(صفحه(12(صفحه(6(صفحه(9(صفحه(7(صفحه(8(صفحه(15(صفحه(11(صفحه(5(صفحه(16(صفحه(13(صفحه(4(صفحه (2.3.14


دوشنبه 27 دی 1389- شماره 19842

صفحه (14)

صفحه (3)

صفحه (2)

     
منشور اصولگرايي در بيانيه مشترك جامعتين
مهمان پرست: ايران به سمت وحدت و همگرايي در منطقه حركت مي كند
جمعيت ايثارگران: همراهان فتنه بايد از فرآيند وحدت كنار گذاشته شوند
جانشين رئيس ستاد كل نيروهاي مسلح: سپاه هواپيماهاي آمريكايي را بيرون از فضاي ايران ساقط كرد
شجوني: اصلاح طلبان مطرودين سياسي كشور هستند
اجراي بيش از 12 هزار برنامه متنوع در دهه فجر امسال
عضو شوراي علماي افغانستان: اهانت كنندگان به سفارت ايران در كابل اجير شده بودند
وحشت اسرائيل از روابط تجاري 690 ميليون يورويي ايران و آلمان
آمادگي 40 هزار دانش آموز تحت پوشش براي كنكور90
پرداخت كليه معوقات فرهنگيان تا پايان سال
جانباز ابركوهي به همرزمان شهيدش پيوست
حاجي بابايي: 270 كارشناس حقوقي استخدام آموزش و پرورش شدند
معاون علمي و فناوري رئيس جمهور: دولت سخاوتمندانه به نخبگان كشور كمك مي كند
وزير مسكن: دخالت نكردن دولت به افزايش قيمت مسكن منجر مي شود
با تغيير ساختار نيروي زميني قدرت نظامي ارتش ارتقا يافت
اخبار ادبي و هنري



منشور اصولگرايي در بيانيه مشترك جامعتين

پس از برگزاري جلسات متعدد جامعتين منشور اصولگرايي ديروز منتشر شد. در همين ارتباط، حجت الاسلام احمد سالك گفت: در پي صدور بيانيه 8 ماده اي جامعه مدرسين حوزه علميه قم و جامعه روحانيت مبارز و پس از فعاليت هايي كه در كميته مشترك جامعتين با برگزاري 16 جلسه مشترك انجام شد و همچنين انجام كارهاي كارشناسي دقيق و گرفتن نقطه نظرات نخبگان و افراد اصولگرا منشور اصولگرايي به جمع بندي نهايي رسيد.
متن كامل منشور اصولگرايي به شرح ذيل است:
بسم الله الرحمن الرحيم
ملت شريف ايران اسلامي آگاه است كه رهبر معظم انقلاب، نياز كنوني جامعه مؤمن و متدين مان را «وحدت» دانسته اند. با نگاهي به شرايط حاضر و مخاطراتي كه بر سر راه پيشرفت انقلاب و تحقق آرمان هاي والاي اسلام و امام راحل (رحمه الله عليه) وجود دارد، نياز به وحدت و ضرورت آن، بيش از پيش، آشكار مي شود. امروزه از يكسو دشمن و ايادي استكبار، عداوت خود را آشكار كرده اند و هر وسيله اي را براي تضعيف انقلاب اسلامي ايران به كار مي گيرند؛ از ديگر سو فريب خوردگان داخلي، به ابزار دست بيگانه تبديل شده اند و مصالح و منافع ملي را بازيچه خودبيني و لجاجت قرار داده، هويت، افتخارات، تاريخ پربركت انقلاب و آرمان هاي امام را با هياهو و هلهله اجانب، سودا كرده اند.
در چنين شرايطي، رهنمودهاي مقام معظم رهبري و توصيه هاي ايشان به بصيرت و وحدت، نشان از حكمت، خيرخواهي و واقع بيني اين فقيه بصير دارد. خداي را سپاس كه اين مرز و بوم، به پاس انفاس قدسي پير جماران، ميراث دار نعمت ولايت فقيه شد تا در روزگار فتنه و بحران، دستگير حال اين ملت باشد و در گرداب هايي چنين هايل، كشتي نجات امت و راهبر آن تا ساحل امنيت و پيشرفت شود.
جامعه مدرسين حوزه علميه قم و جامعه روحانيت مبارز، در اين راستا، كوشيده اند راهكارهاي برقراري وحدت ميان ياران و وفاداران صادق اسلام، ايران و انقلاب را بررسي كنند.
اولين گام در اين مسير، ارايه تعريفي جامع از «اصولگرايي» و شاخصه هاي امروزين آن براساس آموزه هاي دين، وصاياي امام راحل(ره) و رهنمودهاي مقام معظم رهبري بود؛ اينك و پس از برگزاري نشست هاي متعدد و رايزني با گروه هاي مختلف اصولگرا، كميته مشترك جامعه مدرسين و جامعه روحانيت، «مباني و شاخص هاي اصولگرايي» را اعلام مي كند.
لازم است از همه انديشوران، به ويژه مراجع مكرم، روحانيت معزز، دانشگاهيان فرهيخته، گروه هاي همراه انقلاب و نمايندگان مجلس و مسئولين، كه به طرق مختلف، از اين حركت وحدت بخش، حمايت و استقبال كردند و با شركت در نشست ها و با ارايه نظرات خود راهنمايي و پيشنهادهاي ارزشمندي ارايه نمودند سپاسگزاري شود.
چنان كه گفتيم تعريف اصولگرايي، شامل مباني و شاخص هاست. «مباني، مفاهيم ثابتي هستند كه در هيچ زمينه و وضعيتي، دچار تغيير نمي شوند؛ مفاهيمي كه جوهره و جريان اصولگرايي به شمار مي آيند. بيان و التزام اين مباني به معناي اهميت و تعيين كنندگي آنها در همه زمان ها است.
اين «اصول» عبارتند از: 1- اسلام 2- جمهوري اسلامي (قانون اساسي)، 3- خط و سيره امام 4- ولايت مطلقه فقيه.
«شاخص ها» اموري هستند كه بيانگر اولويت هاي جريان اصولگرايي در مقام عمل و بخصوص در زمان فعلي مي باشند، اين شاخص ها عبارت است از:
1. دفاع از ارزش هاي اسلامي؛
2. پايبندي به مباني انقلاب اسلامي؛
3. التزام عملي به ولايت فقيه و فصل الخطاب دانستن نظر رهبري؛
4. احترام و توجه به جايگاه روحانيت و مرجعيت؛
5. ساده زيستي و پرهيز از تجمل گرايي و اشرافيگري و توجه ويژه به گروه هاي ضعيف و نيازمند؛
6. اعتقاد به آزادي هاي مشروع و مردم سالاري ديني؛
7. عدالت محوري و مبارزه با فساد؛
8. تأكيد و باور به پيشرفت همه جانبه كشور؛
9. اداره امور براساس موازين اسلامي، عقلانيت، قانون، برنامه، حسن تدبير و عطوفت با مردم؛
01. اعتقاد و التزام به تعامل و هماهنگي ميان قوا در سايه تدبيرهاي رهبري؛
11. دشمن شناسي، استكبار ستيزي، استقلال طلبي و موضع گيري صريح در برابر دشمنان و فتنه ها؛
21. تلاش براي تحقق وحدت امت اسلامي.
جامعه مدرسين حوزه علميه قم و جامعه روحانيت مبارز تهران براساس اين مباني و شاخص ها مي كوشد زمينه ساز تحقق «وحدت كلمه» در ميان امت اسلامي شود و بدخواهان و بدانديشان ملت بزرگ ايران را مأيوس كند.
در پايان، با سلام و صلوات بر حضرت سيدالشهدا عليه السلام و فرزندان آن حضرت و تعزيت مصيبت عظماي اهل بيت(عليهم السلام) و با درود بر روح ملكوتي امام عظيم الشأن و آرزوي سلامت و توفيق رهبر معظم انقلاب و دعا براي تعجيل در فرج حضرت بقيه الله الاعظم (ارواحنا فداه)، از همه گروه هاي اصولگرا دعوت مي كنيم، ضمن حمايت از اقدامات مهم و مؤثر دولت و ديگر قوا و همه كارگزاران، كوشش هاي خود را براي تحقق وحدت امت اسلامي و عزت و سرافرازي اسلام و ملت ايران سامان دهند.
از ملت بزرگوار ايران انتظار داريم با عنايت به اين اصول و شاخص ها و دفاع از آنها كه ضامن حفظ انقلاب و عظمت اسلام و ايران است همدلانه گام بردارند. بعونه و منه.
والسلام عليكم و رحمه الله و بركاته.
محمد يزدي؛ رئيس جامعه مدرسين حوزه علميه قم
محمدرضا مهدوي كني؛ دبير كل جامعه روحانيت مبارز تهران

