(صفحه(12(صفحه(6(صفحه(9(صفحه(7(صفحه(8(صفحه(15(صفحه(11(صفحه(5(صفحه(16(صفحه(13(صفحه(4(صفحه (2.3.14


دوشنبه 4 بهمن 1389- شماره 19848

حديث دشت عشق
مديريت ضعيف حسرت قهرماني را 39ساله كرد
كلكسيون ناكامي هاي فوتبال با حذف از جام ملت ها تكميل شد
اخبار كوتاه از فوتبال
آخرين اخبار از جام ملت هاي آسيا
صفرزاده به فدراسيون دوچرخه سواري رسيد
انتخاب دبير در غياب رئيس
سوريان به ملاقات سليماني و سوخته سرايي رفت
ركوردشكنان دور هم جمع شدند
رئيس جديد فدراسيون از اهدافش مي گويد
زارع پـور: مي خواهيم جايگاه تنيس روي ميز را ارتقا دهيم
خواندني از ورزش ايران
برپايي اردوي تيم ملي جودو در ازبكستان
اخبار ورزش ايران
هفته هفتم مسابقات واليبال ليگ برتر باشگاههاي كشور
تيمهاي پيكان و باريج اسانس قهرمانان نيم فصل
اخبار فوتبال جهان



حديث دشت عشق

به ياد پاسدار شهيد «مقصود جبلي»
روز حمايت از ولايت فقيه است

شهيد «مقصود جبلي»، سال 1344 در شهرستان خوي چشم به جهان گشود. سال
57-56 با اوج گيري تظاهرات، در اداي دين تاريخي خويش هيچ كوتاهي نكرد به طوري كه با آگاهي و شناختي كه از فرهنگ غني اسلام و روح شهادت داشت در سال58 با ورود به سپاه، هر آن در انتظار شهادت به سر مي برد. او از همان ابتداي ورود به سپاه مشتاقانه راهي جبهه هاي كردستان، غرب و جنوب كشور شد و در مأموريت ها و عمليات ها شركت كرد. در عمليات فتح المبين شجاعانه با بعثيون عفلقي جنگيد و سرانجام در مورخه 20/2/61 در ادامه عمليات بيت المقدس با طلوع سرخش خاك شلمچه را روشن و خون آلود كرد.
قسمتي از وصيت نامه شهيد:
برادران عزيز و مهربان ما مي خواهيم حكومت عدل علي(ع) را به اجرا بگذاريم و ما مي خواهيم در جهان حاكميت الله برقرار باشد و همه كارها بر حساب حكومت اسلام و حساب حكومت عدل علي(ع) باشد و علي(ع) اولين فردي بود كه ايمان آورد و دين مقدس اسلام را قبول كرد و ما شيعيان علي هم بايد پيرو آن حضرت باشيم و ولايت فقيه را زياد درك كنيم و دستور آن را به اجرا درآوريم.

 



مديريت ضعيف حسرت قهرماني را 39ساله كرد
كلكسيون ناكامي هاي فوتبال با حذف از جام ملت ها تكميل شد

سرويس ورزشي-
ناكامي هاي فوتبال ايران در سال 89 با حذف تيم ملي از جام ملتهاي آسيا تكميل شد تا واقعيت هاي تلخ اين رشته ورزشي نمايان تر شود.
اين شكست ها در حالي در سال 89 براي فوتبال ايران رقم خورد كه اين رشته ورزشي بودجه زيادي از ورزش كشور را به خود اختصاص داده است.
در رده هاي سني پايه، تيم هاي نوجوانان و جوانان ايران كه سرمايه گذاري زيادي در طول دو سال گذشته براي آنان شده بود با شكست مقابل حريفان خود از دور رقابتهاي قهرماني آسيا حذف شدند.
تيم اميد ايران نيز كه اردوهاي خود را از سال گذشته براي حضور در بازيهاي آسيايي 2010 گوانگجو آغاز كرده بود به مقام چهارمي در اين بازيها بسنده كرد تا اميدها براي راهيابي اين تيم به بازيهاي المپيك 2012 لندن كاهش يابد.
در عرصه ديپلماسي نيز فوتبال ايران در سال 89 تنها پست مهم خود را در كنفدراسيون فوتبال آسيا از دست داد.
علي كفاشيان رئيس فدراسيون فوتبال بعد از 11سال از نامزدي كميته اجرايي منطقه جنوب و مركز آسيا كناره گيري كرد تا «علي سعيدلو» رئيس سازمان تربيت بدني كرسي نايب رئيسي در منطقه مركزي و غرب آسيا را كسب كند اما نماينده نپال اين پست را به دست گرفت.
تيم ملي فوتبال ايران با اميدهاي فراوان گام به پانزدهمين دوره جام ملتهاي آسيا گذاشت تا طلسم 35 سال ناكامي خود در كسب عنوان قهرماني اين رقابتها را بشكند اما در مرحله يك چهارم پاياني مقابل تيم كره جنوبي تن به شكست داد تا فوتبال ايران سال تلخي را پشت سر بگذارد.
در اين ديدار كه شنبه شب در ورزشگاه قطر اسپورت و در حضور هفت هزار تماشاگر برگزار شد تلاش دو تيم در پايان 90 دقيقه به تساوي بدون گل انجاميد تا بازي به وقت اضافه كشيده شود.
در وقت هاي اضافه هم اين تيم كره جنوبي بود كه موفق شد در دقيقه 105 توسط بيت گرام به گل برسد و با حفظ برتري خود تا پايان 120دقيقه به مرحله نيمه نهايي گام بگذارد. تيم ملي فوتبال كشورمان در ديدار مقابل كره با تركيب مهدي رحمتي، محمد نصرتي (46-خسرو حيدري)، هادي عقيلي، سيدجلال حسيني، احسان حاج صفي، آندرانيك تيموريان، جواد نكونام، پژمان نوري (109-محمد غلامي)، محمدرضا خلعتبري، غلامرضا رضايي و كريم انصاري فرد (75-مسعود شجاعي) به ميدان رفت و نتوانست در حد و اندازه خود ظاهر شود. هرچند پس از بازي ضعيف بازيكنان كشورمان در نيمه اول، تا حدودي در نيمه دوم اين ضعف برطرف شد اما در كل اين كره جنوبي بود كه جريان بازي را در اختيار داشت و توانست ناكامي هاي ايران را در عرصه فوتبال كامل كند.
اين ناكامي و تسلسل در ناكامي ها، در حالي پيش آمده است كه افزون بر ضعف شديد مديريتي در راس فدراسيون فوتبال، تعدادي از بازيكنان تيم ملي نيز در بزنگاه هاي مهم و در آوردگاه هاي اساسي چون جام ملتها و مقدماتي جام جهاني به يكباره خود را مي بازند.
جدا از عملكرد قابل قبول بازيكناني چون سيدجلال حسيني،رضايي، مهدي رحمتي، خلعتبري و نفرات با انگيزه اي كه در ديدار با امارات به ميدان رفتند بايد قبول كرد كه جواد نكونام و مسعود شجاعي نتوانستند در اين تورنمنت انتظارات را برآورده كنند.
بازي ضعيف شجاعي در ديدار با كره آنقدر به چشم آمد كه گويي او تنها براي وقت كشي به بازي آمده بود، در حالي كه در آن سو، با تجربه ترين بازيكن كره جنوبي، پارك جي سونگ، با آمادگي ذهني و رواني بالا، تحركي در خط حمله اين تيم ايجاد كرده بود كه اگر همت يكي دو مدافع ايران نبود، قطعا نتيجه اي بسيار ضعيف تر در انتظار ايران بود.
همچنين بايد افزود تيم بزرگ ، بازيكن بزرگ مي خواهد و بازيكن بزرگ داشتن هم در گرو آموزش و كار هميشگي و به روز علمي است. كاري كه قطعا از عهده اين فدراسيون فوتبال و اين چنين مديريتي برنمي آيد؛ فدراسيوني كه يا همواره درگير دادگاههاي گوناگون براي پرداخت غرامت از پول بيت المال به دليل ندانم كاري هاي گذشته خود و ماله كشيدن بر آن است و يا وقت خود را صرف حضور در برنامه هاي متعدد تلويزيوني براي تحويل دادن خنده به علاقه مندان فوتبال مي كند.

