(صفحه(12(صفحه(6(صفحه(9(صفحه(7(صفحه(8(صفحه(15(صفحه(11(صفحه(5(صفحه(16(صفحه(13(صفحه(4(صفحه (2.3.14


دوشنبه 4 بهمن 1389- شماره 19848

صفحه (14)

صفحه (3)

صفحه (2)

     
اين خون شسته نمي شود (يادداشت روز)
كيهان و خوانندگان
محرم راز (به جاي گفت و شنود)
احمدي نژاد : اخلالگران در هدفمندي يارانه هابه مردم معرفي مي شوند
در هفته جاري ايران براي اولين بار به مديترانه ناوشكن اعزام مي كند
انتصاب فرماندهي قرارگاه پدافند هوايي خاتم الانبياء(ص) از سوي رهبر معظم انقلاب
قرار بود مردم را گول بزنيم نه اينكه خودمان هم باور كنيم (خبر ويژه)
كوتاه و گويا مثل نامه هفتادوچهارم خودم! (خبر ويژه)
درازگوش تروا در اتاق فكر لندن قاطي كرد (خبر ويژه)
پس از مذاكرات اسلامبول ايران همچنان دست برتر را دارد (خبر ويژه)
بلر آن قدر دروغ گفته كه ديگر كسي حرف هايش را باور نكند (خبر ويژه)
منطق سستي كه فقط كد محافل اطلاعاتي و سياسي غرب مي شود (خبر ويژه)
وقتي سيما به تبليغاتچي زرد رو داد (خبر ويژه)



اين خون شسته نمي شود (يادداشت روز)

«ياحسين، ياحسين، ياحسين»؛ اين فرياد پس از آن است كه پيرمرد به هوش آمده و تمام توانش را بسيج كرده تا نام حسين(ع) را بر زبان آورد... تنها نيست«عطيه بن سعدبن جناده كوفي» همراه اين پيرمرد نابيناست؛ پيرمردي كه هر چند از نعمت «بصر» محروم شده اما «بصيرت» در جان او ريشه دوانده و بي تاب و باشتاب عزم مزار حسين(ع) كرده است.
بيستم صفر المظفر 61 هجري است: «عطيه بن سعد» كه خود از بزرگان تابعين و از صحابه اميرالمومنين(ع) است مي گويد: با جابربن عبدالله انصاري به قصد زيارت حسين(ع) راهي كربلا شديم، وقتي به آنجا رسيدم، اين پيرمرد آهنگ فرات نمود و در شط فرات غسل كرد، قطيفه اي به كمر پيچيده و قطيفه ديگري بر دوش انداخت؛ گويي عازم طواف خانه خداست، گام برنمي داشت مگر با ذكر خدا و اينچنين روانه مزار حسين(ع) شديم، نزديك و نزديك تر مي شديم تا كه به مزار رسيديم، چشمانش سويي نداشت طلب كرد تا دستش را بر مزار امام بگذارم و چنين كردم و... اينجا بود كه «جابر» بي درنگ از هوش رفت... 1371 يكسال از فرياد «ياحسين، ياحسين، ياحسين» جابربن عبدالله انصاري صحابه بزرگ پيامبر اسلام در اولين اربعين سيدالشهدا مي گذرد و چرخه روزگار چرخيده و چرخيده و در اين بين حراميان و يزيديان علي الدوام اراده كرده و نقشه ها كشيده و فتنه ها تدارك ديده تا نام و ياد حسين(ع) بر زبان ها نرود و بر ذهن ها نقش برنبندد اما پژواك عاشورا در پهنه تاريخ غيرقابل انكار است.
امروز زيارت امام حسين(ع) در اربعين به عدد جابربن عبدالله و عطيه كه موسس اين سنت پرمعنا و پربركت بودند ختم نمي شود بلكه توده هاي ميليوني عاشقان سيدالشهدا از اقصي نقاط عالم هر ساله پيوسته و پي در پي با آمدن به كربلا برشكوه، شور و شعور اين حركت مي افزايند و نام و ياد حسين(ع) روز به روز در دنيا زنده تر گشته است.
اينجاست كه رمز و راز اربعين نمايان و عيان مي شود. رهبرمعظم انقلاب اسلامي پيرامون اهميت اربعين و تداوم اين واقعه جوشان بيان مي دارند:«اساساً اهميت اربعين در آن است كه در اين روز با تدبير الهي خاندان پيامبر(ص) ياد نهضت حسيني براي هميشه جاودانه شد و اين كار پايه گذاري گرديد. اگر بازماندگان شهدا و صاحبان اصلي در حوادث گوناگون- از قبيل شهادت حسين بن علي(ع) در عاشورا- به حفظ ياد و آثار شهادت كمر نبندند، نسل هاي بعد از دستاورد شهادت استفاده زيادي نخواهند برد... اگر زينب كبري(س) و امام سجاد(ع) در طول آن روزهاي اسارت چه در همان عصر عاشورا در كربلا و چه در روزهاي بعد در راه شام و كوفه و خود شهر شام و بعد از آن در زيارت كربلا و بعد عزيمت به مدينه و سپس در طول سال هاي متمادي كه اين بزرگواران زنده ماندند مجاهدت و تبيين و افشاگري نكرده بودند و حقيقت فلسفه عاشورا و هدف حسين بن علي و ظلم دشمن را بيان نمي كردند واقعه عاشورا تا امروز جوشان و زنده و مشتعل باقي نمي ماند.» (29/6/68)
بنابراين بايد پاي درس اربعين نشست تا «خط خون» شسته نشود. خط اسلام ناب محمدي كه اسلام سلطنتي، اسلام سرمايه داري، اسلام التقاط و دريك كلمه اسلام آمريكايي را به حاشيه راند، تداوم يابد.
