(صفحه(12(صفحه(10(صفحه(6(صفحه(9(صفحه(7(صفحه(8(صفحه(15(صفحه(11(صفحه(5(صفحه(16(صفحه(13(صفحه(4(صفحه (2.3.14


شنبه 18 دی 1389- شماره 19834

حديث دشت عشق
هفته سوم ليگ بسكتبال به پايان رسيد
تداوم پيروزي تيم هاي بالانشين
نكته ورزشي
جام حذفي باشگاه هاي اسپانيا قرعه كشي شد.
مالديووگوام صاحب پست شدند اما...
سعيدلو در انتخابات AFC رأي نياورد
آخرين اخبار از جام ملت هاي آسيا
اخبار كوتاه از فوتبال
دوستداران تختي درمراسم سالگرد جهان پهلوان



حديث دشت عشق

به ياد بانوي شهيده «فوزيه شيردل»
زني كه دل شير داشت

بانوي «شهيده فوزيه شيردل» سال 1338 در كرمانشاه بدنيا آمد. او سه سال در پاوه، بهيار بود. سال 1357 با پيروزي انقلاب اسلامي، به خاطر حمايت از انقلاب بارها با رئيس بيمارستان درگير شده بود. دوستش مي گويد: «فوزيه در بيمارستان با صداي بلند اعلام مي كرد كه من پيرو خط امام هستم، آن زمان، همه از ناجوانمردي و حمله هاي وحشيانه دموكرات ها و ضدانقلاب مي ترسيدند ولي فوزيه دل شير داشت.» خيلي به امام خميني علاقه داشت. عكس ايشان را توي اطاقش زده بود. ديگران مي گفتند: «فوزيه! اگر ضدانقلاب ها بو ببرند كه اين عكس را به ديوار اطاقت زده اي، حساب همه مان را مي رسند.» مي خنديد و مي گفت: «ضد انقلاب هيچ غلطي نمي تواند بكند.»
روز شهادتش پشت تويوتا سوار شده بود كه ناگهان رگبار هلي كوپتري پهلويش را مي شكافد، خون كف تويوتا را رنگ كرد. پهلوي فوزيه خونريزي شديدي داشت، صورتش به سفيدي گچ شده بود. فوزيه ساعتي بعد به شهادت رسيد. او و مجروحان ديگر را سوار بر هلي كوپتر كردند. هلي كوپتر در حالي از زمين بلند شد كه رگبار گلوله ها به طرف بدنه آن مي باريد. پروانه هلي كوپتر شكست و از كنترل خارج شد. با لرزش هاي هلي كوپتر و تكان هاي شديد، همه مجروحان به شهادت رسيدند. جسد فوزيه از كابين هلي كوپتر آويزان بود و روپوش سفيد او كه سرخ شده بود در هوا تكان مي خورد.

 



