(صفحه(12(صفحه(10(صفحه(9(صفحه(7(صفحه(8(صفحه(15(صفحه(11(صفحه(5(صفحه(16(صفحه(13(صفحه(4(صفحه (2.3.14


شنبه 2 بهمن 1389- شماره 19846

صفحه (14)

صفحه (3)

صفحه (2)

     
260 مصوبه هيئت دولت براي عمران و آباداني استان يزد
رئيس جمهور در ديدار خانواده شهدا و ايثارگران استان يزد: قدرت ملت ايران برآمده از روحيه ايثارگري است
رئيس جمهور و هيئت دولت فردا ميهمان مردم گيلان هستند
امروز و فرداي جنبش اسلامي تونس
حجت الاسلام والمسلمين ممدوحي:اعضاي خبرگان خواستار مرزبندي شفاف هاشمي با فتنه گران هستند
وزير كشور : قطار شهري مشهد 22 بهمن امسال افتتاح مي شود
حجت الاسلام شجوني: سكوت هاشمي در مقابل فتنه گران براي روحانيت سؤال برانگيز است
فزايش هجمه فرهنگي شبكه هاي ماهواره اي عليه ايران
همزمان با ايام دهه فجر 120 جشنواره قرآني در كشور برگزار مي شود
ظهره وند: حقوق هسته اي ايران قابل مذاكره نيست