از همين روي، رهبربصير انقلاب اين نكته را گوشزد مي كنند: «درسي كه اربعين به ما مي دهد اين است كه بايد ياد حقيقت و خاطره شهادت را در مقابل طوفان تبليغات دشمن زنده نگه داشت.»
طوفان تبليغات دشمن آنچنان است كه در كمتر از 50 سال از رحلت پيامبراعظم(ص) جامعه اسلامي در اسارت اسلام وارونه اموي گرفتار مي شود و سست عنصري چون شريح قاضي در مقام- به اصطلاح- قضاوت، حسين(ع) را به خروج از دين خدا متهم كرده و با صدور حكم ارتداد آن حضرت خونش را مباح اعلام مي كند!!! تا جايي كه عمربن سعد در صبح عاشوراي 61 هجري خطاب به لشگريانش فرمان مي راند كه: «اي سپاهيان خدا بر اسب هايتان سوار شويد و با كشتن حسين بن علي به بهشت برويد.»
مقارن با اين سيطره «اسلام وارونه» است كه حسين(ع) به مسلخگاه عاشورا مي رود تا پرچم تشخيص «حق» از «باطل» و تميز «هدايت» از «ضلالت» براي رهپويان حق و حقيقت در گستره تاريخ بشريت افراشته شود.
اما به تعبير رهبر انقلاب، «شهادت بدون خاطره، بدون ياد، بدون جوشش خون شهيد، اثر خودش را نمي بخشد و اربعين آن روزي است كه برافراشته شدن پرچم پيام شهادت كربلا در آن روز آغاز شد و...».
آنچه جاي تأمل دارد و نبايد از آن سطحي عبور كرد اين است كه امروز پس از قرن ها از عاشورا و اربعين، يزيديان زمان دريافته اند كه انقلاب اسلامي با اتكاء بر عاشوراي حسيني قوام و عينيت يافته است.
براي همين است كه چندي پيش دانشگاه آريزونا در تحقيقي راهكار مقابله با جمهوري اسلامي ايران را تحريف عاشورا دانسته و تصريح مي كند كه براندازي جمهوري اسلامي در گرو اين مطلب است.
آنچه امروز دشمنان اسلام ناب در پي آن هستند جلوگيري از پيشرفت ايران اسلامي در تمامي ابعاد است. اينجاست كه علت بهانه هاي قدرت هاي غربي عليه جمهوري اسلامي در زمينه برنامه هسته اي و حقوق بشر و مسايلي از اين دست بخوبي برملا مي شود.
جمهوري اسلامي امروز ترجمان اسلام اصيل و مصداق بارز پيام عاشورا و اربعين در صحنه اجتماع و سياست است.
در روزگاري كه حقوق بشر اسم مستعاري براي چپاولگري ها، افزون خواهي ها و غارتگري ها شده جمهوري اسلامي پيشقراول نهضت بيداري اسلامي است تا نقاب دروغين حقوق بشر را از سيماي رتوش شده جنايتكاران بين المللي به زير بكشاند.
در عصري كه مدعيان گفت وگو و منطق به شيوه قرون وسطايي در پي باج خواهي هستند جمهوري اسلامي «قدرت منطق» را در برابر «منطق قدرت» و زورگويي آنان به رخ كشاند و همين دو روز پيش بود كه در مذاكرات اسلامبول تركيه، ايران اسلامي به 1+5 باج نداد و صلابت و قوت خود را به دنيا ثابت كرد. مشكل اصلي و كليدي دشمنان اسلام و جمهوري اسلامي اين است كه در برابر «خط خون» به «خطاي خونريزي» متوسل شده اند. و اينجاست كه در همين دهه گذشته پس از لشكركشي به افغانستان در 2001 و قشون كشي به عراق در 2003 و راه انداختن جنگ 33 روزه لبنان در 2006 و جنگ 22 روزه غزه در 2008 هنوز نفهميده اند- و نخواهند فهميد- كه نمي توان با ابزار فيزيكي و تكنولوژيك «اسلام و حقيقت» را ترور نمود و از صحنه خارج كرد.
مخيله تنگ و تاريك آنها كماكان مقولات متافيزيكي و ايدئولوژيك را درك نمي كند و خطاي تحليل شان همين است.
امروز دشمنان نشان دار جمهوري اسلامي در طي سه دهه گذشته علي رغم تمامي تحركات، كارشكني ها و ترفندهايي كه انجام دادند از اينكه مراسم عاشورا، امسال در تركيه با فرياد يا حسين برگزار مي شود سردرگم هستند.
آنها از اينكه تشكلي با الهام گيري انقلاب اسلامي با نام «حزب الله» در لبنان تشكيل مي شود عصباني هستند. اما جا ندارد از اين عصبانيت بميرند هنگامي كه در پي وقوع انتفاضه اسلامي در تونس طي روزهاي گذشته، گروه هايي از دانشجويان و جوانان پرشور مسلمان اين كشور درصدد برآمده اند تا تشكلي به نام «حزب الله» را در ميهن شان ساماندهي نمايند.
فردا اربعين حسين(ع) است و بار ديگر كربلا صحنه حضور ميليون ها زائري خواهد بود كه آمده اند با قلب و جانشان فرياد برآورند كه «اربعين پژواك عاشورا در پهنه تاريخ است» و «نام حسين(ع) بر تارك تاريخ ماندني است».
حسام الدين برومند

