(صفحه(12(صفحه(6(صفحه(9(صفحه(7(صفحه(8(صفحه(15(صفحه(11(صفحه(5(صفحه(16(صفحه(13(صفحه(4(صفحه (2.3.14


پنجشنبه 7 بهمن 1389- شماره 19850

پس از گذشت 2 ماه ايلام و كرمانشاه سفيدپوش شد
انهدام 129 كارگاه توليد مواد مخدر صنعتي در كشور
وزارت بهداشت: تزريق واكسن آبله مرغان در مراكز درمان خصوصي غيرمجاز است
حوادث كوتاه از كشور
 رد رشوه 10 ميليون توماني توسط پليس
سه كشته بر اثر تصادف دو اتوبوس در آزادراه قم- تهران
دستگيري قاتل در كمتر از 20 ساعت در ايوان غرب
مرد از ترس كتك هاي همسرش به دادگاه پناه برد
حذف مدارس خطرآفرين و غيرايمن كشور تا پايان سال 92
برف و باران كشور را فرا مي گيرد
4 دانشجوي دانشگاه شريف جزو برترين هاي مسابقه بين المللي مهندسان نفت
برخورد كمپرسي به صف كاركنان ايران خودرو 4 قرباني گرفت
آزمون دستياري 28بهمن برگزار مي شود
فحاشي برلوسكني به مجري تلويزيون ايتاليا
آپارتمان توپي!
درس آداب معاشرت در مدارس چين



پس از گذشت 2 ماه ايلام و كرمانشاه سفيدپوش شد

پس از گذشت دو ماه از فصل زمستان براي نخستين بار ايلام سرزمين آلامتو سفيدپوش شد.
به گزارش فارس از ايلام، بارش برف در ارتفاعات و مناطق شمالي استان ايلام موجي از خوشحالي را در ميان مردم استان ايلام به وجود آورده است.
مردم استان ايلام سال هاست كه با پديده خشكسالي دست و پنجه نرم كرده و با ديدن بارش برف دست به دعا برداشته و نماز شكر به جاي آوردند.
براساس اين گزارش بارش برف پروازهاي فرودگاه ايلام را لغو كرد. مدير فرودگاه شهداي ايلام اظهار داشت: پرواز شماره 567 مسير تهران - ايلام و برعكس به سبب بارش برف در اين استان لغو شده است.
مجتبي بيات ادامه داد: بارش شديد برف و باران در شهر ايلام سبب كاهش ديد خلبان شده و اين مهم سبب عدم نشستن و برخاستن پروازهاي فرودگاه ايلام مي شود.
اين مسئول اضافه كرد: بر اين اساس پروازهاي ايلام به مقصد تهران و بالعكس در روز چهارشنبه لغو شد و پروازي در اين فرودگاه انجام نشد.
بارش برف در كرمانشاه
بارش نخستين برف زمستاني در كرمانشاه نيز شهرستان هاي اين استان را سفيدپوش كرد.
به گزارش ايرنا بدنبال بارش نسبتا سنگين برف كه از ساعات اوليه صبح چهارشنبه آغاز شده است، مدارس ابتدائي و راهنمايي نوبت عصر شهر كرمانشاه از سوي اداره كل آموزش و پرورش استان تعطيل شد.
محمد پارساپور مسئول روابط عمومي اداره كل آموزش و پرورش استان كرمانشاه در اين رابطه اظهار داشت: به دليل بارش برف و لغزنده بودن سطح معابر و نيز سرماي هوا، مسئولين ذيربط استان كرمانشاه تصميم به تعطيلي مدارس ياد شده در نوبت عصر چهارشنبه گرفتند.

 



با تلاش پيگير پليس مبارزه با مواد مخدر صورت گرفت
انهدام 129 كارگاه توليد مواد مخدر صنعتي در كشور