 



اخبار كوتاه از فوتبال

كاپيتان سابق تيم ملي فوتسال دوباره در بيمارستان
بابك معصومي بار ديگر به دليل ناراحتي جسمي ناشي از سرطان خون در بيمارستان بستري شد.معصومي كه چند سالي است با بيماري سرطان خون دست و پنجه نرم مي كند، به دليل ضعف و ناراحتي از چند روز پيش در بيمارستان شريعتي بستري شد. وي كه از شرايط مساعدي برخوردار نيست، روز شنبه به بيمارستان ايرانمهر انتقال پيدا كرد. حسين شمس سرمربي تيم ملي فوتسال كه در اين چند روز پيگير كار وي بوده، براي تامين هزينه هاي سنگين درمان وي از مسئولان ورزش كمك خواست.
هادي برگي زر سرمربي جديد شيرين فراز
هادي برگي زر رسما به عنوان سرمربي تيم فوتبال شيرين فراز معرفي شد. سرانجام با جدايي مجيد آقاجري، با تصميم مديريت باشگاه شيرين فراز كرمانشاه، هادي برگي زر به عنوان سرمربي جديد تيم فوتبال شيرين فراز انتخاب شد . همچنين عليرضا صندوقي نيز به عنوان مربي جديد دروازه بانهاي شيرين فراز جايگزين رضا محتشم شد .
مرادي : از داوري خداحافظي نكرده ام
مسعود مرادي در مورد شايعه خداحافظي اش از داوري فوتبال، اظهار داشت: هنوز در اين زمينه تصميمي نگرفته ام و هيچ مطلبي هم اعلام نكرده ام. طبق قانون و اساسنامه كميته داوران سه سال ديگر مي توانم در فوتبال ايران قضاوت كنم. وي ادامه داد: با اين حال از ماه گذشته ديگر اجازه ندارم در سطح بين المللي قضاوت كنم ولي اگر كميته داوران به من نياز داشته باشد در خدمت هستم. در كلاس آموزش داوري نيز كه در اين هفته برگزار مي شود شركت مي كنم. بايد ديد سياست هاي جديد كميته داوران چيست.
استقلال بدون مجيدي و جباري در قشم
تيم فوتبال استقلال روز گذشته درحالي راهي جزيره قشم شد كه مجيدي و جباري در اين سفر همراه اين تيم نيستند.كادرفني استقلال قصد دارد در اين اردوي چهار روزه دو بازي تداركاتي برگزار كند. يكي از اين مسابقات فردا برگزار مي شود اما هنوز نام تيم مشخص نيست. در اين سفر فرهاد مجيدي به دليل مشكلي كه با باشگاه دارد و مجتبي جباري به دليل ادامه روند بهبودي خود در تهران ماندگار شدند. جباري بايد به فيزيوتراپي بپردازد.
تقابل پيروزي و زنيت براي رسيدن به فينال
تيم فوتبال پيروزي در صورت برتري مقابل تيم زنيت سن پترزبورگ از روسيه به ديدار نهايي مسابقات شش جانبه دبي صعود خواهد كرد. تيم هاي پيروزي و زنيت سن پترزبورگ امشب در ورزشگاه الشباب به مصاف هم خواهند رفت. تيم زنيت سن پترزبورگ شب گذشته با نتيجه سه بر صفر تيم اسپارتاپراگ جمهوري چك را شكست داد. تيم پيروزي نيز در اولين ديدار خود با نتيجه سه بر دو از سد تيم اسپارتاپراگ گذشت.
هوار سه شنبه در تهران
هافبك تيم ملي فوتبال عراق پس از حذف تيمش از رقابتهاي جام ملتهاي آسيا به كشورش رفت و سه شنبه به تهران مي آيد. هوارمحمد پس از حذف تيم ملي عراق از رقابتهاي جام ملتهاي آسيا طي تماس با مسئولان استقلال به اين موضوع اشاره داشت كه روز سه شنبه به تهران مي آيد و از آمادگي بالايي براي حضور در تمرينات گروهي برخوردار است البته مسئولان استقلال معتقدند تا وقتي هوارمحمد وارد تهران نشده وعده هاي او را باور نمي كنند.
قطبي: شك ندارم تيم ملي به جام جهاني صعود مي كند
افشين قطبي پس از نشست مطبوعاتي بازي ايران و كره جنوبي در جمع خبرنگاران گفت: متاسفم.تيم ملي نتوانست هديه اي كه مد نظر همه ما بود را به مردم ايران بدهد، اما واقعيت اين است كه بازيكنان ما در چهار بازي عملكرد بسيار خوبي داشتند. جام ملتهاي آسيا نقاط مثبت بسياري داشت و نشان داد كه فوتبال ايران آينده روشني پيش رو دارد. فوتبال ايران در حال حاضر دو تيم كامل دارد، دو تيمي كه مي توانند فوتبال ايران را به موفقيت برساند. متاسفانه در اين بازي اتفاقات فوتبالي پشت ما نبود و كمي بدشانسي آورديم به ويژه در نيمه اول كه عملكرد خوبي نداشتيم، اما در نيمه دوم فكر مي كنم بهتر از كره جنوبي بوديم. قطبي در ادامه با بيان اينكه ترديد ندارم تيم فعلي ايران مي تواند به جام جهاني صعود كند گفت: ما تيم بسيار خوبي در اختيار داريم كه به اندازه كافي دقت، قدرت و سرعت دارند و هر كس به عنوان سرمربي بعدي ايران انتخاب شود مي تواند از كار كردن با اين تيم لذت ببرد.
بازگشت سعيدلو و كفاشيان
علي سعيدلو و علي كفاشيان پس از پايان بازي تيم هاي ايران و كره جنوبي راهي فرودگاه قطر شدند و با اولين پرواز به تهران بازگشتند.لازم به يادآوري است كه كاروان ايران عصر روز گذشته دوحه را به مقصد تهران ترك كرد.

