(صفحه(12(صفحه(10(صفحه(9(صفحه(7(صفحه(8(صفحه(15(صفحه(11(صفحه(5(صفحه(16(صفحه(13(صفحه(4(صفحه (2.3.14


شنبه 9 بهمن 1389- شماره 19851

ايران- اقليم كردستان؛ ديروز و امروز
صادرات چمداني از گمرك اينچه برون به يك ونيم ميليون دلار رسيد
ايران در كيهان
تجهيز 350 آموزشگاه براي اقامت ميهمانان فرهنگي در نوروز 90
معاون سياسي امنيتي استاندار مازندران: امور جوانان بايد منطبق بر الگوي اسلامي ايراني تدوين شود
دفن زباله هاي بيمارستاني در تپه باستاني اشرف در اصفهان
فرماندار: تخلفات نانوايي هاي همدان كاهش يافت
ياد باد آن روزگاران ياد باد
پشتيباني مردم اهواز از اجراي حكم قصاص و اعدام سارقان مسلح
سرعت توسعه باغ ها در تبريز كند است
رعايت استاندارد معلولان در صدور پروانه اماكن عمومي
براي اولين بار در قشم كشت داربستي گوجه فرنگي آغاز شد
22 مقاله دكتري بين المللي توسط فرزند جانباز قوچاني ارائه شد
آزادي 310 نفر از محكومان معسر مالي در زنجان
نوسوادان استان يزد با كتابخانه هاي عمومي مرتبط مي شوند



ايران- اقليم كردستان؛ ديروز و امروز

بهار سال1370 هجري شمسي مصادف با 1990 ميلادي در آن سوي مرز فاجعه اي بزرگ در شرف تكوين بود. خبرنگاران از حمله بي رحمانه صدام عليه كردها و همزمان، آوارگي ميليونها كرد عراقي و تجمع آنان در نوار مرزي كشورهاي همسايه خبر مي دادند. شهرهاي شمال عراق از سكنه خالي شده بود. تيتر اول اغلب روزنامه هاي جهان در آن روزها موضوع آوارگي كردهاي عراقي بود، تا جايي كه روزنامه كيهان در آن روزها از آوارگي كردها به عنوان تراژدي بزرگ قرن ياد كرد.
درحالي كه ارتش صدام آوارگان را با تانك و حتي هواپيما و بالگرد به قصد كشتار در مناطق كوهستاني تعقيب مي كرد و مورد آماج حملات بي رحمانه قرار مي داد؛ و مرزبانان برخي از كشورهاي همسايه سلاح هاي خود را به سمت آوارگان نشانه گرفته بودند؛ تنها جمهوري اسلامي ايران بود كه براي چندمين بار آغوش خود را به سوي خواهران و برادران مسلمان كرد عراقي گشود و با اسكان آنان، از مرگ هزاران زن و كودك بي دفاع جلوگيري كرد.
پيوند عاطفي و روابط دوستي دو ملت مسلمان ايران و عراق ريشه در تاريخ دارد و ذكر نمونه فوق تنها جلوه اي كوچك از عمق اين روابط را نشان مي دهد.
ايران ماوا و موطن دوم بسياري از عدالت خواهان و مبارزان عراقي بويژه كردها بوده است. ارتباط فرهنگي و علمي بين شهرهاي مذهبي هر دو كشور و مراودات براي زيارت از گذشته هاي دور تاكنون و مبارزه مشترك احزاب كرد عراقي دوشادوش رزمندگان اسلام در دهه هاي 60 تا 70 براي مقابله با صدام، نمونه اي آشكار از پيوند تاريخي و گرايش هاي مشترك سياسي دو ملت دوست و برادر ايران و عراق است.
بسياري از دولتمردان عراق و از جمله شخصيت هاي كرد عراقي، سال ها در ايران اقامت گزيده، و زندگي در كنار هموطنان ايراني را با صلح و صفا تجربه كرده اند. از سوي ديگر ظلم ستيزي و مبارزه عليه بيدادگري از ويژگي هايي است كه در تاريخ مبارزاتي و پرفراز و نشيب هر دو ملت به چشم مي خورد كه مصاديق روشني از اين روحيه ظلم ستيزي را مي توان در دوران 8ساله دفاع مقدس در پيكار با رژيم بعث عراق به وفور مشاهده كرد.
جلاد بغداد كه از اين همسويي و همكاري مشترك در جنوب و شمال به ستوه آمده بود به تلافي شكست هاي پياپي خود دو شهر كردنشين سردشت و حلبچه را بمباران شيميايي كرد و فجيع ترين فاجعه تاريخ بشريت را در عصر حاضر رقم زد.
بازخواني مبارزات مشترك كردهاي عراق در طول دهه هاي اخير عليه حزب بعث، بدون درنظر گرفتن نقش محوري و سياستهاي انسان دوستانه و حمايت هاي مادي و معنوي دولت و ملت ايران نقض غرض و تحريف آشكار تاريخ است و از همين روست كه اينك دولتمردان عراق و در رأس آنان آقايان جلال طالباني و مسعود بارزاني، به رغم فشارهاي آمريكا، حفظ ارتباط صميمي و دوستانه با جمهوري اسلامي ايران را براي خود امري اعتقادي و حياتي مي دانند. امروز كه تحولات به گونه اي ديگر رقم خورده است و دو ديكتاتور صدام و شاه از صحنه قدرت حذف شده اند، آنچه مي تواند متضمن سعادت هر دو ملت باشد تحكيم هرچه بيشتر روابط براساس حسن همجواري در بخش هاي سياسي و بسط و گسترش روابط اقتصادي و فرهنگي و از همه مهمتر حفظ هم پيماني براي مبارزه با تروريسم و اشغالگران است.
از همين رو طبيعي است كه انتظار همگان، توسعه مناسبات طرفين البته در ابعاد گسترده تري باشد.
ايران داراي بيشترين مرز مشترك با اقليم كردستان عراق است. اما با وجود ظرفيت هاي بالا براي توسعه مناسبات اقتصادي از جمله بازارچه هاي باشماخ، تمرچين، سيرانبند و پرويزخان و آمد و رفتهاي تجار و بازرگانان، از اين ظرفيت به نحو مطلوب استفاده نمي شود و ايران هنوز شريك دست چندم اقليم كردستان است.
سفر «احمد برهم صالح» نخست وزير اقليم كردستان عراق به تهران، مي تواند فرصتي براي بازخواني مواضع گذشته و مقدمه اي جهت رساندن اين ظرفيت ها به حد انتظار طرفين باشد و ايران را به شريك اول تجاري اقليم كردستان عراق تبديل كند. امري كه دور از انتظار نيست و به رغم كارشكني هاي بيگانگان كه همواره بر طبل اختلاف مي كوبند، مي تواند بر مدار مشتركات به سرعت اجرايي شود.
اين سفر، اگرچه پديده اي جديد نيست و در گذشته نيز شاهد رفت و آمدهاي زيادي از اين دست بوده ايم، اما هم زماني آن با شكل گيري دولت جديد عراق و با درنظر گرفتن تحولات منطقه و علايق و عزم دو طرف، گام جديدي در گشودن باب مناسبات ايران با اقليم كردستان عراق تلقي مي شود كه بدون شك متضمن سرمايه گذاريهاي كلان در آن منطقه با حفظ منافع طرفين خواهد بود.
سنندج- سليمان الله مرادي