260 مصوبه هيئت دولت براي عمران و آباداني استان يزد

يزد- خبرنگار كيهان:
هيئت دولت در سومين سفر استاني خود به استان يزد، براي توسعه و آباداني اين منطقه 260 مصوبه تصويب كرد.
معاون اول رئيس جمهور در جمع خبرنگاران با اعلام اين خبر گفت: حضور گسترده و تاريخ ساز مردم يزد در استقبال از رئيس جمهور، دولت را بر آن داشت تا خدمات خود را به اين مردم قدرشناس دوچندان سازد.
محمدرضا رحيمي اظهار داشت: از آنجا كه خواسته اصلي مردم استان در تمامي مناطق آب است، دولت مصمم شده تا آب رساني به اين استان را به هر طريق ممكن به انجام برساند.
وي افزود: معتقديم اگر آب مورد نياز به دست كشاورزان و صنعتگران يزدي برسد، با تلاش و هوشمندي كه دارند، قادر خواهند بود بخش بزرگي ا زنيازهاي كشور را تأمين كنند.
رحيمي خاطرنشان كرد: بر همين اساس كارگروه ويژه آب براي نخستين بار در كشور تشكيل شد كه در اين كارگروه، وزير نيرو، وزير كشاورزي، معاون اول رئيس جمهور، استاندار يزد و مسئولان مرتبط استاني عضويت خواهند داشت.
وي افزود: كار اصلي اين كارگروه اين است كه با بررسي، انجام كارهاي مطالعاتي و ساير اقدامات مورد نياز به هر طريق ممكن و از هر منبعي كه امكان دارد آب را به يزد برسانند.
رحيمي در بخش ديگري از سخنان خود با قدرداني از حضور حماسي مردم يزد در مراسم استقبال از رئيس جمهور بيان داشت: مردم يزد با اين حضور، دولتمردان را بيش از پيش مديون خود كردند و اميدواريم مصوبات استان بتواند بخشي از مهرباني هاي مردم يزد را جبران كند.
معاون اول رئيس جمهور همچنين با بيان اينكه سفرهاي دور سوم هيئت دولت نيز رو به پايان است و تا پايان سال اين دور از سفرها به اتمام مي رسد، افزود: دور چهارم سفرها از سه سفر قبلي گسترده تر است و در سفر چهارم علاوه بر حضور رئيس جمهور و هيئت دولت در شهرها و شهرستان هاي مختلف، نمايندگان دولت، وزرا و معاونان به روستاها نيز سفر خواهند كرد.
وي در بخش ديگري از سخنان خود با اشاره به مصوبات سفرهاي استان يزد در دور نخست و دوم و ميزان پيشرفت اجرايي آنها، از پيگيري و مداومت مردمان استان يزد به ويژه استاندار پيگير اين استان تقدير كرد و گفت: به دنبال اجراي مصوبات، شاخص هاي استان يزد در بخش هاي مختلف به ويژه صنعت، تغيير كرده و ارتقا يافته است.
رحيمي همچنين با بيان اينكه نرخ بيكاري در استان يزد 9 درصد است، افزود: در سطح كشور اين رقم بالاتر است و تك رقمي بودن نرخ بيكاري در استان يزد از يك سو به دليل مديريت شايسته استاندار يزد و از سوي ديگر تلاش مردم اين استان است زيرا روحيات مردم يزد سبب شده تا از كم ترين امكانات ايجاد شغل كنند.
وي اظهار اميدواري كرد: در پايان كار دولت دهم، نرخ بيكاري در كشور به زير پنج درصد برسد.
رحيمي همچنين با اشاره به قرار ايجاد يك ميليون و 100هزار شغل در سطح كشور گفت: مقرر شده بود تا از اين ميزان 30 هزار شغل در استان يزد ايجاد شود و اكنون كه هنوز سه ماه تا پايان سال باقي مانده است، تعهد 30 هزار تايي استان يزد از مرز 31 هزار گذشته است.
وي بيان داشت: اين ميزان اشتغال در سطح كشور نيز از مرز يك ميليون و 500 هزار شغل گذشته است.
معاون اول رئيس جمهور در بخش ديگري از سخنان خود از تصويب 260 مصوبه در دور سوم سفر براي استان يزد خبر داد و افزود: گرچه طرح هايي كه از قبل در كارگروهي در تهران تشكيل شد، كمتر از اين ميزان بود اما شخص رئيس جمهور در جلسه هيئت دولت از وزرا خواستند تا براي مردم يزد هرچه در توان دارند، وسط بگذارند.
وي با تشريح مصوبات و برشمردن برخي از آنها بيان داشت: در حوزه فرهنگ هزار و 250ميليارد ريال براي مدت پنج سال به صورت هزينه اي و عمراني براي يزد به تصويب رسيد كه بودجه جداي از بودجه سنواتي فرهنگي استان است و در اختيار استاندار قرار خواهد گرفت تا در زمينه هاي مدنظر مورد استفاده قرار گيرد.
وي اختصاص 160 ميليارد ريال اعتبار براي توسعه صدا و سيماي استان، نصب فرستنده هاي تلويزيوني، ايجاد 113 ميليارد ريال رديف مستقل اعتباري براي مطالعه، مرمت و ساماندهي بناهاي تاريخي و بقاع متبركه و تكميل موزه هاي محلي استان، اختصاص 50 ميليارد ريال اعتبار براي احداث دو سالن ورزشي چند منظوره، يك سالن هزار و 200 نفري، راه اندازي دهكده بين المللي سواركاري در صدوق و احداث فضاهاي ورزشي در سطح استان طي سال هاي 1390 و 1391، اختصاص 42ميليارد ريال اعتبار براي فعاليت هاي ديني و قرآني و تجهيز و راه اندازي كتابخانه هاي عمومي و تامين بخشي از زيرساخت هاي مناطق نمونه گردشگري در سطح استان، اختصاص 35 ميليارد ريال اعتبار براي تكميل طرح ساماندهي گلزار شهداي استان و ايجاد مراكز فرهنگي در جوار گلزار شهدا و تكميل مجتمع فرهنگي ورزشي و مركز توانبخشي ايثارگران و تامين يارانه سود تسهيلات بانكي تا سقف چهار درصد براي اختصاص 500 ميليارد ريال تسهيلات بانكي براي اختصاص به سرمايه گذاران بخش گردشگري و صنايع دستي را از مهم ترين مصوبات هيئت دولت در بخش فرهنگ و هنر استان يزد برشمرد.
رحيمي همچنين از تصويب اختصاص 4 هزار ميليارد ريال تسهيلات براي ساماندهي واحدهاي كوچك قطعه سازي هواپيما، طرح هاي نيمه تمام و ساير طرح هاي صنعتي استان يزد تا پايان سال 1390، اختصاص 640 ميليارد ريال تسهيلات قرض الحسنه براي اجراي طرح هاي خوداشتغالي، پرداخت به فرهنگيان و ساير متقاضيان واجد شرايط استان، اختصاص 645 ميليارد ريال به منظور اعطاي كمك هاي بلاعوض به شركت هاي تعاوني فراگير ملي، تسهيلات سرمايه در گردش براي تقويت تعاوني ها و تسهيلات بلندمدت يارانه دار با اولويت فارغ التحصيلان دانشگاهي و بانوان در سال هاي 1389 و 1390، اختصاص 450 ميليارد ريال تسهيلات قرض الحسنه براي كمك به اجراي طرح هاي اشتغالزا و خوداشتغالي و ساير امور مربوط به ايثارگران، خانواده معظم شهدا و محرومان استان طي سال هاي 1389 و 1390 خبر داد.
وي يادآور شد: در بخش آموزش و درمان نيز اختصاص 205 ميليارد ريال براي تكميل پروژه ها و اجراي طرح هاي دانشگاهي در سال 1390، اختصاص 45 ميليارد ريال براي حمايت از نهادهاي نخبه پرور پارك علم و فناوري و مراكز تحقيقاتي به منظور توسعه فناوري هاي نوين راهبردي سطح استان، احداث دانشكده هاي مختلف از جمله داندانپزشكي، پيراپزشكي و پرستاري و مجتمع آموزشي فرهنگي دانشگاه پيام نور ابركوه طي سال هاي 1390 و 1391، احداث بيمارستان بهاباد و صدوق و احداث بيمارستان 32 تختخوابي در شهرستان خاتم و توسعه بيمارستان هاي ابركوه و بافق و اختصاص 30 ميليارد ريال اعتبار براي كمك به بازسازي و بهسازي مراكز درماني و بهداشتي استان يزد در سال 1390، اختصاص 455 ميليارد ريال براي طرح هاي دادگستري از جمله حمايت از خانواده زندانيان بي بضاعت در سطح استان يزد و نيز احداث و تجهيز 50 سالن ورزشي، 12 استخر آموزش شنا، 12 زمين چمن مصنوعي استاندارد و 250باب نمازخانه و كتابخانه و تجهيز 100 مدرسه به فناوري اطلاعات طي سال هاي 1390 و 1391 به تصويب رسيده است.
معاون اول رئيس جمهور با اشاره به مصوبات سفر در بخش انرژي، صنعت و كشاورزي اظهار داشت: تشكيل كارگروه با حضور وزرا براي رسيدگي به مشكل آب استان، اجراي يك ميليون هكتار طرح هاي آبخيزداري و آبخوان داري، تشكيل يك كميته براي استمهال وام كشاورزان و اختصاص 500 ميليارد ريال براي لايروبي قنوات و مرمت آب بندها، تأمين 50 درصد هزينه هاي طرح آبياري تحت فشار از سوي دولت به هر ميزان كه استان توان اجرا داشته باشد، حذف تعرفه هاي وارداتي پنبه و اعمال معافيت مالياتي صنايع نساجي خارج از شعاع 30 كيلومتري مركز استان به منظور حمايت از صنعت نساجي استان، اختصاص 440 ميليارد ريال براي اجراي طرح هاي آب رساني شهري و روستايي تا پايان سال 1392، اختصاص 172 ميليارد ريال به منظور اجراي طرح هاي زيست محيطي و كشاورزي در سطح استان طي سال هاي 1390 و 1391 از جمله اين مصوبات است.