رئيس پليس مبارزه با مواد مخدر از انهدام 129 كارگاه توليد مواد مخدر صنعتي شيشه در كشور خبر داد.
سردار حميدرضا حسين آبادي با تشريح عملكرد پليس مواد مخدر پس از ابلاغ قانون جديد مبارزه با مواد مخدر گفت: در طول 23 روز گذشته بيش از 23 كارگاه توليد شيشه شناسايي و منهدم شده است.
وي اظهار داشت: 120 كيلوگرم شيشه نيز طي 23 روز كشف و ضبط شده است.
سردار حسين آبادي گفت: طي 10 ماه گذشته 129 كارگاه توليد شيشه در سراسر كشور شناسايي و منهدم شده است و هزار و 151 كيلوگرم شيشه نيز در كشور كشف شده است.
رئيس پليس مبارزه با مواد مخدر افزود: 20 هزار و 170 نفر نيز در ارتباط با توليد، توزيع و مصرف شيشه طي 10 ماه گذشته دستگير شده اند.
سردار حسين آبادي گفت: از يك شبكه بين المللي قاچاق شيشه كه اقدام به جاسازي شيشه در مبل هاي صادراتي مي كرد بيش از 42 كيلوگرم شيشه كشف شد.
وي اظهار داشت: اين شبكه كه 12 نفر از عناصر اصلي آن به همراه سرشبكه دستگير شده اند با جاسازي شيشه در كارگاه مبل و قصد انتقال آنها را به مالزي داشت كه شناسايي و دستگير شد.
وي ادامه داد: در اين ارتباط شبكه ديگري نيز شناسايي شد كه اقدام به توليد و جاسازي شيشه و ترانزيت آن به مالزي مي كرد.
اين مقام نيروي انتظامي گفت: 21 كيلوگرم شيشه از اين باند كشف شده و 2 نفر از عوامل اصلي آن به همراه مبل هاي حاوي شيشه كشف شده است.
سردار حسين آبادي گفت: عوامل قاچاق شيشه در مالزي كه با اين 2 باند همكاري مي كردند شناسايي و اطلاعات آن به پليس كشور مالزي ارسال شده است.
به گزارش فارس سردار حسين آبادي گفت: چندي پيش در فرودگاه امام خميني آجرهاي نسوزي كه به شيشه آغشته شده بود و مقصد آن مالزي بود شناسايي شد. رئيس پليس مبارزه با مواد مخدر افزود: 41 عدد آجرنسوز كه حاوي شيشه بود كشف و عوامل اصلي آن نيز دستگير شدند.
سردار حسين آبادي از شناسايي و انهدام باند قاچاق ترياك خبر داد و افزود: اعضاي اين باند با استفاده از عناوين جعلي اقدام به قاچاق مواد مخدر مي كردند در اين ارتباط 130 كيلوگرم ترياك كشف و 6 نفر دستگير شده اند.
وي اظهار داشت: از اين افراد 2 قبضه كلت، 100 تير فشنگ، تعدادي كارت جعلي دستگاه هاي نظامي و انتظامي، احكام جعلي دادسرا و تعدادي بيستم و دستبند كشف شده است.
وي با اشاره به يك پرونده در رابطه با كشف مواد مخدر در فرودگاه كه مربوط به يك دختر دانشجوي ايراني در مالزي بود، اظهار كرد: فريب افراد يكي از بسترهايي است كه در رابطه با قاچاق مواد مخدر همچنان ادامه دارد، به طوري كه در اين پرونده دوست دختر مورد نظر با اين ترفند كه يك لوسيون به مالزي منتقل كنند، اقدام به جاسازي مواد مخدر در آن كرده بودند كه البته فرد اصلي در اين پرونده دستگير شد.
رئيس پليس مبارزه با مواد مخدر ناجا خاطرنشان كرد: اخيراً جلسه اي را با سفير ايران در مالزي داشته ام و مطلع شديم كه خانواده اي كه به همراه فرزند كوچك شان به دليل قاچاق مواد مخدر به اين كشور دستگير شده و روانه زندان شده اند، متاسفانه هنوز چنين وضعيتي براي برخي از هموطنانمان وجود دارد.

 



وزارت بهداشت: تزريق واكسن آبله مرغان در مراكز درمان خصوصي غيرمجاز است

رئيس اداره بيماري هاي قابل پيشگيري با واكسن وزارت بهداشت با تأكيد بر آن كه واكسن آبله مرغان براي استفاده عام مورد تأييد كميته كشوري ايمن سازي نيست، گفت: استفاده از واكسن آبله مرغان در مراكز درمان خصوصي غيرمجاز است.
دكتر سيدمحسن زهرايي با تأكيد بر آن كه تمام واكسن هاي مصرفي كشور اعم از توليد داخل يا وارداتي بايد تأييديه كميته كشوري ايمن سازي را داشته باشند، گفت: واكسن هاي مصرفي بايد از مبادي قانوني وارد كشور شوند. همچنين معاونت غذا و داروي وزارت بهداشت به صورت كامل بر تمام واكسن هاي وارداتي و توليد داخل نظارت هاي لازم را اعمال مي كند. به اين ترتيب وزارت بهداشت پس از آن كه از سلامت واكسن ها اطمينان حاصل كرد، اجازه مصرف در بازار را مي دهد.
وي با اشاره به برخي اخبار مبني بر استفاده از واكسن آبله مرغان در برخي داروخانه ها، مطب ها و مراكز درمان خصوصي، گفت: واكسن آبله مرغان براي استفاده عام در كميته كشوري ايمن سازي تأييد نشده و مجوز قانوني ندارد. اخيراً خبرهايي دريافت كرديم كه ظاهراً واكسن آبله مرغان در برخي داروخانه ها، مطب ها و مراكز درمان خصوصي استفاده مي شود. اين موضوع با معاونت غذا و داروي وزارت بهداشت مطرح و پيگيري هاي لازم انجام شد. معاونت غذا و دارو نيز اعلام كرد كه هيچ مجوزي براي ورود واكسن آبله مرغان در بخش خصوصي ارايه نشده است.
رئيس اداره بيماري هاي قابل پيشگيري با واكسن وزارت بهداشت با تأكيد مجدد بر آن كه در شرايط فعلي استفاده از واكسن آبله مرغان براي عموم تأييد نشده است، گفت: وزارت بهداشت خود براي تأمين تعداد محدودي از واكسن آبله مرغان براي موارد ويژه و ضرورت هاي پزشكي، اقدام كرده است.