 



صادرات چمداني از گمرك اينچه برون به يك ونيم ميليون دلار رسيد

گنبدكاووس- خبرنگاركيهان:
در 9ماهه امسال يك ميليون و 468 هزار و 493 دلار تحت رويه صادرات چمداني ازاستان گلستان به خارج از كشور صادر شد كه اين ميزان نسبت به مدت مشابه 64 درصد رشد داشته است.
مديركل گمركات استان گلستان با اعلام اين مطلب، افزود: در اين مدت 367 هزار و 871 كيلوگرم كالا تحت عنوان رويه صادرات چمداني از گمرك مرزي اينچه برون صادر شده است، كه اين ميزان كالاي صادراتي از استان گلستان 176 درصد نسبت به مدت مشابه سال گذشته رشد داشته است.
شهريار شهرياري خاطرنشان كرد: عمده كالاي صادراتي از گمرك اينچه برون شامل انواع خشكبار، گل مصنوعي، تنورگازي، بلورجات، پشتي، لواشك، نوشمك، مايع ظرفشويي، آبليمو و... بوده است.
وي در خصوص تعداد مسافراني كه از اين گمرك تردد كردند، گفت: در اين مدت 56 هزار و 912 مسافر از اين گمرك تردد كردند كه اين تعداد در سال گذشته 41 هزار و 560 مسافر بوده است.
مديركل گمركات استان گلستان درباره ميزان كشفيات 9ماهه گذشته گمرك اينچه برون شهرستان گنبدكاووس گفت: در اين مدت 44 پرونده قاچاق كالا به ارزش يك ميليارد و 694ميليون و 811 هزار و 311 ريال در واحد حقوقي و قضايي گمركات استان گلستان تنظيم و براي صدور حكم به مراجع قضايي استان ارسال شده است.
به گفته وي، اين تعداد پرونده قاچاق از نظر تعداد 23 درصد و از نظر ارزشي نيز شش درصد كاهش نشان مي دهد.

