(صفحه(12(صفحه(10(صفحه(9(صفحه(7(صفحه(8(صفحه(15(صفحه(11(صفحه(5(صفحه(16(صفحه(13(صفحه(4(صفحه (2.3.14


شنبه 9 بهمن 1389- شماره 19851

شرايط صدور كارت معافيت براي نخبگان
انهدام باند فروشندگان اقلام نظامي و راديويي
حادثه در مجموعه ورزشي آزادي جان يك نفر را گرفت
دستگيري 2 عضو وابسته به القاعده در سردشت
دستگيري قاتل شهروند ايراني مقيم كانادا
عاملان مرگ 23 كودك ايراني مستحق مجازات در دادگاه هاي بين المللي هستند
ترانزيت ماده مخدر شيشه از طريق بسته هاي شكلات
6 كشته بر اثر ريزش ساختمان 4 طبقه در تبريز
اعدام 3 قاچاقچي موادمخدر در اروميه
اهداي اعضاي بدن مادر شهيد در شهركرد به 3 نفر
رويدادهاي خارجي
طوفان در ريگان
قصاص، شلاق و حبس براي قاتل بانوي استاد
بارش تگرگ در دشتستان طي 50 سال گذشته بي سابقه بود
در دو روز گذشته 42 زمين لرزه استان كرمان را لرزاند
انهدام كارگاه ساخت سلاح هاي جنگي در كيار



شرايط صدور كارت معافيت براي نخبگان

جانشين اداره منابع انساني ستاد كل نيروهاي مسلح شرايط صدور كارت معافيت براي نخبگان را اعلام كرد.
به گزارش فارس سردار موسي كمالي گفت: تمام نخبگان و استعدادهاي برتر براساس آيين نامه مصوب شوراي عالي انقلاب فرهنگي و با معرفي بنياد ملي نخبگان به بنياد نخبگان ستاد كل نيروهاي مسلح مي توانند به جاي خدمت سربازي، پروژه هاي تحقيقاتي در موضوعات و مسائل اساسي كشور و نيروهاي مسلح انجام دهند.
وي اظهار داشت: اگر پروژه در هيئت داوران بنياد نخبگان ستاد كل پذيرفته شود، اين افراد با طي دوره آموزش، كارت پايان خدمت دريافت مي كنند.
سردار كمالي افزود: گروه دومي نيز هستند كه مي توانند از مزاياي اين معافيت استفاده كنند، مشمولان كارشناسي ارشد و بالاتر چنانچه پروژه تحقيقاتي درباره نيروهاي مسلح انجام دهند، اين پروژه به مدت 2 ماه تا يك سال خدمت سربازي محاسبه مي شود.

 



انهدام باند فروشندگان اقلام نظامي و راديويي

با نظارت و هوشياري نيروهاي اطلاعات ناحيه مقاومت بسيج مسلم بن عقيل در امور سايبري و جنگ نرم، باند فروشندگان اقلام نظامي و راديويي از جمله دستگاه هاي شنود و بيسيم منهدم شد.
براساس اين گزارش سربازان گمنام انقلاب اسلامي ناحيه مقاومت بسيج مسلم بن عقيل در امور سايبري، باندي كه بعضي از اعضاي آن با برخي از نهادهاي اداري كشور نيز مرتبط بودند با دستور قضايي بازپرس شعبه سوم مجتمع شهيد مطهري ناحيه 18 دستگير شدند.
اعضاي اين باند با توجه به نفوذي كه در بعضي از ارگان ها داشتند، واردكننده كليه اقلام جاسوسي از جمله دوربين هاي فيلمبرداري، شنود و بيسيم هاي نظامي و... بودند. به گفته سرهنگ لطفعلي خاني جانشين ناحيه مقاومت مسلم بن عقيل نيروهاي اين ناحيه توانستند به كشفياتي از جمله هزاران شوكر، گاز اشك آور، دستبند نظامي، بيسيم نظامي، انواع مختلف باتوم و انواع دستگاه هاي شنود و سيستم هاي فيلمبرداري مخفي و جاسوسي و تلفن هاي بيسيم غيرمجاز و بيش از 100 ميليون ريال چك جعلي دست پيدا كنند.
همچنين با دستگيري چندين فروشنده خرد سلاح هاي سرد، مركز اصلي واردكننده و توزيع كننده اين نوع اقلام ممنوعه در بازار تهران كشف و اين باند نيز منهدم شد.
اين دو باند منهدم شده با هدف اختلال در نظم عمومي و ايجاد شكاف در امنيت جامعه قصد داشتند با وارد كردن اين نوع اقلام غيرمجاز در جامعه و به ويژه جنوب شهر حضور خود را همانند سال گذشته در كف خيابان ها علني كنند.