 



ساعت 3 تا 6 بعد از ظهر: 33110065
تمام ساعات شبانه روز:33916546
سامانه پیام کوتاه: 30002323

كيهان و خوانندگان

¤ مسئولان نظام بايد همواره مراقب فريب هاي دنيايي باشند تا از ارزش هاي حق دور نشوند. فتنه سال گذشته ماحصل مردود شدن برخي خواص و مسئولين به خاطر افتادن در دام دنيا و فاصله گرفتن از ارزش ها بود.
حسيني تبار
¤ امام راحل(ره) همواره مردم را ولي نعمت دولتمردان مي دانستند. به منظور پاسخگويي قواي سه گانه به مردم، روابط عمومي نهادهاي دولتي كه با ستون كيهان و خوانندگان كه درددل هاي مردم را منعكس مي نمايد در بعضي مواقع همكاري لازم را ندارند به مردم معرفي شوند و كساني كه در عمل خود را خادم ملت معرفي مي كنند موردتقدير و تشويق قرار گيرند.
گودرزي - از اصفهان
¤ مركز تلفن شماره 111 كه از سوي نهاد رياست جمهوري براي برقراري ارتباط مراكز استان هاي كشور با اين نهاد در تهران راه اندازي شده فعال نيست و به هيچ كدام از تماس هاي ما پاسخ نمي دهند. چرا؟
بجستاني
¤ از روزنامه كيهان تقاضا دارم كه در صفحه پاورقي سابقه سياه استعمار پير در صدمه زدن به كشورمان را بررسي كند. خيانت بريتانيا به ايران، به دوره معاصر محدود نمي شود، بلكه از گذشته هاي دور به كشور ما لطمات بسياري زده است.
يك هموطن
¤ با توجه به اينكه نظام به اوج قدرت خودش رسيده، لازم است برخي از عناصر همراه با جريان فتنه از مديريت دستگاه هاي حساس و تاثيرگذار كنار گذاشته شوند. زيرا آنها در مواقع خاص، زهر خودشان را به پيكره نظام خواهند ريخت.
يك شهروند
¤ از همسر شهيد عليمحمدي كه پس از شهادت آن دانشمند مجاهد، نقشه هاي شوم دشمنان صهيونيست را نقش بر آب كرد و خواب هاي آنها را آشفته نمود بايد تشكر كرد.
شهبازي
¤ آقاي هاشمي يك موضع اساسي را در خلوت با خود پاسخگو باشد علت تفاوت وضع فعلي شان نسبت به قبل در بين مردم چيست و عوامل آن كدام است؟ آيا هيچ مي دانند كه بيانيه هايشان فقط باعث گرم شدن اجاق فتنه گران است و در بين مردم موجب سؤالات بسيار. چه كنيم كه سابقه شان دلمان را مي سوزاند و همچنان دعا مي كنيم كه حجاب ها را پس زنند و يك بار براي هميشه موانع خود با مردم را بردارند.
محمودي- قاسمي و چند تلفن ديگر
¤ از ستون گفت و شنود كه لبخند را بر لب ملت شهيد پرور ايران مي نشاند تشكر مي كنم. شاد كردن مردم از راه درست و سالم كار بزرگي است كه اين مطالب انجام مي دهند.
مهدي گودرزي
¤ در خارج ماندن مهدي هاشمي از متهمين آشوب و فتنه سال 88 اين فايده را دارد كه هميشه موجب مي شود فتنه گران و خيانت هايشان در اذهان مردم فراموش نشوند.
3419---0935
¤ يكي از آفت هاي فرهنگي و اجتماعي در شهر تهران، بروز مواردي از تجاوز به عنف است. منشأ اين مسئله نيز عدم برخورد شديد است. اگر اين گونه مجرمان را در ملأ عام اعدام كنند بدون شك اين گونه جنايت ها كمرنگ خواهد شد.
گنجي
¤ چند روز پيش در يكي از معابر تهران ، تعدادي از دانشجويان دختر و پسر را ديدم كه منتظر رسيدن سرويس خود بودند، متاسفانه اكثر آنها ظاهر بسيار ناپسندي داشتند و حركات و شوخي هاي زننده اي انجام مي دادند. از مديريت آموزش عالي خواهشمند است فكري به حال فضاي فرهنگي دانشگاه ها كند.
بهمن - تهران
¤ چقدر خوب است همان طور كه رياست محترم جمهور به استانها سفر مي كنند استانداران نيز به شهرستان هاي استان سركشي نمايند تا در جريان مشكلات شهرستانها كه بعضاً مورد بي مهري برخي از مسئولين قرار گرفته اند قرار گيرند.
يك شهروند از غرب استان مازندران
¤ به مديرمسئول و كاركنان روزنامه كيهان به خاطر تلاش مداوم در افشاي نقشه هاي شوم فتنه گران خسته نباشيد مي گوييم. همچنين از ايشان به خاطر نگارش بيان و بجا و به موقع حرف دل مردم سپاسگزاريم.
پورامين از كرمانشاه و يك جانباز از كاشان و علي آبادي از دامغان
¤ در دور اول پرداخت يارانه هاي نقدي، 15 هزار خانوار به دليل عدم موفقيت در ثبت نام از اين يارانه محروم ماندند. با توجه به اينكه اين مبالغ حق اين خانوارها هستند، از دست اندركاران طرح هدفمندسازي يارانه ها خواهشمند است نسبت به پرداخت يارانه دور اول به آنها اقدام شود.
قدمي- تهران
¤ برنامه هاي ارزشي صدا و سيما غالباً نيمه شب پخش مي شود و بسياري از مخاطبان از آنها بي بهره مي مانند. از مسئولان رسانه ملي خواهشمند است اين گونه برنامه ها نيز در ساعات پربيننده ابتداي شب، نمايش داده شوند.
جعفري- تهران
¤ با توجه به اينكه از گذشته شهرستان كرج به عنوان منطقه اي ييلاقي شناخته مي شد، چرا هزينه گاز مصرفي در آن با تهران يكسان است؟
ميردامادي
¤ مدتي است افرادي در تماس با مردم خود را نماينده شركت هاي بيمه معرفي و با ترساندن مردم از لغو بيمه، اقدام به فروش پستي كالاهايي چون كپسول آتش نشاني، كم كننده مصرف سوخت و... مي كنند. شركت هاي بيمه نظر خود را در قبال اين گونه پيامها روشن كنند و از اطلاعات شخصي بيمه كننده ها محافظت نمايند.
8775---0913
¤ شهروندان شهر مهربان واقع در آذربايجان شرقي از نبود اداره تامين اجتماعي و ثبت اسناد در اين شهر رنج مي برند و با مشكلات زيادي مواجه هستند. چرا مسئولين امر به درخواست هاي ما در اين مورد كه به صورت مكتوب نيز ارسال كرده ايم ترتيب اثر نمي دهند؟
سامي مهرباني
¤ تعيين قيمت 280 تومان براي نان سنگك در شهرستان رشت هم براي مردم و هم نانوايي ها مشكل ساز شده است. آيا بهتر نبود 250 و يا 300 تومان اعلام مي كردند تا مشكلي بوجود نيايد.
2073---0911
مسئولين دولت كاري بكنند كه مسكن مهر شامل حال امثال ما تازه ازدواج كرده ها نيز بشود. در اين صورت اميدمان به زندگي بيشتر مي شود.
5954---0916
¤ بعضي از باغچه هاي «فرحزاد» و «دركه» به محل عرضه مواد مخدر و كانون فساد تبديل شده اند. در ضمن بعضي از شب نشيني هاي فتنه گران نيز در رستوران هاي داخل اين باغ ها برگزار مي شود. ضرورت دارد مأمورين امنيتي كشور در جريان موضوع قرار بگيرند.
5074---0919

 



محرم راز (به جاي گفت و شنود)

در آستانه اربعين حسيني «ع» با خيل عظيم سوگواران به سوگ مي نشينيم و اين ستون را به ابياتي از سروده بلند و زيباي شاعر شوريده حال و صاحبدل اهل بيت(ع) عمان ساماني اختصاص مي دهيم كه شرح وداع امام عليه السلام با پيام آور كربلا، حضرت زينب كبري(س) است.

