(صفحه(12(صفحه(10(صفحه(6(صفحه(9(صفحه(7(صفحه(8(صفحه(15(صفحه(11(صفحه(5(صفحه(16(صفحه(13(صفحه(4(صفحه (2.3.14


شنبه 18 دی 1389- شماره 19834

برف استان هاي شمالي و غربي را سفيدپوش كرد
مجازات اعدام براي قاچاقچيان كالا
ابلاغ مصوبه تعيين نرخ كرايه تاكسي توسط شوراي شهر
توسط تيم اعزامي پليس آگاهي هرمزگان گروگان اهل بستك در ايرانشهر آزاد شد
از ماه آينده اسامي بيمارستان هاي خوب منتشر مي شود
رئيس پليس امنيت عمومي تهران بزرگ: برگزاري هر نوع ميهماني مختلط جرم است
كشف مشروبات الكلي از 2 عضو شوراي اسلامي يك روستا
هواشناسي براي تهران بارش برف پيش بيني كرد
افزايش گشت هاي جمع آوري كارتن خواب ها در تهران
استرداد مابه التفاوت وجه برق مصرفي تابستان مشتركان گيلاني
انفجار سمند در محور مشهد - سرخس
كشته و مصدوم شدن 15 نفر در جاده مشكين شهر
دو قاچاقچي مواد مخدر در بروجرد به دار مجازات آويخته شدند
داشتن گذرنامه راشرط اعطاي وام دانشجويي اعلام كرد
اصلاح يك خبر
مسموميت 220 كودك چيني



