(صفحه(12(صفحه(6(صفحه(9(صفحه(7(صفحه(8(صفحه(15(صفحه(11(صفحه(5(صفحه(16(صفحه(13(صفحه(4(صفحه (2.3.14


دوشنبه 20 دی 1389- شماره 19836

صفحه (14)

صفحه (3)

صفحه (2)

     
فتنه 88 در خارج طراحي شد ، سران فتنه بازيچه بودند
داوود اغلو: مذاكرات استانبول 21 و 22 ژانويه برگزار مي شود
اعضاي ايراني كاروان آسيايي شكست حصر غزه: مصر شريك رژيم صهيونيستي در محاصره غزه است
آيت الله نوري همداني در دفع فتنه ها نقش بي بديلي داشته اند
صفارهرندي: غفلت برخي خواص باعث طولاني شدن فتنه 88 شد
پيشنهاد صالحي براي برگزاري سمينار مشترك فرصت هاي سرمايه گذاري در كردستان عراق
سخنران مراسم بزرگداشت 19 دي قم: شاه خائن مي خواست قم را مانند واتيكان از جامعه جدا كند
معاون پارلماني رئيس جمهور: مصرف روزانه گاز ايران با مصرف كل اروپا برابر است
معاون وزير فرهنگ و ارشاد اسلامي: اعتبار نمايشگاه هاي استاني كتاب دو برابر شد
جانشين رئيس سازمان بسيج مستضعفين:مردم برندگان اصلي دفاع از اسلام هستند
آغاز عمليات استخراج از دومين معدن سرب و روي كشور
با حضور اساتيد و مسئولان استان زنجان مراسم چهلمين روز شهادت شهيد شهرياري در زنجان برگزار شد
اخبار ادبي و هنري



رهبر معظم انقلاب در ديدار پرشور مردم قم تاكيد فرمودند:
فتنه 88 در خارج طراحي شد ، سران فتنه بازيچه بودند