رحيمي همچنين به تشريح مصوبات هيئت دولت در استان يزد در بخش هاي مختلف صنعت، مسكن، گازرساني و... پرداخت.
راهكار پيشنهادي رئيس جمهور براي جلوگيري از مهاجرت نخبگان
به گزارش ايرنا دكتر احمدي نژاد در ديدار با جمعي از منتخبان و فرهيختگان استان يزد، در پاسخ به سؤال يك استاد دانشگاه درباره مهاجرت نخبگان كشور گفت: چطور انتظار داريد فردي كه از نظر علمي برجسته مي شود مهاجرت نكند زيرا شما در دانشگاه، قله علمي را كه تعريف كرده ايد، در آن سوي مرزها قرار دارد.
وي افزود: قطار و ريلي كه براي آموزش عالي كشور ترسيم شده در آن سوي آبهاست. در اين صورت نبايد انتظار داشت كه مهاجرت نخبگان صورت نگيرد.
احمدي نژاد تأكيد كرد: در صورتي مي توان از نخبگان بهره كامل برد كه مسير ريل به قله علمي تغيير كند و اساتيد و جامعه علمي كشور در رأس قله علمي دنيا قرار گيرند.
وي با تأكيد بر اينكه اين امر شدني است افزود: يكي از مراكزي كه مي تواند مسير اين ريل را تغيير دهد استان يزد است چرا كه بيش از ساير استان ها توانسته اصالت خود را حفظ كند. رئيس جمهوري با بيان اينكه تغيير اين ريل عمومي اكنون يك مأموريت در كشور است، افزود: در صورتي كه همچنان در اين فكر باشيم كه اروپا و آمريكا قله هستند، هميشه عقب خواهيم ماند ضمن آنكه سرنوشت ما همچون آنها به ناكجاآباد ختم خواهد شد، از اين رو بايد مسير و آرمان را براي رسيدن به قله كمال باز تعريف كنيم.
وي، اسارت فكري، فرهنگي و اجتماعي را در نتيجه نداشتن خودباوري دانست و گفت: اگر باور كنيم كه مي توانيم، ديگر هيچ قله اي دور از دسترس ما نيست.
رئيس جمهور با بيان اين كه ايمان به خداي متعال، همدلي، كار و تلاش، پايمردي و عدالت، كمك به رشد استعدادها و توجه به آرمان ها در برنامه ريزي از عوامل اصلي ساختن ايران اسلامي به شمار مي رود، افزود: زماني آرزوها به پيشرفت و ساختن كشور كمك مي كنند كه با هم، همسو و هم جهت باشند، بر اين اساس اگر 75 ميليون اراده همسو و هم جهت شود يك انقلاب در پيشرفت و توسعه ايجاد مي شود كه در آن صورت هيچكس نمي تواند در مقابل آن بايستد.
احمدي نژاد در ادامه با تاكيد بر اين كه كشور را بايد براساس الگوي ايراني- اسلامي بسازيم گفت: انتظار ما از مردم يزد اين است كه دست در دست هم و با تكيه بر ذخاير خدادي و تاريخي خود يك الگوي سازندگي ايراني- اسلامي ايجاد و به ملت ايران و بشريت هديه كنند.
اداي احترام رئيس جمهور به مقام معنوي آيت الله شهيد صدوقي
به گزارش ايرنا، محمود احمدي نژاد در هشتاد و چهارمين سفر استاني خود صبح پنجشنبه به همراه امام جمعه و نماينده ولي فقيه در استان يزد بر مزار شهيد محراب آيت الله صدوقي حضور يافت و نسبت به وي اداي احترام كرد.
پيروي از روش هاي نظام سرمايه داري ما را به جامعه مهدوي نمي رساند
رئيس جمهوري صبح پنجشنبه در جمع مديران استان يزد بار ديگر از سياست كنترل جمعيت به شدت انتقاد كرد و گفت: فرمول دو بچه(براي هر خانواده) كافي است در واقع فرمول نابودي يك ملت است و اين روش همان راهي است كه اكنون اروپايي ها در آن گرفتار شده اند.
وي با رد اين ديدگاه كه جمعيت كم حتما رفاه مي آورد، افزود: در اوايل انقلاب در حالي كه جمعيت ايران نصف جمعيت كنوني بود بيش از پنج ميليون بشكه نفت صادر مي كرديم اما اكنون صادرات ما به نصف اين ميزان رسيده و جمعيت دو برابر شده اما وضعيت رفاه با توجه به امكانات و زيرساخت هاي انجام شده به چند برابر افزايش يافته است.
رئيس جمهوري با بيان اين كه غربي ها مي گويند ازدواج سبب فقر مي شود افزود: در واقع آنها با بيان اين كه ازدواج نكنيد مي خواهند مفاسد را گسترش دهند.
وي يادآور شد: در حال حاضر به گونه اي اين مسئله در جامعه ما جا انداخته شده كه جوانان تا خانه و ماشين نداشته باشند نبايد ازدواج كنند و از اين رو سن متوسط ازدواج دختران 23 و پسران 26 سال رسيده است.
وي با تاكيد بر اين كه روش هاي نظام سرمايه داري ما را به جامعه و حاكميت مهدوي(عج) نمي رساند، بالاترين عبادت را خدمت به مردم و باز كردن گره از كار يك ملت دانست و گفت: اكنون در شرايطي قرار داريم كه در تاريخ كمتر اتفاق مي افتد يا اصلا اتفاق نيفتاده است چرا كه اكنون زمان سرنوشت ساز عبور از همه تجربيات تاريخي بشر و آماده شدن براي پذيرش حاكميت الله در سراسر زمين است.
رئيس جمهوري با تاكيد بر اين كه جمهوري اسلامي يك هديه الهي براي همه بشريت است تصريح كرد: جمهوري اسلامي ايران همانند حكومت هاي مادي دنيا نيست و به جغرافيا و نژاد خاص ما نيز تعلق ندارد بلكه جمهوري اسلامي ادامه راه انبياي الهي براي رساندن بشر به سرمنزل مقصود است.
وي با بيان اين كه در حال حاضر به طور مشخص در دنيا دو الگو وجود دارد، «الگوي برنامه ريزي توسعه» را از جمله الگوهاي رايج در دنيا دانست و گفت: نظام هاي سرمايه داري اكنون با اين الگو تلاش دارند به نقطه اي برسند كه اروپايي ها و آمريكايي ها به آن رسيده اند، در واقع آنان مدعي اند نقطه اوج الگوي برنامه ريزي همان جايي است كه اكنون آمريكا به آن رسيده و آن نقطه كمال بشريت است.
رئيس جمهوري با تاكيد بر اينكه ما نمي خواهيم به چنين نقطه اي برسيم گفت: ما به دنبال جامعه اي هستيم كه خانواده و فرهنگ ما همانند غرب نشود يعني جامعه اي كه انسان ها، محترم، بدون فقر و جامعه همراه با عدالت، يگانه پرستي و پاكي باشد تا همه انسان ها و آحاد جامعه فرصت كمال و شكوفايي پيدا كنند.
شوراي عالي سينما گام مهم دولت در حوزه فرهنگ
به گزارش خبرنگار كيهان از يزد، وزير ارشاد در جمع هنرمندان استان يزد با اشاره به اين كه تمام توان رئيس جمهوري و اعضاي هيات دولت بر اين است كه گام هاي بلندي براي كشور برداشته شود، افزود: يكي از مهمترين گام هاي دولت در اين مدت تشكيل شوراي عالي سينما بود.
دكتر سيد محمد حسيني همچنين عنوان كرد: در شوراي عالي سينما در مورد كمبود سالن ها بحث شده و شايد در گذشته فيلم ها مشكلاتي داشت اما اكنون فيلم هاي مناسب و خوبي خواهيم داشت.
وي گفت: نمي خواهيم بگوييم كه در دوره هاي گذشته كاري انجام نشده است بلكه حرف ما اين است كه اگر در اين دولت حرفي زده مي شود پشت سر آن عمليات و ضمانت نامه اجرايي آن هم اجرا شود.
وزير ارشاد افزود: تا تحقق فاصله داريم اما خوشحال از اين هستيم كه يك روند اميدبخش در كشور با روي كار آمدن دولت آقاي احمدي نژاد شروع شده است.
وزير فرهنگ و ارشاد اسلامي با اشاره به اين كه يزد داراي مفاخر و فرهيختگان ارزشمندي است، اظهار داشت: بعد از گذشت سالها، آثار مفاخر استان يزد از تاثيرگذاري فراواني برخوردار است.
دكتر سيدمحمد حسيني در جمع هنرمندان استان يزد تاكيد كرد كه اگر مفاخر و مشاهير اين استان در قالب كارهاي فرهنگي و هنري به مردم ارائه شود آثار پربركتي را براي مردم اين استان و حتي كشور خواهد داشت.
وزير ارشاد يادآور شد: مردم استان يزد از لحاظ فرهنگي به دلايل سخت كوشي و قناعت در رتبه هاي كنكور پيشرفت داشته اند ضمن آن كه در اين استان 300 شخصيت مشاهيري و ظرفيت نيروي انساني وجود دارد كه در طول تاريخ آثار درخشاني به جاي گذاشته اند.
پرداخت وام 40 ميليون ريالي
به گلخانه داران
وزير جهاد كشاورزي در حاشيه سفر به مهريز در گفت وگو با ايرنا افزود: اين وام با هدف كمك به گلخانه داران و همچنين تامين نيازهاي نقدينگي آنها بر اساس اجراي طرح تحول اقتصادي پرداخت مي شود.
وي اضافه كرد: اين وام بصورت قرض الحسنه و با كمترين دريافت وثيقه و بدون ارتباط با بدهي قبلي آنها پرداخت مي شود و گلخانه داران پس از مدت دو سال بايد نسبت به بازپرداخت آن به بانك هاي عامل اقدام نمايند.
وزير جهاد كشاورزي خاطرنشان كرد: همچنين براساس وسعت سطح زير كشت، گازوئيل يك هزار و 500 ريالي به گلخانه داران داده مي شود.
خليليان تاكيد كرد: همه هم و غم دولت كريمه و وزارت جهاد كشاورزي اين است كه اجراي طرح قانون هدفمند كردن يارانه ها هيچ مشكلي را براي قشر توليد كننده در بخش كشاورزي بوجود نياورد.

