(صفحه(12(صفحه(10(صفحه(6(صفحه(9(صفحه(7(صفحه(8(صفحه(15(صفحه(11(صفحه(5(صفحه(16(صفحه(13(صفحه(4(صفحه (2.3.14


شنبه 18 دی 1389- شماره 19834

نامه وارده
نگارش قرآن كريم و وصيت نامه امام خميني با طلاي ناب
ايران در كيهان
برگزاري همايش بزرگ روحانيان شهيد در كرج
بهره برداري از راه اصلي اردبيل به مركز كشور در سال آينده
كاهش 10درصدي مصرف گاز خانگي در استان اصفهان
همايش ملي بزرگداشت آيت الله سيدمحمد باقرامامي نجفي دهكردي
مرده هاي شبانكاره برازجان راه مي روند!
رئيس شوراي سياستگذاري ائمه جمعه كشور:
مردم بايد آمادگي لازم براي دفع فتنه هاي ديگر را داشته باشند
خوزستان نيازمند راه اندازي انجمن علمي پيشگيري از اعتياد است
معاون امور استان هاي مركز مديريت حوزه هاي علميه كشور:
زمينه توسعه حوزه هاي علميه استان ايلام فراهم است
قيمت گوشت قرمز در خميني شهر و درچه ارزان شد



نامه وارده

در حاشيه روز بصيرت!
روز پنجشنبه نهم دي ماه يعني روز بصيرت و ولايتمداري جلسه پيشكسوتان جهاد و شهادت استان همدان با حضور صدها تن از يادگاران شهدا و جمعي از مسئولان استان و شهرستان در حسينيه حضرت ابوالفضل(ع) شهر بهار برگزار شد كه به نظر مي رسد برگزاري اين سنخ جلسات براي تداوم سير جهاد و شهادت همواره لازم و ضروري است و بايستي از بانيان آن تشكر و قدرداني كرد.
اما با توجه به اهميت روز نهم دي و تأكيدات رهبر معظم انقلاب در جمع مردم انقلابي گيلان در روزهاي اخير، توقع اين بود كه محور بحث همان طور كه در تهران و اكثر شهرهاي كشور نيز اين طور بود تحليل و بررسي ابعاد فتنه سال قبل باشد. اما متأسفانه سخنران جلسه جناب آقاي «علي شمخاني» وزير سابق دفاع سخنش را با مقتل خواني آغاز كرد و سپس اشاره اي به معاويه و يزيد كرد و با بيان خاطراتي از عمليات مرصاد، آن را عاشوراي ايران دانست و هرچه مستمعين منتظر شدند كه سخنران محترم حداقل نامي از فتنه و فتنه گران و تجديد پيمان با رهبري به ميان آورد خبري نشد و تازه سخنران در پاسخ به سؤال خبرنگار صدا و سيما كه پرسيد آقاي شمخاني نظر شما راجع به فتنه سال قبل چيست؟ ايشان با لبخندي گفت: از اين سؤال بگذريم!
مردم ولايتمدار شهر بهار و برخي از فرماندهان و رزمندگان دوران دفاع مقدس و بعضي از مسئولان استاني و شهرستاني پس از اين جلسه مراتب اعتراض خود را به امام جمعه بهار اعلام داشته و خواستار تذكر جدي به برگزاركنندگان مراسم شدند.
در آخر مردم شهيدپرور ايران و پيشكسوتان جهاد و شهادت از وزير دولت خاتمي اين سؤال را دارند در حالي كه رهبر فرزانه انقلاب وظيفه خواص را روشنگري دانسته و سكوت آنان را جايز نشمرده اند چرا حضرتعالي كه سوابق درخشاني در سالهاي دفاع مقدس داريد و از خانواده معظم شهدا هستيد از زمان فتنه سال 88 تاكنون مردانه به ميدان نيامده ايد و از حريم حضرت اباعبدا... و ولايت فقيه آن طور كه شايسته سرباز ولايت است، جانانه دفاع نكرده ايد؟!
شايد وزير هشت ساله دولت اصلاحات اعتقادي به فتنه سال 88 ندارد؟!
احمد عظيمي زاده
امام جمعه شهر بهار

 