 



آخرين اخبار از جام ملت هاي آسيا

¤ يونس محمود با وجود حذف از جام ملت هاي آسيا از عملكرد تيم ملي عراق در جام پانزدهم راضي است. تيم ملي فوتبال عراق در مرحله يك چهارم نهايي جام ملت هاي آسيا مقابل استراليا قرار گرفت و يك بر صفر تن به شكست داد تا هم از راه يابي به مرحله نيمه نهايي باز ماند و هم به نوعي انتقام پيروزي مقابل استراليا در دوره گذشته را پس بدهد. يونس محمود كه گل برتري عراق در فينال دوره گذشته را به ثمر رساند، درباره عملكردش در اين دوره از رقابت ها اعلام كرد: به طور كلي از عملكردم راضي هستم، با وجود اين كه نتوانستم گل هاي زيادي به ثمر برسانم، فكر مي كنم خوب كار كردم و عملكرد خوبي داشته ام.
¤ هري كيول معتقد است بازي آسان در آسيا وجود ندارد و بازيكنان براي بازي هاي بعدي بايد به سختي تلاش كنند. تيم ملي استراليا با تك گل ديرهنگام هري كيول در دقيقه 118 جواز صعود به جمع 4 تيم پاياني جام ملت هاي آسيا را به دست آورد. كيول در پايان بازي گفت: براي ما اهميت زيادي داشت كه به گل برسيم، چرا كه به هيچ وجه نمي خواستيم بازي به ضربات پنالتي كشيده شود؛ در پنالتي ممكن است هر اتفاقي رخ داد. شايد عراق دوست داشت بازي به پنالتي كشيده شود، اما من خيلي خوشحالم كه توانستيم به گل برسيم و كار را در وقت اضافي تمام كنيم.
¤ هافبك تيم ملي استراليا به دليل آسيب ديدگي ادامه جام ملت هاي آسيا را از دست داد و براي درمان به كشورش بازگشت. هولگر اوسيك، سرمربي تيم ملي فوتبال استراليا پس از مشورت با تيم پزشكي به جيسون كولينا اجازه داد به استراليا بازگردد و مراحل درماني اش را آغاز كند. كولينا پيش از ترك قطر گفت: بسيار ناراحت كننده است كه دوستانم را در اين شرايط حساس تنها بگذارم. متاسفانه نمي توانم در ادامه جام ملت هاي آسيا در شرايطي باشم كه بتوانم بازي كنم.
¤ سرمربي تيم ملي كره جنوبي با ستايش از سازماندهي ايران در خط دفاعي، عامل پيروزي تيمش را در به دست گرفتن بازي در خط مياني دانست. چو كوانگ رائه پس از پيروزي يك بر صفر تيمش مقابل ايران در مرحله يك چهارم نهايي جام ملت هاي آسيا، گفت: سازمان دفاعي تيم ايران بسيار قدرتمند بود خصوصا در وسط زمين كه آنها بسيار فشرده و سازماندهي شده بازي مي كردند. معتقدم كه تيم هاي زيادي قادر به گل زدن به ايران نيستند و اگر به بازي هاي قبلي اين تيم نگاه كنيد اين مسئله ثابت مي شود. چو كوانگ رائه ادامه داد: بردن اين بازي بدون گل خورده بزرگترين چيزي است كه يك مربي مي تواند به دست آورد. دفاع تيم ما هم موفق بود و من از اين جهت راضي هستم. خستگي بازيكنان در اين تورنمنت اتفاقي است كه رخ مي دهد اما مهم ترين چيز اين است كه بازيكنان تا آخر مسابقه خود را حفظ كنند و اين يك فاكتور كليدي براي من بود.

 



صفرزاده به فدراسيون دوچرخه سواري رسيد
انتخاب دبير در غياب رئيس

درحاليكه علي زنگي آبادي رئيس فدراسيون دوچرخه سواري كشورمان در سفر چين به سر مي برد، مهرداد صفرزاده با تأييد سازمان تربيت بدني به عنوان دبير اين فدراسيون معرفي شد.
با پيشنهاد علي زنگي آبادي و تأييد علي سعيدلو رئيس سازمان تربيت بدني، مهرداد صفرزاده به سمت دبير فدراسيون دوچرخه سواري منصوب شد. اين انتصاب درحالي صورت گرفته است كه رئيس فدراسيون دوچرخه سواري اين روزها تيم ملي پيست كشورمان را در مسابقات جام جهاني چين همراهي مي كند.صفرزاده پيش از اين در سال هاي 79 تا 81 و در زمان رياست هاشمي، مسئوليت دبيري فدراسيون را بر عهده داشته است. وي در زمان مسئوليت زنگي آبادي به عنوان مدير تيم هاي ملي با اين فدراسيون همكاري خود را با فدراسيون دوچرخه سواري ادامه داد. وي از خردادماه امسال و با نظر رئيس فدراسيون دوچرخه سواري از اين مجموعه جدا شد و بعد از گذشت هشت ماه با سمت دبيري، مجدداً به فدراسيون بازگشت. وي فعاليت دوچرخه سواري را از سال 1360 و با همراهي تيم ايران در تورهاي بين المللي و كسب عناوين مختلف آغاز كرد. صفرزاده به عنوان مربي، مدرس، مربي تيم ملي و مسئوليت كميته هاي فدراسيون از سال هاي 62 تا به امروز در رشته دوچرخه سواري فعاليت كرده است.

 



سوريان به ملاقات سليماني و سوخته سرايي رفت
ركوردشكنان دور هم جمع شدند

حميد سوريان از قهرمانان اسبق كشتي آزاد جهان كه در بستر بيماري هستند، عيادت كرد.
حميد سوريان قهرمان پنج طلايي كشتي فرنگي جهان به عيادت دو تن از قهرمانان اسبق كشتي آزاد جهان رفت.
سوريان كه خود ركورددار كسب مدال جهاني در تاريخ كشتي فرنگي ايران است و بعيد به نظر مي رسد كه تا ساليان سال كسي قادر به تكرار موفقيت هاي اين كشتي گير شاه عبدالعظيمي باشد، در بيمارستان مهراد از پيشكسوتاني عيادت كرد كه خود در كشتي آزاد صاحب ركورد هستند!
عليرضا سليماني تنها طلايي تاريخ كشتي آزاد ايران در سنگين وزن است كه قهرمان مسابقات جهاني 1989 مارتيني سوئيس شد و رضا سوخته سرايي تنها سنگين وزن ايراني است كه حضور در فينال جهاني را تجربه كرده.
اما در اين گپ و گفت سه نفره عليرضا سليماني كه تازه پايش را به تيغ جراحان سپرده، با شوخي هايش بارها باعث خنده حضار شد.سليماني كه اندامش نسبت به حريف هميشگي اش از تناسب خوبي برخوردار است، معتقد بود كه سوخته سرايي چوب دوري اش از ورزش را مي خورد و اضافه وزنش گواه اين مدعاست.
سوخته سرايي هم در واكنش به اين موضوع گفت كه به تنهايي حوصله ورزش كردن ندارد و اگر حريف دوران جواني اش تمايل داشته باشد، حاضر به انجام تمرينات دونفره خواهد بود.

