(صفحه(12(صفحه(10(صفحه(9(صفحه(7(صفحه(8(صفحه(15(صفحه(11(صفحه(5(صفحه(16(صفحه(13(صفحه(4(صفحه (2.3.14


شنبه 2 بهمن 1389- شماره 19846

صفحه (14)

صفحه (3)

صفحه (2)

     
ادامه رايزني هاي ايران و تركيه براي حل بحران لبنان
آيت الله امامي كاشاني در نماز جمعه تهران:
غرب از اتفاقات گذشته در دور جديد مذاكرات 1+5 با ايران درس عبرت بگيرد
كرزاي اعلام كرد: سوخت درخواست شده از ايران فقط به دست مردم افغانستان مي رسد
امام جمعه قم:عصر افول ابرقدرت ها فرا رسيده است
واكنش افغاني هاي مقيم تهران به اقدام مشكوك مقابل سفارت ايران در كابل
مهمانپرست: تبعات رفتارهاي كشيش افراطي برعهده دولت آمريكا خواهد بود
ميدل ايست : انقلاب اسلامي ايران الگوي حركت مردم تونس بود
نائب رئيس مجلس شوراي اسلامي: بي بصيرتي برخي افراد باعث طولاني شدن فتنه 88 شد
صالحي در بازگشت از سنگال: توافقات مهم جديدي براي همكاري دو كشور حاصل شد
مادر شهيدان مجيد و محسن صادقي از مزار فرزندانش به لقاءالله پيوست
شوراي نگهبان تشكيل وزارت ورزش و جوانان را تاييد كرد
اخبار ادبي و هنري
شيب تند خصوصي سازي خدمات رفاهي دانشجويان از سال 90
پس از گذشت 3 سال از راه اندازي فعاليت پالايشگاه گاز ايلام متوقف شد
برنامه ريزي دولت براي ايجاد ظرفيت 2000 مگاوات برق از باد
مدير اكتشاف شركت ملي نفت ايران: ميدان كشف شده در عسلويه 9 تريليون فوت مكعب گاز دارد
به همت نيروي انتظامي عشاير رودبار جنوب رسم متحجرانه خون بس را كنار گذاشتند
پورمحمدي: نمي خواهيم با مديران برخورد كنيم
نسل جديد عروسك هاي دارا و سارا به بازار مي آيد
تصويب نرخ جديد آگهي هاي دولتي
مجروحان حادثه تروريستي خانقين عراق به شهرهايشان منتقل مي شوند



در گفت وگوي تلفني احمدي نژاد و اردوغان تأكيد شد
 ادامه رايزني هاي ايران و تركيه براي حل بحران لبنان

احمدي نژاد و اردوغان بر ادامه رايزني ها براي حل بحران لبنان تأكيد كردند.
رئيس جمهور كشورمان شامگاه چهارشنبه در تماس تلفني با نخست وزير تركيه گفت: جمهوري اسلامي ايران از هيچ تلاشي براي كمك به حل بحران لبنان دريغ نخواهد كرد.
رجب طيب اردوغان نخست وزير تركيه نيز در اين گفت وگوي تلفني خواهان رايزني جمهوري اسلامي ايران با گروه هاي لبناني براي حل هر چه سريع تر بحران اين كشور شد.
احمدي نژاد خاطرنشان كرد: همه كشورهاي منطقه بايد كمك كنند تا مسئولان و طرف هاي لبناني در فضايي وحدت آفرين و صميمي مشكلات خود را حل و فصل كنند.
اردوغان، نخست وزير تركيه هم با اشاره به مذاكرات وزير امور خارجه اين كشور با مقام هاي قطري و لبناني گفت: در اين مذاكرات طرفين توانستند به نتايج خوبي برسند كه اميدواريم با تلاش ايران مشكل لبنان هر چه سريع تر برطرف شود.
اين دومين گفت وگوي تلفني نخست وزير تركيه با دكتر احمدي نژاد طي چند روز اخير درباره بحران لبنان بوده است.

 



آيت الله امامي كاشاني در نماز جمعه تهران:
غرب از اتفاقات گذشته در دور جديد مذاكرات 1+5 با ايران درس عبرت بگيرد

خطيب موقت نماز جمعه تهران با اشاره به آغاز مذاكرات ايران با 1+5 در استانبول تاكيد كرد: اميدواريم غرب از مسائلي كه پيش آمده درس عبرت بگيرد و بيدار شود.
آيت الله امامي كاشاني در خطبه دوم نماز جمعه تهران با اشاره به آغاز مذاكرات ايران با 1+5 در استانبول تصريح كرد: اميدواريم غرب از مسائلي كه پيش آمده درس عبرت بگيرد و بيدار شود و مذاكرات در مسير واقعي پيش برود.
امام جمعه موقت تهران با بيان اين كه انرژي هسته اي ايران جنبه صنعت و علم دارد نه سلاح، تاكيد كرد: در تور انرژي كه چندي پيش در كشورمان برگزار شد، كارشناسان 120 كشور شفافيت فعاليت هاي هسته اي ايران را ديدند و تاييد كردند.
وي با تاكيد بر اين كه تحريم ها و فشارها ملت مقاوم ايران را از حركتي كه در پيش گرفته باز نمي دارد، خاطرنشان كرد: اين اقدامات فقط موجب رنج ما و زحمت خودشان مي شود.
خطيب موقت نماز جمعه تهران در ادامه گفت: اميدوارم مذاكرات 1+5 با ايران با بيداري نمايندگان غرب مفيد و سودمند باشد.
آيت الله امامي كاشاني در بخش ديگري از سخنان خود با اشاره به مخالفت مردم آذربايجان با ممنوعيت حجاب در مدارس اين كشور اظهار داشت: همين كه امروز در روزنامه ها مي خوانيم حجاب در مدارس آذربايجان ممنوع است، اما مردم در برابر اين اقدام آموزش و پرورش آذربايجان اعتراض مي كنند، نشان مي دهد كه حركت آنها در جهت انتظار است.
وي خطاب به مردم آذربايجان ادامه داد: خوشا به حال شما كه اين چنين براي حدود اسلام ايستاده ايد، آفرين بر شما خواهران آذربايجان كه اين چنين براي حفظ اسلام ايستاده ايد و اميدوارم دولت و آموزش و پرورش آذربايجان بيدار شده و به خواسته مردم اين كشور توجه كنند.
آيت الله امامي كاشاني در ادامه با بيان اين كه در آخر زمان ميان ملت ها و دولت ها فاصله مي افتد و مردم از حكومت ها مي برند، افزود: حركت هايي كه در دنيا است عليه اسلام صورت مي گيرد و بايد در برابر آنها ايستاد.
وي ادامه داد: در مسئله تونس مردم اين كشور با ايستادگي در برابر ديكتاتور، وي را از اين كشور بيرون كردند اما با وجود سر كار آمدن دولت موقت مردم همچنان از پاي ننشسته و به اعتراضات خود ادامه مي دهند زيرا حركت حق خاموش نمي شود، شايد لاغر شود اما خاموش نخواهد شد.
خطيب موقت نماز جمعه تهران با اشاره به سالروز اربعين حسيني و ترور علاقمندان به اباعبدالله الحسين(ع) در عراق گفت: اين همه شهادت و ترور و انفجار براي اين است كه جلوي علاقمندان سيدالشهدا(ع) و اين حركت گرفته شود.
به گزارش فارس آيت الله امامي كاشاني در خطبه اول نماز جمعه اين هفته با بيان اين كه در قرآن كريم موارد متعددي از تفكر صحبت شده است، اظهار داشت: فكر و تفكر با يكديگر فرق دارند، فكر همان انديشيدن است و چه بسا در كار ناروا باشد و تفكر به اين معناست كه اين قوه در زير سايه عقل حركت كند. وي با بيان اين كه در زندگي غربي تفكر معنا ندارد، گفت: خانواده در دنياي صنعت و ماشيني امروز نمره اش بسيار پايين آمده است در حالي كه خانواده در صدر زندگي است و خداوند تشكيل خانواده را به عنوان يك منت توصيف مي كند.