 



ايران در كيهان

توزيع نان رايگان در شاهرود
شاهرود- خبرنگار كيهان:
توزيع نان رايگان توسط كميته امداد امام خميني(ره) همزمان با اجراي بزرگترين طرح تحول اقتصادي هدفمند كردن يارانه ها و افزايش قيمت نان، در مناطق محروم شاهرود و در منطقه سر كوير اين شهر آغاز شد.
كلاس هاي پيش دبستاني در گنبد كاووس
گنبد كاووس- خبرنگار كيهان:
براي آماده سازي كودكان قبل از وارد شدن به دوره ابتدايي، 116كلاس پيش دبستاني در شهرستان گنبد كاووس راه انداي شده است. «نبي الله آخوندي» مدير آموزش و پرورش گنبد كاووس در جلسه شوراي آموزش و پرورش گنبدكاووس افزود: از يك سال پيش، آموزش دوره پيش دبستاني طي قراردادي به موسسه مكتب القرآن سپرده شده است تا كودكان در اين دوره آموزش قرآن را فراگيرند.
ساخت مدرسه در برازجان
برازجان- خبرنگار كيهان:
يك پدر و پسر خير برازجاني كلنگ احداث دبستاني را در روستاي دهنو از توابع بخش مركزي برازجان و مديريت نوسازي استان بوشهر بر زمين زدند. مدرسه فعلي روستاي دهنو 44 سال قدمت دارد كه توسط اين پدر و پسر خير نوسازي خواهد شد.
مسابقات قرآن در زندان نيشابور
نيشابور- خبرنگار كيهان:
آزمون قرآن كريم و احكام زندانيان بند بانوان نيشابور با معرفي نفرات برگزيده پايان يافت. رجبي رئيس اداره زندان نيشابور با اعلام مطلب فوق افزود: اين مسابقات در دو رشته روخواني قرآن كريم و احكام سطح يك و سطح دو برگزار شد كه 85نفر از زندانيان بند بانوان در آن شركت كردند، همچنين در اين مسابقات 60نفر موفق به اخذ گواهينامه قبولي شدند.
احداث معدن روي در مهريز
يزد- خبرنگار كيهان:
احداث واحد كنستانتره و تجهيز معدن سرب و روي مهدي آباد بهادران مهريز در سفر هيات دولت به استان يزد به تصويب رسيد. فرماندار مهريز با اعلام اين خبر گفت: معدن سرب و روي مهدي آباد در زمان بهره برداري مي تواند با استخراج سالانه 500هزار تن ماده معدني با عيار 6درصد روي و 2درصد سرب بعد از فرآوري به ميزان 828 هزار تن كنستانتره روي با عيار 50درصد و 25200 تن كنستانتره سرب با عيار 54 درصد توليد كند.
تدابير شديد براي هدفمندي يارانه ها در انديمشك
انديمشك- خبرنگار كيهان:
از آغاز طرح هدفمند شدن يارانه ها 1072 مورد بازرسي از واحدهاي صنفي شهرستان انديمشك انجام شده است. عبدالعظيم امينيان رئيس اداره بازرگاني شهرستان انديمشك با اعلام خبر فوق گفت: در اين بازرسي ها 137 پرونده تخلف تشكيل و جهت سير مراحل قانوني به اداره تعزيرات حكومتي اين شهرستان معرفي شد كه متخلفين 58ميليون و 470 هزار ريال جريمه نقدي شدند.
ارائه 200 طرح دانش آموزي
فريدونكنار- خبرنگاركيهان:
مسئول پژوهش سراي مرحوم خبازي گفت: با روند كنوني احتمال ارائه 200 طرح دانش آموزي به دبيرخانه جشنواره جوان خوارزمي شهرستان فريدونكنار تا پايان فروردين 90 است.
حمزه علي شيرپور با بيان اين مطلب اظهار داشت: هدف جشنواره خوارزمي وارد كردن جوانان به صحنه رقابت هاي علمي، فني و پژوهشي، كشف استعدادها و شناسايي جوانان مبتكر و خلاق و حمايت مادي و معنوي آنهاست.
پرورش قارچ دربناب
بناب- خبرنگاركيهان:
رئيس سازمان جهاد كشاورزي آذربايجان شرقي در حاشيه بازديد خود از يك واحد توليد و پرورش قارچ در شهرستان بناب گفت: با تدابيري كه شهرستان بناب براي پرورش قارچ انجام داده، كيفيت و بسته بندي اين محصول را بالا برده است.
دكتر مسعود محمديان با بيان اينكه پرورش قارچ در شهرستان بناب از نظر فني در حد مطلوب مي باشد؛ افزود: اين شهرستان قابليت صادرات قارچ به تمامي استانهاي كشور و حتي خارج از كشور را داراست.
هدفمندي يارانه ها در آذربايجان شرقي
چاروايماق- خبرنگاركيهان:
استاندار آذربايجان شرقي در ديدار خود با مردم شهرستان چاروايماق گفت طرح هدفمندي يارانه ها در كمال ناباوري و در شرايطي كه حجم سنگيني از سنگ اندازي هاي دشمنان خارجي و عناصر داخلي دست دردست هم داده بودند تا مردم را از اجراي آن دلسرد كنند، استارت خورد.
استاندار آذربايجان شرقي همراهي مردم با دولت در روند اجراي طرح هدفمند كردن يارانه ها را زمينه ساز تسهيل اجراي آن عنوان كرد.
مرمت آسياب آبي تفت در يزد
يزد- خبرنگاركيهان:
مرمت آسياب آبي تفت در يزد با اعتباري بالغ بر 100ميليون ريال آغاز شده و انتظار مي رود تا پايان سال به اتمام رسد. مراحل مرمتي اين بنا كه 60متر مربع مساحت دارد شامل كفسازي و سفيدكاري فضاهاي داخلي، مرمت جوي آب منتهي به آسياب، اجراي ازاره و كاهگل ديوارها و... مي باشد.
بهره برداري از خط انتقال آب
اهواز- خبرنگاركيهان:
مدير اداره آبفاي شادگان گفت: خط انتقال آب مسكن مهر شهرستان شادگان مورد بهره برداري قرارگرفت.
سيدشهرام مشعشعيان با بيان اين مطلب اظهار داشت: اين پروژه با تلاش شبانه روزي پرسنل آبفاي شادگان در راستاي اجراي برنامه هاي دولت عدالت محور نهم و دهم به ثمر رسيد. مدير آبفاي شادگان افزود: در حال حاضر واگذاري انشعابات كارگاهي پروژه مسكن مهر آماده بهره برداري است و اتحاديه ها مي توانند اقدام كنند.
طرح عفاف و حجاب در فيروزآباد
فيروزآباد- خبرنگاركيهان:
در راستاي تبيين مباحث عفاف و حجاب و گسترش فرهنگ عفاف و حجاب بين افراد مختلف جامعه «طرح بهترين هايي كه ندانسته از ياد رفته اند» توسط امور بانوان فرمانداري فيروزآباد برگزار شد.
پروين صفاري مشاور امور زنان فرمانداري فيروزآباد با اعلام اين خبر به خبرنگار ما گفت: در اين دوره آموزشي 265نفر از شاغلين ادارات، در قالب 8گروه متشكل از 6گروه برادران و 2گروه خواهران شركت داشتند كه در جلسات اين دوره امام جمعه شهرستان و مدير حوزه علميه محمديه تحت عنوان «عفاف، حجاب و آرامش» به ارائه سخنراني پرداختند.

