(صفحه(12(صفحه(6(صفحه(9(صفحه(7(صفحه(8(صفحه(15(صفحه(11(صفحه(5(صفحه(16(صفحه(13(صفحه(4(صفحه (2.3.14


چهارشنبه 6 بهمن 1389- شماره 19849

تبليغات تامل برانگيز در جزيره هفتگانه خليج فارس
مدير كل حفاظت از محيط زيست اصفهان: 5/2 ميليون خودرو فرسوده بالاي 30 سال در كشور وجود دارد
برگزاري يادواره 5شهيد گمنام و تجليل از 56 خانواده شهيد جاويدالاثر در بروجرد
ايران در كيهان
انتقاد دبير شوراي هماهنگي تبليغات اسلامي كاشان از نبود موزه شهدا دراين شهر
مشكل كم آبي، گلستان را تهديد مي كند
طرح جاده شفت- طارم- زنجان عملياتي مي شود
از 18 بهمن امسال جشنواره «برف آورد» در كوهرنگ برگزار مي شود
اعزام 12 هزار دانش آموزمازندراني به مناطق عملياتي جنوب
بازار استاندارد ماهي فروشان قشم افتتاح شد
افزايش باروري بزهاي ايراني
جاي خالي آقاي پليس
 انجام عمليات گازرساني به 55 روستاي آمل
تعويض 15هزار دستگاه تراكتور در كشور
فرمانده سپاه استان: 25 هزار نفر از استان همدان به مناطق عملياتي جنوب مي روند
دستگاههاي كاهنده مصرف برق مورد تاييد نيست



تبليغات تامل برانگيز در جزيره هفتگانه خليج فارس

جشنواره اي در خدمت ابتذال عنوان ياداشتي بود كه در روز دوشنبه 22 آذر 89 به چاپ رسيد كه بعد از چاپ آن شهروندان زيادي مراتب قدرداني خود را از آن يادداشت اعلام كردند.
جشنواره پائيزه قشم با تمام انتقادهايي كه از آن شد به پايان رسيد ولي چه پاياني، پاياني كه آغاز سرفصل يك جريان جديد بود كه در همين راستا اشاره به چند نكته به نظر ضروري مي رسد:
1- در آغاز ماه محرم همچنان پارچه هاي رنگي جشنواره در سطح شهر به چشم مي خورد گويي شهر قشم همان شهر شام است و مي خواهند اسراي امام حسين (ع) وارد شهر بكنند و اين آذين بندي تداعي كننده واقعه آن روزگار بود.
2- به هيئت هاي مذهبي كه بصورت خودجوش مبادرت به نصب پرچم هاي سياه در سطح شهر كرده بودند از طرف بهسازي منطقه آزاد قشم دستور جمع آوري آن پارچه ها صادر شده بود كه به لطف خدا هيچ هيئتي زير بار اين بدعت نرفته و به دستور سازمان توجهي نكردند.
3- دشمن از غفلت مسئولان فرهنگي و تبليغي شهرستان، كمال بهره برداري را برده و امروز در منطقه آزاد قشم شاهد توهين به پرچم سه رنگ و مقدس جمهوري اسلامي ايران هستيم.
طوري كه در بازارهاي شهر قشم و شهر درگهان شاهد فروش گردن آويز پرچم مقدس ونقشه ايران اسلامي با آرم ثنوي مسلكان هستيم كه متأسفانه مسئولان ذي ربط و منطقه آزاد قشم چشم خود را به اين اهانت آشكار بسته اند و به آن توجهي نمي كنند.
4- جرياناتي از اين دست يك حركت حساب شده و برنامه ريزي شده محسوب مي شود كه دشمن با هدفي خاص در منطقه اي چون قشم آغاز كرده و مي خواهد به فرهنگ اصيل اسلامي چند صدساله قشمي ها خدشه اي وارد كند. اما زهي خيال باطل كه مردم و جوانان قشمي بيدارند و باورها و اعتقادات ديني با جان آنها عجين شده و با هيچ فرهنگ و آئيني مبادله نمي كنند.
5- تازگي به گوش رسيده منطقه آزاد قشم بعد از محرم و صفر قصد برگزاري جشنواره زمستاني را كرده است. اگر آن نقطه هاي مبهم و ضعف را اصلاح كرده باشند كه بسيار خوب است والا ..... آن مي شود كه نبايد بشود. آقايان مسئولين برگزاري جشنواره بگذاريد عرق...... در جشنواره پائيزه خشك شود و صداي سوت وكف و جيغ دختران وپسران..... از گوشها خارج شود بعد بياييد جشنواره برگزار كنيد. جشنواره اي پرمحتوا و در جهت ترويج فرهنگ اسلامي خوب است .
قشم - خبرنگار كيهان

