(صفحه(12(صفحه(6(صفحه(9(صفحه(7(صفحه(8(صفحه(15(صفحه(11(صفحه(5(صفحه(16(صفحه(13(صفحه(4(صفحه (2.3.14


چهارشنبه 6 بهمن 1389- شماره 19849

صفحه (14)

صفحه (3)

صفحه (2)

     
درگيري هاي «گرم» و «نرم» (يادداشت روز)
تداوم گفت وگوها با 1+5 تنها بر مبناي منطق ايراني امكان پذير است
صابون (گفت و شنود)
سلطانيه: حضور آمريكا و فرانسه در مبادله سوخت، ضرورتي ندارد
2 روز پس از مذاكرات اسلامبول مسئول پروژه تحريم ايران در دولت اوباما استعفا كرد
در حاشيه مذاكرات اسلامبول داوود اوغلو 7 بار با جليلي ديدار كرد
كيهان و خوانندگان
عقبگرد تازه هاشمي ، لندن نشينان را سر ذوق آورد (خبر ويژه)
ضربه مذاكرات اسلامبول به تحريم ها و ائتلاف 1+5 (خبر ويژه)
صداي پس گردني كه ملت زدند ، يك سال بعد از «بالاترين» درآمد (خبر ويژه)
اپوزيسيوني كه با پاك كن پاك مي شود اصلاً به چشم جمهوري اسلامي نمي آيد (خبر ويژه)
نگراني مشترك مشايي و راديو فردا از كيهان (خبر ويژه)



درگيري هاي «گرم» و «نرم» (يادداشت روز)

جهان اسلام در ماههاي اخير تحولات مهمي را تجربه كرد؛ تحولات پارلماني در سه كشور عراق، افغانستان و لبنان تشكيل «دولتهاي مقاومت» را ممكن كرد؛ فروپاشي رژيم غرب گراي تونس تاثيرات مهمي عليه بسياري از رژيم هاي غرب گرا پديد آورده و آنان را در معرض چالش جدي قرار داده است؛ توسل به شيوه نظامي براي حل و فصل يك جانبه تحولات، طرفداران خود در غرب را هم از دست داده و اينك «جنگ سالاران» با پرسش هاي كليدي حتي در پارلمان هاي اروپايي مواجه اند. آمريكايي ها در عين حال با اشاره به ثمر دادن توطئه 54 ساله تجزيه سودان از تداوم اين روند در ساير كشورهاي آفريقايي و آسيايي خبر داده اند. مجموعه اين خبرها بيانگر آن است كه «جبهه مقاومت» و «نظام سلطه» در شرايط جنگ گرم و در عين حال نرم قرار دارند. براي تبيين اين نكات و ترسيم چشم انداز پيش روي بايد گفت:
1- لبنان در شرايط تشكيل دولت قرار دارد. روند دادگاه حريري كار را به جايي كشاند كه پيش از آنكه رايي اعلام شود، دولتي كه بايد آن را به اجرا بگذارد، از ميان رفته است و دادگاهي كه امنيت و ثبات لبنان را گروگان راي خود قرار داده بود، اينك خود گروگان شرايط داخلي لبنان است. با توجه به اينكه راي اوليه و كيفرخواست دادستان بطور رسمي اعلام نشده و دانيل بلمار آن را محرمانه خوانده و زمان اعلام رسمي آن را نامحدود دانسته است، مي توان گفت به احتمال بسيار زياد بلمار يك برگه سفيد را (بعنوان راي اوليه!) به دانيل فرانسين- قاضي اقدام مقدماتي- تحويل داده تا در نهايت با توجه به ميزان پيشرفت يا توقف توطئه آمريكايي صهيونيستي در لبنان چيزي روي آن نوشته شود. مسلما اگر توطئه مذكور در متشنج كردن فضا و يا بازگرداندن 14 مارس به قدرت به نتيجه برسد، آنچه در روي كاغذ دادگاه نوشته مي شود شداد و غلاظ خواهد بود و اگر توطئه پيش نرود، به حداقل ها اكتفا مي شود.
در حال حاضر آمريكايي ها، انگليسي ها و صهيونيست ها به برجسته سازي و دامن زدن به آشوب عليه فضاي تصميم گيري رئيس جمهور و فراكسيون مقاومت- 8 مارس- سرگرم هستند.
شبكه هاي عربي، فارسي و انگليسي BBC با اشاره به احتمال جدي موفقيت كانديداي جريان 8 مارس- نجيب ميقاتي نماينده ميانه رو طرابلس كه ديروز موفقيت او تثبيت شد- از يك سو، مردم هوادار 14مارس را به برپايي تظاهرات خياباني- آشوب- تشويق مي نمايند و آن را به تظاهرات هفته اول پس از انتخابات سال 88 ايران گره مي زنند تا وانمود كنند كه ايران با مخالفت هاي داخلي و منطقه اي مواجه است و از سوي ديگر به نمايندگان عضو جريان 14مارس خط مي دهند كه براي ملتهب تر شدن فضا در مجلس آبستراكسيون- ترك جلسه رسمي- راه بياندازند. سايت فارسي بي بي سي در اين رابطه نوشت: «در كنار شعارهاي «نه به حزب الله» چند پلاكارد سبز رنگ به چشم مي خورد كه روي آنها به انگليسي نوشته بود: راي من كو! يك نفر كه يكي از اين پلاكاردها را در دست داشت گفت: اين شعار با الهام گرفتن از تظاهرات سال گذشته ايران انتخاب شده است.» تلويزيون هاي بي بي سي و سي ان ان هم طي دو روز گذشته روي مسلحانه بودن تظاهرات در طرابلس، بيروت غربي، صيدا و جبل تاكيد كرده و گفته اند انتظار مي رود اين تظاهرات كه با مراسم شيعيان به مناسبت اربعين حسيني همزمان شده به درگيري هاي خونين منجر شود.
اما واقعيت اين است كه حزب الله در اين ميدان يك بار ديگر اوج هوشمندي خود را نشان داد. نامزد كردن يك عضو فراكسيون 14مارس و قرار دادن آن در برابر حريري كار را بر فراكسيون غرب گراي المستقبل سخت مي كند. از يك طرف نجيب ميقاتي يك شخصيت محترم در ميان همه لبناني هاست از طرف ديگر او نماينده طرابلس- بزرگترين شهر اهل سنت- و به ميانه روي و اعتدال و بي طرفي مشهور است در ميان شخصيت هاي بارز سني لبنان هيچكس نيست كه ميقاتي را بر سعد حريري ترجيح ندهد. بنابراين واضح است كه المستقبل يا كتائب و يا قواه لبناني قادر به جلب افكار عمومي براي آشوب جدي نيستند. آبستراكسيون هم معلوم بود كه نتيجه نمي دهد چرا كه حداقل 56 نماينده اي كه اعلام كرده بودند به ميقاتي راي خواهند داد در اين آبستراكسيون شركت نمي كردند و نكردند. انتخاب نخست وزير هم كه ديروز صورت گرفت به بيش از اين تعداد راي احتياج نداشت. از سوي ديگر بعد از انتخاب نخست وزير قطعا بسياري از نمايندگان عضو 41مارس به همكاري روي مي آورند كه البته نتيجه آن فروپاشي بلوك 41مارس خواهد بود.
2- افغانستان در روزهاي اخير شاهد پايان يافتن مباحثات پيرامون نتايج انتخاباتي مجلس اين كشور بود. اينك مخالفان نتايج به دست آمده را پذيرفته اند. نتيجه اين انتخابات به گونه اي رقم خورد كه محور مشترك غرب، پاكستان و عربستان بشدت تضعيف گرديد. نتايج نشان مي دهد كه جبهه شمال- شامل تاجيك ها، هزاره ها، شيعيان و ازبك ها -به 129 كرسي از 249، كرسي پارلمان (نزديك به 25 درصد) دست يافته اند و پشتون ها شامل موافقان و مخالفان دولت- طيف كرزاي، طيف طالبان و طيف حزب اسلامي حكمتيار- تنها به 69 كرسي- يعني حدود 83درصد- دست يافته اند. بطور طبيعي رياست اين پارلمان را «عبدالله عبدالله» رئيس ائتلاف «تغيير و اميد» و رقيب كرزاي در انتخابات بدست خواهد گرفت و نقش جبهه شمال كه محور آمريكا، پاكستان و عربستان سعي در انزواي آن داشت در كابينه پررنگ خواهد شد. يكي از اولين نتايج اين مجلس، به حاشيه رفتن طرح بازسازي طالبان و بازگرداندن آن به درون حاكميت خواهد بود و اين به آن معناست كه تصميمات بهار گذشته لويه جرگه و اجلاس بين المللي تيرماه كابل كه با محوريت انگليس و عربستان برگزار شد، از ميان خواهد رفت. در شرايط جديد كرزاي ناچار است به جبهه شمال بپيوندد كه در اين صورت يك اكثريت 06 تا 07 درصدي در مقابل يك اقليت 03 تا 04 درصدي شكل مي گيرد و اين محور تحولات آينده افغانستان خواهد بود. با توجه به بيانيه اخير اجلاس سران گروه 02 در ليسبون پرتغال كه بر خروج كامل نظامي غرب از افغانستان تا پايان سال 2014 تاكيد دارد، مجلسي با اكثريت جبهه شمال كه مخالف جدي اشغال نظامي افغانستان است، پاكسازي اين كشور از اشغالگران را حتمي مي گرداند.
3- در اين هفته ها شاهد شكل گيري دولت جديد نوري مالكي در عراق بوديم. آمريكايي ها در بلندترين سطح و با اعزام پي درپي مقامات عاليرتبه به عراق و منطقه، تغيير دولت مالكي و روي كار آمدن يك دولت متحد آمريكا و عربستان در عراق را قطعي مي خواندند اما روند امور در عراق به گونه اي پيش رفت كه عليرغم تاخيري 9ماهه نه تنها شخص نوري مالكي ماند بلكه كابينه دوم او به مراتب از كابينه قبلي از عربستان و آمريكا دورترند. جوزف بايدن اخيرا سفري به عراق داشت. بعضي از رسانه هاي ايراني به اشتباه اعلام كردند بايدن آمده است تا كار انتخاب وزراي امنيتي عراق- دفاع، كشور و اطلاعات- را مختل كند. او بلافاصله اين خبر را تكذيب كرد و واقعيت هم اين است كه آمريكا قادر نيست فردي را كانديداي يكي از اين سه پست نمايد و يا از روي كار آمدن فردي در اين پست ها جلوگيري كند.
4- تحولات تونس به سرعت در منطقه عربي رسوخ كرد و ادامه تظاهرات عظيم مردمي در تونس راه را بر رفرم بست. تظاهرات مردم در يمن و مصر از ساير كشورها شديدتر و پردامنه تر بود چرا كه رژيم هاي حاكم بر آنان مشابهت كاملتري با رژيم بن علي در تونس داشت. غرب گرايي، استبداد و اسلام ستيزي سه ويژگي برجسته رژيم هاي بن علي، مبارك و عبدالله صالح مي باشند و جالب اين است كه شعارهاي مردمي هم در اين سه كشور روي اين نقاط تمركز داشت. مقامات سه قلوي آمريكا، انگليس و فرانسه با اعزام هيئت هاي ويژه به تونس در تلاشند تا از يك سو دولت نيم بند رفرميست ها را سرپا نگه دارند و از سوي ديگر به مردم در اين كشور بگويند «شما پيروز شده ايد و حالا به محل كار يا خانه يا مدرسه خود برگرديد» اما با همه اين تلاش ها، تونسي ها راه را ادامه داده و آمريكايي ها آرام آرام متوجه خطرناك بودن اوضاع شده اند. دو هفته پيش يكي از مقامات آمريكايي نكته جالبي گفت «اگر نمي توان مانع يك تحول نامطلوب شد بايد وقوع آن را تسريع كرد تا با سوار شدن بر آن كار را از دست مخالفان خارج كرد.» به همين دليل همزمان با تحولات تونس، هيلاري كلينتون در سفري به كشورهاي شمال آفريقا و خليج فارس به كشورهاي عرب يادآور شد كه تحولات جدي است و ما چاره اي جز تطبيق با آن نداريم. اما البته كاملا واضح است كه اين موج فقط عليه رژيم هاي مستبد عربي نيست بلكه يك وجه مهم آن ضد آمريكايي بودن مي باشد و لذا امكان سوار شدن غرب بر آن وجود ندارد. اين موج راه افتاده است و تا برچيدن رژيم هاي غرب گرا ادامه مي يابد.
5- تجزيه سودان عملا اتفاق افتاد و 9 استان جنوبي- از 01 استان- به جدايي راي داده اند. رژيم صهيونيستي و آمريكا از اين تحول به وجد آمدند. اوباما از آن به عنوان پله اول موفقيت سياست خارجي خود ياد كرده و رژيم صهيونيستي آن را يك تحول مهم پس از سال ها تلخكامي خوانده است. آمريكايي ها به گمان اين كه موقعيت ويژه اي در آفريقا بدست آورده اند از سودان خواسته اند به اقدام مشابهي براي تشكيل كشوري ذيل نام دارفور رضايت دهد و به ساير دولت ها گفته اند اقدام سودان در پذيرش جدايي جنوب يك الگوي كامل است كه نظام بين الملل- آمريكا و متحدانش- از آن حمايت مي كند. همزمان با اين روند، آفريقا شاهد تحولات مهمي بود ولي نه از اين جنس، مردم در تونس يك رژيم آمريكايي را ساقط كردند و در مصر و يمن دو رژيم غرب گرا به محاصره درآمده اند بنابراين رژيم صهيونيستي اگر بتواند در دوردست ها سفارتي بگشايد در نزديكي خود سفارتخانه هايي - در مصر و اردن- از دست خواهد داد و از سوي امواج مقاومت اسلامي به محاصره درمي آيد.
در يك جمعبندي بايد گفت برخلاف جار و جنجال هاي غرب، اين فقط در اسلامبول نيست كه غرب با تلخكامي يك موقعيت مهم- در مواجهه با ايران- را ترك مي گويد بلكه در كل اين منطقه در حال واگذاري موقعيت ها است. بنابراين الان وقت آن است كه يگان هاي محاصره شده غرب را تا آن سوي آفريقا و آسيا فراري دهيم.
سعدالله زارعي