 



كرزاي اعلام كرد: سوخت درخواست شده از ايران فقط به دست مردم افغانستان مي رسد

در ديدار اخير سفير ايران در كابل با رئيس جمهور افغانستان، كرزاي در نامه اي خطاب به همتاي ايراني اش اعلام كرد كه سوخت درخواست شده از سوي افغانستان به دست مردم اين كشور مي رسد.
در ديدار روز سه شنبه سفير ايران در كابل با حامد كرزاي كه به دعوت رئيس جمهور افغانستان برگزار شد، طرفين بر ارتقاي روابط تجاري و اقتصادي ميان دو كشور و حل مساله سوخت تاكيد كردند.
همچنين نامه رئيس جمهور افغانستان در يكي دو روز آينده به همتاي ايراني اش تحويل داده مي شود.
در ديدار روز سه شنبه فدا حسين مالكي با رئيس جمهور افغانستان، توافق شد براي بررسي مساله سوخت دو تن ازوزيران و چند تن از معاونان وزير از جمله اقتصاد، ماليه و صنايع و تجارت و تعدادي از تجار افغان اوايل هفته آينده به تهران سفر كنند.
به گزارش ايسنا، همچنين در پي اعلام اتاق تجارت و بازرگاني افغانستان مبني بر «تعليق روابط تجاري و اقتصادي اش با ايران تحت تاثير جوسازي هاي اخير بر سر مساله سوخت»، وزير تجارت افغانستان با رد اين مطلب اعلام كرده كه «مساله تعليق يا قطع روابط تجاري و اقتصادي افغانستان مساله اي نيست كه در اختيار اين اتاق باشد.»

 



امام جمعه قم:عصر افول ابرقدرت ها فرا رسيده است

امام جمعه قم با اشاره به اينكه عصر كنوني، عصر افول ابرقدرت ها است، گفت: آمريكا و نظام سلطه ديگر آرزوي ابرقدرتي بر جهان را به گور خواهند برد.
به گزارش ايرنا، حجت الاسلام والمسلمين سيدمحمد سعيدي در خطبه هاي نماز جمعه قم در حرم مطهر حضرت فاطمه معصومه«س» افزود: دشمنان اسلام از ابتدا دنبال تشكيل خاورميانه بزرگ با محوريت آمريكا بودند ولي امروز مساله برعكس شده و خاورميانه بزرگ با محوريت اسلام، مردم سالاري ديني با الهام از انقلاب اسلامي در حال شكل گيري است.
وي ادامه داد: آمريكا بايد از حوادثي كه در منطقه خاورميانه در حال شكل گيري است، درس بگيرد.
سعيدي به حركت مردمي در تونس اشاره كرد و گفت: همانگونه كه مردم ايران با قيام تاريخي خود در سال 57 شاه را از كشور بيرون انداختند مردم تونس نيز با حضور مقتدرانه در صحنه، يك ديكتاتور وابسته را از قدرت كنار زدند.
وي بيان كرد: بعد از فرار ديكتاتور تونس، دشمنان دنبال اين بودند كه فرد وابسته ديگري را بر آنها تحميل كنند همانگونه كه در دوران انقلاب اسلامي دنبال تحميل بختيار بر ملت ايران بودند ولي در اين پروسه نيز شكست خوردند.
امام جمعه موقت قم با اشاره به حركت هاي مردمي در برخي كشورهاي منطقه گفت: قطعا اين حركات و خيزش ها پس لرزه هاي انقلاب اسلامي ايران است، دقيقا در ماه دي كه شاه از ايران فرار كرد، مردم تونس نيز ديكتاتور كشور خود را بيرون انداختند. وي ادامه داد: امروز مردم خسته از حاكمان جور در برخي كشورهاي عربي نيز با الگو از مردم تونس، اعتراضات خود را آغاز كردند و اينجاست كه دليل نگراني استكبار جهاني از انقلاب اسلامي بيشتر نمايان تر مي شود.
سعيدي همچنين گفت: در لبنان شاهد توطئه اي پيچيده هستيم كه با يك دادگاه فرمايشي و نمايشي براي ترور رفيق حريري، دنبال ضربه زدن به جنبش هاي مقاومت و جريان مردمي لبنان هستند.
وي علت اين توطئه ها را استقبال كم نظير مردم لبنان از رئيس جمهوري اسلامي ايران دانست و گفت: استقبال پرشور مردم لبنان از دكتر احمدي نژاد دشمنان را كلافه كرده و زنگ خطر براي كساني بود كه نمي خواستند كشور لبنان را مستقل ببينند.
سعيدي گفت: آنها با يك دادگاه نمايشي قصد دارند اين حركت مردمي را تحت الشعاع قرار دهند.
وي همچنين با انتقاد از سياست هاي آمريكا در منطقه گفت: متاسفانه در 15 دي امسال چند بالگرد آمريكايي با فرود در يك حوزه علميه در افغانستان طلاب را مورد آزار و اذيت قرار دادند.
وي گفت: آنها جوان ترين طلبه را از ميان آن حوزه انتخاب و در اختيار سگ هاي وحشي خود قرار دادند كه متاسفانه شكم اين طلبه جوان بر اثر حمله اين سگ ها پاره شده و با شليك چند گلوله او را به شهادت رساندند.
سعيدي بيان كرد: آنها همچنين محراب مسجد و حوزه علميه را تخريب و به قرآن كريم و مقدسات نيز توهين كردند و چنين حوادثي نشان مي دهد خوي وحشي گري آمريكا از اسلام، قرآن و حوزه هاي علميه هر روز بيشتر مي شود.

