(صفحه(12(صفحه(6(صفحه(9(صفحه(7(صفحه(8(صفحه(15(صفحه(11(صفحه(5(صفحه(16(صفحه(13(صفحه(4(صفحه (2.3.14


چهارشنبه 6 بهمن 1389- شماره 19849

جمع آوري 3/22 ميليارد تومان كمك هاي نقدي و غيرنقدي براي سيل زدگان پاكستاني
قاتل سريالي 10 زن در كرج به دار مجازات آويخته شد
جنايت در بندر
30 نفر از اراذل و اوباش بندرعباس دستگير شدند
دستگيري 682 حامل سلاح سرد
مالكان خانه هاي تاريخي امكان خريد و فروش اموالشان را دارند
عمر بليت هاي كاغذي به سر رسيد
برخورد تانكر با 2 خودرو
حفر تونل جديد براي انتقال كارگران محبوس معدن راور به بيرون
در جريان درگيري با قاچاقچيان مسلح 2 تن از ماموران نيروي انتظامي در كردستان شهيد شدند
قاچاقچي كراك در شيراز به اعدام محكوم شد
سارقي كه از صاحبخانه رودست خورد
ميادين شرق تهران بازسازي مي شوند
وام 30 ميليون توماني ساخت مسكن به فرهنگيان
لزوم استفاده از هواپيماهاي بدون سرنشين در مرز
رئيس پليس امنيت اخلاقي: زنان خياباني طبق قانون با هر انگيزه اي مجرم هستند



كميته امداد اعلام كرد
جمع آوري 3/22 ميليارد تومان كمك هاي نقدي و غيرنقدي براي سيل زدگان پاكستاني

معاون توسعه مشاركت هاي مردمي كميته امداد امام(ره) گفت: تاكنون افزون بر مبلغ
3/22 ميليارد تومان كمك هاي نقدي و غيرنقدي جهت سيل زدگان پاكستاني جمع آوري و عمدتا از طريق جمعيت هلال احمر و سازمان هاي خيريه مردمي كشور پاكستان در اختيار سيل زدگان قرار گرفت.
به گزارش روابط عمومي كميته امداد امام خميني(ره) سعيد ستاري در خصوص هدايت كمك هاي حجاج بيت الله الحرام گفت: با همكاري سازمان حج و زيارت و بانك توسعه اسلامي بيش از 85 هزار راس گوسفند قرباني شده در مراسم حج امسال به همراه كمك هاي قابل ملاحظه نقدي و در قالب تبديل وليمه حجاج جهت مردم سيل زده پاكستان تخصيص داده شده و پس از بسته بندي به اين كشور ارسال گرديده است.
وي افزود: تاكنون بيش از 70 هزار قطعه زيرانداز به ارزش 2/1 ميليارد تومان، 119 هزار قطعه لوازم و ظروف خانگي به ارزش 953 ميليون تومان، كفش و البسه به تعداد 3/1 ميليون قطعه به ارزش 8 ميليارد تومان، 2854 بسته كادويي براي كودكان سيل زده به ارزش 10 ميليون تومان، 7400 بسته لوازم التحرير به ارزش 5/2 ميليون تومان، 123 قطعه طلا و جواهر به ارزش 12 ميليون تومان، مواد غذايي و خوراكي به ارزش 4/3 ميليارد تومان، 122 بسته مواد پاك كننده و شوينده به ارزش 65 ميليون تومان جمع آوري و از طريق جمعيت هلال احمر و ساير مسيرهاي طراحي شده در اختيار مردم آسيب ديده پاكستان قرار گرفته است.
ستاري تصريح كرد: وجه نقد جمع آوري شده توسط كميته امداد امام(ره) در اين رابطه به همراه وجوه جمع آوري شده از سوي سازمان بسيج مستضعفين و بسيج سازندگي كه قرار است طي روزهاي آتي به اين نهاد انتقال و تحويل امداد گرديده تا براساس اولويت هاي فعلي كه عمدتا تامين مسكن مورد نياز مي باشد از طريق روش هاي اجرايي صرف نياز آسيب ديدگان مردم مظلوم پاكستان گردد.