هفته سوم ليگ بسكتبال به پايان رسيد
تداوم پيروزي تيم هاي بالانشين

هفته سوم مسابقات بسكتبال ليگ برتر باشگاههاي كشور با تثبيت جايگاه مهرام در صدر جدول، باقي ماندن نماينده شيراز در قعر جدول و تغيير در جايگاه تيم هاي ميانه نشين به پايان رسيد.
سومين هفته از رقابت هاي ليگ برتر بسكتبال عصر روز پنج شنبه هفته گذشته با برگزاري 5 ديدار و پيروزي مجدد صدرنشين، دانشگاه آزاد، پتروشيمي، هيات شهركرد و شهرداري گرگان به پايان رسيد.
تيم مهرام، صدرنشين ليگ برتر سومين بازي خود را هم با پيروزي مقابل راه و ترابري قم به پايان رساند. شاگردان مهران شاهين طبع كه عازم قم شده بودند برابر ميزبان خود راه و ترابري با 10 امتياز اختلاف و با نتيجه 94 بر 84 به پيروزي رسيدند تا همچنان رتبه نخست جدول را در چنگال خود ببينند.
پتروشيمي ماهشهر هم كه از عدم حضور دومين بازيكن خارجي خود رنج مي برد در خانه خود توزين الكتريك كاشان را مغلوب كرد تا ضمن كسب سومين پيروزي پياپي نخستين شكست اين تيم كاشاني را در اين فصل رقم بزند.
دانشگاه آزاد در اين هفته دست به كار بزرگي زد و موفق شد كاسپين قزوين را در قزوين شكست دهد. دانشگاه آزاد كه در 2 هفته اول 2 شكست تلخ را تجربه كرده بود، در اين هفته با آمدن بازيكنان خارجي خود نخستين پيروزي اش را جشن گرفت.
مصاف 2 تيم ته جدولي پويا تهران و هيات شهركرد به سود شهركردي ها خاتمه يافت. پويا تهران كه نشان داده است، در قد و قواره هاي يك تيم ليگ برتري آماده نشده است، روز پنج شنبه سومين باخت پي درپي خود را در كارنامه ثبت كرد.
شهرداري گرگان در اهواز مقابل ملي حفاري اين شهر دومين پيروزي خارج از خانه اش را جشن گرفت. شاگردان اسدالله كبير هفته گذشته در گرگان مغلوب پتروشيمي ماهشهر شده بود.
ديدار ذوب آهن و ب.آ شيراز هم به دليل حضور تيم اصفهاني در رقابت هاي غرب آسيا لغو و در زمان ديگري برگزار خواهد شد.
نتايج كامل مسابقات هفته سوم به اين شرح است:
¤ كاسپين قزوين 63-دانشگاه آزاد 81
¤ راه و ترابري قم 84- مهرام 94
¤ پتروشيمي ماهشهر 79- توزين الكتريك 63
¤ پويا تهران 52- هيات شهركرد 68
¤ ملي حفاري اهواز 102- شهرداري گرگان 109
جدول رده بندي مسابقات: 1- مهرام تهران 6 امتياز، 2- پتروشيمي بندرامام 6 امتياز، 3- توزين الكتريك كاشان 5 امتياز، 4- كاسپين قزين 5 امتياز، 5- شهرداري گرگان 5 امتياز، 6- ذوب آهن 4 امتياز (يك بازي كمتر) و...

 



نكته ورزشي

مصوبه كارشناسي نشده؟!
سرويس ورزشي -
مجلس شوراي اسلامي طي طرحي با ادغام سازمان هاي تربيت بدني و ملي جوانان و تبديل آن به «وزارت ورزش و جوانان» موافقت كرد. اين طرح با 157 رأي موافق، 44 رأي مخالف و 11 رأي ممتنع به تصويب رسيد.
سرويس ورزشي كيهان از اين مصوبه به دلايل كاملا فني و كارشناسي نمي تواند خشنود باشد و از آن اعلام رضايت و با آن اعلام موافقت كند.زيرا با مروري كوتاه بر روند اين مصوبه، يك نكته كاملا به اثبات مي رسد كه براي تصويب چنين مصوبه اي كار كارشناسي دقيق و همه جانبه صورت نگرفته است. بر همين اساس اميدواريم دست اندركاران و تهيه كنندگان اين طرح با توضيح و تشريح مراحل شكل گيري طرح مذكور، براي افكار عمومي توضيح دهند كه ميزان بررسي و ارزيابي اين طرح براساس نگاه كارشناسانه چقدر بوده است. با شناختي كه ما از لايه هاي دروني ورزش داريم، كاملا مشخص است كه ورزش چقدر به ثبات مديريت نياز دارد زيرا با وزارتخانه شدن آن، همين ثبات مديريت نيم بند هم دچار كش و واكش هاي قواي مجريه و مقننه خواهد شد.
واقعاً اين سؤال جدي است كه نمايندگان محترم مجلس شوراي اسلامي با كدام كار «كارشناسي» و مطالعاتي به اين نتيجه رسيده اند كه بايد مديريت ورزش كشور را با اين تغيير مواجه كنند تا ورزش بتواند در جهت توسعه و بالندگي گامهاي بلندتري بردارد؟!
ما معتقديم كه اگر مي خواهيم براي ورزش در حوزه مديريت تغييري صورت بدهيم، مي بايست از تمامي ابعاد ورزش با يك كار مطالعاتي عميق و با نظرخواهي از استخوان خرد كرده ها، طرحي پخته و همه جانبه نگر تهيه كنيم تا تبعات منفي آن به حداقل ممكن برسد. شايد با بررسي هاي دقيق و عميق روزي به اين نتيجه برسيم كه ورزش براي رسيدن به قله هاي رشد و توسعه نيازمند وزارتخانه باشد اما قطعاً آن وزارتخانه كه برآمده از يك سلسله پژوهش و كار كارشناسي دقيق و ديدن همه زوايا و ابعاد ورزش كشور مي باشد، با اين وزارتخانه تصويب شده، تفاوت جدي و ماهوي خواهد داشت.
وقتي يك كار با مطالعه كم و دقت لازم انجام نمي شود نه تنها گامي به جلو نخواهد بود بلكه حركتي رو به عقب براي ورزش تلقي خواهد شد و زيان هاي چنين اقدامي، از منافعش بيشتر خواهد بود.
حتماً نمايندگان محترم به اين موضوع عنايت دارند كه جنس و نوع مخالفت ما با مصوبه اخير در خصوص تشكيل وزارت ورزش و جوانان، با مخالفت دست اندركاران سازمان تربيت بدني و بعضي از رؤساي فدراسيون هاي ورزشي كاملا متفاوت است چرا كه نگاه ما يك ديدگاه صددرصد اجرائي نيست بلكه با در نظر گرفتن ملاحظات اجرائي و آينده نگري و پيشرفت و توسعه ورزش باتوجه به اقتضائات ورزش، با مصوبه اخير موافق نيستيم و براي ارائه ابعاد و استدلال اين ديدگاه آماده ايم تا در هر جمع كارشناسي، ادله خود را به شكل مبسوط و همه جانبه مطرح كنيم و از آن دفاع منطقي بعمل آوريم.
در صورت اجرا شدن اين مصوبه، به جاي اين كه آرامش بر فضاي ورزش حاكم شود تزلزل و عدم ثبات بر بخش هاي جاري ورزش حكمفرما خواهد شد كه در چنين حالتي به جاي اين كه از سرمايه هاي مادي و انساني ورزش استفاده بهينه صورت گيرد بخش قابل توجه وقت و سرمايه هاي ورزش، صرف بگومگو ميان تعدادي از نمايندگان و برخي از مسئولان ورزش خواهد شد كه در نهايت رهاوردي براي رشد واقعي ورزش نخواهد داشت.
اميدواريم در مراحل بعدي، جهت نهايي شدن اين مصوبه يك بازنگري جديد نسبت به آن صورت گيرد تا در خلال آن هيچ زياني (حتي اندك) متوجه ورزش نشود.