 



حوادث كوتاه از كشور

كشف 400 كيلوگرم مواد مخدر از 5 متهم سابقه دار
شهريار-خبرنگار كيهان: در پي كسب اطلاعات درباره فعاليت گسترده يك باند بزرگ مواد مخدر در خادم آباد شهريار دستگيري اعضاي باند و انهدام آن در دستور كا ر پليس مبارزه با مواد مخدر قرار گرفت و در يك عمليات غافلگيرانه سردسته باند به همراه 4 نفر ديگر در حال تحويل گرفتن محموله مواد مخدر از قاچاقچيان شرق كشور دستگير و در بازرسي از آنان تعداد 45 بسته 10كيلوگرمي مواد مخدر ترياك كشف و ضبط شد.
قطع سر يك كارگر در قزوين
قزوين-فارس: به دنبال يك حادثه دلخراش در شهرك صنعتي لياء در شركت سازنده ظروف يك بار مصرف، يكي از كاركنان 28 ساله اين شركت در حال تعمير دستگاه سرش ميان دو دستگاه ماند.در اين حادثه متاسفانه سركارگر مذكور زير دستگاه ماند و همان لحظه جان باخت.
كشف جسد سه جوان در منزلي در مينودشت
مينودشت-ايرنا: اين سه جوان چند شب قبل بدون اطلاع خانواده هايشان در اين واحد مسكوني دور هم جمع شده بودند و جستجوي خانواده هايشان براي يافتن آنان در اين مدت بي نتيجه مانده بود.به گفته يكي از اهالي جسدهاي اين سه جوان در كنار اجاقي كه براي گرم شدن روشن بود پيدا شده است و موضوع فوت آنان از سوي مسئولان ذيربط در حال پيگيري است.
هلاكت دو شرور در كهنوج
كهنوج-ايرنا: سربازان گمنام امام زمان(عج) به همراه نيروي انتظامي اين شهرستان پس از دو ساعت درگيري با اشرار موفق به هلاكت رساندن اين افراد شدند.در پايان اين درگيري 400 كيلوگرم مواد مخدر از نوع ترياك به همراه دو قبضه اسلحه كشف و ضبط گرديد.
كشف 9 هزار كيلوگرم موز قاچاق
عسلويه-فارس: ماموران مبارزه با قاچاق كالا در شهرستان كنگان حين بازرسي از خودروهاي در حال عبور از پليس راه اين شهرستان به يك دستگاه كاميون مظنون شدند و در بازرسي هاي به عمل آمده از كاميون 9 هزار و 250 كيلوگرم موز خارجي فاقد هرگونه مجوزي را كشف و ضبط كردند.
قتل طلبكار و پسرش توسط فرد بدهكار
شيراز-خبرنگار كيهان: ماموران نيروي انتظامي شهرستان لار از يك تيراندازي منجر به قتل مطلع شدند و در جريان تحقيقات دريافتند پدري همراه با دو فرزند خود براي گرفتن طلب 10 ميليون توماني خود به محل زندگي بدهكار رفتند و پس از آنكه فرد بدهكار حاضر به پرداخت بدهي خود نشد به همراه پسرانش طلبكار و فرزندانش را به رگبار بستند كه درا ين حادثه طلبكار و يكي از فرزندانش جان باخته و فرزند ديگر آنان مجروح شد.پس از اين حادثه قاتلان از محل متواري شدند و تلاش براي شناسايي مخفيگاه و دستگيري آنان ادامه دارد.
مرگ جوان بر اثر سقوط از تير برق
سمنان-فارس: در پي تماس تلفني با مركز فوريت هاي پليس 110 فرماندهي انتظامي شهرستان دامغان مبني بر وقوع يك مورد حادثه سقوط از تير برق در جنوب دامغان،مراتب به پاسگاه انتظامي صالح آباد از توابع بخش اميرآباد دامغان اعلام شد.با اعزام عوامل انتظامي پاسگاه فوق به محل وقوع حادثه مشخص شد كه فردي 28 ساله اهل نقاب از توابع شهرستان سبزوار به علت نامعلوم از تير برق سقوط كرده و جان خود را از دست داد.
كشف 23 كيلو ترياك در مخزن گاز خودرو
دهلران-خبرنگار كيهان: يك دستگاه پژو 405 كه از سمت استان هاي جنوبي راهي ايلام بود به طرز ماهرانه اي 23 كيلوگرم مواد مخدر از نوع ترياك را در مخزن گاز خودرو جاسازي كرده بود توسط مأموران نيروي انتظامي اين شهرستان با انجام اقدامات اطلاعاتي كشف و ضبط شد.
95 شاكي از سه سارق اموال داخل خودرو
اصفهان- خبرنگار كيهان: در پي وقوع سرقت اموال داخل خودروي شهروندان طي تحقيقات انجام شده پليس مشخص شد كه عاملان اين سرقت ها بيش از يك نفر هستند.سرانجام پس از تحقيقات گسترده سه نفر كه به صورت انفرادي اقدام به سرقت از داخل خودرو مي كردند شناسايي و دستگير شدند كه در بازجويي ها ضمن اعتراف به سرقت ها از داخل خودرو به 95 فقره از اين گونه سرقت ها اقرار كردند.
دستگيري 5 فروشنده مواد محترقه
اصفهان- خبرنگار كيهان: در پي كسب خبري مبني بر اينكه متصديان پنج واحد صنفي خرازي شهر اصفهان اقدام به خريد و فروش مواد محترقه خطرناك در بين شهروندان مي كنند مأموران اداره نظارت بر اماكن عمومي اين پليس پس از انجام تحقيقات و با هماهنگي مقام قضايي از واحدهاي صنفي مذكور بازديد به عمل آوردند و در بازرسي هاي صورت گرفته تعداد 2 هزار و 930 عدد انواع مواد محترقه خطرناك به همراه دو دستگاه بي سيم دستي غيرمجاز كشف و ضبط شد.
تصادفات روبرو همچنان در طبس قرباني مي گيرد
طبس - خبرنگار كيهان: به علت پايين بودن استاندارد جاده هاي طبس و دو طرفه بودن آنها در دو روز گذشته طي 2 فقره تصادف شاخ به شاخ و از روبرو 2 جوان متأهل طبسي فوت و اعضاي خانواده آنها به شدت مصدوم شدند.تمامي جاده هاي حوزه شهرستان دو طرفه بوده و مهمترين عامل حدود 90 درصد تصادفات منجر به فوت به علت برخورد هاي وسايل نقليه از روبرو است.
انهدام باند تهيه و توزيع داروهاي سقط جنين
خرم آباد- خبرنگار كيهان: اين باند كه در شهرستان دورود فعاليت مي كرد با همكاري مردم و پليس شناسايي و متلاشي شد.به گزارش پايگاه اطلاع رساني پليس، مأموران اطلاعات و امنيت اخلاقي شهرستان دورود پس از كسب اطلاعات مردمي با هماهنگي مقام قضايي چهار نفر از اعضاي اين باند را كه غيرمجاز دارو و آمپول براي سقط غيرقانوني جنين عرضه مي كردند را دستگير كرد.در منزل يكي از متهمان بيش از هزار عدد قرص متادون، شربت و آمپول سقط جنين كشف و ضبط شد.
خريد مبلمان 18 ميليون توماني با چك سرقتي
خرم آباد- خبرنگار كيهان: مأموران انتظامي به دنبال شكايت يك فروشنده مبلمان مبني بر اينكه دو فقره چك دريافتي بابت فروش 18 ميليون تومان مبلمان، ميز نهارخوري و صندلي را هنگامي كه به بانك ارائه كرده است سرقتي از آب درآمده اند با هماهنگي مقام قضايي موفق به شناسايي و دستگيري متهم شدند و در تحقيقات مقدماتي به بزه انتسابي اقرار كرد.