 



رئيس جمهور در ديدار خانواده شهدا و ايثارگران استان يزد: قدرت ملت ايران برآمده از روحيه ايثارگري است

دكتر محمود احمدي نژاد در ديدار خانواده هاي شهدا و ايثارگران استان يزد، اعطاي نشان به خانواده ايثارگران را داراي پيام هاي گوناگوني دانست و گفت: پيام اول آن قدرشناسي يك ملت از پيشگامان عزت و افتخار است چرا كه همه عالم بايد بدانند ملت ايران و نسل هاي متوالي آن، همه موجوديت، عزت، استقلال و شرف خود را مديون ايثارگران مي داند.
رئيس جمهور افزود: اگر امروز امنيت، عزت، پيشرفت و اثري از ارزش هاي الهي وجود دارد، همه مديون ايثار ايثارگران و خون پاك شهيدان و جان نثاري جانبازان و آزادگان است.
دكتر احمدي نژاد پيام دوم تجليل از خانواده ايثارگران را تأكيد بر ادامه راه آنان دانست و گفت: ملت ايران و هر ملت ديگري اگر بخواهد جامه ذلت نپوشد و قله هاي عزت را فتح كرده و انساني، الهي و سربلند زندگي كند، راه آن ادامه مسيري است كه ايثارگران پيموده اند و اين يك پيام جهاني، تاريخدار و تحول آفرين است. رئيس جمهور در ادامه از خانواده بزرگ ايثارگران به خاطر حفظ فرهنگ ايثارگري، ايستادگي و تحمل سختي ها براي خدا صميمانه قدرداني و تشكر كرد و خطاب به دشمنان اظهار داشت: امروز 22 سال از دوران دفاع مقدس گذشته است اما خانواده ايثارگران مؤمن تر، مقاوم تر، ايثارگرتر و مستحكم تر در برابر مستكبران ايستاده اند و تا بدرقه كردن دشمنان به قعر جهنم سر سوزني عقب نشيني نخواهند كرد.
گفتني است دكتر محمود احمدي نژاد همچنين در اين مراسم با اهداي نشان ملي ايثار از خانواده سه شهيد اين استان تجليل كرد.

 



رئيس جمهور و هيئت دولت فردا ميهمان مردم گيلان هستند

رشت- خبرنگار كيهان:
رئيس جمهور و هيئت دولت در هشتاد و پنجمين سفر استاني خود فردا به استان گيلان سفر مي كنند.
مردم هميشه در صحنه استان گيلان روزهاي يكشنبه و دوشنبه ميزبان دكتر احمدي نژاد رئيس جمهور و اعضاي هيئت دولت هستند.
به گزارش خبرنگار ما در سومين سفر هيئت دولت به استان گيلان كه با رويكرد فرهنگي صورت مي گيرد، وضعيت و روند پيشرفت مصوبات دو سفر اول و دوم رياست جمهوري به گيلان مورد بررسي قرار مي گيرد. ضمن اينكه مصوبات جديدي نيز براي پيشرفت و توسعه استان به تصويب مي رسد.
در سفر مذكور همچنين اعضاي هيئت دولت به نيابت از رياست جمهوري به ساير شهرستان هاي استان گيلان سفر و از نزديك به بررسي روند پيشرفت پروژه هاي مصوب دو سفر قبلي در اين مناطق مي پردازند.
ديدار با اقشار مختلف مردم استان در شهر رشت و سخنراني در جمع آنها، شركت در جلسات مختلف استاني و تشكيل جلسه استاني هيئت دولت از جمله برنامه هاي دور سوم سفر رياست جمهوري به گيلان است.

 



