسلامي (تعزيرات) مصوب سال 1375 وي به تحمل 12 ماه حبس تعزيري محكوم و در زمينه اتهام ديگر مبني بر مشاركت با متهمه اصلي براي فروش طلاي مسروقه، اتهام را دادگاه محرز و وي را به استناد ماده 662 قانون مجازات اسلامي به تحمل هشت ماه حبس تعزيري و 30 ضربه شلاق محكوم كرده است.
دادگاه اين متهم را در زمينه معاونت در فروش اموال مسروقه مقتولان با استناد اصل 37 قانون اساسي و بند الف ماده 177 قانون آئين دادرسي به لحاظ فقدان ادله، متهم را تبرئه مي كند.
دادگاه اتهام متهمان «ع-ف» و «ج-غ» را در زمينه مباشرت در خريد و فروش طلاي مسروقه مورد بررسي قرار داده و به استناد ماده 662 قانون مجازات اسلامي اين دو نفر را به سه سال حبس تعزيري با احتساب ايام بازداشت قبلي و 74 ضربه شلاق تعزيري محكوم كرده است.
دادگاه متهم «ش-م» را به استناد بند پنج ماده 22 قانون مجازات اسلامي به پرداخت 5 ميليون ريال جزاي نقدي بدل از شش ماه حبس تعزيري و يك ميليون ريال جزاي نقدي بدل از شلاق محكوم كرده است.
دادگاه براي متهمه «س-م» براساس اصل 37 قانون اساسي و بند الف ماده 177قانون آيين دادرسي حكم به برائت صادر كرده است.دادگاه اتهام متهم «م-م» دائر بر نگهداري 30سانتي گرم مواد روانگردان شيشه، توزيع مواد روانگردان شيشه و تهيه مشروبات الكلي را مورد بررسي و قرار عدم صلاحيت پرونده را صادر و بررسي پرونده را به دادگاه هاي عمومي جزايي احاله كرده است.
در زمينه اتهام «ع-ف» و «ج-غ» دائر بر فروش مواد بيهوشي، تحصيل مال نامشروع و كلاهبرداري دادگاه با صدور قرار عدم صلاحيت پرونده را به مراجع مربوطه ارجاع داده است.

 



دبير ستاد هدفمندسازي يارانه ها: شهروندان شكايات خود را به شعب سيار تعزيرات گزارش كنند

دبير ستاد هدفمندسازي يارانه ها گفت: شهروندان مي توانند در صورت داشتن شكايت مراتب را به شعب سيار تعزيرات حكومتي كه در 20 نقطه شهر تهران مستقر شده اند گزارش كنند.
بهنام نيك منش در اداره كل تعزيرات استان تهران گفت: با فرمانداران شهرستان هاي فيروزكوه، نظرآباد و پاكدشت كه اداره كل تعزيرات ندارند مكاتباتي صورت گرفته تا مكاني براي استقرار شعبه هاي سيار فراهم شود و اين شهرستان ها را به صورت ويژه تحت پوشش قرار دهد.
نيك منش با اشاره به راه اندازي سامانه تلفن گوياي 09651 براي دريافت گزارشات مردمي، خاطرنشان كرد: در راستاي اجراي قانون هدفمندسازي يارانه ها حسب دستور رئيس سازمان تعزيرات حكومتي در چهار نقطه شرق غرب، جنوب و شمال تهران اداره تعزيرات را مستقر كرده ايم تا رسيدگي به پرونده ها با حضور به موقع در محل وقوع تخلف و دسترسي آسان مردم به تعزيرات، تسريع شود.
وي با اشاره به مجازات هاي سنگين متخلفان تا حد تعطيلي واحد محل كسب، افزود: عمده گزارشات از سوي نهادهاي قانوني به دست ما مي رسد اما هر گزارشي را از سوي هر مرجعي كه باشد مورد بررسي قرار مي دهيم.
به گزارش ايسنا وي تأكيد كرد: در حال حاضر آمادگي كامل داريم كه با پرونده هاي مربوط به هدفمندسازي يارانه ها به صورت ويژه و سريع رسيدگي كنيم و در اسرع وقت، احكام را صادر و به مرحله اجرا درآوريم.