 



رئيس جديد فدراسيون از اهدافش مي گويد
زارع پـور: مي خواهيم جايگاه تنيس روي ميز را ارتقا دهيم

رئيس فدراسيون تنيس روي ميز ضمن تاكيد بر اينكه با برنامه آماده آغاز رياست خود دراين فدراسيون شده است، گفت: ميز و صندلي رياست براي كسي كار نمي كند، نه براي من و نه براي تنيس روي ميز!
محمد زارع پوركه روز شنبه در مجمع انتخاباتي فدراسيون تنيس روي ميز موفق به كسب آراي لازم براي رياست اين فدراسيون شد، اظهار داشت: براي رياست بايد با برنامه بود وگرنه ميز و صندلي رياست هيچ كاري انجام نمي دهد و هيچ تاثيري هم در آينده نخواهد داشت. تا پيش از من افراد ديگري كه رئيس فدراسيون تنيس روي ميز بودند، مسئوليت آينده اين رشته را برعهده داشتند و امروز نوبت ماست كه به اين رشته و اهالي آن خدمت كنيم. اين خدمت كردن فقط با نشستن بر روي صندلي رياست انجام نمي شود، بايد با برنامه كاركرد.
زارع پور تاكيد كرد: اهداف من همان هايي است كه در دوران سرپرستي نيز براي رسيدن به آنها برنامه ريزي شد. ارتقاي جايگاه تنيس روي ميز ايران درمنطقه (قاره آسيا) و جهان يكي از مهمترين اهداف است كه به نوعي در برگيرنده ديگر اهداف نيز خواهد بود.
وي تصريح كرد: صعود تنيس روي ميز ايران به رقابت هاي دسته يك جهان و مدال آوري در بازيهاي آسيايي دو هدفي است كه به ترتيب طي دو و چهارسال آينده و درجريان مسابقات جهاني آلمان و بازي هاي آسيايي كره جنوبي بايد ميسر شوند.

 



خواندني از ورزش ايران

¤ عارف ربطي دبير فدراسيون كشتي در مورد حضور تيم هاي مختلف از جمله آمريكا در جام تختي گفت: آمريكايي ها شفاها اعلام كرده اند به جام تختي مي آيند اما از آنها خواسته ايم كه همه چيز را رسما و كتبي اعلام كنند.
¤ پس از جدايي اسماعيل دنگسركي مربي مازندراني از كادر فني تيم ملي و حضور علي اكبر دودانگه در كادر فني تيم كشتي جوانان ايران، غلامرضا محمدي سرمربي تيم ملي كشتي آزاد قصد دارد دو مربي را به كادر فني اين تيم اضافه كند.

 



برپايي اردوي تيم ملي جودو در ازبكستان

كادر فني تيم ملي جودو كشورمان درنظر دارد پيش از حضور در رقابت هاي قهرماني آسيا يك اردوي مشترك را با تيم ملي ازبكستان در اين كشور برپا كند.
رقابت هاي جودوي قهرماني آسيا فروردين ماه به ميزباني امارات در دبي برگزار خواهد شد و تيم ملي ايران هم در اين مسابقات شركت مي كند. كادر فني تيم ملي درنظر دارد بعد از بازگشت از سه تورنمنت بين المللي در قاره اروپا، رقابت هاي انتخابي تيم ملي را برگزار كرده و نفرات اصلي را براي حضور در مسابقات قهرماني آسيا معرفي كند.
بعد از انتخاب تيم اصلي اردوي آماده سازي براي حضور در رقابت هاي قهرماني آسيا تشكيل خواهد شد. در صورت فراهم شدن مقدمات سفر، اين تيم اواخر اسفندماه براي تمرين مشترك با تيم ملي ازبكستان راهي اين كشور خواهد شد. به احتمال فراوان با مربي ازبكستاني كه مدنظر فدراسيون براي حضور در تيم ملي ايران است در سفر به تاشكند مذاكرات نهايي صورت خواهد گرفت.

 