 



مدير كل حفاظت از محيط زيست اصفهان: 5/2 ميليون خودرو فرسوده بالاي 30 سال در كشور وجود دارد

اصفهان-خبرنگار كيهان:
مدير كل حفاظت از محيط زيست استان اصفهان گفت: 5/2 ميليون خودرو فرسوده بالاي 30سال در كشور وجود داردكه سهميه سالانه براي خروج اين خودروها پاسخگو نيست.
«احمدرضا لاهيجان زاده» در جمع خبرنگاران افزود: مهمترين معضل امروز اصفهان را آلودگي هوا دانست و افزود: اصفهان 260 روز از سال را شاهد وارونگي هوا است. در حالي كه از ابتداي سال جاري تا 6 دي ماه، 7 روز هواي پاك، 101 روز هواي سالم و 184 روز هواي آلوده داشته ايم كه 5 روز آن وضعيت هشدار داشته است.
وي استفاده از سوخت استاندارد از نيمه دوم سال 90 براي كلان شهرها و ايجاد كمربند سبز را از برنامه هاي اين اداره برشمرد و گفت: كنترل استانداردهاي آلودگي هوا بايد زير نظر سازمان محيط زيست انجام شود.
لاهيجان زاده از بهره برداري مدرن ترين تصفيه خانه كشور در بهارستان در ايام دهه فجر امسال خبر داد و افزود: قرار است حدود 5 تصفيه خانه براي روستاها ساخته شود كه هر تصفيه خانه 4 روستا را پوشش مي دهد.

 



برگزاري يادواره 5شهيد گمنام و تجليل از 56 خانواده شهيد جاويدالاثر در بروجرد

بروجرد- خبرنگاركيهان:
يادواره پنج تن از شهداي گمنام و تجليل از 56خانواده شهيد جاويدالاثر در مسجد ولي عصر(عج) بروجرد برگزار شد.
در اين مراسم، سرتيپ علي اكبر نژاد فرمانده قرارگاه صاحب الزمان(عج) نيروي زميني سپاه پاسداران در سخناني با گراميداشت ياد و خاطره شهدا گفت: ايثار، ولايتمداري، بصيرت، دوري از دنيا، قبول خطر، عشق به امام راحل(ره) و ائمه معصومين از ويژگيهاي بارز شهدا بود و شهدا شرايط زمان را به خوبي درك كردند و توانستند تصميم صحيح بگيرند.
سرتيپ اكبرنژاد در قسمتي ديگر از سخنان خود گفت: دنيا هم نتوانست شهدا را زمينگير كند و انقلاب اسلامي تا جوانان اينچنيني دارد، آسيب نخواهد ديد.
در مراسم يادواره اين شهدا كه با دعوت نيروي مقاومت بسيج سپاه بروجرد صورت گرفت، امام جمعه بروجرد و علاالدين بروجردي نماينده مردم بروجرد ، فرماندهان سپاه بروجرد، فرماندار و جمعي از مسئولين، روحانيون، خانواده معظم شهدا و اقشار مختلف مردم حضور داشتند.