برف استان هاي شمالي و غربي را سفيدپوش كرد

بارش برف استانهاي اردبيل، مازندران و زنجان را سفيدپوش و باران اراضي كشاورزي گيلان را سيراب كرد.
به گزارش خبرگزاري فارس؛ به دنبال ادامه بارش و يخبندان، مدارس شهرهاي دندي و ماهنشان روز پنجشنبه نوبت صبح تعطيل اعلام شد.
بارش برف از روز دوشنبه در استان زنجان آغاز شد و تا پنجشنبه هفته گذشته در برخي نقاط استان ادامه داشت.
بارشها در شهرهاي مختلف استان به صورت برف و باران و در شهرستان طارم به صورت باران و در شهرستانهاي ديگر استان به صورت برف بود.
ادامه بارش برف در استان زنجان موجب تعطيلي مدارس راهنمايي و ابتدايي شهرهاي ماهنشان و دندي شد.
بارش برف موجب يخبندان در برخي نقاط استان زنجان شد و تردد را براي دانش آموزان مشكل كرد. بارش برف موجب خوشحالي مردم و كشاورزان زنجاني شد و مشكلاتي را در عبور و مرور مردم و به ويژه وسايل نقليه به وجود آورد.
همچنين به گزارش خبرگزاري فارس از كجور، بارش برف از چهارشنبه شب گذشته بخشهاي وسيعي از كجور مازندران را سفيدپوش كرد.
پس از گذشت 15روز از فصل زمستان بارش نخستين برف زمستاني مناطق وسيعي از روستاهاي كجور مازندران را سفيدپوش كرد.
بارش برف موجب كاهش شديد دما، يخبندان و لغزندگي جاده ها در برخي مسيرها شد.
نخستين بارش برف زمستاني در ارتفاعات بخش بلده و شهر، اين منطقه را كاملا سفيدپوش كرد و موجب خوشحالي اهالي و كشاورزان به ويژه مسئولان امور آب شد.
ارتفاع برف در شهر بلده به 20سانتيمتر و در ارتفاعات و گردنه لاوش به بيش از 30 سانتيمتر رسيد.
اكيپ برف روبي از همان ساعات اوليه اقدام به برف روبي، شن پاشي و نمك ريزي در مناطق يخبندان كرده و از بسته شدن راهها جلوگيري كردند. در حال حاضر تمام راههاي ارتباطي منطقه باز است و تردد در آن انجام مي شود.
نخستين برف زمستاني فريدونشهر را نيز سفيدپوش كرد.
به گزارش خبرگزاري فارس از فريدونشهر، بارش برف كه از چهارشنبه شب گذشته آغاز شده بود به 30 سانتيمتر رسيد.
بنابر آمار هواشناسي، ميزان بارندگي در سال آبي جاري با احتساب بارش اخير به 40 ميلي متر افزايش يافت. اين ميزان بارش در مدت مشابه سال گذشته 230 ميلي متر گزارش شده است.
برفهاي انباشته شده در ارتفاعات شهرستان فريدونشهر، اصلي ترين ذخيره و دوام آب چشمه لنگان و چشمه سراب فريدونشهر است.
در حال حاضر تمامي مسيرهاي شهري و روستايي شهرستان فريدونشهر باز بوده و تردد به راحتي در آن انجام مي شود.
به گزارش خبرگزاري فارس: بعد از گذشت 16روز از نخستين روز زمستان و 160 روز چشم انتظاري مردم استان اردبيل، برف و باران در اين استان باريدن گرفت و موجب شادي كشاورزان شد.
براساس اعلام هواشناسي استان اردبيل بارش برف و باران تا فردا ادامه خواهد داشت.
برف در شهرهاي مشكين شهر، خلخال و كوثر باريد و موجب سرد شدن هوا در اين مناطق شد.
ماموران راهداري با نمك پاشي و برف روبي جاده ها، امكان تردد مسافران و رانندگان عبوري را از اين شهرها فراهم كردند.
ارتفاع برف در مشكين شهر به 5 سانتيمتر و در برخي مناطق به 10سانتيمتر مي رسد. برف باعث خوشحالي كشاورزان و باغداران در مشكين شهر شد. مردم شهرهاي گرمي و بيله سوار نيز شاهد بارش باران بودند.
بارش باران كه پس از چند ماه در گيلان باريدن گرفت موجب شادماني كشاورزان و مردم اين استان شد.
زمين هاي كشاورزي كه امسال دچار كم آبي شده بودند با بارش باران كه از روز گذشته آغاز و هم اكنون باشدت ادامه دارد، سيراب شدند و اين مسئله كشاورزان را اميدوارتر كرد.
هواي بيشتر شهرها و نقاط گيلان به دنبال بارندگي سرد و زمستاني شد و برخي مناطق كوهستاني و ارتفاعات استان با بارش برف سفيدپوش شد و معابر و برخي خيابانهاي شهر دچار آب گرفتگي شد.

 



مجازات اعدام براي قاچاقچيان كالا

رئيس ستاد مركزي مبارزه با قاچاق كالا و ارز كه چند روز پيش در گردهمايي مسئولان اين ستاد از ناكارآمدي برخي قوانين در برخورد با مجرمان گلايه كرده بود، خبر داد كه پيشنهاد حكم اعدام براي قاچاقچيان ارائه شده است.
سعيد مرتضوي در پاسخ به ايسنا مبني بر اين كه آيا پيشنهاد حكم اعدام براي قاچاقچيان را ارائه كرده ايد؟ گفت: اين پيشنهاد براي موارد خاص داده شده است.
وي هم چنين با تاكيد بر اينكه سهم نواقص قانوني در به نتيجه نرسيدن پرونده هاي قاچاق و قاچاقچيان تا 90 درصد است در پاسخ به اينكه اين موارد خاص چيستند؟ عنوان كرد كه در اين زمينه بعدا توضيح خواهد داد.
وي با اشاره به تجربه كشورهاي ديگر در مورد برخورد با قاچاق خاطرنشان كرد: در چين براي قاچاقچيان حكم اعدام در نظر گرفته شده و بدون ملاحظه اجرا مي كنند.
به گفته مرتضوي لايحه مبارزه با قاچاق كالا و ارز آماده شده و اوايل هفته آينده با نامه رسمي تقديم دولت مي شود.