 



حادثه در مجموعه ورزشي آزادي جان يك نفر را گرفت

حادثه در مجموعه ورزشي آزادي جان يكي از مسئولان تاسيسات اين مجموعه را گرفت.
به گزارش ايرنا عصر پنجشنبه موتورخانه مجموعه ورزشي آزادي دچار حريق و سپس انفجار شد كه بر اثر اين حادثه رحمت آقاياري يكي از مسئولان تاسيسات ورزشگاه آزادي بر اثر شدت جراحات وارده جان خود را از دست داد.
قرار است روز شنبه ستادي در مجموعه ورزشي آزادي تشكيل شده و دليل اين حادثه را بررسي كند.
گفتني است رحمت آقاياري داراي 5 فرزند پسر است كه يكي از فرزندان وي سال گذشته در المپياد رياضي در آمريكا مقام نخست را كسب كرد.

 



دستگيري 2 عضو وابسته به القاعده در سردشت

يك منبع مطلع، از دستگيري 2 عضو وابسته به گروهك القاعده در سردشت خبر داد.
اين منبع مطلع كه خواست نامش فاش نشود، روز پنجشنبه در گفت وگو با خبرنگار ايرنا گفت: اين دو نفر كه «نعمت» و «ناصر» نام دارند در سه روز گذشته توسط سربازان گمنام امام زمان«عج» دستگير شدند و هم اكنون در بازداشت به سر مي برند.
وي خاطر نشان كرد: از اين افراد تعدادي جزوه و كتاب درباره فرقه ضاله وهابيت به دست آمده است.
اين منبع مطلع گفت: اين 2 از اهالي سردشت بوده و به كار تبليغ فرقه ضاله وهابيت مشغول بودند كه با تلاش شبانه روزي نيروهاي امنيتي دستگير شده و به زودي محاكمه خواهند شد. در اوايل دي ماه نيز هفت عضو القاعده در شهرستان سردشت دستگير شده بودند.

 



دستگيري قاتل شهروند ايراني مقيم كانادا

در پي تلاش هاي صورت گرفته از سوي وزارت خارجه و سفارت ايران در كانادا متهم به قتل مرحومه الهام دشتي رحمت آبادي دستگير شد.
به گزارش اداره كل اطلاعات و مطبوعات وزارت امور خارجه، در پي تلاش هاي گسترده صورت گرفته از سوي وزارت امور خارجه و سفارت جمهوري اسلامي ايران در كانادا سرانجام متهم به قتل مرحومه الهام دشتي رحمت آبادي دستگير شد.
وزارت امور خارجه كشورمان در اين راستا علاوه بر ارسال يادداشت هاي مكرر و انجام چندين ملاقات با مقامات ذيربط كانادايي با احضار كاردار كانادا بر ضرورت تسريع در پيگيري، اين پرونده تاكيد كرده بود.
علي اكبر صالحي سرپرست وزارت امور خارجه در چارچوب اولويت ويژه مربوط به پيگيري حقوق ايرانيان خارج از كشور در اولين روزهاي انتصاب به عنوان سرپرست دستگاه ديپلماسي با ارسال نامه اي به همتاي كانادايي خود خواستار پيگيري فوري و جدي نسبت به پرونده قتل سه شهروند ايراني توسط دولت كانادا شده بود.
وزارت امور خارجه با تاكيد بر وظيفه ذاتي خود بر پيگيري حقوق هموطنان خارج از كشور از جمله در كانادا، پيگيري هاي فشرده خود براي شناسايي و مجازات عاملين قتل سه شهروند ايراني در كانادا طي 6 ماه گذشته را ادامه خواهد داد.