 



با توجه به حوادث اخير در معادن كوهبنان كرمان پيمانكار مقصر، دو سال از فعاليت معدنكاري محروم شد

دادستان عمومي و انقلاب كوهبنان گفت: با توجه به حوادث در معادن كوهبنان، شركت پيمانكاري «كوه فران فلات شرق» به حكم قضايي به مدت 2 سال از فعاليت معدنكاري محروم شد.
به گزارش خبرگزاري فارس از كرمان به نقل از روابط عمومي دادگستري استان كرمان، اكبر مختاري با اشاره به تلاش هاي پيشگيرانه و برخوردي دستگاه قضايي در جلوگيري از حوادث كار و خسارت هاي ناشي از آن ضمن قدرداني از همكاري مناسب رسانه هاي جمعي در اين زمينه اظهار داشت: در سايه اين همكاري و با حساس سازي مسئولان معادن و دستگاه هاي نظارتي، ميزان حوادث جاني از ابتداي ارديبهشت سال 89 در اين منطقه به صفر رسيده است.
مختاري افزود: طي بررسي به عمل آمده از نيمه شهريور سال 88 تا پايان فروردين ماه 89، شش حادثه معدن كه به فوت كارگران منجر شد، در اين منطقه رخ داده است.
وي گفت: در راستاي صيانت از حقوق عمومي و شهروندي، پيگيري حوادث معادن در ابعاد جزيي و كلي در دستور كار دادسرا قرار داشت و رعايت ايمني جان كارگران همواره به مسئولان متولي توصيه شده است.مختاري تصريح كرد: در بررسي علل و عوامل وقوع حوادث معادن در سال 88 مشخص شد، قريب به 50 درصد اين حوادث براثر اهمال و عدم لياقت شركت پيمانكاري «كوه فران فلات شرق» اتفاق افتاده است.دادستان كوهبنان بيان داشت: پرونده اين شركت با صدور كيفرخواست و تقاضاي ممنوعيت از اشتغال در حوزه پيمانكاري معادن به دادگاه ارسال شد كه بعد از طي مراحل مختلف، رأي دو سال محروميت توسط شعبه هفتم دادگاه هاي تجديدنظر استان كرمان صادر شد.

 



بحران آلودگي تكرار مي شود

سازمان هواشناسي كشور نسبت به بروز آلودگي هوا تا پايان هفته جاري براي شهرهاي صنعتي و پرجمعيت هشدار داد.
براساس تحليل آخرين نقشه هاي پيشيابي هواشناسي در سه روز آينده بارش پراكنده در سواحل جنوبي درياي خزر رخ مي دهد.
براساس اطلاعيه سازمان هواشناسي كشور انتظار مي رود در شهرهاي صنعتي و پرجمعيت بر ميزان آلاينده هاي جوي افزوده شود.
پيش از اين نيز آخرين داده هاي هواشناسي حاكي از افزايش قابل توجه دما در سواحل جنوبي خزر و آسمان نيمه ابري و بارش باران در مناطق غرب و شمال غرب كشور بود.
نقشه هاي پيشيابي نشان مي دهد همراه با كاهش ابرها در غرب كشور دماي هوا در اين مناطق كاهش يافته و با افزايش دامنه ابرناكي در البرز شاهد بارش خفيف نيز در اين مناطق خواهيم بود.
زمستان امسال سردتر است
مديركل پيش بيني و هشدار سازمان هواشناسي گفت: دماي هوا امسال نسبت به سال قبل سردتر خواهد بود.
پرويز رضازاده در گفت وگو با فارس افزود: زمستان امسال بارندگي روال خودش را خواهد داشت و سرماي زمستان به سختي سال 86 نخواهد بود.
وي درباره ادامه آلودگي هواي تهران افزود: براي كاهش آلودگي هوا بايد گازهاي گلخانه اي كاهش يابد از اينرو ضروري است براي خودروهاي فرسوده و خروج صنايع آلاينده از تهران فكري اساسي شود.

 



