(صفحه(12(صفحه(6(صفحه(9(صفحه(7(صفحه(8(صفحه(15(صفحه(11(صفحه(5(صفحه(16(صفحه(13(صفحه(4(صفحه (2.3.14


چهارشنبه 6 بهمن 1389- شماره 19849

صفحه (14)

صفحه (3)

صفحه (2)

     
مراسم سوگواري اربعين حسيني(ع) با حضور رهبر انقلاب برگزار شدپ
310مصوبه هيئت دولت براي عمران و آباداني گيلان
مديرمسئول كيهان در جمع هزاران نفر از مردم اصفهان: سكوت خواص فريادي بلند در حمايت از فتنه است
با حكم فرمانده معظم كل قوا سردار قاسم سليماني به درجه سرلشكري نائل شد
واكنش سردار فضلي به شرط گذاري برخي سران فتنه:فتنه گران امروز هيچ جايگاهي درميان مردم ندارند
 مشكل ورود تانكرهاي سوخت از ايران به افغانستان حل شد
پيكر مطهر 13 شهيد گمنام دفاع مقدس در 8 استان كشور تشييع شد
صفارهرندي: عده اي به نام عاشورا دكان زده اند اما راهشان راه حسين(ع) نيست
ساندي تايمز: ايران الگويي براي اجراي موفق هدفمندي يارانه هاست
پرداخت 5 ميليارد دلار اعتبار به صنعتگران
سالانه تا 100 شهيد براي حفاظت از امنيت تقديم انقلاب مي شود
توقف عمليات حفاري در تونل انتقال آب كوهرنگ
به دنبال تحريم آمريكا پتروشيمي شازند موفق به ساخت لاينر واحد پليمري شد
وزير دفاع و پشتيباني نيروهاي مسلح: چند پروژه فضايي و موشكي در دهه فجر امسال افتتاح مي شود
برگ ديگري از خيانت سران فتنه به راي دهندگان
دستور وزير مسكن براي حذف مصالح ساختماني سنتي
نامه خانواده هاي شهداي ترور سيستان و بلوچستان به بان كي مون
اخبار ادبي و هنري



در جمع هزاران نفر از دانشجويان سراسر كشور
مراسم سوگواري اربعين حسيني(ع) با حضور رهبر انقلاب برگزار شدپ

مراسم سوگواري اربعين حسيني با حضور رهبر معظم انقلاب و هزاران نفر از دانشجويان سراسر كشور برگزار شد.
به گزارش پايگاه اطلاع رساني دفتر مقام معظم رهبري، مراسم سوگواري اربعين حسيني، پيش ازظهر سه شنبه در جمع هزاران نفر از دانشجويان سراسر كشور و با حضور حضرت آيت الله خامنه اي در بيت رهبري برگزار شد.

 



310مصوبه هيئت دولت براي عمران و آباداني گيلان

رشت- خبرنگاركيهان:
هيئت دولت در هشتاد و پنجمين جلسه استاني خود در گيلان 310 مصوبه براي عمران و آباداني اين استان تصويب كرد.
محمدرضا رحيمي معاون اول رئيس جمهور در پايان جلسه هيئت دولت در جمع خبرنگاران افزود: با تصويب دولت بالغ بر 2 هزار و750 ميليارد ريال اعتبار ويژه براي توسعه فرهنگي استان گيلان اختصاص يافت.
وي تسهيلات ارزي تصويب شده در اين مصوبات را 380 ميليون يورو اعلام كرد و گفت: با مصوبه دولت اعتباري بالغ بر 21 هزار ميليارد ريال براي ايجاد و راه اندازي واحدهاي صنعتي و توليدي استان كه نياز به حمايت دارند اختصاص يافته است.
بنابر اظهار معاون اول رئيس جمهور اختصاص 165 ميليارد ريال اعتبار براي مرمت و ساماندهي بافتهاي فرسوده شهري و زيرساختهاي گردشگري استان تا سال 93 از ديگر مصوبات هيئت دولت در جلسه استاني گيلان بوده است.
رحيمي در ادامه از احداث و راه اندازي خط توليد كارخانه خودروسازي در استان خبر داد و گفت: پرداخت تسهيلات قرض الحسنه به ميزان يك هزار و200 ميليارد ريال به طرح هاي اشتغالزا و خوداشتغالي و تصويب 600 ميليارد ريال اعتبار به تعاوني هاي استان با اولويت واگذاري به فارغ التحصيلان و بانوان از مصوبات ديگر دولت در گيلان بود.
وي به صدور مجوز نصب دستگاه زباله سوز با ظرفيت 500 تن در روز در اين استان اشاره كرد و افزود: دولت با مطالعه و احداث قطار شهري در كلان شهر رشت نيز موافقت و اجراي اين پروژه را تصويب كرد.
وي گفت: بالغ بر 364 ميليارد ريال براي توسعه طرح هاي راديو و تلويزيوني و احداث دفاتر خبري صداوسيماي گيلان اختصاص يافته است.
رحيمي تشكيل كارگروه اشتغال را ويژه گيلان ذكر و تصريح كرد: كارگروه ويژه اشتغال كه براي اولين بار در گيلان تشكيل شده، درصدد است ميزان بيكاري جوانان را با ارائه راهكارهاي مناسب كاهش دهد.
معاون اول رئيس جمهور بيان داشت: احداث مجتمع فرهنگي- ورزشي دو هزار نفري بانوان استان با اختصاص يكصد و 61 ميليارد ريال اعتبار، طرح تكميل مجتمع فرهنگي ايثارگران، لايحه امكان ترخيص كالا همراه مسافر تا سقف 50 ميليون ريال در سال و يك هزار و500 ميليارد ريال اعتبار به منظور احداث شبكه هاي اصلي زهكشي براي يكصد و 70 هزار هكتار اراضي شاليكاري گيلان از ديگر مصوبات سفر دور سوم سفر هيئت دولت به استان گيلان است. رحيمي همچنين 591 هزار ريال اعتبار براي ساخت 200 واحد مسكوني و تامين ارز 330 ميليون يورو براي طرح هاي بزرگ صنعت استان از جمله مجتمع پتروشيمي گيلان و 950 ميليارد ريال به منظور ارتقاي شاخص هاي توسعه عمران شهري و بهسازي بافت هاي فرسوده در سالهاي آينده را از جمله مصوبات ديگر دولت ذكر كرد.
وي ادامه داد: ساير مصوبات سومين دور سفر استاني هيئت دولت به گيلان شامل اختصاص 425 ميليارد ريال اعتبار براي اجراي طرح هاي هادي روستايي و 77 ميليارد ريال براي توسعه فرودگاه سردار جنگل رشت مي باشد.
اظهارات احمدي نژاد
در جمع مديران گيلان
محمود احمدي نژاد روز دوشنبه و در دومين روز از سفر استاني خود به گيلان در جمع مديران استان گيلان گفت: اگر بيت المال عادلانه در بين مردم توزيع شود هيچ فقيري در كشور وجود نخواهد داشت. وي بر پرداختن به مشكلات و نيازهاي تك تك مردم از سوي مديران تاكيد كرد. وي فرمول داشتن دو فرزند كافي كه از سوي غربي ها ارائه شده را فرمول مرگ و نابودي يك ملت توصيف كرد.
اهداي نشان ملي ايثار
به گزارش خبرنگاركيهان از رشت رئيس جمهور در سفر به گيلان در جمع خانواده هاي شهدا و ايثارگران استان حاضر شد و در سخنان خود خانواده هاي ايثارگر را ميراث داران و حافظان اصلي فرهنگ ايثارگري توصيف كرد و در پايان به خانواده 6 شهيد كه تنها فرزند خود را تقديم انقلاب اسلامي كرده بودند نشان ملي ايثار اهدا كرد.
دكتر احمدي نژاد در اين سفر همچنين در جمع منتخبان و فرهيختگان استان گيلان حضور يافت و به ايراد سخن پرداخت.
رئيس جمهوري در جلسه هيئت دولت استان گيلان، اعضاي هيئت دولت را به اتخاذ تصميماتي در طراز بزرگواري مردم گيلان فرا خواند و گفت: گيلان به رغم برخورداري از استعدادهاي فراوان به لحاظ عمران و آباداني در محروميت قرار دارد و بايد در روند پيشرفت استان شتاب ايجاد كرده و چهره استان را تغيير داد. وي افزود: تدبير دولت براي حل مشكلات چاي، نتايج خيلي خوبي داشته است كه بايد براي برنج و ابريشم نيز تدابير مشابهي اتخاذ شود.
رئيس جمهوري همچنين خطاب به وزرا به ويژه وزير ارتباطات تصريح كرد: شنيده شده كساني كه برخي شركتهاي مخابراتي را از دولت خريده اند، به بهانه هاي مختلف كارگران خود را اخراج كرده اند كه اين موضوع مخالف قرار اوليه و آيين نامه واگذاري شركتهاي دولتي است و بايد توجه داشته باشيد كه چه در حوزه مخابرات و چه در ساير حوزه ها اگر برخي افراد با زيركي خواستند به هر طريقي كارگران شركتهاي واگذار شده را اخراج كنند بايد قاطعانه با آنها برخورد كنيد.
وي خطاب به وزير بهداشت و درمان گفت: اجازه ندهيد در حق بيماران اجحاف شود و تعداد اندكي از پزشكان كه عرصه پزشكي را به جايگاه تجارت تبديل كرده اند مردم را آزار دهند.