 



قاتل سريالي 10 زن در كرج به دار مجازات آويخته شد

حكم اعدام قاتل سريالي 10 زن در كرج با تائيد ديوان عالي كشور، ساعت
6 و 40 دقيقه بامداد دوشنبه در ملأ عام در ميدان قدس اين شهر اجرا شد.
به گزارش خبرنگار ايرنا، «اميد برگ» 25 ساله، از بهمن سال 86 تا زمان دستگيري در تيرماه سال 87 اقدام به اغفال، تجاوز و قتل هشت زن در كرج و دو زن در يكي از شهرهاي شمالي كشور كرده بود.
حكم اعدام اين قاتل توسط شعبه 71 دادگاه كيفري استان تهران صادر شده بود.
«علي فرهادي» دادستان عمومي و انقلاب اسلامي كرج در اين باره گفت: متجاوزان و كساني كه امنيت اخلاقي و آسايش عمومي مردم را سلب كنند، همانند اين قاتل با سرعت و قاطعيت مجازات خواهند شد.
«اميد برگ» در تحقيقات اوليه انگيزه خود از ارتكاب اين جنايت ها را تنفر و انتقام گيري از زنان ذكر كرده بود.
در هنگام اجراي حكم اعدام اين قاتل در ميدان قدس كرج، اولياي دم و تعدادي از مسئولان دستگاه قضايي، انتظامي و جمعي از مردم حضور داشتند.

 



جنايت در بندر

بندر امام خميني-خبرنگار كيهان:
يكي از عوامل اصلي جنايت هولناك بندر امام خميني دستگير شد.
در يك اقدام وحشيانه عامل يا عامليني با حمله به يك خانواده پدر خانواده را سر بريده و سپس با مراجعه به خانه فرزند 7 ساله آنها را نيز سر بريده و همسر خانواده را نيز مضروب كردند.
طي يك عمليات پليسي با تلاش ماموران نيروي انتظامي در كمتر از يك ساعت يكي از عاملان اصلي اين جنايت دستگير و جهت پيگيري موضوع تحويل مقامات قضايي شد.

 



30 نفر از اراذل و اوباش بندرعباس دستگير شدند

بندرعباس- خبرنگار كيهان:
ماموران نيروي انتظامي شهرستان بندرعباس در يك عمليات ضربتي موفق شدند 30 نفر از اراذل و اوباش اين شهر را دستگير كنند.
به گزارش خبرنگار ما، طرح پاكسازي مناطق آلوده و جرم خيز شهر بندرعباس سحرگاه دوشنبه در سطح محلات 22 بهمن، درخت سبز، دو راهي ايسيني، شير سوم و سربالايي كمربندي اجرا شد.
سرهنگ احمد دادستاني رئيس پليس اطلاعات و امنيت نيروي انتظامي استان هرمزگان در تشريح اين اقدام در جمع خبرنگاران گفت: در اين عمليات 30 نفر از افراد شرور و عاملان اخلال در نظم عمومي دستگير شدند.
وي با بيان اينكه افراد شرور محله 22 بهمن به هنگام حضور ماموران در محل اختفاي آنها، مقاومت كردند گفت: مقاومت اراذل در برابر ماموران بيش از 20 دقيقه به طول نيانجاميد.
سرهنگ دادستاني تصريح كرد: از متهمان دستگير شده در سطح محلات، چند قبضه سلاح سرد از نوع شمشير، ساطور، خنجر، چاقو و چماق، مقادير قابل توجهي آلات و ادوات استعمال موادمخدر از نوع شيشه، كراك و ترياك با لفافه كشف شد. همچنين يك دستگاه موتورسيكلت و يك دستگاه خودروي وانت سفيد رنگ كشف كه همراه با متهمان جهت سير مراحل قانوني به مقر پليس اطلاعات و امنيت عمومي استان منتقل شدند.