 



معاون حمل و نقل ترافيك شهرداري تهران خبر داد
ابلاغ مصوبه تعيين نرخ كرايه تاكسي توسط شوراي شهر

معاون حمل و نقل ترافيك شهرداري تهران از ابلاغ مصوبه تعيين نرخ كرايه خطوط انواع تاكسي در شهر تهران در سه ماهه پاياني سال 89 از سوي شوراي شهر تهران خبر داد.
به گزارش خبرگزاري ها سيدجعفر تشكري هاشمي افزود: به موجب اين مصوبه كه در 14 ماده تنظيم شده، به سازمان تاكسيراني تهران اجازه داده شده تا نرخ كرايه تاكسي هاي ون و نيز تاكسي هاي خطي و گردشي را در صورتي كه تا دو هفته پس از تاريخ ابلاغ مورد اعتراض مسئولان ذيربط قرار نگيرد، اجرا كند، در اين لايحه تنها متغير در نظر گرفته شده براي افزايش نرخ كرايه تاكسيها تغييرات قيمت سوخت است، چرا كه با اعتماد به اعلام دولت مبني بر عدم افزايش قيمت ساير اقلام، در افزايش نرخ كرايه ها تنها عامل افزايش قيمت سوخت را مد نظر قرار داده ايم.
وي با اشاره به اين كه در تنظيم اين لايحه تلاش شده تا با در نظر گرفتن ميزان دقيق پيمايش تاكسي ها، ميزان سوخت مصرفي آنها را محاسبه نماييم، اظهار كرد: با توجه به افزايش قيمت سوخت و تعداد جابجايي مسافران، ميزان افزايش نرخ كرايه ها را به صورت منصفانه و منطقي تعيين نموده ايم، به گونه اي كه حقوق شهروندان و رانندگان تضييع نشود.
معاون ترافيك شهرداري تهران از احداث 500 جزيره ايمني در پايتخت براي نخستين بار در كشور خبر داد.
تشكري هاشمي با اشاره به اينكه متأسفانه در سطح شهر تهران جان عابران پياده به دليل كم توجهي برخي رانندگان و برخي عابران با مخاطراتي همراه است افزود: در اين راستا شهرداري تهران اقدام به احداث جان پناه يا جزاير ايمني در پايتخت كرده است.
وي با اشاره به اينكه هنگام عبور عابران از گذرگاه عابر پياده براساس قانون بايد رانندگان به طور كامل توقف كنند گفت: متأسفانه نه رانندگان به اين امر توجه مي كنند و نه عابران پياده از گذرگاه هاي مخصوص عبور مي كنند كه اين مشكل در عبور از معابري كه فاقد چراغ زمان دار يا پل عابر پياده هستند تشديد مي شود.

 



توسط تيم اعزامي پليس آگاهي هرمزگان گروگان اهل بستك در ايرانشهر آزاد شد

رئيس پليس آگاهي هرمزگان از آزادسازي گروگان اهل بستك از دست گروگان گيران در ايرانشهر توسط تيم اعزامي پليس به آن شهر خبر داد.
اصغر قطب زاده با بيان اينكه وضعيت در بخش كشفيات قابل قبول است، اضافه كرد: با همكاري پليس آگاهي با كلانتري ها و پاسگاهها نيز چندين عمليات طي آذرماه در بندرعباس و ديگر نقاط استان اجرايي شده است.
قطب زاده در تشريح چند مورد از اين عمليات ها به ربايش يك دانشجوي 20 ساله اهل بستك و ساكن بندرعباس در مسير منزل به دانشگاه توسط آدم رباها در تاريخ دوازدهم آذرماه سال جاري اشاره كرد و گفت: آدم رباها در اين جريان تقاضاي 180 ميليون تومان وجه نقد را داشتند كه با اعلام شكايت خانواده فرد ربوده شده موضوع در دست بررسي پليس آگاهي قرار گرفت.
قطب زاده افزود: پليس آگاهي موفق شد با اعمال كارهاي پليسي و در اقدامات اوليه در تاريخ 28آذرماه سه نفر از رابطان گروگانگير را در بندرعباس دستگير كند.
وي ادامه داد: با تخليه اطلاعاتي اين افراد و گسترش كار اطلاعاتي مشخص شد كه گروگانگير اصلي و فرد ربوده شده در ايرانشهر به سر مي برد.
اين مقام انتظامي اضافه كرد: لزوما تيمي از اداره جرائم پليس استان با مجوز قضايي در راستاي دستگيري فرد گروگانگير به ايرانشهر اعزام شد.
وي بيان داشت: تيم اعزامي با همكاري پليس آگاهي ايرانشهر موفق شد در محل قرار صوري كه در بيابان هاي اطراف ايرانشهر مشخص شده بود فردي 29ساله اهل اين شهر را به عنوان گروگانگير اصلي دستگير كند.
قطب زاده افزود: با دستگيري اين فرد پليس موفق به اطلاع از محل اختفاي فرد ربوده شده در يكي از انبارهاي متروكه ايرانشهر مي شود.
رئيس پليس آگاهي هرمزگان ابراز داشت: پس از رجوع پليس به اين مكان ماموران موفق به دستگيري دو نفر از نگهبانان در آزادسازي گروگان مي شوند.

