(صفحه(12(صفحه(6(صفحه(9(صفحه(7(صفحه(8(صفحه(15(صفحه(11(صفحه(5(صفحه(16(صفحه(13(صفحه(4(صفحه (2.3.14


پنجشنبه 7 بهمن 1389- شماره 19850

كتابخانه، حلقه گمشده فرهنگ
برگزاري جشنواره منطقه اي جايزه ادبي داستان كوتاه در انديمشك
برتري هنرمندان ايلامي در جشنواره بسيج هنرمندان
پژواك
درخشش شاعران نيشابوري در كنگره ملي حنجره هاي سرخ در اليگودرز
اسفندماه سال جاري: همايش منطقه اي شعر «نخل و كارون» در شوشتر برگزار مي شود
راه يافتن آثار هنرمند بسيجي نيشابور به جشنواره ادبيات داستاني
در قاب تصوير آواز دهل شنيدن از دور خوش است!
راهيابي اثر برگزيده تئاتر انديمشك به جشنواره ملي مقاومت
فرزند پارس در جزيره كيش ساخته مي شود
برگزاري نمايشگاه آثار گرافيك هنرستان توانگر در فريدونكنار
برگزاري اولين جشنواره بين المللي كارتون شهر و شهروندي در تبريز
پخش فيلم «خانه فاطمه كجاست» در آلمان
ساخت خانه اي در اين نزديكي
برگزاري اولين نمايشگاه داستان- نقاشي همدان
كسب مدال طلاي نمايشگاه ژاپن توسط عكاسان خراسان رضوي



كتابخانه، حلقه گمشده فرهنگ

استان مازندران به رغم بهره مندي از ظرفيت هاي بالقوه و بالفعل در عرصه فرهنگ و هنر كه زيربناي اصلي توسعه محسوب مي شود با چالش هاي زيرساختي مواجه است كه بي توجهي به رفع اين تنگناها و چالش هاي اين حوزه مي تواند خسارت آفرين باشد. بي ترديدحوزه كتاب و كتابخواني از عناصر پايه اي در توسعه و بالندگي عرصه فرهنگ به شمار مي رود كه رونق آن مي تواند به جهت حفظ عظمت و اقتدار فرهنگي، كشور را در مقابل امواج پر تلاطم فتنه ها و آسيب هاي گوناگون فرهنگي، اين حوزه را در امان نگه دارد. مازندران با جمعيتي بالغ بر سه ميليون نفر هم اكنون از 81 باب كتابخانه عمومي با 893 هزار جلد كتاب برخوردار است. كه اين تعداد كتابخانه به هيچ وجه پاسخگوي نياز فزاينده اين استان مستعد كه از ظرفيت هاي فراواني از حيث فرهيختگان و بلندپايگان عرصه فرهنگ و دانايي برخوردار است، نخواهد بود. گفتني است براساس پيش بيني ها مازندران در افق 1404 به 263 باب كتابخانه با
دو ميليون و 347 هزار جلد كتاب در عناوين گوناگون نياز دارد، كه با توجه به وضعيت موجود نگراني ها در اين بخش تشديد مي شود. از سوي ديگر به رغم ضيق فضاهاي فيزيكي كتابخانه ها در مازندران از اين حيث رتبه بيست و ششم را در كشور داريم و از نظر اعضاي فعال در اين كتابخانه ها رتبه پنجم را حائز هستيم، كه اين مسئله بيانگر لزوم جديت بيشتر مسئولان براي تامين نظر بيشتر علاقه مندان به فرهنگ مطالعه و كتابخواني در استان است. حال اين سوال جدي خطاب به مسئولان استان مطرح است، چرا استاني كه چهره هاي پرشمار فرهيخته و روشن ضميري در عرصه هاي فرهنگ و انديشه دارد، به اندازه كافي از كتابخانه استاندارد و مجهز به امكانات مناسب و در خور شأن مردم فرهنگ دوست مازندران برخوردار نيست؟
و سوال مهم تر اين كه،مسئولان و دلسوزان استان با كدام
نقشه راه و برنامه اي مي خواهند به اهداف و سايت هاي مورد اشاره در اين حوزه جامه عمل بپوشانند؟
اميد مي رود متوليان امر در سطح كشور و نيز مسئولان ذي ربط استان با نگاه دقيق تر به اولويت هاي فرهنگي كه سفر سوم هيئت دولت به مازندران با رويكرد فرهنگي نيز بوده است نياز جدي مردم به تقويت كتابخانه هاي عمومي را پاسخ شايسته دهند تا از اين رو تنگناهاي پيش گفته در عرصه كتاب و كتابخواني مرتفع شود.
محمدرضا فرجي
خبرنگار كيهان در ساري