پس ز جان بر خواهر استقبال كرد تا رخش بوسد الف را دال كرد
همچو جان خود در آغوشش كشيد اين سخن آهسته در گوشش كشيد
كاي عنان گير من آيا زينبي؟ يا كه آه دردمندان در شبي
پيش پاي شوق زنجيري مكن راه عشق است اين، عنان گيري مكن
با تو هستم جان خواهر همسفر تو به پا اين راه پويي من به سر
خانه سوزان را تو صاحب خانه باش با زنان در همرهي مردانه باش
جان خواهر در غمم زاري مكن با صدا بهرم عزاداري مكن
با زبان زينبي شه آنچه گفت با حسيني گوش زينب مي شنفت
گوش عشق آري زبان خواهد زعشق فهم عشق آري بيان خواهد زعشق
با زبان ديگر اين آواز نيست گوش ديگر محرم اين راز نيست
¤¤¤
اي سخنگو لحظه اي خاموش باش اي زبان از پاي تا سر گوش باش
تا ببينم از سر صدق و صواب شاه را زينب چه مي گويد جواب
¤¤¤
عشق را از يك مشيمه زاده ايم لب به يك پستان عصمت داده ايم
تا كنيم اين راه را مستانه طي هر دو از يك جام خوردستيم مي
تو شهادت جستي اي سبط رسول من اسيري را به جان كردم قبول
خودنمايي كن كه طاقت طاق شد جان تجلي تو را مشتاق شد
حالتي زين به براي سير نيست خودنمايي كن در اين جا غير نيست
¤¤¤
قابل اسرار ديد آن سينه را مستعد جلوه ديد آيينه را
معني اندرلوح صورت نقش بست آنچه از جان خواست اندر دل نشست
آفتابي كرد در زينب ظهور ذره اي زآن آتش وادي طور
عين زينب ديد زينب را به عين بلكه با عين حسين، عين حسين






 



در صورت تداوم كارشكني ها
احمدي نژاد : اخلالگران در هدفمندي يارانه هابه مردم معرفي مي شوند

رئيس جمهوري به مسئولان گروه 1+5 توصيه كرد كه اگر مي خواهند مذاكرات به نتيجه برسد و شرايط براي تعامل بيشتر فراهم شود، خود را اسير فشارهاي صهيونيست ها و برخي قدرتهاي استكباري نكنند.
به گزارش ايرنا، احمدي نژاد كه روز يكشنبه در اجتماع باشكوه مردم رشت سخن مي گفت، با بيان اينكه «مذاكره بايد بر پايه عدالت و احترام باشد،» تصريح كرد: مذاكرات بايد به رسميت شناخته شدن حقوق ملت ايران و حقوق قانوني ساير ملت ها بينجامد.
رئيس شوراي عالي امنيت ملي با تاكيد بر اين نكته كه «دشمني به ضرر دشمنان ملت ايران است،» اظهار داشت: ما از همكاري و تعامل استقبال مي كنيم.
احمدي نژاد در عين حال با اشاره به چند دوره مذاكرات ايران با گروه 1+5 گفت: ما بخاطر سوابق و روحيات طرف مذاكره كننده هيچگاه انتظار نداشتيم كه طي 3-2 جلسه مسائل حل شود.
وي افزود: اگر طرف مقابل مصمم باشد؛ متعهد به عدالت، قانون و احترام باشد، اميد مي رود كه طي جلسات آينده نتايج مناسبي حاصل شود.
رئيس جمهوري خطاب به اعضاي گروه 1+5 گفت: ادامه مسير قبلي نتيجه اي جز آنچه امروز نصيب شما شده است نخواهد بود و امروز هيچ قدرتي نمي تواند سرسوزني ملت ايران را از مسير خودش به عقب برگرداند.
رئيس جمهور راه دوم را تعامل و مذاكره دانست و با اشاره به مذاكرات اخير گفت: طرفين در اين مذاكرات با ديدگاه هاي همديگر آشنا شدند و شرايط آماده شده كه اگر طرف مقابل به عدالت و احترام پايبند باشد در جلسات آينده توافقات خوبي انجام شود. احمدي نژاد با بيان اينكه صهيونيست ها، برخي دولت هاي استكباري و قدرت طلب در اروپا و آمريكا علاقه ندارند مسائل به خوبي حل شود به مسئولان گروه 1+5 توصيه كرد كه تحت تاثير فشارهاي آنها قرار نگيرند.
رئيس جمهوري در بخش ديگري از سخنان خود به بدخواهان ملت ايران كه به دنبال اخلال در روند اجراي قانون هدفمند كردن يارانه ها هستند هشدار داد كه اگر دست از فتنه گري برندارند به ملت معرفي خواهند شد و به طور قطع ملت ايران شر آنها را از سرزمين خود كم خواهد كرد.
احمدي نژاد تصريح كرد: بدخواهان ملت ايران عمدتا در بيرون مرزها و برخي افراد كوته فكر در داخل از اين كه ملت موفق شده اين قله بزرگ را با افتخار فتح كند ناراحت هستند. و سعي مي كنند گوشه و كنار مزاحمت درست كنند و دولت اين طرح را تا نقطه نهايي اش ادامه خواهد داد.
وي گفت: به فضل الهي و با اتكا به ظرفيت عظيم ملت، دولت خدمتگزار در آينده نزديك طرحهاي بزرگ و تحول آفرين را عرضه خواهد كرد. رئيس جمهور در اجتماع عظيم مردم گيلان اظهار داشت: نهضت سراسري ايجاد اشتغال جوانان كشور به زودي آغاز خواهد شد.
احمدي نژاد كه در هشتاد و پنجمين سفر استاني هيئت دولت به استان گيلان سفر كرده است با بيان اين مطلب تاكيد كرد: دولت همه توان خود را بسيج كرده است تا انشاءالله و به فضل الهي به زودي طرح عظيم ايجاد اشتغال براي جوانان سراسر ايران زمين كليد بخورد.
رئيس جمهور گفت: ما مصمم هستيم تا پيش از پايان كار دولت دهم ريشه بيكاري از همه استان هاي كشور كنده شود.
وي با بيان اينكه دولت همه توان خود را بسيج و سازماندهي كرده و مجلس شوراي اسلامي نيز بودجه آن را آماده كرده است تا اين طرح به زودي آغاز شود، تصريح كرد: از جوانان، كارآفرينان و صنعتگران عزيز و تمامي كساني كه مي توانند مجتمع هاي عظيم كشاورزي و كارخانجات را اداره كنند، متواضعانه دعوت مي كنم تا دست در دست هم براي ايجاد اشتغال جوانان و ساختن ايران يك مجاهدت بزرگ را آغاز كنيم.
احمدي نژاد با بيان اينكه دولت طرح هاي ديگري را نيز در دست دارد، خاطرنشان كرد: طرح هاي اصلاح سيستم بانكي و سيستم مالياتي كشور در مراحل نهايي خود قرار دارد و به زودي اجراي آنها آغاز خواهد شد.
وي با تاكيد بر اينكه بايد ايران را براساس الگوي اسلامي ايراني بسازيم، گفت: ايران را بايد با توجه به فرهنگ، انديشه، ابتكار، توانمندي، بازو، كار ومنابع طبيعي خودمان بسازيم.
رئيس جمهوري در ادامه سخنان خود در اجتماع باشكوه مردم رشت با بيان اين كه طي دو سفر قبل تصميمات متعددي براي استان گيلان گرفته شده است گفت: بخش هاي قابل توجهي از اين مصوبات اجرا شده و بخشي ديگر نيز در دست اجراست.
به گفته وي براي اجراي برخي مصوبات موانعي وجود دارد كه در جلسه هيئت دولت رفع خواهد شد.
احمدي نژاد ادامه داد: طي پنج سال اخير حدود هزار و 800 ميليارد تومان در صنعت استان سرمايه گذاري شده كه اين رقم معادل 10 برابر دوره مشابه قبل است اما براي رفع مشكلات و محروميت هاي استان گيلان در ابتداي راه هستيم.
احمدي نژاد با بيان اين كه طرح هاي جديدي در دست اقدام است كه انشاءالله به مرور به بهره برداري خواهد رسيد گفت: دولت در زمينه صنعت استان تسهيلاتي اختصاص خواهد داد.
وي گفت كه دولت براي احياي سازمان چاي تصميماتي گرفته است تا مشكلات كشاورزان در اين بخش رفع شود.
رئيس جمهور افزود: براي برنج و ابريشم نيز دولت تصميمات انقلابي اتخاذ خواهد كرد.
 