 



مهمان پرست: ايران به سمت وحدت و همگرايي در منطقه حركت مي كند

سخنگوي وزارت امور خارجه كشورمان رويكرد جمهوري اسلامي ايران را در سياست خارجي منطقه اي در راستاي منافع جهان اسلام و كشورهاي منطقه ارزيابي كرد.
رامين مهمان پرست روز يكشنبه در برنامه گفت وگوي ويژه «صبح بخير ايران» در تحليل از تحركات آمريكايي ها در منطقه خليج فارس و از جمله سفر اخير كلينتون به منطقه، با بيان اينكه در منطقه فوق العاده حساس خاورميانه و خليج فارس دو جريان حضوري فعال دارند، گفت: يك جريان جمهوري اسلامي ايران است كه به دنبال همگرايي كشورهاي منطقه، نزديكي، ارتقاء سطح روابط، مشاركت كشورها براي حل مشكلات منطقه اي و بحران ها است و براي اينكه از ظرفيت هاي كشورهاي منطقه استفاده و پيشرفت و رفاه مردم سريع تر تأمين شود، در حال فعاليت و تحرك ديپلماتيك است.
مهمان پرست با بيان اينكه اين رويكرد خوشايند برخي كشورهاي غربي كه منافع خود را در منطقه ما جستجو مي كنند و با پايمال كردن حقوق منطقه ما مي خواهند به اهداف خود دسترسي پيدا كنند، نيست و با يك مقاومت و طراحي روبرو شده است، افزود: هر چقدر ما به سمت وحدت و همگرايي حركت مي كنيم آنها به سمت تفرقه، ايجاد اختلاف و تنش حركت مي كنند. هر چقدر ما شعار وحدت جهان اسلام و كشورهاي منطقه را سر مي دهيم، آنها به دنبال ايجاد فضايي كاذب و نسبت دادن اتهاماتي به كشورها در منطقه براي جدا كردن آنها از همديگر هستند.
وي تصريح كرد: رويكردي كه ما دنبال مي كنيم منافع جهان اسلام و كشورهاي منطقه را تأمين مي كند در حالي كه رويكرد جريان مقابل منافع رژيم صهيونيستي و قدرت هاي حامي آن را تأمين مي كند.
سخنگوي وزارت خارجه اينكه هيلاري كلينتون و برخي مقامات آمريكايي تحرك زيادي در منطقه دارند را نشانگر آن دانست كه به اهدافشان نرسيده اند و افزود: تلاش آنها براي ايجاد اختلاف و جدايي بين ما و كشورهاي منطقه و اعمال فشارها و تحريم هاي غير قانوني كه در قطعنامه هاي شوراي امنيت عليه ملت ما تصويب كردند، به نتيجه نرسيده است. هر چه بيشتر تلاش مي كنند مشخص مي شود كه كمتر به اهدافي كه از قبل طراحي كرده بودند دسترسي پيدا كردند.

 



جمعيت ايثارگران: همراهان فتنه بايد از فرآيند وحدت كنار گذاشته شوند

دبيران استان ها و مسئولين دفتر مركزي جمعيت ايثارگران انقلاب اسلامي در پايان نشست فصلي خود با صدور بيانيه اي تاكيد كردند كه همراهان فتنه بايد از هرگونه وحدت و ائتلاف كنار گذاشته شوند.
در بخشي از اين بيانيه آمده است: هرچند وحدت ميان اصولگرايان بسيار ضروري است، اما بايد مراقب بود افرادي كه به شاخص هاي اصولگرايي پاي بند نيستند يا اصولگرايي را به مثابه ابزاري براي رسيدن به قدرت مي خواهند و نيز كساني كه در فتنه سال گذشته با عمل، بيان يا سكوت خود با اين فتنه خطرناك و ضدديني همراهي كردند، از هرگونه وحدت و ائتلاف كنار گذاشته شوند.
در اين بيانيه تشخيص مصاديق اين مهم، كاري حساس و بسيار خطير كه صداقت، قاطعيت علوي و سعه صدر مي طلبد، برشمرده شده و آمده است: نبايد فضايي فراهم شود كه بعد از پرداخت هزينه هاي گزاف در فتنه سال گذشته، عده اي دوباره خود را به بهانه ضرورت وحدت، وارد اين جريان اصيل نمايند.
در بخش هاي ديگري از اين بيانيه آمده است: «در حالي سالگرد حماسه پرشكوه و مقدس مردم ايران در 9 دي را پشت سر مي گذاريم كه هنوز داغ دلخراش و زخم فراموش ناشدني حوادث تلخ عاشوراي سال گذشته كه عده اي به اعتقاد و جان مردم تعرض كردند در خاطرات باقي است. و اين در حاليست كه با وجود اصرار به امر محاكمه سران فتنه در هر رنگ و لباسي كه هستند، ليكن هنوز سران فتنه خيره سرانه بر موضع طلبكار نشسته و براي بازگشت به قدرت شرط و شروط تعيين مي كنند.»
«حداقل زمينه بازگشت سران داخلي و بازي خوردگان فتنه ناكام، عذرخواهي آنان از مردم و نظام، به دليل اتهام بزرگي است كه به نظام وارد ساختند و فتنه عميق را پايه گذاري كردند و جنايت و خيانت غيرباوري را مرتكب شدند. توصيه ما به هركدام از سران داخلي فتنه اين است كه اگر واقعا، پي به اشتباه خود برده اند، به آغوش ملت، نظام و رهبري برگردند و توبه كنند. علامت مثبت براي نشان دادن توبه و پشيماني اين است كه اقدامات گذشته خود را محكوم كنند، نظام سلطه و ضد انقلاب را مايوس كنند، آمادگي محاكمه خود و بستگانشان را اعلان نمايند. هرچند در هر حال هيچ عذري براي مسئولان محترم قوه قضائيه براي برخورد قاطعانه با فتنه گران و شكنندگان حرمت حريم حسيني و انقلاب خميني(ره) وجود نخواهند داشت.»
در پايان اين بيانيه آمده است، جمعيت ايثارگران انقلاب اسلامي ضمن تجديد ميثاق با بنيانگذار جمهوري اسلامي حضرت امام خميني(ره) و پيمان دوباره با مراد و مقتداي خود حضرت آيت الله العظمي خامنه اي (دامت افاضاته) ضمن تشكر از ملت رشيد بزرگ ايران به دليل همراهي و همدلي با دولت مهرورز و پرتلاش دهم در اجراي قانون هدفمندسازي يارانه ها تلاش مضاعفي از سوي دولت و ملت در استفاده بهينه از امكانات ملي و سرمايه گذاري شايسته براي نسل هاي آتي باشيم.