رهبر معظم انقلاب اسلامي عوامل اصلي فتنه سال 88 را طراحان خارجي دانستند و خاطرنشان كردند: كساني را كه مردم به آنها سران فتنه مي گويند، در واقع بازيچه طراحان اصلي بودند و دشمن آنها را به وسط صحنه هل داده بود كه البته آنها نيز بايد راه خود را از دشمن جدا مي كردند كه اين كار را انجام ندادند و مرتكب گناه شدند.
حضرت آيت الله العظمي خامنه اي صبح ديروز در ديدار هزاران نفر از مردم قم، بصيرت و تشخيص صحيح شرايط، احساس تعهد ومسئوليت، و حضور به موقع در صحنه را سه عامل اصلي موفقيت در امتحان هاي الهي و زمينه ساز پيشرفت مادي و معنوي برشمردند وتأكيد كردند: ملت ايران با عبور موفقيت آميز از امتحان هاي گوناگون الهي در طول 32 سال گذشته، امروز مقتدرتر از هر زمان ديگر با عزم و اراده قوي و هوشياري و يكپارچگي به راه خود براي رسيدن به قله هاي سعادت و كمال و حيات طيبه دنيا و آخرت ادامه خواهد داد.
حضرت آيت الله خامنه اي در اين ديدار كه در سالروز قيام تاريخي مردم قم در نوزدهم دي سال 56، برگزار شد، اين حادثه بزرگ را نشانه پيشگامي مردم قم در بصيرت، احساس مسئوليت و حضور در صحنه دانستند و افزودند: حركت نوزدهم دي مردم قم در سال 56، يك سيلي محكم به رژيم طاغوت و جبهه استكبار بود كه با هدايت امام خميني(ره)، زمينه ساز پيروزي انقلاب اسلامي در 22 بهمن سال 57 شد.
ايشان با تأكيد بر اينكه حساسيت بالاي دشمنان نسبت به مردم و حوزه علميه قم، به دليل بصيرت بالا، روحيه احساس تعهد و حضور به موقع در صحنه آنان است، خاطرنشان كردند: عكس العمل دشمنان در قبال قدرت نمايي مردم، حوزه علميه، علما و جوانان قم در جريان سفر رهبري به اين شهر مقدس نيز، نشان دهنده همين روحيات والا و عظمت اين حركت و همچنين عجز و آسيب پذيري دشمنان است.
رهبر انقلاب اسلامي پيروزي انقلاب اسلامي ايران و نحوه واكنش دنياي كفر واستكبار در 32 سال گذشته را نمونه ديگري از آسيب پذيري مخالفان و معاندان نظام اسلامي و عظمت حركت ملت ايران برشمردند و افزودند: تشكيل نظام اسلامي در ايران و ايستادگي در مقابل قلدرترين حكومت هاي دنيا، ارائه يك راه نو برمبناي اسلام واقعي بود كه اين موضوع براي جبهه استكبار و ظلم، تحمل ناپذير است و علت اصلي مخالفت ها با جمهوري اسلامي ايران نيز همين قضيه است.
حضرت آيت الله خامنه اي با يادآوري كارهاي بزرگ و سربلندي هاي ملت ايران در ميدان هاي مختلف، تأكيد كردند: اين ملت به بركت موفقيت در امتحان هاي الهي توانسته است خود را از لحاظ معيارهاي معنوي و مادي بالا بكشد كه پيشرفت هاي علمي و فناوري و كار و خدمت رساني در سراسر كشور نمونه هاي پيشرفت مادي است.
ايشان با اشاره به كمك ها و الطاف الهي در تمام اين موفقيت ها تأكيد كردند: ملت ايران در ميدان هاي گوناگون دست قدرت الهي را ديده و حس كرده است.
رهبر انقلاب اسلامي شكست فتنه سال گذشته را نمونه اي از الطاف و دست قدرت الهي دانستند و افزودند: با لطف و عنايت خداوند متعال، مردم، بيدار و وارد صحنه شدند وتوانستند توطئه اي عظيم را خنثي كنند.
حضرت آيت الله خامنه اي خاطرنشان كردند: هنوز ابعاد فتنه سال گذشته به طور كامل شناخته نشده است و زمينه هاي زيادي براي تحليل و تبيين آن وجود دارد زيرا دشمن طراحي و محاسبات دقيقي انجام داده بود.
ايشان عوامل اصلي فتنه سال 88 را طراحان خارجي دانستند و خاطرنشان كردند: كساني را كه مردم به آنها سران فتنه مي گويند، در واقع بازيچه طراحان اصلي بودند و دشمن آنها را به وسط صحنه هل داده بود كه البته آنها نيز بايد راه خود را از دشمن جدا مي كردند كه اين كار را انجام ندادند و مرتكب گناه شدند.
رهبر انقلاب اسلامي افزودند: انسان نبايد بازيچه دشمن شود و اگر غفلتي هم كرد ولي در وسط كار متوجه موضوع شد، بايد بلافاصله راه خود را تغيير دهد.
حضرت آيت الله خامنه اي در تبيين زواياي فتنه سال گذشته تأكيد كردند: عامل اصلي، ديگراني بودند كه طراحي كرده بودند و در طراحي و محاسبات خود به دنبال حذف جمهوري اسلامي و تغيير نظام بودند.
ايشان افزودند: طراحي اصلي دشمنان، اين بود كه جمهوري اسلامي و حقيقت و شعار دين از جامعه ايران برچيده شود و قاعده حكومت و دولت را به شكل مطلوب خود تشكيل دهند.
حضرت آيت الله خامنه اي خاطرنشان كردند: صحنه گردانان اصلي، حالت ديگري را نيز طراحي كرده بودند كه اگر به نتيجه مطلوب خود نرسند، كشور را به آشوب بكشانند و با تقليد از انقلاب اسلامي و بوجود آوردن كاريكاتوري از آن، به اهداف خود برسند.
ايشان افزودند: اما ملت ايران با تشخيص صحيح اوضاع، احساس تعهد و حضور به موقع در صحنه، به دهان طراحان اصلي زد و بساط آنها را جمع كرد.
رهبر انقلاب اسلامي موفقيت ملت ايران در اين آزمون بزرگ و پيچيده را زمينه ساز پررنگ تر شدن خط دين و انقلاب در كشور و اقتدار روزافزون نظام اسلامي دانستند و خاطرنشان كردند: اقتدار روزافزون در واقع پاداش الهي براي موفقيت در اين آزمون است.
حضرت آيت الله خامنه اي همه آحاد مردم و مسئولان را به حفظ هوشياري و تشخيص صحيح مسائل اصلي از مسائل فرعي و جابجا نكردن آنها فراخواندند و افزودند: نداشتن بصيرت و شكست در امتحان الهي موجب تنزل و انحطاط جامعه خواهد شد، همانگونه كه نتيجه شكست مردم در امتحان الهي در دوران اميرالمومنين علي(ع) و شهادت آن حضرت در محراب عبادت به دست اشقي الناس، به شهادت رسيدن حضرت سيدالشهدا عليه السلام و ياران ايشان در حادثه كربلا بود.
ايشان جايگاه والاي كنوني ملت ايران و موفقيت هاي او در مسائل داخلي و تأثيرگذاري در منطقه و مسائل مهم جهاني را نتيجه سربلندي در امتحان هاي گوناگون دانستند و خاطرنشان كردند: دشمن تلاش فراواني انجام مي دهد تا با فشارهاي اقتصادي، و تبليغات دروغين و پرحجم و ترساندن دولتها و ملت ها از جمهوري اسلامي ايران، مانع از ادامه مسير پيشرفت نظام اسلامي شود اما به نتيجه نرسيده است.
رهبر انقلاب اسلامي با اشاره به شكست سياست هاي آمريكا در قضاياي فلسطين، لبنان، افغانستان و عراق افزودند: آمريكايي ها، جمهوري اسلامي ايران را عامل اصلي ناكامي هاي خود معرفي مي كنند در حالي كه آنها از بيداري و سياست صحيح ملتها شكست خورده اند.
حضرت آيت الله خامنه اي تأكيد كردند: تأثير و اقتدار جمهوري اسلامي ايران در منطقه و در ميان ملت ها تأثيري معنوي است زيرا نظام اسلامي موجب بيداري ملت ها مي شود و در چنين شرايطي است كه آمريكا تمام تلاش خود را به كار مي بندد تا دولت كنوني عراق بر سر كار نيايد اما به دليل بيداري مردم، اين دولت سر كار مي آيد و آمريكا هم هيچ كاري نمي تواند بكند.
ايشان خاطرنشان كردند: ملت ايران به راه پيشرفت و اقتدار خود تا رسيدن به قله ها و حيات طيبه دنيا و آخرت ادامه خواهد داد.
حضرت آيت الله خامنه اي عزم و اراده مردم و مسئولان را براي پيمودن اين راه، خوب و قوي ارزيابي و تأكيد كردند: شرط ادامه موفقيت آميز مسير پيشرفت و اقتدار، بيداري و دستكم نگرفتن دشمن است.
ايشان افزودند: همه آحاد مردم بويژه جوانان، روحانيون، دانشگاهيان و مسئولان بايد هوشياري خود را حفظ و دو چندان كنند.
رهبر انقلاب اسلامي در پايان تأكيد كردند: بيداري مسئولان، خدمت به مردم و حفظ يكپارچگي در ميان خود است كه همچون خاري در چشم دشمن خواهد بود.
در ابتداي اين ديدار حجت الاسلام والمسلمين سعيدي توليت آستانه مقدسه حضرت معصومه سلام الله عليها، با اشاره به قيام تاريخي نوزدهم دي سال 56، تأكيد كرد: مردم قم همواره در صحنه بوده و نشان داده اند كه پشتيبان ولايت فقيه هستند.
وي به نمايندگي از مردم استان قم و حوزه علميه و علما از سفر اخير رهبر انقلاب اسلامي به شهر مقدس قم تشكر و قدرداني كرد.

 



داوود اغلو: مذاكرات استانبول 21 و 22 ژانويه برگزار مي شود

وزير امور خارجه تركيه از مذاكرات گروه كشورهاي 1+5 با ايران در استانبول در تاريخ 21 و 22 ژانويه (اول و دوم بهمن) خبر داد.
داوود اغلو با اعلام اين مطلب افزود كه كاترين اشتون مسئول سياست خارجي اتحاديه اروپا هفته آينده به تركيه مي آيد تا براي مذاكرات استانبول مقدمه چيني كند.
به گزارش روزنامه زمان- چاپ تركيه- وزيرخارجه تركيه در جمع خبرنگاران گفت: درباره موضوع هسته اي هرگونه حركتي در جهت صلح مي تواند به عنوان مهم ترين اقدام تلقي شود. ايران و كشورهاي غربي در مذاكرات ژنو تلاش هايي به نمايش گذاشتند و اكنون تماس ها با هر دو طرف براي مذاكرات استانبول ادامه دارد.
داوود اغلو با اشاره به گفت وگوي تلفني خود با كاترين اشتون به عنوان نماينده گروه 1+5، سعيد جليلي- مذاكره كننده ارشد ايران- و صالحي- سرپرست امور خارجه ايران- گفت: مذاكرات استانبول اول و دوم بهمن ماه (21 و 22ژانويه) انجام مي شود و آمادگي ها براي برگزاري اين مذاكرات ادامه مي يابد.
پيش تر اتحاديه اروپا تاريخ 20 ژانويه را براي برگزاري دور جديد مذاكرات ايران با 1+5 اعلام كرده بود.