 



جام حذفي باشگاه هاي اسپانيا قرعه كشي شد.

دربي شهر مادريد و راه آسان بارسلونا تا فينال
با مشخص شدن چهره 8 تيم پاياني جام حذفي اسپانيا برنامه ادامه رقابت ها تا فينال مشخص شد كه ديدار تيم هاي همشهري رئال و آتلتيكو مادريد مهم ترين ديدار مرحله يك چهارم نهايي خواهد بود.
با پايان دور برگشت مرحله يك هشتم نهايي جام حذفي، چهره هشت تيم پاياني رقابت هاي مشخص شد.
بارسلونا، رئال مادريد، سويا، ويارئال، آلمريا، رئال بتيس، آتلتيكومادريد و دپورتيوولاكرونيا هشت تيم پاياني رقابت ها خواهند بود.
بارسلونا تا رسيدن به ديدار پاياني كار دشواري پيش رو ندارد. شاگردان گوارديولا در مرحله يك چهارم نهايي به مصاف رئال بتيس، تنها تيم دسته دومي حاضر در رقابت ها مي روند و در صورت پيروزي در مرحله نيمه نهايي مقابل برنده ديدار دپورتيوو لاكرونيا و آلمريا قرار مي گيرند. به اين ترتيب بارسلونا تا ديدار پاياني با هيچ يك از تيم هاي قدرتمند رئال مادريد، سويا، ويارئال و آتلتيكو مادريد روبرو نخواهد شد.
درسوي مقابل رئال مادريد مسير دشواري در طرف ديگر جدول دارد. شاگردان مورينيو كه با پيروزي 8 بر 2 مقابل لوانته در مجموع دو ديدار رفت و برگشت راهي دور بعد شدند بايد در مرحله بعد مقابل تيم همشهري آتلتيكومادريد به ميدان بروند. در صورت پيروزي يكي از تيم هاي سويا و ويارئال انتظار آنها را در نيمه نهايي مي كشد.
مرحله يك چهارم نهايي كوپا دل ري چهارشنبه هفته جاري با ديدار تيم هاي بارسلونا ورئال بتيس در ورزشگاه نيوكمپ آغاز مي شود.