 



جليلي تاكيد كرد تداوم گفت وگوها با 1+5 تنها بر مبناي منطق ايراني امكان پذير است

دبير شوراي عالي امنيت ملي كشورمان تاكيد كرد كه جمهوري اسلامي ايران تنها بر مبناي منطق ايراني به ميز مذاكره با 1+5 باز خواهد گشت.
دكتر «سعيد جليلي» در گفت وگو با روزنامه فرامنطقه اي «الشرق الاوسط» با نفي نگراني كشورهاي عربي از برنامه هسته اي ايران، گفت: ما اين ادعا را قبول نداريم. هفته گذشته در راس هيئتي بين المللي كه از تاسيسات هسته اي ايران بازديد كردند، پنج تن از سفيران عرب حضور داشتند. وي افزود: نماينده مصر در آژانس بين المللي انرژي هسته اي، نماينده اتحاديه عرب، سفير الجزائر، سفير عمان و سفير سوريه در اين بازديد حضور داشتند.
دبير شوراي عالي امنيت ملي در اين مصاحبه كه در حاشيه نشست استانبول انجام شده است در پاسخ به سوالي در مورد اين كه مشخصا برخي كشورهاي عربي حوزه خليج فارس از فعاليت هاي هسته اي ايران ابراز نگراني كرده و آن را غيرقابل قبول مي دانند، گفت: اين ادعا قابل پذيرش نيست زيرا روابط ما با همسايگان مان در خليج فارس، روابط بسيار خوبي است.
در اين مصاحبه هنگامي كه خبرنگار الشرق الاوسط با شيطنت از دبير شوراي عالي امنيت ملي كشورمان پرسيده كه آيا منظورتان «خليج عربي» است، جليلي در پاسخ با قاطعيت تاكيد كرده كه منظورم همان «خليج فارس» است.
خبرنگار الشرق الاوسط در ادامه پرسيد: چطور مي گوييد با كشورهاي عربي توافق داريد در حالي كه هنوز بر سر يك نام اختلاف نظر هست؟ كه جليلي پاسخ داد: اين اختلاف به معني اختلاف نيست، بلكه يك حقيقت براساس نقشه هاي تاريخي بين المللي است.دبير شوراي عالي امنيت ملي در اين مصاحبه هم چنين تغيير راهبردهاي ايران در مذاكرات هسته اي را به معني تغيير اصول ندانست و تاكيد كرد كه ايران برنامه روشني دارد كه آن هم حق خود براي دستيابي به فن آوري هسته اي است، زيرا اين يكي از حقوق ملت ايران است. نماينده مقام معظم رهبري در شوراي عالي امنيت ملي با تاكيد بر آمادگي ايران براي بازگشت به گفت وگو و مذاكره به شرط اين كه با منطق ايراني صورت گيرد، توضيح داد: منطق ايراني، منطقي محكم است كه به حق مردمش براي داشتن فن آوري هسته اي صلح آميز احترام مي گذارد.
دبير شوراي عالي امنيت ملي دليل مخالفت هيئت ايراني براي گفت وگو با هيئت آمريكايي در نشست اسلامبول را بي اعتمادي ايراني ها به آنها برشمرد.
الشرق الاوسط در پايان اين گزارش افزوده است: جليلي به هنگام خداحافظي از خبرنگار ما بار ديگر كلمه خليج فارس را تكرار كرد.
دبير شوراي عالي امنيت ملي كشورمان همچنين در گفت وگو با روزنامه تركيه اي «يني شفق» در پاسخ به اين سوال كه گفته مي شود شروط ايران موجب عدم دستيابي به نتيجه در مذاكرات استانبول شده است، گفت: اين گونه مذاكرات بايد با حفظ احترام به حقوق ملت ها ادامه يابد. آيا صحيح است كه حقوق ملت ها را به عنوان پيش شرط ارزيابي كرد؟ اين قاعده اي است كه توسط جامعه جهاني مورد قبول واقع شده است. خواسته هاي ما در راستاي حفظ حقوق ملت ايران در ادامه مذاكرات است.
مذاكره كننده ارشد ايران با 1+5، در پاسخ به سوال ديگري مبني بر اين كه آيا غرب جهت عدم توافق به استانبول آمد، گفت: بله، جامعه بين المللي بايد در اين خصوص تصميم بگيرد، ما مي گوييم به حقوق ما احترام قائل شويد. آن ها نيز اين را پيش شرط ارزيابي مي كنند.

 



صابون (گفت و شنود)

گفت: يكي از ضد انقلابيون فراري در مصاحبه با راديو فردا- وابسته به سيا- مي گويد؛ «اپوزيسيون قدرت و اهميتي ندارد كه رژيم جمهوري اسلامي بخواهد آنها را به حساب آورد.»
گفتم: تازه فهميده؟!
گفت: همين فتنه گر فراري گفته است؛ «اپوزيسيوني كه نه رهبر دارد و نه نفر چگونه مي خواهد در معادلات قدرت رژيم عددي به حساب آيد.»
گفتم: خب! ديگه چي؟
گفت: او در مقابل سؤال مصاحبه گر راديو فردا كه سعي داشت براي اپوزيسيون اهميتي قائل شود، گفت؛ « اوج فعاليت اپوزيسيون نفوذ در دستگاه هاي رژيم است كه آنها هم بلافاصله شناخته و دستگير مي شوند.»
گفتم: حيوونكي راست گفته؛ مي گويند ملكه مورچه ها با هزار زحمت 3 تا مورچه را به درون يك حمام نفوذ داد. ولي هرچه منتظر ماند، خبري از بازگشت نفوذي ها نشد. وقتي تحقيق كرد، متوجه شد به يك قالب صابون چسبيده و خفه شده اند!