 



برگزاري جشنواره منطقه اي جايزه ادبي داستان كوتاه در انديمشك

انديمشك- خبرنگاركيهان:
ششمين جشنواره منطقه اي جايزه ادبي داستان كوتاه با حضور 12 استان زاگرس نشين در تالار خورشيد انديمشك برگزار مي شود.
رئيس اداره فرهنگ و ارشاد اسلامي انديمشك با بيان مطلب فوق گفت: با هدف ايجاد انگيزش و بسترسازي جهت خلق تراوشهاي ذهني در حوزه داستان كوتاه و آفرينش يك جريان ادبي ششمين جشنواره منطقه اي جايزه ادبي داستان كوتاه 6 اسفندماه سال جاري در انديمشك برگزار مي شود.
كرامت ميري افزود: اين جشنواره در دو بخش آزاد با اولويت بازنويسي داستان قرآني، ادبيات پايداري، همت مضاعف كار مضاعف، خانواده و آداب و سنن ملي و ايراني و بخش ويژه نوقلمان برگزار مي شود.
وي در پايان مهلت ارسال آثار را 15 بهمن ماه عنوان كرد و گفت: علاقه مندان مي توانند آثار خود را به آدرس انديمشك- خيابان دلپذير- اداره فرهنگ و ارشاد اسلامي ارسال نمايند.

 



برتري هنرمندان ايلامي در جشنواره بسيج هنرمندان

ايلام- خبرنگاركيهان:
آثار هنرمندان صنايع دستي استان ايلام در جشنواره بسيج هنرمندان به عنوان آثار برگزيده انتخاب شد.
سرپرست معاونت صنايع دستي اداره كل ميراث فرهنگي، صنايع دستي و گردشگري استان ايلام با بيان مطلب فوق گفت: حوزه علميه، سپاه پاسداران، معاونت صنايع دستي و عموم هنرمندان از جمله مراكز شركت كننده در اين جشنواره بودند.
حميد بختياري افزود: جشنواره مذكور از سيزدهم تا پانزدهم دي ماه سال جاري در محل مجتمع فرهنگي هنري ارشاد با محوريت و هدف هنر در ارزش ها و مفاهيم اسلامي برپا بود.
وي خاطرنشان كرد: هشت رشته هنرهاي سنتي، حجم، خوشنويسي (شكسته، نستعليق)، نقاشي، عكاسي، گرافيك، پوستر از جمله اين آثار هستند.
اين مقام مسئول در اداره كل ميراث فرهنگي استان ايلام ادامه داد: از بين 450 اثر ارسال شده به دبيرخانه جشنواره، 30اثر به عنوان آثار برگزيده شد كه ازاين ميان چهار اثر متعلق به هنرمندان معاونت صنايع دستي استان ايلام است.
سرپرست معاونت صنايع دستي اداره كل ميراث فرهنگي استان ايلام يادآور شد: رتبه اول تا سوم در بخش هنرهاي سنتي رشته هاي معرق و تذهيب و رتبه نخست در رشته خوشنويسي از هنرمندان معاونت بودند.