توسط يك جانباز آملي صورت گرفت
نگارش قرآن كريم و وصيت نامه امام خميني با طلاي ناب

آمل-خبرنگار كيهان:
نادر علي تبار متولد 1342 ساكن شهرستان آمل، جانباز دوران دفاع مقدس و مدير مركز فعاليت هاي قرآني ياسين، با پشتكار و مدد جستن از كريمه اهل بيت حضرت فاطمه معصومه(س)، موفق شد كلام وحي و وصيت نامه سياسي الهي امام خميني را با طلاي ناب به نگارش در آورد.
وي با بيان اينكه نگارش قرآن كريم لطفي بوده كه خداوند به من ارزاني داشته تا بدين وسيله خدمت كوچكي به قرآن كريم كرده باشم، گفت: به علت علاقه اي كه به نشر فرهنگ قرآني در جامعه داشتم، از 7 سال قبل با عزيمت به قم، كتاب قرآن را در سطح مازندران توزيع مي كردم. علي تبار افزود: در يكي از روزها وقتي به محضر كريمه اهل بيت(ع) شرفياب شدم، از آن حضرت درخواست كردم، تا به من كمك كند تا قرآن را به زيباترين شكل ممكن در قالب يك حركت نو و اثر منحصر به فرد به جامعه ارائه دهم.
وي اظهار داشت: از سال 75 با راهنمايي دوستانم با انجام آزمايش هاي متعدد با انواع مواد شيميايي و كاغذ نسوز زمينه كار را فراهم آوردم، كه از فروردين 89 به مدت 5 ماه با كار شبانه روزي توانستم قرآن كريم را در اولين روز ماه مبارك رمضان امسال به پايان برسانم.
علي تبار با بيان اينكه قرآن مجيدي كه وي با طلاي ناب به نگارش درآورده، جلد آن منقوش به تصويري از بارگاه ملكوتي امام رضا (عليه السلام) مي باشد، 20 كيلو وزن دارد، افزود: قرآن مذكور با خط عثمان طه به نگارش درآمده كه در آن 6 كيلو طلاي ناب 18 عيار با دماي 350 درجه و بر روي كاغذ نسوز به ابعاد 30 سانتي متر در 40 سانتي متر با ارتفاع 18سانتي متر به كارگيري شده است. وي گفت: اين قرآن در قطع وزيري و داراي ترجمه فارسي مي باشد.
علي تبار درخصوص نوشتن وصيت نامه امام خميني گفت: در راستاي تجليل از مقام معنوي بنيانگذار كبير انقلاب اسلامي كه نقش برجسته اي در ا حياي اسلام ناب محمدي داشته است و زحمات زيادي براي سربلندي و سرافرازي اسلام و ايران اسلامي در دنيا داشته است، تصميم گرفتم تا وصيت نامه سياسي الهي آن حضرت كه چراغ راهي در مسير حركت ملل جهان است، پس از قرآن با طلاي 18 عيار به ابعاد 21 سانتي متر در 31 سانتي متر با طلاكوب برجسته به نگارش درآورم. وي با اشاره به اينكه در انجام اين دو كار معنوي فقط خداوند حامي من بود، افزود: تنها دارائي ام يك دستگاه ماشين بود كه با آن قرآن را در سراسر استان مازندران توزيع مي كردم و از مسئولان هيچ نوع كمك مالي دريافت نكرده ام.
علي تبار اظهار داشت: قرآن مذكور همزمان با ميلاد با سعادت كريم اهل بيت امام حسن مجتبي(ع) و با حضور مسئولان و مردم از آستانه مباركه امام زاده ابراهيم(ع) آمل حركت داده شد و با هماهنگي هاي به عمل آمده تحويل مسئولان آستان قدس رضوي شد كه در موزه امام رضا(ع) در معرض ديد عموم مردم قرار دارد.
وي با اشاره به سومين دور سفر هيئت دولت به مازندران كه قرار بود وصيت نامه سياسي الهي امام خميني به عنوان يك رهاورد فرهنگي تقديم دولت عدالت محور شود، گفت: متاسفانه وصيت نامه امام خميني به مسئولان استانداري مازندران تحويل داده شد كه بعد از 25 روز استاندار مازندران در جريان امور قرار مي گيرد كه با تماس هاس مكرر خدمت استاندار رسيدم كه نهايت تشكر را از اين حركت فرهنگي ابراز داشتند.علي تبار اظهار داشت: پيشنهادي به استاندار مازندران دادم كه آمادگي دارم تا همزمان با سالگرد ارتحال امام خميني وصيت نامه سياسي الهي ايشان را آماده كنم تا در اختيار سران كشورهاي اسلامي قرار گيرد و در موزه كشورشان نگهداري كنند، كه هنوز منتظر جواب نهايي از سوي استاندار هستم. وي با اشاره به اينكه متاهل و داراي 3 فرزند مي باشد، گفت: در عمليات والفجر 3 سال 60 از ناحيه نخاع و اعصاب و روان دچار مجروحيت شدم كه 30درصد جانبازي به اينجانب دادند كه متاسفانه با استناد به برخي ادله و مدارك اين مقدار به 5درصد كاهش يافت، كه از مسئولان مي خواهم به اين مشكل بنده رسيدگي شود.
علي تبار در پايان از مسئولان فرهنگي كشور خواست در راستاي ترويج ارزش هاي فرهنگ اسلام ناب، افرادي كه زحمات و تلاش هاي زيادي را متحمل مي شوند، مورد توجه قرار دهند و در اين ميان ادامه روند فعاليت ها را براي آنان آسان كنند.