 



اعضاي ايراني كاروان آسيايي شكست حصر غزه: مصر شريك رژيم صهيونيستي در محاصره غزه است

اعضاي ايراني كاروان آسيايي شكست حصر غزه تأكيد كردند كه دولت مصر شريك واقعي رژيم غاصب صهيونيستي در محاصره غزه است.
نشست خبري «كاروان آسيايي غزه؛ اقدامات و دستاوردها» ديروز با حضور حسين رويوران رئيس كميسيون سياسي و بين الملل جمعيت دفاع از ملت فلسطين، محمد علي نوراني جانشين دبيركل جمعيت دفاع از ملت فلسطين و سليم غفوري مسئول بخش ايراني كاروان آسيايي كمك به مردم غزه در خبرگزاري فارس برگزار شد.
«حسين رويوران» طي سخناني در اين نشست با بيان اينكه دولت مصر شريك رژيم صهيونيستي در محاصره غزه است، گفت: طبيعي بود كه دولت مصر كارشكني كند و اين موضوع براي ما از قبل قابل پيش بيني بود.
وي با اشاره به حضور نمايندگان كشورهاي عربي در كاروان آسيايي افزود: از كشورهاي عربي همچون بحرين، اردن و سوريه در اين كاروان حضور داشتند؛ با علم به اينكه مشكلات زيادي برايشان ايجاد خواهد شد.
سليم غفوري مسئول بخش ايراني كاروان آسيايي نيز در اين نشست با اشاره به انگيزه بالاي اعضاي كاروان كمك رساني به غزه گفت: از نوزاد تا افراد 60 ساله در اين كاروان حضور داشتند، آنها بيش از يك ماه وقت خود را صرف اين موضوع كردند تا به اهدافشان نائل شوند.
غفوري با اشاره به موانع پيش روي اين كاروان براي رسيدن به غزه، خاطرنشان كرد: مصر ورود وسائل الكترونيكي، ساختماني، حمل و نقل و بسياري موارد ديگر را ممنوع كرده بود كه اين موارد را دقيقاً رژيم صهيونيستي به مصر ديكته كرده بود.
علي نوراني جانشين دبير كل جمعيت دفاع از ملت فلسطين نيز در سخناني با بيان اينكه مردم غزه در فشار و سختي زيادي به سر مي برند، يادآور شد: رژيم صهيونيستي پس از شكست در جنگ هاي 33 روزه و 22 روزه به قصد تنبيه مردم غزه آنها را به محاصره درآورده و مردم اين منطقه را به زحمت زيادي انداخته است.
وي افزود: فريادهاي اين مردم به گوش جهانيان رسيد و از اروپا، آفريقا و آسيا، براي كمك به غزه به راه افتادند كه اين موضوع رژيم صهيونيستي را در يك وضعيت نامطلوبي قرار داده است.
جانشين دبير كل جمعيت دفاع از ملت فلسطين محاصره غزه را يك اشتباه بزرگ از سوي رژيم صهيونيستي خواند و خاطرنشان كرد: اين رژيم امروز نه راه بازگشت دارد و نه راه پيش.
وي با اشاره به اينكه كاروان آسيايي به همه اهداف از پيش تعيين شده خود رسيده است، اظهار داشت: پيش بيني مي كنيم يك كاروان از آفريقا براي كمك به مردم غزه به حركت افتد كه امروز زمينه هاي آن آماده شده است. نوراني با ذكر اين نكته كه شور و هيجان زيادي بين اعضاي كاروان آسيايي غزه وجود داشت كه يادآور دوران انقلاب بود، افزود: اعضاي كاروان آسيايي در غزه سرودهاي اوايل انقلاب جمهوري اسلامي ايران را مي خواندند كه اين موضوع باعث افتخار ما بود.

 



شوراي تبيين مواضع بسيج دانشجويي دانشگاه هاي تهران:
 آيت الله نوري همداني در دفع فتنه ها نقش بي بديلي داشته اند

شوراي تبيين مواضع بسيج دانشجويي دانشگاه هاي تهران با صدور بيانيه اي ضمن گراميداشت 19 دي ماه، از اقدامات و مواضع آيت الله نوري همداني تقدير كرد.
در اين بيانيه آمده است: 19 دي سال 1356 يكي از اين نقاط حساس و سرنوشت ساز تاريخ اين مرز و بوم است. روزي كه ملت مسلمان و انقلابي ايران در اعتراض به توهين به مرجعيت و در شهر مقدس قم به پا خواست و سرمنشأ قيام هاي پي در پي را در كشور و در مراسم هاي هفته به هفته و چهلم به چهلم رقم زد.
اين بيانيه همچنين اضافه كرد: از جمله مراجع عظام موثر در اين قيام تاريخي حضرت آيت الله نوري همداني بود كه از آغاز نهضت به همراهي با بنيانگذار انقلاب اسلامي پرداخته بود و در مقاطع مختلف چه پيش از انقلاب اسلامي و چه حوادث پس از آن به ويژه حوادث فتنه گون سال گذشته نقشي بي بديل داشت.
نويسندگان اين بيانيه تاكيد كردند: اين پيوند ناگسستني ملت و مرجعيت امروز و با گذشت بيش از سه دهه از پيروزي انقلاب و نزديك به نيم قرن از آغاز نهضت، محكم تر از هميشه امتداد داشته و در صحنه هاي حساس، حمايت مردم از اسلام و مرجعيت و روشن گري مراجع، عمق و ريشه اين پيوند با باورهاي قلبي مردم را به نمايش گذاشته است.
در بيانيه شوراي تبيين مواضع بسيج دانشجويي همچنين خاطرنشان شده است: در روز 9 دي ماه سال گذشته نيز و به دنبال چند ماه حوادث فتنه گون و دشمني هاي بيگانگان و عناصر به ظاهر مذهبي كه حتي از نام مرجعيت سوءاستفاده مي كردند و در پي توهين به مقدسات و باورهاي ديني اين بار ملت و مرجعيت در اعتراض به چند ماه بي حرمتي به باورهاي ديني و تبليغ عليه نظام برخواسته از آموزه هاي ديني و اراده ملي به پا خواستند و تمامي توطئه ها را با حضوري حماسي نقش بر آب ساختند و اين روز جلوه ديگري از عمق رابطه ملت، اسلام، ولايت فقيه و مرجعيت را بر همگان آشكار ساخت.
آيت الله نوري همداني در خط مقدم مقابله با فتنه 88 بود
عضو مجلس خبرگان رهبري، آيت الله نوري همداني را از جمله مراجعي دانست كه در فتنه 88 در خط مقدم مبارزه با فتنه گران قرار داشت.
آيت الله سيداكبر قره باغي در گفت وگو با فارس با اشاره به نقش علماء و مراجع تقليد در قيام مردم قم در 19 دي عليه هتاكان به امام راحل، اظهار داشت: قيام مردم قم در 19 دي حاصل بصيرت افزايي و روشنگري مراجع عظام تقليد بود.
وي در ادامه به اهانت فتنه گران به امام راحل در فتنه 88، اظهار داشت: فتنه 88 تنها اقدام عليه قانون نبود، بلكه فتنه گران عليه اسلام، قرآن و اهل بيت قيام كرده بودند و مي خواستند كمر انقلاب را بشكنند كه خداوند گردن خودشان را شكست.
عضو مجلس خبرگان رهبري در پاسخ به سوالي درخصوص نقش بصيرت افزايي مراجع تقليد از جمله آيت الله نوري همداني در خنثي شدن فتنه 88، تصريح كرد: آيت الله نوري همداني و ديگر مراجع تقليد با محكوم كردن فتنه 88 و بصيرت افزايي در مردم، موجب شكست فتنه گران شدند.
قره باغي گفت: آيت الله نوري همداني از جمله مراجعي بودند كه در فتنه 88 در خط مقدم مبارزه با فتنه گران قرار داشت.