 



پژواك

نيشابور ميزبان جشنواره شعر فجر
نيشابور- خبرنگار كيهان: همزمان با ايام شكوهمند دهه مبارك فجر انقلاب اسلامي شهرستان نيشابور ميزبان جشنواره شعر فجر خواهد بود. محمد پروانه دبير شوراي شعر شهرستان نيشابور و دبير اين جشنواره با اعلام مطلب فوق افزود: تمامي شاعران و اديبان فجرآفرين مي توانند آثار فاخر خويش را با موضوع: امام(ره) و انقلاب اسلامي، پايداري و دفاع مقدس، آييني و مذهبي، نهضت بيداري اسلامي، ايثار و شهادت، بصيرت و ولايت، مضامين اخلاقي و آزاد ارايه كنند.
برگزاري جشنواره نمايشنامه خواني در نيشابور
¤ نخستين جشنواره نمايشنامه خواني با عنوان «تئاتر انديشه» توسط انجمن هنرهاي نمايشي اداره فرهنگ و ارشاد اسلامي نيشابور برگزار مي شود.
مسئول انجمن هنرهاي نمايشي اداره فرهنگ و ارشاد اسلامي نيشابور با اعلام مطلب فوق عنوان داشت: انجمن هنرهاي نمايشي نيشابور به منظور گسترش حوزه آموزش و پژوهش در ميان علاقمندان به هنر تئاتر و در راستاي اشاعه هنر تئاتر و نزديك نمودن علم و هنر تئاتر به يكديگر و ايجاد فضاي رقابتي سالم بين هنرمندان و تعامل ايشان با هم اقدام به برگزاري نخستين جشنواره نمايشنامه خواني با عنوان «تئاتر انديشه» براساس نظام برشتي و اپيك نموده است.
حميد كريمي گفت: اين جشنواره با رويكرد به نمايشنامه هايي كه در آن روش «فاصله گذاري و تاتر اپيك» در متن نوشتاري مشهود است برگزار خواهد شد.
نمايش 50 اثر هنري در تبريز
تبريز- خبرنگار كيهان: 50 اثر هنري در قالب كار روي شيشه، در نمايشگاه صنايع دستي «اسپايدر»، در مجتمع فرهنگي و هنري 29بهمن تبريز، به نمايش گذاشته شد. اين آثار متعلق به «سوپرالله رضاپور» است كه در تركيه متولد شده و در گرافيك فعاليت دارد.
برگزاري نمايشگاه خوشنويسي
¤ نمايشگاه خوشنويسي تيمور خدابخش و ابراهيم نظري در موضوع آزاد و در قالب سياه مشق به شيوه نستعليق، در خانه فرهنگ تبريز به نمايش گذاشته شد.
نظري نفر برگزيده هشتمين جشنواره بين المللي خوشنويسي غدير مي باشد و خدابخش نيز داراي مقام هايي در جشنواره حديث نبوي قزوين و كتابت قرآن تبريز است.
نمايش آثار 90 هنرجو
¤150 اثر از 90 هنرجو در نمايشگاه گروهي نقاشي، طراحي و كاريكاتور، در مجتمع فرهنگي و هنري 29بهمن تبريز گشايش يافت. آثار بنمايش گذاشته شده با موضوع آزاد و تكنيك پاستيل، رنگ و روغن، گواش و مدادرنگي مي باشند.
نمايش آثار گرافيك
¤ نمايشگاه آثار گرافيك «نسرين مظفرثاني» و «فريده قياسي» در خانه هنر تبريز برپا شد. 50 اثر مربوط به اين دو هنرمند 34ساله، با موضوع آزاد و در قالب كارت ويزيت، كاتالوگ، جلد كتاب، سربرگ و پوستر، به صورت چاپ كامپيوتري در خانه هنر تبريز، واقع در باغ گلستان اين شهر، به نمايش گذاشته شده است.
اجراي نمايش سياه و سفيد
¤توسط هنرجويان نمايش هنرستان هنرهاي زيبا «ابوالحسن اقبال آذر» تبريز، نمايش «سياه و سفيد» به مدت 3 روز در خانه تئاتر اين شهر، به روي صحنه رفت.
نمايش آثار علي رحيم زاده
¤63 اثر «علي- رحيم زاده»، هنرمند طراح آذربايجان غربي، در مجتمع فرهنگي و هنري
29 بهمن تبريز، به نمايش گذاشته شد. آثار «رحيم زاده» با موضوع فيگور انسان و با تكنيك سياه قلم و بصورت اسكيس و اتود مي باشند.
طراحي هاي اين طراح 21ساله در نگارخانه «رسام» مجتمع فرهنگي و هنري، برپا است.