 



در نامه خونخواهي خطاب به بان كي مون تاكيد شد
عاملان مرگ 23 كودك ايراني مستحق مجازات در دادگاه هاي بين المللي هستند

مديرعامل كانون پرورش فكري كودكان و نوجوانان در نامه اي به دبيركل سازمان ملل خواستار پي گيري جدي و خونخواهي كودكان و نوجوانان قرباني حملات تروريستي استان سيستان و بلوچستان شد.
به گزارش مركز اطلاع رساني و روابط عمومي وزارت آموزش و پرورش، سيدصادق رضايي در چهلمين روز شهادت جمعي از هموطنان در جريان حمله تروريستي به عزاداران حسيني چابهار، در نامه اي خطاب به بان كي مون دبيركل سازمان ملل متحد اعلام كرد: آنچه مرا بر آن داشته است كه اين شكوائيه را ارسال كنم نه فقط وظيفه سازماني ام به عنوان مديرعامل كانون بوده است بلكه ديدن اجساد پاره پاره 23 كودك و نوجواني كه در جريان عمليات هاي مختلف تروريستي در شرق ايران جان خود را از دست داده اند، دل هر انساني را اندوهگين مي كند.
وي در ادامه ضمن يادآوري بخشي از پيمان نامه جهاني حقوق كودك و ساير قوانين بين المللي به بان كي مون، كه در آن جنايت در هر شكل و اندازه عليه كودكان ممنوع است، افزود: بهتر از هر كسي مي دانيد كه كودك 2 ماهه، 4ماهه و 11ساله، مامور نظامي و دولتي نيستند و قدرت دفاع از خود را در مقابل تهاجمات ندارند؛ كودك، كودك است.
مديرعامل كانون پرورش فكري كودكان و نوجوانان با اشاره به قوانين بين المللي كه پناه دادن به تروريست ها و جانيان، مطابق اين قوانين در هر كشوري ممنوع است و پليس بين الملل (اينترپل) بايد نسبت به دستگيري و تعقيب آنها اقدام كند، تاكيد كرد: جنايتكاراني كه قلب هاي كوچك كودكان را پاره پاره مي كنند، به عنوان جنايتكار عليه بشريت، مستحق مجازات در دادگاه هاي بين المللي هستند.
وي در اين نامه همچنين كودكاني را كه در اين عمليات تروريستي مجروح و قطع عضو شده اند و نيز كودكاني كه بر اثر از دست دادن والدين خود دچار آسيب شده اند را زبان گويا و سند زنده اين حوادث تاسف بار دانست و خطاب به دبيركل سازمان ملل متحد افزود: در صورت ضرورت، آنها را به مجامع بين المللي اعزام خواهيم كرد.
وي خطاب به بان كي مون نوشت: تنها محكوم كردن اين جنايت كافي نيست و بايد خون به ناحق ريخته شده كودكان را از مشتي انسان هاي كج انديش و كشورهايي كه خواسته يا ناخواسته به آنها پناه داده اند، مطالبه كنيد تا شايد بر قلب هاي مجروح صدها خانواده داغدار، التيام بوده و براي جلوگيري از قتل عام انسان هاي بي گناه به ويژه كودكان در سراسر جهان، عاملي بازدارنده باشد.
همايش از تاسوكي تا تاسوعا، چهارم بهمن ماه در زاهدان به همت كانون پرورش فكري كودكان و نوجوانان استان سيستان و بلوچستان و مشاركت نهادها و سازمان هاي مختلف به ياد 23 كودك و نوجوان شهيد حملات تروريستي در اين استان برگزار شد.
در اين همايش بيانيه ديگري نيز از سوي خانواده معظم شهدا و جانبازان عمليات تروريستي استان سيستان و بلوچستان خوانده شد كه در بخشي از آن از دبيركل سازمان ملل متحد خواسته بودند تا از جايگاه قانوني اش براي رساندن فرياد مظلوميت اين خانواده ها به گوش جهانيان استفاده كند.