حوادث ترافيكي عامل مرگ سالانه 27 هزار ايراني

رئيس ششمين كنگره اورژانس ها و بيماريهاي شايع طب كودكان گفت: سالانه در دنيا 10 ميليون و 200 نفر بر اثر حوادث فوت مي كنند كه اين آمار در ايران به 50 هزار نفر مي رسد و از اين ميان 27 هزار نفر به علت حوادث ترافيكي جان خود را از دست مي دهند.
دكتر علي اكبر سياري، رئيس ششمين كنگره اورژانس ها و بيماريهاي شايع طب كودكان اظهار كرد: در سال 79 يك ميليون و 100 هزار نفر بر اثر حوادث در مراكز درماني بستري شدند كه 4 ميليون نفر به صورت سرپايي درمان شدند البته تعداد مرگ و مير د رسالهاي قبل بر اثر حوادث ترافيكي بسيار بيشتر بوده است اما درحال حاضر به 27 هزار نفر رسيده است.
سياري افزود: شايع ترين علت مرگ و مير در كشور در بين كودكان 5 تا 14 ساله بر اثر حوادث است البته نخستين علت مرگ و مير كودكان، بيماريهاي تنفسي است.
وي ادامه داد: ماهانه 4 تا 5 مورد مسموميت كودك بر اثر مصرف مواد مخدر شيشه در بيمارستان ها ديده مي شود كه اين آمار را بيمارستان لقمان در اختيار ما قرار داده است.
وي درباره تب در كودكان اظهار كرد: تب علامتي از يك بيماري است و به تنهايي يك بيماري محسوب نمي شود. اگر حال عمومي كودك تب دار خوب باشد مادرمي تواند با توجه به شرايط كودك و با تماس با پزشك، داروهاي تب بري مانند استامينوفن را به كودك بدهد اما زماني كه تب كودك شديد است والدين بايد فرزندشان را به اولين مركز درماني نزديك خود ببرند چون امكان دارد تب، علامت بيماريهاي خطرناكي مانند مننژيت باشد. همچنين درباره شايع ترين بيماريهاي اطفال گفت: اسهال و يبوست شايع ترين بيماريهاي كودكان هستند كه اطلاع از علائم و درمان به موقع اين عوارض باعث جلوگيري از پيشرفت اين بيماريها مي شود البته تغذيه نيز در وضعيت گوارشي كودكان نقش زيادي دارد.
ششمين كنگره اورژانس ها و بيماريهاي شايع طب كودكان از اول تا سوم دي ماه در مركز همايش هاي بين المللي امام خميني(ره) در دانشكده پزشكي دانشگاه علوم پزشكي شهيد بهشتي برگزار مي شود.

 



كشف 30 كيلوگرم كراك در خوزستان

كشف 30 كيلوگرم كراك، دستگيري سارقان در مدت كوتاهي پس از سرقت و ... مهم ترين عناوين اخبار حوادث شمال خوزستان است.
به گزارش خبرگزاري فارس از شمال خوزستان، فرمانده انتظامي خوزستان از كشف 30 كيلوگرم كراك در بازرسي از يك دستگاه خودروي تريلر خبر داد.محمدرضا اسحاقي گفت: مأموران انتظامي گلوگاه امامزاده عبدالله در پي مظنون شدن به يك دستگاه تريلر حامل چندين تن كود شيميايي به رانندگي فردي به نام «عبدالرضا» و سرنشيني فردي به نام «مهدي»، خودروي مذكور را توقيف كردند.
وي افزود: مأموران حين كنترل مدارك خودرو از روي حالات رواني و چهره راننده و سرنشين خودرو، به آنان به شدت مظنون شده و اقدام به بازرسي دقيق خودرو و خالي كردن بيش از 20 تن كود شيميايي از داخل تريلر كردند.اسحاقي تصريح كرد: مأموران انتظامي پس از دو ساعت تلاش در ادامه بازرسي هاي فني از خودرو، 30 كيلوگرم مواد مخدر از نوع كراك و هشت كيلوگرم ترياك را از زير كودهاي شيميايي كشف كردند.
فرمانده انتظامي خوزستان خاطرنشان كرد: متهمان پس از دستگيري با تشكيل پرونده به مراجع قضايي معرفي شدند.

 



معاون خدمات شهري شهرداري تهران: قيمت محصولات شهروند و ميادين تره بار افزايش نمي يابد

معاون خدمات شهري شهرداري تهران به بحث هدفمند كردن يارانه ها اشاره كرد و گفت: قيمت تمام اقلام در فروشگاه شهروند و ميادين ميوه و تره بار تا پايان سال افزايش نمي يابد.
حسين كلخوراني گفت: با توجه به اينكه محصولات با كاميون به اين ميادين حمل مي شوند با افزايش قيمت سوخت هزينه ها افزايش مي يابد اما قيمت ها را تا پايان سال ثابت نگه مي داريم.
كلخوراني با بيان اينكه از ارديبهشت در پي تنظيم قيمت ها در فروشگاه شهروند هستيم، گفت: امروز به جرات مي گوييم كه قيمت ها را تا پايان سال تغيير نمي دهيم.
وي در پاسخ به اين پرسش كه در صورتيكه قيمت ها افزايش يابد چه تدابيري كرده ايد، گفت: ممكن است برخي از تامين كنندگان اعلام كنند براي آنها اين قيمت ها به صرفه نيست و قطعا شهرداري آنها را از مجموعه شهروند حذف مي كند.
به گزارش ايسنا معاون خدمات شهري شهرداري تهران در خصوص قيمت ها در سال آينده در فروشگاه شهروند و ميادين ميوه و تره بار گفت: همه تلاش اين است كه حاشيه سود خود را كاهش دهيم و قيمت ها را كمتر از قيمت بازار در شهروند و ميادين ارائه دهيم.