 



واكنش افغاني هاي مقيم تهران به اقدام مشكوك مقابل سفارت ايران در كابل

جمع كثيري از افغاني هاي مقيم ايران با تجمع در مقابل دفتر كميسارياي عالي حقوق بشر در تهران، اقدام مشكوك شماري از عناصر نقابدار را كه هفته پيش به تحريك اشغالگران، مقابل سفارت ايران در كابل اجتماع كرده بودند، محكوم كردند.
به گزارش ايرنا، صدها تن از افغاني هاي مقيم ايران ديروز در تجمعي خودجوش، از اقداماتي كه آن را مذبوحانه توصيف كردند، ابراز انزجار نموده و نفرت خود را از عاملان اينگونه حوادث كه هر از چندگاهي توسط استكبار جهاني در كشورشان برنامه ريزي مي شود، ابراز داشتند.
آنان در اين تظاهرات ضمن محكوم كردن اقدامات اين گروه تفرقه افكن، از دولت كابل خواستند تا در مقابل اهانت به مقدسات ديني و مراجع تقليد ساكت نمانده و هتاكان را به سزاي اعمال خويش برساند.
براساس اين گزارش، هفته گذشته گروهي از اتباع افغانستان كه شمار آنها به پنجاه نفر هم نمي رسيد، با اين بهانه كه ايران از عزيمت تانكرهاي سوخت به اين كشور ممانعت كرده است، اقدام به تجمع در مقابل سفارت جمهوري اسلامي ايران در كابل كردند.
رسانه هاي غربي و ضد انقلابي نيز با بزرگ نمايي نمايش اين گروه قليل، تلاش كردند به محبوبيت جمهوري اسلامي در افغانستان خدشه وارد كنند، اين در حالي است كه ايران در بازسازي افغانستان و كمك به عمران و آبادي اين كشور، نقش ويژه و بلارقيبي را ايفا كرده است.
«صفرعلي شيرزاد» يكي از افغاني هاي مقيم ايران كه در تجمع ديروز تهران به اين اقدامات كور در كشورش واكنش نشان داده بود، در مورد اينگونه تحركات اختلاف انگيز گفت: اينگونه اقدامات تفرقه انگيزانه در بين مسلمانان از جانب استعمارگران تازگي نداشته و آنان هميشه درصدد ضربه زدن به اتحاد مسلمانان جهان اسلام بوده اند.
وي اظهار داشت: آنان مي پندارند كه با كشتار، جنايت و تفرقه افكني توسط عده اي مزدور و فريب خورده مي توانند در اين سرزمين تا ابد استعمار كنند.
اين تبعه افغان افزود: مردمي كه كمونيست را از صفحه تاريخ محو و نابود كرده اند، هم اكنون نيز توان خوار و ذليل ساختن آمريكا و هم پيمانانش را دارند.
خانم «خانزكي عزيزي» يكي ديگر از افغاني هاي مقيم ايران كه در اين تظاهرات شركت داشت، گفت: ما مهاجرين افاغنه اقدامات تفرقه افكنانه دولت انگليس براي تخريب روابط دوستانه دولت هاي ايران و افغانستان را محكوم مي نماييم. وي در ادامه با بيان اينكه هر از چند گاهي استعمارگران پروژه اسلام ستيزي را دنبال مي كنند، اظهار داشت: آنان با اعمال رفتارهاي اهانت آميزي همچون آتش زدن قرآن، عجز خود را در مقابل منطق محكم اسلام نشان مي دهند.
عزيزي با اشاره به اقدامات كشورهاي استعمارگر و استكبار در افغانستان افزود: يكي از اقدامات مكارانه دشمنان اسلام خدشه دار ساختن روابط دو كشور همسايه ايران و افغانستان است.
وي ادامه داد: اميدوارم «حامد كرزاي» رئيس جمهور ميهنم با اخراج نظاميان و اشغالگران، زمينه را براي آباداني كشور و پاكسازي آن از دست عوامل اجنبي فراهم نمايد.

 



مهمانپرست: تبعات رفتارهاي كشيش افراطي برعهده دولت آمريكا خواهد بود

سخنگوي دستگاه ديپلماسي كشورمان در واكنش به اقدام توهين آميز كشيش آمريكايي در تعيين روز محاكمه قرآن، دولت آمريكا را مسئول پاسخگويي به ملت ها دانست.
رامين مهمانپرست اظهار داشت: اقدام هاي برنامه ريزي شده و كينه توزانه يك كشيش نامتعادل كليسايي در فلوريداي آمريكا را، كه هر از گاهي به شكل هاي مختلف مانند تعيين روز قرآن سوزي و يا محاكمه قرآن بروز مي كند، شديدا و قويا محكوم مي كنيم و خواستار توجه جدي همه پيروان مذاهب الهي به اين توطئه شوم هستيم.
مهمانپرست در ادامه خاطرنشان كرد: به نظر مي رسد اقدام هاي اين كشيش كه گاه و بيگاه و به شكل هاي مختلف ظهور مي كند، در ادامه روند برنامه ريزي شده و توطئه آميز در غرب عليه دين و دينداري است كه در آغاز، كار مبارزه با اسلام را در نظر گرفته و در نهايت مخالفت با دين و دينداري را ترويج مي كند.
وي تصريح كرد: مسئوليت اصلي اين اقدامات متوجه دولت هاي آنها و در اين مورد خاص متوجه دولت ايالات متحده آمريكاست.
سخنگوي وزارت امورخارجه عدم برخورد جدي دولت و مقامات آمريكايي در شهريورماه گذشته با اقدام اين كشيش را نشانه برنامه ريزي و توطئه آميز بودن آن دانست و افزود: اگر مدعي حمايت از اين جريان نيستند بايد شاهد برخورد جدي و مقابله با اين گونه انحرافات باشيم.
مهمانپرست با بيان اين كه دولت آمريكا در قبال احترام به مذاهب، تعهد و مسئوليت سنگيني دارد، به ادعاي رهبران اين كشور مبني بر درخواست تعامل محترمانه با جهان اسلام اشاره كرد و افزود: اين گونه اقدامات حركت صحيحي در جهت داشتن جهاني در امنيت و آرامش و رعايت حقوق افراد و مذاهب و ريشه كن كردن بي عدالتي و تبعيض نيست و در قبال اين گونه حوادث دولت آمريكا مسئوليت غيرقابل انكار دارد و بايد پاسخگوي ملت ها باشد.

 