 



رئيس پليس مبارزه با موادمخدر خبر داد
ترانزيت ماده مخدر شيشه از طريق بسته هاي شكلات

رئيس پليس مبارزه با موادمخدر از ترانزيت ماده مخدر شيشه از طريق بسته هاي شكلات خبر داد و گفت: يك باند بين المللي در اين زمينه شناسايي و متلاش شد.
به گزارش برنا، سردار حميدرضا حسين آبادي با اشاره به ترانزيت موادمخدر شيشه در قالب شكلات به خارج از كشور اظهار داشت: چندي پيش باندي بين المللي با سوءاستفاده از نام يك شركت اقدام به جاسازي ماده مخدر شيشه در بسته هاي شكلات كرده و آنها را به كشورهاي جنوب شرق آسيا مي فرستاد.
رئيس پليس مبارزه با موادمخدر در ادامه تصريح كرد: با تلاش ماموران پليس مبارزه با موادمخدر هفته گذشته اعضاي اين باند شناسايي و از سوي پليس دستگير شدند.
سردار حسين آبادي با تكذيب توزيع اين شكلات ها در دانشگاه ها خاطرنشان كرد: هيچ كدام از اين بسته ها در دانشگاه ها توزيع نشده است.
وي در خاتمه تاكيد كرد: تاكنون هيچ گزارشي منبي بر فروش شكلات حاوي ترياك و شيشه ارسال نشده است.
گفتني است چندي پيش يك منبع آگاه در شوراي هماهنگي مبارزه با موادمخدر استان تهران از فروش شكلات هاي حاوي ترياك در دانشگاه ها خبر داده بود.

 



6 كشته بر اثر ريزش ساختمان 4 طبقه در تبريز

تبريز-خبرنگاركيهان:
ريزش يك ساختمان چهار طبقه در تبريز جان 6 نفر را گرفت و يك پيرمرد 75 ساله را روانه بيمارستان كرد.
بر اثر اين حادثه كه عصر پنج شنبه روي داد دو نوزاد، يك كودك سه ساله و همچنين دو زن و يك مرد جان باختند.
همچنين در اين حادثه پيرمرد 75 ساله اي كه ظاهراً پدربزرگ اين خانواده بوده مصدوم شد و به بيمارستان امام رضا تبريز انتقال يافت.
هنگام اين حادثه اين خانواده در زيرزمين سكونت داشتند كه ساختمان نشست كرده است.
به گفته حسينقلي زاده مدير روابط عمومي مركز فوريت هاي پزشكي آذربايجان شرقي علت حادثه توسط كارشناسان در حال بررسي است اما گفته مي شود به دليل ساخت و ساز همسايه مجاور و رعايت نكردن مسائل مهندسي اين ساختمان نشست كرده است.

 



اعدام 3 قاچاقچي موادمخدر در اروميه

سرويس شهرستانها -
سه قاچاقچي موادمخدر روز پنج شنبه در زندان مركزي اروميه در استان آذربايجان غربي به دار مجازات آويخته شدند.
به گزارش روابط عمومي اداره كل زندان هاي آذربايجان غربي اين افراد به جرم قاچاق موادمخدر از سوي مراجع قضايي به اعدام محكوم شده بودند كه حكم صادره در زندان مركزي اروميه به اجرا گذاشته شد.

 



اهداي اعضاي بدن مادر شهيد در شهركرد به 3 نفر

معاون درمان دانشگاه علوم پزشكي چهارمحال و بختياري گفت: اهداي اعضاي بدن يك مادر شهيد، به سه نفر زندگي تازه بخشيد.
دكتر «محمدتقي بهمني» روز پنجشنبه در گفت وگو با ايرنا افزود: وابستگان «فاطمه محمدي» مادر شهيد «قنبري هفشجاني» كه به مرگ مغزي دچار شده بود، با اهداي كليه، كبد و قلب وي موجب ادامه حيات سه بيمار نيازمند پيوند عضو شد.
وي گفت: عمل جراحي براي جداسازي عضو با رضايت بستگان بيمار بامداد روز پنجشنبه در بيمارستان «آيت الله كاشاني» شهركرد با موفقيت انجام شد.