 



در طرح يك روزه پليس صورت گرفت
دستگيري 682 حامل سلاح سرد

معاون عمليات نيروي انتظامي تهران بزرگ گفت: در طرح يك روزه پليس پايتخت به منظور برخورد با حاملان سلاح سرد 682 نفر دستگير شدند.
سرهنگ علي كريمي با اشاره به طرح يك روزه پليس پايتخت به منظور برخورد با حاملان و دارندگان سلاح هاي سرد به مهر گفت: در اين طرح 30 قبضه قمه و 452 قبضه چاقو كشف و ضبط شد.
وي افزود: همچنين با اجراي اين طرح يك كيف قاپ حرفه اي، 14 نفر مظنون به سرقت و 682 نفر حامل سلاح سرد دستگير شدند.
معاون عمليات پليس پايتخت اظهار كرد: در طرح يك روزه پليس 33 قاچاقچي مواد مخدر دستگير و از آنان مقاديري كراك، شيشه، ترياك و حشيش كشف و ضبط شده است.سرهنگ كريمي گفت: از اين افراد 220 دستگاه خودرو و 469 دستگاه موتورسيكلت نيز كشف و توقيف شد.

 



مالكان خانه هاي تاريخي امكان خريد و فروش اموالشان را دارند

معاون حفظ و احياي آثار تاريخي سازمان ميراث فرهنگي و گردشگري گفت: تمام مالكان آثار غيرمنقول تاريخي اعم از خانه ها، حمام ها و ... امكان خريد و فروش اموالشان را دارند.
سيدمسعود علويان افزود: در بحث آثار غيرمنقول تاريخي سازمان ميراث فرهنگي و گردشگري هيچ محدوديتي در مالكيت ايجاد نمي كند و صرفا به رعايت ضوابط و نحوه حفاظت، مرمت و نگهداري اين آثار نظارت دارند.

 



عمر بليت هاي كاغذي به سر رسيد

مديرعامل شركت واحد اتوبوسراني تهران و حومه گفت: ديگر بليت كاغذي به هيچ شكلي چاپ و توزيع نخواهد شد.
به گزارش ايسنا پيمان سنندجي افزود: پيشتر قرار بود اين برنامه اجرايي شود، اما به دليل فراهم نبودن برخي زيرساخت ها آن را شروع نكرديم.
وي با اشاره به اهميت همراهي شهروندان در تهيه بليت الكترونيك نسبت به نامطلوب بودن دريافت پول نقد از شهروندان توسط مأموران ايستگاه ها تصريح كرد: با توجه به اينكه هنوز تعداد زيادي از شهروندان بليت الكترونيك را تهيه نكرده اند مجبور به اين كار شده ايم و خودمان هم نسبت به اين شرايط غيراستاندارد اذعان داريم.
سنندجي همچنين در پاسخ به سؤالي در مورد حل نشدن مشكل قيمت و تعداد بليت در مقايسه با ميزان سفر هر شهروند توضيح داد: ايستگاه هاي اتوبوس همانند ايستگاه هاي مترو امكان شناسايي مسير مسافران و مبدأ و مقصد آنها را ندارد و به همين دليل مجبور به دريافت كل مبلغ از آنها شده ايم و شوراي شهر هم نسبت به اين شرايط اطلاع كامل دارد.
مديرعامل شركت واحد اتوبوسراني تهران و حومه همچنين با اعلام اينكه دستگاه هاي كارت خوان كليه اتوبوس ها توسط شركت واحد اتوبوسراني هر شب چك و كنترل مي شوند، توضيح داد: كليه اطلاعات اين دستگاه ها هر شب تخليه و محاسبات ريالي آنها و نيز ميزان جابجايي آنها بررسي و ثبت مي شود.
وي اظهار اميدواري كرد كه با فراگير شدن نصب سامانه رهياب ماهواره اي (GPS) بر روي اتوبوس ها مسأله نظارت بر كليه اتوبوس ها از سال آينده برطرف شود.