 



مديرمسئول كيهان در جمع هزاران نفر از مردم اصفهان: سكوت خواص فريادي بلند در حمايت از فتنه است

برخي از اظهارنظرهاي بي اساس كه اين روزها درباره اسلام و ايران و پيامبران الهي مطرح مي شود براي رد گم كردن است تا در پوشش غباري كه اين اظهارات در فضاي سياسي جامعه مي پراكند، فعاليت هاي اصلي و فتنه گرانه نظير مهره چيني ها، عزل و نصب هاي جهت دار و هزينه كردن بيت المال براي جذب مسئله دارها صورت پذيرد، بنابراين هر وقت مشاهده كرديد كه كساني آب را به عمد گل آلود مي كنند، قبل از توجه به آب گل آلود، مراقب ماهي گيران غريبه باشيد.
حسين شريعتمداري، مديرمسئول روزنامه كيهان يكشنبه شب در سلسله نشست هاي «بصيرت عاشورايي» كه به همت اداره كل اوقاف استان در مسجدسيداصفهان برپا شده بود، طي سخناني در جمع انبوه عزاداران حسيني(ع) گفت؛ اربعين بصيرت آفرين است، شكوفه هاي عاشورايي در اربعين شكفته شد و از اين نقطه بود كه ياد و خاطره حماسه حسيني(ع) زنده ماند و زندگي بخشيد و از آن پس عاشورا روزي به درازاي همه روزها و كربلا، سرزميني به پهناي همه سرزمين ها شد. وي افزود؛ اگر مختصات نقطه اي را كه در آن ايستاده ايم، در تابلوي روشني ترسيم نكنيم، تفاوت دوستان و دشمنان مشخص نمي شود. مديرمسئول كيهان در بخش ديگري از سخنان خود گفت؛ نگاهي به دستاوردهاي فتنه88 ترديدي باقي نمي گذارد كه اين فتنه، يكي از موهبت هاي بزرگ الهي بود. فتنه در لغت به معناي آزمايش و وارد كردن طلا در آتش است تا عيار آن سنجيده شود. در فتنه، ناخالص ها مي سوزند و از خالص ها غبارزدايي مي شود. مانند آتشي كه براي سوزاندن ابراهيم(ع) برافروختند، اما خلوص ابراهيم(ع) آتش را به گلستان تبديل كرد. وي در ادامه گفت؛ خلوص مردم ما آتش فتنه 88 را كه به اعتراف مايكل لدين و مطابق اسناد موجود، از 20 سال پيش تدارك ديده شده بود، تبديل به گلستان 9 دي كرد. حضور دهها ميليوني مردم در حماسه بي نظير 9دي كه آخرين ايستگاه فتنه 88 و روز دريافت پاسخ اين آزمايش بود، نشان داد خلوص ملت از عيار بسيار بالايي برخوردار است، آن روز همه آمده بودند، يعني توده هاي عظيم مردم از آتش فتنه سربلند عبور كردند و ناخالص ها سوختند.
مديرمسئول كيهان در ادامه به بازخواني بركات فتنه 88 پرداخته و گفت؛ اين فتنه رخدادهاي صدر اسلام را بازسازي كرده و پيش چشم همگان قرارداد و مردم، طلحه ها، زبيرها، شمرها، عمرسعدها، شريح قاضي ها و همه دين به دنيا فروشان و جنايتكاران آن روزگاران را ديدند كه بارديگر با نام هاي مستعار جديد به صحنه آمده اند. وي در پاسخ به كساني كه از نگاه سياسي به عاشورا و رديابي رخدادهاي مشابه ابراز نگراني مي كنند گفت؛ مگر امام حسين(ع) در تصادف اتوموبيل كشته شده است كه مي گويند عاشورا را سياسي نكنيد؟!
شريعتمداري گفت؛ دشمنان بيروني نظام در فتنه 88 كه جنگ احزاب بود، تمامي ظرفيت خود يعني گروهها و جريانات رنگارنگ و به ظاهر متفاوت نظير مدعيان اصلاحات، منافقين ، بهايي ها، سلطنت طلب ها، ماركسيست ها و كلان سرمايه داران را به ميدان آوردند. اين جريانات را طي دو دهه و با هزينه هاي كلان و تلاش فراوان سازماندهي كرده و در جاي جاي نظام و حواشي آن جاسازي كرده بودند. اما فتنه 88 تمامي اين سرمايه دشمنان بيروني و به قول نتانياهو «بزرگترين سرمايه اسرائيل» را دود كرد و به هوا فرستاد.
وي در همين زمينه گفت؛ سران فتنه مانند ميكروب به بدنه نظام حمله كردند، اما با بصيرت مردم روبرو شدند و نتيجه آن شد كه سم اين ميكروب ها نقش واكسن را بازي كرد و انقلاب و نظام را واكسينه كرد.
مديرمسئول كيهان در ادامه به موارد ديگري از بركات فتنه 88 نظير، شفاف شدن فضاي سياسي كشور، افشاي چهره خط نفاق جديد، بازخواني معيارهاي خط امام(ره) براي نسل هاي اول و دوم كه برخي از آنها را به فراموشي سپرده و يا از آن غافل بودند، ارائه تابلوي روشني از انقلاب و دوستان و دشمنان داخلي و بيروني آن براي نسل هاي سوم و چهارم كه در آن روزها حضور نداشتند اشاره كرد و گفت؛ در جريان فتنه 88، شاهد طلوع دوباره حضرت امام(ره) بوديم. فتنه گران به دروغ و تزوير از امام(ره) ياد مي كردند و دست به تحريف رهنمودهاي ايشان زدند و دوستان حضرت امام(ره) گفته ها و رهنمودهاي حضرتش را به طور مستند و مكتوب ارائه كردند و اينگونه بود كه بارديگر امام راحل در ميان امت خود طلوع كرد. شريعتمداري با اشاره به مديريت حكيمانه و هوشمندانه رهبرمعظم انقلاب گفت؛ ايشان با نگاه الهي خويش آنچه را كه ديگران در آينه نمي ديدند، در خشت خام مي ديد و ملت را از پيچ و خم هاي غبار گرفته و عقبه هاي تند و نفس گير به سلامت عبور دادند و همه به وضوح ديدند كه «خامنه اي، خميني ديگر است».
وي با اشاره به درگيري ماهوي ايران اسلامي با نظام سلطه جهاني نتيجه گرفت اين درگيري، مادام كه طرفين بر هويت خود باقي هستند ادامه خواهد داشت بنابراين نبايد از فتنه هاي بعدي غافل بود و افزود؛ از آنجا كه كانون اصلي اقتدار نظام، اسلام ناب محمدي(ص) است، فلش حمله نظام سلطه جهاني نهايتاً به سوي اين نقطه خواهد بود و اين نوع از درگيري، همان جنگ نرم است. مديرمسئول كيهان در ادامه به شاخصه ها و فرمول هايي اشاره كرد كه با توجه به آن مي توان فتنه هاي بعدي را پيشاپيش كشف و شناسايي كرد. وي دراين باره گفت؛ كسي كه نقشه راه را در اختيار نداشته باشد به بيراهه مي رود و تصريح كرد: شب عاشورا برخي از افرادي كه نقشه راه را در اختيار داشتند اگرچه در سپاه دشمن بودند ولي خود را به امام حسين(ع) رساندند، در حالي كه افرادي كنار امام حسين(ع) بودند ولي چون نقشه راه را در دست نداشتند و يا نمي خواستند به آن توجه كنند، از امام حسين(ع) فاصله گرفتند.
مديرمسئول كيهان در اين خصوص اظهار داشت: در زمان كنوني نقشه راه همان خط مبارك حضرت امام(ره) است كه در رهنمودهاي رهبرمعظم انقلاب تجلي يافته و مي يابد، بنابراين اگر كساني از اين خط و معيار فاصله گرفتند، با نگاهي دقيق و تيز حركت آنان را زير نظر بگيريد البته شايد غفلت كرده باشند ولي اگر اين غفلت ها ادامه يافت و به تكرار افتاد، نبايد بي تفاوت از كنار آن گذشت چرا كه بعيد نيست، بخشي از پازل يك فتنه باشد.
شريعتمداري، مرزبندي صريح با دشمنان بيروني و دنباله هاي داخلي آنها را يكي ديگر از معيارها دانسته و گفت؛ وقتي دشمن آشكارا در صحنه حاضر است و يا از ائتلاف و همراهي با اين گروه يا آن فرد و جريان سخن مي گويد، آنان كه مرز خود را با دشمن جدا نمي كنند هويتشان قابل ترديد است. وي در ادامه گفت؛ هرگاه مشاهده كرديد كه يكي از خواص و يا شماري از آنها در مقابل فتنه و فتنه گران سكوت اختيار كردند، نسبت به آنها حساس شويد، زيرا، سكوت خواص، فريادي بلند درحمايت از فتنه است.
مديرمسئول كيهان افزود؛ هر وقت احساس كرديد كه افراد يا جرياناتي، معيارهاي اصلي را از ميدان هاي قابل ارزيابي به ميدان هاي غيرقابل سنجش و ارزيابي مي كشانند نسبت به آنها حساس شويد و در هويت آنان با دقت نظر كنيد، مثلاً؛ ادعا مي كنند كه به ولايت حضرت صاحب الزمان(عج) اعتقاد دارند ولي حاضر نيستند اين اعتقاد در بوته اعتقاد به «ولايت فقيه» كه شاخصه اعتقاد به حضرت صاحب است، مورد ارزيابي قرار بگيرد.
وي تاكيد كرد كه دشمن براي فتنه بعدي ناچار به مهره چيني است بنابراين وقتي كساني را مي بينيد كه با بهره گيري از موقعيت خود برخي از افراد بدسابقه را در مسئوليت ها مي گمارند، با نگاه شك و ترديد به آنها بنگريد، چرا كه مهره چيني، يكي از شگردهاي فتنه گران است، مخصوصاً امروزه كه بسياري از مهره هاي قبلي و پنهان دشمن در جريان فتنه 88 سوخته و غيرقابل استفاده شده اند.
وي در همين زمينه گفت؛ نبايد از جاده هاي فرعي كه براي انحراف افكارعمومي از توطئه اصلي ساخته مي شود، غافل بود. و افزود؛ بعيد نيست برخي از اظهارات بي اساس درباره اسلام و انقلاب و پيامبران الهي كه اين روزها، هر از چندگاه مطرح مي شود، براي رد گم كردن باشد تا در پوشش غبارآلود كردن فضا، توجه افكارعمومي و نگاه مسئولان به جاده اي فرعي منحرف شود و حركت اصلي فتنه گران از ميدان توجه مسئولان و افكار عمومي دور بماند.