 



رويدادهاي خارجي

سيل در جده 4 قرباني گرفت

جاري شدن سيل در جده باعث مرگ 4 نفر و بي خانماني يك هزار تن از سكنه شده است.
«سعد التوجري» رئيس دپارتمان امنيت عمومي عربستان سعودي در مصاحبه اي با خبرگزاري آسوشيتدپرس، گفت: اين سيلاب باعث شده تا يك هزار و 331 تن هم بي خانمان شوند كه تلاش براي اسكان آنان ادامه دارد.
بنا به گزارش هاي رسيده يك كودك هم به دليل سقوط در يك كانال آب مفقود شده است كه تلاش براي يافتن وي ادامه دارد. همچنين اكثر راه ها و معابر دچار آبگرفتگي شده و عبور و مرور را با مشكل مواجه كرده است.
اين گزارش مي افزايد: وزير امور اقتصاد و دارايي تركيه نيز كه به عربستان سفر كرده بود، در سيل گرفتار شد.
يك منبع ديپلماتيك از سفارت تركيه در رياض پايتخت عربستان سعودي اعلام كرد كه «محمد شمشك» وزير اقتصاد و دارايي تركيه كه در سفر عربستان به سر مي برد هنگام وقوع سيل در خودروي سفارت گير افتاد.
اين منبع در ادامه تصريح كرد: با تلاش اعضاي سفارت و ماموران تشريفات وزارت خارجه عربستان محمد شمشك جان سالم به در برد و به كاخ امير جده منتقل شد.

 



طوفان در ريگان

فرماندار ريگان گفت: وزش طوفان شن با سرعت 70 كيلومتر در ساعت اين شهرستان را درنورديد.
«محمد برزنگ» در گفت وگو با ايرنا افزود: اين طوفان شن روز چهارشنبه با سرعت 70 كيلومتر در ساعت ريگان را درنورديد كه به 50 دهانه پل و تعدادي راههاي روستايي خسارت وارد كرد.
وي با اشاره به اينكه بر اثر اين طوفان 15 كيلومتر از راههاي روستايي خسارت ديده است، اظهار داشت: اداره راه و ترابري شهرستان ريگان به بازگشايي اين محورها پرداخت.
برزنگ ادامه داد: همچنين طوفان به فضاي سبز شهرستان ريگان 30 درصد خسارت وارد كرد.
فرماندار ريگان افزود: ميزان خسارت وارد شده به مزارع و زمين هاي كشاورزي اين منطقه نيز در حال برآورد است.

 