 



از ماه آينده اسامي بيمارستان هاي خوب منتشر مي شود

مديركل نظارت بر درمان و اعتباربخشي معاونت درمان وزارت بهداشت از معرفي بيمارستان هايي كه آيين نامه ها و تعرفه هاي وزارت بهداشت را رعايت مي كنند تحت عنوان «بيمارستان هاي خوب» از ماه آينده خبر داد.
دكتر سجاد رضوي، با اشاره به مباحث تشويقي وزارت بهداشت براي بيمارستان ها به ويژه بيمارستان هاي خصوصي كه تعرفه هاي مصوب و آيين نامه هاي وزارتخانه را رعايت مي كنند، گفت: به اين ترتيب تسهيلات لازم در اختيار اين بيمارستان ها قرار مي گيرد و در تهيه تجهيزات مورد نياز كمك هاي لازم به اين بيمارستان ها صورت مي گيرد.
وي افزود: سايتي در وزارت بهداشت طراحي مي شود كه طي آن اسامي بيمارستان هاي خوب و بيمارستان هاي داراي ارزش پايين تر به صورت ماهيانه منتشر و اعلام مي شود.
به گفته رضوي، در راستاي شفاف سازي و اطلاع رساني مطلوب در زمينه «منشور حقوق بيماران» و اطلاعات پزشكي مورد نياز آنها و همچنين بهبود فرايندهاي نظارت بر موسسات پزشكي، ابلاغيه اي به دانشگاههاي علوم پزشكي تهران و شهيد بهشتي براي اعلام به تمامي بيمارستان ها و مراكز درماني دانشگاهي، دولتي، خصوصي و خيريه تحت پوشش صورت گرفته است.
وي تاكيد كرد: براساس دستورالعمل ابلاغي تمام بيمارستان هاي دولتي و خصوصي بايد قبل از بستري بيمار تمام هزينه هاي درمان را به اطلاع وي برسانند. بر اين اساس بايد اطلاعيه مربوطه در قسمت پذيرش و ترخيص نصب شود و تمام اطلاعات در مورد تعرفه هاي درمان و خدمات پزشكي در اختيار بيماران قرار گيرد. به اين ترتيب بيمار بايد با آگاهي كامل از هزينه ها و خدمات درماني بيمارستان مربوطه را براي درمان خود انتخاب كند.
به گزارش مهر، رضوي ادامه داد: براساس تاكيدات دستورالعمل ابلاغي تمام هزينه هاي بيمارستاني بايد به حسابداري بيمارستان پرداخت شود نه در مطب پزشك يا شخصي خاص در بيمارستان . همچنين بايد در قبال پرداخت هزينه هاي درماني رسيد دريافت شود.