 



جانشين رئيس ستاد كل نيروهاي مسلح: سپاه هواپيماهاي آمريكايي را بيرون از فضاي ايران ساقط كرد

سرلشكر رشيد گفت هواپيماهاي آمريكايي، بيرون از فضاي ايران و توسط اقدام پدافندي نيروي هوايي سپاه ساقط شدند.
سردارسرلشكر غلامعلي رشيد جانشين رئيس ستاد كل نيروهاي مسلح در گفت وگو با فارس، با اشاره به خبر سرنگوني دو فروند هواپيماي بيگانه در خليج فارس توسط سپاه پاسداران تأكيد كرد: به طور قطع اين هواپيماها كه سردار حاجي زاده فرمانده نيروي هوا فضاي سپاه گفته اند، سقوط كرده و هم اينك در اختيار ما قرار دارند.
رشيد تأكيد كرد: البته بايد بگويم كه اين هواپيماها بيرون از فضاي جمهوري اسلامي ايران يعني بيرون از FIR ما در خليج فارس توسط اقدام پدافندي نيروي هوايي سپاه ساقط شدند.
رشيد همچنين در پاسخ به اين سؤال كه شنيده شده است روس ها درخواست خريد بقاياي هواپيماهاي ساقط شده آمريكايي را از ايران داشته اند، گفت: البته روس ها در زمينه هواپيماهاي بدون سرنشين از آمريكا و حتي رژيم غاصب صهيونيستي عقب تر هستند و بعيد نيست بخواهند تلاش كنند تا آخرين تكنولوژي هواپيماهاي بدون سرنشين را كه از فناوري بالايي برخوردار هستند به دست بياورند، اما بنده در اين خصوص مطلبي نشنيده ام.
گفتني است چندي پيش سردار اميرعلي حاجي زاده فرمانده نيروي هوا فضاي سپاه اعلام كرد كه دو فروند هواپيماي بيگانه توسط سپاه پاسداران در خليج فارس سرنگون شده است. پنتاگون در اولين واكنش به اين خبر، ضمن تأييد سرنگوني دو فروند هواپيماي خود در خليج فارس، اعلام كرده بود اين هواپيماها توسط نيروهاي نظامي ايران سرنگون نشده اند. به دنبال اين ادعاي پنتاگون، دريادار فدوي فرمانده نيروي دريايي سپاه هم با تأكيد بر اينكه هواپيماهاي آمريكايي در خليج فارس قطعاً توسط سپاه سرنگون شده است گفت: الآن اين هواپيماها در اختيار ماست و در زمان مناسب حتماً آنها را نمايش خواهيم داد.
پس از آنكه دريادار فدوي اعلام كرد كه هواپيماهاي بدون سرنشين آمريكايي ساقط شده در خليج فارس را ايران به نمايش خواهد گذاشت، اين خبر در رسانه هاي مختلف جهان بازتاب وسيعي پيدا كرد.

 



شجوني: اصلاح طلبان مطرودين سياسي كشور هستند

عضو شوراي مركزي جامعه روحانيت مبارز، اصلاح طلبان را مطرودين سياسي كشور ناميد.
حجت الاسلام والمسلمين جعفر شجوني در گفتگو با باشگاه خبرنگاران با اشاره به اينكه اصولگرايان يكه تاز ميدان سياست هستند گفت: اصلاح طلبان با اقدامات خود، آن چنان خود رامنفور جامعه ساختند كه حضور مجدد آنها در عرصه سياسي تنها خواست معاندين و ضد انقلابيون است.
وي افزود: اصولگرايان، محبوبيتي كه نزد مردم دارند، نيازي به داشتن رقيب در انتخابات آتي ندارند چرا كه قطعا مردم با دل و جان آنها را انتخاب خواهند كرد.
شجوني تصريح كرد: اصلاح طلبان با عملكرد غلط و تلاش در جهت تامين منافع دشمنان نظام مهر باطل شد زير پرونده خود زدند و از دايره نظام خارج شدند.
عضو شوراي مركزي جامعه روحانيت مبارز اذعان داشت: جبهه اصلاحات در واقع سعي داشت از درون حاكميت تيشه به ريشه نظام بزند اما با هوشياري مردم از گردونه خارج و به تاريخ سپرده شد.