 



ايران در كيهان

مسابقات مفاهيم قرآني در بندر عباس

بندرعباس- خبرنگاركيهان: مدير امور فرهنگي اوقاف و امور خيريه هرمزگان گفت: مسابقات مفاهيم قرآني در چهار شهر استان از جمله شهرهاي ميناب، حاجي آباد، فين و بندرعباس در رده سني بالاي 16سال برگزار شد. حجت الاسلام فاتحي در خصوص برگزاري اين مسابقات افزود: مسابقات مفاهيم در دو سطح عمومي و تخصصي برگزار شده كه در رشته تخصصي مفاهيم در سال جاري 18نفر به مسابقات استاني راه يافته اند. وي در خصوص برگزاري مسابقات مفاهيم در سطح عمومي نيز ادامه داد: كليه شركت كنندگان در رشته هاي حفظ، قرائت و ترتيل قرآن مجيد به صورت الزامي بعنوان شرط ورود و راه يابي به مسابقات مرحله شهرستاني در رشته مفاهيم عمومي شركت نموده اند.


طرح بيمه محصولات كشاورزي در اهواز

اهواز- خبرنگاركيهان: از آغاز كشت پاييزه تاكنون 37هزار و 500هكتار از اراضي زراعي شهرستان دشت آزادگان بيمه شد.
مدير جهاد كشاورزي شهرستان دشت آزادگان با اعلام اين خبر گفت: از ابتداي شروع برنامه كشت پاييزه محصولات در سال جاري، تاكنون افزون بر 37هزار و 500هكتار از اراضي زراعي شهرستان زير پوشش بيمه محصولات كشاورزي قرارگرفته است.
ناصر صالحي نسب اظهار داشت: طرح بيمه محصولات كشاورزي به منظور حمايت از كشاورزان منطقه در سال جاري در حال اجراست.


مسابقات قرآن دانش آموزان شاهرودي

شاهرود- خبرنگار كيهان: نهمين دوره مسابقات قرآن عترت بسيج دانش آموزي حوزه مقاومت ايمان شاهرود برگزار شد. در اين دوره از مسابقات بيش از 100دانش آموز بسيجي در رشته هاي حفظ، قرائت درك مفاهيم و عترت در مسجد رسول اكرم«ص» شاهرود با يكديگر به رقابت پرداختند و در پايان اين رقابتهاي يكروزه در هر رشته نفرات برتر مشخص و به مرحله استاني كه بهمن ماه برگزار خواهد شد راه يافتند.


همايش رسالت زنان و جنگ نرم در گنبد كاووس

گنبدكاووس- خبرنگاركيهان: همايش رسالت زنان و جنگ نرم با حضور جمع كثيري از بانوان بسيجي مينودشتي در سالن اجتماعات ناحيه مقاومت بسيج اين شهرستان برگزار شد.
دكتر «عبدالرضا باي» يكي از اساتيد دانشگاه استان گلستان در اين همايش گفت: بصيرت و آگاهي در شناخت دشمن ما را روشن مي سازد و همانند يك چراغ در جاده تاريكي است و مهمترين رسالت ما دشمن شناسي است و در مرحله بعد ايجاد راهكار براي مقابله با آن مي باشد.
وي خاطرنشان كرد: رسالت زنان در اين زمينه دو برابر است آنان هم نقش مادري و هم نقش همسري را ايفا مي كنند و مادران در اين بخش بايد فرزندان خود را نسبت به برنامه هاي دشمن و اقدامات آنان آگاه سازند.


خدمات شهري در خور و بيابانك

خور و بيابانك- خبرنگاركيهان: سه دستگاه خودرو حمل زباله جهت ارائه خدمات به اهالي روستاهاي خور و بيابانك به دهياري هاي جعفرآباد، گرمه و مهرجان تحويل شد. فرماندار شهرستان خور و بيابانك ارزش اين سه دستگاه را 500ميليون ريال اعلام كرد و گفت: وظيفه ما خدمت رساني بيشتر به روستاهاست و محيط زيست نياز به مراقبت و نگهداري دارد. حسن فيروزي افزود: بايد تلاش كنيم تا روستاهايي كه داراي دهياري مي باشند، به خودرو حمل زباله مجهز شوند.