 



رئيس پليس امنيت عمومي تهران بزرگ: برگزاري هر نوع ميهماني مختلط جرم است

رئيس پليس امنيت عمومي تهران بزرگ با اعلام اينكه برگزاري هر نوع ميهماني مختلط جرم است گفت: پليس با اين گونه مجالس برخورد مي كند.
به گزارش ايسنا سرهنگ عليرضا محرابي با اعلام متلاشي شدن پنج پارتي در شمال شهر تهران در روزهاي اخير افزود: بررسي ها در رابطه با اين پرونده از سوي مرجع قضايي در حال انجام است.
وي درباره برخورد پليس با ميهماني هاي شبانه هم اظهار كرد: هر نوع ميهماني مختلط جرم است و پليس با اين گونه مجالس كه در آن حد و حدود شرعي را رعايت نمي كنند، برخورد خواهد كرد.
محرابي ادامه داد: مردم مي توانند چنين موضوعاتي را با پليس 110 درميان بگذارند.
رئيس پليس امنيت عمومي تهران بزرگ با بيان اينكه برگزاري پارتي در تهران روند رو به افزايشي نداشته است، افزود: عمدتا مشروبات الكلي در چنين ميهماني هايي كشف مي شود.
وي درباره انتشار آگهي هايي مبني بر، برپايي پارتي هاي سيار كه در قالب تورهاي مسافرتي وجود دارد هم اظهار كرد: تاكنون به چنين موضوعي برنخورده ايم، اما اگر موردي گزارش شود، با آن برخورد خواهيم كرد.

 



در شهرستان بناب اتفاق افتاد
كشف مشروبات الكلي از 2 عضو شوراي اسلامي يك روستا

بناب- خبرنگاركيهان:
عضو شوراي اسلامي يكي از روستاهاي شهرستان بناب به دليل كشف مشروبات الكلي از وي دستگير شد و عضو ديگر شورا نيز هم اكنون متواري است.
فرمانده نيروي انتظامي شهرستان بناب با اعلام خبر فوق گفت: بنابر گزارشهاي واصله، در يكي از روستاهاي شهرستان بناب مقداري مشروبات الكلي در حال بار زني به يك دستگاه كاميون خاور بوده كه بلافاصله پليس آگاهي شهرستان بعد از توجيه به محل مذكور اعزام و حياط خانه مورد نظر تحت كنترل قرار گرفت و به محض خروج، خودرو خاور متوقف و سه نفر دستگير و جهت بررسي بيشتر به پليس آگاهي دلالت و مقدار هزار و709 بطري انواع مشروبات الكلي خارجي كه زير بار كاه جاسازي شده بود، كشف و ضبط شد.
سرهنگ عيسي هاتفي افزود: مجددا بعد از تماس تلفني مردم منطقه مبني بر اينكه مقداري مشروبات الكلي مجددا از منزل ديگري در همان روستا بارزني مي شود؛ بلافاصله اكيپهاي پليس آگاهي و يگان امداد به محل اعزام و از يك دستگاه خودرو نيسان مقدار 2 هزارو700 بطري مشروبات الكلي خارجي كشف و راننده نيسان دستگير و بعد از تشكيل پرونده جهت اقدامات بعدي به مقامات قضايي تحويل گرديد. وي گفت: يكي از متهمان دستگير شده عضو شوراي اسلامي يكي از روستاهاي شهرستان بناب بوده و يكي از اعضاي ديگر شوراي اسلامي همين روستا فعلا متواري است.

 



هواشناسي براي تهران بارش برف پيش بيني كرد

مديركل هواشناسي استان تهران گفت: بارش برف و باران در راه است.
مهندس جباري در گفت وگو با ايسنا، افزود: يك سامانه بارشي نسبتاً شديدي از شرق مديترانه در حال ورود به كشور است كه در روز يكشنبه در دامنه هاي زاگرس و در روز دوشنبه در دامنه هاي البرز و تهران فعال مي شود.
وي افزود: براين اساس انتظار مي رود از روز يكشنبه بارش ها به صورت باران در تهران آغاز شود كه در روز دوشنبه اين بارش ها به صورت برف خواهد شد.
مديركل هواشناسي استان تهران با اشاره به اينكه تا پايان هفته دماي هوا در تهران حداقل 3 درجه كاهش خواهد يافت و به زير صفر مي رسد، افزود: سامانه جديد از سامانه قبلي قوي تر خواهد بود.
وي افزود: با خروج اين سامانه طي روزهاي سه شنبه و چهارشنبه دماي هوا در پايتخت به زير صفر رفته و انتظار مي رود آسمان تهران در پايان هفته نيز نيمه ابري باشد.