 



ايران در كيهان

بسترهاي مناسب براي سرمايه گذاري
مانه و سملقان- خبرنگار كيهان: سيدمحمدرضا هاشمي فرماندار مانه و سملقان در جلسه كميته برنامه ريزي اين شهرستان گفت: مانه و سملقان به دليل قرار گرفتن در مسير تردد زائران بارگاه ملكوتي امام رضا(ع) بسترهاي مناسبي براي سرمايه گذاري دارد. از اين رو همواره مورد توجه سرمايه گذاران داخلي به ويژه دربخش هاي صنعتي و توريستي قرار گرفته است.
اصلاح ساختارها در مازندران
ساري- خبرنگار كيهان: رئيس سازمان جهاد كشاورزي مازندران از اصلاح ساختار يك هزار و 750 واحد مرغداري و 408 واحد دامداري در برنامه پنج ساله خبر داد. عنايت الله تورنگ درحاشيه نشست تخصصي هدفمند كردن يارانه ها در جمع خبرنگاران بيان داشت: در هدفمندسازي يارانه ها يكي از برنامه ها، اجراي بسته هاي سياستي و حمايتي دولت و اصلاح ساختار واحدهاي توليدي و كشاورزي است كه تسهيلات خوبي نيز دراين زمينه پرداخت مي شود.
ذخيره سازي نزولات آسماني در شاهرود
شاهرود- خبرنگار كيهان: به منظور اصلاح و احياء مراتع شهرستان شاهرود عمليات ذخيره نزولات آسماني توسط اداره منابع طبيعي و آبخيزداري شهرستان شاهرود در مراتع قشلاقي اجرا شد. به گفته رئيس اداره منابع طبيعي و آبخيزداري شهرستان شاهرود اين پروژه به صورت پيماني و در سطح يكصد هكتار و با هزينه اي معادل 40 ميليون ريال از محل طرح بهبود اصلاح و احياء مراتع اجرا شد.
راه اندازي متروي قزوين- هشتگرد
قزوين- خبرنگار كيهان: معاون شهرسازي و معماري سازمان مسكن و شهرسازي استان قزوين گفت: طرح مطالعاتي متروي هشتگرد به قزوين پس از 6 ماه پايان يافت و هم اكنون براي اخذ مجوزهاي لازم و تخصيص اعتبار در كميسيون ماده 32 وزارت مسكن و شهرسازي قرار دارد.
حامد ماني فر افزود: طرح احداث مترو از شهرهاي جديد به مراكز استان ها به جاي ارائه در شوراي عالي ترافيك، توسط وزارت مسكن و شهرسازي به تصويب مي رسد.
نوسازي مدرسه اي در گلستان
گرگان- خبرنگار كيهان: حميدرضا صادقي رئيس اداره آموزش و پرورش شهرستان مراوه تپه در مراسم تجليل از غلامرضا خاكي خير مدرسه ساز در جلسه شوراي آموزش و پرورش گفت:اين خير محترم مبلغ 10 ميليون تومان جهت ساخت يك واحد آموزشي 3 كلاسه در محله خداقلي شهرستان اهدا كرده است كه عمليات اجرايي ساخت اين آموزشگاه در آينده نزديك و توسط اداره كل نوسازي و تجهيز مدارس استان گلستان شروع خواهد شد.
تلقيح مصنوعي در قشم
جزيره قشم- خبرنگار كيهان: طرح تلقيح مصنوعي (لقاح در رحم دام) در روستاي خالدين از توابع شهرستان قشم براي دومين سال متوالي انجام شد.
حسين اشكو، مدير جهاد كشاورزي شهرستان قشم گفت: طرح تلقيح مصنوعي در قشم براي اولين بار درسال 88 انجام شد كه درپي موفقيت اين طرح درسال جاري نيز صورت پذيرفت.
رشد ستاد عالي كانونهاي فرهنگي و هنري