 



فرمانده نيروي انتظامي استان تهران و البرز خبر داد
 رد رشوه 10 ميليون توماني توسط پليس

ماموران نيروي انتظامي استان تهران با رد رشوه 10ميليون توماني، پدرزن و داماد سارق را دستگير كردند.
به گزارش ايسنا سرتيپ اكبر شاهي فرمانده نيروي انتظامي استان تهران والبرز گفت: سارق يا سارقان مالباخته را با آگاهي از اين كه وي به همراه مبلغ قابل توجهي پول نقد از بانك خارج شده است تعقيب كرده و شيشه خودرو او را در يك فرصت مناسب كه راننده خودرو را ترك كرده بود شكسته و مبلغ 200 ميليون ريال وي را كه در قالب وجه نقد و ايران چك بود را به سرقت بردند.
اكبرشاهي اظهار داشت: پليس سارقان را كه سرنشينان يك دستگاه خودروي پرايد بودند شناسايي و دستگير كرد.
وي افزود: مالك خودرو پرايد اعلام كرد كه در روز سرقت، خودرو در اختيار حسين دامادش بود. حسين در جريان بازجويي اعتراف كرده 200 ميليون ريال از داخل خودروي وانت بار سرقت كرده است.
فرمانده پليس آگاهي استان تهران و البرز گفت: با اين اعتراف پدرزن حسين دستگير شد. در جريان رسيدگي به اين پرونده از طرف خانواده متهمان مبلغ 100 ميليون ريال رشوه براي آزادي متهم به پليس پيشنهاد شد.
پليس رشوه پيشنهادي را كه مبلغ 100 ميليون ريال بود رد كرده و موضوع را در پرونده متهمان منعكس كردند.
وي در پايان با اشاره به اينكه با تحقيقات از متهمان دستگير شده مشخص شد، مبلغ 100 ميليون ريال رشوه پيشنهادي نيمي از مبلغ سرقت شده از داخل پيكان وانت است گفت با تلاش ماموران سرانجام تمامي مبلغ 200 ميليون ريال كشف و تحويل مالباخته شد.