در هفته جاري ايران براي اولين بار به مديترانه ناوشكن اعزام مي كند

جانشين فرمانده نيروي دريايي ارتش از اعزام ناوشكن اين نيرو به درياي سرخ و مديترانه براي اولين بار طي روزهاي آينده خبر داد.
امير دريادار «غلامرضا خادم بي غم» در گفت وگو با فارس، با اشاره به نحوه اعزام يگان هاي زيرسطحي و سطحي نداجا به آبهاي دوردست، با بيان اينكه اين اقدام در يگان هاي زيرسطحي و سطحي به يك صورت انجام مي شود، گفت: در ماموريت هاي نيروي دريايي هميشه 2 تا 4 فروند ناو شركت دارند كه از اينها يك يا دو ناو، رزمي و يكي ديگر ناو پشتيباني است.
بي غم در ادامه تصريح كرد: زير سطحي ها هم به عنوان يك يگان رزمي تعريف شده و خودشان اين توانايي را دارند تا در مسافت هاي مختلف به صورت مستقل عمل كرده و نياز به پشتيبان رزمي نداشته باشند اما در ماموريت هايي كه فاصله زياد مي شود، نياز است كه يگان هاي پشتيبان رزمي نيز آنها را همراهي كند.
جانشين فرمانده نيروي دريايي ارتش با بيان اينكه اعزام زير سطحي به مسافت دور در برنامه كاري نيرو قرار دارد، اظهار داشت: اين اتفاق بزودي رخ خواهد داد و طبيعي است كه اگر قرار باشد زير سطحي ها را به مسافت دور بفرستيم حتماً يگان پشتيبان رزمي هم اعزام خواهيم كرد.
بي غم در خصوص نحوه اعزام زير سطحي ها به ماموريت هاي مختلف گفت: بسته به نياز اطلاعاتي كه داريم، اين ماموريت ها طراحي و زير سطحي ها را اعزام خواهيم كرد كه حتماً يگان هاي همراه نيز با آنها خواهد بود مگر اينكه ماموريت خاصي باشد.
وي در بخش ديگري از سخنانش با بيان اينكه ماموريت هاي نيروي دريايي در منطقه گسترش پيدا كرده است، گفت: يگان هاي نيروي دريايي ارتش تا مدار 10درجه هم در شرق منطقه و هم در غرب كه خليج عدن و باب المندب است حضور دارند.
بي غم با بيان اينكه يك ناوگروه آموزشي- عملياتي نيروي دريايي ارتش طي هفته جاري به اين منطقه اعزام خواهد شد، ادامه داد: اين ناو گروه ماموريت دارد علاوه بر آموزش عملي براي برخي از دانشجويان دانشگاه امام خميني(ره)، بحث اشراف اطلاعاتي را نيز در منطقه دنبال كند و حتي اين ناوگروه در اين ماموريت وارد آب هاي درياي سرخ و پس از آن به درياي مديترانه خواهد شد.

 



انتصاب فرماندهي قرارگاه پدافند هوايي خاتم الانبياء(ص) از سوي رهبر معظم انقلاب

حضرت آيت الله العظمي خامنه اي، رهبر معظم انقلاب اسلامي و فرمانده كل قوا در حكمي امير سرتيپ فرزاد اسماعيلي را به سمت فرماندهي قرارگاه پدافند هوايي خاتم الانبياء صلي الله عليه و آله و سلم منصوب كردند .
به گزارش پايگاه اطلاع رساني دفتر مقام معظم رهبري، متن حكم حضرت آيت الله العظمي خامنه اي به اين شرح است :
بسم الله الرحمن الرحيم
امير سرتيپ فرزاد اسماعيلي
به پيشنهاد فرمانده كل ارتش جمهوري اسلامي ايران و نظر به تعهّد و شايستگي، شما را به فرماندهي قرارگاه پدافند هوايي خاتم الانبياء صلي الله عليه و آله و سلم منصوب مي كنم. ارتقاء آمادگي مورد نياز و تحقق اهداف پيش گفته را انتظار دارم .
از تلاشهاي ارزشمند اميرسرتيپ ميقاني در مدت تصدي اين مسئوليت تشكر مي كنم .
توفيق همگان را از خداوند متعال مسئلت دارم.
سيدعلي خامنه اي
3 بهمن ماه 1389

 



قرار بود مردم را گول بزنيم نه اينكه خودمان هم باور كنيم (خبر ويژه)