 



با حكم فرمانده معظم كل قوا سردار قاسم سليماني به درجه سرلشكري نائل شد

با حكم فرمانده معظم كل قوا درجه سرلشكري به سردار قاسم سليماني اعطا شد.
سردار قاسم سليماني فرمانده نيروي قدس سپاه پاسداران انقلاب اسلامي با حكم حضرت آيت الله خامنه اي فرمانده معظم كل قوا به درجه سرلشكري نائل شد.
سرلشكر قاسم سليماني از فرماندهان ارشد جنگ تحميلي به شمار مي رود كه در ايام دفاع مقدس فرماندهي لشكر 41 ثارالله را به عهده داشت.
اين فرمانده عاليرتبه سپاه پاسداران پس از پايان جنگ تحميلي با حضور در پست هاي خطير در سپاه به انجام وظيفه پرداخت تا اين كه در اواخر دهه 70 با حكم فرمانده معظم كل قوا به عنوان فرمانده سپاه قدس مشغول به كار شد.

 



واكنش سردار فضلي به شرط گذاري برخي سران فتنه: فتنه گران امروز هيچ جايگاهي در ميان مردم ندارند

جانشين سازمان بسيج مستضعفين تاكيد كرد امروز فتنه گران هيچ جايگاهي در بين مردم ندارند.
سردار علي فضلي در گفت وگو با فارس به شروط برخي از سران فتنه براي ورود به صحنه سياسي كشور اشاره كرد و اظهار داشت: مردم تكليف سران فتنه را روشن كرده اند و سال هاي زيادي به طول مي انجامد تا آنها خود را بازسازي كنند.
وي با تاكيد بر اينكه اگر در خدمت به مردم و رضاي خداوند از يكديگر سبقت گرفتيم، هنر كرده ايم، تصريح كرد: خباثت و توطئه عليه مردم هنر نبوده و فتنه گران ديگر جايي در بين مردم ندارند.
جانشين سازمان بسيج مستضعفين با بيان اينكه نظام مقدس اسلامي با درايت و بصيرت براي روشنگري مردم نسبت به انتخاب خودشان زمينه را به گونه اي فراهم كرد تا آنها به تشخيص لازم برسند، يادآور شد: در زمان بني صدر نيز اين حادثه به وجود آمد؛ وي 11 ميليون راي از مردم گرفته بود و امام(ره) كه البته اختيار كامل را داشتند، صبر كردند تا مردم خود آگاه و روشن شدند.
وي بر همين اساس به عزل بني صدر توسط مردم اشاره كرد كه امام(ره) نيز فرمان آن را صادر كردند و افزود: انقلاب اسلامي از ابتدا تاكنون 2 بار شاهد اين نوع فتنه ها بوده است.
سردار فضلي با تاكيد بر اينكه سران فتنه امروز جايگاهي در بين مردم ندارند، اضافه كرد: البته آنها به دنبال كارهاي تاكتيكي هستند از اين رو بايد از انقلاب مراقبت، صيانت و پاسداري كرد تا سران فتنه در قالب هاي ديگري رخنه و نفوذ پيدا نكرده و براي مردم زحمت ايجاد نكنند.
وي با بيان اينكه همه دستگاه ها بايد با فتنه مقابله كنند اظهار داشت: مردم به تكليف خود در اداره صحنه و مقابله با فتنه عالي عمل كردند و در 9 دي و 22 بهمن سال گذشته تير خلاص را به فتنه و فتنه گران زدند اما بايد دانست كه آنها به دنبال تجديد حيات خود هستند.
جانشين سازمان بسيج مستضعفين در عين حال به اين موضوع اشاره كرد كه فتنه گران در اين مسير هزينه هايي كرده و مي كنند و براي ورود به صحنه در تلاش هستند.
سردار فضلي بر همين اساس به فرمايش صريح و روشن امام خميني(ره) كه مي فرمايند « به گذشته افراد نگاه نكنيد چرا كه مهم حال افراد است» اشاره و اظهار داشت: بايد ديد افراد امروز چه كار مي كنند و آيا با مردم بوده و نوكر و خادم مردم هستند يا خير؟
وي در عين حال به اين موضوع كه اگر كسي خادم مردم باشد بسيار خوب است اما در غير اين صورت هنوز هم فرصت براي استغفار، توبه، ندامت و بازگشت به آغوش مردم وجود دارد، اشاره كرد.
جانشين سازمان بسيج مستضعفين با بيان اينكه اميد است اين افراد به خود بيايند، خاطرنشان كرد: مردم فهيم و بصير ايران اسلامي امروز نخواهند گذاشت كه سران فتنه به اهداف پليد و شوم خود برسند.