 



سه كشته بر اثر تصادف دو اتوبوس در آزادراه قم- تهران

تصادف دو دستگاه اتوبوس در آزادراه قم- تهران كه سه شنبه شب اتفاق افتاد، سه كشته و 50 نفر مجروح بر جاي گذاشت.
رئيس مركز فوريت هاي پزشكي قم گفت: اين حادثه در ساعت 16/20 دقيقه سه شنبه شب گذشته در كيلومتر پنج آزادراه قم- تهران رخ داد. «محمد باقري» در گفت وگو با ايرنا افزود: اورژانس قم در كمتر از پنج دقيقه در صحنه حاضر شد و مجروحان را به مراكز درماني قم منتقل كرد. وي اضافه كرد: بيش از 20 دستگاه آمبولانس كار انتقال مجروحان از صحنه حادثه به بيمارستان هاي «شهيد بهشتي» و «نكويي» قم را انجام دادند. فرمانده راهور قم، دليل وقوع اين حادثه را عدم رعايت فاصله طولي يكي از اتوبوس ها با وسيله نقليه جلويي و عدم دقت لازم راننده آن اعلام كرد.

 



دستگيري قاتل در كمتر از 20 ساعت در ايوان غرب

ايلام- خبرنگار كيهان:
فردي كه در شهرستان ايوان غرب با ضربات چاقو يك نفر را به قتل رسانده بود با تلاش مأموران آگاهي استان ايلام دستگير شد.
فرمانده نيروي انتظامي استان ايلام با بيان اين مطلب افزود: مأموران پليس آگاهي اين استان در كمتر از 20 ساعت موفق شدند قاتل را دستگير كنند.
به گفته سرهنگ حيدرعباس زاده قاتل و مقتول از دوستان قديمي بودند كه در سال 88 به اتهام حمل و نگهداري مواد مخدر زنداني شدند.
وي گفت: پس از گذشت مدتي از زنداني شدن اين دو نفر يكي از آنان با وثيقه و ديگري به علت بيماري از زندان مرخص شدند متهمان به دنبال فردي بودند كه آنان را لو داده و باعث زنداني شدنشان شده بود تا اينكه به خيال خود فرد مورد نظر را پيدا كردند.
سرهنگ عباس زاده اظهار داشت: اين دو نفر با ترفندي طعمه خود را به منزل كشانده و به استعمال مواد مخدر مشغول شدند.
وي افزود: در اين لحظه مشاجره لفظي بين 3 نفر شروع شد و كم كم كار به چاقوكشي كشيد و قاتل با ضربات چاقو فردي را كه خيال مي كرد قبلاً باعث لو رفتنش بوده مجروح كرده و دوست خودش را نيز با اصابت ضربه چاقو از پاي درآورد.
سرهنگ عباس زاده گفت: بدنبال اين قتل اكيپي از مأموران زبده پليس آگاهي استان ايلام تشكيل و كمتر از 20 ساعت قاتل دستگير شد.

 



مرد از ترس كتك هاي همسرش به دادگاه پناه برد

مردي كه به خاطر دست بزن داشتن همسرش به دادگاه خانواده پناه برده بود با تنظيم شكوائيه اي خواستار جدايي از وي شد.
اين مرد كه دادخواست جدايي خود را به قاضي شعبه 235 مجتمع قضايي خانواده شهيد محلاتي ارائه داده است در دادگاه گفت: همسرم دست بزن دارد و نمي تواند خود را كنترل كند و من گاهي از او مي ترسم.اين مرد در برابر قاضي اين شعبه با اشاره به اين كه جدايي تنها راه حل نجات من از اين زندگي است، گفت: همسرم دست بزن دارد و ديگر حرمتي براي من باقي نگذاشته و من بسيار از او مي ترسم.
وي با بيان اين كه زماني هم كه او مرا نزند، وسايل منزل را مي شكند، ادامه داد: هرگاه از همسرم مي خواهم كه قرص آرام بخش مصرف كند تا اعصابش راحت شود او امتناع كرده و به من مي گويد كه ديوانه خودم هستم.مرد با بيان اين كه از اين وضع خسته شدم و در زندگيمان دائما سر و صدا و استرس وجود دارد، گفت: همسرم هميشه در برابر من زورگو بوده و گاهي مرا كتك مي زند.
وي با اشاره به اين كه من هم مي توانم مانند همسرم باشم ولي تا به حال حرمت او و خانواده اش را نگه داشتم افزود: مي خواهم هرچه زودتر از همسرم جدا شوم تا به راحتي و بي دغدغه زندگي كنم.
قاضي اين شعبه به دليل عدم حضور زن در دادگاه، حكمي صادر نكرده و مرد را به مدارا دعوت كرد ولي به اصرار مرد رسيدگي به پرونده با حضور زن به جلسه اي ديگر موكول شد.