 



سلطانيه: حضور آمريكا و فرانسه در مبادله سوخت، ضرورتي ندارد

نماينده كشورمان در آژانس بين المللي انرژي اتمي تاكيد كرد كه ايران خواستار همكاري مستقيم با روسيه در زمينه تبادل سوخت هسته اي است و هيچ ضرورتي براي حضور آمريكايي ها و فرانسوي ها در اين مبادله نمي بيند.
به گزارش خبرگزاري اينترفكس، «علي اصغر سلطانيه»، نماينده دائم ايران در آژانس بين المللي انرژي اتمي اعلام كرد كه جمهوري اسلامي خواستار انعقاد قرارداد مستقيم با روسيه در زمينه تبادل سوخت براي رآكتور تحقيقاتي تهران است.
وي در يك برنامه زنده در شبكه راديويي «اخا ماسكوي»، با اعلام اين مطلب گفت: اگر چنين توافقي تحقق پيدا كند و اگر ما بتوانيم سوخت مورد نيز براي طرح هاي صلح آميز خود را به دست آوريم، مسلما اين مساله تاثير بسيار مثبتي بر ملت ايران دارد و در عين حال يك نكته مثبت براي روسيه به شمار مي رود. ولي در غير اين صورت اين موضوع يك نقطه ضعف براي روسيه خواهد بود.
اين ديپلمات بلندپايه كشورمان با يادآوري اين كه مقامات تهران حاضر به انجام مذاكرات هستند و اميدوارند كه طرف روسي هم چنين تمايلي داشته باشد، تاكيد كرد: شما بايد از مقامات مسئول خود سوال كنيد كه چرا نمي خواهند براي گفت وگو در اين زمينه پاي ميز مذاكره بنشينند.
وي با اشاره به اين كه «ايران درباره تبادل سوخت هسته اي تنها به روسيه اعتماد دارد» افزود: ضرورتي ندارد كه در اين طرح آمريكايي ها مشاركت داشته باشند؛ چرا كه در هر صورت اين روس ها هستند كه به غني سازي اورانيوم و تحويل سوخت هسته اي مبادرت خواهند كرد. حتي فرانسوي ها هم نيازي نيست كه در اين طرح حضور داشته باشند.
وي در عين حال يادآور شد كه طرف روسي معتقد است كه براي توليد سوخت لازم است تا فرانسه نيز مشاركت داشته باشد.
سلطانيه افزود: مطمئنم كه فن آوري لازم براي اين منظور در روسيه وجود دارد. روسيه مي تواند به تنهايي چرخه توليد سوخت هسته اي را انجام دهد و به همين دليل نيازي به حضور فرانسوي ها در اين طرح نيست.
نماينده دائم ايران در آژانس گفت: ايران از طريق آژانس بين المللي انرژي اتمي پيشنهادات خود در زمينه تبادل سوخت را مطرح كرده است. ما نمي دانيم چرا روسيه و ساير كشورها نمي خواهند در وين به پاي ميز مذاكره در ا ين رابطه بنشينند.
علي اصغر سلطانيه هم چنين درگفت وگويي دوساعته با مديران رسانه هاي روسيه در مسكو مواضع و سياست هاي اصولي در مورد فعاليت هاي صلح آميز هسته اي كشورمان را تشريح كرد.
وي با بيان اين كه «قطعنامه هاي شوراي امنيت درباره ايران با نقض قوانين بين المللي صادر شده اند» گفت: ايران قطعنامه هاي شوراي امنيت را اجرا نخواهد كرد.
در اين نشست كه در خبرگزاري اينترفكس روسيه برگزار شد سلطانيه تصريح كرد: ايران به قطعنامه هاي شوراي امنيت عمل نكرده و در آينده نيز آنها را اجرا نخواهد كرد، چون پايه و اعتبار حقوقي ندارند. مجموعه اين قطعنامه ها خارج از رويه حقوقي، با نقض قوانين بين المللي و صرفا مطابق با اهداف سياسي چند كشور صادر شده اند.
وي تاكيد كرد: شوراي امنيت ابزاري در دست قدرت هاي غربي از جمله آمريكا است و براي اعمال فشار بر ايران از طريق اين ابزار به بن بست برخورد كرده اند.
 



2 روز پس از مذاكرات اسلامبول مسئول پروژه تحريم ايران در دولت اوباما استعفا كرد

استعفاي استوارت لوي، مسئول پروژه تحريم ايران در دولت آمريكا تنها به فاصله 2 روز از پايان مذاكرات اسلامبول، نشان مي دهد كه خلأهاي استراتژي باراك اوباما در مقابل ايران در حال تبديل شدن به گسل هايي پر ناشدني است.
به گزارش پايگاه اينترنتي irannucir، لوي كه يكي از 3 بازمانده دولت بوش پسر در كابينه دموكرات هاست (ويليام برنز معاون سياسي وزير خارجه و مسئول پرونده ايران، و رابرت گيتس، دو نفر ديگر هستند) مسئوليت پروژه تحريم ها در هر دو دولت را برعهده داشته و مقام هاي آمريكايي عموما او را فردي موفق معرفي كرده اند. لوي كه به گفته خودش پس از پايان دولت بوش، ناباورانه و با يك تلفن از كاخ سفيد به دولت بازگشت، ماموريت داشت تمام روابط تجاري و مالي ايران با جهان خارج را به اين بهانه كه اين روابط ممكن است به پروژه ادعايي ساخت سلاح هسته اي كمك كند، قطع كند. زماني كه لوي دوباره به كار دعوت شد برخي تحليلگران تاكيد كردند اين بدان معناست كه تحريم ايران جايگاهي كليدي در استراتژي آمريكا دارد و بعدها معلوم شد كه به رغم ادعاي تعامل از جانب اوباما، اين تحليل كاملا صحيح بوده است.
لوي يك صهيونيست متعصب بود و بسياري از رسانه هاي غربي عقيده داشتند در اقدام عليه ايران، علاوه بر ماموريت هاي دولتي انگيزه هاي شخصي هم دارد. او اكنون از سمت خود استعفا كرده و تيموتي گايتنر وزير خزانه داري آمريكا، ديويد كوهن دستيار وي را به جاي او كانديداي معاون وزارت خزانه داري در امور ضد تروريسم كرده است. كايتنر بدون اشاره به دليل اين استعفا گفته است: «اين تغيير هيچ تاثيري بر سياست يا توانايي ما در زمينه اجراي سياستهاي تبيين شده از سوي باراك اوباما نخواهد گذاشت». تحليلگران مي گويند همين كه نام جانشين لوي رسما اعلام شده نشان مي دهد استعفاي او قطعي است و احتمالا سنا هم در تاييد پست جانشين او مشكلي نخواهد داشت.
تحليلگران در تهران دو علت را در اين استعفا به جد دخيل مي دانند. علت اول اين است كه لوي اختلافاتي جدي با ويليام برنز مسئول پرونده ايران در وزارت خارجه آمريكا داشته و همين روند سياستگذاري در اين باره را مختل كرده بود. علت دوم اما به شكست زود هنگام و بسيار واضح پروژه تحريم ها در رسيدن به هدف خود يعني تغييرمحاسبات استراتژيك ايران باز مي گردد. لوي ماموريت داشت اجراي تحريم ها عليه ايران را به يك رويه جهاني تبديل كند اما اخيرا روشن شده اين تحريم ها حتي در خود آمريكا هم نقض مي شود. تاثيرناپذيري محاسبات استراتژيك ايران از تحريم ها روشن تر از هر جاي ديگر در مذاكرات اسلامبول آشكار شد؛ جايي كه آمريكايي ها انتظار داشتند ايران در اثر فشار ناشي از تحريم ها آماده امتيازدهي شده باشد اما آنچه مشاهده كردند كاملا برعكس بود.
در واقع به نظر مي رسد اين استعفا يك اعتراف با صداي بلند به شكست پروژه تحريم هاست. پروژه اي كه اهدافي بسيار بلند داشت اما به نتايجي بسيار كوچك هم نرسيد.

 



در حاشيه مذاكرات اسلامبول داوود اوغلو 7 بار با جليلي ديدار كرد

به نوشته يك روزنامه چاپ تركيه، وزير امور خارجه اين كشور در طول مذاكرات دو روزه ايران و 1+5 در اسلامبول پنج بار با اشتون به عنوان نماينده 1+5 و هفت بار با جليلي، مذاكره كننده ارشد ايران ديدار و گفت وگو كرده است.
روزنامه مليت، چاپ تركيه در تحليلي درباره مذاكرات اسلامبول، نوشت: تركيه براي به نتيجه رسيدن مذاكرات بسيار تلاش كرده است.
به نوشته اين روزنامه اگرچه تركيه در ابتدا اعلام كرده بود كه تنها ميزباني مذاكرات اسلامبول را برعهده دارد اما به دليل ايجاد ناسازگاري در مذاكرات ميان ايران و 1+5 مجبور شد وارد ماجرا شده و ديدارهايي با هر دو طرف به صورت جداگانه داشته باشد.
اين روزنامه ترك در ادامه آورد: به دليل اين كه دو طرف ادبيات متفاوتي در مذاكرات استفاده مي كنند نوعي فضاي بي اعتمادي بر مذاكرات حاكم است و ديدارهاي داوود اوغلو با هر دو طرف در همين راستا براي كاهش اين فضا انجام شده است.