 



يك مقام ارشد افغان اعلام كرد
 مشكل ورود تانكرهاي سوخت از ايران به افغانستان حل شد

يك مقام ارشد وزارت بازرگاني افغانستان اعلام كرد ايران مرزهاي خود را به روي تانكرهاي حامل سوخت به داخل خاك افغانستان باز كرده است.
به گزارش آسوشيتدپرس، رئيس بخش سوخت وزارت بازرگاني افغانستان اعلام كرد صدها تانكر حامل سوخت كه حدود يك ماه در مرزهاي ايران و افغانستان متوقف شده بودند اجازه ورود به خاك افغانستان را پيدا كردند.
فريد شيرازي تصريح كرد بيش از 200 دستگاه تانكر حامل سوخت روز دوشنبه از مرزهاي ايران وارد افغانستان شدند.
به گفته وي پس از امضاي قرارداد بين دو كشور در 18 ژانويه، روند ورود تانكرهاي حامل سوخت به افغانستان مجدداً آغاز شده و ايران به طور كامل مرزهاي خود را باز كرده است.
وي افزود: تانكرهاي زيادي در مرز ايران و افغانستان باقي نمانده است و تعداد زيادي از تانكرها وارد افغانستان شده اند.
بنابراين گزارش، ايران از ماه دسامبر تاكنون بيش از 2500 دستگاه تانكر حامل سوخت به افغانستان را در سه ايستگاه مرزي با اين كشور متوقف كرده بود. اين مسأله موجب افزايش 70 درصدي قيمت سوخت در افغانستان شده است. ايران علت اصلي اين اقدام خود را اجراي قانون هدفمندي يارانه ها عنوان كرده است اما برخي تحليلگران نگراني از مصرف سوخت ورودي به افغانستان توسط نيروهاي ناتو را علت توقف تانكرها در مرزهاي ايران ارزيابي كرده بودند.
براساس اين گزارش ايران امن ترين و كم هزينه ترين مسير ارسال سوخت به افغانستان است كه گزينه بسيار خوبي براي ناتو جهت تأمين نيازهاي خود از خاك ايران است. اين در حالي است كه تانكرهاي سوخت ناتو در پاكستان با حملات مكرر نيروهاي طالبان مواجه شده اند.
برخي تحليلگران تأكيد مي كنند با توجه به رويكرد خصمانه ناتو عليه ايران حق ايران است كه روند ورود سوخت به افغانستان را كنترل كند و به گونه اي تنظيم كند كه فقط سوخت مورد نياز مردم افغانستان از خاك ايران عبور كند.

 



همزمان با اربعين حسيني (ع)
پيكر مطهر 13 شهيد گمنام دفاع مقدس در 8 استان كشور تشييع شد

همزمان با اربعين امام حسين(ع) پيكر 13 تن از شهيدان گمنام دوره دفاع مقدس با حضور مردم و خانواده هاي شهدا تشييع شد.
به گزارش ايسنا يكي از اين شهيدان كه در زمان شهادت 19 سال داشته است در عمليات كربلاي 6 و در منطقه عملياتي سومار به شهادت رسيده است كه صبح ديروز از محل مسجد شهيد نواب صفوي شهرك فجر تشييع و در محل سپاه محمد رسول الله(ص) تهران بزرگ به خاك سپرده شد.
همچنين پيكر يكي ديگر از اين شهدا در شهرك شهيد محلاتي به خاك سپرده شد.
همزمان با اين شهيد 11 شهيد گمنام دفاع مقدس نيز در هفت استان كشور تشييع شدند، اين شهدا مربوط به عمليات هاي والفجر 6، والفجر 3، بيت المقدس، مسلم بن عقيل(ع) و امام علي(ع) هستند كه به ترتيب در مناطق عملياتي چيلات، مهران، قلاويزان، عين منصور، نهرخين، سومار و چزابه تفحص شده اند.
پيكر اين 12 شهيد گمنام در استان هاي بوشهر، فارس، شهرستان دزفول در استان خوزستان، شهرستان هاي انار، سيرجان و كهنوج در استان كرمان، شهرستان قائم شهر در استان مازندران و همچنين شهرستان زاهدان به خاك سپرده شدند.

 