 



صفارهرندي: غفلت برخي خواص باعث طولاني شدن فتنه 88 شد

محمدحسين صفارهرندي غفلت و تعلل برخي از خواص را باعث طولاني شدن فتنه 88 دانست.
اين فعال سياسي كه با سايت الف گفت وگو مي كرد در پاسخ به سوالي مبني بر اينكه خواص و جريانات سياسي چه كارهايي مي توانستند انجام دهند تا فتنه زودتر از 9 دي پايان يابد؟ اظهار داشت: البته شايد مقدر الهي را نشود جابجا كرد شايد تقدير اين بود كه اين حوادث پي درپي صورت گيرد تا هر كدام از آنها بتواند دلهايي را متوجه حق كند در حالي كه تا پيش از آن قانع نشده بودند. چه بسا كساني تا قبل از عاشورا هنوز هم باور نداشتند كه در طرف مقابل و در جبهه اي كه عليه مردم و ولي فقيه و نظام جمهوري اسلامي صف آرايي كرده حتي انگيزه هايي براي برچيدن بساط اعتقادات ديني آنها باشد حتي انگيزه هايي براي دشمني با مقدسات الهي و با عاطفه مذهبي آنها كه بخش عمده اي در سالار شهيدان و نمادهاي منتسب به عاشورا خلاصه مي شود فكر نمي كردند كه در دلهاي كينه جوي اين مخالفان سياسي يك رشته اي از عداوت و كينه توزي نسبت به مقدسات هم موج مي زند و وجود دارد، عاشورا اين اتفاق افتاد، بنابراين هر كدام از حوادثي كه به دنبال هم آمد شايد براي بلوغ برداشت مردم ضروري بود. وي افزود: معتقدم كه چه بسا اين تقدير الهي حكمت هاي بسياري پشت آن بود تا دلهاي مختلف با ذائقه هاي گوناگون را به تدريج متوجه فهم قضايا كند چون فهم اجتماعي دفعتا حاصل نمي شود و بلكه مي تواند بر اثر تكرار بعضي از حوادث و موضوعات به وجود بيايد و خيلي هم طبيعي است ولي اگر برخي از خواص در اين مسير تعلل نكرده بودند و اگر برخي از بزرگان در اين مسير به وظايف خودشان دقيق تر عمل مي كردند بعضي ها اگر پر و بالي را براي حمايت از فتنه گران و منحرفين نگشوده بودند و آنها احساس پناه بردن به آغوش اين حاميان را نداشتند چه بسا سرعت پايان يافتن اين فتنه بيشتر مي شد و زمانش زودتر اتفاق مي افتاد و از اين جهت مي شود گفت كه اين غفلتها ماجرا را به تاخير انداخت و از اين جهت بي تاثير نبوده است.
هرندي درباره اينكه چرا روز 9 دي روز بصيرت ناميده شد؟ گفت: خود بصيرت اساسا بايد تعريف بشود تا ببينيم روز 9 دي مي تواند روز بصيرت باشد يا خير. بصيرت را به عنوان آگاهي عميق و علم به ماهيت پديده ها و مسائل تعريف مي كنند يا گفته مي شود كه ما چشمي در سر داريم كه بصر است و چشمي هست كه در دل هست و آن بصيرت هست يعني آن چشم باطن، يعني قدرت پيش بيني مسائل، قدرت شناخت جريانات سالم از ناسالم، قدرت محك زننده و ارزيابي كننده ادعاها و تشخيص ادعاي صادق از ادعاي كاذب. اين چيزي بود كه به نظر مي رسد در روز 9 دي سال 1388 به خوبي از سوي مردم به نمايش گذاشته شد يعني مردم در مرزبندي كردن با مدعياني كه صورت ظاهر را حفظ كرده بودند اما باطن فاسدي داشتند، مردم در فهم اين پديده ظاهرا پيچيده از خودشان رشادت نشان دادند و نشان دادند كه خيلي رشد يافته هستند بنابراين روز 9 دي واقعا روز مثال زدني براي فهم عميق ملت مي تواند تلقي شود و براي هميشه هم اين عنوان مانند پرچم مي تواند برافراشته بماند.