 



ساعت 3 تا 6 بعد از ظهر: 33110065
تمام ساعات شبانه روز:33916546
سامانه پیام کوتاه: 30002323

كيهان و خوانندگان
¤ يادداشت اخير مدير مسئول محترم كيهان در رابطه با بيانيه جديد آقاي هاشمي رفسنجاني يك ورق از هزاران ورق گلايه هاي به حق و در سينه باقي مانده مردم است كه بايد بيان شود تا انقلاب نفس بكشد.
8270--0912
¤ محله ما دقيقاً در مركز شهر اهواز قرار دارد اما از گاز مايع شهري بي بهره هستيم. لطفاً بنويسيد تا مسئولان به فكر باشند.
يك خانم- از اهواز
¤ عده اي به بهانه نقد دولت به دنبال تضعيف و تخريب دولت خدمتگزار هستند.
قاسمي- اصفهان
¤ در اواخر پاييز جهت ثبت نام مسكن مهر به شعبه آن در بابل مراجعه كردم. اكنون كه پول خريد مسكن را تهيه كرده ام و براي عقد قرارداد مراجعه كردم ولي با افزايش تعجب آوري روبه رو شدم.
درويش
¤ مي خواستم از روشنگري هاي روزنامه كيهان در مورد سران فتنه تشكر كنم.
شاه ميري- شيراز
¤ از وزير ارشاد سؤال دارم كه باتوجه به هدفمندي يارانه ها وضعيت خريد كتاب و بليت سينما براي مردم چگونه خواهد شد؟
معتمدي- تهران
¤ به آقاي سعيدلو توصيه مي كنم كه وضعيت ورزش فوتبال با دادن وعده 150 سكه به هر نفر بازيكن در صورت پيروزي در آسيا سرانجام درستي نخواهد داشت.
صادقي- تهران
¤ تردد اتوبان بلوار ستاري تقاطع بلوار فردوس بسيار زياد است و براي رد شدن از عرض آن نياز به پله برقي دارد. چون آن طرف پل هم ميدان تره بار است اكثر پيرمردها و پيرزن ها براي رساندن خودشان به آن طرف متحمل مشقت مي شوند. از شهردار منطقه 5 تقاضا مي كنم كه رسيدگي فرمايند.
احمدي
¤ يك ماشين لباسشويي خارجي به مبلغ يك ميليون و پانصد هزار تومان خريدم و متوجه شدم كه ايرادهاي عديده اي دارد. نمايندگي آن آمده و در توجيه ايرادهاي موجود در دستگاه مي گويد كه علت اصلي آن مشكل آب منطقه است. در حالي كه ماشين لباسشويي هاي ديگر با همين مدل و يا لباس شويي هاي ديگري است با زير اين قيمت و خيلي خوب كار مي كند.
كچويي- قم
¤ از مسئولان اجرايي كشور تقاضا مي كنم كه طبق دستور موكد رئيس جمهور با كاركنان شركتي قرارداد ببندند و آن ها را از نگراني برهانند.
اميد روحاني- تهران
¤ بنده سرپرست خانواده هستم. اطلاعات كامل براي هدفمندي يارانه ها را هم داده ام و مثل خيلي ها هنوز موفق به دادن شماره حساب نشده ام لذا يارانه به بنده تعلق نگرفته است. لطفاً هر چه زودتر به اين موضوع رسيدگي كنيد.
خانم مريم توكل
¤ 5 خانوار هستيم كه در يك ساختمان متعلق به مالك زندگي مي كنيم. هر پنج تلفن متعلق به مالك است. يكي از ساكنين از پرداخت فيش هزينه تلفن خودداري كرده و مي كند. مخابرات به جاي قطع كردن فقط تلفن اين خانواده تلفن هاي بقيه را هم قطع كرده است به مخابرات هم مراجعه كرده ايم مي گويند اين قانون كار ماست.
نسرين زرافشان
¤ بنده به شدت مدافع طرح دولت در خصوص هدفمند كردن يارانه ها هستم. ولي يك مشكل بزرگي اين وسط وجود دارد كه اي كاش قبل از اجراي طرح انجام مي شد و آن دادن انشعابات آب و گاز به هر خانوار به صورت جداگانه است.
يك هم وطن - تهران
¤ چرا با وجود اين همه اعتراض مشكل آب آبادان هنوز حل نشده است.
يك هم وطن از آبادان
¤ يكي از كارهاي بزرگي كه براي تحقق اهداف مربوط به هدفمند كردن يارانه لازم است صورت گيرد، تقويت جدي نظارت و بازرسي است. چون به نظر مي آيد سوءاستفاده كنندگان از اين نقطه ضعف فرصت كارشكني پيدا مي كنند.
¤ در سامانه اينترنتي طرح ترافيك، حروف پلاك ج ثبت نشده است. از مسئولين اين سامانه خواهشمند است نسبت به اين مسئله رفع اشكال شود.
ميرزايي
¤ از خيابان شريعتي تا ميدان توحيد هيچ گونه ميدان و بازار تره بار وجود ندارد. از شهرداري محترم تهران خواهشمند است براي رفع اين كمبود اقدام شود.
دهقاني
¤ به دلايل نامعلومي از پارك كردن ماشين هاي زائرين حضرت معصومه(س) كه در طول رودخانه تعبيه شده بود جلوگيري و زائرين بايد با فاصله بسيار دورتر از جوار حرم اتومبيل هاي خود را متوقف كنند و به زيارت بروند كه اين كار براي سالخوردگان و كودكان بسيار سخت است و از طرفي امنيت خودروها نيز تامين نمي شود. انتظار آن مي رود كه سهولت بيشتري براي زوار فراهم شود .
محمودي
¤ سال ها و ماه هاست كه متأسفانه مردم در عبور از ميدان صنعت (مقابل ايستگاه اتوبوس 7 تير) آب بسيار زيادي ناشي از آبياري باغچه هاي فوقاني هرز مي رود و از لاي درز ديوارها به كف خيابان و ميدان وارد مي شود. ولي دريغ از رسيدگي نهاد مسئول در اين ارتباط.
0747--0919
¤ خواستم از بخش «در پرتو وحي» تشكر كنم كه بخش بسيار پرمحتوايي است.
مجتبي عاملي از شهرشال استان قزوين
¤ مسجد حضرت امام علي(عليه السلام) در شهرك بهارستان گنبدكاووس بلندگوي مسجد را 15 تا 20 دقيقه قبل از اذان ظهر و مغرب روشن وبا پخش دعا و قرآن و اذان زنده با صداي ناهنجار موجب آزار و اذيت همسايگان را فراهم مي كند چندين بار تذكر داده شده ولي اعتنايي نكرده اند از مسئولين امور مساجد استان و فرمانداري درخواست مي شود اقدام لازم را معمول دارند.
5431--0912
¤ ستون دور دنيا در يك روز خبرهاي مشمئزكننده مانند آدمخواري و تجاوز به كودكان و... دارد كه مناسب نيستند.
9133--0912
¤ متأسفانه هيچ اقدامي براي احقاق حق افرادي كه امكان ثبت نام در طرح هدفمندسازي يارانه ها را نداشته اند، نمي شود. بايد يارانه ماه قبل اين گروه از مردم محفوظ بماند.
راستاد