 



مالديووگوام صاحب پست شدند اما...
سعيدلو در انتخابات AFC رأي نياورد

انتخابات كنفدراسيون فوتبال آسيا عصر پنج شنبه در حالي به پايان رسيد كه علي سعيدلو تنها نماينده ايران كه براي تصدي سمت نايب رئيسي AFC نامزد شده بود با شكست مقابل نماينده نپال، كشورمان را در كنفدراسيون آسيا بدون كرسي كرد.
علي سعيدلو، رئيس سازمان تربيت بدني از منطقه مركز و جنوب كه ايران در آن قرار دارد كانديدا شده بود. سعيدلو در اين بخش رقبايي از هند، نپال، پاكستان، سريلانكا و قرقيزستان داشت كه در رأي گيري در رقابت با نماينده نپال 25 بر 20 شكست خورد تا «گانش تاپا» نايب رئيس AFC شود. اين در حالي است كه از منطقه شرق آسيا نام دكتر چونگ مونگ جون از كره جنوبي مشاهده مي شود.
در بخش كميته اجرايي هم علي كفاشيان از منطقه مركز و جنوب نامزد شده بود كه پيش از آغاز انتخابات به نفع سعيدلو كناره گيري خود را اعلام كرد.علي عظيم از مالديو و پرافول پاتل از هند و مخدوم سيد فيصل صالح حيات از پاكستان در اين بخش انتخاب شدند.
پيش تر اين كرسي در اختيار محسن صفايي فراهاني بود كه با استعفاي او، علي كفاشيان خودش را براي عضويت در كميته اجرايي AFC كانديدا كرد.
بن همام رئيس قطري كنفدراسيون فوتبال آسيا نيز در حالي كه رقيبي نداشت براي چهارسال ديگر رئيس ماند.

 



آخرين اخبار از جام ملت هاي آسيا

¤ كاروان تيم ملي ساعت 13 روز پنجشنبه به وقت محلي وارد فرودگاه دوحه پايتخت قطر شد و مورد استقبال ايرانيان قرار گرفت.
¤ نخستين تمرين تيم ملي فوتبال ايران پس از ورود به دوحه براي شركت در مسابقات جام ملت هاي آسيا، پنجشنبه شب با حضور 22 بازيكن در زمين تمرين شماره 2 الغرافه انجام شد. در اين تمرين كه توسط افشين قطبي سرمربي تيم ملي كشورمان هدايت مي شد، بازيكنان زيرنظر وي، پيت بيوتر، منصور رشيدي و عليرضا منصوريان ابتدا نرمش هاي اوليه را انجام داده و سپس به سه گروه تقسيم شدند و در نيمه زمين به نوبت بازي كردند. در ادامه نيز مرور كارهاي تاكتيكي در دستور كار مربيان بود كه بازيكنان با روحيه اي خوب و شاداب و باانگيزه آن را انجام دادند.
¤ جواد نكونام تنها بازيكني بود كه با هماهنگي سرمربي تيم ملي، روز گذشته به جمع بازيكنان پيوست. كريم باقري مشاور فني تيم ملي نيز امروز وارد دوحه خواهد شد.
¤ پارك جي سونگ هافبك تيم ملي فوتبال كره جنوبي و باشگاه منچستريونايتد اميدوار است آخرين حضورش در تيم ملي كره جنوبي با موفقيت همراه باشد. پارك جي سونگ گفت: جام ملت هاي آسيا براي من بسيار خاص و ويژه خواهد بود زيرا فرصت ديگري براي من در عرصه ملي وجود ندارد و اين مساله مرا مجبور مي كند كه در جام ملت هاي آسيا تمام تلاشم را بيش از گذشته بكار گيرم تا قهرمان شويم. چو كوانگ رائه سرمربي 51 ساله تيم ملي كره جنوبي هم درباره وضعيت تيمش مي گويد: من به همه 23 بازيكنم اعتقاد دارم، ما تمام تلاش مان را انجام داده ايم و در اردوي تمريني امارات بهترين آماده سازي ممكن صورت گرفته است. فشار زيادي روي ما وجود دارد چرا كه 51 سال است قهرمان آسيا نشده ايم و اين فرصت خوبي است كه به اين دوره پايان دهيم.
¤ تامواكي ماكينو مدافع تيم ملي ژاپن و بازيكن تيم هيروشيما در تمرين تيم ملي ژاپن در ورزشگاه الاهلي از ناحيه زانو دچار آسيب ديدگي شد و بازي نخست ژاپن را در جام ملت هاي آسيا از دست داد. آلبرتو زاكروني سرمربي تيم فوتبال ژاپن غير از ماكينو، دو بازيكن ديگر به نام هاي ساكاي و ايوا ماسا را به دليل آسيب ديدگي در اختيار ندارد.
¤ سپ بلاتر رئيس فيفا پيش از آغاز بازي افتتاحيه جام ملت هاي آسيا در قطر گفت: انتظار دارم جام جهاني 2022 در زمستان برگزار شود. بلاتر گفت: 11 سال زمان داريم تا به اين سوال جواب دهيم كه جام جهاني بايد در زمستان برگزار شود يا در تابستان. بايد تصميم بگيريم كه رقابت ها را در بهترين فصل ممكن برگزار كنيم تا جام جهاني موفقي پيش رو داشته باشيم. دماي هوا در ماه ژوئن (زمان كنوني برگزاري جام جهاني) از 45 درجه سانتيگراد هم فراتر مي رود.
¤ هولگر اوسيك، سرمربي تيم ملي فوتبال استراليا كه شش ماه پيش جانشين پيم فربيك شد در گفت وگو با سايت فيفا ، فوتبال آسيا را در حال پيشرفت و رسيدن به سطح اول فوتبال جهان توصيف كرد.