 



درخشش شاعران نيشابوري در كنگره ملي حنجره هاي سرخ در اليگودرز

نيشابور- خبرنگار كيهان:
مسئول امور فرهنگي اداره فرهنگ و ارشاد اسلامي نيشابور گفت: شاعران نيشابوري در كنگره ملي شعر عاشورايي با عنوان حنجره هاي سرخ در شهرستان اليگودرز بازهم افتخار آفريدند.
ذبيح اله ياري نژاد عنوان داشت: اين پنجمين سال پياپي است كه اين كنگره شعر همزمان با ماه محرم در اليگودرز استان لرستان برگزار مي شود و موضوعات اين كنگره مربوط به قيام عاشورا، شعر امام حسين(ع) و 72 شهيد كربلاست كه در قالبهاي شعر سپيد و كلاسيك برگزار مي شود كه امسال با حضور دكتر سيدمحمد حسيني وزير فرهنگ و ارشاد اسلامي اين كنگره ملي شعر عاشورايي برگزار شد.
وي گفت: در ابتداي اين كنگره ملي بيژن ارژن و اسماعيل اميني از شعراي كشوري و عضو هيئت داوران اشعار خود را قرائت كردند.
ياري نژاد با اشاره به اين كه هزار و 16 اثر پس از اعلام فراخوان برگزاري كنگره سراسري در دو بخش شعر كلاسيك و سپيد از 268 شاعر كشور به دبيرخانه كنگره ارسال شده است، افزود: از مجموع آثار دريافتي 30 اثر برگزيده از شعراي كشوري در بخش هاي كلاسيك و سپيد توسط هيئت داوران انتخاب شد كه چهار نفر آن را شاعران نيشابوري: (استاد خدابخش صفادل، مريم عمارلو، معصومه سادات شاكري و عفت خادمي) تشكيل مي داد كه اشعار خود را ارائه كردند.

 



اسفندماه سال جاري: همايش منطقه اي شعر «نخل و كارون» در شوشتر برگزار مي شود

¤ رئيس اداره فرهنگ و ارشاد اسلامي شوشتر گفت:سومين همايش منطقه اي شعر «نخل و كارون» 25اسفندماه جاري در شوشتر برگزار مي شود.
علي فديعمي با اشاره به برگزاري اين همايش اظهار داشت: همايش منطقه اي شعر «نخل و كارون» با حضور 9 استان زاگرس نشين با موضوع دفاع مقدس و به مدت دو روز برگزار مي شود.
وي به توزيع فراخوان بين استان هاي غرب كشور اشاره كرد و افزود: از علاقه مندان به شركت در اين همايش دو روزه دعوت مي شود آثار خود را در قالب هاي گوناگون در دو بخش آزاد و دفاع مقدس به اداره فرهنگ و ارشاد اسلامي شوشتر تا 15 اسفندماه ارسال كنند.
وي همچنين از برگزاري دومين همايش شعر استاني «ردپاي ماه» در شهرستان شوشتر خبر داد و افزود: داوري آثار ارسال شده به پايان رسيده و اين همايش با موضوع ولايت و امامت امام علي(ع) با حضور شاعران سرشناس استان در بهمن ماه سال جاري برگزار مي شود.
گفتني است اين دو همايش با همكاري اداره فرهنگ و ارشاد اسلامي، انجمن ادبي انديشه و كانون بسيج هنرمندان شوشتر برگزار مي شود.