 



در ديدار برهم صالح مطرح شد
پيشنهاد صالحي براي برگزاري سمينار مشترك فرصت هاي سرمايه گذاري در كردستان عراق

سرپرست وزارت خارجه كشورمان پيشنهاد برگزاري سمينار مشترك فرصت هاي سرمايه گذاري در كردستان عراق را به منظور آشنايي تجار و بازرگانان دو طرف از ظرفيت هاي موجود مطرح كرد.
به گزارش اداره كل اطلاعات و مطبوعات وزارت امور خارجه، «برهم صالح» رئيس هيئت وزيران منطقه كردستان عراق و هيئت همراه روز شنبه با علي اكبر صالحي سرپرست وزارت امور خارجه كشورمان ديدار و گفت وگو كرد.
صالحي در اين ديدار با ابراز خرسندي از سفر مجدد برهم صالح به ايران ابراز اميدواري كرد كه اين سفر توأم با دستاوردهاي خوب براي دو كشور ايران وعراق باشد.
سرپرست وزارت خارجه همچنين روابط فيمابين ايران و عراق را تاريخي و ديرينه خواند.
وي نقش مقامات كرد در تشكيل حكومت جديد عراق را مهم توصيف كرد و افزود: كردها نشان دادند كه حضور و عملشان در پيوند دادن گروه هاي عراقي مهم بود.
صالحي گفت: جمهوري اسلامي ايران به شهادت تاريخ طي 30 الي 40 سال اخير هر وقت عزيزان كرد بخصوص در زمان رژيم صدام دچار مشكلاتي بودند همواره نهايت همراهي را با آنها داشته و كمك هايي كه در توانش بوده انجام داده و اين جزو اعتقادات و اصول ماست. اين سفر فرصت مناسبي است كه از نزديك بيش از گذشته با توانمندي هاي كشور ما آشنا شده و ما آماده ايم تجربيات و امكانات خود را در اختيار شما قرار دهيم.
سرپرست وزارت خارجه پيشنهاد برگزاري سمينار مشترك فرصت هاي سرمايه گذاري در كردستان عراق براي بازرگانان دو طرف را مطرح كرد تا بازرگانان و تجار دو طرف از ظرفيت ها و فرصت هاي موجود يكديگر بيشتر مطلع شوند و كميته هاي مشترك اقتصادي و فرهنگي به صورت فعال موضوعات را پيگيري كنند.
وي آمادگي ايران را براي تحصيل دانشجويان كرد در دانشگاه هاي كشورمان از طريق بورسيه و يا آزاد اعلام كرد.
برهم صالح نيز به روابط تاريخي، ديني و جغرافيايي دو طرف اشاره كرد و اظهار داشت: ما با تاريخي مشترك در بسياري از اصول با يكديگر مشترك هستيم. حجم روابط تجاري با كردستان عراق از سه نقطه مرزي باشماق، حاج عمران و پرويزخان حدود 10 ميليارد دلار است كه حجم خوبي است و ما خواستار توسعه و گسترش اين روابط در تمامي زمينه ها هستيم.
وي همچنين گفت كه در اين سفر حامل پيام بارزاني، طالباني، رئيس مجلس و ساير مقامات كردستان عراق در جهت توسعه و گسترش همه جانبه روابط فيمابين براي مسئولان جمهوري اسلامي ايران است.
موقعيت راهبردي ايران و تركيه دستخوش تمايلات ديگران نمي شود
سرپرست وزارت خارجه كشورمان گفت: نبايد موقعيت راهبردي ايران و تركيه را دستخوش تمايلات و خواسته هاي ديگران كنيم.
به گزارش اداره كل اطلاعات و مطبوعات وزارت امور خارجه، «تانير بيلديز» وزير انرژي و منابع طبيعي تركيه روز شنبه با علي اكبر صالحي سرپرست وزارت امور خارجه كشورمان ديدار و گفت وگو كرد.
صالحي در اين ديدار ضمن خوشامدگويي به وزير انرژي تركيه و هيئت همراه، با بيان اينكه وزارت امور خارجه مسئول كميسيون همكاري هاي مشترك اقتصادي دو كشور است، آمادگي اين وزارتخانه را براي همكاري در چارچوب اين كميسيون اعلام كرد.
وي با ذكر اين نكته كه حجم روابط به 10 ميليارد دلار رسيده و ما 30 ميليارد دلار را هدف گذاري كرديم، اظهار داشت: فرصت هاي سرمايه گذاري در ايران بخصوص در بخش انرژي فراوان است و دوستان ترك ما به اين موضوع توجه دارند.
سرپرست وزارت خارجه روابط ايران و تركيه را ديرينه خواند و افزود: ايران و تركيه مي توانند مكمل اقتصاد يكديگر باشند.
وي آمادگي سرمايه گذاري مشترك با تركيه در ساير كشورها و مناطق دنيا را اعلام كرد و اظهار داشت: موقعيت راهبردي ايران و تركيه را نبايستي دستخوش تمايلات و خواسته هاي ديگران كنيم. بايد از موقعيت موجود استفاده كرده و بتوانيم علاوه بر انرژي در زمينه برق نيز سرمايه گذاري كنيم.
وزير انرژي تركيه نيز در اين باره گفت: معتقديم اگر بخواهيم روابط برادري را تعميق ببخشيم ضروري است نهادهاي اقتصادي را از عمليات صرف خارج كرده و به آنها عمق ببخشيم.
وي با بيان اينكه در تركيه يك ميليون و 300 هزار شركت عضو اتاق بازرگاني هستند، خاطرنشان كرد: بايد از اين فرصت استفاده كنيم و اتاق مشترك بازرگاني ايران و تركيه را تشكيل دهيم.
بيلديز افزود: بايستي فضاها و حوزه هاي جديد كاري بين دو كشور را تعريف و ايجاد كنيم. در زمينه انرژي جمهوري اسلامي ايران توليدكننده و تركيه مصرف كننده است و ما زمينه هاي زيادي براي پيشبرد همكاري هاي اقتصادي داريم.

 



سخنران مراسم بزرگداشت 19 دي قم: شاه خائن مي خواست قم را مانند واتيكان از جامعه جدا كند

