(صفحه(12(صفحه(6(صفحه(9(صفحه(7(صفحه(8(صفحه(15(صفحه(11(صفحه(5(صفحه(16(صفحه(13(صفحه(4(صفحه (2.3.14


دوشنبه 4 بهمن 1389- شماره 19848

مشخصات سلامت افراد دركارت هاي ملي هوشمند ثبت مي شود
تشكيل پليس سايبري در استان ها از سال آينده
741 هلال احمر رقيب 115 اورژانس مي شود
مرگ دسته جمعي دلفين ها در سواحل جاسك
دستگيري سردار قلابي در تهران
هفته آينده متهم رديف دوم پرونده سعادت آباد محاكمه مي شود
آتش سوزي در پاساژ علاء الدين
رويدادهاي خارجي
دستگيري قاتلان جوان 20 ساله يزدي
تجهيز 408 تقاطع پايتخت به چراغ هاي راهنمايي كم مصرف
تولد بره عجيب الخلقه در خلخال
قاتل سريالي زنان كرج امروز اعدام مي شود
كارشناس قلابي شهرداري روانه زندان شد
محاكمه سوء قصد كننده به نقاش هتاك
پياده روي كشيش مسيحي از نجف تا كربلا
جوان ترين وزير جهان



مشخصات سلامت افراد دركارت هاي ملي هوشمند ثبت مي شود

مديركل دفتر آمار و فناوري اطلاعات وزارت بهداشت گفت: مشخصات سلامت شهروندان در كارتهاي ملي هوشمند ايجاد مي شود.
دكتر حسين رياضي با تأكيد بر اينكه كارت ملي هوشمند نقش بسيار مهمي در پرونده الكترونيكي سلامت دارد تصريح كرد: ايجاد و طراحي اين امكان در كارتهاي ملي هوشمند گام مهمي در حوزه سلامت خواهد بود.
وي با بيان اينكه توسعه فناوري اطلاعات و آمار يكي از اهداف و اولويتهاي وزارت بهداشت است، افزود: طبق ابلاغ وزير بهداشت به دانشگاههاي علوم پزشكي تمام اين واحدها در استانهاي مختلف بايد به سمت ايجاد و تقويت اتوماسيون اداري و مكاتبات الكترونيكي حركت كنند.
رياضي با بيان اينكه طبق ماده 39 قانون پنجم توسعه بايد پرونده الكترونيكي براي شهروندان ايجاد شود، گفت: اين پرونده الكترونيكي حاوي داده ها و اطلاعات سلامت شهروندان از پيش از تولد تا بعد از مرگ است.
وي افزايش كيفيت خدمات سلامت را يكي از اهداف اصلي ايجاد پرونده هاي الكترونيكي دانست و افزود: حركت به سمت تشكيل اين پرونده ها در مديريت شاخصهاي آماري و همچنين توسعه فعاليتهاي پژوهشي و علمي نقش بسزايي دارد.

 