¤ لطفاً مسئولاني كه مي گويند قيمت ميوه كنترل شده است يك سري به ميوه فروشي هاي محله ظفر بزنند.
يك شهروند
¤ مي خواستم از پخش ديرهنگام ميزگردهاي روشنگرانه مثل اين شب ها و برنامه ديروز، امروز، فردا انتقاد كنم. در حالي كه اين برنامه ها از برنامه هاي فكري هستند و مخاطبين زيادي دارند و نياز است كه زودتر پخش شود.
خانم فقيهي از قم
¤ بنده عضو خانواده 4 شهيد هستم . از شوراي نگهبان و قوه قضائيه خواهش مي كنيم كه نگذارند بار ديگر سران فتنه به صحنه انتخابات راه پيدا كنند. چرا كه اين انقلاب پرچم داراني چون عمارها و مقدادها را مي خواهد نه طلحه و زبيرها.
خانم عباسي- تهران
¤ بنده يك ميليون هزينه روكش و پر كردن دندان هايم را پرداخت كرده ام اما سازمان تامين اجتماعي فقط 150 هزار تومان آن را تقبل كرده است.
يك بازنشسته
¤ باتوجه به بي تفاوتي مسئولان كشور نسبت به گسترش بي حجابي و بي بند و باري در ادارات دولتي خواهشمندم تذكرات لازم را به كاركنان محترم دولت ابلاغ كنيد. شايد منكري كه امروز عادي شده تغيير پيدا كند.
حجت
¤ از صدا و سيما تقاضا مي كنم كه كارهاي تبليغاتي بيشتري درباره اهميت كمك به حزب الله لبنان و مردم مظلوم و ستمديده فلسطين و غزه تهيه و پخش كند.
يك شهروند
¤ جاي بسي تأسف است كه درمانگاه مركزي آموزش و پرورش تهران واقع در خيابان امام خميني(ره) (15 خرداد) آزمايشگاه آن به صورت مختلط اقدام به گرفتن خون مراجعين خانم و آقا مي نمايند آيا پس از 32 سال يك انسان مؤمني به فكرش خطور نكرده كه از اين عمل منكر جلوگيري و نسبت به تفكيك آن اقدام نمايد؟
خانم كريميان
¤ از اشتباهات غيرقابل اغماض سران بازيچه فتنه كه در سازمان هاي جاسوسي غربي برنامه ريزي آن صورت پذيرفت؛ آن بود كه استعمارگران انگليسي و آمريكايي و رژيم اشغالگر قدس را اميدوار كردند تا به خواب آشفته خود در مورد بازگشت به دوران طلايي رژيم قاجار و رژيم پهلوي در غارت و استعمار و استثمار ملت ايران اميدوار شوند. از قوه قضائيه تقاضا مي شود در متن كيفرخواست اوليه عليه سران بازيچه فتنه به تدريج و به طور همه جانبه مصلحت هاي عدالت گسترانه اسلامي را از جميع جهات درنظر بگيرند.
گودرزي- اصفهان
¤ متأسفانه برخي از پزشكان جراح در بيمارستان سرخه حصار بيماران را پس از عمل به مطب شخصي خود در تهرانپارس منتقل و به صورت آزاد ويزيت مي نمايند و شأن حرفه و زحمت ساير پزشكان متعهد را زير سؤال مي برند.
0485---0935
¤ آيا براي مسئولين قوه قضائيه عجيب نيست كه قاضي پرونده بنده حكمي را برخلاف دستور مجوز ساخت از سوي شهرداري صادر كند به طوري كه حتي كاري به نظر كارشناس دادگستري هم ندارد.
تورج 5114---0912
¤ دستگاه قضا همان برخوردي را كه آقاي ري شهري به دستور امام راحل(ره) با برادر داماد آقاي منتظري كرد همان كار را در مورد مهدي هاشمي فراري لندني انجام دهد و فقط از خدا بترسد.
9024---0916
¤ اقدام شايسته فراكسيون مجلس نسبت به درخواست محاكمه فائزه هاشمي به دليل دنباله روي از تحركات غيرقانوني زهرا رهنورد و سابقه وي در سازماندهي آشوب هاي خياباني مورد تقدير مردم با بصيرت ايران اسلامي است.
محمد مهدي خالدي سرابله ايلام
¤ فتنه سال 88 براي براندازي نظام جمهوري اسلامي بود و كساني كه مواضع محكم و قاطعي در برابر براندازان اتخاذ نكردند حق تصدي هيچ گونه مسئوليتي را در نظام جمهوري اسلامي ندارند در هر لباس كه باشند و با هر عنواني كه داشته باشند.
علي اديب قم
¤ از خبر ويژه تحت عنوان «با خائن مناظره نمي كنند بلكه اعدامش مي كنند» آن روزنامه تقدير و تشكر مي كنم .چرا كه هشدار بسيار به موقعي بود به يار جرج سوروس.
يك هم وطن
¤ به آن تعداد نمايندگان اقليت مجلس كه با يكي از سران فتنه ملاقات كرده و آغوش خود را براي اين فتنه گر باز كرده اند بگوييد دليل انحرافشان به خاطر اسلام زبيري است كه برگزيده اند ولي بدانند كه مردم ولايتمدار نخواهند گذاشت فاجعه كوفه صدر اسلام براي اهل بيت تكرار شود. مختارهاي زمان زنده اند و با بصيرت حوادث را رصد مي كنند.
0038---0914
¤ مسئولين ما ياد گرفته اند كه در مورد حجاب و ضرورت آن در جامعه فقط حرف بزنند و يا حتي حرف هم نزنند و هيچ كاري انجام نمي دهند. با چنين وضعي معلوم است كه پوشش خانم ها در معابر عمومي چه سرنوشتي پيدا مي كند.
2516---0915
¤ يك سال است كه براي سهام عدالت ثبت نام كرده ام ولي تا امروز پاسخي دريافت نكرده ام. به كجا مراجعه كنم.
8987---0914
¤ سوار كردن تعداد پنج مسافر در تاكسي هاي خط پايانه شهرستان قم امري كاملا عادي شده است دليل آن هم عدم نگراني رانندگان تاكسي ها از شكايت مردم به تاكسيراني مي باشد. اميدواريم جلوي اين تخلفات گرفته شود.
5089---0938
¤ بانك سپه جزء موسسات دولتي است. پس چرا تا الآن همچنان از نيروهاي شركتي استفاده مي كند و هيچ اقدامي براي حذف شركت هاي واسطه اي مانند شركت آينده انديش انجام نمي دهد؟
2581---0912
¤ در مسير مشهد به تهران واقع در گردنه آهوان نمازخانه اي بنا شده كه متأسفانه خيلي كثيف است و در شأن نظام مقدس جمهوري اسلامي نيست. مسئولين امر رسيدگي نمايند.
0485---0935
¤ برخي اتوبوس هاي محلي متعلق به تعاوني... كه از خاك سفيد تهران عازم سبزوارند ضمن تهيه صورتحساب صوري كرايه خود را 35% افزايش داده اند. از مسئولين نظارتي درخواست برخورد لازم را دارم.
0485---0935
¤ با همسرم هر دو فرهنگي هستيم. خودم 14 سال سابقه خدمت دارم. هر دو فرزندم را با هزينه شخصي به مهد كودك مي فرستم گلايه ام از آموزش و پرورش مي باشد كه هيچ گونه هزينه مهد كودك به بنده نمي پردازد و توجهي به دستورالعمل صادره از سوي دولت در اين مورد نمي شود. چرا؟
3688---0915
¤ آيا نمي شود ترتيبي داد كه افراد اعدامي اعضاي بدنشان براي بيماراني كه نيازمند هستند مورد استفاده قرار گيرد. از مراجع عظام مي خواهيم با فتواي خود بستر چنين كاري را فراهم كنند.
8733---0916
¤ كيفيت نان سنگك نانوايي پل چهارم خيابان زمزم تهران بعد از اجراء طرح هدفمند كردن يارانه ها پايين آمده و از طول و عرض نان كاسته شده است. چه دستگاهي مسئول نظارت و كنترل اين گونه تخلفات است؟
8214---0919
¤ دانشجوي ترم چهارم دانشگاه پيام نور واحد مركز تهران رشته علوم سياسي هستم. بنويسيد پس از يك سال دوندگي و پيگيري همراه با صرف وقت و هزينه زياد هنوز نمره يكي از دروس گذرانده شده بنده را اعلام نكرده اند و مرتب امروز و فردا مي كنند. وضعيت اين دانشگاه واقعا نياز به رسيدگي و توجه ويژه دارد.
7586---0912
¤ براي معلولان با 20 سال سابقه كار همانند جانبازان امكان بازنشستگي پيش از موعد فراهم شود.
3756---0918
¤ با توجه به زمين هاي مستعد كشاورزي خراسان جنوبي از دولت خدمتگزار درخواست مي شود مشكل آب كشاورزي استان را حل نمايد.
2773---0913
¤ از رئيس محترم قوه قضائيه درخواست مي شود به احكام صادره قضات نظارت بيشتري شود متأسفانه نه تنها پرونده هاي سياسي بلكه پرونده هاي اراذل و اوباش را نيز اگر بنگري تناسبي بين جرم و حكم نمي يابي يا مشكل قوانين داريم يا عدم قاطعيت قاضي.
2763---0912
¤ متأسفانه نبش خيابان دامپزشكي جيحون تبديل به مكان توزيع موادمخدر مخصوصا در روزهاي پنج شنبه شده است. با نيروي انتظامي هم تماس گرفته ايم و اين عزيزان چند بار كمين زده اند اما موفق به دستگيري آنها نشده اند.
زماني
¤ توجه مسئولان وزارت علوم، خاصه افرادي كه نسبت به اعزام اردوهاي مختلط به كيش موافق و مجري بوده اند، را به اعتراض مقام معظم رهبري كه در سال 84 در جمع نمايندگان مجلس نسبت به اين گونه اردوها داشتند جلب مي نمايم. انتظار آن مي رود كه مسئولان معتقد به حفظ ارزش هاي ديني توجه بيشتري به آن مبذول دارند و قبل از هرگونه اقدام شبهه انگيز استعلام لازم را بنمايند.
محمودي
¤ بنده سؤالي از مسئولين راه و ترابري دارم. روستاي سيرگاه فقط دو كيلومتر از راه آن خاكي است و نزديك 15 الي 20 سال است كه براي آسفالت آن پي گيري مي شود. چطور ممكن است كه مديريت راه و ترابري با هزينه زيادي و پيمانكار با زحمات زياد وسايل آسفالت را تا روستاي ما آوردند اما در ناباوري تمام بعد از انجام 100 متر از آسفالت اين روستا به دليل اختلاف پيمانكار با راه و ترابري كار را متوقف كردند و رفتند.
خدا رحمي- روستاي سيرگاه مرزن آباد چالوس
¤ تاريخ 19/4/89 در فرديس كرج به خاطر نوسان برق فشار قوي تمام وسايل برقي ما سوخت. بعد از 6 ماه دوندگي و مراجعه به اداره برق خسارت ما پرداخت نشده است. صداي ما را به گوش مسئولين برسانيد.
رنجبران
¤ وقتي شكارچيان طبيعت به صورت غيرقانوني و با شكار حيوانات به محيط زيست آسيب جدي مي زنند، دستگير شدن و چند هزار تومان جريمه كردن آنها چه دردي را دوا مي كند. تنبيه افراد شكارچي متخلف بايد در حد بازدارندگي باشد.
يك هم وطن
¤ ما دو خانوار در دو واحد آپارتماني در شهر قائميه اصفهان هستيم و درخواست تفكيك كنتور آب داده ايم ولي شركت آب مبلغ 700 هزار تومان پول مطالبه كرده است. انتظار داشتيم كه براي اين كار كمك كنند نه اينكه نقره داغ بشويم.
0870---0913
¤ در بخشداري زبره كوهپايه از توابع استان اصفهان لوله كشي گاز انجام شده است. با تقدير و تشكر از مسئولين ذي ربط خواهشمند است نسبت به نصب علمك و گازرساني اقدام مقتضي صورت پذيرد قابل توجه آن كه منطقه زبره به دليل موقعيت خاص از نظر زمين شناسي و معدن مورد بازديد اساتيد و دانشجويان واقع مي شود.