بيرجند- خبرنگار كيهان: معاون آموزش و پژوهش ستاد عالي كانونهاي فرهنگي و هنري مساجد كشور با حضور در استان خراسان جنوبي كانونهاي مساجد را از امن ترين مراكز فرهنگي در كشور دانست.
محمدرضا جعفري تصريح كرد: از ابتداي تأسيس اين ستاد تا قبل از دولت نهم دو هزار و 200 كانون فرهنگي، هنري تأسيس شده بود. از ابتداي دولت نهم تاكنون اين رقم به هشت هزار و 800 كانون ارتقا يافته است.
كمبود هلال احمر مهران
مهران- خبرنگار كيهان: دبيركل جمعيت هلال احمر كشور از ايجاد پايگاه امدادي در پايانه مرز مهران خبر داد.
فرماندار شهرستان مهران در جريان بازديد دبيركل جمعيت هلال احمر كشور از شهرستان مهران گفت: مهران دروازه ورود به عتبات عاليات است. وي افزود باتوجه به خيل عظيم تردد روزانه و عبور و مرور كاميون هاي صادراتي و ترانزيتي در حوزه شهرستان مهران كمبود نيروي انساني و امكانات قابل لمس است و تجهيز هرچه سريع تر هلال احمر شهرستان را مي طلبد.
يادواره شهداي درچه
درچه- خبرنگار كيهان: از سوي پايگاه بسيج شهيد صدوقي اسلام آباد درچه اولين يادواره 17 شهيد اين محل در سالن گلزار شهداي اسلام آباد درچه برگزار شد در اين مراسم امام جمعه- فرمانده سپاه و جمعي از مردم و خانواده شهدا حضور داشتند.
گفتني است اين مراسم تحت عنوان كبوتران مهاجر برگزار شد.
احياي قنات خوشاب سبزوار
سبزوار- خبرنگار كيهان: قنات باغ دشت خوشاب واقع در شهرستان سبزوار كه براثر تخريب و عدم لايروبي به صورت متروكه درآمده بود احيا شد. اين خبر را رئيس مركز جهاد كشاورزي خوشاب اعلام كرد و گفت؛ طول اين قنات شش كيلومتر و عمق مادر چاه 40 متر و ميزان آبدهي آن دو ليتر در ثانيه است. او گفت اعتبار اين پروژه 140 ميليون ريال بود كه 20درصد از محل خودياري مالكان و 80درصد از محل اعتبارات استاني تأمين شده و اجراي آن شش ماه طول كشيد.
تسريع در مسكن مهر اهواز
اهواز- خبرنگار كيهان: به منظور تسريع در كار تعاونيهاي 29گانه منطقه مهديس اهواز تكميل خدمات زيرساختهاي لازم در دستور كار قرار گرفته است. عبدالعزيز فدعمي با بيان اين خبر افزود: با موافقت وزير مسكن و شهرسازي اين تعاونيها از تسهيلات وام مسكن مهر بهره مند مي شوند.
وي افزود: به دليل مشكلاتي كه در روند كار اين تعاونيها بوجود آمده بود عمليات اجرايي آنها مدت زيادي به طول انجاميده است كه اين امر علاوه بر مشكلاتي، كه براي اعضاء به وجود آورده موجب صدمه زدن به چهره شهر و كاربريهاي مجاور شده است.
طرح تأمين آتيه در همدان
همدان- خبرنگار كيهان: مديركل آموزش و پرورش استان همدان گفت: دانش آموزان مراكز استثنايي استان، تحت پوشش طرح تأمين آتيه قرار مي گيرند. عباس حسني محتشم، در شوراي اداري آموزش و پرورش استان همدان افزود: به منظور تأمين آتيه دانش آموزان استثنايي و كمك به وضعيت اقتصادي و تحصيلي آنان، به تعداد 2600 نفر از افرادي كه از سال 81 تا 86، در مدارس استثنايي استان مشغول به تحصيل بوده اند، كارت بانك الكترونيكي ارايه مي شود.