فرمانده نيروي انتظامي خبرداد
تشكيل پليس سايبري در استان ها از سال آينده

فرمانده نيروي انتظامي گفت: امروز پليس سايبري در تهران تشكيل شده است و در سال آينده نيز در كلانشهرها و سپس در مراكز استان ها تشكيل خواهد شد.
سردار اسماعيل احمدي مقدم در مراسم افتتاحيه پليس فضاي توليد و تبادل اطلاعات ناجا (فتا) در جمع خبرنگاران گفت: فضاي مجازي محلي براي جرايمي است كه امكان سرقت، جاسوسي و مداخله در حوزه حريم خصوصي در جرايم و در وسعت زياد را به وجود آورده است بنابراين ما بايد براي امنيت مردم در اين فضاي جديد تلاش كنيم و امروز پليس پيشگيري از جرايم سايبري آماده به كار است.
وي ادامه داد: مهمترين بخش در اين حوزه پيشگيري از جرم است كه بايد آگاه سازي و اطلاع رساني به مردم را انجام دهيم كه چگونه خودشان امنيت ايجاد كنند و اين كار بايد در اولويت كاري پليس باشد.
سردار احمدي مقدم بيان داشت: يكي از مسائلي كه در ايران وجود دارد اين است كه آماري از رصد جرايم اينترنتي نداريم ولي در سالهاي آينده آمار اوليه اي در خصوص ميزان جرايم اينترنتي ارائه خواهيم كرد چرا كه بسياري از جرايم اينترنتي كشف نمي شوند ولي يكي از ويژگي هاي حوزه جرايم اينترنتي تيراژ بالا است و امروز تصوير را روي اينترنت مي بينيم لذا اين حوزه براي پليس هاي دنيا ناشناخته است و نحوه رصد از پيچيدگي هاي آن به شمار مي رود.
وي اظهار داشت: پليس 110 محل مراجعه مردم در زمينه جرايم اينترنتي است و 110 نيز اين جرايم را به پليس فتا گزارش خواهد كرد.سردار احمدي مقدم در خصوص طبقه بندي مواد مخدر گفت: مواد مخدر در دسته هايي طبقه بندي شده اند و مواد روانگردان را بايد در گروهي جا دهيم. همچنين تقسيم مواد مخدر زيادي در اين زمينه باقي مي ماند كه موكول به تصميم مجلس شوراي اسلامي شده و ما در اين زمينه نامه اي را به مجمع تشخيص مصلحت نظام داده ايم.
به گزارش خبرگزاري ها وي در رابطه با پخش فوتبال در سينماها اظهار داشت: زماني كه فوتبال در سينماها پخش مي شود صحنه هايي ديده مي شود كه مناسب نيست بنابراين سينمان دارها مي توانند سالن هاي پخش فوتبال را بين زنان و مردان تقسيم كنند.
فرماندهي نيروي انتظامي تهران بزرگ در خصوص نحوه رسيدگي به جرايم اينترنتي نيز خاطرنشان كرد: دادسراي خاصي براي جرايم سايبري در تهران تاسيس شده است و قضات نيز در اين زمينه پيشرفت زيادي داشته اند همچنين قوانيني نيز براي آن وضع شده و عمده جرايم اينترنتي در مركز تهران متمركز است كه در دادسراي شهر تهران به آن رسيدگي مي شود.
اين گزارش نيز حاكي است رئيس پليس فضاي توليد و تبادل اطلاعات ناجا با بيان اينكه 81 درصد از جرايم اينترنتي در كشور مربوط به موضوعات مالي است گفت: استان هاي تهران، خراسان رضوي، كرمان، گيلان و مازندران بيشترين جرايم اينترنتي را به خود اختصاص داده اند.
سردار سيدكمال هاديان فر، يكشنبه در مراسم افتتاح پليس فتا اظهار كرد: پليس فضاي توليد و تبادل اطلاعات در كشور، همان پليس سايبري در كشورهاي ديگر است كه از چالش، آسيب، جرايم گوناگون و حملات جاسوسي، خرابكارانه، نقض حريم خصوصي و غيره جلوگيري مي كند.
وي با بيان اينكه تجارت الكترونيكي در سال 2006 تا 2010 سه هزار و 750 ميليارد دلار در دنيا بوده است، افزود: درآمد حاصل از جرايم اينترنتي در دنيا در اين سالها 105 ميليارد دلار بوده كه اين ميزان 5 برابر درآمد حاصل از فروش مواد مخدر است.
رئيس پليس فتا افزود: در ايران 25 ميليون تلفن ثابت با ضريب 34 درصد و 52 ميليون تلفن همراه با ضريب 62 درصد، همچنين بيش از 32 ميليون و 200 هزار كاربر اينترنتي وجود دارد اين در حالي است كه 75 درصد شغل مرتبط با اينترنت در كشور وجود دارد و فضاي مجازي 22 ميليون فرصت شغلي نيز ايجاد كرده است.
وي خاطرنشان كرد: از جمله تهديدات فضاي مجازي تهديدات اخلاقي و اجتماعي، سياسي، امنيتي، رواني بهداشتي، فرهنگي و اقتصادي است و امروزه مجرمان سلاح به دست به مجرمان كامپيوتر به دست تبديل شده اند و سن اين مجرمان نيز كاهش يافته است.
هاديان فر از تصويب سند راهبردي امنيت فضاي توليد و تبادل اطلاعات خبر داد و افزود: در اين سند ايجاد پليس فتا و راه اندازي مركز تشخيص جرايم پليس فتا از جمله وظايف نيروي انتظامي در نظر گرفته شده است.
رئيس پليس فتا، با بيان اينكه در پليس فتا از مأموران وظيفه استفاده نمي شود، افزود: تأمين امنيت فضاي توليد و تبادل اطلاعات كشور از جمله اهداف اين پليس تخصصي است.
به گفته هاديان فر در 32 استان كشور، پليس فتا رونمايي و راه اندازي مي شود و پليس استيشن در غالب كلانتري ها تا پايان سال 90 راه اندازي مي شود.