تأمين علوفه مورد نياز دام عشاير دهلران

دهلران- خبرنگاركيهان: ولي پاليزبان، رئيس اداره امور عشاير شهرستان دهلران در گفتگو با خبرنگار ما گفت: بمنظور حمايت از عشاير زحمت كش اين قشر مولد جامعه و تأمين بخشي از علوفه مورد نياز دام آنها بيش از 350تن علوفه در سطح شهرستان دهلران توزيع شده است. وي افزود: در همين راستا خدماتي نظير آبرساني سيار به ميزان 40هزار مترمكعب، توزيع 22000 سيلندر گاز مايع، 200هزار ليتر نفت سفيد، 784تن آرد سهميه عشاير، 80 دستگاه تانكر 1000 ليتري و 50بسته آموزشي در بين عشاير نيز صورت گرفته است.


همايش ايرانيان مقيم خارج از كشور در يزد

يزد- خبرنگاركيهان: معاون برنامه ريزي استانداريزد از برگزاري همايش سرمايه گذاري ايرانيان مقيم خارج از كشور درسال آينده دراستان يزد خبر داد.
محمدرضا بابائي درجلسه ستاد سرمايه گذاري استان با اشاره به برگزاري اينگونه همايشها در استانهايي همچون فارس و خوزستان، استفاده از تجربيات ساير استانها دراين زمينه را موجب ارتقاي كيفيت برگزاري اين همايش دريزد دانست.
وي گفت: هسته مركزي برگزاري اين همايش را دستگاه هاي عضو ستاد سرمايه گذاري استان تشكيل مي دهند.


سال90 پايان بي سوادي درمازندران

ساري- خبرنگاركيهان: مديركل نهضت سوادآموزي مازندران از اعلام پايان بي سوادي تا پايان سال 90خبر داد.
موسي اميني درنشست خبري با رسانه هاي مازندران كه به مناسبت 7 دي ماه سالروز تشكيل نهضت سواد آموزي برگزار شد افزود: با كمك دستگاههاي اجرايي درحال اجراي منويات رهبري در بخش سواد آموزي مي باشيم.
وي با بيان اينكه مشكل اصلي نهضت سواد آموزي در بحث عدم شناسايي بي سوادان بود خاطر نشان كرد: با امضاي توافق نامه با بسيج توانستيم اين مشكل را رفع كنيم.


صدورشناسنامه الكترونيكي در اسفراين

اسفراين- خبرنگاركيهان: به گزارش خبرنگار ما درجلسه شوراي نشست وقايع حياتي كه با حضور مديركل ثبت احوال استان خراسان شمالي، امام جمعه، و فرماندار و جمعي از مسئولين دستگاههاي اجرايي شهرستان اسفراين در محل سالن اجتماعات فرمانداري تشكيل شد تصويب شد كه صدور شناسنامه الكترونيكي براي افراد بالاي 15سال آغاز شود.
درپايان اين جلسه بصورت نمادين براي فرماندار اسفراين شناسنامه الكترونيكي صادر گرديد.


كاشت درخت توسط بسيجيان

سرويس شهرستانها: فرمانده حوزه امام خميني (ره) ناحيه مقاومت بسيج سپاه سبزوار از كاشت 400اصله نهال توسط بسيجيان اين حوزه در سبزوار خبر داد.
سرگرد پاسدار علي اصغر فاتحي گفت: با توجه به اينكه در منطقه عباسيه سبزوار تكه زميني افتاده را مورد بررسي قرارداده و با تحقيق دريافتيم كه متعلق به شخص حقيقي يا حقوقي خاصي نيست با هماهنگي سازمان فضاي سبز تصميم گرفتيم كه آن زمين را به يك محيط تفريحي براي خانواده هاي آن محل تبديل كنيم.


امضاي تفاهمنامه دانشگاه تفرش و دانشگاه لهستان

اراك - خبرنگار كيهان: دانشگاه تفرش و دانشگاه علوم و تكنولوژي AGHلهستان به مناسبت فرارسيدن هفته پـتروشيمي تفاهمنامه همكاري علمي -پتروشيمي امضا كردند.
انجام پروژه هاي پژوهشي مشترك و فرصت مطالعاتي اساتيد و دانشجويان تحصيلات تكميلي دانشگاه تفرش و دانشگاه AGH لهستان از جمله موارد اين تفاهمنامه است.