اخبار ورزش ايران

ساعي:قهرماني درجهان با آسيا فرق دارد
اسطوره تكواندوي ايران گفت: ايران از گذشته تا حال هميشه شايستگي قهرماني را داشته اما تكواندوكاران بايد بدانند قهرماني درجهان با آسيا خيلي فرق دارد.
هادي ساعي اظهار داشت: شرايط تكواندو خيلي فرق كرده و با آمدن هوگوهاي الكترونيكي و سيستم بازبيني فيلم كار براي تيم هايي كه خيلي خوب كار مي كنند، آسان شده است. وي تاكيد كرد: تكواندو ايران از گذشته تا حال هميشه شايستگي قهرماني را داشته؛ ولي تيم ملي بايد بداند كه حساسيت مسابقات جهاني با آسيايي خيلي فرق دارد و دركره جنوبي براي ايستادن برسكوي نخست بايد ششدانگ حواسشان را جمع كنند.
قهرمان اسبق جهان درباره اوزاني كه شانس بيشتري براي رفتن به المپيك دارند، گفت: به نظر من باز هم در دو وزن 68- و 80 -كيلوگرم با نفراتي مثل باقري معتمد و عليرضا نصرآزاداني و يوسف كرمي و كوروش رجلي شانس بيشتري براي كسب سهميه المپيك دارند. وي درباره اينكه به نظر مي رسد از همين حالا نفرات اعزامي به مسابقات سهميه المپيك مشخص هستند، يادآور شد: فردي مثل باقري معتمد با توجه به عملكردش درسال هاي اخير حقش است كه راهي اين رقابت ها شود و بتواند سهميه كسب كند و به المپيك برود، به نظر من اگر انتخابي هم بگذارند باز همين نفراتند كه براي اين منظور انتخاب مي شوند.
اسفندماه، زمان برگزاري مسابقات انتخابي
تيم ملي كاراته
رقابت هاي كاراته انتخابي تيم ملي زنان و مردان اسفند ماه برگزار مي شود. از آنجا كه قرار است مسابقات بزرگسالان آسيا به جاي شهريور سال بعد تير ماه برگزار شود و رقابت هاي جوانان نيز به آن اضافه شده، برنامه هاي انتخابي تيم ملي ايران تغيير كرد. براساس آخرين تصميم قرار است مسابقات كاتاي زنان ومردان 5 و 6 اسفند ماه درهر دو بخش برگزار شود. مسابقات كوميته مردان و زنان نيز براي 12 و 13اسفند ماه پيش بيني شده است. پيش از اين قرار بود اين پيكارها در قزوين برگزار شود كه با اين تغييرات شايد در ميزباني نيز شاهد تغييراتي باشيم. از سوي ديگر مسابقات جوانان جهان نيمه دوم سال آينده برگزار مي شود و فدراسيون با توجه به رده سني آن و تفاوتش با آسيا بايد تصميم بگيرد كه آيا نيازي به برگزاري مسابقه انتخابي ديگر هست يا همين پيكارها براي هر دو رويداد كفايت مي كند و مناسب است؟
خدايي: جوانان علاقه اي به كشتي ندارند
سرمربي سابق تيم ملي آزاد جوانان گفت: بايد فكري كرد كه جوانان نسبت به كشتي علاقمند و ترغيب شوند.
مجيد خدايي اظهارداشت: يكي از موضوعاتي كه اين روزها به موضوعي نگران كننده تبديل شده، استقبال كم تماشاگران از مسابقات كشتي است. همچنين جوانان نيز كمتر نسبت به اين رشته علاقه نشان مي دهند و بايد فكري به حال اين موضوع كرد. وي خاطرنشان ساخت: بايد همگرايي جامعه كشتي بيشتر از قبل شود و همه دريك جهت حركت كنند. قطعا اگر همگرايي اين جامعه بيشتر از قبل شود، گرايش به كشتي دراذهان عمومي نيز بيشتر خواهد شد. استفاده از افراد علمي هم مي تواند در بسترسازي و جذب نيروهاي مستعد تاثير داشته باشد. بايد همه كارها را درمسير پيشرفت قرار داد.
يحيي زاده: با وزارت شدن ورزش فدراسيون ها راحت تر كار مي كنند
رئيس كميته تربيت بدني و جوانان مجلس گفت: با وزارت شدن ورزش فدراسيون ها طبق مقررات راحت تر كار خواهند كرد. سيدجلال يحيي زاده نماينده مردم تفت و ميبد درمجلس شوراي اسلامي درخصوص تشكيل وزارت ورزش و جوانان با رئيس فدراسيون صحبت كرد و از اهميت تشكيل آن سخن گفت. وي تصريح كرد: دولت مكلف است. براي حمايت از ورزش بودجه درنظربگيرد و همچنين با وزارتي شدن ورزش روساي فدراسيون ها طبق مقررات راحت تر به كار خود ادامه مي دهند. وي ابراز اميدواري كرد كه كل ورزش كشور به سمت خصوصي سازي رود و تاكيد كرد: با اين روش مي توانيم به موفقيت هاي آينده خوشبين باشيم.
محبي: اهالي فدراسيون نمي گذارند كشتي جو خوبي داشته باشد
محمد حسن محبي سرمربي تيم كشتي آزاد ذوب آهن كرمانشاه با اشاره به فشرده برگزار شدن مسابقات، از فدراسيون و كميته ليگ انتقاد كرد و گفت: اصلا فدراسيون برنامه اي ندارد كه بخواهيم درموردش صحبت كنيم وقتي درمورد فشردگي مسابقات با نماينده ليگ صحبت كردم ايشان گفتند كه ليگ بايد در يك زمان معيني شروع و به پايان برسد و اگر اين كار انجام نشود اسپانسرهايي كه گرفته ايم، مي روند.
محبي در رابطه با اظهارنظر سرپرست ذوب آهن كه گفته بود در صورت عقب نيفتادن مسابقه با نفت از ليگ انصراف مي دهند، بيان كرد: بالاخره سرپرست تيم هزينه كرده است و بچه ها هم به دنبال كشتي هستند. ايشان آمده كه به كشتي كرمانشاه و در نهايت به كشتي مملكت خدمت كند. به نظر من اهالي فدراسيون نمي گذارند كه كشتي جو خوبي داشته باشد. خيلي ها معتقد بودند كه از مربيان تيم ملي نبايد در ليگ استفاده كرد اما آقاي يزداني خرم و همكارانش فكر مي كنند كه فقط همين چند نفر براي كشتي ما زحمت كشيده اند و مربيان ديگر هيچ كاره اند.

 



هفته هفتم مسابقات واليبال ليگ برتر باشگاههاي كشور
تيمهاي پيكان و باريج اسانس قهرمانان نيم فصل

دور برگشت مسابقات واليبال باشگاه هاي برتر ايران از دهم بهمن آغاز مي شود و تيم ها تا آغاز دور برگشت فرصت براي جذب بازيكن خارجي دارند.
در آخرين ديدار معوقه ليگ برتر واليبال تيم پيكان با برتري مقابل ابومسلم قهرمان نيم فصل اول گروه «ب» لقب گرفت.
پيكاني ها در اين مسابقه كه در خانه واليبال برگزار شد موفق شدند گيم هاي اول، سوم و چهارم را به ترتيب با امتيازهاي 25 بر 15-25 بر 21 - 25 بر21 به سود خود رقم بزنند و تنها در گيم دوم اين ديدار با نتيجه 28 بر 26 مغلوب حريف خود شدند. با اين نتيجه تيم پيكان قهرمان و ابومسلم نايب قهرمان نيم فصل اول گروه «ب»شدند.
پيش از اين در روزهاي گذشته هفته هفتم مسابقات واليبال ليگ برتر باشگاه هاي كشور با پيروزي تيمهاي پيكان و پتروشيمي در ديدار مقابل ديگر مدعيان اين رقابتها و تثبيت صدرنشيني باريج اسانس و ابومسلم در گروه هاي «الف» و «ب» به پايان رسيد.
در چارچوب هفته هفتم مسابقات واليبال ليگ برتر باشگاه هاي كشور و در روز پاياني اين هفته از رقابتها تيمهاي مدعي گروه ب در ماهشهر و آمل به مصاف هم رفتند كه طي آن تيمهاي ميهمان و ميزبان اين رقابتها صاحب پيروزي شدند. در ديداري كه در سالن پيامبر اعظم(ص) مازندران و ميان 2 تيم كاله و پيكان برگزار شد، شاگردان پيمان اكبري موفق شدند با تحميل سومين شكست اين فصل از رقابتها به كاله جايگاه خود در جدول رده بندي را بهبود بخشند. اين چهارمين پيروزي پيكان در اين فصل از مسابقات بود.
همچنين بازيكنان اروميه كه براي ديدار با پتروشيمي به ماهشهر رفته بودند از كسب چهارمين پيروزي خود بازماندند و فرصت صعود به صدرجدول رده بندي گروه ب را از هم دادند. در ساير ديدارهاي هفته هفتم مسابقات واليبال ليگ برتر باشگاه هاي كشور كه روز چهارشنبه برگزار شد تيم ارتعاشات صنعتي در ديداري خانگي مغلوب پيشگامان كوير يزد شد. در ديدارهاي قبل از آن تيم داماش در مصاف با سايپا به پيروزي رسيد. سپس 2 تيم دانشگاه آزاد و هيئت واليبال كرمان به مصاف هم رفتند. اين ديدار با پيروزي تيم ميهمان خاتمه يافت تا شاگردان حميد موحدي همچنان دلخوش به تك بردي باشند كه طي 6 هفته گذشته كسب كرده اند.شاگردان ناصر شهنازي با وجود پيروزي در ديدار با دانشگاه آزاد در رده سوم گروه «الف» باقي ماندند چرا كه علاوه بر گيلاني ها، تيم باريج اسانس كاشاني نيز 2 امتياز كامل ديدار با بانك كشاورزي را از آن خود كرد و بالاتر از داماش جايگاه خود را در صدر جدول رده بندي استحكام بخشيد. روز چهارشنبه تيم بازرگاني جواهري گنبد بعد از چند شكست متوالي بالاخره در مصاف با آلومينيوم المهدي بندرعباس موفق به كسب نخستين پيروزي شد با اين حال در رده آخر گروه «ب» باقي ماند.ضمن اينكه ابومسلم خراسان در مصاف با پيروزي صاحب پنجمين پيروزي خود شد.
نتايج به دست آمده در هفته هفتم مسابقات واليبال ليگ برتر باشگاههاي كشور و رده بندي اين رقابتها در پايان 8 ديدار برگزار شده به شرح زير است:
¤ كاله مازندران يك- پيكان تهران 3
¤ پتروشيمي بندرامام 3- اروميه يك
¤ ارتعاشات صنعتي صفر- پيشگامان كوير يزد 3
¤ آلومينيوم المهدي بندرعباس يك- جواهري بازرگاني گنبد 3
¤ دانشگاه آزاد يك- هيئت واليبال كرمان 3
¤ ابومسلم خراسان 3- پرسپوليس تهران 2
¤ باريج اسانس كاشان 3- بانك كشاورزي صفر
¤ داماش گيلان 3- سايپاي البرز يك