 



741 هلال احمر رقيب 115 اورژانس مي شود

رئيس جمعيت هلال احمر از فعاليت نيروهاي 147 قبل از نيروهاي 115 اورژانس درصحنه تصادفات و حوادث سراسر كشور خبر داد.
ابوالحسن فقيه اظهارداشت: نخستين اقدام در تصادفات، نجات و رهاسازي مصدومان است كه درخصوص فنون اين نوع عمليات ها دركشور، تنها نيروهاي امدادي جمعيت هلال احمر مهارت دارند كه بايد قبل از نيروهاي اورژانس در صحنه تصادفات حضور يابند.
وي با بيان اينكه وظيفه اورژانس درتمام حوادث از جمله تصادفات، رسيدگي به امور درماني و حمل مصدومان به مراكز درماني است،گفت: كادر پزشكي اورژانس تنها مي توانند به امور پزشكي مجروحان رسيدگي كنند و فرايند نجات مصدومان از خودروهاي آسيب ديده برعهده امدادگران هلال احمر است.
فقيه افزود: امدادگران جمعيت هلال احمر با توانايي هاي امدادي بسيار بالا همچنين با تجهيز امكانات از جمله ست هاي هيدروليك و ست هاي نجات مي توانند مصدومان تصادفات را دركمترين زمان ممكن از خودرو تصادفي نجات دهند.
وي با اشاره به اينكه شماره 147هلال احمر درحال حاضر به صورت آزمايشي در 5 استان كشور براي حضور امدادگران درصحنه حوادث در حال آزمايش است، تصريح كرد: اين طرح ملي بعد از طي مراحل آزمايشي دراين 5 استان از سال آينده بايد قبل از 115 درصحنه تصادفات حضور يابد.
به گزارش فارس، فقيه خاطرنشان كرد: درآينده اي نزديك، فرايند عملياتي كردن حضور نيروهاي 147 هلال احمر قبل از 115 اورژانس درصحنه تصادفات و حوادث با اطلاع رساني بسيار گسترده اي از جمله ساخت تيزرهاي تبليغاتي و پخش آن از رسانه ملي و ديگر رسانه هاي كشور براي آگاه سازي آحاد جامعه صورت مي پذيرد.

 



سازمان محيط زيست خبر داد
مرگ دسته جمعي دلفين ها در سواحل جاسك

معاون محيط زيست دريايي سازمان حفاظت محيط زيست از به گل نشستن 9 قطعه دلفين پوزه بلند (بيني بطري) در سواحل جاسك خبر داد.
دكتر سيد محمد باقر نبوي دقايقي پيش از مخاره اين خبر با اشاره به اين كه به گل نشستن دلفين هاي پوزه بلند در سواحل جاسك از روز جمعه آغاز شده است گفت: با مشاهده به گل نشيني دو قطعه دلفين بيني بطري در روز جمعه اداره محيط زيست جاسك با همكاري مردم محلي نسبت به بازگرداندن آنها به دريا اقدام كردند.
وي با اشاره به اين كه اين حادثه در خور مركزي جاسك رخ داده است تصريح كرد: متاسفانه در روز شنبه نيز لاشه 6 دلفين كه براساس اطلاعات اوليه از نوع بيني بطري بوده اند در حوالي همان منطقه ديده شدند كه مسئولان محيط زيست منطقه نسبت به دفن لاشه و انجام اقدامات تكميلي اقدام كردند.
معاون محيط زيست دريايي سازمان حفاظت محيط زيست افزود: روز شنبه همچنين يك قطعه دلفين بيني بطري كه زنده بود در همان منطقه مجددا رويت شد كه علي رغم تلاش كارشناسان محيط زيست منطقه و مردم محلي براي بازگرداندن آن به دريا، مجددا دلفين مذكور به گل نشست.
وي با اشاره به اين كه هم اكنون تلاش براي بازگرداندن اين دلفين و عمليات امداد و نجات آن ادامه دارد گفت: با فعال شدن شبكه امداد و نجات محيط زيست مسئولان دامپزشكي و شيلات به همراه مسئولان محيط زيست براي نمونه برداري و بررسي علل مرگ شش دلفين ديگر به منطقه اعزام شدند.
مهندس اميد صديقي، مديركل دفتر اكوبيولوژي دريايي سازمان حفاظت محيط زيست نيز با اشاره به اين كه به گل نشستن دلفين ها عوامل متعددي از جمله شرايط توپوگرافي، آلودگي، شرايط آب و هوايي، سموم، بيماري، وابستگي هاي اجتماعي، صوت و صيد و صيادي دارد به ايسنا گفت: مسئولان سازمان محيط زيست و شبكه امداد و نجات دريايي در تلاشند تا علت اين حادثه كه از روز جمعه آغاز شده است را مشخص كنند.