 



برخورد تانكر با 2 خودرو

ناتواني راننده در كنترل و هدايت تانكر خالي موجب واژگوني آن و برخورد با دو خودرو ديگر و ايجاد خسارت فراواني شد .
به گزارش ايسنا، در پي تماس شهروندان با سامانه 125 و اعلام رخداد اين حادثه ستاد فرماندهي آتش نشاني تهران، آتش نشانان ايستگاه 61 را به محل حادثه در بزرگراه بابايي ميدان نوبنياداعزام كرد .
رضا اسلامي افسر آماده منطقه 3 عمليات سازمان آتش نشاني در اين باره گفت: در اين حادثه يك دستگاه تانكر ويژه حمل مواد قابل اشتعال كه در مسير شمال به جنوب خيابان لنگري در حركت بود به ناگاه با جدول وسط ميدان برخورد و درهنگام واژگوني، با دو دستگاه خودرو نيز برخورد كرد.
وي افزود: آتش نشانان در اجراي عمليات ايمن سازي سامانه برق خودروها را قطع كردند و به ياري آسيب ديدگان حادثه شتافتند .
به گفته وي در اين حادثه راننده و دو سرنشين يكي از خودروها كه تاكسي بود آسيب ديدند كه به مراكز درماني منتقل شدند. راننده آسيب ديده تانكر كه در اتاق خودرو گرفتار شده بود با بكارگيري تجهيزات و رعايت كامل اصول ايمني از خودرو بيرون آورده شد و با راننده خودرو سواري براي مداوا و انتقال به مركز درماني به امدادگران اورژانس تحويل شدند.

 



حفر تونل جديد براي انتقال كارگران محبوس معدن راور به بيرون

مسئول روابط عمومي شركت زغال سنگ كرمان گفت: تاكنون 75 متر تونل براي انتقال معدنچيان حادثه ديده محبوس در معدن هجدك راور ايجاد شده است.
«يعقوب فضلي» روز دوشنبه در گفت وگو با خبرگزاري جمهوري اسلامي افزود: مجموع طول برآورد شده تونل مورد نظر براي انتقال معدنچيان حادثه ديده به بيرون از معدن، بين 116 تا 120 متر است.
وي گفت: با وضعيت فعلي روند اجراي تونل، پيش بيني مي شود كه در مدت زمان دو ماه روند حفر آن پايان يابد.
او افزود: ايجاد تونل براي انتقال معدنچيان حادثه ديده از حدود 24 روز قبل آغاز شده است.
حادثه معدن هجدك راور 23 آذر ماه به وقوع پيوست و طي آن چهار معدنچي دچار حادثه شدند.
در اين حادثه جسد يكي از كارگران شب حادثه به بيرون انتقال داده شد و تلاش براي انتقال سه معدنچي ديگر به بيرون همچنان ادامه دارد.

 



در جريان درگيري با قاچاقچيان مسلح 2 تن از ماموران نيروي انتظامي در كردستان شهيد شدند

دو تن از ماموران نيروي انتظامي استان كردستان در جريان درگيري با قاچاقچيان مسلح به شهادت رسيدند.
به گزارش خبرنگار ايرنا، اين دو شهيد عصر در گردنه صلوات آباد شهرستان سنندج پس از درگيري با قاچاقچيان به درجه رفيع شهادت نايل آمده اند.
صباح فتحي اهل سنندج مركز استان كردستان و حسين جان بيرانوند از خرم آباد مركز استان لرستان در اين درگيري شهيد شده اند.
در اين درگيري يكي ديگر از نيروهاي جان بركف نيروي انتظامي نيز زخمي شده كه حال عمومي وي وخيم نيست.
قاچاقچيان مسلح پس از تيراندازي و مضروب كردن نيروهاي انتظامي موفق به فرار از صحنه شده اند.
پيكر پاك شهيد صباح فتحي دوشنبه بر دوش مردم شهيدپرور سنندج تشييع و در گلزار شهداي بهشت محمدي سنندج به خاك سپرده شد.
پيكر شهيد حسين جان بيرانوند نيز به زادگاهش خرم آباد اعزام شده است.