 



راه يافتن آثار هنرمند بسيجي نيشابور به جشنواره ادبيات داستاني

نيشابور - خبرنگار كيهان:
120 اثر متعلق به هنرمندان بسيجي عضو كانون بسيج هنرمندان نيشابور به مرحله نيمه نهايي جشنواره ادبيات داستاني بسيج در استان خراسان رضوي راه يافت.
مسئول كانون بسيج هنرمندان نيشابور با اعلام مطلب فوق اظهار داشت: جشنواره ادبيات داستاني بسيج با موضوعات هويت و ارزش هاي اسلامي و ايراني، دشمن شناسي در حوادث اخير، هشت سال دفاع مقدس، انقلاب اسلامي، و موضوع آزاد با همكاري چهار نهاد معاونت فرهنگي سپاه امام رضا(ع) حوزه هنري خراسان رضوي، معاونت فرهنگي اجتماعي شهرداري و سازمان بسيج هنرمندان خراسان رضوي در سطح استان برگزار مي شود.
موسي نوكاريزي با بيان اينكه بيشترين اثر را كانون نيشابور به استان ارسال كرده افزود: اين تعداد اثر از 82 هنرمند نيشابوري جمع آوري و به مرحله استاني راه يافتند.
وي تصريح كرد: مرحله كشوري اين جشنواره، اسفندماه سال جاري در خوزستان برگزار مي شود.

 



در قاب تصوير آواز دهل شنيدن از دور خوش است!

شايد تصور همگان از جمله شما اين باشد كه ساكنان استان هاي شمالي به علت ارزاني ماهي در هر سه وعده غذايي، ماهي ميل مي كنند. اما در كنار درياي خزر، ماهي سفيدي كه از همين دريا صيد شده كيلويي 12 هزار تومان به فروش مي رسد.
عكس ماهي را گذاشتيم چرا كه «وصف العيش نصف العيش»
علي كفايي مهر
خبرنگار كيهان در بابل

 



راهيابي اثر برگزيده تئاتر انديمشك به جشنواره ملي مقاومت

انديشمك- خبرنگار كيهان:
براي نخستين بار اثر برگزيده جشنواره تئاتر لاله هاي سرخ انديمشك به جشنواره ملي تئاتر مقاومت راه مي يابد.
رئيس اداره فرهنگ و ارشاد اسلامي انديمشك با بيان مطلب فوق گفت: اين موضوع در پي نشست ها و جلسات مختلفي كه با مسئولان ذيربط در كشور و استان گرفته شد و پس از مطرح شدن دغدغه هاي هنرمندان شركت كننده در جشنواره تئاتر لاله هاي سرخ انديمشك تحقق يافت.
كرامت ميري افزود: تا پيش از اين يكي از مشكلات جدي اين جشنواره عدم راهيابي اثر برگزيده به جشنواره ديگري بود كه اين امر باعث كاهش انگيزه هنرمندان مي شد.
رئيس اداره فرهنگ و ارشاد اسلامي انديمشك با اشاره به اينكه جشنواره تئاتر لاله هاي سرخ امسال نوزدهمين دوره حيات خود را سپري مي كند خاطرنشان كرد: تاكنون 128 اثر به دبيرخانه جشنواره ارسال شده كه در حال بررسي و بازبيني از سوي داوران مرحله مقدماتي هستند.