 



معاون وزير آموزش و پرورش اعلام كرد
حذف مدارس خطرآفرين و غيرايمن كشور تا پايان سال 92

معاون عمراني وزير آموزش و پرورش از حذف كامل مدارس خطر آفرين و غيرايمن در سراسر كشور تا پايان سال 92 خبر داد.
مرتضي رئيسي در گفت وگو با فارس درباره وضعيت فعلي تخريب و بازسازي مدارس خطرآفرين در سطح كشور گفت: يكي از اقدامات بزرگ دولت نهم كه در تاريخ آموزش و پرورش كشور بي سابقه بوده، اختصاص اعتبارات خاص براي تخريب و بازسازي مدارس خطرآفرين در سطح كشور بوده است.
وي افزود: براين اساس، طي 5 سال گذشته تاكنون بيش از 2 هزار و 700 ميليارد تومان علاوه بر اعتبارات معمول براي تخريب و بازسازي مدارس خطرآفرين و نيز مقاوم سازي مدارس فرسوده در اختيار آموزش و پرورش قرار گرفته است.
رئيسي ادامه داد: علاوه بر اين، اخيراً در جريان تدوين برنامه پنجم توسعه با پيشنهاد دولت و دستور رئيس جمهور، ماده مستقلي جهت ادامه تخريب و بازسازي مدارس خطرآفرين در نظر گرفته شد.
رئيس سازمان نوسازي، توسعه و تجهيز مدارس كشور تصريح كرد: براين اساس، در ماده 27 قانون برنامه پنجم توسعه مصوب شد تا مابه التفاوت اعتبارات پرداخت شده و اعتبارات مورد نياز براي تخريب و بازسازي تمام مدارس خطرآفرين كشور طي 3 سال اول اجراي برنامه پنجم، به وزارت آموزش و پرورش پرداخت شود و دولت نيز نسبت به اين موضوع مكلف شد كه در صورت تخصيص به موقع اعتبار تا پايان سال 92 اينگونه مدارس تخريب و از نو ساخته خواهد شد.

 



برف و باران كشور را فرا مي گيرد

مديركل پيش بيني و هشدار سريع سازمان هواشناسي كشور گفت: بارش هاي شديد برف و باران از يكشنبه تا پايان هفته كل كشور را فرا مي گيرد.
پرويز رضازاده در گفت وگو با فارس اظهار داشت: از روز يكشنبه با نفوذ سامانه بارشي جديد به كشور نيمه شمالي درگير بارش برف و نيمه جنوبي درگير بارش باران خواهد شد.
وي در ادامه افزود: سامانه اي كه هم اكنون در نيمه غربي كشور فعال است تا روز جمعه به فعاليت خود ادامه مي دهد.
مديركل پيش بيني و هشدار سريع سازمان هواشناسي كشور ادامه داد: در روز جمعه بارش هاي پراكنده در سطح كشور ادامه مي يابد و در روز شنبه نيز در مناطق غربي و شمال غربي بارش برف و باران در راه است.
هواي تهران
همچنان در شرايط ناسالم
از مركز هماهنگي اطلاع رساني آلودگي هواي تهران نيز خبر مي رسد شاخص كيفيت هوا همچنان در شرايط «ناسالم» قرار دارد.
براساس اطلاعات رسيده از ايستگاه هاي سنجش آلودگي هواي شهر تهران بر ميزان غلظت آلاينده هاي منوكسيدكربن و دي اكسيد گوگرد افزوده و از ميزان غلظت آلاينده هاي دي اكسيد نيتروژن و ذرات معلق كمتر از دوونيم ميكرون كاسته شده است همچنين در ميزان غلظت آلاينده اوزون تغييري ملاحظه نمي شود كه بدين ترتيب ميانگين غلظت آلاينده ذرات معلق كمتر از دو و نيم ميكرون فراتر از حد مجاز بوده و شاخص كيفيت هوا در شرايط «ناسالم» است.