بحران مالي پيروزي براي ادامه حضور در ليگ واليبال
وضعيت ادامه حضور تيم هاي واليبال مردان و زنان باشگاه پيروزي در مسابقات باشگاه هاي برتر كشور به دليل مشكلات مالي نامعلوم و بحراني است.
باشگاه پيروزي از سال گذشته بعد از مدتها دوري دوباره با خريد امتياز يك تيم ليگ برتر به مسابقات واليبال باشگاه هاي برتر ايران بازگشت.
اين باشگاه در سال جاري با معرفي دو تيم مردان و زنان خود به ليگ برتر واليبال سعي در ارايه چهره اي قدرتمند از تيم هاي خود داشت كه تا حدودي نيز موفق شد، اما در حال حاضر مشكلات مالي اين باشگاه را در رسيدن به اين هدف با بحران روبرو كرده است.
براساس قرارداد بازيكنان تيم واليبال پيروزي با باشگاه خود، بايد تا پايان نيم فصل اول رقابت هاي باشگاه هاي برتر واليبال (22دي ماه)، 70 درصد مبلغ قرارداد به بازيكنان پرداخت شود، در صورتي كه تاكنون بازيكنان اين تيم حتي يك ريال هم دريافت نكردند.
تيم واليبال زنان پيروزي كه در حال حاضر در مكان دوم مسابقات واليبال زنان باشگاه هاي برتر قرار دارد نيز از اين مشكل رنج مي برد.
هيات واليبال تهران نيز كتبا با اين باشگاه اعلام كرده است در صورتي كه نسبت به حل مشكل بدهكاري خود بابت اجاره سالن براي برگزاري مسابقات ليگ برتر اقدام نكند، بايد تيم هاي مردان و زنان پيروزي در دور برگشت سالن ديگري را براي بازي هاي خانگي خود انتخاب كند.
برخي بازيكنان تيم پيروزي كه نخواستند نام آنان گفته شود، تاكيد كردند: ندادن پول قراردادها از يك طرف بازيكنان را رنج مي دهد و از سوي ديگر نداشتن ديداري بين بازيكنان و مديرعامل باشگاه براي ذكر دلايل مشكلات مالي و مشخص شدن زمان حل آنها، نيز بر سختي كار افزوده است.
برخي از بازيكنان اين تيم اعلام كردند: در حال حاضر بازيكنان تيم احساس نگراني از آينده خود دارند و از اينكه اين باشگاه را در سال جاري انتخاب كردند و ساير فرصت ها را از دست دادند، خيلي پشيمان هستند.
امير خوش خبر سرپرست تيم واليبال پيروزي تهران در توضيح مشكلات مالي اين تيم گفت: بازيكنان در دريافت مبلغ قراردادهاي خود مشكلاتي دارند، اما تا زماني كه من با مديرعامل باشگاه ديدار نكنم، نمي توانم زماني را براي حل اين مشكلات مشخص كنم.
وي تاكيد كرد: مديرعامل باشگاه پيروزي مدتي در سفر خارج از كشور بوده است و در حال حاضر منتظر اعلام زمان ديدار با وي هستم.

سرمربي تيم واليبال ابومسلم: مشكلات مالي افتخار ما است!
سرمربي تيم واليبال ابومسلم مشهد گفت: يكي از افتخارات ما اين است كه با اين مشكلات مالي در صدر جدول قرارداريم.
جبار قوچان نژاد درخصوص شرايط تيم ابومسلم ضمن بيان مطلب فوق گفت: در مرحله اول اين تيم را نرمال بسته ايم تا در ميانه هاي جدول و روبه بالا باشيم. با حمايت تماشاگران، همدلي و يكدلي كادر فني و تلاش بازيكنان و تمام اين موارد اين نتيجه حاصل شده است كه البته خدا را شكر ميكنيم و مغرور نمي شويم.
وي افزود: هربازي را كه بخواهيم پيروز شويم بايد با تمام وجود تلاش كنيم و از خود گذشتگي داشته باشيم. ما مانند تيم هاي داماش و كاله و پيكان از نظر مالي و ياري حرفه اي نيستيم. اما فقط نان بازوي خود را مي خوريم و هيچ تيمي در گروه خود را دست كم نمي گيريم. اگر بخواهيم تعلل كنيم، ضربه مي خوريم.
سرمربي تيم واليبال ابومسلم تصريح كرد: تيم ما از نظر مالي بي مشكل نيست و شرايطش تقريبا حاد است. البته يكي از افتخارات ما اين است كه با اين مشكلات مالي درصدر جدول قرار داريم. اميدوارم قبل از نيم فصل دوم اين مشكلات برطرف شود؛ چون هر تيمي بخواهد درصدر بماند، نبايد مشكل مالي و رواني داشته باشد.
قوچان نژاد با اشاره به اين نكته كه انسان به اميد زنده است و به همين دليل اميدواريم اين مشكلات برطرف شود، گفت: در دور برگشت بازي هاي حساس در خارج از خانه است. اما برخي از بازي ها را به دليل ناآماده بودن سالن مشهد خواستيم به تعويق بيفتد، در شرايط كنوني تيم ها از چهارشنبه درحال استراحت هستند، اما ما بايد بازي كنيم، اما با تمام اين شرايط اعتراضي نداريم و راضي هستيم، شرايط براي جذب بازيكن نداريم و نيم فصل دوم را هم بايد با همين شرايط ادامه دهيم.