 



تجهيز 350 آموزشگاه براي اقامت ميهمانان فرهنگي در نوروز 90

هرمزگان -خبرنگاركيهان:
مسافران فرهنگي درتعطيلات نوروزي سال 90طي سفر به استان هرمزگان، مشكلي براي اقامتگاه نخواهند داشت.
مديركل آموزش وپرورش هرمزگان گفت: شرايط ويژه استان هرمزگان به لحاظ اقليم مناسب در فصل بهار و همچنين وجود اماكن تاريخي و تجاري و دارا بودن دو منطقه آزاد قشم وكيش موجب استقبال زياد ميهمانان نوروزي مي شود كه دراين ميان براي آموزش و پرورش ميهمانان فرهنگي از اهيمت خاصي برخوردارند.
احمد آخوندي افزود: سال گذشته بيش از 2078 كلاس درس و 294 آموزشگاه درامر اسكان فعاليت داشتند كه بيش از 390هزار نفر روز در مدارس اسكان داده شدند.
وي تصريح كرد: براي نوروز در پيش رو بيش از 2هزار و 614 كلاس و تعداد 350مدرسه مجهز، نيمه مجهز و عادي در 14 شهرستان، منطقه، ناحيه به امراسكان اختصاص يافته است و امسال بيش از يك ميليارد و 500ميليون ريال درجهت تجهيز مدارس مجري طرح اسكان تجهيزاتي خريداري و دراختيار مناطق قرارگرفته است.
وي همچنين با اشاره به برنامه وزارت آموزش و پرورش درزمينه ارائه خدمات رفاهي مناسب به فرهنگيان، خاطرنشان كرد:خدمات رساني شايسته، تكريم همكاران فرهنگي و خانواده معظم آنها جهت گيري برنامه هاي امسال وزارت آموزش وپرورش است كه به جد در دستوركار قراردارد.
آخوندي تدوين دستورالعمل جامع اسكان و تعيين نرم بكارگيري نيرو در ستادها، تعيين حق الزحمه سرايداران و دست اندركاران ستاد، تجهيز مدارس مجري اسكان با اولويت نياز مناطق را از ديگر برنامه هاي اسكان آموزش وپرورش نام برد.
وي اضافه كرد: با توجه به اجراي طرح موفق اسكان اينترنتي درسال گذشته در برخي از مدارس هرمزگان، اين امر نيز با برنامه ريزي بهتر و پوشش دادن مدارس بيشتر اجرا خواهد شد.
مديركل آموزش وپرورش هرمزگان از تشكيل ستاد اسكان در ساير نقاط استان خبر داد و افزود: تاكنون كميته هاي مختلف ستاد اسكان جلسات تخصصي خود را برگزار و نتيجه گيري لازم را درجهت تقويت امور داشته اند.