 



دستگيري سردار قلابي در تهران

فردي كه با جعل عنوان سردار يكي از ارگانهاي نظامي از فروشندگان و شركتهاي مواد غذايي كلاهبرداري مي كرد توسط ماموران پليس آگاهي تهران بزرگ دستگير شد.
به گزارش ايسنا، با مراجعه تعدادي از مالباختگان در شهريورماه سال جاري به شعبه نهم بازپرسي دادسراي ناحيه 14 تهران، پرونده اي با موضوع كلاهبرداري در پوشش خريد و فروش مواد غذايي تشكيل شد و به دستور قربانپور، بازرس شعبه نهم دادسراي ناحيه 14 تهران اين پرونده براي رسيدگي تخصصي در اختيار كارآگاهان اداره چهاردهم پليس آگاهي تهران بزرگ قرار گرفت.
در روند رسيدگي به اين پرونده با مراجعه تعداد زيادي از توزيع كنندگان و نمايندگان حقوقي شركتهاي معتبر در زمينه تهيه و توزيع مواد غذايي به اداره چهاردهم مبارزه با كلاهبرداري پليس آگاهي تهران بزرگ، آنان در اظهارات شان عنوان كردند كه شخصي به هويت «عباس عباس زاده» كه خود را «سردار يكي از ارگانهاي نظامي» و «مسئول خريد اقلام مورد نياز يكي از ارگانهاي نظامي» معرفي كرده در پوشش شركتي تحت عنوان «دريان پخش» واقع در اتوبان افسريه اقدام به كلاهبرداري از آنان كرده و پس از تحويل گرفتن اقلام مختلف مواد غذايي پول اقلام را در قالب چك پرداخت مي كرده است اما پس از سررسيد چك ها تمامي آنها بلامحل اعلام و شركت نيز در اين زمان تخليه شده بود.
كارآگاهان اداره چهاردهم پليس آگاهي تهران بزرگ در ادامه تحقيقات پليسي با شناسايي «عباس» اطلاع پيدا كردند كه او اعتياد شديدي به مصرف مواد مخدر داشته و براي تهيه هزينه مواد مصرفي خود حاضر شده تا اسناد و مدارك شناسايي خود را به فروش برساند و متهم تحت تعقيب كارآگاهان نيز با پرداخت مبلغي به مالك واقعي اسناد و مدارك شناسايي، اين مدارك را خريداري و از آن زمان به بعد خود را تحت عنوان «سردار عباس» معرفي كرده است و در بسياري از موارد كه مديرعامل شركت قصد خروج از شركت را داشته با طرح اين عنوان كه جلسه مهمي با حضور فرماندهان ارشد نظامي كشور دارد از آنان مي خواست تا قرار ملاقاتي با مراجعه كنندگان به شركت تنظيم نشود يا قرارهاي ملاقاتش را كنسل مي كرد.
در شرايطي كه متهم تحت تعقيب كارآگاهان قرار داشت، هيچ گونه نشاني مشخص از خود به جاي نگذاشته بود تا اين كه سرانجام با تحقيقات پليسي كارآگاهان اولين مخفيگاه متهم را در مهرشهر كرج مورد شناسايي قرار دادند اما در زمان مراجعه مشخص شد كه متهم بدون آن كه اقدام به تخليه اين محل كند، به بهانه مسافرت از اين محل متواري شده است.
با شناسايي 3 مخفيگاه متهم در شهرهاي بابل، نوشهر و شهرك قدس تهران متهم 27 ديماه امسال در مخفيگاهش در شهرك قدس تهران دستگير شد.
سرهنگ كارآگاه فريدون رهبريان، معاون مبارزه با جرايم خاص و رايانه اي پليس آگاهي تهران بزرگ، با اعلام اين خبر گفت: با دستگيري متهم هويت واقعي وي به نام «محسن حسيني ثابت» 39 ساله مورد شناسايي قرار گرفت و در ادامه تحقيقات مشخص شد كه اين متهم در سال 1383 در خيابان حبيب اللهي با جعل هويت آقاي «منزوي» و در پوشش خريد و فروش مواد غذايي اقدام به كلاهبرداري كرده و از آن زمان متواري بوده است.
وي گفت:متهم با تاسيس شركت جعلي ديگري به نام «نيكان البرز»، در خيابان ستارخان، قصد داشت تا اقدامات كلاهبردارانه خود را بار ديگر آغاز كند كه توسط كارآگاهان اداره چهاردهم دستگير شده است.
رهبريان با اعلام اينكه ميزان كلاهبرداري اين متهم داراي ارزش 7 ميليارد توماني است از شناسايي تعدادي از مالباختگان خبر داد، افزود: با توجه به اقدامات كلاهبردارانه متهم و احتمال افزايش تعداد مالباختگان دستور انتشار بدون پوشش چهره متهم صادر شده است.
وي از شهرونداني كه از ديگر اقدامات مجرمانه متهم اطلاعاتي در اختيار دارند خواست كه اطلاعات خود را از طريق شماره تماس هاي 51055431 و 51055514 تماس و اطلاعات خود را در اختيار كارآگاهان اداره چهاردهم پليس آگاهي تهران بزرگ قرار دهند.