 



قاچاقچي كراك در شيراز به اعدام محكوم شد

شيراز- خبرنگار كيهان:
يك قاچاقچي كراك توسط دادگاه انقلاب اسلامي شيراز به اعدام و مصادره اموال محكوم شد.
چندي پيش ماموران پاسگاه ايست و بازرسي قطرويه شهرستان ني ريز به يكدستگاه خودروي سواري مشكوك شده و آن را متوقف كردند.
در بازرسي از خودرو دو كيلو و 960 گرم كراك كه به طور ماهرانه اي جاسازي شده بود كشف و راننده خودرو دستگير شد.
اين متهم در جريان تحقيقات اعتراف نمود كه قصد انتقال مواد مخدر از گنبدكاووس به شيراز را داشته كه در بين راه دستگير شده است.
قاچاقچي دستگير شده در شعبه دوم دادگاه انقلاب اسلامي شيراز محاكمه و به اعدام و مصادره اموال محكوم شد.

 



سارقي كه از صاحبخانه رودست خورد

مردي كه النگوي زن ميانسالي را سرقت كرده بود تصور نمي كرد فرد مالباخته يك النگوي بدلي را به او داده است.
به گزارش فارس زن ميانسالي با حضور در كلانتري 118 ستارخانه مدعي شد، فرد ناشناسي با حضور در مقابل خانه وي اقدام به سرقت طلا كرده است.
اين زن در تشريح حادثه به مأموران پليس گفت: روز گذشته، مردي زنگ آپارتمان را زد و بعد از اينكه مرا به نام صدا كرد، خودش را از همسايه ها معرفي كرد و از من خواست در را باز كنم.
وي ادامه داد: در ورودي مجتمع را زدم و زماني كه در واحد را باز كردم متوجه شدم اين فرد خودش را مقابل در واحد رسانده است و با بيان اينكه دخترش در حياط به زمين خورده است، از من خواست، مقداري آب طلا به او بدهم.
اين زن افزود: به داخل خانه رفتم و مقداري آب قند به همراه يك النگوي طلا، البته بدلي، داخل استكاني ريختم و به آن مردم دادم ولي وي با بيان اينكه اين مقدار آب كم است، از من خواست مقدار بيشتري آب بياورم؛ زماني كه برگشتم متوجه غيبت آن مرد شدم كه در نهايت فهميدم او از همسايه ها نبوده بلكه يك سارق بوده است.
بعد از اظهارات اين زن مشخص شد كه اين نوع سرقت ها از مدتي قبل در سطح اين منطقه آغاز شده و تحقيقات براي شناسايي قاتلان با توجه به چهره نگاري هاي انجام شده، ادامه دارد.

 



ميادين شرق تهران بازسازي مي شوند

قائم مقام شهردار منطقه هشت با اشاره به اجراي طرح بازسازي ميادين و معابر واقع در سطح اين منطقه گفت: در اولين اقدام بازسازي ميدان تسليحات در شرق تهران انجام شد.
به گزارش روابط عمومي شهرداري منطقه هشت، بابك جعفريان با اعلام اين مطلب گفت: ميدان تسليحات به عنوان يكي از بزرگترين ميادين سطح منطقه؛ روزانه شاهد تردد بيشمار شهرونداني است كه از اين ميدان عبور مي كنند.
وي با اشاره به جاذبه هاي بصري ميدان تسليحات افزود: بر همين اساس بازسازي و بازپيرايي اين ميدان در دستور كار برنامه هاي حوزه معاونت امور شهري منطقه 8 قرار گرفت.
جعفريان به نصب 20 عدد نيمكت در ميدان تسليحات اشاره كرد و گفت: كاشت 2 هزار اصله درختچه و 44 اصله نهال، كاشت 500 مترمربع چمن، كاشت 400 متر مربع نشاء فصلي، از جمله اقدامات انجام شده در ميدان تسليحات است.جعفريان در آستانه فرارسيدن ايام مبارك دهه فجر بر ضرورت زيباسازي و نورپردازي ميادين سطح منطقه تاكيد كرد و افزود: نصب بنر در ميادين و نورپردازي معابر عمومي از جمله برنامه هاي شهرداري منطقه 8 در گرامي داشت اين ايام خجسته است.