 



افزايش گشت هاي جمع آوري كارتن خواب ها در تهران

معاون اجتماعي و فرهنگي شهرداري تهران از افزايش گشتهاي ويژه شهرداري براي جمع آوري متكديان و كارتن خوابها خبر داد.
دكتر محمدهادي ايازي افزود: هم اكنون چهار گرمخانه در نقاط مختلف شهر تهران وجود دارد كه اين مراكز به صورت كامل پاسخگوي نيازهاي كارتن خوابها و متكديان شهر تهران هستند.
وي در ادامه به افزايش گشتهاي ويژه شهرداري براي جمع آوري متكديان و كارتن خوابها در فصل سرما اشاره و تصريح كرد: اكنون در صورتي كه شهروندان تهراني در سطح شهر با كارتن خوابها و متكديان خياباني مواجه شوند، مي توانند با سامانه 137 تماس بگيرند تا شهرداري تهران نسبت به جمع آوري آنها اقدام كند.
سخنگوي شهرداري تهران در ادامه به گلايه از برخي از شهروندان به دليل ايجاد مشكلاتي توسط كارتن خوابها در فضاهاي مسكوني اطراف گرمخانه ها اشاره كرد و به مهر گفت: ما در شهر تهران با پديده ناهنجاري اجتماعي مواجه هستيم و در هر نقطه اي كه اين گرمخانه ها ايجاد شود، مسايل جانبي نيز ايجاد خواهد شد.
معاون اجتماعي و فرهنگي شهرداري تهران از انجام اقدامات لازم براي حل اين موضوع خبر داد و اظهار داشت: به سازمان رفاه و خدمات اجتماعي شهرداري مسئوليت داده ايم تا ايجاد معضلات از سوي كارتن خوابها در فضاي اطراف گرمخانه ها را بررسي و ترتيبي اتخاذ كنند تا حداقل مشكل براي ساكنان اطراف گرمخانه ها ايجاد شود.

 



استاندار خبر داد
استرداد مابه التفاوت وجه برق مصرفي تابستان مشتركان گيلاني

رشت- خبرنگار كيهان:
استاندار گيلان از استرداد مابه التفاوت وجه قبض هاي برق مشتركان اين استان ناشي از بهاي برق مصرفي تابستان گذشته خبر داد.
روح الله قهرماني چابك اظهار داشت: براساس تصويب هيئت وزيران به دليل افزايش دما و استمرار آن در فصل تابستان، گيلان در رديف استانهاي گرمسير درجه 4 قرار گرفت.
به گفته وي به همين منظور مابه التفاوت هزينه پرداختي مشتركان خانگي در تابستان سال جاري در قبض هاي آنان محاسبه مي شود.
قهرماني در ادامه با اعلام اينكه برق مصرفي مشتركان استان در تابستان گذشته براساس الگوي مصرف 300 كيلو وات در ساعت مناطق عادي محاسبه شده بود كه با تصويب هيئت وزيران اين الگو به 500 كيلو وات در ساعت تغيير يافته است گفت: با پيگيري هاي به عمل آمده برق هيچ يك از مشتركان خانگي به دليل تاخير در پرداخت بهاي برق قطع نشده است.
وي در پايان گفت: مصوبه هيئت وزيران مبني بر قرار گرفتن گيلان در رديف مناطق گرمسير درجه 4 مربوط به شهرهاي سردسيري ماسوله، ديلمان و جيرنده نمي باشد.
گفتني است در تابستان گذشته مردم استان گيلان به دليل گرماي بيش از حد هوا ناچار به استفاده از كولرهاي گازي شدند.