 



هفته آينده متهم رديف دوم پرونده سعادت آباد محاكمه مي شود

«كيميا» متهم رديف دوم پرونده سعادت آباد به اتهام رابطه نامشروع با متهم رديف اول اين پرونده، هفته آينده محاكمه خواهد شد.
پرونده رسيدگي به اتهام رابطه نامشروع كيميا، متهم رديف دوم پرونده سعادت آباد قرار است به زودي در شعبه 77 دادگاه كيفري استان تهران رسيدگي شود.
قاضي اكبر ساعي، رئيس شعبه 77 دادگاه كيفري استان تهران در گفت وگو با فارس گفت: قرار است جلسه محاكمه اين متهم هفته آينده برگزار شود.
گفتني است بعد از صدور حكم 100 ضربه شلاق براي متهمان اين پرونده در شعبه 71 توسط قاضي عزيز محمدي و مستشاران به اتهام رابطه نامشروع، اين حكم در ديوان عالي كشور نقض و قرار شد در شعبه ديگري دوباره مورد رسيدگي قرار گيرد.

 



آتش سوزي در پاساژ علاء الدين

پاساژ علاء الدين بامداد يكشنبه آتش گرفت و آتش نشانان ايستگاه هاي 1 ، 46، 40 و 18 به محل حادثه اعزام شدند.
معاون عمليات سازمان آتش نشاني و خدمات ايمني شهرداري تهران در اطفاي حريق پاساژ علاء الدين گفت: اين مجتمع تجاري از نظر كارشناسان ايمني سازمان آتش نشاني ساختمان ناايمني است و سامانه هاي اعلام و خاموش كردن آتش سوزي موثري براي آن در نظر گرفته نشده است.
فتح الله تيموري، معاون عمليات سازمان آتش نشاني و خدمات ايمني شهرداري تهران كه در محل حادثه حضور داشت، گفت: آتش سوزي از يكي فروشگاه هاي طبقه چهارم اين مجتمع شروع شده بود و از طريق فضاهاي زير سقف كه براي عبور سيستم تأسيساتي در نظر گرفته مي شود به سرعت در حال گسترش و سرايت به ديگر فروشگاه ها بود.
وي گفت: آتش نشانان بي درنگ با بكارگيري تجهيزات خاموش كننده و ايمني تلاش همه جانبه موفق شدند شعله هاي آتش را مهار و آتش سوزي را در كمتر از 30دقيقه كاملاً خاموش كنند.
معاون عمليات سازمان آتش نشاني افزود: آتش نشانان با اجراي عمليات ايمن سازي و بررسي همه جانبه طبقات ديگر ساختمان و اطمينان از پيشگيري از خطرات احتمالي ديگر به ماموريت خود پايان دادند.
وي با اشاره به سرعت عمل و تلاش همه جانبه آتش نشانان، گفت: در جريان فعاليت آتش نشانان براي جلوگيري از گسترش شعله هاي آتش و خاموش كردن آتش سوزي 2 نفر از مسئولان منطقه 1 و معاون فرمانده يكي از ايستگاه ها دچار دود گرفتگي شدند و بر اثر برخورد اجسام سنگين به گردن آنها آسيب ديدند كه بلافاصله به مركز درماني اعزام شدند.

 



رويدادهاي خارجي

علاقه خاص چيني ها به رستوران توالتي

رسانه هاي دولتي چين اعلام كردند كه يك رستوران توالتي در اين كشور باعث جذب مشتريان فراوان شده است.
«ژوليانگ» صاحب اين رستوران توالتي در اين باره به خبرگزاري دولتي چين تصريح كرد: رستوران توالتي من در منطقه «كان مينگ» واقع شده است. من هر روزه ميزبان ده ها مشتري هستم و اكثر مشتريانم هم دانش آموزان و دانشجويان هستند.
اين مرد سالخورده در ادامه به خبرگزاري شين هوا عنوان كرد: تمام غذاهاي اين رستوران درون مدل هاي توالت فرنگي، سيفون و سينك دستشويي با رنگ ها و طرح هاي مختلف سرو مي شوند. مشتريانم از اين كه در محيطي متفاوت و ظروف جالب غذا مي خورند، شگفت زده و خوشحالند.
وي ادامه داد: تزئين رستوران در داخل و خارج هم به صورت توالت است و اين غذا خوردن را براي مشتريان جالب تر مي كند.
براساس اعلام رسانه هاي دولتي چين، صاحب اين رستوران درباره موفقيت كارش خاطرنشان كرد: هنگامي كه اين رستوران را افتتاح كردم، فقط 20 درصد مردم مي خواستند غذا خوردن در اين مكان را تجربه كنند، 60 درصد هم از اين كار مطمئن نبودند، و 20 درصد معتقد بودند كه اين كار نامعقول و نشدني است و من حتماً در كارم شكست مي خورم.