 



حاجي بابايي اعلام كرد
وام 30 ميليون توماني ساخت مسكن به فرهنگيان

وزير آموزش و پرورش از اجراي طرحي خبر داد كه براساس آن معلمان مي توانند براي خريد زمين و ساخت خانه در شهرهاي كوچك وام 30 ميليون توماني دريافت كنند.
به گزارش خبرگزاري ها حميدرضا حاجي بابايي در نشست خبري كه در حاشيه ديدار با نايب رئيس مجلس مالزي در محل دفتر جلسات وزير آموزش و پرورش برگزار شد در پاسخ به سؤالي درباره راه هاي تامين مسكن معلمان و تفاهم نامه هاي امضا شده در اين رابطه گفت: اين تفاهم نامه ها عمدتاً به صورت استاني امضا مي شود كه در اين رابطه با توجه به ساخت و سازهاي صورت گرفته، برخي از استان ها مشكلي براي انجام كار ندارند اما برخي ديگر از جهت تامين ساختمان ها مشكل دارند و اين كار را به سال بعد موكول كرده اند اما در مجموع تمام آنها اعلام كرده اند كه ظرف 2 سال آينده مشكل مسكن معلمان را برطرف مي كنند.
حاجي بابايي افزود: همچنين از طريق تعاوني مسكن فرهنگيان همكاري هاي دوجانبه اي با وزارت مسكن و شهرسازي داريم و علاوه بر آن، تعاريف ديگري نيز صورت گرفته است كه براساس آن معلمان مي توانند در شهرهاي كوچك زمين گرفته و خانه هاي 3 تا 4 واحدي بسازند؛ در اين رابطه وام 25 ميليون توماني مسكن به علاوه 5 ميليون تومان (در مجموع 30ميليون تومان) در اختيار آنهاست كه مي توانند از آن استفاده كنند.
وي تأكيد كرد: براساس موافقت نامه وزارت آموزش و پرورش با بانك ملي، فرهنگياني كه تا به امروز نتوانسته اند وام مسكن بگيرند، مي توانند از اين پس براي دريافت وام با معرفي از سوي آموزش و پرورش اقدام كنند و در شهرهاي كوچك يا روستاها خانه بسازند.
مبالغ دريافت شده بايد به اوليا بازگردانده شود
وزير آموزش و پرورش در پاسخ به سؤال ديگري درباره مشكلات ايجاد شده در مدارس هيئت امنايي به دليل الزام آن ها مبني بر بازگرداندن مبالغ گرفته شده از فرزندان فرهنگيان و گلايه هاي مديران اين مدارس اظهار داشت: اين موضوع را دير اطلاع رساني نكرده و به موقع گفتيم اما باور بعضي ها اين بود كه وزير به آنچه در تلويزيون مي گويد، عمل نمي كند اما بعداً متوجه شدند كه به حرف هايمان عمل مي كنيم.
وي در رابطه با راه جبران هزينه هاي مديريتي اين مدارس پس از بازگرداندن مبالغ به فرزندان فرهنگيان گفت: به مديران كل آموزش و پرورش در سراسر كشور گفته ايم كه از محل سرانه به مديران مدارس كمك مي كنيم و چندين مرتبه نيز اين موضوع را از طريق بخشنامه اعلام كرده ايم.
حاجي بابايي درباره زمان كمك به مدارس در اين رابطه عنوان كرد: تاكنون 6 مرحله سرانه به حساب مدارس واريز شده كه بي سابقه بوده است و روز گذشته نيز اعتباراتي به حساب استان ها واريز شد تا بخش هايي از اين مشكلات را كه قابل جبران است، جبران كنند.
وزير آموزش و پرورش خاطرنشان كرد: علاوه بر اين، طي دو يا سه مرتبه نيز از طريق بخشنامه تأكيد كرده ايم كه هيچ مدرسه اي نبايد مشكل پرداخت فيش آب، برق يا تلفن داشته باشد و اگر به دليل كمبود سرانه نمي تواند اين هزينه ها را بپردازد، بايد به سرعت به اداره آموزش و پرورش مراجعه شود تا اين فيش ها از طريق اداره پرداخت شود.
وي افزود: با توجه به ايده مدرسه محوري به سمتي مي رويم كه اعتبارات مختلف از قبيل سرانه، تغذيه دانش آموزان و هزينه تربيت بدني را به طور مستقيم در داخل مدارس هزينه كنيم.