 



معاون سياسي امنيتي استاندار مازندران: امور جوانان بايد منطبق بر الگوي اسلامي ايراني تدوين شود

ساري - خبرنگار كيهان:
معاون سياسي امنيتي استاندار مازندران گفت: سازمان جوانان استان بايد برنامه هاي خود را منطبق بر الگوي اسلامي ايراني پيشرفت تنظيم كند.
هادي ابراهيمي در جلسه معارفه سرپرست سازمان جوانان استان، ضمن تاكيد بر تدوين و اجراي برنامه هاي محتوايي و مخاطب پسند از سوي اين سازمان گفت: سازمان جوانان استان بايد با اجراي برنامه هاي مناسب فرهنگي منطبق بر الگوي اسلامي ايراني پيشرفت، موجب تحولات بنيادي در مسائل اجتماعي و فرهنگي استان شود.
وي داشتن جوانان با انگيزه، نخبه و با استعداد را از بارزترين ظرفيت هاي استان برشمرد و اظهار داشت: بخش اعظمي از اعتبارات فرهنگي سفر سوم دولت به مازندران به مقوله جوانان اختصاص خواهد يافت.
معاون سياسي و امنيتي استانداري با اشاره به رويكرد فرهنگي دولت در دور سوم سفرهاي استاني افزود: سازمان ملي جوانان بايد برنامه هاي خود را در اين راستا تدوين نمايد.
ابراهيمي با اشاره به اينكه تحول بنيادين در هر جامعه اي با بكارگيري از نيروي جوانان محقق مي شود، اظهار داشت: تعامل دستگاههاي اجرايي مازندران با جوانان بايد مناسب باشد.
معاون سياسي امنيتي استاندار مازندران با بيان اينكه دستگاههاي كم كار و پركار مرتبط با امر جوانان در مازندران معرفي مي شوند، افزود: دولت نگاه ابزاري، سياسي و احساسي به جوانان ندارد و از همه استعدادها و توان جوانان در امر سازندگي كشور بهره گيري مي كند.ابراهيمي با اشاره به اينكه بصيرت، زمان شناسي و ولايت مداري ويژگي حاكم جوانان مازني است، اظهار داشت: بايد با فراهم نمودن بسترهاي لازم، زمينه شكوفايي و باروري استعدادهاي جوانان تقويت شود.
گفتني است در اين مراسم روح الله معافي با حكم معاون رئيس جمهور به سمت سرپرست سازمان جوانان استان معرفي و از خدمات عباد اسدي تقدير شد.

 