ميدل ايست : انقلاب اسلامي ايران الگوي حركت مردم تونس بود

سرويس سياسي-
پايگاه خبري ميدل ايست آنلاين طي گزارشي تحليلي پيرامون تحولات تونس بر شباهت هاي انتفاضه اين كشور و الهام گيري مردم تونس از انقلاب اسلامي ايران و عبرت نگرفتن «بن علي» از سرانجام محمدرضا پهلوي تاكيد كرد.
اين گزارش كه به قلم سمير عبيد به نگارش درآمده است تحولات كشور تونس را مشابه با تحولات انقلاب اسلامي ايران دانسته و مي افزايد: حركت مردم تونس تنها به جوش آمدن خون حاشيه نشينان و فقرايي بود كه به مرور زمان در متن حوادث كشور گم شده بودند و از اين نظر شرايطي همسان با ايرانياني داشتند كه در سال 1979 در اعتراض به نظام شاه به خيابانهاي ايران سرازير شده بودند.
وقتي خون جوانان بيكار و معترض به فساد لجام گسيخته در ميان اطرافيان بن علي به جوش آمد به طور طبيعي طبقات فرودست جامعه با آنان هم آوا شدند تا جوشش فردي به جوششي جمعي و در ادامه به جوششي ملي تبديل شود.
ميدل ايست آنلاين با تاكيد بر اينكه «زين العابدين بن علي» در دوران حاكميتش بدترين نوع جنگ رواني را عليه زنان محجبه اسلام گرايان و هر آن كس كه به عبادات اهميت مي داد دنبال مي كرده است مي نويسد: بن علي كه مبهوت شيوه هاي زندگي غربي و اروپايي بود با به راه انداختن جنگي تمام عيار عليه آزاديهاي فردي به ويژه عليه افراد معتقد و مسلمان سبب شده بود تا بخش گسترده اي از جامعه از او جدا شوند.
بن علي با استفاده از تمام قدرت سعي داشت مردم تونس را از اصلشان دور و به اصول غربي و اروپايي نزديك كند اما پس از شدت گرفتن اعتراضات مشخص شد او نه تنها در داخل كشورش جايگاهي ندارد بلكه دوستان غربي او نيز حاضر به پذيرشش نشدند.
اين گزارش با اشاره به فرار محمدرضا پهلوي از ايران تصريح مي كند: آن روز كه شاه ايران از كشورش گريخت نه آمريكا او را پذيرفت و نه فرانسه اجازه داد هواپيمايش وارد پاريس شود اما همان هواپيما با دستور آمريكا در قاهره فرود آمد و امروز اين داستان براي يكي از دوستان ديگر آمريكا تكرار شد تا ثابت شود حتي تامين امنيت بن علي براي خروج از كشورش نيز با هماهنگي ميان آمريكا و ارتش تونس بوده است.
ميدل ايست آنلاين مي افزايد: بن علي باز هم راه شاه ايران را رفت تا همانگونه كه شاه در روزهاي آخر حكومتش شاهپور بختيار را مامور تشكيل دولت آشتي ملي كرده بود او نيز محمد الغنوشي را به بختيار تونس تبديل كند.
اين پايگاه خبري در تحليل خود خاطرنشان مي كند: الغنوشي در گام اوليه اش پس از فرار بن علي چون بختيار عمل كرد زيرا حاضر نشد با گروههاي اسلامي براي تشكيل دولت وحدت ملي وارد مذاكره شود اما آنچه انقلاب ايران را با انتفاضه تونس متمايز مي سازد در نوع نگرش اين دو حركت به آينده است.
اگر ملت ايران و تونس در حركت مشابه خود آزادي را فرياد زده اند تفاوتشان اين بود كه امام خميني رهبر انقلاب ايران آينده ايران را پيوند خوردن به انقلاب مهدي منتظر معرفي كرده بود كه براساس اعتقادات شيعه روزي ظهور مي كند و جهان را پر از عدل و داد مي كند اما براي مردم تونس هيچ آينده اي تعريف نشده است.
در همين حال، مجله آمريكايي فارين پاليسي نيز در گزارشي شرايط كنوني بوجود آمده در تونس را با اوضاع و تحولات ايران در يك سال قبل از انقلاب اسلامي مقايسه كرده و مي نويسد: عدم توجه «بن علي» رئيس جمهور فراري تونس به سرانجام و سرنوشت شاه ايران باعث شد او هم به عاقبت شاه مخلوع ايران دچار شود.
سند منتشر شده ويكي ليكس درباره رويكرد ضد ايراني بن علي
سايت ويكي ليكس با انتشار سندي مربوط به 3-3-2008 كه توسط سفير ايالات متحده در تونس ارسال شده به رويكرد خصمانه بن علي بر ضد ايران تصريح مي كند.
اين سند مربوط به سفارت ايالات متحده در تونس است و موضوع آن ديدار رئيس جمهور تونس «بن علي» با «ولش» است كه موضوع گفت وگو در رابطه با همكاري هاي ضد تروريسم و چالش هاي منطقه اي است. اين سند محرمانه طبقه بندي شده و توسط سفير ايالات متحده در تونس ارسال شده است. رابرت گودك طبق اعلام سايت وزارت امور خارجه آمريكا از سال 2006 تا 2009 سفير ايالات متحده در تونس بوده و از طرفداران باقي ماندن ارتش آمريكا در عراق است.
در بخشي از اين سند قسمتي با نام «ايران: تهديد» وجود دارد كه در ابتداي آن «ولش» ]معاون وقت وزارت خارجه آمريكا[ خاطرنشان مي كند كه بوش رئيس جمهور آمريكا ايران را يك تهديد «ديروز، امروز و فردا» مي داند. با توجه به ارزيابي اخير اطلاعات ملي درباره ايران، ولش ادعا مي كند كه ايرانيان در حال حاضر «ممكن است كه اسلحه را در انبار و گنجه قرار داده اند، اما هنوز در تلاش براي ساخت گلوله اي براي آن مي باشند.» با اين وجود او اضافه مي كند كه علائم فشار اقتصادي صورت گرفته است و بن علي موافقت مي كند.

 



نائب رئيس مجلس شوراي اسلامي: بي بصيرتي برخي افراد باعث طولاني شدن فتنه 88 شد

نائب رئيس مجلس شوراي اسلامي دليل طولاني شدن فتنه سال گذشته را كم بصيرتي و بي بصيرتي برخي افراد توصيف كرد و گفت: تنها راه عبور از فتنه ها حركت در سمت ولايت است.
به گزارش ايسنا سيدشهاب الدين صدر پنج شنبه شب در نشست عمومي انجمن اسلامي پزشكان ايران در سخناني با بيان اين كه «فتنه سال گذشته خسارت هاي زيادي به كشور وارد كرد.» گفت: مردم به جاي چشيدن طعم مشاركت بالاي 80 درصد در انتخابات با شيطنت هايي مواجه شدند كه هدف آن برخورد با اصل و پايه نظام اسلامي بود.
وي افراد تشكيل دهنده اين جريان فتنه را افرادي توصيف كرد كه داراي سابقه هاي بالايي در انقلاب بودند و در عين حال گفت: اين مسئله اتفاق بعيدي نيست كه افرادي با چنين سابقه هايي منحرف مي شوند در زمان پيامبراسلام نيز چنين اتفاقاتي روي داده است، طلحه و زبير افراد كمي نبودند اما جنگ جمل را راه انداختند.
صدر با تاكيد بر اين كه هركس تا پايان عمرش در معرض آزمايش قرار دارد و افراد بزرگتر نيز در دره هاي عميق تري براي اين آزمايش قرار دارند، گفت: آن چيزي كه باعث شده است افراد در طول تاريخ نجات پيدا كنند اين بوده است كه در مسير ولايت باشند و همه كساني كه عقب افتاده و يا جلو رفته اند نتوانستند به تكليف خود عمل كنند.
وي خاطرنشان كرد: امروز نيز چنين است. ما به كساني كه در صدر مسئوليت هاي نظامي بوده اند تا زماني كه در خط ولايت باشند احترام مي گذاريم.
به گفته نائب رئيس مجلس شوراي اسلامي امتحانات در طول زندگي هر شخص براي انجام تكاليف روي مي دهد و شاخص سربلند بيرون آمدن از اين امتحانات نيز خط ولايت و رهبري است.
وي با بيان اين كه ادامه فتنه سال گذشته به خاطر كم بصيرتي و بي بصيرتي برخي افراد روي داده است، گفت: همه بايد مراقبت كنيم كه بزنگاه ها و فتنه ها بوته هاي آزمايش براي همه ماست و ما هرگاه در اين مسير از رهبري فاصله بگيريم فاجعه درست مي شود. براي نمونه حلقه فتنه اي كه در لندن اين مسائل را سازماندهي مي كند اعلام كرده است كه در تحركات خود به رهبري مستقيما حمله نكنيد و تنها خلاف نظر ايشان حركت نماييد. بر اين اساس ما بايد مراقبت كنيم تا به سلامت از مشكلات عبور نماييم و اگر مصالح عاليه كشور و نظام را رعايت نكنيم نمي توانيم پاسخگو باشيم.
رئيس سازمان نظام پزشكي كشور در ادامه اظهارات خود هدفمند كردن يارانه ها را يكي از طرح هاي بزرگ كشور توصيف كرد كه در طول دولت هاي مختلف مورد تاكيد بوده، اما قابليت اجرا پيدا نكرده بود.
نماينده تهران در مجلس ادامه داد: در دولت آقاي احمدي نژاد حدود چهار سال كارشناسان اقتصادي و همه اساتيد دانشگاه ها بررسي هاي زيادي بر روي اين قضيه انجام دادند و بر اجراي آن تاكيد كردند اما نكته اي كه در اين ميان مهم بود و مقام معظم رهبري نيز به آن تاكيد داشتند اين بود كه دهك هاي پايين مورد حمايت قرار گيرند.
به گفته صدر اتفاقي كه در يك ماه گذشته در اين خصوص روي داده اتفاق غيرقابل توصيفي است كه تنها مي توان آن را در مختصات كشور تحليل كرد، چرا كه مردم با همبستگي حاضر شدند و مقام معظم رهبري نيز حمايت معنوي از دولت به عمل آوردند و اين طرح سربلند بيرون آمد.