 



فرزند پارس در جزيره كيش ساخته مي شود

كيش- خبرنگار كيهان:
تصويربرداري جديدترين تله فيلم به سفارش امور استان ها و مركز صدا و سيماي كيش با نام فرزند پارس كاري از رضا ايران منش در جزيره كيش آغاز شد.
بنابراين گزارش تصويربرداري فرزند پارس كه موضوعي ملي و اجتماعي است علاوه بر پرداختن به جاذبه هاي توريستي و گردشگري جزيره زيباي كيش به اهميت موضوع خليج هميشه فارس مي پردازد.
تصويربرداري اوليه اين اثر در تهران به اتمام رسيده است و مراحل بعدي آن در جزيره زيباي كيش آغاز شده است.
فرزند پارس يك فيلم 90 دقيقه اي با حس وطن دوستي براي مردم ايران اسلامي توسط كارگردان، بازيگر و جانباز خوب كشورمان رضا ايران منش ساخته مي شود و بازيگراني همچون جمشيد مشايخي- پرستو صالحي- جمشيد جهانزاد- جواد عابدي- كيانوش گرامي- علي بهادري- مونا بهرامي- عليرضا جاويدنيا و خود رضا ايران منش به ايفاي نقش مي پردازند.

 



برگزاري نمايشگاه آثار گرافيك هنرستان توانگر در فريدونكنار

فريدونكنار- خبرنگار كيهان:
نمايشگاه آثار هنرجويان رشته هاي گرافيك و نقشه كشي و معماري دانش آموزان هنرستان مرحوم حاج عباس توانگر در فريدونكنار برگزار شد.
معاون آموزشي، آموزش و پرورش شهرستان فريدونكنار با اعلام خبر فوق اظهار داشت: اين نمايشگاه با حضور 81 دانش آموز و با بيش از 800اثر در رشته هاي گرافيك، نقشه كشي و معماري در دروس تصويرسازي، حجم ماكت، طراحي، خوشنويسي و خط در گرافيك، آثار خود را به معرض نمايش گذاشتند.
محمدباقر شيري تصريح كرد: با توجه به رويكرد دولت و سياست وزارت آموزش و پرورش مبني بر تقويت هنرستانهاي فني و حرفه اي و كار و دانش تشكيل چنين نمايشگاه هايي باعث معرفي اين رشته به عموم دانش آموزان خصوصا پايه اول جهت انتخاب آگاهانه تر رشته تحصيلي خود خواهد شد. وي همچنين اعلام كرد كه قرار است در اين راستا نمايشگاه هاي ديگري به صورت عمومي در سطح شهرستان براي معرفي توانمندي هنرجويان برگزار گردد.
شيري از برگزاري كلاس طراحي آموزشي ويژه جشنواره تدريس دوره ابتدايي در شهرستان خبر داد و خاطر نشان كرد: در اين كلاس كه با حضور معلمان پنج پايه ابتدايي تشكيل شده بود، آقاي ميرشفيعي از مدرسين و مولفين كتب كمك درسي ابتدايي به عنوان مدرس حضور يافته و كلاس به مدت 2 روز به صورت كارگاهي برگزار گرديد. وي اظهار اميدواري كرد كه برگزاري اين گونه كلاس هاي آموزشي بتواند زمينه ساز رشد و تعالي آموزش و سطح علمي همكاران و انتقال مناسبتر مطالب به دانش آموزان باشد.

 