 



رئيس پليس آگاهي استان يزد خبر داد
دستگيري قاتلان جوان 20 ساله يزدي

رئيس پليس آگاهي استان يزد از دستگيري قاتلان جوان 20 ساله اي كه در يكي از محلات يزد به قتل رسيده بود خبر داد.
محمود زينلي در گفت وگو با فارس در يزد اظهار داشت: ماموران آگاهي يزد، شش نفر را كه در قتل جوان 20 ساله دخيل بودند، دستگير كردند.
وي افزود: به دنبال قتل فردي به نام محمد، 20 ساله در يكي از محله هاي شهر و با توجه به انجام قتل در انظار اهالي و ساكنان محل، ماموران آگاهي يزد با تلاش شبانه روزي موفق به شناسايي و دستگيري قاتلان و همه عوامل دخيل در قتل شدند.
زينلي ادامه داد: با تحقيقات ماموران از اهالي محل، مشخص شدكه در زمان قتل، سه نفر با مقتول درگير و پس از قتل با سوار شدن بر يك موتورسيكلت از محل متواري شدند.
وي خاطرنشان كرد: ماموران در بازرسي بدني از مقتول دو دستگاه گوشي تلفن همراه كشف و با بررسي فني و پليسي، دو نفر به نام هاي داود و نازيلا كه زن و شوهر بودند را شناسايي كردند.
زينلي بيان داشت: ماموران منزل آنها را نيز شناسايي و در فرصتي مناسب هر دو نفر را دستگير كردند و به آگاهي انتقال دادند.
وي افزود: داود در بازجويي هاي اوليه پليس، منكر موضوع شد اما با قرار گرفتن در برابر دلايل مستند اعلام كرد مدتي بود كه همسرم مزاحم تلفني داشت و هرچه تلفن وي را تغيير مي دادم باز هم پس از مدتي مزاحم پيدا مي كرد تا اينكه پس از مدتي به همسرم گفتم با فرد مزاحم قرار ملاقات بگذارد تا يكديگر را ببينند و از طرف ديگر برادر ناتني ام به نام محمد را از موضوع آگاه كردم و برادرم نيز با چند نفر از دوستانش به محل آمدند و پشت درختان مخفي شدند.
زينلي خاطرنشان كرد: بنا بر اظهارات متهم، از آنجا كه مقتول متوجه تعقيب آنها شده بود، وي را در كوچه هاي اطراف پس از تعقيب گرفتند.
وي با تشريح اظهارات مقتول يادآور شد: داود در بازجويي هاي خود اعلام كرد كه برادر ناتني ام با مقتول درگير بود كه در اين زمان خانمي پنجره را باز كرد و ما ترسيديم و فرار كرديم و بعد برادرم توضيح داد كه با قيچي آرايشگري مقتول را زده و ما اطلاعي از فوت وي نداريم.
رئيس پليس آگاهي يزد خاطرنشان كرد: با اطلاعات به دست آمده، محل كار برادر ناتني داود شناسايي و طي عملياتي وي به همراه سه نفر از دوستانش كه در زمان قتل حضور داشتند، دستگير شدند و محمد نيز در تحقيقات به زدن مقتول با قيچي آرايشگري اعتراف و اعلام كرد كه داود نيز پس از رسيدن به مقتول شروع به ضرب و جرح او با لگد كرد.

 



مديرعامل شركت كنترل ترافيك خبر داد
تجهيز 408 تقاطع پايتخت به چراغ هاي راهنمايي كم مصرف

مديرعامل شركت كنترل ترافيك از تجهيز 408 تقاطع پايتخت به چراغ هاي راهنمايي كم مصرف خبر داد.
به گزارش ايسنا حجت الله بهروز گفت: از ابتداي سال تا پايان دي ماه 408 تقاطع شهر به چراغ هاي راهنمايي LED (سيار كم مصرف)، و بيش از 97 تقاطع به چراغ هاي چشمك زن سولار (چراغ هايي كه با استفاده از انرژي خورشيدي كار مي كنند) مجهز شده است.
وي در ادامه اظهار كرد: مصرف برق چراغهاي LED بسيار كمتر و حدود ده درصد چراغ هاي معمولي است كه با جايگزيني اين چراغ ها توانسته ايم درصد قابل توجهي از مصرف برق چراغ هاي راهنمايي در تهران را كاهش دهيم.بهروز ادامه داد: از سوي ديگر در گذشته سوختن مكرر چراغ هاي معمولي مشكلات ترافيكي زيادي را در تقاطع ها به وجود مي آورد كه با توجه به پايداري بيشتر چراغ هاي LED اين گونه مشكلات نيز كمتر شده است.