 



رئيس ستاد مركزي دهه فجر تشريح كرد
اجراي بيش از 12 هزار برنامه متنوع در دهه فجر امسال

رئيس ستاد دهه فجر انقلاب اسلامي در آستانه سي و دومين سالگرد پيروزي انقلاب از تدارك بيش از 12 هزار برنامه متنوع براي دهه فجر امسال خبر داد.
به گزارش فارس ، محمدحسين زارع رئيس ستاد مركزي دهه فجر انقلاب اسلامي صبح ديروز در نشست خبري خود با خبرنگاران به تشريح برنامه هاي ايام الله دهه فجر پرداخت.
وي گفت: از ششم بهمن ماه حرم مطهر امام خميني(ره) آماده حضور گروه هاي مختلف مردم است كه مطابق با سنت همه ساله با نثار گل، ياد و خاطره امام را گرامي داشته و به استقبال دهه فجر مي روند. هم چنين لحظه تاريخي ورود بنيانگذار جمهوري اسلامي ايران به ميهن در ساعت 9 و 33 دقيقه صبح روز 12 بهمن ماه با اجراي 2400 برنامه ويژه در 530 شهر كشور گرامي داشته مي شود.
وي ادامه داد: گلباران زادگاه امام خميني(ره) در شهر خمين، منزل ايشان در قم و هم چنين مكان جلوس امام (ره) در بهشت زهرا (س) همراه با انجام برنامه رژه موتورسواران در مراكز استاني و تعدادي از شهرستان هاي كشور به ويژه تهران در مسير حركت حضرت امام از فرودگاه تا بهشت زهرا(س) بخشي از برنامه هاي نمادين براي روز 12 بهمن ماه است.
رئيس ستاد مركزي دهه فجر انقلاب اسلامي، اضافه كرد: در تهران مراسم افتتاحيه دهه فجر در حرم مطهر امام خميني(ره) با حضور اقشار مختلف مردم و اجراي برنامه ها و آيين هاي ويژه نخستين روز ايام الله دهه فجر برگزار مي شود. هم چنين مدارس و مراكز آموزشي نيز با اجراي همزمان برنامه گلبانگ انقلاب در سراسر كشور آغازگر برنامه هاي دهه فجر در بيش از يكصد هزار مدرسه در مقاطع مختلف تحصيلي خواهند بود.
زارع با اشاره به تقارن دومين روز از دهه فجر با سالروز رحلت پيامبر (ص) و شهادت امام حسن مجتبي(ع) خاطرنشان كرد: مراكز استاني و تعدادي از شهرستان هاي كشور در اين روز شاهد تجمع بزرگ حاميان ولايت توسط انجمن ها، هيئت هاي مذهبي و تشكل هاي ديني است.
وي با اشاره به برگزاري مراسم مهماني لاله ها با حضور خانواده هاي شهدا و ايثارگران در 18 هزار گلزار شهداي سراسر كشور در سومين روز از دهه فجر، گفت: بيش از 30 جشنواره فرهنگي و هنري در سطح بين المللي، ملي و استاني و استقبال يكصد كشور براي حضور و يا ارائه آثار در جشنواره هاي مذكور برخي از برنامه هاي دهه فجر امسال است.
وي به اجراي اولين اردوي سراسري جهاد فجر با حضور 30 هزار نفر روزكار توسط جوانان طلبه و دانشجو و انجام فعاليت هاي فرهنگي، آموزشي و عمراني در شهرستان ها و روستاهاي كشور اشاره كرد و گفت: بيش از هزار پزشك و مددكار نيز در اين ايام در مناطق محروم كشور به ارائه رايگان خدمات توانبخشي و پزشكي مي پردازند.
هم چنين در اين ايام تعداد قابل توجهي از پروژه هاي عمراني، فرهنگي و درماني به بهره برداري مي رسد.
رئيس ستاد مركزي دهه فجر انقلاب اسلامي، هم چنين ضمن توضيح چگونگي توسعه برنامه هاي دهه فجر در استان ها و شهرستان ها و مشاركت مردم در برنامه هاي مذكور، گفت: برگزاري كنگره سرداران و 14 هزار و 600 شهيد استان فارس، برگزاري يادواره شهداي روحاني استان خوزستان، برگزاري نمايشگاه توانمندسازي محرومان استان ايلام، برپايي جشنواره روح الله و تقدير از متولدين 22 بهمن ماه سال هاي 1357 تا 1389 در استان مازندران، برگزاري كنگره شعر ولايت با حضور شعرايي از 27 استان كشور در همدان از جمله برنامه هاي اين ايام در استان هاي كشور است.
زارع با اشاره به انجام مراسم بانگ تكبير در ساعت 21 شامگاه 21 بهمن ماه به صورت همزمان و سراسري از توسعه برنامه نورافشاني در تعدادي از شهرستان ها و برخي روستاهاي كشور خبر داد و تصريح كرد: علاوه بر انجام نورافشاني در مراكز استان ها تعداد 400 نقطه در شهرستان ها و تعدادي از روستاها به نقاط موردنظر براي نورافشاني شب 22 بهمن ماه افزوده مي شوند.
وي ارتقاي سطح كيفي مراسم، افزايش كمّي حضور مردم در برنامه هاي دهه فجر و فراهم سازي تمهيدات لازم براي برگزاري هر چه باشكوه تر مراسم راهپيمايي 22بهمن ماه در سراسر كشور را از وظايف ستادهاي دهه فجر انقلاب اسلامي در سراسر كشور دانست.
زارع اضافه كرد: علاوه بر اجراي برنامه هاي متنوع در مسيرهاي راهپيمايي بيش از 50 هزار نوجوان و جوان دانش آموز بسيجي با اجراي برنامه همسرايي در قالب گروه هاي سرود 1357 نفره ارمغان آور شادي در كليه مراكز استان ها خواهند بود.
رئيس ستاد مركزي دهه فجر انقلاب اسلامي، با اشاره به درخواست هاي مردمي مبني بر اتخاذ رويكرد «پيوند با ولايت و انقلاب در سايه قرآن كريم» در 22بهمن ماه سال جاري، نصب 57 طاق نصرت قرآني در مسيرهاي راهپيمايي مراكز استاني كشور را از جمله اقدامات برگرفته از پيشنهادات مردمي براي افزايش جلوه هاي هنري مراسم و تقويت نمادهاي اسلامي عنوان كرد.
زارع يكي از بركت هاي دهه فجر امسال را همزماني روز 22بهمن با روز جمعه دانست و گفت: با هماهنگي هاي صورت گرفته با ستاد نماز جمعه در اكثر شهرهاي كشور در پايان مراسم راهپيمايي22 بهمن مراسم نمازجمعه را خواهيم داشت و در 28 استان كشور سخنران روز 22 بهمن سخنران پيش از خطبه هاي نماز جمعه هستند.
وي با تاكيد بر اينكه راهپيمايي 22 بهمن امسال در تهران از ميدان امام حسين (ع) تا ميدان آزادي برگزار مي شود، خاطرنشان كرد: نماز جمعه در همان مكان دانشگاه تهران برگزار خواهد شد.
رئيس ستاد مركزي دهه فجر انقلاب اسلامي، با اشاره به برگزاري نمايشگاه كتاب در حدود 17 استان كشور، گفت: نمايشگاه كتاب در استان هاي كشور در محل دائمي نمايشگاه هاي هر شهر و يا در مصلي ها برگزار مي شود كه محور اصلي كتاب هاي ارائه شده در اين نمايشگاه ها موضوعات انقلاب اسلامي، ولايت و بصيرت افزايي و بخشي از اين كتاب ها نيز كه براي اولين بار ارائه مي شود در خصوص فتنه سال 88 خواهد بود.