قصاص، شلاق و حبس براي قاتل بانوي استاد

پسر جواني كه يك استاد دانشگاه را به قتل رسانده و دختر 5 ساله وي را به شدت مجروح كرده بود با حكم دادگاه به قصاص، حبس، شلاق و ديه محكوم شد.
به گزارش فارس جلسه محاكمه دوشنبه هفته جاري در شعبه 113 و به رياست قاضي محمد سلطان همتيار برگزار شد و شفيعي، نماينده دادستان با اشاره به كيفرخواست صادره خواستار مجازات متهم كه خود نيز اعتراف به ارتكاب قتل كرده بود، شد؛ اولياي دم نيز خواسته خود را قصاص متهم عنوان كردند.
اما در ادامه جلسه، متهم با انكار تمام اعترافات قبلي خود گفت: اعترافات قبلي من تحت فشار و شكنجه بوده است.
قاضي از متهم درخصوص اظهارات شاهدان كه وي را در حين فرار از خانه مقتول ديده اند و همچنين مواجهه او با صوفيا سوال كرد كه متهم مجددا تمام آن ها را دروغ خواند.
بنابراين گزارش متهم در حالي اعترافات خود را منكر مي شد كه در اولين تحقيقات، به تعويض لباس خوني خود، تعداد دقيق ضرباتي كه به صوفيا زده بود و همچنين تعداد گره هايي كه با روسري به دست خاطره زده بود را بيان كرده بود؛ او حتي از محلي كه خاطره روسري هايش را قرار مي داد، خبر داشت.
قاضي همتيار به متهم گفت: اگر قبول كنيم كه در آگاهي و دادسرا تو را شكنجه كردند، چطور در كلانتري و فقط چند ساعت بعد از قتل خودت مدعي شدي كه خاطره را كشتي كه متهم فقط سكوت كرد.
مهران در حالي مدعي بود كه بارها در آگاهي شكنجه شده است كه در پاسخ به سوال قاضي حتي نتوانست يك نشانه از شكنجه را نشان دهد و مدعي بود كه جاي شكنجه زود خوب شده است؛ اما او مدعي بود كه جاي دندان زن همسايه كه با او درگير شده، بعد از 5 ماه همچنان روي دستش است.
اين گزارش مي افزايد: قرار بود بار ديگر صوفياي خردسال 5 ساله با متهم رو به روي هم قرار بگيرند تا قاتل مادرش را شناسايي كند اما با توجه به اينكه وي از اين حادثه ضربه روحي شديدي خورده است، قاضي همتيار اين كار را منتفي اعلام كرد.
پدر صوفيا معتقد بود كه صوفيا بعد از اين حادثه دچار ترس ناشي از اين حادثه شده است و به شدت از مردان غريبه وحشت دارد و به هيچ وجه از او جدا نمي شود.
وكيل مدافع متهم هم براي دفاع از وي در جايگاه قرار گرفت و بدون اينكه مشخص كند كه اتهام قتل از سوي موكلش را قبول دارد يا خير، فقط گفت: موكل من اين اتهام را قبول ندارد.
متهم بار ديگر درجايگاه قرار گرفت و در بيان آخرين دفاعيات گفت: قتل را قبول ندارم و حاضر نيستم از خانواده مقتول عذرخواهي كنم.قاضي همتيار بعد از مشورت با مستشاران دادگاه، متهم را به اتهام قتل به قصاص و به اتهام سرقت مقرون به آزار و زخمي كردن صوفيا به تحمل 15 سال حبس، 74 ضربه شلاق و پرداخت ديه محكوم كرد.

 



بارش تگرگ در دشتستان طي 50 سال گذشته بي سابقه بود

بي سابقه ترين بارش تگرگ در دشتستان در 50 سال اخير موجب خوشحالي مردم اين شهرستان شد.
به گزارش خبرگزاري فارس از بوشهر، بخشدار آب پخش پنج شنبه شب در جمع خبرنگاران با اشاره به بارش شديد تگرگ در آب پخش اظهار داشت: از حدود ساعت 19 پنجشنبه بارش باران و تگرگ با شدت بسيار زياد آغاز شد و بيش از يك ساعت به شكل مداوم شاهد بارش باران و تگرگ بوديم.
كوروش رستمي افزود: خوشبختانه تاكنون حادثه خطرناكي مخابره نشده و تمام تلاش مجموعه دستگاه هاي اجرايي بخش براي كنترل وضعيت به كار گرفته شده و اميدوار هستيم مشكل خاصي به وجود نيايد.
وي افزود: با توجه به خشكسالي اخير، بارندگي هاي چند روز اخير موجبات خوشحالي مردم را فراهم كرده و بر اساس پيش بيني ها هفته آينده نيز شاهد بارش باران در منطقه خواهيم بود.
گفتني است دانه هاي بزرگ تگرگ موجب وارد آمدن خساراتي به برخي از منازل و خودروها شده كه البته ميزان خسارات وارده در حد جزئي بوده كه هنوز گزارش دقيقي از اين خسارات و تلفات احتمالي منتشر نشده است.