برگزاري اولين جشنواره بين المللي كارتون شهر و شهروندي در تبريز

تبريز- خبرنگار كيهان:
نخستين جشنواره بين المللي كارتون شهر و شهروندي، با آثار بيش از 110كاريكاتوريست كشورهاي دنيا در تبريز برگزار مي شود.
رئيس ستاد برگزاري اين جشنواره گفت: تاكنون بيش از 650 اثر با كيفيت بسيار بالا از 110 كاريكاتوريست كشورهاي بلژيك، آرژانتين، آمريكا، برزيل، كوبا، فرانسه، ايتاليا، لهستان، هلند، روسيه، روماني، تركيه، صربستان، اسپانيا، اوكراين، ازبكستان، سوريه، مجارستان، سنگاپور، بلغارستان، بنگلادش، آذربايجان، مصر، چين، مقدونيه، مولداوي، ارمنستان، پرو، اندونزي و هند به اين جشنواره ارسال شده است. ضمن آن كه كاريكاتوريست هاي ايراني نيز آثار گيرايي در جشنواره مزبور دارند.
حسين نجفي افزود: مراسم اختتاميه نخستين جشنواره بين المللي كارتون شهر و شهروندي كه در آن مسائل شهري، فرهنگ شهر و شهرنشيني روابط اجتماعي و شئون شهري مورد اشاره قرار مي گيرند، نيمه دوم اسفند ماه امسال ترتيب خواهد يافت.

 



پخش فيلم «خانه فاطمه كجاست» در آلمان

شهركرد- خبرنگاركيهان:
فيلم داستاني كوتاه «خانه فاطمه كجاست» از استان چهارمحال و بختياري دربخش مسابقه شصت و يكمين دوره جشنواره برلين آلمان پذيرفته شد.
اين جشنواره يكي از جشنواره هاي مهم فيلم A در سطح بين المللي است كه از 21 بهمن ماه تا اول اسفند سال جاري در شهر برلين آلمان برگزار خواهدشد.
داستان اين فيلم درباره پسربچه اي است كه براي اداي نذر هرساله مادرش كه در بستر بيماري افتاده، اقدام به جمع آوري نذورات مي كند (طبق رسومات محلي براي پخت آش نذري مواد آن را از 7زن به نام فاطمه جمع مي كنند) 4 فاطمه بيشتر در آبادي نيست و او مجبور مي شود براي مابقي نذورات از كوهستان هاي برفي و صعب العبور گذشته و به روستاي مجاور برود كه دراين ميان...
«خانه فاطمه كجاست» به كارگرداني فريدون نجفي و تهيه كنندگي حوزه هنري استان چهارمحال و بختياري پيش از اين نيز در جشنواره بين المللي فيلم فجر سيمرغ بلورين بهترين فيلم كوتاه را ازآن خود كرده است.

 



ساخت خانه اي در اين نزديكي

نيشابور- خبرنگار كيهان:
فيلم داستاني «خانه اي در اين نزديكي» توسط هنرمند جوان فيلم ساز نيشابوري علي اكبر مژدي در نيشابور ساخته شد.
سرپرست انجمن سينماي جوان اداره فرهنگ و ارشاد اسلامي نيشابور با اعلام مطلب فوق افزود: هنرمندان جوان فيلم ساز نيشابور با سوژه هاي مختلف كه در كارهاي خود استفاده كرده اند توانسته اند با نگاهي نو مسايل مختلف اجتماعي را دستمايه فيلم خود قرار داده و اقشار مختلف جامعه را به صور مختلف به تصوير بكشند كه باعث مانايي آثار در نگاه تماشاگران شود و در اين راستا فيلم داستاني «خانه اي در اين نزديكي» نيز در نيشابور ساخته شد.
حسين محروقي گفت: فيلم داستاني «خانه اي در اين نزديكي» را علي اكبر مژدي به رشته تحرير درآورده، كارگرداني و تدوين كرده است و در اين فيلم محسن مهدوي، ابوالفضل تاجيك، مسعود عين آبادي و سيدمسعود حسيني در مقام تصويربرداري، عكاسي و منشي صحنه، صدابردار و دستيار تصويربردار ياريگر اين كارگردان بوده اند و موسي پورآذر به ايفاي نقش پرداخته است.