 



صالحي در بازگشت از سنگال: توافقات مهم جديدي براي همكاري دو كشور حاصل شد

سرپرست وزارت خارجه كشورمان از شكل گيري توافقات تازه اي براي همكاري ايران و سنگال خبر داد.
علي اكبر صالحي كه به منظور ديدار و گفت وگو با مقامات سنگال، در رأس هيأتي عازم اين كشور شده بود، روز گذشته به تهران بازگشت.
وي پس از ورود به تهران در خصوص نتايج اين سفر خاطرنشان كرد: سفر به سنگال در چارچوب تحقق اهداف مورد نظر بسيار موفقيت آميز بود و در ديدار با رئيس جمهور و ديگر مقامات اين كشور در خصوص همكاري هاي دو جانبه منطقه اي و بين المللي گفت وگوهاي مثبتي انجام شد.
وي تصريح كرد: در خصوص روابط دو جانبه پيرامون تحولات اخير، گفت وگوهاي صريح و سازنده اي داشتيم. در ضمن بررسي روند روابط توافقات مهم جديدي در مسير توسعه و تعميق روابط حاصل شد.

 



مادر شهيدان مجيد و محسن صادقي از مزار فرزندانش به لقاءالله پيوست

مادر سرداران شهيد «مجيد و محسن صادقي» ظهر پنج شنبه هنگام غبارروبي مزار فرزندانش در قطعه 28 بهشت زهرا(س) جان سپرد.
به گزارش فارس، «قره العين ناوان» مادر شهيدان «مجيد و محسن صادقي» پنج شنبه در حالي كه به همراه همسر و خانواده به قطعه 82 بهشت زهرا(س) رفته بود، در هنگامه اذان ظهر و غبارروبي مزار فرزندان شهيدش در 96 سالگي جان سپرد.
به گفته خانواده شهيدان صادقي روز پنج شنبه وضعيت جسمي وي مساعد بود و عروج ملكوتي اش به صورت ناگهاني اتفاق افتاد.
پيكر مادر شهيدان صادقي صبح جمعه با حضور همرزمان شهيدان، خانواده شهدا و ايثارگران و امت حزب الله تشييع و در قطعه 55 بهشت زهرا(س) به خاك سپرده شد.
سردار شهيد «مجيد صادقي» متولد 51 مرداد 1339 بود كه در عمليات «والفجر 4» با مسئوليت نيروي اطلاعات عمليات لشكر 01 سيدالشهدا(ع) در 21 آبان 1362 در منطقه پنجوين در حالي كه در انتظار تولد اولين فرزندش بود، در 32 سالگي، به شهادت رسيد.
سردار سپاه اسلام شهيد «محسن صادقي» متولد 12 فروردين 1344، پس از شهادت برادرش، در عمليات هاي مختلف دوران دفاع مقدس حضور يافت تا اينكه در عمليات مرصاد با مسئوليت فرماندهي گروهان از سپاه مخصوص ولي امر و در خط مقدم، طي شناسايي از سوي منافقان و پرتاب نارنجكي از سوي آنها، در تاريخ 6 مرداد 1367 به شهادت رسيد و پيكر مطهرش پس از ساعت ها تلاش به عقب برگردانده شد. شهيد «محسن صادقي» نيز همانند برادرش در 32 سالگي و در حالي كه در آرزوي بر آغوش گرفتن نخستين فرزندش بود، به شهادت رسيد.

 



رئيس كميته تربيت بدني مجلس خبر داد
شوراي نگهبان تشكيل وزارت ورزش و جوانان را تاييد كرد

رئيس كميته تربيت بدني مجلس شوراي اسلامي گفت: شوراي نگهبان در جلسه اخير خود مصوبه مجلس در مورد تشكيل وزارت ورزش و جوانان را بدون ايراد اشكال تاييد كرد.
حجت الاسلام والمسلمين يحيي زاده اظهار كرد: هرچند نظر شوراي نگهبان در مورد وزارت ورزش به طور رسمي از سوي سخنگوي شورا اعلام نشده اما در مذاكره و گفت وگو با برخي اعضاي شوراي نگهبان مشخص شد كه تشكيل وزارت ورزش و جوانان در جلسه اخير شورا به تصويب رسيده است؛ بنابراين از اين پس شاهد تولد وزارت جديدي به نام وزارت ورزش و جوانان هستيم.
وي با بيان اين كه «با تاييد اين مصوبه از سوي شوراي نگهبان تشكيل وزارت ورزش قانوني، رسمي و نهايي شده است.» يادآور شد: البته ظاهرا در اين جلسه اعضاي شوراي نگهبان در مورد بار مالي تشكيل وزارت صحبت هايي داشته اند اما آن چه نهايتا راي شورا بوده تصويب بدون ايراد اشكال اين مصوبه مجلس بوده است.

 