صفارهرندي: عده اي به نام عاشورا دكان زده اند اما راهشان راه حسين(ع) نيست

مشاور فرهنگي سپاه نسبت به عمليات نرم دشمن در جهت زير سوال بردن مكتب تشيع هشدار داد.
محمدحسين صفارهرندي، در همايش عوامل رواني در نهضت عاشوراي حسيني كه در دانشگاه مالك اشتر برگزار شد، اظهار داشت: شيعه به واسطه زخمي كه در ماجراي غدير بر تنش نشست، درباره ماجراي عاشورا ديگر آنگونه عمل نكرد و از همان ابتدا كوشيد نگذارد اين صدا خاموش شود.
وي با اشاره به سخن امام(ره) مبني بر اين كه اين محرم و صفر است كه اسلام را زنده نگه داشته است، گفت: اصرار براي حذف عاشورا وجود داشت تا منشاء حركات بعدي نشود.
وي در بخش ديگري از سخنانش نيز گفت: شيعه سعي كرد در ابعاد مختلف واقعه عاشورا را دنبال كند و موضوعات مختلف آن را تبديل به نشانه كرد و همه اين نشانه ها علي رغم تلاش دشمنان براي نابودي شان همچنان باقي مانده است.
صفار افزود: پرچم هاي سياه، تعزيه ها و عزاداري ها وسيله اي براي ماندگاري عاشورا شده اند و اينها كدهاي عمليات رواني شيعه براي حفظ موجوديت خود و مبارزه با دشمن بوده است.
وي ادامه داد: آيين عاشورايي كه وسيله ائتلاف دلها و به روز ماندن شيعه است، همواره هم از موضع دوستي توأم با جهل و هم از موضع دشمنان در معرض آسيب بوده است.
صفار همچنين گفت: يك مسئله كليسايي در نسبت به عاشورا با مضمون اينكه مسيح فدا شد تا گناه مسيحيان بخشيده شود وارد فرهنگ شيعي ما شده و اينكه مي گويند آتش دوزخ محبان اهل بيت(ع) را نخواهد سوزاند، اگرچه اين مطلب درست است و مستنداتي دارد، ولي كدام محبت، محبتي كه همراه اطاعت و تبعيت باشد.
مشاور فرهنگي سپاه آسيب ديگر در رابطه با عاشورا را حذف تدريجي نگاه حماسي به قيام عاشورا دانست و خاطر نشان كرد: اگر انقلاب به پيروزي نرسيده بود اين حركت با شتاب در حال پيگيري بود.
به گزارش ايسنا، صفار ادامه داد: دكان هاي كيدي به نام طرفداري از قيام عاشورا براي اهل سياست است كه براي رسيدن به مطامع خود از امام و عاشورا مايه مي گذارند، اما راهشان به حقيقت راه حسين نيست. و اين آسيب ديگر در رابطه با عاشورا است.
صفار گفت: انكار نمي كنيم در قيام عاشورا نشانه هايي كه خرق عادت بود اتفاق افتاده است، ولي اينكه كساني دكان باز كرده و ادعايي كنند چنين چيزهايي تهديدهايي در انقلاب و عاشورا است كه خطرات بزرگي دارد كه اگر جامعه به آنها عادت كند بعد از آشكار شدن دروغ بودن آنها باعث مي شود جامعه كل واقعه عاشورا را انكار كند.
وي خاطر نشان كرد: اينها عمليات نرم دشمن براي نابودي يك انديشه است و گاه همين كارها مستمسك دشمن مي شود براي زير سوال بردن شيعه.
صفار ادامه داد: ساختن تصاوير خيالي و من درآوردي از معصومين نيز در دستور كار است و نمادسازي هايي كه مبتني بر خيال و بدون سند است صورت مي گيرد.
وي با بيان اين كه در گذشته كشف شد براي اين كه تصاوير طراحي شده براي معصومين زيباتر جلوه كند از تصاوير چشم و ابروهايي كه متعلق به عناصر فاسد و گاه بازيگران سينمايي و هاليوودي است استفاده مي شود، افزود: موجي براي تصويرسازي تخيلي از معصومين راه افتاده بود كه جلوي آن گرفته شد.

 



ساندي تايمز: ايران الگويي براي اجراي موفق هدفمندي يارانه هاست

روزنامه انگليسي ساندي تايمز نوشت ايران الگوي مناسبي براي ساير كشورهاي منطقه، در اجراي موفق هدفمندي يارانه هاست.
روزنامه انگليسي ساندي تايمز طي گزارشي نوشت تصميم ايران براي كاهش يارانه سوخت، برق و موادغذايي با پاسخي غيرمنتظره از سوي مردم روبرو شده است و به عبارت ديگر مردم ايران لزوم كاهش يارانه ها را پذيرفته اند.
براساس اين گزارش مردم ايران سعي مي كنند به آرامي خود را با افزايش هزينه هاي زندگي تطبيق دهند. وزير نفت ايران اعلام كرد ميزان مصرف بنزين در اين كشور طي هفته هاي اخير بيش از 14 درصد كاهش داشته است. براساس آمارهاي رسمي منتشر شده ميزان مصرف گاز در بخش خانگي نيز 5درصد كاهش داشته است و ميزان استفاده از وسايل نقليه عمومي با رشد 20درصدي روبرو شده است.
افزايش قيمت بنزين از 1000 به 4000 ريال عامل مهمي در اين مساله بوده است. نرخ كرايه اتوبوس و مترو در تهران 20 درصد افزايش داشته است.
اين گزارش تاكيد كرده است نحوه اجراي اين طرح در ايران مي تواند الگوي مناسبي براي ساير كشورهاي منطقه باشد. ساير كشورهاي نفت خيز خاورميانه نيز كه هر سال يارانه زيادي براي مصرف سوخت و انرژي و موادغذايي پرداخت مي كنند از ترس تبعات سياسي اين طرح تاكنون آن را اجرا نكرده اند.
عملكرد ايران در اجراي قانون هدفمندي هوشمندانه بود
استاد دانشگاه جان هاپكينز آمريكا هم عملكرد دولت ايران براي اجراي قانون هدفمندي يارانه ها را هوشمندانه دانست.
پايگاه اينترنتي گلوبال پست طي گزارشي درخصوص اجراي قانون هدفمندي يارانه ها در ايران نوشت مهمترين مشكل در قبال اجراي اين قانون تطبيق دادن مردم با افزايش قيمت كالاهاست.
اين پايگاه اينترنتي در ادامه افزود: دولت ايران با پرداخت نقدي يارانه ها سعي كرده است رضايت مردم را درخصوص اين طرح جلب كند. حدود يك ماه پيش احمدي نژاد اجراي قانون هدفمندي يارانه ها را اعلام كرد و از آن زمان تاكنون محافل داخلي ايران نگران نارضايتي ها از اجراي اين طرح هستند البته اين مساله هنوز به وقوع نپيوسته است. دولت ايران سعي كرده با استفاده از ابزار پرداخت نقدي يارانه به اقشار كم درآمد و فقير از وقوع هرگونه نارضايتي در اين خصوص جلوگيري كند.
كوان هريس استاد دانشگاه جان هاپكينز تاكيد كرد گرچه مردم ايران بر اين باورند كه منابع و ذخاير نفتي متعلق به همه مردم است و بايد قيمت آن پايين باشد ولي پرداخت يارانه هاي نقدي در كاهش نارضايتي مردم موثر بوده است. اتخاذ اين تاكتيك از سوي مقامهاي اقتصادي ايران هوشمندانه بوده است. حدود 60 ميليون ايراني يارانه هاي نقدي را دريافت كرده اند. به نظر من اين مساله تاثير زيادي در كاهش نگراني مردم داشته است.
هريس به اشتباه بودن تحليل كارشناسان غربي در مورد اجراي اين قانون اشاره كرد و گفت: بسيار زود است پيش بيني كنيم اثرات كلي هدفمندي يارانه ها چه خواهد بود. اما اين قانون آن طوري كه بسياري پيش بيني مي كردند شكست آشكاري نبوده است.
وي افزود: «آن ها (مقامات دولت ايران) شايسته اعتماد براي اجراي طرحي اقتصادي هستند كه نخبگان ايران از 20 سال پيش خواهان اجراي آن بوده اند. اگر اجراي اين قانون با برنامه هاي اشتغال زايي، كمك به صنعت و متنوع كردن اقتصاد همراه باشد آن گاه مي توانيم از موفقيت آن سخن بگوييم».

 



معاون وزير صنايع و معادن خبر داد
پرداخت 5 ميليارد دلار اعتبار به صنعتگران

اراك- خبرنگار كيهان:
پرداخت 5 ميليارد دلار اعتبار به صنعتگران از دو هفته آينده آغاز مي شود.
معاون وزير صنايع و معادن با اعلام اين خبر در اراك گفت: اين تسهيلات براي تامين سرمايه در گردش طرح هاي جديد و تكميل طرح هاي نيمه تمام صنعتي است كه از منابع تسهيلات تخصيصي طرح آمايش جدا است.
محمدرضا شبرو در پايان گفت: متقاضيان با ارائه طرح خود و پس از كارشناسي، به تناسب نياز مطرح شده مي توانند از منابع تسهيلاتي مذكور بهره مند شوند.