از روحانيت سنتي آبي براي اپوزيسيون سبز گرم نمي شود و چنين فكري يك توهم است.
اين مطلب را پايگاه ضدانقلابي روز آنلاين مورد تاكيد قرار داده است. محمدرضا يزدان پناه همكار فراري نشريات زنجيره اي با اشاره به سخنان آيت الله واعظ طبسي عليه سران فتنه مي نويسد: توليت آستان قدس با حمله به سران جنبش سبز، آنها را سران فتنه و جريان باطل خواند كه «اسلام ستيزي، تلاش براي رجعت به فرهنگ جاهلي و مقابله با رهبري و امام جامعه را هدف قرار داده اند». واعظ طبسي هر چند در انتخابات از هيچ نامزدي به صورت علني حمايت نكرده بود اما در سفر قبل از انتخابات موسوي به مشهد از وي استقبال كرد. با اين حال او دهم دي ماه سال گذشته، هدايت كنندگان حادثه روز عاشورا در تهران را محارب ناميد.
روز آنلاين با بيان اينكه «تلاش جنبش سبز براي جذب روحانيت سنتي ناموفق بوده تا جايي كه سبزها، محارب ناميده مي شوند» از قول امين بزرگيان (ديگر روزنامه نگار زنجيره اي فراري) نوشت: روحانيت سنتي نمي تواند كمك قابل توجهي به جنبش دموكراسي خواهي ايران بكند. اساسا اينكه مخالفان بخواهند تخم مرغ هاي خود را در سبد روحانيت سنتي بچينند به خيال اينكه از آنها آبي گرم مي شود يك توهم است.دليل اين مسئله هم اين است جهاني كه روحانيت سنتي در آن مي انديشد و عمل مي كند اساسا با جهاني كه يك فعال اپوزيسيون يا حقوق بشر در آن عمل مي كند كاملا متفاوت است.
اين روزنامه نگار زنجيره اي درباره همراهي برخي روحانيون با مفاهيم و حركت دموكراتيك گفت: «اين ما هستيم كه كنش اين افراد را به گونه اي تعبير مي كنيم كه با دموكراسي و اصول آن هماهنگ مي شود. ضمن اينكه روحانيت سنتي به عنوان يك نهاد اساساً دغدغه مسائل دموكراتيك را ندارند.»
وي در پاسخ به اين پرسش كه آيا جنبش اعتراضي ايران مي تواند از مخالفت هاي روحانيت و مراجع سنتي با دولت براي دستيابي به اهداف خود استفاده كند؟ مي گويد: «پاسخ به اين پرسش منفي است». زيرا همين روحانيوني كه به دولت انتقاد مي كنند در زمان دولت خاتمي با نيروهاي دموكراتيك مخالفت مي كردند. در سياست معمول، يك سياستمدار مانند «ميرحسين موسوي مي تواند براي فشارهاي سياسي روزمره و كسب منافع سياسي زودگذر از انتقاد فردي مانند آيت الله صافي گلپايگاني به دولت استفاده كند اما اين مسئله نبايد باعث شود اين «توهم» به وجود بيايد كه در افكار و آراي روحانيت سنتي درباره اپوزيسيون تغيير بنياديني به وجود آمده است.»

 



كوتاه و گويا مثل نامه هفتادوچهارم خودم! (خبر ويژه)

همسر تاج زاده مي گويد به زودي تمام ناگفته ها را با مردم در ميان خواهد گذاشت.
محتشمي پور اين حرف را ضمن نامه خود به دادستان تهران عنوان كرده است. اين البته هفتاد و سومين نامه سرگشاده نامبرده به دادستان است كه طبق روال از سوي رسانه هاي ضد انقلاب منتشر شده است. وي در اين نامه متذكر شده كه ركورد نگارش 73 نامه را در مدت 5 ماه به دست آورده است.
اين عضو حزب مشاركت توضيح نداده كه اگر قرار است ناگفته ها را بعد از اين بود بگويد پس تاكنون با نگارش هفتاد و سه نامه مشغول چه كاري بوده است؟ تمرين ؟ تكرار مكررات؟ مقدمه چيني؟ حاشيه پردازي يا...؟
«ناگفته ها را خواهيم گفت» ابزار جنگ رواني رسانه هاي زنجيره اي مدعي اصلاحات پس از سال 76 بود كه البته تا چند سال بعد از آن جذابيتي با خود داشت اما اين ابزار پس از مدتي منسوخ شد چرا كه افراطيون ما في الضمير پنهان خويش را با رويكردهاي منافقانه و ضد انقلابي بيرون ريختند و در هتك حرمت و قانون شكني و پشت پا زدن به ارزش هاي اصيل اسلامي و ملي كوچكترين مسامحه اي نكردند تا ناگفته اي هم باقي نمانده باشد.
البته استثنائاً درباره عملكرد آقاي تاج زاده- مثلاً در زمينه تقلب در انتخابات مجلس ششم و به زير كشيدن كساني چون آقاي هاشمي رفسنجاني- و زد و بندهاي وي با گروهك هاي ضد انقلاب حتماً ناگفته هاي بسياري وجود دارد كه بايد منتظر ماند و شنيد.

 



درازگوش تروا در اتاق فكر لندن قاطي كرد (خبر ويژه)

ارگان حلقه لندن با انتشار مقاله اي تلاش كرد اهانت طنزنويس نامتعادل خود به ملت ايران را كمرنگ كند. ابراهيم نبوي در نوشته خود مدعي شده بود ملت ايران به خاطر خصلت رواني حسادت، عليه شاه و فرح پهلوي انقلاب كردند!
جرس براي كمرنگ كردن سياه بازي تازه نبوي، در متني شبه انتقادي نوشت: نبوي در طنزهاي خود از مطالب غلو شده و تند و درشت استفاده مي كند كه لازمه طنزنويسي است اما گاه به مطالب تحليلي او هم سرايت مي كند... هيچ شخصي مبرا از انتقاد نيست اما انتقاد هم آدابي دارد؛ هجو و توهين، خصومت و جبهه گيري طرف مقابل را تشديد مي كند. در بخشي از مطلب آقاي نبوي آمده بود «اين موضوع يك خصلت رواني ميان مردم ماست. حتي دشمني مردم با محمدرضا پهلوي و فرح پهلوي نيز به اين بازنمي گشت كه آنها مستبد و خودراي بودند، بسياري از مردم آنها را ثروتمند و داراي زندگي افسانه اي مي دانستند و به اين موضوع حسادت مي كردند.»! اين سخنان توهين مستقيم به شعور يك ملت است. كدام ملت به خاطر حسادت خود را در معرض توپ و گلوله قرار مي دهد؟
ارگان مهاجراني سال گذشته طرح نبوغ آميز «درازگوش تروا» را براي به هم ريختن تظاهرات عظيم 22بهمن و اجراي عمليات براندازي پيشنهاد كرده بود و اما پس از شكست آن مورد سرزنش دشمنان و دوستان انقلاب قرار گرفت. در آن ماجرا هم مهاجراني و نبوي مشتركا به تبليغات پروژه پرداخته بودند، هرچند كه مهاجراني بعدا نبوي را مجبور كرد به تنهايي همه مسئوليت اين افتضاح بزرگ را به عهده بگيرد.
گسترش رسوايي هاي حلقه لندن در حالي است كه مهاجراني پيش از اين حلقه متبوع خود را اتاق فكر جنبش سبز در خارج توصيف كرده بود و هم اكنون نيز بده بستان كامل ميان دو سايت كلمه (موسوي) و جرس برقرار است.