 



انفجار سمند در محور مشهد - سرخس

سرخس - خبرنگار كيهان
يك دستگاه سمند در مسير مشهد - سرخس منفجر شد.
يك دستگاه سمند در مسير مشهد - سرخس حد فاصل دوراهي بزتگان سرخس به دليل عدم توانايي راننده در كنترل خودرو، سرعت زياد و خواب آلودگي منحرف و در كانال بزرگي سقوط كرد و منفجر شد.
فرمانده پليس راه سرخس با تاييد خبر افزود: راننده خودروي سمند به نام جواد سنگدل 22 ساله در اين حادثه جان باخت.
سرگرد نيك نام افزود: خودروي سمند كه از مشهد به سرخس باز مي گشت به جز راننده سرنشين ديگري نداشت.
علت اين حادثه: خواب آلودگي، تخطي از سرعت مطمئنه و انفجار خودروي سمند اعلام شده است.

 



كشته و مصدوم شدن 15 نفر در جاده مشكين شهر

با كشته و زخمي شدن 15 نفر در تصادف خونين مشكين شهر اين جاده بار ديگر به قربانگاه رانندگان و مسافران تبديل شد.
به گزارش خبرگزاري فارس از اردبيل، در اين حادثه كه بعدازظهر پنج شنبه و بر اثر انحراف به چپ خودروي پاترول رخ داد، 13نفر از هموطنان مان مصدوم و 2 نفر نيز كشته شدند.
در اين حادثه كه يك دستگاه اتوبوس مسافربري با يك دستگاه پاترول در نزديكي روستاي كوربلاق در 12 كيلومتري مشكين شهر به هم برخورد كردند؛ راننده و سرنشين پاترول جان باخته و 13نفر از مسافران اتوبوس مصدوم شدند.
10 نفر از مصدومان اين حادثه با آمبولانس فوريت هاي پزشكي مشكين شهر و سه نفر نيز توسط خودروهاي عبوري به بيمارستان حضرت ولي عصر مشگين شهر منتقل شدند حال يكي از مصدومين وخيم گزارش شده است.

 



دو قاچاقچي مواد مخدر در بروجرد به دار مجازات آويخته شدند

خرم آباد-خبرنگار كيهان:
دو نفر سوداگر مرگ در بروجرد به دار مجازات آويخته شدند.
رئيس دادگستري بروجرد افزود: دو نفر از سوداگران مرگ به اتهام حمل و نگهداري چهار كيلو و 990گرم كراك در شعبه دوم دادگاه انقلاب اسلامي اين شهرستان محاكمه و به اعدام محكوم شدند.
حجت الاسلام والمسلمين محمد صادق اكبري افزود: حكم صادره پس از تأييد رياست محترم قوه قضائيه و دادستان كل كشور، صبح پنجشنبه در محوطه زندان بروجرد به اجرا درآمد و اين دو سوداگر مرگ به دار مجازات آويخته شدند.
قاضي اكبري با اشاره به تلاش سوداگران مرگ مبني بر اشاعه مواد مخدر و آلوده كردن جوانان، گفت: در راستاي تأكيد آيت اله لاريجاني رئيس قوه قضائيه و تدابير دكتر خداييان رياست كل دادگستري لرستان برخورد قانوني سريع و قاطع با سوداگران مرگ در دستور كار قرار گرفته و سرنوشتي مشابه اين دو نفر در انتظار سوداگران مرگ است.
رئيس دادگستري شهرستان بروجرد افزود: با توجه به اصلاح قانون مبارزه با مواد مخدر، براي همه فعالان در عرضه، توزيع مواد مخدر سنتي و صنعتي از جمله كراك بيش از 30 گرم حكم اعدام در نظر گرفته مي شود.