 



فرمانده نيروي انتظامي جمهوري اسلامي:
سالانه تا 100 شهيد براي حفاظت از امنيت تقديم انقلاب مي شود

ساري - خبرنگار كيهان:
فرمانده نيروي انتظامي جمهوري اسلامي گفت: سالانه 50 تا 100 شهيد براي حفاظت از امنيت كشور تقديم انقلاب مي شود.
سرتيپ اسماعيل احمدي مقدم در حاشيه برگزاري دومين يادواره 588 شهيد فرماندهي انتظامي مازندران در ساري در جمع خبرنگاران افزود: سال آينده اقدامات غير پليسي از جمله افزايش پايگاه هاي امدادرساني، ايمني خودروها و ارتقاي فرهنگ ترافيكي توسط مردم بايد افزايش يابد تا شاهد كاهش تلفات جاده اي در كشور باشيم.
فرمانده نيروي انتظامي جمهوري اسلامي در ادامه اين مراسم بيان داشت: تضعيف جايگاه مرجعيت شيعه در جامعه را از ديگر فتنه هاي دشمنان در ضربه زدن به نظام اسلامي است. وي افزود: هم اكنون 70 شبكه ماهواره اي فارسي زبان با اجراي برنامه هاي مختلف قصد سست كردن اعتقادات مذهبي به ويژه در بين جوانان را دارند. احمدي مقدم گفت: انقلاب اسلامي به رغم تمام فتنه هاي دشمنان، محكم و استوار به حيات جاودانه خود ادامه مي دهد.
وي افزود: مسيري كه كشور ما در آن گام نهاده، در واقع همان مسير واقعه كربلا و عاشورا است.
احمدي مقدم گفت: دنياي استكبار هميشه قصد ضربه زدن به نظام اسلامي را دارد، اما تبعيت محض مردم از ولايت فقيه و خون شهدا، انقلاب را در برابر تمامي فتنه ها بيمه كرده است.
وي بيان داشت: حفظ ارزش هاي انقلاب اسلامي و زنده نگه داشتن ياد و خاطره شهداي گرانقدر همواره بايد در اولويت قرار گيرد، چرا كه اهداف شهدا همان احساس امنيت مردم است.
احمدي مقدم با اعلام اينكه شهدا مصاديق بارز توحيد عملي هستند، افزود: امروز تبعيت از ولايت فقيه و حركت در اين مسر نوراني و سعادت بخش، خواسته بر حق شهدا از همه ماست كه ميراث دار خون پاك آنها هستيم.
فرمانده نيروي انتظامي جمهوري اسلامي ايران گفت: مسيري كه انقلاب اسلامي از آن عبور كرد همان مسير كربلا و عاشورا و اقتدا به شهداي كربلا است.
وي با اشاره به اينكه مسير استكبار در طول تاريخ هميشه تهديد و قدرت نمايي بود، ادامه داد: واقعيت آن است كه امروزه روح شهدا و خون پاك آنها از نظام اسلامي حفاظت مي كند و همين عامل سبب شده تا توطئه هاي دشمنان نتواند به نظام آسيب برساند.
احمدي مقدم با اعلام اينكه مسير انقلاب اسلامي ما ادامه دارد و با قدرت به پيش مي رود، خاطرنشان كرد: دشمن هر روز با شعارهاي جديد مردم را فريب مي دهد تا از نظام و انقلاب و رهبري دور باشند تا به اهدافشان برسند.
فرمانده نيروي انتظامي جمهوري اسلامي ايران درباره فتنه سال گذشته گفت: در فتنه سال گذشته عده اي در داخل نخست حرف از ولايت، پيروي از خط امام و قانون اساسي مي زنند و بعد آرام آرام با نزديك شدن به عاشوراي حسيني، منافقان، بهايي، بي دين و سلطنت طلب به هم گره خوردند و پرچم استكبار نمايان شد.
وي اظهار داشت: دشمنان به منطقه آمدند تا ايران را سركوب كنند اما پس از گذشت يك دهه دشمنان اسلام با اراده خداوند يكي پس از ديگري از بين رفتند.
اين مسئول انتظامي با اعلام اينكه روحيه ايثارگري، خدمتگزاري، از خودگذشتگي و شهادت طلبي در مجموعه نيروي انتظامي همچنان زنده است، گفت اين مهم نشان دهنده بالندگي و حاكميت رو به رشد ارزش هاي ديني است.
احمدي مقدم درباره مذاكرات 5+1 در استانبول بيان داشت: در اين مذاكرات عده اي در آنجا با دست خالي رفتند و انتظار داشتند كه ايران به آنها باج بدهد كه اينگونه نشد و بايد در برابر حقوق ملت ايران تعظيم كنند.
فرمانده نيروي انتظامي جمهوري اسلامي ايران خاطرنشان كرد: مازندران افتخار مي كند كه بيش از 10 هزار شهيد را تقديم اين انقلاب كرد كه فاصله زيادي با جبهه هاي جنگ داشت.
وي برگزاري يادواره ها را بهترين فرصت براي انتقال آرمان هاي شهدا و رساندن پيام اين عزيزان به نسل هاي جوان جامعه عنوان كرد و بيان داشت: بسياري از شهداي نيروي انتظامي مازندران در دور دست كشور به شهادت رسيدند.
احمدي مقدم با اعلام اينكه سالانه 50 تا 100 شهيد براي حفاظت از امنيت كشور تقديم انقلاب مي شود، ادامه داد: مازندران سهم بزرگي در دفاع از اسلام و انقلاب داشت و بايد در مقابل اين جنگ نرم دشمنان آگاهانه و هوشمندانه عمل كنيم.

 



استاندار اصفهان خبر داد
توقف عمليات حفاري در تونل انتقال آب كوهرنگ

استاندار اصفهان گفت: ريزش بخشي از قسمت انتهايي تونل سوم كوهرنگ، حفاري اين تونل را متوقف ساخت.
«عليرضا ذاكر اصفهاني» روز دوشنبه در گفت وگو با ايرنا با بيان اينكه اين حادثه هيچگونه تلفاتي نداشت، افزود: با توجه به لايه اي كه كار حفاري در آن صورت مي گيرد، ريزش تونل پديده قابل پيش بيني بود و اكنون مهندسان سازه در صدد رفع مشكل ايجاد شده به منظور ادامه فعاليت حفاري مي باشند.
وي اظهار داشت: اين ريزش زمان بهره برداري از تونل سوم كوهرنگ كه امسال پيش بيني شده بود را اندكي با تأخير مواجه مي كند و در ابتداي سال آينده به بهره برداري مي رسد. وي طول تونل سوم كوهرنگ را بيش از 20 كيلومتر ذكر كرد و گفت: حفاري حدود 167 متر از اين تونل باقي مانده است كه با رفع مشكل ايجاد شده ادامه كار حفاري به سرعت آغاز مي شود.
وي با بيان اينكه درصدد خارج كردن دستگاه تي بي ام مي باشيم، اظهار داشت: متخصصان درصددند باقي مانده حفاري اين تونل را به روش دستي و سنتي به پايان برسانند.
ذاكر اصفهاني با بيان اينكه حفاري اين تونل 17 سال طول كشيده است، افزود: در آينده نزديك كار با سرعت بيشتري انجام مي شود تا شاهد بهره برداري آن در سال 90 باشيم.
تونل سوم كوهرنگ به طول 23 هزار و 409 متر، هنگام بهره برداري امكان انتقال 250 ميليون متر مكعب آب از سرشاخه هاي كارون به حوزه زاينده رود را فراهم مي كند.