شيعي: به دنبال تقويت تيم پيكان هستيم
مديرعامل باشگاه پيكان قزوين گفت: كاش تيم ما هم مانند كاله آمل تماشاگر داشت و 4 هزار نفر پشت در سالن مي ماندند.
محمود شيعي درخصوص شرايط تيم واليبال پيكان درنيم فصل اول رقابتهاي ليگ برتر باشگاههاي ايران عنوان كرد: پس از بازگشت از رقابتهاي جام باشگاههاي جهان تيم ما مورد توجه و حمايت مسئولان فدراسيون قرارنگرفت. پس از آن به اروميه و پتروشيمي رفتيم، درحالي كه شرايط آب و هوايي در اين دومنطقه متفاوت است. اين عوامل باعث شد تا دو شكست را در ليگ برتر متحمل شويم.
مديرعامل باشگاه پيكان قزوين ادامه داد: پس ازبازي برابر كاله اميدوارشدم كه مي توانيم قهرمان شويم. جوانان خوبي داريم، اما براي نيم فصل دوم بايد تيم را كمي تقويت كنيم. در ديدار برابر ابومسلم ديديد كه بازيكن 17ساله اي مانند رامين خاني در تركيب تيم ما بازي كرد و عملكرد خوبي هم داشت.
شيعي با بيان اينكه هميشه دوست داشتم تيمم تماشاگران زيادي داشته باشد، افزود: انتظارات ما بيشتر از اين است و بازيكنان خيلي راحت تر بايد بازي كنند. كاش مانند كاله تماشاگر داشتيم و 4 هزار نفر پشت در سالن مسابقه مي ماندند. تيم هاي بزرگ بايد تماشاگر داشته باشند تا به حق خود برسند.
مديرعامل باشگاه پيكان قزوين گفت: رقابتهاي سختي درپيش داريم، اما اميدوارم با تقويت تيم به مقام قابل توجهي برسيم و باز هم پيكان را قهرمان ببينيم.
وي درخصوص جذب تماشاگر تصريح كرد: از نظر هزينه كردن مشكلي نداريم؛ حتي شركت ايران خودرو هم با آن عظمت كارگري خود مي تواند پشتوانه خوبي براي تيم پيكان باشد، اما هنوز دراين امر موفق نشديم.

عطايي:مرحله برگشت ميان تيم ها «شكاف» مي اندازد
سرمربي تيم واليبال كاله آمل با تاكيد بر اينكه مرحله برگشت رقابتهاي ليگ برتر باشگاههاي كشور با تغييرات زيادي نسبت به مرحله رفت پيگيري خواهدشد، در نيم فصل دوم ميان تيم ها شكاف زيادي ايجاد خواهدشد.
بهروز عطايي با تاكيد بر اينكه فصل جاري مسابقات واليبال ليگ برتر از كيفيت بالايي برخوردار است، اظهارداشت: پيروزي هاي به دست آمده و اينكه در پايان نيم فصل نخست هيچ تيمي بدون شكست نبود، نشانه خوبي است از رقابت نزديك ميان تيم ها و سطح كيفي كه ديدارهاي برگزارشده آنها داشت.
وي تصريح كرد: البته اين كيفيت در نيم فصل دوم مسابقات هم حفظ خواهدشد اما ممكن است به اين صورت نباشد كه تيم هاي مدعي ببازند و تازه واردها و كم تجربه ها صدرنشين شوند! ديدارهاي مرحله دوم مسابقات واليبال ليگ برتر در نيم فصل دوم هم با كيفيت خواهدبود، اما در عين حال دستخوش تغييرات زيادي خواهدشد.سرمربي تيم واليبال كاله آمل علت دور از انتظاربودن نتايج تيم هاي مدعي در دور رفت مسابقات ليگ برتر را نداشتن زمان براي تمرينات پيش فصل آنها عنوان كرد و يادآورشد: تركيب تيم هاي مدعي بيشتر با ملي پوشان شكل گرفته است. برخي از آنها هم مانند كاله و داماش كه مربيان تيم ملي را دراختيار داشتند. اين تيم ها تا زمان پيوستن بازيكنان و مربيان خود از انجام تمرينات پيوسته و كامل بخش بازماندند كه نتيجه آن هم شكست هاي دور از انتظار بود. عطايي تاكيد كرد: البته وضعيت اين تيم ها به همين صورت باقي نمي ماند. تيم هاي مدعي درمرحله برگشت جهشي بزرگ داشته و به وضعيت عادي و طبيعي بازمي گردند. در واقع قدرت اصلي آنها از همين مرحله به بعد مشخص مي شود. در حاليكه افت تيم هايي كه فعلا برخلاف انتظارات در رده هاي برتر قرار داند هم دور از انتظار نيست.
وي در بخشي از صحبت هاي خود با تاكيد بر اينكه عملكرد غيرقابل بزرگ و ازطرفي نتيجه گيري خوب ديگر تيم ها اتفاقي قشنگ در ليگ برتر بود، خاطرنشان كرد: اين قشنگي درمرحله برگشت هم به نوعي ديگر خود را نشان مي دهند. چون رقابت ميان تيم ها به خصوص مدعيان به صورت جدي تر دنبال خواهدشد.سرمربي تيم كاله آمل همچنين با بيان اينكه از عملكرد تيمش در نيم فصل نخست رقابتهاي ليگ برتر راضي نيست، گفت: به خاطر نبود ملي پوشان و نداشتن زمان كافي براي تمرين پيش بيني مي كردم كه نتوانيم نتايج رضايت بخشي از ديدارهاي نيم فصل نخست بگيريم، اما نه تا به اين حد!
بهروز عطايي در پايان اظهارداشت: به طور حتم نيم فصل دوم را متفاوت از دور رفت آغاز مي كنيم. به خصوص اينكه با جذب «استانيسلاو پتكوف» بلغاري بخشي از كمبودها برطرف شده است. البته به دنبال جذب يك گزينه خارجي ديگر هم هستيم.

 