 



انجمن بين المللي مهندسان نفت اعلام كرد
4 دانشجوي دانشگاه شريف جزو برترين هاي مسابقه بين المللي مهندسان نفت

برترين هاي مسابقات علمي دانشجويي انجمن بين المللي مهندسان نفت (SPE المپياد نفت) در ايران معرفي شدند كه 4 دانشجوي دانشگاه صنعتي شريف هم جزء آنها بودند.
به گزارش فارس در اين دوره از مسابقات بهنام كشاورزي موفق به كسب رتبه نخست و مدال طلا شد، همچنين محمد حامدي راد و ماندانا توكليان نيز موفق شدند رتبه دوم و مدال نقره اين دوره از مسابقات را كسب كنند و حسين معاذاللهي نيز موفق به كسب ديپلم افتخار در اين مسابقات شد.
انجمن بين المللي مهندسان نفت يكي از معتبرترين انجمن هاي علمي در بخش بالادستي صنعت نفت در دنيا است كه توسط تعدادي از دانشمندان و متخصصان علمي نفت جهان، تأسيس شده و بيش از 750 هزار متخصص صنايع بالادستي در بيش از 170 كشور جهان از جمله ايران در آن عضويت دارند.
طي چند ساله اخير دانشجويان ايراني توانسته اند با كسب رتبه هاي برتر در مسابقات منطقه اي (خاورميانه) و نهايي (آمريكا) افتخارآفريني كنند.

 



برخورد كمپرسي به صف كاركنان ايران خودرو 4 قرباني گرفت

برخورد كمپرسي حامل بار با كاركنان شركت ايران خودرو در محوطه اين كارخانه 17 كشته و مجروح برجاي گذاشت.
پزشك كشيك اورژانس تهران در گفت وگو با ايسنا گفت: در ساعت 23 و 30 دقيقه سه شنبه شب امدادگران شيفت اورژانس از طريق تماس شهروندان در جريان حادثه تصادفي در بلوار ايران خودرو مابين جاده مخصوص و جاده قديم قرار گرفتند.
دكتر فولادي ادامه داد: امدادگران باحضور در صحنه حادثه دريافتند كه يك دستگاه كاميون متعلق به شركت ايران خودرو با كاركنان اين شركت كه در محل سرويس ايستاده بودند، برخورد كرده كه اين حادثه چهار كشته بر جاي گذاشته است.
پزشك كشيك اورژانس تهران يادآور شد: براساس گزارش هاي اوليه حال تعدادي از مصدومان وخيم گزارش شده است.
رئيس پليس راهنمايي و رانندگي تهران بزرگ در گفت وگو با خبرگزاري مهر اظهار داشت: يك دستگاه كاميون حامل ضايعات ايران خودرو در داخل محدوده اين شركت در حال تردد بود كه بنابر دلائل نامشخصي با تعدادي از كاركنان اين شركت برخورد كرد.
سرتيپ حسين رحيمي افزود: اين خودرو يا دچار نقص فني بوده يا راننده اش مشكل داشته است كه اين موضوع از سوي كارشناسان راهور در حال بررسي است.
به گفته رئيس پليس راهنمايي و رانندگي تهران بزرگ در اين حادثه 4 نفر كشته و 7 نفر ديگر مجروح شده اند.ولي الله رحماني فرزند رمضان؛ مصطفي خضري فرزند حسين؛ سعيد شفيع خاني فرزند عزيز؛ ميرمحسن حسيني فرزند ميريعقوب در اين حادثه جان باختند.
به گزارش ايسنا روابط عمومي ايران خودرو سه شنبه شب گذشته بي احتياطي راننده كمپرسي بنز حامل بار در ايران خودرو را عامل كشته شدن چهار نفر و مجروح شدن 13 نفر ديگر اعلام كرد.
براساس اين گزارش يك دستگاه كمپرسي بنز حامل بار يكي از پيمانكاران در حال ورود از در شماره 9 ايران خودرو بود كه بر اثر بي احتياطي با تعدادي از كاركنان شركت برخورد و متاسفانه باعث كشته شدن چهار نفر و زخمي شدن 13 نفر از پرسنل اين شركت شد.

 



آزمون دستياري 28بهمن برگزار مي شود

رئيس مركز سنجش آموزش پزشكي وزارت بهداشت گفت: سي وهشتمين دوره آزمون پذيرش دستيار تخصصي پزشكي با رقابت 15هزار و 250 داوطلب 28 بهمن ماه برگزار مي شود.
دكتر جبرائيل نسل سراجي با اشاره به ادامه مهلت رفع نواقص مدارك ثبت نام براي شركت در آزمون دستيار تخصصي تا روز شنبه اظهار داشت: داوطلبان بايد تا روز شنبه 9 بهمن ماه با مراجعه به سايت مركز سنجش آموزش پزشكي به نشاني wwwsanjeshpir و وارد كردن كد رهگيري و شماره پرونده ثبت نامي نسبت به تكميل مدارك خود اقدام كنند.
وي با بيان اينكه براي داوطلباني كه موفق به تكميل پرونده ثبت نامي به نحو مؤثر نشوند كارت ورود به جلسه آزمون صادر نخواهد شد، اظهار كرد: در اين مرحله مدارك تخصيص سهميه هاي درخواستي داوطلبان مورد بررسي قرار نگرفته است.
سراجي با تأكيد بر اينكه دريافت كد رهگيري به منزله تأييد صحت مدارك ثبت نامي ارسالي نيست، خاطرنشان كرد: در صورت اثبات عدم صحت مدارك ارسالي در هر مرحله از فرايند آزمون، نسبت به حذف داوطلب از روند آزمون اقدام خواهد شد.