اخبار ادبي و هنري

نمايش «كليد» با اجراهاي متفاوت روي صحنه مي رود
نمايش «كليد» به كارگرداني محمدرضا مداحيان و با موضوع عاشورا و فتنه سال 88 با بازنويسي ها و اجراهاي متفاوت اجرا خواهد شد.
به گزارش خبرنگاركيهان، نمايش «كليد» با دستمايه قرار دادن روايتي عاشورايي به فتنه هاي تاريخ، از صدر اسلام تاكنون مي پردازد. اين نمايش همه روزه ازساعت 30:19 تا 10بهمن ماه در تالار انديشه حوزه هنري اجرا مي شود و با پايان اين دوره، بازنويسي شده و به شكل هاي متفاوتي باز هم در كشور اجرا خواهد شد.
در خلاصه داستان اين نمايش آمده است: كليد روايت نسلي جا مانده از باورهاي ديني است كه در سايه روشن سياهي و سفيدي هاي پيرامون، راه گم كرده و انتخاب برايش ناممكن است.
بيست و چهارمين نمايشگاه بين المللي كتاب تهران كليد خورد
با آغاز ثبت نام مقدماتي از ناشران داخلي، بيست و چهارمين دوره برگزاري نمايشگاه بين المللي كتاب تهران كليد مي خورد.
به گزارش خبرنگار كيهان، نمايشگاه كتاب تهران يكي از بزرگترين و معتبرترين نمايشگاههاي كتاب در جهان است و با وجود اينكه بيش از چهار ماه به برپايي آن مانده است، از هم اكنون مقدمات برگزاري اش انجام مي شود. براساس اين گزارش ثبت نام مقدماتي ناشران داخلي براي حضور دربيست و چهارمين نمايشگاه بين المللي كتاب تهران از امروز دوم بهمن در چهار تشكل فرهنگي نشر كشور آغاز مي شود.
بهمن دري معاون فرهنگي وزير ارشاد و رئيس شوراي سياستگذاري نمايشگاه كتاب تهران، اعلام كرد: ثبت نام مقدماتي ناشران داخلي از دوم بهمن آغاز شده و تا 14بهمن ادامه خواهد داشت. ثبت ناشران كشور در دو مرحله است كه مرحله دوم يا نهايي، چهارم تا چهاردهم اسفند خواهد بود. بيست و چهارمين نمايشگاه بين المللي كتاب تهران از 14 تا 24ارديبهشت سال 1390 در مصلاي بزرگ امام خميني(ره) برگزار خواهد شد.
ترسيم «سقوط» صهيونيست ها در يك فيلم و بازي رايانه اي
مدير موسسه فرهنگي هنري شهيد آويني گفت: نسخه سينمايي و بازي رايانه اي «سقوط» با موضوع دشمني و توطئه هاي رژيم صهيونيستي عليه جمهوري اسلامي ايران، ساخته مي شود. محمد قهرماني در گفت وگو با ايرنا، افزود: نگارش فيلمنامه اين طرح سينمايي به تازگي پايان يافته، تلاش داريم زمينه توليد فيلم «سقوط» به زودي فراهم شود.
وي به مضمون فيلمنامه سقوط اشاره كرد و افزود: دشمني ها و توطئه هاي رژيم صهيونيستي عليه كشور ما و در قالب داستان جذابي در سقوط بازخواني مي شود.قهرماني توضيح داد: فيلمنامه ياد شده با توجه به ظرفيت هاي موجود و براساس واقعيات ساخته مي شود.
وي همچنين از ساخت بازي رايانه اي فيلم «سقوط» پس از ساخت نسخه سينمايي آن خبر داد و گفت: داستان اين فيلم به گونه اي است كه قابليت ساخت بازي رايانه اي را دارد.
«عصر سوره» اربعين حسيني امروز آغاز مي شود
سوگواره «عصر سوره» به مناسبت ايام سوگواري اربعين حسيني از عصر امروز شنبه دوم بهمن با اجراي برنامه هاي فرهنگي هنري در حوزه هنري آغاز مي شود.
اين برنامه تا چهارم بهمن برگزار مي شود و شامل اجراي كنسرت موسيقي «شرح پريشاني» به خوانندگي سيدحسام الدين سراج، اجراي دو نمايش مناسبتي، برگزاري نمايشگاه عكس عاشورائيان و نمايشگاه نقاشي آثار عاشورايي و نمايش ويژه فيلم سينمايي «عصر روز دهم» است. شب شعر «شرح مشتاقي»، «همنوا با زينب(س)» ويژه بانوان علاقمند، پرده خواني، بررسي ويژگي هاي هنر عاشورايي، ويژه برنامه «رندان تشنه لب»، اجراي چند مجلس تعزيه، مداحي و عزاداري و نشست پژوهشي فرهنگ عاشورا در اسلام و سيره امام(ره) و مقام معظم رهبري از ديگر برنامه هاي درنظر گرفته شده در «عصر سوره» اربعين است.
برنامه هاي اين سه روز هر روز ساعت 15با مراسم چاوشي خواني از مقابل در اصلي حوزه هنري آغاز مي شود.
11كشور جهان در جشنواره تئاتر فجر
14نمايش از 11 كشور جهان به بخش بين الملل بيست و نهمين جشنواره بين المللي تئاتر فجر راه يافتند.
محمد حيدري دبير بيست و نهمين جشنواره بين المللي تئاتر فجر ضمن اعلام اين خبر افزود: بخش بين الملل با هدف ايجاد زمينه تعامل فرهنگي بين گروههاي تئاتر داخلي و خارجي و نيز ارائه الگوهاي شايسته تئاتري براي هنرمندان جوان در ساختار جشنواره فجر پيش بيني شده است. وي ادامه داد: در اين دوره از ميان بيش از 200 متقاضي شركت در بخش بين الملل از كشورهاي مختلف 14 نمايش از 11 كشور جهان به اين بخش راه يافتند.بيست و نهمين جشنواره بين المللي تئاتر فجر از 16بهمن تا اول اسفند سال جاري در تهران و استانهاي البرز، خراسان شمالي، گلستان و گيلان برپا مي شود.

 



معاون اداري مالي و توسعه منابع وزارت علوم خبر داد
شيب تند خصوصي سازي خدمات رفاهي دانشجويان از سال 90

سرويس شهرستانها-
معاون اداري مالي و توسعه منابع وزارت علوم از واگذاري خدمات رفاهي دانشجويان به بخش خصوصي خبر داد و گفت: اين واگذاري از سال 90 آغاز مي شود و تا پايان برنامه پنجم ادامه مي يابد.
به گزارش خبرگزاري فارس از رشت، علي اكبر متكان در «گردهمايي مشترك معاونان اداري مالي و مديران بودجه و تشكيلات و دفاتر عمراني دانشگاهها و مراكز پژوهشي كشور» در مجتمع آموزشي رفاهي زيباكنار رشت، بررسي بودجه سال 89 و بازنگري آن و بحث و تبادل نظر بودجه پيشنهادي سال 90 به دولت، تبيين ظرفيت هاي ماده 24 كه اختيارات خوبي را به دانشگاهها داده را از محورهاي اين گردهمايي عنوان كرد.
وي با بيان اينكه درباره بودجه پيشنهادي سال 90 به دولت تبادل نظر و مذاكره صورت گرفته است، از واگذاري خدمات رفاهي دانشجويان نظير سلف سرويس ها و خوابگاهها به بخش خصوصي خبر داد.
معاون اداري مالي و توسعه منابع وزارت علوم تحقيقات و فناوري ادامه داد: اين واگذاري بدون وارد شدن هيچ خللي صورت مي گيرد و از سال 90، 20درصد و تا پايان برنامه پنجم 100درصد خدمات رفاهي دانشجويان به بخش خصوصي واگذار مي شود.
گزارش هاي رسيده به كيهان از وضعيت خصوصي سازي خدمات رفاهي دانشجويان حاكي از آن است كه علي رغم همه مزاياي خصوصي سازي متاسفانه به دليل ضعف نظارت و بازرسي بر خدمات رساني به دانشجويان پس از خصوصي سازي شاهد وضعيت اسفبار و نارضايتي هاي فراواني ميان دانشجويان به خصوص دانشجويان خوابگاهي بوده ايم كه يقينا با افزايش خصوصي سازي ها تا مرز 100درصد و عدم بهبود نظارت بر كار عده اي سودجو كه از طريق خصوصي سازي مسئول خدمات دهي به دانشجويان مي شوند اين وضع بدتر خواهد شد.