اخبار فوتبال جهان

ماتياس سامر به هامبورگ نه گفت
مدير ورزشي فدراسيون فوتبال آلمان به درخواست باشگاه هامبورگ پاسخ منفي داد. ماتياس سامر به اطلاع مديران تيم شمال كشورش رساند قادر به دراختيارگرفتن مسئوليت مدير ورزشي هامبورگ نيست. سامر 43 ساله كه با شرايط قابل توجهي از سوي بندرنشينان مواجه شد، دلايلي همچون داشتن قرارداد و تعهد به فدراسيون را مطرح كرد. وي اين نكته را پس از جلسه اي طولاني با دكتر تئوسوانسيگر، رئيس فدراسيون و ولفگانگ نيرس باخ، دبير فدراسيون اعلام كرد. سامر بدين ترتيب به قرارداد خود تا سال 2013 پايبند خواهدبود.
رد نپ: كرانچار و پاوليچنكو مي توانند بروند، كرواچ نه
سرمربي تيم فوتبال تاتنهام وضعيت بازيكناني كه در فصل نقل و انتقالات از جمع لندني ها جدا خواهندشد را مشخص كرد.
هري ردنپ گفت: درفصل نقل و انتقالات زمستاني احتمال دارد تغييراتي در كادر تيم به وجود آيد. به عنوان مثال ممكن است نيكو كرانچار از تاتنهام برود.
وي ادامه داد: مايل به ادامه همكاري با او هستيم ولي خودش به نظر مي رسد علاقمند به ترك تيم است. ردنپ 63ساله در مورد ديگر بازيكنان تيم كه شايعاتي در مورد خروج شان به گوش رسيده، عنوان كرد: برخلاف گزارش رسانه ها اصلا بحث فروش پيتر كرواچ مطرح نيست.
اين اظهارنظر درمورد مهاجم ملي پوش در زماني عنوان شد كه در روزهاي پاياني هفته قبل مطبوعات از حضور قريب الوقوع كرواچ در ساندرلند خبر دادند. او ادامه داد: در تاتنهام نه من و نه مديري از تيم، علاقه اي به واگذاري اين بازيكن ارزشمند نداريم. او براي ما گل هاي زيادي زده، پس بازيكني كاملا مفيد است. ردنپ در مورد پاوليچنكو نيز گفت: اين بازيكن براي تيم مفيد است ولي اگر خودش مي خواهد برود، ما مخالفتي نداريم.
والدانو: رفتن مورينيو از رئال جنگ رواني كاتالونيا است
نايب رئيس باشگاه رئال مادريد اسپانيا خبر مربوط به جدايي مورينيو از رئال مادريد را جنگ رواني دانست كه در كاتالونيا كليدخورده و طراحي شده است. خورخه والدانو گفت: هيچ مشكلي با مورينيو ندارم و معتقدم كه ما هر دو به سود يكديگر عمل مي كنيم، مشكلات بين من و مورينيو به سال ها پيش برمي گردد و اكنون حتي ردپايي از آنها هم وجود ندارد. وي ادامه داد: اين اخبار در روزنامه هاي كاتالونيا متولد مي شود و سپس به سفارش كساني كه در صورت تداوم اين كار نامشان را هم فاش مي كنم در رسانه هاي اروپايي منعكس مي شود. نايب رئيس رئال تاكيد كرد: مورينيو براي سالها در مادريد مي ماند و اظهارات اخيرش درباره حضور تا پايان اين فصل تحت تاثير فشار روزنامه ها بوده و هيچ اساس و منطقي ندارد. مورينيو توسط وكيلش از اينترميلان پيشنهاد رسمي دريافت كرده و باشگاه چلسي نيز با وي تماس داشته است.
اسنايدر: براي قهرمان شدن مصمم هستيم
مهاجم هلندي تيم فوتبال اينترميلان ايتاليا گفت: قهرماني در اسكودتو يك هدف جدي است.
وسلي اسنايدر تصريح كرد: اينترميلان يك بازي كمتر از سايرين دارد و به راحتي مي تواند درصدر جدول مقتدرانه قرار بگيرد. وي افزود: رقباي اصلي اينترميلان اكثرا در بالاي جدول حضور دارند اما نبايد از برخي ميانه نشين ها نيز غافل شد. براي ما هر بازي باقي مانده از نيم فصل دوم در حكم يك فينال بزرگ است و براي قهرمان شدن در اسكودتو كاملا مصمم و جدي هستيم.
لمپارد: خوشحالم كه دوباره مي توانم براي چلسي بازي كنم
فرانك لمپارد هافبك چلسي تاييد كرد كه تيمش شرايط سختي را پشت سر گذاشته اما از اينكه بعداز مدتها دوري از ميادين بار ديگر مي تواند براي آبي ها به ميدان برود، خوشحال است. چلسي دوماه فاجعه آميز را سپري كرد و در اين مدت ازصدر جدول به رتبه چهارم سقوط كردند.
لمپارد گفت: درشرايط سختي قرار داشتيم. ما در خط مياني با مشكل مواجه بوديم و نياز به بازيكناني داشتيم كه بتوانند توپ را در همه مناطق زمين به گردش دربياورند. لمپارد بار ديگر دچار آسيب ديدگي اندكي شده اما انتظار مي رود بتواند تيمش را در ديدار مقابل بولتون همراهي كند. خود او در ادامه صحبتهايش گفت: «اگر قرار باشد بعد از چهارماه مصدوميت بار ديگر به ميادين بازگردد، بازي هاي سال جديد وكريسمس بدترين زمان است. اما از اينكه بار ديگر توانستم براي تيم به ميدان بروم، بسيار خوشحالم.
فيفا برنامه اي براي برگزاري جام جهاني قطر در زمستان ندارد
فيفا اعلام كرد كه هيچ برنامه اي براي برگزاري جام جهاني 2022 قطر در زمستان ندارد. بعداز اعلام نام قطر به عنوان ميزبان جام جهاني 2022، بحث هاي زيادي در مورد برگزاري اين ديدارها در زمستان به وجود آمد اما در صورتي كه قرار باشد اين رقابتها در ژانويه و فوريه برگزار شود، رقابتهاي باشگاهي كشورهاي مختلف را دچار اختلال خواهدكرد. اما اكنون كميته اجرايي فيفا اعلام كرد اگر قطر مي خواهد اين رقابتها را در زمان ديگري برگزار كند، بايد اقدامات اوليه اش را از هم اكنون انجام دهد. در بيانيه فيفا آمده است: «در حال حاضر هيچ برنامه اي براي تغيير تقويم بين المللي وجود ندارد. هرگونه تغيير در زمان برگزاري جام جهاني قطر از تابستان به زمستان بايد توسط فدراسيون فوتبال قطر پيشنهاد شود و كميته اجرايي فيفا آن را بررسي خواهدكرد.
گوارديولا: شكست مقابل بتيس به پيشرفت ما كمك خواهدكرد
پپ گوارديولا، سرمربي بارسلونا به بازيكنانش هشدار داد كه علي رغم فاصله چهار امتيازي با رئال مادريد در صدر جدول، هنوز هيچ چيز قطعي نيست. سرمربي آبي ها و اناري ها در مورد انگيزه بازيكنانش براي كسب سومين قهرماني پياپي در رقابت هاي لاليگا و همچنين شكست غيرمنتظره 3-1 مقابل بتيس در كوپادل ري با خبرنگاران صحبت كرد. «قهرماني هيچ وقت در ژانويه يا فوريه مشخص نمي شود. اين شكست نشان داد كه در ورزش ممكن است چه اتفاقاتي رخ دهد. شكست مقابل بتيس به پيشرفت ما كمك خواهدكرد. تا سه هفته ديگر بايد با آرسنال بازي كنيم، ديداري كه اصلا آسان نخواهدبود. اما علي رغم اين موضوع من به نيمه دوم فصل اميدوارم.»
پيشنهاد دوميليون يورويي رئال به نيستلروي
مهاجم سابق رئال مادريد از اين تيم پيشنهاد دوميليون يورويي دريافت كرد. باشگاه رئال مادريد به مقامات هامبورگ پيشنهاد استخدام نيم فصلي رودفان نيستلروي را داده و براي اين مهم پيشنهاد دو ميليون يورويي ارائه كرده است. برند هافمن رئيس باشگاه هامبورگ در تماسي تلفني با فلورنتينوپرس از او خواسته با توجه به دريافت پيشنهاد رسمي مادريد تا چند روز صبر كند.

 

(صفحه(12(صفحه(6(صفحه(9(صفحه(7(صفحه(8(صفحه(15(صفحه(11(صفحه(5(صفحه(16(صفحه(13(صفحه(4(صفحه (2.3.14