 



انتقاد دبير شوراي هماهنگي تبليغات اسلامي كاشان از نبود موزه شهدا دراين شهر

كاشان -خبرنگاركيهان:
دبير شوراي هماهنگي تبليغات اسلامي كاشان از بي توجهي مسئولان شهرستان نسبت به تأسيس موزه شهداي كاشان انتقاد كرد.
غلامعلي عبدالرحيمي گفت: شهرستان كاشان با يك هزار و 700 شهيد، يكي از شهرستان هايي است كه در دوران انقلاب اسلامي و 8 سال دفاع مقدس نقش تعيين كننده اي داشته است.
وي برلزوم تاسيس اين موزه دركاشان تاكيد كرد و با اشاره به اينكه موزه شهدا مي تواند به عنوان گنجينه تمام معنايي براي نسل جوان شهرستان مورد استفاده قرار بگيرد، افزود: متاسفانه مسئولان شهرستان تاكنون كوچكترين اقدامي براي تأسيس موزه شهداي كاشان نداشته اند.
وي يادآور شد: نبود موزه شهداي كاشان باعث شده تا بخش زيادي از گنجينه گرانبهاي آثار و خاطرات شهدا كه مي تواند موجب زنده نگه داشتن تاريخ مبارزات فرزندان رشيد و شهيد كاشان باشد به مرور زمان از بين برود.
عبدالرحيمي بيان داشت: بسياري از شاهدان انقلاب و ايثارگران دفاع مقدس كه خاطرات و اسرار گرانبهايي را درنهانخانه اسرار خود داشتند، بدون اينكه درجايي ثبت شود با خود به ديار باقي بردند و ما را از داشتن خاطرات ارزشمند خود محروم كردند.
وي گفت: بسياري از آثار شهداي كاشان نيز بعد از تحويل از خانواده هاي آنان به آنها بازگردانده نشده و اكنون نيز مشخص نشده اين آثار كجا و در نزد چه افرادي است.

 



مشكل كم آبي، گلستان را تهديد مي كند

گرگان -خبرنگاركيهان:
اگر الگوي مصرف بهينه آب در زمينه استفاده از آب رعايت نشود، امسال استان گلستان با بحران جدي كم آبي روبرو خواهد شد.
مهندس علي اكبر عليمرادي، مديرعامل شركت آب و فاضلاب استان گلستان ضمن بيان اين مطلب با اشاره به بالا بودن ميزان مصرف آب دراستان تأكيد كرد: در شرايط كنوني مردم شريف استان بايد به اين مسأله هم حساس باشند و درامر صرفه جويي آب نهايت همكاري را با شركت آب و فاضلاب استان داشته باشند.

 



با تخصيص اعتبار از سوي معاونت نظارت راهبردي رياست جمهوري
طرح جاده شفت- طارم- زنجان عملياتي مي شود

طارم- خبرنگار كيهان:
با تخصيص 4 ميليارد تومان اعتبار از سوي معاونت نظارت راهبردي رياست جمهوري، طرح جاده شفت- طارم- زنجان از سال 90 عملياتي مي شود.
به گزارش خبرنگار ما عملياتي شدن پروژه جاده تفت- طارم- زنجان علاوه بر تسهيل مسير ارتباطي استان هاي شمال غرب كشور با استان گيلان، در كاهش هزينه ها، دسترسي آسان، جذب گردشگر و كاهش حوادث جاده اي كمك قابل توجهي خواهد كرد.
بهره برداري از مسير 90 كيلومتري شفت- طارم- زنجان كه شروع برنامه اجرايي آن از مصوبات سفر دوم استاني هيئت دولت به استان گيلان به شمار مي رود، مي تواند در خروج شهرستان هاي فومن، شفت و طارم نقش برجسته اي داشته باشد.
بنابراين گزارش خروج 87 روستاي طارم و 65 روستا در شهرستان هاي شفت و فومن از توابع استان گيلان، از بن بست، ضمن جلوگيري از مهاجرت روستائيان، شاهد شكوفايي و رونق اقتصادي در اين مناطق خواهيم بود.
گفتني است تخصيص 4 ميليارد تومان اعتبار از سوي معاونت محترم نظارت راهبردي رياست جمهوري عمليات اجرايي اين طرح در سال 90 آغاز خواهد شد.