مراسم گراميداشت سي وسومين سالروز قيام خونين 19 دي مردم قم شنبه شب با حضور اقشار مختلف مردم در شبستان امام خميني حرم حضرت معصومه(س) برگزار شد.
به گزارش ايرنا، يكي از مدرسان حوزه علميه قم در اين مراسم با اشاره به قيام نوزده دي به عنوان يكي از حركت ها و قيام هاي سرنوشت ساز در تاريخ انقلاب اسلامي، اين روز را گواهي بر عمق بصيرت مردم قم و افتخاري بس عظيم براي آنان دانست.
حجت الاسلام والمسلمين «حسين گنجي اشتهاردي» با اشاره به ويژگي فتنه ستيزي مردم انقلابي مومن و متعهد قم اظهار داشت: مردم قم در طول تاريخ هيچ فتنه اي را تحمل نمي كنند و لذا به سرعت در برابر هر جرياني فتنه اي قيام مي كند و در جريان فتنه اخير نيز اين را با پيشگامي در رويارويي با جريان فتنه به اثبات رساندند.
وي نقطه آغاز و سرمنشأ انقلاب اسلامي ايران را، قم و رشادت هاي مردم آن توصيف كرد و اظهار داشت: اگر قيام مردم قم نبود، انقلاب به پيروزي نمي رسيد.
گنجي با اشاره به ترس و وحشت رژيم شاهنشاهي از قم اظهار داشت: شاه خائن آنقدر از قم مي ترسيد كه قصد داشت بر دور آن ديوار بكشد، تا اين شهر را مانند واتيكان مستقل و جداي از بقيه جامعه كند.
وي با بيان اينكه تاكنون هيچ كس نتوانسته در قم فتنه گري كند، اظهار داشت: زماني شخصي قصد داشت تا با سوءاستفاده از موقعيت خود، منابر درس و بحث حوزه را به جايگاهي براي دست يابي به مقاصد فتنه انگيزانه خود تبديل كند، اما طلاب حوزه با بر هم زدن جلسات درس او با اين كار وي مقابله كردند.
وي در بخش ديگري از سخنان خود با اشاره به ضرورت داشتن بصيرت به عنوان ابزار و عاملي كه انسان را از گمراهي نجات مي دهد، تصريح كرد: مردم قم بارها در برابر حوادث گوناگون اين را ثابت كرده اند كه حادثه نوزده دي ماه سال 56 تنها نمونه اي از آن است.

 



معاون پارلماني رئيس جمهور: مصرف روزانه گاز ايران با مصرف كل اروپا برابر است

تبريز- خبرنگار كيهان:
معاون پارلماني رئيس جمهور گفت: مصرف روزانه گاز در ايران با مصرف گاز كل اروپا در يك روز برابر است.
حجت الاسلام والمسلمين محمدرضا ميرتاج الديني در آذرشهر افزود: ايراني ها هر روز 530 ميليون مترمكعب گاز مصرف مي كنند و اين باعث شده تا كشور ما، سومين كشور مصرف كننده گاز در دنيا باشد.
وي افزود: صرفه جويي در مصرف انرژي كشور به تقويت بودجه و به خصوص بودجه عمراني، كاملا كمك خواهد كرد.
ميرتاج الديني گفت: در صورتي كه در مصرف انرژي تا 40 درصد صرفه جويي صورت بگيرد، اين ميزان با بودجه عمراني كشور، برابر خواهد بود و ضمن آن بستر مطلوب اشتغال براي 2 ميليون نفر فراهم و تامين مي شود. معاون پارلماني رئيس جمهور كه در جمع مردم اين شهر سخن مي گفت، تصريح كرد كه ثمرات هدفمندسازي يارانه ها، بسيار بيشتر از مشكلات آن خواهد بود. وي همچنين از آغاز دور چهارم سفرهاي استاني دولت، از اول سال آينده خبر داد.

 



معاون وزير فرهنگ و ارشاد اسلامي: اعتبار نمايشگاه هاي استاني كتاب دو برابر شد

معاون امور فرهنگي وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامي گفت: اعتبار نمايشگاه هاي استاني كتاب در سال جاري نسبت به سال قبل دو برابر شد.
به گزارش خبرنگار ايرنا، «بهمن دري» روز شنبه در آيين گشايش نمايشگاه كتاب خوزستان در محل نمايشگاه بين المللي اهواز افزود: از ابتداي سال جاري تاكنون 20 نمايشگاه استاني كتاب برگزار شده و هفت نمايشگاه ديگر تا پايان سال برگزار مي شود.
وي اضافه كرد: در 30 سال گذشته 180 نمايشگاه كتاب استاني در كشور برگزار شد كه از اين تعداد، 90 نمايشگاه در دولت نهم و دهم برپا شده است.
دري گفت: در سال گذشته براي برپايي نمايشگاه كتاب در خوزستان دو ميليارد و 500 ميليون ريال اعتبار از سوي وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامي تامين شد كه اين رقم امسال به پنج ميليارد و 500 ميليون ريال افزايش يافت.
معاون امور فرهنگي وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامي، برگزاري نمايشگاه هاي استاني كتاب را فرصت مناسبي براي حضور ناشران و نويسندگان و عرضه آثار آنان از يك سو و دسترسي بهتر و آسان تر شهروندان به كتاب عنوان كرد و افزود: در اين رويداد فرهنگي چهار مرحله توليد فكر، توليد فني اثر و توزيع و مصرف همه يك جا ديده مي شوند.

 



جانشين رئيس سازمان بسيج مستضعفين:مردم برندگان اصلي دفاع از اسلام هستند

اهواز- خبرنگار كيهان:
جانشين رئيس سازمان بسيج مستضعفين گفت: مردم برندگان اصلي دفاع از اسلام، انقلاب، شهدا و تمامي ارزش هاي والاي انقلاب هستند.
سرتيپ علي فضلي در گردهمايي گردان جعفر طيار در اهواز، فتنه سال گذشته را بزرگ ترين جريان نفاق در طول تاريخ انقلاب اسلامي عنوان كرد و افزود: به جرأت مي توان گفت كه جريان فتنه سال گذشته يكي از اصلي ترين مصاديق جنگ نرم دشمن است.
فرمانده سپاه سيدالشهداي استان تهران فتنه سال گذشته را به حوادث صدر اسلام تشبيه كرد و گفت: موضوع تقلب در انتخابات بهانه اي براي رسيدن به هدف شوم دشمنان داخلي و خارجي مبني بر براندازي جمهوري اسلامي ايران بود. جانشين رئيس سازمان بسيج مستضعفين ضمن تبيين فتنه سال 88، آن را ميدان آزمايشي براي ياران ولايت و دوستداران انقلاب دانست و اظهار داشت: بسياري از خواص و نخبگان به واسطه بي بصيرتي و ناآگاهي در اين آزمون حساس مردود شدند و اين در حالي بود كه پيروز واقعي مردم و كساني بودند كه با بصيرت تمام به دفاع از آرمان هاي انقلاب اسلامي پرداختند. وي تأكيد كرد: مردم برندگان اصلي دفاع از اسلام، انقلاب، شهدا و تمامي ارزش هاي والاي انقلاب هستند.
فضلي با اشاره به اهداف دشمنان انقلاب در جريان فتنه سال گذشته گفت: دشمنان نظام اسلامي ايران با هدف براندازي نظام اسلامي و از بين بردن اصل ولايت فقيه و جا يگاه رهبري وارد ميدان شده بودند اما با درايت ولي امر مسلمين و هوشياري مردم اين فتنه در نطفه خاموش ماند.
فضلي در ادامه اظهار داشت: گروهي از فتنه گران پس از انتخابات اخير كشور در دوران دفاع مقدس در سمت فرماندهي و برخي ديگر نيز رزمنده ما بودند ولي ضعف ايمان و تقوا باعث شد كه پس از گذشت مدتي ماهيت خود را براي مردم افشا نمايند.
جانشين رئيس سازمان بسيج مستضعفين همچنين تصريح كرد: ما چهره برخي از اين آقايان را در روزهاي پاياني جنگ و هنگام پذيرش قطع نامه ديده بوديم، وسوسه هاي شيطاني برخي از همين سردمداران فتنه را ما آن روزها هم ديده بوديم، اما باور نداشتيم كه كسي نايب ولي عصر(عج) را ببيند اما با نقاب نفاق به توطئه عليه او بپردازد.