 



عجيب ترين شرط براي اخذ وام دانشجويي دانشگاه آزاد داشتن گذرنامه راشرط اعطاي وام دانشجويي اعلام كرد

رئيس صندوق رفاه دانشجويان دانشگاه آزاد يكي از شرايط اعطاي وام شهريه دانشجويي دانشجويان خود را داشتن گذرنامه اعلام كرد.
رضا سعيد در گفت وگو با مهر با اعلام اين مطلب افزود: براي اعطاي وام شهريه اعلام كرده اند كه اطلاعات كامل دانشجويان بايد ارائه شود كه برخي از اين اطلاعات شامل شماره گذرنامه و مدت استفاده دانشجو از خوابگاه دانشجويي مي شود.
سعيد در پاسخ به اين سوال كه يعني اگر دانشجويي گذرنامه نداشته باشد نمي تواند از وام شهريه استفاده كند گفت: «با اين شرايط بله! گفته اند بايد اطلاعات كامل دانشجو ارائه شود كه يكي از آن اطلاعات را هم شماره گذرنامه قرار داده اند.»وي از تكميل اطلاعات يك ميليون و يكصد هزار دانشجوي دانشگاه آزاد اسلامي براي دريافت وام شهريه خبر داد و گفت: معاون پژوهشي دانشگاه آزاد طي نامه اي به رئيس موسسه پژوهش و برنامه ريزي آموزش عالي از وي خواستار شده كه اگر يك ماه ديگر به دانشگاه آزاد فرصت دهند فهرست كامل اطلاعات 500 هزار دانشجوي ديگر را نيز تكميل كنيم.
رئيس صندوق رفاه دانشجويان خاطرنشان كرد: يك هزار ميليارد ريال شهريه در شهريورماه براي ثبت نام نيمسال اول 90-89 از دانشجويان دريافت نكرديم و به آنها گفتيم كه تعهدي ثبت نام كنيد، وام خواهد آمد. آنها نيز تعهدي ثبت نام كردند.
به گفته وي اين در حالي است كه هنوز وام شهريه نيمسال اول توسط دانشگاه وصول نشده است.

 



اصلاح يك خبر

در خبر مربوط به صفحه حوادث مورخه پنج شنبه 16 دي ماه تحت عنوان «قاتل سعادت آباد به دار مجازات آويخته شد» در پاراگراف سوم اين خبر جمله «... در حكم صادره از سوي دادگاه «يعقوب» به تحمل 74 ضربه شلاق نيز محكوم شده بود...» صحيح است كه اشتباها نام «كيميا» ذكر شده است.

 



مسموميت 220 كودك چيني

مسموميت ناشي از انتشار سرب يك كارخانه باطري سازي در شرق چين تاكنون باعث مسموميت بيش از 220 كودك شده است.
به گزارش شبكه تلويزيوني بي بي سي از پكن، 200كودك چيني با توجه به نزديك بودن محل سكونت شان با يك كارخانه توليد باطري در منطقه آنهوي با مسموميت روبرو شده و 24 كودك ديگر نيز به علت جدي شدن اين مسموميت در بيمارستان بستري شده اند كه در ميان آنها يك نوزاد 9ماهه نيز به چشم مي خورد.به گزارش مطبوعات چين، اين كارخانه برخلاف قانون دقيقاً نزديك به يك جاده و در مجاورت منازل مسكوني مشغول فعاليت بوده است.در پي اين مسموميت ها، مقامات چيني تعطيلي اين كارخانه را اعلام كرده اند. با اين حال تاكنون به طور دقيق مشخص نشده است چگونه اين كودكان در معرض انتشار سرب قرار گرفته اند هرچند همه مي دانند كارخانه باطري سازي همواره باعث آلوده كردن زمين و هواي محيط اطراف شده است.اين در حالي است كه مقررات ايمني لازم در اين خصوص در سراسر چين وجود ندارد و اين كشور به بزرگترين توليدكننده و مصرف كننده سرب موجود باطري در جهان مبدل شده است.

 

(صفحه(12(صفحه(10(صفحه(6(صفحه(9(صفحه(7(صفحه(8(صفحه(15(صفحه(11(صفحه(5(صفحه(16(صفحه(13(صفحه(4(صفحه (2.3.14