 



از 18 بهمن امسال جشنواره «برف آورد» در كوهرنگ برگزار مي شود

شهركرد - خبرنگار كيهان:
مديركل ميراث فرهنگي، صنايع دستي و گردشگري چهار محال و بختياري از برگزاري چهارمين برف آورد شهر برفي در بهمن ماه سال جاري خبر داد.
مـژگان رياحي گفت: برف آورد از 18 بهمن ماه به مدت 4 روز در سايت قاسم آباد كوهرنگ برگزار مي شود.
وي افزود: اين برف آورد با محوريت تاكيد بر ارزش هاي انقلاب اسلامي ايران و مبارزات حق طلبانه در ساير كشورهاي جهان، الهام از فرهنگ غني و ايراني با نگاهي نو به ارزش هاي انساني و تاكيد بر ويژگي هاي زيباشناسانه معنوي، توجه به خرده فرهنگ ها و نشانه هاي تصويري اقوام ايراني و توجه به معماري ايراني و نشانه هاي معروف اقصي نقاط ايران شكل گرفته است.
رياحي بيان داشت: برگزاري جشنواره شهر برفي در گسترش صنعت گردشگري و طبيعت گردي و معرفي قابليت هاي ويژه استان به گردشگران داخلي و خارجي بسيار موثر است.
وي ادامه داد: شرايط ثبت نام در فراخوان اعلام شده و گروه ها تا 10 بهمن ماه فرصت دارند تا مدارك مورد نياز را به دبيرخانه شهر برفي به آدرس؛ استان چهارمحال و بختياري - شهركرد - بلوار فارابي شمالي روبروي هتل آزادي ارسال كنند.

 



اعزام 12 هزار دانش آموزمازندراني به مناطق عملياتي جنوب

ساري- خبرنگار كيهان:
رئيس سازمان بسيج فرهنگيان و دانش آموزي سپاه كربلاي مازندران از اعزام 12 هزار دانش آموز به مناطق عملياتي جنوب كشور خبر داد.
سرهنگ پاسدار محسن نجيب زاده در جمع خبرنگاران اظهار داشت: اردوهاي راهيان نور براي دانش آموزان مقطع دوم دبيرستان با محوريت طرح ويژه تحول درس آمادگي دفاعي اجرا مي شود.
وي گفت: در مجموع 600 هزار دانش آموز اين مقطع براي درس آمادگي دفاعي به مناطق عملياتي جنوب كشور اعزام مي شوند. سرهنگ نجيب زاده با اشاره به اينكه اين اردو چهار روزه است، افزود: زمان اعزام اين گروه ها چهارم بهمن تا 15 اسفندماه است.
نجيب زاده با بيان اينكه براي هر نفر در اين اعزام ها حداقل 100 هزار تومان هزينه مي شود، گفت: آموزش هاي آمادگي دفاعي، مسائل ديني و فرهنگي در اين اعزام ها صورت مي گيرد.
رئيس سازمان بسيج دانش آموزي و فرهنگيان سپاه كربلاي مازندران با تأكيد بر اينكه از هيچ يك از دانش آموزان هزينه اي دريافت نمي شود، افزود: استقبال از اين طرح بسيار مناسب بوده است. وي تعداد دانش آموزان بسيجي مازندران را 220 هزار دانش آموز خواند و اظهار داشت: 121 هزار فرهنگي نيز عضو سازمان بسيج فرهنگيان هستند.
نجيب زاده تشكيل بسيج اميدان را براي مقطع چهارم و پنجم ابتدايي يكي از برنامه هاي اين نهاد برشمرد و تصريح كرد: سال گذشته 20 درصد مدرسه هاي ابتدايي جذب اين طرح شدند.
وي با بيان اينكه بهترين نوع كار كردن، تعليم و تربيت است، گفت: در سال گذشته 14 هزار و 500 نفر به سرزمين راهيان نور اعزام شدند.
رئيس سازمان بسيج دانش آموزي سپاه كربلاي مازندران تعداد شهداي دانش آموز مازندران را 171 شهيد اعلام كرد و اظهار داشت: 300 فرهنگي نيز در هشت سال دفاع مقدس به درجه شهادت نائل شدند.