 



عضو شوراي علماي افغانستان: اهانت كنندگان به سفارت ايران در كابل اجير شده بودند

مولوي محمد مختار مفلح با اشاره به تجمع تعدادي از افراد در مقابل سفارت ايران در كابل، روابط دو كشور را بسيار قوي خواند و معترضين را عده اي اجير شده دانست.
اين عضو شوراي علماي افغانستان تجمع برخي از افراد معترض مقابل سفارت جمهوري اسلامي ايران را به ازاي دريافت دلار خواند و افزود: اين تظاهرات از سوي كشورهاي خارجي و به منظور افزايش تنش در روابط دو كشور ايران و افغانستان انجام شده است.
وي تصريح كرد: تعدادي عناصر معلوم الحال كه همواره زبان اسرائيل و انگليس در افغانستان هستند سعي دارند تا مانع رابطه حسنه افغانستان با كشورهاي همسايه شوند.
مفلح نگراني مقامات ايراني مبني بر اين كه بخشي از سوخت ترانزيت شده از ايران توسط نيروهاي خارجي مصرف مي شود را معقول خواند و گفت: اين مشكل بايد از مجراي ديپلماتيك حل شود نه از طريق شعار، خشونت و يا توهين به مقامات يك كشور.
به گزارش فارس، به نظر مولوي مفلح از قضيه توقف تانكرهاي سوخت در مرز ايران عليه اين كشور سوء استفاده شده است.
عضو شوراي علماي افغانستان گفت: روابط ايران و افغانستان محكم تر از آن است كه عده اي مزدور و اجير بخواهند به آن صدمه بزنند.
اين روحاني اهل سنت بيان كرد: جمهوري اسلامي ايران در بدترين شرايط در كنار افغانستان بوده، در دوران جهاد از بزرگترين كمك كننده ها به افغانستان بود و اكنون نيز ميليون ها افغان در ايران زندگي مي كنند.
وي گفت: هزاران افغان در كشور جمهوري اسلامي ايران مشغول تحصيل هستند و تعدادي از آنها تا درجه دكترا تحصيل كرده و در حال حاضر در افغانستان مصدر خدمت به مردم هستند.
اين عالم اهل سنت ابراز داشت: شعارهايي كه در روز تظاهرات عليه رهبران جمهوري اسلامي سر داده شد، اهانت به ايران نيست بلكه اهانت به اسلام و رهبران اسلام است.
وي افزود: 2 كشور افغانستان و ايران يك ملت در 2 كشور هستند.
مفلح گفت: شعارهاي سرداده شده، شعارهاي مردم و ملت افغانستان نيست، بلكه در اين تظاهرات چهره استكبار و مزدوران آنها آشكار شد و مردم افغانستان نفرت و انزجار خود را از اين گونه افراد اعلام مي كنند.
به گفته وي، آمريكايي ها در اين تظاهرات دخيل بوده اند و بايد در اين مورد تحقيق صورت گيرد.
اين روحاني مقيم شهر كابل گفت: خارجي ها به جاي اين كه بر دردهاي مردم اين كشور مرهم بگذارند، بر آنها نمك مي پاشند و تلاش مي كنند تا روابط افغانستان و ايران را متشنج كرده و دوستان افغانستان را از اين كشور جدا سازند.
وي در مورد سكوت دولت افغانستان اظهار داشت: دولت افغانستان نبايد امنيت چنين افرادي را كه به كشورهاي اسلامي اهانت مي كنند تامين كند و براساس كدام بند قانون اساسي دولت اجازه مي دهد كه رهبران اسلام كه هيچ ارتباطي با توقف تانكرهاي سوخت ندارند، مورد اهانت قرار مي گيرند.
وي افزود: اين تظاهرات از سوي كساني به راه انداخته شد كه برضد دين و عقايد مردم افغانستان عمل مي كنند و مردم افغانستان از آنها نفرت دارند و دولت بايد به تظاهرات هايي كه در چارچوب دين هستند، مجوز دهد.


 



وحشت اسرائيل از روابط تجاري 690 ميليون يورويي ايران و آلمان

يك روزنامه صهيونيستي در گزارشي از وحشت سران تل آويو درباره فاز جديد روابط تجاري آلمان با ايران خبر داد.
به نوشته روزنامه جروزالم پست، «امانوئل ناشون»، از ديپلمات هاي اسرائيلي مستقر در برلين اعلام كرد: دو سمينار مشترك با ابتكار وزارت اقتصاد آلمان براي پيشبرد روابط تجاري با جمهوري اسلامي برگزار شده است.
براساس اين گزارش، روز چهارشنبه هفته گذشته سميناري در شهر بايروت در ايالت باواريا در زمينه صادرات محصولات آلمان به برخي كشورهاي خاورميانه همچون ايران برگزار گرديد و حاضران به بررسي راههاي افزايش سودمندي تجار آلماني در اين زمينه پرداختند.
اين روزنامه سپس مي نويسد: حجم روابط تجاري بين تهران و برلين با وجود ادعاي رعايت تحريم هاي اعمال شده به ميزان 690 ميليون يورو در سال پيش رسيد و صادرات آلمان به ايران نسبت به ميزان مشابه در سال قبل 5% افزايش نشان داد.
اين روزنامه مي نويسد: افزايش تجارت بين آلمان و ايران ناشي از بي توجهي وزارت بازرگاني آلمان بوده است و از سياست تحريم ها نتيجه معكوسي حاصل شده است.
در اين بين حتي مسئول اتاق بازرگاني آلمان با ايران از دادن پاسخي در اين زمينه خودداري كرده است و تنها گفته است: ما مسئول روابط خود و تابع قانون فدرال آلمان هستيم و مسئله هولوكاست و غيره در اينجا جايگاهي ندارد.
آنجا هچ، سخنگوي اتاق بازرگاني آلمان در «بايرت» در ادامه گفته است: ما مسئول پاسخگويي به مسائل سياسي نيستيم و تنها از سياستهاي دولت خود در قبال ايران حمايت مي كنيم.
«دينا گرگر»، تحليلگر اقتصادي صهيونيستي مطلع از روابط تجاري ايران و آلمان گفت: آلماني ها برخلاف ميل ما در حال وارد شدن به فاز جديدي از روابط تجاري با ايران هستند و اين سمينار براي دور زدن تحريم ها مي باشد. ايران شريك تجاري خوب آلمان است.
اين تحليلگر افزود: در هنگامه آغاز گفت وگوهاي هسته اي پيام آلمان واضح است و آنها توجهي به تحريم ها ندارند. به نظر من اقدامات اين كشور (آلمان) نتايج مخربي براي ما خواهد داشت.