امروز و فرداي جنبش اسلامي تونس

سعدالله زارعي
مسئولان جديد تونس به احزاب سياسي كه منحل شده و يا فعاليت آنان ممنوع شده بود، اجازه فعاليت داده اند، زندانيان سياسي دوره 24 ساله «بن علي» را آزاد كرده و تبعيدي ها را به حالت عادي درآورده اند اما در همان حال «اسلام گراها» از اين قاعده مستثني شده و افرادي نظير راشد الغنوشي اجازه بازگشت به تونس را نيافته اند.
ديروز شبكه تلويزيوني الجزيره از تماس محمدالغنوشي نخست وزير با رهبران جنبش «النهضه» خبر داد ولي اين خبر از سوي راشد الغنوشي و يا ساير رهبران النهضه تاييد نشده است در عين حال بعضي از خبرها حكايت از تلاش راشد الغنوشي و حدود 200 عضو ديگر تبعيدي النهضه براي بازگشت به تونس دارد. براي آن كه راه ورود به تونس هموار شود، راشد الغنوشي در مصاحبه با شرق الاوسط اعلام كرد جنبش النهضه در انتخابات رياست جمهوري - دو ماه بعد- شركت نمي كند با اين وصف كاملا واضح است كه فشار زيادي روي دور نگه داشتن اين جنبش اسلام گرا از تحولات تونس وجود دارد.
دور نگه داشتن دست اسلام گراها از تحولات تونس كاملا طبيعي است چرا كه غرب و دنباله هاي منطقه اي آن از هيچ نوع رفرمي آسيب نمي بينند. رفرم و حركت هاي اصلاح طلبانه - از جنس اصلاحات اداري- براي آنان بسيار مفيد هم هست از اين رو خانم كلينتون در جريان سفر اخير به خاورميانه و شمال آفريقا به دولت هاي عرب متحد آمريكا توصيه كرد: «پيش از آن كه جنبش هاي توده اي كار را از دست شما خارج كند، به اصلاحات روي بياوريد». از سوي ديگر اسلام گراهاي تونس به خوبي مي دانند كه بر سر راه به دست گرفتن قدرت توسط آنان موانع جدي وجود دارد از اين رو غنوشي حركت جنبش را از لبه تيز به لبه نرم انتقال داده است. او در گفت وگوي تلفني با روزنامه شرق الاوسط گفت «ما خواهان تاسيس كشوري بر پايه دموكراسي و آزادي هستيم تا در آن به حقوق تمام افراد، شهروندان، آزادي بيان و مذهب احترام گذاشته شود.» اما البته اگر بنا بر نظر مردم تونس باشد، آنان در سال 1364 بيش از 80 درصد كرسي هاي مجلس تونس را به اعضاي جنبش «النهضه» سپردند از آن روز به بعد هم آنان در انتظار امروز نشسته اند تا حكومت سكولار، غرب گرا و غرق در فساد اقتصادي را از بين ببرند و حكومتي اسلامي كه مردمي و پاك است را مستقر كنند از اين رو مي بينيم كه تغييرات اعمال شده نتوانسته از دامنه اعتراضات مردم بكاهد.
در جريان حركت مردم تونس شاهديم كه رسانه هاي غربي و عربي و زمامداران پس از بن علي روي محوريت «حزب دمكراتيك ملي» كه حزبي معارض و در عين حال غرب گرا و سكولار است تاكيد مي كنند اين در حالي است كه اين حزب جايگاهي در ميان توده ها و معترضان ندارد. اين حركت از يك سو نشان مي دهد كه غرب براي منحرف كردن جنبش مردم بطور برنامه ريزي شده وارد جريان شده است. حزب ياد شده در شكل گيري اعتراضات و رهبري آن تاكنون جايگاهي نداشته و از اين رو احتمال موفقيت آن در عنوان «نمايندگي معترضين» بسيار ضعيف است.
رسانه هاي غربي و عربي طي روزهاي آغاز خيزش مردمي در تونس، هر نوع شعار مردمي و يا پرچم و نمادي كه اسلام گرا بودن تظاهرات كنندگان را به اثبات برسانند محو كرده و تصويري تحريف شده از تظاهرات مردمي حول محور مسايل اقتصادي و اجرايي به نمايش درمي آورند و اين در حالي است كه «الله اكبر»، «محمد، محمد، محمدرسول الله» و «الموت لامريكا و الموت لاسرائيل» محوري ترين شعارهاي مردم تونس است كه شبكه هاي محلي به پخش آن مبادرت كرده و همين شعارها در هفته اول آغاز حركت مردم تونس حتي از شبكه هاي غربي نظير يورونيوز و NBC پخش شده اند. در واقع غرب با محو جنبه هاي اسلام گرايانه حركت مردم تونس از يك سو تلاش مي كند تا آن را از هويتي مذهبي- و انقلابي سازش ناپذير- به سمت هويتي اقتصادي و سياسي سوق دهد و از سوي ديگر از سرايت آن به ساير كشورهاي عربي- آفريقايي جلوگيري نمايد. اجلاس اخير عربي در مصر و سخنان افتتاحيه حسني مبارك به خوبي از اين مسئله پرده برداشت. كشورهاي عربي وانمود كردند كه تاثيرات بحران اقتصادي بين المللي در كشورهاي عربي سبب فشار بر طبقات جامعه و شورش هاي اجتماعي شده است و در همين چارچوب بعضي از كشورهاي عربي اعلام كرده اند كه براي خنثي كردن تاثيرات تورمي بحران اقتصادي غرب بر مردم در كشورهاي عربي تا 03 درصد از قيمت كالاها را كم مي كنند.
اما با اين وجود واقعيت اين است كه مقايسه «تونس دوره بن علي» به نسبت «تونس دوره بورقيبه» از حدود 030 درصد رشد اقتصادي و بهبود معيشت اقتصادي خبر مي دهد بنابر اين واضح است كه درحركت مردم جنبه هاي اقتصادي بسيار كمرنگ بوده است اما رسانه ها و كانونهاي سياسي غرب تلاش مي كنند تا با افسانه بافي اين مسايل را در جهان عرب برجسته سازي كرده و در واقع با دادن رشوه به مردم آنان را از اطراف اسلام گراها دور نمايند. اما كاملاً قابل پيش بيني است كه اين حركت به شكست منجر شود چرا كه توده هاي مردم مي دانند به چه اعتراض دارند و مطلوب خود را در كجا جستجو مي نمايند.
نكته ديگر اين است كه در ميان «معارضه تونسي» احزاب اسلام گرا- اعم از اسلام گراهاي سني و شيعه- پرطرفدارترين احزاب سياسي به حساب مي آيند و اساساً ميزان نفوذ اجتماعي آنان با ديگران قابل مقايسه نيست و از همين رو در تظاهرات يك ماه اخير مردم تونس عليرغم آنكه رهبران اسلام گرا بشدت كنترل شدند و راشد الغنوشي و ديگر رهبران مذهبي تبعيدي تاكنون نتوانسته اند به تونس بيايند و ميدان براي جولان جريانات غرب گرا- نظير حزب دمكراتيك مردمي- كاملا باز بوده و محافل سياسي رسانه اي غربي و عربي براي محوري كردن آنان به فعاليت گسترده روي آورده اند، احزاب غرب گرا نتوانسته اند بر موج مردمي سوار شوند.
اگر انتخابات دو ماه آينده واقعاً آزاد برگزار شود، از همين الان مي توان با قاطعيت گفت كه رژيمي اسلام گرا جاي رژيم سكولار غرب گرا را خواهد گرفت و اگر هم انتخابات آزادانه برگزار نشود، و يا زمان برگزاري آن تا مدت نامعيني به عقب بيفتد، جنبش مذهبي مردم با شدت بيشتر استمرار پيدا مي كند.

 



حجت الاسلام والمسلمين ممدوحي: اعضاي خبرگان خواستار مرزبندي شفاف هاشمي با فتنه گران هستند