 



تولد بره عجيب الخلقه در خلخال

در يك پديده نادر بره عجيب الخلقه اي در روستاي گوران سراب خلخال به دنيا آمد.
به گزارش خبرگزاري فارس از اردبيل اين بره داراي هشت پا و دست، سه چشم، يك سر و پنج گوش است كه درتعجب همگان اين بره در سلامت به سر مي برد و يك چشم آن نيز در پشت سر قرار گرفته است.
بدن اين بره تنها به ظاهر داراي يك سر بوده اما از وسط به هم چسبيده كه از اعضاي آن در دو طرف اين سر مشاهده مي شود. مادراين بره حين زايمان تلف شد و بره نيز ساعتي بيشتر زنده نماند.
محسن سعيدي، رئيس دامپزشكي خلخال اين نوع تولد را نوعي اختلاف ناهنجاري ژني توصيف كرد.
وي افزود: احتمالا بره متولد شده دو بره دو قلوي به هم چسبيده است كه در اثر اختلال ژنتيكي و نارسايي رحم گوسفند مادر، بره به صورت اين حيوان عجيب متولد شده است.

 



قاتل سريالي زنان كرج امروز اعدام مي شود

قاتل سريالي 10 زن امروز در كرج و در ملأ عام به دار مجازات آويخته خواهد شد.
به گزارش ايرنا، روابط عمومي دادسراي عمومي و انقلاب كرج با اعلام اين خبر تصريح كرد: اين مجرم از بهمن ماه سال 86 تا زمان دستگيري در تيرماه 87 به اغفال، تجاوز، سرقت اشيا و قتل 10 زن در كرج و شهرهاي شمالي كشور اقدام كرده است.
براساس اين گزارش، از آنجايي كه 8 فقره اين قتل ها در كرج اتفاق افتاده محل اجراي حكم اعدام همين شهر تعيين شده است.
حكم اعدام اين مجرم كه «اميد-ب» نام دارد امروز در ميدان قدس كرج به اجرا درمي آيد.

 



كارشناس قلابي شهرداري روانه زندان شد

فردي كه خود را كارشناس شهرداري معرفي كرده بود و سعي داشت از مالك ملكي وجه غيرمتعارف دريافت كند با هوشياري حراست كل شهرداري تهران به مراجع قضايي معرفي شد.
رئيس كل حراست شهرداري تهران گفت: پس از وصول گزارش و تحقيقات ميداني مشخص شد كه ملك مورد نظر اصلاً مشكل اداري نداشته است و جواز آن سال ها قبل صادر شده بود.
وي افزود: اين كارشناس قلابي با دادن اخطارهاي متعدد به مالك مبني بر وجود اشكال اداري در مجوز آن سعي در دريافت رشوه از مالك براي حل مشكلات نامبرده شده بود.
تنها خاطر نشان كرد: با بررسي هاي صورت گرفته مشخص شد، اين كارشناس به هيچ عنوان از پرسنل شهرداري تهران نبوده است.رئيس كل حراست شهرداري تهران عنوان كرد: با بررسي هاي صورت گرفته، جهت مشخص شدن اين كه فرد يا افرادي با جعل عنوان قصد كلاهبرداري، اخاذي و سوء استفاده داشته اند، پرونده به مراجع قضايي منعكس شد.
وي ادامه داد: با پيگيري هاي لازم مشخص شد «و-ب» در يكي از دفاتر خدماتي رفت و آمد دارد و با شخصي به نام «ل-ز» ارتباط كاري برقرار كرده است.
تنها اضافه كرد: پس از بررسي هاي لازم با حضور شاكيان و برگزاري جلسه دادرسي در نهايت بزه انتسابي دو متهم در دادگاه محرز شناخته شد.