جشن پايان بي سوادي درنائين

نائين -خبرنگاركيهان: رئيس اداره نهضت سوادآموزي شهرستان نائين گفت:نرخ باسوادي درگروه سني 49-10 سال شهرستان نايين بيش از 98 درصد است كه جشن شكرگزاري باسوادي افراد 10 الي 49 سال اين شهرستان در بهمن ماه سال گذشته برگزار شده است.محمد باقر مهدوي نژاد افزود: درسال جاري تعداد 23كلاس پاياني در سطح شهرستان با همت تلاش آموزشياران تشكيل شده است.

 



امام جمعه كرج خبر داد
برگزاري همايش بزرگ روحانيان شهيد در كرج

كرج- خبرنگاركيهان:
امام جمعه كرج از برگزاري همايش بزرگ روحانيان شهيد براي اولين بار در كرج خبر داد. حجت الاسلام والمسلمين محسن كازروني در اين خصوص گفت: اين همايش به منظور استمرار و زنده نگه داشتن نام و خاطره شهداي روحاني براي نخستين بار در كرج برگزار مي شود. وي با اشاره به وظيفه روحانيت در مرزباني از دين و ارزش هاي اسلامي افزود: روحانيان و علما وارثان انبياء هستند و همواره ملجا و پناه مردم بوده و هستند و به خوبي نقش خود را در عرصه هاي مختلف از جمله دفاع مقدس ايفا كرده اند.
عضو خبرگان رهبري با حضور در منزل روحاني شهيد ملك زاده امام جمعه موقت كرج در سال هاي 63تا 65 كه در عمليات كربلاي يك و آزادسازي مهران به شهادت رسيد تصريح كرد: در اين شهر شهيدپرور بيش از 70روحاني شهيد وجود دارد كه بازخواني خاطرات و رشادتهاي هر يك از آنان مي تواند در تعميق باورهاي ديني و اسلامي در جامعه نقش بسزايي داشته باشد و از اين رو بايد همايشي بزرگ را با هدف بازخواني رشادت هاي روحانيان و طلاب شهيد در كرج برگزار كرد.

 



بهره برداري از راه اصلي اردبيل به مركز كشور در سال آينده

اردبيل- خبرنگاركيهان:
مديركل راه و ترابري استان اردبيل گفت: راه اصلي اردبيل به مركز كشور در نيمه اول سال آينده به بهره برداري مي رسد.
محمدكريم هدايتي در گفت وگو با خبرنگاران افزود: اين پروژه درحال حاضر از پيشرفت فيزيكي 92درصد برخوردار است و پيش بيني مي شود تا پايان نيمه اول سال90 به بهره برداري برسد. وي گفت: دليل طولاني شدن احداث اين پروژه ريزش يكي از تونل هاي واقع در مسير جاده بود كه متخصصان ايراني در اقدامي ابتكاري درحال اصلاح و بازگشايي اين تونل هستند.
وي افزود: به منظور ارتقاي ايمني و بهسازي اين مسير بسترسازي مناسب براي رفت و آمد آسان صورت گرفته و طي دو سال آينده اين مسير چهار خطه خواهد شد.
وي گفت: با تكميل محور اردبيل، سرچم و اتصال آن به اتوبان زنجان، تهران بخشي از ترافيك محورهاي اردبيل، آستارا و اردبيل، سراب كاهش مي يابد.
وي با اشاره به افزايش اعتبارات ايمن سازي راه هاي مواصلاتي استان افزود: امسال در اعتبارات اصلاح و حذف نقاط حادثه خيز و روكش آسفالت يك جهش 50درصدي را شاهد مي باشيم.
وي گفت: براي اين دو بخش در سال گذشته كمتر از 60ميليارد ريال اعتبار اختصاص يافته بود كه در سال جاري اين رقم به بيش از 90ميليارد ريال رسيده است.
وي در پايان گفت: اعتبارات راه هاي روستايي استان در 9ماهه سال جاري نيز 35درصد نسبت به سال قبل افزايش يافته است.