 



برگزاري اولين نمايشگاه داستان- نقاشي همدان

همدان- خبرنگار كيهان:
دبير جشنواره استاني داستان كوتاه استان همدان گفت: اولين نمايشگاه داستان- نقاشي 60ثانيه اي همدان در دهه فجر برگزار مي شود.
سعيد فتاحي افزود: داستان 60ثانيه اي تلفيقي از داستان هاي كوتاه و تابلوهاي طراحي شده اي است كه در مدت 60 ثانيه پيام داستان و همچنين زيبايي و طراحي تابلو در ذهن مخاطب نقش مي بندد.
وي گفت: نويسندگان با ارسال داستان هاي كوتاه كوتاه، كه حاوي پيام و تعليق داستاني است، اين امكان را به طراحان انجمن مي دهند كه تابلوهاي داستان- نقاشي 60 ثانيه اي را در نمايشگاهي تخصصي در ايام دهه فجر به مدت يك هفته در معرض ديد مخاطبان قرار دهند.
دبير جشنواره داستان- نقاشي 60ثانيه اي اعلام كرد: پنج اثر از آثار ارسال شده توسط هيئت داوري و سه اثر با نظرسنجي مخاطبان، انتخاب و مورد تقدير قرار گرفت و مجموعه تابلوهايي كه به نمايشگاه راه يابند نيز در مجموعه اي به چاپ مي رسند.
فتاحي همچنين از برگزاري دومين جشنواره استاني داستان كوتاه با موضوع آزاد ويژه شامل بسيج و دفاع مقدس، مسجد و انقلاب، فولكلور در دهه فجر خبر داد.
وي در خصوص شرايط شركت در دومين جشنواره استاني داستان كوتاه و اولين نمايشگاه داستان- نقاشي 60ثانيه اي گفت: در زمينه نمايشگاه، ارسال اثر از سوي كليه نويسندگان كشور بلامانع بوده و نيز حضور هر شركت كننده در جشنواره داستان كوتاه، حداكثر با 3 اثر امكان پذير است.
وي در خصوص انتخاب آثار جشنواره استاني داستان كوتاه اعلام داشت: اولويت انتخاب با آثاري است كه با بهره گيري از تكنيك قابل قبول و خلاقيتي هنرمندانه همچون همت مضاعف كار مضاعف، مسجد و انقلاب و داستان هاي فولكلور تحرير شده باشد.

 



كسب مدال طلاي نمايشگاه ژاپن توسط عكاسان خراسان رضوي

مشهد - خبرنگار كيهان:
آثار هنرمندان گروه عكس حوزه هنري خراسان رضوي جزو آثار برگزيده مسابقه و نمايشگاه بين المللي عكاسي آساهي شيمبون در كشور ژاپن قرار گرفت.
به گزارش واحد خبر روابط عمومي حوزه هنري خراسان رضوي؛ سيدعلي سيدي و قدير وقاري موفق به كسب مدال طلا شدند و سيدعلي سيدي علاوه بر كسب مدال طلا، جايزه ويژه اين دوره از مسابقات را از آن خود كرد.
سيدعلي سيدي در سال 2003 در شصت و سومين دوره اين مسابقه بين المللي عكاسي براي اولين جايزه ويژه اين مسابقه را بدست آورد.
برگزاري اين نمايشگاه توسط اتحاديه عكاسان حرفه اي ژاپن و موسسه انتشاراتي و پرتيراژترين روزنامه كشور ژاپن آساهي شيمبون، صورت گرفته و به مدت يك سال در بيش از 20 شهر بزرگ ژاپن از جمله توكيو، كيوتو، شيكوكو، هوكايدو، ناكازاكي، هيروشيما، فوكوكا و..... به نمايش در خواهد آمد.
در اين نمايشگاه از ميان 9 هزار و 37 قطعه عكس دريافتي از 5 هزار و 401 عكاس از 38 كشور جهان، تعداد 130 قطعه عكس به نمايشگاه راه يافته و براي چاپ دركتاب نمايشگاه انتخاب شد.

 

(صفحه(12(صفحه(6(صفحه(9(صفحه(7(صفحه(8(صفحه(15(صفحه(11(صفحه(5(صفحه(16(صفحه(13(صفحه(4(صفحه (2.3.14