 



در مهريز يزد صورت گرفت
آغاز عمليات استخراج از دومين معدن سرب و روي كشور

مدير معدن سرب و روي بهادران شهرستان مهريز يزد گفت: عمليات استخراج از اين معدن به عنوان دومين معدن سرب و روي كشور از يكشنبه آغاز شد.
«محمدجواد نصرتيان» در گفت وگو با ايرنا افزود: پيش بيني شده ماهيانه بيش از سه هزار تن مواد معدني از اين معدن استخراج و به كارخانه ذوب و روي بافق ارسال شود.
وي با بيان اينكه اين ميزان مواد معدني به همت متخصصان و كارگران پرتلاش كشور استخراج شد، ادامه داد: اميد است ميزان استخراج از اين معدن از سال آينده به 130هزار تن در سال برسد.
فرماندار مهريز نيز در اين باره افزود: معدن سرب و روي مهدي آباد بهادران اين شهرستان، بخشي از خوراك مورد نياز كارخانه سرب روي بافق را تامين مي كند.
«مهدي كياني مقدم» خاطرنشان كرد: با جاده سازي و پله سازي هاي صورت گرفته در اين معدن و زمينه سازي دستيابي به مواد معدني پرعيار، در سال 1390 معدن سرب و روي مهدي آباد بهادران مهريز علاوه بر استخراج مواد معدني تا سقف 130هزارتن، مواد معدني 18 تا 20عيار (پرعيار) هم استخراج خواهد كرد.
وي همچنين از ايجاد اشتغال براي 120نفر نيروي كار در اين معدن خبر داد كه 50درصد آنان را افراد بومي تشكيل مي دهند.
گفتني است معدن سرب و روي مهدي آباد بهادران مهريز از لحاظ ذخاير معدني، بعد از معدن سرب و روي زنجان در رتبه دوم كشور قرار دارد كه به همت دولت نهم و دهم به مرحله بهره برداري رسيده و آرزوي ديرينه مردم اين ديار را برآورده كرده است.
معدن سرب و روي مهدي آباد بهادران مهريز يزد كه عمليات اكتشاف آن از حدود 50 سال پيش آغاز شد، در يكصد كيلومتري جنوب شهر مهريز قرار دارد.
شهرستان مهريز با 50 هزار نفر جمعيت در 30كيلومتري جنوب شهر يزد واقع است.

 



با حضور اساتيد و مسئولان استان زنجان مراسم چهلمين روز شهادت شهيد شهرياري در زنجان برگزار شد

با حضور اساتيد و مسئولان استان زنجان، مراسم چهلمين روز شهادت شهيد مجيد شهرياري از دانشمندان هسته اي كشورمان در زادگاه اين شهيد سعيد برگزار شد.
به گزارش فارس از زنجان، مراسم چهلمين روز شهادت شهيد شهرياري شامگاه شنبه به همت بسيج اساتيد استان زنجان و در دانشگاه زنجان برگزار شد.
در اين مراسم نماينده مردم زنجان و طارم در مجلس شوراي اسلامي گفت: شهيد مجيد شهرياري عمر خود را در اعتلاي دين و آينده نظام جمهوري اسلامي ايران صرف كرد.
سعدالله نصيري قيداري اظهار داشت: وي در عرصه علم تلاش هاي زيادي را انجام داد كه اين تلاش ها موجب حسد دشمنان و انقلاب شد.
وي افزود: دشمنان با توجه به تلاش هاي اين دانشمندان بزرگ كشورمان نتوانستند وي را تحمل كنند و به همين دليل اين دانشمند بزرگ ايران اسلامي را به شهادت رساندند.
رئيس نهاد نمايندگي ولي فقيه در دانشگاه هاي استان زنجان با اشاره به اينكه شهيد شهرياري آرزو داشت كه در راه اعتلاي نظام و انقلاب به شهادت برسد، افزود: شهيد شهرياري به اين آرزوي خود رسيد.
حجت الاسلام منصور فرجي با بيان اينكه نظام ليبراليستي معتقد بود و هست كه عالمان و دانشمندان نمي توانند به درجات ديني برسند، گفت: و برعكس دين گرايان نيز نمي توانند صاحب نظر و كرسي انديشه علمي باشند اما وجود امثال شهيد دكتر شهرياري ها اين تئوري و آرزو را رد كرد.
رئيس دانشگاه زنجان نيز در اين مراسم با گراميداشت شهادت شهيد مجيد شهرياري گفت: توانايي بزرگ نظام جمهوري اسلامي ايران تربيت افراد و دانشمندان بزرگي همچون شهيد شهرياري است.
محسن افشارچي با اشاره به خصايص اخلاقي والاي شهيد شهرياري افزود: وي علاوه بر توانايي هاي علمي از جايگاه معنويت بسيار بالايي برخوردار بود.
گفتني است مجيد شهرياري صبح دوشنبه هشتم آذر در بلوار ارتش واقع در شمال تهران از سوي عوامل تروريستي موساد مورد سوء قصد قرار گرفت و به شهادت رسيد.
شهيد مجيد شهرياري زنجاني متولد شهر زنجان بود، كه تحصيلات متوسطه را در دبيرستان اميركبير شهر زنجان سپري كرده بود.
اين شهيد بزرگوار استاد دانشكده مهندسي هسته اي دانشگاه شهيد بهشتي و رئيس دفتر فني كميته ملي سزامي مركز تابش سينكروترون براي تحقيقات و علوم كاربردي در خاورميانه و از مشاوران ايران در اين پروژه علمي منطقه اي بود.
دكتر شهرياري به عنوان يكي از برگزيدگان ممتاز آزمون سراسري سال 1363 تحصيلات كارشناسي خود را در رشته مهندسي الكترونيك در دانشگاه صنعتي اميركبير آغاز و با كسب رتبه نخست آزمون كارشناسي ارشد مهندسي هسته اي دانشگاه صنعتي شريف در سال 69 تحصيلات خود را پي گرفت و با توجه به كسب رتبه نخست در دوره مذكور با استفاده از آيين نامه دانشجويان رتبه نخست، در دوره دكتري علوم و تكنولوژي هسته اي دانشگاه صنعتي اميركبير پذيرفته شد.
شهرياري تحصيلات دوره دكتري خود را نيز در سال 1377 به پايان رسانده و از آبان ماه همان سال عضو هيئت علمي دانشكده فيزيك دانشگاه صنعتي اميركبير شد، كه اين همكاري تا بهمن ماه 80 ادامه داشت.
دكتر شهرياري در ادامه فعاليت هاي علمي و آموزشي خود را در دانشگاه شهيد بهشتي پي گرفت كه تا زمان شهادت وي ادامه داشت.