 



كاهش 10درصدي مصرف گاز خانگي در استان اصفهان

اصفهان- خبرنگار كيهان:
در هفته نخست اجراي هدفمندي يارانه ها، مصرف گاز خانگي در استان اصفهان 10درصد كاهش داشته است.
معاون سياسي امنيتي استانداري اصفهان در جمع خبرنگاران با بيان اينكه اجراي هدفمندي يارانه ها اصلاح رفتار اقتصادي است، گفت: مصرف حامل هاي انرژي در كشور ايران، 4برابر مصرف سوخت دنيا است كه بايد با صرفه جويي و مصرف بهينه اين مقدار را كاهش داد.
محمدمهدي اسماعيلي گفت: نانوايان در صورت رعايت نكردن نرخ هاي تعيين شده تحت پيگرد قانوني قرار مي گيرند و بازرسان بر قيمت، وزن و كيفيت نان نظارت كامل دارند.
وي حداكثر افزايش نرخ كرايه تاكسي ها در كلانشهرها را 16درصد و در غير از كلانشهرها 18درصد اعلام كرد و گفت نرخ كرايه در اصفهان ميانگين پيشنهادي 5/13 درصد است كه هم اكنون اين موضوع به شوراي اسلامي شهر ابلاغ شده و تا چند روز آينده به تصويب خواهد رسيد.
وي در خصوص ميزان اختصاص يارانه براي صنايع و حمايت از آنها اظهار داشت: دولت 120 ميليارد تومان تسهيلات براي رفع مشكلات صنعتگران استان اصفهان در نظر گرفته است كه صنعتگران بايستي با ثبت نام در سامانه مربوطه براي دريافت آن اقدام كنند.

 



ارديبهشت سال 90 درشهركرد برگزار مي شود
همايش ملي بزرگداشت آيت الله سيدمحمد باقرامامي نجفي دهكردي

شهركرد- خبرنگاركيهان:
همايش ملي بزرگداشت آيت الله سيدمحمد باقر امامي نجفي دهكردي درارديبهشت ماه سال آينده درشهركرد برگزار مي شود.
شهردار شهركرد با اعلام خبر فوق افزود: اين همايش ملي با هدف نكوداشت و شناساندن مفاخر مذهبي استان چهارمحال و بختياري با حضور فرهيختگان، انديشمندان و پژوهشگران كشور درشهركرد برپا خواهد شد.
اردشير نوريان ادامه داد: همايش ويادبود آيت الله امامي نجفي دهكردي كه طرح آن سال گذشته در شوراي فرهنگ عمومي استان به تصويب رسيده است به زودي با انتشار فراخواني اجرايي مي شود.
وي اعتبار مورد نياز براي برگزاري اين همايش را افزون بر 640 ميليون ريال اعلام كرد و گفت: شوراي فرهنگ عمومي استان بايد به عنوان مرجع درتصميم گيري مسائل فرهنگي نقش اساسي خود را در اين زمينه ايفا كند.
گفتني است، آيت الله حاج سيدمحمد باقر امامي نجفي دهكردي متولد سال 1262 شمسي درشهركرد است كه پس از سال ها فراگيري دروس مذهبي به روايت حديث و انجام اجتهاد مذهبي شد.
از اين عالم رباني تأليفات بسياري به يادگار مانده است كه مي توان به دفتر منظوم مثنوي اسرار الحقيقه، تفسير سور و آيات قرآن كريم، ديوان اشعار ادبي اجتماعي و كتاب حق اليقين به صورت خطي اشاره كرد.
اين روحاني مبارز دوران پهلوي كه به مسائل شرعي و مذهبي مردم زمان خود توجه ويژه اي داشت، نقش به سزايي در آباداني و توسعه كشاورزي دهكرد (شهركرد فعلي) ايفا كرد.
آرامگاه آيت الله نجفي دهكردي هم اكنون واقع درخيابان فردوسي شمالي شهركرد در اتاق ساده و بي پيرايه خشت وگلي زيارتگاه دوستداران و دلدادگان ايشان است.


 



مرده هاي شبانكاره برازجان راه مي روند!

برازجان- خبرنگاركيهان:
به مناسبت هفته ثبت احوال جلسه اي با حضور مديران ثبت احوال استان بوشهر و برازجان و سرپرست فرمانداري دشتستان برازجان در تالار فرمانداري برگزارشد.
جلسه ضمن ارائه گزارش هاي مديركل ثبت احوال استان و مسئول ثبت احوال برازجان پيرامون آمار ولادت، مرگ و مير، طرح هاي رايانه اي و شناسنامه هاي جديد و كارت ملي براي سال يا سالهاي آتي ايزدي مسئول ثبت احوال دشتستان برازجان در رابطه با ثبت درگذشتگان به صورت رسمي در اداره ثبت احوال گفت: 3 نفر از اهالي شهر شبانكاره از توابع برازجان نام آنها در ثبت احوال به عنوان فوت شدگان به ثبت رسيده اما زنده و سرحال درشهر خود و درميان مردم زندگي مي كنند و در رفت و آمد هستند كه احتمال مي رود اين افراد به خاطر نرفتن به سربازي و مقاصد ديگر خود را جزء مردگان به ثبت رسانده اند.