منصوري قادري از زبره اصفهان
¤ تخصيص آب سد بزرگ جيرفت عادلانه صورت نمي گيرد . با اين كه اين سد در بالاي روستاي بند سراجي واقع شده ، اهالي اين روستا از سهميه آب كمي برخوردار هستند. چرا؟
5010---0913
¤ از طرف هيئت ابوالفضلي روستاي خزاق كاشان نسبت به نصب تصاوير شهداي روستا در ورودي اتوبان قم- كاشان تقدير و تشكر مي كنم.
هموطني از آران و بيدگل
¤ 450 نفر از بازنشسته هاي دستگاه هاي دولتي شهرستان اروميه هستيم كه هر كدام با پرداخت 5 ميليون تومان به حساب نمايندگي شركت سايپا براي يك دستگاه اتومبيل ثبت نام كرده ايم. قرار بود بعد از گذشت دو ماه از عقد قرارداد اتومبيل ها را تحويل بدهند ولي الآن معلوم شده كه خودرويي در كار نيست در ضمن پول مردم را نيز پس نمي دهند. از همه بدتر كسي هم جوابگو نيست. واقعا مستأصل شده ايم كه چه بايد بكنيم. از شما مطبوعات درخواست كمك داريم.
سلاميان
¤ آقاي احمدي نژاد رياست محترم جمهوري اين شيرمرد عرصه مديريت و كشورداري با هدفمندسازي يارانه ها مردم را در اداره كشور سهيم كرد و ايران را سال ها جلو انداخت.
4250---0915
¤ خطاب به مسئولين بنويسيد از آنجا كه عمر بازنشسته ها كفاف نمي دهد فلذا سود سهام عدالت فايده اي به حال آنان ندارد. چرا كه تا حال پرداخت نشده و مشخص نيست كه چه زماني دست بازنشسته ها را مي گيرد.
8214---0919
¤ در قطعه زميني كه در بزرگراه آيت الله كاشاني خيابان بهنام كنار مجتمع فرهنگي واقع شده انواع كارهاي زشت و خلاف توسط افراد معتاد و ولگرد و كارتن خواب ها صورت مي گيرد. با تمام مراجع ذي ربط مكاتبه كرده ايم كه براي رفع اين معضل چاره انديشي كنند. متأسفانه توجهي به خواسته ما ساكنين نمي شود. شما مطبوعات يك كاري براي ما بكنيد.
محمودي
¤ پيرمرد از كارافتاده اي هستم، جهت دريافت يارانه شماره حساب معرفي كرده ام ولي به اشكال خورده و يارانه ام واريز نشده است. به هر كجا هم مراجعه مي كنم پاسخي دريافت نمي كنم.
حميد هاتفي
¤ از وزارت راه و ترابري درخواست مي كنيم كه پروژه احداث راه آهن تهران- رشت را به پايان برسانند.
يك شهروند از رشت
¤ در مدرسه فني- حرفه اي شهيدان ديباج همدان با اجبار و تهديد به تحويل ندادن كارنامه از دانش آموزان مبلغ 70 هزار تومان پول تحت عنوان كمك به مدرسه دريافت مي شود. از مسئولين امر مي خواهيم به موضوع رسيدگي كنند.
2644---0918
¤ رسانه هاي غربي قبل از انجام مذاكرات هسته اي اخير سعي كردند به مخاطب خود القا كنند كه اين گفت وگوها از پيش شكست خورده است. اين يك تاكتيك فرار به جلو است. زيرا در اين مذاكرات ايران با منطق و استدلال وارد شد و غربي ها هيچ حرفي براي گفتن نداشتند. به همين دليل از پيش بازنده بودند و مجبور شدند تا اين گونه فضاسازي رسانه اي نمايند.
يك هموطن
¤ مذاكرات مقتدرانه اسلامبول پيروزي ديگري براي نظام اسلامي در برابر 1+5 است وقتي مذاكرات تمام مي شود و آقاي جليلي دبير جانباز شوراي امنيت ملي و هيئت همراه وي خود را به نماز جمعه اسلامبول مي رسانند شعار مرگ بر آمريكا و مرگ بر اسرائيل و نداي تكبير ترك ها لرزه بر پيكره دولت هاي خبيث استكباري مي اندازد. اين خود يك پيروزي بزرگ ديگر است. براستي چرا همه آزادگان جهان با ديدن يك مسئول ايراني مسلمان مجاهد خود به خود فرياد مرگ بر آمريكا و مرگ بر اسرائيل سرمي دهند. اينها همه يعني عزت و اقتدار ايران اسلامي. الحمدلله خيزش حركت اسلامي در جهان دوباره آغاز شده است. ذره اي نبايد عقب نشيني كرد.
شجاع از بوكان و دهها تلفن مشابه ديگر
¤ گويا كشورهاي غربي هنوز در توهم مناسبات ناعادلانه ارباب و رعيتي به سر مي برند و نمي دانند كه دولت كار و تلاش و عدالت محور بر سر كار آمده و به خودشان زحمت نمي دهند با برنامه وارد گفت وگو شوند مثل انسان هاي لاابالي وارد مذاكره مي شوند در حالي كه طرف ايراني با اقتدار و صلابت و مسلح به منطق علم و خرد وارد مذاكره مي شود. به دولتمردان بايد گفت كه همچنان مقتدرانه و بدون توقف و با دقت و هوشياري از انديشه هاي پليد استكبار كه جز به خرابكاري و كارشكني و كشيدن نقشه هاي شيطاني نمي انديشد نبايد ذره اي غفلت كرد و انشاءالله مسئله هسته اي در اين دولت بايد به سرانجام موفق برسد.
اصالت منش
¤ با توجه به تاكيدهاي رياست محترم جمهور و وزير كار و امور اجتماعي و مصوبه سال 84 هيئت وزيران مبني بر قرارداد نبستن با نيروهاي شركتي و پيمانكاري و قرارداد مستقيم دستگاه هاي دولتي با نيروي انساني متاسفانه در شركت ملي نفت ايران دوباره با نيروهاي انساني قرارداد پيمانكاري دوساله منعقد نموده اند. بايد با مديران خاطي برخورد جدي شود.
سيدهادي قاسمي از تهران
¤ بعضي از شخصيت هاي حوزه و دانشگاه مرتب از آقاي هاشمي رفسنجاني مي خواهند از موضع گيري چندپهلو دست كشيده و به طور شفاف عليه جريان فتنه موضع گيري كند ولي ظاهرا آقاي هاشمي اگر مي خواست در اين مورد موضع شفاف داشته باشد تا حال تصميم خودش را گرفته بود.
نظري و چند تلفن مشابه ديگر
¤ در ناكارآمدي دو دولت سازندگي و اصلاحات همين بس كه تا توانستند به بهانه خصوصي سازي اختصاص سازي كردند. آنها از منابع معدني گرفته تا شركت ها و كارخانه ها را بين برخي مديران تقسيم كردند. در نتيجه آنچه كه نبايد پيش مي آمد يعني فاصله شديد طبقاتي اتفاق افتاد. اميدواريم دولت آقاي احمدي نژاد موفق شود تا حدودي گذشته ها را جبران كند.
5010---0913
¤ اگر مردم در سفرهاي استاني با شور و شوق زايدالوصفي از رئيس جمهور محبوب خود استقبال مي كنند به دليل آن است كه تشخيص داده اند ايشان و دولت مفيد به حال كشور هستند و در حفظ عزت انقلاب سنگ تمام مي گذارند.
5013---0914
¤ از سازمان سنجش درخواست مي شود نتايج آزمون دارندگان مدرك كارشناسي ارشد را هرچه زودتر اعلام نمايند تا قبول شدگان بتوانند در آزمون دكتري كه ثبت نام آن از 3 بهمن 89 آغاز مي شود شركت كنند.
حسيني قم
¤ از وزير آموزش و پرورش درخواست مي شود نسبت به اجراي عدالت در يكسان سازي پرداخت حقوق همكاران داراي سوابق و شرايط يكسان اقدام كنند. متاسفانه همكاراني با شرايط و سوابق يكسان يا خيلي به هم نزديك حقوقهاي بسيار متفاوتي مي گيرند و با كمال تعجب به گروه، تجربه و سابقه بهاي چنداني داده نمي شود و افزايش و كاهش حقوق تابع قوانين نامشخصي است.
3604---0912
¤ در دولت نهم طي يك نظرخواهي از بازنشسته ها و نظر مثبت رئيس جمهور مقرر شد مطالبات ناشي از اجراي قانون مديريت خدمات كشوري را نقداً پرداخت كنند. حال با گذشت بيشتر از دو سال مي خواهند سهام بدهند، چرا اين همه تعلل در پرداخت حق و حقوق ما مي شود.
0113---0935
¤ من پزشك هستم و روزانه با بيماران زياد دياليزي و پيوند كليه در ارتباط هستم و اكثر آنها در فقر شديد مالي جهت تهيه دارو و هزينه سنگين پيوند كليه هستند. در حالي كه هزينه هاي ميلياردي در رشته هاي ورزشي بدون آوردن مدال و با هدر دادن بيت المال هزينه مي شود و توجيهي هم ندارد.
4061---0917
¤ مقدم حجت الاسلام حاج آقا حسيني شاهرودي نماينده ولي فقيه در كردستان را گرامي مي داريم.
شهروندي از كردستان
¤ از پانزده سال پيش در شهر كومله از توابع گيلان اقدام به ساخت يك باب مسجد كرديم براي درخواست كمك به خيلي از مراكز نامه نوشتيم ولي آنگونه كه بايد و شايد حمايت نكردند. در حال حاضر اين مسجد نيمه تمام ساخته شده و براي تكميل آن به افراد خير و نيكوكار نيازمنديم. لطفاً منعكس كنيد بلكه حمايت بشويم و كار ساخت كامل اين مسجد تمام بشود.
0760---0911
¤ وزارت راه و ترابري مي تواند طي يك برنامه ريزي جهادي و انقلابي تعداد قابل توجهي از جوانان بيكار جامعه را به كار گرفته و با در اختيار گذاشتن امكانات لازم اقدام به احداث آزادراه و مسيرهاي ريلي كرده و از اين طريق مراكز استان ها را به تمام شهرهاي اطراف متصل نمايد.
ايراني
¤ بعد از هزينه زياد و شركت در 5 مرحله از آزمون هاي آزمايشي سازمان سنجش و دانش متوجه شده ايم بيشتر سؤال ها تكراري هستند. در ضمن در خيلي از پاسخ نامه ها اشتباه وجود دارد. در نتيجه امتيازي كه در پايان آزمون به شركت كننده ها داده مي شود واقعي نيستند. بايد روي اين گونه مؤسسات نظارت و كنترل باشد تا با وقت و پول مردم بازي نكنند.
رئيس زاده
¤ رئيس يكي از واحدهاي دانشگاه آزاد همزمان دو مسئوليت ديگر را در دو وزارتخانه به عهده دارد. سؤال بنده اين است كه اين شخص چگونه مي تواند از عهده اين همه مسئوليت برآيد. ثانياً يكي از علت هاي بالا بودن آمار بيكاري در كشور چند شغله بودن بعضي از مديران است.
عبداللهي
پاسخ روابط عمومي وزارت آموزش و پرورش
در پاسخ به مطلب مندرج در مورخ 23/9/89 با عنوان: «عدم اجراي انتقال به كلانشهرها» به اطلاع مي رساند:
براساس مصوبه شماره 262747/86/441 مورخ 27/12/88 هيات محترم وزيران و تصميم نامه شماره 120569/ت44809/ن مورخ 31/5/89 كار گروه انتقال از كلان شهر، طي بخشنامه هاي اين وزارتخانه به اداره كل آموزش و پرورش استان ها جهت اجرا ابلاغ گرديده است. ضمناً حقوق و مزاياي كارمند منتقل شده به صورت كامل و معادل زمان اشتغال در پست قبل از انتقال به آنها پرداخت مي شود. چنانچه به دلايلي امكان انتقال پست سازماني نظير پست هاي مديريتي و سرپرستي وجود نداشته باشد مابه التفاوت آن در پست جديد به عنوان تفاوت تطبيق كلانشهر پرداخت خواهد شد.