 



فرمانده مرزباني ناجا خبر داد
 لزوم استفاده از هواپيماهاي بدون سرنشين در مرز

فرمانده مرزباني ناجا گفت: بسترهاي لازم براي به كارگيري هواپيماهاي بدون سرنشين در مرز بايد ايجاد شود.
به گزارش ايسنا سردار حسين ذوالفقاري با بيان اينكه بيش از سه ميليارد تومان در حوزه فناوري به يگان هاي مرزي واگذار شده است، افزود: سيستم هاي راداري در سال جاري تقويت شدند و برخي از تجهيزات مانند بكارگيري سلاح در مرزها مورد تست قرار گرفته و اشكالات آن مشخص و به سازنده آن اعلام شده است.
وي درباره بكارگيري هواپيماهاي بدون سرنشين هم اظهار كرد: براي استفاده از هواپيماهاي بدون سرنشين در مرز بايد بسترهاي لازم ايجاد شود چون بكارگيري اين تجهيزات نيازمند باند و تجهيزات ديگر است كه بايد آماده شود.
ذوالفقاري ادامه داد: برخي از مناطق همچون استان خوزستان در حال آماده سازي زمينه هاي لازم براي بكارگيري هواپيماهاي بدون سرنشين هستند.
وي درباره وضعيت قاچاق سوخت توسط برخي از شناورها در كشور نيز اظهار كرد: بعضي از شناورها با استقرار در آبهاي تحت نظارت ايران به وسيله شناورهاي كوچك سوخت را به صورت خرد به آن سو منتقل مي كنند.

 



فرمانده مرزباني ناجا خبر داد لزوم استفاده از هواپيماهاي بدون سرنشين در مرز

فرمانده مرزباني ناجا گفت: بسترهاي لازم براي به كارگيري هواپيماهاي بدون سرنشين در مرز بايد ايجاد شود.
به گزارش ايسنا سردار حسين ذوالفقاري با بيان اينكه بيش از سه ميليارد تومان در حوزه فناوري به يگان هاي مرزي واگذار شده است، افزود: سيستم هاي راداري در سال جاري تقويت شدند و برخي از تجهيزات مانند بكارگيري سلاح در مرزها مورد تست قرار گرفته و اشكالات آن مشخص و به سازنده آن اعلام شده است.
وي درباره بكارگيري هواپيماهاي بدون سرنشين هم اظهار كرد: براي استفاده از هواپيماهاي بدون سرنشين در مرز بايد بسترهاي لازم ايجاد شود چون بكارگيري اين تجهيزات نيازمند باند و تجهيزات ديگر است كه بايد آماده شود.
ذوالفقاري ادامه داد: برخي از مناطق همچون استان خوزستان در حال آماده سازي زمينه هاي لازم براي بكارگيري هواپيماهاي بدون سرنشين هستند.
وي درباره وضعيت قاچاق سوخت توسط برخي از شناورها در كشور نيز اظهار كرد: بعضي از شناورها با استقرار در آبهاي تحت نظارت ايران به وسيله شناورهاي كوچك سوخت را به صورت خرد به آن سو منتقل مي كنند.

 

(صفحه(12(صفحه(6(صفحه(9(صفحه(7(صفحه(8(صفحه(15(صفحه(11(صفحه(5(صفحه(16(صفحه(13(صفحه(4(صفحه (2.3.14