 



كميته امداد اعلام كرد
آمادگي 40 هزار دانش آموز تحت پوشش براي كنكور90

معاون فرهنگي كميته امداد امام خميني(ره) از آمادگي 40 هزار دانش آموز پيش دانشگاهي تحت حمايت اين نهاد براي شركت در كنكور 90 خبر داد.
به گزارش روابط عمومي كميته امداد، اكبر ميرشكار افزود: برنامه هاي وسيعي براي دانش آموزان كنكوري تحت حمايت آغاز كرده ايم تا فضاي مناسبي را براي قبولي آنان در دانشگاههاي معتبر فراهم سازيم.
وي اختصاص بودجه براي بهره مندي اين دانش آموزان از كلاسهاي آمادگي كنكور را يكي از اين اقدامات برشمرد و افزود: درحال حاضر 40 هزار دانش آموز پيش دانشگاهي تحت حمايت امداد(ره) آماده شركت دركنكور90 مي شوند و كميته امداد براي هركدام از اين دانش آموزان حداقل مبلغ سرانه 50 هزار تومان براي خريد جزوات و كتاب هاي كمك درسي، كتاب هاي تست و نرم افزارهاي كنكور آزمايشي و يا كمك هزينه ثبت نام در موسسات معتبر برگزاركننده دوره هاي آمادگي كنكور درنظر گرفته شده است.
معاون فرهنگي امداد افزود: از آنجا كه مؤسسات متعددي در كشور درحال برگزاري دوره هاي آمادگي كنكور هستند به مسئولين فرهنگي سراسر كشور ابلاغ كرده ايم تا هنگام عقد قرارداد با مؤسسات مزبور به توانمندي، تجربه و فضاي معنوي و اخلاقي مؤسسات مزبور دقت كنند.
ميرشكار ارائه خدمات تحصيلي خصوصا مشاوره انتخاب رشته در بسياري از مراكز امداد را به عنوان يكي ديگر از خدمات آموزشي اين نهاد به دانش آموزان تحت حمايت خويش برشمرد.
لازم به ذكر است درحال حاضر 800 هزارنفر دانش آموز درمقاطع تحصيلي از حمايت هاي امداد امام(ره) بهره مند مي شوند.

 



قائم مقام وزير آموزش و پرورش خبر داد
پرداخت كليه معوقات فرهنگيان تا پايان سال

ساري- خبرنگار كيهان:
قائم مقام وزير آموزش و پرورش در امور استان ها گفت: تمام معوقه هاي آموزش و پرورش تا قبل از عيد پرداخت مي شود.
رحيمي در مراسم توديع و معارفه مديركل آموزش و پرورش مازندران كه با حضور استاندار، مديران كل دستگاه هاي اجرايي و فرهنگيان آموزش و پرورش استان در باشگاه فرهنگيان ساري برگزار شد، از واريز 5 ميليون تومان براي بازنشستگان پيش از موعد و معمولي خبر داد. وي گفت: احكام نيروهاي جديدالاستخدام و مناطق محروم صادر شده است.
رحيمي افزود: 50هزار مدرسه قرآني بايد در كشور راه اندازي شود كه امسال تاكنون 10هزار مدرسه عمليات آن انجام شده است.
در پايان اين مراسم با حكم وزير آموزش و پرورش، محمدعلي اميدي به عنوان مديركل جديد آموزش و پرورش مازندران معرفي و عبدالوحيد فياضي مديركل سابق آموزش و پرورش استان به عنوان مشاور وزير در امور آموزش و پرورش منصوب شد.

 



پس از 22 سال تحمل جراحات شيميايي
جانباز ابركوهي به همرزمان شهيدش پيوست

معلم جانباز ابركوهي، پس از سال ها تحمل درد و رنج ناشي از جراحات شيميايي به همرزمان شهيدش پيوست.
به گزارش فارس از ابركوه، شهيد مجيد بصيري كه شنبه شب در بخش ICU بيمارستان شهيد چمران شيراز به خيل شهدا پيوست، در سال 67 در منطقه شاخ شميران مورد اصابت شيميايي قرار گرفت و بعد از 22 سال تحمل دردهاي ناشي از آن به همرزمان شهيد خود پيوست.
مجيد بصيري، معلمي كه سال ها زخم بمباران شيميايي هديه شده از جانب شرق و غرب به دولت صدام را بر سينه تحمل كرده بود، اينك بعد از سال ها رنج و مشقت در كنار همرزمان شهيدش آرام گرفت.
شهيد بصيري حدود 30 سال در آموزش و پرورش به عنوان دبير معارف اسلامي به كار مشغول بود و از جمله معلماني بود كه لحظه اي از وقت خود در كلاس درس را به بيهودگي نمي گذراند و حتي در بيرون از كلاس نيز دانش آموزانش از فيض كلام او بهره مند مي شدند.
از ويژگي هاي اين شهيد گرانقدر، مي توان به ولايتمداري وي اشاره كرد ضمن اين كه صبر و انقلابي بودن شهيد بصيري نيز مثال زدني بود.
از اين شهيد گرانقدر دو پسر و يك دختر به يادگار مانده است كه دختر اين شهيد نيز از حافظان كل قرآن كريم است.
وي از همرزمان معلم شهيد محمود عادل زاده بود كه همزمان با شهيد بصيري با بمب هاي شيميايي به درجه جانبازي رسيد و در سال 1370 به درجه رفيع شهادت نائل آمد.

 



حاجي بابايي: 270 كارشناس حقوقي استخدام آموزش و پرورش شدند

وزير آموزش و پرورش از استخدام 270 كارشناس حقوقي در آزمون اخير اين وزارتخانه خبر داد.
حميدرضا حاجي بابايي در گردهمايي روساي ادارات حقوقي، املاك و حمايت قضايي استان هاي كشور با بيان اين مطلب افزود: بيشتر مشكلات از اجراي نادرست قانون ناشي مي شود و اين امر مشكلات حقوقي متعددي را در استان ها به وجود مي آورد.
وي با تاكيد بر اطلاع رساني به موقع به معلمان تصريح كرد: رئيسان ادارات حقوقي بايد بر عملكرد مديران نظارت كنند تا قانون بدرستي اجرا شود و از اين رهگذر مشكلات حقوقي نيز مرتفع مي شود.
وزير آموزش و پرورش با اشاره به ايجاد سامانه نيروي انساني در مركز آموزش نيروي انساني، آمار و فناوري افزود: اسامي حقوق بگيران آموزش و پرورش در اين سامانه درج شده است و درج نشدن نام شخص در اين سامانه او را از فهرست حقوق بگيران آموزش و پرورش خارج مي سازد.
وي با اشاره به اينكه يكي از مشكلات آموزش و پرورش، ساختار اداري آن است، افزود: ساختار ادارات حقوقي آموزش و پرورش در حال تغيير است و پس از انجام بزودي ابلاغ مي شود تا از اجراي متفاوت قانون در استان ها جلوگيري شود.