دفن زباله هاي بيمارستاني در تپه باستاني اشرف در اصفهان

اصفهان- خبرنگار كيهان:
سرپرست هيئت حفاري تپه اشرف از دفن زباله هاي بيمارستاني در اين تپه باستاني تا عمق 2 متري خبرداد.
عليرضا جعفري زند گفت: تپه اشرف، يگانه تپه تاريخي شهر اصفهان به شمار مي رود كه در سال هاي گذشته كمتر به اين اثر تاريخي فاخر توجه شده بود.
وي اين محوطه تاريخي و باستاني را در طول تاريخ بي نام و نشان دانست و گفت: تا يك سال گذشته هيچ گاه كاوش علمي روي اين اثر تاريخي صورت نگرفته بود.
وي افزود: زباله هاي بيمارستاني دفن شده توسط شهرداري تا عمق دو متري نفوذ كرده است.
به گفته جعفري زند چندين دوره دراين تپه ساختمان سازي صورت گرفته اما جاي پاشنه كفش هاي ساغري به جا مانده و اثر پايي كه در كاوش ها به دست آمد حاكي از اين بود كه اين تپه متعلق به قرن 4 يا 5 هجري بوده است.
وي كشف 12 هزار قطعه سفال و سكه را نتيجه فصل نخست و دوم كاوش ها در تپه اشرف اعلام كرد و گفت: سكه دوره اول و دوم پادشاهي قباد، سفال اشكاني و سفال هاي كاخ اشرف افغان، سكه آبي و سفيد صفوي و سكه هاي مربوط به دوره ساساني در عمق 270 سانتيمتري از نمونه اشياي بي نظيري به شمار مي رود كه تاكنون از اين تپه به دست آمده است.
ذاكر اصفهاني استاندار اصفهان نيز با اشاره به تلاش هاي دولت دهم براي توسعه فرهنگي، گردشگري و صنايع دستي اصفهان از تلاش استانداري براي خريد كارخانه نساجي ريسباف و تبديل آن به موزه خبر داد.
وي از تخريب شبانه و ناگهاني آثار تاريخي اصفهان مانند حمام خسرو آقا خبر داد.

 



فرماندار: تخلفات نانوايي هاي همدان كاهش يافت

همدان- خبرنگار كيهان:
فرماندار همدان گفت: پس از اجراي طرح هدفمند كردن يارانه ها تخلفات نانوايي ها به طور چشم گيري كاهش پيدا كرده است.
«حسن قهرماني مطلق» در كميسيون تعزيرات آرد و نان شهرستان همدان با بيان اين مطلب افزود: ايجاد فضاي رقابتي با هدف بهبود كيفيت نان و به حداقل رسيدن دورريز آن يكي از دستاوردهاي مهم هدفمند كردن يارانه ها در بخش آرد و نان است كه در فعاليت واحدهاي نانوايي به خوبي مشهود است.
وي افزود: از زمان اجراي طرح هدفمندي كردن يارانه ها تاكنون حدود 1960 مورد بازرسي از واحدهاي نانوايي سطح شهر صورت گرفته كه 30 واحد متخلف شناسايي و به پرداخت 11 ميليون ريال جريمه نقدي محكوم شدند.
قهرماني مطلق تصريح كرد: واحدهاي نانوايي متخلف كه نتوانند رضايتمندي مردم راجلب كنند علاوه بر جريمه نقدي، با صدور اخطار كتبي به آنها تذكر داده مي شود و در صورت عدم رعايت قوانين و تكرار تخلف، واحد آنها پلمب و مجوز فعاليت شان لغو خواهد شد.وي عمده تخلفات صورت گرفته را عدم كيفيت نان، كم فروشي و عدم رعايت ساعت كاري نانوايي ها دانست و اظهار داشت: تخلف فروش غيرمجاز آرد با طرح هدفمندكردن يارانه ها منتفي شده و در راستاي ارتقاء كيفيت آرد نيز طي نشستي با مديران كارخانجات توليدي آرد تصميماتي اتخاذ شده است.
فرماندار همدان اعلام كرد: با برنامه ريزي به عمل آمده در آينده، اختيار خريد آرد از واحد توليدي دلخواه به متصديان نانوايي واگذار مي شود تا در توليد آرد و نيز ايجاد فضاي رقابتي كيفيت مطلوبي داشته باشيم.
قهرماني مطلق تاكيد كرد: شركت غله و خدمات بازرگاني با همكاري اداره استاندارد بر كيفيت آرد واحدهاي توليدي نظارت كرده تا آرد واحدهاي نانوايي با مشخصات فني لازم براي پخت نان مرغوب و سالم در اختيار نانوايي ها قرار گيرد.

 



ياد باد آن روزگاران ياد باد

روزگاري نه چندان دور در كنار اين حوض بزرگ و زيبا با فواره هايي كه به آسمان مي رفت، شاهد حضور عابران و خانواده هاي بابلي بوديم. اما با تشديد خشكسالي و كاهش نزولات جوي متأسفانه همان طور كه تصوير سخن مي گويد نه فواره اي در حال پرواز به آسمان است و نه عابري و خانواده اي لحظات تنهايي خود را در اين مكان به آب مي سپارند.
علي كفايي مهر-خبرنگار كيهان در بابل

 