عضو مجلس خبرگان رهبري گفت اكثريت اعضاي اين مجلس خواستار مرزبندي شفاف هاشمي با فتنه گران هستند.
حجت الاسلام والمسلمين حسن ممدوحي نماينده مردم كرمانشاه در مجلس خبرگان رهبري در گفت وگو با فارس با تصريح بر اينكه سكوت هاشمي دربرابر فتنه سال گذشته امري اشتباه است، اظهار داشت: واقعيت اين است كه هاشمي اشتباه مي كند و بايد از مسير فعلي بازگردد.
وي با بيان اينكه آقاي هاشمي بايد مرز خود را با فتنه گران آشكار كند، گفت: انسان آزاده بايد صريح باشد؛ آقاي هاشمي قاعدتا بايد با صراحت مواضع خود رابيان كرده و با مقام معظم رهبري هماهنگ باشد؛ چرا كه اگر خلاف اين عمل كند، اشتباه كرده است. عضو جامعه مدرسين حوزه علميه قم خاطرنشان كرد: اكثريت مجلس خبرگان بر اين موضوع تاكيد دارند كه آقاي هاشمي بايد مرزبندي شفاف با فتنه گران داشته باشد و سكوت خود را بشكند.
جزئيات نامه اعتراض آميز روحانيون مجلس به هاشمي
حجت الاسلام ابراهيمي، عضو هيئت داوري فراكسيون اصولگرايان مجلس شوراي اسلامي اخيرا در گفت وگويي اعلام كرد كه روحانيون مجلس نامه اي اعتراضي را به آقاي هاشمي رفسنجاني نوشته اند. به گفته او آنان به مواضع هاشمي درباره جريان فتنه معترضند.
حجت الاسلام رهبر در اين باره به شبكه ايران گفت كه «با توجه به نامه «19دي» آقاي هاشمي رفسنجاني اعضاي هيئت داوري فراكسيون اصولگرايان تصميم گرفتند كه به همراه نمايندگان روحاني مجلس نكاتي را در قالب يك نامه براي آقاي هاشمي رفسنجاني ارسال كنند.
وي تصريح كرد: در اين نامه محترمانه اين موضوع را مطرح مي كنيم كه آقاي هاشمي بايد رسما از جريان فتنه 88 اعلام برائت كند.
به گفته رهبر «هميشه عرصه حق و باطل وجود دارد و كساني كه طرفدار حق هستند بايد موضع خود را به صورت شفاف و علني اعلام كنند.»
رئيس مجمع نمايندگان روحاني مجلس افزود: در اين نامه نوشتيم كه جريان فتنه 88 اهانت هاي بسياري به روحانيت، مرجعيت و حتي ائمه معصومين كرده است اما چرا در آن زمان آقاي هاشمي سكوت كرد.
وي با بيان اينكه از آقاي هاشمي انتظار مي رفت با توجه به جايگاهي كه دارد به گونه اي رفتار نكند كه فتنه گران از مواضع سوءاستفاده كنند، در عين حال خاطرنشان كرد: لحن نامه ما در جهت خيرخواهي براي نظام، ولايت و شخص آقاي هاشمي بود.
منتقدان آقاي هاشمي معتقدند علت سكوت و مواضع مبهم آقاي هاشمي در برابر تحريف انديشه ها و آرمان هاي امام خميني(ره) از جمله در روز قدس و 13آبان سال گذشته، هتك حرمت امام راحل در 16آذرماه 88 و نيز توهين هاي مكرري كه جريان فتنه در محافل سياسي و رسانه اي خود به مقدسات، مراجع عظام تقليد و روحانيت كرده، همچنان بي پاسخ مانده و نياز به توضيح دارد.

 



وزير كشور : قطار شهري مشهد 22 بهمن امسال افتتاح مي شود

وزير كشور با تأكيد بر حمايت دولت از پروژه قطار شهري مشهد گفت: ان شاءالله اين پروژه طبق قول سال گذشته در 22 بهمن امسال به بهره برداري مي رسد.
به گزارش خبرگزاري فارس از مشهد، مصطفي محمدنجار در حاشيه بازديد از مراحل تست واگن هاي قطار شهري مشهد در جمع خبرنگاران با تأكيد بر حمايت دولت از پروژه قطار شهري مشهد اظهار داشت: ان شاءالله اين پروژه طبق قول سال گذشته در 22 بهمن امسال به بهره برداري مي رسد.
وي با ابراز اميدواري نسبت به اجراي هرچه سريع تر خطوط دو و سه قطار شهري مشهد تصريح كرد: اجراي اين پروژه علاوه بر خدمات رساني به مجاوران امام رضا(ع) سبب سهولت رفت و آمد زائران مي شود.
وزير كشور همچنين با اشاره به افزايش استقبال مردم از سيستم حمل و نقل عمومي پس از اجراي قانون هدفمندسازي يارانه ها خاطرنشان كرد: در همين راستا 3 هزار دستگاه اتوبوس، يك هزار و 500 دستگاه ميني بوس و 750 ون به ناوگان حمل و نقل درون شهري كشور افزوده مي شود.
وزير كشور تأكيد كرد: بحث حمل و نقل درون شهري به ويژه در كلان شهرها از موضوعات مهم و مورد توجه است و حمايت دولت از توسعه حمل و نقل عمومي در كشور گسترش مي يابد.
وي با اشاره افزايش بودجه اختصاص يافته به پروژه هاي قطار شهري در كلان شهرهاي كشور افزود: اين اعتبار قبل از دولت نهم حدود 900 ميليون دلار بوده كه هم اكنون به 2 هزار و 900 ميليون دلار افزايش يافته است.
وزير كشور تأكيد كرد: ارائه خدمات و تسهيل رفت و آمد درون شهري به ويژه در مشهد مقدس به دليل وجود مضجع شريف رضوي و حضور زائران امام هشتم(ع) اهميت مضاعف دارد.
استاندار خراسان رضوي نيز در اين بازديد با اشاره به ورود محموله دوم واگن هاي قطار شهري مشهد به كشور اظهار داشت: محموله سوم اين واگن ها نيز از چين بارگيري شده است.
محمود صلاحي تصريح كرد: براي خدمات دهي مطلوب و بهينه به شهروندان و زائران قرارداد ساخت 60 واگن مورد نياز خط يك قطار شهري مشهد با طرف چيني به امضا رسيده است.
مديرعامل شركت بهره برداري قطار شهري مشهد نيز افزود: هم اكنون عمليات تست 18 هزار كيلومتر با حضور كارشناسان چيني بر روي واگن هاي تحويل شده در حال انجام است.
غلامرضا رجب نژاد اظهار داشت: خط يك قطار شهري مشهد داراي 22 ايستگاه است كه از ايستگاه غدير در انتهاي نخريسي آغاز مي شود و تا انتهاي بلوار وكيل آباد ادامه دارد.
مديرعامل شركت بهره برداري قطار شهري مشهد ادامه داد: هر يك از قطارهاي مورد استفاده در قطار شهري مشهد گنجايش حدود 750 مسافر به صورت ايستاده و نشسته را داراست.
وي به ويژگي هاي خط يك قطار شهري مشهد اشاره كرد و افزود: خط يك قطار شهري مشهد 19 كيلومتر طول دارد كه 5/10 كيلومتر از مسير به صورت تونل و 5/8 كيلومتر به صورت همسطح در شهر مقدس مشهد اجرا شده است.
مديرعامل شركت بهره برداري قطار شهري مشهد با بيان اينكه مسير اين خط از خيابان فدائيان اسلام تا وكيل آباد است و 22 ايستگاه دارد، اظهار داشت: هموطنان مي توانند با سه قطار و با سرفاصله زمان رسيدن هر 30 دقيقه يك قطار به ايستگاه، از قطار شهري مشهد استفاده كنند.