 



عقبگرد تازه هاشمي ، لندن نشينان را سر ذوق آورد (خبر ويژه)

آخرين اظهارات هاشمي رفسنجاني با استقبال و تحليل هاي جالب محافل ضدانقلاب مواجه شد كه معتقدند اين سخنان بازي در زمين اصلاح طلبان و ادامه مواضع اخير محمد خاتمي است.
هاشمي رفسنجاني يكشنبه در ديدار با اعضاي انجمن اسلامي دانشگاه گيلان گفته بود «همچنان به مواضع خودم در آخرين نمازجمعه (6 تير88) معتقدم.» به دنبال انتشار اين سخنان كه متضمن القاي ترديد در سلامت انتخابات و حمايت از آشوبگران بازداشتي (بعضا وابسته به گروهك هاي محارب) بود، شبكه زنجيره اي عنكبوت (شامل كلمه، بي بي سي، سحام نيوز، راديو فردا، صداي آمريكا، روزآن لاين، گويانيوز، جرس و دهها سايت و شبكه ماهواره اي مشابه) به استقبال رفتند.
شبكه دولتي بي بي سي انگليس در اين باره نوشت: دور تازه اصلاح طلبان در شرايطي دنبال مي شود كه اكبر هاشمي رفسنجاني مي كوشد همچنان موقعيت خود را در نظام سياسي حفظ كند. او در بيانيه اي دوباره اطاعت خود را از رهبري يادآوري كرد. اين تحول و تحولات مشابه آن چنان باور به تلاش هاشمي رفسنجاني براي مصالحه با حاكميت را در ميان جناح هايي از معترضان تقويت كرد كه اين چهره ميانه رو ناگزير شد طي سخناني بگويد كه به آنچه در نمازجمعه پس از انتخابات در حمايت از معترضان گفته بود، همچنان باور دارد.
بي بي سي افزود: «اخبار پشت پرده هرچه باشد به نظر مي رسد اقدام آقاي هاشمي رفسنجاني در تاكيد دوباره بر خواسته هاي پس از انتخابات به طور تلويحي نوعي حمايت از شرايط اعلام شده از سوي آقاي خاتمي است. سايت خبري كلمه از تاكيد هاشمي رفسنجاني بر مواضع خود در آخرين نمازجمعه اش استقبال كرده و آن را زنده كننده خاطرات دلسوزانه براي عبور از بحران توصيف كرده است.»
رسانه دولتي انگليس تحركات اخير كساني چون خاتمي را «تلاش اصلاح طلبان براي ماندن در قدرت» ارزيابي كرده و از قول يكي از اعضاي فراكسيون اقليت مجلس مي نويسد: نظام بايد براي اصلاح طلبان فرش قرمز پهن كند.
ارگان حلقه لندن (جرس) نيز كه توسط تيم مهاجراني- كديور اداره مي شود و ارتباطاتي را با برخي عناصر تندرو كارگزاراني نظير مهدي هاشمي دارد، به بهانه تاكيد هاشمي رفسنجاني بر مواضع سال گذشته خود، به بازخواني و شرح و تفسير! اظهارات وي در آخرين نمازجمعه پرداخت و تصريح كرد: هاشمي رفسنجاني همچنان بر مواضع سال گذشته خود پا مي فشارد و در هر مناسبتي بر آن تاكيد مي كند. او در آن خطبه شرايط كشور را برخلاف نظر حاكميت و رهبري بحراني خواند و صراحتا بر عدم درستي نتيجه انتخابات تاكيد كرد. او همچنين مي گويد اعتماد عمومي به نظام از دست رفته است. خطبه هاشمي به خوبي به بحران مشروعيت اشاره دارد.
«جرس» بدون اينكه يادآور شود فتنه گران سال گذشته شعار جمهوري ايراني مي دادند و روي اسلام خط كشيده بودند، مي نويسد: تا كي مي توان شعار استقلال، آزادي، جمهوري اسلامي را از تريبون ها پخش نكرد]!![. به هرحال هاشمي مواضعش را صريح بيان كرده است.
راديو فردا ارگان رسمي سازمان سيا هم به نقل از يكي از عناصر ضدانقلاب مقيم آمريكا، از هاشمي خواست كه از مواضع خود عقب نشيني نكند و افزود: اگر هاشمي عقب نشيني كند حتما تعادل به ضرر وي و سران جنبش سبز به هم خواهد خورد.
راديو فردا در عين حال نوشت: هاشمي تلاش مي كند رهبري را از گرايش تندروي حاكم جدا كند. اين توهم، آسيبش براي جنبش سبز بيشتر از منفعت آن است و رهبري مسئله اصلي جنبش سبز است و او معمار اصلي حركت ها عليه اين جريان بوده است.
يادآور مي شود اظهارات اخير هاشمي رفسنجاني مبني بر اينكه همچنان به مواضع خود در تيرماه 88 معتقد است، در تناقض با ديگر اظهارات وي مبني بر اطاعت از رهبري به عنوان حجت شرعي و عقلي قرار دارد. از سوي ديگر 19 ماه پس از آغاز فتنه بزرگ، اكنون معلوم شده كه مسئله فتنه گران نه انتخابات و پيروزي اين نامزد يا آن نامزد بلكه «ستيزه جويي با اسلام و حذف آن از حاكميت، معارضه و فحاشي عليه حضرت امام خميني و ميراث بزرگ ولايت فقيه و قانون اساسي، تخطئه انقلاب اسلامي و جمهوري اسلامي، و ميدانداري به نفع آمريكا و رژيم صهيونيستي» بود و نهايتا نيز به رسوايي و حرمت شكني بزرگ در عاشوراي سال 88 منجر شد و تودهني لازم را از ملت بصير ايران دريافت كرد. با اين اوصاف تاكيد آقاي هاشمي رفسنجاني بر اينكه همچنان در تيرماه 88 (يك ماه پس از انتخابات) متوقف مانده و حوادث روشنگر و عبرت آموز «7ماهه» و «18ماهه» پس از آن را نمي بيند، بسيار سؤال برانگيز به نظر مي رسد و از اين واقعيت حكايت مي كند كه جريان ترتيب دهنده فتنه به عنوان جريان در حال غرق شدن و نابودي، در تلاش است آقاي هاشمي را نيز با خود هم سرنوشت كند يا با قرباني كردن وي، موقتا فرصتي براي نجات از نابودي پيدا كند.
يادآور مي شود هفته گذشته نيز خبري در رسانه ها مبني بر ملاقات خاتمي با آقاي هاشمي رفسنجاني منتشر شد كه از سوي طرفين تكذيب نشد.اين در حالي است كه روز گذشته احمد حكيمي پور از ملاقات قريب الوقوع اعضاي جبهه اصلاحات با هاشمي خبر داده و در عين حال اظهارات خاتمي را كف خواسته اصلاح طلبان توصيف كرده است!


 



ضربه مذاكرات اسلامبول به تحريم ها و ائتلاف 1+5 (خبر ويژه)

حضور مقتدرانه و منطقي ايران در مذاكرات اسلامبول، شكاف در جبهه 1+5 را تشديد كرد.
روزنامه واشنگتن پست در اين باره نوشت: فرضيه دولت اوباما بر اين محور بود كه با افزايش تحريم ها دولت ايران با ائتلاف آمريكا كنار مي آيد اما نتيجه آخرين نشست در اسلامبول ضربه جدي به ائتلاف غرب وارد كرد و جداي از عدم پذيرش توقف غني سازي، ايران با هيئت آمريكايي شركت كننده در اين نشست حاضر به گفتگو نشد.
واشنگتن پست نوشت: اگر دولت ايران واقعا احساس تهديدي از تحريم ها مي كرد، حداقل نشاني از آن بايد در سعيد جليلي، مذاكره كننده ايران مشاهده مي شد اما وي تاكيد كرد كه تا آمريكا و ائتلافش پيش شرط هاي ايران را نپذيرند، حاضر به گفتگوي خاصي نمي باشد.
اين روزنامه مي نويسد: راه آسانتر براي اوباما شايد حمايت از تحريم ها باشد اما احتمال زياد با دست اندازهاي بيشماري در كسب حمايت ديگر اعضا در اين راه مواجه مي شود. بنابر اين تنها راه موجود حمايت بيشتر از «جريان اپوزيسيون» در ماههاي اخير مي باشد.
واشنگتن پست معتقد است: شكست غرب در مذاكرات اخير، گزينه هاي اين بلوك را محدودتر كرده و اين در حالي است كه برخلاف ادعاي آزاردهندگي تحريم ها، هيچ نشانه اي از ضعف در جمهوري اسلامي ديده نمي شود.
تحليل واشنگتن پست در حالي منتشر مي شود كه خبرها از تشديد اختلاف ها در ميان گروه 1+5 حكايت مي كند. روز دوشنبه پس از آن كه آنگلا مركل و ساركوزي از احتمال تشديد يكجانبه تحريم ها خبر دادند، وزير خارجه روسيه با اين اقدام مخالفت كرد. لاوروف با بيان اينكه «تحريم هاي يكجانبه، نتيجه معكوس مي دهد» گفت: ما در كل با تحريم هاي يكجانبه كه برخي كشورها مي گويند مخالفيم. ما بايد به طور دسته جمعي و براساس توافقات به عمل آمده در شوراي امنيت عمل كنيم در غير اين صورت تحريم نتيجه عكس خواهد داد.
لاوروف همچنين گفت: ما خواستار دور جديد گفت وگوها با ايران هستيم. همه شركت كنندگان در نشست اسلامبول، اين مذاكرات را برابر شكست نمي دانند. گفت وگوهاي بسيار صريح و كاملا مشخص و جدي رد و بدل شد كه نتيجه اين نشست اين است كه بر همگان معلوم شد بايد به تدريج در جهت نزديك شدن به يكديگر گام بردارند.
انتشار اين رويكردهاي متناقض از سوي اعضاي 1+5 درباره تحريم ها در حالي است كه استوارت لوي معاون وزير خزانه داري آمريكا كه از طراحان اصلي تحريم هاي ضد ايراني از دوران دولت بوش محسوب مي شود، دو روز بعد از ناكامي آمريكا در مذاكرات اسلامبول اعلام استعفا كرد. وي در دولت اوباما ابقا شده بود.
تيموتي گايتنر وزير خزانه داري آمريكا در توجيه كناره گيري لوي مي گويد؛ در ابتدا قرار بود وي تنها 6 ماه بماند اما حالا دو ماه از ابقاي وي گذشته است. درست است كه الان بهترين موقع براي استعفاي او نيست. اما در مقايسه با ديگر زمانها، الان فرصت خوبي است.
از سوي ديگر روزنامه آمريكايي واشنگتن تايمز با اشاره به مذاكرات در كاخ چراغان اسلامبول نوشت: اين مذاكرات بسيار استرس زا بود در حالي كه هتل چراغان براي ريلكس شدن و استفاده از چشمه هاي آب معدني خوب است تا مذاكرات پراسترس درباره غني سازي اورانيوم.
آنچه در اين ميان جالبتر از بقيه به نظر مي رسد تحليل توام با كلافگي سايت ضدانقلابي جرس از ناكارآمدي فشارهاي غرب است. جرس مي نويسد: 1+5 آن قدر در خيال مذاكرات با ايران غرق شده كه حتي از ترس ايجاد وقفه اي در مذاكرات با ايران، اعتراضي هرچند كوچك به بي سرانجامي مذاكره ها نمي كند و اجازه مي دهد ايران زمان بخرد.
جرس همچنين از اينكه ايران درخواست آمريكا براي مذاكره را رد كرده و مورد بي اعتنايي قرار داده ابراز ناخرسندي كرد.