 



بازار استاندارد ماهي فروشان قشم افتتاح شد

قشم- خبرنگاركيهان:
سازمان مناطق آزاد قشم، بازار استاندارد و بهداشتي ماهي فروشان اين منطقه را در مساحت 4هزارمترمربع در حاشيه خليج فارس و مشرف به دريا با هزينه اي بالغ بر 3ميليارد ريال افتتاح كرد.
مدير بهسازي شهري و همياري روستايي سازمان منطقه آزاد قشم گفت: بازار جديد ماهي فروشان شهر قشم با 28غرفه شامل غرفه پاك كردن ماهي، تخليه زوايد ماهيان با واگذاري انشعاب آب و برق و سرويس بهداشتي در زيربنايي به وسعت 600مترمربع در اختيار صنف فروشندگان ماهي قرار گرفت.
محمدجعفر حبيب پور افزود؛ سازمان منطقه آزاد قشم در راستاي ساماندهي جداره هاي شهري و ايجاد تسهيل و روانسازي ترافيك و همچنين تمركز ماهي فروشان در اين منطقه و ايجاد فضاي مناسب با رعايت اصول بهداشتي اقدام به ساخت بازار جديد ماهي فروشان كرد.
حبيب پور در پايان تصريح كرد؛ هر غرفه با كمترين ميزان اجاره (650هزار ريال) به صورت ماهانه در اختيار فروشندگان ماهي قرار گرفته است و بخش تره بار ميدان ماهي فروشان نيز در قسمت بيروني فضاي ماهي فروشان در فضاي سرپوشيده حدود 200مترمربعي راه اندازي شده است.

 



افزايش باروري بزهاي ايراني

تبريز - خبرنگار كيهان
با انجام يك طرح علمي در تبريز و 5 قلوزايي بز، باروري بزهاي ايران افزايش يافت.
اين امر با اجراي يك طرح علمي و همزمان سازي فحلي دام هاي سبك و 5 قلوزايي بزها در يكي از روستاهاي اطراف تبريز، ممكن شده ديده است.
كارشناس مجري طرح ساماندهي دام روستاي «مايان سفلي» با همكاري يكي از دام داران روستا به نام «پورسيف» بهره وري چند قلوزايي در ايران را به 5 قلو ارتقا داده است.

 



جاي خالي آقاي پليس

در اين تصوير جاي خالي مأموران عزيز راهور در خيابان فلسطين روبه روي دانشكده دندانپزشكي بابل بيش از هر موقع ديگري براي حل معضل ترافيك به چشم مي خورد.
علي كفايي مهر-خبرنگار كيهان در بابل

 



مديرعامل گاز استان مازندران خبر داد
 انجام عمليات گازرساني به 55 روستاي آمل

آمل- خبرنگاركيهان:
مديرعامل گاز استان مازندران از انجام عمليات گازرساني به 55 روستاي آمل خبر داد.
مهندس عرب مقصودي با بيان اينكه نگاه به شهرستان هاي محروم نگاهي بسيار ويژه است، افزود: 3 شهر آمل، بابل و تنكابن بيشترين محدوديت را در ميان شهرهاي مازندران در برخورداري از نعمت گاز دارند. وي گفت: به زودي 30روستاي شهرستان آمل، با حضور استاندار مازندران از نعمت گاز برخوردار خواهند شد. وي با اشاره به اينكه براي عمليات گازرساني به 124 روستا و شهر دابودشت طرحي به ارزش 33ميليارد تومان به مناقصه عمومي گذاشته شده است، گفت: با پرداخت تدريجي تسهيلات به اين روستاها عمليات گازرساني اين مناطق تكميل مي شود.
مديرعامل شركت گاز استان مازندران با بيان اينكه گازرساني به شهرك هاي صنعتي به دليل اهميت اشتغالزايي با سرعت بيشتري صورت مي گيرد، افزود: گاز به ورودي شهرك صنعتي آمل رسيده است و صاحبان صنايع براي لوله كشي سريع تر اقدام كنند.