 



حجت الاسلام شجوني: سكوت هاشمي در مقابل فتنه گران براي روحانيت سؤال برانگيز است

عضو شوراي مركزي جامعه روحانيت مبارز سكوت هاشمي در مقابل فتنه گران را سؤال برانگيز دانست.
حجت الاسلام جعفر شجوني دبيركل جامعه وعاظ تهران در گفت وگو با فارس با تاكيد بر اينكه سؤال مردم اين است كه سكوت معنادار آقاي هاشمي در فتنه 88 به چه علت بوده است؟ اظهار داشت: در مقابل موضوعاتي همچون وجود رشيدي مطلق ها و توهين به مرجعيت كه در بيانيه آقاي هاشمي به مناسبت 19 دي ماه آمده بايد گفت وقتي در سال گذشته به امام(ره) كه يكي از بزرگترين مراجع بود، توهين شد هاشمي تنها سكوت كرد.
وي با تأكيد بر اينكه مردم سؤالات بدون جواب بسياري در خصوص سكوت هاشمي نسبت به فتنه سال گذشته دارند،تصريح كرد: هاشمي به عنوان فردي كه سال ها در خدمت نظام بوده بايد مرزبندي شفافي با فتنه گران داشته باشد.
عضو جامعه روحانيت مبارز تأكيد كرد: براي روحانيت اين سؤال مطرح است كه چرا آقاي هاشمي رفسنجاني سال گذشته در مقابل توهين هاي زياد فتنه گران به مرجعيت هيچ موضعي نگرفت.
وي بر همين اساس به اين موضوع اشاره كرد كه مردم از آقاي هاشمي رفسنجاني انتظار دارند كه سكوت خود را شكسته و نسبت به سران فتنه موضع گيري شفاف داشته باشد تا برخي نتوانند در پشت سر وي فتنه سال گذشته را زنده كنند.
حجت الاسلام شجوني در عين حال جملات جسته و گريخته موسمي را بي ارزش دانست و يادآور شد: ملت اكنون از بسياري از خواص جلوتر است و اين آقايان خود بايد جواب ملت را بدهند چرا كه سكوت معنادار هاشمي ضربه به ملت و خود وي بود.
بيانيه 19 دي هاشمي
در ادامه بيانيه قبل از انتخابات بود
حجت الاسلام حميد رسايي، عضو فراكسيون اصولگرايان مجلس هم با اشاره به بيانيه 19 دي آقاي هاشمي اظهار داشت: بيانيه اخير هاشمي رفسنجاني در خصوص 19 دي در امتداد نامه قبل از انتخابات بود.
وي بر همين اساس ادامه داد: هاشمي در بيانيه 19 دي پيام هايي را به مجموعه هايي كه به دنبال خط گيري از او هستند، انجام داد، اما هدف عمده ديگر هاشمي از اين بيانيه كه بسيار مهم است ارتباط اين بيانيه با انتخابات هيئت رئيسه مجلس خبرگان رهبري در اسفند ماه سال جاري است.
حجت الاسلام رسايي بيان داشت: اگر مردم به آرشيو رسانه ها رجوع كنند، خواهند ديد كه در سال هاي اخير هر زمان كه جلسات مجمع عمومي مجلس خبرگان رهبري برقرار بوده آقاي هاشمي به نوعي موضع گيري كرده تا انتقادات نسبت به خود و اقدامات فرزندانش را توجيه كند، حتي با اين كار درصدد به دست آوردن قلوب علمايي بوده كه در مجلس خبرگان رهبري منتقد وي محسوب مي شدند.
وي تصريح كرد: آقاي هاشمي با اين اقدامات مي خواهد اعلام كند كه يك جبهه از روحانيون، مظلوم واقع شده اند و به آنها ظلم مي شود.
عضو فراكسيون انقلاب اسلامي خاطرنشان كرد: مهم ترين نكته اي كه در بيانيه اخير هاشمي به اذهان متبادر مي شود اين سؤال است كه چرا آقاي هاشمي در زمان اصلاحات كه پايه و اساس آن بر حذف روحانيت و دين از كشور بود، اقدام به اين موضع گيري نكرد، حتي آنها در آن زمان آقاي هاشمي را در سطح يك قاتل تقليل داده و او را عاليجناب سرخ پوش ناميدند.
اين نماينده اصولگراي مجلس اضافه كرد: علي رغم وجود بيانيه ها و مصاحبه هاي مهاجراني عليه علماي قم در زمان اصلاحات نيز هاشمي احساس خطر نكرد.
وي افزود: در دوره اي كه آقاي هاشمي رئيس جمهور بود، كمترين ديدار را با مراجع داشت؛ چرا كه وي در آن زمان خود را از اين نوع ديدارها بي نياز مي دانست.

 



شهريار بحراني و مجيد ابهري تأكيد كردند
فزايش هجمه فرهنگي شبكه هاي ماهواره اي عليه ايران

گروه ادب و هنر-
دو كارشناس فرهنگي با اشاره به پشت صحنه و افراد پشت پرده شبكه هاي ماهواره اي ضد ايراني فارسي زبان تأكيد كردند: هدف اين شبكه ها افزايش هجمه فرهنگي و فشار رواني بر كشورمان، از طريق تخريب فرهنگ و ارزش هاي مردم است.
شهريار بحراني، كارگردان فيلم ملك سليمان (ع) در برنامه پنجشنبه شب «ديروز، امروز، فردا» به تهاجم فرهنگي و هدف اصلي رسانه هاي غربي در جذب مخاطبان اشاره و اظهارداشت: آنها در ظاهر ادعا مي كنند كه هدف فرهنگي دارند هرچند كسي اين موضوع را قبول نمي كند اما در لايه بعدي استفاده اقتصادي و مالي از رسانه را مطرح مي كنند چراكه آنها كمپاني هاي بزرگ و صهيونيستي هستند كه به سرمايه داري معتقد بوده و از سال ها پيش بر روي رسانه سرمايه گذاري كرده اند.
وي ادامه داد: هدف اصلي اين رسانه ها بسيار فراتر از مسائل فرهنگي و اقتصادي است و در واقع ايجاد يك جنگ تمام عيار رواني و تهاجم بسيار خطرناك مدنظراست كه در وهله اول كشور جمهوري اسلامي و در مرحله بعد تمام مخاطبان دنيا موردنظر آنها است.
بحراني با تأكيد بر اينكه انگيزه مقاومت در انسان از ايمان او به وجود مي آيد، بيان داشت: انسان به خاطر ارزش هاي خود حاضر به جنگيدن مي شود بنابراين رسانه ها مي كوشند تا ايمان مردم را تخريب و خرد كنند.
وي در خصوص راهكارهاي كاهش تاثير پذيري از برنامه هاي ماهواره اي غرب، يادآور شد: اين راهكارها در درون انسان وجود دارد؛ انسان بايد زندگي غيورانه اي داشته باشد بنابراين نبايد به دنبال بخشنامه هاي دولتي بود چراكه خود مردم مي توانند با نشان دادن غيرت ملي و مذهبي وارد حوزه راهكارهاي مقابله با تاثير گذاري اين برنامه ها شوند. مجيد ابهري آسيب شناس مسائل اجتماعي نيز در اين برنامه گفت: نبايد تصور شود كه فيلم هاي ماهواره اي صرفاً براي تفريح و سرگرمي است، بلكه در نزديكي انتخابات ماهيت اين فيلم ها تغيير پيدا خواهد كرد. وي تصريح كرد: هيچ فردي بدون هدف براي مخاطب خود هزينه نمي كند؛ جورج سوروس، روبرت مرداك و فيليپ بك، يك مثلث اسلحه ساز و عوامل فراماسونري هستند كه پس از اسلحه سازي يك ابرقدرت رسانه اي محسوب مي شوند؛ آنها در دل موسيقي، هنر، سينما و تئاتر مصرف گرايي و لرزندان عقايد و باورهاي ارزشي را ترويج مي كنند. وي با بيان اينكه در حال حاضر ماهواره ها در خدمت صهيونيسم بين الملل و امپرياليسم فرهنگي است، يادآور شد: شبكه هاي فارسي زبان ماهواره اي از سال 1375 فعاليت خود را آغاز كردند كه در آن زمان 40 شبكه بودند و به طور متوسط پنج شبكه به آن اضافه مي شود. وي عنوان كرد: فيلم هاي ماهواره اي اهداف سياسي و اقتصادي دارند . شبكه هاي فارسي زبان كه عليه نظام اسلامي ايران فعاليت سياسي مي كردند متوجه شكست خود شدند از اين رو آنها به حوزه فيلم و فرهنگ ورود پيدا كردند، اما در زمان انتخابات ماهيت همين شبكه ها نيز روشن خواهد شد.