 



به دنبال تحريم آمريكا پتروشيمي شازند موفق به ساخت لاينر واحد پليمري شد

اراك - خبرنگار كيهان:
پتروشيمي شازند با ساخت لاينر دستگاههاي واحد پليمري بهره برداري، در زمينه ساخت اين قطعات به خودكفايي رسيد.
حسن رجبي رئيس اداره روابط عمومي شركت پتروشيمي شازند در اين باره گفت: لاينر دستگاه EXPund Dryer يكي از قطعات حساس در واحد پليمري بهره برداري ناحيه 2 اين شركت است كه سازنده آن كشور آمريكا است و اخيرا به دليل تحريم اين قطعه در اختيار شركت قرار نگرفته است.
رجبي گفت: قطعات لاينر بر اثر كاركرد و طول عمل كوتاه بايستي در تعميرات اساسي شركت پتروشيمي تعويض شوند و اگر اين قطعه ساخته نمي شد واحد پليمري بهره برداري ناحيه دو پتروشيمي شازند از كار مي افتاد.
وي افزود: كارشناسان و مهندسان اين شركت زير نظر بازرسان فني توانستند ظرف مدت يك ماه به دانش فني طراحي و ساخت قطعات مذكور دست يافته و بدون دوباره كاري اين قطعات را ساخته و در سرويس قرار دهند. وي افزود: با اين اقدام، از توقف توليد واحد PBR پتروشيمي شازند جلوگيري شد و ايران در تامين نياز شركت هاي پتروشيمي به قطعات يدكي ياد شده در زمان حساس كنوني به خودكفايي رسيد.

 



وزير دفاع و پشتيباني نيروهاي مسلح: چند پروژه فضايي و موشكي در دهه فجر امسال افتتاح مي شود

وزير دفاع و پشتيباني نيروهاي مسلح از افتتاح پروژه هاي فضايي و موشكي اين وزارتخانه در دهه فجر امسال خبر داد.
به گزارش خبرگزاري فارس از انزلي، سرتيپ احمد وحيدي يكشنبه شب در بازديد از صنايع كشتي سازي شهيد تمجيدي، گفت: اين پروژه ها نقش مهمي در افزايش قدرت دفاعي كشور دارند.
وزير دفاع تصريح كرد: شناور بزرگ كلاس موج و ناوچه توسط صنايع دريايي شهيد تمجيدي ساخته شده و ازاين پس بايد بحث ساخت كشتي هاي غيرنظامي مورد توجه قرار گيرد.
وحيدي ضرورت اتخاذ برنامه هاي جامع فعاليت هاي دريانوردي، ساخت انواع كشتي هاي تجاري، مسافري و نيز تعميرات كشتي در داخل كشور را مورد تاكيد قرار داد.
وي با اشاره به اينكه موضوع دريانوردي در خزر اهميت زيادي دارد، خاطرنشان كرد: پيشنهادهايي براي احداث صنعت كشتي سازي تجاري و مسافري وجود دارد كه بررسي شده و مورد تصويب قرار مي گيرد.
وزير دفاع با بيان اينكه ايران به ناوگان دريايي خود توجه دارد، خاطرنشان كرد: توسعه ناوگان دريايي در دستور كار است.
وحيدي با اشاره به اينكه خزر درياي صلح و امنيت است، تصريح كرد: در اين راستا روابط خوبي با تمام كشورهاي حاشيه خزر داريم و كشورهاي منطقه و حاشيه خزر با همكاري يكديگر مي توانند دريا را از هرگونه ناامني حفظ كنند.

 



نايب رئيس كميسيون امنيت ملي مجلس شوراي اسلامي افشا كرد
برگ ديگري از خيانت سران فتنه به راي دهندگان

قائم شهر- خبرنگاركيهان:
نايب رئيس كميسيون امنيت ملي مجلس برگ ديگري از خيانت يكي از سران فتنه سال گذشته را افشا كرد.
اسماعيل كوثري در يادواره سرداران و شهداي مسجد سيدعابدين كوي شهيد عظيمي قائم با اشاره به هجمه جنگ نرم و ناتوي فرهنگي دشمنان عليه جمهوري اسلامي ايران و در راس آن جريان فتنه، گفت: در غائله انتخابات رياست جمهوري سال 88 از موسوي توضيح خواستيم چرا بعد از انتخابات گفتيد من وزارت كشور و شوراي نگهبان را قبول ندارم در حالي كه خود شما با تاييد شوراي نگهبان وارد صحنه انتخابات شديد و چرا قبل از اعلان نتايج انتخابات در شب آن روز انتخابات در مصاحبه با رسانه هاي خارجي خود را پيروز انتخابات معرفي كرديد، كه عليرغم مذاكرات و نشست هاي متعدد كه با وي داشتيم، موسوي همچنان اصرار به رد گزينه هاي قانوني و عدم تمكين از قانون و نهادهاي قانوني داشت.
نماينده مردم تهران در خانه ملت افزود: موسوي نه تنها به قانون و راهكارهاي قانوني بي اعتنايي و بي اعتمادي كرد، بلكه گفته بود «اگر همه 13 ميليون نفري كه به من راي دادند بگويند انتخابات درست بوده، باز مي گويم تقلب شده است.»
نايب رئيس كميسيون امنيت ملي مجلس درباره سكوت هاشمي رفسنجاني در آشوبهاي بعد از انتخابات سال گذشته گفت: با وجود روشنگري ها و اتمام حجت رهبر معظم انقلاب در خطبه هاي نمازجمعه 29 خرداد با فتنه گران كه همه را به رعايت موازين قانوني دعوت كردند، از وي (هاشمي رفسنجاني) سؤال كرديم چرا در مقابل جريان فتنه بيانيه نمي دهيد كه در پاسخ گفت «چون فائزه را گرفته بودند و به دليل آنكه بگويم تحت فشار نيستم بيانيه ندادم.
اسماعيل كوثري در ادامه افزود: بعد از گذشت چند روز از آن حادثه آقاي هاشمي متني را به دفتر رهبر انقلاب ارسال كرد كه به دليل ضعف هاي فراوان در متن قابليت رسانه اي شدن هم نداشت.

 



دستور وزير مسكن براي حذف مصالح ساختماني سنتي

وزير مسكن در دستور جديدي به مركز تحقيقات ساختمان و مسكن ماموريت داد تا مصالح سنتي و انرژي بر را حذف و مصالح سبك با صرف انرژي كمتر را جايگزين كند.
به گزارش فارس، علي نيكزاد در حاشيه بازديد از پروژه هاي مسكن مهر استان گلستان گفت: به مركز تحقيقات ساختمان و مسكن ماموريت داده شده تا مسئله جايگزيني حذف مصالح سنتي كه با انرژي فراوان توليد مي شوند را معرفي و مصالح سبكي كه با صرف انرژي كمتر مي توانند جايگزين آنها شوند را معرفي كنند.
وي با تأكيد بر اينكه با اجراي قانون هدفمندي يارانه ها شاهد افزايش قيمت در هيچ يك از مؤلفه هاي موثر در قيمت تمام شده مسكن نبوديم از ثبات قيمت مصالح ساختماني طي هفته هاي اخير خبر داد و تصريح كرد: رصد لحظه اي قيمتها در بخش مسكن و به ويژه بازار مصالح ساختماني نشان مي دهد كه مصالحي مانند سيمان، فولاد و سراميك از ثبات لازم طي اين مدت برخوردار بوده است و دچار افزايش قيمت نشده اند.
نيكزاد با اشاره به اينكه برخي از مصالح سنتي بخش ساخت و ساز براي توليد نياز به صرف انرژي فراوان دارد اظهار داشت: توليدكنندگان چنين مصالحي كه تا پيش از اجراي هدفمندي يارانه ها از انرژي ارزان قيمت براي توليد مصالح سنتي استفاده مي كردند هم اكنون بايد در رفتار توليدي خود و ميزان استفاده از انرژي تجديدنظر كنند چرا كه به مركز تحقيقات ساختمان و مسكن ماموريت داده شده تا مصالح سبك كه با صرف انرژي كمتر توليد مي شوند را جايگزين مصالح سنتي و انرژي بر كنند.
وزير مسكن و شهرسازي زمين، دستمزد، خدمات فني و مهندسي و تسهيلات بانكي را از ديگر عوامل تأثيرگذار بر قيمت تمام شده مسكن دانست و ادامه داد: سياست واگذاري زمين رايگان 99 ساله در كنار پرداخت تسهيلات به متقاضيان واجد شرايط همچنان ادامه خواهد يافت و از آنجايي كه قرار نيست خدمات فني و مهندسي و دستمزدها نيز دچار افزايش قيمت شوند، قراردادهاي سال 1390 نيز با همان قيمتهاي سال 89 منعقد خواهد شد. وي با بيان اينكه تعدادي از انبوه سازان و پيمانكاران در نامه اي به رئيس جمهور براي ساخت 100 هزار واحد مسكوني با قيمت قبل از اجراي قانون هدفمندي يارانه ها اعلام آمادگي كرده بودند خاطرنشان كرد: اين قانون با همكاري، اعتقاد و اعتماد مردم در حال اجراست و قرار نيست قيمت تمام شده مسكن در كشور افزايش يابد.