 



معاون علمي و فناوري رئيس جمهور: دولت سخاوتمندانه به نخبگان كشور كمك مي كند

كرمانشاه-خبرنگاركيهان:
شخص رئيس جمهور و دولت در ارائه حمايتهاي مادي به نخبگان و استعدادهاي درخشان كشور سخاوتمندانه عمل مي كنند.
معاون علمي و فناوري رئيس جمهور در مراسم افتتاح دفتر بنياد نخبگان استان كرمانشاه گفت: بنياد ملي نخبگان طي چهار سال گذشته كار جذب و شناسايي نخبگان را به روش هاي گوناگون و در قالب آئين نامه ها و دستورالعملهاي مختلف انجام داده است. لذا بايد اذعان داشت كه فعاليتهاي انجام شده در برابر فعاليتهايي كه بايد انجام شود بسيار ناچيز است.
نسرين سلطانخواه در بخشي از سخنانش حمايتهاي معنوي دولت از نخبگان كشور و استفاده از تمام ظرفيت دستگاههاي اداري و آموزشي را براي پيشبرد امور نخبگان ذكر و تصريح كرد: فلسفه ايجاد دفاتر بنياد نخبگان در استانهاي كشور برقراري عدالت در سراسر كشور و توزيع حمايتهاي بدور از تبعيض ميان استانها و در راستاي نخبه پروري است.
معاون علمي و فن آوري رئيس جمهور در ادامه اظهار داشت: اگر در پي ايراني آباد و سرافراز هستيم، لازم است به صورت متوازن رشد كنيم و فرهيختگان و نخبگان را در همه جاي كشور شناسايي و مورد حمايت قرار دهيم.
نسرين سلطانخواه سرمايه هاي انساني را از جمله مهمترين داشته هاي هر جامعه عنوان كرد و گفت: دفاتر بنياد نخبگان استانها با اين اهداف كه نخبگان هر استاني در همان استان شناسايي و مورد حمايت واقع شوند و از خدمات آنها نيز در استان زادگاهشان استفاده شود تأسيس مي شود.
وي مهاجرت در داخل را يكي از مشكلات امروز كشور توصيف كرد و اظهار داشت: متأسفانه شاهد هستيم كه نخبگان برخي استانهاي كشور كه برخورداري كمتري دارند به ديگر استانها كوچ مي كنند، لذا بنياد ملي نخبگان براي ماندگار شدن نخبگان بومي در استانهاي تابعه خود و ارائه خدمات شان در همان استان برنامه هايي دارد كه ايجاد دفاتر بنياد نخبگان در استانها يكي از اين برنامه هاست.
وي در بخشي از سخنانش از اعطاي كمكهاي 200ميليون ريالي به استاد ياران و نيز پرداخت حقوق دانش آموختگان دوره دكتري به مدت دو سال خبر داد و گفت: حمايت از شركتهاي دانش بنيان يكي از وظايف مهم بنياد ملي نخبگان است.
قابل ذكر است در پايان مراسم، معاون علمي و فن آوري رئيس جمهور ضمن افتتاح دفتر بنياد ملي نخبگان استان كرمانشاه از نمايشگاه اختراعات و ابتكارات نيز بازديد به عمل آورد.

 



وزير مسكن: دخالت نكردن دولت به افزايش قيمت مسكن منجر مي شود

زنجان - خبرنگار كيهان:
وزير مسكن و شهرسازي گفت: چنانچه دولت بخش ساخت و ساز را رها كند قيمت ها به جاي كاهش، افزايش خواهد يافت.
مهندس علي نيكزاد عصر شنبه در نشست شوراي مسكن استان زنجان با اشاره به لزوم ورود وزارت مسكن و شهرسازي به عرصه ساخت و ساز تاكيد كرد: دولت و وزارت مسكن و شهرسازي تنها به عنوان سياستگذار در بخش مسكن حضور دارند و هيچ گاه خود وارد عرصه ساخت واحدهاي مسكوني نشده اند.
وي با بيان اينكه هدف دولت ساخت واحدهاي مسكوني متقاضيان توسط سازندگان حرفه اي مسكن است، گفت: دولت زمين رايگان، تسهيلات، خدمات زيربنايي و فضاهاي روبنايي را براي متقاضيان تامين مي كند.
وزير مسكن و شهرسازي افزود: اعطاي تسهيلات قرض الحسنه و حمايت هايي كه دولت از مسكن مهر مي كند باعث بوجود آمدن نوعي اميد و نشاط در ميان مردم شده است تاجايي كه امروز متقاضيان از صاحبخانه شدن اطمينان حاصل كرده اند و خواهان كاهش ميزان آورده مالي خود هستند كه اين امر نيز چنانچه واحدهاي مسكوني با متراژ كم ساخته شوند امكان پذير است.
مجتمع مسكوني 144 واحدي گلسار ابهر و پروژه 1170 واحدي پونك زنجان شبكه انشعابات فاضلاب شهري مسكن مهر زنجان و بازگشايي خيابان اميركبير شمالي شهر خرمدره از جمله طرحهاي بود كه توسط مهندس علي نيكزاد وزير مسكن كلنگ زني شد و پروژه مسكوني 160 واحدي مهر ثامن الائمه(ع) شهر ابهر به بهره برداري رسيد.

 



با تغيير ساختار نيروي زميني قدرت نظامي ارتش ارتقا يافت

سرويس شهرستان ها-
فرمانده قرارگاه تاكتيكي لشكر 21 حمزه سيدالشهداي آذربايجان گفت: تغيير ساختار سازماني نيروي زميني ارتش جمهوري اسلامي، قدرت اين نيرو را تا حد بسيار چشمگيري ارتقا مي دهد.
به گزارش روابط عمومي لشكر 21 حمزه سيدالشهداي آذربايجان، ميرحبيب ميربيرنگ اظهار داشت: طرح تحول نيروي زميني ارتش كه با هدف ارتقاي آمادگي ارتش در مواجهه با تهديدات نظامي تدوين شده، با نظارت مستقيم فرماندهي كل قوا تصويب شده و براي اجرا به ارتش ابلاغ شده است.
فرمانده قرارگاه تاكتيكي لشكر 21 حمزه سيدالشهداي آذربايجان با تأكيد بر اين نكته كه اين طرح متناسب با تهديدات دشمن و با نتيجه گيري از تجربيات به دست آمده از جنگ هاي چند سال گذشته در حوزه خاورميانه طراحي شده است، اظهار داشت: با توجه به شرايط نابرابر در منطقه و جهان، دشمن از يك جبهه كشور را مورد حمله قرار نمي دهد از اين رو براساس طرح تحول نيروي زميني ارتش، قرارگاه هاي تاكتيكي متعددي پيش بيني شده كه اين قرارگاه ها در پنج نقطه از كشور استقرار يافته اند.
ميربيرنگ افزود: با استقرار اين قرارگاه هاي تاكتيكي سرعت عمل يگان هاي عملياتي به طور چشمگيري افزايش مي يابد و فرماندهان قادرند در مناطق عملياتي با سرعت عمل بالا تصميمات متناسب با شرايط و تهديدات دشمن اتخاذ كنند.
وي گفت: مهم ترين نكته اي كه در طرح تحول نيروي زميني ارتش به آن تأكيد شده، قدرت تصميم گيري فرماندهان قرارگاه هاست و اجراي اين طرح سرعت العمل بيشتر و چالاكي يگان هاي عملياتي را به دنبال دارد. فرمانده قرارگاه تاكتيكي لشكر 21 حمزه آذربايجان افزود: براساس اين طرح نيروها و يگان هاي مختلف نزاجا به پنج منطقه تقسيم بندي شده است كه هر كدام به طور مستقل فعاليت مي كنند.