 



اخبار كوتاه از فوتبال

پيروزي- آنتاليا اسپور در بازي رده بندي تورنمنت تركيه
تيم فوتبال پيروزي در تورنمنت 4 جانبه آنتاليا در ضربات پنالتي مقابل اينتراخت فرانكفورت شكست خورد.تيم هاي پيروزي ايران و اينتراخت فرانكفورت آلمان در اولين ديدار تورنمنت 4 جانبه آنتاليا، پنج شنبه هفته گذشته از ساعت 10:19 به وقت ايران به مصاف هم رفتند كه اين ديدار در پايان 90 دقيقه با نتيجه مساوي يك بر يك به پايان رسيد. كوين كراس در دقيقه 3 روي ارسال هم تيمي اش از روي نقطه كرنر دروازه رحمان احمدي را گشود.
گل پيروزي را هم محمد منصوري در دقيقه 85 به ثمر رساند.با توجه به تصميم مسئولان برگزاري اين تورنمت دو تيم بدون انجام ديدار در وقت اضافه، ضربات پنالتي را زدند كه در پايان اين ضربات اينتراخت با نتيجه 3 بر يك و در مجموع 4 بر 2به برتري رسيد.وحيد هاشميان، مجتبي زارع و محمد منصوري ضربات خود را هدر دادند و تنها ضربه تياگو وارد دروازه اينتراخت شد. رحمان احمدي، دروازه بان پيروزي هم ضربه اول بازيكن اينتراخت را مهار كرد، اما در مهار ضربات بعدي ناكام ماند.
در ديگر ديدار اين مرحله تيم كلن آلمان نيز توانست در ضربات پنالتي تيم آنتاليا اسپور، ميزبان اين مسابقات را شكست دهد.بنابراين عصر امروز (شنبه)، ابتدا تيم هاي پيروزي و آنتاليا اسپور ديدار رده بندي را برگزار مي كنند و دو نماينده آلماني نيز در ديدار فينال به مصاف هم مي روند.
هوار ملامحمد بالاخره به استقلال مي پيوندد
هوارملامحمد پس از رقابت هاي جام ملت هاي آسيا به تيم فوتبال استقلال مي پيوندد. علي فتح الله زاده با اعلام اين خبر گفت:ما قرارداد محكمي را با هوار ملامحمد، بازيكن تيم ملي عراق بستيم، اما طي هفته هاي گذشته متاسفانه عده اي اطلاعات غلطي از حضور در استقلال به اين بازيكن داده بودند كه او را دچار ترديد كرده بود. وي افزود: طبق آخرين تماسي كه علي نظري جويباري (قائم مقام باشگاه) با هوار داشته، اين بازيكن به تهران مي آيد و به تعهداتش عمل خواهد كرد. او پس از جام ملت هاي آسيا براي استقلال بازي خواهد كرد.
قلعه نويي :ناكامي ما درAFC طبيعي بود
سرمربي تيم فوتبال سپاهان گفت: وقتي در درون فوتبال دچار ضعف برنامه ريزي و اجرا در طرح هاي فوتبالي هستيم، چطور بايد در انتظار بدست آوردن كرسي در كنفدراسيون آسيا باشيم؟!
امير قلعه نويي درباره ناكامي مسئولان فوتبال ايران در انتخابات كنفدراسيون فوتبال آسيا (AFC)، اظهار كرد: در عصر ارتباطات، فوتبال ايران بايد در مجامع بين المللي داراي سكو باشد تا به پيشرفت فوتبال مان كمك كند. ما اگر در آسيا داراي قدرت باشيم، بهتر مي توانيم روند رو به رشد را طي كنيم، اما متاسفانه در سياست ها و برنامه هاي فوتبال در داخل كشور دچار مشكل هستيم كه به طور طبيعي نمي توانيم انتظار موفقيت در بيرون از آن را داشته باشيم.
گده از امروز در اردوي استقلال
سرمربي آلماني پيشين تيم فوتبال پيروزي پس از توافق با مسئولان باشگاه استقلال از امروز تمرينات اين تيم در اردوي تركيه را زيرنظر خواهد گرفت.
«يورگن گده» كه در دهه هفتاد براي مقطع كوتاهي هدايت تيم فوتبال پيروزي را بر عهده داشت با مسئولان باشگاه استقلال به توافق رسيده است تا به عنوان مربي تمرينات تيم فوتبال اين باشگاه را زيرنظر داشته باشد. قرار است يورگن گده، مربي آلماني كه پيش از اين مذاكرات لازم براي حضور وي در تركيب كادرفني استقلال انجام شده، امروز ساعت 17 به وقت تهران با پرواز مستقيم از آلمان به تركيه رفته و به اردوي استقلال اضافه شود.
يحيي زاده: شنيده ام كفاشيان تحت فشار بود
رئيس كميته تربيت-بدني و جوانان مجلس با بيان اينكه شنيده ام كفاشيان براي كناره گيري از انتخابات هيئت اجرايي آسيا تحت فشار بوده، گفت: منتظرم تا مسئولان سازمان تربيت بدني و فدراسيون فوتبال از قطر به ايران بازگردند تا از خودشان بشنويم چرا چنين اتفاقي رخ داده است.
سيدجلال يحيي زاده ضمن بيان اين مطلب در خصوص ناكامي علي سعيدلو در دستيابي به كرسي نايب رئيسي كنفدراسيون فوتبال آسيا گفت: به نظر من اين يكي از ناكامي هاي بزرگ فدراسيون فوتبال در چند سال گذشته بود. اگر در بعضي مسابقات تيم هاي ملي ايران در سطوح مختلف نتوانستند نتيجه بگيرند، شايد امكان جبران آنها در سال هاي آينده باشد، اما اين ناكامي و شكست تا چند سال ديگر جبران نخواهد شد. وي رخ دادن اين شكست را به عدم محاسبه دقيق، اتخاذ تصميمات نادرست و مديريت ضعيف مرتبط دانست و گفت: اين شكست حداقل طي چهار سال آينده بر ورزش و فوتبال ايران تاثير منفي خواهد گذاشت. به نظر من اگر از همان ابتدا كه قرار شد آقايان سعيدلو و كفاشيان در انتخابات كنفدراسيون فوتبال آسيا شركت كنند، در خصوص چگونگي حضور آنها در اين عرصه ارزيابي دقيق صورت مي گرفت، امروز شاهد اين اتفاق نبوديم كه فردي از نپال از رئيس سازمان تربيت بدني ايران پيشي بگيرد!