 



تعويض 15هزار دستگاه تراكتور در كشور

تبريز- خبرنگاركيهان:
با تخصيص 2هزار ميليارد ريال اعتبار 15هزار دستگاه تراكتور در كشور، تعويض و نوسازي مي شود.
مديرعامل تراكتورسازي ايران با اعلام خبر فوق گفت: اين اعتبار براي 6 ماه آينده و به منظور تعويض و نوسازي 15هزار دستگاه تراكتور در كشور براي مرحله اول اجراي طرح است.
«ابوالفتح ابراهيمي» افزود: 200 هزار دستگاه تراكتور با عمر بيش از 13سال در ايران وجود دارد كه بر ميزان آنها افزوده مي شود و نوسازي ناوگان تراكتورهاي فرسوده، در راستاي اجراي قانون هدفمندي يارانه ها است و با اجراي اين سياست 4 ليتر در ساعت، در مصرف سوخت بخش كشاورزي كشور، صرفه جويي مي گردد.
به گفته وي طي 5 سال تكنولوژي كشاورزي ايران مي بايست به روز شود و اين سياست و برنامه دولت است.
ابراهيمي تصريح ساخت: دولت 60درصد تسهيلات بانكي براي امر نوسازي تراكتورهاي فرسوده درنظر گرفته و 20درصد كمك بلاعوض نيز علاوه بر تسهيلات، براي استفاده كنندگان از طرح تعويض ارائه مي شود و تنها 16درصد، آورده كشاورز خواهد بود.
وي گفت: در 9 ماه امسال بيش از 38 ميليون دلار از محل صادرات تراكتور از تبريز، وارد كشور گرديده است و اين صادرات در مجموع به 15 كشور مانند جيبوتي، اوگاندا، ايتاليا، تركيه، اردن، سودان، عراق، افغانستان، ونزوئلا، ليبي، سوريه، قزاقستان، آذربايجان و پاكستان صورت گرفته است.

 



فرمانده سپاه استان: 25 هزار نفر از استان همدان به مناطق عملياتي جنوب مي روند

همدان- خبرنگاركيهان:
فرمانده سپاه انصارالحسين(ع) استان همدان گفت: 25 هزارنفر از اقشار مختلف مردم استان به مناطق عملياتي جنوب كشور اعزام مي شوند.
سرتيپ پاسدار عبدالرضا آزادي در گفتگو با خبرنگاران افزود: اعزام اين تعداد از زائران مناطق جنگي جنوب، در قالب كاروان هاي راهيان نور انجام مي شود.
وي ادامه داد: البته كار اعزام راهيان نور استان از 30 دي ماه و با راهي شدن كاروان هاي دانش آموزي آغاز شده و تا 20 فروردين سال آينده، اين برنامه، ادامه خواهد داشت.
سرتيپ آزادي اعلام كرد: از مجموع سهميه امسال استان، 12هزار دانش آموز، 3هزار نفر دانشجو، 2هزار نفر از متخصصان و اقشار، يك هزار نفر ورزشكار، 7هزار نفر از عموم مردم و بسيج محلات در اردوهاي راهيان نور حضور دارند.
به گفته مديركل آموزش و پرورش استان همدان، دانش آموزان در قالب 18 كاروان به مناطق جنگي اعزام مي شوند و درس آمادگي دفاعي در مناطق مزبور تدريس خواهد شد.

 



دستگاههاي كاهنده مصرف برق مورد تاييد نيست

نجف آباد- خبرنگاركيهان:
دستگاه هاي كاهنده مصرف برق مورد تأييد وزارت نيرو نيست.
مدير برق شهرستان نجف آباد با اشاره به تبليغات انجام شده افرادي درباره دستگاههاي كاهنده برق گفت: «اخيرا تعدادي افراد سودجو با روشهاي مختلف اقدام به تبليغ و فروش دستگاههاي كاهنده برق كرده اند كه اين دستگاه ها مورد تاييد وزارت نيرو نيست.
وي گفت: شركت توانير هيچ دستگاه كاهنده مصرف برق را تاييد نكرده و مشتركين نبايد گول تبليغات اين افراد را بخورند.
وي گفت: در صورت استفاده از اينگونه وسايل و ايجاد ضرر و زيان به انشعابات برق، اين اداره هيچگونه مسئوليتي نخواهد داشت و ضرر و زيان آن متوجه مشتركين خواهدبود.

 

(صفحه(12(صفحه(6(صفحه(9(صفحه(7(صفحه(8(صفحه(15(صفحه(11(صفحه(5(صفحه(16(صفحه(13(صفحه(4(صفحه (2.3.14