 



صداي پس گردني كه ملت زدند ، يك سال بعد از «بالاترين» درآمد (خبر ويژه)

محبت خلل ناپذير ملت ايران به امام حسين عليه السلام و قيام عاشورا عصبانيت يك رسانه صهيونيستي را برانگيخت.
سايت بالاترين در مطلبي به قلم يكي از عناصر ضدانقلاب مقيم لس آنجلس نوشت: من هنوز نمي توانم بفهمم دليل اصلي اينكه ايرانيان براي امام حسين عزاداري مي كنند چيست؟ حالا مي گوييم عاشورا روزي بوده است كه امام حسين كشته شده است ولي اربعين ديگر يعني چه؟ در دنياي امروز و زندگي شخصي مان بسياري از عزيزان و نزديكان ما به دلايل مختلف از دنيا مي روند و برايشان شب هفت و شب چهلم و سال مي گيريم ولي معمولاً پس از يك سال برايمان قضيه قابل قبول مي شود. چون بهرصورت مرگ حقيقتي است كه براي همه ما هست ولي دليل اصلي اينكه براي امام حسيني كه 1400 سال پيش از دنيا رفته است عزاداري مي كنند و بر سر و صورتشان مي كوبند چيست؟
اين ضدانقلاب لائيك مي افزايد: فكر نمي كنيد 1400 سال عزاداري براي حسين ديگر كافي باشد؟ چه خوب بود روزي مي رسيد كه براي اين همه امام و شخصيت مذهبي اين قدر عزا نگيريم. تازه 28 صفر هم در راه است. آن روز هم همه بايد به خاطر پيامبر اسلام و امام حسن عزا بگيرند. تكليف كساني كه در اين روزهاي به خصوص اصلاً عزايشان نمي آيد چيست؟ مشكل در اين است كه حتي در خارج از كشور هم همه جا اين عاشورا و اربعين را يادشان هست و مثلاً كسي در لس آنجلس نمي تواند بگويد آقاجان من روز اربعين مي خواهم موسيقي شاد بنوازم. حتماً در اين طرف دنيا هم همه بايد عزاداري اربعين بكنند. به اميد روزي كه ديگر براي امام حسين عزاداري نكنيم(!)
خاطرنشان مي شود سايت بدنام و ضد ديني «بالاترين» يكي از رسانه هاي تحريك كننده به حرمت شكني در عاشوراي 88 بود كه البته سه روز بعد پاسخ دندان شكني از ملت ايران در حماسه 9 دي گرفت. اين رسانه كه از سوي منوشه امير، مدير بخش فارسي راديو اسرائيل مديريت مي شود، پس از ماجراي عاشوراي 88 و سپس 9 دي، دچار ريزش شديد در ميان كاربران خود شد. به همين دليل هم گردانندگان بالاترين به عنوان يك تاكتيك فريب اعلام كردند ديگر مطالب ضد اسلامي صريح را منتشر نمي كنند. اما اين تاكتيك هم باعث نشد بالاترين از ضربه 9 دي احيا شود. پرخاشگري و ابراز عصبانيت اخير عليه محبت ملت ايران نسبت به امام حسين(ع) از چنين خاستگاهي برمي خيزد.
پيش از اين برخي استراتژيست هاي غربي اعلام كرده بودند بدون هدف قراردادن فرهنگ عاشورا نمي توان از عهده انقلاب اسلامي ايران برآمد.

 



اپوزيسيوني كه با پاك كن پاك مي شود اصلاً به چشم جمهوري اسلامي نمي آيد (خبر ويژه)

جريان اپوزيسيون در جايگاهي از قدرت قرار ندارد كه طرف مذاكره با حاكميت قرار گيرد.
مهران براتي از اعضاي گروهك اتحاد جمهوري خواهان (مقيم برلين) و فعال در فتنه سال گذشته، ضمن يادآوري مطلب فوق، به راديو فردا گفت: ما شرايط مذاكره اپوزيسيون با حاكميت را در ايران نداريم. چيزهايي مثل مذاكره و آشتي ملي زماني جاي دارد كه نيروي حاكم ضعيف شده باشد و نتواند به تنهايي مشكلات را حل كند و مجبور شود به صداي اپوزيسيون گوش كند نه اينكه اصلاً نيروي اپوزيسيون قابل ملاحظه اي كه اصلاً محلي از اعراب داشته باشد، وجود نداشته باشد و اصلاً جدي گرفته نشود.
وي اضافه كرد: اپوزيسيون هيچ وقت دنبال سياستگذاري مستقل نمي رود و هميشه مترصد است كه يك تغيير و تحولي در زد و خوردهاي جناحي به وجود آيد تا شايد يك منفذي و يك جايي هم براي اپوزيسيون باز شود. اين سياست در سي سال گذشته نتوانسته كاري از پيش ببرد. اپوزيسيون الان نه مجامع و محافلي دارد، نه داراي رهبري سياسي است، موسوي و كروبي هم كه نمي توانند رهبري بكنند.
براتي همچنين گفته است: روز به روز كساني كه در جنبش سبز شركت داشتند، شناسايي شده و بيشتر دستگير شده اند. تعداد فرار به خارج هم بيشتر شده است. كجاي اين اپوزيسيون قدرت دارد. حتي موسوي و كروبي هم فهميده اند كه اپوزيسيون نياز به يك رهبري فراگيرتر سياسي و يارگيري هم از نيروهاي سكولار و هم از اصلاح طلبان مذهبي دارد.
وي مي گويد: جمهوري اسلامي كاملاً خيالش راحت است كه نيروهاي مخالف را دستگير كرده يا از كشور فرار كرده اند. اصلاح طلبان هم كه يك زندگي بخور و نمير دارند. جمع بندي اين است كه حاكميت اصلاً خود را مجبور به مذاكره با اپوزيسيون نمي بيند. آنها مجبور به گفت وگو نه با من نه با امثال فرخ نگهدار ] رئيس گروهك ماركسيستي فدائيان خلق كه اينك به خدمت بي بي سي و حلقه مهاجراني در لندن درآمده[ و نه با كس ديگري نمي بيند.

 



نگراني مشترك مشايي و راديو فردا از كيهان (خبر ويژه)

انتشار شعري عليه كيهان و در تمجيد از اسفنديار رحيم مشايي، محافل فرصت طلب و ضدانقلاب را كه دل پرخوني از كيهان دارند و ضربات سنگيني از شكست فتنه خورده اند ذوق زده كرد!
«الف-ع» در شعر تملق آميزي به ستايش اسفنديار مشايي پرداخته و ضمن اهانت و فحاشي به كيهان اين روزنامه را «شريعت ندار» توصيف كرده است. مجيزگويي او براي مشايي و اهانت هايش به كيهان علاوه بر آن كه در برخي سايت هاي همسو با مشايي منتشر شده با ذوق زدگي فراوان جريانات ضد انقلاب و تحسين و تقدير محافل بيگانه نظير راديو فردا(وابسته به سيا) سايت بالاترين(تحت مديريت منوشه امير) و ساير سايت هاي حامي فتنه و متعلق به گروه هاي ضد انقلاب روبرو شده است، كه مانند هميشه به اين موارد اهميتي نمي دهيم اما آنچه اشاره به اين ماجرا را باعث شده آن است كه محافل و رسانه هاي مورد اشاره در اقدامي هماهنگ تلاش كرده اند شاعر ياد شده را عضو تحريريه كيهان!! جا بزنند. اين در حالي است كه نامبرده هرگز راه به تحريريه كيهان نداشته و حتي رنگ تحريريه كيهان را نديده است. او در گذشته مانند بسياري ديگر از مخاطبان كه شعر و مقاله خود را براي روزنامه ارسال مي كنند، اشعاري را به روزنامه ارسال كرده كه برخي از آنها در روزنامه به چاپ رسيده است. نكته درخور توجه اين كه واژه «شريعت ندار» كه شاعر مذكور در شعر خود عليه كيهان به كار گرفته، اولين بار از سوي عليرضا نوري زاده- عامل نشان دار موساد- و سايت بالاترين- تحت مديريت منوشه امير عليه مدير مسئول كيهان به كار گرفته شده بود.

 


صفحه (14)


صفحه (3)


صفحه (2)

     


(صفحه(12(صفحه(6(صفحه(9(صفحه(7(صفحه(8(صفحه(15(صفحه(11(صفحه(5(صفحه(16(صفحه(13(صفحه(4(صفحه (2.3.14