 



نامه خانواده هاي شهداي ترور سيستان و بلوچستان به بان كي مون

خانواده شهداي فجايع تروريستي استان سيستان و بلوچستان از دبيركل سازمان ملل خواستند فرياد مظلوميت آنان را به گوش جهانيان برساند.
به گزارش ايرنا از زاهدان به مناسبت چهلمين روز شهادت شهداي حادثه تروريستي تاسوعاي چابهار، خانواده شهداي فجايع تروريستي استان سيستان و بلوچستان بيانيه اي خطاب به «بان كي مون» منتشر كردند.
در اين بيانيه كه در همايش «از تاسوكي تا تاسوعا» توسط فرزند يكي از شهداي حوادث تروريستي قرائت شد، آمده است: مدعيان حقوق بشر كجايند تا ببينند كه جيره خواران استكبار جهاني، به كودك و پير و جوان و زن و مرد رحم نمي كنند، براستي آيا پيمان نامه حقوق كودك فقط براي حفظ حقوق كودكان اسرائيلي و آمريكايي نوشته شده است؟
«آقاي دبيركل مي دانيم كه هرگز هيچ گلوله اي پيكر جگر گوشه عزيزتان را در مقابلتان پاره پاره نكرده است، حق داريد، كه از درد خانواده شهدا هيچ ندانيد.
اكنون ما بازماندگان شهداي اقدامات تروريستي ضمن تحكيم پيمان با رهبر معظم انقلاب و آرمان هاي انقلاب اسلامي، از مجامع بين المللي خواستاريم تا نسبت به پيگرد قانوني عوامل تروريستي كه در برخي كشورهاي ديگر پناه گرفته اند، اقدام عاجل نمايند.»
در اين بيانيه تاكيد شده است: «ما خواستار برقراري امنيت براي آحاد جامعه بويژه كودكان و نوجوانان اين آينده سازان جامعه اسلامي هستيم و از مسئولان امنيتي و قضايي مي خواهيم، با صلابت و هوشياري با عوامل ناامني و تروريستي مقابله كنند و از عموم مردم سلحشور استان اعم از شيعه و سني، سيستاني و بلوچ و ساير اقوام مي خواهيم تا ضمن حفظ هوشياري خود با تمسك به حبل المتين نسبت به حفظ اتحاد و همبستگي كوشا باشند تا دشمن نتواند به پيوند آهنين آنان خللي وارد كند.»
گفتني است در حوادث تروريستي سيستان و بلوچستان افزون بر 20 كودك و نوجوان از جمله طفل دو ماهه شهيد و شماري نيز مجروح شدند.

 



اخبار ادبي و هنري

هشدار نويسندگان مستقل انگليس
به دريافت كننده جايزه اورشليم
جمعي از نويسندگان انگليسي طي نامه اي از ايان مك ايوان نويسنده اين كشور خواستند از پذيرش جايزه اورشليم خودداري كند.
به گزارش مهر به نقل از گاردين، اين گروه در نامه خود تاكيد كرده اند كه اين نمايشگاه توسط شهرداري اورشليم كه موسسه اي كليدي براي رژيم صهيونيستي و يكي از ابزار مهم اشغال غيرقانوني شرق بيت المقدس است سازمان مي يابد و از اين رو برپايي جايزه اي به نام «آزادي فردي در جامعه» از سوي چنين ارگاني يك شوخي بي رحمانه و ابزاري تبليغاتي براي دولت اسرائيل قلمداد مي شود. اشغال غيرقانوني شرق بيت المقدس از سال 1967، تخريب خانه ها، تحقير، دستگيري و اخراج ساكنان منطقه، ادامه شهرك سازي غيرقانوني در كرانه باختري، محاصره غزه، بازداشت كودكان فلسطيني و قتل امدادگران از جمله مواردي است كه اين نويسندگان از آن به عنوان دلايلي براي نپذيرفتن اين جايزه ياد كرده اند.
از امضاكنندگان اين نامه مي توان به نام رويدا امين، مونا بيكر، جان برگر، پرفسور راشد العيني، نائومي فويل، فرد جانسون، جوديد كازانتيز، الينور كيلروي، چاينا ميه ويل، جاناتان روزهد، ديويد اسوان، تام ويلر، اروين وينمن و رابين ياسين كساب اشاره كرد.
شبكه هاي تلويزيوني مصر خواستار خريد «مختارنامه» شدند
پس از دو هفته پخش از شبكه «آي فيلم» يك منبع خبري از تلاش شبكه هاي تلويزيوني مصر براي خريد سريال مختارنامه خبر داد.
به گزارش باشگاه خبري توانا، در حالي كه دو هفته از پخش سريال مختارنامه بر روي شبكه آي فيلم مي گذرد يك منبع خبري اعلام كرد چند شركت مصري به دنبال خريد اين سريال براي پخش از شبكه هاي تلويزيوني عربي هستند.
پايگاه خبري جي ان فورمي در حالي كه به مانند تمام محافل عربي از پخش اين فيلم ابزار نگراني مي كرد، نوشت: يك منبع مهم در يكي از شركت هاي توليد و پخش تصريح كرده است بعضي از شبكه هاي مصري تلاش دارند تعدادي از سريال هاي ايراني كه به داستان صحابه پيامبران مي پردازد را خريداري كنند.
نمايشگاه اسناد و عكس هاي منتشر نشده انقلاب
نمايشگاه «تصوير آزادي» شامل اسناد و عكس هاي منتشر نشده مربوط به روزهاي پيروزي انقلاب اسلامي در فرهنگسراي انقلاب برپا مي شود.
در اين نمايشگاه 45 عكس منتشر نشده و 45 سند مربوط به وقايع انقلاب اسلامي عرضه شده است.
همزمان با اين نمايشگاه، نشست نقد و بررسي عكس انقلاب با حضور پيشكسوتان انجمن عكاسان انقلاب و دفاع مقدس در فرهنگسراي انقلاب برگزار مي شود.
اين نمايشگاه با مشاركت سازمان اسناد ملي ايران و از 12 بهمن همزمان با آغاز دهه فجر گشايش مي يابد و تا 22 بهمن در فرهنگسراي انقلاب برپا خواهد شد.
مرور حماسه هاي دفاع مقدس در شب خاطره
دويست و هفتمين مراسم «شب خاطره» پنجشنبه هفتم بهمن ساعت 30/15 در تالار انديشه حوزه هنري برگزار مي شود.
به گزارش خبرنگار كيهان، در اين مراسم با حضور جمعي از حماسه سازان عرصه ايثار و شهادت، وقايع و حماسه هاي هشت سال دفاع مقدس مرور مي شود.

 


صفحه (14)


صفحه (3)


صفحه (2)

     


(صفحه(12(صفحه(6(صفحه(9(صفحه(7(صفحه(8(صفحه(15(صفحه(11(صفحه(5(صفحه(16(صفحه(13(صفحه(4(صفحه (2.3.14