 



اخبار ادبي و هنري

جايزه آسيا ويژن به صداوسيما
صداوسيماي جمهوري اسلامي ايران موفق شد به علت پوشش سريع و به موقع حمله تروريستي روز تاسوعا در شهر چابهار جايزه ماهانه ماه دسامبر 2010 آسياويژن را كسب كند.
به گزارش واحد مركزي خبر، مركز آسياويژن در كوالالامپور اعلام كرد اين جايزه را براي پوشش حمله تروريستي روز 15دسامبر (24آذر) در شهر چابهار، جنوب شرقي ايران كه دست كم 38شهيد، برجاي گذاشت به صداوسيماي جمهوري اسلامي ايران اهدا مي كند.
مركز آسياويژن هر ماه جايزه ماهانه خود را به يكي از اعضايش براي ارسال بهترين خبري كه در طول آن ماه ارسال كرده باشند، اهدا مي كند. آسياويژن اكنون 21عضو دارد و بخش مبادله خبري اتحاديه راديو و تلويزيون هاي آسيا- اقيانوس آرام (ABU) به شمار مي آيد.
شبكه هاي ان اچ كي ژاپن، سي سي تي وي چين و صداوسيماي جمهوري اسلامي ايران از جمله اعضاي مهم آن هستند.
آيين شهرداري از نگاه مقام معظم رهبري منتشر شد
چاپ نخست كتاب «آيين شهرداري از نگاه مقام معظم رهبري» اثر علي عسگري از سوي موسسه نشر شهر سازمان فرهنگي هنري شهرداري تهران منتشر و روانه بازار نشر شد.
كتاب «آيين شهرداري از نگاه مقام معظم رهبري» بيانگر ديدگاههاي رهبر فرزانه انقلاب، حضرت آيت الله خامنه اي، درباره «شوراها و مديريت شهري» است.
موضوعات اصلي اين كتاب در قالب شش فصل به مباحثي نظير «پيام هاي مقام معظم رهبري»، «اهميت و جايگاه شوراها»، «وظايف اساسي شوراي اسلامي»، «توصيه ها به شوراهاي اسلامي»، «شهر اسلامي» و «وظايف اساسي شهرداري» مي پردازد.
هنر طلاب در آينه جشنواره هنر آسماني
سومين جشنواره هنرهاي آسماني با حضور طلاب هنرمند اسفند سال جاري در قم برگزار خواهد شد.
به گزارش خبرنگار كيهان، حجت الاسلام هادي صادقي دبير سومين جشنواره «هنر آسماني» اعلام كرد: با وجودي كه حدود دو هفته به پايان مهلت شركت در اين جشنواره باقي است، تاكنون بيش از يك هزار و500 اثر به دبيرخانه اين جشنواره رسيده است.
وي افزود: مهم ترين هدف اين جشنواره ايجاد پيوند ميان حوزه هاي علميه و روحانيون با هنرمندان عرصه هاي مختلف بوده است. اين جشنواره مي كوشد هم اين پيوند را ايجاد كند و هم زمينه هايي را براي داشتن ارتباطي هدفمند ميان روحانيون هنرمند و ساير هنرمندان كشور ايجاد نمايد.
صادقي، شناسايي و ترويج هنر ديني را از اهداف اين جشنواره معرفي كرد و گفت: فراگير كردن فرهنگ پژوهش در زمينه هنر نيز از ديگر اهداف اين جشنواره است.
دبير جشنواره «هنر آسماني» با اشاره به اينكه هنرمندان و طلاب هنرمند براي ارسال آثار خود به جشنواره هنوز دو هفته فرصت دارند درباره جشنواره گفت: جشنواره «هنر آسماني» در اسفند امسال انجام مي شود و چهار رشته هنرهاي نمايشي، هنرهاي تجسمي، ادبيات و پژوهش هنر را دربر دارد.
اولين رونمايي نمايش فيلم سه بعدي 35ميليمتري در جهان
براي نخستين بار در جهان تكنولوژي نمايش فيلم هاي سه بعدي به صورت 35 ميليمتري، توسط دستگاه آپارات و بدون كاهش كيفيت توسط متخصصين ايراني و با حمايت معاونت سينمايي دولت دهم به بهره برداري رسيد.
اين فن آوري روز چهارشنبه گذشته توسط جواد شمقدري و مديران ارشد معاونت سينمايي به صورت داخلي رونمايي شد و پس از بازبيني فيلم آزمايشي تاييد شد.
با استفاده از اين فناوري، محدوديت ايجاد شده توسط غرب در جهت تحريم تجهيزات نمايش سه بعدي از بين خواهد رفت.
اجراي يك نمايش مبتذل و غيراخلاقي بر صحنه تئاتر شهر
يك نمايش مبتذل و غيراخلاقي، هم اينك در تئاتر شهر به روي صحنه قرار دارد.
اين نمايش به نام «هدا كابلر» از 15 دي به روي صحنه رفته است و موضوع آن مبتني بر اباحه گري و استفاده از نمادهاي يك فرقه انحرافي به نام «بردگي جنسي و فراماسونري» است.
نمايش ياد شده در جشنواره بيست و هفتم تئاتر فجر نيز اجرا شده بود. متاسفانه برخي از معدود اهالي تئاتر به موضوعاتي مي پردازند كه با فرهنگ ديني و ملي ما مغايرت دارد و همين موجب دوري مردم از هنر نمايش شده است.

 


صفحه (14)


صفحه (3)


صفحه (2)

     


(صفحه(12(صفحه(6(صفحه(9(صفحه(7(صفحه(8(صفحه(15(صفحه(11(صفحه(5(صفحه(16(صفحه(13(صفحه(4(صفحه (2.3.14