 



اخبار ادبي و هنري

تبليغ گسترده يك فيلمساز داخلي در رسانه MI6
يكي از شبكه هاي ماهواره اي ضدانقلاب، به شكل گسترده و مشكوكي به معرفي و نمايش فيلم هاي يكي از كارگردانان داخلي روي آورده است.
به گزارش خبرنگاركيهان، اين اقدام تلويزيون «من و تو» در حالي صورت مي گيرد كه شنيده ها، از خريداري حق پخش فيلم هاي (ت.م) حكايت مي كند.
تهيه كننده كارهاي اين كارگردان، همسر وي (م.ن) است.
در صورت اثبات تعامل و همكاري فيلمساز مذكور با شبكه من و تو، ادامه فعاليت وي در داخل، جاي تامل دارد!
شبكه «من و تو»، با حمايت مالي سازمان جاسوسي انگليس MI6، به عنوان بازوي ديگر وزارت خارجه انگليس فعاليت مي كند.
گردانندگان من و تو، براي مستقل معرفي كردن اين شبكه، آوازه خوان فاسد «فائقه آتشين» را به عنوان «مدير» مطرح كردند.
يكي از اهداف راه اندازي شبكه ياد شده، فروپاشي ايدئولوژيك جامعه ايراني است؛ همان وظيفه اي كه بر دوش تلويزيون هايي صهيونيستي، چون فارسي-وان نهاده شده است.
از جمله همكاران من و تو، برخي خبرنگاران درجه سه روزنامه هاي زنجيره اي هستند.
انتقاد برنده كتاب سال از سياه نمايي نويسندگان
براي خوشايند غرب
احمد بيگدلي وضعيت داستان كوتاه دفاع مقدس را «مناسب» ارزيابي كرد و از برخي «نويسندگان و هنرمندان جشنواره اي» كه براي خوشايند غرب «سياه نمايي» مي كنند، انتقاد كرد.
وي با تاكيد بر نقش جوايز ادبي در تثبيت روند ادبيات در كشور گفت: خوشبختانه داستان كوتاه دفاع مقدس در كشور از وضعيت مناسبي برخوردار است و به گمان من بخشي از اين موفقيت مرهون جايزه ادبي يوسف است.
نويسنده و برگزيده كتاب سال جمهوري اسلامي ايران افزود: به نظر من اين جايزه تاكنون توانسته گام هاي بلندي بردارد و به اهداف خوبي نائل شود، اما با توجه به شناختي كه از ادبيات امروز ايران دارم، بايد بگويم كه مشكل ما پيش از آنكه به جشنواره هاي ادبي مرتبط باشد به خود نويسندگان برمي گردد.
وي با انتقاد از برخي نويسندگان و هنرمندان جشنواره اي كه اهداف اقتصادي مشخصي را دنبال مي كنند، عنوان كرد: عده اي با سياه نمايي اوضاع سعي در جلب توجه غربي ها دارند و متاسفانه اين خط فكري در جريان داستان كوتاه كشور هم دنبال مي شود.
صدور پروانه ساخت فيلم براي محكوم قضايي!
شوراي صدور پروانه فيلمسازي 35 ميليمتري در جلسه اخير خود براي محمد رسول اف پروانه ساخت فيلم صادر كرد! وي چندي پيش به همراه جعفر پناهي به اتهام اجتماع و تباني و تبليغ عليه نظام به شش سال حبس محكوم شده است. اين حكم فعلا در مرحله تجديدنظر قرار دارد.
انصراف از ساخت فيلم ضد اسلامي به خاطر وحشت
از خشم مسلمانان
در پي ساخت فيلم ضد اسلامي «تسليم» و خروش مسلمانان، كارگردان اين فيلم از ساختن قسمت دوم آن انصراف داد.
به گزارش فارس به نقل از تلويزيون دانمارك، از مدت ها پيش «آيان حرصي علي» كارگردان و فيلمنامه نويس فيلم ضد اسلامي «تسليم» خبر از ساخت ادامه اين فيلم داده بود، ولي در پي خشم مسلمانان جهان و اعتراض گسترده آنها، سرانجام وي روز گذشته اعلام كرد كه در اين شرايط ترجيح مي دهد تا از ساخت قسمت بعدي اين فيلم انصراف دهد.
«آيان» قسمت اول فيلم ضد اسلامي تسليم را با همكاري تئو ون گوك، كارگردان نژادپرست هلندي ساخته بود.
اين فيلم در راستاي پروژه اسلام هراسي صهيونيست ها، چهره اي بسيار خشن و غير واقعي از اسلام نمايش مي داد.
محصولات ويدئويي صاحب هولوگرام مشترك مي شوند
دبيركل ستاد عرضه محصولات غيرمجاز سمعي و بصري خبر از الحاق هولوگرام مشترك از اول بهمن سال جاري در محصولات فرهنگي داد.
محمدرضا عباسيان گفت: موضوع هولوگرام مشترك در ستاد مبارزه با محصولات فرهنگي با شوراي معاونين وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامي طرح و تاييد شد و با دستور شخص وزير فرهنگ و ارشاد اسلامي، وارد فاز عملي شد.
وي افزود: ما فعاليت مان را در جهت طراحي و سفارش اين هولوگرام، شروع كرديم و هولوگرامي طراحي شد كه بالاترين گزينه هاي امنيتي را دارد و به هيچ وجه در داخل كشور قابل جعل نيست.
او ادامه داد: همچنين از ابتداي فروردين همه محصولات موسسات كه در انبار و بازار عرضه شده اند، با فرصت دو ماهه اي كه به آنها داده مي شود، بايد حاوي اين هولوگرام باشند.

 


صفحه (14)


صفحه (3)


صفحه (2)

     


(صفحه(12(صفحه(6(صفحه(9(صفحه(7(صفحه(8(صفحه(15(صفحه(11(صفحه(5(صفحه(16(صفحه(13(صفحه(4(صفحه (2.3.14