پشتيباني مردم اهواز از اجراي حكم قصاص و اعدام سارقان مسلح

اهواز- خبرنگار كيهان:
هزاران نفر از شهروندان اهوازي با امضاي طوماري به طول 7 متر حمايت خود را از اجراي حكم قصاص و اعدام سارقان مسلح اعلام كردند.
در اين طومار كه خطاب به رياست قوه قضائيه كشور نگاشته شده، آمده است: «ما امضاكنندگان با شنيدن خبر مسرت بخش اجراي حكم قصاص كه متأسفانه تاكنون به صورت مطلوب اجرا نشده بود و اكنون با همت و شجاعت حضرتعالي ان شاءالله به اجرا درخواهد آمد، بسيار خرسند شده و بارقه هايي از اميد در دلمان درخشيد.»
در پايان اين طومار ضمن اظهار نارضاي تي از وجود سارقان مسلح در سطح جامعه، مردم عدالت خواه اهواز مجدداً مراتب حمايت و پشتيباني خود را از دستور اخير آيت الله آملي لاريجاني در برخورد قاطع با عناصر و تهديد كنندگان امنيت اعلام كردند.

 



سرعت توسعه باغ ها در تبريز كند است

تبريز- خبرنگار كيهان:
متأسفانه در مقايسه با باغات تخريبي و تغيير كاربري شده داخل شهر، سرعت ايجاد و توسعه باغات در حاشيه تبريز بسيار كند است.
معاون سياسي و امنيتي استانداري آذربايجان شرقي در افتتاحيه طرح ملي «محيط يار» تبريز با اعلام مطلب فوق گفت: ايجاد فضاهاي سبز موجود، جبران مافات نمي كند.
پرويز آژيده افزود: توجه به حساسيت هاي زيست محيطي كشور، بايد به يك فرهنگ و وظيفه همگاني تبديل شود و حفاظت محيط زيست نيز مي بايست با آلوده كنندگان و كساني كه محيط زيست را تخريب مي كنند، بدون هيچ اغماض و تسامحي، برخورد كند.در اين نشست همچنين از فعالان و تلاش گران عرصه فرهنگي محيط زيست تقدير و به آنان لوح اهدا شد.

 



معاون عمراني استاندار خراسان جنوبي خواستار شد
رعايت استاندارد معلولان در صدور پروانه اماكن عمومي

بيرجند - خبرنگار كيهان:
كميته مناسب سازي استان خراسان جنوبي با هدف حمايت از معلولان و جانبازان در بيرجند برگزار شد.
به گزارش خبرنگار كيهان در اين كميته موارد و موانع موجود در سطح شهرها براي حضور معلولان و جانبازان مورد بررسي قرار گرفت و معاون عمراني استاندار با بيان اين كه محيط عمومي بايد توانايي پذيرش آحاد مردم را داشته باشد، گفت: بسترسازي مناسب به گونه اي بايد صورت پذيرد كه معلولين و جانبازان بتوانند به راحتي از اين اماكن استفاده نمايند.
عارف پور به شهرداري ها متذكر شد: از صدور پروانه احداث و پايان كار براي ساختمان ها، اماكن عمومي و معابري كه استانداردهاي تخصصي مربوط به معلولان را رعايت نكرده اند، خودداري نمايند.
رئيس بنيادشهيد و امور ايثارگران استان نيز خواستار شد: در ساخت وساز بيمارستان ها و كلينيك هاي درماني ايجاد آسانسور مخصوص براي جانبازان مورد توجه قرار گيرد.

 



براي اولين بار در قشم كشت داربستي گوجه فرنگي آغاز شد

قشم- خبرنگاركيهان:
براي اولين بار كشت گوجه فرنگي به صورت داربستي و درفضاي آزاد در روستاي گورزين از توابع شهرستان قشم آغاز شد.
مديرجهاد كشاورزي شهرستان قشم گفت: كشت داربستي گوجه فرنگي درمساحت 6هزار مترمربع با هزينه اي بالغ بر 300ميليون ريال (سي ميليون تومان) آغاز شده است.حسين اشكو افزود: از مبلغ فوق يكصد ميليون ريال آن توسط بخش ترويج آموزشي جهاد كشاورزي و 200ميليون ديگر آن توسط بخش خصوصي تأمين شده است.
وي اظهارداشت: اميدواريم در 22 بهمن سال جاري بيش از 40تن گوجه فرنگي خارج از فصل دراين بخش براي اولين بار برداشت شود.
اشكو تصريح كرد: كشت داربستي با نصب داربست در فضاي آزاد به عمل مي آيد و قشم به عنوان بهترين آب و هواي منطقه و بهاري در زمستان مي تواند مكان خوبي براي كشت آزاد مورد بهره برداري قرارگيرد ولي متأسفانه بخاطر خشكسالي و شوري زمين قابل كشت به روش سنتي نيست و مي طلبد دولت حمايت هاي خود را در بخش خصوصي در قشم افزايش دهد.