 



پس از گذشت 3 سال از راه اندازي فعاليت پالايشگاه گاز ايلام متوقف شد

ايلام - خبرنگار كيهان:
با گذشت 3 سال از راه اندازي پالايشگاه گاز ايلام براي دومين بار فعاليت اين پالايشگاه متوقف شد.
به گزارش خبرنگار ما، علت توقف فعاليت پالايشگاه گاز ايلام استفاده از لوله هاي نامرغوب و غيراستاندارد توسط پيمانكار عنوان شده است.
در سال گذشته پيمانكار پالايشگاه گاز ايلام از لوله هاي نامرغوب و غيراستاندارد استفاده كرد كه در اثر آن لوله هاي نامرغوب منفجر شد و حدود 30 ميليارد تومان خسارت به بار آورد. به گفته كارشناسان فعال در صنعت نفت و گاز، لوله هاي تعويض شده توسط پيمانكار باز از نوع نامرغوب و غير استاندارد بود كه در اثر تزريق گاز در آنها تاول زده و خطر انفجار آنها را خيلي افزايش داده است به همين دليل، مسئولان پالايشگاه گاز ايلام بيش از دو هفته است كه فعاليت آن را متوقف كرده اند.
اين كارشناسان افزودند: به منظور بهره برداري مجدد از پالايشگاه گاز ايلام راهي جز بوش لوله هاي تاول زده و تحمل هزينه ميلياردي نيست و پيش بيني مي شود تعمير اين لوله ها به حدود يك سال زمان نياز دارد.
تلاش هاي خبرنگار كيهان براي گفت وگو با مديرعامل شركت بهره برداري نفت و گاز غرب كشور كه در كرمانشاه مستقر است، در اين زمينه بي نتيجه ماند. بيش از 80 درصد ذخاير نفت و گاز غرب كشور در استان ايلام قرار دارد اما مديريت بهره برداري از آنها در كرمانشاه است.

 



وزير نيرو خبر داد
برنامه ريزي دولت براي ايجاد ظرفيت 2000 مگاوات برق از باد

وزير نيرو گفت: دولت براي ايجاد ظرفيت 2 هزار مگاوات برق از طريق انرژي باد برنامه ريزي كرده است.
به گزارش خبرگزاري فارس از مشهد، مجيد نامجو در جمع خبرنگاران اظهار داشت: سعي و اهتمام دولت براي توليد انرژي برق از طريق انرژي هاي تجديد پذيري چون انرژي بادي و خورشيدي است.
وزير نيرو به چالش هاي موجود در برابر صنعت برق كشور اشاره كرد و افزود: تعرفه هاي برق و نبود وجود تعرفه هاي اصلاح شده جزو مهم ترين مسائل و مشكلات اين بخش است.
وي تصريح كرد: قيمت تمام شده برق منجر به حل شدن مشكلات پيش روي اين صنعت در زمينه هاي مختلف اقتصادي است.
وزير نيرو با تاكيد بر اينكه افزايش هرگونه قيمت در تعرفه هاي برق بايد در جهت رفاه حال مردم باشد، افزود: نبايد هزينه هاي نبود مديريت در تامين برق را از مردم بگيريم.
نامجو با اشاره به فروش نزديك به 10 هزار ميليارد ريال اوراق مشاركت طرح هاي برق رساني در ابتداي سال جاري تاكنون ا ظهار داشت: دستور رئيس جمهور براي بسته هاي حمايتي دولت به منظور توسعه صنعت برق با هوشمند كردن كنتورهاي برق ميسر مي شود.
وي ادامه داد: در اين راستا دولت بيش از 25 ميليارد ريال براي هوشمند كردن كنتورهاي برق اختصاص داده است.
وزير نيرو به جمعيت 25 ميليون مشتركي برق در كشور اشاره كرد و بيان داشت: همچنين در برنامه هاي مسئولان برق از انرژي هاي پراكنده طبيعيت در دستور كار قرار دارد.
وي قانون هدفمندسازي يارانه ها را سبب تحولات عظيمي در حوزه هاي مختلف در كشور دانست و اظهار داشت: يكي از مهم ترين بخش هايي كه براي اين قانون گام برمي دارد بخش برق و انرژي برق است.
نامجو درباره قبوض جديد آب و برق كشور نيز اظهار داشت: صورت حساب هاي جديد به صورت خيلي ساده، شفاف و يكسان در تمام نقاط كشور طرح ريزي شده است.
وي يادآور شد: با ارائه اين قبوض به مردم، آرامش خاطر خوبي به آنها دست مي دهد.
وزير نيرو با اشاره به مبلغ تعرفه ها نيز گفت: در قبوض جديد آب و برق به علت نبود همزماني اجراي قانون هدفمندسازي يارانه ها، مبلغ قبل و بعد اجراي اين قانون به صورت مجزا درج مي شود.
وي به روز شدن سيستم هاي برق رساني كشور را يكي از عامل هاي پيشرفت كشور دانست و اظهار داشت: بايد به سمت كنترل الكترونيك و هوشمند شبكه هاي توزيع برق پيش برويم.
نامجو پست راه اندازي شده ابوطالب مشهد را يكي از پيشرفته ترين پست هاي برق كشور دانست و گفت: اين پست با خطوط خروجي به صورت چهار مدار 123 كيلو ولت و كاهش 100 كيلومتر كابل نسبت به پست هاي مشابه داراي سامانه كنترل ديجيتال بوده و در شمال شهر مشهد قرار دارد.

 



مدير اكتشاف شركت ملي نفت ايران: ميدان كشف شده در عسلويه 9 تريليون فوت مكعب گاز دارد

مدير اكتشاف شركت ملي نفت ايران گفت: حجم گازدر جاي ميدان جديد كشف شده در شرق عسلويه بيش از 9 تريليون و 80 ميليارد فوت مكعب است.
به گزارش خبرگزاري فارس از عسلويه، «محمود محدث» در جمع خبرنگاران با تشريح جزئيات ميدان جديد كشف شده در شرق عسلويه اظهار داشت: ميدان تازه كشف شده خيام در شرق عسلويه در حاشيه خليج فارس در 30 كيلومتري غرب بندر مقام و در خشكي واقع شده است و حدود
5/21كيلومتر طول و 5/4 كيلومتر عرض دارد.
اين مقام مسئول خاطرنشان كرد: ميدان جديد كشف شده داراي بيش از 9 تريليون و80 ميليارد فوت مكعب ذخيره در جاي گاز است و براساس پيش بيني هاي به عمل آمده اين ميدان توان توليد روزانه 840 ميليون فوت مكعب گاز را حداقل براي 28سال دارد.
محدث در ارتباط با ميزان درآمد ميدان خيام نيز عنوان داشت: با احتساب ارزش هر بشكه ميعانات گازي به ارزش 60 دلار و هر مترمكعب گاز به ارزش 20 سنت، اين ميدان جديد گازي بيش از 50 ميليارد دلار ارزش دارد.
مدير اكتشاف شركت ملي نفت ايران گفت: براساس برآوردهاي انجام شده حجم گاز قابل استحصال ميدان خيام نيز در حدود 7 تريليون و 320 ميليارد فوت مكعب معادل 210 ميليارد مترمكعب است.
محدث تصريح كرد: ميدان خيام بيش از 218 ميليون بشكه ميعانات گازي دارد كه 100 ميليون بشكه آن قابل استحصال است.
وي اظهار داشت: ميدان خيام توان توليد 840 ميليون فوت مكعب معادل 24 ميليون مترگاز را حداقل براي 28سال دارد، ضمن اينكه توان توليد ميعانات گازي اين ميدان حدود 11 هزار بشكه است كه براي رسيدن به سقف توليد، پيش بيني لازم براي حفر 18 تا 21حلقه چاه توليدي انجام شده است.