 



پس از مذاكرات اسلامبول ايران همچنان دست برتر را دارد (خبر ويژه)

پافشاري بر لزوم تحريم ايران سندي است كه ثابت مي كند غرب از متوقف كردن ايران جسور، ناتوان است.
روزنامه صهيونيستي جروزالم پست با انتشار اين تحليل متذكر شد «شانس غرب براي مقابله با نظامي كه به خاطر مقاومتش در برابر غرب، داراي محبوبيتي روزافزون در جهان اسلام مي باشد، بسيار ناچيز و صفر است».
اين روزنامه نوشت: تسلط حزب الله بر لبنان، استحكام قدرت حماس در غزه، طغيان شيعيان در عراق، روابط توسعه يافته ايران با تركيه و تقويت پيوندهاي آن با سوريه، برخي از سياست هاي موفق خارجي ايران در خاورميانه بوده است. همچنين اظهارات انتقادي و بي امان محمود احمدي نژاد مبني بر اين كه غرب ضعيف و درحال عقب نشيني از منطقه است، توانسته است نظر مسلمانان در اين منطقه از جهان را جلب كند.
به نوشته جروزالم پست «هرگونه فشار و سخت گيري به مردم ايران، حس همدردي جهان اسلام را برمي انگيزد ضمن اينكه تحريم ها غالباً در هيچ جا جواب نداده است».
روزنامه آمريكايي وال استريت ژورنال هم در تحليل ديگري با اشاره به مذاكرات اسلامبول نوشت: ايران با يك موقعيت مستحكم تر شده در سطح منطقه در مذاكرات اسلامبول شركت كرد. هفته گذشته در لبنان- دوست و هم پيمان نزديك ايران- حزب سياسي حزب الله بر سر بحث هاي مرتبط با دادگاه ترور رفيق حريري، با موفقيت دولت طرفدار غرب را به سقوط كشاند. تلاشهاي هم پيمانان واشنگتن در عربستان سعودي و فرانسه براي ميانجي گري در اين بحران شكست خورد. هم پيمانان ديپلماتيك ايران- تركيه، قطر و سوريه- به نحو فزاينده اي، فضاي ديپلماتيك را پر مي كنند. ايران همچنين هم پيماني هاي ديپلماتيك خود در عراق و افغانستان را مستحكم كرده است. تيم ديپلماتيك تهران مايل بودند از مذاكرات تركيه بيشتر براي تلاش براي تمركز بيشتر بر مسائل منطقه اي استفاده كنند تا نسبت به عملكرد هسته اي خود ايران.
از سوي ديگر سايت بي بي سي انگليس با اشاره به بي نتيجه ماندن مذاكرات اسلامبول پيش بيني كرد غرب دنبال افزايش فشار تحريمي به ايران باشد.
بي بي سي در عين حال نوشت: از سوي ديگر ايران نشان داده كه پس از شكست هر دور گفت وگو، فعاليت هاي هسته اي اين كشور شتاب مي گيرد و جنبه هاي تازه اي به آن افزوده مي شود. اين بار هم احتمالاً مقامات ايراني مي كوشند با سرعت دادن به فعاليت كارخانه اي كه اخيراً براي توليد ميله و صفحه سوخت اتمي تأسيس شده است، توليد سوخت را هرچه زودتر به مرحله نهايي برسانند. وارد كردن برق توليد شده در نيروگاه اتمي بوشهر به شبكه سراسري برق هم مي تواند يك فرصت تازه براي نمايش دستاوردهاي اتمي ايران باشد.

 



بلر آن قدر دروغ گفته كه ديگر كسي حرف هايش را باور نكند (خبر ويژه)

توني بلر وقتي در جلسه كميته تحقيق جنگ عراق گفت «عميقاً نسبت به از دست رفتن جان بيگناهان در عراق متاسف است» مورد استهزا قرار گرفت.
روزنامه انگليسي «تلگراف» ضمن درج اين گزارش نوشت: بلر كسي است كه بيش از هر سياستمدار بازنشسته ديگر، با چنين ريشخندها و بدتر از آن با فريادهاي تحقيرآميز «بلر دروغگو»، «جنايتكار جنگي» و چيزهاي نظير آن آشناست. بنابراين جاي تعجب نيست كه مردم از تلاش براي گوش دادن به آنچه بلر مي گويد، رويگردان هستند و تمامي سخنان وي را تلاشي براي توجيه خود مي پندارند. البته منصفانه است كه بگوئيم توجيه كردن، يكي از تخصص هاي اوست(!)
اين روزنامه در عين حال خواستار توجه به اظهارات نخست وزير سابق انگليس درباره تهديد گسترش نفوذ ايران در خاورميانه شد و نوشت: بلر مي گويد «من به عنوان فرستاده صلح دائماً در منطقه خاورميانه هستم و همه جا شاهد نفوذ و تاثير ايران هستم. اين نفوذ منفي و مخرب است. ايران از گروه هاي تروريستي حمايت مي كند و در روند صلح خاورميانه خلل ايجاد مي كند. غرب بايد سرش را از زير خاك بيرون بياورد و از اين سياست بيچارگي و عذرخواهي دست بردارد». آيا ما بايد به اين دليل كه بلر در عراق مرتكب اشتباه شده، حرف هاي او را غيرقابل اعتماد فرض كنيم و به هشدارش اعتنا نكنيم؟
يادآور مي شود پيش از اين برخي مطبوعات اروپايي فاش كرده بودند كه آمريكا و انگليس براي ترساندن افكارعمومي از خطر عراق، ماشين آتش نشاني را رنگ و بزك كرده بودند تا به عنوان ماشين هاي حمل كننده تسليحات اتمي نمايش دهند!