 



همزمان با ايام دهه فجر 120 جشنواره قرآني در كشور برگزار مي شود

مسئول كميته قرآني ستاد دهه فجر انقلاب اسلامي از برگزاري 120جشنواره قرآني ويژه دهه مبارك فجر خبر داد و افزود: جشنواره هاي قرآني دهه فجر در سه حوزه كودك و نوجوان با موضوع نقاشي، خوشنويسي، مقاله و سرود با گرايش قرآني برگزار مي شود.
به گزارش كميته اطلاع رساني و تبليغات ستاد مركزي دهه فجر انقلاب اسلامي، مهدي قره شيخ لو در يك نشست خبري اظهار داشت: جشنواره جوان قرآني با موضوع قرائت، حفظ و تواشيح قرآن و جشنواره خانوادگي قرآني پيرامون سوره مبارك نور برگزار خواهد شد. وي تأكيد كرد: فعاليت هاي ترويجي و تبليغي از اهم فعاليت هاي اين كميته در ايام الله دهه فجر است.
وي تصريح كرد: اين كميته از 20 دستگاه فرهنگي و قرآني در سراسر كشور تشكيل شده است كه با بيش از 200 جلسه هماهنگي به استقبال دهه فجر انقلاب اسلامي رفته است. وي ادامه داد: طبق سنوات گذشته در روز 18 بهمن ماه و با حضور اساتيد و اهالي جامعه بزرگ قرآني كشور در حرم مطهر امام راحل شاهد تجديد ميثاق جامعه قرآني با بنيانگذار انقلاب اسلامي خواهيم بود.
قره شيخ لو از تجليل برگزيدگان قرآني در ايام دهه فجر خبر داد و گفت: اين مراسم با حضور 30 نفر از برگزيدگان مسابقات بين المللي قرآني و اساتيد بزرگ قرآن در سراسر كشور برگزار خواهد شد. وي تصريح كرد: حدود 400 محفل قرآني با حضور اساتيد داخلي و خارجي در سراسر كشور از ديگر اقدامات ويژه ايام دهه فجر خواهد بود. وي افزود: طراحي و چاپ و توزيع 60 هزار پوستر قرآني، توزيع 40 هزار قرآن با قيمت يارانه اي توسط دارالقرآن هاي سراسر كشور حمايت نقدي به ارزش 3ميليارد ريال كه در اختيار 2 هزار مؤسسه قرآني و خانه هاي قرآني سراسر كشور قرار خواهد گرفت و طراحي 30 تابلو با الهام از آيات قرآن با محوريت انقلاب اسلامي ملت ايران به صورت نمايشگاه هايي در سراسر كشور از ديگر فعاليت هاي كميته قرآن ستاد مركزي دهه فجر انقلاب اسلامي خواهد بود.
وي گفت به مناسبت دهه فجر يك مسابقه اينترنتي نيز برگزار خواهد شد كه هموطنان عزيز مي توانند به سايت wwwtelavat com مراجعه كرده و در اين مسابقه با موضوع قرآن، كتاب بصيرت شركت كنند.
وي از برگزاري جشنواره «قرآن و عترت» ويژه دانشجويان خبر داد و تصريح كرد: گردهمايي بزرگ 040 هزار نفري دانشجويان در قم، برگزاري 05 نشست و همايش با موضوع قرآن و تربيت، قرآن و مهارت هاي زندگي و طب با حضور دانشجويان و اساتيد قرآني از ديگر برنامه هاي علمي و دانشجويي ويژه ايام دهه فجر در سراسر كشور خواهد بود.

 



ظهره وند: حقوق هسته اي ايران قابل مذاكره نيست

معاون رسانه اي دبيرخانه شوراي عالي امنيت ملي كشورمان تاكيد كرد كه حقوق هسته اي ايران به هيچ وجه قابل مذاكره نيست.
ابوالفضل ظهره وند با تاكيد بر اين كه حقوق هسته اي ايران نمي تواند مورد مذاكره واقع شود، گفت: ايران اجازه طرح مساله تعليق غني سازي را در نشست استانبول نمي دهد.
وي تصريح كرد: حقوق هسته اي ايران نمي تواند مورد مذاكره واقع شود.
خبرگزاري رويتر از استانبول گزارش داد: ايران در مذاكرات امروز نشانه اي از هيچ گونه مصالحه را به قدرت هاي غربي كه مي كوشند اين كشور را به محدود كردن برنامه هسته اي ترغيب كنند، نشان نداد و تاكيد كرد كه درباره تعليق غني سازي اورانيوم مذاكره نخواهد كرد.
ظهره وند گفت: ما در نشست استانبول اجازه هيچ گونه گفت وگويي كه مربوط به وقفه يا تعليق فعاليت هاي غني سازي ايران باشد را نمي دهيم.
او ادامه داد: تاكنون اين مساله مورد مذاكره واقع نشده و از سوي طرف ديگر مطرح نشده يا مورد اشاره واقع نشده است.

 


صفحه (14)


صفحه (3)


صفحه (2)

     


(صفحه(12(صفحه(10(صفحه(9(صفحه(7(صفحه(8(صفحه(15(صفحه(11(صفحه(5(صفحه(16(صفحه(13(صفحه(4(صفحه (2.3.14