 



به همت نيروي انتظامي عشاير رودبار جنوب رسم متحجرانه خون بس را كنار گذاشتند

با تلاش و پادرمياني نيروي انتظامي عشاير رودبار جنوب با برداشتن نخستين قدم رسم خون بس را پس از گذشت يك اختلاف 10 ساله كنار گذاشتند.
داراب جاويدان سرطايفه ايل رئيسي رودبار جنوب در گفت وگو با خبرنگار فارس در اين شهرستان اظهار داشت: از قديم الايام رسم بر اين بوده كه اگر شخصي به قتل مي رسيد، خانواده مقتول به همراه خون بها و براي رضايت و گذشتن از خون قاتل يك دختر جوان را به خدمت مي گرفتند و بايد اين رسومات غلط را كنار بگذاريم.
وي با بيان اين كه ما هم اكنون در عصر حاكميت اسلام و تمدن زندگي مي كنيم، تصريح كرد: بايد اين رسومات غلط را از بين برد و چرا بايد يك دختر بي گناه عمر و زندگي خود را به دور از خانواده و به صورت برده در يك طايفه ديگر فنا شده، ببيند.
سرطايفه ايل رئيسي رودبار افزود: به همين منظور ايل رئيسي نخستين قدم را در اين راستا برداشت و به دنبال قتل يكي از جوانان اين طايفه 10 سال پيش و ندامت قاتل و حتي انتخاب يك دختر جوان از سوي خانواده قاتل، پا روي اين سنت متحجرانه گذاشته و از زدن مهر بدبختي به پيشاني يك دختر معصوم جلوگيري كرد.
جاويدان بيان داشت: با حادثه قتل يكي از جوانان طايفه رئيسي و زخمي شدن ديگري به دست يكي از جوانان طايفه فرامرزي بيش از 10 سال بين چهار طايفه منطقه اختلاف پيش آمده بود.
وي خاطرنشان كرد: اين مسئله موجب بروز اختلاف، خونريزي و كينه هاي بسيار شديدي بين طوايف شده بود كه با گرفتن جلسه اصلاحيه توسط بزرگان طوايف و نيروي انتظامي طبق دستورات دين مبين اسلام به اين كينه ديرينه پايان داده شد.
سرطايفه ايل رئيسي رودبار عنوان كرد: اميدواريم اين صلح منشاء خير و بركات دائمي بين اين طوايف شود و در اوج دوستي و مودت در كنار يكديگر زندگي كنند.

 



پورمحمدي: نمي خواهيم با مديران برخورد كنيم

قائمشهر و ساري- خبرنگاران كيهان:
رئيس سازمان بازرسي كل كشور گفت: سازمان بازرسي به دنبال برخورد با مديران يا سيستم اداري نيست.
حجت الاسلام والمسلمين مصطفي پورمحمدي در جلسه شوراي اداري مازندران كه در محل استانداري برگزار شد افزود: بازرسي كل كشور تصميم دارد نظارت و بازرسي را به خود مديران واگذار كند زيرا در اين روش علاوه بر هزينه كم، موفق تر خواهد بود.
رئيس سازمان بازرسي كل كشور به پايين بودن فرهنگ ضعيف توجه مديران و مردم به قانون و مقررات اشاره كرد و گفت: با برگزاري كلاس هاي آموزشي و چاپ جزوات درصدد رفع اين مشكل هستيم. پورمحمدي با بيان اينكه حتماً نبايد اينگونه تصور شود كه پرونده هاي فساد اقتصادي مربوط به افراد مشهور باشد، گفت: ذهن افكار عمومي اينگونه درگير شده است اما عموماً اينگونه نيست.
رئيس سازمان بازرسي كل كشور با اشاره به انجام سفرهاي استاني هيئت دولت، اظهار داشت: در اين سفرها مصوبات زيادي مطرح مي شود كه مديران استاني بايد اولويت بندي كنند.
وي تلاش شبانه روزي رئيس جمهور و دولت را نعمت و سرمايه دانست و گفت: مصوبات بسيار خوبي در استان هاي كشور به تصويب رسيده است كه همه آنها براي پيشرفت و آباداني لازم است.
همچنين وي در پنجاهمين سالگرد شهادت سيدمجتبي نواب صفوي و ياران باوفايش در مسجد جامع قائمشهر گفت: دولت احمدي نژاد براي اجراي شجاعانه قانون هدفمندي يارانه ها، شايسته تقدير است.

 



نسل جديد عروسك هاي دارا و سارا به بازار مي آيد

توليد نسل قديمي عروسك هاي دارا و سارا
(40 سانتي متري) متوقف شده است و نسل جديد اين عروسك ها(30 سانتي متري) به بازار مي آيد.
به گزارش ايرنا از بوشهر مدير سرگرمي هاي سازنده كانون پرورش فكري كودكان و نوجوانان كشور پنجشنبه با بيان اين مطلب افزود: هم اكنون مرحله اول توليد عروسك هاي جديد دارا و سارا با ابعاد كوچكتر و ظرافت بيشتر چهره، به اتمام رسيده و در آينده نزديك وارد بازار مي شود.
مجيد قادري اضافه كرد: اين كار براي بهينه سازي عروسك هاي دارا و سارا براساس ارزيابي هاي انجام شده از مخاطبان صورت گرفته و نسل جديد از عروسك هاي دارا و سارا نسبت به نسل قديم آنها سبكتر و قابل حمل تر خواهد بود.
مدير سرگرمي هاي سازنده كانون پرورش فكري كودكان و نوجوانان گفت: با مشاهده نبودن سرگرمي هايي كه بيشتر جنبه فرهنگي داشته باشد در بين توليدات كانون، اقدام به طراحي شخصيت داستاني دارا و سارا كرديم.
قادري اضافه كرد: در گروه توليدات عروسكي مان نيز عروسك هاي مبارك، بند انگشتي و دارا و سارا بيشترين توفيق را دارند.
وي در پايان گفت: اميدواريم در آينده نزديك شاهد حضور پررنگ سرگرمي هاي سازنده در فعاليت هاي كتابخانه اي باشيم.

 



 



معاون مطبوعاتي وزير ارشاد خبر داد
تصويب نرخ جديد آگهي هاي دولتي

يزد - خبرنگار كيهان:
معاون مطبوعاتي وزير ارشاد در يزد گفت: نرخ جديد آگهي هاي دولتي در كميسيون فرهنگي تصويب و به زودي اعلام مي شود.
محمد جعفرزاده با بيان اينكه شعار ما كيفي سازي مطبوعات كشور است، افزود: معيار كمي مطبوعات در كشور مطلوب است كه با كيفي سازي آن و استخراج شاخص هاي كيفيتي، آن را بايد به صورت قانون درآوريم.
وي گفت: پرداخت يارانه به مطبوعات بايد براساس معيارهاي كمي و كيفي صورت گيرد.
جعفرزاده با اشاره به اينكه، كار مطبوعات آگاهي سازي و اصلاح فضاي سياسي جامعه است، اظهار داشت: نشريات محلي بايد تقويت شوند و مولفه هاي بومي خود را همراه با افزايش كيفيت در نشريات لحاظ كنند.

 


صفحه (14)


صفحه (3)


صفحه (2)

     


(صفحه(12(صفحه(10(صفحه(9(صفحه(7(صفحه(8(صفحه(15(صفحه(11(صفحه(5(صفحه(16(صفحه(13(صفحه(4(صفحه (2.3.14