 



رئيس شوراي سياستگذاري ائمه جمعه كشور:
مردم بايد آمادگي لازم براي دفع فتنه هاي ديگر را داشته باشند

تبريز-خبرنگاركيهان:
رئيس شوراي سياست گذاري ائمه جمعه كشور گفت: در جريان فتنه سال گذشته فتنه گران به دنبال تبريز بودند اما با هوشياري مردم طرح هايشان بي ثمر ماند.
حجت الاسلام والمسلمين سيدرضا تقوي پنج شنبه در همايش بصيرت ديني در تالار معلم تبريز افزود: تبريز اولين شهري بود كه مردم آن با اتحاد و همدلي بي نظير و مثال زدني، نفرت خود را از فتنه گران اعلام كردند.
وي گفت: دشمن برنامه هايي داشت تا مردم را به فتنه آلوده كند اما مردم آذربايجان هوشيار بودند و دشمن را مايوس كردند.
همچنين به گزارش ايرنا رئيس شوراي سياست گذاري ائمه جمعه روز پنج شنبه در اجتماع عظيم مردم تبريز به مناسبت حماسه 9 دي ماه با بيان اينكه مردم بصير و آگاه ايران اسلامي هميشه مدافع ولايت و نظام جمهوري اسلامي است گفت: اينكه 40 ميليون نفر در انتخابات رياست جمهوري سال گذشته مشاركت كردند، نشانگر اين است كه اين مردم نظام را قبول دارند و براي پيشرفت و توسعه كشور مي خواهند سهيم باشند.
تقوي، فلسفه تجمع مردم در سالروز حماسه 9 دي ماه را حمايت از اصل ولايت فقيه و بيعت مجدد با آرمانهاي امام خميني و رهبري بيان كرد و افزود: ولي فقيه محور و ستون اصلي نظام جمهوري اسلامي است.
تقوي، محكوميت جريان فتنه سال گذشته را ديگر پيام راهپيمايي و تجمع روز پنج شنبه مردم بيان كرد و اظهار داشت: بدون ترديد جريان فتنه گري هاي سال گذشته مقطعي و زودگذر نبوده و مردم آگاه ايران اسلامي بايد هميشه و در همه حال آمادگي لازم و كافي براي دفع چنين فتنه گري هايي را داشته باشند.

 



خوزستان نيازمند راه اندازي انجمن علمي پيشگيري از اعتياد است

اهواز-خبرنگاركيهان:
مديركل امور فرهنگي و پيشگيري ستاد مبارزه با موادمخدر كشور گفت: براي تدوين نقشه راه در خصوص پيشگيري از مصرف موادمخدر خوزستان نيازمند راه اندازي انجمن علمي پيشگيري از اعتياد است.
دكتر حميدرضا صرامي در اولين كنگره علمي پيشگيري اوليه از اعتياد در اهواز اظهار داشت: جامعه جهاني در قرن 21 با رنگين كماني از خرده فرهنگ ها و در چنبره اي از سياست هاي سيستم هوشمند اعتياد كه توسط غرب براي از پا در آوردن نسل هاي جوامع بشري طراحي شده قرار گرفته اند كه موادمخدر، الكل و روابط سوء اخلاقي از مؤلفه هاي مهم اين سيستم است.
وي مقابله با سلطه فرهنگي اين سيستم را مستلزم اقدامات پيشگيرانه مستمر عنوان و خاطرنشان كرد: اقدامات مقطعي از قبيل سخنراني و سمينارهاي ساليانه خيلي در اين راستا كارگشا نيست.
صرامي تاكيد كرد: اگر ديروز خانواده امن ترين محل براي فرزندان بود، امروز با رسوخ 16هزار سايت به اتاق فرزند ما جهت دهي فكري آنان را در اختيار گرفته است و در واقع سيستم هوشمند اعتياد كانون خانواده ها را نشانه رفته است.
مديركل امور فرهنگي و پيشگيري ستاد مبارزه با مواد مخدر كشور با بيان اينكه 55درصد والدين 5سال پس از اعتياد فرزندانشان پي به اعتياد آنان مي برند، گفت: اين نشان از ضربه پذير بودن پيوستار خانواده دارد. از سوي ديگر مدرسه، دانشگاه و محيط اجتماعي شهر و روستا نيز از اين حملات مصون نبوده و ممكن است هر آن درب يكي از آنها به صدا درآيد.
صرامي اولين اقدام در راستاي برخورد با سونامي سيستم هوشمند اعتياد را شناخت دقيق آن عنوان و خاطرنشان كرد: اين سيستم پويا و فعال است كه دائما در حال توليد سلول و نوآوري است و بالغ بر 2هزار نوع مواد صنعتي را روانه جوامع كرده چرا كه نسل هزاره سوم به دنبال اثرات لذت بخش سريع است و اين سيستم از اين ضعف سوء استفاده مي كند.
مديركل امور فرهنگي و پيشگيري ستاد مبارزه با مواد مخدر كشور ارائه محصولات متنوع فرهنگي به جوانان و دانش آموزان از طريق خانواده و آموزش و پرورش را يكي از راه هاي مقابله با سيستم هوشمند اعتياد عنوان و خاطرنشان كرد: ما كمبود بودجه فرهنگي نداريم بلكه كسري فكر و انديشه داريم كه بايد اين نقيصه زدوده شود كه در اين راستا نيازمند تربيت كادرهاي فرهيخته و متخصص هستيم كه بحمدالله اين حركت با آموزش 6هزار نيرو در سطح كشور آغاز شده است.