 



محاكمه سوء قصد كننده به نقاش هتاك

محاكمه جوان 28 ساله سوماليايي كه اتهامش حمله به «كورت وسترگارد» كاريكاتوريست دانماركي توهين كننده به پيامبر اعظم(ص) است، آغاز شد.
به گزارش شيعه آنلاين، «فرانس پرس» مدعي شد كه اين جوان 28 ساله كه دادگاه دانمارك تاكنون نامش را فاش نكرده است اما رسانه هاي غربي نام «عبدي» را برايش انتخاب كرده اند در نيمه هاي شب با در دست داشتن چاقو به خانه اين نقاش 75 ساله هتاك رفته و به سوي او حمله ور شده است، اما اين نقاش موفق مي شود فرار كند و خود را در داخل حمام مخفي نمايد.اگرچه كل ماجراي ادعايي رسانه هاي غربي بيشتر به داستان شبيه است اما برخي رسانه هاي غربي اعلام كرده اند كه به احتمال بسيار زياد دادگاه «ارهوس» دانمارك حكم حبس ابد را براي اين جوان صادر خواهد كرد.
روزنامه الانباء چاپ كويت نوشت: محاكمه اين جوان 9 روز طول خواهد كشيد و اين جوان سوماليايي به اتهام اقدام به قتل، حمل سلاح سرد غيرمجاز، ورود بدون اجازه به منزل اين كاريكاتوريست، تجاوز، مقاومت در مقابل پليس و حتي به اتهام اعمال تروريستي محاكمه خواهد شد!

 



پياده روي كشيش مسيحي از نجف تا كربلا

«معن بيطار» كشيش سوريه اي تبار پاي پياده به كربلا رسيد.
به گزارش شيعه آنلاين، وي كه مسافت شهر نجف اشرف تا كربلاي معلي را مانند ديگر زائرين با پاي پياده پيموده است، پس از رسيدن به حرم اباعبدالله الحسين(ع) مورد استقبال حجت الاسلام والمسلمين شيخ «عبدالمهدي كربلايي» توليت آستان مقدس امام حسين(ع) قرار گرفت.«معن بيطار» كه كشيش كليساي «اصلاح» در سوريه است، گفت: اين مكان نزد من جايگاه ويژه اي دارد و از مدت ها پيش دوست داشتم سرزميني را كه در آن اهل بيت(ع) به شهادت رسيدند از نزديك ببينم.
گفتني است، «معن بيطار» براي شركت در كنفرانس تقريب اديان كه چندي پيش در شهر نجف اشرف برگزار شد، به عراق سفر كرده است.وي پس از اينكه كنفرانس برگزار شده را مورد تمجيد قرار داد، گفت: در كنفرانس تقريب اديان با برادراني كه پيرو دين «يزيدي» هستند و در شمالي ترين و جنوبي ترين نقطه عراق زندگي مي كنند برخورد كردم. آنها مي گفتند كه تا به حال به شهر كربلا سفر نكرده اند اين موضوع برايم بسيار تعجب آميز و دردناك بود كه نشان دهنده مظلوميت شهر كربلا است.
قابل ذكر است دين «يزيدي» كه نام ديگر آن «ايزدي» است، شبيه زرتشتي است و پيروان آن براي آتش احترام خاصي قائلند.

 



جوان ترين وزير جهان

«سليم عمامو» جوان 24 ساله تونسي به عنوان وزير جوانان و ورزش در كابينه جديد تونس منصوب شد.
وي يكي از سرشناس ترين وبلاگ نويسان تونس بوده كه در چند سال اخير در زمينه آزادي بيان فعاليت هاي گسترده رسانه اي به ويژه در فضاي مجازي و وبلاگي داشته است.
وبلاگ او بارها توسط مسئولان مربوطه تونسي در زمان رژيم سابق اين كشور فيلتر شده بود.او در دوران رياست جمهوري ديكتاتور سابق تونس «زين العابدين بن علي»، چندين بار مدارك خود را به سازمان ها و وزارتخانه هاي مختلف تقديم كرد تا مشغول به كار شود اما به دليل فعاليت هاي ضد دولتي، او را رد مي كردند.
همچنين اخبار رسيده از عربستان سعودي حاكي از آن است كه «ليلي بن علي» همسر ديكتاتور به اجبار مسئولان عربستاني محجبه شد.به گزارش شيعه آنلاين، «زين العابدين بن علي» ديكتاتور تونس هفته پيش به همراه همسر خود «ليلي بن علي» و برخي نزديكانش به عربستان فرار كرد و به اين كشور پناهنده شد.
در همين حال برخي رسانه هاي سعودي از محجبه و پوشيه اي شدن «ليلي بن علي» به اجبار برخي مسئولان عربستاني خبر دادند.گفته مي شود «ليلي بن علي» كه به مشروبات الكلي نيز اعتياد دارد از اين كار منع شده و همين امر موجب شده كه زير فشار روحي و رواني قرار بگيرد.

 

(صفحه(12(صفحه(6(صفحه(9(صفحه(7(صفحه(8(صفحه(15(صفحه(11(صفحه(5(صفحه(16(صفحه(13(صفحه(4(صفحه (2.3.14