 



رئيس جديد سازمان ملي جوانان معرفي شد

طي حكمي از سوي دكتر محمود احمدي نژاد، فرحناز تركستاني به سمت معاون رئيس جمهور و رئيس سازمان ملي جوانان منصوب شد.

 



افزايش تولد كودكان ناقص در عراق

به دنبال مواد بر جاي مانده از سلاح هاي ممنوعه در عراق، تولد كودكان ناقص در اين كشور افزايش يافته است.
به گزارش روزنامه اماراتي البيان، محمد الجبوري، مدير بيمارستان كودكان شهر الحله مركز استان بابل اظهار داشت: هر سال شاهد افزايش تولد كودكان ناقص هستيم.
وي در ادامه افزود: تنها مسئولان بهداشت استان بابل 63 مورد در سال 2006، 137 مورد در سال 2008، 173 مورد در سال 2009 و 373 مورد در سال جاري را به ثبت رسانده اند.
ساكنان شهرها و روستاهاي سراسر عراق شاهد افزايش افراد مبتلا به سرطان و تولد كودكان نقاص به ويژه در مناطق جنوبي هستند.
براساس گزارش هاي پزشكي منتشر شده به دليل جنگ هاي صورت گرفته اخير در عراق آمار ابتلا به سرطان نيز در كنار تولد چنين نوزادهايي افزايش يافته است.اين مسئله به دنبال استفاده از سلاح هاي ممنوعه در جنگ ها صورت گرفته است.

 



280كلمبيايي در سيل غرق شدند

صليب سرخ كلمبيا اعلام كرد كه در پي بارش هاي دامنه دار باران در اين كشور، تاكنون 280تن جان خود را از دست داده اند.
در گزارش صليب سرخ كلمبيا آمده است كه در پي بارش هاي اخير دست كم 280تن جان باخته و بيش از دو ميليون و 200 هزار تن هم بي خانمان شده اند.البته احتمال افزايش بي خانمان و قربانيان وجود دارد.«كارلوس ايوان ماركز» رئيس صليب سرخ كلمبيا در اين باره به خبرگزاري رويترز، خاطرنشان كرد: تاكنون بيش از سه هزار و يكصد منزل مسكوني تخريب شده و به بيش از دو هزار منزل ساختمان ديگر هم خسارت وارد آمده است.همچنين در پي اين بارش ها 40 بزرگراه و پل اصلي تخريب شده و به مدارس و يك ميليون هكتار اراضي كشاورزي هم خسارت جدي وارد آمده است.

 



حادثه مرگ آور سقوط جت شخصي در منطقه اسكي

پليس سوئيس اعلام كرد كه در پي سقوط يك جت شخصي در ناحيه اسكي، دو سرنشين آن جان خود را از دست دادند.
براساس گزارش پليس سوئيس اين جت شخصي پس از برخاستن از فرودگاه «انگادين» در 200 كيلومتري شرق «برن» به دليل نقص فني در ناحيه كوهستاني و اسكي بازي سقوط كرد.
براساس اين گزارش كه در خبرگزاري دولتي سوئيس منتشر شد، در اين حادثه سقوط دو سرنشين اين جت خصوصي جان خود را از دست دادند.همچنين دپارتمان هوانوردي سوئيس خاطرنشان كرد كه اين حادثه در ساعت 15 به وقت محلي و 14 به وقت گرينويچ رخ داد و اين جت به سمت «زاگرب» در حركت بود. البته هنوز مليت سرنشينان اين جت شخصي مشخص نشده است، اما رسانه هاي سوئيس احتمال مي دهند هر دو سرنشين اين جت، اهل كرواسي باشند.

 



مرغ چيني و تخم مرغ بولينگي

يك كشاورز چيني اعلام كرد كه مرغش، تخم مرغي شبيه به استوانه بولينگ گذاشته است.
«ژانگ يونگ فنگ» كه اهل منطقه اي در جنوب چين است، در مصاحبه اي با رسانه هاي دولتي اين كشور، گفت: روز گذشته هنگامي كه براي برداشتن تخم مرغ ها به آشيانه مرغ ها در مزرعه ام رفتم، با كمال تعجب متوجه شدم، يكي از مرغ هايم تخم مرغي به شكل استوانه بولينگ گذاشته است.
اين كشاورز 75 ساله در ادامه به پايگاه اطلاع رساني تلگراف، گفت: اين اولين باري بود كه چنين تخم مرغي را مي ديدم.
تاكنون هيچ كس متوجه نشده، چرا اين مرغ خانگي تخم مرغي به اين شكل گذاشته است.

 

(صفحه(12(صفحه(10(صفحه(6(صفحه(9(صفحه(7(صفحه(8(صفحه(15(صفحه(11(صفحه(5(صفحه(16(صفحه(13(صفحه(4(صفحه (2.3.14