 



فحاشي برلوسكني به مجري تلويزيون ايتاليا

سيلويو برلوسكني در يك برنامه زنده تلويزيوني كنترل اعصاب خود را از دست داد.
به گزارش ايسنا، سيلويو برلوسكني، نخست وزير ايتاليا كه ميهمان تلفني يك برنامه زنده تلويزيوني بود با از دست دادن آرامش خود در برابر انتقادات وارده شروع به فرياد زدن كرد.
به گزارش خبرگزاري آلمان، نخست وزير ايتاليا علاوه بر اين، اقدام به فحاشي به مجري اين برنامه تلويزيوني زنده نيز نمود.
اين سياستمدار 74 ساله ايتاليايي كه اكنون به دليل اقدامات و ارتباطات پنهاني اش با روسپي ها به شدت مورد انتقاد و تحت پيگرد مقام هاي قضايي ايتاليا است، در حالي كه بسيار خشمگين بود شروع به فحش دادن به مجري برنامه تلويزيوني(La7 live) نمود.
موضوع اين برنامه تلويزيوني رسوايي هاي اخلاقي اخير نخست وزير ايتاليا بود.برلوسكني كه تمام احساسات خود را در تماس تلفني با اين برنامه تلويزيوني آشكار كرد از اين برنامه تحت عنوان «فاحشه خانه تلويزيوني تهوع آور» ياد كرد و به ويژه خطاب به گاد لرنر، مجري اين برنامه تلويزيوني گفت: من شاهد يك برنامه تلويزيوني مسخره با مجري گري فردي بي ادب، تنفرآور و تهوع آور هستم.
مجري اين برنامه تلويزيوني نيز كه ديگر تحمل خود را از دست داده بود، خطاب به برلوسكني گفت كه وي نخست وزيري از طبقه «پرولتاريا»ست و بسيار گستاخ و بي ادب است.

 



آپارتمان توپي!

مالك يك آپارتمان كوچك خانه خود را به شكلي غيرمتعارف تزئين كرده است كه اين شيوه عجيب تزئيني از علاقه بيش از حد وي به ورزش پينگ پنگ آب مي خورد.
اين فرد كه خود در يك شركت معماري داخلي كار مي كند به شدت به بازي پينگ پنگ علاقمند است و از اين رو تصميم گرفته آپارتمان كوچك خود را كه تنها براي خواب و نگهداري از وسايلش از آن استفاده مي كند با استفاده از 25 هزار توپ پينگ پنگ تزئين كند.
اين آپارتمان كه اكنون تمامي ديوارهايش از توپهاي كوچك و سفيد پينگ پنگ پوشيده شده است، ديوار به ديوار شركت معماري است كه صاحبخانه «دانيل آرشام» در آن مشغول به كار است.
براساس گزارش گيزمودو، كل اين آپارتمان توپ- پينگ- پنگي از يك فضاي كوچك كه تخت خوابي آن را پر كرده، يك كمد لباس و چند طبقه براي قرار دادن وسايل و دستشويي تشكيل شده است.

 



درس آداب معاشرت در مدارس چين

انداختن آب دهان بر روي زمين يا هل دادن ديگران و وارد شدن بدون نوبت در صف هاي انتظار، برخي از رفتارهايي است كه آموزش و پرورش به دنبال حذف آن در اجتماع است.
مسئولان آموزش و پرورش چين با اين اقدام به دنبال حذف آداب و عادت هاي غلط در بخشي از جامعه هستند. بر اين اساس تصميم گرفتند آموزش آداب معاشرت را براي همه دانش آموزان ايين كشرو به اجرا درآورند.
آداب و رسوم، احترام به سالمندان و رفتار صحيح هنگام غذا خوردن از جمله درس هايي است كه قرار است به دانش آموزان ابتدايي آموخته شود.براساس اعلام وزارت آموزش چين، دانش آموزان دوره راهنمايي به ويژه آداب مربوط به گفتگو، آراستگي ظاهري و نحوه صحيح لباس پوشيدن و همچنين قوانين مربوط به مكالمه تلفني يا برقراري ارتباط از طريق پست الكترونيكي را خواهند آموخت.
دانش آموزان دبيرستاني نيز قرار است قوانين مربوط به حضور در يك مجلس يا رفتار مناسب حين انتظار كشيدن در يك صف را ياد بگيرند.چيني ها در داخل و خارج اين كشور به داشتن رفتارهاي توام با سماجت معروف هستند. انداختن آب دهان بر روي زمين يا هل دادن ديگران و وارد شدن بدون نوبت در صف هاي انتظار برخي از رفتارهايي است كه آنان به آن شهره هستند.

 

(صفحه(12(صفحه(6(صفحه(9(صفحه(7(صفحه(8(صفحه(15(صفحه(11(صفحه(5(صفحه(16(صفحه(13(صفحه(4(صفحه (2.3.14