 



در دو روز گذشته 42 زمين لرزه استان كرمان را لرزاند

بيش ا ز 24 زمين لرزه با قدرت هاي متفاوت از صبح تا شبانگاه پنجشنبه مناطق مختلف استان كرمان را تكان داد.
به گزارش ايرنا بر همين اساس شهرستان هاي بم، رودبار و فهرج هركدام يك بار و محمدآباد ريگان نيز31 بار بر اثر زمين لرزه تكان خورد.
پرقدرت ترين اين زمين لرزه ها 1/6 ريشتر و كمترين آنها نيز 3 ريشتر در منطقه روستايي و كوهستاني محمدآباد ريگان به وقوع پيوست.
بنابر اعلام مسئولان استان، اين زمين لرزه ها هيچگونه تلفات جاني نداشته و تنها به برخي منازل سنگي روستايي خسارت وارد شده است.
زمين لرزه اي به بزرگي 3/5 ريشتر بار ديگر جمعه شهرستان محمدآباد ريگان را تكان داد. اين زمين لرزه ساعت7 و 50 دقيقه و 42 ثانيه جمعه روي داد. به گفته فرماندار ريگان در مناطق زلزله زده ريگان هيچ مشكلي وجود ندارد و به اندازه كافي چادر ميان روستاييان و ساكنان خانه هاي غير مقاوم منطقه زلزله زده توزيع شده است. زلزله هاي مكرر در اين منطقه موجب رعب و وحشت مردم شد.
گروه هاي بررسي ميزان خسارت ها در فرمانداري هاي شهرستان هاي استان به مناطق زلزله زده اعزام شده اند تا اطلاعات دقيقي از ميزان خسارت احتمالي مالي و جاني ارائه دهند.
مدير كل راه و ترابري استان كرمان گفت: بر اثر وقوع زمين لرزه در شهرستان ريگان برخي مسيرهاي موتور رو به دليل ريزش سنگ بسته شده است.
وي تصريح كرد: اين روستاها داراي خانوارهاي بسيار كمي هستند كه اكثر آنها در چادر زندگي مي كنند.
معاون امور عمراني استانداري كرمان گفت: بر اثر زمين لرزه 6/5 ريشتري 29 آذرماه و 6 ريشتري پنج شنبه گذشته در مناطقي از استان كرمان در مجموع 700 ميليارد ريال به واحدهاي مسكوني خسارت وارد شد.
«محمد جواد كامياب» افزود: 6هزار واحد مسكوني بايد بازسازي شود و آمادگي لازم براي ارائه تسهيلات را داريم. وي اضافه كرد: از روز پنج شنبه گذشته تا روز جمعه 42 زمين لرزه بالاي سه ريشتر مناطق جنوبي و شرق استان در محمدآباد ريگان را تكان داده كه موجب نگراني اهالي منطقه شده است.وي افزود: تاكنون سبد غذايي و چادر بين 132 خانوار روستاهاي داران تيرخوش آب و طبق نمدار از توابع رودبار جنوب توزيع شده است.

 



انهدام كارگاه ساخت سلاح هاي جنگي در كيار

شهركرد- خبرنگار كيهان:
كارگاه ساخت و تعمير سلاح هاي جنگي و شكاري غيرمجاز در شهرستان كيار منهدم شد.
معاون اجتماعي فرماندهي انتظامي چهارمحال و بختياري با اعلام اين مطلب اظهار داشت: برابر اخبار رسيده مبني بر اينكه با احداث كارگاه زيرزميني در شهرستان كيار، اقدام به ساخت و تعمير سلاح هاي جنگي و شكاري غيرمجاز مي كند موضوع در دستور كار ماموران پليس امنيت عمومي قرار گرفت. سرهنگ محمدرضا رمضاني افزود: پس از ساعت ها تعقيب و مراقبت و بكارگيري شگردهاي پليسي، سرانجام محل مورد نظر كه در مكان خلوتي قرار داشت شناسايي و مورد بازرسي قرار گرفت.
وي ادامه داد: در بازرسي به عمل آمده از اين مكان تعداد قابل توجهي آلات و ادوات ساخت سلاح به همراه مهمات مربوطه، كشف و ضبط شد و پس از تشكيل پرونده متهم جهت سير مراحل قانوني به مراجع قضايي معرفي شد.

 

(صفحه(12(صفحه(10(صفحه(9(صفحه(7(صفحه(8(صفحه(15(صفحه(11(صفحه(5(صفحه(16(صفحه(13(صفحه(4(صفحه (2.3.14