 



معاون امور استان هاي مركز مديريت حوزه هاي علميه كشور:
 زمينه توسعه حوزه هاي علميه استان ايلام فراهم است

ايلام- خبرنگاركيهان:
معاون امور استان هاي مركز مديريت حوزه هاي علميه كشور گفت: زمينه توسعه حوزه هاي علميه براي توليد علوم انساني در استان ايلام فراهم شده است.
حجت الاسلام والمسلمين محمدكريم فرهاني درمراسم معارفه مدير حوزه هاي علميه استان ايلام با بيان اين مطلب افزود: وجود 140 طلبه در حوزه هاي علميه صاحب الزمان(عج) ايلام و اميرالمؤمنين(ع) ايوان غرب گوياي اين حقيقت است.
وي تاكيد كرد: يكي از وظايف اصلي حوزه هاي علميه توليد علوم انساني است. براين اساس بايد به اين موضوع مهم توجه شود و تحقق اين مهم با توسعه حوزه هاي علميه امكان پذير است.
نماينده ولي فقيه در استان و امام جمعه ايلام نيز در اين آيين گفت: توسعه حوزه هاي علميه در شهرهاي استان ايلام ضروري است.
حجت الاسلام والمسلمين محمدنقي لطفي اظهارداشت: براي تحقق اين موضوع برنامه هاي مختلفي تدوين و طراحي شده است.
وي ادامه داد: اين برنامه هاي تدوين شده بايد در طول سال در استان ايلام اجرايي شود تا زمينه توسعه حوزه هاي علميه در ايلام فراهم شود.امام جمعه ايلام اضافه كرد: تبيين و تبليغ موضوعات و مسائل ديني از وظايف اصلي حوزه هاي علميه در مناطق مختلف كشور است.
لطفي تصريح كرد: بدون توسعه حوزه هاي علميه در شهرهاي ايلام نيز اين مهم محقق نشده و بايد زمينه اجرايي شدن اين موضوع فراهم شود.
در ادامه اين آيين، حجت الاسلام والمسلمين وعد مرادبيگي به عنوان مدير حوزه هاي علميه استان ايلام معرفي شد.

 



قيمت گوشت قرمز در خميني شهر و درچه ارزان شد

درچه - خبرنگار كيهان:
قيمت گوشت قرمز در خميني شهر و درچه پس از اجراي طرح هدفمند كردن يارانه ها 10 درصد ارزان شد.
مسئول مجمع امور صنفي خميني شهر با اعلام اين خبر گفت: گوشت قرمز با قيمت ارزان در اختيار شهروندان خميني شهر قرار گرفته و گوشت منجمد برزيلي نيز به اندازه كافي در بازار موجود است.
يدالله جوهري از توزيع كافي حبوبات، برنج و موادغذايي در سطح شهر خبر داد و افزود: در اين زمينه مشكلي براي مردم وجود ندارد.
شايان ذكر است هم اكنون گوشت گوسفند در هر كيلوگرم 2 هزار تومان نسبت به قبل از اجراي طرح هدفمند كردن يارانه ها در خميني شهر كاهش يافته و به قيمت 14 هزار تومان به مشتريان عرضه مي شود.

 

(صفحه(12(صفحه(10(صفحه(6(صفحه(9(صفحه(7(صفحه(8(صفحه(15(صفحه(11(صفحه(5(صفحه(16(صفحه(13(صفحه(4(صفحه (2.3.14