 



دوستداران تختي درمراسم سالگرد جهان پهلوان

چهل و سومين مراسم سالگرد درگذشت مرد اخلاق و ادب ورزش ايران صبح ديروز با حضور خيل عظيم دوستدارانش در ابن بابويه برگزار شد.
در اين مراسم بسياري از اهالي ورزش و مسئولان سياسي و ورزشي از جمله حداد عادل ، سيد جلال يحيي زاده، حسن غفوري فرد، محمدرضا يزداني خرم، بهرام افشارزاده ، شمس الدين حسيني وزير اقتصاد و دارايي و ... حضور داشتند. مثل همه چهل و سه سال گذشته كشتي دوستان و اهالي ورزش نيز در اين مراسم حضور داشتند و بر قبر جهان پهلوان غلامرضا تختي فاتحه خواندند و يادش را گرامي داشتتند. مسئولان برگزار كننده اين مراسم نيز تلاش كردند شرايط پذيرايي از مهمانان را بهتر از سالهاي گذشته برگزاركنند. با اين حال مقبره تختي هنوز تا رسيدن به شرايط مطلوب و آبرومند در شأن نام و بزرگ مردي هاي او كار بسياري دارد.

 

(صفحه(12(صفحه(10(صفحه(6(صفحه(9(صفحه(7(صفحه(8(صفحه(15(صفحه(11(صفحه(5(صفحه(16(صفحه(13(صفحه(4(صفحه (2.3.14