 



22 مقاله دكتري بين المللي توسط فرزند جانباز قوچاني ارائه شد

سرويس شهرستانها -
مطلب آذري فرزند جانباز شيميايي 50 درصد از شهرستان قوچان موفق به ارائه 22 مقاله دكتري بين المللي شد.
به گزارش روابط عمومي سازمان بنيادشهيد و امور ايثارگران استان خراسان رضوي مطلب آذري 22 مقاله دكتري بين المللي خود را در زمينه هاي فرهنگي، ادبي، زبان و ادبيات انگليسي و شيوه هاي نوين آموزش زبان در كشورهاي هندوستان، مالزي، كانادا، آمريكا و تركيه ارائه داد.
همچنين وي امسال يك كتاب نيز با عنوان جهاني شدن و تاثيرات فرهنگي آن روي ايران در دست چاپ دارد كه از سال 88 كار نگارش آن را آغاز كرده است.
شايان ذكر است: مطلب آذري در سال 1357 در قوچان متولد شد و در شهريور ماه 89 موفق به اخذ مدرك دكتري در رشته زبان و ادبيات انگليسي در دانشگاه ميسور هندوستان گرديد.
لازم به ذكر است: پايان نامه دكتري مطلب آذري در خصوص بررسي هويت فرهنگي مهاجران در كانادا بوده است.

 



آزادي 310 نفر از محكومان معسر مالي در زنجان

زنجان- خبرنگار كيهان:
رئيس دادگستري استان زنجان از آزادي 310 نفر از محكومان مالي با مساعدت هاي ستاد ديه استان خبر داد.
جعفر گل محمدي در جلسه ستاد ديه استان، مساعدت هاي صورت گرفته از سوي ستاد ديه را در قالب وام هاي قرض الحسنه، كمك هاي بلاعوض و تمهيدات انديشيده شده از سوي كميته امداد امام(ره) عنوان كرد و اظهار داشت: اين كمك ها شامل كساني است كه دچار خسارت گرديده و زيان ديده اند.
به گزارش روابط عمومي دادگستري استان زنجان، وي با اشاره به ضرورت بررسي وضعيت افراد مراجعه كننده به ستاد ديه جهت دريافت كمك و مساعدت، گفت: پس از بررسي هاي به عمل آمده از سوي ستاد در صورت عدم توانايي مالي از سوي محكوم، ستاد اقدام به مساعدت از طريق پرداخت تسهيلات در راستاي پرداخت ديه فرد مي كند.

 



نوسوادان استان يزد با كتابخانه هاي عمومي مرتبط مي شوند

يزد - خبرنگار كيهان:
با اجراي طرح تحكيم و تثبيت سواد، نوسوادان استان يزد با كتابخانه هاي عمومي، مرتبط مي شوند.
مديركل كتابخانه هاي استان گفت: در اين طرح آموزشياران نهضت بايد به طور فعال همكاري كرده و هميار افتخاري كتابخانه ها باشند، تا بتوانند منابع مورد نياز مخاطبين را شناسايي و در اختيار آنها بگذارند.
سيدمحمد حسن علائي با اشاره به اينكه دو اصل مهم تدوين، آماده سازي محتوا و ايجاد انگيزه براي نوسوادان بايد مورد نظر قرار گيرد اظهار داشت؛ براي تدوين و آماده سازي محتوا ضرورت دارد هماهنگي بيشتري با مديريت و كارشناسان نهضت سوادآموزي صورت گيرد و در خصوص ايجاد انگيزه نيز بايد برنامه هاي تشويقي همراه با معرفي برترين ها در مسابقات كتابخواني و يا خلاصه نويسي كتاب با پيشنهاد و همفكري نهضت سوادآموزي استان صورت پذيرد.
وي از برگزاري دوره هاي آموزشي ويژه آموزشياران نهضت، برنامه هاي بازديد نوسوادان از كتابخانه هاي عمومي و همچنين طرح هاتف كتاب نام برد و گفت: آموزشياران در طرح هاتف كتاب به عنوان كتابدار سيار كتب مورد نياز و علاقه نوسوادان را انتخاب و به آنها ارائه خواهند كرد.علايي اظهار اميدواري كرد با اجراي اين طرح نوسوادان با كتابخانه هاي عمومي مرتبط شوند.

 

(صفحه(12(صفحه(10(صفحه(9(صفحه(7(صفحه(8(صفحه(15(صفحه(11(صفحه(5(صفحه(16(صفحه(13(صفحه(4(صفحه (2.3.14