 



منطق سستي كه فقط كد محافل اطلاعاتي و سياسي غرب مي شود (خبر ويژه)

معاون وزير خارجه دولت اصلاحات گفت: مذاكرات اتمي در شرايط فعلي هدف چندان مشخصي ندارد.
محمد صدر در گفت وگو با ايران ديپلماسي اضافه كرد: در گذشته، هدف ما در مذاكرات اين بود كه نگذاريم ايران تحت تحريم بين المللي قرار گيرد و قطعنامه هاي بين المللي در مورد ايران صادر نشود؛ كه متأسفانه اين اتفاق افتاد.
وي اضافه كرد: ما مي گوييم مي خواهيم از تكنولوژي صلح آميز هسته اي بهره مند باشيم. غربي ها حداقل در ظاهر بيان مي كنند كه با اين خواسته مخالف نيستند. از سوي ديگر ما اعلام مي كنيم ما به هيچ وجه به دنبال ساخت سلاح هسته اي نيستيم. غرب مي گويد گزارش ها اين موضوع را تأييد نمي كند. وقتي ما بيان مي كنيم كه به دنبال تسليحات هسته اي نيستيم چرا نمي توانيم آن را ثابت كنيم؟ اينكه ما نتوانسته ايم آن را ثابت كنيم به اين معناست كه مذاكرات موفقيت آميزي در چند سال گذشته نداشته ايم.
اين چهره مشاركتي همچنين گفته است: عقل و درايت بايد بر كل سياست خارجي دولت حاكم شود. غربي ها مي گويند اين دولت با موضع گيري هايش يك دولت قابل پيش بيني نيست و دولتي هم كه قابل پيش بيني نيست بالقوه براي منطقه خطرناك است و بايد با اين خطر مقابله كرد.
اين سخنان در حالي است كه غرب در دولت قابل پيش بيني، منفعل و تسليم پذير اصلاحات، اجازه نداد 25 سانتريفيوژ براي كارهاي صرفاً آزمايشگاهي داير باشد و سرانجام دولت وقت تمام فعاليت هاي مربوط به غني سازي و مراحل پيش از آن را تعطيل كرد. اما حتي اين تضمين هاي معطوف به تعطيلي برنامه هسته اي ايران هم باعث نشد تا تهديد از سر كشور برداشته شود به نحوي كه همان زمان دولت بوش و متحدان انگليسي و اسرائيلي آن اعلام كردند اين رويكرد نشانه ضعف ايران است، به همين دليل نيز دولت بوش علناً و با وقاحت، ايران را تهديد به حمله نظامي كرد و در فهرست كشورهاي «محور شرارت» قرار داد! اكنون اين سران دولت اصلاحات و متوليان ديپلماسي آن هستند كه بايد توضيح دهند هدف مشخص آنها در طول مذاكرات چه بود؟ چرا با وجود همه نرمش ها و عقل و درايت(!؟) و «پيش بيني پذيري» نتوانستند به غرب ثابت كنند برنامه هسته اي ايران تسليحاتي نيست؟ و كجاي چنان مذاكراتي «موفقيت آميز» بود كه حالا بايد غصه آن دوران را خورد؟!
يادآور مي شود محافل اطلاعاتي و سياسي غربي اين قبيل اظهارات معطوف به تخطئه راهبرد مقاومت جمهوري اسلامي را تنها دليل موفقيت پروژه فشار و تحريم مي دانند و بارها به اظهارات كساني چون خاتمي و موسوي و برخي عناصر مشاركتي در اين چارچوب - به نشانه موفقيت! فشار و تحريم و تهديد- استناد كرده اند.

 



وقتي سيما به تبليغاتچي زرد رو داد (خبر ويژه)

مشاور هنري-تبليغاتي «مهدي كروبي» در انتخابات، استراتژي فرهنگي جمهوري اسلامي را با سياست هاي رژيم ستم شاهي مقايسه كرد و با توهين به نمايندگان مجلس و دولت، تفكر فرهنگي نظام را «صله اي» خواند!
«علي معلم» كه در كنار كساني چون «عمادالدين باقي» و «عباس عبدي» در تيم انتخاباتي كروبي فعاليت مي كرد، در برنامه «هفت» شبكه سوم سيما ادعا كرد: همانگونه كه «مهرداد پهلبد» (وزير فرهنگ و هنر شاه مخلوع) از اثري خوشش مي آمد و دستور حمايت از آن را مي داد، همچنان اين «تفكر صله اي» در جمهوري اسلامي نيز وجود دارد!
وي كه با همان ادبيات لمپن كروبي در اين برنامه تلويزيوني سخن مي گفت، از دهه 1370 انتشار ماهنامه مبتذل و زرد «دنياي تصوير» را برعهده دارد و در طول 15 سال گذشته، نه تنها اين ماهنامه را به نشريه اي براي تبليغ سينماي هاليوود بدل كرد، بلكه به معرفي فيلم هاي حاوي گرايش هاي جنسي بيمار پرداخت و از فاسدترين جريان هاي سينمايي كشور حمايت كرد. افشاگري هاي مطبوعات سبب شد سرانجام اين ماهنامه در اسفند 1386 توسط «هيات نظارت بر مطبوعات» لغو امتياز شود، اما در روندي غيرمتعارف مجدداً پس از يكسال منتشر شد و همچنان با مشاركت نويسندگان روزنامه هاي زنجيره اي به فعاليت مي پردازد.
جاي تعجب است كه چگونه مسئولان انقلابي سازمان «صداو سيما» كه دغدغه هاي جدي براي مبارزه با «جنگ نرم» دشمن را دارند، اجازه حضور اين عنصر بدسابقه را در برنامه زنده تلويزيوني داده اند تا از اين فرصت براي انتشار توهين به نظام استفاده كند؟!
يادآور مي شود « فريدون جيراني» كه «كيهان» پيش از اين به چاپ سوابق وي براي تبليغ آثار سينمايي مبتذل پرداخته، مجري و گرداننده برنامه زنده «هفت» است! وي از ابتداي دهه 1370 اداره يك هفته نامه سينمايي مبتذل را برعهده داشت. اين هفته نامه به سبب انتشار مصاحبه اي با يك آوازه خوان فاسد عصر پهلوي، اعتراض شديد نمايندگان ارزشي مجلس را برانگيخت و بارها به سبب تبليغ فيلم هاي فاسد آمريكايي و فيلم فارسي هاي زمان طاغوت تذكرات جدي گرفت.

 


صفحه (14)


صفحه (3)


صفحه (2)

     


(صفحه(12(صفحه(6(صفحه(9(صفحه(7(صفحه(8(صفحه(15(صفحه(11(صفحه(5(صفحه(16(صفحه(13(صفحه(4(صفحه (2.3.14